Mobiel

CDA wil Europees vlaggen

Overheidsgebouwen en het parlementsgebouw zouden naast de Nederlandse vlag ook het Europese dundoek in top moeten hijsen. Dat heeft CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel voorgesteld tijdens het EU-debat.

Vandaag is het Verdrag van Lissabon officieel in werking getreden. Dat betekent volgens Ormel dat ook nationale parlementen nu formeel betrokken zijn bij de Europese besluitvorming. Een goede aanleiding om Europees te gaan vlaggen, aldus Ormel, want "een vlag spreekt veel mensen aan."

Het betreft de tweede poging van het CDA om naast de Nederlandse ook de Europese vlag te hijsen. In 2007 strandde een eerste initiatief, omdat het PvdA geen medewerking wilde verlenen. Ormel denkt de handen nu wel op elkaar te gaan krijgen voor zijn plan.


T. Wolters | 01-12-09 | 15:44 | 100 reacties

Reacties

We willen net als Amerika zijn, maar toch net niet...

Ja, zo begint het, en dan na een tijdje "Goh, laat die andere vlaggen maar zitten, deze is mooier".

Beetje hoog United Countries of Europe gehalte.

Laat eerste de Nederlandsche vlag maar op meer publieke plaatsen vlaggen, daarna zien we wel weer verder...

'nationale parlementen nu formeel betrokken zijn bij de Europese besluitvorming'?
Henk Jan bedoelt natuurlijk Europese besluitvorming overstemt de nationale parlementen, dus vervang die nationale driekleur maar direct door de EU vlag

ik ben pro united countries van europe. Goed plan. deze half zachte shit is ook niks en zonder EU worden we nog harder gebuttfucked door VS en china als dat nu al gebeurt

Gewoon het Rood-Wit-Blauw in de top. Die blauwe met die sterren daar maken ze de vloer maar mee schoon. Begrepen?

geen slecht idee maar dan moet de regel hier in Nederland ook veranderen dat iedereen de vlag mag uithangen wanneer hij of zij maar wilt. Europa moet dan wel een vlag hebben die stoer uitziet, misschien iets met rood en wit met een zwart symbool.

Moet je dat ding dan ook weer snachts binnen halen?

Nee straks moeten we ook nog saluteren en die van Rompuey( of hoe je zijn naam ook schrijf) de kont kussen.

en ik wil dat het cda ermee kapt.

Vlag dan direct de Amerikaanse vlag.
Al onze gegevens hebben ze toch al...

Is er in Nederland niet ooit eens een referendum hierover geweest??? Of ben ik het allemaal al weer vergeten??

Goed idee. In Frankrijk zie je ook overal naast de Franse driekleur de Europese vlag.

Roodt Schterretje Widt?

Met of zonder een halve maan er in? Met of zonder minaretten er op? Vragen, vragen..

Roodt, Widt-Schterretje en vervolgensch Blauw?

Zo'n vlag moet dan wel ZORGVULDIG gekozen worden.

www.gigagadgets.be...

Laten ze de Friese vlag maar eens goed ophangen daar! Triest zooitje die niks met onze Nederlandse/cultuur hebben, maar alleen zitten te slijmen bij de E.U. .

Over een jaar of 10 staan wij bekend als "The Netherlands, a small province in the United States of Europe"

Het maakt mij niks uit!Als er maar een kruis opstaat.

Zou dat goed branden? Zo'n Europese vlag?

De Europese vlag HOOG!! Net als de Nederlandse hoor, maar laat dat bekrompen nationalisme is los en open je ogen voor de realiteit. We moeten streven naar Europees Nationalisme!! Lang Leve Europa!

-weggejorist-

Goed van het CDA: een stapje dichter bij het afschaffen van de monarchie.

@Leipe Bromvlieg

deden we dat maar de eu heeft meer macht in nl dan de president van de vs in de staten

obama heeft niet eens een minister van binnenlandse zaken en is heel beperkt in wat hij kan doen, de vs werkt van klein naar groot ipv zoals europa van groot naar klein

De EU-vlag kost ons 6 miljard euro per jaar - best wel duur voor
zo''n lelijke vlag.

Het betreft de tweede poging van het CDA om naast de Nederlandse ook de Europese vlag te hijsen. In 2007 strandde een eerste initiatief, omdat het PvdA geen medewerking wilde verlenen. Ormel denkt de handen nu wel op elkaar te gaan krijgen voor zijn plan.----
--
Woutertje draaikont draait nu wel mee hoor.... zo als gewoonlijk !

En dan maandelijks ook de rode vlag uithangen!

Bepaalde vlaggen hijsen naast de nationale vlag is in de geschiedenis al eens een naar voorteken geweest.

Zucht!!! Ga aan het werk daar in Den Haag in plaats van al dit soort onzin te verzinnen daar, hebben jullie daar nu gloeiende-gloeiende paardepokken helemaal niets anders te doen!

dikke vette boeie!

United Federation of European States
Hitler had het niet anders gewild.

Binnen 5 jaar !
Allen nog de EU vlag en een nieuw volklied, en het koningshuis vertrokken naar hun villa's op Argentinië.............

brianakira.files.wordpress.com...
Mooie vlag heaur.

Binnen 5 jaar !
Allen nog de EU vlag en een nieuw volkslied, en het koningshuis vertrokken naar hun villa's op Argentinië.............


"een vlag spreekt veel mensen aan."

Behalve als het gaat om de Nederlandse vlag op alle scholen, dan is het 'vieze nationalisme' en discriminatie en lastig en vervelend. Ik zou zeggen dat helpt ook bij de bewustwording, de Nederlandse.

pitabroodje | 01-12-09 | 16:02
Zo dom en kortzochtig lees je ze zelden hier.

@ Martinello | 01-12-09 | 16:05
Mooie vlag voor na de opstand !

De Europese vlag HOOG!! Net als de Nederlandse hoor, maar laat dat bekrompen nationalisme is los en open je ogen voor de realiteit. We moeten streven naar Europees Nationalisme!! Lang Leve Europa!
*Gaat boom knuffelen*

TomSurf | 01-12-09 | 15:59

Moet ik dan mijn oranjevlag weggooien?

doe een wimpel of iets dergelijks wij zijn nederland en een onderdeel van europa. niet wij zijn europa en spreken nederlands.

Europa moet deaud!

Ik mis de optie:
0 BOEIE! Ga het over iets belangrijks hebben!
.
Dat gezever over die vlaggen altijd. Het moet toch niet zo zijn dat we een gevoel van saamhorigheid gaan placeboen, omdat we "afspreken" die vlag te hijsen. Die vlag zal indertijd vanzelf de lucht in gaan als die EU ooit gaat werken en men de EU voelt en uit wil dragen.

verrassend, de voorlopige stand van de poll...

Jaja de Nederlandse vlag bannen uit het straatleven en dan die kutvlag ophangen??

Toch wel halfstok mag ik hopen?

Natuurlijk wil het CDA dat. Sterker nog het liefst zetten ze samen met de linkse partijen de Nederlandse vlag samen met Nederlanders die proberen hun identiteit te behouden bij het grof vuil. En worden we Europeaan. Je weet wel, dat was er niet zou komen. Een Europese super staat.

Ik ben een Hollander, en dat wil ik zo houden.

We zijn tegenwoordig een provincie van Brussel. De Nederlandse vlag is net zo iets als de Baskische in Spanje. Of de Texaanse in de us.

Pardon?! Balkenende had toch bedongen dat de Europese vlag en Beethoven's ode aan de joy geen officiele symbolen zouden worden? Dat was afgesproken bij de onderhandelingen over Lisbon. Niet dat het wat uitmaakte want een paar weken later nam het Europees parlement een motie aan wat ze wel de officiele symbolen maakten.
En nu gaat het CDA daar mee akkoord?! Terwijl het Balkie was toegezegd?!

Ja en doe dan gelijk wat minaretten erbij.

die kudtvlag komt er bij mij niet aan!

er is geen hond in 0031 die nog weet wanneer wel en wanneer niet te vlaggen

Laat maar balkie je kans is verkeken.

Voor je het weet gaat iedere inwoner zijn eigen vlag en de Europese vlag hangen. Het zal een mooie aanblik zijn in onze drie getto's.

Mooie vlag, uithangen die lap.
Hebben we eindelijk meer blauw op straat!

Ik was voor, totdat ze die grondwet (jaja verdrag) er toch door gingen duwen en ook nog onder het motto van, jah de burgers willen geen vlag (wetende dat dat onzin is) dus halen we die eruit en dan vinden ze het vast wel goed.

Nu willen ze die zaken die ze er zelf uit haalde er toch weer door duwen. Ook wel logisch want ze weten heel goed dat al die aanpassingenn niets te maken hadden met de nee-stem. Dus ze zouden dat nu makkelijk alsnog kunnen doen zonder veel tegenstand.

Maar puur daarom ben ik nu dus tegen.

Overigens erken ik het verdrag ook niet, democratisch afgewezen plus handtekening van JP? Die is straks ook weg dus is dat ook geen zak meer waard.

Corrupte zooi hier!

Geef eerst schoolkinderen maar eens toestemming om een afbeelding van de Nederlandse vlag op hun kleding of rugzakje te naaien. Landverraders!

Ik vind het wel een mooie vlag, dus doe maar.

Uit protest tegen de goedkope rechtse aso's ga ik Europees vlaggen. De blauwe EU-vlag komt aan mijn vlaggenstok te hangen!

Geef eerst schoolkinderen maar eens toestemming om een afbeelding van de Nederlandse vlag op hun kleding of rugzakje te naaien. Landverraders!
Het CDA | 01-12-09 | 16:28

Dat is voor kaalkopjes.

Bovenop een minaret??

Ik ben voor. Het biedt namelijk een mooie gelegenheid om tegen de EU te protesteren, die lelijke blauwe kudtvlag stuk maken, halfstok hangen of anderzijds saboteren.

Hier in Frankrijk is dat heel normaal. Niemand stoort zich eraan en ik vind het prima !

Bijstandskoning | 01-12-09 | 16:36
The best slaves are the ones who don't know they are slaves.
You are a slave Bijstandskoning.

Heb je ooit eens een Matrix film gekeken?
Nogmaals, de EU staat voor het volgende:

brianakira.files.wordpress.com...
Als jij zo'n blauwe met gele pentagrammen ophangt, draag jij de gedachte van de vlag in de gegeven link uit, zonder het te weten.

@harbi:

Aanschouw de nieuwe vlag.
pax-europa.com...

@Khold | 01-12-09 | 15:51
Wat een meedogenloze opmerking. *nee-knikkend*

Met de ratificatie van het Dictaat van Lissabon is Nederland de facto al verworden tot een provincie van de EU. Klaarblijkelijk is dat nog niet genoeg. Het moet de burger ook nog even ingewreven worden met het nodige vlagvertoon. Door politici voor wie schijt hebben aan de burger aan way of life is geworden.

volgens mij hebben we al een keer duidelijk aangegeven dat we niet van die europawaanzin gediend zijn. Flikker op met die vlag.

net als alles van het cda : het doet er niet toe !

Wanneer was ook alweer dat er eerder niet NL vlaggen op die gebouwen wimpelden? Vlaggen die grote delen van het volk negatief aanspraken. Net zoals nu het geval zal zijn. En ook nu wordt het volk niets gevraagd.

De witte vlag of anders niets.
Ik geloof niet in deze koloniale imperialistsiche brandmerken genaamd vlag.

Wij hangen de hakenkruisvlag ook niet uit, dus ook niet dit smerig symbool van volksverraad. Als ik zoiets zie haal ik hem kost wat kost naar beneden en schijt ik er op !

Behaard smaalkopje | 01-12-09 | 17:26
We hangen inderdaad de hakenkruisvlag niet uit, goeie observatie. Misschien heeft dat te maken met het feit dat we er niets mee te maken hebben.

Niks mis met de Europese vlag naast de Nederlandse.

@Raptor | 01-12-09 | 17:29
Tja...dat zeiden sommigen in 40-45 ook en toen werd de NL vlag zelfs weggehaald. Hoe heten die mesen ook alweer...NSB ofzo?

Kan die kop van Bos niet weg ?? elke keer als ik die zie onstpant mijn sluitspier zich

Dan kom ik ze persoonlijk weer naar beneden halen. De EU moet kapot!

Ik wil deze vlag op die gebouwen hebben!
images2.wikia.nocookie.net...
Of deze
www.digitalink.se...
Is ook niets mis mee en betreft ook de illusie dat grote gebieden met veel mensen/wezens in vrede met elkaar kunnen leven zonder ondrukking van die mensen/wezens.

ik vin die vlag lelijk, dus doe maar niet

Er is van alles mis met de EU en die KUDTvlag symboliseert dat. Iedereen die op die vlag schijdt, er z'n reedt aan afveegt of 'm gewoon in de fik steekt verdient een onderscheiding.

zarkon | 01-12-09 | 17:40
Heerlijk, zeker nooit van historische context gehoord. Ga weer eens geschiedenislessen volgen. Europese vlag uithangen vergelijken met het uithangen van de nazivlag in 40-45 is een van de meest zielige en tevens grappige dingen die ik ooit heb gehoord.

Op marokko.nl heeft een reaguurder al een tijdje een prototype van de Nederlandse vlag vanaf 2040
i30.tinypic.com...

Hoe oorlogszuchtig en bloeddorstig ik door deze openlijke provocatie dan wel wordt van dit moslim-imperialistische gegeven, het Delfsblauwe molentje met de kromzwaarden is en blijft grappig.

FAIL

@Martinello
@Braadkip
Er komt maar één woord in mij op...ENG!

TomSurf | 01-12-09 | 15:59
-
op Italie, Zwitserland en Noorwegen na is Europa een grote hoop lafaards dus valt nergens trots op te zijn.

Ein volk Ein reich Ein Europa ...is dat niet wat Hitler wou ...raar volk die cda!!

Het CDA is een groot probleem voor Nederland, onze democratie en onze Vrijzinnigheid. Misschien moet die "partij" maar es een jaar of wat geschorst worden.

De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen was enkele dagen geleden zeer tevreden, toen hij kon melden dat Europese symbolen zoals de vlag en het volkslied niet in het nieuwe verdrag zullen komen. De regeringsleiders waren het volgens Verhagen ,,er over eens dat de symbolen die refereren aan een EU-superstaat van tafel zijn”. Geen vlag in de grondwet dus en dat was volgens Verhagen reden om tevreden te zijn. weblogs.nrc.nl...

azansite.files.wordpress.com...


Dit is het vieze geheimpje dat Balkenende cs U nooit vertelden:
balder.org...

Niemand zit te wachten op die onzin van de EU. We hebben tegen gestemd en daar is door Den Haag sierlijk de reedt mee afgeveegd.
Er zullen niet veel mensen zijn die dit zullen waarderen. Ik wou dat ze zich eens net zo hard met de problemen IN Nederland gingen bemoeien als ze zich nu inspannen voor die zuigende EU.

Op zich ben ik best pro Europa, maar sinds ze dat derdewereldland Roemenie hebben toegelaten, is mijn enthousiasme behoorlijk gedaald. Schop dat land eruit en we kunnen weer praten.

Tsjonge jonge zeg, inderdaad, wat enkele reaguurders al opmerkten, de EU is ons onder valse voorwendselen door de strot geduwd, en nu verkwanselt het CDA zelfs de valse voorwendselen! Het moet echt niet gekker worden. We worden zwaar, heeeeel zwaar in de maling genomen, mensen.
www.depers.nl...
Stemt PVV!

Moet ie vooral doen. Dan worden mensen er dagelijks aan herinnerd wat we verloren hebben. Des te eerder daalt het Europese gevoel in Nederland helemaal tot nul en eist de Nederlandse burger dat Nederland uit de EU stapt.

dawg | 01-12-09 | 17:53
Onderschijting?

En verder zal het me eigenlijk een rotzorg zijn of de Europese of de Nederlandse vlag gehesen wordt, 'het volk' heeft hier sowieso geen zeggenschap in, ook al roept men heel hard van wel.
Welke democratie?

Kompt maar met die EU.

it's either that of straks in het rond geschopt worden door den USA, Neo-imperialistisch Rusland, veel te volgepropt India of heerlijk dictatorieel China.

Kies maar.

ikhebgelijk:) | 01-12-09 | 18:43
Ein Volk, ein Reich, ein Führer, is wat hij wilde. Know your facts.

Die Nachtuil weet je | 01-12-09 | 20:27
Inderdaad, maar er moet nog heel wat veranderen in Brussel en in oost-Europa maar van mij mogen we best richting een superstaat gaan over een paar decennia

we zouden eerst eens moeten beginnen met Nederlandse vlaggen wat prominenter aanwezig te maken in het straatbeeld.

Martinello | 01-12-09 | 16:53
Symptomatisch voor de zwaar internettende mens.

De mensen die echt veel rondhangen op fora, zijn een apart volkje. Echt ziekelijk paranoïde t.o.v. de overheid.

De overheid bedriegt, besteelt en verkracht je!!!1 :O

Wat je heel veel ziet bij de zware internetters: anti-overheid, anti-islam, anti-klimaat, pro-drugs. Jij past heel goed bij dat clubje. Gefeliciteerd zou ik zeggen, maar gecondoleerd zou meer gepast zijn. Als je je met zulke ideeën in the real world begeeft, word je overal al snel met de nek aangekeken. Sterkte.

Alleen als we "spel zonder grenzen" weer op TV krijgen.

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief