Mobiel

Karst T. pleegde aanslag op Koninklijk Huis

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis. Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ,,zaak van nationaal belang''. Verder is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

T. reed om tien voor twaalf met zijn auto in op het publiek dat keek naar de juist passerende bus met daarin koningin Beatrix en haar familie.

Suzuki

In totaal maakte T. met zijn zwarte Suzuki Swift zeventien slachtoffers. Behalve de vier doden vielen er vijf zwaargewonden en acht lichter gewonden. De man raakte zelf ook gewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis 't Loo knalde.

Geen antecedenten

Hoe T., die niet eerder met politie en justitie in aanraking zou zijn gekomen, de veiligheidsmaatregelen heeft kunnen omzeilen, is niet duidelijk geworden. De politie heeft met hem gesproken toen hij nog zwaargewond in het wrak van zijn auto zat en daaruit is opgemaakt dat het om een bewuste actie ging. Ook is nog niets bekendgemaakt over het motief van T.

Hoofdofficier van justitie Ludo Goossens benadrukte dat het niet om een terroristische actie ging.

Gepland

Het is nog niet zeker dat T. zijn daad alleen heeft gepland en uitgevoerd, maar volgens hoofdofficier Goossens zijn er geen aanwijzingen dat er een groep mensen achter de actie zit.


R. den Outer | 30-04-09 | 19:10 | 58 reacties

Reacties

T?
Tates was het toch?

Burn in hell karst

Lol@ijzeren Blub

@ijzeren blub

sssssssssssst!

Tureaud

Of vond hij dat monument niet mooi?

Vier mensen de dood injagen, vele mensen gewond....... Ons nationale feest verpest! Dank je wel Karst! LUL

of was dat mr T.? vragen, vragen den Outer....

Mr. T?

Moet je nagaan wat voor lage straf erop staat. Dat valt mij pas echt tegen. Maximaal 15 jaar? Die man moet levenslang in een kamertje van 2 bij 3 worden opgesloten!

Karst - Een Fin ? Of een foute Ikea strijkplank

Zojuist op TV had men het over Richard T.

rotvent.

gezien de aanloop die hij genomen heeft om die snelheid te bereiken en op het moment samen met die bus uit te komen denk ik nog steeds dat er minimaal een helper moet zijn geweest om het startsein te geven

Richard Karst Tates

Op het plegen van aanslagen op leden van het koninklijk huis staat levenslang.

"dat het niet om een terroristische actie ging"

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
(bron:nl.wikipedia.org...

Wanneer is het dan wel een terroristische aanslag, meneer Goossens, als de dader een theedoek op z'n hoofd had en allah akbar zou had geroepen?!

Wat Maapschansch zegt

het beest(je) heeft een naam gekregen?

moord op 4 mensen, 'poging tot' op 13 anderen, 'poging tot' op de koninklijke familie, en schade aan een rijksmonument.

opsluiten, sleutel weggooien, het liefst in een isolatiecel ook, kan hij nog gestoorder worden dan hij al is.

Volkert, Karst... ben ik de eerste die het opvalt dat onze nationale moordenaars allemaal duitse namen hebben?! kan geen toeval zijn!

Naam is toch Richard Kast Tates? Ik vind dat zijn naam wel voluit gezegd mag worden het lijkt me toch vrij wel zeker dat hij het gedaan heeft hij zat tenslotte in de kapotgereden auto tegen de naald...

-weggejorist-

En waarom wilde Tates de kon. fam. dood hebben?

En op het journaal blijven ze maar bezig over hoe erg het wel niet is voor de koninklijke familie. Hou toch op het is veel male erger voor de slachtoffers en naasten, en de mensen die ter nimmer nauw an de dood zijn ontsnapt. Belachelijk net alsof zij de belangrijke zijn in deze aanslag, ze mankeren niks.


Voor de slachtoffers, veel sterkte en RIP voor de overledene

Koningshuis had genoeg van het koekhappen ieder jaar. Nu is er een goede reden om het niet meer te doen. Geen Koninginnedag meer...

Verkeerde driewieler gehad toen ie klein was XD

Op een poging tot moord op de Koningin staat alleen al een levenslange gevangenisstraf.

@Ferumbras | 30-04-09 | 19:28
Er staat helemaal geen lage straf op, een aanslag tegen de Koning, regerend Koningin of Regent wordt bestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke straf van ten hoogste 30 jaren of geldboete van de vijfde categorie, aldus art. 92 van het Wetboek van Strafrecht. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de 4x doodslag (misschien zelfs moord) en minimaal 12 keer poging tot...

Rtl spreek van ene Richard?

en dat allemaal omdat hij geen lintje heeft gekregen?

@frake

hou je poging tot humor maar voor je aub

@ worstendraaier | 30-04-09 | 20:00

Richard Karst Tates.
Hij ligt nu kritiek en is al hersendood.
Die gaat dus dood.
Helaas.

@peekaboo: Je zegt het toch zelf al: "met een politiek of religieus doel." Tenzij jij iets meer weet dan de rest van ons hebben we daar hier duidelijk niet mee te maken.

Levenslang is eigenlijk een beloning.De doodstraf past beter. Hij heeft zijn kansen volledig verspeeld om nog deel te nemen aan de samenleving met deze waanzinnige gestoorde misdaad.

Ontslagen als beveiliger ? Dat is eigenlijk wel vreemd want zo slecht gaat het niet in die branche. Er is vast een voorgeschiedenis

Hersendood was 'ie blijkbaar al een tijdje, om te komen tot zo'n actie. Wat een flutvent, daar zijn gewoon geen scheldwoorden genoeg voor.

massaal bidden dat deze man in leven blijft
dit zou veel te gemakkelijk zijn...........een dag van nationale rouw

hier heeft niemand om gevraagd.......
please hou deze man in leven

Volgens mij was het gericht tegen de busschauffeur, dat hoor je wel meer tegenwoordig.

Krijgen we nu nog alleen maar linkjes naar de Televaag?
En waarom geen volledige namen meer?

Verder heel veel medeleven met familie van de slachtoffers. omstanders (ook kleine kinderen!) en het Koninklijk huis.

Karsten Tates zag er toch wel een beetje uit als kaalkopje trouwens, is er nu niemand hier die deze kwal heeft gekend?

Waren zijn ouders te lui hem Karsten te noemen ofzo ?

Ferumbras | 30-04-09 | 19:28
Waar staat dat? Als hij het overleeft kunnen ze hem wegzetten wegens hoogverraad, hij heeft immers een (mislukte) aanslag gepleegd op een staadshoofd. Maar goed, hij haalt de rechtzaal waarschijnlijk toch niet.

Nou weet je wat ik vind,

ze waren karst T aan het opereren vanmiddag, DAT HADDEN ZE NOOIT MOETEN DOEN...........

LAAT HEM MAAR EVEN 2 DAGEN KRAMPEREN VAN DE PIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat vind ik ervan

afz.

Ik hoop dat Karst T.sterft aan zijn verwondingen zoniet dan graag opnieuw de doodstraf invoeren voor deze man. En koninklijke familie: blijf voortaan maar thuis want je kan niet meer veilig over straat in dit land!!!!

Richard Karst Tates: richardez.hyves.nl...
Toch 236 vrienden....
of is 'm dit niet?

@peekaboo | 30-04-09 | 19:31
Mijn waarde daar erger ik me de hele dag ook aan! Hoe bedoel je GEEN terroristische actie?? Wat eer je een terroristische actie doet moet je een FIN zijn? Wat is dat nou voor geleuter? Het blijkt maar weer dat we zo in 'hokjes denken' vastzitten dat we zelf hier alleen nog in 'wij en zij' kunnen denken!
Ik EIS het recht voor het plegen van terroristische daden op voor ons NEDERLANDERS! Die lul heeft GVD al genoeg er zijn best gedaan dacht u niet?

@ mijzelf Er zijn best VOOR gedaan... Luster

@ Uittukkerije | 30-04-09 | 21:50

Mij viel het eerlijk gezegd ook op bij het zien van die persconferentie van 15.45u.
Toen die meneer werd gevraagd of het ging om een terroristische aanslag, moest ie zich inhouden om maar niks te zeggen over moslims.
Alsof het alleen moslims zijn die terreur kunnen uitoefenen.

@Marsepars | 30-04-09 | 21:55
Nee, niet alleen moslims plegen aanslagen. Maar moslims hebben terreur wel naar een proffesionele level geheven. Terreur betekent dat je behalve je doelwit, zoveel mogelijk slachtoffers maakt en zulk terreur is het kenmerk van een moslimaanslag.

@Marsepars | 30-04-09 | 21:55
En uit niets blijkt dat deze kankermongool (sorry dit is het redelijkste wat ik kan opschrijven) zoveel mogelijk slachtoffers wilde maken. Hoe verrot het is om te zeggen, als je kijkt naar het aantal doden en slachtoffers.

@ Haragha | 30-04-09 | 22:23

ETA?
IRA?
Zijn geen moslims, naar ik weet.
Niet dat ik goed wil praten wat die gekke haatbaarden doen, begrijp me niet verkeerd.

@Haragha | 30-04-09 | 22:23
Dus als ik uw redenering volg is deze LUL een fin?
Hij voldoet aan al uw opgegeven criteria.
En over het verproffesionering van aanslagen....wij maar lulen dat finnen niets ondernemen....

@ Haragha | 30-04-09 | 22:30

Het ging er meer om, dat iedereen meteen met het nieuws kwam dat het NIET om een terroristische aanslag ging.
En iedereen in Nederland weet dat zo'n aanslag gepleegd wordt door haatbaarden. Want dat krijgen we mee sinds 9-11...

Hmmm, hoogverraad heeft in Nederland toch nog altijd de doodstraf erop staan?

Nog ff over die Hyves... dat profiel is niet voor iedereen zichtbaar dus moet haast wel van hem zijn of niet en de 'eigenaar' werd gek van alle berichten.
Iig hoe ironisch kan 1 zinnetje op zo'n site ineens zijn op een dag als vandaag, de laatste optie in t menuutje wat je met de gebruiker kan doen is... "VIER KONINGINNEDAG MET"... NEE DANK JE!

Trouwens waarom wensen zoveel mensen hem de doodstraf?
Ik zie de doodstraf als een makkelijk uitweg voor hem!
Als ie t al overleefd vanavond zou ik zeggen... lekker laten creperen de rest van z'n leven... dat is pas straf

@Marsepars | 30-04-09 | 22:33
De ETA pleegt aanslagen zonder dat er slachtoffers vallen. Vandaar dat zij altijd bellen voordat er een aanslag komt. En natuurlijk maken zij fouten maar de ETA staat er bekent om. En de IRA??? De IRA bestaat niet meer.
Maar je merkt duidelijk een verschil tussen een moslim aanslag en een ETA aanslag. Moslim aanslagen gebeuren vaak op plekken die druk bezocht worden door mensen. En de bommen die moslims gebruiken bevatten spijkers, knikkers of ander klein materiaal om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Dat is terreur.


En het is goed dat ze hebben vermeld dat het niet ging om een terroristische aanslag omdat het geen terroritische aanslag was.
@Uittukkerije | 30-04-09 | 22:38
Nee, zie reactie @ 22:30 En nogmaals nee, iedere mongool kan zulke ideeën op doen uit Hollywood films. Dat het proffesioneel nu gebeurt wil niet zeggen dat het goed gebeurt.
Maar dit is waaaaay offtopic. Het gaat om Karst Tates die nu het haasje is, ik hoop zo dat hij niet hersendood is want de echte pijn moet nog komen.
*Gaat verder met voodoo poppetje maken*

"En het is goed dat ze hebben vermeld dat het niet ging om een terroristische aanslag omdat het geen terroritische aanslag was."

Haragha | 30-04-09 | 23:00


Daarover zijn we het eens.

Spits: "De man raakte zelf ook gewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis 't Loo knalde".

Ik denk dat hij al eerder gewond was na het inzoomen op foto's waarop hij zichtbaar is terwijl hij mensen omver rijdt. Zijn hoofd lijkt er naar beneden te hangen.

Ja klopt,
Zijn volledige naam is/was Richard Karst Tates

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief