*

Formatie op scherp door bezuinigingen

CDA, VVD en PVV liggen met elkaar in de clinch over de bezuinigingen. Daarover schrijft De Volkskrant vanochtend.CDA en VVD willen de werkloosheidsuitkering beperken en het ontslagrecht versoepelen, maar Geert Wilders heeft geen zin om veel toe te geven op die gebieden. De PVV-voorman vindt dat hij met het accepteren van een hogere AOW-leeftijd al genoeg heeft ingeleverd.

Over de bezuinigingen in de zorg worden de VVD en het CDA het niet eens. De christen-democraten vinden de verhoging van het eigen risico in de zorg die de VVD voorstaat veel te ver gaan. Ook de stevige ingrepen die de liberalen in het verzekeringspakket voorstellen, gaan er bij het CDA niet in. De PVV is sowieso tegen harde ingrepen in de zorg.

| 19-08-10 | 08:44 | 98 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

oh oh... hier zit links op te wachten... Femke krijgt spontaan een multiple orgasm als ze dit leest op de vroege morgen...

Hele bericht is uit een grote 'zegsman' duim gezogen. Bron De Telegraaf, die dit soort berichten ijskoud de wereld instuurt en afwacht wat het effect is. Ze lijken het ANP wel.

@JohnBoyKiller | 19-08-10 | 08:49

En gelukkig is het een linkse krant die het meldt. Dus ik vraag me af met hoeveel korrels zout (lees: kilo's) je dit bericht moet nemen...

@dubbert | 19-08-10 | 08:50
'Daarover schrijft De Volkskrant vanochtend.'

Uhuh.

"CDA, VVD en PVV liggen met elkaar in de clinch"
Is dit nieuws?

Ik verwacht dat de volkskrant met minstens drie pagina's, twee columns en nog een special in het zaterdag katern gaat uitpakken, over dit gegeven.
Allemaal in het kader van de volstrekt neutrale berichtgeving, natuurlijk.

JohnBoyKiller | 19-08-10 | 08:49
Ik heb ergens horen zeggen dat een orgasme bij een vrouw creativiteit en logica beperkt.
Vandaar dus dat mevrouw halsema na elke mogelijkheid om haar mekkerende smoel open te trekken zelf niet in staat is om met oplossingen te komen...

Verder snap ik wel dat ze hier moeite mee hebben... zorg, ontslagregeling en werkloosheidsuitkering zijn al jaren punten waar de politiek met een grote boog omheen probeerd te lopen

Tuurlijk wil de PVV de werkloosheidsuitkering niet beperken... daarmee treft hij een aanzienlijk deel van zijn kiezers.

Berichten uit de Volkskrant moet je met een grote korrel zout nemen.
Het is een linkse krant en dat zegt alles.

Oh ja. Pas als het op Joop staat dan is het waar.

Het CDA ziet dat haar achterban geen gedoogkabinet wil, en zoekt een mooie uitweg uit de lopende onderhandelingen met de PVV. Denk ik dan, zo op de vroege morgen.

Dat word nog een hele klus samen regeren.
Ben het wel met Geert eens de zorg is nu al bagger.
Laat staan als we nog meer gaan bezuinigen.

Hopelijk zijn er goede alternatieven die net zoveel geld opleveren.

Kom op mensen het zat er aan te komen dat het een moeilijke formatie ging worden. Dit is nog maar het begin. Er moeten harde noten worden gekraakt. Ik denk dat het nog wel eens kan tegenvallen. Het zou zo maar kunnen dat er geen rechts kabinet komt.

JohnBoyKiller | 19-08-10 | 08:49
Daar wil ik Femkle ook wel mee helpen hoor

Of ze nu in de clinch liggen tijdens de formatie of over een half jaar ALS ze gaan regeren : Werken gaat dit minderheidskabinet met gedoogsteun van Gekke Geertje toch niet.
Tijd dat Beatrix opstaat als baas van dit land, met haar vuist op tafel slaat en zegt waar we naar toe gaan met dit land. Geen gelul, die kant gaan we op en als het je niet zint dan zijn er nog genoeg landen op deze wereld waar je naar toe kan verhuizen.

We zijn in Nederland inmiddels zo 'verwend' dat we denken dat wij burgers over zowat alles mogen meebeslissen. En daar gaan we nog eens aan kapot in dit land. Niet lullen, mouwen oprollen en werken verdomme! Er zwaar stront aan de knikker met de economie, veel erger dan wij met z'n allen kunnen bedenken, dus tijd voor actie!

Niks aan de hand, Balkenende en Bos stonden samen constant op scherp....
dat liep helemaal niet!

Wim-Lex | 19-08-10 | 08:59
ja en da geld natuurlijk niet voor cda/vvd.. alleen pvv heeft uitkeringtrekkers.... lutser

Kunnen we niet een kwart van de ambtenaren overhevelen naar de zorg?

Waarom besteden we nog aandacht aan die corrupte pcm club? Laat ze lekker verzuipen in hun eigen propaganda.

voorspelbaar en verwacht.waarom toch eigenwijs doorgaan met deze
besprekingen?

Hypotheekrente afschaffen kom je al een eind op weg

Geertje komt er langzaam achter dat als hij tegenover de twee grootste haaien uit de kamer gaat zitten, ze hem gewoon naaien waar ie bij zit. Terwijl ze hem een beetje macht voor bungelen poepen ze op al zijn 'speerpunten'. En nu moet ie kiezen: of echt de volledige PVV-ziel verkopen of de boel afblazen en al z'n kiezers teleurstellen. Gefeliciteerd Geert, dat krijg je als je wil gaan regeren zonder dat je gehinderd wordt door enige ervaring of kennis van zaken...

De werkeloosheidsuitkeringen zijn het probleem niet. Die lopen vanzelf af na maximaal 2 jaar. Het zijn de regelingen waar langdurig gebruik van gemaakt kan worden die echt het verschil maken.

Het ontslagrecht versoepelen ben ik ook niet voor.
-
Beperken van uitkeringen wel.
Mensen moeten zelf maar lekker voor hun geld zorgen.
Wie hard werkt verdient beter.

Misschien is het probleem wel dat wij een probleem blijven zien en niet de oplossing ???

@Henk003 | 19-08-10 | 09:25

En wie niet werkt kan volgens jou niet ontslagen worden?

point taken : 't bleek De Volkskrant i.p.v. De Telegraaf - dan is het nog steeds even slechte journalistiek alleen meer richting linkse propaganda. Volkskrant is een verlengstuk van de Staatsomroep en vice versa.

yonthe | 19-08-10 | 09:35
Als je niet werkt word je sowieso ontslagen....
Dus ik snap je niet??

Sorry ik bedoel natuurlijk als je niet werkt op je werk..

Hampy1 | 19-08-10 | 09:11
Paars-plus is ook afgeketst op de bezuinigingen. En aangezien we met een gat van 18 miljard zitten, is het altijd het hoofdgerecht. De enige combinatie die op dit punt aardig zou kunnen werken is een kabinet waarin de PVV met een aantal van de linkse partijen samen gaat werken. Dit zal helaas op andere gronden weer fout lopen.

@ WallieP | 19-08-10 | 09:09
Oh sorry heb ik je op je pikkie getrapt door je grote blonde opperhoofd te bashen? Of zit je zelf lekker op de bank je hand op te houden?

Moeten ze het werk niet weggeven aan Polen en Roemenen natuurlijk.
Dus... Niet zeiken, Geert heeft gewoon gelijk, principes zijn ook wat waard.
Misschien tijd om opnieuw te gaan kiezen, wedden dat Geert het dubbele aantal stemmen krijgt?

Off topic:
Gisteren stond er een stukje van Bert Brussen in mijn NRC.
Wat doet die dode boom hatende Twitteraar in mijn kwaliteitskrant waar hij zo lekker op heeft afgegeven?

Mensen!! Hou JOOP in de gaten!
Ik voorspel dat JOOP met dit nieuws GROOTS gaat UITPAKKEN!

@landgenoten | 19-08-10 | 09:44
Geert en principes? Was de AOW leeftijd geen breekpunt tijdens de verkiezingen?

Bericht van linksche menschen, geen aandacht aan besteden is allemaal agitprop. Laat ze maar met hun houtje touwtje jassen, hun abo op het OV en de z.g. biologische groentes. Ze hebben hun tijd gehad, af met de softheid, af met allochtonen knuffelen en vooral : geen open sandalen meer de komende 4 jaar.

Wat ik niet begrijp is dat het verhogen van het eigen risico in de zorg een bezuinigingsmaatregel is. Een verzekeringsmaatschappij is toch een particuliere instelling? Het verhogen van het eigen risico leidt daamee m.i. niet tot lagere kosten of meer inkomsten voor de overheid!
Kan iemand dit toelichten?

@CynicalBastard | 19-08-10 | 08:54

Je schrijft: "Allemaal in het kader van de volstrekt neutrale berichtgeving, natuurlijk". Naïef. Natuurlijk wil de Volkskrant (voor het gemak, de spreekbuis voor de linksmensch) geen PVV (al dan niet gedogend) mede aan het roer in Nederland. Zoals de Telegraaf (voor het gemak, de spreekbuis voor de rechtsmensch) dat wel wil. Dus schrijven deze kranten voor, door en over hun eigen doelgroepen. Da’s nooit anders geweest, wat is het probleem?

GerMonster | 19-08-10 | 09:55
Het is een open deur. Iedereen die kan lezen, ziet gelijk dat de PVV wat betreft bezuinigingen heel erg ver van CDA en VVD is verwijderd. Er zal dus iemand water bij de wijn moeten doen...... en iets zecht mij dat dat niet Rutte en Verhagen zijn. En dan kan Wilders twee dingen doen: slikken of stikken.

E-fm68 | 19-08-10 | 09:59
zecht = zegt, wat een weirde typo

gelukkig is er één iemand die z'n rug recht houdt!

@42
Soms moet je geven en nemen want regeren doe je met meerdere partijen.
Hij heeft iets opgegeven, alleen wil de rest (CDA en VVD) niets geven.
Ben het wel met je eens dat hij wel snel de AOW heeft weggegeven.

@landgenoten
Ben het met jou eens maar hopelijk heeft hij van deze fout geleerd.
Daarom geeft hij nu ook niet zomaar iets op hun hebben nog niets ingeleverd dus.

Henk003 | 19-08-10 | 10:09
Dat weet je niet. Het is alleen nog niet naar buiten gelekt.

En maar blijven roepen dat de PVV niet deugt

Niet aan toe geven Geert, laat de zorg met rust. We betalen ons nu al helemaal blauw aan de ziektekostenverzekering met eigen risico.

De Volkskrant is al weken bezig met een links offensief tegen deze formatie. De zwartmakerij leidt zelfs tot het publiceren van feitelijke onwaarheden. Pure indoctrinatie dus. http://dnp3782.notlong.com

Sorry, hier de correcte shortlink: http://goo.gl/K7lq

Linkse thema's die door de PVV verdedigd worden? Dat zal wel doodgezwegen worden op de extreemlinkse sites. Gewoon een beetje minder ontwikkelingshulp, soepsidie en immigratie en ze kunnen weer door.
Go Geert!

Ik snap zoewiezo deze hele move niet, door de eigen risico te verhogen pak je de chronische zieken aan die verplicht medicijnen moeten gebruiken bijvoorbeeld. Is juist de groep waar je het minste aan kan plukken en waar niet veel te bezuinigen aan valt. Dat de CDA eerst eens gaat bezuinigen aan die idiote subsidies aan aan het buitenland een aan de PVV toegeeft.

Wim-Lex | 19-08-10 | 09:43
Ben @ work ... jij?

@BensDerdeZus | 19-08-10 | 10:29
Ja, dus, en? Elke krant schrijft/vecht toch tegen zijn eigen vijanden en voor zijn eigen vrienden? Wat is het probleem?

Telegraaf (o.a.) en GS voor de mogelijke coalitie en De Volkskrant (o.a.) en Joop tegen. Iedereen weet wie voor/tetgen is, dus je weet wat je van wie leest. Nogmaals, wat is het probleem?

@Henk003 | 19-08-10 | 09:25
Jij hebt zeker ook geen verzekeringen. Als je ziek wordt of je huis afbrandt had je tenslotte maar moeten sparen, eigen schuld dikke bult!

eigen risico zorg versus ontwikkelingssamenwerking
ww-uitkering versus immigratie
AOW leeftijd verhoging versus soepsidiecircus
ontslagrecht versus bestuurslagenorgie

dit heeft niks met links of rechts te maken. dit heeft te maken met fatsoen. waar ligt je loyaliteit en voor wie kies je. voor je eigen land en economie of voor je eigen positie in stand gehouden door een stelsel van geldstromen gebaseerd op stemvee.

wanneer deze drie partijen kiezen om door te gaan op dezelfde voet, zal er een massaal afhaken van kiezers plaatsvinden en zal het maatschappelijk ongenoegen vreselijk toenemen. wilders vertegenwoordigd een klacht. die niet serieus nemen is heel onverstandig.

John Toroflex | 19-08-10 | 10:51
Ik had het over uitkeringen dus waar heeft u het over?

Dit gelul kost al klauwen met geld nu ga het er om wie er het eersten mee stop dat is de verliezer

Careswho | 19-08-10 | 09:57 Het probleem zit hem in de pretentie (die de Telegraaf niet heeft) van de Volkskrant om een krant van de hoogst mogelijke kwaliteit te zijn en dus aan neutrale berichtgeving te doen.
Zo gauw je ze beticht van "links zijn" (links? wij?) dan wordt dat ontkend, nota bene met een zgn. onderzoek nog ook.

Kijk dat vingertje van Geert eens, het is net Fransisco van Jeaule.... gnagnagna...

@CynicalBastard | 19-08-10 | 08:54 : Waar staat in de wet dat een krant volstrekt neutraal moet zijn dan?
Dan kun je de Televaag namelijk wel helemaal meteen afschaffen/verbieden.

# landgenoten | 19-08-10 | 10:05
Hoezo de Heer Wilders heeft de AOW weggegeven ?
Aan wie ?
Er is nog steeds niets beslist ten aanzien van de pensioenleeftijd , bent u het daar mee eens ?
Zo lang er geen beleidsbeslissing getroffen is en omgezet in wet is er nog steeds niets weggeven, akkoord ?
Zou het ook zo kunnen zijn dat het belangrijk te weten is hoe de invulling van de pensionsleeftijd bepaald wordt alvorens u akkoord te verklaren dat de Heer Wilders de AOW zou weggeven hebben ?
Vindt u ook dat u en velen met u hier heel voorbarig zijn met hun conclusies ?
Heeft u ook enig idee hoe dat zo komt ?

@CaresWho

+ 100. Altijd dat gemiep van rechts als er in een krantje iets negatief over rechts komt. Op links wordt namelijk helemaal nergens afgegeven. Laat vooral iedereen zijn eigen kant en eigen site hebben. Totaal geen probleem mee.

@ FunkyD

Geert heeft zijn breekpunt( zijn enige) al zo makkelijk weg gegeven. Deze site had op 1000+ reacties gestaan als Cohen dat had gedaan. Wees dan eens consequent en val dan ook je eigen leider eens aan op zijn onvolkomenheden.

Het is heel simpel. Er wordt een te bovenmatig beroep gedaan op uitkeringen en dus moet je er in snijden om het op termijn betaalbaar te houden. Al moet het nu ook weer niet doorschieten.

Je kan ook een kortere WW duur doen en die WW dan hoger maken. Verder kan je in de zorg nog wat bureaucratie weg saneren. Allemaal geen probleem.

Het zal wel weer een CDA'er zijn die dit gelekt heeft, zodat het naar de buitenwereld duidelijk wordt dat het CDA( en een beetje de PVV) dit kabinet nog een beetje sociaal houdt. Onder de saneringsdrift van de VVD.

Misschien is de VVD nog wel extremer op dit punt als de PVV op islam. Als het aan de VVD ligt houden we over een jaar of 10 bijna niets over. Enge partij. Niet op stemmen dus.

Had iemand het nog niet door dan ??? PVV = een hele linkse partij + wat allochtonen/moslim-bashing.

Poot stijf houden, met dat labiele CDA valt toch niet te regeren.

Zou het een idee zijn om wat er ook uitgekeerd wordt , hoeveel uitkeringen ook, dat er nu eens eindelijk prestaties tegenover gesteld zullen worden ?
Wordt het niet tijd van deels fysiek en psychisch beperkten, analfabeten, vermeende arbeidsweigenaars, beroeps uitkeringsontvangers, etc een maatschappelijke bedrage geeist wordt voor het geld dat ze ontvangen ?
Tijd voor goodbeye luilekkerland Nederland.

PVV is op sommige onderwerpen net zo links als SP.
Waarom wil Rutte nou per se met deze linkse neofascisten?

intrigant @ 11:39

Je loopt achter, Rutte wil niet met de PvdA.

We hebben immigratie en criminaliteit gehad, nu komt voor Wilders het moment om in te leveren. Anders strandt deze formatie op het zelfde punt als Paars-plus. VVD zal niet bij de PVV inleveren wat ze tegenover de PvdA te vuur en te zwaard verdedigd hebben.

@niet voor de hond | 19-08-10 | 11:43 : Als niet Wilders fan wil ik toch even opmerken : Als de VVD of het CDA daar op aanstuurt dan zal men ongetwijfeld een antwoord krijgen : Ongezien De Tyfus.

Want zo is die Wilders ook wel weer.

@Epictetus | 19-08-10 | 11:39 : Wat kun je uit je nek lullen zeg! Geniaal. 'Luilekkerland Nederland'... Mwahaaa! Je.Weet.Niet.Waar.Je.Over.Lult.

niet voor de hond | 19-08-10 | 11:43
Had Wilders ontwikkelingshulp al niet ingeleverd bij die farizeer van een Verhagen?

TM | 19-08-10 | 11:50
We zullen zien. Als objectieve toeschouwer constateer ik dat Wilders het AOW punt al inleverde voordat iemand iets aan hem gevraagd had. We zullen eens kijken of er nog meer zaken zijn die hij inlevert in ruil voor de door hem gewenste gedoogrol. Economisch gezien is de PVV gewoon gelijk aan de SP.

Wie maakt zich nu druk om AOW. Ik ben boven de 40 maar ik maak me hier helemaal niet druk om. Wie zegt dat ik 67 word. Bovendien iedereen krijgt voordat hij/zij 50 word wel met ontslag te maken. 40 jaar in dienst bij een baas bestaat niet meer. Vaste banen willen ze helemaal van af. Straks word het flexwerken en 0-uren contracten etc. Dus een baan van 09.00 tot 17.00 uur is straks uit. Is ouderwets. Bovendien ik heb gewerkt voor een winstgevend bedrijf een miljardenbedrijf die nog steeds vette winsten maakt, maar ons bedrijf ging wel mooi dicht vorig jaar. Na ontslag zijn 5 van mijn ex-collega;s gestorven aan de stress. Hart en vaatziekten, en kanker. Stress maakt ziek. Dus dat geert de AOW wat verhoogt heeft maakt mij niet uit. maar de zorg dat word straks een probleem. Ouderen krijgen straks geen kwaliteit meer in ziekenhuizen/verpleeghuizen. Er komen meer pyamadagen. mensen moeten de hele dag in de stront lopen omdat er te weinig personeel is. personeel loopt weg uit de zorg, omdat het slecht betaald en ze hebben/krijgen weinig uren op papier. Daar wil geert voor strijden. Meer mensen in de zorg voor een goed salaris. Dat de zorgpremie word verhoogt maakt mij niet uit. Dan ga ik toch niet naar de dokter. Ga ik vanzelf wel voor mijn 67 dood.

# kitty55 | 19-08-10 | 12:47
Zo , als u uw bijdrage terug leest, wat komt er dan bij u op ?

Er valt 6 miljard te bezuinigen door het onderwijs te hervormen. http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1409787.ece/Studiewissel_kost...
Dus blijf a.u.b van die zorg af. We zijn de afgelopen 10 jaar al 3x zoveel premie gaan betalen.. Bovendien maken zorgverzekeraars en zorgverleners elk jaar winst, dus waarom moet er nog meer geld uit onze zak geklopt worden?

@ WallieP | 19-08-10 | 09:09:
Ik zie uitkeringsgerechtigden niet op de VVD stemmen, nee.

@ landgenoten | 19-08-10 | 09:44:
Als de PVV de grootste partij zou worden, zou dat alleen maar leiden tot grotere problemen. Als VVD en CDA het nu niet eens gaan worden met de PVV, worden ze dat over een paar maanden na nieuwe verkiezingen ook niet. Effectief zijn VVD en CDA de enige partijen waar de PVV mee kan regeren want andere partijen heet Geert teveel tegen zich in het harnas gejaagd en staat hij, zeker op principieel vlak, te ver vanaf.
Het resultaat zal dan een langdurige formatie zijn waarbij uiteindelijk de grootste partij niet zal gaan regeren.

@ Dario Disco | 19-08-10 | 09:57:
De vergoedingen die onder de basisverzekering vallen, claimt de verzekeringsmaatschappij weer bij Het Rijk. Door het eigen risico te verhogen, krijgt de verzekerde minder vergoed en krijgt het Rijk minder claims.

@ fred6833 | 19-08-10 | 10:19:
Die partij deugt ook niet, net zomin als de fractievoorzitter van die partij.

@ funkyd | 19-08-10 | 10:32:
CDA heeft aangegeven geen bezuinigingen op het gebied van ontwikkelingshulp te accepteren. Dus dat wordt al een probleem.

@ minimá-armezusvan.. | 19-08-10 | 10:57:
"waar ligt je loyaliteit?"
Een retorische vraag, neem ik aan?

@ niet voor de hond | 19-08-10 | 11:57:
Wilders kan niet blijven inleveren.
Hij heeft de AOW-leeftijd binnen 24 uur na de verkiezingen laten vallen als breekpunt.
Op het gebied van ontwikkelingssamenwerking heeft het CDA geëist dat het huidige niveau van 0.7% BNP gehandhaafd blijft.
Op het gebied van immigratie en de EU hoeft Wilders ook niets te verwachten van de pro-EU-partijen CDA en VVD, evenmin wat betreft de eis dat Turkije niet bij de EU mag.
Als Wilders nu ook toe gaat geven op het gebied van zorg en WW verliest hij (een groot deel van) zijn geloofwaardigheid en mogelijk ook stemmen.
VVD en CDA weten dat ook wel en sturen hier juist op aan. Of Wilders geeft ze hun zin en dan komt hij in de problemen bij zijn achterban of de coalitievorming mislukt en dan kunnen Rutte en Verhagen de zwarte piet aan Wilders toespelen. In beide gevallen winnen VVD en CDA.

Epictetus voor mijn 67 een euthanasiepilletje.

@ random gast | 19-08-10 | 12:58:
Maar wat uiteindelijk hiermee gedaan zal worden, is dat niet de voorlichting beter en reëler wordt maar dat overstappen naar een andere studie ontmoedigd zal gaan worden.
Voor opleidingen betekenen meer studenten meer geld. Dat deze studenten later geen droog brood kunnen verdienen met dat werk, in zijn geheel niet geschikt zijn of de studie al tot zijn strot toe vol zit, doet daar niets aan af. De voorlichting zal dus altijd gekleurd blijven, net als de meeste krantenartikelen.

Phoenix1977 | 19-08-10 | 13:02
Het CDA zit in een leunstoel: zij hoeven niet te regeren want ze hebben verloren. Daarnaast kan Maxime altijd dreigen met het CDA-congres dat een akkoord gaat afkeuren.
Dit zal dus hard tegen hard gaan en de PVV zal zwaar bloeden. Ze moeten compromissen sluiten. Doen ze dat niet, dan krijgen ze hetzelfde verwijt als na Almere en Den Haag: de PVV wil geen verantwoordelijkheid dragen.Het gruwelijke alternatief voor GW is namelijk een middenkabinet.
Daarmee levert ie zich met huid en haar uit aan het CDA, en in mindere mate de VVD.

Phoenix1977 | 19-08-10 | 13:10
Tuurlijk zullen HBO's en UNI's valse beloftes doen die ze uiteindelijk niet kunnen nakomen. Geen stageplekken, geen leraren, geen vakinhoudelijke stof etc..Misschien is het beter dat studenten voor bepaalde in mijn ogen onzinnige studies, gewoon geen studiebeurs meer kunnen krijgen. Misschien moet de kwaliteit van studies ook beter onder de loep worden genomen, en het maatschappelijke en economische belang/waarde van studies.
Anyway , genoeg andere dingen waarop bezuinigd kan worden.

@kitty55
Helemaal mee eens, jij weet waar je over praat

@epictetus
Jij zou eens wat meer tussen de regels moeten lezen, daar is veel uit te halen.
En ik las het al in een ander comment: Je lult gewoon uit je nek, ik wil me daarbij (disclaimer - bij dat comment) aansluiten.

@Phoenix1977
Over alle combinaties is wel wat negatiefs te zeggen, maar doorgaan op de huidige weg is geen optie denk ik zo, dat is ook wel gebleken bij de verkiezingen.

Volgens persbureau AL is dit allang een gepasseerd station. Over zorg en sociaal is allang een accoord als onderdeel van de 18 milj. bezuinigingen. Op dit moment is defensie en ontwikkelingssamenwerking onderwerp van gesprek.

Ik dacht dat rutte ons per 1 juli een kabinet had belooft

Als K in de schoenen van GW stond.
Liet K deze formatie ontploffen.
Nu het er naar uit ziet dat de pensioenen in gevaar komt,is het mogelijk deze groot aantal potentiele kiezers voor je te winnen, en zo je partij nog groter maakt.
En geloof me dat velen pensionarissen, zullen op hem gaan stemmen.
Want ze hebben geen vertrouwen meer in het CDA, en VVD, omdat die het hard wilt bezuinigen.
Dan kan het betekenen, dat de PVV de grootste partij zal kunnen worden, bij de volgende verkiezingen.
Want er komt geen links kabinet, omdat ze er niet uit zullen komen.

Phoenix1977 | 19-08-10 | 13:02
Als deze rechtse mogelijkheid er niet komen dan zal juist die partijen verliezen.
En dat is dat alle ouderen weten waar hun pensioenen in goede handen liggen.
Die ouderen hebben nu de macht en die zullen ze pakken ook.
Let op mijn woorden.......

@ kitty55 | 19-08-10 | 13:02
Goed idee.
Er is ooit lang geleden een film geweest, waarbij iedereen boven de 50 jaar vrijwillig euthanasie pleegde omdat zij niet meer voldeden aan de kwaliteit van werken die verwacht werd bij het productie proces.
Dit deden ze als ultieme bijdrage aan de maatshcappij en de economie.
Ik heb onlangs een betoog gevoerd voor een vereniging voor waardig sterven
om te bekomen dat je ook uit sociale redenen vrijwillig euthanasie kunt plegen en hierbij hulp kunt krijgen.
Juist omdat je straks de zorg niet meer kunt krijgen en/of betalen die je nodig hebt, het leven overleven wordt, je geen toekomst meer ziet, zelfs als je ervoor werkt.
Dat betekent dat voor jou de kwaliteit van het leven niet meer is wat je er van verwacht. Dan moet je het recht hebben op menswaardig sterven.
Nu moet je gaan hangen, voor een trein springen, of van een hotel of brug springen, kogel door je hoofd jagen, etc. waardoor ook anderen getroffen worden met de troep van je brokken die je achterlaat.
Deze vereniging is niet ingegaan op mijn verzoek om dit op de agenda te zetten.
Maar wat wil u onze samenleving heeft niet eens de Verlichting doorleefd, en leeft nog altijd onder het juk van de ideologie der religies op dat punt.

Al die uitkeringen GEWOON afschaffen!

Dan komt die tweede economische dip er zeker! Dan kan de VVD-middenstandsachterban ook bijstand gaan vangen.

Ik kots over de volkskrant en ik verpak mijn vis erin (maar nooit allebei).

Eens dat Wilders al genoeg heeft ingeleverd met het opgeven van de AOW.
Tijd voor de Roemer-variant, de enige optie die tot nu toe is geboycot.

Bien étonné de se trouver ensemble:
Halsema zal het in deze met Wilders eens zijn.

Epictetus | 19-08-10 | 16:35
Goed idee.

Steve Browning goed idee. Al de uitkeringen gewoon afschaffen. Kinderbijslag, zorgtoeslagen, huursubsidies, hypotheekrente, ww, bijstand. Dit zeg ik zelf terwijl ik ook een ww uitkering heb. Schaf het maar af, dan kan ik een baan krijgen als crimineel. Word ik lekker opgepakt door de politie. Krijg een dak boven mijn hoofd, mag een omscholing volgen, krijg weer een baan toegeschoven en als ie net te min betaald krijg ik toch huurtoeslag etc. Goh. Je brengt me helemaal op een idee. En als ik bejaard ben word ik beter verzorgd/verpleegd dan een bejaarde op dit moment in een verpleeghuis. Komt omdat er personeel genoeg is. Yep Steve ik weet het. Ik ga de criminaliteit in, want criminaliteit loont in Nederland.

Epictetus goed idee. Eutanasie wet makkelijker toe mogen passen in Nederland. Moet eens kijken hoeveel mensen kunstmatig in leven worden gehouden in Coma voor meer dan een jaar, En als ze er ooit uitkomen dan moeten ze leven als een kasplantje.Wat kost dit wel niet. Ik zag vorig jaar een reportage op TV over baby´s die gewoon als een kasplantje verder moeten leven als ze ooit weer mochten ontwaken. Ik ben ervoor half jaar medicatie geven en dan de stekker eruit. Ben ik hard . Nee dit is menswaardig. Dit kost te veel geld. Hierop kan zeker bezuinigd worden in Nederland. Kwaliteit van leven oke, maar als er geen kwaliteit geboden kan worden stekker eruit klaar. Ik zal je sterker vertellen. Als ik ooit een auto ongeluk krijg en ik zal mijn benen moeten missen. Sorry geef mij gelijk een spuitje graag zelf, want zo wil ik dus niet verder leven. Eutanasie ben ik zeker voor. Dat maakt vele verpleegkundigen-artsen etc veel makkelijker zonder vervolgd te moeten worden. En moet eens kijken de psygiatrie afdelingen stromen dan bijna leeg. Velen willen zelfdoding maar dat mag niet van een christelijke party. Als iemand graag dood wil waarom niet. Bezuinigd kan er er in de zorg. Eutanasie gewoon toepassen.- En de wet makkelijker maken. Zonder dat artsen vervolgd worden. Goh Klink dit is een beter idee of niet.

fred6833 | 19-08-10 | 10:19
De PVV deugt niet

Kitty55: Ben je een beetje aangeschoten?

@kitty55 | 20-08-10 | 00:51
Je snapt wel dat 'euthenasie' in gewone mensentaal 'hulp bij zelfdoding' is? Met nadruk op -zelfdoding- en niet -moord-, waar jij een beetje voor lijkt te pleiten.

de Volkskrant links? is het CDA links? was het maar waar, o maar alles wat het pvvee niet welgevallig is is links natuurlijk, was ik even vergeten

Die andere bezuinigingen op de sociale uitgaven hebben ook zo goed geholpen om de crisis te voorkomen dus laten we met zijn allen rechts stemmen zodat we nog meer in ons hol worden genaaid.

Kitty 55, je zegt heel verstandige dingen die mij tot nadenken stemmen.

De Volkskrant. Het vodje van pauperig links Nederland. Nuff said.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

18 jaar cel en tbs voor Robert M.:
 

Column

Jan Dijkgraaf

Natuurlijk is Tofik Dibi volstrekt ongeschikt om GroenLinks te leiden. Hij is veel wel: een...
meer >

Files

1 / 2 km

meer files