*

PVV: 'Salaris demonstranten korten'

Demonstreren? Prima, maar dan wordt wel je salaris wel gekort. Dat is de gedachte van de PVV. Volgens onderwijswoordvoerder Harm Beertema van de PVV moet dat gelden voor docenten en medewerkers van universiteiten die vrijdag meedoen aan het protest tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs.Beertema gaf aan vierkant achter de bezuinigingen te staan. Hij heeft niets tegen het protest, maar de actievoerders zouden het wel uit eigen zak moeten betalen, omdat "dat bij stakingen ook gebruikelijk is", aldus de onderwijswoordvoerder. Hij roept universiteiten op om bij te houden wie er vrijdag allemaal naar het Malieveld gaan.

Eerder vond Beertema al dat de hoogleraren studenten voor het karretje spannen en dat ze de studenten er op uit sturen om in Den Haag te gaan bedelen om geld. Volgens de PVV'er gaat het geld naar alternatieve diplomaroutes, "onzalige fusies" en vestigingen in het buitenland. Hij roept studenten op om zich niet te laten "gijzelen" door de hoogleraren en gewoon les te eisen vrijdag.

De SP heeft gereageerd en noemt het voorstel "pervers". SP'er Jasper van Dijk kwam met het originele idee om de PVV dan ook maar te korten voor de keer dat ze demonstratief de Kamer verlieten. Dat deed de fractie in 2009 tijdens een belangrijk debat over de economische crisis.

Spits Redactie | 19-01-11 | 14:59 | 137 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Ghe ghe, haha,
*adem haalt*
WHAHAHAHAHAHA

Genoeg gezegd.

Iemand met zo'n VOC-snor en baard is een held, ongeacht het standpunt. Hulde!

Wat een onnozele plucher weer... er is zo iets als stakingsrecht he lutser.

+1 voor SP reactie

SP komt met terugwerkende kracht met een idee. Maar zoals in de argumentatie van de PVV toen is weergegeven kon de PVV kamerleden het werk waarvoor zij toen in de kamer zaten doen. Dat is wat anders dan hun werk niet willen doen.

En idd staken mag maar wel van je eigen geld.

Staken. Dat dat nog mag zeg! Een van de rudimenten van jarenlang links bestuur.

SP'ers zijn wel erg scherp de laatste tijd, kan ik wel waarderen.

@mezelf
Even goed neer schrijven

Maar zoals in de argumentatie van de PVV toen is weergegeven konden de PVV kamerleden het werk waarvoor zij toen in de kamer zaten NIET doen. Dat is wat anders dan hun werk niet willen doen.

Bah, al die democratische verworvenheden. Alleen maar lastig. Al die mensen met een mening. Brrrrr Als je niet oppast willen ze ook nog meebeslissen.
Zoals de PVV al eerder gedemonsteerd heeft is de democratie en vrijheid van meningsuiting hun een doorn in het oog. Oh nee, wacht eens... eehhh... * slik*

WTF! Wat een super domme partij die PVV. De demonstratie is door de studenten zelf georganiseerd! Het koste juist moeite om de hoogleraren enzo in eerste plaats mee te krijgen.
De PVV doet wel vaker stomme uitspraken, maar hier slaan ze de plank compleet mis door gewoon uitspraken te doen die onjuist zijn.

Staken = niet werken dus dan neem je idd maar een vakantiedag op.

Staken is eigenlijk hetzelfde als werkweigering.

Wat een onnozele plucher weer... er is zo iets als stakingsrecht he lutser.
@ Het Derde Kamer Lid | 19-01-11 | 14:03

"Hij heeft niets tegen het protest, maar de actievoerders zouden het wel uit eigen zak moeten betalen, omdat "dat bij stakingen ook gebruikelijk is", aldus de onderwijswoordvoerder."

Wat begrijp je niet aan die zin?

SP-reactie +1
Denken dat studenten niet ook gewoon zélf willen gaan demonstreren -1
Schnor en baard +10

Ja bah, die vervelende mensenrechten ook.

Weisse rose | 19-01-11 | 14:08

Je kan het 10keer proberen goed neer te schrijven, ik doe het in 1keer: Wat ben jij DOM zeg!

Het Derde Kamer Lid | 19-01-11 | 14:03
Ja, het stakingsrecht geldt voor door vakbonden georganiseerde stakingen.
Van alle stakers dient formeel hun salaris ingehouden te worden.
De leden van een vakbond krijgen hun salaris in de vorm van stakingsgeld. Een bijdrage uit de stakingskas, waarvoor alle leden hun contributie betalen. Dus geld inhouden.

Die is al weer vergeten dat we dit soort regels hebben zodat overheden de vrijheid van burgers niet nodeloos gaan inperken.
Ik hink nog steeds op twee gedachten bij de PVV: Is dit het ware gezicht, of zijn ze gewoon 'een beetje dom'?

@Weisse rose

Die hoogleraren gaan juist demonstreren zodat ze in de toekomst hun werk ook kunnen blijven doen. Als het aan het kabinet ligt worden straks universiteiten zodanig gekort dat ze geen goed onderwijs kunnen verstrekken.
Dit doen ze onder het mom van: meer voor minder, maar heb nou gewoon eens door dat meer kwaliteit gewoon meer geld kost! Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen!?

Partij van verboden.

Weisse rose | 19-01-11 | 14:04

Je haalt nu wel staken en demonstreren door elkaar. Er is geen werk want de colleges zijn opgeschort. Dus de docenten zouden anders thuis zitten als ze niet gaan demonstreren.

Cool, dan hoef ik vrijdag dus ook geen college geld te betalen! Waar kan ik dat terugvorderen?

Waarom staat Robert Long op de foto?

Heeft waarschijnlijk ook op zijn eigen opleiding lopen bezuinigen.

Hij is echt wreed, ze moeten hem standaard zo'n puntige Zorrozwaard laten dragen.

Zeg geert, hou je de kikkertjes nog een beetje in de kruiwagen, jong?

Goed idee. En ook flink korten op de uitkeringen / studiegeld van al die idioten die hier stompzinning negatief reageren

Weisse rose | 19-01-11 | 14:08
Het hoger onderwijs is de laatste buffer tussen een Westerse economie en een als van Tunesie. PVV propper!

bezuinigen op de salarissen in de tweede kamer en dat geld dan gebruiken voor het onderwijs vind ik ook goed

Het Derde Kamer Lid | 19-01-11 |

Op zich is het juist dat men het recht heeft om te staken.
Ondanks dat de afgunstige linksmens niets liever doet, bestaat er in Nederland niet het recht om te parasiteren.

De universiteiten gedragen zich als banken. Gezamelijk hebben ze een eigen vermogen van +/- 3 miljard euro. http://www.nu.nl/politiek/2426300/cda-en-pvv-boos-universiteiten.html
In het hele land zijn er gezinnen die hun spaargeld moeten gebruiken, waarom deze universiteiten niet?

Hehe, nu snap ik het eindelijk. De PVV heeft gewoon een hekel aan universiteiten omdat ze de burgers graag dom willen houden. Brood en spelen enzo.

En weer een belangrijk burgerrecht dat door de partij voor de vrijheid wordt beperkt.
Volgende voorstel: iedereen die het niet met de grote blonde leider eens is korten op het salaris, of liever op staande voet ontslaan.

ohja nee goed plan pvv...

neem nog een snuifje witte poeder...

Laat me, sepciaal voor de PVVers onder ons, het nog een keer uitleggen: Demonstreren is niet hetzelfde als staken. Staken gaat af van de uren verricht werk, terwijl demonstreren uitstekend gecompenseerd kan worden door dat werk op andere (normaal vrije) uren in te halen. Hoogleraren werken gemdideld veel meer uur dan ze volgens hun contract moeten. Die paar uur demonstreren halen ze echt wel in, want de hoeveelheid werk blijft gelijk.

Gewoon iets roepen, maakt niet uit wat! Als je maar in het nieuws komt.

Ik heb nog nooit een goed doordacht plan van de PVV gehoord. Dit is geen uitzondering.

In de wereld van Beertema is het nog altijd 1890 aan zijn ideeën en uiterlijk te zien.

DeSlapendeInktvis | 19-01-11 | 14:27

Overigens zou het mijzelf wel sieren als ik minder typfouten maak in een reactie waarin ik anderen domheid verwijt. Dat terzijde.

De gemiddelde hoogleraar maakt meer dan 40 uur in de week, dus wat dat betreft hoeft hij zich geen zorgen te maken.

@ Sidi Tamentis | 19-01-11 | 14:22
Het gaat hier om demonstreren.

Wat een ongelooflijke coke kop fucking junk.

@ DeSlapendeInktvis | 19-01-11 | 14:27

Demonstreren is een voortvloeisel uit staken. Je gaat staken (of je bent toevallig vrij) om te demonstreren.

Dus om te demonstreren moet je vrij nemen (of al zijn).

Rayvo | 19-01-11 | 14:34

Niet als hoogleraar/ wetenschapper per se. Je kan je afspraken zo inplannen dat je dan niets mist, en je onderzoeksactiviteiten en nakijkwerk 's avonds inhalen.

@ Rayvo | 19-01-11 | 14:34
En om vrij te zijn, dien je vrij te nemen.

Wat doe Buizen Beer'nd daar in de kamer?
.
Lijstjes bijhouden van wie er gebruik maken van hun democratisch recht om te protesteren? Dat zijn tog GeStaPo metheauduh?

SP'er Jasper van Dijk kwam met het originele idee om de PVV dan ook maar te korten voor de keer dat ze demonstratief de Kamer verlieten.
Zouden ze ook wel mogen doen voor elke domme opmerking die vanuit de PVV in de media terecht komt..

Ik heb inderdaad een brief van het bestuur gekregen. Er is zelfs gratis busvervoer voor mensen met een weekend OV! Jammer alleen dat ze het in de tentamen week plannen.....

Prima, maar dan ook de volksvertegenwoordigers korten voor elk debat dat ze niet aanwezig zijn. (levert meer op als alle bezuinigingen bij elkaar geloof ik)

Onzalige fusies .. lol. De fusie van dat haar met je hoofd is ook flink onzalig, Harmpie. Op het lolbroekerige af .. moeten alle leden van de PVV een 'ludiek' kenmerk hebben of lijkt dat nou zo? Buccaneers 'n swashbuckles .. Piet Piraat zoekt nog mensen voor het vervolg 'Piet Piraat (PVV: prietpraat) - Niet links, niet rechts, maar recht door zee'.

'..bucklers' naar boven hijst .. y'arrr.

Staken is een linkse hobby. Arbeit macht frei aldus de PVV.

SP +1

Frank Zappa bek -1

Nou maar ze zijn wel god tegen de moslims

@tokamak | 19-01-11 | 14:42
Gezus, moet dat écht?

Je mag blij zijn dat hij geen zweepslagen en plein publique op het Malieveld voorstelt, dat zal de volgende stap wel zijn. Democratisch, hoor.

ken je zien dat m'n verjongskuur heeft aangeslagen

par abuis
verjongskuur=verjongingskuur

SP -1
Kan iemand de lijstjes van aanwezigheid van kamerleden er even bij pakken? Ik durf te wedden dat de SP zich net zo schuldig maakt aan afwezigheid als ieder andere partij.

Voor de dommere onnadenkende mensen onder ons: zonder het staken hadden we nu nog 6 dagen in de week gewerkt voor een minimale vergoeding, rechtop hulp bij ziek,etc, hadden we ook niet gehad.

Ik doe het niet, te makkelijk.

Te makkelijk, te makkelijk.

Ja hoor...het is nieuw en werkt niet 100%....

Ik heb zelf PVV gestemd maar dit vind ik pure onzin,dan hoeft mevrouw Femke Halsema ook geen wachtgeld omdat mevrouw er mee gestop is.
Als jij als burger je baan opzegt krijg je verdomme nog niet eens een uitkering om de hoognodige vaste lasten te kunnen bekostigen maar profiteurs als Halsema en Bos en ook Rita Verdonk die leven er fijn van.
Ja ik weet het Bos heeft inmiddels een baan 4 dagen werken voor een dikke 400.000 per jaar je zou bijna medelijden met hem krijgen.

En we moeten hem ook groeten met een arm omhoog gehouden zeker? Sodemieter op met je club dictators en andere zware criminelen.

@DeSlapendeInktvis | 19-01-11 | 14:24
Inderdaad, het hoger onderwijs flink laten korten, tegenstand bieden tegen demonstraties en culturele vormen doodmaken. Jaknikkers willen ze zien.

@mezelf: vorming*

Nee joh, 't is Zorro, stiekem dan hè.

"Dit is Paul Jambers, met Jambers. Deze aflevering maken we kennis met Harm Beertema. Overdag een woordvoerder voor de PVV, maar 's nachts heeft hij een andere passie..."

Deze PVV-er neemt een aantal individuele misstanden van voornamelijk Hogescholen Stenden en InHolland, plakt ze aan elkaar en stempelt ze op het hele hoger onderwijs. Is dit het PVV niveau van de komende tijd?

You-On-A-Gin | 19-01-11 | 16:31

hahaha, ik viel zojuist van m'n stoel van het lachen!

Aanstelleritis | 19-01-11 | 16:02

Andere partij? Zoals de PVV bedoel je?

Hoe vaak is Harm Beertema overigens afwezig geweest in de Kamer de afgelopen tijd? Kan iemand dat controleren?

Gelukkig is het tentamentijd, dus hoeven er toch geen colleges gegeven te worden.

Martin5822 | 19-01-11 | 16:20
-1 wegens pvv stemmen.

Die domme studentjes laten zich weer voor het karretje spannen van de PVDA en haar domme linkse achterban.

WAT EEN DEBIEL! Het recht om te demonstreren is ontzettend belangrijk en deze gast wil dat gewoon even in de kiem smoren. PVV is echt een clubje debielen bij elkaar. Wilders kan ik nog wel verdragen, maar al die andere mongolen komen mijn strot uit.
Ik snap ook totaal niet dat een aantal mensen hier zo'n partij kunnen verdedigen, in deze partij zitten gewoon mensen die fraude plegen, door brievenbussen plassen en mensen slaan omdat ze in een discussie hun hoofd niet koel kunnen houden. WTF!
alle pvv'ers: DOE JE GODVERDOMME OGEN OPEN!

@ yurp | 19-01-11 | 16:36
Altijd fijn om te horen. :) Die PVV is puur goud voor zowel de professionele als amateur grappenmakert.

@ TiSNiX | 19-01-11 | 16:42
Oh, ik lees SP en geen PvdA, dus ik had blijkbaar beter moeten opletten op sg00l.

@TiSNiX | 19-01-11 | 16:42
Oja, want het is PvdA die straks gekort wordt en niet de studenten en de universiteiten.

Partij Voor Volksverlakkerij is altijd - 1. SP in deze zaak duidelijk + 1

TiSNiX | 19-01-11 | 16:42

denk je óóit wel eens zelf na of is kritiekloos nablaten en hoera roepen op iedere PVV scheet inmiddels instinct geworden?

You-On-A-Gin | 19-01-11 | 16:49

Je hebt m'n dag weer gemaakt ;)

Of beter nog, ze allemaal ontslaan. Wat zou dat een nekslag zijn voor de linkse elite, daar kan je alleen maar van dromen..

@ Bulloch

De universitaire docenten willen jaknikkers zien: wat nou academische vorming? Een eigen mening is alleen voorbehouden over het vakgebied wat je bestudeert. Maar politiek gezien dien je natuurlijk altijd hún mening te delen...

De Vijfde Colonne | 19-01-11 | 17:48

Ok, dus iedereen die gaat demonstreren is automatisch linkse elite want het is blijkbaar heel rechts om voor bezuiniginen op onderwijs te zijn? Vind je het heel gek dat de logica me daarvan ontgaat? Korten op uitkeringen lijken me eerder rechts maar daar is de PVV dan weer tegen om één of andere reden.

Bulloch | 19-01-11 | 16:54
Er wordt NIEMAND gekort dat wordt alleen verteld door links.
Als je nu eens luistert naar de heel wat genuanceerdere uitleg dan het PVDA gebral zul je dat zelf ook kunnen begrijpen.
Zolang je alleen leest wat links jou wil doen geloven zonder enig tegengeluid te aanvaarden pas je precies in het straatje van die partijen.
Domme meelopers dat hebben ze het liefste.
Men dacht dat de domme niet nadenkende arbeider van weleer was uitgestorven maar op spits wordt dagelijks het tegendeel bewezen.

yurp | 19-01-11 | 17:24
Denk jij ooit zelf na of is het eeuwige bagatelliseren een aangeboren afwijking?

yurp | 19-01-11 | 17:54
Vind je het heel gek dat de logica me daarvan ontgaat?
.
Wij vinden het niet zo gek dat jou alle logica ontgaat wij zien dat namelijk dagelijks aan jouw comments. :)
Maar toch fijn dat het erop lijkt dat je het zelf nu ook door begint te krijgen. :o)))

TiSNiX | 19-01-11 | 18:12

Als je luistert naar zowél de sussende woorden van het kabinet als naar de harde kritiek van de oppositie kun je je eigen mening erover vormen. De kritiek wordt overigens zeer breed gedragen, van het Innovatieplatform, KIA, prominenten uit het bedrijfsleven, studentenorganisaties, etc. Ik geloof echt wel dat het vanuit politieke overwegingen nog veel ernstiger wordt voorgesteld dan het in werkelijkheid is maar het blijven wel stevige bezuinigingen in een sector waar je liever gerichte investeringen had gezien. Nu al beginnen we achter te lopen bij andere landen mbt innovatie, kennis en onderwijskwaliteit. Dat is een slechte zaak voor een land als Nederland. Duitsland investeert bijvoorbeeld wél in hoger onderwijs ondanks de crisis.

TiSNiX | 19-01-11 | 18:13

Nou, dat was me een touché zeg. Poeh. Zie je me hier iets bagatelliseren? Dacht 't niet. Jij daarentegen roept jippiejee op alles wat de PVV uitkraamt. Ongeacht het onderwerp.

TiSNiX | 19-01-11 | 18:18

Nou vooruit dan maar, +0,5 voor de enigszins grappige reply.

yurp | 19-01-11 | 18:23
Nu al beginnen we achter te lopen bij andere landen mbt innovatie, kennis en onderwijskwaliteit.
.
Ja dat zal ik niet ontkennen maar het moet uit de lengte of uit de breedte.
Je kunt niet én die 32 miljard die Bos kwijtgemaakt heeft terugverdienen en alles gewoon door laten gaan.
Als Wouter Bos niet met één stemmetje meer ons land had opgezadeld met het 1 miljard/jaar kostende generaal pardon voordat het toenmalige kabinet zelfs al geïnstalleerd was waren die besparingen misschien niet eens nodig geweest.
En zo is er ook een keerzijde aan het linkse populistische gebral.
Want waar waren die linkse partijen toen dat miljard uitgegeven werd?
Waar staan die linkse partijen als men besluit die asielzoekers in twee onder een kap woningen te zetten bij gebrek aan beter terwijl sommige Nederlanders meer dan 10 jaar staan ingeschreven voor een andere belabberde huurwoning?
Waar staan al die linkse partijen als er jaarlijks 65000 mensen ons land binnenstromen die vanaf dag 1 een pesthekel aan ond land hebben en NOOIT iets anders gaan doen dan de zaak flessen met winkeltjes in een paralelle samenleving of hun hand op houden.
En daar mijn beste yurp gaat dit kabinet godzijdank een keer wat aan doen.
En wat doet links? klagen dat dit kabinet slecht is voor Nederland.
Dit kabinet wordt straks heel slecht voor iedereen die zijn hand ophoudt in plaats van zelf te werken.
Je kunt nu het geweeklaag van hen die leven bij de gratie van subsidie al horen. We zijn op de goede weg.
NL moet weer gezond worden, we moeten af van zieke geesten die menen dat het rijk alles maar moet betalen voor hen die zelf geen poot uitsteken.

@TiSNiX | 19-01-11 | 18:12
Goh, waarom kreeg ik dan anderhalve week geleden deze e-mail van de RU:

"Het College van Bestuur van de Radboud Universiteit maakt zich samen met de Ondernemingsraad en de Studentenraad ernstige zorgen over de door het kabinet voorgestelde bezuinigingen op het Hoger Onderwijs. Op het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek in Nederland zullen vanaf 2012 vele honderden miljoenen euro’s per jaar worden bezuinigd.

De bezuinigingen staan haaks op de ambitie van Nederland om zijn internationale positie als kenniseconomie te versterken. Juist nu moeten we investeren in ontwikkeling van kennis. Kennis is de motor van de toekomst. Doen we dat niet, dan gaat dit onherroepelijk ten koste van de werkgelegenheid, de toekomst van jonge mensen en de kwaliteit van de samenleving.

De belangrijkste twee maatregelen zijn een bezuiniging van 370 miljoen euro op het Hoger Onderwijs (gepresenteerd als een strafkorting op langstuderen) en het wegvallen van de aardgasbaten (FES) voor onderzoek. Wij zijn het eens met het doel dat studenten succesvoller moeten studeren en dat we moeten streven naar minder afvallers en minder studievertraging. Maar om dat te bereiken is intensief, activerend onderwijs nodig, en dat vergt eerder meer dan minder docenten. De bezuinigingen doen het omgekeerde: vanaf 2011 is ongeveer 10% minder budget voor docenten beschikbaar. De maatregel leidt tot banenverlies van mogelijk enkele duizenden docenten. En ook voor studenten hebben de maatregelen vanaf het academisch jaar 2011/2012 zeer ingrijpende gevolgen. Iedereen die als “langstudeerder” wordt aangemerkt zal 3.000 euro meer collegegeld per jaar moeten gaan betalen. Het wegvallen van het aardgasgeld (FES) als geldstroom voor innovatief onderzoek heeft een direct effect op de werkgelegenheid voor jonge onderzoekers. Voor enkele duizenden promovendi is voortaan geen plaats meer aan de Nederlandse universiteiten."

Waarom zie ik mijn eigen comment niet?

Bulloch | 19-01-11 | 19:00
Pure propaganda.
Het gaat niet om die "duizenden" promovendi (die nooit ontslagen worden) het gaat erom dit kabinet op alle mogelijke manieren in kwaad daglicht te stellen.
Dat gaat het makkelijkste met door en door linkse organisaties als als onderwijs en milieubewegingen.
Maar dat krijg jij vast en zeker wel een keer in de gaten als je wat ouder bent en jaarlijks een paar ton naar de belasting brengt voor "linkse hobby's"

@TiSNiX
Anti-intellectualisme is trouwens kenmerkend voor populistische volkspartijen. Straks ga je studeren zeker ook een subsidieslurpende, linkse hobby noemen. Terwijl de hoogopgeleiden straks meer belasting mogen gaan ophoesten, zodat Henk en Ingrid met hun boe-geroep tegen alles weer genoeg traytjes Schultenbrau in de opel kunnen laden.
Nederland moet het hebben van kennis en daarin investeren. Niet in banken of Europese commissies etc.

Hoeveel mensen zijn er al bezig met een photosoep op deze man, gemixed met Jack Sparrow ?

De reacties verdampen sneller dan ik kan typen, ik stop er maar even mee totdat alles in orde is.

Nederland moet het hebben van kennisonderwijs.
@ Bulloch 19:10

Dat ben ik van harte met je eens. Alleen dient het geld wat er voor onderwijs beschikbaar is, eerst eens veel beter te worden besteed. Dan pas gaan we praten over meer geld voor onderwijs.

Bulloch | 19-01-11 | 19:10
Straks ga je studeren zeker ook een subsidieslurpende, linkse hobby noemen.
Nee, hoewel ik wel van mening ben dat niet iedereen zou moeten kunnen studeren.
Als je er langer over doet omdat je niet zo slim bent moet je het maar zelf betalen. We betalen alleen voor de allerbeste, en alleen de allerbeste zijn goed genoeg voor de kenniseconomie.
Kneuzen die er 10 jaar over doen zullen ook niets voorstellen in jouw kenniseconomie.
Dat zijn met name de hoog intelligente mensen die zeer snel leren en zeer gewild zijn en alleen die mensen hebben we nodig voor onze kenniseconomie alleen die studenten gaan als een speer in het bedrijfsleven.
Je moet denk ik een beetje af van het (linkse) idee dat alle mensen gelijk zijn.
Ze zien er misschien hetzelfde uit maar sommige mensen hebben écht wel een streepje voor.

@ TiSNiX | 19-01-11 | 19:29
Da's ook zo, als je er te lang over doet kun je altijd nog de politiek in.

You-On-A-Gin | 19-01-11 | 19:34
De meeste PVDA-ers weten hoelang je een hoger geplaatste in de kont moet kruipen om een zetel hogerop te komen. :o)))

@ TiSNiX | 19-01-11 | 19:36
Daar zouden zij absoluut college in kunnen geven. Maar laten we ze dat maar niet laten doen. ;-)

* meld Harm Beertema aan voor "Op zoek naar Zorro".

Die is al weer vergeten dat we dit soort regels hebben zodat overheden de vrijheid van burgers niet nodeloos gaan inperken.
Ik hink nog steeds op twee gedachten bij de PVV: Is dit het ware gezicht, of zijn ze gewoon 'een beetje dom'?

Allemaal | 19-01-11 | 14:12

Wat dacht je van beide?

Nederland moet het hebben van kennis(onderwijs).
@ Bulloch 19:10

Dan wordt het eens tijd dat men wat aan het niveau van die hoogleraren / docenten gaat doen. Kennelijk ontbreekt het bij een aantal van hun om die kennis over te dragen aan hun studenten / leerlingen. Dan kan je wel meer geld willen hebben maar dan gaat dat alsnog niet werken. Als ik namelijk het niveau moet inschatten van de pas afgestuurden en nog studerenden waarmee ik via mijn werk geconfronteerd wordt, dan moet ik helaas constateren dat het algemene kennis niveau van de Mulo/Mavo/Lts gediplomeerden van een aantal jaar terug hoger ligt dan van deze figuren. Ze kunnen overigens wel heel interessant met een hete aardappel in de strot lullen, maar bijvoorbeeld een simpele rekensom zonder hulpmiddel oplossen is al teveel gevraagd.

Ze maken je het wel heel moeilijk om niet te Godwinnen (of ze anderszins te verdenken van dictatoriale neigingen).

Maakt het dan enig verschil of ze les geven of niet??

ik moet ze alleen nog te vrind houden. mijn studenten.
een goed onthoofde proff. maakt voor mij de beste student.

ofwel de leer van de 'op de natuur gebaseerde sublimatie der dingen'

Partij voor de Vrijheid van dezelfde mening als de grote blonde leider en anders een Verbod. Ok, dit is nog niet een verbod. Eerst lastiger maken en dan verbieden. Leuk siksnor. Even omdraaien en dan je baardje scheren.

Mee eens, niet de hand bijten die je voedt.

de PVV doet toch niks ander dan staken in de 2de kamer?

Partij Voor Verloedering

@iedereen die weer eens DOM over de pvv zeikt: het punt is : staken betaal je maar zelf. Niet meer neit minder. In welke vorm dan ook. Stakingsrecht e.d. Komt totaal niet ter sprake.. Alleen dat ze het zelf maar betalen.. Stom volk hier... Net zoals de SP..

Hoe willen ze dat uitvoeren? Moeten alle demonstranten zich eerst legitimeren en zich vervolgens stuk voor stuk laten controleren?

TiSNiX | 19-01-11 | 19:29
-
Ik haal negens op de Universiteit, maar heb toch zeer grote moeite met deze comment. Je doet alsof we ook alleen de super super slimsten kunnen betalen. En dat is sowieso niet waar. Gelukkig is het hoger onderwijs niet alleen meer voor de allerslimsten en/of 'allerrijksten'. Ook al wordt je geen koning in het bedrijfsleven, hoe verder je jezelf ontwikkelt, hoe groter je bijdrage is. Tien jaar studeren komt in deze tijd dat snel carrière maken een must is al minder voor. En dan nog zijn dat of de mensen die door commissie werk en bijdrage aan de Universiteit zelf of mensen die gewoon geen flikker doen die zo lang studeren.
-
'Domme' mensen op een Universiteit of Hogeschool (zeker op de laatste) die tien jaar studeren omdat ze 'dom' zijn, zijn uitzondering. Als je niet geschikt bent en dus zogenaamd 'te dom' en je studie met moeite binnen tien jaar niet zou halen, dan loop je al 9 van de 10 keer tegen de lamp in je propedeuse tijd (BSA?) en moet je gewoon weg. Dan weet ik niet wat je onder de 'meest intelligente mensen' verstaat. Ik? Omdat ik negens haal en een goede inzet toon? Of moet het nog hoger? Waar trek jij die zelfontworpen en snobistische grens?
-
Je verheven toon is een flinke doorn in mijn oog. Je beticht andersdenkenden er continue van 'dom' te zijn zonder inhoudelijk te reageren en überhaupt te weten tegen wie je het hebt. Ik krijg bijna het idee dat je een of andere troll bent. Elke ruft van de PVV is een 'Hulde!' waard. Waarmee je de indruk wekt dat te doen vanuit het idee dat je het met hen altijd eens bent of moet zijn omdat je PVV'er bent, in plaats van dat je PVV'er bent omdat je het met hen eens bent. Ik ken PVV'ers (waarmee ik op goede voet sta, ook al denk ik anders! Hé! wat vind je daarvan?) die bij lange na het niet met alles eens zijn wat hun kamerleden roepen, en ik zie ze ook hier, ik heb dan ook steeds meer moeite om je reaguursels op deze manier met geloofwaardigheid tot mij te nemen.
-
je diskwalificeert jezelf en anderen enorm om ze continue 'dom' toe te werpen wanneer ze een andere mening toegedaan zijn. Dodelijk voor een discussie, daarbij erg makkelijk en zwak naar mijn mening. Het is een soort van inhoudelijk alibi. Men dom noemen, dan hoef ik er tenminste inhoudelijk niet of nauwelijks op te reageren.
Maar goed, ik zal wel dom zijn dit te zeggen dus kan ik beter ophouden.
Een goedenavond. :)

Één P.S.'je dan maar:

TiSNiX | 19-01-11 | 19:07

Een prachtig voorbeeld. Je wijst zelf met het vingertje dat men eens genuanceerder de boel moet bekijken, maar andersom stamp je direct keihard en ongefundeerd de bijdragen van de 'andere kant' de grond in. Je hebt zelf wel de cijfers bij de hand om zo out of the blue dit als simpele propagande te kunnen bestempelen? Schiet toch op man.
Alles wat slecht of dom is, is links en alles wat links/andere mening toegedaan (en dus links)/het niet met je eens is (en dus links), is slecht (en links!). Lekker genuanceerd hoor. Nee, echt top. Wordt bijna nog een Godwin, dat ge-'links' en ge-'dom'.

@Denial,
Hear, hear.

TiSNiX | 19-01-11 | 19:29

Als jij vindt dat de PVV een rechtse partij is, zou je toch nog eens moeten kijken naar hun standpunten wat betreft de huursubsidie, de versoepeling van het ontslagrecht, het verlagen van de uitkeringen en de verhoging van de AOW-leeftijd. Door de focus op de gevaarlijke islam, zijn dit standpunten waar nauwelijks op wordt gelet, maar die toch zeker voor veel voldoening zorgen bij Henk en Ingrid.
Ik vind het dan ook knap dat mensen zoals jij, zich kunnen profileren als echte rechtse rakkers, terwijl je met een stem op de PVV toch ook stemt op een behoorlijk aantal "linkse hobby's"

TiSNiX | 19-01-11 | 18:51

Immigratie en de kosten daarvan zijn een ander verhaal dan bezuinigingen op hoger onderwijs. Er kan echter op andere plekken ook wel geld weggehaald worden. Als we niet naar Afghanistan gaan en uit de JSF stappen is er bijvoorbeeld ook geen bezuiniging meer nodig op hoger onderwijs. Het lijkt er echter op dat je het wel met ons eens bent dat bezuinigen op hoger onderwijs een verkeerde keuze is, dat is iig al winst ;)

Ab ovo usque ad Mala | 20-01-11 | 00:16

Als je het verschil niet weet tussen staken en demonstreren snap ik niet dat je kritiek durft te hebben op mensen hier.

PVV altijd -1

@Anatas.
Mijn waarde Ana, het heeft geen zin, u gaat iets uitleggen aan een persoon die al tijden met zijn coments blijk geeft niet na te kunnen denken?
Het nut daarvan?
Links is slecht, rechts is goed!
Verder komt hij/zij niet!
Hou het leven simpel, toch?

Toch?

@TiSNiX | 19-01-11 | 19:29
De PVV is ook links idioot, maarja als je hun partijpunten nooit leest en het politiek besef van een walnoot hebt.......

Als ik ipv naar mijn baas te gaan op het malieveld ga lopen word ik ook gekort op mijn salaris en dat lijkt me niet meer als logisch.Staken oke maar niet op kosten van de gemeenschap

huppeltrutje | 20-01-11 | 09:58

God, staken is voor kortere of langere tijd het werk neerleggen bij een conflict met je werkgever. Een pressiemiddel dus. Een demonstratie is een eenmalig samenkomen van mensen om hun ongenoegen over een vermeende misstand in de samenleving aan te geven. Dat is dus iets geheel anders dan staken. Net als deze PVV nono moet je eens wat maatschappijleer lesjes gaan volgen.

Weer zo'n idioot standpunt van de meeste idiote partij van Nederland. En deze man kan overigens beter solliciteren als hoofdpersonage voor een nieuwe Zorro!

Staken is voor luie honden.
Werken met je kadaver!

Hij heeft niets tegen het protest, maar de actievoerders zouden het wel uit eigen zak moeten betalen, omdat "dat bij stakingen ook gebruikelijk is", aldus de onderwijswoordvoerder.

Ik kan niet anders dan deze stelling 100% onderschrijven.
Als je een corrupte mongool bent zou je hier problemen mee kunnen hebben.
De PVV is weer goed bezig.
Je zou er bijna op gaan stemmen in maart.

Snap niet wat de PVV tegen demonstranten heeft. Die hele partij is 1 grote demonstratie van een gefrustreerd electoraat.

@ Ondernemer | 20-01-11 | 11:31 :

Ja, maar als iedereen demonstreert dan is het normaal, en dan moet je weer het tegenovergestelde gaan doen om te demonstreren. En dat zit de PVV niet lekker, die wilt gewoon lekker door blijven demonstreren.

Ondernemer | 20-01-11 | 11:31

Funny.. leuke constatering.. :-)

Kan niet wachten tot de volgende PVV-er die iets roept.

Je wordt altijd gekort als je gaat staken... wat een onzin weer... PVV die weer eens in de publiciteit willen staan met onwaarheden en bullshit futiliteiten.
Tuurlijk is de PVV tegen onderwijs en voor harde bezuinigingen, hoe dommer het volk, des te meer PVV stemmers...

@dutchdj | 20-01-11 | 11:03
Of de nieuwe film van Pornobaron Sharpe, Sjorro. ;op

solidstate | 20-01-11 | 11:30

Staken is geen demonstreren, demonstreren is geen staken. Je kunt een demonstratie niet gelijk stellen aan een staking. Dat flappie van de PVV dit doet zegt naar mijn idee voornamelijk iets over zijn ideeen over demonstrerende burgers. Die vindt tie blijkbaar maar lastig.

"Eerder vond Beertema al dat de hoogleraren studenten voor het karretje spannen en dat ze de studenten er op uit sturen om in Den Haag te gaan bedelen om geld."
Wat is het toch ook een stelletje ongelofelijke teringmongolen bij elkaar die PVV. Hoogleraren die studenten voor hun karretje spannen. Welk karretje bedoelt Beertema hier? Het hoger onderwijs misschien?
Wat een zooitje onvoorstelbaar simpele zielen zijn het ook. Studenten gaan niet demonstreren voor hun hoogleraren, hoogleraren en studenten gaan samen demonstreren om te redden wat er te redden valt van het hoger onderwijs. Iets met gedeelte belangen?

@Djibriel Farishta | 20-01-11 | 13:59
Een zooitje is...
We hebben dat onderwijs hard nodig zoals je ziet.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

18 jaar cel en tbs voor Robert M.:
 

Column

Jan Dijkgraaf

Natuurlijk is Tofik Dibi volstrekt ongeschikt om GroenLinks te leiden. Hij is veel wel: een...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files