*

Ook in Nederland een ’vieze homo’

Homoseksuele vluchtelingen uit islamitische landen hopen in Nederland wel veilig te zijn. Maar in het asielzoekerscentrum worden Abdel en Sam nog steeds uitgescholden voor ‘vieze homo’.Met een vodje papier in zijn hand staart Abdel (28) over de Amsterdamse gracht. Hij heeft net een kopie weten te bemachtigen van de brief die hij drie jaar geleden van de Egyptische rechtbank kreeg, en die van belang is voor zijn asielprocedure. Er staat in dat zijn gedrag volgens de koran ‘niet respectabel’ is en dat hij daarom vier jaar de cel in moet. Dat betekent volgens Abdel: je moet achter de tralies omdat je homo bent. In 2007 vluchtte hij naar Nederland.

Inmiddels zit hij al drie jaar in een asielzoekerscentrum (azc) in het midden van het land. Zijn familie in Egypte heeft hem verstoten. Zijn ouders hebben hoge functies in de regering en dan kun je in een islamitisch land maar beter geen homoseksuele zoon hebben: in de koran wordt homoseksualiteit afgekeurd. "Als ik terugga vermoorden ze me", zegt Abdel via een tolk.
In Nederland is het tot nu toe niet veel beter. In afwachting van zijn verblijfsvergunning zit Abdel in het azc, waar vooral Irakezen hem uitmaken voor ‘vieze homo’. Om te voorkomen dat hij nog meer naar zijn hoofd geslingerd krijgt of in elkaar wordt geslagen, ontvlucht hij elke dag het centrum. Hij wandelt door de stad of zit urenlang om een bankje om de tijd stuk te slaan. "Ik dacht dat Nederland beter was dan dit", zegt hij. Volgens zijn tolk heeft Abdel al eens op het punt gestaan om voor de trein te springen.

Af en toe komt Abdel naar Amsterdam, naar Secret Garden. Deze stichting zet zich in voor vluchtelingen die vanwege hun seksuele geaardheid hun thuisland moesten verlaten. Gisteren maakte de club bekend dat zich in het afgelopen anderhalf jaar 158 homoseksuele en lesbische asielzoekers met klachten hebben gemeld.

In het azc in Gilze-Rijen, waar Irakees Sam (26) drie jaar heeft gezeten, kwam het zelfs tot een fysiek treffen. Sam meldde zich eind vorig jaar op de medische afdeling van het centrum om zijn antidepressiva op te halen. "In het bijzijn van een groepje Arabieren, dat geen vinger uitstak, sloeg een beveiliger me elkaar, omdat ik homo ben." Hij heeft het bij de receptie van het azc gemeld, maar met die melding is niets gedaan.

Sam woont inmiddels in een kraakpand. Hij is uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn tweede asielaanvraag. "In dat kraakpand heb ik het eigenlijk beter naar mijn zin. Daar kan ik tenminste rustig slapen. In het azc sliep ik met nog drie mannen op een kamer. Ik was altijd bang dat ik in mijn slaap zou gaan praten en mijn kamergenoten erachter zouden komen dat ik homo ben. Ik heb in het azc altijd verteld dat ik van vrouwen houd, maar die poppenkast kon ik ook op een gegeven moment ook niet meer volhouden."

Spits Redactie | 26-10-10 | 06:59 | 103 reacties
Print Email PDF

Reacties

Mooi hoor die normen en waarden van de islam.
Dromend links Nederland denkt nog altijd dat islam en acceptatie van andersdenkenden te combineren is.

illuvatar | 26-10-10 | 07:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

Overigens kunnen homo's ook gewoon vieze homo's zijn.

illuvatar | 26-10-10 | 07:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dit is om te huilen. Ik ga er van uit dat dit waarheidsgetrouw is dus moet ik zeggen wat mensen eigenlijk verwaterd zijn. In hun eigen land worden ze verstoten omdat ze homo zijn en, gevlucht naar Nederland, worden ze evengoed uitgescholden omdat zij homo zijn. Dat kan er bij mij niet in. Deze man ontvlucht de doodstraf, hij is terecht gekomen in een hel op aarde omdat hij hier helemaal alléén is. Deze asielzoekende is gevallen tussen de wal en het schip. De mensen die hem hebben getreiterd zouden in feite weggejorist moeten worden, kunnen zij hun rare gedrag overdenken en daar zullen zij dan heel lang mee bezig blijven.

siebbie | 26-10-10 | 07:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Ik dacht dat Nederland beter was dan dit", zegt hij.
Ja, dat was het ook, maar wij tolereren en importeren intolerantie.

illuvatar | 26-10-10 | 07:07 | Misbruik melden
Meld misbruik

Rustig slapen in een kraakpand?
Niet lang meer...

Ook hij proeft de vruchten van jarenlang PvdA...

Sjakie Snel | 26-10-10 | 07:07 | Misbruik melden
Meld misbruik

Er zijn dan ook plenty andere landen waar je "asiel" kan gaan zoeken.
Toedeledokie.

Dirty-Harry44 | 26-10-10 | 07:09 | Misbruik melden
Meld misbruik

Hij is uitgeprocedeerd en spreekt na 3 jaar nog geen woord Nederlands? Oppakken en de grens over flikkeren. De hele dag een beetje niks uitvoeren en dan nog klagen ook. Er zijn er die het veel slechter hebben.

AnalystiX | 26-10-10 | 07:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

Of dat jezelf er iets aan kan doen of je homo bent of niet. Ik word dus absoluut niet goed als ik dit soort berichten lees. Daaraan kun je zien wat de islam in werkelijkheid is. Heel haatdragend en absoluut niet vredelievend, en Nederland maar oogkleppen op hebben. Vooral de politieke partijen en maar legers naar landen toesturen die dit soort wantoestanden accepteren. Een land waar de islam regeert zal nooit en te nimmer mensen accepteren die nu eenmaal anders zijn. Dus hebben gewoon geen respect voor anders denkenden, wat moet je hiermee.

Raiza | 26-10-10 | 07:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

Tsss, zeg nou niet dat je dit nooit verwacht had. Och, na de inburgeringscursus wordt alles beter.

wtf_ftw | 26-10-10 | 07:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

AnalystiX | 26-10-10 | 08:14

Uhmmm nooit gedacht dat hij wel misschien Nederlands spreekt, maar alleen nog niet zo goed en dat hij een tolk erbij heeft gehaald omdat hij zich misschien beter kan uiten in zijn eigen taal?

Ik ben benieuwd als u nu naar laten we zeggen China verhuisd, hoe snel u de taal zal oppakken....Het is bewezen dat het voor ouderen moeilijker is om een taal te liggen...Arabisch omzetten naar Nederlands is een grote stap, voor veel mensen is Nederlands een moeilijke taal om te leren and I don't blame them, ik vind het ook een kut taal terwijl ik ermee opgegroeid ben en het goed onder de knie heb.

no_name888 | 26-10-10 | 07:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

Hoogste tijd om de integratieopleiding te bespoedigen en mensen die vluchten uit te leggen hoe Nederlandse normen en waarden hier (nog) werken. Bij discriminatie en (geestelijke) mishandeling van medevluchtelingen gwoon terugsturen die intoleranten. Haat hebben we hier al genoeg, die hoeven we niet te importeren uit de islamlanden. Voor echte welwillende vluchtelingen blijft er dan terecht een veilige plaats over.

illuvatar | 26-10-10 | 07:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

'Incidenten!', roept Rene Danen, terwijl de tranen van verontwaardiging over zijn wangen biggelen. 'Het zijn allemaal incidenten!'
.
'Ze proberen de islam te besmeuren! Dit is cultuur! Komt wel goed!' roeptoeteren Femke Halsema, Kereltje Pechtold en Job Cohen in koor.
.
En om het Nederlandse volk te overtuigen van de zegeningen van haatdragende immigranten, gooit de P.O. er nog eens een tranentrekkende documentaire overheen op prime-time.
.
In een notendop de reactie van linksch Nederland op deze mensonterende gebeurtenissen van de afgelopen 20 jaar.

koyt | 26-10-10 | 07:24 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik dacht dat asielzoekers zóóó blij waren in Nederland te zijn dat het niet in ze op zou komen andere asielzoekers te discrimineren en te bedreigen. Dan ben je geen echte asielzoeker en dien je direct gedumpt te worden in het land van herkomst.

Onthapkoek | 26-10-10 | 07:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

Onthapkoek | 26-10-10 | 08:27
Eens, maar dat zou de PvdA haar stemmers kosten dus gaat er wat thee gedronken worden.
Het standpunt van de PvdA is dat de Islam moet mogen, dus discriminatie moet mogen. Verder groeit het aantal islamieten harder dan het aantal homo's. Dus de keuze voor welke achterbanpartij je kiest is simpel.

illuvatar | 26-10-10 | 07:38 | Misbruik melden
Meld misbruik

ja de tolerantie van Nederlanders druipt er hier vanaf, je kan niet tolerant zijn voor het ene en intolerant voor het andere dus als ik zo eens lees hoe er hier over asielzoekers gedacht wordt zie ik dat tolerantie ver te zoeken is

amaril | 26-10-10 | 07:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

Er staat in dat zijn gedrag volgens de koran ‘niet respectabel’ is en dat hij daarom vier jaar de cel in moet

en tuurlijk halen we nog meer van die islamieten het land binnen tolereren wij hun geloof, man man man , zijn de nederlanders zo blind om over 10 jaar te zeggen wir habe es nicht gewust....

peetd2 | 26-10-10 | 07:53 | Misbruik melden
Meld misbruik

amaril | 26-10-10 | 08:49
Intolerant zijn voor intoleranten is helemaal niet verkeerd hoor. Integendeel, het is juist zeer wenselijk.

Onthapkoek | 26-10-10 | 07:53 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dat gaat niet anders worden als ze asiel krijgen.
Loop als homo maar eens een willekeurige voetbalkantine in. Kijken hoeveel er daar homoseksuelen vies vinden.
Grappig dat men hier weer klaar staat om met het vingertje te wijzen naar andere culturen, terwijl het hier echt niet anders is.

scheten-wapper | 26-10-10 | 07:56 | Misbruik melden
Meld misbruik

Maar wel weer wat stuk slaan, he? Ookal is het de tijd......

Eloquent | 26-10-10 | 07:57 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik geloof er niets van dat er een beveiliger is geweest die een homo-asielzieker in elkaar heeft geslagen. In dat geval weet de asielzoeker de COA wel te vinden en gaan ze echt niet klagen bij de receptie (waar de beveiliging zit). Bullshitverhaal...

Joop9655 | 26-10-10 | 07:58 | Misbruik melden
Meld misbruik

Uit het verhaal maak ik op, dat de discriminatie vooral wordt toegepast door andere asielzoekers, niet zelden uit islamitische landen. Het lijkt mij dat dit bij de beoordeling van hun dossier negatief zou moeten meewegen in het kader van hun inzet tot integratie in de NL samenleving, mits uiteraard de discriminatie wordt vastgesteld door een onafhankelijk rechter of andere onderzoekende en beoordelende instantie.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 08:00 | Misbruik melden
Meld misbruik

ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar homo's zijn immers altijd vies?

uitgeslapen | 26-10-10 | 08:01 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ scheten-wapper | 26-10-10 | 08:56 : Tuurlijk, het zal wel weer aan de Nederlander liggen. Ik dacht dat jij je koffer zou pakken en op zou rotten. Maar dat is zeker niet meer aan de orde. De sociale voorzieningen zijn natuurlijk nergens zo goed als hier...voor proleten dan.

Dirty-Harry44 | 26-10-10 | 08:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

De mensen die zich zo uitlaten tegen homo's mogen wat mij betreft per omgaande weer teruggetrapt worden. Intolerantie tegen homo's is wat mij betreft een no-no als je Nederlander wilt worden.

Nietvoordekat | 26-10-10 | 08:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Dirty-Harry44 | 26-10-10 | 09:02
Sociale voorzieningen zijn zeker goed hier, o.a. van mijn belastinggeld. Jammer dat het huidige kabinet dat gaat afbreken.
Ik zeg niet dat het aan de Nederlander ligt, ik zeg alleen dat de gemiddelde autochtoon precies dezelfde mening heeft over homo's als de gemiddelde allochtoon. Hoe vreemd is het dat homofilie in de voetbalwereld niet voor lijkt te komen???

scheten-wapper | 26-10-10 | 08:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Ik dacht dat Nederland beter was dan dit"
Nederland wel ja.. we kunnen helaas niet instaan voor uitlateingen die die idioten in het azc doen..

Lo1987 | 26-10-10 | 08:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

Hij dacht dat 't in de bananenrepubliek beter zou zijn. Dat 'ie hier gewoon een 50" plasma flatscreen, een vrijstaand huis, een riante uitkering met allerlei toeslagen, en een privegeitenwollensok zou krijgen. Hint: als je asiel aanvraagt in een land dat de lui die jij probeert te ontvluchten probeert de #1 bevolkingsgroep te maken moet je niet raar staan te kijken. Ofwel: lees goddomme eerst eens een keer een krant voor je je kameel op stal zet en afreist naar de bananenrepubliek.

BraterEnWood | 26-10-10 | 08:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

@uitgeslapen
haha grappig hoor. ben jij soms zo'n conservatist die streng christelijk gelooft dat dat een zonde is ofzo?

daarnaast
hij denkt dat het in nederland beter is. Dat is het ook, hier zie je geen stenigingen of lynchpartijen op straat omdat iemand een andere geaardheid heeft. Het betrekt die woestijnratjes wel allemaal mooi bij zijn oordeel over Nederland. Dat zij zich vastklampen aan die woestijncultuur kunnen wij niks aan doen. kijk over het algemeen en je ziet dat het hier beter is.

bah, wat is de islam toch een smerige oercultuur

rdn | 26-10-10 | 08:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

a7a.

Freebs | 26-10-10 | 08:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ siebbie | 26-10-10 | 08:06:
Deze man mag tenminste het centrum overdag uit alleen. Er zijn ook centra waar de bewoners (bij gebrek aan een beter woord) zonder begeleiding van een door het COA-goedgekeurde begeleider de poort niet uitmogen.

@ AnalystiX | 26-10-10 | 08:14:
Misschien je een keer verdiepen in het probleem? Zolang er geen duidelijkheid is je asielaanvraag, en dus over je status als vreemdeling, mag je geen onderwijs volgen in taal, recht en andere zaken die een rol spelen bij de inburgering.
Verder is Abdel niet uitgeprocedeerd want hij heeft net een document verkregen dat essentieel is voor zijn procedure. Sam daarentegen is wel uitgeprocedeerd maar er staat nergens dat hij geen Nederlands spreekt.
Lezen is ook voor autochtone Nederlanders zo te zien een vaardigheid die niet iedereen beheerst.

@ Raiza | 26-10-10 | 08:16:
Wist je dat homoseksualiteit in Katholieke landen als Italië, Portugal en Polen ook nog altijd bij wet verboden is? Dat het Europees Hof deze landen al meerdere malen op de vingers heeft getikt en dat deze landen weigeren homoseksualiteit uit hun strafrecht te verwijderen? Dat de Poolse president heeft gezegd dat de EU zich niet te bemoeien heeft met interne aangelegenheden en dat als hij besluit dat homo's de doodstraf moeten krijgen Brussel en de rest van de EU zich daar maar bij neer te leggen heeft?
Het is dus niet kenmerkend voor de Islam maar voor alle religies. De enige religie die geen problemen met homoseksualiteit heeft, is het Boeddisme maar dat ziet zichzelf ook niet als religie.

@ Onthapkoek | 26-10-10 | 08:27:
Ik heb zelf 1 jaar als vrijwilliger in een asielzoekerscentrum gewerkt ten tijde van de burgeroorlog in Joegoslavië. En wat deed het COA tot mijn grote verbazing? Een Bosniër, een Serviër en 2 Kroaten bij elkaar op 1 kamer leggen. Vreemd dat je dan een Balkanoorlog in het klein krijgt.
Neemt natuurlijk niet weg dat dit soort praktijken bestraft dienen te worden al zou ik het dan wel prettig vinden als men zich niet beperkt tot moslims.

@ illuvatar | 26-10-10 | 08:38:
Het standpunt van SGP, CU, CDA, VVD, D66 en PVV is dat het Christendom moet mogen, dus discriminatie moet mogen.

@ scheten-wapper | 26-10-10 | 08:56:
Nederlanders noemen zichzelf graag tolerant maar dan wel op afstand. Zodra het te dicht in de buurt komt, verdwijnt de tolerantie als sneeuw voor de zon.

@ Joop9655 | 26-10-10 | 08:58:
Ik denk eerder dat het een foutje van de redactie is en dat Sam in elkaar werd geslagen door een groep Arabieren waar een beveiliger bijstond.

@ Kelele Nyingi | 26-10-10 | 09:00:
Behalve dat de dossiers in kwestie niet toegankelijk zijn voor justitie en de eventuele dossiers van justitie vanaf het moment van asielaanvraag niet worden meegenomen in de beoordeling van deze aanvraag. Alleen misdrijven in het land van herkomst worden meegewogen.

@ Nietvoordekat | 26-10-10 | 09:08:
Mee eens. Nu dorpen als Katwijk, Staphorst en Urk daar nog even van overtuigen, graag.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 08:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

Phoenix1977 | 26-10-10 | 09:45
Homoseksualiteit is helemaal niet verboden in Portugal.
http://www.nu.nl/buitenland/2158295/portugal-staat-homohuwelijk-toe.html
Zet desnoods lokhomo-asielzoekers in asielcentra. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn om intoleranten, of het nou moslims of christenen zijn, te selecteren en Nederland uit te zetten.

Onthapkoek | 26-10-10 | 08:56 | Misbruik melden
Meld misbruik

De oorzaak van de meeste ellende in de wereld wordt veroorzaakt door mensen die menen dat zij het recht hebben hun morele opvattingen aan anderen op te leggen. In een echte democratie zou dat niet kunnen. Daarom is democratie ook nergens te vinden. Mensen zij nu eenmaal vrijwel allemaal dictators, voor wie 'vrijheid' slechts betekent, dat zij zelf mogen leven naar hun overtuiging en dat anderen zich daaraan hebben te conformeren.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 09:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Onthapkoek | 26-10-10 | 09:56:
Tot ratificatie van het Verdrag van Lissabon wel. Blijkbaar heeft Portugal dus eieren voor zijn geld gekozen. Volgens het COC staat Portugal overigens nog steeds op de zwarte lijst van homo-onvriendelijke landen.
Ik heb enige problemen met lokhomo's:
1. Uitlokking is verboden volgens de Nederlandse wet.
2. Wie is er gek genoeg die rol op zich te nemen?
3. Dat een lokhomo geen problemen ondervindt, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Verder heb ik geen problemen met uitzetten, mits we dan Katwijk en aanverwante dorpen ook in zijn geheel de grens over gooien.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 09:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Kelele Nyingi | 26-10-10 | 10:05:
Volgens mij heb ik je dat al een paar keer gezegd in je vurige betogen over de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van de een is altijd de inperking van de ander.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 09:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

@schetenwapper

+1 Spijker en kop.

Ook hier steekt de oerhollandse NIMBY-mentaliteit zijn kop op.

Recidivist | 26-10-10 | 09:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

Waarom wordt het probleem altijd omgedraaid naar de Nederlanders? Ik ken in mijn omgeving ook mensen die homoseksualiteit vies en onnatuurlijk vinden. Daarbij komt wel dat ik deze mensen nog nooit homo's heb zien uitschelden, bedreigen of in elkaar heb zien slaan.

En die onzin dat Nederlanders intolerant zijn is ook weer van die onzin om een de gemiddelde Nederland een schuld gevoel aan te praten. Als Nederland echt zo intolerant was dan werden alle homo’s door de maatschappij genegeerd en alle allochtone per bosje het land uit gegooid, en volgens mij is dit nog steeds niet het geval. En dat er op bepaalde momenten intolerant gereageerd wordt op verschillende bevolkingsgroepen komt voort uit door de strot gedrukte tolerantie vanuit Den Haag, die op een bepaald moment de grens bereikt heeft. En zelfs die acceptatie grens die bereikt is brengt voor als nog ook alleen maar schreeuwende frustraties voort.
Maar als mensen denken dat in veel andere landen de tolerantie stukken beter is dan blijf je hier toch niet in dit vervelende land?

Als ik vroeger thuis liep te zeuren kreeg ik als antwoord ‘als het hier niet goed genoeg is zoek je toch een ander kosthuis’

Natte Tosti | 26-10-10 | 09:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:11
"De vrijheid van de een is altijd de inperking van de ander."

Daar ben ik het niet mee eens.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 09:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

Vieze moslims slaan homo's in elkaar omdat ze homo zijn.

Sanglier | 26-10-10 | 09:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het is wel wat tragisch dat typisch 'linkse' punten, als gelijke rechten voor vrouwen en minderheden, nu plotseling door islamhaters gebruikt worden om hun vijandbeeld op te blazen. Ze houden opeens van de homo's. Ze staan opeens op de bres voor vrouwenrechten. Hun ideologie is even lachwekkend als ontbetrouwbaar. Evenals zijzelf.

funda | 26-10-10 | 09:38 | Misbruik melden
Meld misbruik

Maar de meesten blijken nadien in het geheel geen homo

Een Soort Iets | 26-10-10 | 10:01 | Misbruik melden
Meld misbruik

homo's zijn vies

CO10 | 26-10-10 | 10:01 | Misbruik melden
Meld misbruik

CO10 | 26-10-10 | 11:01

U bent moslim?

Sanglier | 26-10-10 | 10:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gehoord bij het CDA : mijnheer de voorzitter er is maar 1 conclusie mogelijk de islam is geen ideologie !!!
Sorry hoor : Whoehahahahaha !!!

Epictetus | 26-10-10 | 10:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

.. terwijl het hier echt niet anders is.
scheten-wapper | 26-10-10 | 08:56

Onzin. De homo's die ik ken leven net zo'n comfortabel en veilig leven als ik.

Het is wel zo dat de massale import van achterlijken uit islamitische culturen het leven voor homo's in de grote steden niet leuker en veiliger maakt, net als voor hetero's die in de grote steden wonen.

Sanglier | 26-10-10 | 10:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Natte Tosti | 26-10-10 | 10:23:
Als 10% van de ondervraagden vindt dat homo's hun manieren wel afleren door ze op te sluiten, 20% vindt dat homo's geen formele rechten in hun relatie moeten hebben en 40% stelt dat ze behandeling tegen homoseksualiteit zouden zoeken als hun zoon of dochter homoseksueel mocht blijken te zijn, kun je wel zeggen dat Nederland ook niet zo tolerant (meer) is als men denkt.
Het is de taak van de overheid om tolerantie op te leggen. Zoals Kelele Nyingi al zei, mensen zijn altijd geneigd eerst naar hun eigen belang te kijken en daarna pas naar anderen. Het is dus aan de overheid om het algemeen belang te dienen.

@ Kelele Nyingi | 26-10-10 | 10:27:
Dat weet ik.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

..ik zeg alleen dat de gemiddelde autochtoon precies dezelfde mening heeft over homo's als de gemiddelde allochtoon.
scheten-wapper | 26-10-10 | 09:08

Bron?

Sanglier | 26-10-10 | 10:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ funda | 26-10-10 | 10:38:
Mee eens. Ik betwijfel bijvoorbeeld ook dat Wilders warme gevoelens t.o.v. homoseksuelen heeft maar hij gebruikt ze op dit moment wel veelvuldig om de problemen met moslims te illustreren.

@ Sanglier | 26-10-10 | 11:11:
Dan hebben de homo's die jij kent mazzel. Er zijn zat homo's die worden weggepest uit de buurt waar ze wonen en niet alleen door moslims.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:17 | Misbruik melden
Meld misbruik

Er zijn zat homo's die worden weggepest uit de buurt waar ze wonen en niet alleen door moslims.
Phoenix1977 | 26-10-10 | 11:17

Hier in Gouda worden hetero's ook door moslims weggepest.

Sanglier | 26-10-10 | 10:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Sanglier | 26-10-10 | 11:15:
Onderstaand artikel voldoende?
http://www.wuz.nl/artikel/49809.Homoseksuelen%20opsluiten?.html

Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:25 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Kelele Nyingi | 26-10-10 | 10:05
Ik zou zo zeggen : die zit. Daar is over nagedacht.
.
Bovendien elke democratie die niet mee evolueert in de tijd mondt uit in een dictatuur.
Eerst via de ontwikkeling van het individu als dictator, die dan vervolgens massaal gaan schreeuwen om een grote leider , waarna de dictatuur zich als regieme vestigd.
Kijk maar hoe wij nu al leven in de dictatuur der oligarchische particratie die alleen maar steeds meer en grotere puinhopen voortbrengt en een post-commuistische molog als de E.U die straks Europa centraal gaan besturen.

Epictetus | 26-10-10 | 10:25 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Sanglier | 26-10-10 | 11:22:
Zoals ik al eerder zei, lezen is een vaardigheid die veel mensen niet meer bezitten. Ik zei dat veel homo's worden weggepest en NIET alleen door moslims.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:26 | Misbruik melden
Meld misbruik

Tja links dwingt ons op dat we tolerant moeten zijn tegen de islam,
maar is het dan niet paradoxaal als die islamieten zelf absoluut niet tolerant zijn? Moeten we niet intolerant zijn tegen intolerantie? Of heeft links na al die jaren van populariteit het zo hoog in haar bol gekregen, dat ze niet meer begrijpt wat tolerantie echt betekent en dat ze het maar lukraak propageert, ongeacht het lijdend voorwerp?

club662_new | 26-10-10 | 10:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ club662_new | 26-10-10 | 11:41:
Nee, het is aan de rechter om intolerant tegen intolrenatie te zijn. Noch jij noch ik zitten op de stoel van de rechter en hebben ons er dus niet mee te bemoeien. Enkel en alleen de rechter mag beslissen wanneer er grenzen overschreden zijn.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:48 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Epictetus | 26-10-10 | 11:25

Ook een democratie is een dictatuur in die zin, dat de democratische beginselen een absoluut karakter moeten hebben, wil de staat zijn democratisch karakter behouden. In die zin kan er dan ook geen sprake zijn van mee-evolueren in de tijd. Sterker nog: dat zou mijns inziens juist leiden tot dictatuur (anders dan de democratische dus) door - meestal geleidelijke - herdefiniëring van de bepalende begrippen. Zoals de gevestigde orde ons de steeds verdergaande beperking van de meningsuiting tracht te verkopen als vrijheid van meningsuiting.

Persoonlijk vind ik 'oligarchische particratie' voor ons huidig politiek bestel te verhullend. Ik zeg liever: regentendictatuur. Voor de rest geef ik je gelijk.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 10:48 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ mezelf:
intolrenatie = intolerantie.
Geen idee hoe dat andere wangedrocht ingetikt raakte.

Phoenix1977 | 26-10-10 | 10:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

Phoenix1977 | 26-10-10 | 11:25
Lijkt me niet he....

Wishbone | 26-10-10 | 10:53 | Misbruik melden
Meld misbruik

Beschaving is het afschudden van de dierlijke instincten van dominantie en territorium. Democratie is de enig logische staatsvorm die uit beschaving voortvloeit.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 11:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ehm.. Al 3 jaar in Nederland en nog steeds een tolk nodig?

Timmay | 26-10-10 | 12:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

Onderstaand artikel voldoende?
www.wuz.nl...
Phoenix1977 | 26-10-10 | 11:25

Tien procent. Poehee. De vraag is nu hoeveel procent van de moslims vindt dat homo's gestraft moeten worden.

Kunt u een keer ophouden met uzelf klemlullen? Er is geen moer aan op deze manier.

Sanglier | 26-10-10 | 12:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik zei dat veel homo's worden weggepest en NIET alleen door moslims.
Phoenix1977 | 26-10-10 | 11:26

Dat beweert toch ook niemand? U moet wel goed lezen hoor!

Sanglier | 26-10-10 | 12:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 12:03
En dat is precies de reden waarom ik beschaving als een staat van ontkenning bestempel. De praktijk bevestigd het dagelijks.

MindoverReligion | 26-10-10 | 12:38 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik betwijfel bijvoorbeeld ook dat Wilders warme gevoelens t.o.v. homoseksuelen heeft maar hij gebruikt ze op dit moment wel veelvuldig om de problemen met moslims te illustreren
Phoenix1977 | 26-10-10 | 11:17
Jij kan dit ook helemaal niet weten dus je neemt maar wat en al heeft hij geen warme gevoelens voor homo's kan hij nog wel gewoon die voorbeelden aanhalen om aan te tonen dat die moslims nog een stukkie erger zijn dan de hier ergens genoemde gemiddelde autochtoon.
Als ik 2 kerels in het openbaar zie zoenen word ik ook onpasselijk maar ik zal ze er niet voor in elkaar timmeren of wat dan ook.

Dirty-Harry44 | 26-10-10 | 12:47 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Timmay | 26-10-10 | 13:02
Dat vind ik persoonlijk ook een interessanter gegeven dan de manier waarop-'ie eventueel z'n zak leegt.

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 13:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ MindoverReligion | 26-10-10 | 13:38
Ik vind hem leuk gevonden. Beschaving die voortkomt uit ontkenning verklaart goed waarom ze zo snel wordt afgeschud als er maar enige druk wordt uitgeoefend. Dat is dus feitelijk maar schijn. Werkelijke beschaving is volgens mij juist een staat van bewustheid.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 13:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

Irakezen die hem uitschelden voor vieze homo... klinkt als het soort mensen dat Wilders aan de macht helpt hier. Zou dr bijna zelf op gaan stemmen.

Myrkie | 26-10-10 | 13:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik vind het maar een raar verhaal. Die tekst is ook niet neutraal, met van die huilie-huilie zinnen ('Met een vodje papier in zijn hand staart Abdel (28) over de Amsterdamse gracht').

Theodoros | 26-10-10 | 13:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Theodoros | 26-10-10 | 14:16
Wat kun je dan allemaal afleiden uit die zin?

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 13:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

Deze man loopt al drie jaar "een beetje door de stad om de tijd stuk te slaan". Verteld zijn tolk. Als deze man in drie jaar nou in ieder geval Nederlands had geleerd...
Waarom niet? Hij heeft toch het doel voor ogen in Nederland te blijven?

Jostiej | 26-10-10 | 13:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 14:05
Yep, de invulling staat of valt met het gebruik van bewustzijn. Maar ik word soms zo vreselijk droevig als ik me afvraag of de gemiddelde mens nou eigenlijk gestuurd wordt door bewustzijn of het onderbewustzijn. Als ik een conclusie moet trekken, dan neig ik naar het onderbewustzijn.. Heb jij een kraal die ik begeer dan loopt je schedel schade op. Of je carrière.

MindoverReligion | 26-10-10 | 13:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Ik dacht dat Nederland beter was dan dit", zegt hij. Irakezen schelden je uit mattie, Nederlanders niet. Als Volkert van der G. er niet was geweest, hadden we met Pimmetje op dit moment een homofiele MP gehad.

Billy Talent | 26-10-10 | 13:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

Zijn dat trouwens allemaal politieke vluchtelingen op die foto?

Theodoros | 26-10-10 | 13:25 | Misbruik melden
Meld misbruik

Net als bij de bedreigingen ten aanzien van Christelijke asielzoekers dienen ook in deze gevallen de bedreigers de grens over geknuppeld te worden.

Geen thee, geen koekje, geen praatje maar eruit rammen die barbaren. Hier zitten we in onze woonwijken *niet* op te wachten.

A. De Bree | 26-10-10 | 13:37 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Elke hetero is zo homoseksueel als de pest." (Jan Wolkers)

Theodoros | 26-10-10 | 13:39 | Misbruik melden
Meld misbruik

Een echte vluchteling, jammer dat ie moet lijden onder zovele nep-asielzoekers.

landgenoten | 26-10-10 | 14:20 | Misbruik melden
Meld misbruik

3 jaar in Nederland en nog een tolk nodig hebben?

Hebben we weer een toonbeeld van een asielzoeker die denkt dat men in Nederland alles krijgt, in plaats van het te moeten verdienen...

Home of geen homo, terug met die gast!

moustro | 26-10-10 | 15:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ moustro | 26-10-10 | 16:04
Totdat de asielprocedure geheel is afgehandeld en is besloten dat de asielzoeker mag blijven, is het hem/haar niet toegestaan een studie te volgen of te werken. Dan wordt het wel lastig om Nederlands, of welke taal dan ook, te leren.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 15:09 | Misbruik melden
Meld misbruik

In Afrika is ondertussen bekend hoe je Nederland wel binnenkomt. Drie eisen
- Weet de voornaam van Halsema
- Weet de voornaam van Pechtold
- Zeg dat je homo bent.

Allemaal leuk en wel maar zo heeft Darwin het niet bedoeld met Nederland. Er moeten kinderen gemaakt worden.

Inferi0r | 26-10-10 | 15:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

In Afrika is ondertussen bekend hoe je Nederland wel binnenkomt. Drie eisen
- Weet de voornaam van Halsema
- Weet de voornaam van Pechtold
- Zeg dat je homo bent.

Allemaal leuk en wel maar zo heeft Darwin het niet bedoeld met Nederland. Er moeten kinderen gemaakt worden.

Inferi0r | 26-10-10 | 15:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

illuvatar | 26-10-10 | 08:07

U zegt dat goed.

apenrots | 26-10-10 | 15:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 16:09

Uit de documentatie van het COA:

"Het COA geeft asielzoekers niet alleen een ‘bed, bad en brood’, oftewel alleen onderdak en eten. Het COA helpt asielzoekers vooral om zelf weer een toekomst op te bouwen. In Nederland, in het land waar ze vandaan komen of ergens anders. Kinderen gaan gewoon naar school. Volwassenen mogen vrijwilligerswerk doen en kunnen cursussen volgen. Asielzoekers leren Nederlands, zodat ze zich bijvoorbeeld in een winkel kunnen redden."

moustro | 26-10-10 | 15:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

Smerige en in smerige kudt islam.

snap_shootert | 26-10-10 | 15:35 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kort en krachtig: islam = haat

Ironisch Naakthuisje | 26-10-10 | 15:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

Lijkt me vrij simpel op te lossen. Aangezien ze nog geen paspoort hebben, maar asielzoeker zijn mogen (lees: moeten) alle intollerante moslims (pleonasme) die ook maar één keer vieze homo zeggen gelijk opflikkeren naar hun eigen land, alwaar zij dan waarschijnlijk worden gedood aangezien het vluchtelingen zijn: prima! Eigen schuld, hoe durf je naar een ander land te gaan om daar vervolgens te schoppen tegen de maatschappij.

elsenburg | 26-10-10 | 16:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

no_name888 | 26-10-10 | 08:22

Zo jongen en nu iets over de inhoud van het artikel: vertel!

elsenburg | 26-10-10 | 16:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

Hij is uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn 2e asielaanvraag.
Hij is weer uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn 3e asielaanvraag.
Hij is weer uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn 4e asielaanvraag.
Hij is weer uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn 5e asielaanvraag.
Hij is weer uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn 6e asielaanvraag.
Hij is weer uitgeprocedeerd en is in afwachting van zijn 7e asielaanvraag.
enz. enz. enz. enz.
.
Moet kunnen, toch?
We hebben geld genoeg in NL, voor dit soort Asiel-Leugenaars, dat dan weer wel.

Ella | 26-10-10 | 17:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ moustro | 26-10-10 | 16:29
Je hebt gelijk. I stand corrected.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 17:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

Bottom line wat mij betreft: hoe haalt een asielzoeker, dus iemand die in eigen land om wat voor reden dan ook wordt vervolgd en voor bescherming naar een ander land vlucht, het in z'n hoofd om een andere asielzoeker, dus iemand die in hetzelfde schuitje zit als hijzelf, om wat voor reden dan ook te vervolgen?!?

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 17:53 | Misbruik melden
Meld misbruik

Lijkt heel wat dit artikel, maar dit is het topje van de ijsberg, en nog maar het begin. Moslims hebben nou eenmaal andere normen en waarden en dat gaat niet opeens veranderen omdat wij er in nederland anders over denken.

KimmyHead | 26-10-10 | 18:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Kelele Nyingi | 26-10-10 | 18:53
Tja, je kunt een mens uit de middeleeuwen halen, maar hoe krijg je de middeleeuwen uit een mens?
Of zoiets.

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 18:09 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ You-On-A-Gin | 26-10-10 | 19:09
Ik dacht dat ik inmiddels wel cynisch-realistisch genoeg geworden was, maar dit vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Me dunkt, als je als asielzoeker van iemand begrip voor je situatie zou moeten mogen verwachten, is het toch wel van je 'collega'-asielzoekers.

Kelele Nyingi | 26-10-10 | 18:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Kelele Nyingi | 26-10-10 | 19:15
Mwah, als je al binnenkomt als 'damaged goods' dus niet... kunnen ze wel heel zielug zijn maar dat betekent nog niet dat ze ook meteen lievv zijn voor iedereen.

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 18:17 | Misbruik melden
Meld misbruik

De homo's die hier komen, hebben geluk dat er een scheiding van kerk en staat bestaat. Als de christenen de macht hebben, zijn ze ook in NL niet veilig. Dus je kan de islam wel verantwoordelijk houden, maar het ligt er vooral aan dat de landen in het midden-oosten geen scheiding tussen kerk en staat kennen.
Geef de kerk de macht in NL, dan kan ik je verzekeren dat de homo's ook hier niet veilig zijn.

cmanifest | 26-10-10 | 18:39 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ cmanifest | 26-10-10 | 19:39
Theoretisch wel, mits ze natuurlijk al te trouwe volgelingen zijn van Calzwijn en Luthser.
Dat is/was juist ook zo mooi van onze 'moderne' samenleving; het 'wat je vindt mag je houden' idee.
De meeste christenen (en veel moslims) respecteren het heus wel dat mensen niet zitten te wachten op hun morele stelsel, daar ben ik van overtuigd.

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 18:47 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik heb het in de Spits! gelezen ja. Geweldige religie die islam,krijg tranen in mijn ogen van naastenliefde

Nifelheim | 26-10-10 | 19:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

Nergens kan je beter zien wat we het land inhalen als in de AZC's. En het ziet er niet al te best uit. Maar dat wist het pleps al lang natuurlijk.

@cmanifest | 26-10-10 | 19:39
De kerk heeft de macht niet en dat is besloten in een tijd dat iedereen naar de kerk ging. U plemp is dus nogal hypothetisch.

Allemaal | 26-10-10 | 19:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dat is het probleem als je teveel vluchtelingen/immigranten toelaat: als zij de overhand krijgen neemt bijvoorbeeld de homohaat toe. En dat is maar één van de vele negatieve gevolgen waardoor het hier in toenemende mate weer op de middeleeuwen lijkt.

my anal pony | 26-10-10 | 19:31 | Misbruik melden
Meld misbruik

En dit moet ik dan zielig vinden? Een beetje vent had een baantje gezocht (desnoods lekker soewart) in plaats van te lopen mekkeren. Dat homo's anders zijn betekent niet dat iedereen ze hierom in de armen moet sluiten. Ik ben ook anders en er is helemaal niemand die daar rekening mee houdt.

beerpoes | 26-10-10 | 19:55 | Misbruik melden
Meld misbruik

Tja. Wat lullig voor je.
Welcome to the real world. Als je anders bent dan de overgrote meerderheid word je zoiezo met de nek aangekeken, en dan maakt het niet uit waar het over gaat. Of het eerlijk is of niet, tja, daar kan niemand wat aan doen.
Uithuilen en doorgaan, als ik me om dit soort onzin ook nog druk moet gaan maken..

Beetje jammer | 26-10-10 | 20:19 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dat homo's anders zijn betekent niet dat iedereen ze hierom in de armen moet sluiten.
beerpoes | 26-10-10 | 20:55

Precies, maar ook niet dat je erom uitgescholden of in elkaar geslagen hoeft te worden. En dat gaat wat mij betreft voorbij alleen homo's, natuurlijk.

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 20:26 | Misbruik melden
Meld misbruik

You-On-A-Gin | 26-10-10 | 21:26
Die gedachte krijg je nooit in de walnoot van iemand uit de middeleeuwen, inheems danwel uitheems.

MindoverReligion | 26-10-10 | 20:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

@scheten-wapper | 26-10-10 | 08:56
met dit soort gezwets val je wel heel erg door de mand, alsof nederland uit een grote voetbalkantine zou bestaan, echt puur gelul waaruit een schrijnend gebrek aan objectiviteit blijkt.

nsl | 26-10-10 | 21:12 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Volgens zijn tolk heeft Abdel al eens op het punt gestaan om voor de trein te springen."

sinds 2007 in Nederland maar heeft nog een tolk nodig om zich verstaanbaar te maken. Retour afzender lijkt me!

thebarry | 26-10-10 | 22:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

@AnalystiX | 26-10-10 | 08:14
U denkt dat u Nederlandse les mag volgen en mag solliciteren als uw status nog niet bepaald is? Stem PVV. Misschien dat asielzoekers van Wilders mogen leren en werken.

Stir Glenfarclas II | 26-10-10 | 22:10 | Misbruik melden
Meld misbruik
Bezig met verzenden!

Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.

Videos

Poll

Heeft u schulden?:

Column

Rita Verdonk

Menselijk gezien vind ik het een verstandige keuze van Job Cohen om afscheid te nemen als politiek...
meer >

Files

2 / 7 km

meer files

Weer

12 ºC

meer weer