PVV-leider Geert Wilders wil dat het kabinet de economische gevolgen van 'massa-immigratie' onderzoekt.
"Leg daar eens verantwoording over af'', zei PVV-leider Geert Wilders vandaag tijdens het verantwoordingsdebat in de Tweede Kamer.
Duidelijk
Landen als Denemarken en Zweden hebben volgens Wilders al in kaart gebracht wat de immigratie van buitenlanders betekent voor hun economie. Ook riep hij het kabinet op geen Oost-Europeanen meer toe te laten in Nederland en de grenzen te sluiten voor immigranten uit moslimlanden.
Geen vertrouwen
Geert Wilders heeft geen vertrouwen meer in het huidige kabinet. "Pak uw biezen, vertrek en kom nooit meer terug''. Dat was zijn boodschap aan premier Jan Peter Balkenende en vicepremier en minister Wouter Bos van Financiën.
Reacties
ja dat klopt, geheel nieuw kabinet go wilders! +1
meatwuddle | 28-05-09 | 16:52
"Pak uw biezen, vertrek en kom nooit meer terug''
-
Maar luisteren? Ho maar.
You On A Gin | 28-05-09 | 16:52
Ik heb toch niet het idee dat de mensen uit Oost-Europa slecht zijn voor onze economie....
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:52
Ach, waarom zouden we dit feitelijk gaan onderzoeken? Hebben we niet genoeg aan de beweringen van de boven ons gestelden dat de massa-immigratie een verrijking voor onze cultuur is en ons jaarlijks vele miljarden oplevert? Vertrouwen in de leiding mensen. Anders zijn we nergens.
du Roi Soleil | 28-05-09 | 16:53
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:52
-
Ja maar, onze economie bestaat toch uit méér branches dan bierbrouwerijen en glaszetters.
You On A Gin | 28-05-09 | 16:53
Mijn blonde engel.
allenamenzijnop | 28-05-09 | 16:53
Dudelijke taal.
Daar kan je iets mee.
Eerst 4 juni en dannnnnnnnnnnn.
Gewoon stemmen.
Zitvlak | 28-05-09 | 16:54
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:52
Nee nee, het gaat niet over hoeren
Bulletje Bloedworst | 28-05-09 | 16:54
Tot voorkort had hij het over regeldruk
Daar hebben we nu dus de cijfers van...
www.actal.nl...
Jerolimo | 28-05-09 | 16:55
Die oost Europeanen maken het klussen anders nog wel iets goedkoper! Dus laat die moslims maar weg blijven en alle goedkope thuisklussers deze kant op komen!
Frontje | 28-05-09 | 16:55
Iemand een linkerT naar de resultaten van onze Scandinavische vrienden? Ben wel benieuwd wat nou de economische resultaten zijn eigenlijk.
sjaakdaak | 28-05-09 | 16:55
Denk dat het een schrikbarend hoog bedrag is....
Shadow-Judge | 28-05-09 | 16:55
@ZonderNaam: Nee, dat denk ik ook niet. Maar je zult maar een ZZP'er zijn die wel alle premies moet betalen en de BPM op zijn bedrijfsbusje. Dan is het toch heel lastig concurreren met Pjiotr uit Gdansk.
Maar waarschijnlijk vind Jan-Peter die paar euro per uur korting bij het zetten van zijn badkamertje belangrijker dan het loon van Willem uit Soest.
.
Ze zijn gewoon bezig om ons kapot te maken, mensen. En er is er maar één die hier iets van durft te roepen.
du Roi Soleil | 28-05-09 | 16:56
Er zijn immigranten en immigranten.
Van de laatste soort moet je het hebben.
Die doen hier het werk wat niemand anders wil doen.
De andere soort bezorgt ons juist teveel werk.
Die kan je beter wegdoen.
oplosmiddel | 28-05-09 | 16:56
En dan toch nog maar 1% duidelijker dan de PvdA.
Einde van de Domheid | 28-05-09 | 16:57
Alle grenzen dichtgooien is echt geen oplossing Wilders, dat weet jij ook wel. Al ben ik het met de 'pak de biezen' quote wel weer eens.
truckdriver01 | 28-05-09 | 16:57
-weggejorist-
Ronald81 | 28-05-09 | 16:57
@ You On A Gin | 28-05-09 | 16:53
Mijn punt is alleen dat je mensen die hier komen om te werken niet de dupe moet laten worden van mensen die alleen hierheen gehaald worden om van een uitkering te leven en PvdA te stemmen.
Wat ik Wilders graag hoor zeggen is iets in de trant van 'werkvergunning uitgeven naar behoefte, maar geen toegang tot de geldpotjes van de verzorgingsstaat totdat je een arbeidsgeschiedenis van 5 jaar hebt'
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:58
@ du Roi Soleil | 28-05-09 | 16:56
Dan ben je dus de enige sukkel die dat doet wat er zit GEEN BPM op een bedrijfsbusje...
plaspop | 28-05-09 | 16:59
Hulde wilders hulde!
DoeEensGek | 28-05-09 | 16:59
Ik vraag mij steeds weer af hoe onze Geert dat thuis nu uitlegt aan z'n Hongaarse vrouw.....
De Shark | 28-05-09 | 17:00
De hypocriet was getrouwd met een bulgaarse import.......
sjef van oeckel | 28-05-09 | 17:00
Tsja, niks mis mee. Alleen zijn die cijfers waarschijnlijk gemanipuleerd.
ReligionSucks | 28-05-09 | 17:01
@ Ronald81
Wat een stomme opmerking weer met je Adolf, pffff
peeti | 28-05-09 | 17:02
@ZonderNaam | 28-05-09 | 16:58
Zodra Pjotr uit Gdansk ontslagen wordt, heeft hij recht op een uitkering (die hoger ligt dan een salaris in Polen). Wat zal Pjotr doen?
kapotte_stofzuiger | 28-05-09 | 17:02
Wilders krijgt op dit punt van mij gelijk.
Bovendien zouden we eens moeten gaan stemmen op politieke punten in plaats van een verouderd partijen stelsel.
De punten waarvoor ik in het verleden gestemd heb zijn grotendeels verkwanseld in partij onderhandelingen.
Beëlzebul | 28-05-09 | 17:02
@du Roi Soleil | 28-05-09 | 16:56
Heet concurrentie. Een vrije markt is toch het beste voor de consument. Als het Willem niet lukt om een beter product te leveren dan onze Poolse vrienden, zal die maar iets anders moeten gaan doen. Sowieso is er nu nog een grote vraag naar vakmannen en hoeven die echt niet te vrezen voor hun baan.
Guantanamo Airways | 28-05-09 | 17:02
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:52
Je hebt geen idee denk ik hoeveel mensen zonder inkomsten zitten door die oostblokkers!!! Denk eens aan het beroepsgoederenvervoer en aannemers.....zij voelen heel goed hoe slecht ze ervoor staan door deze lui!!! Als je het niet weet , reageer dan ook niet!!!
amiga | 28-05-09 | 17:02
Alle slavische en mohammedaanse volkeren het land uit.
Wie durft te zeggen dat Wilders generaliseert.
En die linkse mongooltjes die pro-oost-blokkers zijn, hebben nog nooit oost-blokkers in real life gezien. Gaat de politie eens in het Westland bellen en vraag naar hun mening over oost-blokkers.
Haragha | 28-05-09 | 17:03
Geen Oost-Europeanen meer? kunnen we een uitzondering maken voor poolse au-pairs? ik verslijt er ieder jaar 1 of 2.
Bluto Blutarsky | 28-05-09 | 17:03
@peeti | 28-05-09 | 17:02
Dat noemen we een Godwinnetje.
nl.wikipedia.org...
Meestal te negeren, het komt toch steeds op het zelfde neer, of met capslock aan 'Godwin' roepen.
kapotte_stofzuiger | 28-05-09 | 17:04
Verder moet Geert niet zo zeuren over onderzoeken. Loopt altijd te zeuren over bureaucratie en het ambtenarenapparaat en vervolgens eist ie zo'n overbodig onderzoek. Pak lekker die uit Zweden, zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Guantanamo Airways | 28-05-09 | 17:04
@ amiga | 28-05-09 | 17:02
zie Guantanamo Airways | 28-05-09 | 17:02
ZonderNaam | 28-05-09 | 17:06
Daarin heeft Wilders groot gelijk. Waar links alleen kan ijlen over culturele verrijking (sorry, als ik dat wil, dan koop ik wel een last minute), zijn snokharde cijfers nodig.
Wilders, de kosten zijn naar schijnt €250.000 per immigrant en daar bovenop €10.000.000.000 per jaar voor allochtoon Nederland gezamenlijk. En dan heb je niet eens alle kosten. Dus terwijl Bos zich klaar masurbeert in zijn heksenjacht op wat topinkomens en wat bonussen, spuit het geld eruit naar de utopische illusie van onze linkse babyboomgeneratie.
Zeddegeizot | 28-05-09 | 17:06
Het blijkt nogal lastig te zijn om over dit onderwerp actuele, betrouwbare en inzichtelijke informatie te vergaren waarmee deze cijfers naar 2007 kunnen worden vertaald. Omdat er is sprake is van een complexe wisselwerking tussen baten en lasten, beperk ik mij tot de directe kosten welke in verband staan met de groep immigranten die geen actieve bijdrage levert aan het Bruto Binnenlands Product (BBP). Opvallend is dat personen die het islamitisch geloof aanhangen (ca. 1 miljoen) zowel relatief als absoluut sterk oververtegenwoordigd zijn in deze categorie.
Met deze beperkte gegevens wordt onderstaand een grove kostenberekening uitgevoerd welke is toegespitst op de moslimbevolking.
Aannames:
Aantal moslims 1.000.000
Gezinssamenstelling: Vijf personen. Echtpaar met gemiddeld drie kinderen. Eén kostwinner.
Percentage uitkeringsafhankelijke kostwinners 50%
Uitkering per kostwinner € 1.500 p/m inclusief (huur)subsidies
Kosten per jaar:
Inkomen:
Uitkering = 12 x € 1.500 x 100.000 = € 1,80 miljard
Huisvesting:
Kapitaalslasten, € 1,00 miljard
Prachtwijken, € 1 miljard over 4 jaar = € 0,25 miljard
Gezondheidszorg:
Kosten gezondheidszorg, € 75 miljard = € 4.700 per inwoner.
50% van 1.000.000 x € 4.700 = € 2,35 miljard
Onderwijs:
We beperken ons tot het basisonderwijs van 2 kinderen per werkloze kostwinner
Kosten primair onderwijs € 8,5 miljard
1,5 miljoen leerlingen > € 5.700 per leerling
200.000 * € 5.700 = € 1,14 miljard
Integratie:
Inspanningen en subsidies € 1,00 miljard
Gevangeniswezen:
Gedetineerd: 16.000 personen
Van de gedineerden is 60& van allochtone afkomst
Aantal gedetineerde allochtonen, 60% van 16.000 = 9.600
Kosten € 150 per dag = 55.000 per jaar per gedetineerde
Totaal 9.600 x € 55.000 = € 0,53 miljard
Opvang:
Directe kosten gemoeid met vluchtelingenopvang
(Rijksbegroting 2008, cijfers 2007) € 0,90 miljard
Zo komen we uit op totale jaarlijkse kosten van ongeveer € 9 miljard. Maar dat is een ondergrens, want er ontbreken nogal wat kosten hierboven zoals b.v.
- Voor een allochtone achterstandsleerling wordt twee keer zoveel geld uitgetrokken als voor een ‘normale’ leerling, dit zie ik in de berekening van Henk niet terug. Ondanks dat er veel meer geld naar toe gaat blijft de schooluitval op zwarte scholen hoog, bovendien gaat het toewijzen van een onevenredig deel van de middelen (geld en onderwijzers) aan zwarte scholen ten koste van de kwaliteit van het onderwijs op witte scholen wat resulteert in een minder goed opgeleide bevolking op de langere duur. De economische kosten hiervan laten zich moeilijk berekenen maar zijn zonder twijfel astronomisch.
- De komst van grote aantallen niet-westerse allochtonen heeft een zeer scherpe stijging van de (met name gewelddadige) misdaadcijfers laten zien. Henk noemt wel de kosten van detentie van allochtone gedetineerden maar gaat voorbij aan daarmee samenhangende de kosten van opsporing, preventie, justitie, reclassering etc. Veel van die kosten lopen niet eens via de overheid, bijvoorbeeld medische en psychische zorg aan slachtoffers ven geweldsmisdriven resulteert in hogere ziektekostenpremies, extra beveiliging resulteert in hogere kostprijzen van producten en diensten, meer vernielingen (Slotervaart!), roofovervallen en diefstallen drijven de kosten van verzekering daartegen op etc.
- Fraude met uitkeringen en subsidies komt onevenredig vaak in allochtone kringen voor, ook hiervan komt in de berekeningen van Henk niets terug.
- Niet-westerse (moslim-) immigranten doen een onevenredig hoog beroep op de gezondheidszorg, waarbij ze vaak ook nog eens op hoge toon een speciale behandeling eisen en krijgen (bijv. een mannelijke gynaecoloog afwijzen, psyschiatrische verzorging krijgen tijdens vakantie in Marokko) wat voor bijkomende kosten zorgt.
- De talloze subsidies aan zogenaamde antidiscriminatiemeldpunten en aan linkse media en publieke omroepen die het multiculturele gedachtegoed onder de niet-kritische massa moeten propageren zouden we ook niet nodig hebben zonder de massale immigratie van een laaggeschoold proletariaat, ik ben van mening dat de kosten van die propaganda dus gewoon meegeteld moeten worden met de kosten van die immigratie.
- Kosten van AIVD die nodig is om de jihadi’s in de gaten te houden.
- Enzovoort...
Lees meer:
www.hetvrijevolk.com...
www.hetvrijevolk.com...
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:06
wie gaat hij omarmen op die foto?
vogelbekdier | 28-05-09 | 17:07
Tuurlijk. Kosten zijn het belangrijkst.
Kwaliteit van menselijk leven valt uit te drukken in geld.
Het is belangrijker dat het Nederland geld kan besparen dan dat mensen een kans hebben op een beter leven.
Blijkbaar.
scheten-wapper | 28-05-09 | 17:07
@Haragha | 28-05-09 | 17:03
En bel eens met mensen uit Gelderland of Overijssel om te vragen wat hun mening is over Westlanders of Noord-Hollanders.
scheten-wapper | 28-05-09 | 17:08
kapotte_stofzuiger | 28-05-09 | 17:02
wat pjoter doet is naar Holland komen, dan werkt hij onder het minimumloon in de kas, als pjoter naar Holland komt, krijgt hij geen uitkering. Net zoals u zal hij aan het werk moeten gaan, maar u wilt niet in de kas werken. Tegelijk houdt u er een dubbelmoraal aan over van Pjoter pikt mijn baan in.
sjef van oeckel | 28-05-09 | 17:09
't Probleem van Wilders is dat ie zo'n uitgesproken mening heeft dat ie ook een grote groep potentiële PVV-kiezers verjaagt. Ik had graag op 'm willen stemmen vanwege z'n economische beleid. Maar 't feit dat deze man zo uitgesproken tegen de EU (studiebeurs) & ons drugsbeleid (jointjes rôkuh) is, dwingt mij D66 te stemmen.
Fruitkok | 28-05-09 | 17:09
@frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:06
9 miljard? Dat is net de helft van wat de regering uit heeft gegeven om een slecht functionerende bank te redden. Het is maar waar je prioriteit aan wil geven.
scheten-wapper | 28-05-09 | 17:09
hulde voor de heer Wilders, die gaat nog "s heel groot worden!
sir Its-a-shame | 28-05-09 | 17:09
Wat is het toch een naar ventje, die hele Wilders!
svennos | 28-05-09 | 17:11
@amiga | 28-05-09 | 17:02
volgens mij zijn het toch echt altijd Nederlanders die een 'goedkope Pool' inhuren, daar kunnen die Polen niks aan doen. Moeten we zelf maar meer van 'koopt Hollandsche waar, dan helpt men elkaar' zijn, dan hebben die Polen geen kans. Als we voor een paar tientjes kunnen besparen naaien we onze landgenoten keihard.
yurp | 28-05-09 | 17:12
pretty confronting frenk4alll
sir Its-a-shame | 28-05-09 | 17:12
Haragha | 28-05-09 | 17:03
...en u gaat dan tomaten plukken als die oost-blokkers het land uit worden geflikkerd?
sjef van oeckel | 28-05-09 | 17:14
@frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:06
Er klopt geen zak van de gehele berekening want je hebt het over moslims in je berekeningen en in andere berekeningen weer over allochtonen.
FAIL!!!
Haragha | 28-05-09 | 17:15
@ scheten-wapper | 28-05-09 | 17:09
De berekening is van toepassing op een miljoen moslims. We hebben ook nog 2,5 tot 3 miljoen andere allochtonen en die kosten ook geld. Reken dus maar op tientallen miljarden euro's per jaar aan kosten.
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:16
Grappig omdat het grappig is, maar ook epic fail van Wilders. Kabinet is overigens ook -1, daar niet van.
MysteryQuest | 28-05-09 | 17:16
@ Haragha | 28-05-09 | 17:15
Over welke berekeningen heb je het?
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:17
geen toegang tot de geldpotjes van de verzorgingsstaat totdat je een arbeidsgeschiedenis van 5 jaar hebt'
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:58
-
Mooie vuistregel. Gek dat zoiets niet al lang normale praktijk is.
You On A Gin | 28-05-09 | 17:18
Wilders, even een boodschap aan jou: wat ben je toch een HEERLIKE MAN!
Naftaniel | 28-05-09 | 17:19
Een duidelijk huishoudboekje van de regering is wel belangrijk. Verklaar maar waar al het geld naar toe gaat. Dat moet Wouter Bos thuis ook.
Phranque | 28-05-09 | 17:19
Laten we wel wezen: er is helemaal niks mis met Pjotr. Maar zolang er hier nog honderdduizenden op de bank liggen vind ik het van de zotte hen van een riante uitkering te voorzien en mensen uit Oost-Europa hier naar toe halen om die asperges te steken.
.
Precies zo is het belachelijk om ervoor te pleiten nog meer Marokkanen naar Nederland te halen terwijl er hier zo velen van een uitkering afhankelijk zijn en hun school verlaten zonder kwalificatie. Ga die dan eerst eens aan het werk/studeren zetten.
du Roi Soleil | 28-05-09 | 17:22
Duidelijke taal en ik geef hem nog gelijk ook.
lucienne | 28-05-09 | 17:22
@sjef van oeckel | 28-05-09 | 17:14
Nee, de werklozen, studenten en pubers.
Wie werkloos is krijgt een bepaalde tijd om een nieuwe baan te zoeken als het langer duurt dan de bepaalde tijd dan moet je een verplicht baantje nemen. En ze komen altijd handjes te kort in de kassen. (win-win situatie)
Uiteraard mag je ook weigeren maar dan krijg je ook geen bijstand/uitkering.
@frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:17
Dus jij vindt de Belgen een representatieve groep voor alle Europeanen?
Haragha | 28-05-09 | 17:22
Wilders weet heel goed wat hij stom vindt (zo'n beetje alles in het leven). Daarnaast kan hij genoeg afzeiken... Mag ik van dhr Wilders dan ook even horen wat hij wel wil en zijn geweldige opbouwende ideeën zijn....
.
Laat die Wilders maar 4 jaar aan de macht.. Zijn we ook van deze hype af... Die man kan alleen afbreken.. Niks opbouwen...
Flipski | 28-05-09 | 17:23
blocked
sloppy josef | 28-05-09 | 17:24
@ allenamenzijnop | 28-05-09 | 16:53
jouw ciaat: Mijn blonde engel.
Mijn reactie: Heel eng zinnetje..
@ Bluto Blutarsky | 28-05-09 | 17:03
Jouw citaat: Geen Oost-Europeanen meer? kunnen we een uitzondering maken voor poolse au-pairs? ik verslijt er ieder jaar 1 of 2.
Mijn reactie: Lol..
de Relativist | 28-05-09 | 17:24
Op zich heeft geert als gewoonlijk groot gelijk, Maar wie moet deze ramp onafhankelijk beoordelen?? Hoewel, het is een ramp dus bel PIETER VAN VOLLENHOVE...
jan-lul-de-behanger | 28-05-09 | 17:24
scheten-wapper | 28-05-09 | 17:07
Wat een onnozele insteek. We geven jaarlijks al 8 miljard aan ontwikkelingshulp. We gaan de wereld echt niet redden door iedere stakker een plek in de polder te geven.
Zeddegeizot | 28-05-09 | 17:26
ik heb ook echt dat mensen eens wat beter in wilders zijn ideeen gaan kijken, vooral waar hij het geld vandaan wil halen, voordat ze op hem stemmen.
kirby | 28-05-09 | 17:27
Slechter kan het nooit worden,weg met die oelewappers.
Geert, mijn stem heb je.
fleurtje | 28-05-09 | 17:28
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:06
Laat je niet door rifnegertje Haragha op de kop zitten!
Haragha is trouwens arabisch voor "illegale immigrant".
Willianus Wortelus | 28-05-09 | 17:29
Guantanamo Airways | 28-05-09 | 17:02
Gelul. Pas als alle kosten en lasten gelijk zouden zijn voor Pjotr en voor Klaas is er eerlijke concurrentie. Pjotr is goedkoop omdat Polen goedkoop is. En Polen is goedkoop omdat er geen peperdure overheid is, geen peperdure voorzieningen, en geen 1.5 miljoen immigranten die Klaas moet doorrekenen in zijn tarieven.
Zeddegeizot | 28-05-09 | 17:31
Ik wou dat Geert eens iets minder voor de hand liggend zei.
Zo ben ik het steeds met hem eens maar vertrouw hem nog steeds voor zover ik hem kan spugen.
Zijn geschurk tegen het extreemsrechtse israelische establishment zegt dan gelukkig weer genoeg.
Snut Nose | 28-05-09 | 17:31
Geert is altijd +1
boterbabbelaar | 28-05-09 | 17:33
Hoezo SN op de hand van Wilders. Men haalt dit stukje broddel uit het hele debat waarbij Wilders zich echt toonde als een Xenophobe mafkees
Bodde | 28-05-09 | 17:34
Onze regering houdt dit liever voor zichzelf en houdt niet van dit soort bijdehante vragen meneer Wilders.
Martijn12345 | 28-05-09 | 17:35
yurp | 28-05-09 | 17:12
Dat met het klussen klopt.......de mensen die Polen enzo laten klussen stemmen wel PVV......die mensen begrijpen er echt niks van.....ze helpen zelf onze economie naar de klote......!
Vergeet niet de vrachtwagenchauffeurs die massaal ontslagen worden omdat ze liever goedkope Oostblokkers laten rijden die het ene na het andere ongeluk veroozaken.......maar ja die zijn goedkoop!!! Is bullshit want file's kosten ons erg veel geld!!!
amiga | 28-05-09 | 17:36
Kostenplaatje opmaken is niet verkeerd. Wel alle bijbehorende/eruit voortvloeiende kosten meerekenen dan.
Overigens was het voordat de EU tot stand kwam al bekend wat de gevolgen hiervan zouden zijn. De arme en rijken landen zouden naar elkaar toe groeien. Dat wil zeggen: De rijke landen zoals Nederland krijgen het slechter en de arme landen zoals Polen krijgen het beter. Nivelleren.
RoyalFlusher | 28-05-09 | 17:39
Ik graag de baten!
Oh ja, en een enquête onder de autochtone Nederlander of zij de 'vuile werkjes' wel willen opknappen.
Doe daar trouwens ook maar toekomstverkenning bij van de gevolgen van de vergrijzing als er niet meer sprake zal zijn van 'massa-immigratie'.
Kom op, voor de draad ermee!
GoodGirl | 28-05-09 | 17:40
Wat een slappe zak. Als ie geen vertrouwen meer heeft in het kabinet moet ie niet om de kosten voor de massa-immigratie vragen maar moties van wantrouwen indienen.
Absolutisme | 28-05-09 | 17:41
Dit is nu waarom Geert de grootste wordt
, iedereen eerst op 4 juni stemmen he??!!
bhtriks | 28-05-09 | 17:44
Het was weer van een lachwekkende droefheid wat onze knuffel-nazi te melden had. Zijn schandelijke schoffering van een verkrachtingsslachtoffer even daargelaten, liet hij vandaag weer eens zien dat hij niet alleen geen enkele schaamte of mededogen kent, ook gaf hij weer blijk zelfs de simpelste vorm van logica niet te kunnen volgen. Eerst pleit hij voor de remigratie van allochtonen enkel en alleen omdat deze, zeer diverse groep, statistisch de meerderheid in de grote steden te dreigt te gaan vormen om daarna te ontkennen dat hij xenofoob is. Dat gaat niet samen, meneer Wilders. Wie onderscheidt maakt tussen mensen enkel en alleen op hun afkomst, in deze dus oorspronkelijk Nederlander vs. de rest, en de aanwezigheid van die laatste groep enkel op grond van het feit dat deze niet tot de groep oorspronkelijke Nederlanders behoort, als een bedreiging ziet, is per definitie xenofoob. Misschien niet een term die hem electoraal goed uit komt maar wel een vlag die de lading dekt.
Faaz71 | 28-05-09 | 17:44
"Pak uw biezen, vertrek en kom nooit meer terug''
+100
Malibu Stacy | 28-05-09 | 17:45
Ja lekker hypocriet, eerst je hongaarse importbruidje veilig aan een paspoort helpen en dan voor iedere nederlander het onmogelijk maken om zijn geliefde over te halen..
Natuurlijk begrijp ik ook dat veel marokkaanse en turkse mensen misbruik van deze regeling, maar als je zoals nu gewoon een inkomen eis stelt, zie ik t probleem niet.
Waarom mag Geert wel een buitenlandse, (die volgens mij ook geen inburgeringscursus heeft gevolgd, maar daar is Geert griezelig stil over) en moet ik me uit de naad werken en duizenden euros aan belachelijke vertalingskosten apostilles ed betalen om mijn Argentijnse vriendin (die hier voor geen goud wil wonen) 3 maanden te laten overkomen..
Geert het toppunt van hypocrietie ... Geert wees eens transparant en vertel hoe je hongaarse OOSTBLOK grietje zich hier heeft aangepast...
Denk je nu echt dat ze zoveel van je houdt of zal het je portomoneetje wezen?
stoney meloni | 28-05-09 | 17:45
@ scheten-wapper
-1
Beefcake!! | 28-05-09 | 17:46
-weggejorist-
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 17:47
@ Flipski | 28-05-09 | 17:23
Hier heb je er een paar van vandaag uit zijn speech.
Probleem: Marokkanen gooien met stenen naar onze politie. Oplossing: oppakken, aanpakken en uitzetten.
Probleem: onze economie krimpt nog sneller dan de VVD in de peilingen. Aanpak: stop met de linkse hobby’s zoals de ontwikkelingshulp, de Vogelaarwijken en de publieke omroep en geef de Nederlander zijn eigen geld terug, herstel de vraag en kies voor flinke belastingverlaging.
Probleem: Brussel krijgt steeds meer te zeggen over ons. Oplossing: de macht terug naar Nederland en de eurocraten in de WW.
Probleem: burgers worden beroofd en bedreigd. Aanpak: voer hoge minimumstraffen in zodat criminelen altijd forse straffen krijgen.
Probleem: dit kabinet breekt record na record op het gebied van de massa-immigratie. Aanpak: Geen Oost-Europeanen meer toelaten en grenzen dicht voor immigranten uit moslimlanden. NU!
Probleem: we smijten met miljarden, en nog verandert het weer niet. Aanpak: stop daarmee, dat scheelt miljarden.
Probleem: de JSF kost klauwen met geld en de PvdA draait en draait en draait. Aanpak: nog jarenlang doorvliegen met de F16.
Probleem: Rotterdam, de tweede stad van Nederland, heeft in 2012 een allochtone meerderheid. Aanpak 1: remigratie, aanpak 2: remigratie en aanpak 3: remigratie. Wat er in kan, kan er ook weer uit.
Probleem: de miljarden die naar de ontwikkelingshulp-lobby gaan lossen niets op. Aanpak: geen cent meer naar die oplichterij.
Probleem: de islam doet alsof het een godsdienst is en profiteert zo van onze godsdienstvrijheid. Aanpak: benoem het tot wat het is: meer een politieke ideologie dan een religie.
Hele speech: www.pvv.nl...
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:48
@ You On A Gin | 28-05-09 | 17:18
Als ik heel cynisch ben zou ik zeggen omdat je met zo'n vuistregel VVD stemmers importeert ipv PvdA (waar de A al lang niet meer voor arbeid staat) stemmers
ZonderNaam | 28-05-09 | 17:48
Nog wat meer:
Vz, er wordt door dit kabinet totaal geen verantwoording afgelegd over wat de massa-migratie betekent voor onze economie. Het Centraal Planbureau komt op minstens 100 miljard euro schade.
In Denemarken becijferen ze de schade zelfs op 300.000 euro per moslim-migrant.
Een rapport in Frankrijk stelt dat de economische groei van dat land met twee-derde gereduceerd wordt door de massa-immigratie.
De Zweedse econoom Lars Jansson schat de schade voor Zweden op 27 miljard dollar.
In Noorwegen waarschuwen werkgevers dat de opbrengsten van de oliewinning straks helemaal opgaan aan de kosten van de massa-immigratie.
Kabinet, andere landen doen het wel, onderzoeken de kosten van de massa-immigratie wel, kabinet leg daar eens verantwoording over af. Breng die kosten van de massa-immigratie eens in beeld, zonder roze linkse wolken.
Vz, wanneer gaan we praten over aanpakken? Wanneer stopt de afdeling pappen en nathouden? Wanneer komt er een eind aan dit kabinet van uitstel en afstel? Wanneer wordt de boodschap van Nederland ook eens gehoord in het grachtengordel-paleis dat het hoofdkantoor van de PvdA is?
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:49
wie controleert het eventuele kostenplaatje
de psp de pvda of het cda of mannetje pechtold
de conclusie zal luiden meer mensen toelaten dat is goed
zeker als ze een kop koffie krijgen of een scootmobiel
misschien zitten er wel goeie foetballers bij die kan je dan meteen doorverkopen en dat is weer goed voor de economy of zoiets
nee dit cabinet doet het goeeeeeeed
harob | 28-05-09 | 17:50
De mohammedanen kosten ons miljarden per jaar (Pieter Lakeman heeft dat jaren geleden al uitgevogeld). Maar daar staat natuurlijk wel tegenover dat ze de schurft aan ons hebben.
Eh... Hmm...
Whimpysinger | 28-05-09 | 17:52
Waarom gaat de discussie steeds over allochtonen terwijl dit ranzige kabinet ons gewoon enorm in de zeik loopt te nemen?
We betalen belasting over alles wat we verdienen en over alles wat we kopen.
(reken es uit voor de grap, met btw, accijns, bpm, milieuheffing etc)
Gratis gezondheidszorg lijkt me toch wel het minste wat we hiervoor terug kunnen krijgen? (zoals in Engeland en Frankrijk)
Hoezo betalen we eigenlijk nog eens € 100 pm aan een commerciele verzekering
om fatsoenlijk naar de tandarts te kunnen gaan?
Hoezo discussies over allochtonen terwijl dit ranzige kabinet gewoon 10 stappen terug zet en ons zo'n € 1200,= verkapte belastingverhoging per jaar door de strot duwt?
Ze denken daar in Den Haag dat ze goed bezig zijn door alleen maar verantwoordelijkheden weg te schuiven en begrotingstekorten uit te rekenen.
Wilders en de media trekken het debat nu constant naar sensationele en ouderwetse onderwerpen als discriminatie, die ondertussen minder invloed op ons persoonlijke leven hebben dan dat gluiperige leegzuigen van Balkenende en consorten.
Personeel van de NS legt het land al plat als ze een rondje om de kerk moeten rijden en wij lopen als schapen boe te roepen naar Moslims terwijl ons eigen Hollandse kabinet ons de meeste vrijheden en geld afneemt!
Of ben ik de enige die het zo ziet?
editorxx | 28-05-09 | 17:53
die bos en balk zitten toch aleen maar wat dom te lachen... oprotten met die gasten. ze zijn echt een heel vuil spelletje met ons geld aan het spelen. we worden verkocht. nu wegwezen balkie...
opperdepop | 28-05-09 | 17:55
-weggejorist-
funkyd | 28-05-09 | 17:56
editorxx | 28-05-09 | 17:53
De allochtonen-discussie is mijns inziens een vrij zinlose. Daarin heb je gelijk.
GoodGirl | 28-05-09 | 17:56
@ frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:49
Dat zijn geen oplossingen.. Dat zijn loze kreten en beloftes die meneer Wilders nooit waar kan maken... Hij is tegen iets in plaats van voor iets.. Hij focust zich op wat hij niet wil in plaats van streven naar wat hij wel wil...
.
Maar laat die man 4 jaar regeren.. Een betere reclame voor sociaal kan je dan niet krijgen volgens mij...
Flipski | 28-05-09 | 17:56
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 17:47
Geef mensen een nick en een anoniem platform en ze worden een ander mens.
*Dus als een Nederlander de liefde van z'n leven in een ander land ontmoet, dan moet 'ie maar emigreren?*
Zeddegeizot | 28-05-09 | 17:57
@editorxx | 28-05-09 | 17:53 voor 100,- per maand naar de tandarts? Goeie verzekering. Waar zit jij? Meestal ben je toch wel 130,- kwijt voordat je ook naar de tandarts mag.
Vogelbeest | 28-05-09 | 17:57
Zeg het ze Geert
Dommelsch | 28-05-09 | 17:57
Deze onmogelijke vraag wil het kabinet niet vertellen.
Blue Leader | 28-05-09 | 17:58
Whimpysinger | 28-05-09 | 17:52
Die mohammedanen kosten ons miljarden per jaar....
die mogen zich net zoals u beroepen op de staatskas. Hun passport is net zo geldig als die van u, als u dat niet begrijpt, vrees ik dat u zich keer op keer stuk zult blijven bijten op die frustratie
sjef van oeckel | 28-05-09 | 17:58
Afrika lacht zich een krul in de lul wanneer ons land ter sprake komt.
Waarom zou je werken als je in Holland gewoon rijk wordt met niks doen ? Niks doen is geen schande, maar juist slim ! En met dit kabinet is iedereen welkom, vooral als je een ongeletterde moslim bent en totaal geen kans maakt op de arbeidsmarkt. Kun je niks ? Dan ben je welkom bij de PVDA.
Vraag: Kan een socioloog van de linkse kerk mij uitleggen waarom mensen uit bijvb China vrijwel GEEN gebruik maken van onze overweldige sociale voorzieningen en (Noord) Afrikanen zo vaak ?
Mentaliteit ? (gebrek aan) Trots ? Genen ?
kingie | 28-05-09 | 17:59
kingie | 28-05-09 | 17:59
De reden waarom ze hier naar toe zijn gekomen en de manier waarop ze in de samenleving door autochtonen bekeken worden.
Zoals je weet zijn de (Noord) Afrikanen hier heen gehaald voor vies werk. Ze hadden vaak geen opleiding, een goed inburgeringstraject was er niet, en ja, de cultuur is compleet anders (hoe zou je jij voelen als je naar dat gebergte werd gehaald om vies werk op te knappen). Dit vormt ook gelijk een slecht uitgangspunt voor hun kroost die, mede door verslechterde economische omstandigheden in de jaren '80, minder gewild waren dan hun ouders. En zoals je misschien zelf kan redeneren zorgt een relatief zwakke economische positie bij alle (nadruk) etniciteiten tot onlusten. Nu komt daar ook nog eens een negatieve houding van de autochtonen bevolking bij.
Dat denk ik dat de reden is.
GoodGirl | 28-05-09 | 18:06
@Absolutisme | 28-05-09 | 17:41
En jij denkt dat de regering zichzelf gaat wegstemmen dan?
verre reiziger | 28-05-09 | 18:06
“Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten. Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, ” (Per gezin een kwart tot een half miljoen euro, afhankelijk van de grootte van het gezin, zelf bij echt grote gezinnen tegen de miljoen euro verlies per gezin.www.cpb.nl...
Nemen we de immigratie van 2008 erbij, 142.737 personen statline.cbs.nl... in dat jaar alleen dan zijn de kosten voor de immigranten in dat jaar alleen al fors. Bedenk het CPB rapport gaat uit bij immigratie vanaf 25 jaar (let wel dan zijn de kosten in de puberjaren strategisch al weggelaten evenals de kosten voor scholing en kinderbijslag en zelfs daar komt het saldo op -43k per immigrant uit.. Als je de jaren onder de 25 meeneemt, bv voor meegenomen kinderen of kinderen die later in het gezin geboren gaan worden is het al snel 100k per niet westerse immigrant. 142k immigranten per jaar... alleen voor het deel wat in 2008 binnenkomt is dan de kostenpost 14,2 miljard, exclusief de kosten voor de kinderen die daaruit geboren gaan worden.. (Gezinsgrootte is ook nog groter bij niet westerse immigranten enz.
Het is eigenlijk wel fors meer qua kosten dan 100 mrd in de afgelopen 15 jaar.. laat staan als je de laatste 30 - 35 jaar als basis neemt.
seven | 28-05-09 | 18:07
Sterk optreden vanmiddag van Geert. Aan de reacties op zijn betoog kun je dus stellen dat we met een stelletje rood gristelijke klootzakken en trutten die willen alleen maar groen EN een heel irritant zich boven de middelmaat uitstekend zakje van d'66 wij te maken hebben. OP naar de 80 zetels!!!!!!!!!
jonjo | 28-05-09 | 18:10
En nog los van wat het allemaal kost: massa-immigratie luidt de ondergang in van ons eigen volk en onze cultuur. Dus ook als het geld zou opleveren, ik blijf tegen.
du Roi Soleil | 28-05-09 | 18:11
+1 voor meneer Wilders
Ma_Se_Poes | 28-05-09 | 18:12
@kingie | 28-05-09 | 17:59
Als je status illegaal is dan kan je geen uitkering aanvragen. En verder, de meeste chinezen zijn afhankelijk van iemand in eigen groep. Geld lenen doen ze niet bij een bank maar bij kennissen of familie meestal de eigenaar van het bedrijf waar ze werkzaam voor zijn. Een eeuwenoude constructie die overal nog van toepassing is. (Vandaar dat familie bij de westerse wereld zo belangrijk is)
Maar Chinezen zijn per definitie de groep die niet meedoen met de Nederlandse Samenleving behalve dat ze de smaakpapillen van een hele generatie NLers hebben verneuqt.
@Willianus Wortelus | 28-05-09 | 17:29
Moeilijk hé, goed googlen??? Gaat eens verder met je transistoren spelen.
Haragha | 28-05-09 | 18:12
Hoeveel linksche slippers hier aanspoelen en waarom wordt onderzocht alleen
wat die moslimimigratie kost mogen we van de linksche kerk niet weten.
Stem lijst 14 komende donderdag u weet best waarom.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:13
kingie | 28-05-09 | 17:59
Generalisatie weer alom in uw probeersel tot speech.
*(Noord)- afrikanen zijn vrijbuiters.*
Zo ken ik er nog wel een paar.
Antillianen zijn dom.
Negers zijn lui.
Nederlanders zijn gierig.
Chinezen zijn onbetrouwbaar.
Turken en Marokkanen zijn agressief.
sukkel.
sjef van oeckel | 28-05-09 | 18:13
@sjef van oeckel | 28-05-09 | 17:58
U is zelf Oost-Europeaan.
*typische "spelfouten" vergelijkt met Slavische talen.
kapotte_stofzuiger | 28-05-09 | 18:14
Die immigratiekraan vanuit de derde wereld moet gewoon dicht.
Daar moet toch iedereen die een beetje helder kan nadenken het mee eens zijn.
Martinello | 28-05-09 | 18:15
laat die Oost blokkers maar komen hoor voor het algemeen prima mensen
ohja nog even over die poll op GS
Een christelijke school is een witte school zeg ik altijd maar.
inktpot | 28-05-09 | 18:17
@Goodgirl
Veel Chinezen zijn hier ook naar toe gekomen om laaggeschoold werk te gaan doen, plus de taal gaan leren. Sambal bij ?
Ik zie hierin geen verschil met Afrikanen.
Wat iedereen wel kan zien is dat bij bijvb Marokkaanse mannen van boven de 40, vrijwel niemand meer betaald werk doet, maar op 1 of andere manier van een uitkering leeft. Die wij dus moeten ophoesten. Bij de Chinesen vrijwel niemand. Hoe verklaar je dat ? Ik hou het op mentaliteit verschil. Niks doen is in Afrika slim, in China een schande.
Onacceptabel voor mij.
kingie | 28-05-09 | 18:17
Ik zou wel eens willen weten wat de kosten en gevolgen van dhimmigranten voor Nederland zijn.
Mokum Kosher | 28-05-09 | 18:17
Die kosten worden door de huidige multikulliefhebbers zo goed mogelijk onder de tafel geveegd.
Maar vast staat dat alleen de verdediging tegen ontspoorde leden van de religie van de vrede 1 miljard per jaar kost.
Tel daar gerust 2 miljoen werklozen bij op met allemaal een leuk huisje met huursubsidie, de kinderbijslag etc. etc.
Ga een stapje verder kosten voor de ellende die onze Rif-apen veroorzaken.
Kosten voor de tehuizen van bewaring en gevangenissen.
Ik denk dat Nederland zich doodschrikt als de werkelijke kosten boven tafel komen.
Alleen het generaal pardon kost miljarden per jaar.
PVDA, leuker kunnen we het niet maken wel duurder.
TiSNiX | 28-05-09 | 18:19
kapotte_stofzuiger | 28-05-09 | 18:14
Dit is SN niet GS, dus die kan ik me permiteren
sjef van oeckel | 28-05-09 | 18:19
kingie | 28-05-09 | 18:17
Niets doen is ook voor Moslims een schande.
Kun je nagaan hoe weinig 'echte' moslims er tussen al die Marokkanen zitten...
RoyalFlusher | 28-05-09 | 18:19
-weggejorist-
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:21
GoodGirl | 28-05-09 | 18:06
Enkele duizenden Marokkanen en Turken zijn hierheen gehaald als GASTarbeider. Een tijdje werken en daarna zouden ze gewoon weer terug gaan naar hun eigen land. Klinkt allemaal prima, ware het niet dat
dit alles is een grote leugen is gebleken, opgezet door de politieke elite die bovenalles een luguber experiment in gedachten hadden. Gooi alles maar bij elkaar en kijken wat er gebeurt.
Tot op de dag van vandaag komen ze aan de lopende band Europa binnen wandelen, rechtsreeks in de armen van de sociale dienst.
Martinello | 28-05-09 | 18:23
-weggejorist-
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:24
@fruitkok
Nooit geweten dat Wilders een economisch beleids[plan] had .. dat moet ik dan toch eens opzoeken. Niet dat de andere partijen zoiets hebben, daar blijven ze altijd vaag of heel beperkt ambitieus over (want er zijn al snel zaken die politiek gevoelig liggen). Landen als India en China, die hebben nog economische plannen. Want iets opbouwen is immers makkelijker dan een bestaande situatie veranderen.. of afbreken (bijvoorbeeld de onderwijs vakantie één week inkorten). Je kan daarom denk ik beter zelf emigreren dan stemmen als je een overheid met mooie heldere plannen wilt.
Ook de 'invisible hand' van de vrije markt zijn werk laten doen (Thatcher) is politiek niet echt een optie voel ik zo (en de lange termijn effecten van privatisering zijn ook niet echt wat men er van verwacht had denk ik). In ieder geval is Wilders qua kaliber lang geen Thatcher en heeft hij nog zeker geen betere economische plannen dan zij (privatiseren was het denk ik ook niet - misschien is overheidsmarktparticipatie iets) - maar duidelijk was Thatcher in ieder geval wel.
nickolaas | 28-05-09 | 18:26
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:21
Er zou een verbod moeten komen voor mensen waar Nederland niets aan heeft.
Een vrouw die na 30 jaar nog nooit buiten is geweest en geen woord Nederlands spreekt hebben we dus niets aan.
En een leuke wereldvrouw die ook nog eens de nodige centen meeneemt is hartelijk welkom.
Domme eikels die hier geen vrouw kunnen krijgen gaan lekker terug naar waar het verschil met een geit niet te groot is.
TiSNiX | 28-05-09 | 18:27
De vrijheid in NL is maar beperkt en alleen toereikend aan "speciale mensen"
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:24
Nederland is eauk een spiciaal land.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:29
En Thatcher vond natuurlijk net op tijd een gasbel in de Noordzee ...
nickolaas | 28-05-09 | 18:31
-weggejorist-
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:33
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:29
Met deze insinuering zegt u: De vrijheid in NL is maar beperkt en alleen toereikend aan "speciale mensen. En ik dacht juist dat we daar van af wilden.
sjef van oeckel | 28-05-09 | 18:35
MP Wilders heeft gesproken, basta!
william7055 | 28-05-09 | 18:38
sjef van oeckel | 28-05-09 | 18:35
Ik bedoel er mee dat Nederland te speciaal is om door achtelijke haatbaarden
onder de voet te worden gelopen.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:39
Als Wilders nou zijn vrouw het land uit schopt kunnen we weer een werkende Oost-Europeaan binnen laten. Het gaat er niet zo zeer om uit welk land je komt maar wat je bijdraagt. In Amerika hebben ze daar een hele goede oplossing voor, daar krijg je de eerste vijf jaar gewoon helemaal niks én schoppen ze je gewoon bloedend het ziekenhuis uit als je het niet kan betalen. Daar werken alle immigranten dus als idioten om het hoofd boven water te houden. Kunnen we niet gewoon alle werklozen het land uitschoppen?
Anyway is al onderzocht, korte economische impuls aan het begin, negatieve gevolgen op de langere termijn. Staat ergens bij het CBS iemand hier heeft vast de link.
Maar wat een lul is het toch, beetje een gestoorde, verkrachte vrouw in je argumenten gebruiken......
harry1588 | 28-05-09 | 18:39
Nou ik vertrek naar Argentinie volgend jaar en neem al mijn zuurverdiende spaarcentjes en wat ik krijg voor mijn huis mee en investeer ze lekker in de Argentijnse economie....
Ik blij en Geert weer blij, weer een volbloed Nederlander die vertrekt.
stoney meloni | 28-05-09 | 18:41
maar als jij nou verliefd wordt op
@Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:33
99% van de moslims wordt uitgehuwelijkt dus wat is je punt.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:42
Verbieden, wegsturen, opstappen, verbieden, uitzetten, kapotscheuren, verbieden, verbieden en verbieden!
Hoe heette die club ook alweer? Partij voor de Vr.....?
Greet Makkers | 28-05-09 | 18:42
editorxx | 28-05-09 | 17:53
"Hoezo discussies over allochtonen terwijl dit ranzige kabinet gewoon 10 stappen terug zet en ons zo'n € 1200,= verkapte belastingverhoging per jaar door de strot duwt?"
Omdat die €1200 rechtstreeks naar diezelfde allochtonen vloeit, daarom.
de honden blaffen... | 28-05-09 | 18:44
verbieden en verbieden!
Hoe heette die club ook alweer
@Greet Makkers | 28-05-09 | 18:42
Dat moet een moslimland zijn.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:48
Inderdaad, dat is een moslimclub. En die moet je voor je eigen vrijheid verbieden.
Blue Leader | 28-05-09 | 18:50
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:42
en u haalt die 99% waarvan?
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:39
Die "speciale Nederlanders" moeten niet generaliseren, knipt een oog uit. Xenofobie is een kunst.
sjef van oeckel | 28-05-09 | 18:51
@Greetje Makkers | 28-05-09 | 18:42
Een verbod op de koran is absoluut niet mijn ding, maar altijd nog een betere optie dan een geheel verbod op kritiek op de islam, waar de meeste andere, zoniet alle partijen blijkbaar voor staan.
Martinello | 28-05-09 | 18:52
Nou ik vertrek naar Argentinie volgend jaar en neem al mijn zuurverdiende
spaarsentjes mee.
@stoney meloni | 28-05-09 | 18:41
In Argentinie zullen ze Wilders linksch vinden, orienteer je eens wat beter!!
bijtieakumaai | 28-05-09 | 18:55
Wel de lijstrekker PVV stemmen, niet Wilders zelf! Hem hebben we hier zelf hard nodig!
Stroopdoos | 28-05-09 | 18:56
Ja, Geert, 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Dus de regering zou moeten antwoorden: iedere immigrant brengt uiteindelijk €7328,42 op, ex BTW, inclusief belasting op tabak. Dat is dan gelul, maar dat was de vraag ook.
Koos Knak | 28-05-09 | 18:57
En ondertussen:
www.hetvrijevolk.com...
Blue Leader | 28-05-09 | 19:00
Die "speciale Nederlanders" moeten niet generaliseren, knipt een oog uit.
@sjef van oeckel | 28-05-09 | 18:51
Laat dat generaliseren maar aan de moslims over.
-knipt een oog uit- Is dat een moslim uitdrukking of staat die in de koran?
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:01
Nou duurt even maar eindelijk weet Wilders dan toch een punt te pakken dat echt zoden aan de dijk zet.
Jelle. | 28-05-09 | 19:01
Frenkie4all
Dankuwel! zeer veel plus kudos. Eindelijk wat keiharde cijfers om Wilders te ondersteunen.
attaschurk | 28-05-09 | 19:02
ZonderNaam | 28-05-09 | 16:52
Het is meer de mensen die van de uitkering leven. Het is vooral het onnodige subsidie naar buitenlanders die zich niet goed hier weten te redden zonder onze hulp. Het is meer de probleemallochtonen die weer rotzooi maken die moet worden gefixt met ONS belastingsgeld. Het is onze regering die denkt een verkeerd signaal af te geven als ze deze subsidies/financiele hulp weigeren aan deze hulpelozen.
-
Het is simpelweg de mensen die ons meer vragen dan geven. Die ons meer kosten dan opbrengen. Ja zo stort de economie natuurlijk in elkaar...
-
Wel moet ik erbij zeggen dat er ook autochtonen zijn die dit doen hoor. Maar het hogere percentage ligt toch echt bij slechts bepaalde bevolkingsgroepen. Veel allochtonen brengen ook meer op dan dat ze kosten. Denk dan aan veel westerse allochtonen, de legale aziaten en de turken werken volgens mij ook gewoon goed. (of alle turken die werken hebben een eigen zaak, want die turken nemen dan echt alle winkels/bakkers over...)
-
Zover ik weet zit het ZO in elkaar. En nu moet iemand anders dan Wilders (kan geweldig praten, maar is gewoon niet volwassen, eerlijk en haatvrij genoeg) deze problemen erkennen en op de goede manier aanpakken. Zonder onnodige media-ophef, en met goede leiderschap.
-
Dank voor het lezen
marceautje | 28-05-09 | 19:04
Filmpies van debat:
www.youtube.com...
www.youtube.com...
Dachthetwel | 28-05-09 | 19:05
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:01
qoute;Laat dat generaliseren maar aan de moslims over.
-knipt een oog uit- Is dat een moslim uitdrukking of staat die in de koran? qoute out.
Nee dat denken de "speciale mensen" die generaliseren
sjef van oeckel | 28-05-09 | 19:07
en met goede leiderschap
marceautje | 28-05-09 | 19:04
Een goed leiderschap als in de moslimlanden ??
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:08
frenkie4alllll | 28-05-09 | 17:06
jij weet.
Op de cijfers na, prachtig.
Ik moet wel zeggen dat cijfers/statistieken echt betrouwbare bronnen nodig heeft. En ook vergelijking met een controlegroep (hier autochtonen). En als ik eerlijk ben, je cijfers zijn nogal rommelig, pessimistisch en niet zo veelzeggend."moslims" is bv breed. Ik denk dat er meer 'moslim' families zijn die nog redelijk normaal is samengesteld dan men denkt. Ik schat het aantal moslims in zo een familie als jij opstelt op slechts 60% hooguit.
En qua huisvesting zijn we denk ik helemaal niet zoveel meer kwijt aan hen dan bij normale burgers
Ik denk dat je dit door pros moet laten doen. Een onafhankelijke, niet links of rechtse (misschien ietsjes rechts want neutraal is al snel links) onderzoeksgroep.
Voor de rest, goed gevonden over de problemen. Mooi in detail. Dat hier snel een eind aan mag komen!
marceautje | 28-05-09 | 19:14
Nee dat denken de "speciale mensen" die generaliseren
@sjef van oeckel | 28-05-09 | 19:07
Zie je wel nu kom je weer bij die haatbaarden uit.
Alleen dat oog uitknippen komt dat nog bij dat pedo vereren vrouwen onderdrukken enz enz.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:15
''Ook riep hij het kabinet op geen Oost-Europeanen meer toe te laten in Nederland''
Begin met je eigen import-sletje Lutser...
Terrortwist | 28-05-09 | 19:16
Heeft de PVV nou eigenlijk ook andere politieke bezigheden dan de immigratie gebeuren?
Arubanaan | 28-05-09 | 19:19
Gelukkig kost Wilders de Nederlandse belastingbetaler geen cent! Zo'n debiel zou zijn onzin maar op mijn kosten mogen roepen, ik moet er niet aan denken.
Bijstandskoning | 28-05-09 | 19:21
Hulde aan Frenkie4allll voor de cijfermatige onderbouwing. Dr. Lakeman deed in 1999 ook al een behoorlijke duit in het zakje. (kosten immigratie toen 140 miljard)
De kosten van moslimsimmigratie en het generaal pardo lopen dus de spuigaten uit, maar het kabinet legt geen verantwoording af. Dit is hetzelfde als een bestuurder in het bedrijfsleven die investeert en een zwaar negatief rendement behaald op zijn inverstering. Die bestuurder vliegt de laan ui, het kabinet blijft gewoon zitten. Dit terwijl de burgers vooraf was beloofd dat deze verrijkingen binnen de kortste keren een baan zouden vinden en zo ee nwaardevolle bijdrage zouden leveren aan de economie.
Nu is er een groep, de Oost-Europeanen, die wel hard werkt en de juiste mentatliteit heeft, vooruit wil. Ik weet dat het discriminatie is, maar er moet onderscheid gemaakt worden tussen bepaalde groepen, want zodra de crisis voorbij is (medio 2010?) dan ontstaat er een krapte op de arbeidsmarkt als gevolg van de vergrijzing.
Ow ja, iedereen die op 4 juni thuis blijft en landelijk wl PVV gaat stemmen is een ongelooflijke sukkel.
Deze arbeiders hebben wat mij betreft geen recht op sociale voorzieningen en de stroom dient beperkt te zijn, maar kenniswerkers en vaklieden hebben we nodig.
Jelotchka | 28-05-09 | 19:22
Heeft de PVV nou eigenlijk ook andere politieke bezigheden dan de immigratie gebeuren?
Arubanaan | 28-05-09 | 19:19
Knuffelprojectjes voor boeren uit de heuvels van Limburg, die alleen in dialect kunnen spreken?
Bijstandskoning | 28-05-09 | 19:23
excuseer voor dubbel post ...
Arubanaan | 28-05-09 | 19:27
De hongaarse vrouw/vriendin van de heer wilders word onderhouden cq bekostigd door de heer wilders zelf.
Als we die multiculturele ramp niet hadden zouden er geen mensen van de voedselbank gebruik hoeven te maken.
p.v.v. onze stem heb je gegarandeerd.
utjungske | 28-05-09 | 19:29
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:15
Zie je wel nu kom je weer bij die haatbaarden uit.......
mien jong u probeert een wouter bos trucje. Blijf bij de feitjes. Dat u zich misschien "speciaal" voelt en haatbaarderij, pedofilie veracht, bedoelt niet dat u dat hoeft te linken aan de Islam. Er zijn net zo "speciale"mensen die zulke daden plegen,maar u hoor ik niet zeggen dan maar het land uit sodejusen.
sjef van oeckel | 28-05-09 | 19:30
Hoppa; eerst de kraan dicht, dan dweilen! Gaat het nu uiteindelijk dan toch gebeuren?
Matlochtoon | 28-05-09 | 19:31
En die bijstandkoning(hufter) meteen naar de kassen in het westland.
Die vuile profiteur.
utjungske | 28-05-09 | 19:31
@ marceautje | 28-05-09 | 19:14
Die onderzoeken zijn al uitgevoerd. Zo publiceerde Pieter Lakeman in 1999 "Binnen zonder kloppen". waarin hij tot de coclusie komt dat de naoorlogse immigratie de Nederlandse samenleving tot dusver minimaal 70 miljar gulden heeft gekost. Onderzoeker Roodenburg van het CPB schat dat een niet-westers allochtoon gezin op lifetime basis gemiddeld € 250.000 meer kost aan uitkeringen en ander beroep op collectieve voorzieningen dan er aan belastingen en premies wordt afgedragen. (Zie ook de studies waarnaar seven | 28-05-09 | 18:07 in deze draad verwijst.)
Kan me moeilijk voorstellen dat Geert en/of de PVV niet van dit soort onderzoeken op de hoogte zijn.
dawg | 28-05-09 | 19:34
Gelukkig kost Wilders de Nederlandse belastingbetaler geen cent!
Bijstandskoning | 28-05-09 | 19:21
Laat maar ...je kan een kameel nog laten lachen dat lukt sommige moslims niet eens.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:34
Goedzo PVV,
helder verhaal: dit kan ons vreselijk veel geld besparen!
Wanneer kunnen we aangifte doen van verduistering tegen het kabinet?
leefbarbaar | 28-05-09 | 19:36
Bijstandskoning | 28-05-09 | 19:21
Geert doet het op eigen kracht.
Daar zou jij best eens een goed voorbeeld aan kunnen nemen.
Goed zo Geert !!! Je wordt steeds beter.
poldimeter | 28-05-09 | 19:36
@Bijstandskoning | 28-05-09 | 19:21
Huh..? op jouw kosten ?????
Mhoehahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.......
CDlogo | 28-05-09 | 19:37
Arubanaan | 28-05-09 | 19:19
ja maar op die punten scoren ze niet echt
sjef van oeckel | 28-05-09 | 19:39
niet linken aan de Islam.
@sjef van oeckel | 28-05-09 | 19:30
Als er anderen zijn die een pedo vereren,de vrouw onderdrukken, voor kindhuwelijken zijn enz enz zal ik die zeker veroordelen net als de moslims.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:39
Gelukkig kost Wilders de Nederlandse belastingbetaler geen cent!
Bijstandskoning | 28-05-09 | 19:21
helemaal mee eens, ik wil niet dat mn belastingcenten naar beveiliging van de heer W en zijn oostblok... gaan..
Geef liever mijn belastingcentjes aan een allochtone bijstandsmoeder.
stoney meloni | 28-05-09 | 19:42
Ik zeg: DOEN!!!
Matlochtoon | 28-05-09 | 19:45
"Wouter zegt: dit land kan zo veel analfabeter" :-)
Die Wilders is me er eentje.
johan9991 | 28-05-09 | 19:45
Kunnen de kosten van het retour keren naar land van herkomst gelijk ook in kaart gebracht worden? Zou fijn zijn :)
Matlochtoon | 28-05-09 | 19:48
Ben ik mee eens Bos en Balkenende (BB)
auf niemahlswiedersehn au revoir,good bye
puck07 | 28-05-09 | 19:51
velen hierboven zijn echt geil op CDA of PvdA,dat merkt men van de commentaren , ze praten iemand na ,maar een eigen mening ho maar , er staan letterlijk vertalingen van balkie en bosje,kinderachtig en jammer dat steeds meer mensen geen eigen mening meer hebben
puck07 | 28-05-09 | 19:55
Sommige dingen wil je niet weten...
*huilt reeds om de verdampte miljarden*
Mongeaulie waarsguwt | 28-05-09 | 19:56
groot gelijk geert.
carpediem16 | 28-05-09 | 19:57
johan9991 | 28-05-09 | 19:45 lol.
bijtieakumaai | 28-05-09 | 19:58
Geert heeft gelijk ; leg maar een verantwoording af over de kosten.
kuifje. | 28-05-09 | 19:59
Geert heeft gelijk ; leg maar een verantwoording af over de kosten.
kuifje. | 28-05-09 | 20:00
Heel goed van Geert...!
johan7794 | 28-05-09 | 20:16
'Geert Wilders heeft geen vertrouwen meer in het huidige kabinet. "Pak uw biezen, vertrek en kom nooit meer terug'''.
Nou ik geef hem twee maal gelijk dit keer.
sufkut | 28-05-09 | 20:29
'Geen vertrouwen
Geert Wilders heeft geen vertrouwen meer in het huidige kabinet. "Pak uw biezen, vertrek en kom nooit meer terug''. Dat was zijn boodschap aan premier Jan Peter Balkenende en vicepremier en minister Wouter Bos van Financiën.'
*opstaat, stoel naar achter schuift en zo hard applaudiseert dat de vellen erbij hangen*
Marsepars | 28-05-09 | 20:57
Ik heb als werkwillende (niet criminele, absurd veel belasting betalende) autochtone NLer een eenmanszaak, een montagebedrijf.
Ik kan uit ervaring garanderen, aan de mensen hier die pro-oostblokkers zijn, dat dit idiote kabinetsbeleid betreffende toelating, mij de laatste 2 jaar serieus de kop gaat kosten.
Overal waar ik eerst werk had staan nu Poolse werkers te lachen naar me.
Ik hoef i.i.g niet meer te komen voor mijn 35 euro p/u, deze mannen staan mijn werk te doen voor 17,50 incl. b.t.w. per uur...
Ze blijven zelfs nog slapen bij mijn voormalige klanten, dan is het werk sneller af. (logisch met een 6 daagse werkweek van 12 uur per dag)
Geen huisvestings en andere onderhoudskosten zorgen ervoor dat deze mannen meer per uur over houden om mee naar Polen te nemen dan dat ik over houd.
Feit is dat ik nu bijna geen werk meer heb maar wel al mijn lasten door lopen.
Op dit moment ben ik bijna falliet.
Graag had ik daarom dan ook van de personen die zo pro Pool zijn geweten waarvan ik volgende maanden nog mag gaan leven?
Ik ben door mijn spaargeld heen.
.
Eerlijk werken loont helemaal niet meer in dit land.
De regering plukt je dan wel ff op een legale manier kaal.
Daarvan krijg je nog eens zeer weinig tot niks terug.
Alstublieft snel verwijderen deze regering anders trek ik het niet meer
als hard werkend persoon.
Wanneer ik dan ook nog bedenk dat naast de valse concurrentie mijn belastinggeld op gaat aan immigratiepolitiek en allerhande andere schandalige praktijken, dan wil ik nog maar een ding eigenlijk.
.
SNEL WEG HIER!
Hoezeu1 | 28-05-09 | 21:07
puck07 | 28-05-09 | 19:55
en als anderen GW namekeren is het niet erg? erg hypocriet....
sjef van oeckel | 28-05-09 | 21:14
@ Hoezeu1 | 28-05-09 | 21:07
De elitaire rothonden die het jou lastig maken, nemen zelf die oostblokkers om hun villa (van een paar miljoen) te laten verbouwen voor een scheet en drie knikkers. En het is keihard om te zeggen, maar als wij in die positie zaten, zouden wij het precies zo doen.
Alleen jammer dat wij hard moeten werken voor ons modaal en jij nog harder, want ik ben een loonslaaf.
Het ergste van alles is, dat wij worden opgevoed met het idee dat je altijd eerlijk moet zijn.
Maar de wereld is niet eerlijk. Nooit geweest en zal ook nooit zo worden.
Ik wens je veel sterkte toe in de komende tijd.
Marsepars | 28-05-09 | 21:19
@ Marsepars,
Thanx.
Aan mijn situatieschets is niets overdreven.
.
Eigenlijk moet mijn motto zijn: If you can't beat them, join them.
.
Helaas wil ik geen deel uit maken van de linkse subsidieclubs waar dit land vol mee is.
Ik heb maar 1 zorg, hoe kan ik werk vinden zodat ik mijn brood nog kan betalen.
Hoezeu1 | 28-05-09 | 21:49
@ Hoezeu1 | 28-05-09 | 21:49
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je niet de enige bent die zich in zo'n situatie bevindt.
Ik werk ook op de bouw (liftmonteur) en zie om heen dat de ZZP-ers (dan heb ik het over timmerlui) de eerste zijn die van de bouw gaan, want te duur.
Daarvoor in de plaats komt meestal eigen personeel van de aannemer.
En dat zie je helaas steeds vaker.
En nu met die crisis wordt het helemaal een drama.
Heel veel contracten lopen nog tot de bouwvak, maar ik denk dat daarna het gesodemieter pas echt begint.
Als ik jou was zou ik eieren voor m'n geld kiezen en alvast gaan solliciteren bij een montagebureau dat niet zoveel mensen in dienst heeft.
Ik denk dat je bij de grotere bedrijven minder kans op een vast contract voor onbepaalde tijd hebt, dan bij een klein bedrijf.
En zoek dan ook een bedrijf dat wat specialistischer is, niet standaard producten levert.
Marsepars | 28-05-09 | 22:05
Hoezeu1 | 28-05-09 | 21:07
Je kan ook gewoon harder werken ipv slachtoffertje spelen. ZZP'ers zijn nu eenmaal heel kwetsbaar als het economisch slechter gaat. Dat wist je toen je er aan begon, en als je het niet wist had je het moeten weten. Het is misschien hard maar jij bent niet de enige die belasting betaald. Iemand anders kan het efficienter en effectiever dan jij, waarom moeten de Nederlandse belastingbetalers daar dan voor opdraaien?
Timooooo | 28-05-09 | 22:28
We hadden voor de gein een ander land erbij kunnen kopen, elke Nederlander een zeilboot cadeau kunnen doen of maar tot ons 50e te hoeven te werken mevrouw de voorzitter.
michello | 28-05-09 | 22:33
Timooooo | 28-05-09 | 22:28
Wat een wezenloos comment.
Ambtenaar?
de honden blaffen... | 28-05-09 | 22:43
Wilders +1.
.
En ik sta mooi op de foto met hem!
Heikneuter | 28-05-09 | 23:09
Misschien is het een idee voor de anti-Wilders lieden om massaal op hem te gaan stemmen, gaat hij misschien toch wel naar Brussel, en zijn jullie van hem af.
Zo jammer! | 28-05-09 | 23:14
Zonder naam: Nee ze werken hier, krijgen ons geld, en sturen het naar hun eigen land op....Maar dat is niet slecht voor onze economie?
Cobra6 | 28-05-09 | 23:40
Kosten immigratie ?
zie : www.hetvrijevolk.com...
Elder of Z. | 28-05-09 | 23:46
@ Elder of Z. | 28-05-09 | 23:46
Daar kom ik dus elke werkdag om 5 uur m'n nest voor uit?
En dit is nog maar een magere schatting, neem ik aan.
Marsepars | 28-05-09 | 23:51
-weggejorist-
benhetnubeu | 29-05-09 | 00:06
schoppen we dan ook meteen wilders z'n importbruidje terug de grens over?
******** | 29-05-09 | 00:51
oost europeanen
1: we hebben genoeg van het eigen volk wat niet vooruit te branden is in de arbeids markt.. zorg eerst eens dat die werken en niet uit de ruif vreten .
.
2:waarom nog islamieten binnen laten , we hebben ze niet nodig,
.
3: waarom geen japanse indische enginieurspioniers in technologie van japan.
wat voegen ongeletterde barbaren toe?
.
4: op de bouw neemt de goedkope pool het over en die pool wordt geexploiteerd omdat hij het toelaat en is een directe ondermijning van ons arbeids systeem van CAO en werk ethiek. ook moet een bouwvakker inleveren als de te lage lonen voor polen de standaard wordt .
.
Er is GEEN ENKEL!!!! voordeel uit beide te halen .. geen 1
Razoorsharp | 29-05-09 | 01:23
@ Razoorsharp | 29-05-09 | 01:23
En dat zijn nou argumenten.
+1
Marsepars | 29-05-09 | 01:26
De gevraagde gegevens zijn niet beschikbaar voor de samenleving om de Nationale rust te bewerkstelligen.
Kopje thee, iemand?
Zo jammer! | 29-05-09 | 01:31
Wilders #1
Rob123 | 29-05-09 | 01:34
Je moet dat allemaal faciliteren:
www.hetvrijevolk.com...
En dan druk je een wetje door.
Handig, om politici alsnog te berechten, of gewoon monddood te krijgen.
CDA -100
Zo jammer! | 29-05-09 | 01:46
@editorxx: je praat alleen over die 100 euro per maand voor je ziektekostenverzekering die ze rechtstreeks zelf betaalt. Volgens mij betaald je ook nog een deel via je inkomstenbelasting (wordt ingehouden op je loon)... Tis maar dat je het weet :)
kraaijr | 29-05-09 | 01:49
Klein voorbeeldje uit de de praktijk: Ik had een tjechische chauffeur in dienst. Aardige knul, werkte hard, maar sprak weinig Nederlands omdat ie hier nog niet zo lang woonde. Na zijn eerste jaarcontract vroeg hij me om zijn contract a.u.b. NIET te verlengen, want dan kon ie een uitkering aanvragen en op kosten van de staat op z'n gemakkie zijn grootrijbewijs en chauffeursdiploma gaan halen. En zo geschiede. Waarna hij direct in dienst kwam bij een pools transportbedrijf, dat lekker goedkoop tussen rotterdam en duitsland pendelde.
Ik heb echt niets tegen die mensen, maar dit klopt niet en is helaas geen alleenstaand geval. Ik was als MKB-werkgever helaas al getuige van tientallen varianten van misbruik van onze voorzieningen. Ik zie wat mijn medewerkers me kosten en hoe weinig zij overhouden dankzij alle luie uitvreters. Ik ben het ZAT!
kraaijr | 29-05-09 | 02:02
Weg met deze regering....weg met de asielzoekers....weg met taakstraffen....weg met de euro....weg met de EU....Nederland weer terug aan de Nederlanders...Niet willen werken, dan ook geen geld...Werk??...eigen volk eerst....Geert voor President.
Akky | 29-05-09 | 03:20
De kosten en gevolgen van massa-immigratie op een rij. Een niet meer dan normale eis. Ons land wordt gesloopt via dit kudtkabinet Balkenende/Bos/Rouvoet en EUrabia-geile regenten en hun policorre meelopers, en we betalen de sloop ook nog eens zelf. Hier moet rap een einde aan komen.
Fijnstoffer | 29-05-09 | 07:56
Gasten! we hebben nog ruim 1 uur om Wilders niet als slechtste webpoliticus te laten eindigen op www.bestewebpoliticus.nl...
Wim van de Camp, Hans van Baalen en/ of Natasja Oerlemans kunnen hem nog voorbij! Doe eens stemmen doen!
Vermoeiend | 29-05-09 | 10:43
-weggejorist-
digitale kippestront | 29-05-09 | 10:44
@Vermoeiend - Alsof iemand ook maar een ruk geeft om de uitslag van een vooraf besliste stemming.
ViagraFalls | 29-05-09 | 10:51
Geert for president! +1
Lo1987 | 29-05-09 | 11:58
stoney meloni | 28-05-09 | 17:45
Je doet je naam eer aan, want je hebt weinig verstand van zaken... Wilders zijn vrouw, het "importbruidje" zoals jij haar omschrijft, is een succesvolle vrouw die al een uitstekende baan en salaris had voordat ze Wilders leerde kennen, ze werkte bij een Amerikaans farmaceutisch bedrijf geloof ik.
Jij bent de zoveelste die met simpele aantijgingen vrolijk op schietschijf wilders zit te kankeren. Waar ik Wilders groot gelijk in geef, is dat Oost-Europeanen niet en masse binnengelaten worden, niet omdat het van die vervelende mensen zijn(ik ben zelf ook een halve oost-europeaan ;)), maar omdat het uiteindelijk slecht is voor de economie en het land.
Ik stem zelf geen Wilders... maar ik heb zo'n hekel aan de onwetendheid die er heerst rondom de persoon.
jeanmondo | 29-05-09 | 12:16
Mee eens, laat die kosten maar eens zien van het oeverloze immigratie beleid.
En inderdaad, Bos en Balk dienen in te zien dat het vertrouwen tot een dieptepunt is gedaald en derhalve de juiste conclusies te trekken.
lion@night | 29-05-09 | 12:23
Pieter Lakeman "Binnen zonder kloppen,
Nederlandse immigratiepolitiek en de economische gevolgen"
(1999) uitgeverij Meulenhoff ISBN 90-290-6522-2
Al in 1999 schreef Lakeman dit boek.
www.bol.com...
Lees en huiver:
www.heemland.nl...
De kosten van de immigratie
''En dat brengt ons bij het derde thema van het boek. Wat kost de immigratie ons, puur in geld uitgedrukt.
Één van de punten die altijd wordt aangevoerd is dat de buitenlandse werknemers toch hebben meegeholpen onze economie op te bouwen.
Lakeman laat geen spaan van dit standpunt heel. Al snel na de komst van de gastarbeiders sloeg in Nederland de economische crisis toe van de jaren 70.
De bedrijven moesten saneren en juist ongeschoolde arbeiders werden het eerst ontslagen.
Juist de gastarbeiders raakten het meest werkloos.
En hoewel in bijna alle wervingsverdragen (ook in die met Turkije en Marokko) een terugkeerverplichting was opgenomen, bleven de gastarbeiders hier, ook nadat ze werkloos waren geworden.
Sterker nog, men kreeg het recht om de gezinnen over te laten komen.
Al gauw bedroeg de werkloosheid onder Turken en Marokkanen ongeveer 40%, waarbovenop ook nog het zeer hoge WAO-percentage (meer dan 20%) moet worden opgeteld.
Kortom, de gastarbeiders hebben slechts zeer korte tijd economisch gezien iets opgeleverd voor Nederland, daarentegen hebben ze vele, vele jaren geld gekost.
Dit geldt des te meer voor andere groepen immigranten, zoals asielzoekers, Surinamers en Antillianen.
Lakeman berekent dat een asielzoekersechtpaar met drie kinderen, die gedurende de rest van hun leven hier mogen blijven, Nederland gemiddeld bijna 450.000 euro kost.
Rekent u maar uit hoeveel geld de hele asielzoekersindustrie ons kost als u weet dat dit jaar ongeveer 50.000 mensen asiel zullen vragen in Nederland.
Lakeman maakt een schatting dat de hele gastarbeiderimmigratie ons tot nu toe 35.000.000.000 (35 miljard!) euro heeft gekost.
En naar hijzelf ook aangeeft is dit een absolute minimumschatting.
Zelf gaf hij in een interview aan dat de werkelijke kosten waarschijnlijk een veelvoud hiervan bedragen.
En als we bedenken dat er in Nederland grote tekorten zijn op het gebied van bijvoorbeeld onderwijs en gezondheidszorg, dan is dit een schandalige geldverspilling, een geldverspilling van de eerste orde.''
Ella | 29-05-09 | 12:53
Ik zou tevreden zijn als men het bedrag opnoemt dat een asielzoeker ons kost vanaf het moment dat hij/zij hier binnenkomt, tot en met moment van integratie (asielzoeker spreekt Nederlands en/of heeft werk).
Dus alle kosten, zoals daar zijn advocaat, huisvesting, voedsel, kleding, uitkering, cursussen, begeleiding, etc. etc. Ik denk dat je dan aan minimaal 2 ton zit per asielzoeker, maar laat ze dat maar eens uitzoeken ja.
Misschien dat we dan stoppen met die onbeperkte immigratie.
Overigens, échte asielzoekers mogen van mij altijd binnenkomen (mensen die aantoonbaar vervolgt worden e.d.), maar Nederland laat tegenwoordig iedereen binnen, zelfs zonder aantoonbare redenen.
copy2devnull | 29-05-09 | 13:08
Juist Wilders laat ze lekker de rooms katholieke ratte kk krijge
dennnis | 29-05-09 | 13:11
Hier alvast wat info over Roma-Migranten.
28-11-08 radioprogramma De Ochtenden discussie over de problemen met Roma in Nieuwegein.
Rond1978 zijn de Roma voor het eerst naar 0031 gekomen.
40 tot 45.000 Roma zijn er momenteel in 0031.
De meeste Roma weigeren te integreren.
Bijna 100% van de Roma is werkeloos;
De Roma heeft +\- 30 tot 40.000 euro schuld, per gezin.
10.000.000 euro heeft Nieuwegein in hun Roma-probleem gepompt.
De overheid is de schuld van alles, volgens de Roma-Man. Respect dat hebben we nodig, vindt hij.
nl.wikipedia.org...
Roma, in het dagelijks taalgebruik ook vaak aangeduid als zigeuners, is een naam voor een nomadisch volk. De meest bekende groep in Europa zijn de Roma en de Sinti.
Ella | 29-05-09 | 13:13
Er zijn al zoveel werklozen, waarom laat dit huidig kabinet dan zoveel immigranten binnen.
Eagle89 | 29-05-09 | 13:28
www.dumpert.nl...
Wat er in komt kan er ook weer uit!! +1 voor onze held Geert!! Whahaaa..
JWT020 | 29-05-09 | 14:04
Kijk, je hebt materiële kosten en immateriële. Dat eerste valt te becijferen en over een tijdje dat laatste ook als NL geheel en al naar de kloten is en hier de mentaliteit heerst van de zanoppervlakkige barbaarse mohammedaan.....
Elder of Z. | 29-05-09 | 14:56
Zwitsal Girlie | 28-05-09 | 18:33
Als dat moet om onze vrijheid te waarborgen dan moet het maar.
Nederland heeft geen achterlijke mensen meer nodig.
Laat ze eerst maar eens kijken of degenen die hier zijn zich ooit aanpassen.
En tot zover ga je maar lekker naar het buitenland als je "gek" bent op een economisch vrouwtje.
Dag hoor!
TiSNiX | 29-05-09 | 15:45
Met een beetje geluk kan Zwitsal Girlie de derde vrouw van een tandeloze
oudere geitenhouder met minstens 12 geiten,voor elke 4 geiten wordt er
meestal een vrouw bijgenomen maar dan moet ze wel geluk hebben.
bijtieakumaai | 29-05-09 | 16:55
TiSNiX | 29-05-09 | 15:45
Inderdaad, er is hier al genoeg Inteelt-Zandbak-Achterlijkheid naar toe gekomen.
Ella | 29-05-09 | 20:20