*

'Koran geschreven door antichrist'

De Koran is geschreven onder invloed van de antichrist. Dat zegt de Friese predikant Peter de Nooy.De dominee benadrukt dat christenen moeten onderscheiden uit welk 'geestelijk vaatje' getapt wordt, schrijft de Leeuwarder Courant. "Het komt óf uit God óf uit de Satan en zijn demonische macht", aldus De Nooy.

Demonische macht

"Allah wil áls God zijn. En wie wilde dat nog meer? Juist, de satan. Het gaat hier dus in wezen om een demonische macht."

| 18-11-10 | 21:49 | 303 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Deze man begrijpt het pas echt!

Meneer heeft zojuist zijn eigen doodsvonnis getekend..

Autochtonen willen werk. Allochtonen werk. In wezen zijn autochtonen dus ook allochtonen.
Wat een vergelijking zeg tussen Allah en satan.

Volgens mij zijn er nu weer een aantal gejurkte mensen pissed off.

*Allochtonen willen werk, excuses.

" En wie wilde dat nog meer?"

Wie niet :D

Geert wilders is Sociaal Nationalistisch. Wie was dat nog meer. Juist! Adolf hitler. Geert is dus een nazi? Vreemde logica uit Friesland. Verklaard wel waarom ze Bonifacius hebben vermoord.

@Mr.Lunatic, begrijp je het zelf nog wel?

Goed verhaal. Satan bestaat alleen helaas ook al niet.
*willekeurige baby opeet*

Gelukkig ben ik niet de enige die dat zegt. De moslim zegt het trouwens zelf ook:
Wij zijn anti-christus.
Duidelijk toch?

En Tjeempie of Liesje in Luiletterland is geschreven door Mattheus.

Deze dominee heeft er voor geleerd, dus moet het wel waar zijn.

Goh, ik wist niet dat Satan een ander woord was voor God... Zal wel iets Friesch' zijn.

The devil did it, wat een heerlijk waterdichte oplossing voor elk vraagstuk...

Had ik ook maar een boek met alle antwoorden...

@Ondernemer, wie is Bonifacius? Ga gauw weer naar school zou ik zeggen! De Friezen waren vroeger heidenen en wilden niks met God te maken hebben. Dus eigenlijk zijn ze de Hollanders van nu, want die willen ook niks met God te maken hebben. Snap jij je eigen logica nog?

@ mohell | 18-11-10 | 21:02

Haha, exact mijn eerste reactie.

@ flowert | 18-11-10 | 20:59

In Thailand liggen ze op voorraad

hij heeft 666 x gelijk

reade romke | 18-11-10 | 21:05
Bonifatius bracht het woord van god maar werd vermoord, bij Dokkum dacht ik.

Sinds wanneer wordt er uit een vaatje 'gestapt' ?

Is volgens mij altijd nog 'getapt'.

"....christenen moeten onderscheiden uit welk 'geestelijk vaatje' gestapt wordt...."

Stapt God uit een geestelijk vaatje ????? Of Allah ????? Of allebei ?????

"Allah wil áls God zijn. En wie wilde dat nog meer? Juist, de satan. Het gaat hier dus in wezen om een demonische macht."

En wie nog meer? Juist! De roomse kliek! Ergo, de roomse kliek is dus in wezen ook een demonische macht (hetgeen overeenstemt met het gedrag van geestelijken).

mohell | 18-11-10 | 21:02
Dan zijn het belabberde Moslims, aangezien Jezus (Isa) in de Islam een der profeten is.

@ reade romke,
volgens wiki mag je Bonifatius ook als Bonifacius schrijven.
Wie bashed nu wie ?

Wat een troep hier.. ...

''gestapt'' jezus, edit edit

waarom is iets dat een dominee zegt, nieuws?

Links Handig | 18-11-10 | 21:06
Dank, maar ik eet alles alleen dagvers.

Iskander | 18-11-10 | 21:10
Jezus wel ja, maar Jezus Christus niet hoor.

toen waren Friezen al ver voor op de rest

Ondernemer | 18-11-10 | 21:08

Geert wilders nationaal-socialistisch?? hahahaha

met dat verhaal moet je is bij echte nationaal-socialisten aankomen denk niet dat ze dan blij met je zijn!

OT: heu jong is dit nou slim?! christenen in friesland -1 anyways

weg met die fynen!!

@reade_romke, Mei dei kin ik opsjitte:)

sluikreclame!

@ikzegzomaarwat
Wauw beetje NSB aan het doen hier ?

Zal binnenkort wel z'n dak gaan volkladden met 'Allah redt het niet'.
Eerst in het groot-wit: stennis in de gemeenteraad; een kort geding; een dwangsom; rood schilderen en tenslotte een schikking: we doen het met kleine authentieke Noord-Friese tegels in Delfts Blauw.
Persoonlijk vind ik dat best mooi staan.
Misschien een tip voor onze cartoonisten: een afbeelding van de profeet ... Jezus, hoe heet-ie ook al weer ... op een Delfts Blauw tegeltje.
Oer-Hollands; geïntegreerder bestaat niet.

desalniettemin, hij heeft een punt. Doutzen is ook al onder de invloed van den Boze.

Een gelovige die een zinnig statement maakt is als zoeken naar het figuur van Jezus in een verse koeienvlaai. Als je heel erg je best doet en lang genoeg zoekt kan je soms best wat vinden. Maar je moet je eerst door een hoop bullshit heen werken. Zoals in dit geval.

@Iskander 18-11-10 21:11
Ze zeggen Jezus (Isa) wel te kennen maar ze zien hem niet als de Christus. M.a.w. ze kennen Jezus helaas niet echt.

den duvel is een geitenneuker. Geen speld tussen te krijgen.

Alle religies zijn ranzige drollen uit de ongebleekte anus van shai-tan, maar van al dezulken is de islam wel de meest stinkende ... :-E

geen aandacht aan besteden, onzin verhaal, heb wel wat beters te doen

youwish | 18-11-10 | 21:30
Tsja, het enige verschil is dat volgens de Christenlijke religie, Jezus gezalf (of de Gezalfde) is, terwijl in de Islam het gewoon Jezus is. In beide gevallen spreken we nog altijd van Jezus van Nazareth. Dat het Gezalfdendom op de een of andere manier een term uiteindelijk min of meer is gaan beschouwen als een extra naam, is gewoon apart te noemen.

Verder weet ik overigens niet of er wetenschappelijk bewijs te leveren is of Jezus daadwerkelijk gezalfd was, want anders maken de 'christenen' zichzelf nogal een beetje belachelijk. Maar goed, dat doen feitenlijk alle relifanaten.

Ik stap ook altijd uit vaten.
Zeker te lui om je bericht na te lezen?

Klopt helemaal.

mohammed maakte een zootje fouten bij het verzinnen van zijn "religie" en vooral zijn copy-paste vanuit andere religies.

TE TREURIG VOOR WOORDEN!!!

dit klinkt me als muziek in de oren!

Dit is onzin :D

Iskander | 18-11-10 | 21:38
Ik zal het nog een keer zeggen: Moslims schreeuwen: "Wij zijn Anti-Christus".

Iskander | 18-11-10 | 21:38
hoho...het enige verschil...Jezus heeft een veel ontwikkelder ledenbestand

Tell me something I don't already know motherfucker

Ik had, als ik de reacties zo doorlees eerlijk gezegd een beter gemiddelde verwacht qua gezond atheïsme.

Zie een nieuwe rechtszaak aankomen !

Mark Levinson | 18-11-10 | 21:49
Wijze Woorden, ik vraag me ook steeds af waarom ik als atheïst toch heel makkelijk in de duivel kan geloven

mohell | 18-11-10 | 21:43
Maar wat is er dan erg aan het anti-gezalfd zijn?

nick the prick | 18-11-10 | 21:44
Je bedoelt Christus neem ik aan.

Wat een domme kerel weet volgens mij helemaal niets van de duivel. In het Oude Testament wordt contineu het gebod dat GOD een is en niet drie, dus geen vader, zoon en heilige geest. In het beok van Hosea 11-9 staat het volgende en de Koran is het daarmee eens dat GOD geen mens is.
-
9Nee, Ik zal u niet zo zwaar straffen als mijn woede Mij ingeeft. Ik zal Israël niet verder vernietigen. Want Ik ben God en geen mens. Ik ben de heilige God Die bij u woont en Ik ben niet gekomen om te verwoesten.
-
De antichrist is een persoon en niet de hocus pocus uit de Openbaringen, als hij verschijnt dan zullen voornamelijk Christenen hem volgen omdat hij wonderen zal verichten en zeggen dat hij GOD is en aangezien Christenen het al gewend zijn om een mens te anbidden zullen zij makkelijk overstag gaan en de Dajjal volgen. Moslims en Joden daarentegen geloven niet dat GOD een mens is verheven is HIJ wat jullie Christenen hem toeschrijven.
-
IK weet wel wat de Jesus zal zeggen tegen de Christenen die hem Here noemen, namelijk het volgende uit Matthew 7-22
-
22Op de dag van het grote oordeel zullen velen tegen Mij zeggen: 'Here, wij hebben in Uw naam gesproken. Here, wij hebben Uw naam gebruikt om duivelse geesten te verjagen en wonderen te doen.'

23Maar Ik zal hun antwoorden: 'U hebt nooit bij Mij gehoord. Ga weg! U bent slecht en hebt alleen maar uw eigen zin gedaan.'

Iskander | 18-11-10 | 22:00
wat heb jij op?

nick the prick | 18-11-10 | 22:06
Laat ik het anders zeggen.
Je stelt dat Jezus een veel ontwikkelder ledenbestand heeft. Veel ontwikkelder dan wie? Dat maak je bepaald niet duidelijk in die zin.

goodversusevil | 18-11-10 | 22:00
Maar voor de rest gaat het goed?

Iskander | 18-11-10 | 22:00
Wist niet dat daar een probleem lag. Wat ik weet is dat moslims J.C. niet als God erkennen en Christenen wel.
Bij moslims is het gewoon een profeet.

Iskander | 18-11-10 | 22:07
Jezus man, waar gaat het postje over?
Eerlijk, het geloof verlamt de hersenen. Gewoon niet doen, ook al lijkt het leven erg onoverzichtelijk.

@Ondernemer | 18-11-10 | 20:59
Tot en met het woord "nazi" ben ik het met je eens. Vanaf het vraagteken niet meer.

Het Nieuwe Testament noemt trouwens iedereen die niet gelooft dat Jesus de Messiah is en de zoon van GOD een anti christ is. Nou weet ik dat Joden Jesus niet erkennen als zinde de Messiah en ook niet de zoon van GOD is, de Moslims daarentegen geloven wel degelijk dat Jesus de Messiah is maar niet dat hij GOD is noch de zoon van GOD.
-
22En wie is de leugenaar? Dat is degene die zegt dat Jezus niet de Christus is. Zo iemand is een vijand van Christus, een antichrist, omdat hij niet gelooft in God de Vader en in Zijn Zoon Jezus Christus.

mohell | 18-11-10 | 22:10
Inderdaad, Moslims noemen hem een profeet, Christenen noemen hem de zoon van God. Het is een invalshoek, meer niet. Geraakt door god of gemaakt door god.

nick the prick | 18-11-10 | 22:11
Waar het over gaat? Jezus komt voor in zowel de Islam als het Christendom. Dus als je stelt dat Jezus een 'ontwikkelder ledenbestand heeft', dan zeg je dus dat Christenen en Moslims (en delen van het Jodendom) ontwikkelder zijn dan mensen die niets met die geloven hebben. Maar op de een of andere manier komt het over alsof je dat niet zo bedoelt. Vandaar mijn vraag, ontwikkelder dan wie?

goodversusevil | 18-11-10 | 22:14
...wetenschappelijk bewezen...het zijn allemaal schurken en judassen

goodversusevil | 18-11-10 | 22:00
Ha, de Antichrist is een mens. Klopt precies dus: Mohammed.
De laatste twee verzen kunnen best waar zijn: Kijk eens om je heen, zou ik zeggen.
De wereld is kasverrot.

predikant Peter de Nooy
-
Ter info voor deze domme gans van een predikant de Arabische Chrsitenen noemen God, Allah in hun Arabische Bijbel. Volgens mij bestond het Arabisch eeuwen eerder dan het engels maar ook dat zal U wel onschoten zijn. Some people tjeeeeez

Iskander | 18-11-10 | 22:15
nou vooruit: ik acht de christenen op dit moment ontwikkelder dan de moslims. Jouw gezuig komt voort uit je geforceerde stelling dat Jezus zowel in het chr dom als in de islam voorkomt en dus even belangrijk is. Aardig bedoeld ws. maar dat is gewoon bullshit. Het is hetzelfde mannetje in een totaal ander verhaal.

Goh, ik wist niet dat Satan een ander woord was voor God... Zal wel iets Friesch' zijn.

Iskander | 18-11-10 | 21:03

De meeste duivelse plannen worden wel door gelovigen bedacht, dus de stelling god = satan = alah = een ander aanbeden opperwezen kan wel eens juist zijn.

nick the prick | 18-11-10 | 22:20
Het is dezelfde persoon, dat is toch feitenlijk hetgeen wat telt. Dat je het niet leuk vindt, doet er weinig toe.

Jesus sprak Aramaic en drie keer raden wat de naam is voor God in Aramaic, precies Allah.
-
http://www.youtube.com/watch?v=BTSG0YzlGB8

Rubbere Robbie | 18-11-10 | 22:21
Kijk, dat is nu een heel wat subtielere kijk op de zaak dan dat de prediker geeft. Iets waar ik ook wel wat mee kan. Het past overigens ook wel bij de godspersoon uit de oudheid, die heel wat moord en doodslag op zijn geweten heeft (als je de verhalen zou geloven).

niewaar! Onze Jezus had lang haar en die van hullie een opgeschoren kapsel!!
lazer op man, maakten je ouders veel ruzie ofzo?

Het gekke is dat zowel de katholieke als de islamitische boeken beginnen met bijna letterlijk overgenomen joodse of zelfs nog vroegere teksten. Dus in principe is het allemaal hetzelfde. Allemaal een pot natte onzin.
God schiep eerst licht... en pas daarna de lichtbronnen... (sterren en de zon)
Yeah right.
Alles wat al op de eerste pagina voor geen ruk klopt kun je toch niet serieus nemen? En mensen die dat wel doen dan toch ook niet?
@goodversusevil | 18-11-10 | 22:20 De Islam is pas ontstaan in de 7e eeuw hoor...

heel juist

..het is allemaal één en hetzelfde, welterusten mense

mohell | 18-11-10 | 22:18
-
De antichrist is inderdaad een persoon met volgelingen maar hij zal uit jouw familie komen de Joden namelijk. met het leger van Gog en Maghog en die zijn van de ashkeNAZI kijk maar in Geneisi 10..
-
but every spirit that does not acknowledge Jesus is not from God. This is the spirit of the antichrist, which you have heard is coming and even now is already in the world.
-Kijk naar het vers hierboven de Joden geleven niet dat Jesus van GOD komt de Moslims wel, if the shoe fit wear it...

De Messiaanse Joden moesten ook niet voor niets rennen voor hun leven, weg van alle andere Joden.

Jesus heeft ook gezegd dat Hij was gekomen in de naam van GOD maar de Joden ontvingen hem niet. Maar iemand die in zijn eigen naam zal komen die zullen de Joden wel volgen.
-
Jesus Christ affirmed this when he warned the Jews: “I am come in my Father’s Name but you will not receive Me. Another will come in his own name and him you will receive.”
(St John 5:43)
-
En het boek van Daniel bevestigt dit.
-
At the end of time a ruler shall exalt himself against God speaking great swelling words. He shall not regard the God of his fathers. He shall honor a god of opposition, a god whom his fathers knew not.” — (Daniel 11)

@goodversusevil | 18-11-10 | 22:20 De Islam is pas ontstaan in de 7e eeuw hoor...

deuZigeZelluf | 18-11-10 | 22:28
-
Het internet is oon nog niet zo oud maar ik zie dat je daar dankbaar gebruik van maakt. Kortom your point is

Dat er in de Islam weinig vreugde is onder de aanhangers van deze religie is natuurlijk zonneklaar. Zelfs op een begrafenis is het nog beter toeven. Bloed, martelaarschap, bommen, onthoofdingen, verminkingen etc etc. Satan heeft met de Koran een bestseller geschreven ; ) die nog gretig aftrek vindt ook. Dat mensen Mohammed navolgen is al helemaal niet met ratio te doorgronden. Die man heeft alles gedaan wat God verboden heeft en wordt apatisch door meer dan een miljard zielen in blinde adoratie nagevolgd. Wie begrijpt het nog?

Net wat ik altijd al gedacht heb.

Helemaal mee eens. Zei Jezus niet, dat er na hem andere profeten zouden komen, valse profeten, die je kunt herkennen aan hun daden? De daden uit naam van de islam zien we in de islamitische landen, waar schepselen gods (vrouwen, homo's, dieren en over het algemeen mensen die hun door god geschapen hersenen gebruiken) met grote wreedheid tegemoet worden getreden. Typisch daden van de meester van de hel.

@ Gladys | 18-11-10 | 22:56

Anderzijds zijn er ook 'demonische' machten binnen de Roomse kerk zelf actief. Kijk maar naar de immense beerput van mondiaal kindermisbruik. Paus en Co doet zich wel vroom voor, maar ondertussen. De Paus ziet zichzelf als plaatsvervanger van Christus. Over valse profeten gesproken. Die poppenkast gaat toch nergens over? Wordt er in de Bijbel wel eens over de paus gesproken?

De Koran is daarom het werk van de duivel, omdat de allerlaagste karaktertrekken van de mens er hun rechtvaardiging in vinden.

Jacobsladder | 18-11-10 | 22:45
-
De Profeet Mohammed ( SAW ) staat aangekondigd in de Bijbel en dat hij een grootse dingen zal doen zoals de goden van de polytheisten kapot maken, hieronder wat verzen uit de Bijbel.
-
Jesaja 21 (Het Boek)
13Dit is Gods profetie over Arabië. Karavanen van de Dedanieten, u zult u verschuilen in de wouden van Arabië.

14Volk van Tema, breng deze dorstige vluchtelingen voedsel en water.

15Zij zijn gevlucht voor getrokken zwaarden, scherpe pijlen en de verschrikkingen van de oorlog!

16"Binnen een jaar", zegt de Here, "zal de overmacht van hun vijand, (A) de machtige stam van Kedar, tot een einde komen.

17Slechts enkelen van hun gevreesde boogschutters zullen overblijven." De HERE, de God van Israël, heeft gesproken.
-
De namen Tema en Kedar zijn de kindren van Ishmael en steden werden naar hun vernoemd zolas staat in Genesis25
-
12Now these are the generations of Ishmael, Abraham's son, whom Hagar the Egyptian, Sarah's handmaid, bare unto Abraham:

13And these are the names of the sons of Ishmael, by their names, according to their generations: the firstborn of Ishmael, Nebajoth; and Kedar, and Adbeel, and Mibsam,

14And Mishma, and Dumah, and Massa,

15Hadar, and Tema, Jetur, Naphish, and Kedemah:

16These are the sons of Ishmael, and these are their names, by their towns, and by their castles; twelve princes according to their nations.
-
En weer een vers die Mohammed ( saw ) helemaal past in.
-
Deuteronomy 18
18I will raise them up a Prophet from among their brethren, like unto thee, and will put my words in his mouth; and he shall speak unto them all that I shall command him.

19And it shall come to pass, that whosoever will not hearken unto my words which he shall speak in my name, I will require it of him.

20But the prophet, which shall presume to speak a word in my name, which I have not commanded him to speak, or that shall speak in the name of other gods, even that prophet shall die.

21And if thou say in thine heart, How shall we know the word which the LORD hath not spoken?

22When a prophet speaketh in the name of the LORD, if the thing follow not, nor come to pass, that is the thing which the LORD hath not spoken, but the prophet hath spoken it presumptuously: thou shalt not be afraid of him.
-
Nou nog een dan.
-

Deuteronomy 33
1And this is the blessing, wherewith Moses the man of God blessed the children of Israel before his death.

2And he said, The LORD came from Sinai, and rose up from Seir unto them; he shined forth from mount Paran, and he came with ten thousands of saints: from his right hand went a fiery law for them.
-
Sinai gaat over Moses, Seir gaat over Jesus en Paran aangezien dat in Saudi Arabie ligt gaat het over Mohammed ( saw ) .

@ goodversusevil | 18-11-10 | 23:06

Zeer interessant. Hier moest ik ook aan denken t.a. v geestelijke machten:

Daniël verneemt nu, dat reeds vanaf de eerste dag van zijn verootmoediging af, dus 3 weken geleden, de engel uitgezonden was om Daniël te vertroosten. Hij was echter opgehouden door de Vorst van Perzië (demon) en was nog geholpen moeten worden door Michaël, een van de eerste vorsten.

ONZICHTBARE LEIDERS.
Dit zijn merkwaardige woorden. Wie toch is de vorst van Perzië? Vanzelf geen aards vorst, Cyrus b.v. Dan toch zou deze engel zich wel plotseling onzichtbaar hebben kunnen maken of hem hebben kunnen doden. We hebben hier ongetwijfeld te denken aan een boze satanische macht, want Michaël strijdt mede tegen hem. Het is een hoge macht, want hij wordt een vorst genoemd, een titel, die hij met Michaël gemeen heeft. Deze heet een van de eerste vorsten, gene: de Vorst van Perzië. Als we alles goed overdenken blijkt, dat een boze hemelse macht Gabriël (die zullen we nu maar voor de spreker houden) tegenstond. Uit Col. 1:16 weten we, dat er tronen, heerschappijen, overheden, machten zijn in de onzichtbare wereld van de hemelen. De tronen zijn voor de vorsten; de heerschappijen kunnen voor de delen van het rijk zijn, de overheden voor de plaatselijke gebieden, de machten voor de onderdelen daarvan. Men zou deze rangorde kunnen vergelijken met onze Koningin en de provinciale, gemeentelijke besturen en plaatselijke wijken.

De vorsten worden geleid door hemelvorsten en waar de wereld in de Boze ligt, door boze hemelvorsten. Deze worden weer gediend door ondergeordende machten, zodat de Satan een net van boos machtsbewind over de aarde gespannen heeft, dat de wereld gevangen houdt. Hij is de overste van de macht, d.i. de collektieve macht, de groepen samen genomen, der lucht, heeft daar dus zijn zetel. Vandaar uit wordt deze eeuw door hem beïnvloed, geleid zelfs en de mens door de vloed op en neer bewogen. We zien hier de grote wolkenleiders, die het lot van de volken in handen hebben. Waar zij vol boosheid zijn, ontzien zij het niet tegen elkaar in te gaan en ook te vernielen. Satans rijk is immers tegen zichzelf verdeeld. Zo bezien, zijn de oorlogen van de natiën het werk van Satans hemelvorsten. Zij gebruiken de natiën tot uitvoering van hun boosheidspolitiek, vernieling en verderf brengend over elkaar en over de Volken. Uit die boze wereld, Gal. 1:4 (Gr. boze aioon) worden de gelovigen in de eindtijd, de dag des Heren; uitgerukt, 1 Thess. 4; Op. 12.

http://www.levendwater.org/boeken/uit_israels_profetie/profetie_4_6_dani...

Waar is Sinterklaas in dit plaatje??
*t niet meer snappend*

heeft die beste man de bijbel wel ns gelezen ???
bezint eer ge begint....

Zegt een predikant dit werkelijk?! Iemand die dit zegt beschikt gewoon over een kennis van 0,0. Deze predikant zegt namelijk indirect dat de Bijbel ook door Satan is geschreven. De Bijbel en de Koran hebben namelijk meer gelijkenissen dan verschillen. Het oude testament van de Bijbel is identiek aan wat er in de Koran staat.

@ iemand13244 | 18-11-10 | 23:27

U heeft geen van beide boeken gelezen anders zou je deze bewering nooit hebben gedaan. soit.

Ik heb ze dus wel allebei gelezen. Maar dit geeft maar weer aan met welke kennis er hierop wordt gereageerd.

"Er was eens" of "in den beginne'. Who cares, allemaal fabeltjes

Misschien een hint voor de copy-paste adepten: Het is hier geen bijbelclub.

Dat moslims niks over Jezus/Issa/Immanuël weten is toch wel begrijpelijk... De plagiaatpleger die het roversboek zegt geschreven te hebben moest zichzelf toch het belangrijkst maken anders waren er nooit zoveel arabieren in de waanzin meegegaan... Het feit dat alleen islamboeken gelezen mogen worden is keihard bewijs dat de koran het "valse geloof" is... Stel je voor dat alle moslims de echte waarheid te weten zouden komen.. dan blijft er geen islam meer over.. En voor wie een zoektocht naar waarheid niet te veel is, zoek "Talmud van Immanuël" eens op en huiver.... :)

He bah weer die koran.

Jezus (in de Koran genaamd Isa) is voor de moslims een profeet. Dus de opmerking dat moslims niks over Jezus weten..... Hoe kom je daar bij?

@Iskander | 18-11-10 | 21:10
Doe nou niet zo wijs, idiote Iskandertje. Want dat ben je namelijk niet. Christus is de Zoon van God, volgens het christendom. En daar zijn de moslims het niet mee eens; voor hun is Jezus 'slechts' een profeet. Maar ga vooral door met het etaleren van je *proest* uitgebreide kennis der religies. Ik vind het best vermakelijk eigenlijk...

Hoe kan het dat er zoveel mensen op dit artikel commentaar hebben terwijl zowat niemand in Nederland religieus is. Verbaast mij elke keer weer.

Wat een held. En mohammed was een KLEUTERNEUKER!!!
Koppen met spijkers slaan!
Het ijzer smeden als het vuur heet is!
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Dit is pas taal!

Flikker jullie allemaal eens een eind op met je bijbelteksten.

@Iskander | 18-11-10 | 22:15
Heeft iemand jou ooit al eens verteld dat je echt een enorm vervelende en zwaar irritante zeikerd bent? Niet? Bij dezen.

@Arak Nomis | 19-11-10 | 00:08
Misschien juist daarom?

@ iemand13244 | 19-11-10 | 00:03 :: een profeet... en waar staan zijn woorden dan???? Ze weten niks, noppes, nada... als ze ook maar iets van zijn "wijze woorden" hadden geleerd zou Mo zelf niet eens zijn moordlustige onderdrukkingstochten hebben uitgevoerd...

Ga zelf maar lezen en eerst wat kennis opdoen. Als je iets niet kan beargumenteren kan je beter niks zeggen. Beetje kansloos weer.

ik heb het gelezen... en veel meer dan maar 2 boeken.. Jij beweert dat ze het wel weten maar je kunt geen enkel voorbeeld geven dan .. een profeet..

Voor het schapenvolk... Het jodendom, christendom en de islam komen van dezelfde god. De heilige boeken van het jodendom waren herschreven door hun vijanden (perziers) waardoor het het geloof heeft verloedert. Daarna kwam de bijbel(oude testament) van god naar jezus voor de mensen. Alleen de romeinen hadden wat problemen met het christendom omdat hun niet in een god geloofde. In 313 NA christus hebbem de romeinen het christendom erkend, EN herschreven(nieuwe testament). En inderdaad het origineel van zowel de bijbel(oude testament) de tora, EN de koran zijn vrijwel identiek. Het enige verschil is dat de koran, het 3e geloof van god, uit het hoofd geleerd moet worden. En inderdaad de anti-christ komt eraan. Fabeltje? Ze hebben ons bij ons kloten. www.arrivals.technocrazed.com Peace

Het kan ook gewoon zijn dat god een gespleten persoonlijkheid heeft. Dat zou een hoop verklaren. Het zou ook verklaren waarom zijn meesterwerk, wij de mensen, zo achterlijk zijn.

@Abou005 | 19-11-10 | 00:41: Leuk verhaal.. goede post, maar een aantaal zaken. 1. De torah lijkt niet echt op de Qor'an. 2. Laat je niets wijs maken door je slechte leraren op school en je slecht Nederlands sprekende Nederlandse matties. Je post is leuk, maar het is dan weer jammer dat je "[...] omdat HUN niet in een god geloofdeN. " zegt. Kom op, til je zelf omhoog. Zeg nooit meer hun als je een persoonlijk voornaamwoord als ZIJ bedoelde. Zo worden je posts nog beter. Mzzl.

Wil de echte Jezus aub opstaan?

De Profeet Mohammed ( SAW ) staat aangekondigd in de Bijbel en dat hij een grootse dingen zal doen zoals de goden van de polytheisten kapot maken
goodversusevil | 18-11-10 | 23:06

Maar, niet gelukt, dus? Of moet dat nog komen?

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 01:29: Zoek even op waar precies in de Bijbel staat dat Mohamed, vernietiger van religies, mensen en culturen staat aangekondigd. Weet je wat? Als jij dat nou even opzoekt, dan ga ik slapen en dan lees ik het morgen wel. Oh ja, ik voorspel ook dat er in Europa of net er buiten een groot leider opstaat, ooit, die alle Europese volkeren verbindt en het slechte en de duivel zal overwinnen. Zo nu achterover leunen en kijken of het de komende 3.000 jaar uitkomt.

Uuum het woord Allah betekent gewoon God in het Arabische. Een Egyptische maat van me, welke Grieks Orthodox is, zegt ook gewoon Allah tegen God, dus de God die wij kennen.

Als god god is dan likt het mij niet meer dan logisch dat allah de duivel is.
Mensen die beweren dat in de koran het zelfde als in de bijbel staat liegen of hebben het mohammedaanse haatboekwerkje nooit gelezen.

@ Mokum Kosher | 19-11-10 | 01:36
Het staat er inderdaad alléén als je het zo wil *wil* opvatten.
Da's het mooie van vrije interpretatie.
Mijn vraag sloeg er meer op, dat het blijkbaar dus niet gelukt is.
Polytheïsme = alive and kicking. Dat bepaalde mensen daar niet tegen kunnen, tja da's jammer voor ze, maar zo is er altijd wel iets he. :-)

Betekent allah niet gewoon god in het arabisch ? En die vuile Peter de Nooy heeft vroeger nog aan je gezeten !

Die dominee heeft groot gelijk. Kenmerken van de antichrist: ontkennen van de Zoon, veroorzaker van wereldwijde grote angst en onderdrukking, alle wereldleiders zullen achter hem aanlopen, vijand van de Joden en ook de olie wordt genoemd in verband met de antichrist. Nou, als dat geen islam is weet ik het niet meer. Als je de onbegrijpelijk felle haat tegen Geert Wilders en andere islamcritici bekijkt maar ook de kruiperigheid tegen de islamieten, hier en in hun eigen zandbak, dan moet het toch wel een geestelijke strijd zijn. Men is toch niet blind? Verder is het in en in triest dat wij als jonge mensen over dergelijke zaken discussieren, ik wil net als mijn moeder in haar jeugd lullen over muziek, een leuke film, je rotbaas of rotschool en wakker liggen van een pukkeltje.

Zou best kunnen ja...

Geloof en religie, zoooo 1900....
Geloof in jezelf en da´s al lastig genoeg voor sommigen.

Nog zo'n sneu mannetje

-weggejorist-

Mannen in jurken. 'Nough said.

Heb het hiero als eens vaker medegedeeld "kuch" gepost..
In een kerkje in een Italiaans plaatsje dat heden anno nu om begrijpelijke redenen anoniem wil blijven hangt een schilderij waar de proleet mohammed staat te fikken in de hel samen met andere booswichten.

correctie @ 07:07
"als" in de eerste regel mot natuurlijk zijn "al" :(
-
Nou ik tog bezig ben wil ik er noch iets an toevoegen (rechtzetten).
Dat zogenaamde Turksche gebak Baklava is 100% Grieks.
Jaaa je steekt er nog eens wat van op als je naar zeaun onschuldig kookprogramma zit te kijken.
In de derde eeuw na Christus werd de Baklava al beschreven deur een Grieksche filosoof volgens de kokkin van Cypriotische origine.
En we weten allemaal waar in de derde eeuw na Christus de Selsjoeken die zich nu ineens Turken noemen kampeerden.
Niet in Byzantium.

Nog God of Satan bestaat, dit zijn allemaal fictieve figuren.
gecreert om macht, en angst in te boezemen.

goodversusevil | 18-11-10 | 22:24

LOL volgens jouw is allah . . . YHWH??? :-D
Waar staat YHWH in de koran?????????????? nergens dus.
Wat een treurige "argumenten" gebruiken pedofielenaanbidders toch.

Verder gaat het ook niet om het naampje maar wat er wordt bedoeld met dat naampje.
Christenen bedoelen met God een vredige god, die zijn creatie ziet als zijn kinderen.
mohammed bedacht zijn allah als een god van oorlog, haat, pedofilie die zijn creatie ziet als slaven of als kannonnenvoer en als voer voor marteling.

Jesus had het ook over "zijn Vader".
Iets wat mohammed zijn allah deed verbieden.

a-fag-for-allah

Nou eh.. Het boeit me..

ikzegzomaarwat | 18-11-10 | 21:10
Wel opletten! Een predikant is van hervormde kerk, die zich bewust afgescheiden hebben van de katholieke kerk. Deze mensen trouwen gewoon en krijgen kinderen, dus je opmerking slaag als een l*l op een drumstel!
Dat geldt trouwens wel voor meer reaguurders hier...

Krijgt de Nooy plots een aanval van zendingsdrang of hoe is 't? Wat een geneuzel. De aanhanger van het ene sprookjesboek zegt iets gemeens over het andere sprookjesboek.

Geheimrat Schultz | 19-11-10 | 07:07

Oud nieuws. In Dante's inferno zit Mohammed samen met zijn neef in de achtste cirkel van de hel omdat hij een schisma zou hebben veroorzaakt onder de gelovigen. Mohammed is opengesneden van kruis tot kin en Ali zijn gezicht is gekliefd van boven naar beneden.

@mohammed ibn kilab | 18-11-10 | 21:41

De copy-pastetjes van het Christendom, daar ben je blind voor? Er zijn wel wat 'overeenkomsten' tussen de bijbelse Jezus en de goden Mithras en Dyonisos.

http://www.vkblog.nl/bericht/172573/Mithras,_Dionysus_en_Jezus

goodversusevil | 18-11-10 | 23:06

LOLL ik had deze waanzin niet gezien!!! :-D

Deuteronomie ? HAHAHA mohammed ie GEEN brethren !!!

Zelfs in jouw koran staat dat mohammed GEEN profeet kan zijn HAHAHA

mohammed ibn kilab | 19-11-10 | 08:54
-
Mijn Posts waren voor mensen met verstand bedoeld niet voor een achterlijke figuur als. Abraham was zowel de vader van Isaac als Ishmael dat maakt de joden broeders van de Arabieren.
-
Ook Jesus zegt meerdere malen in de Bijbel dat er na hem nog iemand komt die de mensen zal leiden naar de volle waarheid.

goodversusevil | 19-11-10 | 09:15
Echt waar, wil ik ook lezen, ik heb daar in de kerk nooit wat over gehoord.
Zo van ik ben de zoon van god, maar na mij komt er nog een zoon?

maar als dat zo is, dan is de bijbel ok door de anti/antichrist geschreven =)
en dan de enige pure geloof is dan pagan :)

Deze man heeft het helemaal goed begrepen.

En al die anderen die het niet hebben begrepen weten of niet wat/wie god en de duivel is of ze hebben geen letter begrepen van de duivelse teksten in de koran met de afgod Allah en zijn zelfbenoemde pedofeet.

@ Iskander | 18-11-10 | 21:10:

In de koran heeft Isa een andere Maria als moeder (zie Torah) dan in de Christelijke bijbel (zie Evengeliën).

Daarnaast is Yeshua Meshiah geen profeet maar een zoon van god. Eentje die wonderen kon verrichten en die heel erg goed de Torah had bestudeerd.

Mohammed daarentegen kon met zijn beperkte geestelijke vermogens dit allemaal amper bevatten en heeft dus een eigenzinnig verhaal uit zijn duim gezogen om vooral zichzelf als laatste profeet status te geven.

DAT is nog eens nieuws!

@ goodversusevil

Een valse profeet herkent men zoals men een boom herkent aan haar vruchten.

Kijk eens goed naar uw geloofsgenoten, de islam is een en al bloed. Als moslims elkaar onderling al niet afslachten dan gaan ze in de jihaad strijd tegen de 'ongelovigen' tekeer. En ander dan wordt het eigen gezin geterroriseerd.

Dat is nogal Duivels terwijl de Christelijke en Joodse god er een is van liefde en redelijkheid, beide eigenschappen ontbreken totaal bij de koranafgod die u aanbid.

A. De Bree | 19-11-10 | 10:02

Ik weet niet met welke bril je naar religie kijkt of welke agenda je hanteert maar de joods/christelijke god als eentje van liefde en redelijkheid poneren lijkt me getuigen van een nogal beperkte bijbelkennis. Daarnaast leg je van de islam de praktijk naast een theoretisch joods/christelijk godsbeeld. Hetgeen appels en peren is. De praktijk van het christendom was en is nog steeds niet erg liefdevol. Het grootste zichzelf als zeer christelijk ziende land heeft ons de afgelopen jaren in nogal wat oorlogen gestort en neemt het ook niet bijster nauw met mensenrechten. Afzonderlijke christenen zijn vaak vast hartstikke liefdevol, afzonderlijke moslims zijn dat vast ook. Net mensen die moslims.

@ yurp | 19-11-10 | 10:14:

Gratis leestip: "Dezelfde God?" van Mark Durie.

Als u die heeft gelezen, net als ik, dan zal u niet meer zo snel oordelen dat ik een nogal beperkte bijbelkennis heb. Hooguit dat ik mischien een beetje kort door de bocht ga omdat we hier geen complete boeken plempen, slechts korte uiteenzettingen.

Voordat we weer alle islamitische mensen over een kam scheren:
Moslims geloven ook in Jezus, Mozus en de aartsengels Gabriël etc. etc. Dus het is een beetje hypocriet om te zeggen dat ze anti"christus" zijn. Moslims geloven ook in de Torah en de Bijbel.

Voor 2001 maakte niemand zich druk over moslims waarom nou ineens wel? Iedereen die hier een berichtje achterlaat kent slechte personen en goede personen. Niet slechte moslims en goede moslims, niet slechte christenen en goede christenen. Hoe je bent als mens heeft niks te maken met geloof.

Het laat wel weer zien wie zich van de slechte kant laat zien.... dat is die Predikant uit Friesland. Waarom houdt hij zijn eigen gewoon niet bezig met zijn eigen geloof ipv met andermans geloof. Het draait tegenwoordig volgens mij alleen om haatzaaien. We zijn allemaal niet zo verschillend en alle geloven liggen gewoon naast elkaar...........

goodversusevil | 19-11-10 | 09:15
Nou dat moet dan wel onze Arabische pedofiel Mohammed zijn. Hij is tenslotte de enige die na Jesus beweerd heeft een profeet te zijn op deze aarde, de afgelopen 2000 jaar. Lang leve Mo en zijn vliegende knol.

"Voor 2001 maakte niemand zich druk over moslims waarom nou ineens wel?"
Cartman123 | 19-11-10 | 10:20

Heeft u al google geraadpleegd voordat u deze stelling poneerde?

http://wapedia.mobi/nl/Kritiek_op_de_islam

yurp | 19-11-10 | 10:14
Wat een onzin weer, alsof er geen verschil is tussen de geloven.. of de god vriendelijk is of niet doet niet ter zake, wat de boodschap is wel. Als jij met droge ogen durft te beweren dat de boodschap van naastenliefde en andere wang eenzelfde is als die van de jihad, ben je echt van god los. Verder is het omgaan met kritiek op de godsdiensten al aan te zien, wat hun eigenlijke filosofie is.. een criticus of de bijbel wordt geëxcommuniceerd, een criticus op de koran moet dood, keel eraf, geslacht... kritiek wordt niet toegestaan.
Vergeleken met het grote christelijke land wat jij aanhaalt, zijn de mensenrechten in islamitische landen niet bestaand, noem mij 1 groot islamitisch land waar de mensenrechten beter zijn.. zo niet, vergelijk dan geen appels met rotte peren.

Bewijs dit maar eens.

ikzegzomaarwat | 18-11-10 | 21:10
Wel opletten! Een predikant is van hervormde kerk, die zich bewust afgescheiden hebben van de katholieke kerk. Deze mensen trouwen gewoon en krijgen kinderen, dus je opmerking slaag als een l*l op een drumstel!
Dat geldt trouwens wel voor meer reaguurders hier...

pianootje77 | 19-11-10 | 08:29
.
Laat ik voorop stellen dat ik religie ansich walgelijk vind, ongeacht welke!
De boeken van allen vind ik slechts interessant om te lezen als historisch feit en nogmaals vast te stellen hoe simpel en dom de mensheid eigenlijk is om dit nodig te hebben als leidraad in het leven. Om vervolgens ook nog herrie te maken wie van deze nu de enige echte waarheid spreekt in deze huidige tijd ,of wie van deze beter /slechter is doet mij hardop lachen.
.
Wat Pianootje 77 zegt klopt volledig, gelukkig zijn er nog zat mensen die hun geschiedenis kennen.
ikzegzomaarwat, eeuwen geleden was het in het grootste deel van het huidige Europa het Roomse Rijk. De protestanten zijn katholieken die zich hebben afgescheiden van de roomse kerk. Het zijn de rebellen van die tijd.
De Hollanders waren altijd een zeer onafhankelijk volkje en hebben gevochten hiervoor iets dat de geschiedenis leert.
.

Daarom voor de mensen die hier altijd zo vreselijk afgeven op de Limburgers met name; De protestanten die zich in het noorden en westen vestigden waren allemaal zuiderlingen. Dus de meeste van jullie stammen van Limburgers af! ;-)))

En btw, Nicktheprick..... je vertegenwoordigt je gebruikersnaam wel goed

@A. De Bree | 19-11-10 | 10:17

Dank voor de leestip. Ik heb het inderdaad niet gelezen maar net even wat informatie gezocht over het boek. Jezus is niet Mohammed en waar de eerste zo'n beetje een reli hippie is, is de tweede een veroveraar en krijgsheer. Ja, helemaal waar. Maar waarom je het joodse geloof gelijk stelt met het christelijke ontgaat me dan weer. De God van het oude testament is net zo min de God van het nieuwe testament als dat Allah de God van het nieuwe testament is. De toornige, wraakzuchtige God die spelletjes speelt met zijn gelovigen (Job), ze test en doodslaat als ze niet gelovig genoeg zijn, die complete steden uitmoordt (Sodom, Gomorra, Nineve) als ze niet volgens zijn wetten leven, die opdraagt ongelovige volken tot de laatste vrouw, kind en dier uit te moorden, is niet de liefdevolle, vergevingsgezinde God van het nieuwe testament (die overigens ook niet al te vriendelijk is voor ongelovigen die mogen jammeren en tandenknarsen in de buitenste duisternis). Allah en Jahweh hebben meer overeenkomsten dan Allah en de christelijke God, hoewel ze natuurlijk ook verschillen hebben inderdaad. Het boek van Durie lijkt hier echter niet echt op in te gaan. Als je het jodendom tegenover het christendom legt zoals hij met de islam doet ben je al snel een zeer verdachte antisemiet en een moderne jodenhatende Luther.

Fryske Pugilist | 19-11-10 | 10:21

nee hoor, niet de enige. Wel de enige succesvolle ;)

Daar ben ik het mee eens, een god die oproept tot vernietiging en irrationeel zelfmoordaanslagen, met zoveel mogelijk willekeurige onschuldige slachtoffers, verheerlijkt moet wel des duivels zijn.

n1x | 19-11-10 | 02:00
Allah is volgens mij afgeleid van Elohim, zoek daar maar eens onder op het net
Maar dan enkelvoud. Hij zal dus best de gevallen engel kunnen zijn.

komt dat schot | 19-11-10 | 10:26

Je kunt niet aantonen dat de ene liefdevol is door een ander aan te wijzen die nóg minder liefdevol is. De mensenrechten in de VS zijn niet opeens gewaarborgd omdat deze in Islamitische landen nóg slechter zijn. Donkerbruin naast zwart lijkt lichter maar is nog steeds geen vrolijke kleur.

De Eik(el) | 19-11-10 | 10:49

Elohim (God, gods, judges, angels) is a common name of the deity (God) in the Hebrew Bible. It is consistently used in texts that reflect the early northern traditions of the Kingdom of Israel, whereas Yahweh ('Jehovah') is consistently used in texts that derive from the early southern traditions, of Judah and Jerusalem. Biblical scholars have found it useful to distinguish between "E" traditions and "J" traditions, the "Elohist" and the "Yahwist." Elohim is a plural from the same root as singular El and Eloah. The etymology of the word Elohim is prehistoric, and therefore unknown. It has no relationship with the later Arabic word, Allah.

@ An die ARBEIT | 18-11-10 | 21:05
Te koop bij de betere boekenwinkels hoor, het boek met alle oplossingen.

"Het komt óf uit God óf uit de Satan en zijn demonische macht"
Ik mis nog wat opties .. waaronder de niet onbelangrijke 'dikke duim'.

Kouwe Kees | 19-11-10 | 10:59

hahaha +1 voor Kouwe Kees.

De antichrist is een persoon met zijn volgelingen en hij zal vanuit de Joden komen . Met het leger van Gog en Maghog en die zijn van de ashkeNAZI kijk maar in Geneisi 10..
-
but every spirit that does not acknowledge Jesus is not from God. This is the spirit of the antichrist, which you have heard is coming and even now is already in the world.
-Kijk naar het vers hierboven de Joden geleven niet dat Jesus van GOD komt de Moslims wel, if the shoe fit wear it...
-
Jesus heeft ook gezegd dat Hij was gekomen in de naam van GOD maar de Joden ontvingen hem niet. Maar iemand die in zijn eigen naam zal komen die zullen de Joden wel volgen.
-
Jesus Christ affirmed this when he warned the Jews: “I am come in my Father’s Name but you will not receive Me. Another will come in his own name and him you will receive.”
(St John 5:43)
-
En het boek van Daniel bevestigt dit.
-
At the end of time a ruler shall exalt himself against God speaking great swelling words. He shall not regard the God of his fathers. He shall honor a god of opposition, a god whom his fathers knew not.” — (Daniel 11)

@ yurp | 19-11-10 | 10:46:

Hoewel ikzelf niet meer religieus ben, ben ik wel geïnteresseerd in deze onderwerpen, vandaar dat ik die boeken wel heb gelezen.

Dat jij een onderscheid maakt tussen de Joodse god en de Christelijke god vind ik prima, dat is uw mening maar niet de mijne... vooral vanwege wat ik er over gelezen heb.

De Joodse god is, net als in het Christendom, een vader figuur. Een vader die heel veel van zijn (eigen) kinderen houdt en ze ondanks alles zo af en toe moest straffen, maar dan wel vanuit de ouderlijk bedoelde liefde. Het Joodse volk is meerdere malen door hun god gestraft, maar ze bleven het door YHWH het meest geliefde volk.

Nogmaals, als u interesse heeft in al deze materie dan is het boek van Mark Durie een aanrader en zo zou u ook meer te weten kunnen komen over de overeenkomsten (Joods, Christelijk en islam) en de onderlinge verschillen.

Extra leestip: Mohammed en/of Jezus van Mark A. Gabriel (voorheen islam professor op de Al-Azhar en bekeerd tot het Christendom en gevlucht naar de USA). Dit boek beschrijft de oppervlakkige overeenkomsten en de diepgaande verschillen tussen de grondleggers van beide religie's.

Inwelke boek wordt genocide gedoogd? Is dat de Koran of de Bijbel? Graag met bewijs.

goodversusevil | 19-11-10 | 11:03

Discussies op basis wat het ene boekje zegt of het andere zijn zó onzinnig. Jij bent slecht want mijn boekje zegt dat, nee jij bent slecht kijk maar hier staat het. Tsss. Laat iedereen lekker in zijn waarde en hou je geloof voor jezelf.

@ goodversusevil | 19-11-10 | 11:03:

En heeft u ook een mening van uzelf of kan u net als uw 'lichtend' voorbeeld alleen maar op een slechte manier knippen-en-plakken?

En heeft u ook een mening van uzelf of kan u net als uw 'lichtend' voorbeeld alleen maar op een slechte manier knippen-en-plakken?
A. De Bree | 19-11-10 | 11:10

Knippen en plakken is de meest voorkomende bezigheid van kleuters dus wellicht verklaard dat het één en ander?!

A. De Bree | 19-11-10 | 11:05
-
LOL voor jouw info Moslims gebruiken noooooooooooooooooooooooooit de namen van Engelen, wat weer bewijst dat het gewoon een copt is geweest, ten tweede El-Azhar is een Universtiteit daar hebben kinderen van 6 jaar oud niets te zoeken. Daar ga je door de mand..

Het huidige geloof is een nageboorte van een beschaving die wij tot op de dag van vandaag niet kunnen bevatten. Pyramide bouwers wereld wijd waren tot op detail op de hoogte van zaken als:
-
Het zonnestelsel (afstanden tussen planeten)
De afwijking van onze aardas
Sterrekunde
Wiskunde/bouwkunde
-
Even een greep. 10.000 jaar later werd christus gebroren in een beschaving in wederopbouw. Wederopbouw van wat is de vraag.

Om toch wat voorbeelden te halen van de liefdevolle Vader waar A. De Bree het over heeft komen wat versen hartverwarmend nietwaar Bree??
-
"When the Lord your God brings you into the land you are entering to possess and drives out before you may nations...then you must destroy them totally. Make no treaty with them and show them no mercy." Deuteronomy 7:1-2, NIV. 1
"...do not leave alive anything that breaths. Completely destroy them...as the Lord your God has commanded you..." Deuteronomy 20:16, NIV.
-
1 Samuel 15:2-3
Thus saith the LORD of hosts ... go and smite Amalek, and utterly destroy all that they have, and spare them not; but slay both man and woman, infant and suckling, ox and sheep, camel and ass.
-
Bree voor het geval je niet weet wat een suckling is hier een foto voor je.
-
http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&biw=1003&bih=508&tbs=isch:1&aq=f&...

@ goodversusevil | 19-11-10 | 11:16
Waar moet ik zoeken/lezen als ik me wil verdiepen in het verschijnsel "Djinns"?
Het Engelse woord "ghoul" schijnt hier trouwens ook vandaan te komen (uit het Arabisch, dus).

Friesland, ok.
Maar dat er hier nog zoveel mensen komen die zich serieus verdiepen in dat achterlijke religieuze gewauwel van meer dan 1000 jaar geleden?!?

A. De Bree | 19-11-10 | 11:05

Dat je mijn voorbeelden voor het gemak maar negeert vind ik prima maar daarmee wordt de joodse jahweh niet plosteling een God van liefde. Voor zijn eigen volk is het wellicht een vaderfiguur, voor de 'ongelovigen' is hij echter een moordende hatende God. Een God die een land belooft aan zijn volk waarvoor wel eerst even de bestaande ongelovige bevolking van het land Kanaan over de kling gejaagd moest worden. Er zijn natuurlijk verschillen tussen Allah en Jahweh, zo is Allah expansioneel en inclusiverend en is Jahweh introvert en exclusiverend. Maar voor degenen die niet leven volgens de opgelegde regels zijn de consequenties vrijwel hetzelfde, waarbij je bij Allah nog 'gered' kan worden door snel moslim te worden. Bij Jahweh krijg je die kans niet. Nogmaals: het wezenlijke verschil tussen Jezus en Mohammed zie ik heus wel dus daar hoef je me niet van te overtuigen.

wederom een man in een jurk. moet ik nog meer zeggen? probleem is dat dit soort figuren er ook niet voor schromen om met andere reli's weer gemene zaak te maken en de rest van de samenleving een dictaat trachten op te leggen.

De Eik(el) | 19-11-10 | 11:22

Oeh, ja. Erich von Däniken!! Waren de Goden cosmonauten!!

yurp | 19-11-10 | 11:32

Nou nou. von Däniken aanhalen, ergens verderop nog refereren naar Dante's Inferno.. u bent wel belezen! :-)

Goh, ik steek hier nog wat van op! Mooi ook om te zien dat sommige plempers theologisch goed zijn geschoold.
*toch maar iets aan algemene ontwikkeling doen gaat*

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 11:27
-
Jij bent overgeleverd aan een, dus je hoeft niet verder te zoken..

@ goodversusevil | 19-11-10 | 11:16:

En de engel Gabriel heeft dus niet de woorden van Allah in de oren van Mohammed gefluisterd. Bent u nu van uw geloof afgevallen of kent u de inhoud van uw 'geloof' niet.

Blijkbaar ontbreekt het u aan begrijpelijk lezen en weet u niet eens waarom Mark A Gabriel zijn naam heeft gewijzigd. Dat was om te voorkomen dat hij nogmaals door waanzinnige mohammedanen zou worden beschoten, gemarteld en in de gevangenis gezet.

@ goodversusevil | 19-11-10 | 11:39
Niet zo flauw doen AUB - ik vraag je oprecht om info, en die lijk je doorgaans graag te geven.
Ben je hier om mensen wat bij te brengen of alleen maar om wild om je heen te schoppen?
Die hooghartigheid is nergens voor nodig.

@ yurp | 19-11-10 | 11:29:

U wordt niet door mij genegeerd, ik lees uw reactie's maar kan er niet altijd wat mee. Wellicht is dat wederzijds zo, en dat hoeft niet eens erg te zijn.

Nogmaals ik citeer uit de boeken die ik heb gelezen en wat ik daarvan heb opgestoken en onthouden. Tot nu toe heb ik daarmee al aardig wat mohammedanen mee kunnen ontmaskeren m.b.t. de door hun geponeerde leugens en onwaarheden.

Religie is voor mensen die simpel, kansloos en wegwerpbaar zijn. Iemand die geloofd is nog minder waard dan de kauwgum onder mijn schoen, en ik maak geen onderscheid in welke religie.

Het gelovige schaap zal dit zelf alleen nooit zien helaas. Religie is er om kapot gemaakt te worden, op een wereldwijde schaal. Genocide als het ware, maar zonder onderscheid in ra/kleur/cultuur, alleen discriminerend op je geloofsovertuiging, geloof je? kogel door je kop om te betalen voor al het bloed wat er op je handen zit als je welke religie dan ook aanhangt.

Wat dacht je van deze vers uit de Bijbel het gaat over verkrachting.
-
28-29 Als een man een meisje verkracht dat niet verloofd is en hij wordt op heterdaad betrapt, dan moet hij de vader van het meisje 275 gram zilver als smartegeld betalen en met haar trouwen; hij mag nooit van haar scheiden.

-
Wat een wijheid komt er toch uit de Bijbel, Dus het meisje wordt verkracht en de verkrachter mag voor de rest van zijn leven het meisje verkrachten zolang hij haar vader de pooier 275 gram zilver betaalt. Nou zul je natuurlijk afrvragen dat betstaat niet, of toch wel.
-

Deuteronomium 22-28

@ Demonaz | 19-11-10 | 11:46
Dat klinkt wel erg religieus.
Is dat tegenwoordig de algemene teneur, daar in Blashyrk? Hehehe.

@Demonaz | 19-11-10 | 11:46
Wellicht wat stevig aangezet maar kan de strekking wel volgen.

gegroet,

goodversusevil | 19-11-10 | 11:03
Raar voorbeeld, als dit een bewijs is...
Een opmerking in de bijbel van Jezus die ter verdediging van zichzelf aanhaalt dat zijn rechters hem, als zoon van god niet geloven, maar iemand anders die in zijn eigen naam komt wel geloven. Alleen het woord van Jezus was voor de rechters niet genoeg, er moest nog een getuigenis komen, namelijk die van Johannes de Doper...
Daar wordt niks gezegd over een ander die na Jezus komt, daar wordt een getuige in een proces gevraagd.
Wel leuk dat als dit de kapstok is waar Mohammed zijn geloof aan heeft opgehangen, dit geloof dus is opgehangen aan een getuigenis in de rechtszaal... typisch.

@ goodversusevil | 19-11-10 | 11:47
Ach, gekke citaten uit de Bijbel halen is natuurlijk geen kunst.
Hier kun je alle 'leuke' dingen makkelijk vinden:
http://www.nobeliefs.com/DarkBible/DarkBibleContents.htm

@ goodversusevil | 19-11-10 | 11:24:

Ik weet wat zuigelingen zijn en weet ook dat men in de mohammedaanse traditie onder bepaalde conditie's seks mee mag hebben.

Uw koran is daar heel erg duidelijk in:
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/musli...

En zeg me dan nog eens dat de islam niet des duivels is.

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 11:33

Het feit dat je de boeken kent betekent nog niet dat je ze gelezen hebt ;) Von Däniken heb ik altijd een vage fantast gevonden waarvan ik het de moeite niet vond om zijn boeken ook daadwerkelijk te lezen. Dante daarentegen...

A. De Bree | 19-11-10 | 11:44

haha, dat geloof ik best ;) Gelovigen draaien en kronkelen over het algemeen om het hardst als je inconsequenties in hun ideeen aan het licht brengt. Dat is de enige manier om te kunnen blijven geloven.

@ komt dat schot | 19-11-10 | 11:50:

Interessant standpunt.

In de Joodse en Chriselijke religie's hebben de gelovigen een geloofsbelijdenis, zoiets als 'ik geloof in god de almachtige vader'. Daar tegenover kent de islam een getuigenis (zoals in een rechtzaal) 'Allah is de allergrootste god'. Echter die getuigenis zegt helemaal niets over de islam maar zet wel alle andere religie's buiten spel.

Men hoort over het algemeen een religie te belijden (zoals in een gebedstempel) en juist *niet* te getuigen (zoals in rechtzaal/moskee). Een getuigenis is meer iets voor een ideologie, niet voor een religie.

A. De Bree | 19-11-10 | 11:51

Dat is een hele lap met tekst, kun je het citaatje waar dat staat er uit vissen? Jij weet vast precies waar het te vinden is.

@ yurp | 19-11-10 | 11:51
Ik ben dan wel eens begonnen in "Waren de Goden Kosmonauten?", maar dan kun je inderdaad beter Inferno lezen.

goodversusevil | 19-11-10 | 11:47
Oude testament, gelukkig hebben ze bijgeleerd, maar in tegenstelling tot de koranvolgers nemen ze deze wijsheden nu niet meer als waarheid aan, maar als geschriften om van de leren en interpreteren en discussiëren, en zelfs om als onzin af te doen. Daarin zit het verschil tussen koranlezers en prevelaars, en mensen die hun boek mogen lezen en er zelf wat van mogen vinden.

A. De Bree | 19-11-10 | 11:56

De Shema spreekt helemaal niet over 'ik geloof'

"Hoor Israël, Adonai, onze God, Adonai is Eén.

En gij zult Adonai uw God liefhebben met geheel uw hart en geheel uw ziel en geheel uw vermogen.

En deze woorden, die Ik u heden gebied zullen op uw hart zijn.

En gij zult ze uw kinderen inprenten en erover spreken, wanneer u in uw huis zit en wanneer u op de weg gaat en bij uw te ruste gaan en bij uw opstaan.

En gij zult ze als een teken op uw hand binden en zij zullen tot voorhoofdstekenen tussen uw ogen zijn.

En gij zult ze op de deurposten van uw huis en op uw poorten schrijven."

Wederom lijken het judaisme en de islam meer op elkaar dan op het christendom. Is ook wel logisch aangezien het christendom een dikke mengelmoes is van Abrahamistisch monotheisme en Europees polytheisme. Drie-eenheid. Drie Goden die toch een zijn, het Jodendom en de Islam moeten daar volgens mij niks van hebben.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 11:58

vaag geneuzel idd ;)

☻goodversusevil☻, meerdere posts
Raar mannetje ben je toch, en waarschijnlijk onbedoeld wel grappig eigenlijk. Je zou een somaliër kunnen zijn. Knippen en plakken gaat je goed af. Ergens echter denk ik dat je niet in staat bent te lezen wat eigenlijk plempt. Met Nederlands heb je al meer dan voldoende problemen, en jij, als ongeschoold (want dat blijkt uit je schrijfvaardigheid) kind van een (hier gok ik toch eerder op dan op een somaliër) ongeschoolde gastarbeider, wil mij toch niet wijsmaken dat je de Engelse taal beter beheerst dan de Nederlandse?

@ yurp | 19-11-10 | 12:02
Vergeet u niet, dat ook binnen het 'hindoeïsme' een drie-eenheid bepaald geen vreemd concept is.

@ Flavius Titus | 19-11-10 | 12:03
Ik weet vrijwel zeker dat onze goodversusevil een meisje is.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 12:07

In polytheisme is dat inderdaad geen raar idee. Kijk maar naar de godentria binnen de Romeinse staatsgodsdienst. Dat was veelvoorkomend, drie Goden binnen één tempel.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 12:08
Dan is het goed dat ik haar geen somalische bruid heb toegewenst. Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor een geïnternaliseerd koranistisch/mohammedaans-genderconflict dat zich afspeelt in het kleine brein van ☻. Op die capaciteit wordt op het moment al voldoende een beroep gedaan: mevrouw (wat zal haar favoriete kleur boerka zijn? Donkerblauw, donkerbruin of donkerzwart?) zal op het moment een Engels-Nederlands woordenboek aan het lezen zijn, teneinde haar eigen plempsels te kunnen gaan begrijpen.

ekimov | 19-11-10 | 11:28 - de Bijbel is anders hartstikke actueel, alle voorspellingen komen in deze tijd een voor een uit. Hartstikke boeiend om te onderzoeken hoor, we krijgen er allemaal mee te maken tenslotte.

@ yurp | 19-11-10 | 12:12
Yep. Velen gingen de Roomsen voor.

@ Flavius Titus | 19-11-10 | 12:17
Tja, 't is weer akelig stil aan de overkant. Wellicht lekker lunchen, of druk aan het copy-pasten.

Overigens, volgens deze predikant is de Koran dus geschreven door Tom Araya.
Tenminste, die zingt immers altijd dat-'ie de Antichrist is, en dat dat zelfs de bedoeling was.
*solootje neuriet*

@ mijn zus | 19-11-10 | 12:40
Huh, hoe dan?
Ben jij er ook zo één die helikopters ziet in de sprinkhanen met wapperende leeuwenmanen uit Openbaring?

o heerlijk, weer zo'n licht met een directe lijn naar boven toe

mijn zus | 19-11-10 | 12:40

Ja, ja. Allemaal, behalve degenen die niet uitkomen maar die moeten nog uitkomen.

ALDUS de DOMinee... wilt ie priester worden zal hij nog wel meer kinderen aan z'n paal moeten rijgen...

als er ergens een DEMONISCHE macht is, dan is dat wel het vaticaan dat elke kinderverkrachter promoveert tot priester en vervolgens een hand boven het hoofd houdt. BAH!

@ hvvs | 19-11-10 | 12:54
Eeeeeh... dommie, nee. Een dominee is protestants en heeft derhalve niets met het Vaticaan te schaften.

jammer dat satan gewoon een engelen functie is om mensen te testen.
alleen maar omdat men stelt dat god goedheid is komt men tot de conclusie dat er ook een anti god is, omdat alles in onze wereld een keerzijde heeft.
Allah een wannabe god noemen is pure onwetendheid, net als volksrepresentatieven geen zak van de profeet weten en hem zonder enkel bewijs een kinderneuker noemen.
dat kan blijkbaar alleen niet als de persoon nog leeft, want die is kennelijk meer respectabel. zelfs als je er duidelijk bijzegt dat het net zo speculatief is als de kranten altijd zijn.

@ Yurp:

Met alle respect kan ik deze draad niet continue volgen, hoewel ik het bere interessant vind.

Maar eigenlijk is zulk een onderwerp in een gezelschap vaak al avondvullend, het liefst met een drankje en een versnapering.

Hier in deze panelen is het lastig om overal diep op in te gaan.

wueordschpeling | 19-11-10 | 13:20
Mohammed was toch echt een veelwijverige kinderneuker hoor, die Aischa was 11 toen hij haar 'consumeerde'. Sorry hoor, maar hij heeft dat zelf opgeschreven.

Mr. Lunatic | 18-11-10 | 20:57
Je doet je naam eer aan. Wat een nonsens!

Sorry hoor, maar hij heeft dat zelf opgeschreven.

De La Puerco | 19-11-10 | 13:40

Láten opschrijven, toch?
Hij kon niet schrijven; had misschien niet zo goed opgelet op sg00l, zoals velen onder zijn hedendaagse apologeten.

Eindelijk een verstandige Christen die zich niet laat leiden door naiviteit en dhimmi gedrag..

Stel u zich eens voor dat Qur' an in stripversie op de markt zou komen. Dan stond het toch op het bovenste plankje met een waarschuwing voor vermeende naaktplaatjes. En alles wat niet bevalt of in je eigen optiek boosaardig te definïereren en als satan neer te zetten is ook een zwaktebod.

Alle religie komt van de duivel. Dat die het weer hale!

wueordschpeling | 19-11-10 | 13:20
Elke god is een wannabe god, maar vooral zijn aanhangers zijn wannabes, ontkenners van eigen kunnen, schuilen ze onder gods rokken..
Dat het moeilijk is om in de grote wereld te overleven vindt iedereen, maar om er nu altijd een god als grote broer bij te halen om op ons te passen.. is zo 2009 BC.

De La Puerco | 19-11-10 | 13:40
-
Weet jij wat de huwbare leeftijd was in de middeleeuwen om een tijdperk te noemen? Probleem met mesnen als jij is dat ze zich druk maken om een splinter in iemands ogen terwijl ze zelf een balk in hun ogen hebben. Zelfs vandaag de dag is b.v huwbare leeftijd in spanje 13 jaar.
-
De jongste Nederlands Koningin was 9 toen ze trouwde nog geen 150 jaar geleden. Maar wel iemand beoordelen van pedofilie wat 1500 jaar geleden vrij normaal was zowel in het Oosten als in het Westen. Met jouw statement zeg je indirect dat je zelf bent verwekt en vele met jouw uit pedofilie.
-

De Bijbel zegt zelf dat Isaak 40 was toen hij trouwde met Rebecca die 3 jaar oud was. Daarom staat er b.v in de Talmud dat Joden mogen trouwen met 3 jarige en een dag ..
-
According to the traditional counting cited by Rashi, Isaac was 37 years old at the time of the Binding of Isaac, and news of Rebecca's birth reached Abraham immediately after that event (see Rashi on Gen. 22:20). Isaac was 40 years old when he married Rebecca (Gen. 25:20), making Rebecca 3 years old at the time of her marriage.

@ goodversusevil | 19-11-10 | 14:15: ALLE religie's en de aanhangers ervan zijn achterlijk. Maar jou religie nog steeds de achterlijkste.
Voor de rest lekker belangrijk.

@ Dirty-Harry44 | 19-11-10 | 14:20
Allemaal? Het zijn er heel veul, hoor.
De abrahamitische religies zijn maar het topje van de ijsberg.
http://www.godchecker.com/

@ You-On-A-Gin | 19-11-10 | 14:25: Ze hebben de Efteling er al helemaal mee gevuld dus het zullen er best wel wat zijn.

Laat een ieder lekker geloven in wat Hij/Zij wil zolang ze je daar niet mee lastig vallen.

Alleen voor domme mensen blijft de idee van een wereld die volledig in zwart-witte tegenstellingen beschreven kan worden een houdbare.
Religion=FAIL

@ goodversusevil | 19-11-10 | 14:49
Yesssss.
Mijn 1e +1 voor jou.

@ CynicalBastard | 19-11-10 | 14:57
Dat idee gaat voor het overgrote deel van religies dus totaal niet op.
Typisch gevalletje klok-klepel, helaasch.

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&langpair=en%7Cn...

goodversusevil | 19-11-10 | 14:15

U zegt zelf dat we over iets praten van eeuwen geleden etc. Kijkt u zich bovenstaande link nog eens aan. De z.g. Hamasbruidjes.

@A. De Bree | 19-11-10 | 13:28

tsja, daar zou je eigenlijk eens face to face over moeten praten, maar goed. Voorlopig moeten we maar even houden bij dit oppervlakkige medium ;)

ach protestants of rooms-katholiek.. ze geloven in dezelfde leugens..

of hebben ze ook verschillende bijbels? ;s

@ yurp | 19-11-10 | 15:03
Een biertje met enkele reaguurders (bijv. jullie) lijkt me trouwens echt wel lachen.

@ yurp | 19-11-10 | 15:03
Is geen verzoek of sollicitatie, slechts een opmerking.

snoeff | 19-11-10 | 15:01

ehm.. die link ontkracht het verhaal van de Hamasbruidjes. Was dat je bedoeling?

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 15:05

Ha, ja dat zou inderdaad een keertje lachen zijn. Met sommigen hier praat ik al jaren maar heb geen flauw idee wat voor een mensen het nu in werkelijkheid zijn :)

@ yurp | 19-11-10 | 15:16
Ik praat in ieder geval bijna precies zoals ik reaguur.
En ja, met wisselend succes. :-)

yurp | 19-11-10 | 15:12
-
Volgens mij heeft hij zelf die link niet eens doorgenomen LOL.

☻goodversusevil☻ | 19-11-10 | 14:49
"Laat een ieder lekker geloven in wat Hij/Zij wil zolang ze je daar niet mee lastig vallen."
Als jij nu eens het goede voorbeeld zou geven en ophield met je theologisch knip- en plakwerk, veelal in een taal die je zelf niet machtig bent. Dat zou je de titel van Eerste Consequente Mohammedaan opleveren. Daarmee kun je in de moskee aankomen. Hoewel.... een mohammedaan die iets presteert... dat zal veel boze moefties of dat tuig ook heten moge opleveren. En boze moefties, je weet, die zijn dodelijk.
Wat ga je doen, mevrouw ☻?

goodversusevil | 19-11-10 | 15:25

Ik ben bang dat hij het omgekeerde wilde aantonen maar per ongeluk linkte naar de werkelijke feiten. Hoe iemand kan denken dat die foto moslimbruiden moeten voorstellen ontgaat me overigens compleet.

@Flavius Titus | 19-11-10 | 15:35

Nodeloos denigerend zijn is ook een vak. Die opmerkingen waren echt nergens voor nodig.

@ yurp | 19-11-10 | 15:43
Ik heb nu ook een baaldag, want ik schijn onderworpen aan een djinn te zijn.
Wat een domper.

Zie je wel, ik wist het ook heus. Ik ben niet gek; anderen zien het ook :p

goodversusevil | 19-11-10 | 14:49
Toch wel domme opmerking voor een aanhanger van een religie die iedereen die iets anders zegt dan wat zij willen lastigvalt.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 16:01

Jee, heb je daar veel last van? En hoe merk je of je onderworpen bent aan een djinn?

@ yurp | 19-11-10 | 16:22
Of ik er last van heb weet ik eigenlijk niet - misschien is 't net als een ventilator die ineens uitgezet wordt; dat je dan pas doorhebt dat je de hele tijd eigenlijk in de herrie zat?

Hoe je het merkt? Ik ben bang dat je er alléén achterkomt wanneer je toevallig erop gewezen wordt door een reaguurder die nogal wazig overkomt maar wel degelijk de wijsheid in pacht heeft.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 16:28

Tsja, je hebt wellicht je naam tegen he?

@ yurp | 19-11-10 | 16:34
:-)
Goed punt.
De ironie wil dat het "Gin" in mijn pseudoniem zoveel betekent als "mensch/individu".
't Was overigens een uit-de-tent-lok vraag.
Ik weet stiekem dondersgoed wat een djinn is - minstens zo goed als lievvtegenstoudtje.
Ondeugend, hè.

Allah is inderdaad een duivel en bestaat . . . God helaas niet. . . . .

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 16:38
Ennuh; lieve-heers-beesies?

@ kwajtsnet | 19-11-10 | 16:46
Dat zijn ultieme moordmachines; ijskoude killers.
De Gesel der Bladluizen.

Duiven, ook al zoiets. Vredessymbool? Kudtbeesten zijn het. :-)

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 16:49
Volgens de schepper aller scheppers dient alles wat hij-de grootste onder de scheppers aller tijden- maar een enkel doel. Lieve-heers-beesies voortbrengen.
-
Over schijtvogels en zeau. Witte (gekleurde-)duiven dienen nergens toe.;)

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 16:38

ik heb met altijd al afgevraagd wat je nick nou precies betekende, ik ben er nu eigenlijk nog niet uit. Is dat erg dom?

yurp | 19-11-10 | 17:02
Domme vragen bestaan niet..

kwajtsnet | 19-11-10 | 17:04
Wat bedoel je?

Flavius Titus | 19-11-10 | 15:35
-
Over wie in Godsnaam heb je het als je weer over mohammedanen begint?? Want ik en menig met mij kunnen je totaal niet volgen..

yurp | 19-11-10 | 15:43
-
Hoort bij zijn therapie, als hij zich daardoor beter voelt why not..

@ kwajtsnet | 19-11-10 | 16:57
Enne, zijn die dan méér waard dan de gewone kevertjes?
Zeg maar, de serafijnen danwel herauten onder God's kriebelbeestjes.

Is dat erg dom?

yurp | 19-11-10 | 17:02

Neuh, tenzij je Japans hebt gestudeerd.
Het betekent zoveel als: "individu dat met geluid speelt".

goodversusevil | 19-11-10 | 17:10
Er is wel meer dat jij niet kunt volgen, maar daar hoef jij je niet voor te verontschuldigen hoor.
Ik heb begrepen dat je een vrouw bent... als het aan je geloof ligt wordt het volgen van onderwijs voor deze bevolkingsgroep bijkans onmogelijk, en vervolgonderwijs komt dan alleen nog in de keuken voor, bij het afwassen.
Vervolgens alleen nog met een doek over het hoofd naar buiten, maar alleen als je man of je broer het goed vindt, die je vervolgens alles mag verbieden waar jij ook maar enig genot aan kan ondervinden.. maar niet getreurd, na een betreurenswaardig leeg bestaan krijg je vervolgens in de hemel weer fruit!

Ik weet wat zuigelingen zijn en weet ook dat men in de mohammedaanse traditie onder bepaalde conditie's seks mee mag hebben.

Uw koran is daar heel erg duidelijk in:
www.usc.edu...

En zeg me dan nog eens dat de islam niet des duivels is.
A. De Bree | 19-11-10 | 11:51

Hetgeen waar jij naartoe linked gaat over scheidingen. Of is je Engels niet zo goed? Er staat namelijk wel iets over zuigelingen, maar dit heeft totaal niets met seks te maken.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 17:18

ah... nee, dat had ik niet kunnen weten. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat het iets met het Engelse drankje te maken had.. zal de alcoholist wel in me zijn ;)

@ yurp | 19-11-10 | 17:29
Daar gaan meer mensen inderdaad vanuit - is ook juist grappig.
In werkelijkheid heb ik +- een keer of drie in mijn leven gin gedronken.
Niet dat ik het niet lust; het komt eigenlijk nooit in me op om het te kopen.

Gaat het over Goed en Kwaad? De Schepper gaat raadplegen**

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 17:31

Ik heb sowieso bijna nooit sterke drank in huis. Een flesje vodka in de koelkast is alles. Oh ja, en een fles ricard..

Toen Bonifatius in 754 aankwam bij Dokkum, nee maar trof hij daar een bende verwilderde Friezen aan. (Friezen betekend overugens Vrijen). De oer-katholieke Bonifatius dacht de Friezen even snel te bekeren tot het christendom door de Heilige Eik om te hakken. Dat had hij beter niet kunnen doen, want toen rolde ook zijn kop. Eigenlijk ontketende Bonifatius een ongewilde Jihad (Heilige Oorlog) tegen het katholicisme. Sindsdien zijn de (echte) Friezen (ook nu nog) wars van alles wat niet-Fries is.

@komt dat schot | 19-11-10 | 17:26
Zure druiven, m'n beste. Appels zijn al vergeven.

@ yurp | 19-11-10 | 17:39
Wat kan ik zeggen, ik ben vooral een Jägermeister-adept. Is goden nectar voor mij.
Ook een whisk(e)ytje mag af en toe wel.
Over het algemeen heb ik wel genoeg aan een paar biertjes. Het kan niet elke dag feest zijn. :-)

@ Latin Lover | 19-11-10 | 17:41
En terecht. De lul.

Vervolgens alleen nog met een doek over het hoofd naar buiten, maar alleen als je man of je broer het goed vindt, die je vervolgens alles mag verbieden waar jij ook maar enig genot aan kan ondervinden.. maar niet getreurd, na een betreurenswaardig leeg bestaan krijg je vervolgens in de hemel weer fruit!
komt dat schot | 19-11-10 | 17:26
--
Kunt u deze zienswijze ene Rabbae inprenten/ bvd.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article3303882.ece/Het_proces_tegen_Wi...

@goodversusevil | 19-11-10 | 11:16
-

""A. De Bree | 19-11-10 | 11:05
-
LOL voor jouw info Moslims gebruiken noooooooooooooooooooooooooit de namen van Engelen, wat weer bewijst dat het gewoon een copt is geweest, ten tweede El-Azhar is een Universtiteit daar hebben kinderen van 6 jaar oud niets te zoeken. Daar ga je door de mand.."

En wat dan, Eviltje, over de geschriften rond de namen van de engelen Djibriel, Mika'iel, Azra'iel, Israfiel en Malik en hun taken? (MTRIH)
http://islam-waarheid.skynetblogs.be/archive/2007/10/02/de-engelen-en-hu...

Maar goed, volgens die predikant heeft die meneer, verantwoordelijk voor deze heerlijke kolereherrie, dus de Koran geschreven:
http://www.youtube.com/watch?v=mZi5HO5WikI
Staan er in de Koran ook zulke vette solo's?
Dachetnie hè! Dus theorie = bij deze als onjuist bewezen.

paridae | 19-11-10 | 18:36
Vluchtstroken vinden we in het noordwesten van Pakistan. De madrassa's met name. Daar waar peuters worden geïndoctrineerd in de beginselen van de 'vredelievende' islam. De taliban zijn deswege te herleiden.
--
wut/ Ja, de koranstudenten..

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 18:43
Ik hoor dissonantie.

@goodversusevil: gratiezz tip: schrijf consistent. Ik weet het, ik weet het, het is moeilijk je personeel in de greep te houden. Maar echt: sorry hoor, jullie verschillend taalgebruik valt gewoon op. Maar ga vooral door. Ik zie jullie graag als borrel topic. Cheers.

@ paridae | 19-11-10 | 18:55
Tja, Kunst der Fuge 2.0 is het bepaald niet.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:00
Wut? Die oude meuk?

@ paridae | 19-11-10 | 18:55
Hier kunt u overigens eveneens dissonantie bewonderen (van Mozart deze keer):
http://www.youtube.com/watch?v=mjZylz3nCwQ
maar ik ga ervan uit dat u bedoelt dat de jongens van het vorige filmpje hun gitaartjes misschien wat beter hadden kunnen stemmen o.i.d. :-)

@ paridae | 19-11-10 | 19:05
Het kan een lange zit zijn wanneer je er niet voor in de stemming bent inderdaad.

Mooi voor aan de muur; 'onvoltooide Fuge'
...

@kwajtsnet | 19-11-10 | 18:58
"Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Djeez, dan zit je bij mij helemaal verkeerd. privé dan. Voor de rest pas ik me aan. En hoe ga jij?

paridae | 19-11-10 | 19:09
*van alle markten thuis is*

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:07
Watte? haalde net mijn kaas uit de oren (vrij naar Allo allo)

@ paridae | 19-11-10 | 19:11
LOL

@ kwajtsnet | 19-11-10 | 19:13
Eauw, ik maak 'm wel effe af.
* potlood pakt *
[/sluit blasfemie modus]

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:07
Excuus, heb je link gehoord. Ja dit soort dissonantie stoort me. Ben kind van musicale ouders. Ik speelde al met 5 jaar piano. Heb er niks meer mee, maar hoor goed, soms te goed.

@ paridae | 19-11-10 | 19:17
Ik dacht al dat je aanvankelijk geen muzikaal verantwoorde dissonantie bedoelde.
Want die is juist goed, zoals je in dat geval weet; schept 'spanning' in muziek.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:16

Zonder godslastering; Een Carel Willink dan maar?

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:20
Ah, je snapt het. Ontlading.

@ kwajtsnet | 19-11-10 | 19:21
Dat zou ik best aan de muur willen hebben, ja.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:23
Entartete kunst a la Otto Dix/ Mooie expositie momenteel te Arnhem.

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:20
http://www.youtube.com/watch?v=uGmkM4v9AaY
Dit.

slap gelul zeg...

@ kwajtsnet | 19-11-10 | 19:26
Dat is een mooie tip, dank.

@ paridae | 19-11-10 | 19:29
Dat is ook wel eens leuk.
Bekend met de Simpsons aflevering?

You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:33
Neen. Vertel.

@paridae | 19-11-10 | 19:11
Met wat absint is het lekker wegdromen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/Portrait_of_Dr....

say cheese/whatever.

@kwajtsnet | 19-11-10 | 19:38
Absint? Hm, nog nooit geproefd.

goodversusevil | 19-11-10 | 09:15

Dat andere "persoon" wat Jezus bedoelt was geen persoon, maar de Heilige Geest....En die was ook gekomen op pinksteren....Dat is dus wat eigenlijk op Pinksteren gevierd wordt, de komst van de Heilige Geest op aarde na het vertrek van Jezus (hemelvaart)...

Verder heb ik mensen zien schrijven dat Christenen Jezus als een God aanbidden...FOUT! De rol van Jezus in het Christendom is die van het verlosser...Hij is inderdaad de zoon van God, maar hij is God NIET in de volle zin....Een voorbeeld die dit duidelijk maakt was toen Jezus het over zijn terugkeer naar de aarde had, zelfs HIJ weet de dag niet, alleen de vader, alleen de God weet het...
Jezus, God en de Heilige Geest, de trinity dus, is als het ware gelijkwaardig, maar niet gelijk, ze zijn allemaal een ander character...

Kortom, Christenen aanbidden Jezus niet, maar aangezien Jezus volgens de Christenen hun zonden op zich heeft genomen, zodat de mens weer een kans kan krijgen als ie zondigt, vragen mensen tijdens gebed dingen in de naam van Jezus...
Want je komt bij de Vader via de Zoon (Johannes 14)....Jezus is dus de intermediair tussen de mens en God a.h.w

@ paridae | 19-11-10 | 19:35
http://www.youtube.com/watch?v=Rzty6SLKlIo
Een stuk van het begin ontbreekt helaas:
Bart deelt bladmuziek uit aan de binnendruppelende kerkgangers en roept: "Hymns, I got hymns here, fresh from God's brain to your mouth."
Reverend Lovejoy zegt dan:
"And now, please rise for our opening hymn. Uuuuuuh, "In The Garden of Eden", by I. Ron Butterfly."

@no_name888 | 19-11-10 | 19:42
Trolletje: Lang bla bla verhaal, 888. De islam heeft diepe minachting voor polytheïsme (meergoden). En haar aanhangers. Moslims zien de christelijke eenheid (vader zoon geest) als 'drie eenheid' als 3 goden - dus poltheïsme.
Dus je laatste alinea is voor je moslimbroeders en zusters: de infidels doen aan meergoderij.
Je vergeet te vertellen dat we mogen branden. Eeuwig in de hel. Foutje van je.

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 19:49
Dank je YOAG, ik ben soms te serieus. Goed weekend, P.

@paridae | 19-11-10 | 19:56
Vrouwen komen niet in de hemel-het paradijs met zure vruchten, verzuurde beken, bomen zonder toppen(want verzuurd)voor. Neen, voor de vrouwen is de hel gereserveerd. Zij blij, de mietjes ook blij.

paridae | 19-11-10 | 19:56

Ik snap jou aanval op mijn verhaal helemaal niet...

Ik weet dat veel mensen denken dat de 3-eenheid een geval is van 3 Goden, maar daarom probeer ik juist uit te leggen dat het niet zo is!

Ik herhaal, je hebt God de Vader, je hebt Jezus de verlosser en je hebt de Heilige geest die er altijd is om je te beschermen, maar niet 3 Goden....

@ paridae | 19-11-10 | 20:01
Leuk he. :-)
Hetzelfde gewenst!

@ no_name888 | 19-11-10 | 20:06
En 'wij' hebben Brahma/Vishnu/Shiva die gewoon 3 aspecten zijn van hetzelfde.
Maar goed, dat mag ook al niet van ze.

(niet dat hun mening me bijster interesseert)

(plots geen heil meer ziet in het verschepen van kasten tav van ene YOAG)

@ kwajtsnet | 19-11-10 | 20:22
Haha - ik ben geen godsdienstwaanzinnige of zo. ;-)

goedzo jongens, welkom bij de eindeloze dicussie over het geloof :)

laat het geloof voor wat het is en laat het maar wat janken in een donker hoekje, schreeuwend om aandacht. Deze discussies daarover zijn eindeloos. iedereen houd voet bij stuk. Dus ga nuttige dingen doen ipv welles, nietezen.

in de toekomst, sterft het geloof uit. Dus het enige wat je hoeft te doen is wachten......Dan hoeven we nooit ons meer vermengen in deze discussies :)

@You-On-A-Gin | 19-11-10 | 20:24
Dank, dat u niet, omwille van een sprookjesboek, met modder gaat smijten. Ghehehe.

no_name888 | 19-11-10 | 20:06

Er is God, en dan houdt het op.
Jezus is een gesneden afgod, verboden door de Tien Geboden;

1. Vereer naast mij geen andere goden.
2. Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.

Echt moeilijk is het niet.

@no_name888 | 19-11-10 | 20:06
"Ik weet dat veel mensen denken dat de 3-eenheid een geval is van 3 Goden, maar daarom probeer ik juist uit te leggen dat het niet zo is!"
Ja ik weet het. Heb christelijke opvoeding gehad. Maar kwam in botsing met de islam toen ik in een islamitisch land woonde. Dus.
Ja, ik weet dat dit leeft in islamitische landen.
"Want je komt bij de Vader via de Zoon (Johannes 14)....Jezus is dus de intermediair tussen de mens en God a.h.w"
Ze zien dit als meergoderij.
En daarmee als iets heeeel iets smerigs en verderfelijks. Ok. Is al vaak verteld: infidels mogen dood, verbrand, gekeeld, weetikveel.

@paridae | 19-11-10 | 20:28
Geborneerde lieden weten niet beter. Met het verdwijnen van de leerstof(Mammoetwet) hier te lande is het nog maar de vraag wat er wél wordt onderwezen.(..)

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

18 jaar cel en tbs voor Robert M.:
 

Column

Jan Dijkgraaf

Natuurlijk is Tofik Dibi volstrekt ongeschikt om GroenLinks te leiden. Hij is veel wel: een...
meer >

Files

1 / 2 km

meer files