De VVD dient een wetsvoorstel in om ervoor te zorgen dat mensen zich bij dreiging van geweld makkelijker kunnen verdedigen onder het mom van noodweer. Volgens de liberalen moet de overheid voortaan aantonen dat in geval van noodweer buitensporig geweld is gebruikt.
Nu is het zo dat iemand die in eigen huis of bedrijf een inbreker overmeestert, zelf moet bewijzen uit zelfverdediging niet al te gewelddadig te hebben opgetreden. VVD-Kamerlid Fred Teeven vindt dat de politie betrokkene in zo'n geval niet meer direct moet arresteren als verdachte van 'zelfverdedigingsgeweld', zoals nu vaak gebeurt.
Teeven kondigde bijna drie jaar geleden al aan dat hij met een initiatiefwetsvoorstel zou komen om het recht op zelfbescherming uit te breiden. Nu zal hij het daadwerkelijk indienen, zo kondigde het Kamerlid aan tijdens het debat over de begroting van het ministerie van Justitie.
Reacties
Drie jaar, bijna net zo snel als ons kabinet.
N.O. Brains | 04-11-09 | 14:17
Mooi zo!
Der Tim | 04-11-09 | 14:17
Het is verdomme wel een tijd zeg
*weggejorist* | 04-11-09 | 14:18
En daar heeft hij drie jaar over gedaan?
Als je een inbreker in je huis krijgt, en je kunt hem aan, moet je hem gewoon aftuigen, en de straat opsmijten. Justitie er buiten laten, anders komt de inbreker na een praatje op het bureau gewoon je ruiten ingooien.
Ploertendodert | 04-11-09 | 14:18
VVD, toch een beetje de Nederlandse NRA.
Nee dus! | 04-11-09 | 14:18
3 jaar maar liefst, moeilijk he?
Boris011 | 04-11-09 | 14:18
-weggejorist-
Boris011 | 04-11-09 | 14:19
Dit zie ik graag.
Omnytje | 04-11-09 | 14:19
"uit zelfverdediging niet al te gewelddadig te hebben opgetreden"
Jaja.
*nog wat spijkers in honkbalknuppel slaat*
jan luuk pica | 04-11-09 | 14:20
Nee dus! | 04-11-09 | 14:18
National Redneck Association ?
southpaw | 04-11-09 | 14:20
Het is inderdaad vrij raar dat wanneer jij een inbreken in jouw huis aantreft, en jij zorgt er voor dat hij/zij nooit meer zoiets doet, jij een straf kan krijgen.
Eli | 04-11-09 | 14:20
"Nu is het zo dat iemand die in eigen huis of bedrijf een inbreker overmeestert, zelf moet bewijzen uit zelfverdediging niet al te gewelddadig te hebben opgetreden."
Welke juridische leek maakt die persberichtjes? Zo is het dus helemaal niet.
Levine | 04-11-09 | 14:21
Is inderdaad diep triest dat je huid en haard niet eens mag verdedigen wanneer er een ongewenst persoon zich bevindt in je huis. Denken ze nou echt dat de gemiddelde inbreker zich door goede argumentatie laat overtuigen om jou huis te verlaten en dat nooit meer te doen bij iemand. Helaas denkt het OM dat en dat is diep triest...
Mangoost | 04-11-09 | 14:21
Hulde
careface | 04-11-09 | 14:22
Teeven is voor eigenrichting.
tegengas | 04-11-09 | 14:22
Als het gaat om het gezin mag het hoofd van het gezin, de man, heel ver gaan om deze te beschermen vind ik.
WAARHEID :( | 04-11-09 | 14:23
Drie jaar geleden al aangekondigd... heeft Teeven al die tijd liggen slapen? Wel een goed voorstel overigens.
Fulgrim | 04-11-09 | 14:23
VVD dient voorstel over 'noodweer' in ... CDA en PvdA gaan onderzoeken of de islamitische paraplu industrie middels subsidie een passend antwoord kan bieden.
James Lastig | 04-11-09 | 14:23
Precies, je moet er dus voor zorgen dat de inbreker zonder genetische sporen dood onder de grond verdwijnt, anders klaagt ie jouw aan.
JackSparrow | 04-11-09 | 14:23
Je moet altijd het recht hebben jezelf te kunnen verdedigen.
*gaat pipa nakijken, en onderhoud verrichten*
Zo jammer! | 04-11-09 | 14:23
Ik ben ook voor eigenrichting met al die incompetente pliesies en die extreemlinkse rechters.
Voorheen Dr. Faustus | 04-11-09 | 14:23
Krijgen we nu regen?
Urreburre | 04-11-09 | 14:24
40 jaar te laat, maar toch, goed inititatief! VVD +1 (ze zullen het nodig hebben)
Vogelbeest | 04-11-09 | 14:25
-weggejorist-
Gekke geitebreier | 04-11-09 | 14:25
Also endlich!
Adversary | 04-11-09 | 14:25
Het zou beter zijn om burgers te berechten die indringers onbeschadigd afleveren bij de politie...
MichieldeMuiter | 04-11-09 | 14:26
@Zo jammer! | 04-11-09 | 14:23
*Browning oppoetst*
Mangoost | 04-11-09 | 14:27
Ik laat mijn huis verdedigen door een hond, maatje XL. En die kent het woord "zelfverdedigingsgeweld" niet. Jammer voor de inbrekerT.
Mocht de inbrekerT het overleven, dan heb ik nog altijd een honkbalknuppel onder het bed liggen. Maar ja, DIE mag je dan weer niet gebruiken. Heel vreemd.
Bamboo | 04-11-09 | 14:28
@Ploertendodert | 04-11-09 | 14:18 Inderdaad, het geteisem tot strompelens toe teisteren, maar wèl onverbiddelijk richting het buitengebeuren, en de pliesie vooràl niet storen tijdens het doen van hun ding, anders zit jij op het bureau en lacht Schurkomed of Boefowitz in z'n smerige vuistje ...
Behaard smaalkopje | 04-11-09 | 14:28
JackSparrow | 04-11-09 | 14:23
Ik zat meer aan levend begraven te denken..
Dr. Pown3rt | 04-11-09 | 14:29
ik sla je echt de tiefes als je bij me inbreekt, en als het gevolg is dat ik dan moet zitten neem ik het als een man.
verders goed voorstel hoor
Johnny de Baas | 04-11-09 | 14:30
Dat Noodweer viel nog wel mee
Doet de VVD nu ook al mee met die klimaathoax?
Tobi | 04-11-09 | 14:30
Trouwens, kunnen we niet beter begrip tonen voor de slechte jeugd van de inbrekerT? Kopje koffie, even praten en, zoals alleen echte vrienden doen, je Flatscreen en HiFi meegeven. En beloven om de politie niet te bellen.
Bamboo | 04-11-09 | 14:31
@ Mangoost / 14:27
*P90 field stript*
Tobi | 04-11-09 | 14:33
@Behaard smaalkopje | 04-11-09 | 14:28
...terwijl hij de zilveren kandelaar in zijn pas uit jouw slaapkamer gepakte design-tasje doet...
Mangoost | 04-11-09 | 14:34
Dr. Pown3rt | 04-11-09 | 14:29
Maar niet in eigen tuin.
C.Mill | 04-11-09 | 14:34
Ja daaag VVD, dit hadden jullie al moeten doen in 1975 ofzo. Niet nu nog eens een keer.
Harigeharrie | 04-11-09 | 14:34
Wet of geen wet, legaal of illegaal... de inbreker die mijn huis betreed wordt zo snel mogelijk en zo lang mogelijk op een zo makkelijke manier als mogelijk is buiten werking gesteld. Of dat nu een mes, stuk hout of een glock het eerst in mijn handen komt, die inbreker gaat er mee aangevallen worden tot ie stopt met bewegen. En als ie slim is begint ie niet te bloeien want dan flikker ik hem nog van het balkon af ook. Ik heb een kleine van 13 weken en als er iemand zonder mijn toestemming in mijn huis bevind dan vormt die een gevaar voor het leven van mij, mijn vrouw en, most importantly, van mijn zoontje. En daarvoor alleen al verdient hij het om te sterven! als hij het overleeft mag ie god op zijn blote knietjes bedanken!
ShakeTA | 04-11-09 | 14:37
Er bestaat geen geweld dat te buitensporig is om een inbreker aan te pakken.
Dokter Wie? | 04-11-09 | 14:37
ShakeTA | 04-11-09 | 14:37
Kom alsjeblieft naast me wonen?
C.Mill | 04-11-09 | 14:38
Dus? Trespassers will be shot?
Da_Vincentius | 04-11-09 | 14:38
Bamboo | 04-11-09 | 14:28
Dat mag je inderdaad niet, tenzij jij een honkbalveld in je tuin hebt en net honkbal speelde met je vrienden. Je had toevallig de knuppelT in de handT en gebruikte hem daarvoor. In een slaapkamerT hoort geen honkbalknuppelT en dus mag je die niet gebruiken. Wat wel normaal is voor een slaapkamer is een cadeautje voor je neefje die aan honkbal doet....Cadeautjes verstop je namelijk onder je bed, zodat niemand het kan vinden.
Der Lehrer | 04-11-09 | 14:38
@ShakeTA 14.37
Krijg je 5 jaar voor. (3 jaar en 4 maanden effectief).
Ik sloeg hem alleen maar dood dus zonder een voorwerp.
kleingrutter | 04-11-09 | 14:40
Beter laat dan nooit
Ma_Se_Poes | 04-11-09 | 14:40
Voor zover ik die Teeven heb gevolgd, is het een goede politicus.
Dus ga zo door, het wetsvoorstel makes sense
Bloodzone | 04-11-09 | 14:41
"Bushmaster in 't vet zet"
Cheesy Poof | 04-11-09 | 14:42
Bamboo | 04-11-09 | 14:28
Ach gij onwetende...
Je moest eens weten hoe hard jij genaaid gaat worden voor wat jouw XLhund, die zelfverdegingsgeweld niet kent, doet als hij zich uitleeft...
eekeek | 04-11-09 | 14:46
Het eerste goede punt van anti-liberaal Teeven.
Michael | 04-11-09 | 14:47
Eerste Hulp Bij Inbrekers:
www.maglite.com...
1) Verblinden met staaf in aanslag op schouder.
2) Middels snelle en krachtige slag van de onderarm deze staaf door de schedel van het sujet klieven
3) Vuilnis buiten zetten.
Baron Harkonnen | 04-11-09 | 14:51
@Mangoost | 04-11-09 | 14:27
*Sako TRG oppoetsen doet*
Als ik dan een inbreker op 1500m afstand van mijn huis zie, kan ik hem al afknallen. Voorkomen is beter dan genezen ;o)
GurbGuevara | 04-11-09 | 14:51
@ShakeTA
Respect!!!
Idem hier in huis. En bij alle activiteiten om daarna van dat levenloze lichaam van de lutser af te komen heb je mijn volledige ondersteuning en hulp.
Bakult04 | 04-11-09 | 14:52
het is hier de hele dag al noodweer...
willianuswortellus | 04-11-09 | 14:54
oh dat. De kop suggereert dat Mark R van zins is slagregens en ander stormgespuis te verbieden.
Valt weer een beetje tegen.
Jack Daniels Jr | 04-11-09 | 14:56
Inbreker uitnodigen op de thee, niet gelijk gaan meppen,doen ze bij jouw ook niet.
NOODUITGANG | 04-11-09 | 14:56
Na een inbraakgolf in m'n wijk een paar jaar geleden vond vrouwlief dat er een beter slot op de deur moest komen. Op naar de ijzerwinkel. Veiligheidsslot 80eu, zwaar breekijzer 20eu. Ha dacht ondergetekende, dat scheelt. Vrolijk met breekijzer onder de arm de winkel uit.
Speciekuip en zakjes beton liggen nog in m'n schuur, diep water voor de deur. Inbreeekertjes kom maar hoorrrr....
koolteer | 04-11-09 | 14:58
'Onder het mom van noodweer' klinkt alsof de motivatie van iemand die zich in een dergelijke situatie verdedigt niet echt noodweer is.
Dekt mijns inziens niet helemaal de lading van dit voorstel. 'Zich beroepend op noodweer' o.i.d. was beter geweest, Grotenhuis.
kommaneuker | 04-11-09 | 15:00
Dus als burgemeester 3 meisjes neermeppen met een ijzeren staaf is hier ook OK? (ik dacht bij titel meer aan Bangladesh oid)
DavidC | 04-11-09 | 15:00
Geniaal, als ik mijzelf of mijn goederen verdedig dan is geen enkele vorm van geweld buitensporig.
*gaat iets op scherp zetten*
YouBastard | 04-11-09 | 15:02
Ik laat mijn wapens liever in de kuis, ben veel te blij met mijn verlof. Twee bouviers met genoeg enthousiasme should do the trick.
@GurbGuevara | 04-11-09 | 14:51
Das best knap.
Zelfs de TRG-42 in .338 Lapua Magnum heeft 'maar' een effectieve dracht van 1.400 meter.
Maar wel een geweldig geweer.
RockBock | 04-11-09 | 15:04
De huidige wet is voldoende duidelijk, noodweer is weldegelijk toegestaan om jezelf, een ander danwel je eigendommen te beschermen. Uiteraard proportioneel geweld toepassen. Nieuwe wetgeving zal niet helpen, het probleem zit bij een achterlijk OM dat met grote regelmaat allerlei kansloze vervolgingen instelt, in vrijwel alle kwesties werden de bewoners vrij gesproken bij proportioneel optreden. Volgens mij werd alleen een prof bokser veroordeeld wegens het slaan van een kaakbreuk van een inbreker en dat was bovendien buiten zijn woning.
OversteKarremans | 04-11-09 | 15:04
Storm op komst!
ceetee | 04-11-09 | 15:07
VVD/Fred T. ++++++
FiliusFillipi | 04-11-09 | 15:08
De inbreker die ik betrap begraaf ik naast die andere 2
tjeemig | 04-11-09 | 15:09
Als je een inbreker aantreft dan is er maar 1 juiste manier van handelen.
1. Sla hem helemaal de tyfus.
2. Dump hem in de achterbak van je auto (zorg dat niemand je ziet).
3. Dump hem minimaal 5 straten verderop. (zorg dat niemand je ziet).
4. Bel anoniem dat waar ze dader kunnen vinden.
5. Doe aangifte van inbraak....
De kunst is om te zorgen dat ze niet kunnen bewijzen dat je de inbreker een levensles in het respect voor andermans eigendom hebt gegeven.
Hellsmurfje | 04-11-09 | 15:10
*Leopard II oppoetsen doet*
Gewoon een grote hond, zoals Bamboo om 14:28 al stelt. Doet wonderen in combinatie met een waarschuwingsbordje - ze gaan dan toch liever naar de buren, om te beginnen en als er al eentje binnenkomt is-ie hondenvoer.
vraagstaart | 04-11-09 | 15:10
@vraagstaart | 04-11-09 | 15:10
*Little Boy oppoetsen doet*
GurbGuevara | 04-11-09 | 15:14
@RockBock 15:04: Ik zou het maar doen. Grappig trouwens, als je een zeer gewelddadige inbreker neerknalt, dan kan de rechtbank best besluiten dat dat geoorloofd noodweer was... maar je verlof ben je hoogstwaarschijnlijk alsnog kwijt.
Muxje | 04-11-09 | 15:15
LOL@GurbGuevara | 04-11-09 | 15:14
vraagstaart | 04-11-09 | 15:19
Lekker zeg!!! Ik heb in 2004 een insluiper neer gehoekt en kreeg hiervoor 120 uur taakstraf wegens mishandeling.
Rob6739 | 04-11-09 | 15:20
@RockBock | 04-11-09 | 15:04
Och...dan moet je maar wat hoger je schot inzetten, komt die kogel vast nog wel aan. ;o)
GurbGuevara | 04-11-09 | 15:20
@vraagstaart | 04-11-09 | 15:19
Altijd baas boven baas ;o)
GurbGuevara | 04-11-09 | 15:22
@Rob6739 | 04-11-09 | 15:20 Dan moet je er ook wel bij zeggen dat het je vrouw was die na een avondje uit binnensloop.
vraagstaart | 04-11-09 | 15:23
Als ik dan een inbreker op 1500m afstand van mijn huis zie, kan ik hem al afknallen. Voorkomen is beter dan genezen ;o)
GurbGuevara | 04-11-09 | 14:51
Of je hebt een hele scherpe blik of je bent "ver van huis" en weet dat
hij bij jou gaat inbreken. Wordt wat moeilijk uit te leggen denk ik.
Haal er een nulletje af en het wordt als iets beter maar 15 meter
lijkt me wat waarschijnlijker.
Wel met je eens voor wat de rest betreft.
Het Zilte Nat | 04-11-09 | 15:24
Hellsmurfje | 04-11-09 | 15:10
Laat 4 en 5 maar achterwege en rij een kilometertje of 15 uit de buurt
naar een mooi bos of ander natuurgebiedje.
Zorg er voor dat hij daar dan blijft door middel van wat extra klapjes
op zijn bolletje.
Het Zilte Nat | 04-11-09 | 15:28
@Het Zilte Nat | 04-11-09 | 15:24
Er zijn inmiddels wel wat onschuldige slachtoffers gevallen, waarvan ik meende dat zij bij mij in wilde breken...zoals: 1 bejaarde man met staar achter een rollator...1 trambestuurder...2 supermarktmedewerkers...4 geiten...en een partij nonnen op een dagje uit (ca. 12 stuks, maar ik was de tel kwijtgeraakt toen ze gillend uit elkaar renden en ik maar bleef schieten).
Excuus nog daarvoor.
GurbGuevara | 04-11-09 | 15:32
Gewoon een flinke spuit pepperspray en dan helpen vluchten via de brandtrap.
N.O. Brains | 04-11-09 | 15:32
@GurbGuevara | 04-11-09 | 15:20
precies, iets compenseren voor de bullit-drop.
De potentiële inbreker zal de inslag ook na 1.500m wel voelen denk ik.
@Muxje | 04-11-09 | 15:15
Denk dat je verlof wel weg is als blijkt dat je de tijd had je wapen, patroonhouder en munitie uit de kluis te halen, je wapen te laden en vervolgens de inbreker naar te schieten.
RockBock | 04-11-09 | 15:33
raar zootje..
bij mijn zal de inbreker in mijn keuken mess lopen maar liefs 20 keer...
dan valt het nog steeds onder en ongeval.
abisha | 04-11-09 | 15:36
Het is te gek voor woorden en symbolisch voor de verheerlijking van crimineel tuig in dit land. Een onschuldige burger die een inbreker betrapt met alle risico's van dien moet zich op dat moment afvragen welke mate van geweld geoorloofd is?
Het is simpel: Als ik in mijn huis een inbreker ontwaar weet ik niet of hij gewapend is of niet en wat hij wel eens zou kunnen uitspoken met mijn gezin. De meest normale reactie is dan ook om de indringer met een zwaar voorwerp uit te schakelen zodat hij ongevaarlijk wordt. Als de inbreker tijdens of kort na het uitschakelen de pijp uit gaat, moet dat gezien worden als een weloverwogen beroepsrisico.
Als de inbreker dat risico niet wil nemen, dan kieze hij goddomme maar een ander beroep.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 15:39
@RockBock | 04-11-09 | 15:33
"Ik was toevallig net bezig met hem schoon te maken en even in elkaar te zetten om te zien of alles weer goed werkte."
'Om kwart over drie 's nachts?'
"Ja, meneer de rechter, mijn vrouw vindt het namelijk maar een eng ding en daarom doe ik dat als zij slaapt."
GurbGuevara | 04-11-09 | 15:40
Goed zo teeven, beter laat dan nooit.
Roderick van Avezath | 04-11-09 | 15:43
Wat ik alleen niet begrijp is dat mensen zich tijdens een inbraak enkel mogen verdedigen tijdens een noodweer.
vraagstaart | 04-11-09 | 15:46
dat lijkt me niet meer dan logisch. zal maar zeggen, beter laat dan nooit.
quackel | 04-11-09 | 15:47
Roderick van Avezath | 04-11-09 | 15:43
beter lezen quackel
quackel | 04-11-09 | 15:48
@vraagstaart | 04-11-09 | 15:46
Kijk, je wilt de inbreker natuurlijk niet laten schrikken, dus je laat de lampen uit in het huis.
Maar dan kun je hem niet zien!!!
Nu...als het onwedert, kun je door de lichtflitsen van de bliksem de rekel ontwaren en hem dus buiten dienst zetten.
Snap je?
Is echt voor je eigen veiligheid!
GurbGuevara | 04-11-09 | 15:50
*nog even en de honkbalknuppel kan uit de meterkast om dan direct naast de voordeur zijn vaste plaats te geven*
Zuma | 04-11-09 | 15:50
Nee dus! | 04-11-09 | 14:18
.
Welk stuk heb jij gelezen? Zag hier niets staan over wapenbezit en/of -gebruik.
Brandje | 04-11-09 | 15:52
Nee dus! | 04-11-09 | 14:18
Goed argument
Zo jammer! | 04-11-09 | 16:01
Was nooit de vlotste van de klas, onze fret.....
Ayaan Sorry | 04-11-09 | 16:01
Tip aan alle poetserts: Oefenschijf 12 meter met een leuk groepje op je tuindeur plakken. Anti-inbraaksysteem van 15 cent en volkomen legaal.
Solifugid Trismegis | 04-11-09 | 16:04
Hoor ik verkiezingen?
Masturwasbeer | 04-11-09 | 16:08
@Nee dus! | 04-11-09 | 14:18
Wat is er mis met de NRA? Ben er 12 jaar lid van geweest toen ik in de Oe Es Of Ee woonde. En kom nou niet met lelijke Michael Moore crap, die vetzak verdient zn centen over de rug van andere.
Lord_Crapsalot | 04-11-09 | 16:12
Lord_Crapsalot | 04-11-09 | 16:12
Waarom ben je daar weg gegaan?
Niet zo'n slimme actie, als je Mark Steyn mag geloven.
Zo jammer! | 04-11-09 | 16:16
*stemt wederom vvd*
my anal pony | 04-11-09 | 16:19
Eindelijk hebben ze het door ik zeg vandaag nog doorvoeren!
Jaimy Fox | 04-11-09 | 16:20
Graag een beetje repsect voor leven, gezondheid en privacy van de inbrekert.
ikweetnogmeer | 04-11-09 | 16:26
@GurbGuevara | 04-11-09 | 15:40
Ik heb meerdere zwaarden in huis, waarvan een op de meterkast gehangen, er binnen roest die nl alleen maar weg. Staat nog leuk ook! Je moet alleen niet die spaanse dingen kopen, die zijn onklaar gemaakt, dat is kut.
die samurai-zwaardsetjes van de meubelzaak zijn trouwens ook functioneel.
Eigenlijk zou een Bat'leth het wel goed doen in de gang, hmmm....
Ploertendodert | 04-11-09 | 16:30
my anal pony | 04-11-09 | 16:19
Dat hij dat voorstel, na drie jaar, nu gaat indienen wil echt nog niet zeggen dat het er komt. Alleen voelt Markje verkiezingen aankomen en heeft ie tegen Fredje gezegd probeer eens van dat Joris D. imago af te komen.
Na de verkiezingen is het toch weer van glas, plas ....
N.O. Brains | 04-11-09 | 16:40
ShakeTA | 04-11-09 | 14:37
Niet meer dan normaal dacht ik zo. Ook de mensheid is nog steeds een onderdeel van de natuur en moet je eens proberen om bij jongen van andere dieren te komen. die vallen je ook zonder pardon aan. gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven en ook uit het territorium blijven natuurlijk.
Dawntracker | 04-11-09 | 16:52
Je moet van nood een deugd maken, toch?
Waaligator | 04-11-09 | 16:54
Poetverdoeme, dacht ik dat het eindelijk donderdag was... gaat het helemaal niet over een weerwaarschuwing, maar dat dan wel weer.
Granaatappel | 04-11-09 | 16:58
Oink oink.
Wel weer eens een keer een zinvol voorstel, dat natuurlijk wel ZEER zorgvuldig uitgewerkt dient te worden om misbruik te voorkomen.
Bulloch | 04-11-09 | 19:23
Wat is er mis met een ketel kokend water boven de deur?
"Sorry edelachtbare, ik was niet op de hoogte van het feit dat het water zijn kookpunt bereikt had, en was dus in de veronderstelling mijnheer de inbrekert een spontane verfrissende douche aan te bieden."
Timmay | 04-11-09 | 19:52
Wat is er mis met een ketel kokend water boven de deur?
"Sorry edelachtbare, ik was niet op de hoogte van het feit dat het water zijn kookpunt bereikt had, en was dus in de veronderstelling mijnheer de inbrekert een spontane verfrissende douche aan te bieden, die hij na al zijn noeste arbeid vast op prijs had kunnen stellen."
Timmay | 04-11-09 | 19:53
Met dank aan parkinson klikhandje.. Snorry voor te vroege dubbelpost!
Timmay | 04-11-09 | 19:55
Bestaat er ECHT zoiets als 'zelfverdedigingsgeweld'?
WAT een kutwoord...
Ahasveros | 04-11-09 | 19:56
Leve de VVD! +heel veel voor dit voorstel!
Liberty Wolfe | 05-11-09 | 11:30
Wordt er waarachtig nog een keer nagedacht door een politicus. Traag, maar toch. VV+1
GeenZeil | 05-11-09 | 12:20
*VVD*+1
GeenZeil | 05-11-09 | 12:21
Nog veel te zwak ik wil een inbreker gewoon met een honkbal knuppel mijn huis uit kunnen meppen. Eigen risico als je gaat inbreken!
klaasede | 05-11-09 | 12:57
Allemaal leuk en aardig deze heldhaftige ge-plande acties contra potentiële inbrekers, maar als je wordt veroordeeld, kun je ( zijn ) levenslange uitkering nog wat vrolijker maken dmv een bijdrage uit jouw bankrekening.
EvertsNL | 05-11-09 | 14:26