De PVV is het zat. Als het aan de partij van Wilders ligt, gaat er geen Nederlandse eurocent meer naar het noodlijdende Griekenland. Ook vindt de grote blonde leider dat de Grieken uit de euro moeten worden gezet.Dat vertelt de PVV-voorman vandaag in de Telegraaf. Nederland heeft het land 4,7 miljard euro geleend waarvan een deel inmiddels is overgemaakt. Waarschijnlijk moeten de Grieken binnenkort opnieuw aankloppen voor steun, maar de kredietbeoordeling van Griekenland staat inmiddels op de zogeheten junkbondstatus. “En een junk moet je nooit geld geven want dat zie je nooit meer terug”, verklaart Wilders.
Het kabinet maakt zich volgens de PVV-leider schuldig aan bangmakerij over de noodzaak van hulp voor Athene. “Nederlandse pensioenfondsen en banken zitten niet zo zwaar in de Griekse economie als Franse en Duitse instellingen. De gevolgen voor Nederland zullen dus meevallen als Griekenland failliet gaat. En als het erop aankomt, dan steun ik liever een Nederlands pensioenfonds dan de frauderende Grieken”, legt Wilders uit.
Reacties
De pvv schreeuwt geen cent meer voor de Grieken. En wat gaat er gebeuren, jawel hoor er gaan centen naar de Grieken.
Wanneer gaan ze Griekenland nou eens per opbod verkopen?
Alhoewel ik over het algemeen niet met wilder eens ben, misschien in dit geval wel. Wij moeten bezuinigen en bezuinigen, en vervolgens gaan we nog miljarden uitlenen...ik zie ergens ironie......
Terecht, als Griekenland niet met z'n centen om kan omgaan dan moeten ze het maar zelf uitzoeken. Als je ambtenaren bonussen gaat betalen als ze bij 7 graden komen werken en al dat soort ongein dan ga je als land wel failliet.
En geen een econoom heeft dezelfde mening als Wilders.
Zitten alle economen ernaast of heeft Wilders er geen verstand van?
@ Klantenservice | 18-05-11 | 08:19
Normaal heb ik het niet zo op Klantenservices, maar je hebt gelijk. Opzouten met die rare bonussen. Verder moeten ze die 30 miljard achterstallige belastingen maar eens gaan innen!
WIlders hou nou verdomme eens je kop als de grote mensen aan het praten zijn. Bemoei je er niet mee, ga buitenspelen ofzo.
Kunnen ze geen Grieks eilandje of kunstschatten als borg stellen?
Sequoia | 18-05-11 | 08:26
Ik stel voor dat Kreta Nederlands grondgebied wordt!
Geen cent meer voor EU lid Griekenland, om ze uit de problemen te helpen
Wél geld voor een luxe spoorlijn in lievelingsland Israël
Het is waar je prioriteiten liggen, of niet soms
Hulde, hulde en nog eens hulde voor de PVV !
Geen cent meer voor die parasieten.
@ umaghetzeggen: lees je eens in , als je kunt lezen tenminste. Er zijn meer informatiebronnen dan DWDD of P&W, waar een gehersenspoeld schaapje als jij zijn informatie waarschijnlijk vandaan haalt.
Ik heb wel belangstelling in een Cycladen-eiland.. Anti-Paros b.v.
Surimi Pilsner | 18-05-11 | 08.24
Misschien moet hetgeen u zegt maar op u zelf toepassen, aangezien u geen fatsoenlijke bijdrage kan leveren aan dit onderwerp. Lutser.
Wilders heeft groot gelijk in dezen. Dergelijke miljarden leningen aan andere EU landen voelen wij als Nederlanders in de portomonnee. Immers, naast de 18 miljard bezuinigingen moet ook dit geld ergens vandaag komen. En ik weiger om als Nederlander op te draaien voor de wanpolitiek van een ander land. Laten ze heel dat salaris en bonus systeem maar eerst eens reorganiseren.
Wilders heeft gewoon helemaal gelijk! Kees-Jan de Jager heeft in niet mis te verstane woorden ook al gezegd, dat de kans heel erg groot is, dat als we Griekenland nóg meer geld lenen, die poen gewoon NIET meer terugkomt. Tja, ik ben maar een gewone simpele boerenlul maar zelf ik begrijp dat als je geld leent aan iemand waarvan je van te voren weet dat je het never nooit meer terugkrijgt je dat dus NIET moet doen.
Lekker, die Grieken maken er een puinhoop van en daar worden ze nog voor beloont? Laat ons nou maar uit die kl*te euro stappen
umaghetzeggen | 18-05-11 | 08:21
De Nederlandse minister van Financiën heeft zelfs al gezegd dat ie verwacht dat Nederland het geld nooit mer terugkrijgt als we nu nog wat extra gaan lenen. Wat denk je, dat Kees-Jan de Jager een schooljongen van InHolland is of zo? Wordt toch wakker! Ook heeft Nederland niets op economisch vlak te verliezen. De econiomische betrekkingen tussen Nederland en Griekenland beperkt zich tot een paar potjes met olijven. Verder niets niets niets, dus waar maak je je druk om?
@Sequoia | 18-05-11 | 08:26
Griekenland wordt inderdaad waarschijnlijk verplicht een aantal stranden te 'verkopen', zodat de commercieel ingezet kunnen worden (hotels e.d.).
Voor 50% met Geertje eens. Geen geld meer lenen maar niet uit de euro zetten. Als ze dan die schuld ooit terugbetalen moet het in euro's worden gedaan en niet in drachmen.
@Facta Non Verba | 18-05-11 | 08:35
Wij zijn geen ander land dan Griekenland in deze kwestie. Wij zijn één Europa met één gezamenlijke monetaire unie. Misschien moeten we het omdraaien en juist verder integreren met zijn allen, dus ook politiek meer een unie gaan vormen.
Wilders heeft helemaal gelijk, alleen het zal weinig of niets uitmaken en het beste zou zijn om uit de EU te stappen. Want als ik het allemaal zo lees zie ik er alleen maar landen bij komen die heel veel geld nodig hebben. Maar wie ben ik?
Helemaal met Geertje eens.
Surimi Pilsner heet eigenlijk Teodora Grootneusos-Rughaaris, dat is wel duidelijk.
Uit de EU zetten willen ze natuurlijk niet, want als 1 land eruit kan waarom dan niet Portugal Ierland Spanje en weet ik welke nog meer, dan is de EU snel history.
Ik zou zeggen doen! Zuid Europa lijkt wel wat Vlaanderen is voor Belgie.
netjunk | 18-05-11 | 08:29|||Het is nog altijd ons (Hollanders met 1 paspoort) geld. En het verschil met steun aan Israel en een bodemloze put kan zelf een blinde zien. Dus een islamietje kan dat ook. Israel Israel.
jammer hé voor al die cda ze*kers dat Geert volkomen gelijk heeft,
ze weten het wel maar ze willen Geert geen gelijk geven,
zielige cda stemmertjes met hun oorlogjes.
En geen een econoom heeft dezelfde mening als Wilders.
Zitten alle economen ernaast of heeft Wilders er geen verstand van?
umaghetzeggen | 18-05-11 | 08:21
Ja alle economen zitten er weer eens naast.
als je financieel op het afgrondje staat kun je niet meer lenen...PUNT.
als ik problemen heb met terug betalen zullen de banken mij geen geld lenen. punt
ik ben geen econoom maar snap ontzettend goed dat het stom is om geld in een bodemloze put te pleuren .. je ziet het niet meer terug.
@ Facta Non Verba
Zelfs mensen met minimale kennis van deze situatie begrijpen dat het geen optie is om Griekenland nu failliet te laten gaan. Wilders weet dat ook. Zijn uitspraken zijn slechts gemotiveerd door politiek opportunisme van het domste soort. Lekker meeschreeuwen met de man in de straat (de Heroine Henkies van deze wereld), dat scheelt weer een paar procentpunten in de peilingen, zeker nu hij zo langzamerhand niets meer over moslims weet te verzinnen wat het schokeffect van zijn vorige onderbuikgebraak nog kan overtreffen. Maar met inzicht of goed leiderschap heeft het echt héél weinig te maken.
Girkenland moet maar een belastingen gaan innen, en niet bij de laagstbetaalden.
Ze hebben een zwartgeldcircuit van 160 miljard per jaar!!!
2/3 van het ambtenaren kunnen ,metyeen de straat op gekegeld worden, die zitten nu toch al meeste tijd thuis.
En werken tot de 65 e.
RobertJamesFischer 8:52.
Het is nog altijd ons ( Hollanders met 1 paspoort ) geld.? Fout want we hebben zelfs een dame in vak K zitten met een dubbel paspoort die gelijk alle anderen belasting afdraagt ,trouwens door Wilders gedoogd .
En iedereen die hier geboren is is voor mij een Nederlander ongeacht of ie nu 1 of 2 paspoorten heeft , en zolang hij zijn belastingdeel afgdraagt is het ook zijn/of haar geld .
En als het u niet zou aanstaan dat hier mensen leven /wonen met een ander paspoort dan het Nederalndse ,dan kunt u gelijk bij Blonde Geert aan zijn deur gaan aanbellen gezien zijn vrouw van Hongaarse afkomst is .
En ja de PVV roept weer iets over Griekenland ,maar deze zelfde PVV wou een preventieve oorlog starten tegen Iran ,willen dat ik mijn belastingcenten daaraan zou offeren of aan een Joodse spoorlijn vanwege zijn Islamfobie ,en dan schijnt het ineens gene flikker uit te maken voor de PVV aanhang als ook de( belasting) centjes van de Nederlanders met dubbele paspoorten hiervoor zouden worden gebruikt . b.t w wat denk je dat een Preventieve oorlog tegen Iran zou gaan kosten ,daarbuiten gelaten hoevele
vooral jonge ""Nederlanders met een paspoort "" misshien hun leven aldaar zouden verliezen ,omdat Blonde Geert graag oorlogje wilt spelen op kosten van onze belastingcentjes.
Als de PVV al iets roept m.b.t de Griekse toestand , dan zou het Wilders en zijn aanhang ook netjes staan om te zeggen laat die Israilieten zelf hun boontjes doppen ,en dan kunnen wij onze belastingcentjes netjes binnenshuis houden .
En verder m.b.t dit artikel Wilders brult weer eens ff ,en ja in een ding heeft ie wel gelijk m.b.t een junk geen geld geven ,zie je nooit meer terug .
Dat heb je ook met Islam Junks die de wereld afreizen om ALLE Moslims dagelijks in een kwaad daglicht te stellen ,ook de goeie om ons bang te maken op kosten van ons belastingscenten ,dit zien we ook nooit meer terug .
Ik ben er ook tegen, en heel veel anderen ook. Maar Geert roept weer eens wat ! Hij maakt immers nergens echt een breekpunt van. Hij heft het glas en laat de zaak zo die was ! Dit gaat om veel geld en als ie hier niet op inspringt is ie helemaal niks waard ! Wat kan mij dat allochtonengelul schelen als regeren wel meer zaken dan alleen dat inhoud...
wat pvv wil is uiteindelijk de duurste 'oplossing'. dat krijg je met figuren van wie de frontale kwab niet goed ontwikkeld is, die denken niet na over de consequenties, gelijk een kleuter.
Hij begint oud te worden op die pic.
Kan bij hem natuurlijk niet .... genoeg gaan...
Wilders=Rita. Veel geblaat, geen wol.
Ik ben het niet snel eens met Geert maar hier ga ik toch wel in mee. Sowieso, wat moet een land als Griekenland nou in de eu? Toch heel andere mentaliteit die mensen? Dat is helemaal niet van hard werken en modern en weet ik veel. Geldt wel voor meer landern in de eu hoor, wat denk je van die nieuwe balkanners? Wat moeten die nou in de eu?
let wel: eu=niet europa. De naam van de unie is een beetje kudt gekozen achteraf want nu denken alle Europeanen dat ze erbij moeten horen.
Dezelfde economen zagen de crisis niet aankomen op de huizenmarkt. Dezelfde economen voorspelden dood en verderf als we niet voor het verdrag van Lissabon zouden stemmen.
Economie is psychologie. Dat is geen wetenschap. Griekenland gaat niet failliet, Argentinie ging ook niet failliet...er komt een correctie en de vraag is moeten wij die betalen, of de banken die zo onverstandig geweest zijn om risicovolle leningen aan Griekenland te geven. De Grieken betalen sowieso, alleen ben ik bang dat dat niet dezelfde Grieken zullen zijn die jaren geprofiteerd hebben. Er zijn er zat die hun schaapjes op het droge hebben en nu lachend in de zon anderen de rotzooi laten opruimen.
Mensen die nu schreeuwen dat Wilders zijn mond moeten houden zijn zelf nu bezig met stemming- en bangmakerij. Als we Griekenland geen geld geven zullen voor ons de gevolgen inderdaad beperker blijven dan dat we dat geld weer ongedekt lenen. Het geld zien we nooit meer terug. Het zal Griekenland niet helpen, want de onderliggende problemen worden er NIET mee opgelost. En als laatste zou het betekenen dat voor de 2e keer in een kort tijdsbestek, de belastingbetaler de rekening moet betalen voor het falen van banken, regeringen en "economen" die allemaal hebben weggekeken, gefraudeerd of dik hebben verdiend aan deze finaciele ramp in wording. Zij ontspringen weer de dans omdat een ander weer de klappen zal opvangen. Zo wordt dit gedrag natuurlijk nooit afgestraft.
En als laatste zal het fundament onder de EU definitief het verottingproces doormaken wat ik al lang voorspel. De solidariteit die nu wordt opgedrongen, zal omslaan in aversie. De steun voor de EU is nihil en zal nog verminderen en in deze schijndemocratie van de EU zal dat op termijn gevolgen hebben, die vertrekkender zijn dan de huidige situatie. De EU is geen familie, dat blijkt uit het feit dat landen keer op keer louter hun eigen belangen nastreven...het wordt tijd dat Nederland hetzelfde gaat doen.
Dus Wilders heeft gewoon gelijk, maar ja, de man is besmet en de roze brillenbrigade heeft altijd gelijk.
@umaghetzeggen | 18-05-11 | 08:21
Ahh, u bedoelt dat de komende 3 generaties van deze ellende mag gaan genieten. Buiten dat, gelooft u dat Griekenland dit terug kan en zal betalen?
Pfft , Als het aan de PVV ligt, gaat er geen cent aan de Grieken. Nou ligt het gelukkig helemaal niet aan deze PVV ei om wat te beslissen anders waren we pas echt genaaid. Het Griekenland probleem is heel wat ingewikkelder dan deze druif doet voorkomen. Ik steun liever de vredelievende Grieken dan de PVV plannetjes en Israel.. Ik ben er heilig van overtuigd dat het op den duur wel goed komt Maar het zal wel ff duren en behoorlijk wat kosten helaas. Die grieken moeten worden opgevoed. Gewoon onder curatele.
tjah ben het er wel mee eens, maar zoals ik hier al eerder las, gaat het waarschijnlijk gewoon door dat geld lenen.
Het is zo'n ingewikkelde bende allemaal dat ik geen flauw idee heb of het nu wél of geen goed idee is om Griekenland aan zijn lot over te laten. Dat het land onder STRIKTE curatele moet komen omdat het frauderende liegende bedelaars zijn lijkt me echter evident. Kun je je eigen broek niet ophouden dan zal iemand anders dat voor je dienen te doen.
Toch zie ik ook negatieve kanten als we ze niet steunen en vervolgens vallen de banken in Frankrijk en Duitsland zoals Wilders zegt...
Ik ben er heilig van overtuigd dat het op den duur wel goed komt Maar het zal wel ff duren en behoorlijk wat kosten helaas.
horus | 18-05-11 | 09:55
Typisch PVDA(rmoede)
Wat leuk binnenkort Kreta de 13 provincie.....
@horus | 18-05-11 | 09:55
Door mensen als jij en de rest van de partij van de arabieren, graven we onszelf steeds dieper in de shit. En dit alleen om een land te helpen welke corrupt is, lui en alle adviezen jaren in de wind heeft geslagen. Worden jullie nou nooit moe van je eigen onzin?
"de grote blonde leider" hahahahaha!
Er moet ook geen geld naar de grieken. Flikker op. Afstoten of koppelen. Ik betaal geen rooie cent aan die mensen die daar niet willen werken en al met 50 op pensioen gaan.. en wij hier maar werken.
Europa gaat kapot binnen nu en 10 jaar.
wat een rotkop heeft die vent toch bahhhhhhhhhhhhhhh
@ okkie402 | 18-05-11 | 10:50: Gewoon je spiegel weggooien..hoef je dat ook niet elke ochtend tegen jezelf te zeggen.
Wegrottende lichaamsdelen moet je amputeren voordat ze de rest van het lichaam vergiftigen...
Iedereen kan dit roepen, maar je stapt niet zo maar uit de stront als je er tot je nek in staat.
ceetee | 18-05-11 | 10:35
Mensen in GR werken wel. De regering heeft er een puinhoop van gemaakt. Als men er in NL weg mee zou komen om geen belasting te betalen zouden de schreeuwerds hier het net zo goed doen.
Hij heeft op DIT moment niets te vertellen want ook NL zit nog steeds in de EU!
Stomme aktie weer van die lutser
De grote blonde mafkees ziet dat geld liever naar Israël verdwijnen natuurlijk.
Als het rendabeler was om Griekenland uit de Euro te schoppen dan was dat allang gedaan. Als het rendabeler was geweest om die banken te laten vallen dan was dat allang gedaan. Het is JA of JA.. We hebben helaas niets te willen. Daar zijn we nu rijkelijk laat mee, althans. Dan hadden we maar niet aan de euro moeten beginnen.
Wilders weet dat ook wel, maar wil weer even stemming maken en zieltjes over de streep trekken die met deze stemmingmakerij meegaan. Gelukkig zijn VVD en CDA nog verstandige partijen.
Als de PVV( dat is nog een tikkie erger dan de PVDA. Die wil nog een beetje hervormen) het economisch gezien voor het zeggen krijgt dan moeten we waarschijnlijk tot ons 85e werken.
De verzorgingstaat wordt niet aangepakt. Er wordt niet hervormt. Dus je krijgt voor alle jongeren een ongeschikte arbeidsmarkt. De PVV wil weer terug naar de gulden. http://biflatie.nl/artikelen/58-crisis/676-nederlandse-economie-krimpt-1.... En dan is dit alleen nog een voorspelling van de ING als de Euro VALT. Laat staan als de PVV de gulden wil weer terug brengen. Hoe veel kost het drukken van nieuw geld? Het is allemaal pure emotie politiek.
Bovendien wil de PVV helemaal niets doen aan de alsmaar oplopende zorgkosten en wil de PVV ook niets doen aan landen en banken die omvallen. Kennelijk wil de PVV als staat zijnde al die spaarders zelfs compenseren. Dan ben je VEEL en VEEL duurder uit. Of wil de PVV een kettingreactie verzorgen op Europese markten.
Het is onvoorstelbaar dat mensen dit soort gebrul en populistisch gelul( Ook van de SP. Die zijn geen haar beter) maar blijven pikken en niet kijken hoe onverantwoord het is wat de PVV en de SP eigenlijk voorstellen.
Ik ben heel erg voor een kritische houding tegenover Europa. Ik ben er op tegen als die houding doorslaat naar tegen zijn om maar tegen te zijn. En dat doen partijen als PVV en de SP.
@ Insure | 18-05-11 | 11:24: Ja, CDA is verstandig...wie heeft ons ook alweer de euro en eurabia door de strot geragd?
Marko Borsatan | 18-05-11 | 11:09
Precies. Iedereen zal hier liever 30% minder belasting betalen en iedereen zou hier liever tot zijn 55e werken. Dat doen mensen liever hier dan een lagere staatsschuld. Anders zou het betekenen dat mensen heel graag voor de staat werken en daar heb ik wel eens andere verhalen over gehoord.
Alex2819 | 18-05-11 | 11:18
Verstandige reactie. Hij heeft op DIT moment inderdaad niets te vertellen. De houding van de PVV is niet alleen economisch onverantwoord, maar juridisch heeft de PVV ook bar weinig te willen.
We hebben afgesproken dat als we in de Euro zouden gaan, dat we elkaar zouden steunen.
Het effect van die steun is tweeledig, niet alleen helpen we zo landen die economisch verzwakt zijn, maar we zenden ook een signaal uit dat wij als Europa garant staan voor onze vrienden. Dit laatste zorgt voor vertrouwen en economische stabiliteit, ook in Nederland zelf.
Maatregelen van het soort dat onze geblondeerde vriend voorstelt zorgt voor een verzwakte Europese economie. Hierdoor krijg je dat inversteerders zo gaan redeneren: "Waarom zou ik geld aan een land geld uitlenen, als er iets fout gaat laten andere landen dat land als een baksteen vallen, en zie ik mijn geld niet terug."
Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 11:26
Dat was vooral Zalm van de VVD geweest. Toen de VVD er achter kwam dat er zetels te winnen was bij een flink anti Europees geluid draaide ze, maar vooral de VVD was enorm pro Europees. Dat was ook op het moment dat het geld tegen de rotsen klotsten en toen zag de wereld er anders uit. Eerlijk is eerlijk.
Ik heb liever twee partijen die realistisch zijn dan 2 partijen die een hoop stemming maken en uiteindelijk( ik heb het beargumenteerd) nog veel slechter zijn voor de economie. Wat PVV en SP willen is nog veel onverstandiger.
@ Insure | 18-05-11 | 11:31: Je beargumenteerd helemaal niets want dat is helemaal niet te beargumenteren. Zijn alleen maar aannames, verwachtingen, hoop, speculaties, onderbuik gevoel.
@omaroeltje | 18-05-11 | 11:22
En jij ziet het liever in de zakken van je buitenlandse kleinkinderen verdwijnen. Alle 17 van die bastards.
Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 11:36
Dat is inderdaad een goede vorm van zelfreflectie van u. Populisten als Wilders teren op dit soort gevoelens bij mensen. Bovendien is het niet hervormen, op laten lopen van zorgkosten, het in de markt zetten van een nieuwe( oude) munt altijd duur.
Zijn totaal geen aannames. Dat zijn gewoon dingen die al langer bekend zijn. Net zoals dat je bonussen niet met terugwerkende kracht kan terugvoeren. Roland van Vliet was zelf een financieel man. Een fiscalist. Hij weet dat beter dan wie dan ook. Gewoon pure stemmingmakerij. Misschien leuk voor types als H.H. , maar "linkse zure trollen" kijken door zo'n luchtkasteel heen.
@ Insure | 18-05-11 | 11:43: Tuurlijk, ze weten het allemaal zo goed, dat nog steeds elk jaar weer de ziekte kosten de pan uit stijgen. Dat de begroting nooit overeind blijft, elk project wat men opstart faalt...en dan ga je nu ineens verkondigen dat ze het allemaal wel weten..haal je hoofd voor de verandering eens uit de roze wolken man.
+1 voor de G
Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 11:36
Wel met enige redelijke educated guesses. Het is compleet verneukt het huidige monetaire en financiele systeem maar een shock therapie daarvoor kán de hele boel in elkaar laten storten en niet zo'n beetje ook. Ik weet niet of je dat risico zomaar kunt nemen. Dan moet je iig zelf ook wel een theorie hebben over hoe jij denkt dat je de negatieve effecten en eventuele rampscenario's kunt opvangen. Dat er ingrijpend dingen moeten wijzigen lijkt me evident maar het laten vallen van Griekenland is op dít moment wellicht geen goede optie.
Insure | 18-05-11 | 11:24 :
"Als het rendabeler was om Griekenland uit de Euro te schoppen dan was dat allang gedaan."
Waarom zou Griekenland al uit de euro zijn geschopt als dat rendabeler was? Als iets rendabeler is, wil dat nog niet zeggen dat de gevestigde politiek dat ook doet.
Griekenland laten vallen klinkt als de meest economische oplossing, maar mensen beseffen zich meestal niet dat in een omgeving zoals Europa landen zo op elkaar steunen dat het geheel veel weg heeft van een domino opstelling. Daar komt de welvaart dus ook vandaan. De Grieken en Portugezen nu laten vallen zou desastreuze gevolgen hebben voor Europa als geheel en Nederland daar binnen.
.
Wilders weet dat deze onderbuik gevoelens bestaan en daarop wil hij incasseren. Als hij werkelijk gelooft dat dit de beste oplossing is dan heeft de man nul verstand van internationale economie.
@ yurp | 18-05-11 | 11:51: Eens, maar der is hier niemand, en dan bedoel ik in de hele wereld die zoiets kan becijferen of beoordelen. Men heeft geen enkel idee hoe iedereen hierop zal reageren. AL die financien kneuzen denken dat ze die leningen...met rente zelfs volledig terug betaald krijgen. Hoeveel "winst" / overschot zou een Griekenland op zijn begroting kunnen draaien...never zoveel dat die miljarden binnen een paar jaar terug betaald gaan worden.....
@ Absentereo | 18-05-11 | 11:52: Zowel Griekenland als Portugal zijn geen dragende economien in Europa. Dus zijn volgens mij goedkoper af te stoten dan te handhaven/ondersteunen.
theedrinker | 18-05-11 | 11:51
Dat is wel een pessimistische benadering.
Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 11:48
Ook Yurp zegt het. Dus die is ook in een roze wolk verzeild? Ik denk dat wat PVV stemmers van een roze wolk moeten gaan verdwijnen. AOW op 66 houden? No Way! Die gaat gewoon omhoog.
Verzorgingsstaat is al langer onbetaalbaar. Euro terug is onmogelijk. En niets doen aan zorgkosten is ook onaanvaardbaar en CDA en VVD doen daar inderdaad veel meer aan dan de PVV. Die vooral populistisch wat uitschreeuwt en voor de rest niets doet.
Nou ben ik een ras-VVD'er, maar Wilders heeft groot gelijk. Ik snap ook niet dat de argeloze burger nu de knip mag trekken, terwijl stomme banken aan stomme landen geld hebben uitgeleend en de bonusbetalingen daar desondanks gewoon doorgang vinden. Laat die banken hun verlies maar nemen. ING: 1,5 milJARD winst in het eerste kwartaal! Armlastig? Sodemieter toch op man!
@ Displaced | 18-05-11 | 09:15
De dakdekkers zitten er weer eens naast. Het dak moet toch echt onder het huis dan er bovenop. Dat snap ik zelfs als niet dakdekker.
*Prfft*
Mensen roepen maar dingen terwijl ze er geen verstand van hebben. Hoogst irritant. Je gaat een dokter toch ook niet vertellen hoe die moet opereren als je op de tafel ligt omdat je het wel even allemaal denkt te weten?
Ga eerst eens wat dingen bestuderen en leren over internationale economische betrekkingen, monetaire unie's en macro economie an sich voordat je slim denkt te zijn! Domme dingen roepen doet dom overkomen. Ik ben geen econoom, maar wel vestandig genoeg om te zien dat je te weinig kennis om op zo'n verheven manier een oordeel te geven over deze kwestie.
Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 11:55
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen gaat het niet over de aanschaf van een pakje boter of het afsluiten van een verzekering. Ik persoonlijk krijg het koude zweet als ik me bedenkt wat er wellicht allemaal mis kan gaan bij het laten vallen van Griekenland. Het hóeft niet te gebeuren maar dat er alleen al een risico op is lijkt me genoeg om er zeer omzichtig mee om te gaan. Ik geloof die machtswellustige zakkenvullers van de EU overigens ook niet op hun woord hoor. Griekenland laten vallen is slecht voor hun prestige want: ze hebben gefaald in het monetair bijeenbrengen van de Europese landen. En wie is er vervolgens politiek verantwoordelijk? En zit er wellicht wat fundamenteel mis in de structuren van de EU? Dat is ondraaglijk voor een EU politicus en als daar de burgers nog eens wat extra voor moeten bloeden... wie maalt erom?
@f-funf
Ik ben geen econoom, maar wel vestandig genoeg om te zien dat je te weinig kennis om op zo'n verheven manier een oordeel te geven over deze kwestie.
Het is heel duidelijk dat jij geen econoom bent.
En dat je erg onder de indruk bent van de "moeilijke materie" die door de graaiers ook met opzet zo ingewikkeld mogelijk gemaakt wordt om te camoufleren dat ze astronomische bedragen verdienen met gebakken lucht verkopen.
Probeer nu niet de mensen die het snappen onderuit te halen jij goedgelovige kluns.
Insure | 18-05-11 | 12:01
Ik zie het meer een realistische benadering. Griekenland mocht wel meedoen met de euro van de gevestigde politiek, de voordelen van de euro ten opzichte van de nadelen werden overdreven, toen zat de gevestigde politiek ernaast. Waarom zouden ze nu niet ernaast zitten?
en allemaal maar hard roepen dat het laten vallen van Griekenland en Portugal desastreuze gevolgen zou hebben voor de rest van de wereld.
A) is dat de vraag
B) so what. Vroeg of laat moet er schoon schip gemaakt worden. En als ik dan toch de klos ben, dan nu maar. in plaats van eerst uitgekleed te worden door de snotalen.
Pleur maar helemaal op met Griekenland.
Insure | 18-05-11 | 12:01
Ook CDA en VVD wentelen de zooi af op de huidige werkenden. Die AOW verhoging gaat pas in op het moment dat al die @#$% babyboomers inmiddels op hun 65e met pensioen zijn gegaan. Want zij zijn immers de grootste groep stemmers. Er wordt he-le-maal niets gedaan wat wellicht eventueel de babyboomers raakt. Het is ook niet voor niks dat nú de politiek opeens hevig bezig is met de situatie van de ouderen en hoe schandalig deze is. De babyboomers zien zichzelf al in de verzorgingshuizen belanden en NU pas moet er nodig iets aan gedaan worden.
@Statler en Waldorf | 18-05-11 | 09:45
Een land kan sowieso nooit failliet gaan. Er zit heel redelijk wat in je verhaal dat klopt. Maar ik denk juist dat Wilders de rozenbrillendrager is in dezen. Wilders denkt en draagt uit dat Nederland het sowieso wel alleen kan. Dat het in deze geglobaliseerde tijd wel solitair kan opboksen tegen opkomende mogendheden als China, Thailand of Brazilië. Laat staan de al bestaande mogendheden. Zonder economische (en monetaire) samenwerking verzuipt Nederland..
Wat mis is ?
a) De graaiers van het bedrijfsleven zijn veel te slim voor de politici
b) Daarnaast zijn politici door de globalisering niet meer onafhankelijk van het bedrijfsleven.
Als bedrijven de duimschroeven aandraaien gaan politici op de knieen.
De vertegenwoordigers van de burgers zijn niet sterk en niet slim genoeg.
Jarenlange marktervaring wint het van politiek.
Maar wel globaliseren en privatiseren en de afhankelijkheid nog groter maken van de privesector.
Politici weten dit ook wel en gebruiken de politiek als opstapje naar een lucratieve baan in het bedrijfsleven.
Of combineren het een met het ander.
@wtf_ftw | 18-05-11 | 12:15
Blijf maar denken in complotten. Alu hoedje al gevouwen? Ik geloof niet heilig in wat de bankratten ons voorschotelen, daar heb ik de laatste jaren wel genoeg voor geleerd en ervaren. Ook persoonlijk ja. Maar what's next? De politiek alleen maar zien als middel van de hoge heren (dus alle politici) om de macht naar zich toe te trekken? Geneeskunde is slechts een manier voor een select clubje om operatief de in hun ogen beste mens te creeëren? Kom nou. Economie als studie is nodig om de welzijns- en handelsprocessen binnen en tussen gemeenschappen in kaart te brengen en te beoordelen. Mensen denken echt te zwart wit hierover. Mensen kunnen er direct niet met hun verstand bij hoe het zit, zijn te gemakzuchtig om of hun mond te houden of onderzoek te doen, en gaan slechts af op onderbuikgevoelens. In eerste instantie wordt er een negatieve horde genomen, en dat is genoeg om het af te wijzen. Punt. Puur omdat mensen niet verder (willen en kunnen) kijken naar de effecten op lange termijn. De winst die er mee behaald wordt. Een bankrun leek ook heel logisch. Allemaal je geld weghalen! Dan heb je het tenminste in je hand! Maar de gevolgen die het voor henzelf had en voor de bank dachten ze niet eens bij na. Nu is het zelfs strafbaar. Ben jij inderdaad ook zo iemand die tegen een dierenarts zou zeggen dat hij geen verstand van zaken heeft als hij dingen zegt die je niet zinden?
Stel dat we niets meer betalen aan Griekenland, is er iemand die me kan vertellen wat er dan misgaat met Nederland of de Nederlandse economie? Ik zou dat toch zó graag willen weten.
@peacemaker | 18-05-11 | 12:36
Voor zover ik weet: Als we landen zoals Griekenland en Spanje maar laten zwemmen en verzuipen trekken ze de euro met zich mee. Die devalueert dan, big time. Op zich aan de ene kant brengt dat positief met zich mee dat de euro goedkoper wordt voor het buitenland waardoor er meer geïnvesteerd wordt in de EU. Aan de andere kant wordt het duurder, en dus moeilijker om te importeren. Het 'kopen' van buitenlandse valuta (om de import mee te betalen) zal meer euro's kosten. Dit hetzelfde voor wat betreft het bankwezen (en daar zit het grootste gevaar gekeken naar creditering) en dienstenwezen. De nadelen zullen waarschijnlijk groter zijn dan de voordelen. Ook de Nederlandse economie zou dat kunnen voelen op den duur. En wellicht nog het hardste ook.
F-funf | 18-05-11 | 12:35
oproepen tot een bankrun is niet strafbaar hoor, De Jager wil het strafbaar maken, dat is een groot verschil..
Niemand heeft de wijsheid in pacht. Ook niet de topeconomen.
Feit nummer 1 is dat Griekenland de hele EU heeft belogen en bestolen via ordinaire fraude. Jarenlang. Dat zouden Henk en Ingrid eens moeten proberen. Waarom verbaast het niemand dat de schuldigen niet voor de rechter worden gebracht? We praten hier over een economisch delict dat zn weerga niet heeft.
In de tweede plaats, Griekenland heeft al een lening van hier tot Tokyo gekregen die is gebaseerd op nauwkeurige berekeningen. En nu wéér? Ik heb nergens kunnen achterhalen welke hervormingen de Grieken op de rails hebben gezet. Als eerste snoeiharde bezuinigingen en belastingverhogingen. Is het niet logisch dat de Grieken zelf eerst keiharde maatregelen in eigen huis nemen?
Vooralsnog heeft Wilders hier echt een punt.
Ik ben het er wel mee eens, maar ik ben bang dat we er nu niets meer mee opschieten.
@krem | 18-05-11 | 12:44
Inderdaad, my bad. :) Laten we dan met zijn allen nu nog even bankrunnen zolang het nog kan!
wilders moeten ze ophangen begraven daarna eruit halen weer ophangen weer begraven en stuk of 10 keer..k betaal de kosten
F-funf | 18-05-11 | 12:43
Het gaat niet om Griekenland en Spanje maar in eerste instantie om Griekenland, Ierland en Portugal. We hoeven die landen niet te laten zwemmen. Een beetje hulp is prima, maar het meeste zullen ze zelf moeten doen. Ik zei het al eerder, knalharde hervormingen via bezuinigingen en belastingverhogingen.
Overigens, als de euro zou devalueren is er echt geen man overboord. Als eerste zou de export omhoog gieren. En met de import zal het meevallen omdat de EU een gigantische én rijke binnenlandse markt heeft en waarbinnen producten in euro's worden afgerekend.
@ yurp | 18-05-11 | 12:12: En daar ben ik dus het meest bang voor. Inderdaad om geen gezichtsverlies te lijden gaan ze die zwakke landen overeind houden, maar wel over jou en mijn rug..ook al zou de rekensom aantonen dat laten vallen van die zooi de goedkopere / betere oplossing is.
Donald Dick | 18-05-11 | 09.18
Dus het ontbreken van een bijdrage aan Griekenland door Nederland maakt het dat Griekenland direct failliet verklaard wordt? Gezien de berichtgevingen over de belachelijke beleidsvoeringen in Griekenland dient de problematiek van de financiële tekorten elders te beginnen. De problematiek dient bij de kern aangepakt te worden. De verantwoordelijkheid bij het overheidsbestel van het land leggen. Zolang de oorzaak van de tekorten niet wordt aangepakt is het geld storten in een bodemloze put! Ik begrijp heel goed dat het meerendeel van de Nederlanders niet mee wil betalen aan die belachelijke salarissen voor LBO functies en debiele bonusregelingen. En verder wat bizondkid | 18-05-11 | 12.50.
Surimi Pilsner | 18-05-11 | 08.41
Eén Europa, één monetaire unie? Laat me niet lachen. Als puntje bij paaltje komt is het ieder voor zich. En zolang er op vele economische vlakken nog zoveel verschillen zijn, kan die eenheid er nooit zijn.
Insure | 18-05-11 | 11:31
Je verwart Zalm met Duisenberg. Duisenberg was de man van de euro en Eu.
ik ben geen econoom maar volgens mij is het continu geld pompen in landen als Griekenland, Portugal en Spanje uitstel van executie. Zolang er in die landen niks structureels veranderd en daar zit hem volgens mij het probleem. Grote bezuinigingen die hard nodig zijn in Griekenland leggen een bom onder de economie waardoor het land alsnog bankroet kan gaan dus moet er weer geld bij, geld dat Griekenland nooit terug kan betalen. De leningen zijn dus gewoon een wassen neus en kunnnen vanaf het moment dat ze verstrekt worden al afgeschreven worden. In Spanje voor miljarden aan waardeloze leningen door het instorten van de vastgoed prijs en een recordaantal werklozen , 20% werklozen die geen belasting opbrengen maar geld kosten, mensen die bijna niks kunnen kopen waardoor de economie ook weer plat gaat. leen geld aan Spanje en je hebt ook grote kans dat je het nooit meer terug ziet. Portugal heeft dezelfde problemen als de andere 2 en ze hebben nog leningen onderling uitstaan ook, leningen die dus ook niks meer waard zijn. 1500miljard euro schuld samen ? Denk gewoon normaal na en je weet dat dit nooit goed kan komen, iets met boerenverstand !
lol wederom roepen wat de mens in NL wil horen goed hoor Geert.
Maarre.. als we nu de EU eens met de VS vergelijken. Wat gebeurt daar toen bijvoorbeeld California zo'n beetje failliet was? Wie stond daar garant voor, wat gebeurde er met de schuldenlast? Hoe werkt het daar eigenlijk? Worden er leningen voor staten aangegaan vanuit de federale overheid of moeten de staten dit zelf doen? En waarom zou dit voor de EU niet kunnen werken? Eén creditrating voor de gehele EU?
bizonkid | 18-05-11 | 12:50
Misschien een beetje een saaie opmerking van me maar ik denk dat het hier draait om het bewaren van rust op de financiele markten. Als alle markten short gaan op Griekenland, heb je pas echt een probleem. Het is net als met raden van bestuur en directies: je steunt je directie totdat je je direct niet meer steunt. Daat zit niets tussen. Dat speelt hier dus ook.
@ yurp | 18-05-11 | 13:20: Daar hebben ze een oneindige geldpers staan...komen ze te kort drukken ze ff wat bij. Maar ook daar zal de rekening een keer betaald moeten worden. Wat mij betreft is Amerika het voorland van de EU als je kneuzen als Griekenland, Portugal en Ierland drijvende houd.
het was ook al lang stil rondom wilders. Hij moet toch weer een beetje aandacht krijgen.
F-funf | 18-05-11 | 12:43
Nee niet Spanje erbij halen. Ik bedoel alléén Griekenland. Als we daar geen cent meer aan betalen. Ik kan me namelijk geen enkel belangrijk exportproduct uit Griekenland voor de geest krijgen, behalve olijven en uzo. M.a.w. zo belangrijk is Griekenland niet, toch?
griekenland heeft nog wel wat van nederland tegoed, zeker nu ook de volgende OH OH reeks naar griekenland gaat.
peacemaker | 18-05-11 | 13:28
Indeed: naast Maria Callas en wiskunde komt daar enkel ellende vandaan. Neem bijvoorbeeld zo'n typisch grieks verzinsel als democratie. Eigenlijk hebben we Wilders te danken aan de Grieken. Interessante paradox.
@bizonkid | 18-05-11 | 13:01
Eensch hoor. :) Ik zat eerder in een discussie over het helemaal de stekker eruit trekken. Daar borduurde ik op voort. Drastisch steunmaatregelen zijn m.i. ook niet eens nodig, economische (dus beleidtechnisch) sancties opleggen en toezicht met enige financiele steun moet het truukje doen. Geldt voor alledrie. Ook dan is een conjuncturele daling nog even mogelijk, maar de devaluatie die dat meebrengt is inderdaad misschien wel positief. Maar zouden we ze wél laten verzuipen, zou dat geloof ik een zodanige vrije val van de euro mee kunnen brengen dat de boel omslaat en de negatieve bijkomstigheden de positieve gaan overheersen. O.a. een massale aankoop van de euro door het buitenland, welke later weer massaal op de markt gestort kan worden met de enorme inflatie als gevolg.
Ondernemer | 18-05-11 | 13:20
Merhaba. De rust op de financiële markten wordt bewaard middels de politiek, hoofdzakelijk via de IMF. Niet door de portemonnee te trekken.
@peacemaker | 18-05-11 | 13:28
Je hebt het nu dus over Griekenland uit de EMU zetten dus? Hmm, ik weet het niet, dan zou ik me moeten verdiepen in de Griekse productie en hun export. Het objectieve nadeel dat ik zie wat dat betreft is dat je t.o.v. eerder en nu weer extra economisch buitenland gaat creeëren. Toegang tot de Griekse markt wordt daardoor bemoeilijkt, andersom ook. Vooral dat laatste is verdragstechnisch en juridisch gezien misschien een probleem. Wellicht dat de grote (economische) achteruitgang van Griekenland na wegbonjouring uit de EMU onacceptabel is gezien het verdrag? Ik weet het niet.
Dat geld wil Geert natuurlijk gebruiken om die spoorweg aan te leggen in Israel.
@ F-funf | 18-05-11 | 13:33: Misschien is dat dan wel een schoonmaak actie die Europa c.q. de wereld nodig heeft. Wie zou die massale steunaankopen moeten doen? Amerika zelf is al bijna kopje onder. China zit tot aan zijn strot vol met USdollars...
Er was toch al een controle middel aangesteld. Die begrotingstekort drempel van 3%? Kijk hoe de controle en handhaving daarop ging..niet dus....
@Spike08 Wattuhhh??? Mensen als ik? Pvda en Arabieren?,Duzz omdat ik niet vatbaar ben voor het kuk-kluks geluid van Wilders? Okay..... dan ben jij vast een laag opgeleide LTS mongool met een pitbullterrier in een achterstandswijk (type Afrikaanderplein Rotterdam) .... Jah met een UVW uitkering. Of een slapjanus met rokerslongen die 60 procent is afgekeurd, en de hele dag maar kankert omdat zijn uitkering zo laag is. Maar blijft zitten om dat je voor 40 procent niet van plan ben om te gaan werken.? O zo. Zo zie je maar wat je uit een nickname en tekt kan halen. Lekker generaliseren ;-) Zijn we als volk TOP in.
@F-funf 12.35 uur
domme onnozele hals wat je bent.
Ik denk in komplotten als er komplotten zijn.
Verder denk ik in systemen die ons allen in een neerwaartse spiraal trekken.
Soms zijn die voor mensen niet te zien, zoals de meeste mensen die ongewild hebben bijgedragen aan de crisis van 2008.
Maar lulhannes, er waren ook mensen die het wel zagen en die zich wel schandalig verrijkt hebben.
En achteraf na 2008 kan niemenad op dit gebied zeggen dat hij niet weet waar het graaien en privatisering toe leidt. want het kwaad zit in de mens. En de domheid in zijn volgers.
Jij ongelofelijke soeplul. hoe durf je een ander een aluhoedje op te zetten als jezelf in tegenstelling tot anderen nauwelijks weet waar je over praat.
Belachelijke randdebiel.
@F-funf 12.35 uur
en dergelijke systemen worden overal om ons heen in elkaar gedraaid door graaiers en mooi gevolgd door onnozelen zoals jij.
naieve zwetser.
Ga met 50 mensen naar een onbewoond eiland.
Geef ze allemaal 1000 euro en ga weer weg.
Kom na drie maanden terug.
Wat denk je dat er gebeurt is ?
Ik denk dat er dringend behoefte is aan adequate regelgeving om de mensen met 10 euro te beschermen tegen de mensen met 20 euro.
En als die regelgeving er is ga weer 3 maanden weg.
Wat denk je dat er gebeurd is.
Precies, de regelegeving zal aangepast moeten worden omdat er enkele slimmerikken mazen in gevonden hebben om de samenleving naar hun hand te zetten.
en zo gaat dat keer op keer.
regelgeving vs regelverkrachters.
het wordt alleen heel vervelend als regelgevers geen regels meer gaan maken om regelverkrachters in het gareel te houden.
En met globalisatie zie je dat gebeuren omdat regelgevers en regelverkrachten hand in hand gaan.
F-funf, domme onnozele zwetsnek. en als jij dat een alu hoedje waardig vindt, zegt dat meer over jou dan over mij.
Domme naieve jongen.
@mezelf 14.36 uur
de regel
Ik denk dat er dringend behoefte is aan adequate regelgeving om de mensen met 10 euro te beschermen tegen de mensen met 20 euro.
moet vervangen worden door
Ik denk dat er dringend behoefte is aan adequate regelgeving om de mensen met 10 euro te beschermen tegen de mensen met 2000 euro.
dat is realistischer.
@f-funf
1) politici maken wetsregels
2) politici zijn afhankelijk van bedrijven
3) politici maken zich afhankelijk van europese politici
4) Bedrijven hebben gelobbied voor een open europese markt van personen, goederen, mensen en kapitaal.
5) Globalisatie.
Kun je 1 en 1 optellen ?
Of moet je een tekening hebben ?
Domme naieve zwetser wat je bent.
ook al klinkt het niet erg logisch ik kan het er in grote lijnen wel mee eens zijn
uiteraard op een meer subtielere manier als Wilbers aangeeft.
PVV +Veul.
De EU is niks anders dan een zinkend schip,
en dankzij Balkenende zijn wij allen aan boord.
Blijf vooral Griekenland maar steunen ondanks
de racebaan, en de volkomen idiote salarissen.
Dan houden Spanje en Portugal straks ook 3x de hand op.
En als wij straks hulp nodig hebben, is de toko failliet en
uit elkaar gevallen...
wiener mit pommes | 15-05-11 | 21:56
@ wtf_ftw | 18-05-11 | 14:36: De 1e regel op dat eiland moet dan ook zijn ; Ten strengste verboden voor moslims en overige niet westeuropese goudzoekers c.q. criminelen.
Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 15:17
Als je het uitbreid tot gelovigen en goudzoekers cq. criminelen in 't algemeen ben ik 't met je eens. Ik moet er niet aan denken, op zo'n eiland met een zweverige new-age hippie of joodse orthodox die loopt te zeuren als ik weer kip met eiersaus heb gemaakt.
@ yurp | 18-05-11 | 15:23: hehehehhe...done ;-))
Ut limburg komt geert wilders en het verdrag van maastricht & dat kan nooit goed gaan.
wiener mit pommes | 18-05-11 | 14:55
Als je de recente geschiedenis niet kent moet je ook geen meningen geven. We zaten vóór Balkenende al ruim aan boord hoor. Met de eurozone heeft hij weinig te maken en de nieuwe eurolanden leveren minder problemen op dan die luie corrupte Mediterrane zooi.
@dirty-harry 15.17 uur
*g*
ik begrijp je wel, alleen zou ik anders inzetten en op hetzelfde uitkomen waarschijnlijk.
Islamisme, Katholicisme, Protestantisme, Kapitalisme, Socialisme, Marxisme, Ietsisme het maakt allemaal geen kloten uit.
Al die Ismen hebben wat goeds, gaan uit van een eerlijke grondgedachte.
Het ligt niet aan de filosofie.
Het ligt aan de aanhanger van het Isme.
En zolang de zelfreinigende werking in ieder isme door wat voor reden dan ook niet werkt, en zolang dergelijke mensen misbruik blijven maken van hun isme-macht, zolang zal er ook altijd onbegrip blijven tussen welke ismen dan ook.
Zolang zal er altijd rotzooi blijven in de maatschappij.
Zolang de Ismen dergelijke minkukels in hun eigen rangen de hand boven het hoofd blijven houden.
Ik ken er nog een,
Politiek-isme.
@wtf_ftw | 18-05-11 | 15:28
Uiteindelijk zou je dus in plaats van die 'ismen kunnen zeggen dat het alle varianten van ons versus hen denken is?
.
Klinkt goed... Maar dan de ham vraag: hoe herprogrammeer je de mensheid dat ze niet meer in die termen denken?
@yurp | 18-05-11 | 15:27
Ok, ik zat te denken aan het tweede
referendum dat niet door ging...
LANG LEVE WILDERS
@wtf_ftw | 18-05-11 | 14:36
Wat heb je aan 1000 euries op een onbewoond eiland?
Kun je ze niet beter 1000kokosnoten of ananassen geven?!
in dit geval ben ik het 100% eens met wilders. over 10 jaar beginnen we het pas echt te voelen in onze portomonee. onze beasting schulden groeien we kunnen steeds meer en meer betalen het verdwijnt in een bodemloze put. sinds 1957 na schijnt griekenland al falliet te zijn en toch zijn ze de euro binnen gekomen. de regering daar heeft een gat in hun klauwen zijn corrupt en ineen geen belasting bij de burgers.
de burgers klagen steen en been dat de euro slecht is voor ze en dat Brussel zich te veel mengt in hun economie. laat ze eruit stappen dan en over de kop gaan ipv de rest van europa erin mee trekken. portugal idem dito wij betalen het meest van alle eurolanden aan de euro/brussel. wat krijgen we ervoor terug ? landen die zich in de schulden werken om zo aan hun betalings plicht te ontrekken en meer geld los te peuteren van Brussel.
Nederland(ers) word wakker en kom in opstand tegen deze onzin. ons pension is al verrot de vaste lasten worden alleen maar duurder de oli prijzen blijven stijgen ( ook als de oliprijs is gedaald ) de regering maakt zich drukker om de samenwerking met andere landen dan dat die instaat voor het eigen volk. hebben wij geen levensrecht meer?
wie heeft er keihard gewerkt om dit land op te bouwen na de tweede wereld oorlog? de europeanen ( buur landen ) of hebben de inwoners van NL dat zelf gedaan? ( daarbij reken ik ook de gast arbeiders die toen der tijd naar NL werden gehaald om hier het vuile werk op te knappen )
NL is naar de klote daarom landgenoten laad je stem horen en vorm een duidelijk front tegen de lopende ongeoorloofde zaken.
wiener mit pommes | 18-05-11 | 16:21
Afgezien van het feit dat het verdrag van Lissabon zo'n beetje hoogverraad richting het Nederlandse volk is, heeft dat hiermee niet zoveel van doen. Blijft een lul die Balkie, nevertheless.
@sunir | 18-05-11 | 16:31
"wie heeft er keihard gewerkt om dit land op te bouwen na de tweede wereld oorlog? de europeanen ( buur landen ) of hebben de inwoners van NL dat zelf gedaan?"
Amerikaanse dollars uit het Marshall-plan hebben dat vooral gedaan. Maar dat terzijde. Zonder Duits wirtschaftswunder dat onze handelsbalans knalhard naar de zwarte cijfers duwde en ons land als doorvoer- en distributieland onmisbaar maakte was Nederland nog steeds een armlastig stuk boerenland geweest.
@unknownstyler 16.30 uur
@wtf_ftw
Wat heb je aan 1000 euries op een onbewoond eiland?
Kun je ze niet beter 1000kokosnoten of ananassen geven?!
Ooit begon de mensheid zonder geld.
Dus om maar meteen tijd te sparen laten we direct naar de euri's gaan en het meteen goed doen.
Iets zegt me dat jij dat wel weet. *g*
wtf_ftw | 18-05-11 | 16:41
Vraag van Diogenes: kun je wel op een onbewoond eiland gaan wonen aangezien het bewoond is op het moment dat je daar gaat wonen? ;)
Nederland zit in een duivels pact met de rest van de EU. Ook al zouden ze willen; het wordt ze simpelweg niet toegestaan om het financieële infuus eruit te halen. Het geld dat aan Griekenland wordt uitgeleend zien we nooit meer terug of slechts een marginaal deel. Griekenland voert een wanbeleid en daar is de rest van de EU de dupe van. Economen vertellen nu op 'prime time'dat terugtrekken uit Griekenland. de doodsteek is Allemaal propaganda natuurlijk. Griekenland moet onder voogdijstelling komen. Aan een korte leiband en als ze de IMF voorschriften en andere hervormingsplannen niet of niet willen uitvoeren, moet men deze knoflookeconomie op termijn afstoten. Het houdt een keertje op.
IK ZEG DOEN!!!!!!!!!!!
Je bedoelt Zeeuws Meisje?
Geert Wilders in drieënwintig leugens
Onlangs hield parlementariër G. Wilders een speech in Jeruzalem voor een gehoor van islam-vreters. Een aantal quotes becommentarieerd. Oftewel: de koning van de cognitieve dissonantie in zijn eigen woorden. De lezing van W. was in het Engels.
Israel: the only country in the region with a functioning parliament, a rule of law and free elections.
Onjuist, Libanon beschikt over hetzelfde. Dat zou overigens ook voor de Palestijnse Gebieden hebben kunnen gelden ware het niet dat Fatah met Israëlische en Amerikaanse steun een staatsgreep pleegde op de Westelijke Jordaanoever en de democratisch gekozen Hamas er uit de zetel van de macht verdreef - na verkiezingen die de Palestijnen van "het westen" moesten houden. Daar komt nog bij dat Israël geen democratie is in de zin dat alle burgers voor de wet gelijk zijn - Palestijnen die beschikken over een Israëlisch paspoort zijn onderworpen aan discriminerende bepalingen, en niet-joden kunnen bijv. niet voor de wet trouwen in Israël. Onlangs werd een Arabische politieke partij van de Israëlische kieslijst geschrapt.
The only country in the region that shares the values of our Western societies, in fact is one of the foundations of our Judeo-Christian identity.
Een vaag beroep op niet-gedefinieerde concepten, voorbijgaand aan het feit dat noch het christendom, noch het jodendom afhankelijk zijn van enige geografische locatie.
... the values of ancient Israel have become the values of the West.
Vandaar dat er tientallen passages voorkomen in de Hebreeuwse Bijbel die, onverklaard en zonder context, bij de meeste mensen in "het westen" een diep afgrijzen zouden oproepen.
Israel is under siege, like the Jewish community in the Land of Israel is under siege for over a century now.
Joden, christenen en moslims leefden behoorlijk, zo niet zeer vreedzaam in wat nu Israël is totdat de zionisten de vrede dramatisch kwamen verstoren. Vandaar onder andere, dat zionistische terroristen het nodig vonden de joodse Nederlander Jacob Israël de Haan, een zionist die zich was begonnen in te zetten voor een vreedzame coëxistentie met de Arabische bevolking, te vermoorden.
This tiny country is situated on the fault line of jihad, just like Kashmir, Kosovo, the Philippines, Southern Thailand, Darfur in Sudan, Lebanon, and Aceh in Indonesia. Israel is simply in the way of the Islamic advance. Just like West-Berlin was during the Cold War.
In Kasjmir doen "moslims" en "hindoes" niet voor elkaar onder in gewelddadigheid, en dat heeft net als het conflict in Noord-Ierland niets te maken met religie (net zomin als Libanon overigens). De UCK in Kosovo is een extreem-rechtse, door de VS gesteunde separatistische beweging die de NAVO hielp in haar strijd tegen Servië, en ook dat heeft met "de jihad" niets te maken. Ook in de overige issues mag W. zich eerst verdiepen alvorens zijn onzin de wereld in te slingeren. Zijn vergelijking met "West-Berlijn" snijdt overigens ook geen hout, want het oosten van Duitsland werd door het Rode Leger veroverd na de Nazi-agressie, niet op eigen initiatief. Aan het oostfront vond minstens driekwart van deze gruwelijke oorlog plaats.
Israel is simply receiving the blows that are meant for all of us. If there would have been no Israel, Islamic imperialism would have found other places to release its energy and its desire for conquest.
Het geweld in Israël heeft uitsluitend politieke, territoriale wortels. Eind jaren 1940 werden honderdduizenden Palestijnen door het zionistische leger etnisch gezuiverd; in 1967 werden de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook veroverd, een schending van het internationaal (oorlogs)recht. De Palestijnen hebben zich hiertegen verzet, waartoe ze overigens het recht hebben, geredeneerd vanuit het internationaal recht (Israël is lid van de VN). De vorm waarin dit verzet werd gegoten is pas sinds twee decennia deels "islamitisch"; en dat nog wel nadat de groei van Hamas door Israël werd gestimuleerd (in een verdeel-en-heers-kader, vanuit de gedachte de PLO te ondermijnen).
Therefore, the war against Israel is not a war against Israel. It is a war against the West. It is jihad. Thanks to Israeli parents who see their children go off to join the army and lie awake at night, parents in Europe and America can sleep well and have pleasant dreams, unaware of the dangers looming.
Het is een raadsel hoe Israëlische militairen de "veiligheid" in Europa en de Verenigde Staten kunnen bevorderen, als ze de veiligheid in Israël zelf niet eens kunnen bevorderen. Dat kan namelijk alleen door het opheffen van de illegale bezetting en belegering.
The financial costs of mass immigration in the Netherlands exceeds 100 billion euro’s.
Naast het feit dat W. het getal uit zijn duim zuigt, is Turkse en Marokkaanse arbeid naar Nederland gehaald om zuiver economische redenen, onder andere door de partij waarvan W. twee decennia lang lid was, de VVD (op initiatief van werkgeversorganisaties). Je kunt net zo goed stellen dat de immigratie van goedkope arbeid de Nederlandse economie vele honderden miljarden heeft opgeleverd (los van het feit dat dit economisch gezien een zinloze stelling is).
...every Islamic neighbourhood, every Islamic shop, every mosque, every Islamic school, every burqa, every veil is regarded by many Muslims as building blocks towards a larger goal, towards domination.
Hoe weet Wilders dit als hij nooit met moslims spreekt?
How are the Jewish communities of Europe to survive with a growing presence of an ideology that is so blatantly anti-Semitic?
Het "antisemitisme" is een Europese uitvinding, en wel een uitvinding van het Europese christelijke establishment. Moslims hebben van oudsher geen last van "antisemitisme", even los van de import van Europees christelijk en seculier antisemitisme. Joden kennen in de Koran de volledige erkenning van een gerespecteerde religieuze groep. Dit staat in scherp contrast met de christelijke traditie en praktijk. Onderzoek in Frankrijk wees uit dat geïmmigreerde moslims niet "antisemitischer" zijn dan "autochtone" Fransen, ondanks hun grotere identificatie met het Palestijnse verzet tegen de Israëlische bezetting.
How are we to remain a centre of cultural and scientific excellence if Islam opposes art, and academic exploration?
Hoewel wat tegenwoordig aan "kunst" en "wetenschap" uit de islamitische wereld komt niet al te verpletterend is, is het idee dat "de islam" zich zou verzetten tegen "kunst" en "wetenschap" volkomen onzinnig. Zelfs de grootste islam-haters moeten toch toegeven dat de kunstschatten en de wetenschappelijke bijdrage van de islamitische wereld aan bijv. het Europese humanisme aanzienlijk zijn. Conservatisme en in zichzelf gekeerd zijn, zijn daarnaast ook geen exclusief islamitische karaktertrekken (getuige bijv. het alom betreurde Nederlandse provincialisme in de achttiende eeuw, toen veel burgers in Nederland in diepe armoede vervielen).
How are we to remain an open and tolerant society if we are faced with part of the Muslim community favouring self-segregation and showing no desire for assimilation?
Het verlangen van een bepaalde gemeenschap zijn zaakjes zelf te regelen, of weigeren te "assimileren" is een van de kenmerkende eigenschappen van de joodse gemeenschappen van Europa, die in de christelijke beschaving uiteindelijk zo werden gemarginaliseerd dat het zionisme ontstond. Daarnaast zijn er joodse gemeenschappen van honderdduizenden mensen die Wilders ongetwijfeld zal liefhebben als geen ander, die weigeren te "assimileren" in taal, kleding, eetgewoonten, religie en andere gewoonten. Dit noemt men wel vrijheid, misschien heeft W. niet zoveel met dat verschijnsel. Het is dan ook opvallend dat W. strijdt tegen de tolerantie maar doet alsof hij de "tolerante" samenleving wil beschermen. Dit soort cognitieve dissonantie is in lijn met een ander idee dat leeft onder ultra-rechts (en niet alleen daar), nl. dat de Verenigde Staten onderdrukte volkeren zou kunnen "bevrijden" door ze te bombarderen.
How can we look to the future with confidence, when a large part of the population turns to a seventh century desert for answers?
De door W. bewonderde presidenten Reagan en Bush Jr. keken voor een deel van hun achterban naar christelijke gemeenschappen die zich (zeer trots) exclusief beroepen op "Gods woord", waaronder nieuwtestamentische eschatologische teksten van bijna tweeduizend jaar geleden.
We are not from Saudi-Arabia. We are not from Iran. We come from Rome, Athens and Jerusalem. That makes our civilization special, and certainly worth preserving.
Nog in de twintigste eeuw werden joden die geen vlieg kwaad hadden gedaan gedeporteerd uit Rome en Athene - Rome waar de Italiaanse fascisti gehoor gaven aan de eis van de Nazi's om joden naar de dodenkampen te sturen; Athene waar vooral de (door Wilders zo gehate) communisten zich verzetten tegen de Italiaanse en later Duitse invasie. In Iran wonen nog steeds joden, als beschermde minderheid, en Iran kende nog zeer recent o.a. een joods parlementslid. In de Hebreeuwse bijbel wordt de Perzische koning Cyrus overigens bezongen als bevrijder van Jeruzalem. Saoedi-Arabië is een vazalstaat van de Verenigde Staten, en meerdere westerse landen assisteren de huidige Saoedische autocraten erbij aan de macht te blijven.
Academia, the arts, the media, trade unions, the churches, the business world, the entire political establishment have all converted to the suicidal theory of multiculturalism and cultural relativism.
Grote woorden van onze hogepriester, maar weinig substantie. De grootste "cultuurrelativist" is hier Geert Wilders zelf, die wat hij verafschuwt aan "de islam", omarmt als hij het ontwaart in de Verenigde Staten, Israël en/of "het westen."
... the Koran stands at the heart of what some people call terrorism but is in reality jihad.
Het algemeen aanvaarde principe in de islam is dat de "kleine jihad" de fysieke zelfverdediging is, en de "grote jihad" is de strijd tegen het kwaad in jezelf.
... the problems of Islam are at the core of Islam, and do not belong to its fringes.
Het is jammer voor W. dat de overgrote meerderheid van de moslims zelf precies de omgekeerde mening zijn toegedaan. Hij zegt dit echter met het propagandistische doel zijn toehoorders ervan te overtuigen dat er geen compromissen mogelijk zijn, en dat als zodanig, als het erop aankomt, gewelddadige confrontaties met "de islam" noodzakelijk zijn. Die dienen dan weer de belangen voor wie Wilders werkt.
... they [Mumbai terrorists] have an ideology that tells them to kill Jews, to kill unbelievers, and to advance Islam until there is world domination.
Dat weet W. niet, aangezien de daders daarvan nooit berecht zijn en hun motieven nooit zijn onderzocht. Daarbij zijn "joden" in "de islam" geen "ongelovigen".
Islam, after all divides the world in a dar-al-Harb, and dar-al-Islam. Islam is a totalitarian ideology full of hate, violence and submission.
Om politieke redenen noemt W. "de islam" geen "godsdienst" maar een "ideologie." Totalitarisme verwijst naar de volledige greep van de Staat op alle individuen van de bevolking. Dit heeft met religie niets te maken. Ideologisch gezien verschilt de islam nauwelijks van het jodendom, als het gaat om de gedetailleerde regulering van het privéleven. Het jodendom zou in dat opzicht zelfs veel "totalitairder" zijn, ware het niet dat het een misplaatste term is. Haat en geweld wordt in de islam afgewezen als zwakte. Onderwerping verwijst slechts naar de onderwerping van het individu aan de wil van (de rechtvaardige en barmhartige) God, en dat idee heeft de islam met het jodendom en andere religies gemeen.
It was treason to our Western principles, it was treason to freedom of speech, it was treason to liberty itself. My own government was not defending me, but became my worst enemy in the process.
Wilders lijdt ook nog eens aan dramatische zelfoverschatting. Los van het feit dat de reactie van de Nederlandse regering stompzinnig was, en dat niemand in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt zou hoeven worden, heeft Wilders als parlementariër met vrijwel onbeperkte toegang tot de media meer vrijheid van meningsuiting dan de grote meerderheid van de rest van de bevolking - die wel wat kan roepen, maar toch niet wordt gehoord.
According to a recent study by Human Rights Watch, torture is a routine and widespread practice in Jordan.
Dezelfde en andere mensenrechtenorganisaties, waaronder Israëlische, doen deze mededeling over de staat Israël en haar bezettingsmacht. Israël martelt Palestijnen op grote schaal.
Jordan’s attempt to prosecute me is an infringement on the sovereignty of my country, the Netherlands.
Dat op zichzelf is volkomen waanzin. Staten overal ter wereld vervolgen burgers van andere staten die hun wetten (op hun grondgebied) hebben overtreden. Jordanië heeft geen plannen om een invasiemacht naar Nederland te sturen om parlementariër W. te ontvoeren. De Verenigde Staten overigens hebben plannen gemaakt om indien nodig een invasie te organiseren in Den Haag, om er Amerikaanse oorlogsmisdadigers te "redden" van vervolging door het internationale gerechtshof. Dit zet W. niet aan tot vergelijkbare verontwaardiging.
We need a new way of thinking, a new paradigm, to defend our liberties. Just reiterating our devotion to tolerance and democracy is not good enough, as we are Facing Jihad. We need a new set of goals and ideas. We need new leaders. And we should always remember where we come from. We all come from Jerusalem.
De schokkende waarheid is dat Wilders uit Limburg komt.
@absentereo
Klinkt goed... Maar dan de ham vraag: hoe herprogrammeer je de mensheid dat ze niet meer in die termen denken?
De mensheid en ismen is niet het probleem. Leven en laten leven moet het credo zijn.
De mensen maken gebruik en misbruik van ismen om er persoonlijk voordeel uit te halen.
Dat kan van alles zijn. Afhankelijk van dat wat de hebruiker/misbruiker wil hebben
Helaas beginnen we vandaag niet meer bij nul.
De wereld is zoals hij is.
Het wordt tijd de grootste vervuilers bij de oren te pakken en eruit te filteren voordat de wereld helemaal slagzij maakt.
Of dat nu in de politieke, economische, religieuze wereld is.
Het grootste probleem is geld.
Geld is er om het leven aangenaam te maken. Sommigen hebben geld voor lichtjaren van levens en sommigen hebben geld voor vandaag en dan houdt het op.
Misschien moeten we eerst eens naar een munteenheid over de hele wereld om te kijken wie nu eigenlijk wat heeft.
wie wat betaalt
wie wat verdient
wie wat schuldig is.
Dan halen we die valutamarkt er al uit.
Die alles nodeloos ingewikkelder maakt.
En van daar uit verder gaan.
En terwijl we dat doen pakken we de smeerlappen eruit, de smeerlappen die in een jaar 60 miljoen verdienen door zichzelf die uitkeringen te geven in de vorm van aandeelwinst en zo maatschappelijk geld uit de samenleving onttrekken en in hun eigen zak steken.
Edje | 18-05-11 | 16:52
Heeft u ook nog iets on topic te melden?
Overigens, er zijn genoeg andere topics te vinden waar u met uw haatpraatjes terecht kunt.
@yurp
Vraag van Diogenes: kun je wel op een onbewoond eiland gaan wonen aangezien het bewoond is op het moment dat je daar gaat wonen? ;)
;)
maar als je het zo doet op een onbewoond eiland en dan om met de woorden van Balkenende te spreken....."met de kennis van vandaag de fouten van gisteren aanpakkend"....zie je wel goed waar het mis gaat en kun je corrigeren.
Ik denk dat je de wereld in zijn geheel moet zien.
Het kan bijna niet meer anders.
Volgens mij is er al een "invisible hand" bezig deze wereld te creeren.
Kijkende naar die migratiestromingen en globalisering.
En ik geloof dat de meeste mensen zwak zijn en proberen overal zoveel mogelijk voordeel te verkrijgen.
(kijk eens als je naar een zelfbuffet gaat en je ziet mensen voor een uniform bedrag hun schaaltje zo vol mogelijk proppen, daar zie je verschillen, de een is 120 kg zwaar en heeft zijn schaaltje 2x zo vol gepropt als die van 70 kg)
Dus er gaat nog heel wat gebeuren.
En aangezien wij in het westen meer hebben dan de mensen in de armere buurten van deze wereld, gaat er nog veel van de mensen gevraagd worden die veel hebben.
Allemaal nog goed en aardig.
Het is alleen vervelend als er dan overal snotalen lopen die zichzelf gruwelijk verrijken ten koste van de maatschappij.
hij heb gelijk eigen volk eerst
Wilders heeft zoals gewoonlijk weer gelijk. Laat Onassis maar eens de knip trekken, die heeft geld zat!
@Edje | 18-05-11 | 16:52
Voor dit soort epistels is het blog uitgevonden. Richt er eentje op en debiteer daar je proza. Over de inhoud heb ik het niet want dat is te lang om er iets zinnigs over te zeggen afgezien van algemeenheden. Maar die lengte, jongen!
wtf_ftw | 18-05-11 | 17:07
we leven in roerige tijden, dat is zeker..
Wanneer gaat de PVV eens waarmaken wat ze zeggen, en, wellicht nog erger, haar keizers geen rad voor ogen draaien?
AOW, Openbaar vervoer, JSF, de koopzondagen, terugtrekken Statenleden, meedoen met de Europeese verkiezingen. Wie gelooft deze 'laaielichters' nog?
Straks gaat de PVV nog-harder-roepen tot een boycot van Saudi Arabië om vervolgens haar leaseauto's weer vol te gooien met.
p.s. Edje, dank. Zal het verder posten ;-)
Nospan wat lul je dom
Derealist: pertinent en academisch fout. Ik typ en lul niet. Dat is 1. In begripsvorming probeer ik je tegemoet te komen, je bent het niet met mij eens. Okay, dan hebben we een punt, probeer mij te overtuigen dat de PVV haar kiezers niet in de luren legt. Ik vergeet er n.l. ook een paar. PVV heeft geen problemen met de dubbele nationaliteit voor Israelies, ondanks dat die zoveel weken per jaar weer op schietles gaan in de bezette gebieden.
De PVV vind de hoofddoek voor de moslima's onderwerp voor gruwel en kopvoddentax. De verplichte hoofddoek voor mijn orthodox joodse vrouw is onduidelijk...reken maar dat dit ook onderwerp van verlakkerij gaat worden. Is dat dom of realisme?
Ach, als je toch al fractioneel aan het bankieren bent, oh nee tweemaal want de circulatie van onze bankbiljetten als wettig betaalmiddel zonder backing van goud is ook al fractioneel bankieren. M(oney), wat dus gewoon lukraak bij geprint kan worden, moet volgens economische wetten ergens blijven want u moet uw honderdje voor dezelfde waarde in goud kunnen inwisselen (in principe, u moet er maar op vertrouwen). Daar hebben ze de hele aandelenmarkt voor verzonnen. Derhalve bestaat het fenomeen: meer economie (meer economische, westerse, gleichschaltung), want banken kunnen toch niet uitbetalen. Deze som M maakt dus geen flikker uit. Het is toch fictief geld. Het enige tastbare feit is de dreiging van een beurskrach en de ineenstorting van de economie want als dat feit zich voltrokken heeft zullen de meesten van ons dat wel voelen.
@ umaghetzeggen | 18-05-11 | 08:21
Daar zit je behoorlijk naast. Het merendeel van de economen heeft zelfs nooit wat in de euro gezien.
Edje | 18-05-11 | 16:52
Sterk! +1
Ach, W. predikt voor eigen parochie, geldt ook voor dit topic.
Ik weet niet of W. zich bewust is van de gevolgen van zijn politieke uitspraken.
Soms vermoed ik, dat hij een speelbal is van mensen, die wél weten hoe de globale wereld in elkaar steekt, en W. gewoon bijzonder naïef is.
Mij bekruipt het gevoel, dat W. een grote ramp voor de EU kan betekenen.
Eerst zorgt hij voor polarisatie tussen 'moslims' en anderen.
Nu valt hij de EU-integriteit aan.
Om in wtf_ftw complot-mode te stappen/
Wie heeft er baat bij een totaal anarchistische EU? ;)
-weggejorist-
Helemaal eens met Wilders. De Griekse regering smijt maar met geld en de rest van Europa moet financieel bijspringen. Laten ze maar 'ns flink gaan bezuinigen op de salarissen van de ambtenaren die nu in het geld zwemmen door al die financiële lekkernijen. En niet op de burgers die al genoeg hebben geleden onder de bezuinigingen van dat land.
ik wil wel een bod op een leuk eiland doen
peacemaker | 18-05-11 | 08:39
Wilders stelt : "maar de kredietbeoordeling van Griekenland staat inmiddels op de zogeheten junkbondstatus. “En een junk moet je nooit geld geven want dat zie je nooit meer terug”
Totaal misplaatste vergelijking.
Wilders stelt: "Nederlandse banken zitten nauwelijks in Griekse leningen.De gevolgen voor Nederland zullen dus meevallen als Griekenland failliet gaat."
De europesche financiele markt omvat meer dan alleen maar Nederlandes banken. Als Duitse en Franse banken, die wel geld in Griekenland hebben zitten, omvallen, zijn de problemen veel gtoter voor Europa.
Daarom zeg ik, Populistische pietpraat.
Het is precies zoals de Jager zegt: Niet zomaar geld geven, maar Griekenland failliet laten gaan of uit de Euro zetten heeft grote gevolgen voor heel europa.
edje +10 mooi man goed beargumenteerd en volkomen gelijk
Zoals we wel gewend zijn va deze gefrustreerde vogel hij kan wijzen en klagen maar zelf krijgt hij niks voor elkaar. Deze meneer kunt u toch niet serieus nemen of ben ik de enigste...
Mee eens!!!
dealertje | 18-05-11 | 20:39
Dit soort beslissingen kan de PVV ook niet in z'n eentje nemen maar heeft daarbij de steun nodig van de andere partijen. Dat geld eveneens als een lid van een andere partij deze uitspraak doet.
Wees blij dat ie nu eens niet over 'islam, voddentaks, moskeeverbod' praat maar eens iets zinnigs zegt.
Edje +10 Gelukkig nog mensen die weten waarover het gaat. Niet dat ik twijfelde , maar gewoon lekker dat iemand de tijd neemt op het op te schijven. , Wat een lap text ;-) En waar absoluut waar:-) Genoeg om een Wilders indigestie te krijgen. Al hoe wel de gemiddelde Wilder stemmer er geen reet van begrijpt.
@ horus | 18-05-11 | 21:07: Inderdaad..begrijp er geen reet van..er staat niet 1 x Griekenland in die anti-PVV spam.
Voor de rest...gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Geen cent meer voor de PVV.
@ umaghetzeggen | 18-05-11 | 20:21: Der is geloof ik al 100 miljard ingepompt. Nu moet er een 2e injectie van miljarden ingedouwd worden en met dat geld is nog geen deukje in het oppervlak gemaakt. Na hoeveel miljarden gaat het wel een probleem worden voor eurabia denk je?
@ Dirty-Harry44 | 18-05-11 | 21:34: Aanvullend : in een RTL-Z item zei men dat er op het begrotings tekort van NL van 18 miljard nog een risico staat van 200 miljard(alleen al voor NL) voor/door die 3 pauper landen. Ben benieuwd hoe ze die in NL gaan bezuinigen...denk met doorwerken tot je 190 jaar oud bent.
umaghetzeggen | 18-05-11 | 20:21
Als Griekenland blijft bedelen om geld en de EU geld blijft geven aan Griekenland terwijl ze niet met geld om kunnen gaan, gaat straks heel Europa failliet. Er moet een keer een grens getrokken worden om de rest van Europa te beschermen.
Cheezhead | 18-05-11 | 21:39
Klopt helemaal.
Natuurlijk een grens trekken en wel een hele duidelijke.
Niks geven, maar alles terugbetalen.
Maar Griekenland failliet laten gaan of uit de euro zetten zijn niet de oplossingen of mogelijkheden.
Oftewel Wilders praat volkomen onzin.
Zoals gebruikelijk constateert hij volkomen juist een probleem en komt met onwerkelijke, populistische oplossingen.
Aan alle Wildersbashers: dus jullie vinden het normaal, dat een land met een recordhoge staatsschuld waar mensen tot hun 66e of 67e moeten werken, miljarden "lenen" aan een land waar mensen 15 maandsalarissen per jaar krijgen en ze ergens rond hun 55e kunnen stoppen ? Natuurlijk zullen die Grieken het niet "leuk" vinden als het 12 maandsalarissen gaan worden en ook werken tot hun 66e maar DAT is redelijk, fatsoenlijk en normaal. Tot dat ze niet eerst zelf de schouders eronder gaan zetten geen cent lenen. Wilders heeft groot gelijk. En al die lui die tegen zijn: stelletje aso's ! met je eigen volk aller aller aller laatst. Driewerf kots.
Oftewel: geld lenen prima, maar niet voordat de Grieken de extraatjes inleveren die de bewoners van de uitlenende landen ook niet hebben. Cadeautjes van andermans geld geven is zo makkelijk zoals diverse lieden hierboven zo populistisch laten zien. Maar het is volstrekt a-sociaal. Dus...
Edje | 18-05-11 | 16:52
Ik begrijp je betoog niet helemaal, zou je een en ander, of gewoon alles nog eens uitgebreid kunnen toelichten met argumenten, veel voorbeelden en achtergronden?
Dank.
@ edje; dacht dat het over Nederland en Griekenland ging hier??? Als ik nou wat te melden heb over archeologie in Peru, kan dat dan ook hier? Heeft er ook niks mee te maken, maar dat doet er niet toe?
Geen cent meer voor de PVV!
Waarom moet ik meebetalen aan het wachtgeld voor Sharpe en de salaris van Lucassen die geen ene flikker uitspookt nu hij voor spek en bonen in de 2e kamer zit en de rechtse hobby's v.d PVV zoals b.v de financiering van een treinspoor in Israel en de beveiliging van Wilders en noem maar op..!
Ook Geert begint het nu door te krijgen, en dat werd tijd:
De eenheidsmunt is niet houdbaar:
Hij is dan ook vooral bedacht als alibi voor het vestigen en in stand houden van een door NIEMAND gekozen of gewenste politieke unie!
Beter deze zelf op te heffen dan de zaak op zijn beloop en dus NOG verder uit de hand te laten lopen ...
EU, weg ermee!
Terug naar de EEG!!!
@umaghetzeggen | 18-05-11 | 21:52 Wordt toch eens wakker, joh:
De ondergang van de euro staat al vast sinds-ie werd ingevoerd, en is door NIETS te voorkomen:
Over 5 jaar bestaat de huidige euro niet meer, en daar valt helemaal niets tegen te beginnen:
Dus Wilders heeft gelijk (maar daar is-ie wel laat mee, ik voorspel dit fiasco al vanaf het moment dat men de eenheidsmunt bedacht, als middel om de 'noodzaak' voor een politieke unie te vestigen, vèr terug in de vorige eeuw):
Beter NU de conclusie trekken en voortmodderen tot het zóver te laat is dat de ineenstorting van de euro oorlog gaat veroorzaken (in Griekenland zitten ze niet ver meer van een burgeroorlog af, en dat komt allemaal door die achterlijke idiote eenheidsmunt, die geen enkele realiteitswaarde heeft ...
@mezelf: Niet 'èn voortmodderen', maar 'dàn voortmodderen', klunzo ...
ik ben geen pvv stemmer maar hier heeft hij gelijk in. dat geld is voor Nederlandse problemen en niet voor de Grieken die er zelf een kudtzooi van hebben gemaakt.
Kijk. Onze middelmatige vetklep JKDJ is uit de kast gekomen, waarmee hij veel sympathie heeft gecreëerd. Aardige gast, inderdaad, maar echt slim is hij niet. Hij is bij gebrek aan beter minfin geworden. En CDA-er. En nu is de enige juiste conclusie: geen cent meer naar landen die eigenlijk niet eens in de Euro zouden hebben mogen komen. Geert heeft gelijk. Oggut, laat er anders maar een keer een bankje of een pensioenfonds omvallen. Tot nu toe nog niet gebeurd maar desondanks mot er nu al meer jaren worden doorgewerkt. Heel gek ... Waar is ons geld heen? Om met Margeret Thatchers te spreken (die begreep het wel): "WE WANT OUR MONEY BACK !!"
Edje | 18-05-11 | 16:52
Zit je nou een Goebelsje te doen? Met geen kennis? En denk je dat iemand dit leest, kont? Jaaa, degene die je gaat wegjoprissen omdat je off-topic bent en antisemiet. Omdat je in je kuntverhaal er dingen bijhaalt die er niks mee te maken hebben.
@ edje
goede morgen met je teksten zo groot als voetbalvelden
@ Skoda Octavia xl | 18-05-11 | 23:36: He pauper, newsflash...je betaald ook mee aan uitvreters als Halsema, alleen daarover heb ik je nog nooit gehoord..loser.
@edje een prima verhaal.
@Economen in dit topic: als wij Griekenland laten vallen, dan vallen Duitsland, Frankrijk ook. Wat denk dat er dan met Nederland gebeurt?
Ach ja en zoals zo vaak, bedankt voor de glimlach die jullie bezorgen op mijn gezicht (vooral de Pro PVV'ers)
Geert heeft zoals gewoonlijk weer gelijk. Geen enkele euro meer naar Griekenland laten de Grieken eerst maar bewijzen dat ze hun eigen broek op kunnen houden. Ergens moet je een streep trekken!
@Behaard smaalkopje, We zullen wel zien stuk orakel van niks! Ga in het hok van de wereldondergangvoorspellers 2012 en zo. En Neem Alph Bolkenstein mee aub. Dat er nog steeds mensen zijn de in omkeerbaarheid van de EU geloven Niet behept met besef in welke wereld ze leven. Plempen jullie maar hier je ongenoegen. Luistert toch niemand naar. Je leiders zowiezo niet. Nou vooruit.... spring op de barricade morgen dan?Doe in godsnaam wat. Protesteren in Den Haag met een bord of zo Of ga je weer braaf met de boterhammen van moeders naar je kantoortje of werkplaats je lekker boos zitten maken, over jou zuurverdiende....... Bankgaranties aan de Grieken????.
Tjeez nog nooit zoveel onzin achter elkaar gezien. Terwijl het onderliggende probleem toch redelijk goed uit te leggen is:
1. Op voorspraak van zwakke landen als Frankrijk zijn nog zwakkere landen als Griekenland onze monetaire unie binnengehaald. Frankrijk vond dat fijn, want was zo niet meer het zwakste jongetje van de klas.
2. Daarbij loog Griekenland ook nog eens over zijn begroting, die nog veel slechter was dan in de boeken vermeld
3. Toen Griekenland eenmaal in de monetaire unie was begon het haar nieuwe status te gebruiken om nog véél meer te lenen. Europese banken bleven afstorten omdat ze een hoge rente ontvingen en de notie bestond dat een land in de euro-unie niet failliet zou kunnen gaan
4. Het faillissement van Amerikaanse banken brengt de internationale economie op het randje van de afgrond
5. De economie van Griekenland knalt nog verder in elkaar en het land dreigt nu toch daadwerkelijk failliet te gaan
6. Maar dat kan helemaal niet meer. Als dat gebeurt kunnen grote Europese banken en pensioenfondsen namelijk fluiten naar terugbetaling van hun enorme leningen - wat effectief betekent dat ook zij failliet zullen gaan.
7. Met het faillissement van deze hoekstenen van onze economie storten we met zijn allen in een crisis waar de vorige waarschijnlijk volledig bij verbleekt
8. En dus probeert Europa met pappen en nathouden (lees: het betalen van de rentes van de diverse betrokken banken en andere monetaire instellingen) Griekenland op de been te houden tot het land uiteindelijk weer op eigen benen kan staan. Dat kan nog jaren duren, en is dus geen aanlokkelijk idee. Het alternatief - een volledig faillissement van geheel Europa - is echter een nog aanzienlijk minder aantrekkelijk scenario.
En daarom lult Wilders dus zo uit zijn domme dikke nek. Vragen?
Oja enne...
★★★
@Donald Dick. Redelijk bij de waarheid ;-)
@horus | 19-05-11 | 07:57 Leeghoofdig en totaal argumentloos gekwaak en kwaadaardig doch amechtig gereutel van een typische eeuwige zwitsal die iets niet kan verkroppen ... en daarenboven óók nog niets begrijpt van wat er eigenlijk staat in "Donald Dick | 19-05-11 | 07:59" ... :-E
"Dat er nog steeds mensen zijn de in omkeerbaarheid van de EU geloven" ...
Tsjááá, er waren in 1929 ook heel veel mensen die niet in de naderende beurskrach geloofden ... en er waren in 1939 ook heel veel mensen die niet in een komende oorlog geloofden die 'orakels' zoals ik, d.w.z. alle mensen mensen met enig gezond nuchter verstand, voortdurend voorspelden ... tot het te laat was ...
Dus voeg u bij de breinzwakke lemmingen die je in de geschiedenis zijn voorgegaan ... de schrale troost is dat je allerminst alleen zult zijn ... :-E
De euro, waarde Ignorantius, is een bedenksel ... eentje waarbij niet gezond economisch inzicht de doorslag heeft gegeven (want dan waren de PIIGS nimmer tot de EMU toegelaten), maar een bepaald POLITIEK motief: De keiharde wens namelijk om een politieke unie AF te dwingen (de eenheidsmunt is het enige alibi voor die politieke unie):
Maar als de GROTE financier van die euro, degene die deze onvermijdelijke leegzuigerij voor het grootste deel moet betalen, Duitsland, op zeker moment in de zeer nabije toekomst het 'NEIN' uitspreekt dat nu al 2 jaar in de lucht hangt ... dan zul jij eens zien hoe RAP het voorbij kan zijn met die euro:
Als de Duitsers hun handen aftrekken van dit inmiddels definitief kansloze experiment, dan is het VORBEI: wèg euro!
En zo hoort het ook, want het kreng is de steen des aanstoots die de Europese samenwerking VOLLEDIG kan ontwrichten ... tot er zelfs nog minder van overblijft dan voorheen de EEG ...
Dus, terwijl jij tracht tot inkeer te komen en wij op de Duitsers wachten om de stekker eruit te trekken, heb ik maar één advies (dat overigens steeds meer economen van me lijken over te nemen, al waren er ook, zoals Martien van Winden in 'Europa 2010 - De Pensioenbom' d.d. 1998, die het al véél eerder zagen):
EU, wèg ermee!
Terug naar de EEG!!!
@wtf_ftw:
-
Je ellenlange bash stukje ga ik niets eens proberen te lezen. Laat staan inhoudelijk op reageren. De domste mensen zijn vaak degene die de wederpartij dom gaan noemen als ze zich gekrenkt voelen of geen raad weten. Vluchtig doorgekeken lijken je reacties vooral voort te vloeien uit een hoge frustatie (wanneer je om de oren geslagen wordt met iets waar je zelf graag mee slaat: de aluhoed. Dit heet nou een spiegel voorhouden, moeilijk hè?) en een contact sociale beperking. En verder nog geheel een prettige middag gewenst natuurlijk. :)