Mobiel

Moskeebestuurders op studiereis

De bestuursleden van achttien moskeeën in de provincie Noord-Holland gaan in april op een studieweekend. Daar komt aan de orde hoe ze jongeren meer bij de maatschappelijke activiteiten van de moskee kunnen betrekken. Dat moet weer voorkomen dat jonge moslims in een isolement belanden en dan radicaliseren.

De speciale training is een van de eerste activiteiten uit het actieplan Voorkomen is Beter dan Genezen van het ACB Kenniscentrum, de Raad van Marokkaanse Moskeeën Noord-Holland en de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties Nederland, zo liet projectleider Roemer van Oordt zondag weten. Dit plan heeft tot doel polarisatie tussen verschillende bevolkingsgroepen en radicalisering onder moslimjongeren te voorkomen.

Volgens de initiatiefnemers doen jongeren radicale ideeën niet in de moskee op maar juist daarbuiten, bijvoorbeeld op internet. Als ze meer bij de moskee worden betrokken, kunnen ze meer begeleiding krijgen en dat voorkomt dat ze in een isolement raken. Daardoor keren jonge moslims zich minder snel af van de samenleving en radicaliseren ze minder snel.

Toegankelijk

Tijdens het studieweekend leren de deelnemers hoe ze de maatschappelijke functie van moskeeën kunnen versterken en die toegankelijker kunnen maken voor jongeren. Ook doen ze vaardigheden op in het herkennen van en omgaan met radicalisering. Verder krijgen ze te horen hoe ze kunnen samenwerken met andere partijen die met jongeren te maken hebben, zoals welzijnsinstellingen, buurtorganisaties of de politie. Tien moskeeën die meedoen aan Voorkomen is Beter dan Genezen staan in Amsterdam, de andere in de rest van de provincie Noord-Holland. Als onderdeel van het actieplan wordt in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam ook een politiek debat in een moskee georganiseerd.


J. Peters | 24-01-10 | 11:39 | 168 reacties

Reacties

Radicalisering herkennen ? Zie foto. Daar is geen studiereis voor nodig.

Is dit humor? Geef de schuld maar weer aan een ander. Door wie worden ze dan aangestoken op internet? Katholieken of zo? Of de door hun geliefde joden? Religie is kudt tot de macht hypocriet.

Is dit humor? Geef de schuld maar weer aan een ander. Door wie worden ze dan aangestoken op internet? Katholieken of zo? Of de door hun geliefde joden? Religie is kudt tot de macht hypocriet.

-weggejorist-

Niet mijn schuld. De schuld van de servert. Ik drukte maar 4x op f5.

Studiereis vind ik niet zo erg schokkend, dat er minimaal 10 !! moskeeën staan in Amsterdamnd vind ik erger.

@ robert amen!

ene....ben bijna bang het te vragen, omdat ik het antwoord wel kan voorspellen
wat kost dit geintje en wie betaald het?

Wel ja... zo kan je natuurlijk alles recht lullen.
zelfredzaamheid moet maar eens terug komen in onze samenleving ipv dit soort (goedbedoelde?) subsidie sponzen.

Islam=afgunst en haat naar iedereen die geen moslim is. Je moet bij de kern van het probleem beginnen en dat is die religie zelf.

Misschien hoeven de imans niet de deur uit als ze eens kijken bij radio islam
radioislam.org... . Wat een tering site. Je kunt daar bv de NL versie van Mein Kampf downloaden. Altijd handig als ze hem willen vergelijken met de Quran.

Je leest tussen de regels door dat er weer een hoop gemeenschapsgeld
( lees: belastinggeld ) door deze figuren doorheen wordt gejaagd, c.q. overgemaakt naar thuislanden voor hun 2e huis.
Met de zegen van Cohen en de PvdA....

Kost dat nou aan soepsiedie?

En wat is de rol van de PvdA hierbij?

@ de Amsterdammers onder de reaguurders.
Klinkt het bij jullie dan ook net zo als in bijvoorbeeld Caïro ?

-weggejorist-

Voor voorkomen is beter dan genezen is het al veels te laat...

Weer een snoepreisje van een aantal haatzaaiers op kosten van de Nederlandse gemeenschap.

-weggejorist-

......serversorry.......

Moet dit ook weer bij :wat kost de massaimigratie ??

En als ze op snoepreisje zijn snel alles afbreken!

Zoete lieve Gerritje

Wapenopslag-plaatsen zijn in het buitenland ook meestal moskeëen. Helpt dus prima tegen radicaliseren.

"zo liet projectleider Roemer van Oordt zondag weten" LOL

Het komt er op neer om meer moslims naar de moskee te krijgen, zodat de moskee een verlengde kan worden van de gemeentelijke sociale dienst en kan helpen formulieren in te vullen om de ambtenaren te ontlasten.

Ik hoor altijd dat de Islam niet het probleem is en dat we niet mogen generaliseren over deze religie heen. Wat gebeurt hier eigenlijk? Wordt hier niet indirect toegegeven dat het moslims zijn die het probleem zijn?

laat me raden.. van mijn belastinggeld worden de jongeren de moskee ingetrokken om daar te leren dat vrouwen gesluierd door het leven moeten gaan, dat niet gelovigen varkens zijn, evenals homo's en dat onze dochters hoeren zijn.

In 010-Zuid zijn ze al 300 jaar bezig om een moskee te bouwen dus ze kunnen beter een bouwvakkerscursus gaan doen of een paar Polen inhuren dan is de klus zo geklaard

Op zich prima, alleen is bekend dat radikaliserende jongeren zich op een zeker moment gaan afzetten tegen gematigde imams en de moskee verlaten om zich hetzij aan te sluiten bij een radikale moskee danwel zich in thuisstudiegroepjes te organiseren. Op dat moment zijn ze uit beeld van de gematigde moskee en in beeld bij de AIVD. Dit is een bekende gang van zaken. Maw, ik juich dit initiatief toe maar denk dat het netto resultaat vrij mager zal zijn.

De oorzaak van alles is de Islam.
Daar is niets aan te veranderen door er bakken belastinggeld door te jagen.
Stem PVV.

Off topic? GREGORIUS NEKSCHOT is al sinds vrijdag 'uit de lucht'. Hebben Ernst H.B. en Job Cohen weer aan de vrijheid lopen morrelen? Waar is Gregoor?

ik mis de plaats waar dit studie-weekend plaatsvindt.
abcoude? of hebben ze een zonnig islamitisch oord in gedachten?

En wie betaalt daar voor? Wij zeker weer?

Mooi initiatief!
Stuur ze naar een ver buitenland graag, en neem bij hun vertrek hun visa en terugreis tickets nog even in?
Religie==vette -1, altijd

Aha dus ipv simpelweg tuig van de straat worden ze nu potentieel omgetoverd in religieus extremisten. Het blijven nog steeds heetgebakerde gefrutsteerde mislukkelingen met een kort lontje , alleen wordt hun neiging tot geweldspleging nu meer gekanaliseerd. Meer Mohammed B's is precies wat deze samenleving nodig heeft.

Ook ik wil graag weten wie er opdraait voor de kosten van dit Finitiatief!

Overigens, dat de wereld door een onzichtbare man in een onzichtbaar paradijs gemaakt zou zijn en bestuurd zou worden, vind ik nogal een radicaal idee.
En dat doen ze toch ECHT wel in de moskeet of kerk op, onze jongeren.
Laten we die radicalisering nou ook eens gaan stoppen?

Ik zie maar een oplossing, gewoon internet verbieden.

Wat gaan we hier: radioislam.org... aan doen Roemer van Oordt???
Uit de lucht zo'n haat site, ipv Geert voor de rechter!!! Bah!

Koenders cs hebben (onder het mom 'ontwikkelingshulp') vast wel een finlandialiseringssubsidiepot onder de riekende matras liggen.

Het zijn dus de Kaffars op het internet die voor radicalisering zorgen en tegelijkertijd ook ff wat muziek en films via torrents binnenslurpen.
Als die moskee meneren nu eens krachten bundelen met Brein dan krijgen ze die internet Kaffars wel klein. Dat zal ze leren.

Isolement en radicalisering tov van het vrije westen is integraal onderdeel van de islam. Daar kun je 100 studiereisjes tegenaan gooien, dat werkt niet.

Hoe het ook zij, gematigde imams kunnen een signaleringsfunktie hebben en de AIVD tijdig waarschuwen als ze jongeren zien radikaliseren. Bij mijn weten gebeurt dat ook al wel. Het probleem zit hem dan ook in de radikale imams en moskeeën, die per direkt gesloten zouden moeten worden en in het geval van de imams het land uitgezet moeten worden, zoals de Fransen dat doen.

Krijgen we dan ook een Islam jongerendag.
Net als bij de EO.

De islamisering gaat onverminderd door. Ik heb alle hoop al opgegeven er is geen redden meer aan.
Ook dank zij figuren als Peul en Whittemann en Peuter rr de Vies.
Maar voor de ondergang van onze democratie een feit is ga ik nog even genieten van de Adagio van Johann Pachelbel.

Zolang het een enkele reis is, heeft het mijn zegen

en wat gaat dat de nederlandse sameleving kosten

"De vereniging van kroegbazen gaat op studiereis om te bekijken hoe ze alcoholisten kunnen betrekken bij darten en biljarten. Dit om te voorkomen dat mensen zich thuis gaan klemzuipen."

@azijnseikerT | 24-01-10 | 11:54
Hier wordt onomwonden aangegeven dat Islam, of liever gezegd religie een maatschappelijk probleem is. Mensen kunnen in een isolement geraken en psychoses krijgen. Good old schizofrenie, de grondlegger van elke religie. Stemmetjes in het hoofd, grootse opdrachten om de wereld te redden, complotten van Het Kwaad.

Volgens mij radicaliseren die jongeren juist omdat ze juist naar de moskee gaan en daar te horen krijgen dat niet moslims afgemaakt moeten worden.
-
Maar de Nederlandse overheid geeft graag extra geld uit om hun eigen ondergang te betalen.
Want wij waren toch zo vreselijk trots op onze tolerantie, weet je nog ?

@Stir Glenfarclas II | 24-01-10 | 12:15

Door zowel de subsidiegever als ontvanger.

Schrijnend als je [schijnbaar] alles uit de kast moet trekken om gelovigen te weerhouden van radicalisatie. Staat er in de Koran geen oplossing? Dat scheelt een_of_meerdere studiereizen...

Radicalisering heeft m.i. een heel andere reden, de islam wordt gezien als het ware en enige geloof en toch zitten de meeste aanhangers ervan in een "underdog" positie, of het nu hier in de westerse landen is, of in de landen van herkomst waar het bestaansniveau ook niet al te hoog is.
Het is onverteerbaar om als "aanhanger en volger van het hoogste gedachtengoed" niet bovenaan te staan in de maatschappij. Ze meten zich ook daarom telkens de slachtofferrol aan als ze ook maar ergens op aangesproken worden. Worden ze aangehouden met een snelheid van 200km/uur is het eerste wat ze zeggen, zeker omdat ik allochtoon ben.

'Volgens de initiatiefnemers doen jongeren radicale ideeën niet in de moskee op maar juist daarbuiten, bijvoorbeeld op internet. Als ze meer bij de moskee worden betrokken, kunnen ze meer begeleiding krijgen en dat voorkomt dat ze in een isolement raken.'
-
Reversed psycholgie. I love it...

En waar gaat de studiereis op mijn kosten eigenlijk naartoe? Het conferentieoord zal wel weer in Marokko staan.

Als je iets aan de radicalisering wilt doen is het slimmer uit te leggen dat Allah een verzinsel is. Of gaan ze dat nu uitleggen aan die imams?

Zo'n Roemer van Oordt is echt het summum van een carrièreknuffelaar. Zijn hele leven staat in het teken van het pamperen van Marokkanen in Nederland. Hij heeft geen benul meer wat nou wel of niet polarisatie in de hand werkt. Interesseert hem verder ook niet, zolang hij maar weer wat budget kan losweken voor zijn infantiele projectjes.

Ennnnn... weten wij ook waar dit 'studieweekend' gehouden wordt? Het zou mij niets verbazen als dit ergens in de prive moskee van een of andere sjeik in Saudi Arabie gebeurd namelijk.

Het probleem is de islam zelf. Het is een ideologie die de alleenheerschappij nastreeft.
De bestuursleden van die achttien moskeeën zullen braaf mee gaan en aanhoren wat die oude Nederlanders te zeggen hebben. Vervolgens sterft het geheel in een schoonheid aan obligaat uitgesproken goede bedoelingen.
Vervolgens zal er niets veranderen. Want het probleem zelf is niet ter discussie gesteld, want dat laat zicht uit haar aard niet ter discussie stellen Lees de koran en de hadith nu eindelijk eens goed, stelletje oud-Nederlandse policorre sukkels! En leer vooral wat taqiyyah inhoudt
torayeshua.nl...

Gewoon op D66 gaan stemmen dan komt alles goed.

Achja, hier komt mijn algemene wijsheid weer goed van pas. Geef hun het recht op hun eigen samenkomens en plannetjes, zolang het maar niet tegen de wet indruist.
-
Kerken en Synagogen hebben zo ook hun overkoepelende organisaties.
Waarom hier negatief over praten jongens.... dr is wel wat belangrijkers om over te praten.
-
Bijvoorbeeld over hoeveel subsidie men ontvangt, want in mijn ogen hoeven zulke instellinge/organistaties niks te ontvangen. Hun geloven, hun betalen er maar voor.

Landverraders

Alsof jongeren per se de moskee in moeten. Ze moeten er zo ver mogelijk van weg. Alleen de Nederlandse overheid denkt nog dat de moskee belangrijk is voor de inlandse moslim. Je kunt beter de beheerders van theehuizen inschakelen.

Indien dit idee uit de kokerts van onze moslimbroeders zelf komt en ze ook zelf de kosten van een en ander dragen, vind ik het een strak plan.
Als het een kwestie is van soepsidiegelden besteden dan betreft het hier slechts wederom het over de balk gooien van belastinggelden.
Daar kan je vergif op innemen!

-weggejorist-

En waar gaan ze naar toe? Een oord waar ze mogelijk willen blijven?

Is het nu afgelopen, stelletje lamlijders, laat ze dat lekker zelf betalen!
En als ze daar niet voldoende geld voor hebben gaan ze maar werken of sturen ze maar minder op richten Marokko! Het schijtvolk weet dus dondersgoed dat het hun jeugd is die zich niet gedraagt, sleep ze dan gewoon mee richting moskee, waarom moet daar apart geld voor op worden gehaald?

Echt, we zijn hier in Nederland helemaal los geslagen!

Geeeeeeert!

@telaat | 24-01-10 | 12:54

U bedoelt waarschijnlijk: PVV. De enige partij die verwacht met haatzaaien het haatzaaien in te kunnen dammen. Haatzaaien x haatzaaien = vrede?

Hoeveel kost dit reisje mij als belastingbetaler.

om te kotsen!

telaat | 24-01-10 | 12:54

Ik twijfel eraan of de PVV het redden kan, tot zover is het wel de enige partij die bereid is er daadwerkelijk wat aan te doen, en dan niet er nog meer zakken geld achteraan gooien. Dat zou toch iedere rechtgeaarde Nederlander te denken moeten geven!

Alle andere partijen gaan liever samen zoete broodjes bakken!

Doe maar niet toegankelijker maken voor jongeren...
Zo is dat ook bij de Nederlandse jeugd gegaan, gewoon die kerkdiensten oudbollig, lang en saai houden en met veel klassieke of truttige kutmuziek, en de secularisering verloopt in sneltreinvaart.

hoeveel soepsiedie???

@ dorpsidioot | 24-01-10 | 11:56
Heer de Idioot,
Weet u misschien of de moslims nog voor vrijdag- middernacht de garantie hebben gegeven voor de afbouw?
Anders wordt alles eigendom van Rotterdam, incl. grond.
Lijkt mij een ideale isoleercel voor uw schoonmoeder. Zonder torrentjes, dat dan weer wel.

Dr. Plofkop | 24-01-10 | 13:02

In het verleden zijn er wel eens conflicten met de juiste hoeveelheid agressie opgelost ja, in tegenstelling tot de politiek van pappen en nathouden die de laatste tientallen jaren gangbaar geworden is, die politiek zorgt alleen voor meer kosten, meer onvrede en meer tuig.

Subsidieer dan alleen de heenheis..

Subsidieer dan alleen de heenreis...

Verkapte vorm van zieltjes terugwinnen voor de moskee om vandaaruit het radicaliseren aan te sturen.
Ze willen in plaats van stuurloze radicalisering, geleide radicalisering.
.
.
"Voorkomen is Beter dan Genezen"
Nou, ik vind, in dit geval, genezen beter dan voor komen.

Toch wel een enkele studiereis naar Marokko mag ik hopen?
Bye Bye, ik zal jullie missen. (not)

Tuurlijk willen die bestuurders ( over hoeveel lui gaat het in totaal eigenlijk? ) wel 'meewerken' aan een 'oplossing' voor het probleem. Maar dan willen ze wel geld zien. Ditmaal in de vorm van een snoepreisje, want ik durf te wedden dat ze het geld niet zelf bij elkaar hebben gelegd ( b.v. met een collecte in de moskee )


Dit stinkt aan alle kanten.

en we hebben natuurlijk geen radicale moskeeen en imams.
blijft gewoon kudtvolk

De achtergrond van dit soort geldverspilling is het gedachtegoed van de bestuurders die in Nederland de dienst uitmaken:
1. Gelovigen zijn per definitie superieure mensen. Je maakt mensen dus beter als je ze gelovig maakt.
2. Alles is beter dan politie en justitie te laten optreden tegen uitwassen.
.
Krachtig optreden en zware straffen tegen moslims die zich misdragen is per saldo goedkoper dan dit soort moslimgeknuffel en komt de samenleving veel meer ten goede. Maar zolang je CDA en/of PvdA in de regering blijft kiezen, blijven ze je belastinggeld wegsmijten aan dit soort onzin.

Ik eis dat dit stopt, en wel NU!

@donjon | 24-01-10 | 13:22
ff aanvullen

"Voorkomen is Beter dan Genezen"
Nou, ik vind, in dit geval, genezen, van de ziekte die islam heet, beter dan voor komen.

@donjon | 24-01-10 | 13:29
Beter genezen dan voorkomen dat dacht Spong ook, hij laat nu Geert Wilders voorkomen.

Nouja, als ze die kinders leren dat je je volgens de islam dient te gedragen naar de regels van het land waar je in woont... =)

Roemer van oord projectleider, huuuu een hollander? en dat gaat over moslims? waar bemoeit die klootzak zich mee?. Daar had een marokkaanse naam moeten staan.

Nee nee mensen, wel even goed lezen: de radicalisering via internet....dat betekent dus die baggersites vol islamitische shit-propaganda, die op één of andere manier maar niet van de servers geflikkerd worden in NL. Dus de schuld wordt hopelijk ook wel daar gezocht. En studieweekend, tsja, ach....daar gaan we weer, Nou ja, weet je, als het helpt dan helpt het. Simpel. En beter die kutmarokkanen zélf op cursus dan onze dienders naar Marokko 'om ze te leren begrijpen"
(*bloed koken voelt bij typen laatste zin*)

Ik zou liever een afbraak van de functies van moskeeën zien.
Die dingen worden namelijk maar voor een doel gebruikt en daar heeft de doorsnee Nederlander dus helemaal geen bal aan.

Er staan er meer dan 75 en in Nederland meer dan 575.
In diverse grote steden als Utrecht Arnhem en Amsterdam worden mega moskeeën neergezet voor duizenden moslims met vele inpandige ruimtes voor studie en verblijf van buitenlandse hooggeplaatste moslims.
Waren het er maar 10 het is veel en veel erger.

Dr. Plofkop | 24-01-10 | 13:02 ik denk zelfs dat een Wilders of een partij als de pvv kan bijdragen aan radicaliseren van moslimjongeren.

bespottelijk!hier is juist t probleem mede door ontstaan: de minachting voor t westen en zn normen en waarde is ze met de imamlepel ingegoten.!

@Dr. Plofkop | 24-01-10 | 13:02
Haatzaaien x haatzaaien = vrede?


Wiskundig klopt die stelling als een bus natuurlijk.

de wolf in schaapskleren gaat nu de wilde wolfjes voor veel geld leren hoe je je moet gedragen als een lammetje..nee daar krijgen ze veel respect voor t westen van!zo creeer je tijdbommetjes.

Studiereis naar Mekka of zo ??? Ik zie in het artikel namelijk niet staan waarnaar ze gaan ....

Ik denk dat ik eerst subsidie ga aanvragen voor het inrichten van een faciliteit waar werkelozen geleerd wordt om een uitkering te trekken en op de bank te zitten. Vervolgens ga ik subsidie aanvragen om te zorgen dat ze weer aan het werk gaan. Wat ik natuurlijk niet echt doe, want ze moeten bij mij op de bank blijven zitten. Waarna ik nog eens subsidie vraag. En nog eens.

Is net zo'n oneindige subsidieloop als dit.

Volgens mij kunnen ze beter gewoon in Nederland op studiereis. Zodat ze zich eens kunnen verdiepen in het land waar ze zijn gaan wonen.

Klinkt als verkwisting van belastinggeld tbv linkse hobby's.

En wie betaalt die shit?

off-topic Weet iemand hier ook wat er met Gregorius Nekschot aan de hand is?
Zijn site is al dagen uit de lucht.
Of zou die Amsterdamse Sharia rechtbank hem soms weer van z`n bed hebben gelicht.
Joehoe Goor waar ben je.
Of is ie soms ook op studiereis?

Dit is P.v.d A nieuwe stijl,maar ze zullen wel moeten,deze profiteurs hebben ze nodig,anders krijgen ze helemaal geen stemmen meer.Ja wie het gaat betalen,de nedelander,die uitgespugt en varkens zijn,voor en door dit soort volk,ik voorspel over 10 jaar zijn de imans,onze nieuwe bazen,die vertellen wat wij wel en niet maggen,ik vind het verschrikkelijk,dat het land waar mijn ouders zich hebben ingezet,voor de wederopbouw na de oorlog,verkocht is aan de nieuwe nedelanders (of hoe ze genoemd willen worden) nedelandse regering bedankt,ook namens mijn ouders.
P.S het is 3min voor twaalf. !!!!!!!

koerfa | 24-01-10 | 15:16
"bedankt,ook namens mijn ouders."
Laat je ouders maar zitten. Het zal hun tijd wel duren.
Je kunt je beter zorgen gaan maken over je dochters en klein dochters.

Je reinste Taqyia-tactieken!

Eigenlijk moet dit zijn:
"Daar komt aan de orde hoe ze jongeren meer bij islamistische activiteiten van de moskee kunnen betrekken.
Dat moet weer voorkomen dat jonge moslims verwesteren en zich tegen het Kalifaat keren..."

ik verwacht niet dat Nederland al over tien jaar door imams wordt geregeerd:
29% rooms-katholiek,
9% hervormd,
6% PKN,
4% gereformeerd,
4% moslim,
42% geen gezindte

L Ron Hubbard | 24-01-10 | 15:58
En over 25 jaar dan?

Kan 1 van jullie GeenStijlers mij nu eens het volgende uitleggen dan ?
WAAROM vinden jullie dat dit niet mag ? We hebben toch het recht op vrijheids van godsdienst ? Elk ander geloof heeft organisaties die dingen organiseren.
ZOLANG ER GEEN SUBSIDIE NAARTOE GAAT, EN ZOLANG DE NEDERLANDSE WET NIET WORD OVERTREDEN IS ER TOCH GEEN FUCK AAN DE HAND. Ik heb het zelf ook niet op de islam jongens, maar laten we gvd toch niet onze eigen rechten in de prullenmand gooien.

Ahasveros | 24-01-10 | 15:47


Dat geloof ik ook dus mee eens!!

@ Bloodzone | 24-01-10 | 16:05
Zolang er geen subsidie heengaat, kan ik me daar nog wel in vinden. Maar ik denk dat de kans daarop verwaarloosbaar is. Al was het alleen maar omdat de organiserende instanties allemaal subsidiesponzen zijn.

copywriter | 24-01-10 | 16:03
het lijkt mij sterk dat de Nederlandse bevolking en Europa het zo ver zullen laten komen, tenzij het natuurlijk via democratische weg gebeurt en er dus een meerderheid in het land is voor een islamitische staat, maar heb ik er toch mijn twijfels over of die meerderheid er tegen 2035 zal zijn

Kut! Staan er al meer dan achttien moskeeën in Noord-Holland? Moeten we daar niet eerst iets aan doen?

@ZonderNaam | 24-01-10 | 16:11
Ja, maar wees dan kwaad op geloof in het algemeen want die kerken,synagogen en whatever allemaal trekken ook genoeg subsidie.
Waarom hebben we 'vrijheid van godsdienst' ? Valt dit niet onder 'vrijheid van meningsuiting ?'
Beetje overbodig in mijn ogen.....

nou Bloodzone,misschien omdat er altijd geroepen word dat die crimineeltjes niks met de islam te maken hebben? dat hun respectloosheid misschien juist door deze achtergrond gevoed is? dat Nederlandse jongeren ook niet naar de pastoor gaan als ze ontsppoord zijn? dat de ouders dan NOG niet veranwoordelijk worden gehouden voor hun wanopvoeding .....

@ Bloodzone | 24-01-10 | 16:18
Kerken en synagogen hoeven van mij ook geen subsidie te krijgen, maar gelukkig is de linkse politiek in hen veel minder geïnteresseerd.

@limbo girl | 24-01-10 | 16:05
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het meestal NIET waar...
-
@Bloodzone | 24-01-10 | 16:05
Als godsdienstvrijheid betekent dat niet-gelovigen mogen worden beledigd en gediscrimineerd, en dat gelovigen allerlei privileges boven niet-gelovigen opeisen en nog krijgen ook, dan is de grens reeds overschreden...
Ondanks dat ikzelf regelmatig naar sjoel ga en gelovig ben, vind ik dat niet gelovigen als medemens volkomen gelijkwaardig zijn aan gelovigen.
-
Wat 'belediging'van G-d betreft: Mensen die menen het voor Hem en Zijn Woord te moeten opnemen, die zijn pas beledigend bezig! Zij onderschatten nl Zijn grootheid.
De Almachtige is zelf uitstekend in staat om degenen die Hem mishagen te straffen.
'Heilige Strijders' of politieke partijen kan Hij hierbij missen als kiespijn...

wat een bullshit, of je nu door fundi's of straatterroristen wordt genaaid als nederlander maakt weinig uit, het hoor hier allebei niet thuis.

Bloodzone | 24-01-10 | 16:05
Ja Bloodzone ik kan dat uitleggen

"ZOLANG ER GEEN SUBSIDIE NAARTOE GAAT"
Er gaan bakken subsidie naar toe en dat al tientallen jaren lang.
Van jouw en mijn belastinggeld.

"EN ZOLANG DE NEDERLANDSE WET NIET WORD OVERTREDEN IS ER TOCH GEEN FUCK AAN DE HAND."
Huh... van welke planeet kom jij eigenlijk? Imams die in de moskee haat prediken. Die jou en mij uitmaken voor ongelovige varkens die vernietigd moeten worden.
Imams die zeggen dat homo`s van flatgebouwen gegooid moeten worden.
Imams die een Islamitische heilstaat voorstaan. (wanneer heb ik dat soort geluiden al eens eerder gehoord? Was dat niet een jaar of 70 geleden? In Duitsland of zo? Die vent met dat snorretje? Hm...weet nie meer.)
Dus haat prediken is volgens jouw geen wetsovertreding? Ik zal dat gelijk even door mailen naar Bram, heeft ie vast wat aan.

" maar laten we gvd toch niet onze eigen rechten in de prullenmand gooien"
Het zijn onze eigen bestuurders en politici die onze rechten
in de prullenmand gooien.
Wel eens gehoord van "Trias Politica"? De scheiding der machten? Misschien wel de belangrijkste hoeksteen van ons rechts systeem. Onze voorouders hebben hier honderden jaren voor gevochten. Het proces tegen Wilders is de eerste keer dat dit rechtsprincipe is verlaten. Dit is de eerste keer dat een Hof op de stoel van de aanklager is gaan zitten. Het Hof heeft het OM bevolen Wilders te vervolgen hoewel het OM dit niet wilde. Het zou het Hof sieren als ze de feitelijke berechting over zou laten aan een ander Hof, maar ze heeft dit nagelaten en gaat Wilders zelf berechten. Aanklager en rechter zijn dus één en dezelfde. Denk eens na, hoe onafhankelijk is dit Hof dan nog?
Hiermee is een gevaarlijk precedent geschapen. Voortaan mogen dus aanklager, rechter (en dus ook beul) één en dezelfde rechtspersoon zijn.
Toevalligerwijze is dit ook één van de kenmerken van de Sharia rechtspraak.
Toeval? Als je dat gelooft dan geloof je alles.
Hoe dan ook de "Trias Politica" ligt dus in de prullenbak. Helaas.

Dus Bloodzone, zoals Min. Pres. Colijn al zei in mei 1940 "De regering waakt over U, gaat U nu maar rustig slapen", oogjes toe en snaveltjes dicht. Welterusten!

Enkele reis thuisland? Kunnen ze daar verder radicaliseren. Maar nooit meer terugkomen graag. trouwens 18 mosketen? Dat zijn er al 18 teveel...

Ik zou zeggen, blijf weg!!

De Almachtige is zelf uitstekend in staat om degenen die Hem mishagen te straffen.
'Heilige Strijders' of politieke partijen kan Hij hierbij missen als kiespijn...
Ahasveros | 24-01-10 | 16:27
Oké, kunnen de illegale joodse nederzettingen opgeheven worden dan? Want als Hij het wil ontstaan ze van zelf.

L Ron Hubbard 15:58 " ik verwacht niet dat Nederland al over tien jaar door imams wordt geregeerd " ik ook niet, maar dan moeten we er wel wat aan doen. Want ondanks dat volgens jouw cijfers slechts 4% in NL moslim zou zijn (is eerder richting de 7%, maar goed) heeft inmiddels een kwart van de studenten op de Hogeschool Rotterdam een niet-westers allochtone achtergrond.
www.hogeschool-rotterdam.nl...
En met het voorkeursbeleid komen zij naar verhouding te veel op de plaatsen waar de macht zit. Nu al zijn er meer mensen met een islamitische burgemeester dan dat er islamieten zijn in Nederland.

Lol, een cursus schapenhoeden dus. Onee, geitenhoeden in dit geval. Waar gaan ze naartoe trouwens? Een leuke kinderboerderij misschien?

Tjonge jonge, wordt er iets bedacht om radicalisering tegen te gaan, is het weer niet goed. De meeste reaguurders hier zijn gewoon een stelletje hersenloze rascisten! Bij het woord Islam gaan bij jullie blijkbaar al de negatieve bellen rinkelen. Stel je eens open, gebruik je hersenen asljeblieft een keer.

De cursus '' omgang met hulpverleners '' mis ik nog in het verhaal

Het is eigenlijk wel wat makkelijk te volgen. Potentiële radicalen parkeer je gewoon tijdelijk bij de gematigden. Want het gros van de Nederlanders denken dat gematigde moslims bestaan, net zoals gematigde kannibalen en gematigde koppensnellers.....
Kortom: wat de multi-cul 'gematigde moslims' noemt, zijn niets anders dan 'nog niet geactiveerden'............
.
De islam hoeft van mij niet de wereld uit, zolang ze parasiteren op hun eigen bevolkingen; maar hier graag even niet....

@copywriter | 24-01-10 | 16:53

Uh, wat jij daar allemaal schrijft heb ik ongetwijfeld zelf ook al eens geschreven, en ja ik weet alles af van trias politica.
Maar lees je eigen stuk nu even door, en kijk dan wat erin staat.
Je hebt het over Imams die haat prediken, die een islamitische staat willen en dergelijke. Voor het eerste heb je wetten. Die misschien wel wat strikter mogen maar in ieder geval als je haat tegen personen predikt dan overtreed je de wet. Voor het 2e, laat ze lekker prediken over een islamistische staat (zeer hypothetisch, want zit jij in elke moskee te luisteren wat ze zeggen ?). We leven in een democratie, en we gooien ook geen kaalkopjes het land uit, of communisten omdat ze zonodig een andere staatsvorm willen. Zodra er eenmaal plannen zijn om geweld/regering omver te werpen, dan kun je ingrijpen. En daarvoor heb je een goede AIVD nodig.
-
Sorry, maar jij vertoont tekenen van radicalisering. Je leest niet goed wat ik schrijf, je haalt er zomaar dingen bij. En gaat nergens op in. Je neemt maar wat aan, en lult dan uit de hoogte.
-
En nee ik ben geen Chamberlain, verre van dat, maar ik heb ook niks met figuren zoals jij. Veel schreeuwen, weinig wol.

Enkeltje 'Verwegistan' ?

Bloodzone | 24-01-10 | 17:45

Eén pilotproject vindt plaats bij 10 Amsterdamse moskeeën die zijn aangesloten bij de RVM. De RVM heeft hiervoor een subsidie ontvangen van de gemeente Amsterdam. Het andere pilotproject vindt plaats bij 8 moskeeën uit de rest van Noord-Holland, die zijn aangesloten bij de RVM. Hiervoor heeft ACB Kenniscentrum subsidie ontvangen van de provincie Noord-Holland. In eerste instantie richt dit project zich op de besturen, de imams en de jonge en oudere bezoekers (vrouwen en mannen, meiden en jongens) van de Marokkaanse moskeeën.

Bloodzone | 24-01-10 | 17:45
Ik heb hieronder de aanklacht. Kun jij me even het vonnis wijzen?

Homoseksualiteit is een ziekte die schadelijk is voor de maatschappij en die vooral de jeugd bedreigt'', zei de Marokkaanse imam Khalil el-Moumni in het televisieprogramma Nova. En in NRC Handelsblad beaamden vier andere vooraanstaande imams die hier wonen en werken, dat ook zij homoseksualiteit scherp veroordelen. Homoseksuelen in Nederland zijn woedend. En zij niet alleen. Honderden mensen hebben afgelopen dagen de website van de Gaykrant bezocht waar je een boodschap voor de imams kunt achterlaten. Anderen, waaronder ex-scheidsrechter John Blankenstein (homo) hebben bij de politie een aanklacht ingediend omdat ze zich gekwetst voelen. Preken de imams onverdraagzaamheid?

Bij de commotie over de uitspraken van de imams spelen andere dingen een rol. Het gaat vooral om het gezag waarmee de uitspraken zijn gedaan. Een imam is niet zomaar iemand. Hij kan grote invloed hebben op de moslims die onder zijn hoede staan. In Nova kwamen ook jonge Marokkanen aan het woord die ‘griezelden' van homo's. Volgens sommigen zouden deze jongens wel aan het ‘poten rammen' kunnen slaan als de imam zegt dat homoseksuelen een gevaar voor de samenleving vormen. Als dat niet allang gebeurt.


Bloodzone | 24-01-10 | 17:45
De essentie van mijn post is dat de islamisering van Nederland zich door bewust toedoen en met behulp van onze eigen politici en bestuurders al aan het voltrekken is. Niettegenstaande de in onze samenleving ingebouwde rechtszekerheid, welke langzaam maar zeker aan het afkalven is.

betalen wij dit weer samen?

@ Zo dan! 17:18 de islam is geen ras, racisme schrijf je zo, en het is maar de vraag of zo de radicalisering wordt tegen gegaan, daarvoor is minder islam nodig en meer secularisering, klotskop.

Prof. Drs. Klavan | 24-01-10 | 18:33
Ja, wie anders!

Bloodzone | 24-01-10 | 17:45
Eeh.. by the way, "En gaat nergens op in" zeg jij.
Ik heb drie belangrijke punten uit jouw verhaal behandelt en je zegt "gaat nergens op in." Huh...?
Nou laat ik het dan eenvoudiger zeggen zodat jij het allemaal wel begrijpt.
Kijk het zit zo, de Finnen verneuken onze politici.
Onze politici laten zich verneuken door de Finnen.
Onze politici verneuken jouw en mij.
Jij en ik worden verneukt.
Zo duidelijk?

Bloodzone | 24-01-10 | 17:45
Eeh.. by the way, "En gaat nergens op in" zeg jij.
Ik heb drie belangrijke punten uit jouw verhaal behandelt en je zegt "gaat nergens op in." Huh...?
Nou laat ik het dan eenvoudiger zeggen zodat jij het allemaal wel begrijpt.
Kijk het zit zo, de Finnen verneuken onze politici.
Onze politici laten zich verneuken door de Finnen.
Onze politici verneuken jouw en mij.
Jij en ik worden verneukt.
Zo duidelijk?

Fijn, ons belastinggeld wordt gebruikt om moslimjongeren nog islamitischer te maken, want dan komt alles goed. Slim bedacht hoor (weer een subsidiepotje aangeboord), maar ipv meer religie/irrationaliteit zou meer onderwijs/rationeel denken wellicht beter zijn geweest.

Hoeveel van die haattempels hebben we eigenlijk al in Nl?
Als er al 10 van die dingen in A'dam staan........

Het wordt tijd dat het aantal gereduceerd gaat worden en nieuwbouw moet afgelopen zijn.

NEE tegen islamisering.

Waarheen?

Getver. nog maar 1 post per kwartier. Deze thread loopt op z`n einde.
Ik kap er mee. Doei.

Enkele reis, naar ik aanneem?

Ik ben vast niet de eerste die de vraag stelt wie dit geintje betaalt.

lauwebal | 24-01-10 | 19:47 Zie Wishbone | 24-01-10 | 18:02

Kennelijk is het AIVD rapport uit 2004 nog steeds niet gelezen door velen.

Op studiereis....komen ze nooit meer terug?......

heel goed idee.Ik denk hierbij aan een 3 daagse bijeenkomst met elke dag een spreker
1e dag Cohen met thee na
2e dag Kabouter Pecholt wie hem begrijpt mag direkt op vakantie naar
iran
3e dag Geert wilders. Na afloop zet hij ze op het vliegtuig marokko
;

blauwe zander | 24-01-10 | 12:09
www.youtube.com...
Deze?

@Wishbone | 24-01-10 | 18:02
Okee, ook geen verrassing dat ze subsidie ontvangen. SCHANDE. Maar hetzelfde geld voor de rest van de geloofsorganisaties(christelijk,joods,boedistisch whatever) dus laten we ze allemaal met dezelfde tred aanpakken a.u.b.!
-
@Wishbone | 24-01-10 | 18:11
Moeilijk, persoonlijk vind ik dat het moet kunnen hetzelfde als dat mensen de holocaust ontkennen, hoe vies en goor dat ook is. Mijn grens is als hij zijn volgelingen oproept om geweld te gebruiken. Maar once again, dat gaat voor elk geloof op. Denk nu maar niet dat christenen echt open staan voor homo's. Ze tolereren ze wel, doen ook wel aardig. Maar het is toch 'not done'. Das best, en ik weet dat de islam fanatiek is, maar toch.
-
@copywriter | 24-01-10 | 18:26
En daar geef ik je ook helemaal gelijk in. Maar om dat te bestrijden, moeten we dan zelf ook maar alles weggooien ? Ik vind van niet. Ik ben van mening dat onze democratie het wel aan moet kunnen. Punt is dat vanwege slappe ruggegraten van bestuurders e.d men niet voet bij stuk durft te houden. Theeft in essentie niks met democratie te maken, dat dat niet opgewassen is tegen de islam, het heeft te maken met mensen die buigen en het in de reet nemen.

@copywriter | 24-01-10 | 18:53
Wanneer verneuqen politici ons niet...

Bloodzone | 24-01-10 | 21:41
Het verschil is dat we van de andere religies geen geweld hoven te verwachten. Er gaan ook geen subsidies naar de andere religies om het tuig wat de straten onveilig maakt op te voeden. We moeten ze dus absoluut niet op dezelfde manier aanpakken.

Je kan je ook een ons zoeken naar de veroordelingen want die vind je gewoon niet, dit soort haatzaaien, wat mogelijk ook nog eens tot geweld,(voorbeelden te over) leidt valt onder de vrijheid van religie....

@volksmenner | 24-01-10 | 17:00
Je kunt het eauk anders zien:

Als Hij de nederzettingen afkeurt, ruimt Hij ze zelf wel op!
Heeft Hij geen haatprekende 'Heilige Stijders' voor nodig...

@Wishbone | 24-01-10 | 21:47
Als er speciaal extra geld naar Islamistische organisaties gaan, speciaal om tuig in gareel te houden, dan ben ik daar op tegen.
-
Ik ben nogal huiverig om alleen de Islam aan te pakken. Ik denk dat je dan toch de verkeerde kant opgaat. Waarom word er geen algemeen strenger beleid uitgevoerd met betrekking tot immigratie. En dan is de rest die in Nederland woont gewoon Nederlander (met ..... achtergrond). En dan in Nederland de straffen wat omhoog, de politie instructies geven om hun taak na te leven (namelijk bescherming/hulpverlening) van/voor de burgers.
Waarom loopt men weg in dat ziekenhuis? Waarom werden de speurhonden richting AZC van hogeraf teruggeroepen(vaatstra), waarom durft men tuig niet aan te pakken(Maroc,geel,zwart,wit, maakt me niet).
Als we ons gewoon daar op richten, zijn we al een heel eind.

De echte vraag blijft natuurlijk: Uit welk potje het geld voor deze reis komt?

Sorry ik bedoel de HAMvraag

Best dat ze definitief op reis gaan, als ze dan dientengevolge nooit meer in Europa terugkeren. Verbeter de wereld, begin bij de remigratie!

Wat een geweldig idee, is er niet meer wat we voor ze kunnen doen? Ik vind het ook nogal sneu dat die bootreis destijds niet doorging voor bepaalde mensen, misschien kunnen we geld inzamelen zodat ze alsnog er ff tussenuit kunnen?
Shit wat een land zijn we geworden zeg.

Corruptie gaat verder dan snoepreisjes. Dat is achter de schermen nog meer geld aanbieden en een extra bouwvergunning voor een Moskee, in ruil voor de al decennia durende poppenkast van doen alsof er daadwerkelijk iets constructiefs gebeurt.

Ik las: "Moskeebestuurders op subsidiereis"

copywriter | 24-01-10 | 18:53
Jij gaat inderdaad op zaken in als een kip zonder kop! Alles wat je daar roept omtrent wat (sommige) imams roepen over homo's roepen ook al je christelijke kerkbroeders verrekte gek. Alleen zij doen er nog een schepje bovenop door zelf die homo's nog een keer als ze nog heeeeel jong zijn in hun reet te nemen achter in het biechthokje van de kerk.
Waarom reflecteer je niet al die zaken die je nu noemt op alles wat er wel niet gebeurd in de nederlandse kerken en onder die smerige advocaten. Waarom ga je niet in op je eigen landgenoten constant in het nieuws komen voor het verkrachten en aanranden van kleine kinderen. Van zwemlereren tot rechters en begravenisondernemers die lijken fu*cken. Rot toch op met je lariekoek man. Mensen als jij praten uit frustratie en angst, angst die ze zelf niet eens meer begrijpen of zien en als dolle honden reageren op dit soort discussies. Kom maar op maat, ik lust je rouw!

Moslimator | 25-01-10 | 09:44
rouw = rauw

Betaalt mijn belastingeld daar ook aan mee?

copywriter | 24-01-10 | 18:53
Wat zie ik nou toch ineens ?? Wat toevallig zeg !!!

Kerkleider hekelt homoseksualiteit
www.spitsnieuws.nl...

is er zojuist opgezet door spitsnieuws, al is het niet om mijn reactie kracht bij te zetten : )

Moslimator | 25-01-10 | 10:02
Het verschil zit hem in het geweld waar de muzelman om bekend staat. En ga nou niet over kleine kinderen neuken beginnen want de kerk kan nog heel wat leren van de muzelman wat kinderneuken aangaat....

".. en radicaliseren ze minder snel." Dus ze radicaliseren uiteindelijk toch wel?

Wishbone | 25-01-10 | 10:17
In welk geweld? heb jij dan niet geleerd hoe Nederland de afgelopen Eeuwen met deze mensen (homo's) is omgegaan en hoe deze werden aangepakt? Het is niet eens twee decenia dat Nederland homo's accepteert en zich hier bij neer heeft gelegd. Kom jij mij nu vertellen dat Nederland het weer allemaal goed voor elkaar heeft voor homos en dat moslims de agresoren zijn? Nogmaals, ook voor jou geldt hetzelfde. Kijk naar de feiten en accepteer gewoon dat wat in de pers voorkomt over imams, moslims etc de business is van vandaag en horde mensen als jij hiervoor de krant kopen. De feiten zeggen nogmaals dat je mede landgenoten er volop op losverkrachten, kinderen misbruiken, bedrijven die mega fraudes plegen, illegale oorlogen voeren enz enz. DAT zijn feiten die gaan over een heel land. Een imam die wat roept is een imam en een individu die interpetatie geeft aan wat ie leest. Ik ben ook moslim en een homo kan ook moslim zijn. Hij kan zelfs een betere moslim zijn dan iemand die niet homo is. God weet wat er in de harten van de mensen zit en alleen hij kan erover oordelen. Geen imam of andere geestelijke!

Gesponserd door Wouter Bos

Moslimator | 25-01-10 | 10:49
"De feiten zeggen nogmaals dat je mede landgenoten er volop op losverkrachten, kinderen misbruiken, bedrijven die mega fraudes plegen, illegale oorlogen voeren enz enz"
-heeft U hier cijfers van? Ik, autochtone blanke belastingbetalende Nederlander, maak me namelijk niet aan de door U bovengenoemde feiten schuldig, mijn zeer brede kennissenkring ook niet. Bovendien de samenstelling van etniciteiten in gevangenissen geven een heel ander beeld.
"Kom jij mij nu vertellen dat Nederland het weer allemaal goed voor elkaar heeft voor homos en dat moslims de agresoren zijn?"
- Ik kom dat in ieder geval niet vertellen, dat vertelt de feiten, nieuwsberichten zoals ze zijn al.
"een homo kan ook moslim zijn. Hij kan zelfs een betere moslim zijn dan iemand die niet homo is. "
" heb jij dan niet geleerd hoe Nederland de afgelopen Eeuwen met deze mensen (homo's) is omgegaan en hoe deze werden aangepakt? "
Ik heb het in mijn leven, ik ben 47 jaar oud, nog niet meegemaakt dat iemand vanwege homosexualiteit is opgehangen. Mijn inmiddels overleden ouders en grootouders ook niet. Daar heb ik met hen over gesproken.
waaruit blijkt dat in de Koran? En waarom vertellen vele Imans (niet 1 maar velen) anders. Waarom worden Homo's in bijvoorbeeld Iran en Nigeria opgehangen?
" God weet wat er in de harten van de mensen zit en alleen hij kan erover oordelen. Geen imam of andere geestelijke! "
Waarom zijn er dan Imaans? Waarom luistert de gemiddelde moslim elke vrijdag naar een Imaan? Wie heeft dan in feite de leiding in de Islam, of beter gezegd wie vertegenwoordigt de Islam, wie is woordvoerder van de Islam?

Waarom worden moslims woedend, gaan helemaal uit hun dak vanwege een paar tekeningetjes (Cartoons in Denemarken ) Een flutfilmpje ( Fitna en Submission ) en waarom gaaan ze niet zo uit hun dak als er in naan van Allah en P.Profeet Mohammed aanslag worden gepleegd?, kinderen worden uitgekleed, verhongerd, verkracht en vermoord (Rusland, Beslan), meisjes de hoofden worden afgesneden (In Basra, Irak omdat zij geen hoofddoek droegen, in Indonesie omdat ze Christenen waren?

Moslimator | 25-01-10 | 10:49
ik kijk naar de feiten, de feiten zijn dat de overgrote meerderheid van de potenrammers de muzelman is. Amsterdam is van homo hoofdstad vervallen tot een stad waar de homo niet meer hand in hand kan lopen. In Nederland heet het kinderneuken dan ook pedofilie, in muzelman landen heet het een huwelijk.

En kijk naar de cijfers bij het CBS, drie keer raden welke bevolkingsgroepen procentueel negatief de hoofdmoot aanvoeren. Ik ken de koran en de hadith en de homo mag gewoon van een berg afgeflikkerd worden. Omdat een homo zegt dat die moslim is weerhoudt een andere moslim niet om hem van die hoge berg af te flikkeren.

AKMMOR A-TEAM | 25-01-10 | 11:20
Wat ik je heb verteld zijn feiten waarover dagelijks rechtszittingen zijn. Voor alle zaken die ik heb genoemd kun je een arhief terugvinden in de nieuwsbladen en nieuwssites zoals jij ook dit nieuwsitem hebt gevonden. ga nou niet ontkennen dat dit allemaal toevallig aan je aandacht is ontsnapt. Ik heb tig zittingen bijgewoond (rechtbank Den Bosch) over deze zaken (ivm studie). Dat zijn inderdaad feiten en uitspraken van rechters. Zo zaten er ook tig uitspraken bij over marokkaanse draaideur ratten etc. Ga ik ook niet ontkennen of goedpraten. En voor de rest heb ik het niet over wat elke moslim in de wereld uitvreet maar om de moslims die hier met ons leven in Nederland. Ik ga iedere vrijdag naar de moskee, dus IK kan je uitleggen wat de rol van een imam is. Een imam verkondigd het woord van de Koran en geeft uitleg over de Koran en de Soenah. In de 25 jaren dat ik nu naar de moskee ga (heb er tig bezocht) heb ik nog noooit, maar dan ook nog nooit een imam horen oordelen over mensen of agressie horen vetkondigen hier in NL. En nogmaals er zullen vast imams bijzitten die het wel doen, maar die zitten hier dan verkeerd. Een imam heeft geen leiding over de islam, maar wel invloed op mensen zoals een ouder, politiek figuur, docent of wie dan ook ook invloed kan hebben op jou.
Waar zie je mij verder aangeven dat homos hier zijn opgehangen? Ze zijn wel lang verstoten geweest van de samenleving tot ene Milk in de stated begon met het opkomen voor homos en hun rechten. Nederland volgt de states dan natuurlijk weer en gaat mee zoals normaal. Dat is niet eens 30 jaar geleden toen homo zijn nog taboe was en een homo nergens binnen kwam en aangenomen werd. Ook ik heb een vader en opa die hier als migrant leefden en de situatie kenden. Tevens mijn NL buurman en het het volledige archief op wiki geven dit aan. Check zelf maar. En nogmaals, we praten hier over NL en niet over de rest van de wereld. Als ik de paus erbij moet halen en al die andere stromingen vanuit het christendom en de gruwelijke dingen die uit naam van het geloof zijn gedaan zijn we morgen nog niet klaar.

Wishbone | 25-01-10 | 11:24
Ik heb het niet over of homo's wel of niet hand in hand kunnen lopen. Dit is NL en we dienen ons hier aan te passen. Een homo kan een homo zijn in NL en doen wat de NL staat toestaat. Dus alle remmen los voor de homos in NL. De personen en kleine rot crimineeltjes die ervoor zorgen dat er angst heerst on de homos in Adam moeten gewoon kei en kei hard aangepakt worden. Zijn volges mij namelijk die klote leijers die er inderdaad voor zorgen dat ze de negatieve hoofdmoot aanvoeren en volgens mij doen ze er hun best voor om de nr 1 te blijven zijn. ik zeg exportere die hap!!!

Waar ik het met name over heb is puuuur dat zonder enige kennis en kunde jij hier aankomt kakken met je ik ken de koran en de hadith en daar staat dit en dit. Ik wil dan oook nu van jouw weten welke authentieke overlevering of Soerah uit de koran dit vermelden in de context die jij aangeeft. Ik ben moslim en ga nogmaals als 25 jaar naar de moskee en lees boeken etc. Nog nooit heb ik dit gehoord wat je nu zegt.

Abu Dawud (4462) - The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said, "Whoever you find doing the action of the people of Loot, execute the one who does it and the one to whom it is done.".

Abu Dawud (4448) - "If a man who is not married is seized committing sodomy, he will be stoned to death."

Bukhari (72:774) - "The Prophet cursed effeminate men (those men who are in the similitude (assume the manners of women) and those women who assume the manners of men, and he said, 'Turn them out of your houses .' The Prophet turned out such-and-such man, and 'Umar turned out such-and-such woman."

al-Tirmidhi, Sunan 1:152 - [Muhammad said] "Whoever is found conducting himself in the manner of the people of Lot, kill the doer and the receiver."

Het verhaal over de homo van een moskeet afflikkeren zet ik er vanavond even bij....

nou vooruit....

Others he ordered to be stoned. One of the earliest and most authoritative commentators on the Koran, Ibn ‘Abbas (died 687) blended both approaches into a two-step execution in which “the sodomite should be thrown from the highest building in the town and then stoned.” Later it was decided that if no building were tall enough, the he could be shoved off a cliff. Regardless of the exact method,

“Moslem Jurists agree that, if proven of guilt, both of them should be killed. However, jurists differ on the methodology of capital punishment (7).”

There are seven countries in the world that carry the death penalty for homosexual acts, and all of them justify this punishment with sharia.

-weggejorist-

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief