De Marokkaanse overheid wil bijdragen aan Le Riad, een nieuwe 'mediterrane' woonwijk in Rotterdam. Marokko levert vakwerklieden en materialen, schrijft het AD.
Het land wil 'de rijke Marokkaanse architectuur in Nederland onder de aandacht brengen'. In zijn mediterrane bouwproject ziet de initiatiefnemer de architectuur liefst wat úitgesprokener'. ,,Een woning zou opgeleverd moeten worden met bijvoorbeeld een hamam achtige badkamer met mediterraan tegelwerk. Gentherapie (NRC Handelsblad)
Reacties
Ik zie het liever andersom !!!!
uchman | 18-02-09 | 08:00
Tja, de Islamisering kan natuurlijk altijd nog sneller.
mulimansheid | 18-02-09 | 08:01
En waar haalt Marokko die vandaan? Huh?
pollens | 18-02-09 | 08:02
Flikker op, we hebben een groeiend arbeidsplaatsen tekort en een overschot aan finse problemen.
..zapper | 18-02-09 | 08:03
jezus waar gaat het heen.... we hebben al genoeg arbeiders die niks lopen te doen atm!
SmaakMaker | 18-02-09 | 08:03
Huh, werken ze daar wel dan?
BigFoot | 18-02-09 | 08:04
Nog even en we gaan op de ezel naar ons werk.
R.C. Williams | 18-02-09 | 08:06
-weggejorist-
LifeCatcher | 18-02-09 | 08:07
*Red light district in Marrakesh overweegt*
BigFoot | 18-02-09 | 08:09
Het kan nog veel mooier op een webside las ik dat de koning van Marokko de sharia heeft ingevoerd. Dit houdt o.a. in dat huwelijken die gesloten zijn tussen marokanen, dus ook in het buitelnland en partners die niet religieus zijn, christen mulim of jood ( die niet genoemd staan in het boek lees Koran)ongeldig zijn. Misschien kunnen zijn architecten dan plannen aanleveren voor nieuwe opvanghuizen.
Sjeng de helle | 18-02-09 | 08:11
Ik heb een impressie gezien van die wijk en moet zeggen dat het er absoluut niet verkeerd uitziet.
Je kan ook een beetje te ver gaan in bepaalde fobieën.
Arie Lekst | 18-02-09 | 08:13
Hoeft niet hoor, we hebben al genoeg kundige, hardwerkende Marokkanen hier. Toch?
Hallo?
Iemand?
Reuzelbek | 18-02-09 | 08:16
Arie Lekst | 18-02-09 | 08:13
Niet alles is zoals het eruit ziet Arie.
mulimansheid | 18-02-09 | 08:17
Er zijn toch genoeg bouwvakkers in Nederland,en vooral met de crisis waarin we nu zitten.
lucienne | 18-02-09 | 08:19
Dus dat heeft Maxime Verhagen afgesproken toen hij met een lichaamshouding van complete onderdanigheid tekende voor meer economische samenwerking.
Fragony | 18-02-09 | 08:20
* Zelden zo gelachen op de vroege morgen, Finland: bedankt! *
miss poes | 18-02-09 | 08:22
@ Arie Lekst
Wat jij nu doet is typisch politiek correct de boel verdraaien. Niemand had het over die wijk maar over de arbeiders die Marokko zo graag wil leveren. Maar nee, meneer de politiek correcte fascist moet er weer van maken dat men iets tegen de wijk heeft. Haal dat bord eens voor je kop weg en zie de realiteit. Zal in het begin heel erg au doen maar daarna zal het je bevallen.
zarkon | 18-02-09 | 08:23
Ik zie de advertentie al voor me in de azijnbode:
Koop en huurwoning aangeboden met soepsidie, riant uitzicht op de gemeenschappelijke hobbyruimte c.q. onthoofdingsplaats, ook geschikt voor ritueel slachten en ander eergerelateerd geweld directe openbaarvervoorverbinding naar cultureelcentrum i.v.m. integatie ontduiking en hulp bij meerdere aanvagen voor andere tegemoetkomingen. Bovendien gratis mobieltje om elkaar recreatief te steunen bij het molesteren van buschauffeurs, gangbangen, en andere leuke activiteiten.
Sjeng de helle | 18-02-09 | 08:24
.. haha, marokko is al klaar met opbouwen en benoemen? Laat ze nog maar eens goed rondkijken in hun eigen islamitische heilstaat, ze zijn vast nog een paar dampende klusjes vergeten. Anders kunnen ze alvast aan de rest van afrika beginnen.
Jan Passant | 18-02-09 | 08:24
duurt wel ff voor dat het er staat als Marrokanen moeten werken
veel vaak en vet | 18-02-09 | 08:24
OK, maar dan moeten ze eerst al die ouwe hardwerkende *uch* Marokkanen die ze hier hebben gedumpt weer terugnemen.... je weet wel, inruilen voor betere en nieuwere modellen.
Trouwens, ik heb nog minimaal vier scooters van die mannen tegoed die ze geleend hebben van mijn kids.
Wasknijper | 18-02-09 | 08:24
-weggejorist en opgerot-
wladiwostok inc. | 18-02-09 | 08:25
Le Riad .. De Jihad .. benieuwd hoe die wijk in de volksmond gaat heten.
noorderling | 18-02-09 | 08:27
-weggejorist-
piet hein | 18-02-09 | 08:27
-weggejorist-
Eagle_Eye | 18-02-09 | 08:27
Het artikel gaat gewoon om een commercieel project waarbij methoden gebruikt worden die blijkbaar te moeilijk uit te voeren zijn voor het personeel dat hier voor handen is. Wat maakt het nou uit dat het nou toevallig gaat om Finse experts die hier tijdelijk hun kunsten laten zien.
De angst voor Finnen neemt werkelijk waar ridicule vormen aan!
MoGeust | 18-02-09 | 08:28
Laat Bijstandskoning in z'n uppie die wijk maar bouwen!
fuckje | 18-02-09 | 08:31
-weggejorist-
ikke1962 | 18-02-09 | 08:34
Het wordt al gekker...dit land is doodziek...
Peerie | 18-02-09 | 08:36
WHAHAHAHAAHA.... wie was daar ook al weer Burgemeester??
Waarom niet deporteren ipv importeren!!??
Niet normaal zeg, laat ze a.u.b. weg blijven!! Maar ik heb een donker bruin vermoeden dat het toch doorgaat... We leven tenslotte in NEDERLAND!! Waar mensen liever slikken dan vooruit komen voor hun mening!!
Rocco Stiffenready | 18-02-09 | 08:36
Marokko, niet nodig.
We hebben een krimpje in de econonomie van 3,5% vergelijkbaar met 1931.
Dus komende 10 jaar hoeft het niet, bedankt!
Dick Hurts | 18-02-09 | 08:36
Marokko: ik heb nieuws voor julie, de meerderheid van jullie staatsburgers hier werkt niet omdat ze niet in het arbeidsproces passen en op valse wijze WAO en andere uitkeringen krijgen, die mogen eerst wel weer eens een hand uit de wijde mouwen steken en Nederlander willen zijn, dat lijkt meestal nogal lastig:
hoeiboei.blogspot.com...
Seculatheist | 18-02-09 | 08:37
@ zarkon 08:23
Ik neem aan dat die marokkaanse architect/bouwvakkers kundiger zijn in het bouwen van huizen met moorse invloeden dan nederlanders of de finnen die hier al wonen.
En ik ga er van uit dat ze weer vrolijk huiswaarts gaan na afloop.
lol @ politiek correcte fascist btw.
Arie Lekst | 18-02-09 | 08:39
Laat ze daar in marok maar wat zandkasteeltjes bouwen !!!!
strokermcguirk | 18-02-09 | 08:39
Ach jezus nee hè. Spáár me deze ongein!
peacemaker | 18-02-09 | 08:42
Laten ze dat vooral doen komt de pvv op 40 zetels de pvda op 0
zetels en hebben we een nieuwe burgemeester van rotterdam.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 08:43
Van mij mag je al die mocro's er weer uitgooien!!!!
liesbeth | 18-02-09 | 08:43
@Arie Lekst | 18-02-09 | 08:39:
"En ik ga er van uit dat ze weer vrolijk huiswaarts gaan na afloop." ........
Da's wel een beeeetje naief gedacht van je denk ik.
miss poes | 18-02-09 | 08:44
Marokanen en werken? Ik kan het bijna niet geloven
Duderoo | 18-02-09 | 08:44
Allemaal ogen open a.u.b. het Paard van Troje is gearriveerd !!!
Martijn12345 | 18-02-09 | 08:45
Arbeiders uit Marokko? *zich afvragend wat er niet klopt aan deze zin...*
helemaaldewegkwijt | 18-02-09 | 08:45
Dus er moeten mensen komen uit Marokko die een badkamer aan gaan leggen voor de nietsnutten hier zodat zij een badkamer hebben die erg veel lijkt op die van het thuisland en Marokko doet dat gratis en voor niets?
Waarom heb ik toch zo'n sterk gevoel dat hier een enorme anaconda onder het gras verstopt zit?
En waarom moet een deel van de havenstad Rotterdam "Le Riad" gaan heten? Zo stimuleer je echt mensen zich aan te passen (integreren) aan de Nederlandse cultuur. NOT!
Baldrick | 18-02-09 | 08:46
Een klein veurbeeld van de rijke Marokkaansche architectuur.
De wasserette.
www.columbusmagazine.nl...
wachtmeester de bruy | 18-02-09 | 08:46
Nee bedankt, blijf allemaal asjeblieft daar.
el mero mero | 18-02-09 | 08:47
@MoGeust | 08:28
Nee geen xenofobie, gisteren is 7 miljard voor een plannetje van de FNV ook afgewezen dus is het meer dan terecht dat we ons even afvragen of we het werk niet aan onze eigen werknemers moeten gunnen. Daar komt nog bij dat als we het niet aan onze "eigen"werknemers gunnen mijn inziens eerst europeaanse werknemers aan de beurt komen dus die zogenaamde benodigde experts kunnen we dan best uit Italie of Spanje halen.
TikkieTerugJaap! | 18-02-09 | 08:48
De 5de kolone is in aantocht.
En rotterdam is de eerste stad,
gerrit5042 | 18-02-09 | 08:48
Als die "Marokkaanse Arbeiders" van hier nou eens naar Marokko gaan
om daar de boel op te bouwen (en droog te maken).
En dan fijn daar blijven....
kut_zooi | 18-02-09 | 08:48
Ze dragen graag bij aan de kolonisatie van Nederland......
MajorPain | 18-02-09 | 08:49
'de rijke Marokkaanse architectuur'; net als die :"rijke" Marokaanse cultuur?
Zeg verder niks
Ma_Se_Poes | 18-02-09 | 08:49
laat ze eerst de marrokanen hier in nederland maar eens aan het werk zetten, in plaats van nieuwe te sturen die dan vervolgens ook nooit meer weggaan en alleen nog maar bruiden en familie importeren.
T-Bone | 18-02-09 | 08:51
Wat is het nou trouwens, willen ze ze leveren en gaat de regering diep voor de Marokkaanse kroon buigen, of heeft de regering al diep gebogen voor de marokkaanse kroon en is de deal al rond, is me niet helemaal duidelijk.
Fragony | 18-02-09 | 08:52
Met woorden kun je geen huizen bouwen. Het enige Marokkaanse kapitaal bestaat uit woorden. Voor de rest hebben ze niets in te brengen.
"put your money where your mouth is"
The Prisoner | 18-02-09 | 08:52
nee bedankt: www.oujdacity.net...
Clarence S. | 18-02-09 | 08:54
Nieuw Gaza? Ga eens lekker in het Rifgebergte bouwen en meen je nieuwe nederlanders mee.
leefbarbaar | 18-02-09 | 08:54
Oooooh, een uitwisselings programma wordt er bedoeld natuurlijk. Wij hebben wat werkloze Nederlanders die dan naar Marocco gaan. Ja, dat voor een half jaar bijvoorbeeld en dan weer terug. Nee prima. Verder hebben wij niet zoveel aan Marocaanse bouwkennis hoor. Wij bouwen namelijk niet meer met opgestapelde koeieschijt.
opinion | 18-02-09 | 08:56
Dat tegelwerk vind ik eigenlijk wel mooi
wilmeister | 18-02-09 | 08:56
Marokko stuurt Marokkanen naar Rotterdam om er een Marokkaanse nederzetting voor Marokkanen te stichten.
Inv.siem.cht klinker kopen iemand?
Zwartbroek | 18-02-09 | 08:56
O fijn, nog meer finnen die hierheen komen en straks niet meer weg willen.
Tegenvoorstel, wij leveren Marokko heel veel finnen om bij te dragen aan de opbouw van dat land daar. Win-win: kunnen zij hun land opbouwen en wij ons land opschonen.
middleoftheroad | 18-02-09 | 08:57
Tyf op met die Marokkaanse Bob de Bouwers en zet een paar Nederlanders op de job. Beter voor de economie Nederlandse werkers erop te zetten dan Marokkaanse. Sterker nog, wij leveren jullie de Marokkanen wel maar hou ze wel uit de buurt van bussen.
Code | 18-02-09 | 08:58
@ Arie Lekst
Wahahahahaha...men gaat er al 40 jaar vanuit dat ze na afloop naar huis gaan. Zeer naief en jaren 70 om dat weer te gaan roepen.
En dat poltiek correcte fascist...kijk maar eens goed naar zo'n politek correcte...zijn/haar waarheid is de enige waarheid en een ieder die het daar niet mee eens is moet met alle mogelijke middelen (mond)dood gemaakt worden. Dit zodat het eeuwige grote gelijk van de politiek correcte zal overwinnen. Komt mij zeer fascistisch over. Dat soort figuren zijn veel en veel erger dan wat zij menen te bestrijden.
zarkon | 18-02-09 | 08:59
die fout hebben we al een keer gemaakt,
laten we ons dan niet nog een keer aan de zelfde steen stoten!
ouwe snoeperd | 18-02-09 | 08:59
@TikkieTerugJaap!
Je commentaar is geheel terecht als het gaat om een initiatief van een overheidsinstantie. Maar zover ik weet is dit gewoon een commercieel project wat bedoeld is voor rijke Nederlanders. Een projectontwikkelaar lijkt mij vrij om zelf te bepalen waar hij zijn experts vandaan halen.
Wat mij betreft wel xenofobie want als er in Dubai of in de VS alle Nederlandse bedrijven naar huis worden gestuurd zijn alle hekken van de Dam.
MoGeust | 18-02-09 | 08:59
@mezelf
halen = haalt
MoGeust | 18-02-09 | 09:00
Marokko moet oprotten! Laten we eerst onze eigen mensen aan het werk helpen! En er zijn hier genoeg Marokkanen die niet werken en daar prima kunnen helpen!
Doc Damage | 18-02-09 | 09:01
gadverdamme
Weatherman | 18-02-09 | 09:02
Wanneer gaan wij onze rijke architectuur eens aan de man brengen bij de haatbaarden? Mooie Christelijke kerk en een spierwitte abortuskliniek.
Eens kijken of de manjurken dan nog steeds met een stijve onder de rok lopen.
Fleauxe | 18-02-09 | 09:07
Ben ik de enige die dit bericht afgesloten ziet worden met het woord "Gentherapie " ?
bordewolf | 18-02-09 | 09:10
Zijn ze daar nou helemaal van de pot gerukt ? Ik denkdat het tijd wordt om eens een paar molens daar neer te denderen!
Balzakius | 18-02-09 | 09:11
nee
waarisdelol | 18-02-09 | 09:15
Marokko ruikt een kans met Aboutaleb als burgervader; niks integreren, wel invloed vergroten. opzouten, laten ze daar maar is wat voor hun bevolking doen.
glaaf | 18-02-09 | 09:16
volgens mij gebeurde zoiets vroeger ook... kijk wat er van is gekomen... doe maar niet...
SjaakM | 18-02-09 | 09:16
We hebben hier al heel veel Marokkanen die ooit als arbeider hier heen kwamen. Zij werkten nog wel. Maar hun kinderen zijn nogal een stel parasieten. Dus die arbeiders mogen fijn daar blijven.
Requiescat in pace | 18-02-09 | 09:22
We staan vlak voor de hoogste werkeloosheid ooit. We hebben nu GEEN buitenlandse arbeiders nodig!
tele2 | 18-02-09 | 09:22
Koning Mo moet 's een uitkeringensysteem in Marokko gaan invoeren. Dat ziet hij meteen hoeveel 'gemotiveerde' arbeiders hij heeft.
Shalome | 18-02-09 | 09:25
Klinkt goed, maar wel die arbeiders weer terug naar marroko
OpenDeur | 18-02-09 | 09:25
Er gaat dus wel iets boven gentherapie.
harriedeparrie | 18-02-09 | 09:25
Ik stel voor dat we een hypermoderne NEDERLANDSE Vinex wijk daar neer planten voor alle Hollanders daar.
Mr_Pikibelly | 18-02-09 | 09:29
"Le Riad", tsja... Wát is er mis met "Vogelaarwijk"!?
Ad Rectum | 18-02-09 | 09:29
o dat is wat Aboutaleb bedoelde dat de Rotjeknor skyline een marokaans tintje zou krijgen wel hoop ik met veel moskees er tussen (dat past zo goed in het complete plaatje)
rita for president | 18-02-09 | 09:33
Nederland wil permanent werklozen leveren aan Marokko om daar de boel te "verbouwen" i.p.v. hier
kr8 | 18-02-09 | 09:33
Neee deze fout hebben we een hele tijd terug al eens gemaakt, geen arbeiders halen uit Marokko!
nare baas | 18-02-09 | 09:35
aufzaltzen met dat tiefus volk....
VinZ76 | 18-02-09 | 09:36
OpenDeur 09:25
Ik wil geen open deur intrappen maar is u een pvda er?
bijtieakumaai | 18-02-09 | 09:37
MoGeust | 08:59
Wat mij betreft wel xenofobie want als er in Dubai of in de VS alle Nederlandse bedrijven naar huis worden gestuurd zijn alle hekken van de Dam.
--> Gek genoeg zou ik daar best begrip voor hebben maar ik begrijp je standpunt.
Neemt niet weg dat ik het persoonlijk een slecht plan vind om aan de ene kant Nederlandse werknemers te ontslaan om vervolgens aan de andere kant werknemers uit het buitenland te halen. We hebben hier in Nederland 50% werkeloosheid onder de Marokaans/Nederlandse bevolking zit daar dan echt geen tegelzetter bij die traditioneel werk kan leveren? De verhoging van de A.O.W. zorgt ervoor dat ook de oorspronkelijke gastarbeiders ook iets langer door moeten werken, daar zullen toch wel wat vakmensen tussen zitten? Toch?
TikkieTerugJaap! | 18-02-09 | 09:39
@Mezelf | 18-02-09 | 08:58
Kalmeer!! Goedverdegoedver... Duidelijk dat NL na de jaren 60 qua architectuur niet bepaald sterk is. Prefabjes en communistische rijtjeshuizen "verfraaien" de vlakke horizon. De architectuur buiten de oude centra is waardeloos. Er zijn nog dorpjes en steden die klassieke architectuur rijk zijn maar met name in de dorpjes verdwijnt deze fraaiheid omdat men liever een Prefab heeft met 1 extra slaapkamer. De NL mentaliteit tegenover architectuur is bedroevend. Dit betekent natuurlijk niet dat je maar meteen mediterraanse wijken moeten gaan bouwen met halal badkamers met speciale douchekoppen waar ook onder de boerka kan worden schoongemaakt. Natuurlijk niet!! Dat is al helemaal een schande!!! Bouw een wijk naar van mij part Amsterdams voorbeeld. Prop de boel lekker vol met karakteristieke panden. Maar nee hoor... het moet weer eens halal zijn en de order gaat zeker ook nog uitbesteed worden aan een land zelfs buiten Europa. En dat gezien de huidige economische situatie. Waar bemoeit die koning van Marokko zich mee. Als finnen aandelen zijn zitten we vuistdiep in Marokko. Het is klaar zo met die finnen. Heb je even een topic niet over bussen dan zit het thuisland weer te bitchen. Vermoeiend dat Moerokko. MOE!! We willen rieten kappen, grachtenpanden, zadeldakjes, landgoeden. Als we onzelf dan toch moeten verneuken houd het dan tenminste economisch intern. Geef ons tenminste dat.
Code | 18-02-09 | 09:40
uuh... nee.. maar Nederland wil ook wel Nieuwe Nederlanders van Marokkaanse afkomst leveren aan Marokko! Permanent!
EPluribusUnum | 18-02-09 | 09:44
Hebben we die fout niet al eens eerder gemaakt?
Is dat niet de kern van de problemen met de multi culti samenleving?
Kunnen we die gasten niet beter daar houden!
Vragen vragen vragen!
brdstck | 18-02-09 | 09:44
Als er een overstroming is zie je die koning niet maar de kolonisten
moeten geholpen worden, dat mag wat kosten.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 09:47
Gentherapie ftw!!
Anno 2009 blijkt 'copy/pasten' inmiddels een verdomd pittige opgave...
kaspar | 18-02-09 | 09:48
Deze marokkaanse vaklieden komen waarschijnlijk niet uit dezelfde streek als waar de meeste die nu in Nederland verblijven vandaan komen...
Ik denk dat ze zelf ook niet zo hoog op hebben van de bewoners van het rifgebergte en hun kundigheid.
Vuurwezel | 18-02-09 | 09:49
Dat Marokko dit aanbiedt is niet verbazingwekkend. Dat is gewoon economisch exportbeleid, zoals elke verstandige overheid dat voert. Wat mij wel echt verontrust is dat er waarschijnlijk een boel Nederlandse pollitici zijn die serieus overwegen hierop in te gaan, ondanks de grote werkloosheid onder de al in Nederland aanwezige Marokkaanse "arbeiders".
Ivoren Toren | 18-02-09 | 09:49
Zijn de gavangenissen daar overvol ofzeau?
Pajero | 18-02-09 | 09:50
Gevangenissen, uiteraard. Ik type sneller dan mijn toetsenbord aan kan.......
Pajero | 18-02-09 | 09:51
@Ivoren Toren 09:49
Bedoel je de export van de islam?
bijtieakumaai | 18-02-09 | 09:54
Opgetieft niks ervan! Nederland moet nederland blijven
StijlvolRechts | 18-02-09 | 09:55
altijd fijn gratis arbeiders......
eric@fuall | 18-02-09 | 09:58
Lazer op. Bouwvakkers genoeg hier. En in Marokko is ook genoeg te doen. Laten ze daar maar prachige wijken bouwen.
Thoth | 18-02-09 | 10:00
Gratis is zelden voor niks.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 10:02
ik heb al een ring geplaatst naast de bel, voor de kamelen!
geheelonthouder | 18-02-09 | 10:05
Bericht voor abouhasleb;
Bouw een prachtig Hollands wijkje in Marrakech, met wat kerken, synagoges en scholen, van die locaties waar loverboys bijzonder enthousiast van worden..
jehova de bosneger | 18-02-09 | 10:08
Aha, dus daar zitten de werkenden gewoon...
Tommygunner | 18-02-09 | 10:09
Ach, binnenkort kunnen we bij appie Heintje plaatjes verzamelen bij de boodschappen met werkende finnen. Hoeven we er maar 2 te sparen om ons album vol te krijgen.... Maar appie al kennende zul je wel waarschijnlijk elke keer hetzelfde plaatje 10000000x dubbel krijgen.
Go Geert Go
elwokkel | 18-02-09 | 10:12
nee dank je.. zit niet te wachten op nog meer uitkeringstrekkers en lui die dit land willen verzieken. Zullen best wel goeie lui tussen zitten maar we hebben zelf ook arbeiders genoeg.
hrothgar | 18-02-09 | 10:14
020-Gaza
Havana aan de Waal
010-Rabat? Ze kunnen moeilijk achterblijven op 020
mikeymike_nl | 18-02-09 | 10:18
Het kan niet gekker worden...
ReligionSucks | 18-02-09 | 10:21
dat hebben we toch in de jaren 60 geprobeerd? en kijk hoe dat is uitgepakt...
donderkopje | 18-02-09 | 10:22
ik ben voor een marokkaanse wijk in de rotterdamse haven, een derde maasvlakte zeg maar. Maar wel onder NAP en zonder dijken ;-)
Brakke Obama | 18-02-09 | 10:23
Mwah... normaal leert men toch van de geschiedenis?
Adriaantjeeeeeuh | 18-02-09 | 10:23
Zullen we een kerk gaan bouwen in Marakech?
HendrikJan | 18-02-09 | 10:24
Gentherapie?
Gentherapie biedt perspectieven voor ongeneeslijke ziekten....
Dus uiteindelijk wordt het dan nog een hele vriendelijke wijk zonder geweld, diefstal, normaal Nederlands...
Dit is de oplossing dus, een marokkaanse wijk met gentherapie...
Woeste Oane | 18-02-09 | 10:28
Optiefen met die gasten...
mr_atheist | 18-02-09 | 10:29
Marokka kan beter nederlandse expertise gebruiken met hun laaste overstroming en 3e wereld bouwstijl.
Joeper de poeper | 18-02-09 | 10:29
Ach links aan de macht dus zie het nog gewoon gebeuren dat het doorgaat, dat ontiefelijke emmers geld kieperen zo de grens over.. Ga eens jan met de pet helpen jannetje modaal dus die het meeste moet afdragen van allemaal waar altijd wat valt te halen.. stelletje ontiefelijke linkse uitzuigers die jullie er zijn echt een stel bloedzuigers...
Bajan | 18-02-09 | 10:31
Hoeveel marokkaanse opperlieden, metselaars en timmerlieden werken er in de bouw in NL of DE? In beide landen zijn het er misschien 100.
Handarbeid of vuil werk doen voor kaffirs is haram.
Een bijstandsuitkering ontvangen van de kaffirs is heel erg halal.
De vrijwillige keus voor een prestatieloze uitkering is dan snel gemaakt. Geen honderdduizend buurtwerkers zullen moslims aan het "vuile" werk krijgen zolang de verplichte alternatieve prestatie die voor een uitkering verricht moet worden niet nog lager zal worden ingeschat.
Prof. Dr. F.A. Hayek | 18-02-09 | 10:33
Geweldig actie!!
Zorg nu maar eens dat je de werklozen hier aan het werk krijgt en dan lullen we weer verder.
HarryBalls | 18-02-09 | 10:34
Eh nee.
dikkegek | 18-02-09 | 10:38
Er moet staan;
"Marokko wilt nog meer tuig dumpen.
H.A. Ram | 18-02-09 | 10:40
NEE, NEE, en nog eens NEE. Die Marokkanen die hier al zitten doen al nauwelijks iets als je naar de arbeidsparticipatie kijkt en naar de WAO-statistieken. Als Marokko iets wil doen, dan halen ze Marokkanen hier maar op, dan scholen ze ze maar om tot bouwvakkers en architecten. Op HUN kosten uiteraard.
inquisitra | 18-02-09 | 10:40
Jaaa eindelijk eens echte mooie woningen ipv al die vinex!!!!
Laat maar komen die gasten!
Note: deze mensen leveren geld op stelletje kuikens!
schijnbaar?blijkbaar | 18-02-09 | 10:42
Opgedonderd met die Vijfde Colonne! Onze eigen werklui kunnen de opdrachten nu goed gebruiken. Als een of andere PvdA-mongool het in z'n kop haalt om dit project onder het mom van moeltikoelti te laten doorgaan, dient het kabinet te vallen. Godverdomme.
J.N. de Kabelpen | 18-02-09 | 10:42
0-0... afschuwelijk!
ViBiBoY[NLD] | 18-02-09 | 10:44
Lees : de vijfde colonne uitbreiden .
nl.wikipedia.org...
Herr-Flick | 18-02-09 | 10:45
ok, dit is te bizar, kost me een emmer koffie,
Dhr. fabel | 18-02-09 | 10:46
Ik ga toch nooit meer naar die kutstad. Doe maar wat je niet laten kunt...
Ganethos | 18-02-09 | 10:48
@ schijnbaar?blijkbaar 10:42
Je blijft een roepende in de woestijn met de nadruk op woestijn.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 10:49
Een serieuze overweging is natuurlijk ook dat de nederlanse regering in een extra goed blaadje bij de koning van Marokko komt te staan als Marokko nog 400.000 riffijnen naar Nederland mag hevelen.
Je hebt er natuurlijk niets aan en het betekent een verzwaring van de molensteen die de niet westerse allochtoon nu al vormt om de nederlandse economie en de nederlandse bevolking is er ook fel op tegen... Maar ja, dat witte voetje ahlen bij Marokko is ook niet weg natuurlijk...
Ik denk dat ze er een paar duizend laten overkomen, om toch te laten zien dat de koning van Marokko ook hier invloed heeft.
Karl | 18-02-09 | 10:51
En er is al zo'n wijk in 010..
www.lemedi.nl...
En ook miss vogelaar was daar om te helpen.
antennetv.nl...
_- ViXXeN -_ | 18-02-09 | 10:51
nederlanse moet nederlandse zijn...
Karl | 18-02-09 | 10:52
@schijnbaar?blijkbaar | 18-02-09 | 10:42
Op welke wijze leveren 'deze mensen ' -waarschijnlijk bedoel je de Marokkaanse arbeiders- geld op? Ze nemen het werk van Nederlandse aannemersbedrijven over, dus leg me even uit wat het financieel voordeel precies is.
J.N. de Kabelpen | 18-02-09 | 10:53
Deze is trouwens nog beter www.theovangogh.nl...
Herr-Flick | 18-02-09 | 10:55
Nnnneeee!
dragonfly | 18-02-09 | 10:58
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, Sörensen doe er wat aan!!
Jerry Lundegaard | 18-02-09 | 10:58
Gewoon NEE dus!
Islam invasie offensief steunen gaan we niet doen.
Stroopdoos | 18-02-09 | 10:59
De zesde colonne...........
Elder of Z. | 18-02-09 | 11:01
Even stapje terug;
Crisis - Joden - 2e wereldoorlog
Crisis - Finnen - 3e wereldoorlog ?
stekkernek | 18-02-09 | 11:07
In deze tijden kunnen we van onze centen beter trapgeveltjes laten neerzetten door Nederlandse bouwvakkers. Deze bullshit is niet te verkopen aan 'het volk'. Kappen daarmee. Genoeg is genoeg. De gewone Nederlander wenst niet nog meer beledigingen te slikken, anders gaan er dooien vallen.
SOD | 18-02-09 | 11:13
We hebben hier in Nederland al meer dan genoeg marokkanen die (net als Bijstandskoning) te belazerd zijn om te werken, dus om er nog meer hier heen te halen lijkt me geen goed idee. Het lijkt me juist een beter idee om al die marokkanen die hier (net als Bijstandskoning) steun lopen te trekken terug naar marokko te sturen. We hebben hier genoeg Nederlandse bouwvakkers.
Amazing_Mark | 18-02-09 | 11:22
Ik lever liever marokkaanse gastarbeiders (uitkering trekkers van nu ) aan de zandbak inwoners . Terug naar hun roots , daar waar ze zich lekker voelen , hoppa achter de schapen aan .
StevieR | 18-02-09 | 11:26
stekkernek | 18-02-09 | 11:07
Door Joden en Finnen te vergelijken druk je de Finnen onterecht in een slachtoffer rol. De Joden vormden een vermeend doelwit tijdens de crisis jaren wegens hun financieel succes. Al eeuwen zo geweest .
De Finnen daarentegen aan de andere kant van het spectrum zijn een financiele en sociale ramp van de laatse 30 jaar maar toevallig even niks met de huidige crisis te maken.
Tevens slaat het nergens op daar Joden overal in Europa aanwezig en vervolgd werden. Ik heb nog geen Finnen probleem gesignaleerd in Engeland of Frankrijk. Die landen hebben hun eigen Asiatische / Noord Afrikaanse import problemen. Al met al, vervang Finnen met niet Westerse Islamieten en je komt aardig in de buurt.
WWIII is allang begonnen. De islam voert al jaren strijd op alle fronten tegen alles wat Westers is. Noem 1 continent ( behalve Antartica ) waar deze strijd niet aan de gang is.
NijnOz | 18-02-09 | 11:29
@NijnOz | 18-02-09 | 11:29
Correctie: De islam voert al jaren strijd op alle fronten tegen alles wat niet islamitisch is.
Pittybrad | 18-02-09 | 11:50
Ik zie een heleboel gescheld en doelloze driftbuien. Die rechts-nationalistische mensen zijn allesbehalve assertief. Als je nu een beetje een brein had, zou je gewoon rustig en duidelijk kunnen zeggen:
'wij willen niet nog meer Marokkaanse invloeden in Nederland, en bovendien kunnen wij alles wat Marokko kan, drie keer beter.'
Overigens ben ik geen voorstander van die stelling, maar ik geef maar aan hoe het ook kan.
Bijstandskoning | 18-02-09 | 11:53
NEE! Optyfe! D'r zijn hier al teveel, zet die maar aan het werk!
Gaat het niet dan? | 18-02-09 | 11:54
Het wordt vast en zeker een prachtwijk. Met kekke badkamertegeltjes.
Larry Cook | 18-02-09 | 11:54
Ik dacht dat we al zat 'Gast-Arbeiders' hadden.
Cocktail Worstje | 18-02-09 | 12:07
@Bijstandskoning,
We doen hem nog maar een keer.
Ga terug naar je boomstronk!!!!
.
video.google.nl...
H.A. Ram | 18-02-09 | 12:10
Rihad aan de maas?
De PVDA heeft dit land totaal verziekt!
kersenflap | 18-02-09 | 12:12
Ruilen, wij naar Marokko, en jullie naar Nederland??
Hebben wij tenminste eens mooi weer.
Boee | 18-02-09 | 12:13
tuuuuurliojk... grote bouw projecten en meer uitkering volk naar nederland laten komen in tijden van een CRISIS!!!!! wouter doe eens wakker worden .
er vallen duizende ontslagen en dan moeten we mensen van buiten binnen halen terwijl de nederlander zelf zijn baan niet zeker is .
Belachelijk .
Hoe moeten die anders hun aanstaande Jizja betalen .
.
www.youtube.com...
Razoorsharp | 18-02-09 | 12:15
Herr-Flick | 18-02-09 | 10:45
En? wil je hiermee zeggen dat de Moslim invasie een hoax is?
Leg dat justitie en de sociale dienst eens uit.
Stroopdoos | 18-02-09 | 12:23
Binnenkort zijn de Somaliërs aan de beurt, en daarna de kannibalen.
Ieder z'n eigen en in stijl opgetrokken wijk .........wel jammer voor hen die rauw vlees eten.....
Elder of Z. | 18-02-09 | 12:28
Dit geduvel krijg je als je een Marokaan burgemeester maakt van de grootste havenstad van de wereld.
Ik weet een betere oplossing stuur alle Marokanen naar huis die hier zonder werk loslopen dan kunen zij daar de boel opknappen.
Ook gelijk het NL paspoort innemen en de uitkeringen stopzetten als ze vertrekken.
BillMilton
BillMilton | 18-02-09 | 12:40
Het woord 'Marokkaan' en 'arbeider' in een zin samen, dat is nogal hilarisch...
ExtremeExtremist | 18-02-09 | 12:45
we hebben genoeg marrokanen hier die nog geen baan hebben. Zorg daar eerst maar een voor :)
mantelmouse | 18-02-09 | 12:50
Goed dat er eindelijk wat tempo achter de islamisering wordt gezet. Dat getrut op z'n elf-en-dertigst tot nu toe. Onze overheid komt niet verder dan passieve instemming en wat subsidiëring.
De koning van Marokko zet er wel de schouders onder! Bord bij de ingang van de wijk:
pro.corbis.com...
progressief | 18-02-09 | 12:52
ExtremeExtremist | 18-02-09 | 12:45
Eerder een paradox.
Cocktail Worstje | 18-02-09 | 12:53
Elke dag ben ik meer blij met Geert.
Blijkbaar een van de weinigen ,die de waanzin in de juiste proportie ziet.
Er zijn genoeg bontkragen die hun nieuwe vaderland hier haten.
Laat ze die maar omscholen in het moederland en disipline bijbrengen.
We hebben hier behoefte aan mensen die de schouders eronder zetten.
De Bijstandskoningen van deze tijd moeten ook maar eens ruggegraat tonen.
poldimeter | 18-02-09 | 12:54
HAHAHAHHAHAHA. De marokaanse overheid leeft zeker nog in e FUCKING middel eeuwen. ik werk zelf ook in de bouw, en ik kan u melden dat we de komende jaren niet zo heel veel werk hebben voor onze bouwvakkers. Waarschijnlijk weet de gemiddlede VMBO-leerling dat ook nog wel. het is dus WAANZIN! om WEER! mensen uit marokko-stanie te gaan importeren, die NATUURLIJK! lekker blijven plakken daarna.
BYO | 18-02-09 | 13:03
Nog even en Fluitsma en van Tijn moeten de songtekst gaan aanpassen.
.
15 Miljoen Finnen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen Finnen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die moeten niet `t keurslijf in
Die laat je in hun waarde
H.A. Ram | 18-02-09 | 13:05
Goed voor iedere geleverde "arabeier" 10000 kolonisten terug nemen. Is dit een goede deal?
Weisse rose | 18-02-09 | 13:15
Laat ze die "vakmensen" maar daar houden. Een ezel stoot zich namelijk niet 2x aan de zelfde steen. Alhoewel, ezel Nederland natuurlijk weer wel......
Treurig varken | 18-02-09 | 13:17
Voorstel; bij de volgende inmenging van Marokko mogen de top-guns die in Afghanistan zitten een ommetje over het paleis van de opperaap maken.
piet hein | 18-02-09 | 13:18
BYO | 18-02-09 | 13:03
lach nou niet zo hard.. "onze" regering is in staat die finnen hier te laten werken en jou, "onze bouwvakker" keihard te laten vallen voor het linkse politiek correcte voorbeeld (en uit angst voor de regering van Marokko natuurlijk)! Ik hoop het niet voor je maar sluit tegenwoordig he-le-maal niets meer uit in dit gek geworden land!
moe de loos | 18-02-09 | 13:26
Ik wil eerst wel eens zien of ze haring kunnen eten
inktpot | 18-02-09 | 13:31
Jaja, arbeiders leveren die dan gelijk in betreffende woning kunnen trekken om nooit meer op te rotten.
Benman | 18-02-09 | 13:31
@inktpot | 18-02-09 | 13:31 ,
Uiteraard wel met staartje en liever een onschoon gemaakte haring.
H.A. Ram | 18-02-09 | 13:34
Moet je eens roepen dat je volledig blank georiënteerde wijk wil maken...
Walter Rathenau | 18-02-09 | 13:34
de rijke marokkaanse cultuur kennen we al hoor, ga maar een middag in Bos en Lommer lopen en dan ben je helemaal op de hoogte. En voor die cultuur bedank ik!
moe de loos | 18-02-09 | 13:34
needankjevriendelijk.
mijn-naam-is-Mok | 18-02-09 | 13:36
Is dit een bericht uit de jaren '60? Toen de tijdelijke gastarbeiders kwamen? Niet?
ramses snaptnie | 18-02-09 | 13:36
Inktpot ze blijven mooi van onze haring af ze gaan maar geiten eten.
BillMilton | 18-02-09 | 13:36
oppassen ander krijg je ricardo tubbs op je dak
no9 | 18-02-09 | 13:37
Nou nee...
da wizard | 18-02-09 | 13:38
Bijstandskoning | 18-02-09 | 11:53
Of hoe het ook kan. Ik zeg rustig dat Marokkaanse bouwkunde in NL mag best geintroduceerd worden
a) in Madurodam .
OF..
b)in een zgn. Mocro village naar goed voorbeeld van Holland Village in Nagasaki.
NijnOz | 18-02-09 | 13:39
Kijk, weer een fijn onderwerp om al je existentionele angst en xenofobie op los te laten. You go guys!
yurp | 18-02-09 | 13:40
"wil de rijke Marokkaanse cultuur in Nederland onder de aandacht brengen"
bedoelen ze nu de rijke Marokkaanse cultuur of de rijke Marokkaanse cultuur in Nederland met wat ze onder de aandacht willen brengen.
In het laatste geval, doelen ze dan op:
Doelloos rondhangen ?
Autochtonen bestelen?
Hoerrrr roepen?
Op scooters rondrijden?
Geld verdienen in het parken?
LJBrinkhorst | 18-02-09 | 13:41
Dit is zo verschrikkelijk fout, dat het vast door het bestuur in Rotterdam met beide handjes wordt aangenomen.
de.grote.vergeler | 18-02-09 | 13:50
Voordeel: we kunnen Rotterdam dan wel afsteken en richting de Noordzee laten afdrijven. Met alle nuttelozen er op. Nederlander of Fin. Hofland of El Ahmadi. Kunnen ze ook allemaal lekker spugen..
StoepBoer | 18-02-09 | 14:00
Als er in de markt vraag bestaat naar dit type woningen, lijkt mij dit in tijden van 'crisis' alleen maar een goed plan.
Bijstandskoning | 18-02-09 | 14:10
@Bijstandskoning | 18-02-09 | 14:10
Helemaal gelijk in
Jc.B | 18-02-09 | 14:15
WIL LINKS NEDERLAND NOG MEER MAROKKAANSE GASTARBEIDERS?
In deze tijd van grote werkeloosheid in de bouw zou het natuurlijk een krankzinnig plan zijn om Marokkaanse bouwvakkers hier aan het werk te zetten. Als de gemeente Rotterdam, lees burgermeester Aboutaleb en zijn islampartij PvdA, met dit voorstel van de Marokkaanse overheid akkoord gaan, is hun islamagenda meteen duidelijk. Als trouwe dienaar van de koning van Marokko wil Aboutaleb via slinkse wegen nog meer islamieten importeren in Nederland! De huidige economische crisis zal waarschijnlijk een godsgeschenk zijn en ons redden uit de klauwen van de Islam. Door deze crisis wordt de volgevreten en ongeïnteresseerde autochtone bevolking van Europa eindelijk wakker. Er zal straks geen geld meer zijn om de vele linkse en islamitische subsidieclubjes te sponsoren. Mensen zullen weer moeten vechten voor hun bestaan en het voortrekken van de allochtone bevolking niet meer pikken. Daar de autochtone bevolking straks niets meer te verliezen heeft, ligt ook een volksopstand tegen de huidige Dhimmi machthebbers zeer waarschijnlijk in het verschiet. Godsdienstfanaten zoals de islamitische PvdA-stadsdeelvoorzitter Marcouch en andere islamitische politici die op slinkse wijze heel Nederland willen omvormen tot een Islamitische heilsstaat zullen na het ineenstorten van de macht van de PvdA van het politieke toneel verdwijnen. Tenslotte zullen de vele economische gelukszoekers uit Marokko Nederland/Europa weer verlaten als ratten op een zinkend schip.
Lang leve de recessie!
Prins Pils | 18-02-09 | 14:30
huh? werkende marokkanen? Heb ik iets gemist?
*verdwaasd voor zich uit kijkt*
JohnnyBGood | 18-02-09 | 14:35
Bijstandskoning | 18-02-09 | 14:10
Ja hoor, Bijstandskoningin, net als in Spanje, waar de Marokkanen ook zulke mooie Marokkaanse gebouwen hebben neergezet, voordat ze er toch maar uitgeflikkerd werden, 'n paar honderd jaar geleden.
janhoogland.blogspot.com...
mohell | 18-02-09 | 14:36
Bijstandskoning|18-02-09|14:10
Tegen het bouwen in een afwijkende originele bouwstijl zal waarschijnlijk niemand echte bezwaren hebben, als het maar gebeurt door autochtone of allochtone NEDERLANDSE bouwvakkers met eventueel een Marokkaanse adviseur.
Verder off-topic:
Ik noemde je gisteren geen lutser, maar wees je op het feit dat jou comment dusdanig geschreven was, dat het net leek dat jij elke allochtoon zonder baan wel als dusdanig zag.
Prins Pils | 18-02-09 | 14:45
@Prins Pils | 18-02-09 | 14:30
Hebt u wel eens van expats gehoord? Dat zijn mensen die hier een klus klaren waarvoor de kennis hier niet aanwezig is en vervolgens weer naar huis gaan. In plaats van zo godsvergeten hier te lopen blaten over Dhimmies en verborgen islamagenda's zoudt u wellicht gewoon eens een keertje kunnen nadenken. Wat bent u toch een kleingeestig bang burgermannetje. Bah. EN HOOFDLETTERS MAKEN UW STANDPUNT NIET OVERTUIGENDER.
yurp | 18-02-09 | 14:45
Ik heb nog nooit een marokkaan zien arbeiden, dit lijkt dus een zeer positieve ontwikkeling.
aren | 18-02-09 | 14:55
yurp 14:45
Wat ben je een kleingeestig zielig moslim burgermannetje.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 15:05
yurp|18-02-09|14:45
Nederland telt momenteel zo'n 1 miljoen moslims welke zijn voortgekomen (gezinshereniging e.d.) uit zogenaamde expats uit de jaren '70. Toen noemde we deze mensen met een mooi woord gastarbeiders. Van een gast of expats verwacht je dat ze na een bepaalde periode weer verdwijnen. Ja, ik ben zeker bang dat ook deze groep hier weer zal willen blijven. Met gezinshereniging en alle elllende van dien.
En ja, onze moslimpolitici verdenk ik zeker van verborgen agenda's, en nee, hoofdletters maken mijn STANDPUNT niet overtuigender!
Prins Pils | 18-02-09 | 15:06
-weggejorist-
Hageneesjuh070 | 18-02-09 | 15:11
Volgens het CBS zijn Marokkanen meer dan 30 x zo crimineel als echte Nederlanders.
De rijke bouw-cultuur van dat tuig is natuurlijk een ...gevangenis !
keuleniscool | 18-02-09 | 15:12
Ik zie liever wat gevangenissen a la Marocaanse stijl hier verrijzen. Die mogen ze wat mij betreft zelf bouwen dan weten ze ook eens wat werken is.
Boer-K | 18-02-09 | 15:18
Optyfen met die Maroks. Ga je eigen land opbouwen.
Als ze hier een week hebben 'gewerkt' gaan ze aan de uitkering en de Nederlandse nationaliteit; er zijn al te veel mensen met een dubbel paspoort.
Zit die Aboutaleb hier weer achter?
Fijnstoffer | 18-02-09 | 15:20
@BijstandsKoning 14:10
Heb een naam voor de wijk.KOLONISTEN wijk.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 15:21
Inclusief verborgen kluizen om je *kuch* gekochte sieraden in op te bergen?
Aldgisl | 18-02-09 | 15:25
Aldgisl | 18-02-09 | 15:25
Er wordt standaard ook een architecturische kelder gebouwd voor een eigen wietplantage.
Kartoffels | 18-02-09 | 15:30
Sjeng de helle
je hoeft niet te gaan liegen hoor, in de Marokko hebben ze helemaal geen sharia, maar de gewone wetgeving net als hier.
en het lijkt me wel leuk zo een badkamer.
caramel | 18-02-09 | 15:32
@Prins Pils | 18-02-09 | 15:06
ik hoop dat je het verschil wel ziet tussen door ons uitgenodigde gastarbeiders in het verleden en vakwerklieden die ons door Marokko worden 'uitgeleend'. Destijds kwamen mensen hier voor een langere tijd. Dat ze na een aantal jaar weer terug zouden gaan werd wel verwacht maar intussen kregen ze een huis, sociale voorzieningen etc. Deze mensen komen hier voor de duur van een project, krijgen dus niet automatisch huizen en komen niet in aanmerking voor sociale zekerheid. Ook kun je tegenwoordig niet meer zomaar een verblijfsvergunning krijgen. Niet meteen gaan lopen gillen en het ergste verwachten. Daar is in dit geval geen reden voor.
yurp | 18-02-09 | 15:44
@bijtieakumaai | 18-02-09 | 15:05
Ach ja, als je niks te zeggen hebt dan ze je maar wat doms. Maakt nie uit joh!
yurp | 18-02-09 | 15:46
Zet het woord Marokko of Marokkaan neer op SpitsNieuws en je bent weer verzekerd van heel veel dommigheid, vooroordelen en kortzichtigheid. Wat een niveau hier weer..
yurp | 18-02-09 | 15:50
caramel | 18-02-09 | 15:32
Dat is het punt: Binnen in je huis mag alles.
Buiten niet. Wij mogen ook niets van de Gemeentelijke welstandscommissies.
mohell | 18-02-09 | 15:51
yurp 15:46
Herhaalde alleen een alinia uit je post van 14:45.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 15:57
Gewoon de al in Nederland wonende Marokkanen tegeltjes laten plakken. Gaat vast goed komen. Daalt het aantal werklozen misschien ook nog....
flopje | 18-02-09 | 16:00
@Prins Pils | 18-02-09 | 15:06
ik hoop dat je het verschil wel ziet tussen door ons uitgenodigde gastarbeiders in het verleden en vakwerklieden die ons door Marokko worden 'uitgeleend'. Destijds kwamen mensen hier voor een langere tijd. Dat ze na een aantal jaar weer terug zouden gaan werd wel verwacht maar intussen kregen ze een huis, sociale voorzieningen etc. Deze mensen komen hier voor de duur van een project, krijgen dus niet automatisch huizen en komen niet in aanmerking voor sociale zekerheid. Ook kun je tegenwoordig niet meer zomaar een verblijfsvergunning krijgen. Niet meteen gaan lopen gillen en het ergste verwachten. Daar is in dit geval geen reden voor.
yurp | 18-02-09 | 15:44
En het was vanaf het begin al duidelijk dat de eerste lading voor altijd hier zou blijven?
Voorkomen is beter dan genezen. Niet doen dus, We hebben hier genoeg vaklieden die uitstekend werk afleveren.
Myriad | 18-02-09 | 16:03
yurp 15:50
Voor een hoger niveau moet je in een moslimland zijn als ze je
met een hijskraan omhoog hijsen.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 16:04
@bijtieakumaai | 18-02-09 | 15:57
Herhaling zonder verantwoording is dommig. Sorry, kan er niks aan doen.
yurp | 18-02-09 | 16:09
@Myriad | 18-02-09 | 16:03
Wel dat ze hier voor meerdere jaren zouden blijven ja. En een verblijfsvergunning kreeg je toen bij aankoop van drie pakjes margarine. Wel even wat anders dan nu. Als je niet ziek kunt worden hoef je ook niks te voorkomen.
yurp | 18-02-09 | 16:12
@bijtieakumaai | 18-02-09 | 16:04
Nee, da's al een stuk intelligenter. Chapeau!
yurp | 18-02-09 | 16:13
Gewoon je dood procederen, welstands- en schoonheidscommissies en zo............
Elder of Z. | 18-02-09 | 16:15
We hebben zelf al zat bouwvakkers op dit moment.
Vast ook genoeg mocros.
verre reiziger | 18-02-09 | 16:19
Yurp|18-02-09|15:44
Bent u zelf moslim of een naief linksmensch?
Prins Pils | 18-02-09 | 16:21
Dan hebben wij nog ca. 850.000 marokanen die we terug kunnen sturen naar Marokko om de ca. 100 plaatsen op te vullen de de bouwvakkers daar achterlaten.
Vogelbeest | 18-02-09 | 16:25
HAHAHA, daar zijn we al een keer eerder ingetrapt, 1 generatie werken ze en de 2 generaties daarna teren daar nog op. Beetje duur, als de Koning van Marokko nu eens iets nuttigs wil doen, dan moet hij "zijn" losgeslagen landgenoten een keer tot de orde roepen. Ik ken echte Marokkanen als trotse mensen, maar zie te veel in het nieuws als on-mensen.
TheRealHandyman | 18-02-09 | 16:29
@yurp.
jij bent lekker bezig! Verzin eens een GOEDE reden waarom sommige van die mensen nog steeds geen normaal nederlands preekt?
BYO | 18-02-09 | 16:29
yurp
In welk van die moslimlanden zou u willen wonen?
bijtieakumaai | 18-02-09 | 16:31
Elder of Z. | 18-02-09 | 16:15
Nee, dank U. Waar mijn huis komt te staan doen ze niet zo moeilijk.
('t Is wel geprobeerd hoor, maar de bezwaarschriften zijn nu verscheurd;))
mohell | 18-02-09 | 16:38
@Prins Pils | 18-02-09 | 16:21
Wat is dat nu weer voor een vraag? Kun je tegenwoordig als Marokkaan zomaar een verblijfsvergunning krijgen ja of nee? Volgens mij is het antwoord een stellig 'nee', dus waar iedereen zich druk over maakt is beyond me. Als je geen verblijfsvergunning krijgt kun je niet blijven. Lijkt me simpel. Dat jullie hier allemaal weer compleet paranoide zijn is niet mijn probleem.
yurp | 18-02-09 | 16:49
@BYO | 18-02-09 | 16:29
Wat heeft die vraag met deze kwestie te maken?
yurp | 18-02-09 | 16:50
@bijtieakumaai | 18-02-09 | 16:31
ik woon hier prima in Nederland, dank u wel.
yurp | 18-02-09 | 16:51
Ik dacht dat die Finnen beter eerst die wateroverlast in hun thuisland kunnen aanpakken dan weer zogenaamd hier te komen werken, wat mankeert er aan werken daaro? Geen sociale voorzieningen ofzo?
Stay tuned, stay there or fuck off
AMC | 18-02-09 | 16:57
als je 't goedkoop wil doen, huur je 'n paar Letten in. dat land ligt zwaar op z'n gat.
quackel | 18-02-09 | 16:59
Gaan ze dan daarna ook weer weg en nemen ze die wijk mee?
Romulus | 18-02-09 | 17:04
Yurp 16:51
Je bent de moslimlanden aan het verdedigen maar wil er niet
wonen dat is appart, u bent er ook een beetje bang voor.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 17:06
Hoezo koloniseren!
Dwarsgebakken | 18-02-09 | 17:08
We are under attack. Moet je je eens voorstellen dat het omgekeerd was: Nederland zou Marokko beinvloeden om over te stappen op Nederlandse stijl. Het huis zou te klein zijn.
Idem met de moskee van de sultan van Dubai, de grootste van Rotterdam die ook in Europa wordt gebouwd. Als je het Christendom in Dubai wil verspreiden krijg je de doodstraf, maar andersom is het iets waar je heel blij mee moet zijn. Het blijft iets raars, dat gevoel van erfschuld.
arno10000 | 18-02-09 | 17:13
@bijtieakumaai | 18-02-09 | 17:06
En waar ben ik dan moslimlanden aan het verdedigen? Gaarne mijn comment waarin ik dit doe. Ik snap al die onnadenkendheid niet zo alsof een groep Marokkaanse vakwerkers die hier een klus komen uitvoeren een horde kolonisten is die niet meer zal vertrekken. Dat is onzin en wordt nergens mee gestaafd.
yurp | 18-02-09 | 17:14
Dwarsgebakken 17:08
Kolonisten van Halal
bijtieakumaai | 18-02-09 | 17:15
Hahaha die kennen we al...trappen we niet meer in...
Kniftig | 18-02-09 | 17:21
Gentherapie (NRC Handelsblad) ??
TomSurf | 18-02-09 | 17:22
MoGeust | 18-02-09 | 08:28
Ik betwijfel of ze in Marokko iets kunnen dat hier niet door Nederlanders gedaan kan worden. Iets met technologische voorsprong.
der Haroldt | 18-02-09 | 17:23
Tja hoe vaak gaan we nog er van uit dat ze terugkeren dan? Hun opa's zitten hier ook nog...
Slokopeenborrel | 18-02-09 | 17:31
@yurp | 18-02-09 | 17:14
Whatever man. Die arbeiders dienen hier niet te komen. In tijden van crisis doet de overheid er goed aan projecten op te zetten die werk verschaffen. Dat is goed beleid. Het is echter wanbeleid een project op te stellen dat je laat doen door buitenlandse arbeiders. Of die kennis voor een mediterraanse wijk nu wel of niet aanwezig is in NL boeit niet. Is de kennis er niet dan bouw je geen mediterraanse wijk maar verzin je wat anders voor werkverschaffing.
Code | 18-02-09 | 17:34
www.lemedi.nl...
Zo ongeveer
hmtja | 18-02-09 | 17:39
"De Marokkaanse overheid wil bijdragen aan Le Riad, een nieuwe 'mediterrane' woonwijk in Rotterdam. "
Dus daarom heeft de pvda een rifrat als burgemeester aangesteld.. smerige uitverkoop van onze havenstad.. achterbakse politci...
JaBBeRWooKy | 18-02-09 | 17:42
-weggejorist-
Karel Wakzalver | 18-02-09 | 17:50
Ze hebben destijds al teveel arbeidskrachten geleverd en ik wil hier helemaal geen Marokkaans uitziende troep. Zelfde als dat wij arrogant genoeg zijn om daar windmolens te willen gaan bouwen...
Vage_eddie | 18-02-09 | 17:52
Maroco wil bepalen welke namen ze hier dragen, welke naionaliteit mensen hebben en ook in welke huizen mensen wonen. Maroco wil ons eigenlijk bezetten maar dat vinden onze politieke vertegenwoordigers sympathiek en betrokken..
Jolly Jumper | 18-02-09 | 18:05
Lekker daar blijven. Hebben ze daar geen werk dan?? Wij hebben hier onze eigen vaklieden die beslist niet voor hun komst zitten te springen.onze mensen moeten ook werk hebben.
jantjetrein | 18-02-09 | 18:13
Dan gaan we gelijktijdig een grote woonwijk uit de grond stampen in Rabat en dan gaan we dat ik een Oudhollandse stijl doen. Hartstikke gezellig wordt het met rijtjeswoningen, boerderijtjes in 18e eeuwse stijl, grachtenpanden met gaycafé's, wat ramen voor de dames van plezier, een paar molens en een authentieke varkenshouderij. In het centrum van de wijk een enorme kerk met een hoge, opvallende kerktoren en klokgelui op zondag om half 10 en half 5. Zoiets als de Dom in Utrecht maar dan niet overmidden. Dan laten we onze tokkiejeugd daarheen verhuizen en dan gaan die daar elke dag buschauffeurs, oude vrouwtjes en leraren overvallen en mishandelen. Als men dat een goed idee vindt voor in Rabat, kunnen we ook best een marokkaanse wijk in Rotterdam bouwen!!
Basje1738 | 18-02-09 | 18:14
@ Basje1738 | 18-02-09 | 18:14
Coffeeshop niet te vergeten he!
Gaat het niet dan? | 18-02-09 | 18:15
Als Rotterdammert zegt ik "Oppleuren met die zooi" .
Beetje kort door de bocht maar helder.
Jip van Jannekke | 18-02-09 | 18:17
Alweer een stap.
Toine Tussenbeen | 18-02-09 | 18:30
Je zou bijna ja zeggen. Van die we al hadden, zijn de meeste al zeer lange tijd kapot...
Maar we hebben wel genoeg mensen hoor, toch bedankt!!
Kill Le Boek | 18-02-09 | 18:34
Zijn hier geen regels voor ivm Europese aanbesteding oid??
Kill Le Boek | 18-02-09 | 18:48
geschiedenis herhaalt zich, lekker goedkoop
laat die werkloze nederlanders maar rotten
het draait toch allemaal om de economie?
flrpt | 18-02-09 | 18:48
het doet pijn!
Torsion | 18-02-09 | 18:51
Kunnen we hier geen werkende Marokkaanse bouwvakkers vinden dan?
Mr. Rotop | 18-02-09 | 19:06
Laat ze daar maar blijven.
Dat land heeft zelf schade genoeg.
Wij sturen wel een paar duizenden terug om daar de schade te herstellen.
Croky-04 | 18-02-09 | 19:08
Basje +10.
Larry Cook | 18-02-09 | 19:15
Basje1738 | 18-02-09 | 18:14
spijker,kop, slaan.
nopedope | 18-02-09 | 19:18
Heeft Wilders al gereageerd?
Glow | 18-02-09 | 19:19
Mwaah, als je een replica wil maken van een bepaalde bouwstijl laat je het doen door die lui toch?
Ze tyfen daarna toch weer op begrijp ik?
Als we hier ooit een Japans kasteel bouwen voor de fun hoop ik toch dat de Jappen het gaan bouwen hoor.
Enne........als je een echt dure marmeren vloer koopt wordie gelegd door italiaanse steenmeesters hoor.
Maarja, in dit geval hebben we het over finnen.......vind ik persoonlijk idd ook een ander verhaal hoor........oftewel, ik heb niets tegen buitenlanders, zolang het maar geen finnen zijn.......ofzo.
Jim Beam | 18-02-09 | 19:19
Alsof er geen werkzoekende in Nederland zijn :-S!!! Minister Donner en van der Laan, INGRIJPEN!!!!
Ik zie dit eerder als een tactische actie van de marokkaanse koning om zijn kansloze burgers te lozen... Laat ze eerst maar eens in Marokko alles op orde maken, en daarnaast zie ik ze dan nog liever naar het zuiden vertrekken dan naar het noorden komen...
Bart85 | 18-02-09 | 19:20
Basje 18:14
Geven we elke allochtoon een steen mee.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 19:27
@yurp | 18-02-09 | 17:14
Kijk, met u, dachten ze dat 40 jaar geleden ook velen. Die net als u, niet unnen denken, vooruitzien en/of anticiperen.
Maar verder doet u het goed onder Islamitische dwarsliggers........
Elder of Z. | 18-02-09 | 19:33
Trouwens........volgens dat artikel krijgen we het GRATIS!
Zijn we verdomme Hollanders of niet??????????
GRATIS stelletje idioten!
(Wel zeker weten dat ze weer optyfen, dat dan weer wel.)
Jim Beam | 18-02-09 | 19:41
Maar wij willen hen niet!
Adrenaline0182 | 18-02-09 | 19:42
na nu komen niet alleen marokaanen naar nederland maar nu willen ze ook stijl van huizen naar nederland brengen.
en dan vinden mensen dat geert te ver gaat met zeggen dat nederland islamiseert
LoveToSpuce | 18-02-09 | 19:51
Na de gemeenteraads verkiezingen een motie van wantrouwen
anders blijft het gevaar bestaan.
bijtieakumaai | 18-02-09 | 19:53
ja en dan mogen ze ook allemaal blijven wonen in de huizen zoals ze er in Marokko ook uit zien..... WTF? Dit verzin je toch niet. Geef Nederland maar weg. Dan ga ik lekker in Marokko wonen, tenminste wel mooi weer.
omwenteling | 18-02-09 | 20:14
Opdonderen! Dit past in het beleid om de banden met Marokkanen hier warm te houden, de integratie te dwarsbomen en zodoende de geldstroom naar Marokko veilig te stellen. Ik mag toch aannemen dat dit zo doorzichtig is dat de politiek hier 'n stokje voor steekt. Mahjah....de politiek...ze zullen zich wel weer door allerlei gesubsidieerde duistere moslim-belangen groepjes wijs laten maken dat dit 'n geweldig plan is.
rapunzelklokje | 18-02-09 | 20:16
Goed plan,
kunnen met het geld dat wij hardwerkende nederlanders aan deze marrokaanse bouwknutsels uitgeven meteen 10.000 nieuwe politieagenten recruteren aangezien de plaatselijke criminaliteit ook een "kleine" groei zal doormaken --> 30% ofzo.
laten we zeggen dat er 2500 arbeiders komen, tegen een 1000 euro per maand wil dat zeggen dat dit projectje 30.000.000 euro aan arbeidskosten gaat zijn.
aangezien onze degelijke "oude nederlanders" 3x zo hard werken alleen al om in tijden van economische recessie ( mede door eerdere van dit soort acties ) hun baan te behouden kan het ook voor 20.000.000. euro
kunnen we nog 10 miljoen in het recessie potje doen.
al met al getuigd dit van ernstige incompetentie en onvermogen bij de "nieuwe nederlandse" burgemeester van rotterdam, ik kan me ook niet voorstellen dat de 2e kamer dit gaat goedkeuren. Maja ook die zijn inmiddels geinfiltreerd door de "MIUED" lees Marrokaanse Inlichtingen Uitkeringen en Export Dienst.
Ik wil geen opruiend gedrag veroorzaken, maar tijd voor een burgeropstand???
Karel
Bart85 | 18-02-09 | 20:25
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Niet meer van die rifapen hier!!!!
Nattescheet | 18-02-09 | 20:26
geen behoefte aan die marokaans rijke architectuur hier .is ook op dit moment niet echt behoefte aan "hollandse nieuwe"weknemers hier.zijn blij als we zelf de komende tijd onze baan kunnen behouden.en schapen slachten gebeurd bij de slager daar heb ik geen hamam achtige badkamer voor nodig!sorry maar het wordt steeds gekker hier.
w.g.jorist | 18-02-09 | 20:30
-weggejorist-
Gus | 18-02-09 | 20:31
-weggejorist-
Bart85 | 18-02-09 | 20:31
goed,
waarschijnlijk heeft onze burgemeester zelf ook geld bij ICE-SAVE staan wat weg is en wilde de koning der uitkering wel een aanvulling op zijn salaris doen in ruil voor het recruteren van 4000 extreme uitkerings fanaten!!!
Bart85 | 18-02-09 | 20:34
pfff... hoe ver moet dit nog gaan... wilders.. ik hoop dat andere ook hun ogen gaan openen
jawatnutedoen | 18-02-09 | 20:46
Joepie, krijgen we weer plakkende "gastarbeiders".
BullitEnergyDrink | 18-02-09 | 20:49
Laat die marokjes oprotten naar hun eigen land.
Tis niet te geloven.
Bovenstaande reacties zeggen genoeg......
Dat_Bedoel_Ik | 18-02-09 | 21:11
In ruil voor 1000 christen kerkjes in Maroc ?
Onderduiker | 18-02-09 | 21:24
mooi zo. weer een oefenterrein vor defensie en t is ook nog eens in zandbakstyle. maar dan moeten ze wel oefenen met life ammo en onaangekondigd.
zakslag!! | 18-02-09 | 21:29
En weer tien zetels voor Wilders erbij. Gaat goed zo jongens, nog 1 jaartje en dan gaat de schijt de ventilator raken, en flink ook. De islamisering moet, zal en gaat gestopt worden. Die linkse paardekleppen hier vinden het schijnbaar best dat hun vrouw over 10 jaar met een hoofddoek op moet lopen en dat de sharia gedeeltelijk toegepast zal worden, alle ongelovige bleekscheten bang om niemand voor het hoofd te stoten en te discrimineren.
.
Het woord 'discriminatie' heeft totaal zijn lading verwoorden en wordt alleen nog maar gebruikt om botsingen tussen culturen uit de weg te gaan. Maar dat kan gewoon zo niet langer. Ik las in het Parool dat er zelfs een 'hoofddoekjespolitie' gaat komen die werkgevers nauwkeurig gaat screenen of moslima's die weigeren zo'n kopvod af te trekken, al is het maar voor 8 uur per dag, te ondersteunen. Waarom verdient dit zo ontzettend veel aandacht, waarom vertellen we allochtonen die zich aangesproken voelen niet gewoon dat ze zich moeten aanpassen aan het land dat altijd zo goed voor ze is geweest.. en waar ze op lange termijn wellicht positieve bijdrages aan kunnen doen zoals de chinezen, indo's en joden.
.
Niemand kan en mag nog ontkennen dat de Nederlandse samenleving als nooit te voren aangetast wordt door een onverdraagzame cultuur en dat een strenger onderscheid tussen geloof en werk/(sport)school noodzakelijk is. Wilders, pak ze!
The Green*Machine | 18-02-09 | 22:11
Contradictio in terminis, 'marokkaanse arbeiders'. Te zien aan het uitschot dat hier in NL rondloopt zijn marokkanen slechts luie varkens. Niks werken of presteren. De kansloze crimineel uithangen. Zelfs nog te lui om zich te wassen. 1 marokkaan stinkt doorgaans meer dan 3 varkens.
En hoezo architectuur? Er is hier geen absoluut enkele behoefte aan die typisch marokkaanse inferieure plaggenhutten.
Schout-bij-nacht | 18-02-09 | 22:23
Als "De Marokkaanse overheid wil bijdragen" Laat ze hun Landgenoten dan terugnemen.
In Nederland is het Geld op, het werk is op en de mensen zijn OP... Wanneer wordt dat eens duidelijk??
1 extra stem/zetel weer voor Wilders..
Crematorium_de_Asbak | 18-02-09 | 22:24
Geen interesse... we hebben al genoeg "rijke Marokkaanse tradities" in Nederland....
Pauvre Con | 18-02-09 | 22:55
@BijstandsKoning 14:10
Heb een naam voor de wijk.KOLONISTEN wijk.
bijtieakumaai | 18-02-09
Ik mag hopen dat dat kolonisme niet op Israëlische leest geschoeid zal zijn. Aangrenzende wijken worden geassimileerd, een buitenlands leger voert bombardementen uit op burgers...
Wat er nu gebeurt, is dat er toch best mooie huizen worden gebouwd waar vraag naar is. Je zou er zelf vast best in willen wonen, maar ik vermoed zo dat je het niet kunt betalen lolz
Bijstandskoning | 18-02-09 | 23:01
Bijstandskoning | 18-02-09 | 23:01
die Bijstandkoning aanhaald.. jij moet wel erg op jezelf geilen...
Crematorium_de_Asbak | 18-02-09 | 23:03
Rotterdam is al een halve Moslim stad.
En onze regering laat alles maar toe.
Behalve Wilders.
De moslims hebben gewonnen en nemen rotterdam over zonder hoofdletter.
robert2584 | 18-02-09 | 23:06
misschien kunnen we ruilen met de Marokkanen....?
1 hardwerkende mozaiektegelzetter uit Rabat tegen 100 NL-riflanders of 100 opgeschoren kroeshaar bontkraagjes nieuwe Nederlanders of 100 mocro-"others".
wel op voorlopige verblijfsvergunning dan die ene, maar dat lijkt me duidelijk.
QB (ja die.....) | 18-02-09 | 23:09
we kunnen het wel anders doen als wij nou heel veel marokannen die kant op stuuruh, we hebben er hier meer dan genoeg dan kennen ze het daar doen mogen ze van mij part heele woonwijken bouwen en lekker daar blijven woonuh
Giantdutch | 18-02-09 | 23:13
@ Bijstandskoning.....
Je doet je naam volgens mij veel eer aan ;-) Ik zou wedden dat jij een Mocro bent... of in ieder geval heel erg je best doet....
Je hebt in ieder geval weer 101 reacties om eerwraak op uit te oefenen ;-) Aangezien je blijkbaar toch niets anders te doen hebt...
Van mij mag deze wijk er komen hoor, maar onder twee voorwaarde: 1. Alle daken Oranje en de muren Rood, Wit, Blauw... 2. De plaatselijke moskee, onder N.A.P...( nieuw amsterdams peil ) voor de minder intellectuele mocro onder ons...
Bart85 | 18-02-09 | 23:26
Vakwerklieden m'n reet,waren hier vanmiddag hier twee schilders van Marokkaanse afkomst bezig,de helft van de tijd zaten ze te lullen,dan een peuk roken en dan weer gluren naar binnen en dan nog misschien een likje...Leuk hoor dat de gemeente de gevels aan het opknappen is,maar neem dan wel een bedrijf met mensen die niet twee weken doen over een gevel te schilderen.
Necramonium | 18-02-09 | 23:31
geen goed idee, afgewezen !
volgende !
De Briemusketier | 18-02-09 | 23:43
Nou ten eerste architectuur en huizen in marokko zien er 100x beter uit als hier, en mensen moeten niet denken dat het daar armzalig is, als jullie daar in de steden zouden zien wat voor mensen daar leven zal jij je arm voelen, die mensen rijden in autos die ze hier nit kunnen betalen en wonen in paleizen. dus die beelden hier van marokko waar ze opas met stokken laten zien is bullshit
Yassin18 | 18-02-09 | 23:50
Yassin18 | 18-02-09 | 23:50
Prima. Spread the word. Misschien brengt het mensen die hier niet kunnen aarden op het juiste idee.
dawg | 18-02-09 | 23:59
Whahaha
Doorzichtige actie.
vander F | 19-02-09 | 00:01
Yassin18 | 18-02-09 | 23:50
Als ik jou was zou ik alles op alles stellen om zeau snel mogelijk naar dat paradijs te verkassen, lekker weertje ook, geen blonde Satan in het nieuws iedere dag, mijn zegen heb je alvast.
QB (ja die.....) | 19-02-09 | 00:23
yassin18
waarom zitten jullie dan hier als het daar zo goed is.ga dan gauw en neem abouteleb ook lekker mee kan die daar burgermeester worden.kan mijn zoon ook zijn scooter weer normaal in de tuin zetten, zonder dat hij voor de 8 ste keer gepikt word , ja je raad het al dat fijn volk van je.het is helaas geen grap. dus allemaal lekker terug naar dat fijne paradijs van jullie.
bekijketff | 19-02-09 | 01:03
We trappen er niet in. Zodra ze werklieden leveren, willen die een verblijfsvergunning en voor die kans hebben ze vast voor de materialen moeten betalen.
Kortom mensenhandel in natura.
mememe | 19-02-09 | 04:59
Ze moeten minstens 230.000 euro per werklied meebrengen, want met de regels omtrent gezinshereniging is dat het gemiddelde kostenplaatje per allochtoon gezin.
mememe | 19-02-09 | 05:06
Was de NL overheid maar net zo slim als die van Mocro..
Daar lachen ze zich een bult als ze complete busladingen vol werkschuw onhandelbaar tuig deze kant op kunnen sturen...
dorre | 19-02-09 | 05:07
Mogen wij dan wel eerst honderduizenden nietsnutten inleveren en dan kunnen we praten.
hoocheecoochee | 19-02-09 | 06:46
Kundig? Als ik kijk hoe ze daar wonen,en hoe de straten erbij liggen,dan kunnen ze beter eerst de boel in Marokko opknappen.De eerste 500 jaar geen Marokaan erbij hier.Helemaal klaar met die lui.Opzouten.
fleurtje | 19-02-09 | 06:56
Bart85 | 18-02-09 | 23:26
Ik ben geen Marokkaan. Toch lijkt me dat best een mooie wijk als je die site bekijkt, het is gewoon iets anders dan anders.
De meeste mensen schieten gewoon in een stuip omdat het woord 'Marokkaans' valt. Onnodig, want die huizen zijn niet uitkeringsverslaafd, stelen geen tasjes en gaan niet spookrijden op scootertjes.
Bijstandskoning | 19-02-09 | 07:55
Hier zakt mijn broek dus echt vanaf>
kleingrutter | 19-02-09 | 08:04
Ik weet nog een hele grote zandbak waar zo 500.000 werklozen/waoklanten aan het werk kunnen. Gezinshereniging en 10.000 euro verhuiskosten bespreekbaar
The_Challenger | 19-02-09 | 09:12
Bijstandskoning | 19-02-09 | 07:55
Nee, inderdaad je bent geen Marrokaan, maar je roots liggen in Indonesie.
Volgens mij naast het Midden Oosten het grootste broeinest van kleingeestige mensen.
Topless op het strand aldaar is al een reden tot geneuzel.
In dit soort tijden dienen nederlandsche bouwbedrijven hier voorrang te krijgen.
Blijkbaar hebben mensen die niet tussen de mocro's wonen altijd een foute reden om dingen te baggetaliseren, ten faveure van de doorgeschoten tolerantie.
Zo, en nu weer snel aan het werk...!
poldimeter | 19-02-09 | 10:45