*

Ontucht is verkrachting

Een oproep om ontucht met baby’s, peuters en kleuters juridisch voortaan altijd als verkrachting in plaats van ontucht aan te merken, vindt massaal weerklank. Een groep van 144.000 Nederlanders heeft inmiddels de petitie ‘penetratie bij baby’s, peuters, kleuters en kinderen is ALTIJD verkrachting’ op Petities.nl ondertekend.
Volgens de initiatiefnemers komen er dagelijks tienduizend Nederlanders bij. De oproep is niet aan dovemansoren gericht: de CDA-fractie staat achter de wetswijziging.

"Het is toch belachelijk dat penetratie bij een kind onder de twaalf jaar geen verkrachting is volgens de wet omdat buitensporig geweld niet aangetoond kan worden”, zegt initiatiefnemer van de petitie, Hugo Pereira (46), in het dagelijks leven maatschappelijk werker bij VluchtelingenWerk. Het is hem net als tienduizenden andere Nederlanders volledig in het verkeerde keelgat geschoten dat geweld juist bij deze jonge kinderen niet aangetoond kan worden, zelfs niet als pedofielen seksueel bij hen binnendringen.

Pereira is erg verrast door de vele reacties. "Dagelijks komen er tienduizend mensen bij die de petitie ondertekenen. Ook krijg ik veel reacties van slachtoffers", vertelt hij. Pereira wil dat ontucht met minderjarigen als altijd verkrachting wordt aangemerkt. Tevens moet de maximale straf van twaalf jaar voor verkrachting van een kind vervangen worden door tbs met dwangverpleging, vindt hij en de ondertekenaars. "Ik ga door tot de wetswijziging erdoor komt."

Verandering van de strafmaat
Helemaal mee eens, reageert het CDA op de petitie. "Dat seksueel binnendringen van een kind onder de twaalf jaar geen verkrachting heet, is een uitleg die de samenleving niet begrijpt. Die formulering moet anders", zegt Madeleine van Toorenburg, Tweede Kamerlid CDA, en zelf jurist. Ook wil zij een verandering van de strafmaat. "Die moet naar achttien jaar voor verkrachting van een kind."

annette | 08-04-11 | 10:49 | 38 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Wie zit er hier achter?
Toch niet de pedojaagster, dan teken ik niet!
*toch linkje gaat kijken en inschrijven doet.*

nederland...het land van de regels ..maar in actie komen er ook iets werkelijk doen...is een ander verhaal...leuk heel de dag petities tekenen en dan hopen dat er wat aan gedaan word...toppie.

Mooi hoe ze op die website het woord "penetratie" erg vaak gebruiken.
-
Ik vind 18 jaar nog weinig, minimaal 6x levenslang.

Tuurlijk Madeleine van Toorenburg, de samenleving begrijpt het niet. Want de hele samenleving is natuurlijk een stuk dommer dan u..

Gewoon nieuwe regels maken, en voor dit soort figuren lijfstraffen herinvoeren.

Roerend mee eens.

En wat als die peuter er zelf om vraagt? Stelletje hypocrieten.

*pedo Ad mode off*

femke halsema | 08-04-11 | 10:52
Lastig,he. Reaguren als er iemand aan je tiet zit?
* nu wacht op pedoreacties die er meer van willen weten*

Nope! Ontucht staat gelijk aanlevenslang.

femke halsema | 08-04-11 | 10:52
Hoezo, dit kan toch resulteren in een wetswijziging en dus hogere strafmaat? Dit is minder nutteloos dan een stille tocht voor slachtoffers in Japan oid.

Ik ga tekenen, en dan moet gelijk de minimum straf omhoog, ze hebben in amerika voor ontucht/verkrachting met/van een minderjarig iemand standaard levenslang staan, dat mag hier ook wel eens..

Ontucht is alle seks waarvoor geen toestemming is gegeven. Dat betreft zeker niet alleen het penetreren van babies, maar (vooral) ook vrijwillige seks tussen pubers onder de 16. Want wettelijk gezien kunnen die geen toestemming geven.

Natuurlijk is het penetreren van babies verkrachting, maar wanneer iemand roept dat ontucht maar eens harder aangepakt moet worden omdat hij/zij er zo van baalt dat er niet streng genoeg kan worden gestraft wanneer er geen dwang kan worden aangetoond, dan word ik achterdochtig. Hopelijk bedoelt men dat bepaalde gevallen van seksueel misbruik die thans als ontucht worden geduid voortaan als verkrachting zullen worden geduid.

*doet denken aan probleemwijken Den Bosch.

Yup, getekend.
En het is beter dat ze levenslang krijgen, indien een pedo aan mijn kind komt wacht ik hem op bi jde uitgang van het gevang.
De lengte van zijn vrijheid is beperkt tot mijn reactiesnelheid.
Ik vermoord de bastaard die aan mijn kind of kinderen gezeten heeft.
Dat ik daarna er voor moet zitten, boeie. Dat heb ik er wel voor over.

"Tevens moet de maximale straf van twaalf jaar voor verkrachting van een kind vervangen worden door tbs met dwangverpleging, vindt hij en de ondertekenaars."

Leuke soundbyte, verder stelt het niets voor. TBS kan in 0031 al heel lang worden opgelegd voor ieder misdrijf waarop 4 jaar gevangenisstraf of meer staat. Er verandert dus helemaal niets, wat dat betreft.

@daniel849 | 08-04-11 | 11:13
Hou op schei uit... Ik weet wie je bedoelt.

Dan moet wel bewezen worden dat t eigen keuze was vind ik. Ik bedoel, misschien wordt iemand wel zwaar gechanteerd enzo...

Ik teken graag!!!!!
Klasse, grote klasse,...
Ik verbaas me met heel mijn verstand dat dit er nog niet was.....

penetratie met babies/kleuters is pik eraf.
maar ja dit is Nederland, maar dat soort mensen hebben ook rechten ...

Helemaal mee eens, te bizar voor woorden dat dit nog niet zo is...
Raar land

Voor mij is het altijd al verkrachting geweest.
Een kind/baby of zelfs een 14 jarige kan niet altijd nee zeggen.
Als een kind geen nee kan zeggen en de dader daar misbruik van maakt is het voor mij een verkrachting.
De strafmaat van 18 jaar is nog te weinig.
Van mij mag het levenlang worden of castratie.
Maar die (mensen) als je het mensen mag noemen mogen in ieder geval geen gevaar meer vormen voor de kinderen.
Geef ze een eiland met de zwaargestrafte, kunnen ze voelen hoe het is.
Alle schorem bijeen.

Dit als verkrachting aanmerken heeft niet zoveel zin. Dat is juridisch moeilijker werkbaar gezien het onduidelijk bereik dat het artikel betreffende verkrachting dan vervolgens heeft. Een apart lid of artikel voor penetratie van kinderen onder de 12 waar zwaardere straffen op staan dan ontucht (of misschien zelfs dan verkrachting) is denk ik beter.

Hoezo moet dan de definitie worden aangepast? Is het niet logischer om de straffen voor ontucht te verhogen?
Het lijkt me onwenselijk dat een 40-jarige viespeuk die een kwetsbaar 11 jarig meisje over internet ontmoet, en daar seks mee heeft, wettelijk gezien even strafbaar is dan een 40-jarige man die in de bosjes wacht, een 11 jarig meisje van de fiets afgrijpt en met bruut geweld verkracht. Beide mannen moeten worden opgepakt en een zware straf krijgen, maar de laatste een nog veel zwaardere.

Kinderen moeten altijd beschermd worden voor dit soort monsters. Als je met je poten aan kinderen komt moet je er levenslang voor boeten. Het lijkt wel of die rechters van Nederland zelf pedofielen zijn door dit soort uitschot zo'n lage straf te geven.

Wat een onzin dat het alleen bij penetratie teld, dit telt bijna alleen maar voor mannelijke daders met vrouwelijke slachtoffers, als er een wetwijziging komt moet het gelden voor alle sexueel handelingen met minderjarige.
"Sorry dames tot je 18de alleen oraal"

Helemaal mee eens, reageert het CDA op de petitie. "Dat seksueel binnendringen van een kind onder de twaalf jaar geen verkrachting heet, is een uitleg die de samenleving niet begrijpt. Die formulering moet anders", zegt Madeleine van Toorenburg. WAT EEN ZELF INGENOMEN TRUT ZEG! Dus volgens haar is de samenleving een dom rapalje of zo?

horus | 08-04-11 | 12:46

Ehm, ik denk dat ze bedoelt dat het niet uit te leggen val dat dat geen verkrachting heet.

- valt -, dus.

Mooi hoe ze op die website het woord "penetratie" erg vaak gebruiken.
-
Ik vind 18 jaar nog weinig, minimaal 6x levenslang.

TheySeeMe | 08-04-11 | 10:53

mee eens, maar in NL is een dergelijke straf heel erg hoog!

Ik ben voor een hogere strafmaat maar de petitie slaat nergens op.
Wanneer je in de VanDale kijkt bij het woord verkrachting dan zie je daar staan "het met geweld iemand sexueel binnendringen ". Omdat je in bepaalde gevallen kunt discussieren over de vraag wat precies geweld is (denk naast het verleiden van kinderen bijvoorbeeld aan het misbruiken van een coma patient) heeft de wetgever artikelen bedacht waar het woord verkrachting niet in voorkomt. Dit is heel erg slim en handig want dit maakt het nu juist een stuk makkelijker om viespeuken als Robert M te veroordelen zonder een semantische discussie te voeren over het woord verkrachting. Het is een misvatting dat de strafmaat hierdoor lager zal uitvallen. In de voorlopige ten laste legging tegen Robert M wordt artikel 244 (misbruik kinderen onder 12) genoemd. Dit artikel kent dezelfde strafmaat als artikel 242 (verkrachting). TBS opleggen kan inderdaad al. Bedenk wel dat een TBS-behandeling gericht is op een terugkeer in de maatschappij en wat mij beteft hoeft zo'n Robert M nooit meer terug te komen.

Prof. v.d. Neuq | 08-04-11 | 13:02|||Juist wel maar dan voor de simpele zielen in dit land met een vlbo en of voetbalsjonnie's.
Als ze toch bezig zijn met veranderen van de wet: schraap de passage waardoor een Robert M. de keuze heeft in te stemmen met een onderzoek naar zijn geestelijke """"""vermogens"""""".
Dat vind ik mogelijk nog weerzinwekkender dan een penetratie (her)benoemen.
Al heb ik de petitie wel getekend, dat dan weer wel.

TimTim | 08-04-11 | 13:27|||Dit gaat over iets wat alle hulp nodig heeft die er is. Ik vind aan baby's/kleuters zitten zo walgelijk en onbegrijpelijk dat de behoefte beter-iets-dan-niets te doen groter is als alleen mijn hersenen te pijnigen met een onmogelijk op te lossen raadsel.

@RJFischer; het probleem is nu juist dat mensen (terecht) door emoties overmand raken wanneer het over misbruik van kinderen gaat. Waarom noemen we kindermisbruik niet meteen kindermoord? Dat komt omdat de meeste mensen snappen dat het woord "moord" een betekenis kent waarbij iemand dood wordt gemaakt. Toch kun je stellen dat kinderen door misbuik geestelijk of lichamelijk dood worden gemaakt. Verkrachting kent een betekenis waar de elementen geweld en dwang in voorkomen. Wanneer er geen sprake is van dwang of geweld dan is er volgens de wet geen sprake van verkrachting. Net zoals er voor de wet geen sprake is van moord als er geen lijk is. Dan neemt niet weg dat kindermisbruikers wat mij betreft levenslang gestraft moeten worden. Dat los je alleen maar op door de strafmaat van artikel 244 te verhogen en niet door middel van een definitie kwestie.

Hoewel ik vind dat seksuele handelingen bij die doelgroep inderdaad altijd verkrachting is en TBS zeker is aan te raden is het voorstel wat is nu ligt precies wat er gebeurt tijdens een hetze. Penetratie is niet altijd verkrachting namelijk.
De huidige regeling van kinderen vanaf 12 niet automatisch ontucht of verkrachting te noemen ben ik het wel mee eens. Daar moeten ze niet aan sleutelen en dit pakken ze blijkbaar wel even mee.
Begrijp mij goed, ik ben tegen pedo's en juist omdat kinderen zich moeilijk kunnen verdedigen is het zo'n gemene daad. Ik word alleen een beetje flauw van die hetze en nietstoevoegende maatregelen.

Als ze toch bezig zijn met veranderen van de wet: schraap de passage waardoor een Robert M. de keuze heeft in te stemmen met een onderzoek naar zijn geestelijke """"""vermogens"""""".
RJFischer | 08-04-11 | 13:29
Niemand hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling en door jouw voorstel begeven wij ons als samenleving op een hellend vlak. Dat moet je niet willen, uitzonderingen maken, want voor je het weet schiet dat door naar andere situaties waarvoor ook maar een uitzondering moet worden gemaakt.

Vaak wordt er geroepen om andere strafmaat of andere wetgeving, maar als dat niet zeer zorgvuldig van te voren wordt bekeken kunnen ongewenste bijwerkingen optreden.

De Zeikerdt + veel
Overigens, gerotzooi met kinderen is altijd erg en moet heel hard bestraft worden!!!!!!!!!

Ik heb al getekend. Goed initiatief!

In het verhaal staat al dat Hugo Pereira de initiatiefnemer is, geen pedojager maar iemand die zich het lot van deze kinderen en hun familie aantrekt.

Ook staat in het stuk dat de maximale straf vervangen moet worden door tbs met dwangverplegen, dat is niet helemaal het geval. De Maximale straf moet eigenlijk minimale straf worden mét tbs-dwangverpleging.

Iemand die niet mee wil werken aan een onderzoek naar zijn geestelijke vermogens mag je, wat mij betreft, vanuit gaan dat hij zich met z'n volle verstand aan zo'n kind heeft vergrepen. Misschien moeten we toch eens naar het Amerikaanse systeem toe, gewoon 2 of 3 keer levenslang....zit ie tot z'n oude dag achter de tralies....opgeruimd staat netjes! Zolang de straffen hier in Nederland zo soft zijn, zullen dit soort smeerlappen ongestoord hun gang kunnen gaan.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

18 jaar cel en tbs voor Robert M.:
 

Column

Jan Dijkgraaf

Natuurlijk is Tofik Dibi volstrekt ongeschikt om GroenLinks te leiden. Hij is veel wel: een...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files