Mobiel

'Niet tornen aan vrijheid van mening'

De Amerikaanse ex-ambassadeur in Nederland en gewezen hoogste bewindvoerder in Irak, Paul Bremer, waarschuwt geen compromissen te sluiten met betrekking tot de vrijheid van meningsuiting uit angst voor repercussies die films zoals Fitna van Geert Wilders op zouden kunnen roepen.

Concessiepolitiek

Toegeven aan de dreiging van geweld tegen bijvoorbeeld Nederlandse ambassades zou een onaanvaardbare vorm zijn van "preventieve concessiepolitiek", stelde de oud-diplomaat in een vraaggesprek op vandaag met het ANP in Washington. "Als de Nederlandse regering bang is voor de gevolgen van Wilders' film dan is het juiste antwoord: betere veiligheidsmaatregelen."

Controle

Belangrijker dan het dilemma tussen vrije meningsuiting en de mogelijke gevolgen daarvan, is de vraag wat westerse regeringen doen als het gaat om anti-joodse en antichristelijke publicaties in Islamitische landen als Egypte en Saudi-Arabië, stelt de oud-diplomaat. De media staan daar onder volledige controle van de overheid. "Dat zegt mij veel meer over hun opvattingen over de rest van de wereld dan wat de Denen of de Nederlanders denken over de Islamitische wereld."

Problematiek

De aanpak van de kwestie rond de Deense cartoons en de film van Wilders hangt nauw samen met de meer algemene Europese benadering van immigratieproblematiek. De multiculturele aanpak bij integratie in de afgelopen veertig jaar is volgens Bremer een fundamentele fout geweest in de Europese benadering. Door grote groepen in hun eigen cultuur te laten en tweetalig onderwijs op school toe te staan bevorder je het ontstaan van getto's, stelde de oud-ambassadeur. Mensen worden dan niet aangemoedigd om te integreren. Amerika moet oppassen dat het in de toekomst niet diezelfde fout maakt, aldus Bremer.


J. Peters | 25-03-08 | 22:59 | 123 reacties

Reacties

Misschien moet hij eens met de CEO van Network Solutions gaan praten

"Dat zegt mij veel meer over hun opvattingen over de rest van de wereld dan wat de Denen of de Nederlanders denken over de Islamitische wereld."

Sterk! Hulde aan de man voor dat inzicht.

Dankjewel Paul, voor deze wijze woorden.
Misschien komt het nog een keer goed in dit land en kunnen we gewoon weer gaan zeggen wat we denken zonder daarbij de angst te hebben op de te lange teentjes van de haatbaarden te trappen.

"......De multiculturele aanpak bij integratie in de afgelopen veertig jaar is een fundamentele fout geweest in de Europese benadering. Door grote groepen in hun eigen cultuur te laten en tweetalig onderwijs op school toe te staan bevorder je het ontstaan van getto's......."

Bremer ziet het volkomen juist ! !
Blij dat uw drs. in het verleden klusjes voor hem heeft gedaan . . .
Toffe (en slimme) gozer ! !

-weggejorist-

Zeg het ze Paul ! Zeg het ze !!

Hear, hear! Zet deze visie eens af tegen de visie van de Minister van Staat van den Broek.

"wat westerse regeringen doen als het gaat om anti-joodse en antichristelijke publicaties in Islamitische landen als Egypte en Saudi-Arabië,"


@Mr Bremer: Dear sir,

NIETS he-le-maal NIETS...
Of toch wel: dag in dag uit excuses aanbieden vanwege het boosmaken van islamofascisten zodat zij wel gedwongen waren om anti-joodse/christelijke uitlatingen te doen...

Do you remember?
EU heeft geen ene ruk van de geschiedenis geleerd en bedrijft gewoon weer de oude vertrouwde appeasementpolitiek, net als in het decennium der Schande:
De jaren 30 van de 20e eeuw....

@de grote boze wolf

u heet toch niet toevallig Monika? Maarre deze man verdient inderdaad een doosje sigaren

De baas van de wereldomroep zit nu bij Pauw en Witteman wel heel erg zielig te liegen.

Bremmer for Dutch President. He gat's balls and know where he's talking about!!!

Ladies and gentlemen, he's got it.

Paul III doet het tenminste niet in zijn Van den Broek.

Dat tweetalig onderwijs daar slaat hij de plank grotendeels mis ,de taal die ook de Islamitische leerlingen moeten gebruiken in de lessen is nog altijd het Nederlands dat zij onderling af en toe een andere taal spreken of in hun vrije tijd is iets anders.

Geachte Mr bremer,

Zou u zo vriendelijk willen zijn balkie een shop onder zijn hol te geven en onze mp te worden??

Bremmer for Dutch President. He gat's balls and knows where he's talking about!!! Okay, okay he is to good for us idiots, but never the less...

Hmm sorry bedoelde niet shop natuurlijk shopen doet balkie al genoeg hij shopt naar een schop onder zijn hol

@Mark d'Aviano | 25-03-08 | 23:12
wel scherp van Pauw: "U zet klompen, schaatsen, Frans Bauer en de vrijheid van meningsuiting op één rij als een stel rariteiten uit Nederland"

Pauw valt nu inderdaad wel mee

Eindelijk weer eens een uitspraak door iemand met cojones............Hulde voor deze man....

En Tjakka!

Paul, you're hired!

Ga ook eens even praten met die van den Broekpoepert.

Goh... dit moet haast wel de uitzondering op de regel zijn, een 'hoge' Amerikaan die iets intelligents weet te zeggen...

Ik mag die kerel wel...

De yanks zullen ons welweer komen redden. Misschien een idee om de EU te doen opgaan in de Verenigde Staten van Amerika en Europa? We zijn en blijven kennelijk stumpers hier als het om Vrijheid gaat.

Een Amerikaanse ex-ambassadeur die onze overheid het licht laat zien.. Van den Broek... Eat This!

Jammer dat we ons door een Amerikaan moeten laten uitleggen hoe het zit.

-weggejorist-

mr.singh | 25-03-08 | 23:15
Ja, en de komma achter het vierde woord in de derde zin had er ook een naar voren gekund....
De laatste tijd zit u onzettend te prutsen Singh, u leek veelbelovend......

Proost meneer Bremer. Blij te zien dat niet iedereen politieke oogkleppen op heeft!

Een analyse die er niet om liegt. Maar hoe dat te realiseren? Bremer is waarschijnlijk een veel betere analist dan bestuurder. Zijn bewind in Irak is geen pluim op zijn cv.

De beste objectieve observaties worden vaak gedaan door ingevoerde buitenstaanders.....
Zij missen onder andere de drang om bij het 'binnenlandse' debat bij een partij te moeten horen om hun argumenten kracht bij te zetten..
.
Hetzelfde geldt voor geschiedschrijving....

Ladies and gentlemen, we got him!

Legendarische woorden van Paul Bremer en hier bedoelt hij niet Geert

Of tie gelijk heeft weet ik niet maar het klinkt wel een stuk beter dan dat gezever van de Balk.

Wow. Das pas een newsflash: niet allen Amerikanen zijn dom. :D

Kijk, deze man weet tenminste dat we niet moeten caputileren jegens Islamfascisme. Of we staan nu met z'n allen sterk of straks dicteert Bin Laden ons wat we wel niet mogen in Nederland. Laat Bremer nou gaan praten met dat linkse tuig dat in de 2e kamer zit!

Juistem!

He lijkt wel Al Gore's ultieme wraak op GW's war on terror, door met z'n klimaatfilm te komen; een aardige afleiding.
We hebben nu in ieder geval een keuze, het kromzwaard van de Islam of de rijzende waterspiegel.......
.
Welnu, aan de Islam wordt tot dusverre niets gedaan, dan maar als alternatief dijken gaan bouwen?

Goed gesproken, weg mat dat baardmanfasicme

@ Wijze

Mochten ze doorbreken heb ik 10 vingers en een reservevinger die goed in gaten in dijken gaan passen.

Als buitenstaander analyseert Bremer de situatie juist en precies.
Nu de oplossing(en) en wel in EU verband.....

Krachtige intellectueel die Paul Bremer. Heb hem altijd al zien zitten. Begrijp niet dat hij geen gooi doet naar het Amerikaanse presidentschap.

Deze vent zegt verstandige dingen. Denk dat hij wel een aantal van onze politic kan vervangen.

grote haas | 25-03-08 | 23:38

U geeft zelf het antwoord al. Krachtige intellectuelen doen het niet goed bij joe sixpack. Eigenlijk niet veel anders dan in nederland, competentie is uit den boze!

Biertje voor Bremer, kaasplankje en sigaartje erbij: Paul, zeg nog eens zoiets, of zeg hetzelfde nog een keer, en dan nog wat harder. Dat hebben we hier nodig.

TJAKKA!

bello | 25-03-08 | 23:36
sheikyermami.com...

ik ben het eens met wat hij zegt maar:

hij wil hiermee ook indirect zeggen dat er in Amerika geen ghetto's zijn?

Die mag eens met me komen praten...

@Wappelflap | 25-03-08 | 23:45
Emile ?? Jij ging toch naar Afghanistan ??

Bremer is een enge vent en zo bewijst hij hierboven maar weer.
Als oplossing voor de angst adviseert Bremer strengere controle en veiligheidsmaatregelen. Inleveren van vrijheden dus.
Als je maar angstig genoeg bent lijkt dat aannemelijk, maar niemand vraagt zich af of die angst wel nodig is. Weet iemand nog waar het wèl over gaat ?
Balkenende en Wilders prediken ook de angst, ook zulke eng ventjes. Het vergaat hier van de terreurleiders... maar geen van allen hebben ze een baard.

Kan hij niet ff met Network Solutions bellen dan? Span je in gast. Doe iets nuttigs. Of verdwijn, gij onwetende Amerikaan.

Onze beroepslafaard JPB zal er bij de Amerikaanse regering wel op aandringen dat hij zijn woorden terugneemt.

Ladies and gentlemen, we got him
Inruilen veur Balkie c.s

Wat drinkt die Bremer eigenlijk? Krijgt ie van mij een lekker kistje opgestuurd en een sportwagen naar keuze.

Paul Bremer, een 'briljant' bestuurder.
www.youtube.com...

Wijze van Zion | 25-03-08 | 23:24
Het is een compliment aan de heer Bremer dat dit de enige onjuiste constatering is temidden van de andere observaties die hout snijden ,maar de complimenten zullen binnen blijven stromen dus Paul zit gebeiteld.

huh? ik dacht dat alle amerikanen dom waren?

Prikker | 25-03-08 | 23:54
Wilders met baard.
www.spoenk.nl...

If you yield to a threat, you do so in order to avoid war, and more often than not, you do not avoid war. For those before whom you have thus openly demeaned yourself by yielding, will not stop there, but will seek to extort further concessions, and the less they esteem you the more incensed will they become against you. On the other hand, you will find your supporters growing cooler towards you, since they will look upon you as weak or pusillanimous. But if, as soon as you become aware of your adversary’s intentions, you prepare to use force, even though your forces be inferior to his, he will begin to respect you, and, since those with which you were allied will now esteem you, they will be ready to help when you begin to arm, which they would never have done had you given up.
Niccolo Machiavelli
Written in 1517.

Prikker?? Bremer een enge vent? omdat hij glashelder een diagnose stelt?, die nog klopt ook?, en dan inleveren van vrijheden, en betere beveiliging?, wat is hier mis mee?, alsof onze vrijheden nu niet beperkt worden door de situatie veroorzaakt door enkele extremisten? Weet jij nog wel waar het over gaat?
Misschien heb jij wel een alternatief? Ik ben een en al oor, en denk velen met mij.

Wat een wijs MENS!!

Je kan zeggen van de Amerikanen wat je wil maar ze hebben in ieder geval ballen. Die mist het grootste deel van de Nederlanders (vrouwen ook...)

Amerika maakt op dit ogenblik al dezelfde fout met betrekking tot Mexicanen. Toch goed dat een elitefiguur de multikul fout noemt.

Helaas voor Bremer; als hij eenzelfde scherpe kijk op de situatie in Irak zou hebben gehad, was hij daar in ieder geval nooit verzeild geraakt...!
Zijn waarde ligt dan ook slechts in de constatering, that's it Paul # III....

Goed gesproken.
En voor al die anti-Amerikanen (zelfs hier zijn het er heel wat): geen land is perfect, maar zonder Amerika was de wereld er een heeeeeel stuk beroerder aan toe.

Paul Bremer? Is dat niet die lul die blind ten oorlog trok in Irak om daarna van weze zijn valen maar gewezen terug te moeten naar de VS? Diezelfde Bremer zit ons nu de les te lezen?

Goh ,is er dan toch een ziel die het voor de westerse beschavingen op gaat nemen...

+1 voor Bremmer

@bwahaha

valen?
Is die ienboergering niet geheel gelukt?

@bwahaha
.
neen Paul Bremmer was slechts een stroman.
Die zelfs het falen van Bush,Wolfowitz en Cheney niet goed kon praten.
Daarom moest hij oprotten,snap je dat?

De Amerikanen hopen dat Fitna nieuwe aanslagen uitlokt.
Dan kunnen ze Iran eindelijk aanvallen.

Iemand 'No End in Sight' gezien? (te vinden op Youtube). Deze man heeft er aan bijgedragen dat het zo'n puinhoop is geworden in Irak. Hij kan mooie dingen zeggen, in de praktijk blijkt echter dat hij er niks van bakt.

Paul Bremer +1
En dat uit mijn mond...

Zoals Rhun @00:00 al linkte: www.youtube.com...
Dit is het deel uit de documentaire 'No End in Sight' over Paul Bremer. In Irak was hij fout, maar over de situatie in Nederland heeft hij wel gelijk. Het probleem is niet Geert Wilders, maar de anti-Westerse propaganda en opstelling van Islamatische landen.

..ik vond hem altijd al een goeie kop hebben.

@bwahaha | 26-03-08 | 01:12
Liever de les gelezen worden door Bremer, dan te moeten buigen voor de ayatolla's-assehola's

He, dit klinkt zinnig, bijna niet-Amerikaans.

Onze grootste vijanden zijn de landverraders van het CDA.

Koningshuis afschaffen, naturaliseren die man en president van de Nederlandse republiek maken!

@fumbduck | 26-03-08 | 02:24
Bekend met de term "fall guy"? Het Iraakse leger hield feitelijk op te bestaan op 19 maart 2003, en dit werd verergerd doordat officieren van vaak hele bataljons die zich overgaven zonder aanzien des persoons werden gevangengezet en vaak zelfs mishandeld. Rumsfeld had hier als MinDef veel meer de hand in dan Bremer, die pas in mei het bestuur overnam.
Ik wil zijn periode van bestuur niet zomaar goedpraten (bv het financieel wanbeheer), maar toen hij het stokje van de strijdkrachten overnam was de sociale, financiele en politieke infrastructuur van Irak al grotendeels vernietigd.

De waarheid is eenvoudig. Daar zijn geen semi intellectuele verhandelingen voor nodig.
.
De spijker op z'n kop. Jammer idat links is nu eenmaal niet vatbaar is voor common sense.

Toch nog een Amerikaan die iets verstandigs zegt. Ze bestaan wel!!!!

"Belangrijker dan het dilemma tussen vrije meningsuiting en de mogelijke gevolgen daarvan, is de vraag wat westerse regeringen doen als het gaat om anti-joodse en antichristelijke publicaties in Islamitische landen als Egypte en Saudi-Arabië, stelt de oud-diplomaat"
NIKS!!!! Het zijn allemaal lafbekken met de dhimmy Balkellende voorop! BAH!

God zegene Amerika, leider van de Vrije Wereld!

...het juiste antwoord: betere veiligheidsmaatregelen." Ineens zie ik het allemaal...tis gwoon 1 groot komplot om ons nog meer vrijheden af te pakken. Betere veiligheidsmaatregelen = allemaal een RFID in de arm!!

Onze miljoenen dappere voorouders draaien zich om in hun graf.

Toch grappig dat een land dat nooit een linkse regering heeft gehad of ooit zal krijgen tot de nek in de etnische getto-shidt zit

Waarom roept de hele wereld dat we niet moeten buigen voor de Islam en doet onze eigen 'regering' dat wel? Jezus wat staat dit land voor lul.

+1!

Hehe, het heeft even geduurd maar eindelijk komen er (hoge) mensen aan het woord die verstand van zaken hebben. Dat er maar velen mogen volgen.
Islam in Europa...? Neen bedankt !

Nog meer veiligheidsmaatregelen? Geven we nog niet genoeg geld uit omdat Wilders niet weet wanneer hij zijn mond moet houden? Nog wat meer belastinggeld de plomp in!
En laat deze diplomaat nu alsjeblieft snel zijn mond houden. De VS kent bijna net zoveel ghetto's als het gemiddelde ontwikkelingsland; hele groepen (Chinezen, Japanners, Latino's) spreken de taal niet en tweetalig onderwijs wordt dan misschien niet toegestaan maar het is wel toegestaan dat kinderen in het geheel geen onderwijs krijgen omdat de ouders dit niet kunnen betalen!
Om even goed religieus bezig te blijven: Matt. 7: 3-5: En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

Amerika is een gidsland voor Nederland.

@seriousrob | 26-03-08 | 00:14
Zet die angst van je nu eens opzij en denk gewoon 'ns even na. Het helpt ook als je de historie van Bremer een beetje kent... de man is een disciple van Bush, een dictator, de man heeft 't niet hoog op met een vrije samenleving, dat bedreigt de machthebbers. Wat hij suggereert hier is een escalatie van het probleem, niet een oplossing... maar escaleren doen we al sinds we Irak zonder reden binnenvielen en we zijn er alleen maar slechter van geworden. Denk gewoon 'ns na en lul niet zo mee met die groene drap in je sloggi.

@Prikker | 26-03-08 | 11:16
"Bush een dictator en Bremer zijn discipel."

Toch maar mooi dat we in een samenleving leven waar je dat vrijuit mag zeggen!
Randdebiele linksmenschen die gedwee achter Indymedia aanhobbelen en trouw 'de Socialist' lezen als zijnde de enige echte waarheid, genieten met volle teugen van de Westerse Vrijheid om GWB een 'dictator' te noemen...

Xou zeggen:
Probeer exact ditzelfde eens openlijk in Iran, Saudia of een andere totalitaire islamofascistische dictatuur te verkondigen...
De hoogste kraan wacht u zaterdag as!


BTW:
Dictatoren blijven meestal zitten voor het leven. GWB gaat na verloop van tijd weer weg.
Dus éérst weten waar je over lult voordat je erover begint te lullen, lul!

@Phoenix1977 | 26-03-08 | 10:29
Haha, je kruiperigheid tegenover de baardmannen wordt alleen geevenaard door je onkunde van simpele feitjes. Dat Wilders met beveiliging door het leven komt doordat we onze samenleving hebben vol laten lopen door islamisten, en zoals bekend is geweld binnen de islam een legitieme manier van communicatie.
.
Verder zijn de stereotypen over Amerika totale onzin, ondanks de hoge belastingdruk hier is de armste 10%-20% in West-Europa net zo arm als in Amerika.
www.hetvrijevolk.com...
www.tcsdaily.com...

Phoenix1977 | 26-03-08 | 10:29
Verbazingwekkend hoe u telkens oorzaken en gevolg door elkander husselt alsof u hutspot eet.
Gaat u eens bij uw werkgever te rade en zie hoe de "plannen" na sep 11, 2001 zijn aangepast.....
Wilders zat toen nog met poepluier in de kinderstoel!

Michael Jackson | 26-03-08 | 10:32

Voor Nederland of voor Neverland?

@ Zware Guy:
Nee, dat Wilders met beveiliging door het leven moet, is omdat hij stelselmatig mensen beledigt en schoffeert. Vervelend genoeg heeft hij alleen de verkeerde bevolkingsgroep gekozen om te demoniseren aangezien deze groep zich niet alles laat zeggen.
Probeer verder maar eens in staten als Florida en Calafornië Engels te spreken met een Latino, veilig over straat te gaan in Harlem of een blanke inwoner van Chinatown te vinden, dan praten we verder over de stand van zaken in de VS.
.
@ Wijze van Zion:
Was hij maar in die kinderstoel gebleven. Dan hadden we nu al deze zinloze discussies niet.

Phoenix1977 | 26-03-08 | 13:45
Wilders schoffeert geen mensen. Wilders heeft kritiek op een religie, WIlders heeft het over straatjihadisten of k*tmarokkanen. Als hardwerkende marokkaan hoor je hem gelijk te geven en je niet aangesproken te voelen. Wilders moet beschermd door het leven omdat de islam extremisten voortbrengt.......

Kijk, nu die landverrader van Van der Broek toch moet worden ontslagen als Minister van Staat, waarom zouden we meneer Bremer gelijk maar niet voor die eretitel voordragen?
Helaas heeft hij er echter zo'n potje van gemaakt in Irak dat ik daar toch maar geen voorstander van ben, maar met zijn prachtige betoog verdient hij het eigenlijk wel!

Phoenix1977 | 26-03-08 | 13:45
Wat u maar zinloos noemt.....
Kijk, u heeft 1956, en 1968 niet meegemaakt. Toen was er een andere ideologische vijand, het communisme. Toen liepen er ook goedpraters rond. Echter het voordeel was dat het communisme -in Europa althans- middels een hoop verbaal- en wapengekletter enigszins binnen z'n eigen grenzen bleef.
U accepteert invloeden hier die buiten onze grenzen, in de landen van oorspong, niets anders bewezen hebben dan fysieke, mentale en morele armoede....
.
In de jaren '60 waren er ook modieuze figuren zoals u, zij dweepten met bijvoorbeeld Cuba, dat in al die tijd geen milimeter verder is gekomen .......
Over luiers gesproken, 'ns tijd dat u hem verschoont....?

Wir sollen nicht capitulieren!
Maar meer getto's betekent meer rappers dus geen probleem eigenlijk.

Het verhaal van Bremer wordt hier al maanden rondgestrooid. Is allemaal niet meer dan logisch, maar voor onze regering schijnt het een wereldvreemde visie te zijn. Dhimmi's.

@ Wijze van Zion:
Ideologische vijand? Sorry, absoluut niet mee eens. Ik stem SP.

Wijze van Zion | 26-03-08 | 15:06

U vindt het wel zinvol om in discussie te gaan met mensen die de feiten aanpassen aan hun verhaal, ipv hun verhaal aan te passen aan de feiten?

Phoenix1977 | 26-03-08 | 15:23
.
Tsja, als je zelf geen geschiedenis hebt, dan krijg je dat.....
Misschien zijn de mensenrechten in China nog iets voor u als u toch achter Jan. M's rode boekje aanloopt. (hebt u ook al niet meegemaakt....!)
U hebt zeker ook niet meegekregen dat Marx' en Lenins Idealgesellschaft is geïmplodeerd ?

....en als de SP meeregeert, bereken uw hypotheek dan maar opnieuw Phoenix, dan zit u door die zak Jan M. in as......

weet je niet? | 26-03-08 | 15:30
Vraag me af hoe lang het duurt voor hij er zelf achter komt. Lijkt me een figuur van vallen en opstaan, de mannelijke quivalent van Glasbek.....je geeft ze de ruimte en ze blijken gelijk niet meer met beide benen op de grond te kunnen staan!

@ Wijze van Zion:
Dat is een discussie die, tot op heden, geen winnaar kent. Als je naar de oorspronkelijke ideeën van Karl Marx kijkt, zie je dat deze ideologie ook nooit bedoeld was voor een land als Rusland, wat, ten tijde van de Russische Revolutie, vooral uit een boerenbevolking bestond. De ideeën van Marx waren bedoeld voor een industriële staat, zoals toentertijd Europa en de VS. In China kan het communisme misschien stand houden, maar ik betwijfel het. En dat is zonde, want het is toch echt een eerlijker systeem dan het Kapitalisme.
Maar dit is een discussie waar u en ik zeker niet uit gaan komen en waarvan we nu maar beter kunnen concluderen dat we het eens zijn dat we het niet eens zijn.
En over het in as zitten maak ik me geen zorgen. Ik word immers herboren uit mijn as :-)

Phoenix1977 | 26-03-08 | 15:23
U mag m'n keppeltje lenen. Enige wat u hoeft te doen is ermee een uurtje in uw stad mee rond te lopen......spreken we elkaar daarna !

@Phoenix
Democracy and Islam/Communisme* have nothing in common but one word, equality. But notice the difference: while democracy seeks equality in liberty, Islam/Communisme* seeks equality in restraint and servitude.
Door WvZ vrij naar De Tocqueville
.
* naar uw eigen keuze; beide zijn geldig....

Tja, glasbek... ook zo'n meester in de libelle-logica. Ik hoop dat hij er nooit achter komt, dat is dusdanig laat dat nederland dan echt reddeloos verloren is. Laat hem maar lekker gefrustreerd wezen over hoe intollerant wij nederlanders zijn, nadat we maatregelen hebben genomen om het tij te keren.

@Phoenix1977 | 26-03-08 | 13:45
Als islam-apologeet kan men inderdaad zeer lui denken.
Je ontkent de fundamenten van onze beschaving (recht haal je bij de rechter, niet met het kromzwaard in de hand), je accepteert de lange teentje bij de islamisten (terwijl hullie het Westen dagelijks beledigen), je accepteert het geweld dat de multi-culti maatschappij met zich meebrengt. Inmiddels is het een onsmakelijk schouwspel hoe politiek-correcten als jij de Lage Landen te grabbel gooien.
.
Dat er problemen zijn in Amerika met minderheden, klopt. Daarbij kunnen we het eens worden over 1 ding: multi-culti geeft ALTIJD problemen, het is een verrot ideaal dat door de soosjalisten aan de autochtone bevolking wordt opgedrongen.
Slechts door het pompen van miljarden in wijken als ZO en West is een stad als Amsterdam leefbaar te houden. In tegenstelling tot Chinatown zijn de Bijlmer of Slotervaart zeker wel ideale smeltkroezen, haha.
.
Net als de gemiddelde moslim leef je met mythes, niet met feiten.

Phoenix1977 | 26-03-08 | 15:38
En de discussie tussen u en mij kent geen winnaar volgens u.
Daar laat u uw enorme beperkingen duidelijk blijken.
Tel bijvoorbeeld uw leeftijd 'ns dubbel en neemt u van mij aan dat die discussie tussen weldenkenden reeds lang en breed gevoerd en gesloten is, met de geschiedenis als bewijs.
.
Maar ja, u begint van punt nul / square one, en zo....! Luiers...

@Phoenix1977 | 26-03-08 | 15:38
Een echte kameraad zal nooit accepteren dat economische vrijheid net zo'n grondrecht is als vrijheid van godsdienst of vrijheid van meningsuiting. Je vertrouwt de staat niet je kerk of de media toe, waarom wel je portemonnee?
.
Daarom is socialisme in de kern ook een corrupt en oneerlijk systeem, daarom is socialisme altijd gekoppeld aan dictatuur. Toen in Hongarije ('50), Tsjechoslowakije (eind '60) en in de USSR ('80) de dreiging van geweld door de staat wegviel, was het systeem meteen instabiel.
.
Het bloedigste politieke systeem uit de wereldgeschiedenis als "eerlijker" omschrijven, is een gotspe, en nogal beledigend voor alle slachtoffers (toevallig ken ik er een paar).

* De media staan daar onder volledige controle van de overheid *
En hier niet? Bwhoehahahahahahahahaaaaaaa...

Ja hehe, tornen aan een mening kan toch eauk alleen maar na het uiten van die mening

Ashaveros@11:59. Je hoeft niet een langzittende dictator te zijn om dictatoriaal gedrag te vertonen. Dat kan ook binnen 8 jaar (Bush), wat, zelfs 10 minuten.

Quadrifoglio@7:03. Point taken!

@ Ahasveros | 26-03-08 | 11:51
Als je een argument hebt hoor ik 't graag... als je alleen ruimte in wilt nemen op dit bord dan is je dat goed gelukt.

Hulde aan deze man, alleen jammer dat die bangerikken in Den Haag zijn visie niet delen

Bremer vergeet anderzijds iets specifieker te zijn als het om ghettovorming gaat. Lang niet alle allochtonen hokken samen en als dat alzo is is dat vaak omdat men afhankelijk (gemaakt) is van een laag inkomen, bv een uitkering. Er is één duidelijke uitzondering en dat betreft de islam. Ghettovorming door islamisten is namelijk een onderdeel van de strategie om uiteindelijk (men heeft het over 50 jaar) westerse landen te islamiseren.Lees bv.het uitstekende boek van Arthur van Amerongen.

* 3 jaar geleden: www.venomi.eu...

* vorig jaar: www.nrc.nl...

* www.dallasnews.com...


vind ik ook nooit wijken voor terreur

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief