Doekle Terpstra gaat binnen het CDA het verzet organiseren tegen samenwerking met de PVV. Terpstra zei in het Radio 1 programma 'Dit is de dag' te hopen dat zijn partijgenoten "bij zinnen komen".Terpstra wil dat de leden van het CDA de komende weken goed gaan nadenken over wat samenwerking met de PVV inhoudt. Bij een extra partijcongres zouden de CDA'ers zich dan tegen een kabinet met gedoogsteun van de PVV moeten uitspreken. Het CDA heeft al laten weten dat het een dergelijk congres gaat organiseren. Naar verwachting wordt dit gehouden nadat de VVD, het CDA en de PVV een akkoord hebben gesloten.
Pervers
Terpstra is bang dat de basis van het CDA eraan gaat als de partij gaat samenwerken met de PVV: "We moeten goed nadenken of we het gedachtegoed dat we zo zorgvuldig hebben opgebouwd, niet verkwanselen en in de etalage zetten." De partij van Wilders houdt er volgens Terpstra "persverse opvattingen" op na.
Ondanks zijn verzet acht Terpstra de kans op een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV klein. Mocht zo'n kabinet er toch komen, dan is de kans groot dat hij zijn partijlidmaatschap opzegt.
Lees ook:
Update 12:01 Met meer citaten Terpstra
Reacties
Doekle Terpstra is eigenlijk een hele enge man, die LAK heeft aan democratie. het liefst zou hij een dictatuurschap zien, waarbij alleen de linksdenkende mens rechten heeft.
Naoorlogs verzet 2.0
Het is toch van de zotte dat iemand van buiten de democratie loopt te dwarsbomen.
walgelijk
Opruiing is strafbaar?
Kunnen we hem geen ticket Iran geven?
Kan Doekle Terpstra niet gewoon naar de CU opzouten?
-weggejorist en opgerot-
Als deze heer het niet eens is met het CDA van 2010, dan gaat de heer toch lekker naar Groenlinks? Femke kan wel een beurt gebruiken.
Mensen die zich laten filmen om te bewijzen dat ze in de auto in de file de bijbel lezen hebben waarschijnlijk zuurstoftekort gehad bij de geboorte. He Doekle, lul, dit is democratie. Als het je niet bevalt staat het je vrij om op te tyfen.
Het is ongelooflijk dat er nu al een hetze gevoerd wordt tegen een evt minderheidskabinet. Er staat nog niets op papier, maar politiek correct nederland bepaalt wel even wat goed of slecht is.
Wacht nou eerst maar eens even af en ga dan pas lopen piepen.
-weggejorist-
Die man mag dat doen. Als het goed is wordt hij nu definitief uitgekotst door zijn partijgenoten.
Doekle is irrelevant.
dat is toch die gristen die gratis diploma's uitdeeld aan kansarmen ?
Dat vieze "Voor Gaza" bordje spreekt ook boekdelen
Lijkt me geweldig. Dan hebben CDA, VVD en PVV wekenlang gewerkt aan een akkoord onder leiding van Opstelten. Het heeft bloed zweet en tranen gekost waarna het CDA-congres de samenwerking afschiet.
Krijgt Wilders tenminste een lesje in hoe politiek echt in elkaar steekt.
Wat verbeeld deze man zich wel? CDA, VVD en PVV zijn door een meerderheid van de Nederlanders gekozen. En dan komt zo'n bebrild sulletje tot de conclusie dat de iedereen gek is en hij ze bij zinnen moet brengen. getthefuckouttahere
-weggejorist-
Moet je niet ergens wat makkelijk af te halen HBO-diploma's gaan lopen uitdelen Doekle?
Anders komen je subsidies in gevaar, hoor!
Doekie als het je niet bevalt wordt dan lid van PVDA of zo, en laat ons verder met rust.
@ Berandeuh | 09-08-10 | 11:43
-
als er meer zijn die er zo over denken dan weet Doekle ook is wat het is om 24/24 met beveiliging te moeten leven.
Ach, waar praten we eigenlijk over.
Bij de volgende verkiezingen wordt het CDA immers gemarginaliseerd.
En die verkiezingen kunnen weleens eerder komen dan je zou denken...
Muiterij ! .. KIELHALEN die hap !
@ azijnseikerT | 09-08-10 | 11:44:
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Direct na de verkiezingen was de meerderheid van de CDA-leden (let op: dus niet de CDA-kiezer die Maurice de Hond heeft ondervraagd maar de CDA-leden) al tegen een samenwerking met de PVV. De kans is niet zo groot dat dat ineens fors veranderd is.
Laat die stoffige gek toch eens zijn grote muil houden!!!! HBO freak!
Want Doekle is tegen de democratie?
Doekle had toch een achterban die het met het eens was? ik herinner me het duizelingwekkende aantal van maar liefst 15 leden die hun lidmaatschap verscheurden ivm Wilders en dat op de 67000 leden ofzo..nou Doekle, begin zelf een partij met je achterban. :)
Ik ben het niet met hem eens maar hij mag dit natuurlijk wel doen. Ook dat is democratie. Als hij medestanders wil mobiliseren om dit te stoppen dan moet hij dat zelf weten. Niet zo mopperen hoor.
Een klein kruistochtje is precies wat nodig is in barre tijden.
Iedereen kan Terpstra wel hard aanvallen op dit punt, feit is dat het CDA intern nogal verschilt van mening over samenwerking met PVV.
Ik vind het ook verdacht dat een ex-vakbondsman, doorgaans allergisch voor bezuinigingen, dit nu wil voorstellen. Dubbele agenda Doekle?
Aan de andere kant: laat het CDA deze interne worsteling maar eerst doormaken. Ik denk dat het wel goedkomt (lees: dat men voor de gedoogcoalitie is), en dat zou de tegenstanders de mond snoeren. De opinies van dit weekend wijzen al in de richting dat de gemiddelde Nederlander pragmatischer in elkaar zit dan menig politicus zich kan voorstellen.
Mocht het congres tegen zijn... dan is dat ook helder. En is in ieder geval het democratische pad netjes gelopen.
Doekle de Dhimmi, narrige azijnzeiker, er is nog een HBO-schandaal waardoor de diploma's zowat geen reet meer waard zijn. Aan het werk jij, of anders opzouten.
En wie is Doekle Terpstra dan? Een eenvoudig CDA-lid, en niks meer dan dat. Maar als je de media mag geloven lijkt het wel of 'ie partijleider is ofzo. Die man heeft een veuls te grote broek aan. Het wordt hoog tijd dat die luchtballon eens wordt doorgeprikt.
Waardeloze rode trol die Doekle Terpstra. Laat hem ophouden met liegen en bedriegen en gewoon toegeven dat hij in opdracht van de linkse kerk de boel zit te saboteren. Jongens toch, wat zijn die profiteurs bang voor hun subsidies.
Kan die man niet gewoon uit de partij gezet worden.
Als stemmer stem je op een andere partij als het beleid van je huidige favoriete partij je niet bevalt. Kan je als lid van een partij ook naar een andere partij overstappen.
@Phoenix1977 | 09-08-10 | 11:48
LOL @ referentie Maurice de Hond
Als Doekle wil dat de CDA-leden goed nadenken over een samenwerking met de PVV, zou dan de uitkomst kunnen zijn dat veel CDA-leden dit toch wel zien zitten? Waarschijnlijk heeft Doekle hier niet over nagedacht. Want volgens mij gaat hij er vanuit dat het partijcongres zich tegen die samenwerking zal gaan uitspreken als hij het verzet leidt. Dat is natuurlijk een arrogant superioriteitsdenken die hopelijk zal worden afgestraft.
Wat een nozem!
Dukle heeft `n soort of tunnel visie..ook zou hij uit het CDA stappen als die met de PVV in zee gingen..
Dus eind oefening voor Dukle over twee weken.
altijd mooi dat je van die PVV'ers geen eigen mening mag hebben dat is pas echte vrijheid
-weggejorist en opgerot-
Ik wil mij met hand en tand verzetten tegen ALLES wat die man zegt en of doet, waaaaaaaaaar kan ik met succes terecht ??
Doekie ( geen typo) kan zich beter richten op zijn baan: voorzitter van de HBO-raad. i.p.v. ongevraagd het geweten van Nederland te spelen.
F0cking vakbondslieden ook altijd, en dan nog gristenhond ook
De enige die hier draaien zijn het CDA.
Dan sluiten ze de PVV weer uit, dan sluiten ze de PVV niet uit, dan stellen ze hun voorwaarden weer bij, dan weer...
Dan willen ze niet regeren, dan willen ze wel reageren, dan willen ze...
En zeau kunnen we nog een stiefkwartiertje doorgaan.
Ach ja, het pluche zit toch wel lekker, niet?
Ik neem aan dat Doekle ook een vlammend protest laat horen tegen de sluiting van die extremistische moskee in Hamburg?
Iets met: "Niemals wieder eine Kristallnacht?"
Lijkt me logisch, gezien de koers van de man.
CDA blijkt eigenlijk heel erg PvdA. Eng dus.
Kansloos. Terpstra probeert zijn prestige-schade binnen perken te houden als oprichter van een of ander anti-Wilderscomitée. Hij kan zich maar beter beperken tot zijn frauduleuze HBO instellingen, werk genoeg aan de winkel dacht ik zo.
Terpstra, tijd om je terug te trekken in een grot met je gevolg en wachten op 'de dag'. Net als die gekke sektes in Rusland.
Dit wordt dan het volgende project van de heer Terpstra dat mislukt. Naast Benoemen en Bouwen was er ook al de achterblijvende kwaliteit van het HBO-onderwijs. Kennelijk is zijn lijst nog niet lang genoeg.
@MM0591 | 09-08-10 | 11:51
Niemand zegt dat hij geen eigen mening mag hebben. Maar iedereen heeft vervolgens de vrijheid die mening te wegen en de grond in te stampen.
De vrienden van Anja Meulenbelt gaan in het offensief! Met een beetje geluk zijn ze te laat om alsnog de haatbaarden van Gaza te promoten tegen "de rechtse winter".
@flowert | 09-08-10 | 11:48
Je moet de term democratie niet gebruiken als je niet weet wat het betekent. Dit is een onderdeel van onze democratie. Net als dat op straat demonstreren ook een deel van de democratie is. Bovendien zou het helemaal niet ondemocratisch zijn om de PVV niet in een regering te laten deelnemen, in welke vorm ook. Waarom zou het ondemocratisch zijn dat de PVV niet meeregeert, maar is het prima dat de PvdA niet regeert? Alleen om je politieke voorkeur en daarom klets je dus echt uit je nek.
@Biebel | 09-08-10 | 11:42
Democratie? Zoals een minderheidskabinet waarin de grootste verliezer van de verkiezingen 5 van de 11 ministers gaat leveren?
@ BetaDoctor | 09-08-10 | 11:48
http://www.youtube.com/watch?v=ta-Z_psXODw
BTW
nachtschilder | 09-08-10 | 11:47
Het is 24 / 7 hoor
@nachtschilder
ik zal vast niet de enige zijn
Z'n laatste poging én hoop om nog ooit in de politiek terecht te kunnen komen.
Verhagen is sluw genoeg om het CDA-congres iets voor te schotelen waartegen ze geen nee gaan zeggen.
Van de CDA-kiezers hoopt 79 procent dat er een kabinet komt waarbij de PVV gedoogsteun geeft aan CDA en VVD. Bij de PVV en VVD liggen deze percentages op 92 en 90 procent.
Enge mensen, die zichzelf 'rechtschapen' noemen; hij kan zo in het rijtje van Van Agt, Van Den Broek, Hirsh Ballin, Aantjes en noemt nog maar een paar van die kleurrijken.....
Ik dacht dat die strontvlek nog steeds vast zat .
Weet je wat demokratie is?
Dat een gehalveerde partij via een achterdeurtje van de VVD toch maar weer in de regering wordt gehaald.
Of heet dat kiezersbedrog?
Wie neemt die domme boer nou serieus, met zijn kinderkapsel.
-weggejorist en opgerot-
Bijna 80% van de achterban van het CDA.Is minder anti PVV.als Doekle denkt.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/272696/Meerderheid-Nederland-...
Doekle Terpstra is de gevaarlijkste man in Nederland na Mussert en het is me een raadsel waarom deze man, die binnen het CDA geen enkele functie heeft of had, steeds weer door de media naar voren wordt gehaald om gif te spuwen.
Dat kan natuulijk niet! Een democratische partij die uitsluitend om haar democratische programma te verwezenlijken, gebruik maakt van de steun van een andere democratische partij. Behalve dan dat dit allemaal democratisch is en past binnen onze rechtsstaat en alle mensenrechtenverdragen, is dit pure dictatuur!
@ Randy McRanderson | 09-08-10 | 11:46:
Deze man verbeeldt zich dat hij invloed heeft binnen het CDA en dat hij de partij moet behoeden voor de schade die een samenwerking met de PVV betekent.
En Terpstra zou op beide punten best eens gelijk kunnen hebben.
@ uitgeslapen | 09-08-10 | 11:47:
Ik denk dat regeren op dit moment sowieso het slechtste is wat het CDA kan doen. Men heeft al ernstig klappen gehad en als men nu ook nog eens mee gaat werken aan een kabinet dat fors gaat bezuinigen EN een hele bevolkingsgroep wil bestempelen als tweederangsburgers, denk ik dat het snel voorbij is met het CDA bij de volgende verkiezingen.
@ grappert
jij en ik, dat zijn al 2 in het verzet..
@Terpstra op een wake voor Gaza (januari 2009)
Prachtige foto. In schril contrast met het aantal malen dat hij aanwezig was bij een wake voor de slachtoffers in Darfur, of voor de christelijke slachtofers in Egypte en Indonesië. Doekle is een rasechte huichelaar.
@MM0591 | 09-08-10 | 11:51
Welke mening mag je niet hebben van de PVV? Je mag van die club zelfs van mening zijn dat de sharia moet worden ingevoerd, punt is dan wel dat je op verbaal verzet kunt rekenen. Prima voor de discussie. Anders is het met Terpstra. Die vindt namelijk dat je bepaalde meningen niet zou moeten mogen hebben. Hij wil mensen met die meningen dan ook graag weren en monddood maken.
* peopen moet bij het zien van Doekle *
Dank je! * naar pot strompelt *
Fijn dat enthousiasme voor de vrijheid van meninsguiting hier.
@Elder of Z. | 09-08-10 | 11:55
Beetje vergelijkbaar met de term "ieder weldenkend mens weet..." die je hier vaak op SN tegenkomt.
@snoes | 09-08-10 | 11:56
Terpstra heeft het over de CDA-leden, jij hebt het over de CDA-stemmers.
Het anti-PVV-geluid leeft niet bij de mensen binnen het CDA die ertoe doen. Dat kunnen we concluderen uit het feit dat de PO haar toevlucht heeft moeten nemen tot een buitenstaander (slechts eenvoudig partijlid) als Terpstra om nog iets van oppositie te kunnen suggereren. De PO (lees: oud-links) is bezig met een achterhoedegevecht. Ze lopen op hun laatste benen, en dat weten ze stiekem heel goed.
@klubuusterbearkes | 09-08-10 | 11:54
--
"We'll tie that scoundrel to a rope
And throw him overboard
drag him underneath the ship
A terrifying deadly trip
Keelhaul, that filthy landlubber,
send him down to the depths below
Make that bastard walk the plank
with a bottle of rum and the Yo-Ho-Ho"
Precies zoals ik me had voorgestelt ;)
@Dario Disco
"Het is ongelooflijk dat er nu al een hetze gevoerd wordt tegen een evt minderheidskabinet."
.
Er werd ook al een hetze gevoerd tegen Paars-Plus terwijl er alleen nog maar over gepraat werd. Komt toch op hetzelfde neer?
@Stir Glenfarclas II | 09-08-10 | 11:59
Maar Wilders wilde wel iemand de toegang tot ons land ontzeggen vanwege een speech, en verzocht zelfs om een spotprent over Hero Brinkman te verbieden (censuur).
Lekker idee van vrijheid van meningsuiting hebben die jongens.
Wat een hoop gelul hierboven zeg, over dat Terpstra tegen de democratie zou zijn. Dit IS democratie! Terpstra is het niet eens met de samenwerking tussen zijn CDA en de PVV en komt nu in verzet. Prima, dat is zijn goed recht.
Phoenix1977 | 09-08-10 | 11:58
"EN een hele bevolkingsgroep wil bestempelen als tweederangsburgers".
U heeft de klok horen luiden maar enz.
Die Terpstra is dus geen democraat!
Doekle Terpstra probeert hier als prominent lid van het CDA, de partijtop pootje te haken.
Dit is de reden waarom men geen lid kan worden van de PVV.
Geert Wilders is niet gek.
@MAD1950 | 09-08-10 | 12:02
Terwijl dat kabinet wel een meerderheid én de meeste zetelwinst vertegenwoordigde.
Doekle drukt sneller diploma's dan Ben Bernancke geld kan drukken. De inflatie in de kenniseconomie is dan ook volledig aan Terpstra te wijten.
En welk gedachtengoed is dat dan ? Privacy beperken, met gristelijke onzin komen ? De oorlog in Afghanistan en dergelijke troep wat je onmogelijk kunt onthouden omdat ze zoveel fuckups maken.... En dat is dan het CDA, kun je nagaan bij de PvdA....
Laat Doekle zich lekker bezig houden met de waarde van HBO-diploma's. Voor die baan wordt hij dik betaald en dat is nog lang niet op orde!
Hey Doekle!!!!: de kiezer heeft gesproken! Die linkse mafketels hebben nogal moeite met democratie.Als het ze even niet uitkomt dan.
@schele kloon | 09-08-10 | 12:03
Juist wel. Hij wil de leden raadplegen om te kijken of zij achter de gesprekken van de fractie staan.
Je kan je afvragen of een minderheidskabinet waarbij de grootste verliezer van de verkiezingen via de achterdeur weer voor de helft de regering gaat vormen zo democratisch is.
Het is natuurlijk zo hypocriet als de pest, dat een religieus regent zich verzet tegen nationalisten, maar verder zie ik het probleem niet; dit is toch gewoon zijn recht?! Ik zou hem dat niet willen afnemen.
Terpstra mag zeggen wat hij wil, dat is toch ook zo bij de PVV?
Zegt de man die het HBO deels naar de klote heeft geholpen. Meneer Terpstra, u heeft geen recht van spreken; bekwame mensen wel.
Hij doet maar , die Terpstra ; hij is net een soort Rene Danen.
Door mensen zoals hij is het nu zo'n puinhoop op het gebied van immigratie en integratie.
@ Causa Sui | 09-08-10 | 11:48:
Er zitten nogal wat stappen tussen je lidmaatschap opzeggen en het eens zijn met de koers van de partij.
@ Ivoren Toren | 09-08-10 | 11:50:
Nou, Terpstra is iets meer dan een gewoon lid. Hij valt toch wel onder de noemer "CDA-prominent". Er zal in ieder geval eerder naar Terpstra geluisterd worden dan naar Jan Jansen.
@ Van Kamsteren | 09-08-10 | 11:51:
In feite gaat hij onder de CDA-leden dus campagne voeren tegen het rechtse kabinet.
@ Elder of Z. | 09-08-10 | 11:55:
Dat is dus wat ik eerder al zei. CDA-kiezers zijn niet dezelfde personen als CDA-leden. De CDA-kiezer heeft geen stem op dit congres maar de CDA-leden wel. En die staan, volgens TNS Nipo direct na de verkiezingen, een stuk negatiever tegenover een rechts kabinet met (gedoogsteun van) de PVV.
@ uitgeslapen | 09-08-10 | 11:55:
Nee, dat is een speciale vorm van democratie die alleen in Nederland voorkomt. In vrijwel alle andere landen zou zo'n partij zich zo enorm schamen dat ze niet eens in de buurt van de onderhandelingsgesprekken gezien zou willen worden.
@ snoes | 09-08-10 | 11:56:
Dat zijn CDA-kiezers, niet de CDA-leden. Groot verschil.
@kruisridder | 09-08-10 | 12:06
De kiezers hebben inderdaad gesproken en duidelijk laten weten dat iedereen behalve het CDA weer moet gaan regeren.
Als er naar de kiezers was geluisterd was Paars plus er gekomen. Maar daarvoor was Rutte te arrogant.
@ Koops
Het spreekwoord luid;verstand komt met de jaren,maar bij jou zal het wel nooit komen.
De nieuwe ontwikkeling hou je nu een maal toch niet tegen.
Hoe is Doekle's actiecomité "Wij zijn woedend" aan het eind gekomen ?
Het wordt tijd voor deze 50-jarige gel-kop dat hij ons eens gaat verblijden met hetgeen waar hij vóór is, of doet hij dat pas na de parlementaire HBO-enquête ?
LutserT. Meer woorden wil ik er niet aan vuilmaken.
@Juri Spundentie | 09-08-10 | 12:07
Daar mag ook iedereen zeggen wat Geert wil.
Dat hebben we op de verkiezingsavond wel gemerkt.
Oja, niet te vergeten die EU grondwet die ze erdoorheen hebben gejast. Vieze gristenhonden. Referdum = onzin als je er toch niet naar luisterd.
elke keer weer dat gezeik over "De grootste verliezer" van de verkiezingen. of je nou van 10 naar 20 zetels gaat of van 40 naar 20, evenveel mensen hebben op je gestemd en dus heb je allebei even veel electoraal. Gaat er toch gewoon om om een meerderheid te zoeken binnen het parlement dus stop eens met vergelijken met vorige verkiezingen.
Goed zo Doekle. Help het CDA om zeep. Je kan het, want je hebt het HBO ook getorpedeerd.
Het blijft natuurlijk ook gewoon een vakbondsmannetje, een PvdA-er die alleen op basis van zijn geloof bij het CDA terecht is gekomen. Denk niet dat het gros van de partij hem zal missen.
Kan deze knurft niet worden bezorgd bij het hoofdkantoor van BP, zodat daar een professionele Top-kill op deze pipo kan worden uitgevoerd?
Diep wegstoppen deze vent. Liefst dus in de Golf van Meggiko
Nou goed, dan maar nieuwe verkiezingen, kijken wie het laatst lacht...
Bij de weg, wie noemt zijn kind nu Doekle?
Schandalig arrogante actie. Doekle heeft de wijsheid in pacht?
Hij is kennelijk bang dat toename van transparantie leidt tot ontdekking van zijn dubieuze praktijken en het wanbestuur in onderwijsland.
Ik zou als CDA'er erg beledigd zijn als ik door Doekle geclassificeerd niet bij zinnen lijk te zijn. Wat een idioot!
Het opperhoofd van de oplichtersbende die hogescholen beheert heeft nog tijd over. Niet de diplomafraude oplossen, maar met goede vrienden, de SS-er Aantjes en anisemiet Van Agt, oude tijden doen herleven. Welk een abject mens.
@Schetenwapper
-
Ik geef u gelijk, echter ik vind een rechts kabinet momenteel belangrijker, zeker in deze cruciale tijd. Belangrijke issues voor mij als klimaatverandering, hypotheekrenteaftrek en de winkeltijdenwet zullen helaas nog eens 4 jaar moeten wachten op enige nieuwe wetgeving. Maar als je goed hebt opgelet merk je dat de verhouding op links enkel zijn verschoven en dat 'rechts' flink aan zetels heeft gewonnen.
-
Bovendien, als dit slecht afloop én als de Gristenen verkeerd spinnen, dan is dit mogelijk de nekslag voor het CDA. Dan kan er eindelijk eens een volwaardig liberaal-democratische partij in Nederland opstaan, een partij waar D66 zich bij lange na niet mee kan vergelijken.
@ Elder of Z. | 09-08-10 | 12:09:
Je denkt toch zeker niet dat er een parlementaire enquête komt? Als je mazzel hebt, worden er een paar mensen op de vingers getikt en wordt de docent die deze route heeft bedacht geofferd. Maar dan heb je het wel gehad, hoor.
"Mocht zo'n kabinet er toch komen, dan is de kans groot dat hij zijn partijlidmaatschap opzegt."
Oftewel hij doet een balkenendetje, als het niet gaat zoals hij het wil dan rent hij huilend weg. Dat is 1 woord gewoon kansloos.
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:04
Alleen de leden (laat staan de kiezers) van de grootste partij wilden er niet aan.
Kijk, weten we met welke subsidiespons/staatsinkomengenieter we te maken heen :
Doekle Terpstra, geboren op 16 april 1956 te Witmarsum (Friesland).
Politieke partij: CDA.
Functie
Voorzitter HBO-raad (2005 - )
Opleiding
* HAVO, Bolsward (1975))
* HBO Personeelswerk en Arbeidsverhoudingen, Christelijke Sociale Academie De IJsselpoort, Kampen (1976-1980)
Vorige functies
* Districtsbestuurder Industrie- en Voedingsbond CNV (1980-1985)
* Districtscoördinator Rotterdam Industrie- en Voedingsbond CNV (1985-1988)
* CAO-coördinator Industrie- en Voedingsbond CNV (1988-1993)
* Voorzitter CNV Industrie- en Voedingsbond (1993-1998)
* Voorzitter Bedrijvenbond CNV (1998)
* Vice-voorzitter Vakcentrale CNV (1998-1999)
* Voorzitter Vakcentrale CNV (1999-2005)
Nevenfuncties
* Voorzitter Raad van Toezicht van de Interkerkelijke Organisatie voor Ontwikkelingssamenwerking (ICCO)
* Lid van de raad van toezicht van de Publieke Omroep
* Commissariaten bij Grontmij Nederland Holding BV, AEGON en Unilever
* Bemiddelaar tussen minister Ter Horst en de politievakbonden voor een nieuwe cao (januari 2008 - )
Persoonlijk
* Getrouwd, heeft twee dochters en woont in Leerdam.
* Schreef een opiniestuk in Trouw met de titel 'Nee tegen kwade boodschap Wilders'
Kondigde op 2 januari de beweging Benoemen en Bouwen aan in een adverentie in Trouw
Uitspraken
'Sta op tegen de verWildering van de samenleving.' (in een opiniestuk in Trouw, 30 november 2007)
'Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten.' (in een interview in De Telegraaf)
Wat doet die man nog bij het CDA! weer zo'n figuur die zijn eigen politieke overtuiging belangrijker vindt dan het besturen van het land. Er moet geregeerd worden, nu!
@Hansopje | 09-08-10 | 12:12
De SS-er Aantjes en de antisemiet Van Agt?
LOL @ zoveel domheid.
Kritiek op Israel = antisemiet, aldus de gemiddelde VMBO-er. Wel zo makkelijk om zo te redeneren, hoef je zelf verder niet meer na te denken.
@ Phoenix1977 | 09-08-10 | 12:08
De enige reden dat Terpstra iedere keer "prominent CDA-lid" genoemd wordt in plaats van gewoon lid, is dat er heel veel linkse journalisten zijn die hem graag op dat schild willen hijsen. Onder het motto: als je het maar vaak genoeg herhaalt, dan gaat iedereen het vanzelf wel geloven.
Maar Terpstra heeft geen enkele functie binnen het CDA. Nooit gehad ook. Hij heeft zich nooit voor het CDA ingezet. Niet op lokaal niveau of als vrijwilliger, en al helemaal niet landelijk. Terpstra is een luchtbel van bijbelse proporties.
@Eddie_Vedder | 09-08-10 | 12:11
Maar in dat geval is de PVV ook niet de grootste winnaar zou eigenlijk de PvdA als grotere winnaar nog eerst naar een meerderheid moeten zoeken.
Links en rechts zijn vrijwel even groot in de uitslag, maar toch heeft rechts de arrogantie dat zij gewonnen hebben.
Dat binnenbrandje bij de CDA begint nog vormen aan te nemen.
Blussen met benzine, zou ik zeggen.
DE TEPSTRA DOCTRINE
,
Nog zulke soort Bilderberger en/of loge-aanhanger die aan de wereld bouwt.
.
Geweldig gehyptoniseerd brein die Terpstra.
Het Terpstrabrein dat hedentendage nog steeds met instrumenten en materialen uit de middeleeuwen autos en computers tracht te bouwen.
Kanp ,briljant , gneiaal het voorbeeld voor de Nederlandse kenniseconomie
.
Ze kunnen allen beter hun ver-achterlijk-t gekwaak houden als ze niet met een nieuwe bestuursvorm komen geschikt om in de 21 ste eeuw een land te leiden met modern management in plaats van met politieke spelletjes geinspireeerd op sentimenten van volstammen ontstaan in de 19 de eeuw.
-
Kruip terug in uw grot, samen met de andere parasieten.
Ontwikkel eerst een open-bewust-zijn.
Bestudeer de wereldgeschiedenis en hoe alle staatsvormen ten onder gegaan zijn aan hun vanzelfsprekende zelfgenoegzaamheid, arrogantie , betweterij, ontaarde exclusieve machtshonger en angst voor vernieuwing en evolutie.
-
Tracht eens creatief te zijn door zelf te denken en niet achter een vlag aan te lopen.( Nietzke : die achter een vlag aanloopt denkt zelf niet - wordt gedacht door anderen en hun belangen)
.
Ga je als semi-autistische autrocraat ontwikkelen tot een alloplastische bestuurder en kom dan terug.
Slechts dan zul je niet meer kwaken als een CDA kikker maar klinken als iemand die werkelijk begaan is met het landsbelang en met het welzijn van de mensen die daar leven.
-
Nog dit Terpstra : neem al je geloofsgenoten in de oligachische particratie - de gehele Politiek Kaste (geen enkele partij uitgesloten) mee in de grot en ontwikkel en studeer liefst de eerst komende 50 jaar voor je terugkomt.
Ondertussen regelt het volk het hier wel , met het herstellen van de volksdemocratie.
-
Met (ver)achterlijk(t-e) politieke lutsers als Terpstra gaan wij als Nederland en Europa de economische en financiele wereldoorlog verliezen van Azie en met velen tot armoede gedreven worden.
-
Nil Volentbus Arduum.
Kan deze vent niet aangegeven worden wegens aanzetten tot haat/afkeer tegen de PVV?
Terpstra is een luchtbel van bijbelse proporties.
Ivoren Toren | 09-08-10 | 12:14
Oftewel een valse profeet.
Het CDA heeft Doekle die van binnenuit de boel wil opblazen en de PVV heeft Drinkman die daar hetzelfde doet. Perfecte match die partijen.
Terpstra is een socialistische infiltrant en agitant. Smijt hem de partij uit.
Mooi weg met zulke fundi's is de CDA veel beter af.
@Dibs | 09-08-10 | 12:17
Aanklagen kan altijd. En het zou ook goed zijn als er dan een proces kwam.
Of hij schuldig wordt bevonden is wat anders. Maar je kan altijd vragen of de rechter zich erover wil buigen.
Behalve als je Geert Wilders heet natuurlijk. Dan is zo'n aanklacht een zwarte dag...
@scheten-wapper. Ik praat liever helemaal niet over winnaars en verliezers. gewoon een meerderheid zoeken, want die heb je nodig. Als CDA-PVV en VVD samen willen gaan dan is dat hun goed recht, ze hebben tenslotte een meerderheid. Als de PVDA de CDA nog kan overtuigen om het samen te doen met d66/sp/gl of wat dan ook dan gaan ze hun gang maar. Wie de meerderheid heeft heeft 50%+ van de keizer achter zich en dus het recht om te regeren. En in hoeverre het partijprogramma tot zijn recht komt in het regeerakkoord is voor de kiezers om te beoordelen bij de volgende verkiezingen.
@ Eddie_Vedder | 09-08-10 | 12:11:
Klopt, maar gevoelsmatig ligt dat toch even anders. Als je partij gehalveerd wordt, is dat een duidelijk teken dat de kiezer niets ziet in je plannen of in je gevoerde beleid. Als je partij verdubbelt, is dat een duidelijk teken dat men wel wat in je plannen of je beleid ziet.
Getalsmatig maakt het niet uit maar je zit wel even rustiger als je weet dat je aanhang verdubbeld is dan wanneer je weet dat je aanhang gehalveerd is.
@ Von Schweinehund | 09-08-10 | 12:12:
Een Fries, iemand die iets heeft met Friesland of iemand die het gewoon een mooie naam vindt.
@ crk | 09-08-10 | 12:12:
Toename van transparantie? Leg dat eens uit.
Tot op heden vinden de overleggen tussen de partijen achter gesloten deuren plaats met een complete mediastilte. Weinig transparant, dus.
Doekle is een psychopaat en moet voor zichzelf en voor de samenleving in behandeling worden genomen.......
Oh jee, de discussie raakt Doekle in de genen.
Laten we er dan maar mee ophouden.
@ Scheten-wapper, niets arrogantie! Een verkiezing met 1 zetel winnen, is nog steeds de verkiezing winnen, dat zijn de regels! Cohen die samen met Halsema en Pechtold een kliekje vormt en daarmee afspreekt dat ze hoe dan ook met zn alleen gaan regeren..... DAT is arrogant en gelukkig mislukt. Roemer die zelf een coalitie op poten wil zetten, omdat hij bang is voor en rechts kabinet, DAT is arrogant.
Er had een middenkabinet kunnen zijn, als de bovengenoemde arrogantie en minachting voor de democratie er niet was geweest.
'Dat is geen integer gedrag ten opzichte van iemand (Wilders) die ook nog eens parlementariër is. Dat moet ik terugnemen. Daar past maar één woord bij. Dat is verontschuldiging.’
dec 2008, na z'n benoemde en bouwen gedoe.
Wel Doekle, u is van de afbraak en sloperij. Iets constructiefs (bouwen) ben ik in geen Friese velden of wegen van u tegengekomen....
Dit is genieten! Nederland raakt in paniek.
Dat kabinet gaat er natuurlijk gewoon komen.
Maar o mijn god, wat als Doekle zijn partijlidmaatschap opzegt...
ach ach ook eer zo'n 1 die in het eu complot zit, vuur met vuur bestrijden noemen ze dat maar om dat je gristelijk bent ben je 1 keer "een redelijk denkend mens" zowel links als rechts indoctrineerd met aanhoudende leugens...het gedachtengoed waar hij aan refeert is zeker niet het mijne: Ik hoef namelijk niet bij wet verplicht vrij te zijn op gristelijke feestdagen en over die invloeden hoor ik ze nooit.
Kan dat vreselijke ouwewijf zich niet eens met z'n eigen zaken bemoeien, dat gecreeerde subsidiebaantje is al zwaar genoeg voor hem. Wij zitten niet te wachten om zijn tachtigduizend keer dezelfde lulverhalen aan te horen.
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:14
En uw commentaar op de NSBer/SSer (Germaanse SS) Aantjes?
Oppakken die man voor ondermijning van de democratie, opruiing en aanzetten tot haat jegens 10% van de bevolking.
Wat moet je met zulke zogemaamde vooraanstaanden, zoals die Terpsta uil ?
Wat baten kaars en bril als dat soort uilen denken dat ze struisvogels zijn en hun kop in het drijfzand van het huidige politiek moeras of in een berg met geld steken en voor de rest met oog- en oorkleppen niet zelfdenkend meekwaken over platgetreden paden die maar naar 1 punt leiden : dat van de teloorgang van de westerse economie en beschaving, en armoede voor velen ?
Achterhoedegevecht van mensen die het maatschappelijk nooit verder hebben gebracht dan voorzitter kampeerraad of schoolvereniging.
De honden blaffen, de karavaan trekt verder.
Intellectueel links is al lang aan het relativeren geslagen en zoekt zinvolle mogelijkheden voor samenwerking.
Dag Doekje.
Wat een gehaat. Laat deze man zijn (vreemde) ding doen, als hij echt denkt dat de leden van het CDA dit niet willen.
@Eddie_Vedder | 09-08-10 | 12:20
Maar vorm dan ook een regering en laat de PVV ook ministers leveren. Onbegrijpelijk dat het CDA niet met de PVV in de regering wil maar wel akkoord gaat met "gedoogsteun".
Laat de PVV lekker mee regeren zou ik zeggen, dat vertegenwoordigt het kabinet een meerderheid.
Het feit dat het CDA geen PVV-ministers wil accepteren is tekenend voor het onderlinge vertrouwen en daarom is deze schizofrene constructie gedoemd om te mislukken. En dat zou het slechts zijn voor het CDA.
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:14
Ja? En wat als je jezelf voorstaat als "Ariër "?
Van Agt, 1972
Terpstra moet de kranten in Frankrijk maar eens gaan lezen, daar beginnen ze eindelijk tot inkeer te komen. De President geeft zelfs toe dat er een verband tussen (islam) immigranten en criminaliteit bestaat. Alleen dit wordt uit de Nederlandse krantan gehouden.
Doekle zou god en jezus nog verkopen aan satan als Wilders een christenkruisje als PVV-logo zou nemen. Totaal de weg kwijt, geen grip meer op de realiteit.
Wel makkelijk meningvormen zo: "ik vind alles tegenovergesteld van wilders of de pvv." Knettergek.
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:23
Jij haat toch ook het Westen, maar ontvangt wel een uitkering. Dat is net zoiets als gedoogsteun.
http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/index.php/2010/08/09/tweet-tweet-tw...
Do I need to say more?
"Mocht zo'n kabinet er toch komen, dan is de kans groot dat hij zijn partijlidmaatschap opzegt."
Man doe ons allemaal een plezier en ga huilen/heulen met je linkse vriendjes en niet binnen het CDA! We weten ondertussen toch dat het allemaal uit eigenbelang is.............
Terpstra is gewoon bang dat hij geld voor zijn linkse hobby clubjes kwijt raakt.
Deze dhimmy zet aan tot geweld en zaait haat.
Wil iemand svp de moeite nemen een aanklacht bij de politie in te dienen?
Wat voel ik een enorme afkeer jegens Doekle bij me opkomen.
Beetje aan het haat zaaien...?
rot op Doekele.....je bent god niet..!
@ Ivoren Toren | 09-08-10 | 12:14:
Mee eens. Maar dat verandert niets aan het feit dat zijn uitspraken voor veel CDA-leden zwaarder wegen dan die van mijn buurman, die ook CDA-lid is.
Dat is toch ook de afweging waarom de Reclame Code Commissie recent een onderzoek is begonnen of bekende Nederlanders nog wel reclame mogen maken?
@ Eddie_Vedder | 09-08-10 | 12:20:
Dat is natuurliijk niet waar. We zagen bij het vorige kabinet dat deze weliswaar 50%+ van de Kamer achter zich had staan maar de PvdA-achterban wilde eigenlijk niets te maken hebben met de CU en andersom.
De representatieve democratie zoals we die in Nederland kennen, klopt in feite niet meer. Als we door willen gaan op deze weg zou het beter zijn als het kabinet losgekoppeld zou worden van de Tweede Kamer, zoals Economic Refugee regelmatig aangeeft: een kabinet van professionals die simpelweg het land mooet besturen en de Tweede en Eerste Kamer achter zich moet zien te krijgen.
Kan ie niet nu alvast zijn lidmaatschap opzeggen? Terpstra is een eng mannetje: http://www.elsevier.nl/web/10152625/Artikel/Open-brief-aan-Nederland-Ter...
Doekle, ik hoop dat je je lidmaatschap opzegt bij de CDA en dan maar hopen dat we nooit, maar dan ook nooit meer iets van je horen.
Als de CDA niet met PVV gaat dan gaat het er sowieso er aan.
Nogmaals.
De CDA is een uit stervend soort.
gewoon een vreselijke gristen demagoog en zakkenvuller
Ik weet gewoon zeker dat zijn dochter niet later dan 10 uur uit mag, wat een gristulijke bakkus zeg. Losstaand van de rotkop slaat dit ook echt helemaal nergens op!
@scheten-wapper. ja dat zou ook kunnen, maar die 3 partijen die samen de meerderheid hebben die willen het nu eenmaal zo. daar kun je lang of kort over discussiëren maar je doet er niets tegen. Zij handelen in opdracht van de kiezer en denken dat de kiezer dit blijkbaar wil en volgens mij zitten ze er niet eens zo heel ver vandaan.
@Prins Pils | 09-08-10 | 12:22
wikipedia:
"Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd hij - naar eigen zeggen - in het kader van de Arbeitseinsatz op 19 juli 1943 door de directie van de PTT uitgezonden naar Güstrow (Mecklenburg). Naar Aantjes eigen woorden weigerde hij geen dienst, omdat anders mogelijk een gehuwde PTT'er zou worden uitgezonden. Hij zou geprobeerd hebben zich later aan deze verplichte tewerkstelling te onttrekken door zich in september 1944 in Duitsland aan te melden bij de Germaansche SS. Volgens plan zou hij naar Nederland worden gebracht voor een opleiding voor politiediensten op het landgoed Avegoor bij Ellecom. Hij werd echter door het SS-Hauptamt gemobiliseerd, ten einde ingedeeld te worden bij de Landstorm Nederland (een onderdeel van de Waffen-SS). Toen weigerde hij het uniform aan te trekken en de opleiding te volgen. Hij werd hiervoor gevangengezet in het strafkamp Port Natal bij Assen, waar hij tot het einde van de oorlog vastzat."
Ik vind dit eerlijk gezegd eerder heldhaftig gedrag en tegenovergesteld aan landverraad. Hij is zelfs ridder in de orde van de Nederlandse Leeuw.
Ja, dat is het probleem met "rechts". Partijen als de cda en vvd zijn zo vergeven van de linkse mollen dat je ze niet vertrouwen kan.
"Mocht zo'n kabinet er toch komen, dan is de kans groot dat hij zijn partijlidmaatschap opzegt". Sjongejonge... toon dan ballen. Niet nu dreigen en straks toch maar wel lid blijven.
Het probleem is dat Terpstra, zoals Aantjes en De Miliano voor hem, werkelijk leeft naar christelijke waarden. Dan moet je geen lid worden van het CDA, dat een cynische machtspartij is. Het is niet de partij van Christus, maar van een Verhagen.
Ik respecteer Terpstra's idealisme, maar hij is naief.
@Economic Refugee | 09-08-10 | 12:22
De teloorgang van de westerse economie is volledig te danken aan de neoliberale rechtse politiek. Overgewaaid uit de VS en in Nederland door onze VVD-minister Gerrit Zalm jarenlang door onze neus geboord.
Deed Doekle niet iets bij falende HBO's? Ga je werk eens doen, jij populist. Of ga bij het pvda solliciteren, die passen mooi bij jouw profiel (Links, populistisch, graaiend, dom)
Wat een aanstellert!
@tipo | 09-08-10 | 12:25
Ik ben juist een groot verdediger van onze westerse waarden. Daarom zo tegen de PVV.
Van de belasting die ik per jaar betaal kan jij ruimschoots leven hoor.
Als je hard werkt en veel verdient hoef je niet perse een asociale egoist te worden.
Als er iets pevers is, dan is het het opmaken van ons zuurverdiende belastinggeld door deze randdebiel en zijn vriendjes.
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:30
Je bent vergeten dat stuk te copy-pasten waarin staat dat bij een of andere tv-reunie een klasgenoot aanhalde hoe hij herinnerde dat Aantjes met een NSB insigne door Amsterdam liep.
En wat betreft dat lintje zoiets heeft bv een Albert Verlinde ook dus dat zegt ook niks.
wat een slappe nietszeggende kwakbol is die gozer,LOSER.
nooit van die vent gehootd.
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:14
Ja? En wat als je jezelf voorstaat als "Ariër "?
Van Agt, 1972
Van Agt, ten tijde van hem als min. van justitie, kan ook verantwoordelijk gehouden worden voor de nog steeds verstrekte 'Ariër-verklaring' !
@ Oldschool N. | 09-08-10 | 12:21:
Dezelfde zinloze one-liner kan ik over Wilders ook de ether ingooien. Onderbouw dat dan maar.
@ Prins Pils | 09-08-10 | 12:22:
Aantjes is na de oorlog nooit veroordeeld voor misdaden tijdens de oorlog of lidmaatschap van de SS. Hij is later zelfs gerehabiliteerd door zowel het CDA-bestuur en de Tweede Kamer.
@ scheten-wapper | 09-08-10 | 12:23:
Daarom zou ik mijn legitimatie maar bij de hand houden. De kans dat dit kabinet heel snel valt, is zo groot.
@ McPhart | 09-08-10 | 12:26:
1. Wat houdt je tegen?
2. Dat heeft Wilders ook niet tegengehouden in het doen van nieuwe uitspraken.
Dat kwalletje is een abus zonder sluitspier.
Walgelijk minkukel.
-weggejorist-
Moet zijn anus, zonder sluitspier.
@schetenwapper
Teloorgang? In de top 10 sterkste economiën staan 7 Westerse landen! Wat nou teloorgang. Als het al waar is, komt het door de Mag-niet cultuur van Links. Alleen maar uitgeven ipv geld verdienen!
@McPhart | 09-08-10 | 12:26
Ook zo'n lachertje. Als je de islamisering van Nederland en die enorme tsunami's van moslims wel mee vindt vallen word je een "dhimmi" gelabeld. En dan hoeven mensen geen argumenten meer te geven en houdt de discussie op. Heerlijk simpel.
Andere discussie-ontwijkende schertstermen die helemaal in zijn tegenwoordig zijn "linkschmensch" en "landverrader".
vanavond natuurlijk te zien en horen bij :
-
[ ] NOS journaal
[ ] NOVA
[ ] Knevel & Van Den Brink
[ ] On Air
@Thurkish | 09-08-10 | 12:35
Ik ken mensen die hun lintje, n.a.v. de 'kwestie Aantjes' hebben geretourneerd !
@ Phoenix1977 | 09-08-10 | 12:28
Daar heb jij dan weer gelijk in. Maar dat komt, volgens mij, zoals ik al zei,voornamelijk doordat hij enorm gepusht wordt.
Afijn, we zijn het wel ongeveer eens denk ik. En dat is dan ook wel weer eens leuk om te kunnen concluderen :-)
*lunchen gaat*
@Bergamo | 09-08-10 | 12:38
Was een reactie op een andere post.
Chantage-mentaliteit: als ik m'n zin niet krijg zeg ik mijn lidmaatschap op.
Misselijk mannetje, hysterische zelfhater die zijn negatieve zelfbeeld en aangeprate schuldgevoel probeert te compenseren door middel van dhimmitude.
..door onze neus geboord..
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:32
Toch voelde het destijds meer alsof het ons door de strot gedouwd werd.
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:15
Heel simpel, de vvd is de grootste partij, en de grootste partij mag het voortouw nemen. En een rechte coalitie heeft inderdaad een absolute meerderheid...
Maar je mag de PvdA bedanken voor dit kabinet, Cohen was er van overtuigd dat er geen regering kon komen zonder hem, en heeft vanuit die gedachte onderhandeld. Dat kon op 2 manieren uitpakken, en dit is er dus één van.
@ scheten-wapper | 09-08-10 | 12:15
Dat jij nog niet in foetushouding in je badkuip ligt te huilen. Sjongejonge...
"We moeten goed nadenken of we het gedachtegoed dat we zo zorgvuldig hebben opgebouwd, niet verkwanselen en in de etalage zetten."
want laten we vooral even vergeten dat jullie het zelf al jaren aan het verkwanselen zijn geweest samen met de PvdA enzo....
@Thurkish | 09-08-10 | 12:35
Dat ben ik niet vergeten, alleen is een opmerking van een oud-klasgenoot in "Klasgenoten" nou niet echt een serieus te nemen beschuldiging.
Een lintje krijg je inderdaad zo, maar daarvoor wordt er wel een flink onderzoek naar je verleden uitgevoerd.
"Persverse opvattingen"... als in: Vers van de pers?
Gewoon nee zeggen tegen de zionistische oorlogshitsers.
Dan maar nieuwe verkiezingen
Terpstra is bang dat de basis van het CDA eraan gaat als de partij gaat samenwerken met de PVV: "We moeten goed nadenken of we het gedachtegoed dat we zo zorgvuldig hebben opgebouwd, niet verkwanselen en in de etalage zetten." De partij van Wilders houdt er volgens Terpstra "persverse opvattingen" op na.
Blijkbaar is meneer Terpstra niet op de hoogte van wat 'zijn' partij allemaal geflikt heeft de afgelopen jaren. Het is niet voor niets dat bij de afgelopen verkiezingen het CDA dik heeft verloren!!!
De afgelopen jaren heeft het CDA onder leiding van JP bijzonder weinig gedachtegoed opgebouwd. Laat staan zorgvuldig. Dat de PVV nu in een gedoogkabinet gaat komen, is puur het resultaat van niets meer en niets minder dan de illusie die wij democratie noemen. Of de partij van Wilders er versgeperste opvattingen op na houdt is zijn mening. Geen feit! Zoals JP wellicht zou zeggen; "Zo gaan wij niet met elkaar om!"
Kerel zeg je lidmaatschap op en kom nooit meer terug.
p.s. heerlijk zo'n koud glas persverse jus d'orange
@Phoenix1977 en Economic Refugee
-
U mikt beiden op een meritocratie?
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:30
Bent u met deze copypaste echt zo simpel, of?
Voor de oorlog liep uw "held" Aantjes reeds als NSBer door de straten van zijn woonplaats te paraderen (zie o.a. oogetuigenverslag programma klasgenoten) dat uw "held"Aantjes later met zijn eigen versie van zijn lidmaatschap van de Germaanse SS is gekomen en dit nu op Wiki staat zegt eigenlijk niet zoveel. Ook uw andere SS "held"Prins Bernard schreef graag (stadhouders)brieven aan zijn maatje Hitler en ook hij had vele onderscheidingen na de Tweede Wereldoorlog.
Als landverraders zoals Doekle en deze SSers uw helden zijn, hoe durft u dan kritiek te hebben op klokkenluider Wilders?
Boeiend, een aanhanger van de sharia heilstaat Gaza-istan vindt de PVV pervers.
Hey Terpstra! Rot eens op en ga even lekker graties diploma's uitdelen!
@SvennusMax | 09-08-10 | 12:41
Dat valt nog wel mee hoor. Ik word alleen een beetje moe van die Nederlanders die serieus durven te klagen dat het hier slecht gaat. Dat vind ik behoorlijk pervers.
En ik vind het jammer dat er geen enkele liberale partij in Nederland meer is.
De VVD is niet meer liberaal, de PVV is vrijwel het tegenovergestelde van liberaal en D66 is, tja... wat eigenlijk?
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:33
Nouals je de westerse waarden zo hoog hebt, zullen we dan eerst eens afwachten wat er uit het overleg tussen de vvd pvv en cda komt ?
Ik gok erop dat we wat we van wilders terug zien in het akkoord bestaat uit:
vermindering ontwikkelingsgelden
Herziening immigratiewetten (oftewel 4 jaar onderzoek)
beperking op bezuinigingen op politie en gezondheidszorg.
van kopvoddentax en dat soort utspraken gaan we niks terugvinden.
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:14
Ja? En wat als je jezelf voorstaat als "Ariër "?
Van Agt, 1972
Van Agt, ten tijde van hem als min. van justitie, kan ook verantwoordelijk gehouden worden voor de nog steeds verstrekte 'Ariër-verklaring' !
Elder of Z. | 09-08-10 | 12:36
@TheLuggs | 09-08-10 | 12:45
Dat wacht ik zeker af. Ik vrees alleen dat het bij een minderheidsregering blijft en dat vind ik geen goede democratische oplossing.
@ Nokiageek | 09-08-10 | 12:29:
Bij de volgende verkiezingen krijgt het CDA sowieso weer klappen. Als ze het rechtse kabinet torpederen, heeft dat gevolgen voor het CDA en als ze forse bezuinigingen mogelijk maken, heeft dat ook gevolgen.
@ Eddie_Vedder | 09-08-10 | 12:30:
Opnieuw niet waar. Als je kijkt naar de verdeling van de Tweede Kamer en de coalities die de burger aangeeft te willen zien, zie je heel verschillende combinaties terug.
@ Jan Passant mk2 | 09-08-10 | 12:31:
En dat is iets wat je maar beter goed in het oog kan houden. Het feit dat er straks een akkoord ligt, wil niet zeggen dat het akkoord ook uitgevoerd kan/zal worden. Diverse CDA'ers hebben aangegeven geen medewerking te zullen verlenen, zelfs als er een akkoord ligt.
Bij een meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer (en zelfs geen meerderheid in de Eerste Kamer) hoeft er maar 1 CDA'er tegen te stemmen om een voorstel naar de prullenbak te sturen.
@ Thurkish | 09-08-10 | 12:35:
Ja, en wat jij vergeet, is dat de PTT direct na het begin van de bezetting werd overgenomen door de bezetter en de NSB. Alle personeelsleden die geen lid waren/werden van de NSB kwamen zonder werk te zitten (lees de werken van dr. L. de Jong maar eens).
Het insigne van de NSB stelt dus ook niet zoveel voor als bewijs.
Doekle heeft blijkbaar weinig vertrouwen in z'n collega CDA-ers. Hij zal wel ff vertellen wat goed en fout is.
.
Het CDA mag z'n handen dichtknijpen als er een kabinet met de PVV komt. Zijn ze meteen van Doekle de Alwetende verlost.
@Prins Pils | 09-08-10 | 12:44
"(zie o.a. oogetuigenverslag programma klasgenoten)". Onder andere??? Dit is de enige beschuldiging die ooit is geuit.
Doekle is geen held van mij, dat vind ik net zo'n grote flapdrol als jij. Hoewel ik wel zijn democratisch recht om dit soort uitspraken te doen verdedig.
De inhoudelijke discussie uit de weg gaan door te plotseling de discussie te verleggen naar het SS-verleden van Aantjes vind ik een beetje zwak.
Zeker als dat SS-verleden minder dubieus blijkt te zijn en al lang een gesloten hoofdstuk is.
Hee Doekle is er weer: "Fascisme/Racisme", "Die Wilders", "Gevaar voor de samenleving", "Dit moeten wij niet hebben", "Het volk zal naar de hel gaan", "God gaat ons straffen", "Er zal een vloek over de natie rusten", "Nederland zal de pest ontvangen"...... Beste Doekle, blijf in je eigen sprookjes geloven, maar val ons er niet mee lastig, oke ? Juist geloof heeft voor oorlogen gezorgd en de Twin-towers vernietigd.
@Phoenix1977
PTT?? Putje graven, Tentje bouwen, Tukkie doen. Zie hier, de Linkse instelling!
Doekle, meteen doen dat opzeggen van dat lidmaatschap en meteen ook dat baantje van je in het HBO ook. Rare multikulknuppel en beroepsdhimmie.
Trouwens erg intelligent kom je ook niet over op dat plaatje. Moeilijk he, dat praten en denken tegelijk.
Och jee. Iemand is tegen de PVV. Paniek in de tent. Lekker allemaal Doekle afzeiken. Want zo'n mening mag natuurlijk niet. Waar stond die laatste v in PVV ook al weer voor?
Phoenix1977 | 09-08-10 | 12:47
Mijn opmerking ging mij meer om te kijken wat de rede achter het selectief copy-pasten was waarvoor ik al gedegen uitleg heb gekregen. Misschien voor U interessant om het desbetreffende stuk in wikipedia eens te lezen. Ik heb hier een citaat:
"toen één van zijn klasgenoten uit de jaren '30 verklaarde zich te herinneren hoe Aantjes in die tijd met een NSB-speld op de revers over de Lijnbaan paradeerde."
Ik wist niet dat Nederland al in de jaren '30 bezet was door de Duitsers.
Zo werkt dat in een democratische partij. Doekle heeft alle recht om dit te doen.
"Aantjes is na de oorlog nooit veroordeeld voor misdaden tijdens de oorlog of lidmaatschap van de SS
Phoenix1977 | 09-08-10 | 12:37
Net zoals vele andere ex-SSers in Nederland en jullie andere SS-held Prins Bernard!
Wat hebben linkse mensen (socialisten zoals Joop Den Uyl) toch met nazi's?
O ja!
@Elder of Z. | 09-08-10 | 12:46
Van Agt heeft ooit gezegd dat hij geen oorlogstrauma had, omdat hij de oorlog nooit had meegemaakt en bovendien "Arier" was. Dat was een term die de Duitsers gebruikten, zoals je weet. En Van Agt voldeed inderdaad aan die beschrijving.
Jij doet net alsof hij de term Arier gebruikte om zijn eigen superioriteit aan te geven, maar het was eigenlijk precies andersom. Hij gebruikte het om zijn nederigheid te tonen naar oorlogsslachtoffers door te stellen dat hij nooit kan weten hoe zij hebben geleden.
Je moet de discussie wel zuiver houden.
@42
Die V staat voor Nederlandse Vrijheid, niet die van de Multi-FlauweKulti.
wat wil die cda nou, ze hebben vet verloren met de verkiezingen, lekker oprotten cda , jullie mogen blij zijn dat jullie mogen mee regeren, stelletje lapzwanzen ...!
@Bergamo
Vrijheid is vrijheid, zwitsal. Niet alleen wanneer het jou uit komt. Voor wat jij bedoeld hebben we een andere term. Apartheid.
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:52
en deze :
Van Agt, ten tijde van hem als min. van justitie, kan ook verantwoordelijk gehouden worden voor de nog steeds verstrekte 'Ariër-verklaring'
Is het niet feitelijk strafbaar wat Doekle hier doet? Valt dit niet onder opruiïng? En bovendien: De PVV mag geen bevolkingsgroep aanwijzen, maar Doekle spreekt namens het CDA uit dat de PVV (en daarmee al haar stemmers) perverse opvattingen hebben. Dus beste CDA, als u de peilingen ook heeft gevolgd: u mag dan vinden dat NL pervers is geworden, NL heeft duidelijk aangegeven er totaal niet mee te zitten wanneer u opstapt. Neem uw partij-genoten mee. Leef een paar jaar onder de mensen en op straat. En herzie dan uw bijzonder domme uitlatingen nogmaals. Doekle, gaat u maar aftrekken.
Doekle is een schatje. Ik weet dat het nog steeds zomervakantie is, maar hij mag bij mij wel even in de zandbak spelen. Heb ergens nog wel een schepje liggen.
@ Bergamo | 09-08-10 | 12:38
Juist en u denkt dat dit zo blijft ?
Kunt u dit onderbouwen met argumenten, of is dit enkel wishfull thinking -dreaming bij u ?
Wat hebben wij nodig om het zo te houden ?
Zorgt de huidige politiek ervoor - of hebben ze alleen altijd maar kunnen profiteren van de ondernemers ? Ondermeners die er toe doen nu wegtrekken.
Wij hebben brandweer politiekers die achter elk brandje aanlopen sedert de jaren zeventig van vorige eeuw, de oliecrisissen.
Politeke bestuurders die regeren vanuit het crisisdenken.
.
De huidige politieke kaste is niet in staat met een politiek bestuurssysteem anno 1848, 19de eeuws modern management te voeren in de 21ste eeuw.
Het kan nog even goed gaan, maar ziet u dan niet de kenmerken van de achteruitgang van de westerse economie, rechtstaat en economie ?
Als u die niet ziet hoe komt dit dan ?
Heeft dit misschien een voorop gezet doel voor jou, voor anderen ?
.
Ja het zeer goed bewust te zijn wie wij zijn in de wereld en waar toe wij in staat zijn maar, niet vnauit een vanzelfsprekende arrogantie dat dit zo wel zal blijven als we het spel maar lbijven spelen zoals het altijd gegaan is.
Mensen, mensen... Maak je toch niet zo druk allemaal.
.
Doekle organiseert het 'verzet' tegen samenwerking met het PVV. De leiding van het CDA ziet de baantjes, de macht, en de poen en kan de verleiding niet weerstaan. De leden zijn daarentegen weer linkshangende idealisten die walgen van de PVV.
.
Ge-wel-dig.
.
Wat hier gebeurt is niet meer en niet minder dan de implosie van het CDA. Dit is een moment dat je moet willen meemaken. Het is een moment als de Berlijnse Muur die neergaat.
.
Mijn advies: Biertje, pinda's erbij en een grijns van oor tot oor. This is as good as it gets - in politics dan, he.
Het Nederlandse politieke landschap zal voorgoed worden verdeeld in twee kampen. Een anti islamitisch kamp dat zich verzet tegen de verdere islamitische kolonisatie van Nederland en een kamp dat de islam als minderheid beschermt onder de vlag van sociale/socialistische politiek (en daarbij uiteraard op termijn bedrogen zal uitkomen). Het CDA is de partij die het meeste risico loopt te worden verscheurd tussen deze twee kampen en hierdoor zal decimeren. In dit opzicht vormen de uitlatingen van Terpstra maar ook Hillen een groot risico voor het CDA.
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:49
Je kunt alles natuurlijk wel weer linksom bagetalliseren, maar in mijn optiek hebben oud NSBers/SSers/landverraders zoals Aantjes geen recht van spreken meer als zij kritiek hebben op een democraat als Wilders.
U en zelfs Doekle hebben in onze democratie natuurlijk het volste recht op deze kritiek, tenzij je met leugens en/of verdraaiingen komt zoals Doekle!
"Ik vrees alleen dat het bij een minderheidsregering blijft en dat vind ik geen goede democratische oplossing".
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:46
-
De partijpolitieke bijbels die partijprogramma's heten zijn wel democratisch? Ik vind het beter op deze manier, omdat de regering nu echt afhankelijk is van de oppositie. Zolang het spel 'fair' wordt gespeeld is het Scandinavisch model te prefereren boven het meerderheidskabinet. Bovendien vind ik het mooi dat er eens wat leiders opstaan die vooruit durven kijken, in plaats van constant te handelen naar de status quo. (Lees Pechtold, Halsema, Cohen)
Deze kwakbol moet zich altijd zonodig manifesteren. Wedden dat hij vanavond weer bij Knevel en Brinkhoofd zit. Hij is gewoon een middelmatig persoon, die zich via de vakbond omhoog heeft gewerkt maar verder weinig heeft gepresteerd. Alleen maar blabla en vooral een tegenstrijdige mening verkondigen dan blijf je altijd in beeld.
De achterban van Terpstra wordt vooral door PVV-ers niet serieus genomen. Dat kon wel eens de grootste strategische fout worden van deze nietnadenkenden.
Als je een coalitie begint moet je je realiseren dat je mensen met verschilldende meningen verenigt.
Aangezien de PVV zich niets gelegen laat liggen aan mensen met een andere mening lijkt het nogal voordehandliggend dat deze coalitie niet van de grond komt.
Dan kan je Terpstra de schuld geven, maar ook de onwil van de PVV respectvol met andersdenkenden om te gaan.
Zou dit net zo succesvol worden als Benoemen en Bouwen?
Zou dit net zo succesvol worden als Benoemen en Bouwen?
@42: niet iedereen die tegen de PVV is, wordt afgezeken. Gelukkig maar, er is nu eenmaal heel wat tegen de PVV in te brengen (inderdaad, met name van "Vrijheid" bakken ze net zoveel als Hirsch Ballin). De GS-servers zouden permanent roken als iedere PVV-tegenspreker zo afgezeken zouden worden.
Doekle T. waant zich echter een van de varkens die gelijker zijn dan anderen, daarom wordt deze cryptocommunist, faalhaas, dhimmie, ambteloos en onverantwoordelijk lid(?) van het CDA - eigenlijk gewoon een nare man - virtueel in de hens gezet.
Het lijkt mij dat Doekle zich bezig moet houden met waar hij geld voor krijgt en dat is het HBO. Hoe zit het met de diplomafraude Doekle Faalstra?
HP | 09-08-10 | 12:58
Zo moet je er dus tegenaan kijken (mooi verhaal trouwens). Lachen en glimlachen als ze weer heftig te keer gaan in de media. Ga vanavond weer alle Nova's etc. kijken: is nu echt leuker dan een gemiddelde Amerikaanse comedy.
deze man moet gekneveld worden afgevoerd
@basderooy | 09-08-10 | 12:21
wat een grote bullshit.
het spel is als volgt:
je verspreidt je eigen politieke standpunten.
er komen verkiezingen
je zoekt andere partijen waarmee je zo veel mogelijk van je eigen programma kan realiseren
je vormt een regering of je komt in de oppositie.
-
Dat SP PvdA D66 GL VVD CDA PVV dus een coalitie proberen te vormen heeft niets nada met arrogantie te maken.
Het is logisch dat je met sommigen wel, met anderen liever niet, en met weer anderen totaal niet samen wilt werken.
-
als je dat niet snapt moest je maar eens een inburgeringscursusje volgen.
Grappig, de eerstgekomene splijt, en dat is in dit geval toch echt de islam en niet Wilders.
Wilders is een reactie op de islam en niet andersom.
@basderooy | 09-08-10 | 12:13
jij hebt niet zo een duidelijk beeld geloof ik van de gemiddelde CDA-stemmer...
Dat rechtse kabinet komt er toch niet, gewoon omdat Wilders zijn bek niet kan houden en blijft provoceren.
Even kijken of ik het Doekle kan uitleggen.
@Doekle Dimmiemans: De PVV is nu een grotere partij dan het CDA. Nee, dat snapt hij vast niet, te ingewikkeld. Moet je voor kunnen nadenken. Nog een keer proberen.
@Terpstramans: Het CDA is kleiner nu dan de PVV. Nog te moeilijk? Luister dan goed.
@Doekenbroek: Het CDA stelt geen reet meer voor en de PVV wordt steeds groter omdat steeds meer Nederlanders een hekel hebben gekregen aan het bloeddorstige, massamoordende mohammedanisme. Capice? Het massamoordende mohammedanisme.
Ik snap werkelijk niet wat mensen tegen de PVV kunnen hebben. Anti islamitische politiek is in mijn ogen zeer correct. Zeker als je je realiseert dat de islam overal ter wereld wat zij heerst grondgebied onleefbaar maakt voor moderne, vrijdenkende mensen. Dat zou je toch altijd moeten willen voorkomen in Nederland, dat Nederlands grondgebied onleefbaar wordt voor de oorspronkelijke bewoners.
Terpstra kan zich beter hierom druk maken:
.
"In Berkshire/Groot-Brittannië heeft een islamitische vrouw met haar kroost in een stadsbus net zo lang gekrijst totdat de buschauffeur een 71-jarige blinde en aan kanker lijdende Britse gepensioneerde man samen met zijn blindengeleidehond uit de bus heeft gezet. De vrouw wond zich op over de ”onreine” hond in de bus. Dit overkwam de gepensioneerde niet voor het eerst."
.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11881
Aan iedereen die denkt dat Doekle een natte dweil is die eindelijk eens zijn muil moet houden:
.
Ik adviseer u om CDA fora te bezoeken en Doekle aan te moedigen. Stuur de man emails dat u al jaren CDA stemt en ook ditmaal. Vertel hem dat hij uw enige hoop is. Dat het CDA het nooooooooit meer te boven komt als ze met het PVV gaan samen werken. Vertel Doekle dat hij - held - de ENIGE is die zijn hoofd koel houdt en dit kan stoppen. Zet hem op een voetstuk. Dweep met hem. Smeek die man om zich VOLLEDIG in te zetten voor zijn moreel verheven doel. Koste wat het kost moet deze kabinetsformatie gestopt worden.
.
Deze man is zo overtuigd van zijn morele gelijk, zo'n zelfverkozen martelaar, zo stuitend ijdel. Deze aanpak werkt bij hem. Dan gaat hij nog hysterischer tekeer. Lachen.
.
Als zo'n lul als Doekle zo nodig zichzelf belachelijk wil maken, dan moet je dat aanmoedigen. Het CDA stuk, een hysterische Doekle.. echt... Wat wil je nog meer?
Het was te voorspellen,en ik zag het van verre al aan komen.
Mark my words.Er zullen er nog velen volgen.
Doekle is zóóóóóóóóóóó 2009. Die is door het CDA al lang "wegegejorist en opgerot" en probeert nu zonder gezichtsverlies zijn lidmaatschap op te zeggen. Ik zou hem nu per direct royeren.l
pimpernel. | 09-08-10 | 13:13 -> Wat ik dan weer niet begrijp is waarom niemand op het idee komt om die islamitische vrouw met haar kroost uit de bus te verwjderen wegens verstoring van de openbare orde.
Of zouden daar net zoveel "schreeuwers" wonen als hier???
Rechtsdoor Lul | 09-08-10 | 13:08,
Precies.
.
Zie het zo: Doekle gilt niet omdat de kabinetsformatie slecht verloopt. Doekle gilt zo hard omdat het goed verloopt.
.
Trek die logica door: hoe harder Doekle gilt, hoe beter.
@ HP | 09-08-10 | 13:16
Touché, monsieur. Touché.
Doekle, doe jij eens emigreren naar de Kalahari woestijn.
Gelukkig zijn Geert en Maxime wel goudeerlijk en zuiver.
-weggejorist-
De
dubbele
agenda
van
Doekle!
Nu blijkt dat linkse partijfossielen zoals NSBer/SSer Willem Aantjes binnen het CDA toch minder macht blijken te hebben dan het eerst liet aanzien, proberen nu andere leden van de linkse vleugel van het CDA de partijtop tot andere gedachten te brengen. Zo ook anti-Wilders figuur Doekle Terpstra die naïef denkt door hard schreeuwen nog iets te kunnen veranderen.
Net zoals veel leden van de linkse kerk roept hij dat Lubbers een meerderheidskabinet moest onderzoeken. Maar dat is natuurlijk flauwekul. Lubbers had als opdracht te onderzoeken of een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV überhaupt mogelijk was! Dat deze partijen daarbij heel slim hebben gekozen voor een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV had bijna niemand voorzien. Groot voordeel is dat hun kiezers zo’n combinatie wel zien zitten en dat een kabinet zonder de PVV eveneens goed te verkopen is binnen hun eigen partijen. Maar ook voor de PVV zijn hierbij legio voordelen te noemen. Zo krijgt de PVV toch invloed op het beleid voor de komende jaren en kan men laten zien dat de PVV een betrouwbare partij is waarop een regering kan bouwen.
Maar is Doekle echt tegen Wilders strijd t.a.v. toenemende islamisering van ons land of heeft Doekle een dubbele agenda? Want is het niet zo dat Doekle als voorzitter van de Raad van Toezicht van de Interkerkelijke Organisatie voor Ontwikkelingssamenwerking (ICCO) en als
lid van de raad van toezicht van de Publieke Omroep er alle belang bij heeft dat Wilders via zijn gedoogsteun aan het komende rechtse kabinet niet op ontwikkelingssamenwerking en de Publieke Omroep mag bezuinigen?
amaril | 09-08-10 | 13:27,
Kijk dat bedoel ik. Dat kunt u hier nou wel neerplempen, maar het werkt veel beter als u dat naar Doekle stuurt. Stuur de man een steunbetuiging! Laat hem weten dat u zijn inspanningen waardeert.
@ HP | 09-08-10 | 12:58
Look always on the bright site of life .. pom....pom...pom...pom .. pom ... look always on the bright site of life .. pom... pom ...pom ....
Hmm las net even iets te snel 2 regels door elkaar dan krijg je Directuer Terpstra afgeranseld... toch jammer.
Een zo helpt het CDA zich zelf omzeep.
Opvallend hoeveel PVV-aanhangers hun politieke tegenstanders het liefst de mond zouden willen snoeren.
Versgeperste opvattingen?
Hoe dan ook, ik ken genoeg CDA'ers in mijn omgeving om te weten dat er binnen het CDA ook anders gedacht wordt over samenwerking met de PVV.
Als een representatief deel van de CDA-leden (of desnoods alle leden) zich mogen uitspreken over dit kabinet, dan zou Doekle Terpstra wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.
En een heleboel CDA'ers zouden er geen traan om laten als deze PvdA'er in CDA-kleren vervolgens zijn lidmaatschap opzegt.
Economic Refugee | 09-08-10 | 13:32,
*neuriet mee*
.
Wie had dat gedacht in 2004 toen Wilders in een bunker woonde en in zijn eentje in de kamer zat voor Groep Wilders? Voor het eerst in lange tijd gloort er weer een beetje hoop aan het einde van een hele lange linksdraaiende neergaande spiraalvormige tunnel.
Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:35,
Ik ben een PVV stemmer van het eerste uur. En ik moedig Doekle juist aan.
Doekle is viesssssssssssssssssssssssss
@Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:35
What goes around comes around.........
"Als er naar de kiezers was geluisterd was Paars plus er gekomen. Maar daarvoor was Rutte te arrogant."
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:08
Naar mijn mening onjuist. De kiezer heeft zich duidelijk uitgesproken voor een rechtse coalitie. Sterker nog, bij geen enkele kiezer stond Paarsplus op het netvlies. CDA werd gedecimeerd zodat die partij iig geen linkse coalitie kon steunen.
Wat betreft Paarsplus, Mark Rutte heeft serieus onderhandeld. Waarom zou hij als één van de grote winnaars en grootste partij zijn piketpaaltjes verzetten? Om GL, D66 en PvdA een plezier te doen? lol!!!
Als deze partijen serieus waren geweest dan hadden ze de paaltjes van Mark omarmd. Wat is er mis met 18 miljard bezuinigen en de grenzen (voorlopig) dicht?
Overigens, Opstelten memoreerde dit al, ook paarsplus zou in de EK geen meerderheid hebben gehad.
Vrijheid van meningsuiting volgens PVV (citaten uit voorgaander reacties)
Doekle, doe jij eens emigreren naar de Kalahari woestijn.
Ik zou hem nu per direct royeren.l
deze man moet gekneveld worden afgevoerd
Het lijkt mij dat Doekle zich bezig moet houden met waar hij geld voor krijgt en dat is het HBO.
Is het niet feitelijk strafbaar wat Doekle hier doet? Valt dit niet onder opruiïng?
Als het je niet bevalt staat het je vrij om op te tyfen
Als deze heer het niet eens is met het CDA van 2010, dan gaat de heer toch lekker naar Groenlinks? Femke kan wel een beurt gebruiken.
Diep wegstoppen deze vent. Liefst dus in de Golf van Meggiko
En dan nog even de verkiezingsuitslag:
PVV 15% ...... Niet PVV 85%
Hoezo democratie?
Dáááág Doekle..
Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:35
Iedereen mag in een democratie vrijelijk kritiek leveren op politici, doch de meeste PVVers pikken het niet langer meer dat mensen zoals Doekle via leugens en verdraaiien Wilders en zijn aanhang zo schaamteloos verketteren!
Dit heeft niets meer met gezonde kritiek te maken, maar met valse indoctrinatie van linkse kerk om hun macht te behouden!
IK schaam mij door deze man meer voor mijn Friese roots dan door die vrouw met haar vier dode baby's.
@Alfred Blokhuizen | 09-08-10 | 13:41
Met die logica heeft geen enkele partij de meerderheid. Dus volgens u hoort er geen enkele partij in de regering?
Snoodl!cht | 09-08-10 | 13:44
Voor gekken hoeft u zich nooit te schamen!
@Alfred 13:41
Je conclusie is per definitie onjuist: uitslag PVV 15% is goed, maar dat betekent niet '85% niet-PVV'. Zolang er geen vakje 'tegenstem' per partij in de keuze opties is meegenomen, hebben we geen idee hoeveel mensen er tegen de PVV of tegen welke partij dan ook zijn.
@Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:35
Opvallend hoeveel PVV-aanhangers hun politieke tegenstanders het liefst de mond zouden willen snoeren.
Hahaha......
Zou dat niet voor veel aanhangers van politieke partijen gelden denkt u ?
Doekle Terpstra is hier is wel het ultieme bewijs van lijkt mij, daar dit ongekozen sujet door middel van o.a. dubieuze clubjes, rechtszaken een gekozen volksvertegenwoordiger de mond probeert te snoeren....
ja joh, iedereen die het niet met je eens is afvoeren naar een concentratiekamp, waar hebben we dat meer gezien
@Prins Pils | 09-08-10 | 13:46
Is een naar trekje van mij, ik weet het. Sinds ik hier 'reaguur' heb ik soms ook plaatsvervangende schaamte voor enkele medereaguurders.
Wie is Terpstra? Wie kent Terpstra nog? Wie neemt Terpstra nog serieus? En wie neemt het CDA straks nog serieus? Nederland heeft genoeg van de regenten die de burger niet serieus nemen en alleen als melkkoe gebruiken. En Wilders weet dat kennelijk als enige en wacht nu gewoon nog even het juiste moment af. Terpstra en z'n medestanders zijn dat moment al perfect voor hem aan het voorbereiden. 't Is een kwestie van tijd, dan mag het CDA gedoogsteun aan de PVV geven.
Man man man, wat een slechte verliezers die linksmensen.
Wat een vieze man is die Terpstra. Altijd zeiken!!
de meneer van de instantie die 521 miljoen euros paar jaar ontvangt om door uit te delen minus een dik salaris voor hemzelf, heeft zeker reden om tegen die nieuwe kabinet te zijn. terpstra doet aan armoedebestrijding, te beginnen bij hem zelf. dat met name vvd en pvv dit soort hypocriete salonsocialisten eruit willen schoppen zint deze man niet. maar dan nog even het volgende: gristennaastenliefde zou ons verplichten tot subsidie verstrekking aan wie dan ook. neem maar even voor het gemak de afrikaanse boer. ok, niets mis mee om anderen te helpen, zelfs als je er zelf ook beter van wordt. maar a) waarom moeten niet gristenen aan christenliefde doen? b) als je de eu-tariefbarrieres opheft help je die boer heel wat meer. dus in essentie zit die gristenclub armoede te handhaven in afrika om vervolgens hier belasting te heffen die dan weer in afrika uitgedeeld kan worden. doekle terpstra heeft het moreel besef van een kakkerlak en is gewoon een vuile vieze uitvreter die alleen maar bang is voor zijn comfortabele baantje.
Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:35
Volgens mij haal jij oorzaak en gevolg door elkaar.
@ CDlogo | 09-08-10 | 13:48
"Hahaha......
Zou dat niet voor veel aanhangers van politieke partijen gelden denkt u ?
Doekle Terpstra is hier is wel het ultieme bewijs van lijkt mij, daar dit ongekozen sujet door middel van o.a. dubieuze clubjes, rechtszaken een gekozen volksvertegenwoordiger de mond probeert te snoeren...."
Natuurlijk geldt dat ook voor aanhangers van andere partijen, maar dat was toch juist slecht? Als het verwerpelijk is wanneer Terpstra het doet, zou men zich als criticaster van een dergelijk optreden juist zelf verre van zulk een manier van doen dienen te houden.
Doekle? Oh die heeft zeker zijn sollicitatiebrief voor bij de PvdA al geschreven?
Kan hij mooi met medeloser Cohen gaan knuffelen. Geeft een overzichtelijke clustering van de irrationele faalhazen in dit land.
Bedotje | 09-08-10 | 13:48
Daar het de linkse kerk niet gelukt is de macht te grijpen via coalitie- onderhandelingen, zetten zij nu hun laatste troefkaart Doekle in om via de linkser vleugel binnen het CDA een coalitie van VVD-CDA-PVV onmogelijk te maken!
De kans dat doekle opzegt is exact 0 %. Hij mag dan een dwaas zijn, maar hij is niet gek.
Als ik het gros van de reaguursels hier moet interpreteren ziet het er somber uit voor Nederland. Vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar niet voor mensen, die een andere opvatting hebben als de PVV. Blokhuizen 13:41 sommert het prachtig op. ALS dit nu beoogde kabinet er komt (ik denk niet dat het zover gaat komen), dan kun je je afvragen, hoe het geteisem aandeel van de PVV aanhang, geschatte 80%, (ik ben ruim van opvatting...) zich gaat gedragen.
Misschien voelen velen van deze menigte zich gelegitimeerd, de schandelijke houdingen en meningen van hun grote leider kracht bij te zetten. Dat is helemaal niet zo ondenkbeeldig.
Nederland het gaat U goed !
Alfred Blokhuizen | 09-08-10 | 13:41,
Een kleine meerderheid van NL steunt de kabinetsformatie die nu plaatsvindt. Democratische genoeg, lijkt me. Ook de meerderheid van CDA stemmers steunt de kabinetsformatie die nu plaatsvindt. Dus of u het nu heeft over landelijk, of binnen het CDA - als Doekle nu zijn positie opdringt, dan is dat tegen de zin van de meerderheid.
.
Daarnaast nog even dit:
Weet u nog hoeveel % de vorige CDA/PvdA/GU kabinetsformatie van 2006 steunde?
.
Laat ik u even helpen: dat was minder dan 25%.
Meer dan 50% steun onder de bevolking voor een regeringscombinatie is een unicum. Dat gebeurt zeer weinig.
.
Er is een renaissance gaande op rechts. Men ziet nu de mogelijkheden om echt wat te bereiken na jarenlang vastzitten in een linksmoeras.
.
Mensen durven nog niet voluit, maar er zit oprecht enthousiasme net onder de oppervlakte. Eindelijk gaan de bezem erdoor. A brand new day.
.
Het verongelijkte gemor, geklaag en gegil van de linkerzijde moet u zien als de begeleidende muziek. Dat hoort erbij. En hoe harder die muziek, hoe harder het gegil van links, hoe beter. Dat betekent namelijk dat er meer bereikt wordt.
.
Als links feestviert, is het land verzwakt en verder in de schulden. Als links gilt, dan gaan we de goede kant op.
.
Het linksgegil mag aanzwellen tot een crescendo wat mij betreft.
OK. Linksch heeft de joker ingezet.
Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:35
Opvallend hoeveel meer dat geldt voor aanhangers van links. Die ontzeggen hun politieke tegenstanders zelfs de verkiezingszege, en schaffen nog liever de democratie af dan dat hun politieke tegenstanders ook maar *half* aan het bewind komen.
Alfred Blokhuizen | 09-08-10 | 13:41
Nee hoor, dat heet vrijheid van meningsuiting... Andere partijen mogen toch ook zeggen dat de PVV onze positie als vrij land in gevaar brengt met rechts extreme uitspraken? Daar ben ik het dan weer niet mee eens, jij waarschijnlijk wel en als je dat dan mag zeggen leef je in een land waar vrijheid van meningsuiting ineens heel gekleurd is, grappig he democratie?
@ 4nonymous | 09-08-10 | 13:58
En wat vind je daar van?
Aan de mnesen die reageren. Denk je eens in. Je collega praat zo tegen je op de werkvloer. Want in de 2e Kamer zitten is werk. Zou je dan nog tot iets productiefs komen? Gewoon maar even 20 seconden over nadenken.
Dan nog even wat maatschappijleer van vroeger? Welke partijen zorgden voor de welvaart voor allen? Was rechts niet altijd de onderdrukker van de vrijheid van meningsuiting en buitte rechts niet de werkmens uit? Is dat allemaal vergeten? Was het niet PvdA en CPN en PSP die het voor de werkmense n opnemen? Doen deze partijen dat doen deze partijen nog steeds.
Ook blijft het raar dat je als mens een andersdenkende zo uitscheldt. Het verrassende is dat links denkende mensen deze taal niet gebruiken en zich keurig gedragen indeze fora. Ik lees niets van scheldende SP-ers en GroenLinksers. Hoe zou dat komen?
Leuke opening voor Wilders aan de onderhandelingstafel... "Jongens we kunnen beter kappen met dit overleg, want anders zegt Doekle z'n lidmaatschap op!"
@Kelele Nyingi | 09-08-10 | 13:53
Hmm.....een kwestie van oorzaak en gevolg lijkt mij.
Waarbij ik overigens dergelijk handelen niet wil goedpraten.
Ik hoop dat hij z'n partijlidmaatschap opzegt, deze man hoort bij de linkse kliek thuis. Hij heeft meer belang bij moslimterroristen,anarchisten,milieucriminelen,dierenterroristen, vriendjes van Volkert van der Graaf,krakers.Geldwegsmijterij.Burgers uitwringen zodat ze geen cent meer overheid,zakkenvullers ,Talibanaanhanger,Hamasleiders, de Joden de zee in duwen. NSBer. etc.
@Bedotje | 09-08-10 | 13:48 : Terpstra is de Gordon van de politiek. Zonder kutnieuws kent niemand hem nog.
Doekle is helemaal geen gristen. Hij is alleen maar bezig met pro islam projecten (gratis weggeven diploma's, anti Israel demonstraties - pro gaza en natuurlijk anti PVV).
Optiefen naar de PvdAars.
Wie kent Frederik vijf?
Alfred Blokhuizen | 09-08-10 | 14:00,
Welke partijen zorgden voor de welvaart van allen?
.
Welvaart meten we in termen van een tweede auto, een aanbouw aan het huis, een nieuwe keuken, etc.. Alemaal dingen die de overheid niet produceert.
.
De welvaart in Nederland wordt gegenereerd door de private sector. De overheid produceert niets. De overheid heeft geen geld, anders dan dat geld dat zij eerst van u en mij ontneemt in de vorm van belasting.
.
Een deel van die belastingen wordt goed besteed: aan defensie, aan politie, justitie, aan infrastructuur, etc.. Maar wanneer u geld ontnomen wordt door de overheid, en dat wordt door diezelfde overheid gegeven aan anderen (in de vorm van ambtenaren salarissen, uitkeringen en subsidies) veelal om stemmen te kopen... oei.
.
En dat is wat links doet: het creeeren van afhankelijken. Die dan weer op de geldgevers stemmen, natuurlijk. Voor wat hoort wat. Op die manier creeert links een vicieuze circel van afhankelijkheid. En ze beloven iedere keer meer. Totdat ze er niet meer voor konden betalen. Toen begonnen ze ervoor te lenen, om dat geld vervolgens weer uit te delen.
.
Dit is de legalisering van diefstal. Niet alleen van mensen die op eerlijke manier hun geld verdienen in de private sector, maar ook van onze kinderen die een schuld erven die echt een keertje moet terugbetaald.
.
Wat links doet is immoreel. Welvaart creeeren is wel het laatste dat zij doen.
Nu nog een haatbaard en een luierbroek aan en het plaatje is compleet.
Wat een mafkees.
Doekle is een abjecte splijtzwam.
Eigenlijk heeft de beste man - wat betreft samenwerking met de PVV - hartstikke gelijk. De PVV en het CDA zijn geen partijen die met elkaar samen zouden moeten werken. Maar goed, Maxime Verhagen is zijn geloofwaardigheid al een hele poos kwijt, dus wat dat betreft maakt het ook niets meer uit. Ik ben in ieder geval blij niet op het CDA gestemd te hebben, want ik zou me ernstig bedrogen voelen.
Het enige waar Doekle zich zorgen om maakt zijn dat er subsidies worden stopgezet! Ja Terpstra aan het graaien komt een keer een einde ook voor jou jongen. Kan je eindelijk ook eens gaan werken voor je salaris!
scheten-wapper | 09-08-10 | 12:15
Jij zou je helemaal niet met politiek moeten bemoeien.
Als je zo makkelijk van rechts naar links switcht en het helemaal niet belangrijk vindt welke stroming er wint, zolang het maar die stroming is waar jij op gestemd hebt, dan zou jouw stem helemaal niet mee moeten tellen.
Je bent niet links, niet rechts, geen vlees, geen vis.
Ik durf te wedden dat het je achteraf je reedt zal roesten wie er gaan regeren.
Voor jou is er geen verschil.
Te zien aan jouw post van 12.23 heb jij er zo volslagen geen verstand van dan het gewoon eng is om te lezen.
Zelf geef je ook al toe dat het onbegrijpelijk voor je is en daar ben ik het dus helemaal mee eens....
@scheten-wapper
Ik was ook voor Paars-Plus. Maar ja, je krijgt niet altijd wat je wilt.
Persvers=vers van de pers?
HP | 09-08-10 | 14:14
Wat een simpel wereldbetoog. Alles in een notedop br'vo
@Alfred Blokhuizen | 09-08-10 | 14:11 : Zwitsal say what?
@scheten-wapper | 09-08-10 | 12:02
Buitenlanders die hierheen komen om te speechen is iets anders dan het kunnen verkondigen van je mening als Nederlander. Ik vind dan ook dat Wilders in zijn huidige rol totaal niets te zoeken heeft in New York. Als de PVV lid wordt van het kabinet dient hij kabinetsstandpunten uit te dragen en niets anders. Intussen begin ik het gevoel te krijgen dat Wilders gewoon een spelletje speelt, met z'n 'ik zeg wat ik wil' geeft ie aan geen zin te hebben verantwoordelijkheid te dragen. Een kabinet met PVV valt met zo'n houding direct om. Dat weet Wilders ook wel. Het lijkt er onderhand op alsof ie de vorming van een kabinet probeert te frustreren om met opgeheven hoofd de oppositie in te kunnen duiken bij een instabiel Paars++ kabinet, of om een nieuw kabinet met PVV direct om te laten vallen in de hoop op meer zetels bij nieuwe verkiezingen. Iets anders kan ik er niet van maken, maar dit staat los van het onderwerp. Je mag van de PVV meningen hebben.
Van een spotprent is me niets bekend, wel een satirisch artikel over Brinkman welke Brinkman offline wilde omdat het smakeloos en kwetsend zou zijn voor hem persoonlijk. Overtrokken reactie als je het niveau van dat artikel ziet. Met meningen heeft het artikel in ieder geval weinig te maken.
http://www.speld.nl/2009/12/04/pvv-vestigt-aandacht-op-donkere-kant-shaffy/
Ik heb het Radio 1 programma 'Dit is de dag' per heden live tot mij genomen, en het was één grote, onbeschaamde 'Demoniseer Wilders'-show ... waarbij, door de welwillende medewerking van Anne Frank-directeur Westra aan het orgasme van de presentatoren, de kreet "extreem-rechts" niet van de lucht was ...
Dit stukje PO was illustratief voor dàt gedeelte dat niet alleen hoognodig moet worden opgeheven, maar gewoon verboten: Het is oortergende quatsch, en schadelijk voor de gezondheid ...
Gisteren zag ik trouwens nog het pikzwartste dieptepunt: Jochem van Gelder, presentator van het tenenkrommende kutprogramma "Praatjesmakers", waarin deze abjecte kinderliefhebber "spontane gesprekken voert met kinderen van 4 tot en met 7 jaar, waarbij de kinderen de volwassen kijker een spiegel voorhouden met hun verrassende en eerlijke uitspraken" presteerde het een vervelend jochie van 6 opeens te gaan doorzagen over de, je raadt het al, verderfelijkheid van Wilders, en daar vrolijk 3 minuten over door te zijken ...
Er kan feitelijk maar één respons bestaan:
Tegen de muur ermee !
(lijstje erom, spijkers erdoorheen, koekoeksklok ernaast ... ;-)
Godgloeiende ... :-E
@Behaard smaalkopje | 09-08-10 | 14:21
Die Wildersfobie lijkt nergens op. Ondertussen wordt iedereen die islam niet ziet zitten als islamofoob bestempeld.
@Stir Glenfarclas II
===========================
"I am an islamofoob and proud of it"
=========================
Doekle ,WEN er maar vast aan !
Het is onbegrijpelijk dat deze man nog steeds geen fractieleider is van het CDA. Zo'n briljante geest, zo'n groot leider. Kijk eens wat hij allemaal al bereikt heeft. Ik ben de tel kwijt, maar het is geweldig. Als het CDA de verdienste van deze leider niet ziet moet hij een eigen partij beginnen dan wordt zo.n partij groter dan de PVV. Lekker puh.
@Stir Glenfarclas II | 09-08-10 | 14:28 ... terwijl verderfelijke types als Westra orakelen over "wetenschappelijk onderzoek naar extreem-rechts" (bedoeld wordt het copy-paste-gefröbel van de nonderzoekers Jaap van Donselaar en Pedro Rodriguez in hun jaarlijkse schotschrift) om bespottelijke kreten als "islamofobie" op te pimpen met een goedkope ruft, zodat zoveel mogelijk lemmingen hun onzinkreten gaan overnemen ...
Ik ben inmiddels van mening dat we +90% van de politiek-correcte ellende te 'danken' hebben aan verderfelijke aktiviteiten van de Anne Frank-stichting vanaf begin jaren '80 ... het arme meisje zou zich in haar graf omdraaien als ze wist welke (zéér dikbetaalde) idioten uit haar naam staan te schreeuwen en te blaten en dit land naar de kloten helpen (inmiddels bijna voltooid) ...
kan die demagoog niet oprotten naar dat kudt friesland en daar iets gristelijks gaan zitten doen.