De PVV wil dat Nederlanders die emigreren een exitpoll invullen met de vraag waarom zij vertrekken. PVV-Kamerlid Sietse Fritsma zegt dat naar aanleiding van de immigratie- en emigratiecijfers die het CBS gisteren bekend maakte.
De PVV’er maakt zich grote zorgen om het grote aantal Nederlanders dat vertrekt en de immigranten die ervoor terugkomen. Fritsma wil weten waarom die Nederlanders vertrekken zodat er misschien iets gedaan kan worden om ze hier te houden. “Het lijkt er op dat de Nederlanders met kennis vertrekken en we er slecht opgeleide Polen voor terugkrijgen.”
In 2010 verbrak Nederland een immigratierecord, bleek gisteren uit cijfers van het CBS. Bijna 150.000 mensen kwamen vorig jaar in ons land wonen. De belangrijkste toename van immigranten kwam van Oost-Europeanen. Tegelijkertijd steeg het aantal emigranten nog harder. Met zesduizend meer landverlaters dan in 2009 kwam het aantal emigranten op 118.000. Fritsma vindt dat schokkende cijfers.
De VVD heeft dezelfde zorgen over de zogenaamde ‘brain drain’. „Degenen die vertrekken lijken een hoger niveau te hebben dan degenen die binnenkomen”, zegt VVD-Kamerlid Cora van Nieuwenhuizen.
Door Jorn Jonker
Reacties
Nou, het antwoord is toch heel simpel heren en dames politiek.
Hoef je echt geen exit poll voor op te starten.
Sterke aannames :)
Zolang ik nog in Nederland blijf wonen zal 't wel loslopen met de brain drain.
Shit. Ik dacht dat er een pol werd gehouden wie er allemaal exit moet.
Ideetje? heren van SN?
Vind je het gek. Als je een beetje opleiding genoten hebt ben je van iedere euro die je verdient meer dan de helft kwijt. Los daarvan betaal je je nog eens scheel aan BTW, brandstofaccijnzen om op je werk te komen(!) aangezien het OV voor veel mensen geen serieus alternatief is. Daarbij is de huizenmarkt dusdanig verziekt dat er voor starters gewoon helemaal NIKS te kopen valt. Banken lenen je geen geld en huizen zijn schandalig duur.
Ik overweeg ook om in het buitenland te gaan wonen. Als je ziet wat je daar kan kopen voor de helft van het geld...
Ik kijk het nog een paar jaartjes aan, maar als het zo door blijft gaan dan ben ik pleite!
Krek, die 118.000 nemen heel wat meer mee dan die 150.000 brengen.
Die 150.000 komen uit wanhoop omdat ze hopen op een betere toekomst.
Die 118.00 kiezen voor hun toekomst, daar waar mogelijk nog aan een toekomst gewerkt wordt en niet alles op anderen wordt afgeschoven....
.
Mogelijk is de walging voor een demagoog als Wilders bij die 118.000 mensen wel veel groter dan de angst die die 150.000 voor hem koesteren.
In elk geval een teken aan de wand, dat sinds zijn ongelooflijk grote mond deze records opnieuw gebroken worden
mvg 0084 909 600 615 tp HCM Viet Nam
Omdat er o.a. teveel criminele Finnen zijn en ze niet worden opgesloten of eruitgeflikkerd, daarentegen worden ze door theedrinkend Nederland belond met allerlei gelden. Pepernoten zonder ooit iets voor Nederland te gedaan hebben het beter dan autochtone Nederlanders die 40 jaar hebben gewerkt, want die zitten nu dagen in hun pyjama in het 'verzorgings' tehuis.
Ik ben ook hoger opgeleid en allang vertrokken naar juist over de zuidelijke grens. Heerlijk, kan het iedereen aanraden...
Vanilla | 10-02-11 | 07:29
Beste Vanilla, misschien zijn er zelfs wel mensen bij die hun vrijheid veel meer lief is dan een hoog inkomen.
Tweeëneenhalf jaar heb ik kranten rond gebracht. Net wat minder dan minimum loon en 's morgens voor acht uur klaar, de dag aan mezelf.
In al die tijd is er niets meer gedaan aan de vergoedingen. Ook de belastingvrije kilometer vergoeding staat nog altijd op 19ct.. Ca 100km per dag, buiteroutes, ca 200 keer per dag die auto in en uit. Zelfs die zuinigste auto van NL zuipt dan. (met 10cm sneeuw zuipt hij nog meer)
Alleen de prijsstijgingen op de brandstof sloegen netto op die periode een gat van zo'n 70 euro/maand. Ik bedel nog liever hier in Saigon om een kopje witte rijst dan dat ik me in NL mijn mooie bordje laat leegroven
JackSparrow | 10-02-11 | 07:35
Zit jij tussen die "achterlijke belgen", dat gekke volkje dat nog met een hele familie de tijd neemt om te genieten van een restaurantje. Samen aan tafel en de tijd nemen. Dat volk wat vijftig jaar achter loopt.......
Zeg ze maar dat ze vooral blijven genieten, en al helemaal niet moeten hollen om met NL op peil te komen
@Jean op den Kamp,
ik begrijp je link naar de krantenwijk niet helemaal?
@ Jean Op den Kamp | 10-02-11 | 07:30: Ik denk dat de walging, achter gesteld worden aan die uitvretende, niet integrerende luie tering flikkers veel groter is dan de (door jou veronderstelde) walging aangaande Wilders.
Vanilla | 10-02-11 | 07:48
Het soort werk: Iets wat helemaal niet hoogstaand of hoogdravend is, maar waarin iemand een ritme kan hebben wat heerlijk bij zijn verlangen naar vrijheid past. Die vrijheid die zo heerlijk wordt beschermd door pvv/vvd
Binnen zo'n twee jaar ga je er even ca 10% netto op achteruit, waarvan het leeuwendeel wordt opgeslokt door de brandstof prijzen. En bij al hun gebrul, opkomen voor die werkende man/vrouw, geen hond die er notie van neemt
Er zullen tal van andere voorbeelden zijn waar laagbetaalden ook zulke klappen krijgen
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 07:49
Tsja ik begrijp u wel en moet u nog gelijk geven ook.
Op nog geen 200 meter bij mij vandaan is het een wereld van verschil.
Alleen al het feit dat om 20.30 uur bij mij in de straat er zowat geen auto meer aanwezig is en even verderop er tot 12.00 uur geen auto van zijn plaats komt.
Bij mij in de straat allemaal particulier woningbezit en verderop (a)sociale huurwoningen. Volgestouwd met kansenvolk en in die straten is het een gigantische puinhoop waar een heel leger aan vegers etc. dagelijks zich een weg door probeert te banen.
.
Ik ben vertrokken omdat steeds meer rand debielen van het kaliber G. Wilders de Nederlanse maatschappij verzieken, Van een afstand bekeken is het echter zeer vermakelijk om de Nederlandse politiek te volgen :-))
Maak je geen zorgen Geert. Zodra ik klaar ben met studeren ben ik ook pleite en zie je me hier nooit meer terug. Dat mijn grootouders voor dit kutland hebben gevochten... nou ja... in die tijd was Nederland vast een prachtig land. Nu niet meer. Nu is het werken tot je dood en als je geconfronteerd wordt met criminaliteit dan is er niemand die je helpt. Ja, ik spreek uit ervaring.
@ MvanBuuren | 10-02-11 | 08:01: Dan heb je blijkbaar hele grote kluiten stront in je ogen of je hebt er geen ene tering van begrepen maar in jou geval zal het beide zijn.
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 07:49
Hier zit ik ook tussen de armoede en het tuig. Maar hier hoor ik erbij. En ergens heb je gelijk, maar het zijn niet die mensen die hun kansen nemen, die walging komt doordat er niet op een beschaafde manier nee wordt gezegd tegen die uitvreters.
MvanBuuren | 10-02-11 | 08:01
U bent al weg? Gelukkig. We kunnen je hier missen als kiespijn.
OBW | 10-02-11 | 08:02
De mazzel alvast! Nog meer laf volk dat het 'kutland' waar hun grootouders voor gevochten hebben willen verlaten? Ga dan zo snel mogelijk en maak tot die tijd vooral geen gebruik van je stemrecht.
Kom maar op met dat formulier.
Stalinistisch. Een ieder is vrij om te gaan staan waar ie wil, behalve de Nederlander.
Die is plaatsgebonden en mag slechts toekijken. Die PVV die is verknipt. Dat blijkt.
Ze zijn niet lekker. De werkkampen komen van:
>>>>>> linksch. Lekker makkelijk. Vooral onder de duim. Dit is een soort Paarse broekomloop. Alles verboten.
http://allesverboten.wordpress.com/
Wat schreef ik enkele artikeljes geleden desaangaande ...
.
Er gaat gewoon een Berlijnse Muur rond Europa komen om de autochtone Europeanen binnen te houden... in de Multi-Culti hell om de zelfkolonisatie te blijven ondergaan.
.
Of anders een hoge emmigratiebelasting doen betalen van een paar tonnen - zodat alleen graailoners en bonusvarkens het nog kunnen doen... voor of na hun pensioen.
.
Bovendien zal men op termijn ook opleggen dat je bijvoorbeeld de helft of meer van je pensioen verliest als je niet in Nederland / Europa blijft wonen.
Dat is nu al het geval met Engelse gepensioneerden ...
Ze noemen dat democratie geloven wij.
.
Begrijp volk van Nederland : een democratie bestaat enkel bij gratie van het hebben van slaven ... wij zijn de belastings- taks en sociale bijdragen slaven ... de oligarchische dictatoriale particratie gaat omvermijdelijk onze emmigratie indijken ...
.
Moraal van het verhaal : vertrek op tijd - met je rechten van nu !!!
Niets mis mee, dan kunnen ze uiteindelijk zien waarom er zoveel Nederlanders gaan emigreren. En wie weet pakken ze dan de problemen aan, waarom Nederlanders uit Nederland weg willen.
OBW | 10-02-11 | 08:02
Ook lekker trouwens, onze belastingcenten opslurpen voor je studie, en passant waarschijnlijk nog demonstreren omdat je te weinig krijgt, en er vervolgens vandoor gaan. Een asociale klootzak ben je, niets meer en niets minder.
Lol.
We breken de zorg af.
We breken het onderwijs af.
We breken de rechten van de burger af.
We maken procederen voor de burger te duur.
We geven onze vrindjes met bedrijfjes grof geld, want nu we alles hebben gesloopt hebben we wat over.
We laten het volk 1200 euro per jaar dokken voor ziektekosten en vergoeden dan niets.
We kopen een JSF.
We gaan toch maar met de PVV samen, want anders zijn het pluche kwijt.
Vind je het echt gek dat mensen weg gaan? Nee toch?
Daff | 10-02-11 | 08:24
Nee Daff, niet laf en het is ook niet nodig om NL een kutland te noemen.
Ik was al eerder weg en ik ben teruggeweest om te laten zien dat NL ook iemand als mij kansen biedt. Nederland heeft zich daarbij laten zien van een kant die volgens veel schreeuwers helemaal niet bestaat. Maar aan die beneden grens van het inkomen werd het toch wel steeds moeilijker. En ik ben iemand die kiest voor vrijheid, vrijheid boven inkomen.
Die vrijheid zie ik in NL naar de knoppen gaan. In wezen zijn de vietnamezen hier in HCM in hun communistische land welliswaar armer, maar veel vrijer als jij in NL. En dat terwijl diverse politieke partijen in NL die Vrijheid zo groots in hun naam hebben staan. De manier waarop jij je woorden hier in alle vrijheid naar anderen kunt slingeren, dat is voor mij een surrogaat vrijheid. Zolang je een onbetekenend figuur blijft achter een nick, dan mag je lekker anoniem je gangetje gaan. Maar echte vrijheid is wel wat meer dan jouw toestenbord
Daff | 10-02-11 | 08:36
Ja gelijk heb je, laat hem maar met dertien jaar een zeilbootje nemen en vertrekken voor een reis rond de wereld. Vrijheid blijheid,...toch?
Ik ben al weg
antwoord: Belasting en criminaliteit, met dank aan de pvda, D66, GL
Verlies voor NL: 75K Bruto= 37500K belasting verlies voor de staat.
Ik heb in 20 jaar abeid genoeg betaald voor 25 personen/uitkeringen per jaar.
Nu betaal ik 2% per jaar.
Als de VVD en PVV totaal overnemen kom ik wel terug, zoalng de linkse kerk het nog teveel voor het zeggen heeft blijf ik weg.
Vlucht gedrag? Nee hoor, ik denk aan de toekomst en inkomsten van mijn gezin. Ik stop mijn overgehouden geld op de rekening van mijn zoontje.
We stonden erbij en keken er naar..
Ja logisch dat hoog opgeleide Nederlanders hier vertrekken. Als je hoog bent opgeleid heb je vaak ook een goeie baan en kun je een dergelijk job ook makkelijk in een ander land krijgen. Jan met de pet krijgt die kans niet, want werkloze arbeiders en ander voetvolk heb je overal in Europa meer dan genoeg. Krijgt Job Cohen toch nog zijn zin. Nederland komt beschikbaar voor al het uitschot dat van over de hele wereld hier hun zakken denkt te kunnen komen vullen. En achteraf niet gaan klagen hè lutser!
zal het beide zijn.
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 08:02
Sinds ik niet meer in NL woon heb ik het een stuk beter naar mijn zin, hoef ik me niet meer te ergeren omdat mijn belastingcentjes naar Afghanistan vertrekken of naar naar dat lachwekkende circus in Den Haag, de zogenaamde regering. Sta ik nooit meer in de file, heb ik nog nooit een parkeer- of snelheids bekeuring gekregen, word ik niet meer preventief gefouilleerd, en is mijn besteedbaar inkomen ver-drievoudigd.
Wat heb ik niet begrepen? Dat het gepeupel Nederland niet kan verlaten en moedeloos moet toezien hoe het ooit zo blanke Nederland veranderd in een apenland?
Daff | 10-02-11 | 08:24
Ik heb met mijn jaarsalaris van 100k netto per jaar (nee, ik ben geen graaier bij een (semi-)publieke overheid, maar eigen ondernemer) genoeg bijgedragen aan Nederland. Dat is nu studeer is hobby, puur om te investeren in mijn ontwikkeling. En daar betaal ik goed voor, ik profiteer NIKS van dit land. Veel belasting betalen en premies afdragen, dat doe ik wel. Graag zelfs, als ik fatsoenlijk wordt geholpen door de overheid als ik geconfronteerd wordt met overvallen en andere misdrijven. Nee, ze komen alleen als ik iets te hard op de snelweg heb gereden en weiger daarvoor te betalen. Vechten voor dit land? Vechten tegen de bierkaai is het. Schandalig hoe dit land naar de klote wordt gebracht door een klein groepje regenten die veilig in een villa zitten en even bepalen voor het klootjesvolk hoe zij moeten leven en daarbij de daadwerkelijke problemen niet willen aanpakken. Ik laf? Ja, waarschijnlijk wel. Maar ik zit er totaaaaal niet mee. Maar misschien praat jij ook wel anders als je dezelfde ervaringen hebt als ik.
MvanBuuren | 10-02-11 | 08:58
Welk land woon je? Welk land woon je? Vertel het me even snel, dan kan ik in de tussentijd mijn baan op gaan zeggen en andere noodzakelijk dingen gaan regelen. Bedankt alvast!
@MvanBuuren | 10-02-11 | 08:58
Vind je verwarrend.. enerzijds noem je Wilders een randdebiel en ben je blij van zon politicus af te zijn (qua kaliber iig). Nu geef je aantal zaken aan waar juist een Wilders/PVV iets aan wil doen? Persoonlijk zet ik in op PVV/VVD als de enige partijen die er nog iets aan willen doen..
Uit nieuwsgierigheid: waar woon je nu? in welk land?
@peacemaker | 10-02-11 | 09:09
Mss is het wel de VS, áls mvanbuuren staat voor een indirecte verwijzing naar de VS, want Martin van Buuren de 8ste president van de US of A en tevens van Nederlandse afkomst :)
@ Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 08:02
Ik sluit mij geheel bij uw standpunt aan!
iustus | 10-02-11 | 09:17
Nee kan de VS niet zijn. Ik was daar eens met vakantie en de touringcar waarin ik zat werd van de weg gehaald omdat ie 2 mijl te hard reed. Die agenten trokken gelijk hun pistool en vroegen om de papieren. Onze chauffeur kreeg wel een vette bekeuring. Het is daar helemaal niet zo'n walhalla als MvBuuren geweert. Als je ook maar één dingetje in het verkeer fout doet "hang je gelijk" en probeer maar niet tegen te spreken, want je krijgt gelijk een stomp!
had ik graag willen doen hoor, een keer voor deze makkers opschrijven waarom de NL samenleving zo stinkt tegenwoordig en het er niet meer gezellig is!
Ik ben hier weg als ik mijn HBO-tje af heb gerond en verder ga studeren in Cambridge of Harvard. Veel te veel belasting, premies, tuig en corrupte politici/ambtenaren. Ook hebben we een kudtklimaat.
Ach dat is toch niet moeilijk na te gaan waarom die mensen emigreren.
Te hoge belasting, benzine te duur, corruptie, een rechtssysteem wat van geen kanten deugt, Tuig wat niet aangepakt word.
Enz enz enz
Er deugt helemaal niets van het verhaal van de PVV en VVD:
http://www.vkblog.nl/user/bericht/edit/id/363088
Ook de migratiecijfers van gisteren heb ik uitgespit:
http://www.krapuul.nl/blog/25562/immigratie-toegenomen-naar-150-000-maar...
Kijk eens goed naar de vierde tabel.
haha je snapt het niet helemaal.
Dit is een trend die al jaren bezig is en steeds erger word. Dat komt niet door dit kabinet dat er net een paar maanden zit. Dit kabinet zit er namelijk vanaf 14 oktober 2010 en deze cijfers gaan over heel 2010.
De reden dat ze gaan is omdat de ‘rijke’ van alle kanten worden genaaid. Dit om de overheidsuitgave te kunnen blijven betalen. Die zijn onder (centrum)-linkse kabinetten namelijk totaal uit de hand gelopen. Die bezuinigen die jij op noemt zorgen er in de toekomst voor dat de belastingen juist omlaag kunnen. Voorlopig helaas nog niet aangezien we met dank aan links enorm in de schulden zitten.
@stofwolk 8.45
Kijk zo doe je dat.
Zeker geen laf gedrag maar gewoon common sense.
Laat ze hier lekker het schompes krijgen,
succes
Je wordt genaaid waar je bijstaat in Nederland
Rij 26 km/h te hard, kan ik 189 euro aftikken onder het motto u bent een verkeershufter
Onder het motto krijg de tyfus dan maar, ik heb poen zat, ik ga pleite
In Nederland zijn de straffen voor misdrijven schokkend laag, maar voor kleine vergrijpen weten ze je wel te vinden, maar niet meer
*exit-poll bij deze ingevuld* PVV in de regering was overigens de bekende druppel
@vandyke | 10-02-11 | 09:48
Even buiten het feit dat me het "islam" verhaal minder boeit heb je een leuke link die echter niet veel zeggend is. De tsunami van islamisering gaat over Nederland en misschien nog wat landen maar niet over de totale EU. Ook gaat het over de toename, niet alleen de hoeveelheid op zich (hen geen in je diagram wel het geval is). Er komen op dit moment veel meer polen. Daar word dan ook naar verwezen in het bovenstaande artikel, dus waarom jij de moslims er weer met de haren bij sleep is me een vraag. Waarschijnlijk bij een gebrek aan inhoudelijk commentaar kunnen leveren op dit ‘PVV artikel’.
na alle vrijheidsbeperkingen van de jaren balkenende gaat deze club vrolijk door.... vind je het dan gek dat mensen emigreren?
@ DerUnterMensch | 10-02-11 | 09:56
In het eerste artikel behandel ik twee uitspraken:
Fritsma:
“Het punt van de heer Dibi over het migratiesaldo volg ik eerlijk gezegd ook niet. Stel namelijk dat 100.000 kansarme migranten binnenkomen en dat 100.000 goed opgeleide, hard werkende mensen weer vertrekken. Dan heb je een immigratiesaldo van nul, maar neem maar van mij aan dat de samenleving dan een groot probleem heeft. Nogmaals: ook dat punt volg ik dus niet.”
Het tweede komt van de VVD:
De VVD is voor een streng maar rechtvaardig migratiebeleid. Er moet strenger geselecteerd worden aan de poort. Minder mensen en beter opgeleide mensen. Nu wordt het migratiesaldo sterk beïnvloed doordat ook een aanzienlijk deel goed opgeleide Nederlanders ons land vaarwel zegt. De situatie is dus eigenlijk nog zorgelijker. Mensen die ons land verlaten zijn gemiddeld veel beter opgeleid dan degenen die binnenkomen. Er is sprake van een braindrain.
Aldus de bijdrage van Cora van Nieuwenhuizen in het debat.
Ik behandel die uitspraken, waarbij voooral de laatste van VVD van belang.
Het is een onzin verhaal van de PVV en VVD en dat bewijs ik in het artikel.
*exit-poll bij deze ingevuld* PVV in de regering was overigens de bekende druppel
Ma_Se_Poes | 10-02-11 | 09:51
De PVV zit niet eens in de regering... Dus jij bent een van die Nederlanders die denkt dat Wilders een minister is? Prachtig.
Natuurlijk wil de PVV dat.
~ Jean Op den Kamp | 10-02-11 | 07:44
"Zit jij tussen die "achterlijke belgen", dat gekke volkje dat nog met een hele familie de tijd neemt om te genieten van een restaurantje. Samen aan tafel en de tijd nemen. Dat volk wat vijftig jaar achter loopt.......
Zeg ze maar dat ze vooral blijven genieten, en al helemaal niet moeten hollen om met NL op peil te komen"
Dit is dus het zogenaamde sociale linkse volk. Ben ik blij dat ik zo'n asociale rechtse gast ben.
Ja, hehe, eindelijk heeft iemand het licht gezien! Tuurlijk vertrekken hoogopgeleide mensen uit dit land. Er is ook geen enkele reden om hier te blijven als je als afgestudeerd ingenieur voor 1600 euro bruto per maand uit je nest moet komen zonder vast contract. Nee, we zijn wel gek!
Dat begrijp ik nog wel. Dit krijg je bij de (S)linkse medemens er maar niet in.
Dit staan rijen dik met de kop in zand en kontje omhoog.
Leeglloop aan Nederlanders waar dit land wél iets aan heeft is al vele jaren aan de gang. En er komt al jarenlang uitkeringtrekkende moslimtrash -en tegenwoordig oostbloktrash voor in de plaats. Precies zoals Brussel wil ...What's new ...
Belasting stelletje lutsers van de PVV enVVD.
Hammondman | 10-02-11 | 10:47
Tjezus, dan had je toch echt beter moeten onderhandelen vriend, was dat is wel echt weinig!
Met alle sympathie voor de goede bedoelingen van Kamerlid Sietse Fritsma heb ik mijn twijfels over de legitimiteit van zijn voorstel. We leven in een vrij land waar je kunt gaan en staan waar je wilt. Om daar ook nog een extra bemoeienis van de overheid op te leggen gaat mij te ver. Je vraagt mensen toch ook niet waarom ze van de ene supermarkt naar een andere gaan? Iemand die dit land verlaat heeft zijn redenen die binnen zijn eigen kring wel bekend zullen zijn. Dat lijkt mij voldoende. Als ik jonger was ging ook ik weg en met mij zeker vele anderen. Vooral voor werkenden is Nederland niet echt leuk meer. Het aantal emigranten kan m.i. alleen maar toenemen. Fritsma mag zijn eigen conclusies trekken.
@ Vanilla | 10-02-11 | 11:12: Hangt er vanaf...hoe oud is hammondman...is het een ing of een ir. zo te lezen nog geen enkele ervaring...momenteel slechte markt..ga zo maar ff door.
@Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 11:40
Als Ing zat ik als starter op dat bedrag netto 3 jaar geleden. De sector techniek is toch al behoorlijk aangetrokken hier iig.
@ Vanilla | 10-02-11 | 11:42: Momenteel is het markt technisch wel slecht....althans..hier in het westen wel...althans..dat is momenteel mijn ervaring...waar is hier bij jou en over welke techniek hebben we het?
Wellicht slaapt Fritsma beter als hij weet dat van de 118.000 emigranten er 'slechts' 41.000 Nederlander van geboorte waren en daarvan weer 13.000 tweede generatie allochtoon. De emigratie van autochtone Nederlanders komt daarmee op 28.000 personen. Oftewel ongeveer 0,2% van de Nederlandse autochtone bevolking. Moet je daar nu echt de noodklok voor luiden?
@ yurp | 10-02-11 | 11:54: Wel als al die vertrekkende, niet geboren NL-ers, maar wel op kosten van deze staat geschoold zijn....al dan niet met behoud van kinderbijslag, zogenaamd wachtgeld of weet ik wat voor soepsoedies meer...
Daarnaast weet meneer Fritsma wellicht ook wel dat het merendeel van de autochtone emigranten aan grensmigratie doen. Dus net over de grens gaan wonen maar werk en sociale contacten in Nederland aanhouden. Waarmee het 'probleem' nog wat minder nijpend wordt.
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 11:57
De niet-Nederlanders zullen geen uitkeringen kunnen krijgen en krijgen zover ik weet geen gesubsidieerd onderwijs. De tweede generatie allochtonen waarschijnlijk wel, hoewel als je echt emigreert je uitgeschreven wordt en geen enkel wachtgeld oid ontvangt. De uitspraak van Fritsma dat hij zich zorgen maakt over het 'grote aantal Nederlanders' doet echter vermoeden dat hij denkt (of wil suggereren) dat de 118.000 emigranten allemaal hoog opgeleide autochtone kaaskoppekes zijn.
@ yurp | 10-02-11 | 12:13: Al die randvoorwaarden ken ik ook niet. Geen idee of emigratie ook echt uitgeschreven betekend.
Wat ik wel weet is dat Surinaamse repatrianten officieel ook geen oprot premie meekregen maar daadwerkelijk rond de 10 ruggen of meer meekregen....
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 12:22
Er bestaat idd ook een officiele remigratieregeling waarmee je een bak geld meekrijgt om terug te gaan naar land van herkomst. Om de eerste maanden te overbruggen oid..
@ yurp | 10-02-11 | 12:29: Had je trouwens mijn antwoord nog gelezen omtrent jou schoolgeld vraag? Zag je vraag toen wat laat maar had em wel uiteindelijk beantwoord.
Overwegingen zijn voor mij glashelder.
Tsunami van criminaliteit, tsunami van islamisering, tsunami van laffe linkse bestuurders en we mogen langer werken en meer belasting betalen om er voor te zorgen dat men in andere landen wel met 50 jaar met pensioen kan gaan.
Onze roverheid heeft de afgelopen decennia heel veel wetten niet gehandhaaft of juist de andere kant op gekeken ingeval van (licht) getinte mensen onderwijl de blanke kaaskoppen wel hard aan worden gepakt.
De officiele handeling van immigratie/emigratie is ingeschreven/uitgeschreven worden uit het bevolkingsregister.
@ yurp | 10-02-11 | 11:54: Wel als al die vertrekkende, niet geboren NL-ers, maar wel op kosten van deze staat geschoold zijn....al dan niet met behoud van kinderbijslag, zogenaamd wachtgeld of weet ik wat voor soepsoedies meer...
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 11:57
Blijven ze hier dan is het niet goed, gaan ze weg, dan is het ook niet goed. Het is nooit goed, maar als de emigranten dan zo goed zijn als jij suggereert, dan is het niet slim om ze weg te jagen.
Aan de ander kant komen er ook tienduizenden goed opgeleiden ons land binnen. Uiteraard wodt daar nooit over bericht in de media.
Overigens is er wel onderzoek gedaan naar het niveau en inkomstenbron van de niet-westerse allochtone emigranten. In verhouding bijvoorbeeld meer vertrekkers die een uitkering hadden dan zij met een baan.
Verhuizen naar Noorwegen levert in ieder geval een vééééél goedkopere
studie op dan in dit verziekte kikkerland.
Kleine stap om daar echt te gaan wonen, lijkt mij.
Mijn reden voor emigreren was simpel: If you can't beat 'm join 'm, ik houd er niet van een derde rangs burger te zijn in mijn geboorteland. Maar helaas, heel europa is geinfecteerd!
Nehdehrland coultoer ish weg, ish Hollandishtan...
@ vandyke | 10-02-11 | 12:39 :Kan me niet herinneren dat ik ergens gezegd heb dat de vertrekkende zo goed / zo slecht zijn....
De reactie van .57 ging omtrent het feit dat het een slechte zaak zou zijn als hoogopgeleide hier dus op kosten van de NL staat hun diploma halen en deze dan in een ander land te gelden maken...dat zou ik als overheid wel willen weten.
Een schoolvoorbeeld ;-) is die no_brain666 die hier wel eens een hersenscheet laat ; heeft een blinde haat naar alles wat met NL te maken heeft en naar blank maar zit hier wel op school. Zodra het inhollandje binnen is rot ze naar de United Stupid of America....Als dit veelvuldig gebeurt zou ik dat als overheid willen weten...kosten tegen opbrengsten enzo...
@ in-engeland | 10-02-11 | 12:55: Van de week zat er een ex NL-er te snoeven dat het allemaal zo goed is in Engeland....
@Dirty Harry,
Excuus voor het late antwoord, er moest hier nog wat werk verzet worden ;-).
We hebben het hier over de regio Eindhoven, richtingen automotive en high tech weten niet waar ze de mensen vanaf moeten halen.
Bedankt he PVV stemmers, blijkbaar heeft ons nieuwe kabinet een aantrekkende werking op allochtonen.
@ Vanilla | 10-02-11 | 13:10: No probs...oke dan...dat wist ik niet dat het daar booming is...balen dat het helaas niet mijn tech(bouw) is ;-))
Thanks voor de insite...
Je mag alleen nog maar vertrekken als je een goede reden hebt? Hoeveel ambtenaren gaan die formulieren lezen, evalueren en analyseren? En wat als blijkt dat 3/4 vertrekt omdat het politieke klimaat zo guur wordt door de PVV-wind, stopt de partij er dan mee? Vragen, vragen
@Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 13:14
De bouw is idd niet echt denderend op dit moment... En er gaat waarschijnlijk nog een forse klap vallen als met het begin van de bouwvak de BTW weer naar 19% gaat...
@ baca | 10-02-11 | 13:14:
Dus u denkt dat na amper 100 dagen regeren deze regering verantwoordelijk is voor wat er in 2010 is binnengekomen.
Dan heeft u of absoluut geen verstand van hoe de politiek werkt.
Daarnaast bent u lichtelijk vergeten dat de aanzuigende werking een gevolg is van het vorige linkse kabinet (die de eerste 100 dagen lui was) met hun Generaal Pardon, doorgedrukt door WouterT Bos.
@Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 12:56
Men is over het algemeen bijzonder goed in het verzinnen van hypotheses, maar heel slecht in het uitzoeken of die hypotheses ook kloppen.
Ik ben van een heel ander soort. ik barst vn de hypotheses, maar ga eerst op zoek of ik onederzoek.
Overigens had ik al om 09:48 een link geplaatst naar een artikel, dat het hele verhaal van hoogopgeleide allochtonen die vertekken en laagopgeleiden die blijven naar het rijk der fabelen verwijst. Bij controle blijkt de link niet te werken. Alsnog:
http://www.vkblog.nl/bericht/363088
Den Haag, als jullie de afgelopen 25 jaar geluisterd hadden naar de burgers, dan hadden al die mensen waarschijnlijk niet geemigreerd
@ vandyke | 10-02-11 | 13:44: Is jouw data afkomstig alleen van het CBS? Of heb jij zelf een percentage van die emigrerende hoeveelheid gesproken?
Alles wat afhankelijk opgesteld word zet ik dus mijn vraagtekens bij....
eerst moeten wij een poll hebben waarom wij een poll moeten hebben...gaap
Vind ik een goed idee om werkelijk inzicht te krijgen van de beweegredenen
zal heus niet alleen met moslims en immigratie te maken heebben maar ook b.v. met steeds indringender regels en wetten vanuit Nederlandse overheid.
En laten we de belasting hier ook niet vergeten.
Lijken een hoger niveau te hebben? Zijn we zo politiek correct geworden dat we zelfs niet durven toegeven dat we domme halffabrikaten binnen halen, terwijl goed geschoold personeel verdwijnt? En wie gaan al die uitkeringen betalen, als alle productieve en inzetbare burgers verdwenen zijn naar het buitenland? Ik houd mijn hart al vast!!
Bij WIE gaan wij straks belastingen innen - als vijftig procent van het volk hier op staatskosten leeft en het omslagstelsel niet meer werkt - omdat er niemand meer over is om iets over om te slaan...
-
de mensen die vertrekken volgen gewoon hun belastinscenten.
@ vandyke | 10-02-11 | 13:44: Is jouw data afkomstig alleen van het CBS? Of heb jij zelf een percentage van die emigrerende hoeveelheid gesproken?
Alles wat afhankelijk opgesteld word zet ik dus mijn vraagtekens bij....
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 14:23
Mijn data is voornamelijk afkomstig van het CBS en in dit geval ook van het NIDI. De bronnen staan er altijd bij.
Redenen om te vertrekken? Meer dan genoeg, wie blijft er nou in vredesnaam hier op een kluitje zitten met al die files, jeugdcriminaliteit en niet te vergeten die leugenachtige overheid.
Oh, idee van Fritsma? Die kop al van die vent a f s c h u w e l ij k!!!!!!!!
Wanneer ik uit dit land vertrek is het om het klimaat wat de pvv hier heeft geschapen. Ik hoop dat die zooi vlug implodeert.
Volgens het CBS zin 2 van de 3 emigranten Nederlanders van allochtone afkomst. Gaan we dreigen: als je dit formuliertje niet invuld dan mag je niet weg?
Rechtse hobbie: ambtenaren zinloze formulieren laten evalueren.
@ vals plat
Ik stel voor dat je je naam in valt plad verandert
Verdien hier vanaf dag 1 hetzelfde als iemand van 50 jaar omdat we hetzelfde werk doen. En omdat starters het nl nodig hebben (huis + kinderen). School voor m'n kinderen is gratis. Ziekenhuis bezoek ect is gratis (jaja belasting). Op ongeveer het zelfde oppervlak als NL wonen maar 6 miljoen mensen. Geen 6 triljoen in de bodemloze derde wereld put elk jaar. Kinderwagens (met kind) kun je gewoon buiten alleen laten staan midden in de stad (en dat doet iedereen). Als je 6 maanden nadat je werkeloos bent geworden nog niets hebt gevonden krijg je een bezem in je handen. Niemand heeft haast. Een keer per week met de hele vriendengroep eten (thuis koken). Is cultuur hier. Minimaal HBO of je komt niet binnen. De taal moet je spreken voordat je binnen mag. Dubbel paspoort verboden. En een biertje kost 10 euro (dus hier zijn meer alcohol verslaafden). Groetjes!
Iedereen die uit 020 West vertrekt ,doet dat omdat er alleen maar profiterende en uitbuitende moslims bij komen, die broedkippen {moslimas} werpen ook onbeperkt haat cooters ,wie zet er dan zijn blonde dochter bij alleen maar kansloze moslims in de klas?.
Braindrain? Nou dan worden we dus een lagelonenland. Dus gaan de prijzen van lokale producten omlaag. Dus de kaas wordt goedkoper.
Goed nieuws allemaal.
@Vals Plat 2 | 10-02-11 | 15:48 natuurlijk zijn het vooral allochtonen die vertrekken. In het bovenstaande artikel worden ze alleen 'Nederlanders met kennis' genoemd. Die arme Sietse weet niet dat dat dezelfde personen zijn.
Polen zijn slecht opgeleid, allemaal!
@De Stramme Kabouter | 10-02-11 | 17:09 je bedoelt waarschijnlijk dat ze met een accent spreken? Het is een populair misverstand om dat met opleidingsniveau te verwarren.
al die buitenlanders die hier wonen en komen *check*
*vertrekt*
Zal de optie: 'heb je geen fuck mee te maken' er ook bij komen te staan?
poppermotje | 10-02-11 | 17:03
Dus krijgt de PVV dus in 2 van de 3 polls het antwoord: "Ies Koeltoer"
Iedereen die weg wil gaan moet dat vooral doen. Al dat gezeik altijd hoe slecht het hier is terwijl het in Nederland zo'n beetje het beste is van de hele wereld. Ja belasting betalen hoort erbij zo kunnen we onze infrastructuur op peil houden. Politie/Dokters/brandweermannen van betalen enz. Natuurlijk word er wel is iets doms gedaan maar het word zo ernstig opgeblazen iedereen die weg wil beseft niet hoe mooi Nederland eigenlijk is. Op wat rotte appels na en nee niet alleen de allochtonen maar ook de autochtonen maken misbruik van ons systeem.
Al val jij in Amerika probeer daar ooit maar nog is iuets van je leven te maken. Zal je niet leuken. En enigste reden dat huizen enzo in andere landen goedkoper zijn is omdat je daar ook minder verdient.
Maar dat is te moeilijk voor veel mensen om te begrijpen. Maar dat is niet erg.
@ idiote Iskandertje | 10-02-11 | 19:18: Zoals het een echte kleuter betaamt.
Boredzor | 10-02-11 | 20:01
NL is niet mijn land, vriend! :p
Maar NL is zo gek nog niet hoor, mijn leven daar was pret-ty goed! I heart NL!
Anders zou ik ook geen vaste bezoeker meer zijn van NL-media...
Je hebt gelijk, veel NLers weten niet hoe goed het is in NL.
Vaak omdat ze niks anders kennen, je kan het ze niet kwalijk nemen.
En op vakantie zijn in Florida is iets heel anders dan er wonen, maar daar komen ze wel achter als ze er wonen.
;-)
@ Boredzor | 10-02-11 | 20:01: Wel eens iets doms mee gedaan? Heb jij het programma over de balk gezien?
Lol. Die achterlijke kale heeft niet eens in de gaten dat de mensen emigreren vanwege de huidige regering en de PVV.
@Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 20:30
Is je leven zo kut door het huidige en politieke falen in het verleden? Ik neem aan dat je elke dag 2 á 3 keer per dag te vreten hebt, een dak boven je kop en een goede pc en televisie in je huis hebt en elke avond in een warm bed kan liggen.
Situatie in NL nog steeds zo kleaute? Dan gaat de PVV of VVD dáár niets aan veranderen. Dat is gewoon het falen van het systeem dat politiek Den Haag heet.
@ Denial | 10-02-11 | 21:03: Mijn leven an sich kan ik eigenlijk best wel goed noemen. Alleen gaan de haren in me nek overeind staan dat er bijvoorbeeld blanken vrouwen van ruim over de 50 jaar alsnog aan zwaar werk getrapt worden en dat ik 2 straten verderop een grote groep jonge strontapen een beetje de hele dag zie lopen te kutkloten en die dat ongestraft mogen blijven doen zonder ook maar een voet dwars gezet te worden..ja, dan gaat er iets chronisch mis in dit land...en zo zijn er legio voorbeelden....daar gaat het hier om.
Het is koud
Het is nat
De PVV regeert
@Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 21:16
Oké, daar kan ik inkomen. Maar een beetje relativeren soms kan geen kwaad geloof ik. Uit veel plempsels hier lijkt het alsof mensen soms Nederland as hell on earth ervaren door hun leefomstandigheden en alsof we in een totalitaire dictatuur leven. En dat lijkt me nou niet echt bepaald kloppen.
Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 21:16
In een ander draadje had je het erover dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt. Hetzelfde geldt voor uw zwaluw, mijnheer kaf.
Hetzelfde geldt voor uw zwaluw, mijnheer kaf.
Iskander | 10-02-11 | 21:33
Verklaar u nader....oh grootste idioot der idioten.
Voor mij zou emigratie op dit moment nog niet aan de orde zijn. Laat ik zo zeggen. Op 'macro-niveau' gaat het kudt (Nederland, samenleving, etc), maar op micro niveau (directe omgeving, vrienden familie etc) gaat het prima... Ik woon ergens in het zuid-oosten van het land. Over algemeen is het prima hier in mn omgeving. Over algemeen prettige leef omstandigheden. Familie en vrienden waar je wat aan hebt. Sociale kring is stevig en stabiel.
Maar buiten dat zie ik veel asociaal gedrag, rare regeltjes en andere algemene teneergang (of dat gevoel hebbende).. denk zo lang mijn eigen kring nog sterk en stabiel is ik het hier kan volhouden.. we zullen zien..
Goed bezig, opkomen voor Nederlanders.
@ Denial | 10-02-11 | 21:30: Hoe lang wou je nog door relativeren over bijvoorbeeld Gouda...of over het toenemende geweld overal?
Over de kompleet vervaagde normen t.a.v. bonussen en het gegraai van de nu al stinkend rijke elite terwijl er oude vandagen maar 1 x in de week gewassen worden(bij wijze van spreken)...
Hoe lang nog aangaande directeuren van 1 miserabele kutschool die meer verdienen dan de Balkenende norm en er voor leraren nog geen % bij kan?
Enzovoort enzovoort....
Over een jaar gaan wij ook in Suriname wonen. Daar woont het grootste deel van mijn familie. Vele van mijn ooms en tante zijn managers van bepaalde bedrijven of sommige van mijn familieleden zitten daar in de politiek. In Suriname zijn zij op zoek naar mensen met ICT kennis, die in Suriname schaars zijn. Ik heb o.a. een ICT opleiding gedaan en in die branches gewerkt. Dus daar kan gelukkig mijn oom of tante een baan voor mij regelen. Plus heeft mijn vader een eigen erf met een huis, waar ik zou kunnen wonen. Dus ik ben extra blij dat wij daar gaan verhuizen. Hier in Nederland ben ik echt niet meer gelukkig. Ik heb vrij wat hogere opleidingen gedaan en heel veel werk ervaringen in de ICT. Maar ik merk dat ik als allochtoon niet de kans krijgt om verder te groeien in een bedrijf en dat ik heb het bij meerdere allochtonen gemerkt. Vele Nederlandse Surinamers in mijn kringen zijn al geemigreerd naar Canada of Engeland, waar zij zelfs nu een eigen bedrijf hebben. Mijn keus is dan Suriname. Ondanks dat ik zelf een baan aangeboden heb gekregen in Engeland. Waar ik nog over nadenkt, want beiden banen zowel in Suriname als in Engeland zijn aantrekkelijk.
Ik ben dan geen moslim, maar vooralsnog voel ik mij als allochtoon van Surinaams afkomst mij ook bedreigd door PVV, want het blijft onvoorspelbaar wat hun volgende acties zijn. Wat voor mij een andere reden is om weg te gaan uit Nederland.
@Dirty-Harry44 | 10-02-11 | 21:57
Oei, mis comminucatie. Daar sprak ik geen oordeel over uit. Relativeren is geen vies woord geworden wat sinds de PVV zoiets betekent als 'theedrinken met lievve ieslam'.
De dingen die je noemt relativeer ik niet. Zeg nog dat ik daarbij kan inkomen. Relativeren is nog altijd gewoon even stil staan dat je het allemaal zo slecht nog niet hebt als je jezelf verleidt tot visie van fataliteit, volgens mij. En daar betrap je sommige reaguurders hier nog wel eens op. Kan allemaal nog veeeeeel erger, en dat weten we allemaal wel geloof ik. Ik geloof er wl in dat er soms wat gas teruggenomen kan worden in het pessisimisme over de algemene situatie in NL.
Veel van die Rochdale mannetjes zeker die richting sterretje vertrekken.
Sorry Frits maar het is tot de bodem verrot.
Totale schoonmaak van dit vullis is de eenige oplossing.
stofwolk | 10-02-11 | 08:45
+100 voor jou! Nederland is zo geweldig niet en meer mensen beginnen zich dat te beseffen. Tuurlijk, vergeleken met derdewereld landen blabla.. vergelijk het eens met Zwitserland, tsjonge wat kun je daar een beter leven hebben. Gelukkig heb ik een dubbel paspoort en staat het me vrij ieder moment daarheen te vertrekken.
@ Denial | 10-02-11 | 22:10: Eens, voor degene aan de goede kant van de medaille is het hier goed te doen alleen kan en moet het vele malen beter.
En op de manier van de afgelopen 15 / 20 jaar gaat het dat echt niet worden.
@ anne | 10-02-11 | 22:05: Hoe weet je zo zeker dat het door je "allochtoon" zijn komt dat je niet verder groeit? Ik heb samen gewerkt met ook een Surinaamse gozer..goeie gozer hoor..heb er nog steeds contact mee en ook hij vond dat ie tegen werd gehouden in zijn stijging naar de top. Hij zat op exact dezelfde functie als ik toen en eens kwamen de werkervaringen op tafel en bleek dat ie gewoon maar de helft van de werkervaring had die ik op dat moment had....maar wel een beetje bleren dat ie tegen werd gehouden door zijn kleurtje.....
Voor de Boeh roepers:
Kunnen jullie mij een reden geven waarom je niet zou moeten emigreren als hardwerkende,goed opgeleide NLer?
Nederland is allang niet meer het walhalla wat het ooit was,ja,misschien als je gevlucht bent uit e.o.a.apenlandje,een zielige jeugd hebt gehad of anderzinds een troetelkindje van de linkse opvreetmaffia bent.
Die zgn. vrijheid bestaat in NL helemaal niet,of je moet denken dat vrijheid betekend dat je de rest van je leven moet werken voor je veel te dure vinexkrot,zorg die er niet meer is en je drie weekjes TUI turkijen resort vakantie en als het meezit nog een weekje wintersport.
Maak je trouwens maar eens wat drukker over die zielepoten die in NL te ziek zwak en misselijk zijn om te werken maar hier wel het ene na het andere huis kunnen verbouwen dankzij hun wao uitkering;een keer in de drie maanden even terug naar het homeland om bij de wao arts een lul verhaal ophangen en hoppa, kunnen ze hier weer de geslaagde NLer uithangen en wel in zo'n grote getalen dat men mij hier regelmatig vraagt of al die hollanders een oprot premie krijgen als ze vertrekken uit NL.
Zelfoplichting en zelfhypnose houden velen hier. Houden zo.
Mijn goed technisch opgeleide broer is naar N-Z'land gegaan juist om wat hier aan "kwaliteit" binnen komt. Ook speelde een rol de toegenomen regelgeving, het venijn dat hier van linkse partijen komt naar andersdenkenden, de verloedering in zwarte wijken, de islam, en toenemende inperking van vrijheden in dit land.
Bij het meemaken van wat hij allemaal extra moest leren en bijleren om N-Z in te mogen komen, werd hij alleen maar bevestigd in wat hij als reden had om te emigreren bij het afzetten daartegen van immigranten die Nederland binnen komen.
Nederlanders die naar het buitenland gaan zijn daar ook buitenlanders. En nog wel economische vluchtelingen. Die van het ergste soort als ze hier naar toe komen. Je weet wel, van die mensen die pvv stemmers het liefst linea recta terugsturen. En nu willen ze ze hier houden. Donderop. En ja, als ik dit land kan verlaten om het ergens anders beter te hebben of hetzelfde maar warmer, dan ben ik ook vertrokken en vul ik op de poll in, vanwege die blonde domme roeptoeterende blonde pruik.
K.Zwellever | 10-02-11 | 22:37 Er wordt meer geld achterover gedrukt door mensen met geld dan door de mensen met een laag inkomen. Maar ja, als het buitenlanders zijn moet het wel slecht zijn, toch? En dat jou inteelt ouders als enige prestatie jou binnen deze landgrenzen hebben uitgescheten, geeft jou ineens speciale rechten? Hardwerkende nlers. Waar zijn die dan?
Ik zit ook te denken om na mijn PhD te vlucht. Ik wil niet in een land wonen waar de onder- en middenklasse behandeld wordt als slaaf van de top inkomens en zich uit de naad moet werken om te kunnen overleven. We gaan hier steeds verder naar het Amerikaans model van leven om te werken in plaats van werken om te leven. Zorgpremie is te hoog, brandstof en ov prijzen zijn te hoog, de huizenmarkt is totaal verziekt, de gedoogpartner wil een apartheidsregime, en het kabinet is bezig om geld weg te sluizen uit elk sociaal programma om het vervolgens in de broekzak van de 1% grootverdieners te steken. Geen wonder dat zo veel mensen weg willen, en die allochtonen stakkers die denken dat het hier zo goed ik komen bedrogen uit.
@Adormin | 10-02-11 | 22:59 :
Als in NL de buitenlanders net zo normaal zou behandelen als ik hier wordt behandeld,dus géén ooitkiering en oprotten als je je misdraagt zou de reden om uit NL te vertrekken een stuk kleiner zijn.
En het feit dat ik in NL geboren ben,geeft me onderhand meer plichten als rechten;voor geboren echte NLers bestaat er niet zoiets als twee paspoorten, en oprotpremies zoals voor bijstandsmarokkanen en meer van dat soort fraai volk,NL is ziek,doodziek en met van dat soort lulloos als jij er ook nog eens bij wordt het er zeker niet beter op.
Wie ben je trouwens om een grote bek open te trekken tegen een nederlander die het grootste deel van z'n leven heeft gewerkt om jouw soort aan het vreten te houden?
Tja! Slecht onderwijs, jongeren komen niet aan de bak, boven de 45 ben je in het bedrijfsleven niet langer welkom, bedrijfsleven haalt liever duizenden spotgoedkope sloebers naar Nederland die hier voor een grijpstuiver willen werken dan dan ze de Nederlandse arbeider een fatsoenlijk salaris betalen. Het gaat zoals altijd weer gewoon om ordinair geld. En aangezien de politiek in de zak zit van het bedrijfsleven ("wel doen wat wij zeggen he, anders financieren we je volgende campagne niet meer..."), zal er ook geen fuck veranderen. DAT is de reden dat de mensen vertrekken.
Ik ga asiel aanvragen in Nieuw Zeeland. Dat kutvoetbal hiero.
Weinig zin om ooit terug te keren naar een land waar dit soort slecht geïnformeerde politici het debat mogen bepalen, daartoe de mogelijkheden krijgen door weinig kritische media, daarbij luid toegejuicht door het nog minder kritische voetvolk.
Die cijfers bieden bij nadere analyse weinig reden tot zorg en zijn in ieder geval geen sterk argument om over te gaan tot het invoeren van een exitpoll. Natuurlijk is het interessant om te weten wat mensen ertoe beweegt om te emigreren, maar waarschijnlijk zal iedere politicus de uitkomst van de poll toch weer zo interpreteren dat het in zijn straatje past (net als de CBS-cijfers).
Laat de heren, dames politici toch eens ophouden dit soort goedkope proefballonnetjes op te laten en in gezamenlijkheid werken aan de toekomst van de Nederlandse samenleving.
Als jegoed nadenkt kan je zelf al wat redenen opsommen waarom mensen vertrekken.
Een enquete zou nuttig kunnen zijn om te zien of het klopt.
Dan ook meteen vragen waarheen die mensen vertrekken.
Jamer dat het zover heeft moeten komen, dat er veel mensen vertrekken.
En dat zijn niet de profiteurs .....
Ow ten eerste: Ik ben halverwege opgehouden met lezen.
Wat mij zoals wel vaker opvalt is dat alles aan die linkse lijers wordt verweten. Die hebben geld over de balk gesmeten etc, te sociaal, je wil meer netto op je rekening etc.
Als al die mensen nou eens naar de kabinetten van de afgelopen 30 jaar kijken. CDA = Rechts van het midden, D66 is zowel rechts als links, VVD = rechts, PVDA = links van het midden. (ja GL en SP zijn links, net zo goed als PVV rechts is)
De afgelopen 30 jaar! is het altijd een midden of rechts kabinet geweest. VVD zat veel vaker in het kabinet dan PvDA. Dus hou op met dat gemekker over links doet dit en dat, de regerings partijen hebben een dikkere vinger in de pap dan de oppositie. Dus kijk eens naar jullie grote rechtse idolen.
Nou dat terzijde, Ja ik ga emmigeren, Momententeel verblijf ik al in het buitenland voor mn studie en ga ik daar ook blijven. Waarom? niet vanwege het inkomen, als HBO'er had ik genoeg kunnen verdienen om rond te komen en ook nog te reizen etc. Nee, omdat nederland 0,0 investeerd in hun toekomst. Investeren in onderzoek? in nieuwe energie bronnen? want fossiele brandstoffen blijven het echt niet eeuwig volhouden hoor. Geheel los van het feit dat vaten ruwe olie record na record verbreken en het dus gewoon duurder word. Onderwijs? ach uni's en HBO's moeten slagingspercentages halen, dus studenten worden gematst alleen maar om die slagingspercentages te halen. Tentamens makkelijker maken? nee, laat die studenten maar harder studeren. Alleen wordt studeren nu nog minder aantrekkelijk. Onze zorg denderd achteruit, niet de sociale maar de algehele zorg. Waarom? omdat het papierwerk belangrijker is. Ga toch fietsen. en zo zijn er nog veel meer redenen. Maar vooral: investeer eens in de goede dingen, de nuttige dingen.
Ow en voor de goede orde: mensen die emmigreren kosten en leveren NL niks meer. Je bouwt dus ook geen pensioen etc meer op. Dat moet je allemaal in het andere land fiksen.
maar ach. Huidige veranderingen.. gaan NL' ers ook eens meer netto krijgen.. iedereen blij, totdat je een nachtje of 3 in het ziekenhuis moet liggen en in ene erachter komt dat 6.000 per nacht toch niet zo relaxt is om te betalen. Het was wel mooi hoor met die ziektekosten verzekering van 40-60 euro per maand.. of wat dacht je van gewoon 1 postbedrijf wat fatsoenlijk liep.. en wees blij met het OV, je komt op veeeeel meer plaatsen en veel sneller dan in bijna alle andere landen. En 9 van de 10 ritten rijden op tijd. NL is niet zo slecht, maar het mist voor mij een aantal dingen die essentieel zijn voor een gezonde toekomst. En die zie ik niet (terug) komen met de huidige "rechtse" trend in NL.
ow en last side note.. er zijn veeel vluchtelingen met universitaire studies.. alleen worden die niet erkend in NL, OF worden ze simpelweg neit aangenomen omdat ze nog niet gelijk vloeiend NL spreken. Na 3 jaar als klusjes man te werken en eindelijk NL te kunnen.. ja dan geven ze ook niks meer om je universitaire wiskunde opleiding.
Gebeurt met regelmaat.