PVV'er Eric Lucassen terroriseerde niet alleen de buurt en zijn lokale coffeshop. In 2002 is hij ook veroordeeld, toen hij in de hoedanigheid van sergeant en instructeur van de Koninklijke Luchtmacht ontucht pleegde met twee ondergeschikten in opleiding. Dat maakte het RTL Nieuws vandaag openbaar.Lees ook:
Wilders heeft nog niet gereageerd. RTL plaatste de uitspraak in hoger beroep van de militaire kamer in Arnhem online. Daaruit blijkt: Lucassen werd in hoger beroep veroordeeld tot een week militaire detentie.
De veroordeling wordt gelinkt aan een ontuchtzaak op het Schoolbataljon van de Generaal Spoorkazerne in Ermelo. Tien militairen werden daarin veroordeeld voor ontucht met jonge ondergeschikte vrouwsoldaatjes. Een veroordeling is niet noodzakelijkerwijs een belemmering voor Kamerlid-zijn.
Reacties
Zal wel heel zwitsal klinken maar uhm.. Ontucht?
hahahaha!! wat een luster zeg! en die hoort bij de PVV? MOOI! haha
Oeps...
Overstap naar de Gristenunie een idee Eric?
Claude Viaulle | 11-11-10 | 21:02
Nee, naar de SGP.
Bont allegaartje van stripfiguren die PVV.
jah heren..u gaat ook nu beweren dat ie Onschuldig is ?????
Ik vind dat hij in de kamer vervangen dient te worden door een andere PVV'er.
Je kan veel over links zeggen, maar dit overkomt ze nooit. Dat een beest mag optreden als volksvertegenwoordiger, is mij nog steeds een raadsel. Kijk alleen naar dat opgefokt hoofd van hem, zegt al meer dan 1000 woorden,
Hahaha leker voor ze! Goeie reclame PVV! Doodknuppelen die man!
Als direkt al gezegd:
- Lucassen moet onmiddellijk de fractie worden uitgezet;
- Wilders moet ook nagaan of tegen Lucassen aangifte kan worden gedaan wegens strafbaar bedrog ...
@space communist | 11-11-10 | 21:05 dat beest mag optreden als volksvertegenwoordiger omdat rechtse mensen op beesten (sterke mannen) stemmen. En aan sterke mannen zitten twee kanten. Enerzijds zijn ze agressief en anderzijds ook.
@space communist | 11-11-10 | 21:05 Quatsch !
PvdA'ers die zich door VVD'ers laten pijpen in het fietsenhok ... nooit gehoord van Staaf Duplo en z'n breur ?
Eric Lucassen is nu niet meer te redden...Klaar....over en uit....
Tss,als ze maar waarmaken wat pvv beloofd,zal het me worst wezen!!
Fiat justitia ruat caelum
Pffffffffffffffff en die andere mensen die zijn zeker onschuldig of spelen die de slachtofferol ????????
PVV: partij voor veroordeelden?
Waarom komen dit soort dingen nu pas boven drijven?
Die man word toch wel een beetje gescreend of niet?
Als je bij de McDonalds wil werken moet je al een verklaring van goed gedrag afgeven geloof ik.
‘Tien militairen werden daarin veroordeeld voor ontucht met jonge ondergeschikte vrouwsoldaatjes.’
Die van de overige politieke partijen RTL?
Dit wordt wel erg lastig ontkennen.
Trap die loser de PVV uit!
dubbele nazionaliteit zeker?
broertje van Sander V. ??
Het is algemeen bekend dat Wilders' stoere praat goed aanslaat bij laagopgeleid tuig. Net datgene wat hijzelf wil aanpakken.
Met 18 jaar mogen ze in de prostitutie ook tis een rare wereld nat washandje droverheen en hij is weer nieuw
RTL Nieuws.
Wederom die dekselse linkse media.
[RTL plaatste de uitspraak in hoger beroep van de militaire kamer in Arnhem online. Daaruit blijkt: Lucassen werd in hoger beroep veroordeeld tot een week militaire detentie.]
Wáár staat de naam Eric Lucassen in het vonnis?
@ kwajtsnet | 11-11-10 | 21:13
Precies! Selectieve berichtgeving, vieze rtl4. Het is allemaal één groot linksch complot jongen!
http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2010/uitspraakhof.pdf
Uit niets blijkt om wie het hier handelt.
@Pa Cartwright | 11-11-10 | 21:21
Valt me wel vaker op met de berichtgeving die RTL de laatste maanden verspreidt. Waar de NOS niet schroomt om een veroordeelde met naam en toenaam publiekelijk te maken , heeft RTL de geweaunte te reppen over Jan B. Mo. C. en zeau.
space communist | 11-11-10 | 21:18
"Het is algemeen bekend dat Wilders' stoere praat goed aanslaat bij laagopgeleid tuig."
De term "algemeen bekend" zegt iets over jouw belezenheid: nauwkeuriger dan deze aanduiding wordt het niet. Omdat je uit je nek zwetst. En dat dan weer omdat "...Wilders' stoere praat goed aanslaat bij laagopgeleid tuig." door jou uit de lucht gegrepen is. Als er tot nu toe iemand zich voor deze term kwalificeert ben jij het, gegeven een vorige post van je: "Kijk alleen naar dat opgefokt hoofd van hem, zegt al meer dan 1000 woorden, space communist | 11-11-10 | 21:05"
Iedereen die iets meer educatie genoten heeft dan jij (ik schat je op het tweede jaar Vmbo, waar je dan wel vijf jaar over gedaan hebt) weet dat schedelmetingen en zo niet een beeld kunnen schetsen van iemands persoonlijkheid.
Een pProfetentokkie, farouk of diens Knielende Vriend: ik kan je nog niet goed plaatsen, post nog eens wat?
Zolang de dames in kwestie het zelf ook wilden heb ik er weinig op tegen. Een beetje een vaag verhaal dit. Zeker omdat iedereen zo stil was bij de sm-praktijken van ene melkert-moordenaar...
Hoe oud waren die "soldaten" dan?
Hoe kun je ontucht plegen met iemand die geen kind meer is? Zal wel een gevalletje uitdagen en dan boehoe roepen zijn geweest van de "dames" in kwestie.
Heeft ook wel een beetje een rapehoofd ..
Het percentage PVV-erts dat 'in aanraking is geweest met de politie' komt zo toch akelig dicht in buurt van de bontkraagpopulatie. Maar goed, dat zal de gemiddelde reaguurder niet deren Die vind het een linksch complot en lult recht wat krom is. Het ligt aan de media die het nieuws verspreiden, niet aan de kaalkoppoliticus die, op wat voor manier dan ook, niet met de handjes van z'n medemens af kan blijven.
@ Heikneuter | 11-11-10 | 21:31
"Een beetje vaag verhaal" zeg jij? Die Lucassen van jou werd veroordeeld. Hoe helder wil je het hebben gast.
Flavius Titus |
Jij bent zeker vergeten dat Wilders een vmbo diploma heeft. Desondank is het een passende vergelijking. Je valt je eigen opperleider hiermee af, gefeliciflopstaart
Bigbadwolf | 11-11-10 | 21:33
"Zal wel een gevalletje uitdagen en dan boehoe roepen zijn geweest..." Of van machtsmisbruik.
@ hypocrite heumeux
die man is veroordeeld in hoger beroep....klaar..schuldig...
is deze plotselinge laster eigenlijk al een keer voorgekomen bij de rechter? en zo ja, is er een oordeel uitgevaardigd?
En die twee zijn nu zeker lid van groenlinks?
@ Flavius Titus | 11-11-10 | 21:29
Een sloot aan holle frasen kereltje. En de diskwalificatie mbt genoten onderwijs is veelzeggend. Eenvoudigweg té armoedig voor waardige polemiek.
Een weblog kan natuurlijk helemaal niets ontdekken. Net als dat 'Spits Redactie' niet schrijft, maar een anonieme schrijver.
.
Het was Joost Niemoller die het spitwerk deed. Pas op lieve lezertjes: het stukje is wat uitgebreider dan 1 alinea en heeft niet de grote kale ervaringsdeskundige in z'n vrije tijd als afbeelding, maar een grote blonde hond die niet graaft(!)
.
Dat had dus ook een plaatje van een put kunnen zijn.
space communist | 11-11-10 | 21:36
Ik heb nooit geweten dat Wilders een Vmbo-diploma heeft. Ik zie het belang van die opmerking ook niet zo, ik had het over jou. Wilders' capaciteiten liggen duidelijk hoger, en die van jou klaarblijkelijk niet. Ik zie namelijk niet in waar jij het causale verband legt tussen mijn analyse van jou, en het afvallen van mijn opperleider. Ik neig wat jou betreft inmiddels naar "profetentokkie", maar moet mijn mening misschien nog herzien. Post nog eens iets, en nu naar besten kunnen?
Pa Cartwright | 11-11-10 | 21:35
.
Wat is ontuch? In wederzijds vertrouwen geslachtsgemeenschap hebben, maar dit is ontucht omdat er een werkrelatie bestaat?
Zolang de dame in kwestie gewillig was is het voor mij geen ontucht is slaat deze media-hype nergens op want die maakt er 'verkrachting' van.
Flavius Titus | 11-11-10 |
Ben je er klaat voor??/
@zoalshetis | 11-11-10 | 21:40
Of smaad en laster kan worden bewezen is één.
Wat ik wel weet is dat de verzekeringspolis middels clausule zoveel stelt; dat er binnen de termijn van acht jaren indien veroordeelt(..) een hogere premieafdracht moet worden gedaan(..).
Daarna is een eerdere veroordeling niet meer relevant.
veroordeelD dombo
Pa Cartwright | 11-11-10 | 21:43
"En de diskwalificatie mbt genoten onderwijs is veelzeggend."
Misschien, maar iemand op diens uiterlijk diskwalificeren is veelzeggender. En met die wetenschap valt best een gooi te doen naar iemands maximaal haalbare opleidingsniveau - en daarmee de inhoud van zijn posts te diskwalificeren als zijnde bagger.
space communist | 11-11-10 | 21:05
tja, beroeps militair, dat zegt meestal al genoeg.
Heikneuter | 11-11-10 | 21:45
Het gaat om ontucht met ondergeschikten. Is nog geen verkrachting inderdaad, maar blijkbaar wel een reden om deze man hiervoor ook in hoger beroep te veroordelen. En veroordeeld zijn betekent niets anders dan het predicaat "schuldig" aan iemand toe te moeten kennen. En foute PVV-ers zijn foute PVV-ers. Vindt ook deze PVV-stemmer.
Flavius Titus |
Ik hem mischien de verkeerde woorden gebruikt. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat een volksvertegenwoordiger naar mijn meningn gedegen moet overkomen, en niet als een agresieve pitbull.
space communist | 11-11-10 | 21:47
"Ben je er klaat voor??/"
Dat was het?
Oei, dat is niet zo netjes van Eric...
space communist | 11-11-10 | 21:54
"...dat een volksvertegenwoordiger naar mijn meningn gedegen moet overkomen..."
Dan zijn we het eens. *strijdbijl begraven en biertje aanbieden doet"
Het is nu eigenlijk alleen nog wachten op de geruchten dat Gekke Geertje zich vergrepen heeft aan het een of andere meisje op de Kibboets waar hij een tijdlang werkzaam was in zijn jongere jaren. Dan zou het feest helemaal compleet zijn
Behaard smaalkopje | 11-11-10 | 21:12
zolang ze allebei volwassen waren, zie ik daar geen probleem in. Misschien politiektechnisch gezien, maar dat moeten ze zelf weten.
@ Flavius Titus | 11-11-10 | 21:50
Wellicht, echter vind ik het louter van ideeënarmoede en polemische ledigheid getuigen.
Voorts, gaat er steevast een forse portie onzekerheid vanuit. Laagbegaafden diskwalificeren, wie heeft dat tenslotte nodig. Jij klaarblijkelijk wel.
Iskander | 11-11-10 | 21:57
Dat jij over een verkrachting fantaseert om een partij in diskrediet te brengen zegt iets over jouw ziektebeeld.
Rare Nar.
Wat heeft Frits Wester hier mee te maken?
Flavius Titus | 11-11-10 | 21:29
opgefokt hoofd zegt niets over de theorie van schedelafmeting. Je kan ook zien aan iemand of die iets gebruikt heeft, ook als hij een gemiddelde schedel heeft.,
"RTL plaatste de uitspraak in hoger beroep van de militaire kamer in Arnhem online. Daaruit blijkt: Lucassen werd in hoger beroep veroordeeld tot een week militaire detentie."
Ten eerste blijkt uit hetgeen RTL online heeft gezet niet dat het daadwerkelijk om Eric Lucassen gaat. Ten tweede blijkt daaruit wel dat de persoon in kwestie niet is veroordeeld tot een week militaire detentie, maar tot een geldboete van 250 euro en een voorwaardelijke militaire detentie van een week, met een proeftijd van twee jaar.
Lutser!
@Behaard smaalkopje
wat is er mis met mensen die met wederzijdse instemming sexen? u is sgp-er?
mompelt iets , van rook, vuur., brand....
da costa | 11-11-10 | 22:15
dat mag weer in de kleine kroeg, ik begin en verband te zien.
Flavius Titus | 11-11-10 | 22:02
Heeft niets met fantaseren te maken, maar alles met claims van mensen zoals jij dat Den Linkschen Media het er op voorzien heeft om de PVV zoveel mogelijk in discrediet te brengen. Dan is het niets meer dan logisch dat zo'n Linksch medium op gegeven moment ook de voorman in discrediet probeert te brengen. Bovendien, ik fantaseer nergens over, ik opper alleen maar een mogelijkheid van wat wellicht te wachten staat.
@ Iskander | 11-11-10 | 21:57
toen Geert in Kanalen Eiland woonde is die verkracht door Mo and the gang..denk ik.....................
Iskander | 11-11-10 | 22:17
Nou, ik heb geloof ik hierboven gepost hoe ik denk over deze situatie. Ik heb me ook nooit zo druk gemaakt over de linkse media, en waar deze nu melden wat L. op zijn kerfstok heeft zal je mij alleen maar horen zeggen dat ik deze signalerende functie meer dan welkom vind. Fout is fout. Wat dat betreft zijn we het gewoon eens. Signaleren is trouwens iets heel anders dan manipuleren door accenten te leggen of delen informatie niet te melden. Nogmaals: Lucassen is fout, jij heel blij, ik minder maar ik ga er van uit dat hij binnenkort inclusief biezen uit de Tweede Kamer weggejorist is.
Voor deze keer: ijskoud Grolschje?
Dat was hij even vergeten te vertellen tijdens de sollicitatie.
@Satria | 11-11-10 | 22:13 Daar is niets mis mee ... beweer ik dat soms? Beter lezen:
Ik wees slechts "space communist | 11-11-10 | 21:05" terecht die abusievelijk beweerde "Je kan veel over links zeggen, maar dit overkomt ze nooit":
Dat overkomt links wel degelijk: Niet alleen Staf Depla, maar ook Mei Li V. bijvooorbeeld:
En dat mogen ze, ben ik met swift1.6 | 11-11-10 | 21:58 eens, lekker helemaal zelf weten ... maar daar wou ik dan ook helemaal niets over beweren ... slechts dat links net zo goed naar de bottenhoeren op de Keileweg gaat om ontucht te plegen ...
Lucassen moet per direkt opzouten, vooràl omdat hij over deze kwestie gelogen heeft: One strike out, nog vóór de wijzers van de klok de 23:59 gepasseerd zijn ...
Lucassen moet per direkt opzouten, vooràl omdat hij over deze kwestie gelogen heeft:
Behaard smaalkopje | 11-11-10 | 22:24
Ja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Mensen met een strafblad horen niet in de Tweede Kamer thuis.
Sanglier | 11-11-10 | 22:26
"Mensen met een strafblad horen niet in de Tweede Kamer thuis."
*Diepe grijns op gezicht ontwaren doet*
@ Flavius Titus
Opperleider?
@ Behaard smaalkopje | 11-11-10 | 22:24
Treuriggenoeg blijft dat louter zijn keuze.
@ Flavius Titus
U kan wel doen als of u heel slim bent maar u lult nog steeds onzin, het is wel degelijk mogelijk om iemands persoonlijkheid (tot op zekere hoogte) te bepalen door naar het gezicht te kijken!
http://ingesprek.byethost14.com/Jaargang%202010/20100126.Brede%20koppen%...
Mosi Bendt | 11-11-10 | 22:34
"Opperleider?"
Tja, ik heb het niet zelf bedacht.
Hij komt van space communist ☺ | 11-11-10 | 21:36
Eindelijk een politicus die het tuig van de straat weet te halen, go geert.
wat enorm veel azijnpissende pvv reaguurders zitten hier op spitsnieuws zeg. heb nog nooit zoveel jankfeuten hier bij elkaar gezien, die één voor een alleen de ''linkse media'' de schuld geven. wat zijn jullie zielig, dit is gewoon belangrijk nieuws. Want ik zal het jullie even goed uitleggen, DIT is namelijk een partijlid van de PVV die straks gedoogsteun gaat leveren aan het kabinet. DUS het is van nationaal belang dat iedereen weet wat voor een criminele en ongeorganiseerde partij die PVV wel niet is. goh wat kan ik mij ergeren aan dat soort mensen die alles van zich afschuiven.
Sive20 | 11-11-10 | 22:53
Die link, een eigen werkje? Ben jij de auteur en daarmee een soort Rudolf Steiner 2.0?
fatboyslim24 | 11-11-10 | 22:57
Even 1 kleine verbetering. Deze man is geen partijlid, maar parlementarier voor de PVV. Lid zijn van de PVV is namelijk nog steeds onmogelijk.
Als je de volgende keer nu nog eens mensen nodig hebt Geert, vraag dan minstens of ze ff een VOG willen overleggen.
fatboyslim24 | 11-11-10 | 22:57
En nog een tweede: de PVV geeft inmiddels gedoogsteun aan dit kabinet.
En nog een derde: de PVV is geen criminele organisatie.
Een vierde: niet iedere PVV-er geeft af op de linkse media en geeft die de schuld van de huidige situatie.
Dus waar je zegt: "Want ik zal het jullie even goed uitleggen,..." geef je er blijk van niet precies te weten waarover je het hebt.
Dit is het begin van het einde voor de PVV.
Linksch en media zullen op zoek gaan naar nog meer fails. Er zal straks een nog veel grotere beerpunt open gaan als uit gaat lekken waar het geld dat de pvv krijg vandaan komt. Waar zijn de pvv die hards nu eigenlijk.durven ze niet.
Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:20
"Waar zijn de pvv die hards nu eigenlijk.durven ze niet."
Hier is er één, en ik durf wel. Als "linksch en de media" nog meer fails vinden doet de media gewoon zijn werk. En rotte appels moeten verwijderd worden. Helemaal mee eens. Maar wat heeft dit te maken met hoe de PVV haar fondsen genereert, en de door jouw daaraan verbonden beerput?
partij van vandalisme is die lelijkerd er weer
geen straat terroristen maar staat terroristen alle 2 in 1 heb je boven op de foto
paspoort afpakken en naar Afghanistan schoppen
koeki van eigen deeg
Sive20 | 11-11-10 | 22:53
HAHA,met je brede kop en je korte wijsvinger, wat een lul-onderzoek.Maarja er zijn altijd goedgelovige lutsers.
Flavius Titus | 11-11-10 | 23:12
toe maar, wat een relevante verberingen mijn jongen. zeker erg trots op jezelf of niet? je krijgt de boodschap toch wel neem ik aan. Als je probeert een discussie aan te gaan, kom dan niet met zulke imbiciele ''verbeteringen''. heb wel wat beters te doen dan zulke dingen te lezen
stand tot nu toe:
1. Dion Graus – openlijke geweldpleging, stalking van meerdere vrouwen, fraude met zijn cv
2. Hero Brinkman – bedreiging, openbare dronkenschap, diefstal (van bier) en openlijke geweldpleging
3. Mellony van Hemert – cv-fraude (opgestapt om "medische redenen")
4. Arjan Brogt – oplichting (ineens "verdwenen" van de kandidatenlijst)
5. Gidi Markuszower – verboden wapenbezit (opgestapt na "aanhoudende negatieve berichtgeving")
6. Jhim van Bemmel - faillissementsfraude
7. Marcial Hernandez – openlijke geweldpleging
8. Eric Lucassen - bedreiging, openlijke geweldpleging
Wie oh wie is de volgende?
Flavius Titus | 11-11-10 | 23:28
Het staat in de sterren, je zult zien dat het uitkomt, de pvv is geen lang leven beschoren. Nederland is linksch en linksch is machtig.
Ze zullen uitzoeken tot op de bodem waar het geld vandaan komt dat de pvv genereert en dat zal niet fraai zijn, let maar eens goed op.
Vrouwen in het leger zijn gewoon geen goed idee.
Dat geeft alleen maar problemen.
@ Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:20
Ik zie mijzelf niet als PVV'er, heb niet eens op ze gestemd maar ik draag Wilders wel een warm hart toe. Vandaar dat berichten zoals dit zijn beschamend zijn en ik hoop dat deze man snel via een achterdeurtje verdwijnt.
Zolang Wilders echter geen banken berooft interesseert het me niets hoe de PVV aan haar geld komt. Dat is volgens mij een onderwerp dat voornamelijk leeft onder dat deel van de reaguurders dat het preseert om in bijna elk reaguurseltje het woord 'zionisten' minimaal 1x te verwerken.. En die mensen zijn toch al anti-PVV.
Dus als we de aandacht van criminele Kamerleden naar de fondsenwerving kunnen verschuiven, GRAAG!
ZonderNaam | 11-11-10 | 23:37
IK WEL. Sluit jij je ogen maar voor vies geld. Wie zegt dat het geen bloedgeld is wat hij krijgt toegestopt van die rijke zakenmensen in usa.
Porn? Drugs? weet u het?
@ Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:41
Dat ligt niet in de lijn van de verwachting. De geldschieters zullen grotendeels conservatieve politici uit de VS en Israël zijn. Ongetwijfeld genoeg stof om het blog van Anja Meulenbelt voor een jaar te vullen, maar het zal Wilders geen enkele stem kosten.
ZonderNaam | 11-11-10 | 23:44
jajaja, maar wacht maar eens af. Hoeveel schandalen zijn er niet al geweest met de zgn.keurige conservatieve politici in de usa. Weet je nog die fraaie gristelijke met dat wijf in een andere staat en een kind. Zo weten jij en ik ook niet hoe die conservatieve aan het geld komen dat ze hem geven.
ZonderNaam | 11-11-10 | 23:44
Bij wat er vanaf nu met pvv gaat gebeuren zal het LPF gebeuren verbleken.LPF in het kwadraat. Geloof je met niet -hoef ook niet- kom toch.
*Diepe grijns op gezicht ontwaren doet*
Flavius Titus | 11-11-10 | 22:31
Bij mij?
En zonder name, je draag hem maar warm hart toe zoveel je wilt. ik vind die blonde een gestoorde gek die tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:41
"Porn? Drugs? weet u het?"
Tja, misschien gaat hij wel zelf op het roverspad, vermomd als twee marokkanen. Daarmee snijdt het mes nog aan twee kanten ook voor hem. Of drukt hij het zelf. Er zijn allerlei scenario's te bedenken. Logischer is dat er geestverwanten zijn die hem financieel steunen. Zoals overigens bij iedere partij gebeurt. Trouwens: als jij de toekomst van de PVV in de sterren kunt lezen, waarom dan niet de herkomst van zijn fondsen?
Dat zijn dan onze volksvertegenwoordigers. Waar zijn we toch mee bezig. Die PVV roept maar en lokt iedereen uit de tent maar oplossingen hebben ze niet. Ik hoop toch echt dat we met z'n allen dit toch niet laten gebeuren en dat men weer verstandig gaat kiezen in de toekomst. Want echt lang denk ik niet dat gedoog kabinet er blijft. We hebben problemen, veel problemen laten we daar is wat aan gaan doen.
Flavius Titus | 11-11-10 | 23:51
Ik gaf je een hint wel goed opletten he.
@ Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:47
Ik ga er van uit dat de conservatieve bewegingen in de VS een betere screeningsprocedure hebben dan de PVV
ik vind die blonde een gestoorde gek die tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:50
Waarom een gek en waarom tegen zichzelf in bescherming nemen?
oxided | 11-11-10 | 23:54
Dit hoort allemaal bij het spel, het spel dat wordt gespeeld door linksch.
Linksch is de macht in dit land en zal altijd blijven. Het kabinet Rutte zal ff mogen proeven van de macht maar is gauw gedoemd te mislukken.
Bij de volgede verkiezingen zijn er al zoveel schandalen bij de pvv dat de kiezer twee keer nadenk voordat ze weer pvv stemmen.Dat is presies wat ze willen, de pvv laten meedoen spartelen laten en zwemmen of verzuipen.Je ziet wel hoe kwetsbaar deze konstruktie is het is nu al erop of eronder. * out*
@ Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:57
Socialisme is geen welvaart creërend systeem, dus het is per definitie eindig. Er komt altijd een moment dat het geld op is. Linksch is gedoemd te mislukken. Jammer alleen dat ze op haar weg naar de afgrond alles en iedereen met zich mee sleept.
Anders was ik misschien wel net zo euforisch als jij
PVV staat voor moeilijke beslissing, deze man eruit om geloofwaardig te blijven maar brengt hiermee wel de coalitie in gevaar. Hoe gaan ze dit oplossen?
Al het klopt, dan gooit Wilders hem eruit, toedeledokieee!!!
Case closed for the pvv. Next!
Martin Drinkmann | 11-11-10 | 23:57
"Linksch is de macht in dit land en zal altijd blijven".
Eehh.... Regering VVD en CDA op dit moment? Hoort bij het spel van links? Cohen met opzet als brekebeen naar voren gebracht, PvdA uit strategische overwegingen bijna weggevaagd maar in de zekerheid dat die er straks weer helemaal staat? Een meerderheid die rechts stemt nu, waarvan een groot deel een pact met links gesloten heeft om de PVV op het verkeerde been te zetten? Complottheorieën is één, een te grote fantasie is iets geheel anders. Maar je bent zo goed op de hoogte van wat de sterren voorspellen. En daarin lees je altijd de waarheid, ik begrijp je. Je weet alles dus al. Waar maak je je eigenlijk druk over dan?
von sokkenstopfen | 12-11-10 | 00:06
Komt dan een andere pvv-er die op de lijst stond hiervoor in de plaats?
*Diepe grijns op gezicht ontwaren doet*
Flavius Titus | 11-11-10 | 22:31
Bij mij?
Waar zijn die pvv schreewers nu? stelletje schijtlaarzen nu hebben jullie de mond dicht.
waar is bizon, kaalkudt en het varken knor,knor.
Sanglier | 12-11-10 | 00:16
"Bij mij?"
Dat kan ik niet zien hiervandaan. Maar ik las iets over mensen met een strafblad, en meende daar enige consequentie te bespeuren. Bekropen door een déjà-vu gevoel trad de huidplooi bij mij in ieder geval in.
peeveevee Nee! ☻ | 12-11-10 | 00:17 en peeveevee Nee! ☻| 12-11-10 | 00:19
"Waar zijn die pvv schreewers nu?"
Eerst draadje lezen, dan posten. Graag in wat beter Nederlands.
Maar ik las iets over mensen met een strafblad, en meende daar enige consequentie te bespeuren.
Flavius Titus | 12-11-10 | 00:24
Ah, op die manier. Ik dacht zelf eerder aan een eventuele veroordeling van WIlders ;-)
Ik overweeg t-shirts bedrukken en verkopen met de tekst "Heeft u een strafblad?"
Sanglier | 12-11-10 | 00:35
simpele ziel! Je hebt een leven dat bestaat uit pvv anders heb je niks anders zat je hier niet avonden aan een stuk te zwetzen.
en maar liege jonge over vrouw en dochter ik lach me kapot. Dan zou je nu wel wat anders te doen hebben en eens lekker bij haar kruipe.
Sanglier | 12-11-10 | 00:35
Wie weet koopt onze turk9460 er één met "JA!!" er op. Voor een simpele communicatie, zonder taal- en schrijffouten.
peeveevee Nee! | 12-11-10 | 00:42
Ben je bekend met de Nederlandse taal? Onderwerp: synoniemen. Strafblad en....
O god, ik was te optimistisch. Elementaire grammatica, interpunctie en hoofdlettergebruik. 't Is nog te hoog gegrepen voor je.
en maar liege jonge over vrouw en dochter ik lach me kapot. Dan zou je nu wel wat anders te doen hebben en eens lekker bij haar kruipe.
peeveevee Nee! | 12-11-10 | 00:42
Als u graag denkt dat ik lieg dan houdt niemand u tegen.
Daar gaat de meerderheidszetel,
't Is al crimineel om bij die bende in Den-Haag in dienst te zijn, ongeacht welke partij!!!!!!!!!!!!! Strafblad meer of minder is om het even.
coffeshop? De laatste keer dat ik daar was schreven ze dat anders.........
bevestigd mijn mening! Alle PVV-ers zijn tokkies, danwel crimineel, danwel extremist. FF een enquete houden en iedereen die PVV invult meteen deporteren naar Schiermonnikoog
Wat een spellingsfouten weer... Lekkere eindredactie
-weggejorist-
ook nog ontucht iiiiii gooi die maar in de huis van bewering en niet vergeten te zeggen ik zet voor ontucht dAT IS AL DE 3DE PAN DIE JE TEGEN HOOFD KRIJGT
-weggejorist-
Geert kan niets anders doen dan deze man snel te verwijderen en te vervangen door bijvoorbeeld een dame met een onberispelijk verleden.
Een type als Femke Halsema zou prima passen binnen de PVV......
ZonderNaam | 11-11-10 | 23:37
Ik vind het nogal wat. De persoon die grote stampij kan schoppen om een tweede indentiteitsdocumentje, omdat daardoor niet vast te stellen zou zijn of iemand wel loyaal is aan Nederland, verbergt waar zijn geldstromen vandaan komen. In de wereld van het kapitalisme is al veel vaker naar voren gekomen dat geld gelijk is aan macht, veel meer dan een paspoortje of tweede indentiteit.
Wie kan ons garanderen dat, met geldstromen uit totaal onbekende hoeken, de PVV wel loyaal is aan Nederland, dat zijn prioriteiten wel liggen bij het volk der Nederlanden. Het is nogal wat om een partij in het parlement te hebben, medeverantwoordelijk voor het huidige beleid, die wellicht deels of geheel van buitenaf (wellicht ook vanuit het buitenland) gestuurd wordt ter faveure van de geldschieters.
Kijk, een reaguursel zonder dat het woord zionist erin voorkomt. Oh shait...
Ach minister Aantjes van het CDA bleek bij de waffen SS te hebben gezeten.
Den Uil PVDA hield onze prins de hand boven zijn hoofd in een fraudezaak van lockheed.
Tara Singh Varma van Groen links was zo gek als een ui en beweerde dat zij bedreigd werd door extreem rechtse figuren en dat zij aan kanker leed.
Duivenkak van Groen links zat in de extreem linkse RaRa die een aanslag hadden gepleegd op de destijds staatssecretaris Kosto.
Fatima Elatik PVDA verdraaide feiten en geld was foetsie.
kortom er zullen in Den Haag meer figuren rondlopen waar iets mee mis is. deuh
Mensen, oordeelt niet zo hard over Wilders. Als je heel erg druk bent met het verdedigen van extremistische joodse kolonisten, met Merkel, de Palestijnen, een islamitisch ontspanningscentrum in New York enzovoort, dan heb je geen tijd voor je eigen land en glipt er nogal eens een figuur van twijfelachtig allooi je fractie binnen.
@Bigbadwolf | 11-11-10 | 21:33
Wat heeft ontucht met leeftijd te maken?
Ontucht is het afdwingen van ongewilde seks. Dat heeft niets met minderjarig te maken.
Deze man heeft trouwens dezelfde koude, griezelige blik in zijn ogen als Wilders.
@turk9460 | 12-11-10 | 02:15
Waar heb je dat beeld van militairen vandaan?
Deze man past juist prima in het beeld van militairen dat ik heb. Opgefokte mannetjes die lekker willen vechten. Leer je discipline door ja meneer en nee meneer te zeggen en bevelen op te volgen? Ik denk het niet.
Lastig voor Wilders. Als hij Lucassen eruit zet, dan kan Lucassen hem terugpakken door uit de fractie te stappen maar in de kamer te blijven zitten. Het kabinet is dan zijn meerderheid kwijt. 76 zetels is erg krap!
@ loetje666 | 12-11-10 | 01:53: Nazi's zoals jij dan direct tegen de muur voor een vuurpeloton.
Je hebt gelijk, chickenlover.
De andere partijen hebben ook kamerleden (gehad) die in opspraak zijn geraakt.
Zo nu en dan.
De PVV bestaat echter sinds kort en tot nu toe zijn er problemen geweest met:
- Dion Graus - vrouwenmishandeling, openlijke geweldpleging, stalking, fraude met zijn cv
- Hero Brinkman bedreiging, openbare dronkenschap, diefstal (van bier) en openlijke geweldpleging
- Arjen Brogt - oplichting
- Mellony van Hemert - cv fraude
- Gigi Markuszower - verboden wapenbezit
- Jhim van Bemmel - faillissementsfraude
- Marcel Hernandez - openlijke geweldpleging
- Eric Lucassen - bedreiging, openlijke geweldpleging, ontucht
- Wilders zelf - discriminatie en aanzetten tot haat.
Ik vind die lijst nogal indrukwekkend.
Jij niet?
Noemen ze dat al ontucht? In that case, zou ik levenslang moeten krijgen.
@space communist | 11-11-10 | 21:05
Zeg je dit nu uit frustratie omdat het jezelf nog nooit gelukt is om buiten de pot te pissen? Die Jongen is nog steeds geen Berlusconi hoor. Hij heeft genoten van de 2 dames. Gaan we nu plots allemaal schijnheilig lopen doen. Volgens mij zijn jullie allemaal roomser dan de paus geworden. Zielug heur......
scheten-wapper | 12-11-10 | 07:13
Lucassen zou zich hopeloos belachelijk maken als hij dat deed. Wilders zal echt zn poot stijf moeten houden in dit geval, anders kost hem dat veel prestige.
Then again......allemaal (s)linkse praat. Neuken allemaal buiten de deur, doen het alleen stiekem. Dus ja, dan begrijp ik de comments wel.
anthonius173 | 12-11-10 | 07:53
Het buiten de deur neuken is niet het probleem, wel dat het gebeurde in een machtsverhouding. Een dokter kan beroepsmatig zn patient beter niet neuken, een leraar zeker zn leerling niet, de commissaris zijn agentes niet en dus ook de instructeur zn soldaten niet (ook niet vrijwillig). Als ik besluit om zo dadelijk een van onze Franse stagaires eens even in de bezemkast te verwennen, heb ik ook een probleem op mijn functioneringsgesprek :-) En in het geval van de krijgsmacht (en diverse andere beroepen) is het zelfs strafbaar (zou wat zijn als Montgomery zich in Normandie aan zn mannen had vergrepen, hadden die moffen hier nu nog gezeten)
netjunk | 12-11-10 | 07:20
Van Hero Brinkman kunnen we het hebben, maakt hem net iets meer een echt mens dan Wilders zelf.
Ja ja.
En alsch SP-er Harrie van Bommel onder zijn bureel in het Tweede Kamer gebouw een stagiaire "interpelleert" is het een womaniser.
sanglier, behaard smaalkopje (gabbert nazietje) en anderen meteen deporteren naar een 1m2 eilandje in het duitse waddengebied
loetje666 | 12-11-10 | 01:57
Mag mijn PC mee?
Mattiasje | 11-11-10 | 21:01
De militaire machtsverhouding maakt het ontucht (vandaar militair tuchtrecht). Anders zou het gewoon misbruik zijn. Dat is geen ongewoon begrip in PVV kringen en daarmee geen nieuws.
Geheimrat Schultz | 12-11-10 | 08:33
Ook bij Harrie geldt dus dat het niet verstandig was, want blijkens uw reactie heeft het duidelijk zijn reputatie geschaad. Ik denk ook dat hij hierover menig indringend gesprekje met Jan Marijnissen heeft gehad....
Henk Houthakker | 12-11-10 | 01:07
Neuh, deze man is nog een slag rechtser dan Wilders zelf. Die stemt met alles mee, zo lang er maar hard wordt opgetreden tegen al het tuig dat anders is dan hij.
@ondernemer
zonder militaire machtsverhouding was het waarschijnlijk gewoon sex en dus zeker geen misbruik.
snap dat dan! | 12-11-10 | 08:59
Denk het niet. Deze man komt me dusdanig intimiderend voor dat deze dames zich zeer waarschijnljjk bedreigd voelden, uniform of niet: daarmee misbruik. *rechtenbul weer oppoetsen doet*
Neuken met ondergeschikten, of in het algemeen met iemand tot wie men in een gezags- of vertrouwensverhouding staat, is altijd fout. Of de persoon of personen in kwestie accoord gingen of niet, doet er niet toe.
Lucassen zou beter de eer aan zichzelf houden en opstappen. De onthullingen rond zijn persoon zijn van dien aard (asociaal gedrag, bedreiging, geweldpleging, ontucht), dat hij niet te handhaven is, tenzij hij met overweldigend bewijs van zijn onschuld komt. Juridisch klopt daar natuurlijk geen donder van, maar politiek, zeker voor de PVV, is opstappen het beste.
@ Kelele Nyingi | 12-11-10 | 09:17: Ach, good old Ruudje Lubbers trok zich ook nergens van aan. Die ging vrolijk nog ff wat formatie onderhandelingen doen.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 09:17
Dit is natuurlijk koren op de molen van de linkse kerk. Denk dat Wilders zelf een daad moet stellen en richtlijnen\maatregelen moet aankondigen om dit te voorkomen. Dit raakt hem direct omdat hij zelf alle beslissingen neemt. Voordeel is controle, nadeel is dat alles aan hem blijft hangen. Hij kan niemand de schuld geven. Wilders blijft een fascist in mijn ogen maar hij kan wel laten zien wat nieuwe politiek inhoudt.
Ondernemer | 12-11-10 | 09:35
Bij iedere normale partij zou hij eruit vliegen, dus ook bij de PVV.
normen en waarden ? cultuur ?
@ Dirty-Harry44 | 12-11-10 | 09:26
Klopt, maar sinds wanneer is Ruud Lubbers een voorbeeld...??
@ Ondernemer | 12-11-10 | 09:35
Enkele van Wilders' ideeën hebben totalitaire trekjes, maar als ik het vergelijk met de linkse partijen of de islam, is Wilders een toonbeeld van democratie en vrijheidslievendheid.
@ Kelele Nyingi | 12-11-10 | 09:53: Sinds wanneer is Lucassen een voorbeeld.
@ Dirty-Harry44 | 12-11-10 | 09:59
Dat is hij ook niet.
En nog steeds klapmongolen hier die het goed proberen te lullen.... Vraag me af wat die mensen hadden geroepen als dit een moslim was. Vast iets heel anders. Hypocriete lafbekjes.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 09:53
Tja, op die manier kan je natuurlijk alles kapot relativeren.
Als ik Nederland vergelijk met Belize, dan zijn wij een militaire dictatuur.
Ik begin te geloven dat de PVV-fractie het meest representatieve fractie is van de 2e kamer.
Mensen lijken verbaasd, als er blijkt dat iemand van de PVV een slechte verleden heeft. Hoe kom je anders in PVV? Mensen Kom op word eens wakker!
Amen.
ik_snap_het_wel | 12-11-10 | 10:56
Komt bij alle partijen voor. Het enige verschil is wellicht dat de reguliere partijen een carriereverloop hebben. Je begint als voetveeg van de een of andere lokale besturuder, daarna wordt je lokale bestuurder of voetveeg van een iets hogere bestuurder en uiteindelijk als er voldoende mensen jou aardig en capabel inschatten kom je op de kieslijst. Daarna wordt je kamerlid, misschien wel minister.... en daarna begint het leven. Je krijgt wat commissariaten, gaat Europa in, wordt burgermeester of CvdK etc...... Normaal gesproken worden de meest foute figuren er wel uitgefilterd op het moment dat ze nog geen kamerlid zijn. De PVV kent dit traject (nog) niet.
pedo-partij pvv
Hij was dus ook nog een viezerik die ontucht pleegde , vanuit een machtspositie, met minderjarige meisjes.
Wat een afschuwelijke partij die pvv
Ik denk dat onze vrind van geluk mag spreken dat het in zijn diensttijd speelde:
Wetboek van strafrecht:
ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie. 2Met dezelfde straf wordt gestraft: 1de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen; 2de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen; 3degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.
pedo-partij pvv
Hij was dus ook nog een viezerik die ontucht pleegde , vanuit een machtspositie, met minderjarige meisjes.
Wat een afschuwelijke partij die pvv
Een aanfluiting van de democratie!
http://uitgesprokeneo.nl/reportage/geschikt-of-ongeschikt/
Juist ... wat een echt slinkse man.
@vonsockest...
precies wat je zegt........next
Ben benieuwd wat de volgende kamerlisd heeft misdaan!
haqhahaha
je haalt me de woorden uit de mond!
erickvandijk | 12-11-10 | 11:17
Als Wilders er een homo-basher bij heeft zou het pas hilarisch worden. Hoewel ik die Lucassen daar ook nog wel voor aan zie.
Eh.. kom op, deze gast is toch nu wel zó beschadigd dat hij niet meer te handhaven is? Ik herinner me een Duyvendak die ook hier volgens mij op weinig clementie mocht rekenen..
@ Ondernemer | 12-11-10 | 10:49
Ik relativeer niet, maar weerspreek dat Wilders fascistisch zou zijn. Ik denk dat jij veeleer overdrijft. Wilders een fascist noemen, is mijns inziens tamelijk belachelijk, zeker uit de koker van iemand, die het hier regelmatig opneemt voor de islam, een religie/deologie die veel ernstiger overeenkomsten met fascisme vertoont dan Wilders' ideeën.
@ erickvandijk | 12-11-10 | 11:12
Waar haal jij vandaan dat ze minderjarig waren?
Mag ik overigens uit jouw woorden opmaken, dat jij pedosexualiteit veroordeelt en dus ook de regelen omtrent (de consummatie van) huwelijken met minderjarigen binnen de islam?
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 11:37
hoho, doucement aub. Ik kom zeker niet op voor de Islam. Enkel voor de minderheden die iets doen met dat geloof en veelal in een verkeerd daglicht worden gezet. Jij-bakken zijn zoooo 2009 weet u.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 11:43
In het arrest staat dat ze minderjarig waren.
Ondernemer | 12-11-10 | 11:43
Minderjarig in het leger ????
@Kelele Nyingi | 12-11-10 | 11:37
Wilders een fascist noemen gaat inderdaad te ver, de islam er weer bijslepen gaat ook weer helemaal nergens over.
E-fm68 | 12-11-10 | 11:45
het wordt niet voor niks het 'schoolbataljon' genoemd...
E-fm68 | 12-11-10 | 11:45
Lees nou gewoon even dat arrest !
@ Ondernemer | 12-11-10 | 11:43
"Ik kom zeker niet op voor de Islam. Enkel voor de minderheden die iets doen met dat geloof en veelal in een verkeerd daglicht worden gezet."
Geen idee wat je hiermee bedoelt, maar om terug te keren naar het onderwerp van de discussie: toon dan maar aan, dat Wilders fascist is.
Ondernemer | 12-11-10 | 11:47
Je bedoelt dat stukje over relevant leeftijdsverschil?
Heb het trouwens gevonden elders, de dames waren 17.
@ yurp | 12-11-10 | 11:46
Het ging niet zozeer over de islam alswel over het feit dat Ondernemer het regelmatig opneemt voor de islam, althans voor aanhangers van die religideologie, wat mij in tegenspraak lijkt met de verwerping van iemand anders om het vermeend fascistische karakter van zijn standpunten. Of je bent tegen fascisme of niet, maar niet de ene keer wel en de andere keer niet. Dan wordt het een gelegenheidsargument. Maar inmiddels heeft Ondernemer aangegeven dat hij de islam ook niet ziet zitten, als ik het even vrij mag interpreteren, dus dan is zijn argumentatie bij nader inzien toch weer voldoende consequent. Blijft natuurlijk over, dat Wilders fascistisch noemen op niets is gebaseerd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8194459/__Lucassen_in_ontuchtzaak__Sp...
Quote:
Enkele slachtoffers in de zaak, die in een tijd de bijnaam 'Spermelo' kreeg, maakten het misbruik openbaar en vertelden hun diploma te hebben gehaald door toe te geven aan seksuele handelingen.
Hij was dus ook nog een viezerik die ontucht pleegde , vanuit een machtspositie, met minderjarige meisjes.
erickvandijk | 12-11-10 | 11:12
Inderdaad afschuwelijk. Stelt u zich eens voor dat er mensen zijn die zo iemand tot hun profeet hebben bestempeld.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 11:4
Autoritaire structuur met een dictator aan het hoofd -> Fascisme
Volledige controle over de maatschappij ->Fascisme
Extreem nationalistisch -> Fascisme
Afzetten tegen de elite en minderheden ->Fascisme
Apelleren aan de een-vol gedachte -> Fascisme
Verheerlijken van gebruik geweld (we sturen het leger naar Gouda!) -> Fascisme
-
Waar rook is is vuur weet u.
E-fm68 | 12-11-10 | 11:51
U heeft recht. Ik heb te snel of vooringenomen gelezen. Werd idd alleen gesproken over een leeftijdverschil
Waar rook is is vuur weet u.
Ondernemer | 12-11-10 | 11:55
Waarom was u ook alweer ontmaskerd als racist?
Sanglier | 12-11-10 | 11:55
Snel de aandacht afleiden van een ontuchtplegende PVV-er? Kun je vandaag niet aandragen dat hij immers niet veroordeeld is? Gewoon snel over iets anders beginnen als je geen enkel argument meer hebt om Lucassen te verdedigen, typisch.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 11:52
dat is zijn mening en ik neem dat hij daar vrij in is, toch?
Sanglier | 12-11-10 | 12:00
Waarom probeer je wanhopig de aandacht af te leiden van meneer Lucassen? Vind je het zo'n aardige peer of kun je het niet hebben dat óók PVV-ers de fout in kunnen gaan?
Waarom probeer je wanhopig de aandacht af te leiden van meneer Lucassen? Vind je het zo'n aardige peer of kun je het niet hebben dat óók PVV-ers de fout in kunnen gaan?
yurp | 12-11-10 | 12:05
Mijn mening over Lucassen heb ik al gegeven, voor u nog een keertje: Als hij een strafblad heeft hoort hij niet in de Tweede Kamer thuis, ook al is er geen wet die verbiedt dat mensen met een veroordeling in het parlement werken.
De hypocrisie die de vele maanaanbidders hier etaleren is interessant, zij aanbidden een pedofiel als profeet en tegelijkertijd veroordelen zij Lucassen.
@ Ondernemer | 12-11-10 | 11:55
Waar rook is, is rook. Of er vuur is, moet eerst maar eens worden onderzocht en mocht het worden aangetroffen, moet nog worden vastgesteld wat er dan brand, want het ene vuur is het andere niet.
Fascisme is anti-democratisch in zijn machtsstreven; dat is de PVV niet. Het gaat niet om de partijstructuur.
De PVV streeft, voorzover ik heb begrepen, geen algehele contrôle over de maatschappij na.
De PVV is nationalistisch, niet extreem nationalistisch.
Afzetten tegen elites is niet per definitie fascistisch. Voorts is de PVV niet tegen minderheden, maar tegen bepaalde vormen van gedrag. Dat die vormen van gedrag zich vooral voordoen bij leden van een bepaalde minderheid, ligt natuurlijk neit aan de PVV.
Voor iedere partij is het 'eigen volk' het uitgangspunt en de legitimatie van hun bestaan.
De suggestie om het leger in te zetten in een specifieke situatie waarin de politie de problemen niet meer leek aan te kunnen, valt niet als 'verheerlijking van geweld' te classificeren. Dan zou voor ieder probleem het gebruik van geweld moeten worden toegejuicht en zelfs jij kunt niet beweren dat de PVV dat doet.
Wilders realiseert zich waarschijnlijk dat de meerderheid van het rechtse kabinet weg is als Lucassen een Wildersje doet (uit de fractie stappen maar je zetel behouden).
Dus drinkt Wilders een lekker kopje thee met Lucassen.
@erickvandijk | 12-11-10 | 11:15
Hij heeft ontucht gepleegd met ondergeschikte militairen, niet met minderjarigen.
@ yurp | 12-11-10 | 12:03
Daar is hij inderdaad vrij in. Vanwaar deze vraag?
Sanglier | 12-11-10 | 12:10
Ik weet niet hoeveel moslims hier zitten maar als ik er eentje zou zijn zou ik ook iedere mogelijkheid om de PVV te beschadigen aanpakken. Dat lijkt me een zinnige strategie als moslim persoonlijk. Maar dat terzijde, hypocrisie is niemand blijkbaar vreemd want bij Wijnand Duyvendak kan ik me herinneren dat geen enkele PVV aanhanger vondt dat hij slechts bij het bezit van een strafblad de Kamer uit zou moeten. Die moest dacht ik aan de hoogste boom omdat hij zou hebben ingebroken bij een ministerie..
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 12:13
retorisch m'n waarde, retorisch..
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 12:11
De partijstructuur is toch over het algemeen een afspiegeling van het gedachtegoed van een partij. En zo kunnen we uren op elkaars punten gaan inhakken. Helaas laat fascisme niet te makkelijk vangen in 1 definitie. Neemt niet weg dat ik de associaties die ik ermee heb, allemaal terugzie in die ene persoon. Een cassandra syndroom zal me bespaard blijven want ik ben niet de enige dunkt me.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 12:11
De PVV gaat best ver hoor in hun wens naar controle: de media, de rechterlijke macht, alles moet worden gepurgeerd van linkse invloeden. Linkse journalisten mogen (figuurlijk?) de neus afgehakt worden en rechters die een oordeel vellen waar de PVV het niet mee eens is moeten opstappen. Een wens naar macht over de media en de rechterlijke macht klinkt me best totalitair in de oren want daarmee beheers je zo'n beetje alles.
Ik weet niet hoeveel moslims hier zitten maar als ik er eentje zou zijn zou ik ook iedere mogelijkheid om de PVV te beschadigen aanpakken.
yurp | 12-11-10 | 12:16
Dat is kenmerkend voor uw kortzichtigheid. Hardwerkende moslims zijn het gezeik met parasiterende en criminele moslims meer dan zat.
scheten-wapper | 12-11-10 | 12:11
Lucassen heeft het kabinet bij de ballen?
Sanglier | 12-11-10 | 12:22
U kunt daaraan toevoegen: parasiterende en criminele tokkies.
U kunt daaraan toevoegen: parasiterende en criminele tokkies.
Ondernemer | 12-11-10 | 12:24
En racisten zoals u....
Sanglier | 12-11-10 | 12:26
Ik ben aangenaam verrast over het gemak waarmee u meerlettergrepige woorden zo snel kunt produceren en ook nog in de juiste volgorde weet te zetten. Chapeau! Hebben al die jaargangen Okkie, Jippe en Taptoe u toch nog iets opgeleverd. En nu graag een constructieve bijdrage van uw kant.
@yurp | 12-11-10 | 12:22
Min of meer wel.
Toen Ferrier en Koppejan kritisch waren eiste Wilders opheldering.
Ik ben benieuwd of Mark Rutte zijn zorgen al heeft kenbaar gemaakt. Want het feit dat Wilders na een hele nacht overleg nog niets kan zeggen maakt wel duidelijk dat Lucassen niet zomaar opstapt.
Wilders realiseert zich waarschijnlijk dat de meerderheid van het rechtse kabinet weg is als Lucassen een Wildersje doet.
Scheten-wapper | 12-11-10 | 12:11
En als hij hem laat zitten kost hem dat geheid aanhang. Diverse kiezers nemen hem dan niet meer serieus.
Ondernemer | 12-11-10 | 12:28
Uw gekronkel verbaast mij niet, racisten hebben reden om zich te schamen en om onder exposure uit te komen. Waar heb ik u ook alweer als racist ontmaskerd? Oh ja, het was hier: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/10/boe_tegen_voorstel...
@Sanglier | 12-11-10 | 12:22
Dat weet u uit gesprekken met desbetreffende moslims? Ik denk dat hardwerkende moslims het met bepaalde maatregelen van de PVV wel eens zijn. Tuig moet aangepakt worden. Kopvoddentaks, koranverbod, verbod op islamitsche scholen, verbod op nieuwe moskeeen etc. lijken me echter geen enkele moslim aan te spreken, ook niet de hardwerkenden.
yurp | 12-11-10 | 12:33
In elk geval zou ik liever een hardwerkende moslim als buurman hebben dan meneer Lucassen.
Dat weet u uit gesprekken met desbetreffende moslims?
yurp | 12-11-10 | 12:33
Ja.
@Sanglier | 12-11-10 | 12:33
Hmm, volgens mij snapte je daar het verschil niet tussen biologisch determinisme en racisme. Lees hier wat meer over Cesare Lombroso:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cesare_Lombroso
kun je daarna weer verder praten.
@Sanglier | 12-11-10 | 12:38
Zoals ik al zei, ik kan me goed voorstellen dat ze het gezeik met parasiterende en criminele moslims zat zijn. Dat ze het eens zijn met een kopvoddentaks oid niet. Kwam het in de gesprekken naar voren dat ze het daar mee eens zijn?
yurp | 12-11-10 | 12:38
Biologisch determinisme met als doel karaktereigenschappen van mensen te bepalen valt onder de noemer biologisch racisme.
Kwam het in de gesprekken naar voren dat ze het daar mee eens zijn?
yurp | 12-11-10 | 12:41
Waar wilt u heen? Ik schreef dat hardwerkende moslims het gezeik met parasiterende en criminele moslims meer dan zat zijn.
Sanglier | 12-11-10 | 12:45
Racisten hebben gebruikt gemaakt van biologisch determinisme hetgeen resulteerde in biologisch racisme. Dit maakt biologisch determinisme nog niet racistisch. Als je zegt dat iemand met ogen dicht bijeen of een haakneus crimineel zal zijn zegt dit niets over ras, ze kunnen immers beide blank zijn. Het werk van Lombroso ging ook niet helemaal niet over ras.
Sanglier | 12-11-10 | 12:48
En ik zei dat ze dan nog niet perse sympathiek tegenover de PVV hoeven te staan.
Lucassen had gisteren al op staande voet uit de fractie gegooid moeten worden: Nog niet eens wegens het destijdse vonnis zèlf, maar wegens liegen c.q. verzwijgen van de waarheid tegenover de PVV-kandidatencommissie:
Ik neem het Geert kwalijk dat hij Lucassen er nog niet uit heeft gegooid: Gaarne duidelijkheid vóór alles !
De enige wèrkelijke schim van een excuus is dat zodra Lucassen uit de fractie is gezet, Wilders hem niet meer kan toespreken als fractieleider: Geert is dan gewoon een collega-kamerlid van Lucassen, en heeft geen enkele macht meer over hem:
Dàt kan onwenselijk zijn in een situatie die als enige rechtmatige uitkomst slechts kan eindigen met het teruggeven door Lucassen van zijn kamerzetel aan de PVV-fractie ...
Dus we wachten de uitkomst van deze gesprekken nog even af, maar tot dusver ben ik, die niet alle ins- en outs hiervan kent, wèl teleurgesteld ...
prachtig om te zien dat sanglier hier in zn eentje de pvv probeert te verdedigen, terwijl hij al in zn achterhoofd weet dat het een zinkend schip is met een lading criminelen aan boord.
Sanglier | 12-11-10 | 12:33
Aha, ik snap het weer. U noemt mij racist omdat ik een PVV-er vergeleken heb met een aantal Lombroso kenmerken. En omdat ik nu Wilders een fascist noem, denkt u dat te moeten herhalen. Nuttig.
Als je zegt dat iemand met ogen dicht bijeen of een haakneus crimineel zal zijn zegt dit niets over ras, ze kunnen immers beide blank zijn.
yurp | 12-11-10 | 12:52
Het zegt wel iets over de racist.
Nuttig.
Ondernemer | 12-11-10 | 13:22
Ach, misschien zet het u aan het denken. Je weet maar nooit.
@ Ondernemer | 12-11-10 | 12:19
Dan zou je ook kunnen concluderen, dat Wilders een praktische benadering voorstaat.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 13:33
De praktische benadering is het handelsmertk van de populist ;-)
Ik ben trouwens weg. Wat afspraken en heb het gevoel dat ik deze discussie al ken.
grt
De screening bij de PVV is waardeloos gebleken. Blijkt er toch weer zo'n randfiguur doorheen te zijn gekomen. Met bewezen ontucht is een grens bereikt. Die vent moet weg. Helaas betekent dat nogal wat. Want als deze sociopaat vertrekt is het kabinet Rutte zijn meerderheid in de Kamer kwijt. Geert gaat door diepe dalen. Hij moet kiezen tussen twee kwaden. Of Lucassen eruit schoppen en het kabinet benadelen of doorgaan met dit figuur en imagoschade lijden.
@ yurp | 12-11-10 | 12:21
Dat lijkt mij een enigszins arglistige benadering. Het gaat er Wilders immer niet om, dat hij resp. zijn partij de contrôle over media en rechterlijke macht en dergelijke verkrijgt, maar dat de door hem geconstateerde contrôle van politiek links daarover wordt doorbroken of liefst afgebroken. Als de contrôle over deze 'instituten' een teken van fascisme zou zijn, zou je dat fascisme links moeten tegenwerpen, niet degene die deze situatie wil opheffen.
@ Ondernemer | 12-11-10 | 13:36
Kijk eens aan: nog een pluspunt voor populisme.
Populisme is de ruggegraat van democratie.
Sanglier | 12-11-10 | 13:26
Dat is niet eens een argument. Het is echt onmogelijk voor je om toe te geven dat je ook maar eventueel fout zou kunnen zitten. Je argument om Ondernemer een racist te noemen was niet juist, geef dat nou gewoon toe. Als hij echt een racist is kun je hem daar vast een andere keer wel op betrappen. Cut your losses and move on.
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 13:39
In het PVV verkiezingsprogramma staat anders onomwonden: "De Partij voor de Vrijheid wil de vrijheid van rechters aan banden leggen." Ik vind het nogal wat om dat te zeggen. Een politieke partij kan wellicht het raamwerk voor rechters veranderen door het wetboek aan te passen maar een rechter moet in ALLE vrijheid zijn functie uitvoeren of hij nu D'66 of PVV stemt.
Ik ga er vanuit dat de dames om kwestie vrijwillig seks hebben gehad. Beetje vervelend om hier iemand over plat te walsen. De voorvallen in de kloosters en de kerken met kleine jongentjes noem ik pas ontucht.
anthonius173 | 12-11-10 | 14:55
Niet bepaald, de dames moesten dit doen om het diploma te halen volgens hun aangifte. Ergens in de brei boven staat een linkje naar de televaag.
Dat is niet eens een argument.
yurp | 12-11-10 | 14:20
Omdat u dat beweert? Laat u even goed nakijken.
anthonius173 | 12-11-10 | 14:55
Deze dus voor wat het waard is:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8194459/__Lucassen_in_ontuchtzaak__Sp...
Dat iemand, die zegt dat mensen met bijvoorbeeld kleine oogjes of grote oren crimineel zijn, volgens jou een racist is, is geen argument. Het is slechts een herhaling van je eerdere standpunt. Dat snap je zelf toch ook wel. Dat is niet omdat ik dat beweer, dat is omdat de regels van de retorica dat zeggen. Een argument: "Wat aangevoerd wordt om een stelling te bewijzen of te ontkrachten" Een herhaling van de stelling is dus geen argument.
Ah, zo kwam ik op minderjarig! Wist dat ik het ergens gelezen had:
-
ERMELO - Het was een geruchtmakende ontuchtzaak, die zich afspeelde bij het Schoolbataljon in Ermelo in 2002. Tien militairen, waaronder PVV-Kamerlid Eric Lucassen, zo bleek gisteren, raakten in opspraak om misbruik van minderjarige meisjes. De straffen waren relatief mild: enkele weken cel en een boete van een paar honderd euro.
yurp | 12-11-10 | 15:20
De racist stelde in algemene zin dat persoonlijkheidskenmerken kunnen worden afgelezen aan uiterlijke kenmerken. Dan gaat het over dicht bijeen staande ogen, hoge jukbeenderen, lange neuzen, spleetogen, brede kaken, lage voorhoofdjes, schedelomvang, etcetera. Er zijn etnische groepen waarin bepaalde kenmerken vaak voorkomen. Moet ik u nu nog gaan uitleggen dat het hier naar racisme stinkt?
Wist dat ik het ergens gelezen had:
Ondernemer | 12-11-10 | 15:30
Weet u dan ook of die informatie klopt? Is uw voorhoofd niet te laag om zoiets te beoordelen?
Brede kaken, Diepliggende ogen, Doorlopende wenkbrauwen, Asymmetrisch gezicht, Hoge jukbeenderen, Afwijkende oren, Haviksneus. Dit zijn de zaken die Ondernemer noemde. Het is gewoon een oplepeling van kenmerken van Lombroso en zijn geen van allen 'rasspecifiek', de spleetogen verzin je zelf. Aan de hand hiervan specifiek kun je iemand geen racist noemen.
@ yurp | 12-11-10 | 14:31
Kom op nou, effe serieus! Dat gaat om de vrijheid die rechters hebben in de strafmaatbepaling. Die wil de PVV aan banden leggen, bijvoorbeeld door het instellen van minimumstraffen voor bepaalde delicten, zodat daders van deze delicten niet meer wegkomen met straffen waarvan de PVV vindt, dat die veel te licht zijn. Wat je daar verder ook van vindt, dat heeft natuurlijk niets te maken met het verwerven van totale contrôle over de rechterlijke macht.
Dit wekt op mij sterk de indruk dat jij erg geforceerd alles van de PVV zo negatief mogelijk uitlegt om jouw vooraf ingenomen standpunt over deze partij te steunen.
Sanglier | 12-11-10 | 15:32
Weet u: het merendeel van de hedendaagse wetenschap bestaat tegenwoordig uit analyse van statistische gegevens (lies, damn lies and statistics). Dat ik rijker ben omdat mijn ringvinger langer is dan mijn wijsvinger, dat soort onderzoek.
Als Lombroso zijn conclusies vandaag had getrokken, was eea als gesneden koek geaccepteerd. Begrijp dan ook niet wat u dwars zit. Neukt u wel genoeg?
ZonderNaam | 11-11-10 | 23:37
nou, op zich is er iets voor te zeggen, maar "wiens brood men eet, diens woord men spreekt". En zeker gezien de PVV zich zo druk maakt om loyaliteit die af zou hangen van een paspoort (wat natuurlijk niets zegt), is het wel vreemd dat ze zo geheimzinnig doen over waar het geld vandaan komt.
Weet niet precies hoe de vork in de steel zit, maar heb genoeg gehoord om hem in ieder geval uit de partij te zetten. Maar ja, moet zo rasflikker wel z'n zetel willen opgeven. Die 76 hebben we nodig. Gewoon een hondendrol voor z'n deur leggen totdat hij opgeeft.
anthonius173 | 12-11-10 | 14:55
er zijn genoeg pedo's die er echt van overtuigd zijn dat de slachtoffertjes vrijwillig sex wilden hebben, en dan doel ik niet op jongens van 25 met meisje van 15
En dit soort figuren hebben wij in de politek! Ik vraag me af of de helft van Nederland wel eens heeft nagedacht, voordat hij/zij een kruisje zette.
kasplant | 12-11-10 | 16:41
volgende bericht:
Geert W. verdacht van vandalisme en intimidatie nadat er een geblondeerde haar en een plas urine in de brievenbus van E. Lucassen is aangetroffen. :P
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 16:07
Och, soms zet ik dingen wel eens wat steviger aan om mensen te dwingen hun mening nog eens goed door te lichten ;) Je hebt gelijk dat ik dit wat negatiever neerzette dan je uit het verkiezingsprogramma kunt halen. Mijn mening over de PVV is echt niet zó negatief hoor, soms is het gewoon leuk om even wat tegengas te geven ;)
@ yurp | 12-11-10 | 16:52
Het grappige is dat mijn mening over de PVV negatiever is dan je uit mijn posts bij dit artikel zou kunnen opmaken. ;-)
Kelele Nyingi | 12-11-10 | 16:55
Ik vond je inderdaad nooit zo'n PVV discipel.
@swift1.6 | 12-11-10 | 16:43
van pedo's weet ik niks, maar het ging hier om een zaak van volwassen vrouwen en mannen. De reden waarom het niet mocht is omdat er een gezagsverhouding bestond: u weet wel, dezelfde reden waarom onze minister van defensie mocht vertrekken. Verschil is dat hij gewoon weg mocht en wachtgeld krijgt en Lucassen een week detentie kreeg.
Die ontuchtzaak til ik dan ook niet zo zwaar aan, die bedreigingen echter wel.
@nance | 12-11-10 | 17:35
Meisjes van 17 worden niet als volwassen vrouwen gezien meestal. Het is meer als de leraar die een leerlinge neukt. Het is in het geheel niet zoals Jack de Vries die als 'werkgever' een verhouding had met een volwassen adjudante. De meisjes in kwestie moesten seksuele handelingen verrichten om hun diploma te krijgen. Als je daar het verschil niet tussen ziet...
[Meisjes van 17 worden niet als volwassen vrouwen gezien meestal.]
yurp | 12-11-10 | 17:42
Veel meiden van 17 lentes jong, voelen zich al wel een hele dame. Biedt er maar weerstand aan.
nb.http://www.onzetaal.nl/advies/weerstand.php
Geert Wilders kan niet zoveel doe tegen deze man. Hij kan hem inderdaad uit de fractie zetten, maar niet uit de Kamer. Ieder lid van de Kamer wordt individueel gekozen als volksvertegenwoordiger, niet zozeer voor een partij.
Dus Geert heeft twee opties:
1) Deze man te vriend houden en de boel proberen te sussen zodat ze w.t.b. het gedoogakkoord altijd een meerderheid houden.
2) Deze man uit de fractie zetten, zodat Lucassen in zijn eentje door gaat in de Kamer en de meerderheid bij de gedoogplannetjes wegvalt (75 zetels in dat geval)
Wilders, succes dermee jongen.
Das toch die hyperactieve kok?
kwajtsnet | 12-11-10 | 17:48
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, dat doe ik echt wel. Maar net zoals leraren moet je gewoon met je vingers van het jonge grut afblijven en al helemaal geen seks ruilen voor goede cijfers of een diploma.
Laat je niet gek maken Geert, ze willen je op alles pakken! Het is jij tegen de rest. Bel gewoon de Mossad, ze cleanen die Lucassen wel even. Hij is gewoon een mol van de linkse lobby!
@kwajtsnet:
Het gaat daarmee ook niet zozeer om de leeftijd (natuurlijk ook wel, maar aangezien het ook volwassen vrouwen kunnen zijn) maar vooral om de gezagsverhouding.
Iemand in zijn positie mag dit soort contact niet aangaan, ook al zou de ondergeschikte het zelf ook willen. Dit omdat het voor de buitenwereld en voor zichzelf, en voor de ondergeschikte niet duidelijk is of kan zijn wanneer het gaat om dit soort contact vanwege de persoon zelf, of vanwege de machtsverhouding.
Dit ter voorkoming dat leerlingen sexuele avances van iemand waar ze ondergeschikt aan zijn niet durven af te wijzen omdat ze bang zijn voor andere gevolgen.
-
Dus het gaat niet zozeer erom of iemand (in de positie van Lucassen destijds) bewust misbruik maakt van zijn positie of niet. Het gaat erom, om die misbruik van die positie geheel te verkomen en daarom is dit gewoon absoluut verboden bij dit soort situaties.
en zijn geen van allen 'rasspecifiek', de spleetogen verzin je zelf. Aan de hand hiervan specifiek kun je iemand geen racist noemen.
yurp | 12-11-10 | 15:45
Lombroso is de man van schedelmetingen. Toekennen van karakter eigenschappen aan uiterlijke kenmerken stinkt naar racisme.
Als Lombroso zijn conclusies vandaag had getrokken, was eea als gesneden koek geaccepteerd.
Ondernemer | 12-11-10 | 16:10
Ja, geaccepteerd door racisten. Lombroso zijn theorie is achterhaald. U stinkt.
Als Lombroso zijn conclusies vandaag had getrokken, was eea als gesneden koek geaccepteerd.
Ondernemer | 12-11-10 | 16:10
Ja, geaccepteerd door racisten. Lombroso zijn theorie is achterhaald. U stinkt.
nance | 12-11-10 | 17:35
wat ik wil aangeven, is dat vrijwillig een ruim begrip is. Niet alle misbruikte kinderen worden aan stukken gescheurd of doen iets "tegen hun wil", dat wil zeggen, ze worden net met het mes op de keel gedwongen. Zo is dat ook bij sex met ondergeschikten.
Achja, in een ander licht, is er alsnog de Pedopartij gekomen die we nooit wilden in Nederland. Het is maar wat het je waard is.
Sanglier | 12-11-10 | 18:07
Schedelmetingen hebben door racisten de stank gekregen die ze hebben. Lombroso zelf heeft hier nooit aan bijgedragen. Hij was eerder een vroeg voorbeeld van de nature kant van de nature vs. nurture discussie. Hij had natuurlijk geen gelijk maar zijn ideeen waren niet racistisch an sich. Ze konden daar echter wel voor misbruikt worden.
Ik denk dat er honderdduizend gescheiden vrouwen in nederland rondrennen die achteraf spijt hebben van sex met hun ex. En dat telt ook voor mannen.
Maar ach het betreft een PVV-er. Dus aan de schandpaal met hem. Nieuwe verkiezingen moeten er komen. Dan kan de ex-elite weer verder prutsen. Denken ze. Alleen zou het dan wel eens helemaal anders kunnen gaan. Stel de PVV krijgt opeens veel meer stemmen...
@ yurp | 12-11-10 | 17:03
Ik heb er geen enkele moeite mee als de PVV tot de grond toe wordt afgebrand, mits dit gebeurt op basis van reële argumenten. Er valt genoeg kritiek te leveren op Geert Wilders en de PVV, en bij gelegenheid lever ik die ook, maar dat ze fascistisch of racistisch zijn, lijkt me niet.
in elk geval geen kamerlid waardig, opdonderen zonder wachtgeld en voor Geert: doe vooral nogeens het huiswerk over
Heerlijk dit! http://bit.ly/bLaS2w
hopelijk neemt ie zetel mee lach me kapot :D
@ Sanglier | 12-11-10 | 18:07
Het onderzoek van Lombroso was niet wezenlijk anders dan hedendaags onderzoek om vast te stellen of bepaalde eigenschappen, zoals criminaliteit, genetisch worden bepaald. In het geval van de schedelmetingen en andere uiterlijke kenmerken is onomstotelijk komen vast te staan, dat er geen verband is met iemands karaktertrekken en dat dus niet op basis van iemands uiterlijk gevolgtrekkingen over zijn karakter zijn te maken. Pas wanneer iemand met dergelijke zaken aan de haal gaat om zijn à priori racistische visie te ondersteunen, is sprake van racisme, maar dan nog komt dat niet voort uit het onderzoek à la Lombroso, maar wordt dergelijk onderzoek - ten onrechte! - gebruikt om de racistische visie te onderbouwen.
Een machtswellusteling zoals zovelen.
Waarom verbaasd het me niet dat hij een PVV-er is...
Gelukkig heeft ie geen dubbel paspoort, anders zou je hem nog van dubbele moraal kunnen betichten...
@E-fm68 | 12-11-10 | 15:09
Oke.....schaakmat. Dumpen dan maar. Je hebt gelijk.
@ Denk_ff_na_lutzer | 12-11-10 | 18:48
Ja, man. Ik ga straks lekker stappen in mijn thuisstad.
Dan kijk ik wel goed uit voor PVV-ers, die zijn toch ZO vervelend. Elk leuk weekend wordt verkloot door PVV-ers. Die zijn dan ook de #1 reden dat ik niet meer ongewapend kan gaan stappen.
Kijk maar uit voor die gasten, ze verpesten het voor iedereen.