*

Werkgevers zijn milieuclubs zat

Werkgevers zijn milieuclubs zat

VNO-NCW is helemaal klaar met de Nederlandse milieuclubs. De werkgeversorganisatie is niet te spreken over de houding van Milieufederatie Zuid-Holland in het overleg over de aanleg van de A4 Midden-Delfland.De Milieuclub stapte onlangs uit het overleg, tot grote woede van de werkgevers. MZH kreeg vorig jaar maar liefst 877.000 euro belastinggeld op haar rekening bijgestort. 'Bizar', meent VNO-NCW, dat heeft uitgerekend dat dergelijke clubs voor 85 procent door overheidsgeld overeind gehouden worden. 'De overheid financiert zo haar eigen weerstand.'

Wat Bert Mooren van VNO-NCW West nog het meest steekt, is dat alle eisen van MZH al waren ingewilligd. De onderhandelingen blijken nu dan ook een wassen neus. 'Quasi-overleg', zo stelt Moorene. 'MZH wil geen verantwoordelijkheid nemen voor welk compromis dan ook. Prima, maar houd dan je eigen broek op.'

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

Spits Redactie | 03-12-10 | 15:29 | 37 reacties

Reacties

Volledig mee eens.
Weggelopen van de onderhandelingstafel is wat mij betreft einde subsidie.

  • Prins_Bernhard
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:32
  • |
  • Quote
  • |

Deaud moeten ze

  • Tobi
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:33
  • |
  • Quote
  • |

"Dit doen wij enerzijds door er als een horzel voor te zorgen dat onderwerpen worden geagendeerd..."

dure horzel...877.000 euri, maar ja die vliegen wel eens weg.

  • Causa Sui
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:40
  • |
  • Quote
  • |

Afschaffen subsidies voor dat soort clubs. Kun je beter op bezuinigen dan op cultuur.

  • herc
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:41
  • |
  • Quote
  • |

Ja want werkgevers willen naar hartelust het milieu vervuilen om hun zakken te vullen.

  • volksmenner
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:42
  • |
  • Quote
  • |

http://www.milieufederatie.nl/images/mfzh/documenten/visiedocument_2010.pdf
schimmig clubje, normaal staat de auteur toch onder een stukje tekst, hier maar 1 naam, F. de Jong, waarvan er dertien in een dozijn zitten en verder vind ik geen namen, nergens, maar ja, wellicht zoek ik niet goed genoeg..op de sites zie ik ook al geen namen.

  • Causa Sui
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:45
  • |
  • Quote
  • |

@volksmenner | 03-12-10 | 14:42
Ga toch weg. Het gaat beter dan ooit met het milieu. 30 jaar geleden was het goor en nu is het veel schoner. De milieuclubs hebben er decennia over gedaan om tot in Den Haag te komen en nu ze er zitten strooien ze kwistig met geld. Terwijl er inmiddels veel minder te doen is voor die clubs. Werkschuw tuig met een zinloze bezigheid. Kan voor 80% worden opgedoekt.

  • Allemaal
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:47
  • |
  • Quote
  • |

Sambal bij?

  • Hans6263
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:47
  • |
  • Quote
  • |

Causa Sui | 03-12-10 | 14:45

hier een mooi artikel over de schimmigheid van die clubjes:

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12525

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:50
  • |
  • Quote
  • |

volksmenner | 03-12-10 | 14:42

Als er via democratische weg voor een bepaald plan gekozen is lijkt het me raar dat een door belastingcenten overeind gehouden club dat gaat lopen tegenwerken.

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:52
  • |
  • Quote
  • |

Weet je wie ook bij zo'n clubje hoorde?
Hint: zit vast voor een politieke moord.

  • vagehond
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:52
  • |
  • Quote
  • |

Prins_Bernhard | 03-12-10 | 14:32

ze hadden uberhaupt niks te zoeken aan die hele onderhandelingstafel, dat stelletje milieu-extremisten. Zelfbenoemd adviesorgaan waar niemand op zit te wachten, dat is het. Maar als je ze negeert gaan ze de boel traineren als een stel verongelijkte kinderen.

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:53
  • |
  • Quote
  • |

herc | 03-12-10 | 14:41
Deze soort clubs lijken ook wel bij onze cultuur te horen, de linkse cultuur dan wel te verstaan.

  • stelmar56
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 15:57
  • |
  • Quote
  • |

yurp | 03-12-10 | 14:50
ah, ff insecticide aanschaffen. Stuk goedkoper dan subsidie.

  • Causa Sui
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:03
  • |
  • Quote
  • |

Causa Sui | 03-12-10 | 15:03

Af laten zinken in de Noordzee, ook een optie. Met z'n allen op een roestige lekke schuit die we IJmuiden uitslepen en dan loslaten.

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:09
  • |
  • Quote
  • |

Niet alleen de werkgevers zijn de milieuclubs zat.
Kijk, op zich is er niets mis om oog te hebben voor natuur, dier en het milieu maar ze zijn zo verdomde drammerig.

  • Boomschade
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:14
  • |
  • Quote
  • |

Causa Sui | 03-12-10 | 14:45
ff zoeken
http://www1.milieudefensie.nl/verkeer/nieuws3/sticky-poster-laat-zien-ho...
-
http://nl.linkedin.com/in/hansberkhuizen
-
http://www.org-id.org/organisatie/projecten.php
-
Heeft nog nooit normaal gewerkt (sorry hardwerkende ambtenaren) en vreet nog steeds uit de subsidiepot.

  • Boomschade
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:19
  • |
  • Quote
  • |

Milieufederaties zijn alleen maar een middel van links om "rechtse" projecten tegen te houden.
Het gaat allang niet meer om het milieu maar er spelen bijna altijd politieke motieven mee.
Rechts wil uitbreiding links dwarsboomt met milieuregelgeving.
En als ze hun zin niet krijgen gaan ze over tot vernieling zie HSL
Dankzij de milieumaffia ook nog 1/3 duurder.
Hoeveel mensen moeten jaren lang files tolereren alleen omdat een handjevol idioten onze vooruitgang tegenhoud?

  • TiSNiX
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:22
  • |
  • Quote
  • |

Eruit met die linkse milieu terroristen! Leve de vervuiling en het grote geld!

  • bigs
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:28
  • |
  • Quote
  • |

@yurp | 03-12-10 | 15:09
Mooi gezegd mijn waarde. En nog milieubewust ook. Kan daar mooi een nieuw rif op groeien. Of in ieder geval een mooie populatie vissen een schuilplaats vinden.

  • Deus-ex-Machina
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:30
  • |
  • Quote
  • |

Deus-ex-Machina | 03-12-10 | 15:30

En paling kan in hun oogkassen gaan wonen. Gaat het palingbestand er ook op vooruit ;)

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:34
  • |
  • Quote
  • |

@ yurp | 03-12-10 | 14:50:

Lees ook eens het artikel wat daaronder staat over de milieubewuste Groen Links!

http://hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12524

  • A. De Bree
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:47
  • |
  • Quote
  • |

VNO-NCW hoopt op de golven van de verrechtsing korte metten te maken met een van de weinige clubs die hen - met wettige middelen! - dwingt tot verantwoord beleid. Dat het resultaat VNO-NCW vaak niet aan staat, heeft er vooral mee te maken, dat ze niet altijd haar zin krijgt en regelmatig (meer) moet investeren in noodzakelijke aanpassingen ten behoeve van het milieu. Als het aan VNO-NCW zou liggen, zouden ze met helemaal niets en niemand rekening houden bij het najagen van macht en bezit.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 16:49
  • |
  • Quote
  • |

Kelele Nyingi | 03-12-10 | 15:49

Kan best zijn maar de bedragen die ongecontroleerd naar dit soort boe-roep clubjes gaan zijn waanzinnig. Daarnaast is het vreemd dat dit soort belangenclubjes zo'n dikke vinger in de pap van overheden heeft. Ongecontroleerde, niet gekozen clubs dwingelandjes die het beleid sterk beinvloeden. Belangengroeperingen ok, maar niet met het soort macht dat deze eco-extremisten hebben.

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 17:03
  • |
  • Quote
  • |

Boomschade | 03-12-10 | 15:19
Hij kan dan ook niet spellen;
hoofs afdeling energiesector

  • Causa Sui
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 17:04
  • |
  • Quote
  • |

Milieuclubs zijn nergens goed voor, zelfs niet voor het milieu.

  • FreshClash
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 17:07
  • |
  • Quote
  • |

Hans Berkhuizen’s Interests:
management, writing novels/romans, aquarium, reisleiding
.....
Een analfabeet die je inderdaad direct aanneemt..
Wat is uw interesse? Aquarium!!!!
Pardon? Aaa-qua-ri-uhmmm!!
owwkee...zwemt u rustig verder, daar is het toilet, linksaf ja.

  • Causa Sui
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 17:09
  • |
  • Quote
  • |

A. De Bree | 03-12-10 | 15:47

Ik vind de jacht op El Fassed voorlopig nog een sterk aluhoedjes gehalte hebben waar met veel moeite wordt getracht iets over de man te vinden. Electronic Intifada doet niks echt verkeerd, hooguit nieuws en blogs brengen vanuit een Palestijns standpunt. De beschuldiging dat hij oprichter zou zijn van Al- Awda kwam via Twitter en heb ik persoonlijk nog niet bevestigd gezien en het IMRA verhaal wordt door hem ontkend en is ook behoorlijk rammelig. En inderdaad, het stuk in de Iran Daily is integraal overgenomen van Electronic Intifada. Er mogen van mij wel wat overtuigender bewijzen worden neergelegd voordat ik deze man veroordeel. Het is nu nog allemaal wat vergezocht. Ik wacht even wat meer nieuws af.

  • yurp
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 17:11
  • |
  • Quote
  • |

@ yurp | 03-12-10 | 16:03
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt nu eenmaal zulke organisaties nodig, waarin mensen zitten die passie hebben voor dit werk en die niet door overheid of bedrijfsleven worden beheerst, maar zich zuiver hard maken en kunnen maken voor het belang van een specifiek aspect dat anders geen spreekbuis heeft, zoals het milieu. Het opheffen of monddood maken van zulke clubs heeft volgens mij per saldo meer nadelen dan voordelen.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 18:01
  • |
  • Quote
  • |

Hilarish dat de belastingbetaler deze linkse lutsers aan het werk houdt

  • Ma_Se_Poes
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 18:17
  • |
  • Quote
  • |

Schaf de werkgevers af, dan zijn de milieuclubs ook niet meer nodig.

  • clara de k.
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 18:20
  • |
  • Quote
  • |

en wij zijn ze ook zat

  • Hollandseklompen
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 18:24
  • |
  • Quote
  • |

VNO-NCW: dat is pas een extremistische club. Heeft een hoofdkantoor boven een enorme parkeergarage.

  • leverworst
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 18:46
  • |
  • Quote
  • |

File rijden/stilstaan is vele malen slechter voor het milieu.
Aanleggen die weg, hij had er al dertig jaar moeten liggen.

  • voldemort
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 19:21
  • |
  • Quote
  • |

volksmenner | 03-12-10 | 14:42
niet gelezen? al hun eisen waren ingewilligd en tóch lopen ze weg?

  • Geile Markeerstift
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 20:45
  • |
  • Quote
  • |

Wie vertegenwoordigen die milieuclubs eigenlijk; Waarom zitten ze überhaupt bij zo'n overleg? In feite vertegenwoordigen ze hun individuele voorkeur in zo'n overleg. En ze hebben hiermee de macht om de voorkeur van velen te blokkeren. Op de huidige manier zijn milieuclubs een ondemocratisch verlengstuk van onze regering.

  • Allemaal
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 21:12
  • |
  • Quote
  • |

Kelele Nyingi | 03-12-10 | 17:01
Bullshit, Volgens jou redenering moeten we zelfs sadomasochisme subsidiëren.
De lust voor pijn is misschien gemeengoed in Suriname, maar niet hier.
Opzouten!

  • Generaal Nguyen Giap
  • |
  • 03-12-10
  • |
  • 22:03
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Das Kapital