Minister Eberhard van der Laan (Integratie) wil dat er vanaf begin volgend jaar geen nieuwe gescheiden inburgeringscursussen meer worden aangeboden door gemeenten. De PvdA-minister vindt dat mannen en vrouwen gewoon met elkaar moeten inburgeren.
Dat blijkt uit een brief van Van der Laan aan de Tweede Kamer. Uit onderzoek van zijn ministerie blijkt dat 85 procent van de gemeenten het met hem eens is.
Van der Laan wil bij hoge uitzondering nog gescheiden inburgering tijdelijk toestaan als duidelijk is dat dat vrouwen naar de klassen trekt die anders thuis zouden blijven. Hij laat nog onderzoek doen naar de claim van die gemeenten die gescheiden klassen aanbieden, dat dat meer vrouwen zou trekken. Die gemeenten krijgen wel al binnenkort van de minister een verzoek om in de toekomst alleen nog gemengde klassen aan te bieden.
Reacties
nog even wachten met die scheiding der sexen tot na de verkiezingen, je hoort het 'm denken.
De Briemusketier | 01-07-09 | 23:35
nou dat levert geert weer een hoop stemmen op.
grijs begint hem eindelijk te volgen.
lamalullen | 01-07-09 | 23:35
'Van der Laan wil bij hoge uitzondering nog gescheiden inburgering tijdelijk toestaan als duidelijk is dat dat vrouwen naar de klassen trekt die anders thuis zouden blijven.'
3x raden welke kopvodvrouwen er gaan dreigen en zeiken.
Ach, mens ga toch koken.
M.O. Lotov | 01-07-09 | 23:36
Alleen bij hoge uitzondering?? inburgeringscurus is toch verplicht? je gaat of je kan gaan(terug) lijkt me dan een beter beleid
Gusto | 01-07-09 | 23:36
Bij integreren hoort ook dat vrouwen gelijk zijn aan mannen. Dus heel de effectiviteit is er zo van af. Net zoals bij de integratie-cursus het tolereren wanneer er respect wordt getoond als er naar elkaar geroggeld wordt of iets in die trant.
O1 | 01-07-09 | 23:36
Van der Laan moet geen hoge uitzonderingen willen maken, maar korten op de uitkering of boetes uitdelen als blijkt dat orthodoxe moslims hun vrouw thuishouden.
harbi | 01-07-09 | 23:37
na de verkiezingen weer shariabusiness as usual, je begint je eigen rechtbank, gewoon omdat het kan in nederland.
De Briemusketier | 01-07-09 | 23:38
"...als duidelijk is dat dat vrouwen naar de klassen trekt die anders thuis zouden blijven..."
Als met dat 'thuis' hun land van herkomst wordt bedoeld zou ik daar soepeltjes mee omgaan.
Tiscali | 01-07-09 | 23:39
there is no business like shariabusiness.
De Briemusketier | 01-07-09 | 23:40
Wat bovenstaande reaguurders zeggen...
Heldpesk | 01-07-09 | 23:40
waarom altijd weer uitzonderingen aanbieden. Daar maken ze misbruik van Van der Laan!!!!! Die rooie rakkers leren het ook nooit.
LoopseTeef | 01-07-09 | 23:44
vind dat "gescheiden" inburgeren sowieso onzin
het zal wel | 01-07-09 | 23:45
Ik word(t) wel zo ziek van dit soort uitspraken. Ik verlang meer naar verkiezingen dan dat ik ook naar mijn eerste nummertje hebt verlangt.
Bulletje Bloedworst | 01-07-09 | 23:45
De PvdA wordt langzaam wakker uit een slaap van ruim 35 jaar.
Sytze_Vliegen | 01-07-09 | 23:46
Nou da's duidelijk, die knijpt 'm flink nu het wachtgeld naar vier jaar is teruggebracht.
alfagrl | 01-07-09 | 23:47
Hé Van Der Laan, lang niet gehoord, zeker 24 uur niet, ouwe zuipkop !
Elder of Z. | 01-07-09 | 23:47
Het hele inburgeren is onzin.
de meeste van deze mensen leven parallel aan onze samenleving en gaan alleen met eigen soort om. Ze hebben het alleen nofig voor hun verblijfsvergunning en de weg naar de steun. En wij helpen ze wel, je kunt voor het aanvragen van allerlei uitkeringen gewoon een tolk krijgen, er is door linksch een complete bedrijfstak omheen gebouwd die natuurlijk door de hardwerkende burger betaald wordt.
De PVV zou hier miljarden kunnen besparen!
TiSNiX | 01-07-09 | 23:49
dat is de eerste test, dat je samen met je landgenoten in één ruimte kan verkeren zonder meteen eisen te stellen, protest aan te tekenen, of roepen dat je gediscrimineerd wordt.
.
zakkende kandidaten linea recta naar schiphol afvoeren, en nooit meer toelaten.
De Briemusketier | 01-07-09 | 23:50
Ter Horst en van der Laan. De ene dag kraken ze de PVV af, de volgende dag doen ze zelf kranige uitspraken. Ut moe nie gekkah worre hier!
Bechymoth | 01-07-09 | 23:55
Die draaikont Bos heeft zo'n beetje het besmettingsgevaar van de varkensgriep :
.
Minister Eberhard van der Laan van Wonen, Wijken en Integratie heeft vandaag weer eens stevige kritiek geuit op Geert Wilders. Hij reageerde op het bericht dat moslims willen emigreren om de PVV.
"Geert Wilders van de PVV zal geen licht aan het einde van de tunnel zien, maar waarschijnlijk slechts de koplampen van een zware tegenligger."
.
Vrouwen melden zich simpelweg meer aan voor de inburgeringslessen. Vorige week zei minister Van der Laan van Wonen, Wijken en Integratie dat hij onder strikte voorwaarden wil toestaan dat vrouwen apart van mannen inburgeringslessen volgen.
.
Mensen met een hoger inkomen moeten meer huur gaan betalen dan minder bedeelde buren.
Minister van der Laan (PvdA, wonen) zegt het 'vreemd' te vinden dat als mensen meer gaan verdienen, hun huurlasten niet veranderen, aldus de NRC.
.
Nog even doorgaan?
Onderhand hangt deze joker metershoog aan alle belachelijke opgelaten balonnen
Elder of Z. | 01-07-09 | 23:56
Sytze_Vliegen | 01-07-09 | 23:46
Nee hoor. Ze staan alleen ver achter in de peilingen. Door veel te beloven lijkt het of deze partij weer redelijk wordt maar is het niet. Het si een "wezullen, we kunnen, we denken" maar echte aktie volgt nooit.
Let maar op. Het regeltje gaat volgend jaar pas in. Dan is iedereen het vergeten en gaat de gescheiden situatie gewoon door.
Boomschade | 01-07-09 | 23:56
Maar toch ligt dat vraagstuk minder complex als iedereen denkt: stel ze gewoon een ultimatum: inburgeren of opkrassen
Naftaniel | 01-07-09 | 23:57
*burp*
ongegeneerd | 01-07-09 | 23:58
In het vaderhuis in Den Haag hoor je anders hele andere geluiden.
Terwijl allochtone mannen graag zouden willen dat hun vrouwen zich
ontwikkelen mede door het feit dat er dan een extra inkomen binnen zou
kunnen komen en de kinderen het wat beter krijgen, verschuilen die mutsen
zich richting kaaskoppen met het argument dat hun man dat niet goed zou
vinden. En dat is natuurlijk wat die subsidiesponzen willen horen, want dan kan de hulpverlening weer aan de gang en wordt er weer een zak geld naar die kant gesmeten.
.
Het zal je maar gebeuren, niet in staat zijn om voldoende te verdienen om je gezin zelfs maar het allernoodzakelijkste te kunnen geven en dan met een vrouw opgescheept te zitten die niet vooruit te branden is.
.
En die mannen malen niet om het feit dat hun vrouwen cursussen volgen waar mannen bij zijn. Dat zal ze een rotzorg zijn als hun vrouw maar dat extra inkomen kan vergaren met het geleerde.
.
En ik zat er dus zelf bij dat die medewerkster van dat vaderhuis dit verfrissende, eigenlijk ontluisterende signaal liet horen.
ADO-Le-Cent | 01-07-09 | 23:58
Niks geen uitzonderingen maken, dan is 't end weer zoek straks.
Overigens,naar de klassen trekt=naar de klassen trekken.
who-am-y | 02-07-09 | 00:00
Elder of Z. | 01-07-09 | 23:56
Het is wel tekenend voor de PVDA om met zulke domme plannen te komen.
De achterban was ooit dom en arm die vonden alles best als ze er beter van werden.
De PVDA is nog wel voor gedeelde armoede voor iedereen maar dom is niemand meer, nou ja alleen de PVDA stemmers dan.
TiSNiX | 02-07-09 | 00:00
*Pfffft*
geenstijlsteengeil | 02-07-09 | 00:01
Deze minister van der Laan? :www.wereldjournalisten.nl...
Of die andere? :www.telegraaf.nl...
de honden blaffen... | 02-07-09 | 00:01
Excuses, verkeerd gezien:naar de klassen trekt=naar de klassen trekken.
who-am-y | 02-07-09 | 00:00
who-am-y | 02-07-09 | 00:03
zat je er zelf bij? oh nuun ja, dan zal het wel kloppen! ik dacht dat de reden van segregatie bij de islamitische wetgeving lag. in iran krijg je als vrouw bijvoorbeeld stokslagen als je zonder mannenlijk familielid op pad bent. (en terecht overigens)
Ron_Paul | 02-07-09 | 00:03
Een ieder die naar Nederland komt moet weten dat wij hier geëmancipeerd zijn en niet aan racisme, fascisme of discriminatie doen. Oké, toegegeven dat de onvoorwaardelijke steun voor Israël eigenlijk beschamend is en dat sinds kort Wilders zich heeft toegevoegd aan onze beeldvorming. Straks schudden de Duitsers ook alle schaamte van zich af en beginnen misschien weer opnieuw.
Geen gescheiden klassen voor wie dan ook, toch?
Aan de andere kant; jammer, want een hoop moslima's kan dan niet meer bereikt worden. Ze haken af. "Harde" maatregelen hebben in dit geval een averechts effect.
volksmenner | 02-07-09 | 00:05
Meneer Eberhard, ALLE moslimvrouwen blijven dan thuis of claimen de uitzonderingsregel. Er verandert dus helemaal niets. Maar voordat dit bij u doordringt zijn we jaren verder. Welterusten lutser.
Ad337 | 02-07-09 | 00:07
Ron_Paul | 02-07-09 | 00:03
Het klinkt niet aardig maar die luie wijven misbruiken die af te dwingen gescheiden inburgering of opleidingen gewoon in de hoop dat daar niet aan voldaan kan worden en het dus niet hoeft.
Dan kunnen ze weer bij hen vriendinnen zitten kleppen. Verder hebben de Turkse dames de rotgewoonte om te roken, ook in die buurthuizen waar het niet mag.
Eénmaal een buurthuis “bezet” door Turkse dames, betekent dat de Marokkaanse dames worden buitengesloten, of in ieder geval dusdanig genegeerd worden dat ze vanzelf niet meer willen komen. U heeft geen idee wat ze onderling discrimineren.
ADO-Le-Cent | 02-07-09 | 00:10
Juist. Daar begint het verdomme. Man en vrouw zijn hier gelijk en anders rot je maar op.
Vage_eddie | 02-07-09 | 00:11
Ad337 | 02-07-09 | 00:07
mocht dit ooit tot Eberhard doordringen, dan is de PVDA al deaud en begraven
ongegeneerd | 02-07-09 | 00:12
de honden blaffen... | 02-07-09 | 00:01
Overigens, in deze link citeert hij letterlijk de man die door zijn partij afgeschilderd werd als de duivel zelve.www.telegraaf.nl...
de honden blaffen... | 02-07-09 | 00:12
maat van mij is arabier, die hebben ook een hekel aan marokkanen, net als iedereen eigenlijk. en je hebt gelijk als je zegt dat die wijven lui zijn.
Ron_Paul | 02-07-09 | 00:13
Dat rif-gebergte moet toch langzaam leeglopen. Kunnen we daar geen centerparks en time-sharing beginnen. Als ik kijk naar de ontwikkeling hier, dan spreken we daar over tien jaar gebroken Rifs.
Bulletje Bloedworst | 02-07-09 | 00:13
volgens mij weet die gast heel goed dat dit lege woorden zijn. straks komen er allemaal uitzonderingen, want... dan komen er meer vrouwen blah die blah. dit is gewoon weer een PR stunt om wilders wind uit de zeilen te stelen. loze beloftes genoeg bij het monsterverbond.
Ron_Paul | 02-07-09 | 00:15
@ volksmenner | 02-07-09 | 00:05
.
Bedankt he? Je hebt zojuist, ondanks je elitaire verhevenheid, haarfijn het probleem met nieuwe Medelanders neergezet. Als die nieuwkomers nou eens gewend waren om overal rond te poepen, moeten wij dat maar accepteren omdat ze anders helemaal niet meer poepen? Of moeten dan maar gewoon meedoen omdat ze zich anders gediscrimineerd voelen?
de.grote.vergeler | 02-07-09 | 00:18
Waar hebben ze het over, de Hollander is toch behoorlijk aan het integreren?
Tenslotte ziijn we een tolerant volkje.
Dus niet onverschillig, bijvoorbeeld.
We zijn atletisch genoeg, om geen pijn aan de knie te ondervinden, na onze volgende knieval.
Zo jammer! | 02-07-09 | 00:19
Dit is echter niet op initiatief van Van der Laan! De TK heeft hem hiertoe aangezet.. Van der Laan is gewoon een tweede Vogelaar. Ga zo door PVDA, jullie voeren fantastisch campagne voor jullie kwelgeest.
p0rn0 | 02-07-09 | 00:20
volksmenner | 02-07-09 | 00:05
….Aan de andere kant; jammer, want een hoop moslima's kunnen dan niet meer bereikt worden. Ze haken af. "Harde" maatregelen hebben in dit geval een averechts effect.
.
Inderdaad. Als je als Nederlander blijft gillen dat ze op moeten rotten dan heb je natuurlijk weinig realiteitszin.
Al zou Geert Wilders 60 zetels halen en hier in Den Haag 20 van de 45 raadszetels, dan nog zullen de te vormen coalities die PVV buiten de deur houden. Maar hij hoeft niet te regeren als ze de onvrede dan maar dusdanig vertalen dat het beleid wordt bijgesteld. Maar gezien de arrogante houding van die lieden zal dat wel een droom blijven.
.
En die allochtonen gaan niet weg, ze zijn hier en ze blijven hier en als je dat niet kan en wil verkroppen dan heb je alleen jezelf maar daarmee. Blijft dus overeind dat je die “broedmachines” beter een handje kan helpen met een stukje emancipatie en dan met name dat die kerels geëmancipeerd moeten worden. Met de nadruk op man dus.
.
Maar alles heeft zijn tijd nodig en dat het nu al ruim 30 jaar niet geregeld is, komt in hoofdzaak door het beleid van de regeringen die we tenslotte zelf gekozen hebben.
.
denhaag.wordpress.com...
.
ADO-Le-Cent | 02-07-09 | 00:28
In Nederland is geen segregatie tussen mannen en vrouwen. Gescheiden inburgeren is contradictio in terminis!
pippapoes | 02-07-09 | 00:30
...dat dat die vrouwen zou trekken (??????)....
...
...of zij mógen..., hoort er te staan!
Dwarsgebakken | 02-07-09 | 00:40
Inburgering wa toch verplicht? .. ooit ...eens ...
Oerkoendoe | 02-07-09 | 00:42
@volksmenner | 02-07-09 | 00:05
Het zou raadzaam zijn de zaak eerst eens door te lezen voordat u op verzenden drukt.....en als het kan kritisch graag; dat gaat diarree tegen!!
Elder of Z. | 02-07-09 | 00:44
@ ADO-Le-Cent | 02-07-09 | 00:28
.
Zo is het. Wat de 'volksmenners' maar niet begrijpen is dat een overgroot deel van de PVV-aanhang helemaal geen allochtonen wil deporteren. Het is een belachelijk argument en het getuigt van simplistische redenaties op basis onderbuikgevoelens bij gebrek aan echte argumenten. En dat rekent zichzelf dan vaak ook nog tot de 'elite'.
.
De kern van de zaak is dat we zo ondertussen wel genoeg knievallen hebben gedaan zonder erg veel vooruitgang te boeken. Het is natuurlijk krankzinnig dat we ruim dertig jaar nadat we de eerste gastarbeiders die mijn overgrootvader hier zag verschijnen, nog steeds over het accepteren van Nederlandse normen en waarden steggelen. Het eindeloos opschuiven in de richting van de 'gast' heeft de zaak alleen maar erger gemaakt. Daarom is een harde correctie nu nodig, ook in het belang van al die allochtonen die het wel erg goed doen. En ik ben er blij mee dat aantal van hen mij tot een goede vriend of familielid rekenen.
de.grote.vergeler | 02-07-09 | 00:46
Elder of Z. | 02-07-09 | 00:44
Aha, dus dat is mijn onderbuik gevoel.
Ik moet poepen.
Zo jammer! | 02-07-09 | 00:52
@ ADO-Le-Cent | 02-07-09 | 00:28
.
Zo is het. Wat de 'volksmenners' en consorten maar niet begrijpen is dat een overgroot deel van de PVV-aanhang helemaal niet alle moslims het land uit wil jagen. Het is een belachelijk argument en het getuigt van simplistische redenaties op basis van gemakzuchtige onderbuikgevoelens bij gebrek aan echte argumenten. En dat rekent zichzelf dan vaak ook nog tot de 'elite'.
.
De kern van de zaak is dat we zo ondertussen wel genoeg knievallen richting islam hebben gedaan zonder erg veel vooruitgang te boeken. Het is natuurlijk krankzinnig dat we ruim dertig jaar nadat we de eerste gastarbeiders die mijn overgrootvader hier zag verschijnen, nog steeds over het accepteren van Nederlandse normen en waarden steggelen. Het eindeloos opschuiven in de richting van de 'gast' heeft de zaak alleen maar erger gemaakt. Daarom is een harde correctie nu nodig, ook in het belang van al die allochtonen die het wel erg goed doen. En ik ben er blij mee dat aantal van hen mij tot een goede vriend of familielid rekenen.
de.grote.vergeler | 02-07-09 | 00:52
Kleaute servert !
de.grote.vergeler | 02-07-09 | 00:54
Toegestaan bij hoge uitzondering als blijkt dat zon vrouw dan niet meer komt? Wat is dat nou weer voor een slappe regel? Kan je net zo goed geen regels stellen. Zo moe wordt ik van dat slappe zooitje.
boeboeblabla | 02-07-09 | 00:58
Mensen scheiden op iets aangeborens is inhumaan. Religie is een keuze en niet aangeboren. Ras en sekse zijn wel aangeboren. Wat is belangrijker?
Roer | 02-07-09 | 01:01
@Roer | 02-07-09 | 01:01
De graad van importantie is volledig irrelevant. Als ik morgen mij bekeer tot "full-time kannibaal" word ik ook direct 'gescheiden' (denk ik.........
Elder of Z. | 02-07-09 | 01:20
Ja, Van der Laan laat toch maar een achterdeurtje open, waardoor het wel lijkt alsof het werkt. Maar in feite zal het niet werken en dat weet Van der laan ook wel.
De kiezer wordt wijsgemaakt, dat er maatregelen getroffen worden, maaaaaaar....... het is zo opgesteld. dat die maatregelen toch niet dwingend zijn, dus is het in feite weer een wassen neus.
Dit soort trucjes zijn het kenmerk van de onkundige alles-relativerende bestuurder.
De Nederlandse kiezer is echter niet meer zo dom mr. Van der Laan.
Uw tijd is weldra om.
joyfield | 02-07-09 | 01:28
Wat een gelul ik denk dat iedereen wel door heeft dat de wat extremere moslims het vrouwtje dus thuis houden en dus in aanmerking komt voor gescheiden inburgeren.
Geweldig plan kerel maar je wist dit natuurlijk al lang van te voren.
Maar de koppen in het nieuws doen het zo leuk (Geen gescheiden inburgering meer!)
Als je het zo leest zou je bijna denken dat je het meent.
endofdays | 02-07-09 | 01:31
Een groeiende groep jonge vrouwen wordt ergens in Zuid Marokko of Mauretanië in een auto geladen, er vier dagen later in het holst van de nacht ergens in een Hollands provinciegat weer uitgegooid en een huis ingeduwd - om daar vervolgens bij leven NOOIT meer uit te komen. Het onttrekt zich geheel aan ons gezichtsveld. De kinderen gaan gewoon naar school, pappie komt op de ouderavonden. Welterusten Ebbie. Droom maar lekker verder over cursussen en 'inburgeren'. Hoeveel illegalen zouden er nu WERKELIJK zijn in Nederland? Of durf je daar niet hardop over na te denken?
azoturie | 02-07-09 | 02:23
Het lijkt erop dat de regering hun eigen regels eigenlijk niet nakomt. Normaliter is het zo dat iemand eerst een toelatingsexamen dient te doen in het land van herkomst, op de Nederlandse ambassade. Deze cursus kan alleen worden behaald als er al een basis van de Nederlandse taal is. De kosten zijn € 350,--. Hierna dient een mvv te worden aangevraagd, en een hele waslijst een papieren dient te worden ingeleverd en dit kost € 830,--.
De procedure kan soms wel een jaar in beslag nemen. Eenmaal in Nederland moet men zich melden bij de vreemdelingenpolitie en soms komt deze ook polshoogte nemen op het adres om te kijken of er daadwerkelijk wordt samengewoont. De gemeente doet in de tussentijd een aanbieding om een cursus annex opleiding te volgen om je voor te bereiden op de inburgeringscursus. Deze moet binnen 5 jaar worden behaald. Haal je het niet dan zijn hier echter geen consequenties aan verbonden. Het enige wat je dan niet krijgt is een Nederlands paspoort. Er zijn echter ook manieren om geen inburgeringscursus te hoeven afleggen. Als je bijvoorbeeld een goede opleiding hebt dan kan je de opleiding nederlandse taal volgen op niveau NT2. Mocht je dit halen dan hoef je niet in te burgeren. Het rare is alleen dat er gescheiden kan worden ingeburgerd, terwijl het hier niet meer dan normaal is dat we gemengt leven, mannen en vrouwen zijn gelijk. Dit staat ook in het boek en op de DVD van "Naar Nederland" die men kan bestellen ter voorbereiding op de toelatinsgexamen. Dit verhaal hoe het echt gaat om naar Nederland te komen (als je volgens de regels handeld) hoor je echter zelden of nooit.
Pink Panther1125 | 02-07-09 | 03:10
Bulletje Bloedworst | 01-07-09 | 23:45
"Word" is goed, "verlangt" niet :)
Anyhow, tijd om slapie slapie te doen.
Randfiguur | 02-07-09 | 04:02
er is een leerplicht wet die we kunnen koppelen aan de inburgeraars.
spijbelen? 5000 eu boete,
goed tegen de staats schuld
grote grutjes | 02-07-09 | 07:46
"Van der Laan wil bij hoge uitzondering nog gescheiden inburgering tijdelijk toestaan als duidelijk is dat dat vrouwen naar de klassen trekt die anders thuis zouden blijven"
Oooow doe dat nou niet, ga nou geen uitzonderingen maken, dat buiten ze uit, begrijp het nou. Verder goed artikel maar je kan nu alweer verwachten dat ze gewoon allemaal thuisblijven als ze niet gescheiden mogen inburgeren.
Ik zou zeggen ; WAT thuiszitten!, Inburgeren met je luie kadaver anders kan je het land uit.
Poepus | 02-07-09 | 08:14
Ik voorspel een "oplossing" voor het door deze uitspraken ontstane "probleem" die behelst dat er halverwege de inburgeringsklas wandjes geplaatst worden waar de mannen dan voor en de vrouwen achter kunnen zitten.
CynicalBastard | 02-07-09 | 08:18
@Pink Panther1125 | 02-07-09 | 03:10
Dat komt waarschijnlijk doordat die inburgeringstoets en de 120% van het minimumloon voor Rifbruiden door wat linkse vrinden bij de rechtbank buiten werking zijn gesteld. Tenminste naar mijn weten. De deur staat dus wagenwijd open en het aantal immigranten stijgt dan ook weer behoorlijk (net zoals het aantal asielzoekers door dat recente pardon en de slappe uitzetregelingen).
Lagging | 02-07-09 | 08:22
Oh wat pakken ze door ineens in hun behoudszucht, als het allemaal kan waarom hebben ze het nooit gedaan. Te weinig, te laat.
Fragony | 02-07-09 | 08:30
@Lagging | 02-07-09 | 08:22
De inburgeringstoets is er nog wel degelijk, en de 120% norm ook... De deur staat dus niet wagenwijd open. Misschien moet je je eerst eens in iets verdiepen voor je uitspraken doet.
.
Een meer terechte vraag is of die inburgeringstoets nu iets oplevert. Wat het (echte) doel is ervan, en of het daaraan bijdraagt.
Plaat-O | 02-07-09 | 08:40
@Plaat-O | 02-07-09 | 08:40
Aanvulling: wat betreft inkomensnorm is er wel verschil tussen gezinsvorming (120%) en gezinshereniging (100%). Dat verschil snap ik dan weer niet.
Plaat-O | 02-07-09 | 08:42
Probleem los je op door de inburgering buiten de nederlandse grenzen te laten leren, examen doen.
+ IELTS test nederlands, klaar. Doet Australie ook (engelse taal uiteraard), Nieuw Zeeland enz. En dat vinden we allemaal helemaal normaal. Dus dat kan hier ook.
Banthapoedoe | 02-07-09 | 08:49
In Nederland heb je de toelatingstest die je moet doen in het buitenland. Deze gaat ook over de Nederlandse samenleving en wordt geheel gegeven in het Nederlands
Pink Panther1125 | 02-07-09 | 12:27
"Het zal je maar gebeuren, niet in staat zijn om voldoende te verdienen om je gezin zelfs maar het allernoodzakelijkste te kunnen geven en dan met een vrouw opgescheept te zitten die niet vooruit te branden is."
ADO-Le-Cent | 01-07-09 | 23:58
Misschien moeten ze eens wat minder nageslacht produceren, in plaats van hun vrouwen te gebruiken als islamitische kinderfabriek.
harbi | 02-07-09 | 12:46
@Banthapoedoe | 02-07-09 | 08:49
Die taal test is er nu dus zoals Pink Panther1125 ook al opmerkt. Ik zou alleen willen zeggen dat inburgering niet gelijk staat aan het doen van een taaltestje.
.
De hamvraag is wanneer iemand voldoende is ingeburgerd. En er zijn zat Nederlanders die nauwelijks zijn 'ingeburgerd' gelet op hun gedrag en taalkennis.
Plaat-O | 02-07-09 | 12:49
-weggejorist-
Positivio | 02-07-09 | 14:36
De inburgeringstest slaat nergens op, het niveau is lachwekkend. Het gaat over de Ooienvaar in de tuin van de buren, wat moet je doen.
Pink Panther1125 | 03-07-09 | 22:33