In de categorie 'alleen in Utrecht': Marokkanen en Turken kunnen gratis naar de kapper, mits ze voor lief nemen dat ze tijdens de knipbeurt worden voorgelicht over de mogelijkheden om gratis geld te krijgen van de overheid.Volgens uitkeringsinstantie SVB vraagt eenderde van de oudere Marokkanen en Turken geen Aanvullende Inkomensvoorziening aan, terwijl ze daar wel recht op hebben. Daarom kwam de instantie op het idee om uitkeringskappers in te zetten. Deze moeten de allochtone senioren bijkletsen over de uitkering.
Volgens de SVB is dit de normaalste zaak van de wereld, omdat het bij de taken van de instantie hoort om mensen te wijzen op de uitkeringen waarop zij recht hebben. "Wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen", zegt een woordvoerder.
Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.
Reacties
1 woord: belachelijk!
DJVH | 08-09-10 | 12:19 | Misbruik meldenQuote: Daarom kwam de instantie op het idee om uitkeringskappers in te zetten.
Pfft | 08-09-10 | 12:19 | Misbruik meldenZo wordt de kapper die nu nog wel een baantje heeft gewoon keihard weggeconcurreerd. En t is ook nog niet goed voor de staatskas ook.
In welke taal word dit ze verteld?
Nevz | 08-09-10 | 12:22 | Misbruik meldenOja, dat is een goede manier om van het begrotingsoverschot af te komen.
4Wielen | 08-09-10 | 12:22 | Misbruik meldenHet kan hier niet gekker worden in Nederland.
Raiza | 08-09-10 | 12:22 | Misbruik meldenOmg... dit is toch te belachelijk voor woorden! Een aanvullende inkomensvoorzining... ja joh, laat dat lui volk nog luier worden door ze een aanvullende beurs te geven! En wij Nederlanders, moeten maar weer meer gaan betalen... ja joh, verkracht het land, geef de buitenlanders meer en de inwoners minder. Ik word hier toch zo moe van...
Nebutralox | 08-09-10 | 12:25 | Misbruik meldenGeert: kom er maar in!
Sep Splatter | 08-09-10 | 12:26 | Misbruik meldenWat een onzin zeg. Dit is weer een typisch voorbeeld van moslimknuffelen! De gemeente Den Haag heeft ook een potje voor ouderen. Ooievaarspas en bijdragen in de kosten van vervoer en kosten van levensonderhoud, maarrrrrrrr als je dit, als oudere, niet tijdig via internet aanvraagt is het budget uitgeput, ook al heb je daar echt op. Bah bah bah altijd weer die buitenlanders voortrekken! Zeker een PvdA burgemeester in utrecht......
peacemaker | 08-09-10 | 12:28 | Misbruik meldenJa natuurlijk; geef dat volk maar nóg meer mogelijkheden om ons land financieel leeg te zuigen. Dat ze gaan werken.
VlinderMeisje | 08-09-10 | 12:30 | Misbruik meldenWillen jullie mij ook gratis knippen, terwijl jullie mij inlichten over hun mogelijkheden om gratis geld te krijgen?
Mrjoeri86 | 08-09-10 | 12:31 | Misbruik melden"Wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen"
Tobi | 08-09-10 | 12:32 | Misbruik meldenJe verantwoordelijkheid mag je nu nemen door je biezen te pakken en niet meer terug te komen
Als ik g*dverd*mme één of twee jaar meer inkomen heb dan normaal moet ik er ook zelf op letten om 'middeling' aan te vragen bij de G*stap* van een Belastingdienst. Als ik daar als autochtoon niet om vraag omdat ik het niet weet loop ik het mis. Wie licht ons autochtonen eens een keer graits voor?
JackSparrow | 08-09-10 | 12:33 | Misbruik meldenIk probeer het straks in A'dam bij Knippen en Wippen wel even... Maar daar is het neuken niet gratis en het knippen in elk geval ook niet.
Geert ik aanbid je for life.
peacemaker | 08-09-10 | 13:28
Denk je niet dat de autochtone oudere eerder op het internet zit via zichzelf of de (klein)kinderen dan de allochtone (wellicht analfabete) oudere? Dus hoezo buitenlanders voortrekken? De autochtonen weten al dat ze dit geld kunnen krijgen en maken er al gebruik van. Wat niet wegneemt dat er idd een PvdA lul burgemeester van Utrecht is.
yurp | 08-09-10 | 12:35 | Misbruik meldenEn echte Nederlanders, Surinamers, Somaliers en Afghanen hoeven geen voorlichting, maar moeten gewoon betalen voor een knipbeurt?
Ik hoop dat dit nieuws door een landelijke politus wordt opgepikt en er snoeiharde vragen over stelt.... te zot voor woorden dit!
De geldstroom naar deze SVB dus gewoon korten per knipbeurt, laat hun het maar uit eigen zak betalen... de strooiers!
Nijlgeest | 08-09-10 | 12:35 | Misbruik meldenWhahahahahaha..! Dit MEEN je niet..! Is 't 1 april of zo..? Oh, nee: 't is serieus bedoeld. Sodemieter op, zég..!
Jerry Nick | 08-09-10 | 12:39 | Misbruik meldenStond dit niet een aantal dagen geleden op geenstijl? En dan nu een ANP bericht overgetyped op Spitsnieuws? Dat kan beter (en goedkoper) lijkt me.
buurvanurk | 08-09-10 | 12:41 | Misbruik meldenNu toch maar hopen op VVD, CDA, PVV.....Dan hoef je zulke berichtjes niet meer in de krant te lezen...Ennuh, allemaal kaalscheren S.V.P.
nou,vooruit dan maar | 08-09-10 | 12:42 | Misbruik meldenHe WoordvoerderT: volgens mij staat er in de wet, dat iedere staatsburger in Nederland het Wetboek dient te kennen.
chocosprits | 08-09-10 | 12:42 | Misbruik meldenoftewel: laat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en ga eens niet voor snikkelaas spelen, daar hebben moslims eigenlijk niet zoveel mee!
Dit
Is
Waanzin
DomineeZwemzaad | 08-09-10 | 12:43 | Misbruik meldenEn dan zeggen ze dat buitenlanders gediscrimineerd worden. Als blanke man ben ik iedere maand 20 pleuro kwijt aan de kapper! Wie wordt hier nou gediscrimineerd!? In mijn eigen land nogal liefst!!
Semper Pecunia | 08-09-10 | 12:44 | Misbruik meldenGelukkig is hier ook wel over nagedacht!
hippekip | 08-09-10 | 12:44 | Misbruik meldenDat stelletje mongolen die dit plan hebben bedacht mag van mij worden overvallen door een groep Mar.. oops.. nieuwe Nederlanders bewapend met een hakbijl.
iNederlander | 08-09-10 | 12:45 | Misbruik meldenen als ze dan goed opgelet hebben, en dat extra geld binnenhebben mogen ze als beloning een lief geitje palen. Euhm... Beetje koorts volgens mij
rutger86 | 08-09-10 | 12:46 | Misbruik melden'O .. en wist u trouwens dat u gebr..'
Kouwe Kees | 08-09-10 | 12:48 | Misbruik melden'Ies graties?'
'Ja de knipbeurt is gratis. Wist u dat ..'
'Ja blabla .. knippe gast.'
@ yurp | 08-09-10 | 13:35
Is wat mij betreft een kwestie van een stukje verdieping in het land waar je naar bent gekomen. Interesse in de wetgeving, sociale voorzieningen etc.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf die interesse ook vaak niet kan opbrengen en hierdoor (waarschijnlijk) aardig wat pecunia misloop, maar goed, er komt ook niemand aan m'n haar frunniken en vertellen over de SVB.
DomineeZwemzaad | 08-09-10 | 12:48 | Misbruik meldenyurp | 08-09-10 | 13:35
peacemaker | 08-09-10 | 12:48 | Misbruik meldenNiet dom löllen yurp! Allochtone ouderen worden net als Nederlandse ouderen geholpen door hun kinderen/kleinkinderen als het om internet gaat! Mij gaat het er om dat Nederlandse ouderen gewoon aan hun lot worden overgelaten en op=op. Daarentegen worden allochtone oudjes gewoon door gemeenstes geholpen in tegenstelling tot Nederlandse oudjes. Pure discriminatie!
je kunt ook we lzien dat de stichting het zelf niet hoeft te betalen... Wat een idioterie..
aardt | 08-09-10 | 12:49 | Misbruik meldenhttp://cdn.thefrisky.com/images/uploads/craphaircut.jpg
magikookeffewatzegge | 08-09-10 | 12:59 | Misbruik meldenwacht effe, ik moet tot mijn 67e door werken, (ik ben nu 29 dus ik zal waarschijnlijk tot mijn 72e door mogen gaan) en dat aards luie volk krijgt tijdens een gratis knipbeurt te horen hoe ze nog meer gratis geld kunnen krijgen. wat doe ik niet goed?
Amazing_Mark | 08-09-10 | 12:59 | Misbruik meldenDomineeZwemzaad | 08-09-10 | 13:48
Ik vind het ook een rare beredenering om mensen te helpen de staatskas te plunderen maar goed. De idee dat allochtone oudjes hierin worden voorgetrokken is natuurlijk een compleet voorbarige en nergens op gebaseerde stelling. Ik weet niet hoeveel autochtone ouderen in aanmerking komen voor AIO en hoeveel daarvan dit niet aanvragen. Peacemaker weet dit ook niet maar praat graag vanuit een vooringenomen standpunt.
yurp | 08-09-10 | 13:00 | Misbruik meldenwacht effe, ik moet tot mijn 67e door werken, (ik ben nu 29 dus ik zal waarschijnlijk tot mijn 72e door mogen gaan) en dat aards luie volk krijgt tijdens een gratis knipbeurt te horen hoe ze nog meer gratis geld kunnen krijgen. wat doe ik niet goed?
Amazing_Mark | 08-09-10 | 13:00 | Misbruik melden@Amazing_Mark | 08-09-10 | 14:00
JackSparrow | 08-09-10 | 13:10 | Misbruik meldenJe moet volgende reïncarnatie als zwarte poedel ter wereld komen, dan word tje door de linkschmensen in NL doodgeknuffeld en krijgt dan alles kado want:
1. je bent zwart, dus sowieso al een streepje voor bij de linksche overheid;
2. je hebt krulhaar, dus weer een streepje voor;
3. je spreekt geen Nederlands, dus weer een streepje voor;
peacemaker | 08-09-10 | 13:48
Je hebt net zomin als ik een flauw idee wat de percentage autochtone ouderen zijn die dit geld eventueel mislopen en of er dus allochtonen worden voorgetrokken of niet. Je lult dus minstens net zo dom als ik.
yurp | 08-09-10 | 13:10 | Misbruik meldenJa, dat van die kapper is best als ze daarna maar wel weer hun burka aandoen.
komt dat schot | 08-09-10 | 13:14 | Misbruik meldenWaaaaaaaat????
A.Nuss | 08-09-10 | 13:15 | Misbruik meldenGeert! Doe wat!
peacemaker | 08-09-10 | 13:48
AIO waar het hier om gaat is voor mensen met een gekorte AOW uitkering die ónder het sociale minimum geraken. Een gekorte AOW heb je als je minder dan vijftig jaar in Nederland hebt gewoond. Voor autochtone ouderen gaat dit dus vrijwel niet op. Dus stop nou met je ongelofelijk domme gebazel over allochtonen waar je altijd zo graag op afgeeft en lees eerst iets over de achtergrond van een artikel voordat je daar weer eens een mening over hebt.
yurp | 08-09-10 | 13:16 | Misbruik meldenzeker weer stemmingmakerij van de telegraaf, ik heb het nergens anders gelezen en een bron staat er niet bij. Iedereen die aow krijgt ontvangt hel blad van de SVB waar zulke adviezen instaan, maar oudere buitenlanders kunnen dit vaak niet lezen dus weten ze het niet.
amaril | 08-09-10 | 13:20 | Misbruik meldenWaarom worden onze blanke kindertjes niet gewezen op de mogelijkheid van een belastingteruggaaf als ze alleen wat weekjes vakantiewerk hebben gedaan? Sterker nog: ze hebben bij de Belastingdienst alle benodigde data. Ze zouden dus zelfs het teveel betaalde direct terug kunnen storten. Ook inkomensmiddeling moet je zelf aanvragen. Zijn wij te wit om in de watten te worden gelegd of hoe zit dat?
Dr. U.I. Loor | 08-09-10 | 13:22 | Misbruik meldenHet gaat ook gloeiende, gloeiende GVD maar door.
C.Mill | 08-09-10 | 13:25 | Misbruik melden-
Amazing_Mark | 08-09-10 | 13:59
Wat u verkeerd doet? U werkt netjes voor de centjes, die u overigens direct voor het overgrote deel weer in mag leveren en dan heb ik het alleen over het bruto bedrag, dat u van uw netto bedrag ook nog meer dan helft mag inleveren aan allerlei kosten, ontgaat ze volkomen in Den Haag. Maar ja met zo'n salaris hoef je je ook geen zorgen te maken. Ik vind dit zwaar KUDT-KLOTE! Dit is discrimatie naar alle echte Nederlanders toe, die krijgen niets, ja het zuur, maagzuur! En de tabletten die dat helpen voorkomen, mag je tegenwoordig ook zelf betalen.
Dr. U.I. Loor | 08-09-10 | 14:22
Eh... daar zijn hele TV en communicatie-campagnes voor opgetuigd. Heb je die nooit gezien? Dat je in een half uurtje honderden euro's kon verdienen door je T-biljet in te vullen.
yurp | 08-09-10 | 13:29 | Misbruik meldenDe belastingbetaler wordt weer geknipt en geschoren.
Valentino Pussy | 08-09-10 | 13:32 | Misbruik meldenC.Mill | 08-09-10 | 14:25
Je krijgt zo'n AIO alleen maar als je onder het bestaansminimum terecht komt met een gekorte AOW. SpitsNieuws weet de onderbuiken weer lekker te bespelen. Autochtonen krijgen automatisch een volledige AOW, zelfs als ze de koningin zijn. Dus hoe bedoel je discriminatie?
yurp | 08-09-10 | 13:33 | Misbruik meldenNederlans leren help ook. Dan kunnen ze daarover bellen of lezen. Maar goed.. Pvda toestanden.. Doe maar nog meer belastingcenten verspillen.. Ik stop wel met werken.. Mijn geld krijgen ze niet meer..
Ab ovo usque ad Mala | 08-09-10 | 13:33 | Misbruik meldenVoor iedereen die weer in een spast schiet: iedereen krijgt ieder jaar dat je na je 15e in Nederland woont 2% AOW opbouw. Als je dus 50 jaar in Nederland hebt gewoond krijg je 100% AOW op je 65e. Ben je een allochtoon en heb je korter dan 50 jaar in Nederland gewoond dan krijg je het aantal jaren keer 2% aan AOW. Kom je met die gekorte AOW PLUS je eventuele pensioen onder het bestaansminimum dan kun je AIO aanvragen. Anders niet en moet je zelf het geld ophoesten. Dit in tegenstelling tot de autochtoon die zelfs als hij op zijn 40e is begonnen met werken nog steeds 100% AOW krijgt. We worden niet geknipt, noch geschoren en het is geen discriminatie.
yurp | 08-09-10 | 13:40 | Misbruik melden@yurp | 08-09-10 | 14:29: ehm, nee. Ik zal mijn kinderen eens vragen, ik kijk blijkbaar andere kanalen.
Dr. U.I. Loor | 08-09-10 | 13:40 | Misbruik meldenGoddomme, heel de werkende bevolking ligt krom om die gehele bezuiniging op te hoesten...de belastingbetaler moet verder leiden....maar deze gasten worden op deze manier extra gepamperd en geknuffeld! Het is toch werkelijk ongelooflijk...en waarom alleen deze twee specifieke bevolkingsgroepen? Misschien moeten ze eerst maar eens kijken of die lui geen tweede huis in marokko of turkije hebben staan, of welke dure mercedes er voor de deur staat!
Ik weet nog wel een betere voor die gasten:
"Je mag gratis naar de kapper, als je daarna als bezetene aan het werk gaat!!"
WERKEN VOOR JE GELD!
* zwaar over de zeik gaan doet *
Facta Non Verba | 08-09-10 | 13:49 | Misbruik meldenWellicht kan Geert zich daar even laten 'bijpunten'.
Causa Sui | 08-09-10 | 13:51 | Misbruik melden@yurp
okay, maar om daar gratis knipbeurten voor weg te geven... Misschien kunnen we het nóg aantrekkelijker maken voor al die nietsnuttende gtnnkrs. (oh!)
Met andere woorden: welk ander land doet dit in godsnaam? deuren die reeds wagenwijd openstaan uitbreken. klinkklare waanzin.
Piskruis | 08-09-10 | 13:56 | Misbruik meldenMaar wie worden er geknipt en geschoren...??
Kelele Nyingi | 08-09-10 | 14:06 | Misbruik meldenPiskruis | 08-09-10 | 14:56
Tsja, ik vind het ook beetje een waanzinnige actie. Maar dat mensen hier gillen over discriminatie omdat het inkomen van allochtone oudjes wordt aangevuld tót het bestaansminimum is wel weer typisch voor sommigen hier.
yurp | 08-09-10 | 14:06 | Misbruik meldenFacta Non Verba | 08-09-10 | 14:49
Weet je wie er exta gepamperd worden? Autochtone 65-ers met een dik vet pensioen en een gigantische bak verzilverde overwaarde die een leuk huisje in het Middellandse Zeegebied aanschaffen die OOK nog eens compleet onnodig en gratis voor niks 100% AOW krijgen. Die schaterlachend vijf keer per jaar op vakantie gaan op jouw en mijn kosten. Niet die paar allochtone oudjes van wie hun AOW wordt aangevuld tot het bestaansminimum.
yurp | 08-09-10 | 14:10 | Misbruik meldenHet kan hier niet gekker worden in Nederland.
Raiza | 08-09-10 | 13:22 | Oh jawel hoor, als de kapper meteen afrekent en het geld geeft na afloop van het knippen! Ik voel me nu sterk gediscrimineerd als autochtoon Nederlander (ik vraag me zelfs af wat dat "Nederlanderschap" nog waard is (geen rooie €-ct, het kost enkel geld)
Haai bye | 08-09-10 | 14:15 | Misbruik meldengoh, waarom voel ik me toch zo vervreemd aan Nederland?
abisha | 08-09-10 | 14:15 | Misbruik meldenVertellen deze gesubsidieerde huis-tuin-keukenkappers er óók het loflied van wijlen Mo.? De segregatie woekert(met dank aan onze vrinden) voort, dat wel.
kwajtsnet | 08-09-10 | 14:19 | Misbruik melden--
@yurp | 08-09-10 | 15:10
-
Deze , autochtone/allochtone lieden betaalden ooit in een ver verleden belasting tijdens hun werkzame leven. Dit alles ten dienste van de samenleving.
Dit gaat dus echt te ver! Stem wilders!
Dikkat | 08-09-10 | 14:19 | Misbruik meldenHaai bye | 08-09-10 | 15:15
als autochtoon Nederlander krijg je sowieso 100% AOW. Je hoeft je dus niet gediscrimineerd te voelen hoor.
yurp | 08-09-10 | 14:26 | Misbruik meldenWat voor suffe ambtenaar verzint dit?
E-fm68 | 08-09-10 | 14:27 | Misbruik melden@kwajtsnet | 08-09-10 | 15:19
Nope, AOW is niet aan werkzame jaren gekoppeld. Ook als tokkie-uitkeringstrekker die nog nooit een dag in zijn leven wit heeft gewerkt krijg je 100% AOW op je 65e. Het gaat om jaren die je in Nederland hebt gewoond, niet gewerkt.
yurp | 08-09-10 | 14:27 | Misbruik melden@ yurp | 08-09-10 | 15:10
Kelele Nyingi | 08-09-10 | 14:30 | Misbruik meldenDan heb je het over, wat; 3%? 5%? van de autochtone 65-plussers?? Voor het gros geldt, dat ze elk dubbeltje moeten omkeren om rond te kunnen komen en vakantie is er voor velen van hen al helemaal niet bij. Nog niet één keer per jaar. Klets dus geen onzin!
@kwajtsnet | 08-09-10 | 15:19
Sorry dacht dat je op een andere plemp reageerde. Ik vind een uitkering krijgen als je die je absoluut niet nodig hebt pas waanzin en verspilling van mijn belastinggeld. Die babyboomers hebben er al voor gezorgd dat wij een bak staatsschuld moeten terugbetalen en hebben alle aardgasbaten opgesoupeerd. En dan mogen we nu ook nog eens hun ruime pensioen aanvullen? Volgens mij hebben ze al meer dan genoeg uit de staatsruif getrokken.
yurp | 08-09-10 | 14:32 | Misbruik meldenKelele Nyingi | 08-09-10 | 15:30
Wat een bullcrap. 66% van de 65-plussers leeft een 'actieve lifestyle' en heeft meer dan genoeg te besteden. Je laat je in de luren leggen. Zij hebben een eindloon pensioenregeling, jij krijgt een middelloon pensioentje. Zij krijgen een waardevast of zelfs welvaartsvast pensioen. Dat zit er voor jou niet in. Zij konden met 55 met prepensoen of VUT, jij niet. Zij hebben geen pensioengat omdat ze zeer lange tijd bij dezelfde werkgever hebben gezeten, jij krijgt jaarcontract na jaarcontract en moet 'mobiel' zijn. You do the math. Die zielige verhalen komen bij dezelfde jonge ouderen vandaan die je recht in je bek uitlachen.
"De daling van armoede onder ouderen is spectaculair. Had in 1996 nog 20 procent van de 65-plussers een laag inkomen, in 2005 was dit al gedaald tot zeven procent en in 2008 zal dit nog geen drie procent zijn."
http://www.plusonline.nl/mensenenmeningen/nieuws/nieuws/145/steeds-minde...
yurp | 08-09-10 | 14:40 | Misbruik meldenLiever een gratis douche en deo.
Frederik Vijf | 08-09-10 | 14:41 | Misbruik melden@ yurp | 08-09-10 | 15:40
Kelele Nyingi | 08-09-10 | 14:51 | Misbruik meldenOnder een laag inkomen wordt verstaan een inkomen van 870 euro per maand of minder. Ouderen met een inkomen van 871 euro en meer worden dus niet meer als ouderen met een laag inkomen gezien. Dat betekent natuurlijk niets. Iemand met een inkomen van 1000 euro per maand heeft het gewoon niet breed, moet voorzichtig met z'n geld omgaan en gaat echt geen vijf keer per jaar met vakantie. Lang niet iedereen heeft een hoog pensioen opgebouwd. Voor velen gaat het om enkele tientjes tot een paar honderd euro per maand. Daar ga je echt niet mee smijten.
Hm, ik ben erg spastisch en kan daardoor geen werk vinden... Misschien dat de overheid me kan helpen?
Geile Markeerstift | 08-09-10 | 15:04 | Misbruik melden*meldt zich aan als kapper*
@Kelele Nyingi | 08-09-10 | 15:51
Ik weet niet hoe jij aan die cijfers komt maar volgens de cijfers die ik heb gevonden wordt een inkomen van € 1.573 gezien als laag voor samenwonend/getrouwd en € 1.144 voor alleenstaanden van 65+. De inkomens moeten dus minstens hoger zijn dan dat. Sowieso zijn jouw bedragen ongeloofwaardig aangezien alleen de kale AOW al € 1.057,11 voor een alleenstaande is en € 1.471,50 voor met z'n beiden.
http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/
yurp | 08-09-10 | 15:12 | Misbruik meldenyurp | 08-09-10 | 14:33
C.Mill | 08-09-10 | 15:15 | Misbruik meldenKrijgen??? Ik krijg helemaal niks! Ik betaal me er blauw voor en met een pensioengat van tien jaar moet ik me daarnaast ook nog een versuffing sparen om straks alleen mijn hoofd maar boven water te kunnen houden. Als er tenminste tegen die tijd überhaupt nog pensioen is, de mijne heeft momenteel niet eens 100 procent dekkingsgraad meer!
Tsjongejongejongejongejongejonge...
mohell | 08-09-10 | 15:19 | Misbruik melden7 miljard kost het al elk jaar, maar dat is nog niet genoeg.
Volgens Moh4life heeft iedere Marokkaan wel drie huizen in z'n thuisland, waar hij huur voor vangt, maar Nederland vindt dat er nog wel meer mensen te vinden zijn die daar recht op hebben...
Okee, doe maar.
Geef me even een teiltje !
Als je echt wilt bezuinigen moet je zo min mogelijk mensen vertellen dat ze een uitkering kunnen krijgen. Ssssst
Henk7547 | 08-09-10 | 15:26 | Misbruik meldenC.Mill | 08-09-10 | 16:15
Juist, en bedankt ruifvreters van 55 jaar en ouder die van jouw pensioenafdracht een eindeloon regeling hebben met welvaartsvast pensioen.
yurp | 08-09-10 | 15:31 | Misbruik meldenmohell | 08-09-10 | 16:19
wat kost 7mrd per jaar?
yurp | 08-09-10 | 15:32 | Misbruik meldenAlweer discriminatie van autochtone mensen. Hoe lang laten we dit nog over onze kant gaan. Weg met "onze" bestuurders. Pek ende veren ende oprotten!
Michael Vail | 08-09-10 | 15:33 | Misbruik meldenyurp | 08-09-10 | 14:00
peacemaker | 08-09-10 | 15:34 | Misbruik meldenIk ben helemaal niet vooringenomen ezel die je bent. Mijn oma had op de soos gehoord dat er andere oudjes zijn die geld van de gemeente kregen omdat die slechts AOW hadden. Dat wilde mijn oma ook wel. Ik op internet gekeken op de site van de Gemeente Den Haag. Allerlei toeslagen gevonden, alleen het budget was uitgeput. Als die tering gemeente nou eens wat informatie had verstrekt aan oudjes die er RECHT op hebben, dan had ik het eerder voor mijn oma kunne aanvragen. Nu is hette laat. volgend jaar beter meneer was het antwoord van de allochtone vrouw van de gemeente die ik aan de telefoon kreeg. Nu lees ik dat de gemeente utrecht allochtone oudjes aan het voorlichten is over de mogelijkheden die er zijn om gratis geld te krijgen van de gemeente. Snap je, met je kleine hersentjes, dan niet dat ik me behoorlijk in mijn zak gescheten voel? En mijn oma van 87 al helemaal, want van alleen AOW leven is echt geen vetpot hoor slimmerik!
Kelele Nyingi | 08-09-10 | 15:51
"Ook voor financiële dienstverleners is de seniorenmarkt aantrekkelijk, alleen verschillen zij van mening over hoe zij ouderen moeten benaderen. Zo hanteert de ene dienstverlener de leeftijdscategorie 50+, terwijl de ander pas boven de 65 spreekt van een aparte doelgroep. Ze zijn het er evenwel over eens dat ouderen een lucratieve doelgroep zijn: in Nederland hebben 55-plussers meer dan de helft van het particuliere vermogen in handen."
http://www.mediaonderzoek.nl/338/een-aantal-feiten-over-senioren/
yurp | 08-09-10 | 15:35 | Misbruik meldenyurp | 08-09-10 | 14:10
peacemaker | 08-09-10 | 15:37 | Misbruik meldenHet gaat me helemaal niet om de percentages, maar om het feit dat sommige, allochtone, oudjes wel worden geïnformeerd en andere autochtone oudjes niet!!!!!
Ze kunnen beter Nederlandse les geven
Boomschade | 08-09-10 | 15:43 | Misbruik meldenSnap niet wat de ophef is hoor... Vroeger konden turkse en marrokaanse wijven al gratis zwemmen op de dwarsdijk in Rotterdam terwijl die van mij gewoon moest dokken... WAT EEN KUTLAND IS DIT AAN HET WORDEN!
kaboiter | 08-09-10 | 15:45 | Misbruik melden@peacemaker | 08-09-10 | 16:34
En omdat het budget in Den Haag op is voor extraatjes voor mensen met alleen een volledig AOW denkt u dat dit besteed is aan allochtonen? De AIO is voor mensen die nog niet eens een volledig AOW hebben, dus nog minder dan je oma. Die krijgen aanvulling tot een minimuminkomen van € 953. Waarmee ze nog steeds minder geld krijgen van de overheid dan jouw oma en waarschijnlijk nog niet eens naar de soos kunnen. Ik snap niet waarom je twee volledig verschillende zaken met elkaar wenst te vergelijken en dan weer wenst te concluderen dat allochtonen voorgetrokken worden omdat ze mét die aanvulling nog steeds meer dan 1000 euro per jaar minder krijgen dan je oma.
yurp | 08-09-10 | 15:47 | Misbruik meldenIk wil ook gratis naar de kapper, mag dat?
Los Mongoles | 08-09-10 | 15:48 | Misbruik melden(discriminatie als het antwoord NEEN is)
yurp | 08-09-10 | 16:31
C.Mill | 08-09-10 | 15:49 | Misbruik meldenIk moet nog 20 jaar....
peacemaker | 08-09-10 | 16:37
Dat komt omdat deze allochtone oudjes in Utrecht ONDER de armoedegrens wonen en de autochtone oudjes BOVEN de armoedegrens. Alleen AOW krijgen is geen verpot, nog minder dan AOW Nederland onwaardig.
yurp | 08-09-10 | 15:49 | Misbruik meldenC.Mill | 08-09-10 | 16:49
Reken erop dat het dan écht op is. Ik moet nog 28 jaar en ik reken nergens op. Ik zorg voor mijn eigen oudedagvoorziening. Wellicht niet geindexeerd, welvaartsvast, eindeloons jadieja maar het is wel van MIJ.
yurp | 08-09-10 | 15:51 | Misbruik meldenOT: als deze mensen eens fatsoenlijk Nederlands geleerd hadden, vaak in de tientallen jaren dat ze hier al zijn, had dit helemaal niet nodig geweest. Als ik morgen naar het buitenland zou gaan, wordt ik ook niet gepamperd en moet ik de taal al machtig zijn. Sterker het buitenland zit helemaal niet eens op mij te wachten, ik mag er hooguit op vakantie komen.
C.Mill | 08-09-10 | 15:52 | Misbruik meldenyurp,
mohell | 08-09-10 | 16:01 | Misbruik meldenDe multicul kost 7 miljard per jaar.
Op de drie huizen per persoon reageer je niet.
Huisjesmelkers in Nederland krijgen ook geen aanvullende bijstand.
C.Mill | 08-09-10 | 16:52
Je kunt naar Zweden... betaal je een stuk meer belasting en premies maar wordt je later ook meer gepamperd.
yurp | 08-09-10 | 16:02 | Misbruik meldenmohell | 08-09-10 | 17:01
Het was een vraag geen reactie. Dus hoef ik toch niet te reageren op die andere twee punten? Als uit recherche blijkt dat deze oudjes geld uit huurinkomsten krijgen zal de AIO uitkering worden gestopt en het bepaalde bedrag worden teruggevorderd. Net als bij elke andere uitkeringsfraude. Oudjes die geen fraude plegen en onder het bestaansminimum leven mogen van mij best een paar centen krijgen voor een beetje menswaardig bestaan.
yurp | 08-09-10 | 16:08 | Misbruik meldenDisciminatie. Van nederlanders. in eigen land. Door de overheid!
BasKoning | 08-09-10 | 16:16 | Misbruik meldenhttp://www.meldpunt.nl/direct-melding-doen
yurp | 08-09-10 | 16:47
peacemaker | 08-09-10 | 16:18 | Misbruik meldenDat die allochtone oudjes minder geld krijgen intersseert me niet. Het gaat er om dat IEDEREEN moet worden voorgelicht over de mogelijkheden die er zijn, anders is er sprake van discriminatie!
peacemaker | 08-09-10 | 17:18
Dus jij wilt dat ook autochtone oudjes voorgelicht moeten worden over een regeling die ze niet zullen gaan gebruiken. Gewoon om het principe omdat het anders discriminatie! is. Is er in Den Haag uberhaupt iemand voorgelicht over die regeling met die extraatjes? Of ben je lekker appels met peren aan het vergelijken? Autochtone ouderen in Den Haag moeten worden voorgelicht over een lokaal potje voor extraatjes omdat allochtone ouderen in Utrecht worden voorgelicht over een landelijke wettelijke regeling. Want anders is het discriminatie. Volg je hem zelf nog?
yurp | 08-09-10 | 16:30 | Misbruik meldenBasKoning | 08-09-10 | 17:16
autochtonen hier beginnen al net zo bekwaam te worden in het gillen van dicriminatie!!!1!! als de allochtonen. Heb je dat iig geleerd. Maakt niet uit of het terecht is of uberhaupt wel ter zake doet, gewoon roepen! Baat het niet dan schaadt het niet.
yurp | 08-09-10 | 16:32 | Misbruik meldenZucht
macwereldburger | 08-09-10 | 16:58 | Misbruik meldenOok vreemd. Kom al jaren bij die kapper en voor mij is de prijs ineens verdubbeld...
bijstandsmoeder | 08-09-10 | 17:05 | Misbruik meldenHet liegt er niet om... TIJD VOOR EEN RECHTS KABINET !!!!!!
GreenEyes | 08-09-10 | 17:16 | Misbruik meldenwipknip
lijstneeg | 08-09-10 | 17:17 | Misbruik meldenzucht. treurig.
waarom nou zulke initiatieven. Daar komt echt geen hond op af want de gelukszoekers weten echt wel hoe ze aan dat geld komen.
Ja, voor de graties kapper willen ze wel komen, maar de voorilichting (4 ambtenaren per kapsalon * 70 euri/pu *6uur/per dag * 30 kapsalons) kost dus ruim 50 ruggen per dag.
joekeldoekel | 08-09-10 | 17:25 | Misbruik meldenVolkomen debiel, maar de PvdA moet ergens hun stemmen vandaan halen.
kriep | 08-09-10 | 18:06 | Misbruik meldenZal weinig uitmaken trouwens, veel moslims gaan voor weinig naar de kapper in de moskee. Waar de kapper geen onkosten heeft, geen btw hoeft af te dragen, zoals je mag verwachten in het land van Woutert en Cohen.
En ja, ze weten alles al voordat ze in het vliegtuig stappen.
En tevens de eis van terugwerkendekracht indienen!
ekmek | 08-09-10 | 18:23 | Misbruik meldenAlleen in Utrecht hè? Tsja, sinds Utrecht met reïntegratieprojecten gestopt is, (ook weggegooid belastinggeld) hebben ze natuurlijk tonnen over en weten ze niet wat daarmee te doen.
mohell | 08-09-10 | 18:53 | Misbruik meldenTerugstorten op rekening van de belastingbetaler is natuurlijk geen optie.
yurp | 08-09-10 | 17:02
C.Mill | 08-09-10 | 19:14 | Misbruik meldenIk vind het in Nederland al koud, laat staan Zweden. Schijnt overigens een heel erg mooi land te zijn.
Ik vind het prima zolang ik daar ook gratis mijn haar kan laten knippen.
Timooooo | 08-09-10 | 19:45 | Misbruik meldeneigenlijk zou de belastingdienst dan ook zo moeten werken. Kijk eens meneer, dit krijgt u allemaal terug. Wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen. uche. gheh. hahahaha nee tuurlijk niet sufkut tsss dommerd.
sufkut | 08-09-10 | 20:04 | Misbruik meldenMensen met twee paspoorten maar een halve uitkering geven
BasKoning | 08-09-10 | 22:15 | Misbruik meldenWaaar halen ze toch het geld verdaan in deze ''crisis'' bah, mooi voorbeeld van stemmen winnen van de partij van de alechtoon(pvdA).
mrazura | 08-09-10 | 22:40 | Misbruik meldenSerieus,
Ik woon en werk in een moslimland (UAE) en je moet echt niet denken dat zij daar mij gaan wijzen op een "aanvullende inkomensuitkering".. Sterker nog, als ik mijn baan verlies moet ik binnen een x-aantal weken het land verlaten.. Daarnaast moeten wij westerlingen respect hebben voor de ramadan en andere islamitische gebruiken. Op zich niks mis mee, maar laat dit dan ook van toepassing zijn in NL en Europa!! De leiders in (West) Europa hebben geen realiteitsbesef meer.. Alleen maar respect respect respect maar verwacht niet dat je dit krijgt van de moslim autoriteiten... Kom hier om te werken?? Niet zeiken maar poetsen... Werk weg, verblijfsvergunning weg!! En tief op met je ramadan in NL!!
Shokrani Shokran | 08-09-10 | 23:29 | Misbruik meldenHeeft iemand de uitkeringsinstantie SVB te utrecht al aangeklaagd wegens discriminatie van autochtonen?
BasKoning | 09-09-10 | 06:55 | Misbruik meldenBasKoning | 09-09-10 | 07:55
Boeletproef | 09-09-10 | 07:49 | Misbruik meldenIk denk niet dat ze "positieve" discriminatie als discriminatie zien in Nederland. Waarschijnlijk is dat gratis knippen + gratis geld ook alleen bij de allochtone kappers. Dat zijn dezelfde kappers die de apartheid nog hoog in het vaandel hebben.
BasKoning | 09-09-10 | 07:55
Als autochtoon KRIJG je al 100% AOW, godallejezus wat is een beetje achtergrondinformatie zoeken toch ingewikkeld he? In Nederland vinden we het vervelend als mensen ONDER het bestaansminimum leven, daar proberen we wat aan te doen. Zo worden er voor zwervers ook allerlei projecten opgezet. Daar kun je over denken wat je wilt maar niet dat het discriminatie is. Omdat het in dit geval over allochtonen gaat (degenen die een gekorte AOW kunnen hebben) is het plotseling wel discriminatie. Stelletje ongelofelijke zeikerds, jullie lijken wel moslims.
yurp | 09-09-10 | 07:50 | Misbruik melden-weggejorist-
TheHairdresser | 09-09-10 | 07:52 | Misbruik meldenDISCRIMINATIE! Onacceptabel dat een semi-overheidsinstelling een schifting maakt in personen die hiervoor in aanmerking komen op basis van etniciteit.
joiner | 09-09-10 | 07:58 | Misbruik melden@joiner | 09-09-10 | 08:58
Lezen blijft lastig. Als je autochtoon bent kom je hier NIET voor in aanmerking omdat je al 100% AOW krijgt. Je hebt het dus niet NODIG. Hoe vaak moet ik het hier nog tegen jullie gillende dombo's zeggen?
yurp | 09-09-10 | 09:00 | Misbruik melden@yurp | 09-09-10 | 08:50
Mogen Nederlanders ook gratis naar de kapper? nee. En turken en marokkanen? die wel. Echter: onderscheid maken op grond van afkomst is (artikel 1) discriminatie, en niet toegestaan. Toch? heel erg toch? discriminatie. Nee? nu niet heh? alleen als het je uitkomt.
volgens u zijn er geen nederlanders (met maar een paspoort) te vinden die niet hun hele leven van hun 15e tot hun 65e premie hebben afgedragen? Vrijwel iedereen heeft recht op volle aow: maar niet allemaal. Wie praat die mensen even bij? wie doet hun haar?
een derde van de buitenlanders heeft er maar recht op, de andere 2/3e mogen toch ook gezellig naar de kapper? weet je wie niet naar de kapper mogen? nederlanders. Die mogen het lekker zelf uitzoeken.
BasKoning | 09-09-10 | 09:06 | Misbruik melden@BasKoning | 09-09-10 | 10:06
Je maakt je weer veel te druk man, als er tienduizenden euro's waren gespendeerd aan een communicatiecampagne had niemand het erover gehad. Dit was blijkbaar een kosteneffectieve methode om de doelgroep te bereiken. Het is een incentive. Overigens maakt slechts SpitsNieuws, onderbuikig en gebrekkig journalistiek bedrijvend als altijd, melding van de foutieve notie dat dit ALLEEN maar voor Turken en Marokkanen zou gelden. De memo van de SVB zegt slechts:
"Verspreid over vier weken in oktober/november kunnen 64-plussers op verschillende momenten bij een aantal kapperspunten in Utrecht terecht voor een gratis knipbeurt. De kapper snijdt het onderwerp AOW-pensioen aan. SVB-medewerkers zijn aanwezig om bezoekers in het Turks of Arabisch over de AIO-aanvulling te informeren."
De doelgroep van de actie zijn oudere Turken en Marokkanen. Nergens staat echter dat je als autochtoon, Surinaams of Antilliaans oudje daar niet terecht kunt voor een knipbeurt.
yurp | 09-09-10 | 09:26 | Misbruik melden@yurp | 09-09-10 | 10:26
moustro | 09-09-10 | 09:33 | Misbruik meldenje hebt helemaal gelijk, maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze reageren op een nieuwsbericht als dat bericht inhoudelijk niet volledig is... Het zou toch wat zijn als we ieder nieuwsbericht zelf zouden moeten verifieren...
@moustro | 09-09-10 | 10:33
Welkom bij SpitsNieuws. Dé nieuwssite waarin onderbuikige half-waarheden die tot veel verontwaardiging en dus kliks leiden belangrijker zijn dan journalistieke integriteit. Waar spellingscontrole over het algemeen op uit staat en zelfs knip-plaksels uit andere media kunnen leiden tot hilarische foutieve nieuwsberichten. Waar de grootste verdienste die je als journalist kunt halen het aantal synoniemen is dat je kent voor masturbatie. Waar de reaguurders het nieuws zelf maar brengen bij gebrek aan kennis en interesse van de stagairs die zichzelf journalisten durven te noemen.
yurp | 09-09-10 | 09:44 | Misbruik melden@yurp | 09-09-10 | 10:26
hier komt ie yurp: in deze, heb je gelijk. Als nederlanders ook welkom zijn en ook bijgepraat worden, en ook een gratis kapbeurt krijgen, is er geen sprake van discriminatie meer, en heb ik weinig te klagen, of het moet zijn dat de voertaal hier toch echt nederlands is, en iemand die alleen turks spreekt misschien beter in turkije kan gaan wonen, waar de voertaal turks is.
Maar goed. Lekker suggestief dan weer van spitsnieuws. Je snapt toch wel dat er bij een rood lampje fel gaat branden zodra er sprake zou zijn van discriminatie. Ook wij zijn namelijk net iets te vaak gediscrimineerd om daar nog 'lollig' over te doen.
Gelukkig kunnen wij elkaar wijzer maken.
bedankt yurp, ik zal voortaan nog beter de feiten checken, voordat ik over de rooie ga, maar ik zal altijd 'aanslaan' als ik alleen maar denk dat ik discriminatie zie, dat moet je begrijpen. Ik ben de discriminatie zat. Ook die tegen de autochtone ongelovige enkele paspoorthouders.
wat moustro zegt klopt ook. die memo zien wij nu pas. moeten wij het werk van de journalisten doen? bij elk bericht? dit soort dingen zijn wel fnuikend voor de geloofwaardigheid van spirsnieuws. ze zouden beter moeten weten, hun werk beter moeten doen.
nu begin ik weer boos te worden: op spitsnieuws! hahah! snel een glas water drinken.. ah! zo! al weer beter!
Yurp, in deze was je geblaf terecht.
BasKoning | 09-09-10 | 10:06 | Misbruik melden+1 yurp.
@BasKoning | 09-09-10 | 11:06
Thanks BasKoning. Onze overheid heeft inderdaad vaak een elastieke ruggegraat en ook ik kan me wel eens boos maken over het gemak waarmee soms (vooral moslim) allochtonen worden voorgetrokken. Soms zelfs tegen wil en dank van dezelfde allochtonen. In dezen was het echter onterecht. Als je ergens boos van wordt inderdaad eerst even controleren of dit terecht is of niet. Spitsnieuws is wat dat betreft een niet te vertrouwen bron. Soms wordt ik hier ook met reden terechtgewezen op mijn nuancerende neiging dus je hebt helemaal gelijk. Wijzer worden we door ook te luisteren naar meningen die niet stroken met ons eigen ingenomen idee.
yurp | 09-09-10 | 10:12 | Misbruik meldenWanneer deze mensen echt tekortkomen dan hoorn je ze heus vanzelf wel.
jadoei | 09-09-10 | 10:38 | Misbruik meldenDaar hoef je de gewone kappers niet mee te pesten.
Allahverd-mme.
Als je een mening hebt, moet je die baseren op feiten. Doe dan ook moeite om de juiste info te achterhalen voordat je vooringenomen, haatdragende uitspraken op openbare sites plaatst.
Geboren&getogenNL-er | 09-09-10 | 10:47 | Misbruik meldenFeit: de SVB licht alle in aanmerking komende AIO-gerechtigden in via massamailings.
Feit: Turkse en Marokkaanse oudere gerechtigden blijken zeer moeilijk te bereiken.
Feit: iedereen die van zijn 15e tot zijn 65e in NL heeft gewoond, heeft recht op een AOW-uitkering. Voor ieder jaar dat je in deze periode niet hier hebt gewoond word je gekort op je AOW.
Feit: doordat ze gekort worden op hun AOW leven deze mensen volgens NL maatstaven onder het bestaansminimum. (Dit zijn eerste generatie allochtonen die nu 65 worden, mensen die naar NL zijn gehaald om hier het werk te doen waar de NL-ers zich te goed voor voelden)
Feit: de SVB werkt samen met de gemeente Utrecht en met het V-team dat daar al actief was/is op het gebied van armoedebestrijding en heeft besloten deze pilot daar te doen.
Feit: deze mensen kunnen niet gratis naar de kapper, ze kunnen korting krijgen op vertoon van een kapperscape die uitgereikt wordt door mensen van het actieteam. Deze actie geld voor alle personen (64+) die in aanmerking komen voor deze aanvulling.
Ik denk dat na het lezen van deze informatie een hoop NL-ers zich behoorlijk mogen schamen! Ze hebben maar weinig nodig om hun ware verongelijkte en onverdraagzame aard te tonen. Het ironische is dat ze mensen door het slijk halen die JUIST NIET hun handje ophouden en nergens om gevraagd hebben. Zeker niet om deze negatieve media-aandacht. Dit staat verder los van het feit of deze actie zinvol is of niet.
@Geboren&getogenNL-er
Als al die turkse/marrokaanse 65+ers normaal nederlands hadden gesproken waren ze in de eerste instantie al niet zo moeilijk bereikbaar.
Daarnaast is dit gewoon weer een soort positieve discriminatie. Als ze iets niet mogen word moord en brand geschreeuwd, maar ze moeten vooral de enige zijn die iets wel mogen.... belachelijk. Een gratis knipbeurt omdat je te beroerd bent zelf uit te zoeken hoe je je inkomen moet verzekeren.
En op '(Dit zijn eerste generatie allochtonen die nu 65 worden, mensen die naar NL zijn gehaald om hier het werk te doen waar de NL-ers zich te goed voor voelden)' ga ik niet eens reageren. Dit van iemand die 'de moeite doet juiste info te achterhalen'.......
henkjankees | 09-09-10 | 11:40 | Misbruik meldenDit zijn eerste generatie allochtonen die nu 65 worden, mensen die naar NL zijn gehaald om hier het werk te doen waar de NL-ers zich te goed voor voelden
Geboren&getogenNL-er | 09-09-10 | 11:47
Door deze uitspraak begrijp ik dat jouw ouders in ieder geval géén geboren en getogen Nederlanders zijn, maar dit ter zijde.
mohell | 09-09-10 | 12:00 | Misbruik meldenIk wil het ook niet hebben over de tijd dat het Nederland economisch zó goed ging dat ze het werk niet meer alleen afkonden en daarom de grootste fout van hun leven maakten: het luiste volk dat er bestaat naar binnen halen, dat binnen één jaar onze WAO-ruif ging leegvreten.
Nee, ik wil het hebben over die eerste generatie allochtonen van jou. Het klopt niet wat je beweert. Die eerste generatie (22.000 man) is hier al 40 jaar en ontvangt practisch 100 % AOW.
Het zijn juist de gelukzoekers die later ons land binnengekomen zijn, op zoek naar gratis geld, die ernstiger gekort worden. Om precies te zijn: 2 % voor elk jaar dat ze niet in dit land gewoond en/of gewerkt hebben.
De mensen die niet uitgenodigd zijn, maar zichzelf aan ons hebben opgedrongen.
Waarom moeten wij medelijden met hen hebben?
Van de AOW die ze wél krijgen kunnen zij in hun (ongetwijfeld splinternieuwe) huis in Marokko of Turkije een prima oude dag beleven.
mohell | 09-09-10 | 13:00
Kom, kom mohell, als je de deuren van je huis wagenwijd openzet met een bordje 'kom binnen' erop kun je het de partycrashers niet kwalijk nemen dat ze mee komen feesten. Het is waar dat het een gigantische fout is geweest dat we zoveel niet- of laagopgeleide gelukszoekers hebben binnengelaten maar WIJ (overdrachtelijk) hebben ze binnengelaten. Dan zul je ook voor ze dienen te zorgen als ze oud zijn. Een wijze les voor de toekomst maar de blaren waarop we dienen te zitten hebben we aan onszelf te wijten.
yurp | 09-09-10 | 12:24 | Misbruik meldenyurp | 09-09-10 | 13:24
Dat is waar, maar moeten we niet zorgen dat die blaren genezen voordat ze beginnen te etteren?
"Een wijze les voor de toekomst", ja ja. 75 % van Nederland wil die les niet leren.
mohell | 09-09-10 | 12:59 | Misbruik melden@mohell | 09-09-10 | 13:59
Wie heeft ooit gezegd dat de gemiddelde kiezer veel snapt van de situatie om zich heen? Die neemt over wat hij het hardst hoort roepen in zijn directe omgeving. Of dat nu linksig of rechtsig is.
yurp | 09-09-10 | 13:51 | Misbruik meldenHahahahaha :P Wat staan er toch weer vreemde grapjes in de krant :P een gratis knipbeurt voor een bepaalde bevolkingsgroep om nog meer geld te kunnen trekken..! Wanneer krijg ik mijn gratis knipbeurt?
rrright | 09-09-10 | 16:54 | Misbruik melden