Helaas halalpindakaas voor de 15-jarige Imane Mahssan. Zij klaagde het Don Bosco College in Volendam aan, omdat ze haar hoofddoek niet mocht ophouden in de klas, maar de rechter gaf de school gelijk. Volgens de rechtbank in Haarlem past het hoofddoekjesverbod binnen het katholieke karakter van de school waarbij andere geloofsuitingen niet zijn toegestaan. De rechter vindt dat het hoofddoekjesverbod de vrijheid van meningsuiting niet beperkt en dat de school niet discrimineert op basis van geloof.
Het meisje was eerder nog door de Commissie Gelijke Behandeling in het gelijk gesteld.
Reacties
YES.
*rechter voordraagt voor lintje*
Plaatje past mooi bij de titel.
Mooi!
wat zijn we weer kinderachtig bezig
Iek sweer, normal knuffelmislims altied gelijk ssssssssssssssssssssssssss. iek nit begrip, zeker kwade geest van blondemenier.
Groot gelijk.
Aanpassen jij kreng.
Nice!
Leuke foto i.d.d., zou een mooie tekst bij kunnen: "Geen Boerka teveel hoor!"
Helaas halalpindakaas... Nieuwe uitvinding! Mijn idee gejat.
Maar ze beginnen eindelijk te beseffen dat wij niet in verweggiestan leven +1 voor school
De eerste moet D66-rechter? In ieder geval bedankt! Het wordt weer gezellig in Nederland.
Mooi zo. Deze rechter + Orde in de Leeuw van weet ik het. Hoofddoeken zijn om islamitische meisjes te beschermen tegen dito mannetjes die zich niet kunnen beheersen. Daar wij (ontwikkelde) West-Europeanen daar geen last van hebben behoeven/believen wij (Hollanders met 1 paspoort) geen tenten in het wild te zien.
Afschuwelijk, laat mensen gewoon dragen wat ze willen.
Het meisje was eerder nog door de Commissie Gelijke Behandeling in het gelijk gesteld.
Dat zijn die mensen die pleiten voor neutrale poppetjes bij voetgangeroversteekplaatsen en op verkeersborden.
Die pleiten voor verbod van het woord "negerzoenen" en zijn tegen zwarte pieten.
Oprotten saaie wereldvreemde verbeteraars.
Dankjewel meneer de rechter.
groot gelijk! nu de rest van NL nog aanpassen!
Als je op een moslim-school als meisje geen hoofddoek draagt, hoe werkt dat eigenlijk?!
TOP!!! (begint hier trouwens bij spitsnieuws steeds meer op geenstijl te lijken qua typ gedrag)
@Gluurinamer | 04-04-11 | 14:06
Dan ben je een afvallige hoer.
Eigenlijk zou je als Jood op koranles moeten gaan met je keppeltje op. Gelukkig houden Joden niet van zelfmoordacties. Zou een latere versie van die religie ook eens moeten leren.
Hoe heeft die school de enige niet d66 rechter in Nederland gevonden?
Hulde voor de rechter
Eindelijk weigert men eens te buigen voor de fascistische leer van de moordende terroristische opperpedo
deze rechter heeft het goed begrepen!
Geef m de ome willemsorde. Dat verdient ie!
@blaasbaan volgens mij wel, werdt een keer heauch tijd
Deze rechter verdient een lintje.
rechter @winning
Laten we voortaan op 4-4 én op 5-5 Bevrijdingsdag vieren !
Gluurinamer | 04-04-11 | 14:06
dan wordt je bespeugd en voor hoer uitgescholden)). zonder hoofddoek ich nie goed, en mag niet he))
awesome en nu! moet iedere rechter refereren naar deze zaak en we zijn er.
De naam Imane Mahssan opschrijven doet in boekje van gelijk af te wijzen sollicitanten. Reden: recalcitrante moslima. Boekje weer dicht doet.
.
Jammer meid, maar een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
Nijlgeest | 04-04-11 | 14:10
+1
toedels! eindelijk verlost van die zeikerd,respecteer die school nou eens eindelijk...en waar blijft het linkse front der reageerders hier?
@macksailor | 04-04-11 | 14:13
Liedje inzet: "Het is stil aan de overkant, het is stil ...."
*naar de rechter toe loopt en hem 2,5 miljoen in handen drukt en zegt: deal gesloten*
Pica,twee Annie Schilders in de dop....
Nice, nu een enkeltje marokko voor die meid.
Vergis je je niet, we zijn er lang niet. Een slag gewonnen maar de oorlog
nog lang niet.
Dit is maar een heel klein stapje in de goede richting.
Deze jihadi's gaan gewoon door met eisen en het westen overbelasten met rechtszaken, uitkeringsfraude en criminaliteit.
Paspoorten al vernietigd
och gut,arm meisje.
Weet je wat, Ga maar lekker naar huis, en laat je maar uithuwelijken.
Ghehe...
Held +1 eindelijk een rechter die het snapt!
Tjah,, als het een christelijke school is en het staat in de schoolregelementen en alles dan hadden ze het kunnen weten toen ze naar die school gingen..
Kortom ze moest niet zeiken.. +1 voor de rechter
@solidstate | 04-04-11 | 14:18
U heeft gelijk dat ze daar mee doorgaan (dom, dat dan weer wel). Maar de weerstand zal groeien en groeien. Kijk naar de geschiedenis en leer. Die gasten hebben nog nooit (in Europa) gewonnen. Vergeet dat niet.
Ze zal waarschijnlijk wel de mogelijkheid hebben om in beroep te gaan en daar ook gebruik van maken :(
Inderdaad, Kaholieke school. Inkoppertje voor de rechter.
'Maakt de school geen onderscheid tussen leerlingen op deze manier? http://www.tubechop.com/watch/127581
Hallelujah, looft den Heere en prijst Zijn Naam! Niet dat ik normaal gesproken zo in den Heere ben, maar er zijn van die dagen... Dat er nog maar veel meer van dit soort uitspraken mogen volgen!
Living In A Box | 04-04-11 | 14:05
Is niets afschuwelijks aan. Als je graag een hoofddoek wil dragen is dat prima, maar dan moet je je niet inschrijven voor een katholieke school... simpel toch?
Huilie doen over Negerzoenen. Ik heb de joden ook nooit horen klagen over hun koekjes. Ik persoonlijk heb ook geen moeite met blanke vla. Eerst alles trollen tot we naar hun burka dansen en nu gaat het westerse infiltratieplan naar fase 2? Hoofddoekjes toestaan op katholieke school?
Hulde!
Headshot biach! pak aan
Die rechter heeft vast en zeker de reaguursels op Sp!ts Nieuws gelezen.
@Prof. D.A.H. Vintik | 04-04-11 | 14:25
Bedoeld u dat die leerlingen die geinterviewd zijn ook hun hakenkruis thuis moeten laten?
Ik snap even niet waar u naar toe wilt met dit filmpje.
@PretMinaret | 04-04-11 | 14:31
Met andere woorden, reaguren heeft zin.
Ik zit te wachten op de eerste Islamitische die het dragen van een kruisje gaan verbieden. O ja, bijzonder onderwijs... afschaffen. Onderwijs hoort een wetenschappelijke basis te hebben en geen religieuze.
Dit is een gedenkwaardige dag , hulde.
Haha, oprotte met je theedoek!
@ Pic.
Cultureel erfgoed. Dat moet beschermd worden.
Net zo als zwientje tik.
@OBW | 04-04-11 | 14:32
Ga dan naar een open school, niet naar een katholieke. Jij gaat toch ook niet Islamitisch onderwijs volgen als west Europeaan?
@De Zeikerdt | 04-04-11 | 14:31
Een domme uitspraak van één van haar medescholieren meer exposure geven.
Hier overigens het domme wicht zelve: http://www.tubechop.com/watch/127766
OBW | 04-04-11 | 14:32
hoe kan een islamiet een kruisje verbieden in nederland??? En als ik naar een islamitische school ga, wedde dat ik met me korte rokje en losse blonde lokken niet binnen kom!
@Prof. D.A.H. Vintik | 04-04-11 | 14:38
"er staat dat we hoofddoek moeten dragen"..."is echt mijn eigen keus"
Da's weer een mooie zeg.
Muahahahahahahahah, en die kutkind mag ook nog de proces kosten lappen.
heerlijk.
Logisch. Bij Opzij kan een man geen hoofdredacteur zijn, bij Greenpeace kan je geen verdubbeling van CO2 uitstoot propageren en op een katholieke school kan je geen hoofddoek dragen. Wil je hoofdredacteur worden, dan doe je dat bij een ander blad dan Opzij. Wil je een verdubbeling van de CO2 uitstoot propageren, dan doe je dat niet bij Greenpeace. Wil je een hoofddoek dragen, dan doe je dat niet op een katholieke school.
@Prof. D.A.H. Vintik | 04-04-11 | 14:38
Dit is ee nbetere link.
Maar inderdaad een dom wicht. Spreek nog geeneens fatsoenlijk Nederlands.
Man, man, man, waar zij nwe hier i nde Nederland mee bezig.
Dat wicht zal vanavond ook nog wel bij paultje & wittemannetje haar geblaat mogen doen. Partijtje slinkse tranen. Maar ik kan haar alweer uit mijn boekje krassen, want met haar taalgebruik komt ze niet eens over de vloer.
@De Zeikerdt | 04-04-11 | 14:21
De weerstand wordt inderdaad groter en groter. Zeikmoslims graven zo hun eigen graf én dat van de (minderheid van) moslims die wel normaal participeren, maar dat hebben ze zelf blijkbaar niet in de gaten. Enige jammere is dan weer dat linksch Nederland om één of andere reden bijzonder graag meewerkt aan de vernietiging van Nederland. De strijd is dus nog lang niet gestreden, daarin geef ik Solidstate gelijk. Dit is maar één uitspraak, pas als het als jurisprudentie dient komen we ergens. En dat is dan meteen stap 1 naar het volledig verbannen van religie uit het openbare leven inclusief het opheffen van de zogenoemde confessioneel 'bijzondere' scholen.
@Prof. D.A.H. Vintik | 04-04-11 | 14:25
'Als ik morgen met een hakenkruis om mijn nek op school kom wordt er waarschijnlijk niks van gezegd'. OMFG... Echt, ik erger me zo onderhand kapot aan dit soort allochtone achterlijke mongeaulen. Hebben die lui een patent op zelfmedelijden ofzo?!
Echt belachelijk, dit meisje is geboren in Volendam en is de enige met een hoofddoek op die school. De school wil het verbieden omdat het een katkotslieke school is en geen uitingen willen zien van een ander geloof. Krijg de t*ring!!
@Prof. D.A.H. Vintik | 04-04-11 | 14:38
Dit is een betere link.
Maar inderdaad een dom wicht. Spreekt nog geeneens fatsoenlijk Nederlands.
Man, man, man, waar zijn we hier in de Nederland mee bezig.
Dat wicht zal vanavond ook nog wel bij paultje & wittemannetje haar geblaat mogen doen. Partijtje slinkse tranen. Maar ik kan haar alweer uit mijn boekje krassen, want met haar taalgebruik komt ze niet eens over de vloer.
--
Excuses voor vorige post. Even vergeten na te lezen.
zeker hooftdoek verbod en moslim verbod ook graag!!! wij willen gewoon geen moslims en de rechter heeft dat goed begrepen! Nou gaat dat meisje maar lekker naar een moslim land net als alle kut buitellanders en hier geen moslim zijn of terrorrist
@Jezus van Nazareth | 04-04-11 | 14:46
Slinks heeft al geen meerderheid meer, en zal verder sLinken. De strijd is begonnen (op een nette manier).
Ik vraag me af welke 'katholieke' symbolen de leerlingen van dat college allemaal nog dragen... Religie is zo 18e eeuws.
Volledig terecht dat die moslima is wakker geschud en in de juiste beschaving terecht komt. Weg met die hoofddoek!
FapnLap | 04-04-11 | 14:34
Ik vind dat instellingen die onderwijs verzorgen helemaal geen religieuze grondslag mogen hebben. Onderwijs hoort volkomen los te staan van religie. Ik vind een school met een Katholieke grondslag net zo verwerpelijk als een school met een Islamitische grondslag.Ik heb zelf altijd op Christelijke scholen gezeten en ik kan je een ding vertellen: van al die psalmversjes en bijbelverhaaltjes ben ik niet slimmer geworden. Sterker nog ik wou dat ik meer had mogen leren over de Nederlandse taal, want daar heb ik nog altijd veel moeite mee. Maar nee, het in mijn kop rammen van 'prijs de hemel en bid elke dag' en 'de eersten zijn de laatsten' was natuurlijk veel belangrijker. Scholen met een religieuze grondslag zorgen alleen maar voor achterstand, tweespalt en conflicten.
openmind | 04-04-11 | 14:39
Een school kan op grond van een consistent beleid, die in de reglement is opgenomen, eisen stellen. Zo mag een Christelijke basisschool onder bijkomende omstandigheden homofiele leraren weigeren. Omdat ze homofiel zijn. Logisch? Discrimineren is toch verboden in dit land? O, wacht. Religieuze instellingen mogen dat wel.
@openmind | 04-04-11 | 14:39
pics
FapnLap | 04-04-11 | 14:34
En dan kun je verdomme wel mooi lullen met 'dan ga je maar naar een andere school' maar die was er niet voor mij in een straal van 40 kilometer. Ja, ik woon in Nederland.
@OBW | 04-04-11 | 14:32
Een school bepaalt zelf hoe leerlingen het niveau van de kerndoelen halen ( http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/basisonderwijs/vraag-en-antwoord... ). Het bijzonder onderwijs is een van de meest liberale wetten die we hebben. En jij pleit voor afschaffing? Ow wacht, een groot deel van het bijzonder onderwijs gaat zeker in tegen je ideologie? En dan moet het maar afgeschaft worden, want het is natuurlijk ondenkbaar dat mensen ruimte krijgen om anders te denken als jij.
Fuck de Commissie Gelijke Behandeling.
Nee, dat openbare onderwijs. Geloof :-) me, daar wil je je kinderen niet op kwijt. Mij veel te multi-culti (hoeft geen probleem te zijn) maar Mo en Slim hebben het daar aardig voor het zeggen. En als er 1 plek is, waar er geen hoofdoekjes (en andere godsdienstige uitingen) zichtbaar mogen zijn is het wel op het openbare onderwijs. (Scheiding kerk en staat).
@OBW | 04-04-11 | 14:54
Ben het helemaal met je eens!
.
@Allemaal | 04-04-11 | 14:56
Andere mensen mogen alle ruimte krijgen om anders te denken... maar wel na schooltijd.
Op school word je klaargestoomt voor werk en een carriëre en over het algemeen botst religie daarmee.
Op je werk heb je geen tijd om 4 keer per dag te bidden.
Een hoofddoek word vaak niet gewaardeerd op de werkvloer.
Als je je hele leven leert dat homo's een walging zijn en je collega is er één.
.
Zie je het probleem?
@Allemaal | 04-04-11 | 14:56
Dat is beredeneerd vanuit je eigen ideologie, en niet wat hij zegt. Niemand verbiedt jou of je kinderen (zo je die hebt) een religie aan te hangen. Daarvoor heb je alle ruimte, mits binnen je eigen persoonlijke levenssfeer. Wil je dat je kinderen onderwezen worden in je religie? Prima, maar niet op school, of het moet al de zondagsschool zijn (jou vast bekend). Op school leer je rekenen, schrijven en aardrijkskunde. Feitelijke kennis die geen religieus sausje behoeft.
Rechters,wiens brood men eet wiens woord men spreekt!
Dat is minachting?
In de tijd van de Beatles liet ik mijn haar groeien.
Belachelijk volgens het volk.
In militaire dienst moest ik naar Nieuwersluis als MISDADIGER!!
Achtelijk Land altijd met je vingertje wijzen naar anderen!
300 jaar Indonesie leeggeroofd!!
Slavenhandelaren eerste klas!!
Gezondheidszorg onderste in de EU!
Altijd denken WIJ ZIJN DE BESTEN OP AARDE!!
Als autochtoon (60j) schaam ik me diep .
In het buitenland zeg ik niet dat ik nederlander ben.
Niemand in europa wilde nederland in de oorlog tegen Libie.(BLUNDERNATIE).
WEL meedoen maar niet schieten.
Net als in de 2 de wereldoorlog je mensen (soldaten wegsturen ,zonder munitie!!!!!!(de bunkers waren leeg!!!!!!!!!!!!!!!!)
Mijn vader moest zich dood laten schieten door de duitsers.
Mooi weer spelen en voor een dubbeltje op de eerste rang...............
Nederland O. nederland ..................Nederland opvangland van Hugenoten,Joden,enz.
O ja De aardgas opbrengsten zitten in de zakken van de BOBO'S Nederland.
Democratisch....................jullie stemmen op die gasten.
Dat is dan voor het eerst dat een rechter de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling niet overneemt. Maakt niet uit. Op basis daarvan heeft ze al grond voor een hoger beroep.
Scholen met een religieuze grondslag zorgen alleen maar voor achterstand, tweespalt en conflicten.
OBW | 04-04-11 | 14:54
Leuk geprobeerd. Maar het openbaar onderwijs loopt langzaam leeg ten gunste van het bijzonder onderwijs. Niet in de laatste plaats omdat het bijzonder onderwijs beter presteert ( http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/04/rechter_hoofddoekv... ). Zo uit mijn hoofd: Van de 16 beste scholen van ons land, vallen er 14 in de categorie bijzonder onderwijs. Het zal dus wel meevallen met die achterstand. Die tweespalt en conflicten heb je automatisch meer wanneer je ergens duidelijker principes over hebt, maar het blijkt de prestaties niet in de weg te staan.
Allemaal | 04-04-11 | 14:56
Religie is één van de grootste menselijke dwalingen. Onderwijs gevoed door een geestelijke dwaling lijkt me een zeer slechte zaak. Onderwijs is wetenschap, wetenschap betekent feiten, onderzoek en bewezen theorieën. Net zoals een overheid neutraliteit behoort uit te stralen, behoort onderwijs dat ook te doen. Het aanbod van wetenschap is dan neutraal. Wat de toehoorder er zèlf mee doet, staat hem uiteraard vrij. Maar dan wel achter de eigen voordeur.
@Allemaal | 04-04-11 | 15:09
Eens.
En op bijzonder onderwijs zitten gemiddeld minder kinderen in een klas, met betere juffen en meesters. Dit vanwege de vrijwillige (? lees, min of meer verplichte) bijdrage. En hoe hoger de bijdrage des te beter het onderwijs. (Helaas maar waar) Dus wil je je kinderen goed onderwijs bieden, dan is het (diep) in de buidel tasten.
Bij komend voordeel de ouders van Mo en Slim zijn niet bereid op te betalen, (geld moet naar Marokko o.i.d.) dus Mo en Slim kom je ook niet tegen of het is het geintergreerde deel van deze minderheden, waar hoofdoekjes geen rol spelen.
En dat beetje godsdienst, ach ze steken er nog wat van op ook.
D'as ook zo mooi: van de ene rechter mag 't wel, van de andere niet.
Ga dan niet naar een katholieke/Christelijke basisschool, muts (lees: hoofddoek)
@Allemaal | 04-04-11 | 15:09
Wel even het complete verhaal vertellen vriend. De slechtste scholen kwamen óók uit de categorie bijzonder onderwijs. En dat er veel leerlingen voor bijzonder onderwijs kiezen is ook anders te verklaren: enerzijds zijn dat moslims, anderzijds ouders die hun kind dan in godesnaam maar naar een christelijke school sturen omdat daar tenminste niet veel moslimkinderen (lees: bontkraagjestuig) naar toe gaat. Althans, dat is de hoop... Ik zou dus niet te hard juichen.
De Zeikerdt | 04-04-11 | 15:15
Dus lekker dom houden, die religiofielen... Het vermogen tot voortplanting is helaas omgekeerd evenredig met de hoogte van het IQ, dus zo kweek je een groep domme religiedeusjes die zichzelf vanzelf heuuul belangrijk gaat vinden... Tot ze een theedoek op de kanis willen gaan dragen aan toe.
@ Allemaal | 04-04-11 | 14:56:
Nou, ik moet regelmatig lesgeven aan eerste- en tweedejaars studenten geneeskunde waarbij ik ook regelmatig de evolutie moet aanstippen. En ieder jaar heb ik er wel een paar bij die nog nooit over evolutie hebben gehoord omdat ze afkomstig zijn van een Katholieke of Protestantse school. Dat betekent dus dat ik ze daar, in de aanwezigheid van zo'n 20 andere studenten, moet gaan uitleggen wat evolutie inhoudt.
Ook heb ik er ieder jaar wel 1 of 2 die stellen dat ze niets hoeven te leren over evolutie omdat evolutie haaks staat op hun geloof en dat ik niet mag verplichten zaken te leren die in strijd zijn met hun geloof. Waarop ik ze ieder jaar afstraf in het tentamen waarna ik vrijwel ieder jaar mijn acties moet verantwoorden voor de Raad van Bestuur omdat deze personen in beroep gaan tegen mijn vragen omdat ze daardoor punten zijn misgelopen.
Dus je begrijpt, van mij mag het bijzonder onderwijs en alle rariteiten die daarbij horen wel weg.
Phoenix1977 | 04-04-11 | 15:20
Raad ze dan eerst even deze link aan:
http://mediasite.uva.nl/mediasite/Viewer/?peid=5ae075f7-b595-492a-a37d-b...
* Raadt *
-zucht-
En terecht. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een katholieke school die geen ander geloofs uitingen toestaat zich gaat aanpassen aan een stelletje achtergestelden die een pedofiel aanbidden. Hulde voor de school en rechter.
Allemaal | 04-04-11 | 14:56
In hoekjes drukken kan iedereen. Jij denkt dat ik een bepaalde ideologie aanhang, terwijl jij dat helemaal niet kan constateren aan de hand van een bericht van mij op SN. Ik vind dat onderwijs helemaal niks met religie te maken heeft. En dan kan jij wel spreken over liberale wetgeving, maar wat zegt dat dan? Wat is dat voor een non-argument? Wat koop je daar voor? Ik wil me beperken tot de feiten en de ervaringen die ik heb opgedaan. En dat is dat het overbrengen van kennis niks maar dan ook werkelijk niks met religie te maken heeft. Het belijden van een religie doe je maar in een kerk, thuis of op een andere daartoe bestemde plaats. Maar niet op een school.
@Skysjees | 04-04-11 | 15:19
Je hebt ook bijzonder onderwijs ZONDER godsdienstige inslag.
Mag ik het adres van die rechter krijgt van mij een grote bos bloemen eindelijk iemand die terecht recht spreekt en niet bang is op voor racist uitgemaakt te worden omdat hij een hoofddoek draagster geen gelijk geeft
@De Zeikerdt | 04-04-11 | 15:26
Klopt. Dalton, Iederwijs, Vrijeschool, Jenaplan, dat soort scholen. Ook niet geheel onomstreden.
@strafpleiter | 04-04-11 | 15:31
Als strafpeiter weet u toch wel welke collega deze heugdelijke uitspraak heeft gedaan?
De Zeikerdt | 04-04-11 | 15:26
Ik bedoel alleen het confessionele gedeelte, in dat opzicht. Dat mag wat mij betreft linea rectaal de gracht in.
@Afschuwelijk, laat mensen gewoon dragen wat ze willen.
Living In A Box | 04-04-11 | 14:05
Oke, dan draag ik een grote puntige witte kussensloop over mijn hoofd met 2 gaten erin.
Problem?
@ strafpleiter | 04-04-11 | 15:31:
Andere optie is dat deze rechter zoiets had van:
"Welke uitspraak ik ook doe, er wordt toch wel beroep aangetekend. Dus laat ik maar zien dat de rechtspraak niet zo links is als iedereen denkt. Dat kind krijgt hogerop toch haar gelijk wel".
@Jezus van Nazareth | 04-04-11 | 15:31
Waar ik woon is geen enkele openbare school niet omstreden. Juist vanwege Mo en Slim met al hun zusjes. Het bijzondere onderwijs is daar in tegen een oase van rust (verhoudingsgewijs).
ik weet niet hoor, andere geloofsovertuigingen niet toelaten, is dat niet discriminatie? iets zegt me dat deze moslim meisje ook zonder hoofddoek niet al te geaccepteerd word op deze school, belachelijk! gaan ze nu toelatingseisen stellen op basis van of je katholiek bent of niet?!
strafpleiter | 04-04-11 | 15:31
Racisme en religie hebben werkelijk niets met elkaar te maken. Elk ras kan ieder geloof aanhangen, en andersom.
De Zeikerdt | 04-04-11 | 15:33
In Slotervaart zijn het inderdaad de openbare scholen waar Mo en Slim de dienst(wapens) uitmaken.
In dat licht wellicht een puntje voor het algemeen bijzonder onderwijs. Is tè beschaafd voor islamofielen anno 2011 wellicht.
Respect a.u.b. voor ons, die hier al duizenden jaren wonen!
Wij respecteren onze buren en zullen hen helpen in tijden van nood.
Doch, wij zijn Nederlanders , dus... geen POLEN,
géén ALBANEZEN, MAROKKANEN, TURKEN,
AFGHANEN, NIGERIANEN, HAITIANEN enzovoort...
Onze taal is NEDERLANDS en niet RUSSISCH, POOLS,
ROEMEENS, TURKS, AZIATISCH of ARABISCH.
Onze kinderen leren NEDERLANDS vanaf hun
derde levensjaar op school en wanneer wij als
inwoners deze taal niet beheersen, zijn wij
slecht geschoold en kansloos in onze maat-
schappij.
Waarom zijn niet-Nederlands sprekende
migranten hier dan ineens bevoorrechte
burgers ???
Wij Hollanders dragen jeansbroeken met hemd en onze
vrouwen dragen topjes met rokjes.
Wij Hollanders dragen géén lang kleed en géén hoofd-
doeken!
WAARDE MIGRANT
RESPECT BEGINT BIJ JEZELF!
Als u zich beledigd voelt door een dame met
korte rok en decolleté.... blijf dan waar u vandaan komt!
Wij eten frieten met varkens sateh en
brood met ham.
Als u daar een probleem mee hebt...... kom dan niet naar ons toe
en blijf lekker in uw zandbak!!!
De LEEUW VAN NEDERLAND is ONS boegbeeld,
wie er niet mee kan leven gaat maar lekker KAMELEN bewonderen in het thuisland waar Allah de baas is.
wij hebben zegt men een rechtvaardig strafsysteem: als u zich daarover denkt te moeten beklagen stel ik voor dat u opzout!
wij hebben géén shaira ,hakken géén ledematen af, steken géén ogen uit, hangen géén homo's op, stenigen géén vrouwen die niet wensen uitgehuwelijkt te worden, hangen géén demonstranten tegen het regime aan hun benen op om hen vervolgens dood te knuppelen(zie filmpje "Geen stijl") gooien géén gehandicapte kinderen in de rivier,begraven géén criminelen levend etc etc.
Wanneer iedereen van jullie dit nu eindelijk eens gaat beseffen kunnen
we samen onze naam: ' NEDERLANDERS ' waardig en trots dragen en
onze prachtige cultuur in stand houden, iets waar onze NEDERLANDSE
voorvaders bloed, zweet en tranen voor hebben gelaten!!!
****************************************
De commissie gelijke behandeling is dus gewoon een orgaan, net als de raad van journalistiek, waar je gewoon je middelvinger naar mag opsteken. Oprotten dus met die subsidieslurpers!!
YES!!! Geef die rechter een gauw een pilsje en een zak borrelnootjes. Die kerel mag even zitten na dit harde werken.
Fit in or fuck off
hollander | 04-04-11 | 15:39
Lekker, doe mij zo'n glaasje 'shaira'.
@Skysjees | 04-04-11 | 15:32
En gelijk heb je.
@Skysjees | 04-04-11 | 15:37
Zo kun je het ook uitleggen.
@hollander | 04-04-11 | 15:39
Zo, zo, kan het aardig met u eens zijn.
Barkruk | 04-04-11 | 15:06
Volgens mij hebt uzelf trauma,s of bent u gay? Wat een gezeik over een hoofddoekje bah alsof alle moslims 4x per dag bidden op school. Achter devoordeur? Wie bentu om dat te bepalen in een vrij land als het onze.
Zo leuke reacties hier (hoog zwitsal gehalte trouwens)
Zeg nu zelf als je afgaat op de reacties hier, dat zijn toch de echte nederlanders, die wil je echt als buur hebben.
Zodra je afwijkt van wat geaccepteerd is word je afgebrand.
Yes we gaan weer terug naar de jaren 50!
En dat gezeik hier boven, we wonen hier al duizenden jaren, doe ff normaal, zeker nooit opgelet bij geschiedenis.
Goed nieuws op deze mooie dag. Pak aan!
hollander | 04-04-11 | 15:39|||Mooi betoog maar het doet ze geen fok omdat ze er simpelweg te stompzinnig voor zijn. Toch +1 voor jou.
Bijzonder onderwijs altijd -100000.
HALELUJAH...God bestaat!
Hier trek ik een fles wijn voor open.
Ik denk dat ze er gewoon schijt aan heeft -zoals gewoonlijk- en lekker doorgaat met provoceren.
Hierbij flink geholpen door de PVDA dhimmies
Gos bestaat !!!
@ mezelf 04-04-11 | 16:23
Gos bestOND na de opheffing van de CCCP....
bedoelde natuurlijk GoD...
bah alsof alle moslims 4x per dag bidden op school. Achter devoordeur? Wie bentu om dat te bepalen in een vrij land als het onze.
Snack-aJack | 04-04-11 | 16:00
En wie ben jij om te bepalen dat het niet waar is?
Ze bidden geen 4 keer maar 5 keer en vooraf wassen.
Achter de voordeur voltrekt zich voor heel wat moslima's het drama dat ze als vee behandeld worden en sommigen nog erger.
Zeker nooit gehoord van Submission een film die verkrachting binnen de islam aan de kaak stelt.
Ga in turkije maar naar de uni..... Mag het ook niet, zon doekkie op...
@Phoenix1977 | 04-04-11 | 15:08
Advocaat Jelle Klaas is zo dom geweest om dit beroep bij een kantonrechter
in te dienen. (waarschijnlijk vanwege het geëiste geldbedrag van € 500,00)
Je kunt derhalve niet in beroep bij een uitspraak.
Dat is dus dubbel leuk nieuws en daar kan deze relmoslima het mee doen.
Het ging toch om een principiële zaak?
Dat kan ze nu dus niets anders doen dan opzouten naar een andere school.
Tip mijnerzijds: Het Islamitisch college te Amsterdam.
Gefeliciteerd Don Bosco College en een standbeeld voor rector Dekkers.
Hulde Hulde Hulde.
LOL: Volgens de ware moslim is dit allemaal een zionistisch complot.
@taxicoureur,,beste.,de romeinen,weet je wel??toen lang geleden Nijmegen in het jaar 100
@Kelele Nyingi | 04-04-11 | 16:16
Rooms-katholieke en protestants-christelijke scholen komen elk jaar
als beste uit de bus.
Bron:
http://www.elsevier.nl/web/Weekblad/Onderzoeken/Beste-scholen-2010-Havo/...
Phoenix1977 | 04-04-11 | 15:20
Ik vind het raar dat juist in Nederland de Christelijke scholen zo achtergesteld zijn.
Ik heb op een Katholieke (Havo/VWO) school gezeten op Curaçao en heb evolutietheorie in 2 verschillende lessen gekregen, Biologie en Aardrijkskunde.
Verder hadden wij ook elk jaar, vanaf de brugklas sexuele voorlichting, of het nou tijdens het vak verzoring was, of tijdens biologie of door een speciaal iemand van de GGD, elk jaar kwam er eentje op bod.
En dit allemaal op een Katholieke school.
Dus als bijzondere scholen zo zijn, vind ik er helemaal niks verkeerd aan.
Verder zeg je dat je de studenten terugpakt op tentamens etc etc. Weet je dat studenten enigszins het recht hebben om tot een zekere punt onderwijs te
weigeren?
Zo mogen diergeneeskunde studenten die tegen dierproeven zijn, weigeren onderwijs te volgen waarbij proefdieren gebruikt worden.
Of dit heel handig is voor de studie is een tweede punt, maar ze staan in hun recht om het te mogen weigeren.
eye | 04-04-11 | 16:41
Ik ben niet onder de indruk.
@Phoenix1977 | 04-04-11 | 15:08
Het is helemaal niet zo dat dit de eerste keer is dat een rechter een oordeel van de CGB niet overneemt.
Zie de Oordelenbundel over 2009 bijvoorbeeld. De rechter neemt meer níet dan wel over.
Zie de bundel, blz. 375.
(pdf)
http://www.cgb.nl/publicaties/publicatie/221043/gelijke_behandeling_oord...
Nu nog een hoofd verbod voor onze moslims !!
Voor de fijnproever onder ons:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=...
En terecht.
Ik had deze op mijn bijbel geplakt:
http://www.catacombscds.com/product/Guns_n_Roses_-_Appetite_for_Destruct...
Mocht ook niet. ;P
De groeiende problemen met de islam in Europa zijn niet slechts een gevolg van een botsing van culturen, maar ook van een botsing van beschavingen. De culturele en religieuze dimensies van het conflict liggen ten grondslag aan de houding van moslims dat niet zij zich moeten aanpassen aan het vrije, democratische en deels nog altijd Joods-Christelijke Westen, maar andersom: dat Europeanen zich moet aanpassen aan de uit het Oosten afkomstige ondemocratische en discriminerende islam.
In sommige Europese landen beginnen politici langzaam in te zien dat al die aardige migranten uit islamitische landen misschien toch wel eens een probleem zouden kunnen vormen. Jammer genoeg begrijpen de meesten van deze politici niet de ware omvang van dit probleem. Voor hen is het veelal onaangepaste en gewelddadige gedrag van moslims niet meer dan een onderdeel van een botsing van beschaving. De gedachte dat het slechts om een cultureel probleem gaat dat met wat opvoedkundige indoctrinatie en gedwongen integratie -vooral van de oorspronkelijke 'discriminerende' bewoners wel te verstaan- wel op te lossen valt maakt de zaken echter alleen maar erger. Oorzaak: het gevaar van de islam wordt nog steeds gruwelijk onderschat.
Moslims zien islam als superieur
In zowel Europa als de VS wordt de fout gemaakt te denken dat het islamitische geweld en racisme nu eenmaal het gevolg is van de steeds multicultureler wordende samenleving, en is men blind voor het feit dat dit gedrag onderdeel uitmaakt van de hervatting van een oude islamitische invasie van Europa. De authoriteiten negeren de signalen uit de samenleving en houden de autochtone bevolking voor dat ze er maar het beste van moeten zien te maken, waarbij ze ervan uitgaan dat de spanningen zich over één of twee generaties wel zullen hebben opgelost. Sommigen maken zich weliswaar zorgen dat de hier geboren moslims juist radicaler blijken te zijn dan hun ouders, maar daar worden vervolgens verkeerde conclusies uit getrokken, met als gevolg dat de oorspronkelijke Westerling verteld wordt dat hij zich maar moet aanpassen en dat het probleem dan vanzelf zal verdwijnen.
Het grote probleem is dat moslims geloven dat hun manier van leven superieur is en behoort te zijn, en dat ze vanuit de Koran de opdracht hebben om hun islamitische wetten en gebruiken op te leggen aan alle niet-moslims. Iedereen en ieder systeem dat zich niet wil aanpassen aan hun wetten is volgens hen ongeldig. Als Westerse maatschappijen zich vervolgens proberen aan te passen aan moslims heeft dat om die reden juist een sneeuwbaleffect tot gevolg, en zal iedere concessie die wordt gedaan aan moslims leiden tot nieuwe, hardere eisen (goed voorbeeld: het Israëlisch-Palestijnse conflict). Deze steeds hoger wordende eisen van moslims zullen pas stoppen als de hele samenleving zich heeft onderworpen aan de islam, en het systeem hun systeem is geworden.
Begrip voor islamitische verkrachtingsbendes?
De botsingen over varkensvlees in school- en bedrijfskantines, het dragen van hoofddoekjes, aparte zwemuren voor moslima's,en aparte stoelen in Pathe bioscopen voor moslima's of het weigeren om een vrouw de hand te schudden,of het weigeren van Joden en blinden (omdat -blindegeleide- honden onrein zijn) door islamitische taxichauffeurs zijn de 'gematigde' uitingen van die houding. Erger zijn de islamitische verkrachtingsbendes -in bijvoorbeeld Oslo, Stockholm, Sydney, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam, Marseille, Parijs, Berlijn- die geloven dat verkrachting een zonde van de vrouwelijke slachtoffers is en niet van de mannelijke daders, en dat het molesteren en zelfs vermoorden van Joden, Christenen, homoseksuelen en andersdenkenden een manier is om in het paradijs te komen.
Europese overheden wijzen er vervolgens op dat er een groot verschil is tussen het weigeren om een blinde te vervoeren en het verkrachten van een vrouw, maar zien niet in dat beide gedragingen afstammen van dezelfde anti-Westerse houding. Moslims vinden dat hun waarden en wetten zo superieur zijn dat iedereen zich daar aan zou moeten houden. Daarom hebben ze er geen enkel probleem mee om deze wetten en gebruiken op te dringen aan anderen. Zo behandelen zij een meisje dat volgens onze normen normaal gekleed is als iemand die er volgens hun normen om 'vraagt' om aangerand en verkracht te worden.
Sommige politici - zoals in Nederland PvdA-leider Job Cohen, Femke Halsema van GroenLinks en Alexander Pechtold van D66- vinden dat we maar 'begrip' voor moeten hebben voor dit soort 'culturele verschillen', waarmee zij in feite de weg vrijmaken voor de invoering van tenminste een deel van de islamitische sharia-wetgeving. Een land kan echter niet twee totaal verschillende rechtssystemen hebben. Uiteindelijk zal één systeem overblijven, en de demografische ontwikkelingen laten in combinatie met ongelimiteerde moslimimmigratie zien dat de Europese vrijheid en democratie uiteindelijk ten onder zal gaan, zeker als Turkije in de toekomst lid zou worden van de EU.
Aanpassing en tolerantie wakkert islamisering aan
Hoewel het nog niet zover is zien we nu al waar het aanpassen van de maatschappij op de steeds hoger wordende eisen van moslims toe leidt. Daar waar de meeste andere minderheden -Chinezen, Vietnamezen, Surinamers, Molukkers- zich in Nederland goed hebben aangepast doen moslims dat niet, omdat zij verwachten ooit in de meerderheid te zullen zijn en de islamitische wetten op te kunnen leggen aan alle 'immorele ongelovige' medelanders. Daarom willen ze dat wij ons nu al aan hén aanpassen in plaats van andersom, wat de normale gang van zaken zou moeten zijn.
De gewilligheid en soms zelfs gretigheid waarmee Europese regeringen zich aan moslimimmigranten hebben aangepast heeft het gevoel bij moslims dat de islam superieur is en dat er ooit een islamitisch wereldrijk (Kalifaat) komt alleen maar versterkt. Tolerantie en 'begrip' heeft de botsing van beschavingen juist heviger gemaakt. Voor iedere vinger die werd gegeven werd een hele hand afgehakt. Gesprekken en onderhandelingen hebben de Europese overheden misleid, waardoor ze valselijk zijn gaan geloven in twee verschillende soorten islam: een 'gematigde' versie met vertegenwoordigers die altijd lachen en (loze) beloftes doen van vrede en verdraagzaamheid, en een extremistische versie die wordt vertegenwoordigd door openlijke terroristen, die de islam met geweld willen opleggen. Beide versies zijn echter onderdeel van één en dezelfde ideologie met één en dezelfde doelstelling.
Is het tij nog te keren?
Daar waar een botsing van culturen nog vreedzaam kan worden opgelost leidt een botsing van beschavingen veelal tot geweld, tenzij één partij de andere tijdig schaakmat zet. Heden ten dage zijn moslims -gebruik makend van chantage met olieleveranties en met geweld- heel goed geworden in het schaakmat zetten van Europeanen. Daarom vinden de meeste politieke partijen het makkelijker om het gevaar te ontkennen en te reduceren tot een cultureel probleem dat op een bepaald moment opgelost zal zijn. Het idee is dat, zolang we de moslims maar zoveel mogelijk hun zin geven, voorkomen kan worden dat er ooit bloed vloeit in de straten van Londen, Parijs, Oslo, Berlijn, Rome en Amsterdam.
In het seculiere westen worden kinderen maar al te vaak als 'lastige bijproducten' van een relatie gezien, waarvan je er zéker niet teveel moet hebben. Zij die er méér dan twee hebben, moeten als orthodox en wereldvreemd worden beschouwd en zodanig behandeld. Deze visie heeft de westerse wereld zichzelf opgelegd en heeft daarmee zijn eigen doodvonnis getekend, aangezien het hebben van 4, 5, 6 en meer kinderen bij de moslims heel normaal is. Op den duur gaat het allochtone -islamitische- volksdeel het autochtone overvleugelen en dan is het -menselijkerwijs gesproken- helemáál onmogelijk geworden om de oprukkende islam een halt toe te roepen
De islamitische Golfstaten financieren maar al te graag de islamisering van Europa, daarbij gebruik makend van de enorme hoeveelheid dollars die wordt verdiend met de verkoop van olie aan het Westen. Tegen deze macht hebben Europa en VS nog altijd geen afdoende antwoord gevonden. Europa begint te zwichten, Israël wordt in toenemende mate met vernietiging bedreigd en zelfs de VS begint onder Barack Obama steeds meer ruimte te geven aan de islamitsche eisen.
Europa heeft nog maar weinig tijd om het tij te keren. Hoe langer het gevaar van de islam wordt gebagatelliseerd en genegeerd en hoe meer er van de autochtone Europeaan aanpassingen worden verlangd, des te kleiner wordt de kans het proces nog terug te draaien zodra blijkt dat de democratie en de vrijheid die we sinds de Tweede Wereldoorlog genieten daadwerkelijk in gevaar komt. Het 'politiek correcte' bestempelen van de geboorteweeën van Eurabia als slechts een cultureel probleem is hetzelfde als een infectie met hondsdolheid slechts een onschuldige verkoudheid noemen.
Nogmaals: dit is niet alleen maar een cultureel probleem maar een beschavingsprobleem, dat door vleierijen, toegeven, aanpassen en inburgeringslessen niet zal worden opgelost. Sterker nog: het huidige op 'tolerantie' en toegeeflijkheid gebaseerde beleid in Nederland en Europa zal de drang van moslims om de islam op te leggen alleen maar aanwakkeren, totdat het probleem in heel Europa zal exploderen.
In sommige Europese landen is er eindelijk enig besef ontstaan dat er iets niet goed gaat, echter zonder dat de ernst van het probleem wordt ingezien. De samenleving aanpassen aan de Ramadan en halal zal het probleem niet oplossen. Dat zijn namelijk slechts de meest recente ontwikkelingen van de toenemende Europese onderwerping aan een agressieve beschaving. Dit is geen culturele, maar een ideologische strijd. Terwijl de meeste Europese overheden nog denken dat met nog wat meer paaien en toegeven de problemen wel zullen verdwijnen, hebben moslims in Europa juist daardoor het gevoel gekregen dat de toekomst aan hen, aan de islam toebehoort, en aan niemand anders. Beide partijen dienen hun verwachtingen echter bij te stellen, voordat het te laat is.
Westerse landen, waaronder ook Nederland, staan shariapraktijken toe. Eerst tolereerden we wat op het eerste gezicht aanvaardbare sharia- eisen leken, zoals halalmaaltijden en vrouwen die hun haar bedekken. Toen tolereerden we praktijken die tegen onze beleefdheidsnormen ingaan, zoals islamitische mannen die weigeren vrouwen een hand te geven. Al snel kwamen we terecht bij shariapraktijken die regelrecht indruisen tegen de Nederlandse rechtsorde, zoals polygamie. Zo glijden we af naar volledige islamisering van onze samenleving. Stapje voor stapje wordt ons westerse rechtssysteem vervangen door de sharia.
We zien sharia-infiltratie bij politie en justitie. De politiekorpsen Haaglanden en Amsterdam-Amstelland hebben cellen met stippen en windrozen die de richting van Mekka aangeven. Vrouwelijke agenten moeten accepteren dat zij geen hand krijgen. Een islamitische advocaat hoeft niet op te staan voor rechters die de rechtszaal binnenkomen.
We zien sharia-infiltratie bij defensie. Er zijn legerimams. Er worden halalmaaltijden aangeboden in kantines. Er vindt overleg plaats om moslimmilitairen tijdens de ramadan vrij te stellen van oefeningen.
We zien sharia-infiltratie in het onderwijs. Er zijn in ons land ruim 40 islamitische scholen. Openbare scholen gaan dicht op islamitische feestdagen. Een school in Weert serveert halalvlees bij het kerstfeest omdat er tien moslimleerlingen zijn.
We zien sharia-infiltratie in de zorg. Moslims eisen dat mannelijke dokters niet langer vrouwen behandelen. Er vinden in ons land maagdenvlieshersteloperaties plaats.
We zien sharia-infiltratie in de wereld van kunst en cultuur. Een schilderij van een biggetje van Sylvia Bosch werd verwijderd van een expositie in Leerdam. Kunstenares Sooreh Hera werd bedreigd.
Ook in het niet-islamitische deel van onze samenleving sijpelt de sharia door. Cartoonist Gregorius Nekschot werd opgepakt omdat zijn tekeningen beledigend zouden zijn voor moslims. Bouwvakkers in Almere mochten in de brandende zon geen korte broeken meer dragen na klachten van islamitische buurtbewoners.
Het shariasymbool bij uitstek is de hoofddoek. Mensen die begrijpen waar de islamitische hoofddoek voor staat, worden door shariasocialisten tegengewerkt. De inquisitie der linkse kerk,
Het gaat niet alleen over vrouwen. Het gaat ook over christenen, joden, afvalligen, atheïsten en homo's. Het gaat over ons allemaal. Voor het overleven van onze waarden, onze identiteit, onze cultuur, en onze vrijheid is het van eminent belang de sharia in al zijn uitingen te verbieden: geen nieuwe moskeeën en imams, geen islamitische scholen en boerka's. Voor de sharia is geen plaats in vrije samenlevingen. Een shariaverbod moet er echt komen.
@eye | 04-04-11 | 17:16
Dus het kost de school ook nog eens geld.
@zeon | 04-04-11 | 15:33
OMFG. Dit meen je toch niet serieus hè? Wáár lees jij dat ze niet toegelaten wordt op basis van haar religie? Ze zát al op die school, numbnut! En hoe fokking achterlijk ben je wel niet als je eerst iets vermoedt en vervolgens dát belachelijk vindt? Zo vermoed ik dat jij graag aan kleine jongetjes zit. Echt walgelijk wat jij doet! Wat is het volgende? Dieren?
Verdiep jij je nou eerst maar eens in het bijzonder onderwijs voor je hier de mongeaul komt uithangen, ok?
Hoe zit dat eigenlijk? Zijn er nog beroepsmogelijkheden?
Of een soort bodemprocedure?
Zo,n CGB en bijvoorbeeld Moslimorganisaties en anti-discriminatie bureau's
balen hiervan, want hier gaat wel precedentwerking van uit.
Zou me kunnen voorstellen dat hier toch een soort proefproces uit volgt..
@dhrprojectx | 04-04-11 | 17:29
Wederom goed stuk.
Goed zo niet toegeven aan provocatie!
@Jezus van Nazareth | 04-04-11 | 17:30
" Echt walgelijk wat jij doet! Wat is het volgende? Dieren? "
Zeg jij hier nu echt dat je bestialiteiten erger vindt dan pedofilie? Ga toch PVV stemmen, man!
@Heiner | 04-04-11 | 17:32
Tegen deze uitspraak is geen enkel beroep mogelijk.
@eye
Da,s mooi. Bedankt. Zag m,n geest al dwalen met geldverslindende procedures.
@Hendrik-JanDeTuinman | 04-04-11 | 17:41
Ben je altijd zo'n kneus of alleen vandaag?
"Afschuwelijk, laat mensen gewoon dragen wat ze willen."
Living In A Box | 04-04-11 | 14:05
Try to think out of the box, dude!
"Dat is dan voor het eerst dat een rechter de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling niet overneemt. Maakt niet uit. Op basis daarvan heeft ze al grond voor een hoger beroep."
Phoenix1977 | 04-04-11 | 15:08
Pure kletskoek. Regelmatig negeert de rechter een uitspraak van de CGB die überhaupt niet bindend is. Ook in het geval van een hoofddoekje die zich tot de CGB had gewend omdat ze naar een sportschool wilde die het dragen van een doek had verboden heeft de rechter de uitspraak van de CGB genegeerd.
Jouw comment past zoals altijd in de categorie wishful thinking. Weet je zeker dat je zelf geen moslim bent?
'Indiana poet James Whitcomb Riley (1849–1916) may have coined the phrase when he wrote "when I see a bird that walks like a duck and swims like a duck and quacks like a duck, I call that bird a duck."'
Had ze niet naar een Katholieke school moeten gaan, ze wist van te voren wat voor regels er waren. Als ze tenminste kan lezen, want die staan vermeld.
de zusterkes drages toch ook hoofddoeken
Skysjees | 04-04-11 | 15:23
Dank voor de link.
Eerste half uur was interessant, ga later de rest bekijken.
@bizonkid | 04-04-11 | 17:59
yep. zie ook paridae | 04-04-11 | 17:12
(ik hield het netjes)
@shirkuh | 04-04-11 | 18:17
Je moeder ook?
Driewerf hulde aan de rechtbank in Haarlem!
En wie er anders over denkt kan lekker gaan kopvodpijpen ... http://thumbs.vpscash.nl/trailers/sexintegratie.nl/si020/pict200x150_tsi... :-E
Wijlen Arendt: 'de doek' bestaat niet.
paridae | 04-04-11 | 18:24
Ik zie het.
Pappenheimer phoenix bedient zich graag van het wishful thinkingmodel waarbij zijn fantasie met hem op de loop gaat. Soms humoristisch, veel vaker extreem irritant. Daarbij is de man ws niet erg goed bij zijn hoofd. Hij beeldt zich soms in dat hij arts is en soms is hij hoogleraar *proest*
Het is de moeite waard op hem te letten ;)
Je hebt je gewoon aan de regeltjes van je school te houden, als je school wilt dat je schooluniformen draagt heb je je daar ook aan te houden, en anders moet je maar lekker een andere school zoeken.
dhrprojectx | 04-04-11 | 17:29 Geert? Ben je het echt??
LOL: Volgens de ware moslim is dit allemaal een zionistisch complot.
Anjin Mohammed | 04-04-11 | 16:37
Ookal is dit een Zionistisch complot, het is altijd beter dan Eurabie. Insallah werkt hier niet.
Net als de rest trouwens.*
Dit vind ik goed en slecht. Goed omdat wat mij betreft geen enkele openlijke uiting van religie toegestaan moet worden op scholen en slecht omdat het alleen moslims betreft. Geen hoofddoek dan ook geen kruisjes of keppeltjes.
@Barkruk | 04-04-11 | 15:06
Jij verzint allerhande problemen om te kunnen rationaliseren dat de beste scholen van het land gesloten zouden worden.
School is breder dan alleen klaarstomen voor werk, bijv. ook lichamelijke oefening, bevordering gezond gedrag, sociale redzaamheid, burgerschapskunde, en levensbeschouwing. Verder zuig je uit je duim dat religie botst met werk. Het zijn de *culturele* verschillen die botsen met werk. Er zijn miljoenen mensen met succes klaargestoomd voor de maatschappij op bijzondere scholen en er is totaal geen signaal dat ze minder presteren, eerder beter.
Ook ik heb op zo'n verfoeilijke school gezeten, een zware ook nog. Maar ik heb ook familieleden en collega's die homo zijn. De normale familie- of werkrelatie wordt hier op geen enkele manier door beinvloed. Vooral omdat mij nooit is geleerd wat jij beweerd dat mij is geleerd. Het enige probleem is dat je inbeelding op hol is geslagen en dat je dit voor waar bent gaan aannemen.
-
En als je zegt dat men vrij is om te denken wat men wil, maar wel op tijdstippen die jij aangeeft, dan is men dus niet vrij. Eigenlijk zou je voor dit soort facisme een enorme trap onder je hol moeten krijgen. Maar ik vermoed dat je het echt meent en niet beter weet.
@Jezus van Nazareth | 04-04-11 | 15:07
Je gaat nu meerdere mitsen en maren verbinden aan een vrijheid die 100 jaar voor geen enkel probleem heeft gezorgd.
De meerderheid zit op bijzondere scholen, de openbare scholen lopen leeg en de bijzondere scholen presteren het beste. Maar jij wilt ze sluiten en de vrijheid van de ouders inperken. Laten we even vaststellen dat JIJ degene bent die hier de problemen veroorzaakt.
En je zegt dat je op school leert rekenen, schrijven en aardrijkskunde. Dat komt goed uit, want dat gebeurt op bijzondere scholen natuurlijk ook. Maar jij maakt hier ineens van dat alles op school beperkt moet worden en niets anders mag zijn dan rekenen, schrijven en aardrijkskunde. Dat is kolder. Niemand schrijft voor of je nu wel of geen handstand mag doen tijdens gym. Zo schrijft ook niemand voor wat voor liedje je zingt bij de opening en hoe je de maaltijd begint. Maar jij moet hier zonodig een mening over hebben en die opdringen aan andersdenkenden.
@Skysjees | 04-04-11 | 15:12
Je baseert je plemp opp je *mening* dat religie de grootste dwaling is. Er zijn nu eenmaal mensen die dat anders zien. En die kan je natuurlijk ook de ruimte geven. Vrijheid is knarsentandend accepteren wat een ander vindt.
Verder is het totaal niet relevant wat je schijft over wetenschap, feiten etc. Dat is volledig afgedekt door de het niveau en de onderwerpen die de overheid van de scholen eist. Wat jij voorstaat is het verplicht beperken van het onderwijs tot naturalistisch onderwijs, waar dualisme verboden is. Dat is het promoten van je eigen wereldbeeld door middel van ranzige vrijheidsbeperking.
@Jezus van Nazareth | 04-04-11 | 15:17
De openbare scholen lopen niet voor niets leeg. Maar het klopt, vooral de islamitische scholen presteren slecht. Maar ook enkele refo-scholen kwamen niet al te best uit de verf. Tegelijk staan enkele refo-scholen ook weer in de top 10. Je strohalm lijkt me nogal dun.
@Phoenix1977 | 04-04-11 | 15:20
Het euvel is meer dat het niet verplicht in het examen zit. Daar hoeft niet perse het hele schoolsysteem voor op de schop...
En ik zie je er gerust voor aan dat je zwaarder afstraft dan nodig is. Als ze allemaal bezwaar aantekenen op een onderwerp waarvan ze weten dat ze tekort schieten, dan kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je je gang naar de RvB ook een beetje aan jezelf hebt te wijten.
Allemaal | 04-04-11 | 19:52
+1
Zou je op een moslim school toegelaten worden met een keppeltje ,of kruis om ,ben ik benieuwd wat ze dan zeggen.?
@ no_name_is_back | 04-04-11 | 16:48: Nog steeds niet opgetyft?
Wat is er eigenlijk wel voor nodig om jou op te laten rotten?
Dirty-Harry44 | 04-04-11 | 20:18
Waarom wil je dit persoon weg hebben?
Een nieuwssite met eensgezinden is een dode site.
"jij hebt gelijk",
"ja, jij ook",
"...."
Slechte zaak.
@OBW | 04-04-11 | 15:26
Ik durf best een uitspraak over je wereldbeeld/ideologie te doen op basis van je kort plemp: Het conflict tussen wetenschap en religie wordt vooral ervaren door atheisten. En alleen maar door atheisten sterk uitvergroot. Als je dit dus ook nog eens als argument wilt gebruiken om het bijzonder onderwijs te sluiten, dan is de kans 98% dat je atheist bent.
-
En met liberale wetgeving bedoel ik dat we hier geen verplicht staatsonderwijs hebben, maar dat burgers vrij zijn om zelf te bedenken HOE ze de doelstellingen van de overheid halen. Het gaat er dus niet om WELKE doelstelling, want die ligt vast. Jij hebt dus problemen mee hoe mensen hun eigen vrijheid invullen, terwijl dit niet ten koste gaat van jou. Ook niet op de lange termijn, want de eisen van de overheid zijn voldoende en de scholen zijn goed. Blijkbaar zijn je bezwaren principieel van aard. Dus toch ideologisch.
Met 15 jaar moet je getrouwd zijn en minstens twee kinderen hebben. Je plaats is thuis. je doet het huishouden en wat je van de Koran weet is kennis genoeg.
Wat een hoer, dit mokkel.
Mensen die tegen hoofddoekjes zijn, die zijn er tegen uit angst. Angst is doorgaans een slechte raadgever. Nu hoor ik die angsthazen gelijk al zeggen dat ze er tegen zijn om die arme islamitische vrouwen te helpen omdat ze zo vreselijk onderdrukt worden. Laat me niet lachen zieligerds. De meeste islamitische vrouwen, vooral van de tweede en derde generatie, kunnen zichzelf beter redden dan het gemiddelde Nederlandse blondje dat bij jullie aan het aanrecht staat.
Wat een hoer, dit mokkel.
Meneer De Jonge |
Gaat u altijd zo met kinderen om?
Ik geef de rechter ook gelijk in deze kwestie maar u zou zich moeten schamen voor uw gedrag want een kind zomaar uitschelden voor hoer omdat ze zich alleen maar voor haar godsdienst uitkomt is wel heel erg grof!
Zou u ook willen dat ik uw kind een hoer vindt?
Allemaal | 04-04-11 | 20:12
Als areligieus persoon is deze zaak voor mij een stuk doorzichtiger. Helaas is een groot deel van deze wereld er nog niet klaar voor. En met 'er' bedoel ik te erkennen dat religie altijd vrijheidsbeperking inhoudt. Elk geloof kent zijn geboden en verboden die het de aanhangers oplegt, niet uit vrije wil, maar als morele plicht. Wanneer je door onderzoek en wetenschap van je eigen structuur en werking, bijvoorbeeld van de eigen hersenen, ontdekt dat deze machtsgreep eigenlijk niet autenthiek is, kun je pas loskomen van de door religieuze invloeden opgelegde dogma's.
Het is niet zo dat ik zeg dat je mening vertroebeld is over wat je ziet, het is juist zo dat je wel een heldere mening hebt maar helaas van een reeds door de religieuze 'lens' in je oog, vertroebeld beeld.
Dàt is het verschil.
Helaas kost introspectie als deze ontzettend veel moeite. Het is vaak zagen aan de eigen wortels van het bestaan, het fundament onder het eigen denken wegbreken. Daarom lukt het vrijwel geen enkele gelovige. Het zal jou ook tegen de borst stuiten om dit te kunnen accepteren; waarschijnlijk zul je het afdoen als onwaar omdat het corrumpeert met jouw kaders en je beroepen op je 'vrijheid van godsdienst'. Maar ook dat is tegelijkertijd een teken dat zelfs jouw brein beïndoctrineerd is met een vertroebelend religieus dekentje.
Ik wil hier niet de hoop uit de harten slaan van alle gelovigen ter wereld, ik hoef hier niet al die saamhorigheid doorbroken te zien. Maar ik denk dat een menselijke samenleving een veel mooiere zaak wordt wanneer religie gezien wordt als wat het in de kern puur is: een geestelijk trucje, een evolutionair voordeel, maar bovenal een mentale dwaling.
Een wereld zonder religie, een utopie!
Okee... Weert gilders gaat effe de grens dicht smijte en ieder met 2 paspoorten uitschoppen. Iemand zin om mee te gaan op dubbel paspoortjacht*?
*Dubbelloops jachtgeweer pakt en kogels uitdeelt aan deelnemers* nederland is van ons en iedere niet-nederlander blijft van den vaderlandsch getrowwen erfgoedt af. *Laat de leeuw weer brullen en gaat op jacht*.
Skysjees | 04-04-11 | 21:11
"een evolutionair voordeel"
HILARISCH!
@skoda octavia | 04-04-11 | 21:04
"Gaat u altijd zo met kinderen om?"
Iedereen heeft wel eens een zwak moment. Maar meestal ben ik niet zo aardig als hierboven.
"Zou u ook willen dat ik uw kind een hoer vindT?"
Nee, ik zou willen dat uw grammatica iets beter in orde was, maar daar trekt u zich toch ook niks van aan?
En ik mij schamen? Waarvoor? U heeft die nick toch echt zelf gekozen, hoor.
Waar is de vrijheid gebleven in NL klote rechter?
Nederland is een triest land aan het worden, druk maken om een hoofddoekje, lekker jonge moslim meisjes gaan pesten! ga je druk maken om criminele hangjeugd! maar dat durven we dan weer niet!
The Russian ... een opmerking voor jou : als je dat meisje een k.. kind vindt hoop ik voor jou dat je zelf geen kinderen hebt, want dat zegt al genoeg over je ..
En wajong, jou nick name zegt eigenlijk: zou je niet gaan werken voor je geld ipv in een uitkering te zitten en hier je tijd te verdoen??
Mensen die andere mensen belachelijk gaan maken ,zijn meestal zelf zo onzeker dat ze liefst boven iedereen willen gaan staan,maar eigenlijk zijn het gewoon watjes. Ik hoop voor die "buitenland haters"zoals er heel veel hier al geschreven hebben dat ze lekker in hun kikkerlandje blijven ,ook met vakanties, en vooral nooit naar warme arabische landen gaan... en niet gaan afpingelen ,dat doen Nl toch altijd??? Omdat ze zo gierig zijn om ook maar 1 cent meer uit te geven, liefst alles gratis!!! En hoofddoek dat blijft gewoon lekker bestaan,.
MENNEER DE JONGE.. ik denk dat je bent blijven steken in bepaalde zaken,. Een gemiddelde moslim vrouw doet wat ze wil, zit niet onder de plak van haar man,zoals je dat eigenlijk wil zeggen. Dat er nog genoeg zijn die het slecht hebben, heeft niks met moslim zijn te maken. Er zijn genoeg Nl vrouwen die wel onder de duim van hun man zitten en verwaarloosd worden. En met 15 jaar al kinderen hebben.,,, denk dat je de kinderen van Nederlanders bedoelt, zoals dat meisje van 12 of 11 . Als je zelf een dochter hebt hou haar lekker thuis zou ik zeggen,als je niet al te vroeg opa wil worden.
MLGC ... ik geef je volledig gelijk.!!!
DUH, een kopvod op een christelijke school is vergelijkbaar met een witte puntmuts op een zwarte school, of een bruinhemd op een joodse school. Weg met die haters.
Zeon , ik vind dat wel ook een goede opmerking.
Zoveel mensen richten zich maar op een ding en dat is het moslim zijn... Terwijl er heel wat andere dingen flink verbeterd zouden moeten worden!!
Bijzonder terechte uitspraak! Hulde!
mamavan3 (zwitsal) | 04-04-11 | 22:26
Dat zijn jouw 2 euricent.
@Skysjees | 04-04-11 | 21:11
Er is al enkele decennia een proces aan de gang waarbij kerken steeds leger worden. Gelovigen kunnen dus prima het fundament onder hun bestaan wegbreken, zoals jij dat wenst te noemen. Wiens beeld is hier eigenlijk vertroebeld?
-
Uitlatingen zoals je jouwe doen mij altijd verbazen over de publieke opinie. Als ik beweer dat er *wel* een god is, op dezelfde stellige manier als dat jij beweert dat er *geen* god is, dan ben jij in orde, maar ik ben een arrogante en gevaarlijke gek.
-
Tja, verder ik kan van alles zeggen. Laten we het er op houden dat mijn geloof lang afwezig is geweest en dat het niet de Bijbel, maar wetenschappelijke en filosofische papers waren waardoor ik het weer heb hervonden. Wat mij betreft is het absurd om te beweren dat er geen god is. Of dat de christelijke god is kan ik niet met absolute zekerheid zeggen. Maar de case van het christendom is behoorlijk sterk. Om met de woorden van Anthony Flew te spreken: "it seems to me that this is the one to beat!". Anthony Flew is de Richard Dawkins van vroeger en uiteindelijk gaf hij zich over aan hetzelfde als ik: Als je het bewijs volgt, is de beste verklaring dat er een god is. Maar lees het zelf: http://www.masjidma.com/2010/11/20/there-is-a-god-the-worlds-most-notori... (goede review, verder is die site niets)
Religie hoort niet in de openbare publieke ruimte thuis. En als je op een katholieke school zit dan moet je je maar schikken als moslim. Hetzelfde zou precies andersom gelden. Kwestie van aanpassen dus.
Met openbare ruimtes bedoel ik dat het ook moet gelden in overheidsgebouwen en het moet ook gaan gelden voor onze leiders. Als ik dit filmpje dan weer zie dan moet dat ook voor keppeltjes gaan gelden. http://www.youtube.com/watch?v=d3SlAEimG_Y. Op 1:16. Ook dat keppeltje moet af. Wilders geeft in deze discussie totaal het verkeerde voorbeeld. De overheid en ook scholen moeten wat mij betreft volledig gezuiverd zijn van religie. Of dat nou Christendom of islamitisch is.
dhrprojectx | 04-04-11 | 17:29
100 punten!
*Met bivakmuts tanken gaat*
@Allemaal | 04-04-11 | 19:52
Sorry, maar als je allerlei dingen gaat roepen die ik niet gezegd heb en allerlei veronderstellingen gaat doen die nergens op zijn gebaseerd zijn we denk ik uitgepraat. Ik heb nergens gezegd dat er opeens allerlei beperkingen zouden moeten zijn, het enige wat ik gezegd heb is dat onderwijs niet overgoten zou moeten worden met een religieus sausje. Ik heb nergens gezegd dat een christelijke leerling niet zou mogen bidden voor ie zijn bammetje naar binnen werkt. En natuurlijk is school meer dan taal, rekenen en aardrijkskunde. Je hebt ook nog geschiedenis, biologie, tekenen, handvaardigheid, gym, muziek en engels. Stuk voor stuk vakken die je prima neutraal kunt onderwijzen. Discussies over 'gevoelige' onderwerpen als evolutietheorie kunnen gemakkelijk vermeden worden: het is de algemeen gangbare THEORIE. Die theorie vanuit je levensbeschouwing niet onderschrijven wil namelijk geenzins betekenen dat je ook geen kennis hoeft te hebben van het bestaan ervan én het feit dat het de meest gangbare theorie is. Daar zou dan nog een vak als levensbeschouwing bij kunnen, waarin de meest voorkomende religies en levensovertuigingen behandeld worden op een neutrale manier. De ouders die hun kind daarnaast ook een stukje religieus onderwijs willen meegeven (zoals bijvoorbeeld kerkelijke geschiedenis of bijbelkennis) kunnen daarvoor terecht bij hun kerk (zondagsschool, catechisatie). Dus wat nou: inperken van vrijheid. En hoe zit het dan met de vrijheid van die kinderen om in aanraking te komen met anders- of nietgelovigen en zélf te bepalen waarin ze geloven?
En waar ik écht giftig van word is als je mij gaat beschuldigen van het opdringen van denkbeelden. Daar hebben religieuzen namelijk patent op! En na jarenlang geïndoctrineerd te zijn op confessioneel bijzondere scholen weet ik waar ik over praat. Daarbij: mag je alleen een mening hebben over confessioneel bijzonder onderwijs als je christelijk bent, zoals jij? Jij weet namelijk helemaal niet of en waarin ik geloof. Dat dénk je misschien te weten, je leest mijn meningen, ziet mijn nick en hebt je oordeel al klaar. Terwijl ik Jezus Christus (los van de wonderen en de Wederopstanding na het sterven voor onze zonden) als mens oprecht zeer bewonder om de boodschap van Liefde die hij had voor de mensheid. Zie mijn nick dan ook maar als reminder aan mezelf. Of hij nou een fictief karakter is of daadwerkelijk geleefd heeft vind ik niet zo belangrijk, al geloof ik het laatste. Daarbij geloof ik in god, en al is mijn definitie van god een andere dan de jouwe, feitelijk geloven we in hetzelfde en is de boodschap hetzelfde. Nu zou ik kunnen zeggen dat ik het geluk had dat god tot me sprak via een ander boek dan de Bijbel en dat ie me daarin vertelde dat jij en de overige christenen het mis hebben en afgedwaald zijn van de Waarheid, maar dat zou flauw zijn. Ik pretendeer namelijk niet dat mijn god gelijk heeft of dat ik de Waarheid ken.
@Allemaal | 04-04-11 | 20:12
Ach kom, ga toch snel weg met je 'strohalm'. Alsof ik me ergens aan vast moet klampen. Volgens ben jij degene die dat doet, door vast te houden aan het idee dat confessioneel bijzondere scholen beter scoren dan algemeen bijzondere scholen of openbare scholen. Blijkbaar vertaal jij confessioneel bijzonder automatisch naar christelijk, terwijl ook islamitische scholen onder deze noemer vallen. Recentelijk hebben we kunnen lezen dat die juist vaak zwak tot zeer zwak scoren. De enige juiste conclusie die je kunt trekken is dus dat confessioneel bijzondere scholen gemiddeld net zo goed scoren als andere scholen, aangezien 93% van de scholen voldoende scoort. Dus om nou te stellen dat de vermeende leegloop van openbare scholen veroorzaakt wordt door een top zoveel van beste scholen... Met 1 ding kan ik het gedeeltelijk wel met je eens zijn: ik denk niet dat de christelijke inslag van een gemiddelde christelijke school van invloed is op de algemene prestaties van een leerling. Maar dat was mijn punt ook niet! Verder negeer je mijn alternatieve verklaring voor het vermeende leeglopen van openbare scholen volledig en herhaal je gewoon domweg je eerdere stelling! Zo kan ik het ook ja.
@zeon | 04-04-11 | 22:19
Is het nou verdoemme afgelopen met dat eenzijdige gezeik van je?! Hier!
http://weblogs.vpro.nl/argos/?powerpress_pinw=1572-podcast
http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1750229.ece/De_pubers_en_de_profeet
Vooral het stukje over Lionne Molenaar. En dan durf jij het te hebben over 'moslim meisjes pesten'?! Schaam je diep.
@mamavan3 | 04-04-11 | 22:26
Jij bent dus moslima?
Er kan maar één conclusie zijn voor deze uitspraak.
Alle D66 rechters houden zich bezig mit dem Prozess Wilders.
@ zeon | 04-04-11 | 22:19
.
Ik neem aan dat je navolgende had gezegd wanneer een niet-moslima op een moslim school zou hebben geweigerd om een hoofddoek OP TE DOEN:
.
'Dat is logisch, hoort ze te weten wanneer ze op een moslim school gaat'. Zoiets heet respect voor de godsdienst.
.
Zit ik er ver naast ?
Toch wel grappig van die paar reacties van die musselmannen. Ze hebben het echt niet begrepen, en gelijk gaan piepen nu de islam ook maar een stroobreed iets in de weg ewordt gelegd.
Maar goed nu weten we de weg.
En nou nog een Non naar die school toe sturen, en een Judenjonguh met een keppeltje. (Geen idee wat hindu's, budha's, etc. op hun hoofd kwakken).
Weten we meteen hoe consequent de school is...
@hvvs | 05-04-11 | 09:06
Een non is katholiek, zufkut dat je er bent.
@ Het Zeikwijf | 05-04-11 | 09:12 :
Maar die draagt ook een hoofddoek.. zwìtsäl.
En zou datzelfde meisje dat geweigerd wordt met de 'islamitische' hoofddoek.. wel toegelaten worden met een hoofddoek die lijkt op die van een non?
Das Bijbel schrijft immers ook een hoofddoek voor: 1 Korintiërs 11(1-15).
Dat mag dan weer wel... op het Bos Djonco College past dat binnen het katholieke karakter van de school.
Heel erg triest...
Ze leren daar op school dat niet iedereen gelijk is, dat andere geloven anders behandelt moeten worden, omdat ze wat anders geloven.
Ze moeten alle gelovige scholen verbieden, op school en geloof heeft niks met elkaar te maken.
Daarbij laat t zien dat ALLE geloven ongelooflijke smallminded zijn en mensen die niet hetzelfde geloven anders zijn..
Yesss! Heerlijk nieuws!
@ Amazing_Mark | 04-04-11 | 15:24
"En terecht. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een katholieke school die geen ander geloofs uitingen toestaat zich gaat aanpassen aan een stelletje achtergestelden die een pedofiel aanbidden. Hulde voor de school en rechter.
"
Laat zien hoe achterlijk je bent, heel de katholieke wereld wordt bevolven met pedofiele uitspattingen. Als je jou manieren van redeneren aanhoudt zouden deze geloven goed door een deur kunnen..
maar klederdracht mach wal ? ?
ik niet begrijpunn
Als ik haar was zou ik gewoon een nonnen-outfit aan doen. Hopsakee, toch alle haartjes bedekt en opeens heeft de hele school "respect".
hvvs | 05-04-11 | 09:48
Alleen tijdens het bidden en tijdens erediensten. Verder moet de vrouw volgens Paulus lang haar hebben, dat is dan sluier genoeg.
Brielliaan! | 05-04-11 | 10:21
Kijk, jij snapt het! wat voor signaal geef je aan die kinderen die op dat school zitten inderdaad, dat iedereen ongelijk is, je mag mensen die andere overtuigingen hebben buiten sluiten of dwangmatig je eigen overtuigingen opleggen! katholieken zijn geen stink beter dan fundementalistische moslims!
zeon | 05-04-11 | 11:09
Volgens mij mag het meisje van de school best moslima zijn, ze mag zelfs een hoofddoek dragen. Alleen niet binnen de school.
@hvvs | 05-04-11 | 09:48
Zufkut, een non hoeft geen hoofddoek te dragen (het mag wel/maar moet niet).
En trouwens op die school mag een non (van 15 jaar) geen hoofddoek dragen.
anoniemorexia | 04-04-11 | 21:39
Anders was 'geloof' an sich al lang uitgeroeid. Het evolutionaire voordeel van geloof was 'vroegâh' dat het deelnemen eraan, zorgde voor een zorgzame omgeving, het leven in een groep met meer kans op voedsel en onderdak, bescherming. Daarnaast het psychologisch voordeel van geloof: wanneer je denkt dat een god je zal helpen, doorsta je vaak nèt meer dan goed voor je zou zijn. Je vliegt gebouwen in in de 21e eeuw, maar doorstond een barre winter in de -21e eeuw door hoop te houden. Door al deze zaken is een stukje spirituele ruimte ontstaan in de hersenen van de mens in de afgelopen 20.000 jaar wat we nu helaas maar moeilijk een andere invulling kunnen geven. Pure neurologie en adaptatie.
Allemaal | 04-04-11 | 23:22
Inderdaad. Gelovigen zijn allemaal gevaarlijke gekken. Vooral omdat ze menen het alleenrecht, het monopolie, op de waarheid te hebben.
Puur statistisch gezien: er zijn zóveel verschillende geloven en stromingen ter wereld dat de grootste kans niet is dat er één gelijk heeft, maar dat ze allemaal óngelijk hebben.
Geloof is een hersenspoelsel, trucage van de eigen hersenen. Waaròm wil je meer zien dan er bestaat? Voel je je zo alleen, verlaten, angstig? Zoals wijlen M.J. al reeds zei: "This is it!" Niets meer, niets minder.
muzna | 05-04-11 | 10:48
Klederdracht heeft niets met religie te maken.
MLGC | 04-04-11 | 20:56
De hoofddoek is juist hèt symbool van 'angst' in de fundamentalistische islam. De vrouw die een dergelijk symbool voert, is bang verkracht te worden door anderen wanneer ze hem niet zou dragen, is bang voor de tucht van haar eigen echtgenoot wanneer ze hem buitenshuis niet zou dragen, is bang voor het oordeel van hun god in een vermeend hiernamaals wanneer ze hem niet zou dragen. De moslima met hoofddoek is bang voor de man in islam. Een dergelijk symbool van angst en onderdrukking hoort niet thuis in onze moderne tijd. Helaas zijn sommige volkeren nog niet toe aan een moderne tijd, maar zijn ze er door modern transport en scheeflopende vooruitgang wel in terecht gekomen. Dan is het voor 'ons', moderne westerlingen, nogal makkelijk om een stapje terug te doen en ze tegemoet te komen, dan om de 'achterligger' te motiveren een stap vooruit te maken. Helaas is dat wel de enige remedie, in plaats van het tolereren van achterlijkheid in letterlijke zin.
@Skysjees
Klederdracht heeft niets met religie te maken? Gast, wat weet jij van religie dan? Waar is je Ph.D voor je onderzoek op dit gebied? Als de gelovige zegt dat het onderdeel van zijn of haar religie is dan heb je dat toch maar gewoon aan te nemen? Schoenmakers en leesten.
@Topic: triest, arm meisje is slachtoffer van de politiek van Wilders... die zich waarschijnlijk niet schuldig voelt omdat hij vele malen erger dan alle andere politici verschrikkelijk ver af staat van de echte wereld. Ach, zolang de PVV met slinks gebruik van bewuste statistische misrepresentaties het onwetende volk zo ver kan krijgen op hem te stemmen.
ik hoop dat dit ook voor basisscholen gaat gelden.
Klederdracht heeft niets met religie te maken.
Skysjees | 05-04-11 | 11:30
k was melig...
Das Bijbel schrijft immers ook een hoofddoek voor: 1 Korintiërs 11(1-15).
Dat mag dan weer wel... op het Bos Djonco College past dat binnen het katholieke karakter van de school.
hvvs | 05-04-11 | 09:48
Alleen wanneer ze in de kerk of sowieso aan het bidden zijn hè, zufkut.
Dus niet op school.
1 Korintiërs 11
4 Een iegelijk man, DIE BIDT OF PROFETEERT, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;
5 Maar een iegelijke vrouw, DIE BIDT OF PROFETEERT met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
(...)
13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde?
Moooooizo !
-weggejorist-
@mamavan3 | 04-04-11 | 22:26
Tjonge jonge...'t is maar erg allemaal he met die verdorven kaaskoppen hier.
En dan al die verschrikkelijke meningen die je leest...schandalig!!!!
laat me raden; je bent een jaar of 18, je bent hier geboren als 3-de generatie uit een Berber nageslacht.. Zo'n jaar of anderhalf geleden ben je een hoofddoek gaan dragen. Iedere dag verdiep je je in wat sites voor jouw noodzakelijke zelf-ontkenning en instant-teksten. Je volgt een of ander vage HBO "studie" en
vind het Westen heel erg gemeen.
In het geval dat je een "bekeerde" bleekscheet ben, tsja...reddeloos verloren...
Er is nog plaats voor haar op de Giles de la Tourette school.Hoofddoek is toegestaan. Goede beheersing van de NL taal niet vereist. Waarom uberhaupt scholing. Indien zo religieus zal ze binnekort wel uitgehuwlijkt worden, zonde van de scholing en commotie.
BAH 3de wereld volk meer en meer eisen ze in ons land moet je bij hun eens proberen bij hun de moskee inlopen in klederdracht en geen schoenen uit doen
of een kerk bouwen bij hun in het land Alle katholieken zijn eruit gegooid bij hun in het land en alle kerken om getoverd naar een moskee
en wij als" Echte Nederlander"s zij de lul.
Door dat volk moeten wij tegenwoordig overal op vooruit betalen
ze bedonderen de ene instantie na de andere
Zelfde met de medicijnen ze stelen alles wat los en vast zit en hopla vooruit betalen.
Sociale dienst geeft ze allemaal 20.000 euro om een avond winkel te beginnen of een bel winkel ze leveren allemaal het zelfde ondernemings plan in zodat het goed gekeurd word Alle Winkel straten ontsiert in mijn stad met avondwinkels en dan 10 naast elkaar met allemaal de zelfde producten
verkopen Pizza's , Döner bij voedsel producten en dat allemaal zonder papieren ;) want die hoeven ze pas over 1 jaar te halen en na 1 jaar staat tie op zijn broer zijn naam mogen ze weer 1 jaar zonder papieren draaien
Rijbewijs kopen ze voor 800 € en zo kan ik nog uren doorgaan
voor alles hebben ze een mannetje
en maar klagen en klagen.
Hier in Den Haag stelen ze blowen zijn pooier en dat mag allemaal van Allah
muhaa laat me niet lachen
Thx voor het om zeep helpen van Nederland zo niet de Wereld
@zeon | 05-04-11 | 11:09
Laat dat fundamentalistische maar weg: moslims zijn geen haar beter dan katholieken. http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1750229.ece/De_pubers_en_de_profeet
SenseLess | 05-04-11 | 13:46
Als je dan zo Nederlands bent, kun je dan alsjeblieft eens wat meer interpunctie gebruiken in je reactie? En van de Engelse ziekte afstappen? Dan wordt e.e.a. wat duidelijker en overtuigender. Het is bijvoorbeeld een avondwinkel en belwinkel en geen avond winkel of bel winkel. Zo ook ondernemingsplan en winkelstraat. En 'hun' gebruik je slechts meewerkend of bezittelijk. Het is hun boek of hij gaf hun een boek. Het is hier gewoon bij HEN in het land. Op deze manier lijk je net teveel op iemand uit 'Oh oh Cherso'.
De kudT heeft alweer aangekondigd dat ze in hoger beroep gaat.
Zij niet maar de jihadi honden op de achtergrond waar zij het gezicht voor is.
@hollander
Sinds wanneer zijn Romeinen Nederlanders?
Of passen die beter in je straatje omdat ze geen moslim zijn?
Ik ben een echte Nederlander, groot geworden van pindakaas en boerenkool.
Maar een paar honderd jaar geleden waren mijn voorouders ook immigranten.
En durf te wedden die van jou ook.
Nylund, nee helaas voor jou,... allemaal mis,
Ben getrouwd, wel een goede opleiding, beter dan een gemiddelde Nl, goede baan , helaas geen Berber, ook geen marokkanse, want
dat halen jullie allemaal door elkaar.. Er bestaan nog meer landen dan alleen Marokko.... hahahahaha
Ben ook geen bleekscheet, maar ook niet bekeerd.
Helaas mis, maar we hebben het niet over westen maar Nederland alleen.
En gemeen, tjaa.... dat kan overal
@Jezus van Nazareth | 05-04-11 | 02:56
Quote van jou, van 04-04-11 | 15:07
"Wil je dat je kinderen onderwezen worden in je religie? Prima, maar niet op school"
-
Stel dat er mensen zijn die onderwijs willen geven waarbij je elk half uur een handstand moet doen. Als ze de doelstellingen halen die ze gesteld worden, laat ze dan. Maar nee, jij hebt er een mening over en wilt het afschaffen. Ik kan tenminste niets anders maken van je quote dat je er gewoon vanaf wil. Waarom wil je anderen zo met je mening lastig vallen? En waarom doe je nu ineens voorkomen alsof je andere niet lastig wilt vallen met je mening?
En dat dit opdringen van een mening alleen aan religieuzen is voorbehouden, is een illusie. Ze doen het wel, in hun overtuiging dat het om het goede gaat. Maar hetzelfde zie je bij milieubewegingen. Dat is inherent aan sterk doorleefde principes.
En ik zeg NERGENS dat confessionele scholen het beter doen. Ik zeg dat het bijzonder onderwijs het beter doet. Over automatisch vertalen gesproken... En recentelijk heb je helemaal niet kunnen lezen dat het confessioneel onderwijs slecht presteert. Je hebt kunnen lezen dat enkele van de slechtst presterende scholen confessioneel zijn. Daar valt tegenin te voeren dat ze evengoed de top bevolken. En dat heb ik dan ook aangevoerd, maar ben je al weer vergeten. Het gaat om het gemiddelde en het blijkt ieder jaar weer dat de cijfers op confessionele scholen hoger liggen. Ok, dat kan meerdere oorzaken hebben. Maar het gaat niet op om dat onder het tapijt te schuiven met een grovere beoordeling waardoor 93% ineens in hetzelfde vakje valt. Maar wel leuk geprobeerd.
@Skysjees | 05-04-11 | 11:28
Ik heb smakelijk gelachen om jouw statistiek: Er zijn zoveel geloven dat ze wel allemaal fout moeten zijn. Haha, ik snap nu wel dat jij de waarheid niet in pacht denkt te hebben.
-
Over het in pacht hebben van de waarheid gesproken: Jouw plemps hebben alle kenmerken van absolute waarheidsclaims. Dat maakt jou een gevaarlijke gek, want het minste wat ik kan doen, is je beoordelen op je eigen maatstaven. En daarbaast: Het is zelfverwerpend om de absolute waarheidsclaim te doen dat niemand de absolute waarheid kan kennen.
@Allemaal | 05-04-11 | 23:07
Er van uitgaande dat ook jij confessioneel bijzonder onderwijs 'genoten' hebt: dank voor het bevestigen van mijn (impliciete) stelling dat een kind zijn tijd op school beter kan besteden aan begrijpend lezen dan aan religie. Ik schreef:
"Blijkbaar vertaal jij confessioneel bijzonder automatisch naar christelijk, terwijl ook islamitische scholen onder deze noemer vallen. Recentelijk hebben we kunnen lezen dat die juist vaak zwak tot zeer zwak scoren. De enige juiste conclusie die je kunt trekken is dus dat confessioneel bijzondere scholen gemiddeld net zo goed scoren als andere scholen, aangezien 93% van de scholen voldoende scoort." Let vooral op het woordje 'blijkbaar'.
Waarop jij reageert:
"En ik zeg NERGENS dat confessionele scholen het beter doen. Ik zeg dat het bijzonder onderwijs het beter doet. Over automatisch vertalen gesproken... En recentelijk heb je helemaal niet kunnen lezen dat het confessioneel onderwijs slecht presteert. Je hebt kunnen lezen dat enkele van de slechtst presterende scholen confessioneel zijn. Daar valt tegenin te voeren dat ze evengoed de top bevolken."
Vergelijk nog maar eens en zie (hopelijk) je eigen vooringenomenheid. Als er namelijk iemand dingen 'vergeet' ben jij het wel. Je reageert alleen op punten waar je een antwoord op denkt te hebben, de rest negeer je. Ik heb je bijvoorbeeld nog geen reactie zien geven op mijn voorstel voor 'neutraal' onderwijs en een apart vak 'Levensbeschouwing'.
Je wilt maar iedere keer van mij horen waarom ik vind dat confessioneel bijzonder onderwijs afgeschaft moet worden. Laten we het eens omdraaien: geef me eens een goede reden waarom het gehandhaafd zou moeten blijven? In de Bijbel staat nergens: 'en op de zesde dag schiep God het confessioneel bijzonder onderwijs' of 'Gij zult confessioneel bijzonder onderwijs te vuur en te zwaard verdedigen'. Dus dan moet er een andere reden zijn. Argumenten graag!
Je vergelijking met milieubewegingen slaat kant nog wal: ik heb nog nooit gehoord van een algemeen bijzondere school op basis van milieustandpunten, of van scholen die als uitgangspunt hebben dat kinderen elk half uur een handstand moeten doen voor hun zieleheil, for that matter. Jij? Ik laat me graag verrassen hoor!
En weer begin je over het 'lastigvallen met je mening'. Hoe arrogant ben je dan wel niet? Nogmaals de vraag (ik heb nog geen antwoord gekregen) mag je alleen een mening hebben over (confessioneel) bijzonder onderwijs als je christen bent en dus vóór, zoals jij? Met andere woorden: als je voor confessioneel onderwijs bent mag je je mening geven, maar als je ertegen bent dring je opeens je mening op? En weer leg je me woorden in de mond: ik heb het nergens doen voorkomen dat ik anderen niet lastig wil vallen met mijn mening. Wat ik wel gezegd heb is dat ik niet pretendeer dat mijn god gelijk heeft of dat ik de Waarheid ken. Alleen dan kun je zo namelijk arrogant zijn om te vinden dat iedereen die een andere mening is toegedaan ongelijk heeft en gewoon maar zijn mond moet houden. Waarvan akte.
@Allemaal | 05-04-11 | 23:17
En toch heeft ie volledig gelijk: als er zoveel geloven zijn die allemaal claimen de Waarheid te kennen en het enige juiste geloof te zijn is de kans statistisch groter dat ze het allemaal bij het verkeerde eind hebben.
@Allemaal | 05-04-11 | 23:17
Alsof de Duivel er mee speelt... http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/04/aangifte_tegen_dre...
Moet ik nog commentaar geven op het opdringen van een mening, of is dit voldoende?