*

Francisco van Joop.nl: chantage!

Francisco van Joop.nl: chantage!

Francisco van Jole, eindredacteur en oprichter van Joop.nl noemt de uitlatingen van Geert Wilders "chantage." De PVV-leider is , die op zijn website Joop.nl een cartoon heeft geplaatst waarop een plan van de PVV wordt vergeleken met nazipraktijken.Het dreigement dat hij niet naar het debat komt bij Pauw & Witteman als de cartoon niet wordt verwijderd, vindt Van Jole niet kunnen. "De makers van Pauw & Witteman hebben hier helemaal niks mee te maken." Hij is dan ook niet van plan de cartoon van de site te halen. "Dit is de mening van een opiniemaker en die bieden wij een platform. Dat wil niet zeggen dat wij die mening altijd delen. Het is bedoeld om over te discussiëren."

Maatschappelijk debat

De eindredacteur zegt het verder raar te vinden dat juist een politicus deze cartoon wil verbieden. "Ik snap dat hij boos is, zo'n cartoon is voor niemand leuk om te zien als het over jezelf gaat. Maar het maakt onderdeel uit van het maatschappelijk debat."

Volgens Van Jole probeert Wilders hiermee de discussie te smoren.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

| 12-02-11 | 12:24 | 120 reacties

Reacties

Die van Jolig toch, die heeft zowaar een punt. Kom op Wilders even een grote jongen worden.

Verbieden is niet het antwoord. Het antwoord is alle steun aan de VARA, PvdA en andere linkse zooi opzeggen. Of op Wilders stemmen.

Nou, discussie heeft het wel opgeleverd.
LOL@van Jeauleau

Korreltje Zout | 12-02-11 | 11:29
Nee, dat doen we nou net effe niet, we blijven natuurlijk wel ons gezond verstand gebruiken.

Deze cartoon slaat ook nergens op, deze tijd komt nooit meer.
Er heerst aleen een hoop onvrede onder het volk, maarbeestje naampje noemen is nog steeds taboe in NL.

Die gaat echt wel die prent verwijderen.
Stoere praatjes nu, maar de druk van de VARA zal echt wel opgevoerd worden, omdat zonder Wilders een lijstrekkersdebat maar een tweederangs debat is. Rutte doet ook al niet mee, en dan zal Verhagen niet achter blijven.

Jole, put your money where your mouth is.
Wedden dat je deze strijd verliest.

#LOL

Zie je wel, ik wist wel dat die Boris van de Ham niet deugde. Die staat er met z'n kop ook bij

Nu staat die plaat ook al op deze site. De televaag dan ook maar boycotten, Wilders? Van jolo heeft gewoon een punt: joop.nl is een discussieplatform. Daar moet dat gewoon kunnen. Smakeloze prent: dat wel...

@ nuckin*futs | 12-02-11 | 11:31
gezond verstand = problemen niet langer negeren, strengere straffen, afstand nemen van de multiculti ellende, problemen aanpakken ipv eindeloos zeuren. Bij welke partij moet je dan zijn? Precies!

Het demoniseren van Wilders gaat onverminderd door. Als Wilders wordt omgelegd heeft Jolo bloed aan zijn handen.

"Dit is de mening van een opiniemaker en die bieden wij een platform. Dat wil niet zeggen dat wij die mening altijd delen. Het is bedoeld om over te discussiëren.
Ooh, dus iedereen kan er altijd alles opzetten en alles wordt geplaatst, zonder enige vorm van censuur. Maar wacht, die huisregels van Joop.nl..
Die bieden wel ruimte om iets tegen te houden wat niet welgevallig is..
Met name die kreet "anderzijds kwetsend".
Dus creatievelingen, grijp je kans en kijk hoever je kunt gaan op Joop.nl.
Tenminste, als ze klaar zijn met onderhoud plegen.

@Korreltje Zout | 12-02-11 | 11:36
Problemen aanpakken is precies wat de PVV juist niet doet. Die zijn van het benoemen, de proefballonnetjes en onuitvoerbare plannen. Zie het gedoogakkoord: dat ziet er niet zo heel veel anders uit als al die regeerakkoorden tot op heden. Dat moet zelfs een PVV-stemmer een keer te denken geven.

Er gebeurt helemaal niks door die PVV. Hoop loos geblaat. Doen andere partijen ook, maar daarvan weet je het tenminste.

Maatschappelijk debat? Hm. Daar heb ik toch een iets ander gevoel bij.

Er gebeurt helemaal niks door die PVV. Hoop loos geblaat. Doen andere partijen ook, maar daarvan weet je het tenminste.

-edit | 12-02-11 | 11:39

Ik dacht dat ze steun gaven aan het minderheids kabinet en dingen er doorheen hebben gekregen. Hoezo er gebeurd niks? Je wil hier even scoren door deze onzin te verkondigen!

Tuigdorpen hebben alleen zin als je er een muur omheen zet met bewakers. Ondoordacht voorstel dus en de PVV vraagt dus zelf om zo'n reactie. Wel een smakeloze cartoon natuurlijk.

Jole kan beter eerst een boek gaan kopen over de tweede wereldoorlog, dan weet hij misschien wat er bedoeld wordt. De NSDAP was links, links links.
Dat links zo goed was met zijn propaganda, dat links goed was en rechts fout is ook niet zo gek. De NSDAP had er zelfs een minister voor.

Op Joop valt weinig te discussiëren. Als je mening afwijkt wordt je als extreem rechts aangemerkt door de meeste reageerders. Nog erger, je bericht- ook al is dit correct , niet beledigend maar alleen kritisch- wordt niet eens geplaatst.
Van uit de belastoingpot betaalde website.

Zonder vernietigingskampen of het tekenen ervan, kan de ziekelijke socialistische ideologie niet in stand gehouden worden.

http://www.pvdarotterdam.nl/nieuws/nieuws_item/t/positief_advies_voor_as...

hypocriete huichelaars.....

We mochten willen dat er zo opgetreden zou worden tegen het TUIG.
Nederland zou weer een stuk leuker worden, overigens nodigen dit soort spelletjes om te PVV te demoniseren me juist uit om PVV te blijven stemmen.

'Kamermeerderheid wil aso's in containerwoningen' http://bit.ly/eYzS1U

http://tinyurl.com/46uoye9

Lol@pleurtop | 12-02-11 | 11:33

Oplichter Jolo meet met dubbele maten. Als het uit komt dat rechts geprikkeld wordt is het ineens de vrijheid die ze geven. Schrijft iemand onderbouwende kritiek in de comments wordt dit weggejorist wegens niet correct. Er klopt hier iets niet. Jolo stinkt en dat doet ie al een tijdje. Dit is je kans om je te wassen Francis, wassen in onschuld, muil houden en verwijderen, net zoals altijd. Links kon niet hard genoeg struikelen over Nekschot en de verontwaardiging was groot, nu doet links het zelf na en is het opeens vrijheid van meningsuiting, flikker toch op.

De VARA-leden hebben het zo gewild, logisch dat Wilders het dan vertikt om bij diezelfde VARA-leden in een ander programma op bezoek te komen. Dat is geen chantage, dat is het bewaren van je zelfrespect, iets waar een masochistische rimmer als Jolo zich niet eens een voorstelling van kan maken.

tegengas | 12-02-11 | 11:44
Kansenwijken, waar de normalen vluchten voor de asocialen zijn na verloop van tijd ook gewoon tuigwijken hoor, het gaat er alleen maar om, dat die tuigwijken niet te dicht bij het centrum van de steden liggen.

www.pvdarotterdam.nl...
hypocriete huichelaars.....
Scheepskameel | 12-02-11 | 11:46

Hahah.. goed gevonden die link. Geeft wel weer een leuk perspectief.
De PvdA is tegen alles wat de PVV wil, ook als ze het er eigenlijk gewoon mee eens zijn.

Waarom maakt niemand een spotprent van job cohen aan een open grens die allerhande tuig verwelkomt en de weg wijst naar het UWV?

Prof.Drs.Ing.B | 12-02-11 | 11:49
Jolo stinkt en dat doet ie al een tijdje

Misschien ook maar even een Tuigsticker opplakken en een "douche" laten nemen.

En ja, dit is op het randje of er net overheen.
Ligt er natuurlijk aan of je het met rechtse of linkse ogen bekijkt.
Als je scheel bent, dan wordt het natuurlijk wel erg lastig.

De PvdA voert geen constructieve maar een destructieve politiek. Ze willen alles maar doen niks. Ze waren toch ook tegen de monarchie? Is er een voorstel over de rol van Beatrix in de formatieonderhandelingen dan stemmen ze ineens tegen, omdat het voorstel afkomstig is van de PVV. Terwijl ze normaal voor hadden gestemd. Ze zijn allang niet meer met het landsbelang bezig. Ze zijn gewoon bezig met hun eigen belang. Tegen de PVV zijn, omdat het niet kan dat je het ergens mee eens bent met de PVV. Tja, politiek 2011. Ze moeten partijpolitiek gewoon afschaffen. Gewoon stemmen op kundige mensen en personen die in het belang van het land handelen. Onafhankelijke mensen, die niet verbonden zijn aan een partij.

Op Joop valt weinig te discussiëren. Als je mening afwijkt wordt je als extreem rechts aangemerkt door de meeste reageerders.
Boomschade | 12-02-11 | 11:46
Als je op SN de reactie van de PVV nuanceert wordt je hier afgemaakt als links extremist, dus lood om oud ijzer.
OT: hoewel ik niets met PVV heb vindt ik de tekening totaal ongepast.
Daar in tegen vindt ik dat de PVV niet moet zeuren, als je als Partij vrijheid van meningsuiting "hoog in de vaandel"hebt zitten moet je dit ook respecteren.

Die linkse grappenmakers weten toch hoop ik wel waar de S in NSB voor staat? Hitler was zo links als wat, niet voor niets stond hij aan de wieg van de kinderbijslag en de VolksWagen. En hoeveel doden heeft hun idool Stalin op zijn geweten? Grappen over volkerenmoord horen niet gemaakt te worden, en zeker niet door linksdenkenden.
Leve de geschiedvervalsing zal ik het verder maar op houden...

Attentie attentie: .....Heer van Jole , melden bij de uitgang...

Toch vreemd. Als die bespotting -hoezo nou ineens weer cartoon- in woorden uitgedrukt zou worden in plaats van pennestreken, kon je er een smaadproces over beginnen. Jolo is bovendien even vergeten dat de afgelopen 100 jaar in Europa alle massamoorden gepleegd zijn door zich socialisten noemende lieden. Zoals daar waren de Nationaal Socialisten, de Servische Socialisten, de OostDuitse Socialisten...

Hier bereik je alleen maar het tegenovergestelde mee Fransje!

test!

De TUIG dorpen zijn een prima idee......en die flyer of cartoon ook......maar dan met de echte foto,s van de toekomstige bewoners.....naar het leven getekend.
Dan lijken me de vervolgcartoons ( als strip in het lokale krantje ) ook heel geestig........ik zeg DOEN.

De aso kampen zijn een oud idee waar de PvdA mee heeft ingestemd. We kunnen dus moeiteloos Wilders door kapo Job C. vervangen.

Afgezien van het feit dat het Tuigdorp een goed idee is en zelfs het verplicht dragen van een T en een stempel in je identiteitsbewijs.....
vind óók Francisco van Joop een vergelijking met massa vernietiging op basis van ras niet een beetje smakeloos?

Boomschade | 12-02-11 | 11:46
Zoals je hier of op GS wordt weggezet als linkstuig bedoel je?

Maar smakeloosheid is in Nederland nou ook weer niet verboden. Misschien wel een idee.... Het zou in iedergeval lekker rustig worden op straat....

Wilders afgelopen week in de rechtbank: "Ik sta hier om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen."
Hypocriet...

Steeds als iemand gelijk heeft en tuigdorpen goed vind zijn er anderen weer die hem afkraken, en stiekem wel hem gelijk geven

Ardiaan Soeterbroek gaat deze keer inderdaad ver. Maar ja, kom op zeg. Als je zelf zo'n groot voorstander bent op vrijheid van meningsuiting ga je niemand je 'wil' op leggen om iets te verwijderen.
Je mag best boos zijn op deze cartoon, maar wat een kinderachtig en hypocriete insteek zeg.

Van Jole is natuurlijk een LUL.

Maar hij heeft wel gelijk in dezen. Stelletje miepen daar bij de PVV.

Wilders zegt van de site WEG halen maar hij zegt niet verbieden. Fransiscootje probeert de zaak weer lekker te manipuleren. Als interviewer kon hij zijn eigen interviews al niet eens sturen laat staan een publieke discussie. Voor Fransisco zie ik een nuttiger rol als stratemaker op zee.

Ik zie de humor er wel van in!

Mis nog de zeepjes op de grond in de douche en een aparte ingang voor vrouwen waar Sharpe achter staat te wachten.

Kom op Geertje, die WOII is zo lang geleden en de Godwinnetjes zijn nu al 100 keer op je losgelaten, geen aandacht aan geven.

Oh Ja en inderdaad van Jole blijft wel een Vuile Linkse Kl@@tzak!

Een cartoon is okee als die een kern van waarheid uitbeeldt. Deze doet dat niet, maar wekt slechts een onterechte suggestie. Deze cartoon is niet iets dat "onderdeel uitmaakt van het maatschappelijk debat". Het is demonisering. Van Jole zou dat met zijn intellect moeten weten. Het is niks anders dan een linkse flapdrol die niet in staat is een FOUT te erkennen.

Vrijheid van meningsuiting??
Huilie huilie van rechts, dit alleen al is leuk om te lezen.

Wilders ontpopt zich meer en meer als een dictator, die alleen maar "vrijheid" nastreeft voor wie het met hem eens is en die andersdenkenden de mond wil snoeren en wil onderdrukken. Natuurlijk, de cartoon slaat nergens op, maar net zogoed als moslims moeten leren accepteren, dat er cartoons over hun "profeet" worden gepubliceerd die ze niet leuk vinden, moet Wilders leren accepteren dat er cartoons over hem worden gepubliceerd. Dat die een mening over hem weergeven, die hij niet fijn vindt, is irrelevant. En als hij meent dat hij hij wordt beledigd of belasterd, staat hem de weg naar de rechter open.

Kleingeestig dictatortje, die Wilders.

flipvandefluitketel | 12-02-11 | 11:57
Datkanikvéélbeter! | 12-02-11 | 12:22
Het gebeurt inderdaad wel dat mensen als links worden aangeduid maar de comments worden wel geplaatst.
Overigens vond ik de tekening niet gepast maar het is niet Geert Wilders die zijn ongenoegen hierover had mogen uitten maar de mensen die destijds door de oorlog getroffen zijn.

Boomschade | 12-02-11 | 12:45
over GW ben ik het ook geheel met u eens, zoals u uit mijn plempsel kunt opmaken.

Jole, niksnut, sterf aub.

Ik ben het niet eens met de tekening, maar die GW is zo'n hypocriet. Vrijheids van meningsuiting en vrijheid voor cartoonisten was het toch? Als het in verband werd gebracht met een moslim was het humor enzo. Met z'n tuigdorpen, nee dan spoor je lekker.

vrijheid is verantwoordelijkheid,is de vrijheid te groot,dan maken we die ietsje kleiner.

wat een viswijven. Als jij niet dan doe ik niet. wheee wheee mammie die meneer doet niet wat ik zeg *stampvoeten doet*

@ mokummer | 12-02-11 | 13:11
Vrijheid beperken kan niet. Dan houdt het op vrijheid te zijn.

Ach, als Jole het weg zou halen dan verzint Wilders vast wel iets anders om vooral niet te het debat te hoeven aangaan.

Jole kan nog wel een tik van een andere kant verwachten, ben ik de enige die ziet dat de eerste in de rij "Tuig" verdacht veel lijkt op Ali B?
Wordt Ali B nu afgeschilderd als een crimineel die door Jole ook maar de "douche" in moet?
Moeilijk gedoe zeg.

Waarscijnlijk de eerste en laatste keer dat ik het met van Jole eens ben.

Wat is er nieuw aan tuigdorpen,die waren er voor en na de oorlog al.Er was er een in Amsterdam,en ook een in Hilversum acher anna's hoeve .In andere steden en gemeente's weet ik het niet een ander mischien?.Ze werden alleen anders genoemd ,toen waren het aso dorpen maar het komt op hezelfde neer

VARA/PVDA zijn wat kort van memorie:

Zie hier een artikeltje uit 2005 toen de PvdA dit idee voorstond:
-------------------
Kamermeerderheid wil aso's in containerwoningen

ANP − 25/04/05, 11:40
Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad....

CDA, PvdA en VVD willen dat gemeenten en maatschappelijke instellingen gezamenlijk zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over ‘laatstekanswoningen’.

Volgens CDA-Kamerlid Sterk worden buurtbewoners die last hebben van de asocialen, vaak met hun klachten van het kastje naar de muur gestuurd. ‘De politie en de woningcorporatie verwijzen naar elkaar. De buren zijn de dupe. Daar moet een eind aan komen.’ Gemeenten en maatschappelijke instellingen zouden door de nieuwe wet gedwongen worden op te treden tegen veroorzakers van overlast.

Link:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/669141/2005/...

Volgens vele is Wilders links dus wat jolo eigenlijk zegt is dat links nazi's zijn.
Nou zit daar een kern van waarheid aan aangezien hitler sjocialist was en van van jole eauk. Van joleaux heult met uitgesproken jodenhators, eauk wel iesjlamieten geheten, dus

van jole is nazi.

Wilders is boos wegens de cartoon, en dat is zijn goed recht. Hij heeft geen aangifte gedaan, noch probeert hij de tekening te laten verbieden. Dit heeft dus werkelijk niets te maken met vrijheid van meningsuiting, want de tekening kan gewoon gepubliceerd worden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mohammed-cartoons, die mogen nog steeds niet gepubliceerd worden op straffe van bedreiging en moordpogingen door doorgedraaide islamieten.

Wilders weigert wel op basis van de prent om nog bij de publieke omroep te komen. Ook dat is zijn goed recht. Hij mag zich beledigd voelen, en daar consequenties aan verbinden.

Satertje | 12-02-11 | 13:41
O moeders, zit de PvdA er weer tussen (tussen de meerderheid CDA en VVD overigens!!!) dan doen we weer huilie huilie. Advies: get a life!

Het rechtse tuig komt, schreeuwt wat gebakken lucht, en gaat dan weer in stilte. Dat weten we toch allemaal uit de geschiedenis, het zijn gewoon lutserts.

@Hölzenbein | 12-02-11 | 13:46
Vind jij dat rechtse mensen tuig zijn? Over generalisaties en discriminatie gesproken...

Een stel haatbaarden worden neergezet als tuig.
Als je de cartoon anders uitlegt worden ze een inschrijf kantoor van de SS binnen geleid om als kamp bewaarder dienst te doen.

Een poging deze islam haatbaard nazi's als joodse holocaust slachtoffers neer te zetten is helemaal zwaar gestoord en grenst aan holocaust ontkenning buiten dat ze Wilders daar bij betrekken.

rara | 12-02-11 | 13:49
Gebakken lucht, en voor de rest niets. Need I say more? Discriminatie? Kijk eens in de spiegel als je rechts bent.

Links misbruikt de vrijheid van menigsuiting door bewust dit soort cartoons te publiceren proberen ze te schokeren, het randje over te gaan, en dan kunnen zeggen: Ja maar het is onze vrije meningsuiting. Wilders heeft nog nooit opgeroepen mensen te doden, te vergassen of te martelen, deze cartoon suggereert zoiets wel. Wilders staat terecht voor zijn mening over de islam, laat deze ''wannabe'' cartoonist zich ook maar eens verantwoorden, mag Jolo hem verdedigen.

85% van de journalisten is linksdenkend, onderzoek over geweest
55% van Nederland is rechtsdenkend, zie de verkiezingen
je frustratie als journalist kun je dan alleen nog uiten door grenzen op te zoeken die je de ander ontnemen wilt: proces Wilders
als zelfs dat dreigt te mislukken sleep je WOII erbij
van jole had wat bezoekers aan zijn site nodig, dan plaats je een cartoon

@Hölzenbein | 12-02-11 | 13:53
Bedoel je met je antwoord dat rechts gebakken lucht is? Als dat zo is dan is rechts volgens jou betekenisloos, en houdt zich dus niet bezig met zaken als discriminatie. Als ze wel aan discriminatie zouden doen dan zijn ze niet betekenisloos bezig.

Met andere woorden: je bent aan het zwammen, en je spreekt jezelf tegen.

/ignore modus ON

Ik begrijp een eenzijdig politiek debat bij P-W niet. Die figuren zijn net zo PVDA als PolPot rood was destijds.
Een debat moet door onafhankelijke presentatoren worden geleid. Niet door rode vooringenomen Varafiguren.
Is er bij RTL geen uurtje vrij?

Ik vind het wel een goed plan om asos weg te werken. De overbuurman flikkert altijd zn Bentley half op de oprijlaan terwijl het een kleine moeite is om even door te rijden. Nu moeten alle roderickjes met hun segwaytje over de straat. En dan moet ik weer remmen.
Verders mag Jolotje lekker strippies plaatsen hoor.

Dit werd door Gretige Geert gezegd een tijdje geleden:

Geert Wilders vindt het "ongehoord en smakeloos" dat de cartoonist Gregorius Nekschot deze week is aangehouden. De PVV-leider beschuldigt het Openbaar Ministerie in Amsterdam, dat de politie opdracht heeft gegeven voor de arrestatie, van "dictatoriale trekjes."
Wilders wil minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie dinsdag tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer ter verantwoording roepen. De parlementariër zegt dat hij zich niet kan herinneren dat er in het westen ooit een cartoonist is gearresteerd. Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten, meent Wilders.

Voor de ongelovige PVV clan aanhanger ( PVV stemmers geloven vaak alleen hun eigen waanidee als het die van gretige Geert ondersteund) is er de mogelijkheid om dit te checken via link:

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1057&Itemid=1

Ben benieuwd hou de PVV clan dit nu weer probeert recht te breien. His zal het toen allemaal anders bedoeld hebben en zijn belofte echt nooit breken ook al weet hij dat de PVV kiezer dat toch nooit zal willen zien als bedrog van hun gretige Geert.

Bauer

@bauer | 12-02-11 | 14:56 die er, zoals zovelen hierboven, weinig van snapt, even de boodschap van http://twitter.com/geertwilderspvv/statuses/36376150506733568

"Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie ook niet tav walgelijke cartoons. Maar we (PVV) gaan niet naar omroep die ons in nazihoek duwt"

En welk onderdeel van Geniale Geert's uitspraak "Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie" snap jij nu niet, hm?

Afgezien daarvan, neem even kennis van de volgende citaten:

Volkskrant in 2005: "Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad" ...

De Gelderlander in 2008: "SP-wethouder Hans van Hooft, verantwoordelijk voor het onderhoud en de leefbaarheid in de Nijmeegse wijken, speelt met de gedachte om aan de rand van Nijmegen containerwoningen te plaatsen voor extreme overlastgevers" ...

En, heb jij ooit 'cartoons' van überhypocriet Adriaan Soeterbroek gezien waarin CDA, PvdA, VVD of SP-wethouder Hans van Hooft als kampbeul/kop van jut voor de zieke Soeterbroekse breinpap optreden, hm?

Wat is er toch altijd met dat trieste gedrag van links zo vlak voor de verkiezingen?

Even de ander belachelijk maken, neerhalen om eigen falen te verbergen?

Dat het 'chantage' zou zijn, slaat natuurlijk ook nergens op. Van Jole wil ook niet geïnterviewd worden door GeenStijl, omdat hij vindt, dat die hem en zijn ideeën niet goed weergeven. Aan de andere kant is wel naar dat debat gaan natuurlijk een uitgelezen kans voor Wilders om te laten zien dat hij géén nazi is. Als hij ballen heeft, gaat hij juist wel.

Socialisme en vernietigingskampen zijn blijkbaar onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Dit is wel een positieve manifestatie van vrijheid van meningsuiting, inderdaad.
Je ziet met die cartoon direct met wat voor volk je te maken hebt.
Namelijk met mensen die het normaal vinden om over de ruggen van miljoenen slachtoffers van de holocaust een hysterisch boehoe puntje te maken tegen iemand waar ze het ideologisch mee oneens zijn.
Zelf-disqualificatie. Makkelijk, toch. Weet je gelijk wie je niet meer serieus hoeft te nemen.
En nu maar eens proberen om Wilders te bestrijden zonder de 2e wereldoorlog erbij te halen. Lukt dat, denk je?

Heerlijk, spijker op de kop als altijd.
http://www.gnoe.nu/prachtige-cartoon

You-On-A-Gin | 12-02-11 | 15:46
Onmogelijk, die vermeende verbanden met 70 jaar geleden(!), is het enige argument dat ze kunnen verzinnen.

Vreemd eigenlijk, want de propaganten van de arbeiders heilstaat (VARA/PVDA/SP/FNV et c.s.) zijn zelf zowat een kopie van toen.

Jodenhaat, landen overnemen, de inhoud van de Koran, roept toch ook wat associaties op.

@nuckin*futs | 12-02-11 | 11:31

Welk gezond verstand? (s)links verstand?

Ik vind het jammer dat mijn belastingcenten worden gebruikt voor het op laffe wijze doelbewust beschadigen van een democratisch gekozen politicus. Ik ben het vaak evenmin eens met Wilders, maar in deze heeft hij in de eerste plaats nergens gezegd dat het over allochtonen ging (veiligheid op straat is in z'n algemeenheid een belangrijk PVV-thema, dat houdt ook autochtone tokkie-bestrijding in) en in de tweede plaats moest het maar eens afgelopen zijn om ieder PVV-plannetje van een bruin teintje te voorzien. Nu weten we het wel. Laten we blij zijn dat er in ieder geval een politicus is die de problemen EN benoemt EN tenminste met mogelijke oplossingen komt. Links Nederland maakt er al 30 jaar een bende van en weet ook niet hoe ze het nog op moeten lossen. De VARA schept met ONS geld een klimaat waarin sommigen rechtvaardiging zullen zien om wederom een Fortuyntje te doen. Van Jole heeft Wilders bloed dan aan zijn vingers.

Jezus, moet ik hier alweer een mening over hebben?! Zucht. Gaan we weer: allah- en godverdommese jammer dat we hier een plaatjes kunnen posten! Hier: een huilie-huilie Wilders in zijn kantoor, wijzend op een tekening waarop o.a. staat: PVV = NSDAP, met achter hem een spotprent van d'n enige echte Mo die in z'n reet wordt geneukt door een achterlijk schjaap. Of zoiets.
.
PVVerts, it's but a cartoon.

een = geen

jole heb jij je masker op... o nee het is je****** kop

@Behaard smaalkopje | 12-02-11 | 15:08
Je snapt toch zelf ook wel dat populist Geert hier weer een mooie draai aan geeft?
Hij durft gewoon wederom het debat niet aan te gaan met een groep die het niet met hem eens is....

Behaard smaalkopje

Nou begin je over dat geleuter van die tuigwijkjes (geheel Rotterdam en Den Haag, bijvoorbeeld ) terwijl dat het topic helemaal niet is.

Tuigwijkjes interreseert mensen niet joh, het is weer zo'n gedachtespinsel waar geen uitvoering aan gegeven kan worden in een beschaafd land.
Is het nog wel een beschaafd land eigenlijk of is het een land waar nog wel een paar beschaafde mensen wonen en dan de alochtoon in de meerderheid. Nou ja, doet ff niet ter zake.

Het gaat over het huilebalkje Gretige Geert die nu van de daken moet schreeuwen dat de cartoon walgelijk is en dat hij niet wil dat hij zo in het daglicht komt want anders....... walgelijke ideeen creeert walgelijke ideeen. wat je geeft is wat je krijgt...

Ech wel

Ja als het over Geertje zelf gaat is het een klein kind die zijn zin niet krijgt en gaat drammen. Klein klein drammertje kijk eens naar je zelf.

Onbewust heeft de VARA aangegeven wie er in hun ogen kandidaten voor het tuigdorp zijn, namelijk langharig werkschuw tuig en onaangepaste Marokkaanse immigranten. Dat ze Geerts oplossing vergelijken met de Endlösung is dan weer smakeloos.

@monaco | 12-02-11 | 18:20
Huh ?

Zoals Wilders zelf al heeft laten weten dat Joop.nl/VARA i.vm. de vrijheid van meningsuiting vrij zijn om deze walgelijke cartoon te plaatsen staat het Wilders vrij om te bedanken voor medewerking aan een programma van een omroep die hem met een nazi vergelijkt..thats all.

@Denk_ff_na_lutzer | 12-02-11 | 17:55 Quatsch!
*van iemand die het verschil niet weet tussen Geert Wilders en Machiel de Graaf ;-)

@bauer | 12-02-11 | 18:07 Tsja, zo kom je natuurlijk nóóit van die zwitsal af ... :-E

Nog maar eens een keertje de boodschap van Geniale Geert op http://twitter.com/geertwilderspvv/statuses/36376150506733568 dan:

"Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie, ook niet tav walgelijke cartoons. Maar we (PVV) gaan niet naar omroep die ons in nazihoek duwt"

En welk woord uit de zin "Vrijheid van meningsuiting staat niet ter discussie" snap jij nu dus nog steeds niet, hm?

Overigens is deze (gestolen) cartoon volgens dhr. Von Jolo zèlf een oproep tot geweld:

Francisco van Jole: "Je kunt niet beweren dat iemand gelijk is aan Hitler en vervolgens volhouden dat hij toch niet uit de weggeruimd moet worden. Het één beweren is het ander impliceren" ...

Eat that, shithead ... :-E

Tenslotte: Het blijkt dat de talentloze überplurk Adriaan Soeterbroek een links-hysterische cartoondiefstal heeft gepleegd: Ziehier het BEWIJS: http://www.petitrenard.ch/images/dessin_pitch.jpg (met nogmaals dank en +10 @ Ploos van Amstel voor het opmerken van deze diefstal ;-)

Resteert nog slechts de vraag wie deze abjecte spotprent nu eigenlijk getekend heeft voor de editie van november 2010 van het Zwitserse linkse tijdschrift Vigousse ...

vbauer | 12-02-11 | 18:07
Leg even uit dan waarom er niet zulke tekeningen over de PVDA, die hetzelfde idee hadden, op Joop verschijnen.

Francisco van Jole is een NSB'er pur sang. Die man is levensgevaarlijk. Hij hitst instabiele linkse geesten op om weer een moord te plegen. Deze man moet gestopt worden.

Behaard smaalkopje | 12-02-11 | 18:55
Het enige wat ik lees is JANKJANKJANK
.
Wilders wordt een keer terecht aangepakt. Het idee is te dom voor woorden en komt zo van iemand af die na de HAVO niet meer heeft gedaan dan wat cursusjes. Eigenlijk niet eens, want Martin Bosma(n) schrijft alles voor de PVV en is eigenlijk de grote denker. Wilders niet. Wilders is een machtswellusteling die het domme volk gebruikt voor zijn eigen gelijk

Golaio | 12-02-11 | 19:18
Het enige wat ik lees is JANKJANKJANK

Dat zal dan ook de reden zijn dat je niet begrijpt wat er staat!

überlol @ Wishbone | 12-02-11 | 19:24 hehehe, so true!

@Golaio | 12-02-11 | 19:18 die poneert (nu ja, brult ;-) "Het idee is te dom voor woorden en komt zo van iemand af die na de HAVO niet meer heeft gedaan dan wat cursusjes" ...

... hetgeen wij onmiddellijk en spijkerhard zullen BEWIJZEN:

Citaatje uit het artikel "Kamermeerderheid wil aso's in containerwoningen" ANP - 25/04/2005 op http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/669141/2005/...

"Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, GEDWONGEN laten verhuizen naar een CONTAINERWONING buiten de stad"

Citaatje uit de interviews met SP-wethouder Hans van Hooft die de Gelderlander op maandag 18 februari 2008 publiceerde onder
de titel "Overlastgevers in containerwoningen", bewaard op http://nijmegen.sp.nl/weblog/2008/02/21/interviews-met-sp-wethouder-hans...

"SP-wethouder Hans van Hooft, verantwoordelijk voor het onderhoud en de leefbaarheid in de Nijmeegse wijken, speelt met de gedachte om aan de rand van Nijmegen CONTAINERWONINGEN te plaatsen voor extreme OVERLASTGEVERS" ...

... waarbij ik bijna zou willen opmerken dat de talentloze putlul Adriaan Soeterbroek het noch in 2005 noch in 2008 nodig vond een fascistische Godwin-'cartoon' over CDA, PvdA en VVD of over SP-wethouder Hans van Hooft te tekenen ... WARE HET NIET dat deze extreemlinkse hystericus onderhavige cartoon letterlijk heeft GESTOLEN uit de editie van november 2010 van het Zwitserse linkse tijdschrift Vigousse ...

Hetgeen overigens niet bewezen hoeft te worden is dat de VARA uit een bende ranzige fascisten bestaat, Paul de Leeuw voorop: http://therealshowstopper.files.wordpress.com/2011/02/vara-godwin-nummer...

Heel de linkse wereld staat op zijn kop als Wilders "iets beledigends" zegt en dit moet gewoon maar kunnen. ???

Hij moet niet zeiken, als er vandaag of morgen weer een mohammed cartoon verschijnt staat hij vooraan om die te publiceren op zijn site, omdat beledigen dan ineens vrijheid van meningsuiting is.
Is het tegen hem zelf gericht, dan is het ineens weer beledigen.

Zo klopt-ie beter: http://img716.imageshack.us/img716/4813/joopowned.png

@ twinsisterjoyce | 12-02-11 | 20:37
Ja, en dan staat meneer van Jole weer op z'n achterste benen. Het is dus over en weer één grote hypocriete zooi, bedoeld ter bevestiging van het zelfbeeld als 'goed mens'.

@ behaard smaalkopje 12-02-11 20:02
Paul de Leeuw, duurst betaalde semi-ambtenaar van Nederland en nog één van de meest vervelende ook.

die tekening is een faal... Het gaat om asociaal tuig, (zie tokkies, flodders, enz...) Die zitten in alle culturen, maar wat staat er op de tekening, finnen!

Ik hoop dat Geert zegt : VARA..lekker de tyfus krijgen..einde oefening met je pleuris debat...met de groeten van Francisco Mussolini.

Tussen iemand arresteren voor een cartoon (Gregorius) en je uitlaten over een cartoon die op jouw persoonlijk is gericht (Gerrit Welden) zit wel degelijk verschil.

@Heiner, precies

@twinsisterjoice
Mohamed is een niet bestaand persoon, fictie en dit is direct aan een bestaand persoon.
Dat is het zelfde als een cartoon over prostitutie en jou moeder staat er met een foto op of Maria, dat is ook zo een verschil.
Laatst was er een poster met Jezus erop, de kerk vroeg of de poster weg gehaald kan worden, maar nergens waren doods bedreigingen zoals met de Modammed cartoons.

de cartoon is gemaakt door een RACIST, waarom zie ik alleen Moslims staan op de cartoon ?, niemand hoor ik daar over?.
In de uitlating van Wilders hoor ik alleen over " mensen die voor overlast zorgen" niets over Moslims, iedereen zal wel beginnen met, Wilders bedoelde daar Moslims mee.

Blonde Geertje is de grootste hypocriet die er in Nederland rondloopt!Niemand mag een meining hebben behalve hij!
Het enige wat die vent kan is eisen stellen en schreeuwen om ontslag voor diegene die het niet met hem eens zijn. Laat hem lekker oprotten naar zijn zo geliefde Israël en al die hersenloze volgelingen van hem meenemen a.u.b.!

De gevestigde orde is bang, zo bang dat ze alle middelen gaan gebruiken om geert wilders in een kwaad daglicht te stellen.
En terecht dat ze bang zijn. Want er gaat een andere wind waaien.
Even hypothetisch.
Stel geert wilders zou slecht zijn. (stel !)
Gaat het momenteel goed met Nederland ?
Gaat het steeds beter met Nederland ?
Is nederland op deze manier op de goede weg ?

Nee dus.

De graaiers graaien door.
De knuffelaars blijven knuffelen.
Immigratierecords worden gebroken.
Religieuze opdringerigheid neemt toe.
Ontslagen nemen toe.
enenz.

Stel Geert Wilders is slecht. Verandert er dan iets ? het wordt in Nederland alleen maar slechter. En je wordt ook nog voor lul gebruikt door de gevestigde orde.

Iedereen moet het zelf weten. Maar ik wil dat er verandering komt. Ik wil niet meer door de graaiers aan het lijntje gehouden worden en tegen beter weten in op de hypocrieten vertrouwen.
Het risico dat Geert Wilders slecht is (stel!) neem ik graag. Want slechter als nu en slechter als de toekomst gaat worden met de bestaande gevestigde orde die de nederlanders meer en meer verkoopt, kan ik me niet voorstellen.
Ik neem het risico graag. Geert kom er maar in.

Het wordt de hoogste tijd dat de vrouw en dochters van Soeterbroek voor kankerhoer en teringslet worden uitgemaakt door onze fijne mede-Nederlanders van Marokkaanse, Turkse en Antilliaanse afkomst.
En dat meneer een paar klappen krijgt omdat meneer toevallig op het verkeerde moment naar de verkeerde persoon kijkt.
Het zal me benieuwen of Soetenallochtoon nog zo'n walgelijke NSB cartoon maakt.
En Soetenallochtoon nog 1 tip van mij: bij vergassing werden de kinderen en vrouwen gescheiden. Geeft even aan hoe gestoord je wereldbeeld is.

Vrijheid van meningsuiting snijd toch aan twee kanten? Geert mag wel boeken met mein kampf vergelijken maar hij mag zelf niet met Hitler worden vergeleken?

Bovendien: De maakbare samenleving hebben we al eens geprobeerd (communisme). Ik ben bang dat we er hier met elkaar moeten uitkomen, hoe kut dat ook lijkt.

@wtf_ftw
Ben jij soms in een ander land opgegroeid als ik? Wij leven in de economisch meest goede tijd in de wereldgeschiedenis in een van de rijkste landen ter wereld waar nog steeds economische groei is...

@Charismatisch leider
Ben jij soms in een ander land opgegroeid als ik

we zullen wel in hetzelfde land opgegroeid zijn. alleen jij laat je in slaap wiegen door het feit dat je het goed hebt. en stilstand is achteruitgang. deze achteruitgang wordt door de gedoogkuttelaars, graaiers, gevestigde orde ook nog eens gestimuleerd door de ogen te sluiten voor de realiteit van het multikultifalen. Dat er uitvreters hierheen komen die geld kosten en de mensen hun wil willen opdringen.
En jij bent net zoals die oude VVDer Ed Nijpels, dat lutsertje die de scepter over de pensioenfondsen gezwaaid heeft waar miljarden verdampt zijn. Die zei ook : als de mensen nog een videorecorder kunnen kopen dan hebben ze geen recht van klagen.
Nee, je moet zeker wachten tot je straatarm bent.
Stelletje gedooghufters, omdat het hier goed gaat moet je de mond houden voor de realiteit ? En daarnaast wordt je door de gevestigde orde niet alleen uitgemolken, maar rennen zij er met bonussen en wachtgelden vandoor.
Volksverlakkers hebben wij aan het roer. Niet meer en niet minder.

@charismatisch leider
Maar goed ik wil jou ook niet overtuigen want het is wel duidelijk uit welke hoek jij komt. Jij gelooft in het proletariaatvan de huichelachtige elite. Waarschijnlijk omdat jij er ook de vruchten van plukt. Ik pluk er ook de vruchten van, maar ik geloof niet in ze. Ik wil ook een fatsoenlijk leven voor mijn kinderen. En niet dat die krom moeten liggen door de beslissingen van de faalhazen van de huidige hypocriete gevestigde orde.

Gevestigde orde, graaiers, gedooghufters, enz. Mooie woorden maar geloof je zelf echt dat één persoon met één partij aan al deze dingen een einde gaat maken? De samenleving valt niet de modelleren in een ideaal beeld. Ook de politiek heeft maar voor een klein deel controle over deze processen.

De wereld wordt dankzij moderne technologie en globalisering steeds kleiner. Dit zal dus inhouden dat verschillende culturen en individuen dichter op elkaar zullen komen te zitten. Door te gaan roepen dat ze anders zijn en minder ontwikkeld zijn ( Ja, ik ben het in principe eens met het feit dat er nog een hoop in te halen valt voor sommige volken en gebieden) los je niks op. Wat wil je dan doen? De ongewenste delen van de samenleving wegsnijden? Ik kan een aantal dictators bedenken die dat soort plannen in de praktijk hebben gebracht en dan heb ik het niet eens over onze oosterbuurman.

patrick023 | 13-02-11 | 08:06 Dat ligt er maar net aan, er zijn heel veel mensen die Maria als hun heilige moeder zien. Of een geloof fictie is of niet kan niemand je vertellen, dat weten we pas als we het loodje hebben gelegd.

@charismatisch leider
Ik ga voor wegsnijden. In plaats van weggesneden te worden. en de politiek kan de maatschappij wel naar hun hand zetten in tegenstelling tot wat jij beweert. maar daar moet de wil voor aanwezig zijn. de wil om jezelf in de vingers te snijden.

@charismatisch leider
Mooie woorden maar geloof je zelf echt dat één persoon met één partij aan al deze dingen een einde gaat maken?

Iemand moet de eerste steen gooien beste kerel.

Bezig met verzenden!

Videos

Top 5 kortingen

Das Kapital

 
 

Column

James Worthy

Ik zat op de schouders van mijn vader. De veiligste plek ter wereld. Ik waande mezelf de windhaan...
meer >