Mobiel

'Cijfers kilometerheffing kloppen niet'

Volgens de VVD worden de echte cijfers over de kilometerheffing niet naar buiten gebracht. "Wij hebben heel wat anders gehoord, dan in de mooiweerverhalen wordt gepresenteerd. Dit is onacceptabel", aldus het liberale Kamerlid Charlie Aptroot tegenover De Telegraaf.

De echte cijfers zouden heel wat anders aangeven dan wat door minister Camiel Eurlings naar buiten wordt gebracht. "De minister zegt dat 68 procent van de automobilisten erop vooruitgaat, maar de cijfers van het ministerie tonen heel wat anders aan.”

In de Tweede Kamer zou een besloten briefing hebben plaatsgevonden over de zaak, waarover niets mag worden gezegd.


W. Zuidberg | 08-02-10 | 09:14 | 125 reacties

Reacties

what's new?

raar dat zo'n bericht me niet en verbaasd en..dat is raar

ik neem ook aan dat niemand de illusie heeft dat ze kloppen. Dit is Grijs 1 en dus word je op bijbelse grondslag bedonderd.

Ik zou eens kijken hoeveel het bedrijfsleven er van gaat opsteken en waar de onderhoudscontracten naartoe gaan..., want je denkt toch niet dat de automobilist hier beter van dient te worden ?

Natuurlijk man. Als je meer dan 5000km per jaar rijd ben je al duurder uit. Nog niet eens rekening gehouden met spitstarieven. Ik rij 30000km per jaar dus autorijden word minstens 6x zo duur voor mij in de toekomst. Dat gaat toch alle perken te buiten man. Diefstal. Schandalig.

Van welke andere zaken krijgen we wel de feiten te horen?
Dit kabinet is heel erg goed in het mooi weer spelen terwijl het onweer gonst aan de horizon

ome sjors | 08-02-10 | 09:18
Tis ook raar dat et raar is...

Gelukkig een toet vd zaak met mijn 70.000km.jr.....

Als Charlie en zijn VVD kloten hadden dan zouden ze die cijfers TOCH naar buiten brengen. Dan maar een schorsing, maar als het waar is wat ze zeggen dan is dit volksverlakkerij!

Misschien is het handig voor het begin van het kabinets periode een kleine 6 maanden tot 48maanden te kijken wat het volk wil. Als het volk iets niet wil dan voeren we het als kabinet gewoon netjes in, is het volk zeer ontevreden maar in het kabinet is juist iedereen dik te vreden.

Aptroot kan het weten, want als er één partij ruime ervaring heeft met bedonderen-met-cijfers is het de zijne wel

-weggejorist-

@ Randy McRanderson | 08-02-10 | 09:18
Cursusje hoofdrekenen voor beginners misschien wat voor jou? Dus bij elke 5000 km ben je 100% duurder uit?

liegen en bedriegen en zakkenvullen daar gaat het allemaal om in de politiek ...

@ superappelflap | 08-02-10 | 09:22

En dat hebben de meeste. De mobilisten die relatief korte afstanden rijden zijn de dupe. Het zal dus de mobiliteit van de mensen aantasten, en dus de vooruitgang van de Nederlander stoppen. Geheel in de conservatieve aard van het CDA tezamen met de persoonlijke gegevens die op straat te grabbel liggen.

Uiteraard worden we er weer keihard bijgenaaid. Dat is geen nieuws. Maar nu weten we het van te voren, fijn zeg!

Want die kilometerheffing gaat er komen hoor. Dat wil Camiel gewoon zo graag, dus ja...

Definitief einde van de kilometerheffing. (en van de democratie)
"Aptroot moest na afloop van de briefing naar eigen zeggen zelfs zijn aantekeningen inleveren."
www.telegraaf.nl...

Iedere automobilist die ook maar het geringste vermoeden heeft dat de kilometerheffing beter, eerlijker of goedkoper is dan het huidige systeem,is A niet goed snik, B verliefd op Camiel Eurlings of C. Camiel Eurlings zelf.

Gut wat een verrassing.... NOT! Natúúrlijk gaat de gemiddelde automobilist meer betalen dan ie al deed! En waarom? Omdat de kosten van de ontwikkeling van heel dat systeem + de invoering ervan + dat kastje in je auto + de periodiek afrekening terugbetaald moeten worden! Iedereen weet toch: niets voor niets. Net als bij de invoering van de Euro, toen maakte de regering ons óók wijs dat er voor de burger niets zou veranderen, behalve de muntsoort..... nou het resultaat weten we imiddels. Voor degenen die nog steeds euro-oogkleppen op hebben: Alles in ongeveer 2x zo duur geworden!!!!

En Pechthold wacht eerst op een brief!

Niet te vergeten dat wij, als automobilist, de kosten van de wegvallende BPM mogen dokken.

En de Gristen Unie doet natuurlijk vanuit het zijspanbakje fanatiek mee met de grote liegbeesten, maar dan wel nadrukkelijk op compromis-basis. Dat dan weer wel.
Het heeft er veel, zo niet alles van weg dat de overheid tracht de kloof tussen bevolking en overheid met leugens te dempen.
Maar Lügen haben kurze Beine!
De Firma List & Bedrog kan de verhuisdozen al wel vast bestellen!
Ze hebben het volk belazerd en bedonderd.
De maat is VOL!

Die echter cijfers heb ik hier ook liggen. 99,5% van de autorijders gaat er op achteruit en levert heel haar privacy in. Niet meer over de wallen rijden, naar een afwerkplaats, te hard rijden, stiekum een eenrichtingsweggetje verkeerd inrijden, parkeren op een invalideplaats, nee, straks kan er niets meer.

Patsie | 08-02-10 | 09:24
Wat zit jij nou allemaal te kletsen? Voor wat ik nu aan wegenbelasting betaal kan ik dadelijk maximaal 5000km rijden zonder duurder uit te zijn. Ik rij 30000km. Dus een simpele rekensom leert dat ik in de toekomst minstens 6x zoveel ga betalen.

Dit plan kost nu al zo troosteloos veel geld... Alleen al de tijd die ik er op m`n werk aan besteed de betreffende artikelen te lezen... Miljoenen....
Eurolings, sta op... verman uzelf.... geef toe... bied je excuses aan... en ga weer lekker wegen verbreden..

Met alle kgchrrristelijke normen en waarden van dit kabinet worden we, uiteraard, natuurlijk, gewoon genaaid. Het kgchrrristendom doet al 1700 jaar niets anders.

Genaaid wordt je toch... Misschien dat de GristenUnie er nog bij kan afdingen dat autorijden op zondag ook in het spitstarief valt. Zondagsrust kun je ook afdwingen!

peetd2 | 08-02-10 | 09:25 Bijna: "zo veel mogelijk vangen en er zo min mogelijk voor terugdoen", daar draait het om, dat is niet anders als in het bedrijfsleven.
Het verschil met het bedrijfsleven is dat er in de bedrijvensector concurrentie mag ontstaan zodat er uiteindelijk voor de betaalde centen altijd nog iemand is die wel wat levert, omdat ie anders "out of business" is.
Maar die concurrentie heeft de politiek geëlimineerd door met behulp van het machtsmonopolie af te dwingen dat er maar 1 overheid mag bestaan.
Maw. je moet betalen. Maar als je er al wat voor terugkrijgt is dat puur omdat de politiek daar nog niet tegen opgetreden is.

Het gemakkelijkst zou zijn om de houderschapsbelasting in de benzine te verdisconteren. Maar volgens de regering gaan dan alle mensen die in de grensstreek wonen in België of Duitsland tanken en dan werk het systeem van kiloemterheffing zogenaamd nog niet... Echter, IEDEREEN die in de grensstreek woont tankt al over de grens, omdat het daar sowiesogoedkoper is. Dat zal gewoon niet veranderen. Wat waren eigenlijk die voordelen van kilometerheffing ook al weer, minder files? hahahaha Eurlings denkt echt dat we gek zijn hoor! Het is gewoon volksverlakkerij dus!!! En oh ja, hoe zat dat ook al weer met die Europese gedachten, dat er grensoverschrijdende vrijheid is van goederen en diensten, hè Eurlings? Ouwe katholieke oplichter!

Tja, zullen wel gedacht hebben: 'wat het ICCP kan dat kunnen wij ook'.

Een regeling in het leven roepen, waarbij de burger erop vooruitgaat.
Dat zou nieuw zijn...

@superappelflap | 08-02-10 | 09:22
Waar haalt 'de zaak' dan de centjes vandaan om uw 'toet' straks te betalen?
Zelfs de Jumbo wordt straks duurder, als er per product per kilometer afgerekend moet gaan worden.

ja breng gewoon de waarheid naar buiten en laat die bom gewoon barsten. we zijn allang toe aan een nieuw kabinet.

dienstweigeraar... | 08-02-10 | 09:23 VVD doet wat ze nú doen moet: oppositie voeren jegens het regeringsbeleid.
Waar waren de andere partijen toen (volgens u) de VVD ons met cijfers aan het bedonderen was?

Waarom zouden ze in godsnaam aan zo'n project beginnen als ze er niet veel meer geld mee zouden verdienen.

Charlie Aptroot is net zo schuldig aan het belazeren van het volk als Camiel zolang hij de werkelijke cijfers niet naar buiten brengt uit angst voor een eigen schorsing. Als volksvertegenwoordiger dien je je eigen belang op zij te schuiven voor die van het belang van het volk. Kennelijk kan Charlie dan (ook) niet.

De brandstofaccijns blijft, inclusief het kwartje van Kok, de BPM blijft, de motorrijtuigenbelasting blijft en de kilometerheffing komt er gewoon bij, mark my words

laagvliegert | 08-02-10 | 09:39 zie ook CynicalBastard | 08-02-10 | 09:37

*Schrijft smeekbede aan Angela Merkel om ons komende meimaand te komen bevrijden van het duivelse regime Balkenende*

-weggejorist-

laagvliegert | 08-02-10 | 09:39 Ah, excuus, ik miste de nuance even. Een lekje vanuit de VVD zou wel op z'n plaats zijn ja, in het kader van goed oppositie voeren.
Ook daar geldt: waar zijn de andere partijen (uit de oppositie) nu dan?

CrackDonalds | 08-02-10 | 09:41 op nr 1. staat "blijven zitten waar ze zitten."
Want geef toe, als je ziet wat ze allemaal achter de rug hebben en hoe weinig ze hebben neergezet, dan is dat ronduit knap.

Ieder volk krijgt de regering die het verdient.

Waarom stemt de meerderheid van NL altijd op van die kl*te partijen? Omdat het sukkels zijn.

Bij verkiezingen hoor je alleen maar wat er allemaal "beter" gaat worden. Dat gaat dus geld kosten.
Ik wil graag eens een stel partijen die gaan roepen waar allemaal op bezuinigd gaat worden zodat de overheidsuitgaven eindelijk een omlaag gaan ipv omhoog.

the truth is out there.....X....nou kom op Charlie Aptroot help deze regering eens flink om zeep, wat kan jou die schorsing schelen .....

Ze weten het allemaal beter voor ons in Den Haag... we hoeven niet na te denken, we hoeven alleen maar te dokken. Straks zijn er weer verkiezingen, dan staat het geneuzel van asielzoekers etc. etc. en de hypothecaire aftrek staat weer op topic nr. 1 zodat de rest vergeten wordt... Daarna moeten we ze dankbaar zijn dat we onze aftrek nog hebben en kunnen ze het nog verder voor ons verzieken. Referendums is ook kant en klare bullshit, voorbeeld: een referendum of we in europa willlen ja of nee.... we stemden nee en een jaar later bracht ons kabinet een veto uit en we zaten erin... so F*** it... ik heb absuluut geen vertrouwen meer in ze.

Besloten briefing? Godverdomme ze zijn weer bezig...

Wat nou vertrouwelijk? WOBben die handel!

Het moet toch mogelijk zijn om met een WOB-verzoek die cijfers boven tafel te krijgen?

@CynicalBastard | 08-02-10 | 09:41
Geeft niet :) ik moest alleen wel even nadenken ... waar doelt CB precies op.

Klimametergate.

Overheid en integriteit, dat zou vernieuwend zijn.

Ik betaal geen wegenbelasting wegens gebrek aan CO2 uitstoot, dus het kan voor mij alleen maar duurder worden.

Feit is gewoon dat we een stel gevaarlijke gekken in de 2e kamer hebben neergezet, en dat is eigenlijk alles dat erover te zeggen valt. Hoe eerder ze er weg zijn, hoe beter.

68% gaat er op vooruit? Volgens mij gaat iedereen er op achteruit.. Tenzij je het omzeilen van files goed op waarde kunt schatten.

Ze blijven ons gewoon belazeren en bestelen

ik zou best teveel willen betalen voor zo'n goed plan

peetd2 | 08-02-10 | 09:44

klokkenluiders krijgen geen wachtgeld, geen pensioen en geen mooi commissariaat toe. Dat wil de partij van Aptroot ook niet. Het is één grote maffia-bende in Den Haag en niemand mag uit de school klappen weet je wel?

superappelflap | 08-02-10 | 09:22
En wie zegt dat de baas die km heffing voor jou gaat betalen? Dat heb ik nog geen werkgever horen zeggen namelijk.

ecologiste | 08-02-10 | 10:05

ach ja hoop doet leven toch...iedereen zou zo graag deze kabinet zien vallen...wij in ieder geval wel

Ik voorspel een kilometergate waarbij ene meneer Eurlings gaat roepen dat ie geen een fout meer zal accepteren.

Q: "De minister zegt dat 68 procent van de automobilisten erop vooruitgaat, maar de cijfers van het ministerie tonen heel wat anders aan.”
Persoonlijk denk ik dat 68 % en meer er heel fors op achteruit gaat. KM-heffing is leuk voor gepensioneerden en dames met boodschappenkarretjes, de rest zal diep in de buidel moeten tasten om dit te gaan bekostigen. Ik heb onze medezeggenschapsraad al gevraagd hoe de baas er straks over denkt, want ik ga niet nog meer betalen om alsjeblieft op mijn werk te mogen komen. Daarnaast ben ik ook nog van mening dat ik eigenlijk geld toe zou moeten krijgen, want leuk is autorijden allang niet meer. Je hebt ogen op steeltjes nodig om te voorkomen dat je door derden in de prak gereden wordt.

Natuurlijk is dit het geval; niet voor niets heeft een grote meerderheid TEGEN het plan gestemd omdat we het juist niet vertrouwen. Dacht je nou echt dat Eurlings 68% erop vooruit laat gaan? Dan moet je die 32% wel heel hard naaien om er als overheid niet op achteruit te gaan.
Dus nee, verbazen doet het me niet, integendeel! Camiel kan dat kastje in een donker holletje proppen en zijn biezen pakken! Hoop dat het hem echt de kop gaat kosten, de gladjanus!

We stemmen op bepaalde figuren, omdat we ze minder wantrouwen, gaan ze op in een besloten briefing, met geheimhouding!?
Laten we met z'n alle nooit meer stemmen!!

@123theplacetobe | 08-02-10 | 10:06
.
De zakelijke kilometers zal ik niets van merken.
Ben inderdaad bang dat de prive km doorbelast (kunnen) gaan worden...

Voor domme boeren onder ons welke denken dat je 6x duurder uit bent
www.anwb.nl...

6x Ver vandaan, zelfs met een hummer, maar als een een beetje status auto hebt betaal je met kilometerheffing jezelf helemaal blauw.
Wat me opvalt is dat met middenklasse je met of zonder kilometerheffing bij 25000 hetzelfde betaalt. Daarna gaat het niet zo snel, maar toch naar boven.

Net even doorgekeken, het heeft niks met klasse te maken maar met de leeftijd. Als de eigenaar van een nieuwe 307 4,6 cent betaalt, betaalt iemand met een koekblik uit 1995 10 cent. Bij jaarkilometers boven 10.000 verdwijnt je geld als sneeuw voor de zon.

peetd2 | 08-02-10 | 10:11

Natuurlijk alle druk op Aptroot zetten! Gisteren was er bij ARD een programma met Anne Will over het al dan niet aankopen van gegevens van zwartgeld spaarders in CH. Het is zo'n programma als P&W maar dan voorgezeten door 1 vrouw waar iedereen wel iets mag zeggen en ook de echt kritische personen niet worden uitgenodigd.
De discussie spitste zich erop toe of het hier ging om gestolen gegevens en of de overheid zich niet schuldig maakte aan heling. De vermogens en speculantenbeschermers (3 stuks) vonden het onverteerbaar dat de overheid gegevens zou kopen, de anderen (2) vonden het wel goed want en zo werd een voorbeeld gegeven, we vinden het toch ook goed dat we een beloning uitloven voor het opsporen van vrouwenhandelaren ook al zijn de gegevens dan onrechtmatig verkregen door de informant? Het gaat toch om het volk dat wel keurig belasting betaalt en miljarden in de banken pompt en ontslagen wordt omdat er aandeelhouders zijn die bedrijven ertoe dwingen mensen te ontslaan en er vervolgens met de honderden miljoenen, mljarden mee naar de Zwitserse banken lopen? Ik hoorde dat 70% van het Duitse vermogen in handen is van 10% van de mensen. Elk jaar groeit dat vermogen en de ratio met de gewone Duitse ingezetene.
Aptroot zou een held worden wanneer hij de gegevens bekend maakte ook al zou hij zijn baan verliezen. Of zijn de VVD-ers dan ineens niet meer solidair en laten hem vallen? Nou dan kan Geert hem toch uitnodigen mee te doen met de PVV?

@superappelflap | 08-02-10 | 09:22
Ik ook maar hoelang denk jij dat het duurt voordat er gezegd wordt: prive kilometers mogen niet door de werkgever worden vergoed. Gelijkheidsprincipe en meer van dat soort crap.


Het kabinet blijft met geld smijten, alleen naar de verkeerde zaken, maar dat wisten we allemaal allang...

@fullmetalterrorist | 08-02-10 | 10:22
Alleen jammer dat de naar buiten gebrachte cijfers dus niet kloppen en het allemaal schandalig hoger uitvalt. Daar ging dit bericht nu net over volgens mij.

68 procent van de Limburgers gaat er waarschijnlijk wel op vooruit.

Alleen degenen die een grote nieuwe auto kunnen kopen gaan erop vooruit. Iedereen gaat dezelfde kosten per kilometer betalen maar deze grootverdieners hoeven veel minder BPM te betalen dan de gemiddelde man. Er wordt ook geen onderscheidt meer gemaakt in zware en vervuilende auto's. Vooral de PC-hoofdstraat tractor gaat er fors op vooruit en die hadden volgens mij al niks te klagen. Al met al een heel slecht plan dus.

Liegen, bedriegen, negeren van feiten, ontkennen van de werkelijkheid, draaien etc, dat is de kern van dit kabinet van PvdA, CDA, en CU.

Minister Eurlings is van plan de kilometerheffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er wordt een belasting-
technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent dan dat de belastingdienst minder inkomsten krijgt. Gelooft u dat dus maar niet!
Neen, hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert elke seconde die u rijdt. Waar u rijdt. En hoe hard u rijdt.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per kilometer betalen. Van woonerf tot snelweg. Vanuit uw garage tot uw eindbestemming.
Weliswaar komen de wegenbelasting en de BPM te vervallen.

Dat betekent: als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30.000 kilometer u thans ¤ 356 per jaar aan wegenbelasting betaalt.
In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is dus: 30.000 x 6,7 is ¤ 2.010 per jaar.
365 Euro wegenbelasting - ¤ 2.010 euro Kilometerheffing = ¤ 1.654 in de min, oftewel betaalt u meer!

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van Eu 40.000 of meer .
Bijvoorbeeld: U koopt een Porsche 911 Carrera voor de prijs van maar ¤ 119.250. Daar gaat dan 40 procent BPM van af. Dat is ¤ 47.700,=
U betaalt dus maar ¤ 71.550,=
Dat is toch snel verdiend die ¤ 47.700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlanders geen auto kopen van ¤ 71.550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van tussen de ¤ 5.000 tot 8.000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja, en de staatskas natuurlijk. U bent nl. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg dus "neen" tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

www.kilometerheffing-nee.nl...

Als u dit niet ondertekent, zult u via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, ziet u het al voor u? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!! MORE THAN EVER!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een Betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt dan houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan al uw vrienden, want waar het CDA nu mee bezig is, mag nooit gebeuren!
We zijn toch (nog ) een democratie????

ecologiste | 08-02-10 | 10:26

juist ja , helemaal mee eens , en zo zijn er taloze voorbeelden te noemen , klimaathoax , waar ze ook omheen draaien...onderzoek na onderzoek, wat een geld het allemaal niet moet kosten...kilometerheffing weer een middel om de burger mee te melken, het is ieder voor zich daar in denhaag, eerlijkheid is ver te zoeken daar, wat is nederland het toch beu...maar goed het is zo 2012 ..nog ff wachten tot alles naar zijn klote gaat

@fullmetalterrorist | 08-02-10 | 10:22
leuk om zo te vergelijken , ik rij een grote mpv en ga dus over de "gratis"grens heen bij 7000KM en dan tel ik niet eens de provinciale opcenten mee die straks op een andere (duurdere) manier opgehoest moeten worden.dus die 5000 km die hier ergens genoemd worden zijn echt wel reeël.
daarbij komen alle bestuurders van electrische autos die betalen nu niets aan belasting en straks wel per km..

Charlie Aptroot wordt binnenkort weggejorist?

Rein Zuidergeest | 08-02-10 | 11:02
Als je niet 24/7 gevolgd wil kunnen worden moet je dat lulijzer uit je broekzak halen.

@ ¿Ya tu Sabes? | 08-02-10 | 11:18

Touché

De regering bedenkt alleen dingen die ons geld gaan kosten ipv opleveren,
dus is die kmheffing gewoon het zoveelste middel om nog meer geld uit je zakken te kloppen.
Ik heb ergens een keer gehoort wat je per km zou moeten afrekenen, en dan kun je er donder op zeggen dat die kmprijs om de haveklap verhoogd zal worden ivm steeds hogere kosten van het onderhoud van het systeem, en vooral aan bonussen en gouden handdrukken voor de top van de desbetreffende instantie die de kmheffing gaat beheren.
Verder is het een aanslag op je vrijheid, want nu weet je wat je op voorhand moet betalen, en mag je voor dat bedrag onbeperkt rondrijden, en met de kmheffing niet, en dan zullen veel mensen de deur niet meer uitgaan
omdat ze bang zijn dat ze achteraf een te hoge rekening krijgen.
Weg dus met die zieke graaiplannetjes! De huidige wegenbelasting bevalt prima, dus verzin maar wat anders kutkabinet!
Verder slaat het ook nergens op dat de oldtimerregeling in het leven is geroepen die zegt dat alle oldtimers na 1987 niet meer wegenbelastingvrij
zullen worden, want ook die auto's worden klassiekers, en hoeven ze niet bang te zijn dat er steeds meer oldtimers bij komen, want ook oldtimers
hebben niet het eeuwige leven, en worden deze na verloop van tijd ook ingerolen voor een jonger exemplaar, dus verdwijnen de oudste exemplaren vanzelf uit het straatbeeld.
Ook in duitsland en belgië hebben ze een oldtimeregeling, dus is het discriminatie dat wij wel moeten blijven dokken om een oldtimer op de weg te houden, dus moet die regeling mooi weer terugkomen.

als Aptroot de ware gegevens niet naar buiten is hij gewoon net als de rest een laffe hond en is zijn campagne geen reet waard.
zoals meerdere dingen van de vvd
altijd een grote bek maar aktie nemen ho maar

vroeger zag je vaak nog mercedessen w123 en w116 rijden, en die maken nu langzamerhand plaats voor mercedessen w124 en 126 om maar even bij 1 merk te blijven, dus komen er geen oldtimers bij, maar schuift het gewoon op, want de oudste oldtimers maken gewoon plaats voor nieuwere oldtimers,
dus komen er echt geen duizenden nieuwe bij, want ook oldtimers hebben niet het eeuwige leven.

rekeningrijden = VOLKSVERLAKKERIJ

ik heb het voor me zelf uitgerekend, ik moet dan 8000,- euro per jaar aan heffing gaan betalen.
1 waarvan moet ik dat betalen?
2 waarom moet ik zo absurd veel betalen?
3 ZO gaat mijn koopkracht toch extreem hard achter uit?
4 Ik betaal nu maar 1000 euro per jaar aan HB

Overheidsmaatregel waarvan de heffing minder voor de schatkist zal opleveren is nonsens.

@ crackdonalds

Het lijstje van dingen die het kabinet wel goed hebben gedaan:

1. animal sex willen ze toestaan. Dan komen mijn goudvis en ik toch nog aan onze trekken.

2. kinderen (10 -18 jaar; zie netwerk.tv) ,doorverwezen naar jeugdzorg ,naar het buitenland gestuurd waar ze zonder toezicht kinderarbeid verrichten. Dan kunnen ze toch een beetje staatsschuld aflossen en kweken we goodwill in europa. En als de problemen niet zichtbaar zijn in eigen land bestaan ze niet toch.

3. Mensen geinjecteerd met rotzooi voor een mild griepje. Dat is stimulering van de farmaceutische industie, kan toch nooit slecht zijn.

Wie regelmatig de agenda voor kamercommissies bekijkt, die weet, dat er alsmaar meer BESLOTEN vergaderingen zijn en deze "briefing" was er een van, vorige week. De burger en belastingbetaler wordt hoe langer meer buiten spel gezet door deze junta, op alle fronten. NeDDRland is Nederland niet meer.

-weggejorist-

"besloten briefing".
Echte democratie volgens de formule Balkenende-Bos.
Afgekeken van de PvdA.

Bewuste oplichting van het volk !
Liegen en bedriegen is de NORM van deze regering !
-
Volk, KOM in VERZET !

Komende week staat de kilometerbeprijzing mbt europese wetgeving wederom op de commissie agenda. Natuurlijk BESLOTEN!
________________________________________
Besloten
Tijd: 16:00 -18:00 uur
Plaats: Suze Groenewegzaal

Soort: Technische briefing
Voortouwcommissie: Verkeer en Waterstaat

Europese aspecten van de Wet kilometerprijs

www.tweedekamer.nl...

Is het in dit land niet strafbaar om het volk te bedriegen of zijn onze
(mis)leiders soms onschendbaar?
Ieder weldenkend mens kan toch uitrekenen hoeveel meer, dit geintje de burgers gaat kosten? Onze achterbakse politici (criminelen) moeten z.s.m. opgesloten worden. Het is genoeg geweest met de leugens en zakkenvullerij!
Het doel van de kilometerheffing is.. dat alleen de rijken nog mogen rijden en het gewone volk op de fiets mag gaan werken. Dit is toch pure discriminatie en oplichting? Kan het volk geen aangifte doen tegen deze dievenbende?
We zijn het zat!

@¿Ya tu Sabes? | 08-02-10 | 11:18
Een lulijzer kun je uitzetten, dat kudtkastje niet (is zelfs strafbaar).

Het doel van de kilometerheffing is.. dat alleen de rijken nog mogen rijden en het gewone volk op de fiets mag gaan werken.
@wissels | 08-02-10 | 13:01

Dat zou ik dan wel weer fijn vinden: geen busjes of wegrottende Saxo's meer op de weg.

@wissels | 08-02-10 | 13:01
Het doel van de kilometerheffing is.. dat alleen de rijken nog mogen rijden en het gewone volk op de fiets mag gaan werken.
Oh, wat zal ik dan ongelooflijk ziek worden... Fietsen is niet mijn ding, nooit geweest ook, had er als kind al een tyfus hekel aan. Bovendien is het te ver.

En dan nog eens wat; hoe kan een welnadenkend mens er akkoord mee gaan dat een ander, in dit geval dus die overheid, aan je auto komt en er iets in bouwt en dan ook nog eens registreert hoe en waar je je beweegt. Ik vind dit een grof schandaal en wat is het volgende? Een camera in je eetkamer om te kijken of je niet teveel of wel goed eet? Het moet echt niet veel gekker worden in dit land.

Het juist de bedoeling dat het veel duurder wordt.
Dan wordt het tenminste weer een beetje rustiger op de weg.
@Symmachus | 08-02-10 | 13:11
Juist: hoe heerlijk zullen die Opel-, BMW- en Volkswagenvrije wegen rijden!

C.Mill | 08-02-10 | 13:58
Ach joh, maak je niet druk. Iedereen zorgt er zelfal voor dat de overheid je overal en altijd kan vinden of registeren want iedereen heeft een mobieltje!

tja, het privacy element is in deze discussie bullshit, maar het is gewoon oneerlijk dat hardwerkende mensen meer meoten gaan betalen voor niks

daarnaast, stel je wil dit toch invoeren, benzine accijnzen omhoog? simpeler, goedkoop en minstens net zo doeltreffend?

dat een neoliberale regering dit soort plannen bedenkt :S tegen de principes va elke stroming en tegen de stem van heel het volk!

peacemaker | 08-02-10 | 14:38
Ja, maar volgens mij kan ik mijn mobiel uitzetten en zelfs als ik dat wil in de plomp gooien, dat kastje straks niet. Althans laat ik het zo zeggen, ik kan het me niet permitteren mijn auto het zot in te rijden.

ach, het OV is nu al 2x zo duur geworden.
dus auto rijden, zal dan nog steeds goedkoper blijven, ondanks de kosten.

Wel of geen privacy, wel of niet meer betalen, wel of niet effectief tegen files. Dat doet er allemaal niet toe.

Alleen al het feit dat invoering van de km-heffing tientallen, zo niet honderden miljoenen Euro's gaat kosten is reden genoeg om er tegen te zijn.

En dan laat ik de gegarandeerde overheids-IT-fail nog buiten beschouwing.

jah lekker klote die km heffing dat is gewoon al duidelijk dat het een grote nepperij is ..

ik rijd een kleine diesel (en dan praat ik over echt klein) (VW) met een GROENE label.. en na even rekenen kom ik uit dat ik na 13.678km duurder uit ben per jaar.. (gemiddeld verbruik van 1:20-1:27) en ik rijd gemiddeld dus zon 80 a 90dkm per jaar.. met andere woorden ik ben dus bijna 8x zo duur uit.. nu heb ik ervoor gekozen om redelijk groen van A naar B te rijden wordt je alsnog afgestraft... het slaat zowiezo nergens op.. en niet te denken aan de diefstallen die gaan volgen vanwege de kastjes die uit je auto gesloopt worden.. zodat men "gratis"kan rondrijden op andermans kosten... maja daar denken ze niet meer aan.. verzekeringen die duurder gaan worden met andere woorden.. het is en blijft een melkkoe...en dat zal het ook altijd blijven ook.

En wij burgers, wiens maandelijkse brutoloon bijna volledig in belastingen verdampt, mogen niet weten wat er met ons geld gebeurt....

Ik heb in ieder geval al een behoorlijke toename van Provinciale opcenten er bij gekregen.
Maar goed, de verloren investeringen van de provincie in Icesafe moeten ergens op verhaald worden.
Wat mij ook dwars zit, is het feit, dat mijn overleden ouders hun erfenis naar ons, na jaren sparen zo gemakkelijk gestript wordt.
Eerst inkomstenbelasting, daarna uiteraard vermogensbelasting voor hen elk jaar..
Vervolgens na het overlijden, ja, u raad het al, belasting over de erfenis, over geld, waar al belasting over betaald is, plus nog een keer, vermogensbelasting.
Hoort er allemaal bij.

Maar natuurlijk wordt er tegen ons gelogen. Het gaat meer kosten en de files verdwijnen niet. Wedden?

Een besloten briefing? Dat doet mij aan iets zeer ondemocratisch denken. Zolang het over de bloemetjes en de bijtjes gaat, mag de burger alles weten. Zodra het om iets zeer ingrijpends gaat, mogen we er niks van weten. Ik herinner mij een gezegde: 'goede dingen zien het daglicht, kwade dingen komen uit de duisternis.'

@Vur | 08-02-10 | 14:46
Deze regering heeft geen ene fluit met liberalisme (of neo-liberalisme) te maken, de socialisten van de PvdA waren altijd al collectivistisch, en bij het CDA zit het corporatisme al eeuwen in het bloed, een stroming die ooit tegen het liberalisme is ontstaan. Vandaar ook dat de bestedingen van de overheid van 45% naar 50% van het BNP zijn gestegen, en een toekomstig kabinet weer puin mag gaan ruimen.

we worden met zo'"n beetje met van alles en nogwat bedrogen en het blijft
maar doorgaan tot dat er een revolutie uitbreekt!

Wie durft er nu nog te beweren dat we niet belogen en bedrogen worden?!

Er komt geen eind aan.
Een revolutie zou misschie zo gek nog niet zijn.
Het zooitje onbetrouwbare regenten dat we nu als regering hebben moet zo snel mogelijk weg.
Hopelijk ruimen ze het veld nog voordat deze grootscheepse beduvelarij door de kamer gewrongen wordt.
Ik zal er ieg geen traan om laten.

Als "68% van de automobilisten erop vooruit gaat" betekent dat ze minder zouden gaan betalen, kan het inderdaad nooit kloppen; in dit land is er NOG NOOIT een automobilist minder gaan betalen...
.
Iedereen die in die lulverhalen van onze nationale roverheid gelooft, is naief of heeft in de afgelopen 50 jaar geen krant gelezen, laat staan TV of internet gezien.

Iemand al eens opgevallen dat kilometerheffing in het partijprogram van de VVD staat?

Sinds wanneer doet de overheid iets waar je als burger op vooruit gaat?? = contrictio in terminis. Niemand gaat minder rijden, maar iedereen gaat (uiteindelijk) wel meer betalen.
.
Als Eurlings echt wil dat de automobilist er op vooruit gaat, zou hij een paar extra rijbanen laten aanleggen, belasting verlagen en zichzelf ontslaan. Waarom zijn er eigenlijk geen bedrijven die samen een tolweg bouwen?
.
Anyhoe, kilometerheffing is -net als inflatie- de zoveelste laffe achterdeurmethode om nog meer geld uit onze zakken te kloppen.
.
Altijd als ik aan de overheid denk, voel ik me genaaid. En dat is niet lekker.
.
*is weer even opgelucht*

contradictio in terminis

ik doe er lekker allemaal niet aan mee! /me sloopt alles uit de auto wat er niet in hoort en ik gooi lekker gewoon echte lood bij de benzine.. hmm beter nog.. dikke oude amerikaanse v8 aanschaffen gaat. _Hoef_ ik niet eens meer een weg te hebben.

De overheid haalt nu jaarlijks 16,5 miljard op aan de auto ( www.prinsjesdag2009.nl... ). Stel nu dat ze de belasting hierop willen verdubbelen in 10 jaar. Daarvoor zijn moeilijk argumenten aan te voeren en ze moeten strijd leveren tegen belangenorganisaties die worden gesteund door megabedrijven. Redelijk kansloos.
-
Maar zo ziet het er uit met km-heffing: Er worden jaarlijks 142 miljard kilometers gereden ( statline.cbs.nl... ), door 10 miljoen auto's ( statline.cbs.nl... ). Dat is 14.200km/jaar per auto. Een verhoging van 1 cent/km kost u daarmee 142 euro/jaar of zo'n 12 euro/mnd. Als de overheid 5x zo'n verhoging doorvoert in 10 jaar, dan kost u dat uiteindelijk 60 euro/mnd extra. Daar gaat u niet voor protesteren, zeker niet omdat het geleidelijk gebeurt. Maar het levert de overheid jaarlijks 14,2 miljard extra op. Dan is de belasting alsnog verdubbeld. Km-heffing is een veel eenvoudiger instrument om meer belasting binnen te harken.
-
En omdat we in de handhaving het proportionaliteitsbeginsel kennen, mag je gezien de torenhoge boetes die staan op ontduiken, verwachten dat km-heffing erg duur gaat worden.

@Brouhaha | 08-02-10 | 18:02
Psies. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar.

@Allemaal | 08-02-10 | 20:46
--
Zonder ook maar een moment afbreuk te willen doen aan uw betoog: u rekent of redeneert te netjes. Als het om belastingen en belastinginning gaat, is geen sprake van 'proportionaliteit' maar komen er termen als 'omgekeerde bewijslast', 'economisch delict' en 'honderd procent boetes' om de hoek kijken, gepaard met draconische inningsmethoden. Als het om de centjes van de staat gaat, is de Nederlander rechteloos - en vogelvrij.

@azoturie | 08-02-10 | 21:29
Hmm, ik blijf moeite hebben met het principe van belasting: Diefstal onder dreiging van geweld.
En wanneer de bevolking toch niet in opstand komt, is het proportionaliteitsbeginsel inderdaad verspilde moeite. Ik zou een slecht politicus zijn.

ik ben de gelukkige bezitter van 2 nationaliteiten ,Belg/Nederlander, woon vlak bij de belgische grens, ga dus kamertje "huren"bij vrienden in belgie en autootje kopen in Belgie, er is toch geen controle waar ik woon en mijn aow krijg ik ook naar Belgie overgemaakt. Veel succes met jullie Eurlings en zijn kastje, jullie hebben er per slot van rekening zelf op gestemd de vorige keer!

@Frederik Puntdroad | 08-02-10 | 09:40

Ja, laat de Duitsers maar binnenvallen op 4 mei, dan vieren we het op 5 mei! Krijgen wij toch nog een fatsoenlijke Autobahn en nooit meer geouwehoer met het OV. Schaffen we het koningshuis af en dumpen we de JSF maar ontwikkelen zelf een fatsoenlijk model. Kunnen we trouwens ook mooi met wintersport in eigen land.

Waarom zijn we eigenlijk hiermee gestopt?
Een goed moment om daar nu weer mee te beginnen:
www.vogelezangverhuur.nl...

gaat u straks stemmen?
uw vingerafdruk (zgn voor het id/paspoort ) zit dan op een stembiljet van de staat,
die graag uw vingerafdruk wil hebben op het papier
waarop uw politieke keuze staat vermeld . . . . . . .
we zijn al te laat . . . . . . .

Opkrassen met die kieloomeeterheffing of anders doe ik het zelf wel en blaas ik lekker als "buitenlander" met mijn cotweecaddilac rondjes in den haag

de wegenbelasting verdwijnt zegt Eurlings
ja maar ongeveer 50% van het bedrag wat ik maandelijks betaal aan belasting is provinciale opcenten.
deze verdwijnt dus NIET.
die zal op een andere manier worden geïnd.
wedden dat die ook lekker omhoog gaat!
Nee we worden gewoon weer genaaid.
weet je nog de tijdelijke verhoging van de benzine
het kwartje van KOK
ja hoelang is tijdelijk
dus wat is het woord van de regering waard?
NIKS?

Alweer de zoveelste FAIL waarschijnlijk. Ze hebben het nog niet ingevoerd en de fouten drijven als grote olievlekken boven op de zee...

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief