Het Centraal Stembureau van de gemeente Den Haag moet de partijnaam Stop Wilders Nu opnemen in het kiesregister. Dat heeft de Raad van State vandaag bepaald.
Het stembureau had de registratie van de naam geweigerd omdat Stop Wilders Nu de persoonlijke levenssfeer van PVV-voorman Geert Wilders zou aantasten. Dit zou in strijd zijn met de openbare orde. Stop Wilders Nu (SWN) was het daar niet mee eens en stapte naar de Raad van State. Volgens de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is een politieke groepering vrij in het kiezen van een naam om daarmee haar politieke gedachtegoed uit te dragen. Dat gedachtegoed brengt tot uiting dat de partij zich verzet tegen het politieke gedachtegoed van Geert Wilders.
Eisen
Volgens de de hoogste bestuursrechter is het gebruik van de naam Wilders in de partijnaam zonder dat de PVV-leider daar toestemming voor heeft verleend, niet in strijd met de openbare orde. SWN mag dus haar partijnaam gebruiken bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van maart. De Raad van State voegt er aan toe dat de uitspraak niet betekent dat Stop Wilders Nu daadwerkelijk gaat meedoen aan de raadsverkiezingen in Den Haag. De partij moet nog een kandidatenlijst inleveren die voldoet aan de eisen van de Kieswet.
Reacties
Registreerd stuur Balkenende naar huis NU.
053 | 15-01-10 | 16:33
Als Wilders mag zeggen wat hij wilt mogen anderen dat ook. Goede uitspraak RvS!
Clemenzia | 15-01-10 | 16:34
Registreert "Stuur Balkenende naar huisch NU!",
053 | 15-01-10 | 16:34
Stop Moslims Nu
Stop Marokkanen Nu
Stop Pechtold Nu
Stop Beatrix Nu
*mogelijkheden ziet*
de Bree | 15-01-10 | 16:34
Als dat mag dan ook deze.STOP DE ISLAM NU.
realist09 | 15-01-10 | 16:34
-1 SWN
CreamPie | 15-01-10 | 16:34
Ok inkoppertje misschien maar daar gaat ie dan:
"Raad van State heeft bepaald dat de partijnaam "Stop Mohammed" moet worden opgenomen in het kiesregister. Volgens de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is een politieke groepering vrij in het kiezen van een naam om daarmee haar politieke gedachtegoed uit te dragen. Dat gedachtegoed brengt tot uiting dat de partij zich verzet tegen het politieke gedachtegoed van de profeet Mohammed en zijn volgelingen." ...
Helaas, dat zie ik in dit land nog niet 123 gebeuren.
nightraven | 15-01-10 | 16:35
*'Nu Stoppen Balkenende' opricht.
kapotte_stofzuiger | 15-01-10 | 16:35
Laten ze zich nu dan maar bekend maken, die luitjes achter SWN...
p0rn0 | 15-01-10 | 16:35
*Het_wordt_Goedverdoemme_steeds_gekker_in_Nederland.nl* registeren gaat!
Kobus Kloothamer | 15-01-10 | 16:36
Stop nu met stop nu!
Stijlvollemelk | 15-01-10 | 16:36
Democratie=democratie.
Verder wat realist09 zegt.........
kersenflap | 15-01-10 | 16:36
@ p0rn0 | 15-01-10 | 16:35
En dan?
Pa Cartwright | 15-01-10 | 16:36
Vrouwe Justitia is niet blind.
Vrijheid van meningsuiting tégen Wilders: OK
Vrijheid van meningsuiting door Wilders: Niet OK
Zeddegeizot | 15-01-10 | 16:36
Weer zo'n hoerige one-issue partij
Wolfgang von Trips | 15-01-10 | 16:36
Stop Mijnheer Visser uit de kanaalstraat 82 te Zoetermeer Nu !
de Bree | 15-01-10 | 16:37
"Nederland Stopt De Asielzoekers Partij. "
kapotte_stofzuiger | 15-01-10 | 16:37
" Stop Mohammed Nu!" mag ook?
Haarkopje | 15-01-10 | 16:38
@Zeddegeizot | 15-01-10 | 16:36
Vrouwe justitia heeft nog geen eens geoordeeld. Knap dat jij al kan voorspellen wat de rechters gaan oordelen.
Clemenzia | 15-01-10 | 16:38
En aan alle reli-bashers hier. Religie is wat anders dan personen.
Clemenzia | 15-01-10 | 16:40
*begint met Stop Islam nu*
Zo jammer! | 15-01-10 | 16:40
@Pa Cartwright | 15-01-10 | 16:36
Dan weten we wie hier achter zitten.
Ik ga ze niet te lijf hoor, als dat zo klinkt.
p0rn0 | 15-01-10 | 16:40
'Nu Arbeiders Zich Irriteren'
kapotte_stofzuiger | 15-01-10 | 16:40
Clemenzia | 15-01-10 | 16:34
Wilders mag helemaal niet zeggen wat hij wil, daarvoor moet hij naar de rechter.
Jij bent of een domme meeloper, of een Wildershater, en dan als haatzaaier best wel verdacht bezig.
komt dat schot | 15-01-10 | 16:40
@ Zeddegeizot | 15-01-10 | 16:36
Analoog daaraan:
- Joden beschimpen = antisemitisme = niet ok.
- Islamieten beschimpen = ok?
Pa Cartwright | 15-01-10 | 16:41
War on Wilders?
eskimo limon | 15-01-10 | 16:41
Dus mag je nu ook een partij oprichtten die "stop islamisering van Nederland " heet.
kopje_thee | 15-01-10 | 16:42
Stop de islam nu !
Iemand die wilt joinen ?
NatteWillie | 15-01-10 | 16:42
stopwildersnu.nl... is in handen van sedo dus die kunnen ze niet betalen
conqueror | 15-01-10 | 16:42
Dus mag je nu ook een partij oprichtten die "stop islamisering van Nederland " heet.
kopje_thee | 15-01-10 | 16:42
@ p0rn0 | 15-01-10 | 16:40
Nee? Ook niet een hondendrolletje door de brievenbus en dan snel weghollen?
Pa Cartwright | 15-01-10 | 16:42
Belachelijk. Blijkbaar mag je dus een haatzaaipartij oprichten.
JPODUDE | 15-01-10 | 16:43
Is dit niet gewoon een kwestie van iets afwijzen op verkeerde gronden? Uiteraard tast het gebruik van de naam Wilders de openbare orde niet aan, maar misschien wel de private sfeer van Wilders. Het lijkt me geen goede zaak als politieke partijen naar allerlei personen worden genoemd die daar niet op zitten te wachten:
StopWeesieNU
StopSietsevanderVNU
StopKarelvanMoortNU
En mag een naam als 'Hitler was een toffe vent' of 'StopObamaNu of 'Israel is een kutland' dan ook? Volgens mij zijn de grenzen van de goede smaak in ieder geval zoek.
Kortom wees wat creatiever maar blijf van die man z'n naam af. Ik mag dan wel een schurft hekel aan Wilders hebben, maar ook die man heeft recht op een beetje respect voor zijn naam. Noem het dan op zijn minst StopdePVVNU.
harry1588 | 15-01-10 | 16:43
Stop Wilders Nu. Is dat de nieuwe werktitel van D66 ?
de Bree | 15-01-10 | 16:43
Clemenzia | 15-01-10 | 16:34: "Als Wilders mag zeggen wat hij wilt mogen anderen dat ook."
Alleen mag Wilders het van die anderen niet.
Sidi Tamentis | 15-01-10 | 16:43
Stoplinksnumeteen.nl ?
Martijn12345 | 15-01-10 | 16:44
@komt dat schot | 15-01-10 | 16:40
Wilders mag WEL zeggen wat hij wil, totdat een rechter oordeelt dat het NIET mag. Raar dat jij nu al stelt dat Wilders foute uitspraken heeft gedaan.
Clemenzia | 15-01-10 | 16:44
Mohamed Was Een Pedofiel
Korreltje Zout | 15-01-10 | 16:45
En aan alle reli-bashers hier. Religie is wat anders dan personen.
Clemenzia
Inderdaad Cleme. Personen bestaan, religies zijn verzonnen
derks | 15-01-10 | 16:45
@Sidi Tamentis | 15-01-10 | 16:43
Ik betwijfel of de doelstelling van Stop Wilders Nu is dat Wilders niks meer mag zeggen. Wat ik eerder denk ik is dat die beweging andere ideeën heeft dan Wilders. En daar is totaal niks mis mee, als je daar problemen mee hebt is Noord-Korea misschien een optie.
Clemenzia | 15-01-10 | 16:47
dit is onvoorstelbaar
stop de islam
stop alle neven-nichten-neukers
stop alle geiten neukers
stop alle kudt marokkanen
stop alle marokkaanse tasjes dieven
stop balkenende
stop alle linkse raad van state leden
stop het koningshuis
stop die rukker van alexander
stop die argentijnse golddigger
stop alle klootzakken
stop hamer, guusje nadorst, groenteman
stop nova
stop paul en lulleman
stop spong
stop beatrix
stop kabouter pechold, juffrouw vander laan, kant en halsma
stop de hele linkse kerk
stop alles maar in mijn reet
NIEUWE VERKIEZINGEN en RVS ROT OP
harob | 15-01-10 | 16:48
Kijk, discriminatie is nou eenmaal een relatief begrip.
Liroy | 15-01-10 | 16:49
Clemenzia | 15-01-10 | 16:47
Ben ik nou zo slim of jij zo dom?
conqueror | 15-01-10 | 16:50
Ik vind dat men hiermee de Profeet Wilders beledigd, en alle aanhangers van zijn ideologie.
*zucht*
Zo jammer! | 15-01-10 | 16:50
Stop alles. NU
duiker1947 | 15-01-10 | 16:50
Aan Frans Schulte: Stop met ademen Nu !!
Dit is jammer genoeg geen doodsbedreiging maar slechts een vriendelijk doch dringend verzoek vrijwillige euthanasie
talibandenwipper | 15-01-10 | 16:50
En kritiek hebben op de Islam, om je mening uit te dragen, dat mag niet? Dan wordt er een rechtszaak aangespannen? Belachelijk.
DOM | 15-01-10 | 16:50
WAUW!!
contrastvloeistof | 15-01-10 | 16:51
www.stopbalkenende.nl
ganzo | 15-01-10 | 16:51
Slechte zaak, als dit een trend gaat worden gaan we straks meer van dit soort debiele partijen zien. *zucht*
Don Vito Corleone | 15-01-10 | 16:52
Ik zie niemand erover vallen dat deze nieuwe partij zijn bestaansrecht niet echt stevig neerzet. Wat moeten ze doen als ze Wilders daadwerkelijk hebben gestopt? Is deze partij dan klaar, en heeft deze partij dan ook daadwerkelijk iets bijgedragen?
Dude heb je eten | 15-01-10 | 16:53
@DOM | 15-01-10 | 16:50
Misschien is het oordeel van de rechters wel dat Wilders WEL kritiek mag hebben op de islam. Wat is er nou belachelijk?
Clemenzia | 15-01-10 | 16:54
Had iemand iets anders verwacht van een clubje waar mevrouw Von Amsberg voorzitter van is?
BroodenSpelen | 15-01-10 | 16:54
Het zal er in de praktijk wel op neerkomen dat alleen een levende individu die ervoor gekozen heeft politicus te zijn gekozen mag worden als naam en dan zo in een titel verwerkt dat het niet bedreigend is voor de persoon, maar zogenaamd zijn politieke ideeen betreft.
Dit zal niet in een algemene wet te vatten zijn, maar is maatwerk. En dus kwetsbaar voor persoonlijke voorkeuren en ideeen van de behandelende rechtert.
de Bree | 15-01-10 | 16:55
stop het stoppen
Ed71886710 | 15-01-10 | 16:55
Hier krijg ik toch wel zwetende ballen van..
Dr. SweatBalls | 15-01-10 | 16:56
Ik juich de versplintering op links ten zeerste toe. Verder denk ik niet dat er veel mensen zijn die zich hierdoor laten tegenhouden om op de PVV te stemmen.
Nietvoordekat | 15-01-10 | 16:56
stop stop wilders nu!!
Bill le Koek | 15-01-10 | 16:58
Die mensen zijn echt dom
daardoor krijgt wilders alleen maar aandacht...dus meer stemmen!
Brielliaan! | 15-01-10 | 16:58
Een beetje polarisering is nooit verkeerd. Dan worden de standpunten duidelijker en is er minder plaats voor politieke spelletjes.
de Bree | 15-01-10 | 16:58
www.famRijkenteR-OisGeK.nl
www.stopfamRijkenteR-Onu.nl
ooltgie | 15-01-10 | 16:58
'Stop Moslims Nu' toegestaan
eye | 15-01-10 | 17:00
Stop de partij die de slechte mensen wil stoppen.
Oproep aan alle nieuwkomer inclusief PVV. Wat wil je nou eigenlijk wel?
Dat is wat een partij maakt!
Einde van de Domheid | 15-01-10 | 17:00
in het kader van 'divide et impera' zou 't wilders wss goed uitkomen als zo'n partijtje daadwerkelijk meedoet aan de verkiezingen. hoe meer stemmen men bij de mainstream partijen wegtrekt, hoe liever het wilders is, lijkt me.
* overwachte pvv-sympathieën vermoedt bij de rvs *
baba4oog | 15-01-10 | 17:01
@nietvoordekat, nee dat zou een beetje raar zijn: O er is nu een partij die stopwildersnu heet, dan stem ik niet meer op de pvv.
Versplintering doet zich gelukkig over het hele spectrum voor. Het aantal 'leefbaren', waar ik voor het gemak Wilders ook even onderschuif is niet te tellen in Den Haag. Volgens mij zou je in theorie een gemeenteraad met 45 partijen kunnen krijgen.
harry1588 | 15-01-10 | 17:02
Ontzettend zielig dit, heeft toch niets meer met politiek te maken. Sinds wanneer is politiek een kinderachtig spelletje van welles nietes geworden.
Poepus | 15-01-10 | 17:02
stop-de-voortplanting-onder-bontkraagjes.nu
Drs. Ing. Xforce | 15-01-10 | 17:03
@xforce, ik zou er meteen op stemmen als we alle bontkraagjes bedoelen en niet alleen de riftbontkraagjes, maar ook hun hoeren en meelopers.
harry1588 | 15-01-10 | 17:04
Goed voor de vrijheid van meningsuiting maar het zal wel niet gelden voor Geert zelf. Rara hoe zou dat toch komen ?
Nestorix | 15-01-10 | 17:04
@Clemenzia | 15-01-10 | 16:44 :
Je bent te dom om te poepen. Rot op naar de Viva-site
ReligionSucks | 15-01-10 | 17:05
Kom ik jullie tegen gaan we effe ouderwets matten,ben linkse figuren nu zo zat aan het worden!pffff
orderafterchaos | 15-01-10 | 17:06
Pim Fortuyn hebben ze ook gestopt(!)
Jorisdesukkel | 15-01-10 | 17:07
@religion hoezo? Ze heeft gewoon gelijk, onschuldig tot schuldig bewezen. Dus mag Wilders alles zeggen totdat vaststaat wat ie eigenlijk niet had mogen zeggen. Persoonlijk verwacht ik niet dat Wilders veroordeeld wordt.
harry1588 | 15-01-10 | 17:08
Hoewel sommige hier misschien anders zouden willen beweren, is deze uitspraak niet in tegenspraak met de vervolging van Wilders. Want hij wordt namelijk vervolgd voor groepsbelediging en dat is hier niet van toepassing, Wilders is geen groep maar slechts een nietig individu. Het is ook geen haat zaaien, want iedereen weet dat het Wilders en zijn aanhang geen vliegtuigen, treinen of bussen gaan opblazen. Het is ook niet discriminerend om Wilders te willen stoppen, want dat is eerder ook al gedaan met mijnheer Fortuyn. Dus, logische uitspraak, geheel in lijn met het Nederlandse soort rechtsgevoel.
Gorgias | 15-01-10 | 17:09
www.dumpert.nl...
Vigil | 15-01-10 | 17:10
Zal je net zien dat 'Eigen Volk Eerst' dan weer niet mag om de een of andere reden...
Hetze Haatstra | 15-01-10 | 17:10
Volledig mee eens! Natuurlijk, mag zo'n website. Ik zou niet weten waarom niet. En stop de Islam mag ook. Daarvoor leven we gelukkig in een vrij land.
Omega3 | 15-01-10 | 17:11
Een politieke naam om een persoon uit te schaken mag ? Gek zijn ze geworden in NL. Het zou tijd worden om de rechters te controleren wat voor kleur hun stemmen.
Rejer | 15-01-10 | 17:12
Stop Pechtold Nu!
Onderbuik | 15-01-10 | 17:13
@ReligionSucks | 15-01-10 | 17:05
Je bent te dom om te poepen. Rot op naar de Viva-site
Ah jochie toch. Kom je een mening tegen die je niet zint? Welke van deze personen ben jij dan? www.dumpert.nl...
Clemenzia | 15-01-10 | 17:13
Gorgias | 15-01-10 | 17:09
mijn achternaam is ook Wilders... wat nou individu?
KipNugget | 15-01-10 | 17:14
Heeft Wilders zichzelf niet als merk geregistreerd dan? Beetje dom?
Verder is het dubbel. aan de ene kant word het nu persoonlijk gespeeld en aan de andere kant is het zo amateuristisch dat je ze eigenlijk alleen kan danken voor de gratis reclame. Geloof me dat hij dit gaat gebruiken.
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 17:15
Alle linkse partijen zijn toch 'Stop Wilders Nu'-partijen? Waarom dan nog een nieuwe partij oprichten?
Ach, aan de andere kant versplintert het de gevestigde linkse partijen.
Leuk eigenlijk wel.
Eigenlijk best een heel goed idee! Trek alle kiezers maar weg bij de andere linkse partijen! Geweldig!
Siebie_Randstad | 15-01-10 | 17:16
Ok. That's it.
Ik begin morgen mijn nieuwe beweging "stop stop WIlders nu nu".
Max Stirner | 15-01-10 | 17:16
Omega3 | 15-01-10 | 17:11
Het mag wel van de wet. Blijkt. Maar je krijgt er ook ernstige loodvergiftiging van. Blijkt.
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 17:16
Stop Mohammed Nu!
Onderbuik | 15-01-10 | 17:17
ok, maar is dit niet gewoon een opstapje naar...
'shiet jan peter nu door zijn kop' of uhmm 'rita is een hoer'
kom op, bepaalde dingen kunnen gewoon niet!
Vur | 15-01-10 | 17:17
Met Bos zwaar de klos.
Met Bos en kornuiten kan je naar je centen fluiten.
Wie vult het lijstje aan?
wijnjunkie | 15-01-10 | 17:18
Stoppen nu.
doorzondoorsnee | 15-01-10 | 17:18
het gaat weer de janmaat negeerkant op.
schande voor de politiek.
.
in een echte democratie moge mensen zoals wilders hun zegje doen. als ie wat zegt wat nederland ook vind, krijgt ie stemmen.
heel jammervoor de pvda enzo maar iemand de mond snoeren omdat je de zetels niet kwijt wil is ehm raar op zn minst
weedo | 15-01-10 | 17:18
Stop achterlijke kereltje pechtold nu.nl
stop dhimmi femke nu.nl
stop shariasocialist bos nu.nl
solidstate | 15-01-10 | 17:24
Dit is een pure oorlogsverklaring zoveel is zeker nou oorlog kunnen ze krijgen die linkse braaksels.
vrijheid-van-spreken | 15-01-10 | 17:25
PVV weer + 5 zetels volgende week.Met dank aan die hersenloze lutsers.
mick jagger | 15-01-10 | 17:28
Binnen de mainstream van de volksverlakkerij-gedachT kan hieruit worden gelezen dat 'ons soort' er niet toe doet. De roverheid bepaalt, defaitisme wordt naar het rijk van de machtswellustelingen verwezen; ergo: de elitaire dwangneurose waarin de gevestigde zich bevindt heden ten dage..is niets anders dan een exponent van zgh 'dropouts' die masturjakken(sic), een aardige bijkomstigheid vinden binnen het dagelijks gedoe rondom de vraag; Hoe passen wij..de demoniseringskaart..binnen ons gedachT toe op de ons-zij_die_we_niet_kunnen_bereiken- ? (de-Profundis)
zomswijz | 15-01-10 | 17:30
Balkenendemoetopstappenendechristenuniemoetdeaudt.nu
vvdaandemachtmaarzonderrutte.nu
..
koning86 | 15-01-10 | 17:33
Stop Faizel Enait Nu!
ye11owcake | 15-01-10 | 17:33
Zo jammer! | 15-01-10 | 16:40
My thoughts!
JodelDeBodel | 15-01-10 | 17:33
Laat ze het maar doen...de stommelingen die daar op stemmen gaan niet naar die andere linkse partijen en zijn verloren.
TiSNiX | 15-01-10 | 17:34
Wat een ontzettende onzin zeg, het zal trouwens Wilders alleen maar meer zetels en stemmen opleveren...
Necramonium | 15-01-10 | 17:34
Het levert Wilders alleen maar meer stemmen op, tenzij hij, net als Pim, voortijdig afgeknald wordt. Ik sta in dit land nergens meer van te kijken.
Mask | 15-01-10 | 17:36
Ho,ho pa cartwright 16.41 de koran is een anti semitisch boek. Van joden moest mo niets hebben, daar ging vaak het mes in.
Aboe la | 15-01-10 | 17:37
Stop Sharia NU!
Frederico Jacobse | 15-01-10 | 17:37
De democratie gebruiken om een democratie tegen te gaan, hoe ironisch..
heracles | 15-01-10 | 17:38
Neuqen in de Keuken nu!
Nietvoordekat | 15-01-10 | 17:39
Wolfgang von Trips | 15-01-10 | 16:36
.
Ja precies! De PVV is inderda... ohwacht even.
GSHiveMind | 15-01-10 | 17:39
Er zit een groot verschil tussen het uiten van een mening (waartoe een ieder vrij dient te zijn) en het openen van je mond waar dan vervolgens enkel en alleen beledigingen, opruierige, haatzaaiende taal en leugens uitkomen.
Het is derhalve dan ook goed dat Wilders zich op dit moment voor de rechtbank dient te verdedigen tegen een aantal aanklachten van het OM m.b.t. bepaalde uitspraken van hem. Niet dat hij niet de mening mag hebben die hij heeft, noch dat hij die niet mag verkondigen, maar wel hoe hij zijn mening verkondigt, welke woordkeus hij hiervoor gebruikt en met welke bedoelingen.
Precies hetzelfde geldt uiteraard voor die lutsers die een partij oprichten met een naam zoals in het bovenstaande stukje. Uiteraard mogen zij van mening zijn dat wat Wilders verkondigt slecht is voor onze samenleving en uiteraard mogen zij dat gewoon verkondigen. Maar wat mij betreft hebben ze niet het recht om dat te doen op de manier waarvoor gekozen is. Dat is duidelijk opruiend. De rechters die hier mee hebben ingestemd, zijn ongetwijfeld vroeger studenten geweest die tijdens de examens veel gekopieerd hebben van hun colega studenten.
O ja: Pat Condell over Freedom of Speech: www.youtube.com...
cabrão | 15-01-10 | 17:39
stop verf nu
Oma Puisje | 15-01-10 | 17:39
Wolfgang von Trips | 15-01-10 | 16:36
.
Ja precies! De PVV is inderda... ohwacht even.
GSHiveMind | 15-01-10 | 17:39
Ugh, dubbele post :(
GSHiveMind | 15-01-10 | 17:40
te triest voor woorden , wie richt er nu een politieke partij op die in zijn naam al helemaal afhankelijk is van een andere politieke parttij . waarschijlijk ullen er wel genoeg randdebielen zijn die dat voldoende politieke standpunt vind om op te stemmen
sparrow | 15-01-10 | 17:40
Clemenzia | 15-01-10 | 16:47,
De beste propaganda voor Wilders en zijn PVV wordt gemaakt door Linschmensch zelf en de aanhangers van de Islamitische Kerk.
Prettige dag verder.
Sidi Tamentis | 15-01-10 | 17:42
Gewoon Wilders stemmen beste mensen, dan is deze flauwekul snel afgelopen. Op naar de 35 zetels.
nietzwartwit | 15-01-10 | 17:42
Stop met dat gezeik.
NU!
jopi | 15-01-10 | 17:43
In belang van democratie vind ik het een goede zet.
Alleen ben ik bang dat de vrijheid van meningsuiting in gevaar komt.
Dat denk ik, omdat zoals Wim Kok ,Pim Fortuin heeftgedemoniseerd met een moord tot gevolg, en denk ik dat Geert Wilders er ook zo aan gaat om zijn meningen die ik ten dele maar niet volledig deel.
Men leert niet vd geschiedenis, want het huidige kabinet doet daar net zo hard aan mee. Kijk naar DSB als kop van jut, terwijl eigen belangen in ABN Amro word beschermd en wel 2x toe.
hennvy | 15-01-10 | 17:43
uhm heren en dames.... weet iemand eigenlijk wat die partij nog meer wil dan een man stoppen?
weaktalk | 15-01-10 | 17:44
Stop Wilders Nu Nu.
Vliegenvanger | 15-01-10 | 17:44
Lik Mijn Reet Nu
landlopertje | 15-01-10 | 17:46
Ik ben ook ten dele met Wilders eens, maar hij gaat geregeld te ver, maar wil niet zeggen dat hij niet zijn mening mag uiten.
Iemand met volle verstand stemt toch niet op hem, maar eerder op iemand die milder is, maar wel streng en fair
hennvy | 15-01-10 | 17:47
StoPislam.nu ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 17:47
Iemand met volle verstand stemt toch niet op hem, maar eerder op iemand die milder is, maar wel streng en fair
hennvy | 15-01-10 | 17:47
-------------------------------------
Tja, dan blijft er niks over. Toch maar Wilder stemmen dan...
Harp | 15-01-10 | 17:49
De linkschmenschen juichen nu.
Had Wilders zijn partij "Stop de Islam nu" genoemd, waren de rapen gaar geweest. Hoe hypocriet eigenlijk.
JodelDeBodel | 15-01-10 | 17:50
@cabrão | 15-01-10 | 17:39 :
Je schrijft best een aardig stukje, 't is alleen jammer dat je aan het begin al een foutje maakt:
"... waar dan vervolgens enkel en alleen beledigingen, opruierige, haatzaaiende taal en leugens uitkomen."
Met name 'enkel en alleen'.
Als Wilders dus tegen iemand 'Goedemorgen' zegt, beledigt hij die persoon? Of liegt 'ie glashard en wenst die persoon helemaal geen goedemorgen?
'T zou aardig zijn als er eens wat meer genuanceerd gesproken zou worden. Dat 'ie bepaalde teksten uit zijn mond heeft laten komen die vallen onder de door jou gestelde definities, beaam ik direct. Maar het is niet 'enkel en alleen'.
Overdrijven en op emoties spelen. Zwak.
Zqwiqly | 15-01-10 | 17:50
Extremistische Islam ja, maar geld voor ieder geloof.
Een goede Islamiet doet zoiets niet en geld ook voor andere geloven
Het zijn altijd de extremisten die alles lopen te zieken.
Breek me de mond niet open over zwaar extremistische Christenen die geen TV en Radio hebben en weigeren om voor een ernstige ziekte een spuitje te halen. Die een ander verbieden om Carnaval te vieren Die zijn ook een gevaar voor de samenleving. Uit veiligheidsoverweging hoffdoekjes af, ja, maar voor gelovenkwesties moet iedereen ook hoeden af als een hoofdoekje af moet
hennvy | 15-01-10 | 17:52
Waar kunnen we geld gaan halen???Stampen we even 20 anti links partijen uit de grond.
fleurtje | 15-01-10 | 17:52
Volgens mij slechts een komma kwestie
Stop,............... Wilders nú
Cazzo da cane | 15-01-10 | 17:52
Zqwiqly | 15-01-10 | 17:50
@mezelf
vervangt "enkel en alleen" door "veelvuldig"
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar het geeft tevens goed aan hoe Wilders de politiek bedrijft, namenlijk zonder nuances, met als gevolg dat de reacties daarop ook overdreven zijn en zo wordt er dus een kettingreactie opgeroepen waarvan de uitkomst ongewenst is.
Maar goed, ik ben JP Balkenende niet, en het kost mij niet zoveel moeite om te onderkennen dat een bepaalde zin anders geformuleerd had moeten worden.
cabrão | 15-01-10 | 17:55
Als het een groep mensen ontbreekt aan inhoudelijke argumenten om de PVV aan te pakken gaat men op de persoonlijke toer en pakt men Wilders persoonlijk aan.
Het is onbegrijpelijk en onvergeeflijk dat dit toegestaan wordt.
Sanglier | 15-01-10 | 17:55
@cabrão | 15-01-10 | 17:39
Ghe, secularisatie is het toverwoord. Hoe compatibel is je eerdere schrijven met wat ik hier al aangaf(17:30). Emphatie bestaat-voor zover ik het begrijp/inzie- bij de gratie van onderwerping..
Aan wat eigenlijk, aan zelotisme, aan 'facio ut facias'. binnen de gedachten van godvrezende buurtjes/(zij-die-godvrezend) hunner leven slijten wellicht?
enige introspectie mag wel worden verlangd van deze lieden dunkt me.
zomswijz | 15-01-10 | 17:56
Stop Balkenellende of Stop Kabouterje Bos
hennvy | 15-01-10 | 17:56
@cabrão | 15-01-10 | 17:55 :
Chapeau. 'Veelvuldig' klinkt vele malen beter in dit verband.
Zqwiqly | 15-01-10 | 17:57
Bier halen nu!
Gezwelgje | 15-01-10 | 17:57
Zqwiqly | 15-01-10 | 17:50
en op antwoord te geven op de directe vraag of hij dan beledigt danwel liegt wanneer hij iemand "Goedenmorgen" toezegt: beledigen overduidelijk niet, maar ik zou niet mijn hand in het vuur durven steken indien hij dat die persoon inderdaad ook toewenst. Het blijft politiek....
cabrão | 15-01-10 | 17:57
@cabrão | 15-01-10 | 17:57:
Ghehe, uiteraard. Goedenavond. :P
Zqwiqly | 15-01-10 | 18:00
Als Wilders mag zeggen wat hij wilt mogen anderen dat ook. Goede uitspraak RvS!
Clemenzia | 15-01-10 | 16:34
-
bek houwe lul, Geert heeft helemaal geen vrijheid van meningsuiting, hij wordt vervolgt voor het zeggen van waarheid.
Russian 4.0 | 15-01-10 | 18:00
Feiten liggen op straat..cijfers zijn bekent.
En dan nog hebben wij een slappe Balkie die woorden uit als: laten we de stoepen sneeuwvrij maken.
Geloof[heb ik een hekel aan] niet dat de basis van de bestaande problemo’s hiermee worden opgelost.
Realisten zijn het niet, eerder ezels.
libia majora kalus | 15-01-10 | 18:00
wilders hoeft niets aan promotie van de pvv te doen daar zorgen
die linkse kloothommels wel voor
er is er maar één die van deze domme linkse aktie profiteert
juist Geert....nu
harob | 15-01-10 | 18:08
Mag leien dat de nederlandse Fatwapartij, de SWN, net niet de drempel haalt en hun paar stemmen als restzetel toegewezen worden aan de grote partijen, lees PVV gaan.
Bamzaaiert | 15-01-10 | 18:08
Lijkt wel een actie van die pedojagers, die demonstreren in achterbuurten, want die staan ook steeds voor de rechter met inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en die hebben connecties bij de belastingdienst om belastingvrij donaties te ontvangen.
juriste | 15-01-10 | 18:11
one issue partij?
braba | 15-01-10 | 18:13
stop.de_druiven_zijn_zuur.nu
Radicaaltjes in een notendopje.
www.youtube.com...
zomswijz | 15-01-10 | 18:15
Stop PvdA, CDA, VVD, D66, GL, SP, CU, SGP, PvdD en TON nu!
Lewis Lewinsky | 15-01-10 | 18:16
Ja het gaat goed al die gratis reclame voor Geert.
Geert wordt de grootste.
Don Ballin | 15-01-10 | 18:16
Ongeacht of ik het nou wel of niet eens ben met de uitspraak (ben ik nl. wel), vraag ik me af hoe er gereageerd wordt als er een partij komt met de naam "Stop nu alle Moslims!" of "Weg met de Marokkanen". Dan zal links wel weer vinden dat dat niet kan, en dat is natuurlijk typisch Nederland: Meten met twee maten.
Gastonw | 15-01-10 | 18:17
@ Clemenzia | 15-01-10 | 17:13;
Ok.. en waar staat u dan op het plaatje?
www.classicalvalues.com...
basweetutwel | 15-01-10 | 18:17
harob | 15-01-10 | 16:48
Stop Harob
Klinkt nog goed ook.
Bolletje Bakfiets | 15-01-10 | 18:18
Ik vraag me trouwens ook af, wat de bedoeling is van de partij. Wilders heeft nog nauwelijks wat tot niets bereikt. Wat willen ze stoppen? Is dit niet een beetje een fenomeen bestrijden, dat er (nog) niet is?
Gastonw | 15-01-10 | 18:19
Kan nu al voorspellen dat die partij weinig succesvol zal zijn. Daarbij, niet de pvv maar juist partijen als gl, pvda, sp en d66 zullen tandenkanarsend afwachten ....
bizonkid | 15-01-10 | 18:19
-weggejorist en opgerot-
jeweeet | 15-01-10 | 18:21
-weggejorist-
Roeptoetertttt | 15-01-10 | 18:24
De Raad van State is een politiek bolwerk van de gevestigde orde.
Een instantie die recht spreekt met een politiek tinje.
Dat kan alleen in Nederland oftewel Noord-Korea zoals Geert afgelopen week al opmerkte.
Stop met al die onzin zou ik zeggen en bedrijf politiek fenomenen bestrijden is als water na de zee brengen.
Don Ballin | 15-01-10 | 18:25
@juriste | 15-01-10 | 18:11
*van alle markten thuis* >belt juriste..NU
zomswijz | 15-01-10 | 18:25
En wie o wie heeft deze partij 'Stop Wilders Nu' gefinancierd........
Net als de MOSLIMbus die rond zou gaan rijden opzoek naar Pvv stemmers.
Links is compleet in paniek
Aantal stemmers op 'Stop Wilders Nu' zal het bewijs zijn, bij minder dan 100 wil dus zeggen dat Pvv geheel gelijk heeft !
-
Stel je voor dat de rechter Dhr.Wilders vrij spreekt van alle aanklachten... dan breekt de hel los....uitspraak gaat dus NIET voor de verkiezingen komen maar daarna...(en de uitkomst van de verkiezingen zullen de uitspraak beïnvloeden in dit corrupte land)
War_is_Coming | 15-01-10 | 18:25
@ Roeptoetertttt | 15-01-10 | 18:24 Ja. En nu de vaat doen jongen.
Pa Cartwright | 15-01-10 | 18:26
@ zomswijz | 15-01-10 | 18:25
Ach, in de circa afgelopen twee jaar heb ik die muts werkelijk nog nóóit op een iets van inhoudelijk zinvolle bijdrage kunnen betrappen.
Pa Cartwright | 15-01-10 | 18:28
Gastonw | 15-01-10 | 18:19
Fitna werd ook al het een en ander over gezegd. Nog voor het gepubliceerd was.
Sterker nog, Fitna was voor het kabinet reden om een document te vervalsen.
Overigens is Wilders heel duidelijk in wat hij wil bereiken, is alleen zo jammer dat het verkeerd word opgevat en heel anders begrepen dan gezegd.
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 18:30
Lijkt me prima idee, misschien wordt de verkiezing gewoon ja of nee GW. Dat laat dan meteen zien dat het een zeer heikele kwestie is die aan de kern van NL knaagt. Hopelijk wordt het geen hartinfarct en wint GW. We hebben snel even een by-pass nodig.
ecologiste | 15-01-10 | 18:31
War_is_Coming | 15-01-10 | 18:25
Ik heb de aanklacht bekeken en als hij word veroordeeld hoor ik ook veroordeeld te worden. Er zit een verschil tussen een mening hebben en haatzaaien.
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 18:32
dit moet iedereen zien. god wat mis ik die man...
www.dumpert.nl...
kazemat | 15-01-10 | 18:41
Stop Verbod Nu
Lewis Lewinsky | 15-01-10 | 18:42
De Raad van State, ons allen welbekend van bijvoorbeeld het afwijzen van een referendum over de Europese grondwet 2.0, is de meest ondemocratische machtshebber in Nederland ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 18:43
@juriste | 15-01-10 | 18:11
Navenant kan ondergetekende niet anders dan concluderen dat u:
1/ behept bent met het €-virus
2/ behept bent met rabiate (s)links-gedacht kul
3/ behept bent met- ten principale-gemelijke genoegdoening.
alles is waar totdat je met een eensluidende conclusie je Z-factor in deze ontkracht.
zomswijz | 15-01-10 | 18:43
kunnen we ook een partij oprichten "stop balkenende nu"of "stop Bos nu" of "stop dit randdebielenkabinet nu " Dat lijkt me meer zoden aan de dijk te zetten dan steeds op wilders in te hakken. Dat is namelijk de enige in de hele tweede kamer die nog een beetje zicht heeft op de chaos.
fred6833 | 15-01-10 | 18:44
Stop Raad van State Nu
Lewis Lewinsky | 15-01-10 | 18:44
kazemat | 15-01-10 | 18:41
Mee eensch!
www.youtube.com...
JodelDeBodel | 15-01-10 | 18:47
War_is_Coming | 15-01-10 | 18:25
De manier om WIlders te pakken....gebeurt dmv vervolging voor zijn uitspraken..let maar op.
Ik ben overtuigd van de slechtheid van de linkse kliek.
libia majora kalus | 15-01-10 | 18:50
@Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 18:43
de 'will_to_please' in correlatie met ene Etzioni..geeft aan hoe zij, de balkies enzeau, denken een staat te moeten ontwrichten.
zomswijz | 15-01-10 | 18:53
StopVerbodDiscriminatieNU
SVDN ook leuk?
bruintjebeer | 15-01-10 | 18:54
Of, zoals iemand hier al eerder zij, zou je dan ook een partij toelaten die Stop Mohammed Nu heet?
Het antwoord lijkt me duidelijk, nee.
Zolang Wilders en de PVV er niet iets van geloof van maken, zijn ze de klos.
Kansloos.
De Grondwet is voor kleuters, die het fenomeen Sinterklaas beschermen, ofzeau.
Zo jammer! | 15-01-10 | 18:55
goed nieuws medunkt.
.
extreem rechts verdient tegenwicht. nu. en voor altijd.
sloppy josef | 15-01-10 | 18:56
@Lewis Lewinsky | 15-01-10 | 18:44 Verdomd, daar valt niets tegen in te brengen: Is exact hetzelfde als wat de RvS aan die Haagse pauperclub heeft toegestaan:
"Volgens de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is een politieke groepering vrij in het kiezen van een naam om daarmee haar politieke gedachtegoed uit te dragen. Dat gedachtegoed brengt tot uiting dat de partij zich verzet tegen het bestaan van een Raad van State.
Volgens de de hoogste bestuursrechter is het gebruik van de omschrijving "Raad van State" in de partijnaam zonder dat de Raad van State daar toestemming voor heeft verleend, niet in strijd met de openbare orde" ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 18:57
sloppy josef | 15-01-10 | 18:56
Eindelijk een geluid tegen het extreem linksche tuig wat ons al decennia lang terroriseert?
JodelDeBodel | 15-01-10 | 18:58
Je had ooit de Anti-revolutionairen, dus de Anti-islampartij mag in ieder geval...
Beter nog: geen inkomen: niet stemmen.
.
Nog beter : geen inkomen, eerst verrekenen met hen die wel een inkomen hebben......
Elder of Z. | 15-01-10 | 18:59
Elder of Z. | 15-01-10 | 18:59
Helaas blijkt in de praktijk dat men moslims en hun verderfelijke ideologie voorrang geeft.
Daar zou eens iets tegen gedaan moeten worden.
Maar dat blijkt strafbaar te zijn.
Zo jammer! | 15-01-10 | 19:04
Wilders zal er geen problemen mee hebben, ieder mens is toch vrij om zicht te uiten zoals men wil? Moslims niet natuurlijk, dat dan weer wel.
dr. SpermSpammer | 15-01-10 | 19:05
@JodelDeBodel | 15-01-10 | 18:58
.
je bent verward. overduidelijk.
sloppy josef | 15-01-10 | 19:06
Wellicht dat dit artikel wat duidelijkheid geeft?
www.wnd.com...
Zo jammer! | 15-01-10 | 19:06
sloppy josef | 15-01-10 | 19:06
Wat je zegt, waarde lotgenoot.
JodelDeBodel | 15-01-10 | 19:08
Stop de NPS!
Onderbuik | 15-01-10 | 19:11
islamitisch of katolieke ideologie in de naam van Jezus of Mohamed. Uit beider naam worden oorlogen gevoerd. Over demonisering gesproken
ouwe kneup | 15-01-10 | 19:12
Nog beter : geen inkomen, eerst verrekenen met hen die wel een inkomen hebben......
Elder of Z. | 15-01-10 | 18:59
lol/een ieder heeft binnen de verzorgingsstaat.nl een inkomen. Hoe deze gelden worden verdeeld? stop_de_ongelijke-_verdeling.nu
*al zinspelend monte christo in mondhoek schuift*
zomswijz | 15-01-10 | 19:13
Gelukkig is kiezen ook toegestaan. En hoe meer van dit soort lutsers van zulke infantiele acties gaan voeren, des te groter acht ik de kans dat ik inderdaad op de PVV ga stemmen. En ik denk met mij velen. Wilders is slechts de spreekbuis van vele mensen die een onbehagelijk gevoel hebben gekregen over de maar immer doorgaande immigratie van allerhande religieuze analfabeten zonder noemenswaardige enige opleiding. Het heeft de samenleving danig ontwricht en kost per saldo bovendien bakken vol geld c.q. tientallen miljarden. Op te hoesten door de belastingbetaler. En met de huidige politiek blijft gaat dit gewoon door. Dweilen dus met de kraan open. En dat los je niet niet op door de boodschapper van dit onheil te bestrijden. Stelletje sukkels.
Thoth | 15-01-10 | 19:13
Je zou kunnen denken dat na " Stop Wilders nu ' ook ' STOP de islam NU' eveneens is toegestaan.Helaas, dit is Nederland en zal dus worden afgekeurt.Een goede kiezer heeft aan 1 artikel genoeg...
Leo414 | 15-01-10 | 19:14
@sloppy josef
Aha, onze extreem linksche stinkende trol is uit zijn hol gekropen.
maagwand | 15-01-10 | 19:16
@braba | 15-01-10 | 18:13
lol
Ik vind het overigens een rare en slechte uitspraak.
*zoeken gaat naar de onderliggende argumenten van de raad*
Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 19:18
Leo414 | 15-01-10 | 19:14
.
Onjuist, De rechter in, ik meen in den Bosch, heeft een man vrijgesproken die zo'n poster voor z'n raam had hangen.
Thoth | 15-01-10 | 19:19
sloppy josef | 15-01-10 | 18:56
Extreem rechts moet ook bestreden worden. Als je daar racisten mee bedoelt ten minste.
Aan de andere kant moet ook extreem links bestreden worden naar mijn mening. En daar hebben we Wilders voor. :D
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 19:23
Ik denk dat de rechter een PVV-stemmert is. Met deze uitspraak is een electoraal succes onvermijdelijk.
*alu-hoedje opzet*
Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 19:23
Ik ben hier wel blij mee. Nu hoeft de anti-Wilders-club niet meer op D66 te stemmen...
Hup Pechtold...
mohell | 15-01-10 | 19:34
Kan Saban de vrouwenhandelaar op deze partij stemmen.
bijtieakumaai | 15-01-10 | 19:35
Als je het hier niet mee eens bent begin dan 'een stop stop Wilders nu' partij.
Jeremia | 15-01-10 | 19:35
dr. SpermSpammer | 15-01-10 | 19:05 - natuurlijk is GW hier blij mee. Sukkels die op deze partij stemmen steunen niet de PvdA of D66. Hoe meer verdeeldheid op links, hoe beter.
ineke | 15-01-10 | 19:36
Een aantal jaren geleden hingen er overal postertjes met het hoofd van Ome Adolf en de tekst 'Verenigd Europa mijn idee!' dat mag dan weer niet.Of een T-shirt met het logo van de politie en "çorrupt'.Een poster van Rita Verdonk en reisbureau rita, "Arresteren,Deporteren,Cremeren mocht uiteindelijk wel.Wie snapt het nog?
maagwand | 15-01-10 | 19:40
Heel vroeger, toen de dieren nog konden praten en het Stop de Neutronenbom was, had je a'damse ludieke partijtjes als K.eer U.w T.oekomst, waarvan de oprichter dan een junkie was die pleitte voor gratris heroine en iedereen kon daar hartelijk om lachen, maar sinds wijlen Ayatollah Khomeiny een oproep deed om Salman Rushdie Nu te Stoppen, speelt politiek zich weer af op het scherpst van het kromzwaard en kun je niet langer teksten als Stop Wilder Nu afdoen als uit de koker van lolbroek die op een hype wil meeliften, of iemand die zich kant tegen het Beleid wat Wilders uitdraagt en daar op democratische wijze iets aan wil doen, maar gezien ad hoministische benaming van de SWN zou je in het huidige klimaat ook kunnen lezen als een fatwa voor de volkerts van der G's, waarbij het doel de middelen heiligt. Weliswaar kan de oprichter beweren dat hij niet de haatdsragende en tot geweld aanzettende = verboten interpretatie uitdraagt, maar het kan er bij mij niet in dat de naamgever van de SWN niet heeft voorzien dat een meer gewelddadige, niet democratisch opvatting van STOPPEN bij sommige mensen opgeroepen zou kunnen woorden en dus eigenlijk speelt met vuur en de grenzen van het goed fatsoen anaal oprekt.
Bamzaaiert | 15-01-10 | 19:40
...maar PVV in je nummerbord blijft verboten...
Wijze Uil | 15-01-10 | 19:45
...maar PVV in je nummerbord blijft verboten...
Wijze Uil | 15-01-10 | 19:46
de duizend -vvd- bezitters mogen zich melden..
zomswijz | 15-01-10 | 19:50
Inmiddels de uitspraak gelezen. Kern van het verhaal: Beperkte en limitatieve lijst met redenen om te verbieden (zie bamzaaiert met zijn voorbeelden wat er allemaal kan en kon). Bij behandeling in Kamer werd duidelijk dat men de naamstelling minimaal wilde beperken (veel moet kunnen) Openbare orde als zodanig is niet in het geding. Dus de naam moet kunnen, stuit dat op bezwaar, mot je de wet aanpassen, aldus de raad.
En dan wordt het een interessante discussie, want je kunt best zeggen dat het huidige politieke klimaat zodanig is dat deze naam polariserend kan werken, maar ja, wie is er nu op zeker medeverantwoordelijk voor het huidige gepolariseerde politieke klimaat?? En wat is nu precies het argument van de mensen om deze naam te gebruiken?
Wordt uiteindelijk een boeiende cirkel-redenering. Word ik net zo duizelig van als die first person tetris :-(
De uitspraak:
www.raadvanstate.nl...
Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 19:54
Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 19:23
Spong heeft duidelijk aangegeven anti-Wilders te zijn.
Niet echt een advocaat waardig.
Zo jammer! | 15-01-10 | 20:00
kortom. dit wordt een jurisprudentie waar we van gaan smullen. oh nee wacht, als onze rechtspraak nu al niet meer geldt, zijn we straks nog meer de pisang.
zoalshetis | 15-01-10 | 20:02
Neksch*t voor Bos nu
Dildo voor Kant nu
Satan voor Roevoet nu
Baksteen voor Balkenende
In de lijn der jurisprudentie van de uitspraak door de RVS kun je vrijwel elke ongepaste op de man gespeelde naam laten opnemen in het kiesregister.
Welkom in Publica Banana Holanda.
Graaf Fledermaus | 15-01-10 | 20:02
-Ik moet raar genoeg de hele tijd aan 2002 denken-
Oktoberfest | 15-01-10 | 20:03
@Leo414
Maar "stop Mohammed nu" mag dan natuurlijk geen probleem zijn.
Dat is maar gewoon een naam en niet een heel geloof.
Graaf Fledermaus | 15-01-10 | 20:05
@Zo jammer! | 15-01-10 | 20:00
Deze opmerking snap ik oprecht niet in de context van mijn 19:23.
Maar verklaar u nader.
Advokaten zijn overigens per definitie niet onpartijdig. Ze bestaan om partij te kiezen en hoe opportunistischer in die rol, des te beter eigenlijk.
Ik heb ook een persoonlijke mening over Spong, maar 't is een goede advokaat
Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 20:05
Novum!
Partij "Wilders for President" opgericht.
Don Ballin | 15-01-10 | 20:06
@Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 19:54
[..]Het centraal stembureau heeft ter zitting desgevraagd uiteengezet dat de bedreigende associatie die van de aanduiding uitgaat en de mogelijk opruiende werking ervan geen zelfstandig dragende grond van het besluit maar slechts een ondersteunend argument vormen.[..]
Vooringenomenheid Hier gaat de nadere discussie verder? Het Hof meent, dus, buiten de wetgeving om een mening te willen laten afhangen van eerder ingebrachte stukken? Dit wordt nog lachen.
zomswijz | 15-01-10 | 20:14
Wie is er ook alweer hoofd van de Raad van State.....?
Elder of Z. | 15-01-10 | 20:17
Wat een gejammer weer. Het grootste gevaar dat Wilders technisch gesproken heeft gelopen is het zelf uitbrengen van Fitna. We zijn ondertussen praktisch 2 jaar verder een geen enkele van de 800.000 'fundamentalisten' heeft Wilders omgelegd, ondanks dat onlangs is gebleken dat dit zo had kunnen gebeuren (waar journalisten al niet goed voor zijn). Met andere woorden, het gevaar dat Wilders loopt is schromelijk overschat en het gevaar dat onze samenleving loopt is een veelvoudigheid daarvan overschat.
Overigens had ik het ludiker gevonden als ze de partij 'stop de verWilder(s)ing.nu' inplaats van de gekozen naam, maar dat is een ander verhaal.
Iskander | 15-01-10 | 20:22
Graaf Fledermaus | 15-01-10 | 20:05
lijkt me redelijk ongewenst omdat ze dan als protest nog meer spoken op straat sturen als provocatie.
.
beter doen we er aan om ze te behandelen als dreinend klein kind. als je zegt dat je iets niet mag, doen ze het. dus we gaan reclame maken voor vrouwen in burka! hoe meer op straat hoe beter, we maken er d&g fashion victims van. dan is het snel over. dit kan je ook met een hoofddoek doen of met alles wat islam is.
maak het mode :')
zoalshetis | 15-01-10 | 20:23
@zomswijz | 15-01-10 | 20:14
Dit is de tweede keer binnen een kwartier dat ik het niet snap :-( het zal dus wel aan mij liggen.
maar je citeert een stukkie wat ik niet kan plaatsen en ik snap de vooringenomenheid niet.
maar ja, mijn dag was lang en nogal vermoeiend.
Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 20:24
Tsja, het hoofd van de ondemocratische RvS is het ondemocratische staatshoofd natuurlijk ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 20:26
[..]. Naar het oordeel van de Afdeling is daarom de enkele omstandigheid dat in een aanduiding van een politieke vereniging de geslachtsnaam van een politicus wordt gebezigd, zonder dat deze daarvoor toestemming aan de vereniging heeft verleend, niet in strijd met de openbare orde. Indien het onwenselijk wordt geacht dat in een aanduiding van een politieke vereniging een geslachtsnaam van een politicus of andere persoon wordt gebezigd, zonder dat diegene daarvoor toestemming heeft verleend, dient de wetgever een daartoe strekkende weigeringsgrond op te nemen.[..]
@Wilders: toon en plein publique je ware klavotZ. eensch, opdat deze w.g. Polak w.g. Poot
voorzitter ambtenaar van Staat, je beweegreden tot het stoppen van de islamisering(sic), gestalte gaat krijgen (lol/modus)
zomswijz | 15-01-10 | 20:30
Iskander | 15-01-10 | 20:22
.
democratie is op dit moment. "minste stemmen tellen".
zoalshetis | 15-01-10 | 20:33
@Bicycle_Repairman | 15-01-10 | 20:24
u gaf toch dat linkje door? ik doe niet anders dan daaruit parafraseren m 'n beste..
zomswijz | 15-01-10 | 20:34
En in dat perspectief: Wat te denken van "StopBeatrix.nu", hm ?
En dan als eigendom van registrant K. Tates ?
Moet kunnen, toch ?
't Gaat om het gedachtengoed, hè, immers ... ?
Meer niet, hoor ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 20:36
ik ben geen fan van wilders, maar die partij-naam vind ik toch best ver gaan. erg op de man. noem het liever 'stop pvv' of 'stop rascisme' ofzo.
niet dat wilders nou zo subtiel is trouwens. zegt wel dat het hem alleen om de 'kut-marokaantjes' gaat, maar bijvoorbeeld toen abouthaleb burgemeester werd, was het wel meteen: 'o fuck, de moslims nemen nederland over'.
******** | 15-01-10 | 20:36
@zoalshetis
Dat is werkelijk briljant! We bouwen heel Nederland vol met moskees, veranden de publieke omroep in de Islamitische omroep, maken van alle scholen Islamitische scholen, voeren de Sharia in en moedigen vrouwen aan met hoofdoek of beter nog volledig gehuld in Burka te lopen.
Dan is het denk ik inderdaad snel gedaan met opmars van de Islam in ons land....NOT
Graaf Fledermaus | 15-01-10 | 20:38
zoalshetis | 15-01-10 | 20:33
Hoezo? Omdat de peiling de huidige regering geen meerderheid meer geeft? Zo werkt een parlementaire democratie nu eenmaal niet.
We hadden een correctief referendum kunnen hebben in Nederland. Het was er bijna geweest. Waarom we het nu niet hebben? Omdat de partij van Wilders het heeft opgeblazen (in de eerste kamer). Dan hoor ik nu menigeen denken, 'partij van Wilders?' Ja, de partij van Wilders. Hij heeft namelijk de VVD geen gedag gezegd toen dit voorval gebeurde en nu kan hij er dus ook geen aanspraak op maken, nog wie dan ook van zijn volgelingen of welk ander persoon dan ook.
Iskander | 15-01-10 | 20:38
Wat natuurlijk ook zonder meer moet kunnen is een subdomein, bijvoorbeeld:
"StopDePaupersvanSWN.zondergeweld.nu"
Daar stralen de vredelievende bedoelingen gewoon van af, zeg nu zelf ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 20:41
@Iskander | 15-01-10 | 20:38 Jij bent niet bij de les:
Het allerbelangrijkste referendum, dat over de EU-grondwet 2.0, is opgeblazen door diezelfde ondemocratische kutclub als waar we het nu over hebben, de Raad van State (StopdeRvS.nu) ...
En waar jij op doelt is zeker niet om zeep geholpen door Wilders, maar veeleer door het rancuneuze kutclubje van PvdA'er Ed van Thijn ...
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 20:45
@Russian 4.0 | 15-01-10 | 18:00
"bek houwe lul, Geert heeft helemaal geen vrijheid van meningsuiting, hij wordt vervolgt voor het zeggen van waarheid."
Ten eerste: kom op zeg, met die opening, laat zelf eerst eens zien dat jij zo beschaafd ben, als het gebrek daaraan is wat je de gemiddelde moslim verwijt.
Ten tweede: is dit niet wat religie tot religie maakt, wanneer een mening wordt verheven tot standaard en gezien wordt als waarheid?
Geert Wilders heeft gewoon een mening, een manier van kijken naar een probleem en de daarbij behorende oplossing. Wat Geert zegt is slechts een zienswijze. Niets meer en niets minder.
DouweDabbert | 15-01-10 | 20:46
@Iskander | 15-01-10 | 20:38
Hahahaha....'t is wat nietwaar.?......gebrek aan enige aannemelijke argumentatie.
Als de reden om een partij te verlaten zou zijn dat je het met bepaalde punten van je partij het niet eens bent zouden er geen politieke partijen meer bestaan.
CDlogo | 15-01-10 | 20:48
@Russian 4.0 | 15-01-10 | 18:00
En dan nog wat: als je iemands woorden gaat verheffen tot waarheid, dan onttrek je je aan het debat, omdat er niet meer over te discussiëren valt. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Wat nuancering kan nooit kwaad.
DouweDabbert | 15-01-10 | 20:48
stop_vredelievende_gedachtevorming- van radicale_islamisten_dot_com punt nu..
@behaard smaalkopje
stop correctieve referenda.nu
*wijnkelder will do*
zomswijz | 15-01-10 | 20:51
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 20:45
Punt is dat met het Correctief Referendum, die hele RvS de boel niet had kunnen opblazen, omdat ze er de wettelijke middelen niet voor zouden hebben. Met andere woorden, als we een referendum krijgen, dan mogen we blij zijn, anders is het gewoon elke 4 jaar stemmen, geheel volgens afspraak (of eerder als Balkenende de boel weer opblaast).
Iskander | 15-01-10 | 20:54
******** | 15-01-10 | 20:36
De naam gaat inderdaad te ver als geregistreerde naam van politieke partij. Wilders zou bezwaar kunnen maken tegen het gebruik van zijn naam, omdat er geen misverstand mogelijk is dat het zijn naam is.
zomswijz | 15-01-10 | 18:43
Commerciele lieden willen hier geld aan verdienen: Zie ook stopwilders.com.
Wie er achter 'Stop Wilders nu' zitten, is niet bekend, ze willen anoniem blijven volgens de NOS.
juriste | 15-01-10 | 21:06
ik geef even een template:
Stop--nu.nl
zeiksmurf | 15-01-10 | 21:06
Stop Wilders Nu is een one-isseu tegenpartij. Meestal staan partijen voor hun eigen standpunten, deze is tegen één persoon. Natuurlijk zal er niemand op stemmen, en het geeft mensen die sympathiek staan tegenover veel van de standpunten van de PVV misschien net dat zetje om ook daadwerkelijk op hen te gaan stemmen. Deze partij is niet meer dan een uitlaatklep is voor de onderbuikgevoelens van de partijleden, en zorgt voor minimaal één zetel extra voor de PVV bij de volgende verkiezingen.
WildPlassert | 15-01-10 | 21:06
@Iskander | 15-01-10 | 20:54 Ik moet je toch echt een cursusje staatsinrichting aanraden: Een Correctief Referendum heeft geen enkele invloed op wat de RvS uitspookt omdat de RvS a) een totaal andere funktie heeft en b) niet gekozen wordt, noch van stemmingen afhankelijk is: Bestudeer het, en ontdek de wondere wereld van de non-democratie ...
En verder is dat Correctief Referendum feitelijk nog helemaal niet uitbehandeld, hoor, zie www.elsevier.nl... het ligt nog steeds (kansloos) op tafel, tot spot en hoon (en ergernis) van VVD en CDA.
Ik denk dat ik je zelfs moet aanraden om PVV te stemmen, want Geert is voorstander van een Correctief Referendum ... ;-)
Behaard smaalkopje | 15-01-10 | 21:07
Ik vind het wel oké...niet dat ik die rapper ben, maar hij moet wel zijn infantiele bek houden. Er komt toch geen zinnig woord uit, of wel? Gaat ook op voor de rest van het zooitje trouwens, dus 'stop Rouwvoet nu', stop Etc nu' , is ook oké. Ik wens niemand de dood, maar om te beginnen met monddood voor die blondine zie ik wel zitten. " stop Huidige politiek", aldus.
OpperRanger | 15-01-10 | 21:08
Deze is uiteindelijk óók gelukt :
www.gregoriusnekschot.nl...
Elder of Z. | 15-01-10 | 21:11
Boeie. Dit soort partijen haalt de kiesdrempel toch niet. Ik heb zoveel van dit soort ludieke partijen gezien.
Bigi Bana Boy | 15-01-10 | 21:17
Waarom moet Wilders zich wel verantwoorden voor zijn politieke gedachtegoed?
Wilders verzet zich tegen de politieke islam en moet zich daar voor verantwoorden.
Sterker, Wilders verzet zich niet eens tegen het gedachtegoed van moslims, maar tegen deze ideologie!!
Dat hij moslims tegen de schenen schopt omdat hij zich hard uitlaat is niet interessant.
Kortom, Als ik Wilders was zou ik de redenering van de Raad van State meenemen in m'n verdediging.
De Raad van State vindt immers ook dat je je mag verzetten tegen 't gedachtegoed van anderen, laat staan een ideologie.
rapunzelklokje | 15-01-10 | 21:19
Bigi Bana Boy | 15-01-10 | 21:17
Wij zijn in Nederland bekend met kiesdrempels?
rapunzelklokje | 15-01-10 | 21:22
Stop Femke Halsema Nu!
Onderbuik | 15-01-10 | 21:26
De Boodschap en de Boodschapper, staat de Boodschap je niet aan, schiet dan de Boodschapper af, in dit geval Wilders, and your home free, and bob's your uncle. ziedaar de simpelmansgedachte achter SWN.
.
met deze actie bevestigd swn de PVV volledig in haar bestaansrecht, en bewijst swn aldoende haar rol van fundamenteel intolerant haatinitiatief.
De Briemusketier | 15-01-10 | 21:29
...en terecht! goede uitspraak
lafjes | 15-01-10 | 21:41
De Briemusketier | 15-01-10 | 21:29
SWN neem ik absoluut en in geen enkel opzicht serieus. De perfecte lijsttrekker voor die club zou Chantal Gill'ard zijn omdat ze net iets intelligenter is dan het potentiële SWN kiesvolk. Maar ja, deze briljante geest zit al voor de PvdA in de kamer.
Van mij mogen ze een of meerdere raadszetels winnen. Ze weten waarschijnlijk toch niet wat ze er mee moeten doen, het gaat ten koste van andere 'serieuze' linksche partijen en het zorgt ervoor dat dankzij de raadsvergoeding weer een aantal mensen minder afhankelijk van de soos worden. Bovendien is het toch ook leuk te weten voor de harde kern dak en thuislozen een politieke carriere nu binnen handbereik is.
Jeremia | 15-01-10 | 21:43
Stop Bert Vuijsje Nu.
Rechtsspraak | 15-01-10 | 21:43
En als Wilders vermoord wordt dan heet links opeens Haas en staan al die schurftige linksmensen te huilen voor de camera's.
Mokum Kosher | 15-01-10 | 21:46
Mokum Kosher | 15-01-10 | 21:46
Dat denk ik niet. Ze zullen de moord veroordelen en daarna vrolijk toevoegen dat het toch eigenlijk z'n eigen schuld is. Had hij maar niet zo negatief moeten praten over de religie die vrede brengt.
-
OT: Ik begin eigenlijk steeds meer te denken dat die hele partij een HOAX is. Normaal gesproken komt er zo'n persgeil linksgeslagen figuur bij schreeuwen. Deze gasten willen anoniem blijven. Waarom? en hoe zinloos. lol
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 21:51
End Balken e.mo
-=PyP=- | 15-01-10 | 21:53
Wilders' antwoord: "hadjememaar....."
Elder of Z. | 15-01-10 | 21:59
@juriste | 15-01-10 | 21:06
Ghe, vertelt eensch juriste..
zomswijz | 15-01-10 | 22:00
Neuq Halsema Nu!
Starbucksyumyum | 15-01-10 | 22:26
Geschiedenisboek uit 2035:
Een kleine doch dappere groep genaamd 'Stop Wilders Nu' (waarvan de leden in het begin moesten vergaderen in een bierkelder), legde de basis voor ons roemrijke Duizendjarig Kalifaat Eurabia...
Ahasveros | 15-01-10 | 22:28
zomswijz | 15-01-10 | 22:00
voor niets gaat de zon op.
juriste | 15-01-10 | 22:36
Halsema op zijn hondjes nu!
Trackdust | 15-01-10 | 22:42
De lijst is een initiatief Frans Schulte, oud-presentator van de KRO en in de jaren zestig betrokken bij de oprichting van de PPR. Schulte stelde zich eerder voor het CDA kandidaat voor de Haagse raad.
Riskant van de CDA-er om op deze manier op de man te gaan spelen, want dit kan reden zijn voor de minder gelovige CDA-ers om geen CDA meer te stemmen. Mirjam Sterk (CDA) stelde ook al dat Wilders het politieke debat "vergiftigt". Misschien gaat dit dus tegen het CDA werken en krijgt Wilders nog meer stemmen om hem te steunen tegen het machtsbolwerk van de overheid.
juriste | 15-01-10 | 22:46
rapunzelklokje | 15-01-10 | 21:22
Niet als zodanig maar in de praktijk komt het daar wel op neer natuurlijk.
Bigi Bana Boy | 15-01-10 | 22:50
juriste | 15-01-10 | 22:46
Mijn dank. :)
Maar dan nog bekruipt mij het gevoel dat er iets niet klopt.
BootleggersSmurf | 15-01-10 | 22:58
Laat me raden. Die zooi wordt natuurlijk weer uitgebreidt gesubsidiëerd door de linkse maffia in dit land.
copy2devnull | 15-01-10 | 23:00
Stop het serveren van fris met een rietje terwijl je niet expliciet om een rietje erbij hebt gevraagd nu! (SHSVFMERTJNEOEREHGN!).... Wat gaat in godsnaam het verkiezingsprogramma van die prutsers worden ? Wilders is al een man met een smal blikveld; wordt die SWN dan een partij die voor nog minder dingen aandacht heeft ?
Vage_eddie | 15-01-10 | 23:04
Beetje enge naam,wel. Mij begint zo langzamerhand het beklemmende gevoel te bekruipen dat de heer Wilders zich in de komende tijd maar beter niet voor een interview naar het Hilversumse mediapark kan begeven...
azoturie | 15-01-10 | 23:08
@Bill le Koek | 15-01-10 | 16:58
stop stop stop wilders nu!
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:10
stop kempi nu
stop massa migratie nu
stop bontkraagjes nu
stop het binnenhalen van somalische piraten nu
stop PvdA nu
stop Gristen unie nu
stop vvd nu
stop hirsch ballin nu
stop pechtold nu
stop femkut halsema nu
stop de monarchie nu
stop balkenende nu
stop het bouwen van moskeën nu
stop pandjesbrigade nu
Amazing_Mark | 15-01-10 | 23:12
@Trackdust | 15-01-10 | 22:42
Ik hoef halsema niet. Het gaat erom dat ze een dom wijf is en dáárom moet dat mormel haat bek dichthouden.
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:13
Stop Amazing_Mark Nu?
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:14
Waar gaat het eigenlijk om, die lui halen toch geen zetel, ik kan geen anti-Wilders persoon vinden die deze mensen zou steunen gewoon omdat het kansloos is.
MysteryQuest | 15-01-10 | 23:17
Stop 'Multiculti' Nu
Stop Europa Nu
Stop Turkije Nu
Stop Islam Nu
Stop McWorld Nu
Stop Nu!
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:17
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:14
en waarom als ik vragen mag?
Amazing_Mark | 15-01-10 | 23:17
@Amazing_Mark
Waarom zijn bananen krom.
Omdat het kan!
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:18
Ah ja, een politieke partij genaamd "Stop Wilders Nu"....
Moet zeggen dat het wel een extreem hoog proletengehalte heeft. En dat dan van mensen die zichzelf ongetwijfeld als ontwikkelde, elitaire kosmopolieten zien. De linkse keizer heeft zijn kleren weer eens thuis laten liggen.
ZonderNaam | 15-01-10 | 23:21
@Jean de la Valette
bananen groeien naar het licht toe, daarom zijn ze krom. maar waarom moet ik gestopt worden? omdat ik voor mijn mening uitkom
Amazing_Mark | 15-01-10 | 23:21
Dus een partij naam met: 'Stop Stop wilders nu' kan dus ook? en 'Stop Stop Stop wilders nu' dus ook?
Wat een gelul zeg. dat soort kansloze mensen doen echt niet meer mee. zo'n actie neemt niemand serieus.
FourFriends | 15-01-10 | 23:26
@Amazing_Mark
Er zijn meer redenen waar bananen hun vorm aan ontlenen. Hoeft niet hoor, cynisme ga ik niet voorkauwen, maar mijn eerste opmerking was wel degelijk on topic.
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:27
Nou, dan mag je ook een partij oprichten onder de naam:
Stop de PvdA nu.
Maar wij zijn in dit land zo democratisch dat dat zeker niet mag.
Want dan is het zo dat de PvdA al ZOLANG bestaat, en/of al zo,n naam van Politieke Betekenis heeft.
Dan word het wel verboden om: Stop de PvdA nu, op te richten.
Er word alles, maar dan ook alles aan gedaan om de PVV/Wilders dwars te zitten. Zoals:
_StopWildersNu- GroenLinks die de PVV wil verplichten om een politieke partij te worden- een bolwerk van BN-ers die ook tegen Wilders zijn-
een OM die Wilders ook op de knieen het liefst wil krijgen- en ga zo maar door.
Maar: de Wilders kiezers hebben hun keus allang gemaakt, staan achter die keuze en twijfelen niet in het stemhokje om alsnog op een andere partij te kiezen.
De Toon was al gezet en is bijna hetzelfde beleven, dus de PVV gaat hoe dan ook groot worden, zelfs met alle negatieve berichtgeving er omheen.
Misschien niet veel inhoud de PVV, maar wel standvastig en draaien niet hun standpunten 360 graden.
Moet eerlijk zeggen dat ik aan het profiel voldoe van de gemiddelde PVV/Wildersstemmer.
Laag opgeleid,man,niet veel inhoud,dom, maar wel standvastig met een rechte rug die problemen van multiculti aard niet uit de weg gaat.
Ja, als ik zo afgeschilderd word, moet ik wel Wilders stemmen.
De anderen voelen zich ver verheven boven de gewone/normale/ondermodale man.
Dus daar kan en ga ik zeker niet op stemmen.
Sterker nog, in dit Laag Opgeleide milieu waar ik vertoef, gaan zelfs de meeste mensen op Wilders stemmen.
Familie,vrienden,buren enz.
ALS JE TOCH NIET VOOR VOL WORD AANGEZIEN ALS PVV STEMMER, WAAROM ZOU JE DAN TOCH OP EEN ANDERE PARTIJ ALS DEZE GAAN STEMMEN.
Misschien dat mijn IQ erg laag is, zou kunnen hoor.
TUBBS | 15-01-10 | 23:28
Alle haters het land uit NU!
Ieder die tegen multiculti is het land uit NU!
Ieder die tegen Religie is het land uit NU!
want dit is Nederland!
yezzir123 | 15-01-10 | 23:30
Met Bos zwaar de klos.
Met Bos en kornuiten kan je naar je centen fluiten.
Met Bos en zijn bende, krijg je een BAKellende.
Wie vult het lijstje aan?
wijnjunkie | 15-01-10 | 17:18
taaikossie | 15-01-10 | 23:32
@Jean de la Valette
waaraan ontlenen bananen hunn vorm nog meer dan?
Amazing_Mark | 15-01-10 | 23:33
Tijd voor een foute fotosoep
thewestistheverybest.punt.nl...
Molly-Bolly | 15-01-10 | 23:35
@yezzir123
Alle yezzir123's het land uit NU!
Stop ieder die voor de multiculti is NU!
Alle religie het land uit NU!
Want dit is is Nederland!
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:35
jeremia ach zelfs een elektricein heeft meer papieren nodig om zijn vak uit te oefenen als een politicus dus zo bijzonder is het ook weer niet .
het mag toch algemeen bekend zijn dat een politicus geen diploma,s hoeft te hebben goed kunnen lullen zonder iets te zeggen en een ruggegraat amputatie is wel zo ongeveer de enige eis waar je aan moet voldoen in dit land
trouwens elk voordeel heb zijn nadeel als ik mag roepen stop wilders mag je dat ook over een zekere religie van de vrede roepen .
mocht men het daar niet mee eens zijn dan stel ik voor het volkslied maar
te wijzigen
www.youtube.com...
zoiets als dit weten we tenminste waar we aan toe zijn en zijn ze wel zo eerlijk.
van de kraats | 15-01-10 | 23:35
@ yezzir123 | 15-01-10 | 23:30
Wat doe jij in Nederland man? Volgens mij ben jij veel gelukkiger in Noord-Korea. Daar kan je nog lekker gedachtenpolitie spelen.
ZonderNaam | 15-01-10 | 23:37
@Amazing_Mark
Net als alle natuur op aarde ontleent de banaan zijn vorm aan een uiterst complexe combinatie van factoren. Het weer speelt natuurlijk een belangrijke rol bij het groeiproces, de uiteindelijke vorm van de banaan is afhankelijk van omstandigheden en eigenschappen inherent aan de plant. Het groeien naar de zon toe is daar wellicht een goed voorbeeld van, maar toch werkelijk niet de enige bepalende factor voor de vorm van de banaan. Deze vorm is afhankelijk van de groei van de tros, de positie ten opzichte van de zon en de wenselijkheid van de kromming.
Ter aanvullende informatie: Kasbananen groeien recht.
Jean de la Valette | 15-01-10 | 23:42
ikalsdictator.nu
gouwe tientje | 15-01-10 | 23:43
@Jean de la Valette
dank u.
Amazing_Mark | 15-01-10 | 23:46
Serieus jongens wanneer gaan jullie het land uit dan?
want er gaat niks veranderen !
Ik hoor alleen maar gezeur ,vind je het niet meer leuk ? pak je gewoon de eerste toestel naar Haïti :D
yezzir123 | 15-01-10 | 23:56
-weggejorist-
Neukgraag | 15-01-10 | 23:59
Krijg effe de graftyfus met je "Stop Wilders Nu" lekker de realiteit blijven ontkennen en de yezzir123's van deze wereld hun reet blijnven kussen, nou ik niet de eerste mocro die mij nog lastig valt net als in 2001 op R'dam CS gaat in een kist het land uit zoals velen willen ben morgen weer in R'dam dus kom maar op.
The Evil One | 16-01-10 | 00:01
@yezzir123
waarom neem jij niet de eerste de beste boot naar marokko?
Amazing_Mark | 16-01-10 | 00:01
@kapotte_stofzuiger | 15-01-10 | 16:40
Taalkundig niet correct. Iemand kan zich niet irriteren. Iets irriteert je, of je ergert je eraan.
*'Stop taalverneukers nu' registreert*
Jezus van Nazareth | 16-01-10 | 00:11
@Neukgraag | 15-01-10 | 23:59
Hou een sop met je spamlinks. Maak je hier geen vrienden mee.
Jezus van Nazareth | 16-01-10 | 00:22
Gelukkig staat Wilders niet alleen dus als men Wilders stopt staan er genoeg klaar om hem te vervangen....
magic mike | 16-01-10 | 00:23
Oww nu is yezzir123 een mocro?
alleen omdat dit mijn mening is? fuck off!
yezzir123 | 16-01-10 | 00:33
yezzir123 | 15-01-10 | 23:30
Die haters het land uit is toch juist ook wat Wilders wil?
We hebben religie en staat met een reden gescheiden, het heeft geen plaats in politiek of openbaar leven
Die multikul is inderdaad onzin. We hebben zàt nationaliteiten. In alleen Amsterdam al zijn op 2 na àlle nationaliteiten vertegenwoordigd. Hoor je niemand over. Enige wanneer we met z'n allen multikul moeten beleven is wanneer de mocro's de fout ingaan en wij daar vanwege cultuur begrip voor moeten hebben. Kul dus!
Je komt in dat stukje nogal haatdragend en extremer over dan Wilders ooit heeft gedaan. Want van hèm hoef jij het land niet uit als je een andere mening hebt. Wel als je een gevaar voor de maatschappij vormt.
Maar als je mij het land uit wenst omdat ik jou mening niet deel, kan ik je vertellen dat jij precies in de categorie vervelio's valt waar ik een bloedhekel aan heb met je dit is Nederland. Weleens van Poldermodel gehoord?
Haters eruit en jij voorop. :D
BootleggersSmurf | 16-01-10 | 00:47
@yezzir123 | 16-01-10 | 00:33
Nee. 'pak je gewoon DE eerste toestel naar Haïti'. That gave you away. En anders hang je teveel rond met mocro's.
Jezus van Nazareth | 16-01-10 | 00:59
Jezus van Nazareth | 16-01-10 | 00:59
Wel oppassen hoor, straks krijgt hij nog haat aan je. 8|
BootleggersSmurf | 16-01-10 | 01:07
@BootleggersSmurf | 16-01-10 | 01:07
Ach, ik heb schijt, je weet tog!
Jezus van Nazareth | 16-01-10 | 01:17
Jezus van Nazareth | 16-01-10 | 01:17
Liojkt mij lachen om met jou eens een kopje thee te gaan drinken lol!
BootleggersSmurf | 16-01-10 | 01:26
BootleggersSmurf | 16-01-10 | 01:26
Je bedoelde uiteraard lijkt.
BootleggersSmurf | 16-01-10 | 01:27
"Stop Slap Gezeik", ga je homo-vriendje lastig vallen en neem een Lapsong souchong mee ( de malt whiskey onder de thee)...Mensen.. we zijn gisteren genaaid....Ik ben al 1200 jaar een Hollander. We zijn genaaid, verneukt, gebloed en gebloeid. Een ding...."een land dat niet voor zichzelf vecht gaat ten onder (1)" = o.a. Dit Kabinet
(1) M. C. de Ruyter, volgens Blokland; stelletje hufters.
Oktoberfest | 16-01-10 | 02:00
Lekker belangrijk.
Parsons | 16-01-10 | 03:15
@Iskander | 15-01-10 | 20:22
Ga je dat ook even aan de ouders van Theo uitleggen?
Parsons | 16-01-10 | 04:08
www.stopbalkenende.nl is al gekaapt door de SP...jammer
liggend_streepje | 16-01-10 | 04:32
Wie durft www.stopmohammed.nl te registreren op zijn of haar thuisadres?
Parsons | 16-01-10 | 05:16
die mensen hebben ook echt niets anders te doen...
HalliGalli | 16-01-10 | 06:18
Wie doet er mee de partij "Stop Joden Nu" oprichten?
Zij zijn de reden van onze kredietcrisis!
New_Utero | 16-01-10 | 06:54
New_Utero | 16-01-10 | 06:54
Wilders drijft op geklaag. Geklaag is negatief. Wat is je ount?
Einde van de Domheid | 16-01-10 | 07:01
STOP (stichting tegen ongestelde politici)
nostradamus070 | 16-01-10 | 07:11
Stop de proleet maar in je reedt nu !
Stop maroc.nl nu !
Stop Nederlandsche moslim omroep nu !
Stop de bouw van mosketen nu !
Stop de islamisering van Nederland nu !
Stop de invasie van muzelmannen nu !
Stop d66 rechters nu !
Stop willem alexander nu !
Stop de islamfaciliterende landverraders nu !
Stop.
wachtmeester de bruy | 16-01-10 | 08:26
Ik ga de partij 'Stop stop wilders nu nu' oprichten
LinkeLoetje(TM) | 16-01-10 | 09:49
*gniffel*
dutchdj | 16-01-10 | 09:58
Dit is het bewijs dat Wilders het gelijk aan z'n kant heeft. Als dit het antwoord is van de tegenstanders van Wilders.....
FreshClash | 16-01-10 | 10:53
Schandalig gewoon. Geert mijn stem heb je.
MrBombo | 16-01-10 | 11:07
Ik wil de party: "stopdestopwildersgroep" oprichten!!!
Prof. Enskedeee | 16-01-10 | 11:13
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt partij "misschien te lang?"
btw, ik voel me als wilders aanhanger zwaar beledigd en gediscrimineerd, en dat mag niet dacht ik.
XaaD666 | 16-01-10 | 11:20
Als Wilders nou eens de naam van zijn partij vernderde in "Stop de Islam NU!"
Maar dat mag natuurlijk weer niet.
Om Wilders klein te krijgen, wordt alles uit de kast getrokken.
Het is wel bijna altijd zo dat bij een politiek proces, dat nu gaat beginnen tegen Wilders, de rechterlijke macht de kant van de politiek kiest.
Dus het zal erop uit draaien dat de partij van Wilders verboden wordt, zoals de communistische partij jaren lang in Duitsland verboden was.
Reken maar dat daar naar toe wordt gewerkt achter de schermen.
knerf | 16-01-10 | 12:03
Dit is prima nieuws want dan kunnen we nu overal een partij oprichten:
Stop Balkenende Nu!
pitabroodje | 16-01-10 | 12:19
politiekewaanzinnaarhethoogste.nl
Modder Neetjer | 16-01-10 | 12:40
Wat De Neuq?! CDA'ers achter Stop Wilders Nu: www.davidrietveld.nl...
widtvoet ® | 16-01-10 | 13:21
CDA'ers achter Stop Wilders Nu.
.
www.davidrietveld.nl...
.
*plop*
Parsons | 16-01-10 | 13:30
@realist09 | 15-01-10 | 16:34
Dat is toch ook al de lijfspreuk van Wilders?
Koops | 16-01-10 | 13:31
"Dat gedachtegoed brengt tot uiting dat de partij zich verzet tegen het politieke gedachtegoed van Geert Wilders". Bij het woord stop denk ik in dit geval toch al gauw aan geweld.
me,myself and IK | 16-01-10 | 13:33
One issue partij PVeeVoer verdient een one issue partij als concurrent.
Bolt1Wolt | 16-01-10 | 13:35
@Bolt1Wolt
Wilders maakt van de PVV geen one issue partij. Dat doen andere politici en de media. Weet je nog, toen Wilders in debat wilde over de pensioenleeftijd?
Jeaup | 16-01-10 | 13:48
praatjes, praatjes, praatjes
ilbaffi | 16-01-10 | 13:50
One issue partij PVeeVoer verdient een one issue partij als concurrent.
Bolt1Wolt | 16-01-10 | 13:35
Boltje beter je huiswerk doen en niet iedereen maar napraten!
De PVV kan als fervernt tegenstander van de linkse klimaatmaffia door haar linkse tegenstanders ook geduid worden als two issue partij.
Als fervent pleitbezorger voor een betere gezondheidszorg kunnen tegenstanders van de PVV deze partij misschien zien als een three issue partij!
Als u het PVV pgrogramma leest zijn er zelfs nog veel meer issues te noemen!
Prins Pils | 16-01-10 | 14:05
Bolt1Wolt | 16-01-10 | 13:35
Het klassieke inhoudelijk argument tegen de PVV, zie ik. Sneu hoor...
Nietvoordekat | 16-01-10 | 14:31
Absoluut gestoorde uitspraak.
hoocheecoochee | 16-01-10 | 14:45
STOP (stop wilders nu)
MoemOE | 16-01-10 | 15:33
Ik denk dat de aanhangers van Wilders hier nou niet bepaald een boodschap aan hebben. Als aanhanger schaar je je, in geval van kritiek, achter je clubje.
Als je Wilders al weinig inhoud vindt hebben wat moet dan een partij tegen Wilders voor een programma hebben?
Kreupele Wandelstok | 16-01-10 | 15:53
'Stop de islam nu' mag dan ook neem ik aan.
En 'scheer alle landverraders nu kaal'
Stauffenberg | 16-01-10 | 15:59