Mark Rutte heeft vandaag de relatie met PVV-leider Geert Wilders op scherp gezet. Volgens de gedoogpremier kent de geperoxideerde opperbevelhebber de regels voor de Nederlandse rijksbegroting niet. Dat zei Rutte naar aanleiding van het debat van gisteren over miljardenleningen aan Griekenland. Wilders stelde dat als Griekenland het geld niet terugbetaalt, het kabinet dan niet bij hem aan moet kloppen voor steun voor nieuwe bezuinigingen. "Eén van de legere frases van de heer Wilders", zei Rutte vanmiddag na de ministerraad.
Volgens Rutte vallen noodleningen aan banken en landen "buiten het kader", wat betekent dat er geen bezuinigingen tegenover hoeven te staan als de lening niet wordt afgelost. Wel zal de staatsschuld erdoor oplopen.
Of de clash van gisteren nog politieke consequenties heeft, valt te betwijfelen. De minister-president kijkt verder relaxed terug op het stevige debat. Hij had Wilders vanmorgen nog even gesproken. Rutte noch de PVV-leider was geschrokken van de harde toon.
"Die is geen doel op zichzelf, maar ik ben een parlementair politicus. Het debat heeft alleen zin als je in alle scherpte tegenstellingen vaststelt", zei Rutte. "We zijn het over heel veel onderwerpen niet eens. Als je Vlaanderen voorbij bent, zijn we het oneens. Maar de onderlinge verhoudingen zijn goed, er is geen irritatie. Politiek is een stevig vak, daar hoort ook bij dat je elkaar af en toe stevig de nieren proeft."
Reacties
Nou, Wilders zuigt anders hard genoeg ;)
"elkaar af en toe stevig de nieren proeft"
*Gezegde en betekenis niet kennen doet*
Alsof harde discussies betekent dat een samenwerking gelijk uit de weg moet worden gegaan. Met je vrienden heb je toch ook wel eens onenigheid en harde discussies.
@J.Geerdink: dank voor deze bijbelse wijsheid.... had ik van u kunnen verw88
http://www.onzetaal.nl/advies/denierenproeven.php
hoe haal Charley Condoom (Rutte) het in zijn bolle hersens om Griekelands pensioenstelsel in stand te houden van Nederlands belastinggeld
'elkaar af en toe stevig de nieren proeft'
lolwat :')
Kunnen wij de Griekse mentaliteit niet overnemen?
*belastingformulier in open haard werpt*
Hehe, nedelandse schulden lopen op om de griekse af te betalen. Goede zaak, die EU....
in ieder geval voor ambtenaren en werkgevers. Niemand die er meer doorheen ziet waar al die subsidies, belastingvrijstellingen, belachelijke salarissen en bonussen etc. heen gaan, en de verantwoordelijkheid voor alles kan altijd doorgeschoven worden.
Noodleningen vallen "buiten het kader". Zo zo en het Nederlandse volk laten jullie wel jaren en jaren zweten om die bezuiniging van een luttele 18 mrd te financieren. Onze oudjes moeten zelfs doorwerken tot 67 jaar en dat terwijl het deel van de beroepsbevolking dat in de buurt van die leeftijd komt, nagenoeg nihil is. Het erge aan dit is dat een stel griekse oplichters nu gewoon wel met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, zonder dat er enige consequentie aan hangt voor ze! Bah, Rutte je stelt me ernstig teleur, maar ja ik heb dan ook niet op jou gestemd maar op Geert! Ik heb nog stteds dat zinnetje "eigen volk eerst" in mijn hoofd!
En nu?
Dus we schuiven de Griekse schulden door naar latere generatie's.
Nou Rutte, je laat je nu wel van je meest 'socialistische' kant zien met je Sinterklaas gedrag. Je lijkt Den Uyl wel.
Vier miljard Euro moet opgehoest worden door vier miljoen productievelingen dus betaald Henk Duizend Euro en Ingrid betaalt ook Duizend Euro.
Je kan lullen wat je wil, maar Wilders is een baasje, heur. Ik geef Rutte weinig kans... Geert trekt zo de stekker eruit. En dan is het: dag Rutte!
Ik ben helaas werkeloos geworden, en als ik het zo allemaal om me heen ziet, krijg ik door dit soort bericht gevingen echt geen zin om harder naar werk te zoeken, nee ik heb het ook goed zo, blijf verlopig nog wel ff thuis, ga me echt niet de peluris werken voor een ander zijn schuld af te betalen. dikke vette doeiiiii
Rutte draait nu nog harder dan WouterT Bos.
Jarenlang was de VVD tegen het geven van gratis steun aan het frauderende Griekenland en nu betalen wij hun pensioenen, bonussen, 16e maanden, zwembaden en ander ongein.
VVD door de plee er mee.
@A. De Bree | 20-05-11 | 16:54
Heb niet voor niets lang geleden mijn lidmaatschap vd VVD opgezegd.
De VVD heeft gewoon even 360 graden gedraaid. Een draai die zelfs de PVV niet zou durven te maken (tot op heden). Een draai die de toekomstige generatie (ik dus!) mag gaan ophoesten en waarschijnlijk mijn kinderen ook. De VVD bewijst niets anders dan een pvda 2.0 te zijn. Benieuwd hoe Insure er nu zo'n draai aan kan geven dat het toch allemaal Geert Wilders zijn schuld is. Face it, de VVD blijkt net zo onbetrouwbaar als alle Linkse partijen in Den Haag. Dan heb ik toch liever nog de PVV. De armoede viert hoogtij in politiek Den Haag.
Hoe simpel denk je dat we zijn, meneer Rutte.
Als je staatsschuld teveel stijgt moet er meer aan aflossing betaald worden, dus blijft er minder over om te besteden, dus moet er bezuinigd worden op de andere uitgaven.
Is Mark bij de socialisten in de leer gegaan? Niet Geert is zijn leermeester, maar Job.
Denk dat het tijd wordt voor een landelijke staking!
Te gek voor woorden om terwijl wij de broekriem aanhalen, die Grieken vetgemest worden.
Geen cent meer naar de Grieken!
En ook die andere miskleun landen moeten het zelf maar uitzoeken.
EU heeft gefaald.
Beter nu opblazen als straks failliet.
Herinner me een referendum waar een zekere J.P.Balkenende scheit aan had en ons verraden heeft aan die EU.
Nederland is nu grootfinancier zonder stemrecht in verhouding tot de bijdrage...
VVD fuck you!
@ Indoneesje | 20-05-11 | 17:10:
Wijsneus... als je 360 graden draait kijk je weer dezelfde kant op.
Het enige wat Rutte heeft aangetoond is dat hij een linkse denker is en we weten allemaal wat daar de oorzaak van is.
Inderdaad, een psychische stoornis.
A. De Bree: ok, dan 180 graden de andere kant op. Nu tevreden? Het maakt niks uit. Rutte en de gehele VVD is gewoon net zo'n regenten partij geworden als de pvda. Goed dat ik ook niet op ze gestemd heb.
"..Wel zal de staatsschuld erdoor oplopen." Yups en wie mag dat dan weer betalen meneer Rutte?
Super, de leiders van de 2 ultrarechtse aso-partijen hebben bonje.
Met een beetje geluk, escaleert het.
Goed begin van het weekend wat mij betreft.
LOL
@ Indoneesje
Je hebt het nu zo erg uitgelokt dat je natuurlijk nu een reactie krijgt. Als ik hetzelfde had gedaan als jij was ik allang geband. Pure uitlokking om weer een reactie te krijgen, waar jij weer over heen kan vallen. Puur om een fittie voor elkaar te krijgen. Sneu. -1.
Verder heb ik ook elke keer de SP genoemd in die betogen. Dus dan had je dat er ook bij mochten vermelden, maar als jij mij het liefst in de anti PVV hoek zie dan mag je dat zien. Dan is dat je eigen waarheid.
Ik concludeer dat WIlders zijn feiten niet voor elkaar heeft en gewoon wat schreeuwt. Bijzonder triest dat Wilders al tig jaar in Den Haag zit en niet eens de begrotingsregels kent. Alhoewel. Hij kent waarschijnlijk wel de begrotingsregels maar hij wil hier natuurlijk gewoon weer een mediaspelletje van maken om weer bij de Hond in de + te komen staan.
Want daar gaat deze hele fittie natuurlijk om. Wilders weet heus wel dat als hij echt verantwoordelijkheid had gehad dat het geld naar Griekenland was gegaan. Nu komt er weer een heel mediacircus over heen en wint de PVV tijdelijk weer wat zetels.
Onverantwoordelijk dus. En voordat Indoneesje gaat huilen. Dat geldt niet alleen voor de PVV maar ook voor de SP. Raus met die populisten. Ik ken nog geen enkel land waar populisten een waardig bijdrage hebben geleverd aan het landsbestuur. Misschien Denemarken, maar die doen in feite net zo simpel werk als de PVV in Nederland.
Gedogen kan je ook over laten aan de gemiddelde SN reaguurder. Dat is gewoon een akkoordje in elkaar zetten en dan alles wat je niet zint op andere afschuiven en alles wat je wel zint voor je zelf opeisen.
Balen voor de oppositie, balen voor D66. Dus ALLE reden om vooruit te gaan :-) Een keer van mening verschillen = perfect in een goed huwelijk :-)
@netjunk: landverraders gaan een heel slecht weekend tegenmoet. Het gaat niet escaleren want beide partijen gaan doen wat het beste is voor dit land. Jammer he ? Dat jouw weekend vergald is omdat dit kabinet blijft zitten is dikke lol. Nu jij weer......
Men betaalt overal aan mee, als Nederlandse belastingbetaler. Maar hier in Nederland vallen steeds meer banen weg en ik zie er weinig of niets voor terugkomen. Alles vertrekt ook hier naar het buitenland en wij moeten hier overal op bezuinigen. Sorrie de vorigen regering heeft het dusdaning verkloot, maar deze regering bakt er ook niets van.
Wel of niet tegen steun,
Tegen worden voor dom en kortzichtig uitgemaakt.
Maar voorstanders; denken jullie echt het geld ooit terug te krijgen? Al is het tegen 0% over 100 jaar dan nog niet. Om terug te betalen zal er eerst iets over moeten zijn,maar een begroting met overschot is de Grieken nog nooit gelukt.
En het privatiseren van staatseigendommen, waarop veel teruggave op gebaseerd is zie ik ook niet gebeuren. Als je ziet hoe de balans van die bedrijven is met hun personeel en arbeidsvoorwaarden zal zich niemand zich hieraan wagen. En is er het duidelijk voor hoeveel de Nederlandse banken en pensioenfondsen in Griekenland hebben uitstaan? Duitsland heeft buiten de staatssteun voor 10 miljard uitstaan. Lijkt me dan ook dat wij voor veel minder de boot ingaan. Dan kunnen we beter het verlies nemen en de steun hierin steken.
Gaat het uiteindelijk om financiele steun of zijn ze gewoon bang voor de politieke gevolgen? Denk dat deze veel groter zullen zijn dan de financiele.
Tutanchamon | 20-05-11 | 18:10
Iets zegt me dat Netjunk geen verschil ziet tussen weekend en doordeweeks.... Weekend is alleen voor werkende mensen.
Ik las vanochtend iets op teletekst waar ik niets van begreep. Rutte had het over een goed politicus dat is Wilders dus niet want " een goed politicus moet de peilingen van het volk naast zich neer kunnen leggen" Wat ik altijd al wist maar niet wou geloven is toch waar wij zijn enkel stemvolk voor de rest muil houden en zoet gaan slapen.
@ insure: zit je nu ook hier weer andermans miljarden weg te smijten ? Je leert het werkelijk nooit he ? Onze staatsschuld was er zonder de PVV. Dat de crisis Nederland zou overslaan (PVDA= Bos zei dat) was bullshit. Dus crisis is OOK al weer niet de schuld van de PVV. De recordhoge staatsschuld onder minister van financiën = Bos........... niet de schuld van Wilders dus. Dat de ABN kon doorgaan met topbonussen NADAT bos miljarden belastinggeld had weggegeven (hij had topbonussen KUNNEN & MOETEN stoppen) = PVDA dus niet PVV. Je weet verdomme goed dat de miljarden van mensen die moeten werken van mensen die 66 moeten een volstrekt a-sociaal gebaar is naar mensen die tot 53 moeten. Je het het nooit over de miljarden belasting ontduiking van die Grieken, nooit over die 16e maanden. nooit over die debiele bonussen en onhoudbare aantallen ambtenaren daar. Waar heeft de normale fatsoenlijke belastingbetaler dat aan verdiend ? Waarom verdedig je Grieken die massaal belasting ontduiken, met 53 met pensioen kunnen en waanzinnige bonussen krijgen ? Waarom die middelvinger naar elke gezonde Nederlandse belastingbetaler die dit dan maar even moet ophoesten ? Waarom predik jij maandenlang eigen volk laatst ? Geef nu eens een fatsoenlijk onderbouwd antwoorden ipv je populistische onderbuik dooddoeners en je "eigen volk laatst" middelvingers. Nooit een kritisch woord naar mensen die zichzelf verrijken. Nooit een kritisch woord naar mensen die fatsoenlijke Nederlanders tekort doen. Ik onderbouw het van A tot Z en blijf dit met plezier en zonder enige moeite doen; je bent zelf een populistische landverrader met als ziekelijke levensmotto: "eigen volk laatst". Om op te kotsen. Ik scheld niet ! Ik benoem en onderbouw het ! Minderwaardig mens dat je bent !
@ heracles: + 100
Maar wij zin wel zo sociaal om het feest van enge populisten niet ver verpesten he ;-) Is toch enig niveau voor nodig. maar ;-) Fijn weekend dude,
@Tutanchamon | 20-05-11 | 18:36
"Waarom die middelvinger naar elke gezonde Nederlandse belastingbetaler die dit dan maar even moet ophoesten ?"
Wellicht omdat @insure 's morgens in zijn bed ligt te ruften terwijl wij op weg naar ons werk zijn? Tot we er bij neervallen?
*Krijgt 600 euri aan belastingcentjes terug.
**Weekje extra boekt.
@tango | 20-05-11 | 18:46
Opmerkelijk dat je geld terugkrijgt. Gefeliciteerd. Weekje extra? Griekenland?
@Parideae;
Mensen als Insure vinden het volstrekt normaal dat Nederlanders tot hun 84e komt liggen zodat Grieken op hun 53e kunnen gaan rusten. Dus inderdaad: jij je doodwerken als cadeau voor anderen. En. Dit heeft een naam. Socialisme. Stem PVDA en je weet dat je ouders na hun 70e niet meer onder een douche kunnen morgen maar dat profiteurs elders het ietsje beter hebben, belasting kunnen ontduiken en bonus op bonus krijgen. Eigen volk overtuigend laatst. Middelvinger naar gehandicapten en zieken. Stem Insure. Wal- gel- lijk. 6werf kots.
tot hun 84e -doorwerken terwijl de insure's op hun bed liggen-
@Tutanchamon | 20-05-11 | 18:59
En er zijn dure adviseurs (op kosten van de belastingbetaler) die onderzoeken waarom de burger weinig met de politiek heeft.
@parida
Nep socialisten krijgen daar een hard houtje van. Wij zijn wel zo sociaal om dat soort untermenschen in die waan te laten? Wij zijn niet NOG lager dan de Marcel van Dams toch ?????????
"Hij had Wilders vanmorgen nog even gesproken. Rutte noch de PVV-leider was geschrokken van de harde toon."
Oftewel: Just for the show.
Mark: Zeg Geert, doen we vandaag alsof we heel boos worden op elkaar?
Gisteren ging het zo lekker, er wordt weer gespeculeerd. Dan is het net alsof we bijna een crisis hebben, ondertussen verdelen we de bezuinigen onder de zorg. Niemand die het dan erg vindt, want er moet tenslotte geregeerd worden.
Geert: Nee, Mark doe maar niet. Ik moet dit weekend naar Israel en Griekenland is toch een bondgenoot als het tegen Turkije gaat. Aangezien ik dit weekend weer fel tekeer ga tegen Turkije, doe ik het op zijn Grieks als je het niet erg vindt.
Conclusie: Glas,plas en alles blijft zoals het was.
Oh gelukkig, alleen onze staatsschuld loopt er maar van op als het misgaat met Griekenland, zeg maar gewoon de staatsschuld loopt op. Jammer dat we vanwege Europesche regels de staatsschuld ook weer omlaag moeten krijgen, en we dus weer meer moeten bezuinigen.
Iedereen klaagt over de bezuinigingen terwijl het kwaad nu geschiedt, en niet voor de eerste keer. Bij de noodleningen aan de banken is ook royaal met ons belastinggeld gestrooid, hier komt in het geval van ABN AMRO ook lang niet alles terug.
We hebben Griekenland in 2000 gevraagd of ze mee wilden doen en dat geeft verplichtingen. We wisten dat het mis zou gaan. Als je iemand bij de club haalt, moet je ze in eerste instantie helpen.Natuurlijk is er niets mis met hulp aan Griekenland. Laten we het als goed bedoelde ontwikkelingshulp beschouwen..Wie zegt dat Nederland niet in een situatie kan komen waarin voor hulp bij andere EU-landen moet worden aangeklopt? Ook wij moeten het lenen.Omdat Nederland altijd zo zuinig was kunnen we als land geld lenen tegen een kleine 1%. Dat lenen we aan Griekenland tegen 5% en /voila/ we zouden een dief van onze portemonnee zijn als we niet mee zouden doen.Banken in Europa leken wel te profiteren van de miljardenlening voor Griekenland. Dit is de sector die het eerst profiteert van een Grieks steunplan.De meeste Westerlingen zijn het er inmiddels wel over eens dat het huidige financiële systeem corrupt is, en dat bankiers en andere financiële topmannen van nature net zo corrupt zijn als veel politici.Griekenland zit in een vicieuze cirkel van veel schuld, dus meer en hogere rentelasten en dus meer schuld etc. Griekenland wordt door corrupte linkse politici die hun land jaren lang hebben geplunderd naar de knoppen geholpen, maar dit wordt allemaal door onze linkse pro-Europa vrienden met de mantel der liefde bedekt en niet als een tragedie gezien…Ik ben echt voor internationale samenwerking, prima om de Griekse bevolking (niet de linkse elite daar!) te helpen, enz., enz. Gewone burgers weten dat deze pot met geld door de bij het IMF aangesloten landen,waaronder de Europese lidstaten zal moeten worden gevuld.Piramide? Hoe? Via leningen natuurlijk. Ook van de Amerikanen. Zo worden burgers drievoudig gepakt. Eerst via bezuinigingen, dan via meer staatschuld in plaats van minder en vervolgens via het IMF. Dat is een regelrechte schande.En Griekenland is niet het enige EU-zorgenkindje. Portugal, Spanje, Ierland, Italië,Hongarije,maar ook Belgie……
@IJstengel.... Wouter had na 1 dag 5 miljard van jouw en mijn geld klaarstaan. maar hij stelde geen enkele eis mbt bonussen (zijn toekomstige vriendjes). Had hij makkelijk kunnen doen maar deze socialist deed het niet. Na 9 maanden kreeg jij als burger een sloopregeling. Dat is de PVDA. Gevolg; de bankiers onder de staat kregen hun bonussen en de burger kreeg niets. Dat is de PVDA. Eigen volk laatst. Keer op keer op keer. IJsland is niet de PVV. De crisis is niet de PVV. Tot recordhoge oplopende staatsschuld is niet de PVV. 90% allochtonen bij opsporing verzocht, in criminaliteit en bij uitkeringen is niet PVV. De gevestigde partijen hebben ons tot hier gebracht. "Beloon" diegenen die ons tot hier gebracht hebben en niet de andersdenken de van de laatste 2 jaar die het leuker en fijner willen maken. Ook dat is sociaal gedrag.
@tango | 20-05-11 | 18:46 :Dat is een sigaar uit eigen doos....
Wilders heeft volledig gelijk als hij zegt dat Rutte de belangen van de Nederlandse kiezer verkwanselt. Het zijn miljarden aan belastinggeld die Mark Rutte en de zijnen in een bodemloze put willen gooien. Die we nooit meer terug zien. De belastingbetaler zegt: "geef mijn geld niet aan een schurkenstaat die de boel beliegt en bedriegt, dat geld zien we nooit meer terug". Rutte zegt: "lieve kiezertjes, jullie begrijpen er helemaal niks van, ik trek me niets van jullie aan, kom maar hier met jullie zuurverdiende geld, dan zorg ik wel dat het in Griekenland terecht komt". Het gaat hier om duizenden euro's per Nederlander die voor ons gespendeerd worden. Miljarden die wij hier in Nederland moeten bezuinigen op defensie, de zorg en onderwijs. Mensen raken hun baan kwijt of lopen met vierentwintiguursluiers om in verzorgingscentra, omdat Rutte wel wat beters te doen heeft met ons geld. Nederland vaart absoluut niet wel bij de EU. Het kost ons alleen maar miljarden, waar we in verhouding nagenoeg niets voor terug krijgen. We betalen het meest en hebben het minste te zeggen. Het idee van de EU was goed, de uitvoering had niet harder kunnen falen. Laat maar als een kaartenhuis in elkaar storten, die hele EU met al haar regeltjes. Wij rapen ons boeltje wel weer bij elkaar en gaan zelfstandig verder. Zonder overkoepelende macht die ons vertelt wie wij ons land binnen moeten laten en hoe krom de komkommers in onze supermarkten moeten zijn. Daar zijn we sterk genoeg voor
@Insure, @alle reaguurders,
Is er hier iemand die Insure even heel hard op zijn geleerde bek kan slaan? Rot op met je afgetrokken berichten van je! Bah!
L.S.
De persoonlijke aanval op Wilders is begonnen. De geperoxydeerde enz enz...
Nou ja zullen we Rutte de pokdalige premier gaan noemen?
L.S.
Wilders heeft vokomen gelijk. Het stelletje rapalje dat Den Haag heeft verzuimd tijdens de credietcrisis het graaiersgajes en bankiers in de boeien te slaan en te berechten. Zo'n flapdrol als Wellink liet alles op zijn beloop. Balkie, Bos, Lodewijk de W, Jongerius, Kok, de vakbonden hebben alles toegejuicht en nog verdedigd ook. Bonussen stonden juruidisch vast! Tuig. Onze pensieoen en spaarcentjes ook. Miljarden van ons geld gingen naar het graaiersgilde. Onderwijl namen de wachtenden bij de voedselbanken toe. Nu blijkt dat deze regering , inclusief de PVV, met hetzelfde SAP overgoten is als het vorige kabinet. Niemand doet iets niemand grijpt in. Het ons volk weer miljarden kosten. Het gaat maar door. Belazerd worden we van alle kanten. De vakbonden voorop.
@ Twente 112
PFFFT. Omdat ik een andere mening heb.
@ Paridae
Ik studeer. Al mijn studiepunten dit jaar nog gehaald. Ik kan genoeg PVV'ers onderhouden straks als die met pensioen zijn. Weer een grote aanval op niets af.
@ Tut
Nee hoor lieverd. Ik verdedig juist de belangen van de Nederlandse belastingbetaler. AOW op 65 houden. Niets aan zorgkosten doen, de banken laten klappen, verzorgingstaat niet hervormen. Griekenland laten vallen met risico van het domino effect.
Geen normaal mens die dit gelooft en geen enkele econoom die dit onderbouwt. Dat dit kan. Desondanks wordt ik hier met geweld bedreigd. Ben ik een minderwaardig mens.
Zelfs de premier zegt het. De leider van de grootste partij. Als het aan de PVV'ers en aan u ligt dan hoesten we straks 90 of 100 miljard op. Kom op zeg? Geloof je het nu zelf? Niets aan zorg kosten doen? Banken met enorm veel werkgelegenheid willen laten klappen. Een heel land willen laten klappen.
Verder ben ik hier inderdaad snel weg. Ik heb er genoeg van dat ik puur voor mijn vrijheid van meningsuiting hier een minderwaardig mens wordt genoemd. Dat er op wordt geroepen om mij op mijn bek te slaan. Belachelijk.
Je kan veel van mij zeggen, maar ik zet mensen niet weg als fascisten. IK roep niet op tot geweld en er is hier nog helemaal niemand door mij bedreigd. Echt belachelijk.
Twente_112 | 20-05-11 | 20:58
Lees jij zijn plempsels dan?
Er zijn een aantal reaguurders die ik stelselmatig altijd negeer.
Insure is er een van.
@ Tut
Verder klopt er weinig van je verhaal
1.) Rutte zegt dat het BUITEN het kader valt. Daar gaat het artikel over. Dus het gaat niet of van het begrotingstekort
2.) Als we Griekenland laten vallen kost het ons nog veel meer. Genoeg economen die je dat vertellen.
3.) Uit de Eurozone gooien en uit de EU gooien gaat juridisch niet zo makkelijk. En het is een doodsteek voor de financiële markten. DE voorstellen van de PVV zijn onhaalbaar.
4.) Ik duld geen enkele bedreiging en ook niet die van Twente en van jou. Best dat je het mij oneens bent, maar dat je je laat verlagen door pure bedreiging en belediging is bizar.
5.) Verder roep ik niet raars. Een belangrijke minderheid van de kiezers is voor hulp. Mensen in de 2e kamer zijn er voor. Talloze economen. Zijn dat allemaal maar idioten?
Tutanchamon | 20-05-11 | 18:36
Nog meer onzin.
1.) Kabinet Balkenende 4 was een coalitie. DE PVDA kan dat NIET eens alleen hebben gedaan.
2.) Ik geef de PVV ook niet de schuld van de staatsschuld
3.) Wat was uw optie dan? De banken laten vallen? Dan hadden we een begrotingstekort gehad van een miljard of 80 denk ik.
4.) Waarom zou ik tegen Nederland zijn? De PVV'ers zijn vooral tegen Nederland. Door onhaalbaar economisch beleid te steunen. Niet hervormen, geen banken redden, geen landen redden. Het KAN niet.
Het wordt niet voor niets gedaan door de regering. Maar u zult het vast achter u nickname( scheldend, beledigend en tierend) beter weten dan Jan Kees de Jager. Een geweldige minister van financiën.
Nee hoor. IK heb het heel goed voor met Nederland. Populisme brengt Nederland alleen maar rampspoed. Daar ageer ik tegen en de peilingen zijn me daar heel dankbaar voor. Dit kabinet staat virtueel al lekker in min.
En met veel plezier: Lever ik mijn account in. Genoeg van de bedreigingen. Genoeg van de op de persoon gerichte aanvallen. Het overduidelijke bewijs dat VVD en PVV aanhangers niet tegen afwijkende meningen kunnen.
@insure:
Strooi maar met anonieme economen. WAAROM mogen we geen voorwaarden aan Griekenland stellen: iedereen ook netjes werken tot 66, keihard optreden tegen belastingontduiking, ambtenaren terugbrengen tot Europees niveau en abnormale bonussen afschaffen, als sociaal gebaar naar de Nederlandse belasting betaler, die ook hartstikke rood staat (recordhoge staatsschuld onder Bos als minister van financiën). Ik zal je voor de 80e keer vragen: waarom eigen volk laatst ? Waarom moeten hardwerkende Nederlanders die tot hun 67 moeten werken zwoegen voor mensen die met hun 53 kunne stoppen ? Geef nu eens 1 keer een antwoord waar de PVDA, GL, SP en D66 stemmer ook mee kunnen leven. Dus onze ouderen en bejaarden NOG minder onder de douche maar wel massaal frauderende Grieken helpen. Leg het nu eens 1 keer uit ! WAAROM gaat het ons meer kosten ? En zelfs ALS het ons meer gaat kosten, waarom is dit dan niet de juiste keuze ? Hufterig gedrag belonen ? Is dat het motto van Insure ? Leg het ons eens uit want tot op heden ben je puur populistisch en on-onderbouwd bezig. Je roept maar wat na. Leg het eens precies uit. Waarom moet ik werken tot mijn 67, 68 of 69e zodat iemand die op zijn 53e kan stoppen fijn kan blijven leven. Waarom geen eisen stellen daar ? Talloze economen, mensen in de 2e kamer............ heb je zelf ooit eens leren nadenken ? Onderbouw het eens. Leg het eens uit zodat IEDEREEN het snapt. Jij bent heel goed in 1 ding: smijten met andermans miljarden. Naïef, populistisch en dom. De PVDA droomt van quasi socialistische aanhang maar ondertussen naai je elke fatsoenlijke Nederlander. En dat weet je donders goed. Minderwaardig mens dat je daar bent !
Ik wil je nog wel even op je zwakzinnige eigen niveau bedienen:
1. Doet niet terzake. Doet niets af aan mijn onderbouwing.
2. Praat maar na. Blablabla. Onderbouw zelf eens ? Deed ik ook.
3. Ik heb het niet over uitgooien mafkees, maar aan voorwaarden stellen. Lees je wel eens iets ? Denk je zelf ooit eens na ?
4. Waar staat mijn bedreiging ? Waar bedreigde ik ? Onderbouw eens ! Kun je niet ! Hoe noem je iemand die onterecht beschuldigt ? Minderwaardig mens.
5. Nogmaals. Waarom moeten mensen die tot hun 67e moeten werken, kromliggen voor mensen die met hun 53e kunnen stoppen. Van sociaal gedrag heb jij aantoonbaar nog nooit iets meegekregen. Mensen als Marcel van Dam (PVDA) hebben een woord voor mensen als jij; minderwaardig. Zelf zou ik je volstrekt a-sociaal noemen. Ik onderbouw het voor de zoveelste keer. Geen schelden. Gewoon benoemen.
Gek mens. Ga koken ! Mensen met een IQ onder de 80 zouden geen stemrecht mogen hebben omdat ze de fatsoenlijke maatschappij aantoonbare overlast en schade berokkenen. Driewerf kots.
Leuk geroepen van Rutte, maar als er WEL extra bezuinigd moet worden omdat men constateert dat de staatsschuld is toegenomen; door o.a. extra noodleningen aan landen.
Dan hoef je blijkbaar niet bij Wilder aan te kloppen.
Al met al komt het allemaal uit hetzelfde potje. Hervormen noemen ze dat.
Heel fijn. Dus onze kinderen kunnen straks kromliggen hiervoor. Hee Mark, bedankt he! Mooie lutser!
Nou kreeg je toendertijd ook niet zoveel huiswerk op het vmbo. Kan hij niks aan doen.
VVD heb Nederland wel lekker snel naar de klootten of heb rute al een beteren baan gezien in euro zone .
Mark hoef je hier niet voor bedanken hoor maar de VVD tokkies die er op hebben gestemd hebe
@Tutanchamon | 20-05-11 | 21:47
Iemand een gek mens, asociaal, minderwaardig, dom of mafkees noemen vind ik toch niet helemaal een voorbeeld van "geen schelden". Tot nu toe is Insure degene die zijn punten beter onderbouwt, of je het er mee eens bent of niet. Verder snap ik niet helemaal waarom je hem populistisch noemt. Populistisch komt neer op roepen wat het volk wil terwijl een andere aanpak misschien beter is voor het land (niet alle burgers zijn deskundig), wat hij doet is het tegenovergestelde.
Allemachtig. Ik schaam me kapot als Nederlander, dat er lui zijn zoals tutanchamon en twente die dezelfde nationaliteit hebben. Die zich niet in de zaak verdiept hebben, toch luidkeels hun mening verkondigen en bij een weerwoord over elkaar tuimelen om met fysiek geweld te dreigen. Die lappen tekst schrijven als reactie op een goed onderbouwd stuk van Insure waarin ze laatstgenoemde voor vanalles en nog wat beledigen. Niet-universitair geschoolde burgers hebben vaak moeite met het bekijken van alle facetten bij complexe problemen. Ze horen vanuit professionele hoek, politiek of wetenschappelijk, een klein deel van het probleem en vormen hun mening naargelang hierop. Dit zal altijd wel blijven voorkomen en ik heb hier zelf geen enkel probleem mee. Maar dat mensen die zich er wel in hebben verdiept worden beledigd, uitgescholden en bedreigd slaat werkelijk alles. Ik hoop dan ook dat je snel volwassen wordt en leert begrijpen dat mensen met een andere mening niet 'minderwaardig' zijn.
@TUT TUT TUT Tutanchamon heeft on topic echt een fittie! Man wat kan jij blaten en schelden. en @Twente is echt hilarisch. Ik heb dat stuk Wilders en Rutte live gezien. Kreeg een gevoel van ... leuk toneelstukje voor het volk. (want laten we eerlijk zijn die garanties gaan er gewoon komen hoor). De regering moet het natuurlijk wel goed verkopen aan de steeds meer morrende burgers. En vervolgens met de mededeling we hebben ons duur verkocht om door de strot te jagen. Die muilen van Rutte en de Jager spraken boekdelen.En die Blonde dollie was onbetaalbaar met zijn nep gedreig.Begrijp me niet verkeerd. Het is de enige juiste optie.Hoe naar dan ook. Maar dat politieke spelletje werkt niet bij mij.
@Insure: Och jochie! Wat ben je toch een zielig jongetje nu. Dat jij nu zo erg wilt happen is jou probleem toch echt niet de mijne. Dat je dan ook eigenlijk stiekem om een ban vraagd is eigenlijk nog zieliger.
.
Voor de rest heb ik geen zin om mijn standpunt in deze opnieuw aan jou uit te leggen. Aangezien je alleen maar Geert Wilders beschuldigd van het niet doen van zijn huiswerk etc etc. Het is continu dezelfde grijze plaat die je afdraaid. En dat zorgt bij menig reaguurder tot frustraties en niet geheel onterecht trouwens. Als men in die 10 jaar bij alle politieke partijen hun huiswerk zouden hebben gedaan hadden we het Griekse probleem niet gehad. Daar waar je opnieuw de PVV beschuldigd blijft de VVD buiten schot. En dat is dus echt hypcriet! Sinds 2009 riepen ze dat er geen extra geld moest worden uitgetrokken om de crisis op te lossen. In 2010 werd er zelfs een VVD MOTIE ingediend omtrent extra steun naar Griekenland tegen te houden. Maar schijnbaar wil je alleen maar blind afgeven op de PVV zonder ook maar dieper te graven in de structurele problemen die Griekenland heeft. Structurele problemen die onder andere ook te vinden zijn in de Arbeids cultuur in Zuid Europese landen en de jarenlange socialistische regeringen. Onderbouwingen die je in elk commentaar structureel negeerd en probeer je de beschuldigen naar de PVV krampachtig vol te houden.
.
Daarnaast heb jij jezelf eff mooi te kijk gezegd door te zeggen; ''Raus met die populisten''. Dus wanneer iemand roept ongeacht zijn afkomst, voorkeur voor politieke partij, afgestudeerd or not als men het niet eens is met geld geven aan Griekenland zijn deze mensen ineenkeer populisten? Opnieuw negeer je blind het populisme waar ook de andere politieke partijen misbruik van maken. De uitspraak; ''Ik ken nog geen enkel land waar populisten een waardig bijdrage hebben geleverd aan het landsbestuur'', is niet alleen zelf al een populistische uitspraak het is zelfs dom en niet te onderbouwen. Omdat elke politieke partij zich schuldigd maakt aan populisme.
.
In je andere comment geef je nog even een dikke sneer naar de PVV stemmer. ''Ik studeer. Al mijn studiepunten dit jaar nog gehaald. Ik kan genoeg PVV'ers onderhouden straks als die met pensioen zijn. Weer een grote aanval op niets af''. Daarmee wil je dus eigenlijk zeggen dat PVV'ers allemaal steuntrekkers zijn. Dit is dus die gore misplaatste arrogantie waar sommige reaguurders dus echt niet op zitten te wachten. Ik hoop voor jezelf, het Nederlandse bedrijfsleven en de bevolking dat jij geen economische opleiding volgd dat zou een regelrechte ramp zijn. Daarnaast zit je comment vol van een zelf opgeblazen gevoel richting het ''klootjesvolk'' en de zogenaamde door de pvda benoemde ''onrendabelen''. En dat je daarna zelf zo zielig loopt te janken over wat die boze reaguurders over je zeggen, laat maar alweer blijken dat je echt klio's boter op je kop hebt. Nog zieliger is dat jij je account daardoor gaat inleveren. Je zult wel weer slapeloze nachten hebben gehad. Wees een kerel en luister eens naar de onderbouwingen die andere reaguurders neerleggen. Blind afgaan op je eigen oordeel en structureel andere feiten blijven negeren gaat jou nergens in deze wereld brengen. Daar waar voorstanders van steun wel degelijk een punt hebben, moeten zij het lef hebben om ook de tegenstanders diezelfde mogelijkheid te geven.
.
Alweer veel te veel tijd besteed aan jou. Je wilt graag discussieren prima, maar zoals al vaker hier aangegeven, je moet tegen stootje kunnen. Jij gaat het daarom ook niet redden in het bedrijfsleven. De mazzel insure ga maar ergens janken in een hoekje mietje.
Wat Rutte niet helemaal snapt is dat het onverkoopbaar is dat wij voor het Griekse ambtenaren-paradijs langer moeten doorwerken. Alles wat dit kabinet op zich goed doet valt in het niets bij dit knotsknettergekke beroep op de Nederlandse belastingbereidheid.
En Insure even veer in kont propt, zou te zonde zijn wanneer weg dus doe blijven
Indoneesje ik vind jou knap irritant. De plempsels van insure snijden hout en zijn vaak behoorlijk onderbouwd.En natuurlijk heeft hij ook nog eens een eigen mening En ik ben beslist niet de enige die dat vind. Dat in tegenstelling van jou plempsels die vol staan van de "maar hun doen dat ook" houding.Wat Insure zegt over de PVVers, is heilig wat de PVVers hier over hem zeggen. Leest het maar na want het is niet mis ! Muts.Een groot deel van de PVV electoraat is inderdaad lager geschoold, ontevreden over geld en anti buitenland(ers).Het gaat misschien boven je bevattingsvermogen dat er meer mensen dan er in dat PVV clubje zitten die van die 3 dingen geen last hebben? En die rantende mediageile blonde dolly gewoon beu zijn!
@horus | 21-05-11 | 07:27
Kan best zijn, maar Indoneesje is tenminste geen achterlijke trol.
Trol trol, Insure is doorgaans erg mild over PVV stemmers en knabbelt nooit aan de legitimeit van die keuze, daar heeft hij begrip voor, ga eens bij die amoebes bij de Volkskrant of Joop kijken je gelooft het gewoon niet hoe hysterisch ze zijn
Ik ben op zich niet tegen trollen, maar je moet dan niet gaan zeiken als je teruggepakt wordt. Als je dan ook nog gaat beweren dat 'als ik dat zou plempen, dan zou ik geband worden' oid, dan is dat vragen om problemen. Zo werkt het hier niet volgens mij, al heb ik daar natuurlijk geen zeggenschap over. Maar het blijft een zwak argument imo.
Ach voor weldenkend links is het hier slecht vertoeven, krijgt aardig wat over je heen. Kan me kapot ergeren aan idioten die alle PVV'ers wegzetten als idioten maar kan ik Insure niet toe rekenen. Zou me hoe dan ook weinig boeien omdat het gewoon niet waar is. Dat PVV stemmers over het algemeen lager opgeleid zijn is wel waar, hoef je niet leuk te vinden maar het is zo, is ook logisch die wonen in de mindere wijken, hoort gewoon bij een volkspartij als de PVV of SP
Tutanchamon | 20-05-11 | 21:47
Ik snap je woede wel. Maar het is nu gewoon kiezen tussen een 3-0 nederlaag of een 5-0 nederlaag. Verloren hebben we in alle gevallen. We moeten Griekenland nu helpen en zorgen dat ze niet tot de 66e gaan werken, maar van mij part tot 71e, gewoon als straf. De lonen van ambtenaren voor 15 jaar bevriezen en ook het defensiebudget tot 0% reduceren. Keihard optreden is de enige oplossing. Met al deze voorwaarden weet ik wel zeker dat het land over 15/20 jaar er weer helemaal bovenop kan komen en dus ook de schulden kan aflossen. En dan komt het moment om ze alsnog de EU uit te flikkeren.
Een Griekse schuldcrisis brengt met zich mee een risico dat andere landen (Spanje, Portugal, Ierland, Italië, ook België) meegesleurd worden.Als we het probleem van de Griekse schuld niet vlug oplossen riskeren we terecht te komen in een financiële crisis waarvan de proporties veel groter zullen zijn. We moeten dus kiezen tussen twee kwalen.
test
Ik denk dat Markie zelf zijn huiswerk niet goed heeft gedaan. De noodhulp staat niet in de NL begroting maar zweeft wel daarboven en als deze niet terugbetaald wordt kunnen we daar ook mooi voor gaan bezuinigen. Bron RTL-Z.
Weg met de Grieken
Weg met de EU
Weg met socialistische zakkenvullers
Weg met nutteloze subsidies
Weg met Islam
Weg met PVDA
Weg met Sinterklaas
Weg met de koningin
Weg met de JSF
Weg met bonus graaiers
Man man, wat zouden we een hoop geld kunnen besparen
@ Tutanchamon | 20-05-11 | 21:47: Raak, raak en raak. + veul
De Europese droom is uiteindelijk een nachtmerrie aan het worden.
Lol.... wat voor een leven heb je als ALLES voor je wordt beslist? Mocht je, ondanks alles, nog eigen gedachten hebben, wat behelzen die gedachten dan? Niet dat ik er één ben tegengekomen, maar dit terzijde.
moevdpvda | 20-05-11 | 16:53
Hoe durf je te klagen over de PvdA en hun uitkeringen als je er zelf van leeft, hypocriete kakkerlak :).
Hier een uitspraak van een in Griekenland wonende Nederlandse.
De miljardenschuld van de Grieken wordt nooit en te nimmer terugbetaald aan de EU. Dat zeggen althans Nederlanders die in het bijna failliete land wonen.
Zij waarschuwen dat corruptie en afkeer om te werken diepgeworteld zijn in Griekenland en keren zich tegen de ’veel te softe’ houding van de EU.„Bijna iedereen hier is om te kopen”, aldus de met een Britse ingenieur getrouwde Nederlandse Christy Read. „Artsen houden hun jaarsalaris op papier beneden de grens van 12.000 euro, om zo in het laagste belastingtarief te vallen. Het restant moeten patiënten contant betalen, soms op de parkeerplaats van het ziekenhuis.” Technicus Willem Versteegh in Thessaloniki: „Politiemensen vragen verkeersboetes cash te voldoen. In ruil krijgen overtreders vijftig procent korting. Oom agent gaat vervolgens met het geld naar huis.
...
Moeten wij voor die failliete boedel meer belasting betalen?”
Volgens Rutte vallen noodleningen aan banken en landen "buiten het kader", wat betekent dat er geen bezuinigingen tegenover hoeven te staan als de lening niet wordt afgelost. Wel zal de staatsschuld erdoor oplopen
Banken en andere landen zijn zoals we allemaal weten filantropische instellingen en geven graag aan de maatschappij. Als zij geld krijgen dan hebben we daar een extra potje voor en betekent dat helemaal niets voor de maatschappij.
Als die banken en die landen niet terugbetalen is dat helemaal niet erg. Betekent helemaal niks voor de burgers. Want die leningen vallen buiten het kader.
En als banken en landen geen geld krijgen dan rekenen ze dat helemaal niet door aan de burgers en hoeven de burgers ook niet in te leveren.
Tenminste als de bonussen van de heren gegarandeerd zijn.
Dus lieve kijkbuiskijkers. Geloof Rutte nu maar.
Er is HELEMAAL niks aan de hand.
Staatsschuld is ook weer zoiets. Als die oploopt dan kun je die terugdringen door belastingen te verhogen of door uitgaven te beperken (denk aan subsidies en terugdringen van loonkosten aan overheidspersoneel, dat wordt ten dele geregeld door ontslagen en ten dele door privatisering)
Capitalism, a love story.....is de titel van een film gemaakt door Michael Moore, een door de gevestigde orde verguisde miljonair, die de graaicultuur van de privatisering feilloos blootlegt.
Kijk maar eens hoe het in ons grote voorbeeld America er aan toe gaat. Op de geweldige vrije markt.
U zult bloeden lieve kijkbuiskijkers voor de mistoestanden die domme politici over u hebben afgeroepen en die gewoon doorgaan.
Leuker kunnen we het niet maken.
En de bonuscultuur en de praktijken van grootaandeelhouders/bestuurders ?
Ach, niet op letten. Dat doet de politiek wel.
(cynical mode off)
'Michael Moore, een door de gevestigde orde verguisde miljonair, die de graaicultuur van de privatisering feilloos blootlegt..'
wtf_ftw | 21-05-11 | 14:13
Je bedoelt de man is juist daardoor miljonair geworden, naïveling.
Geertje is gewoon een klootzak !!!!
"Volgens Rutte vallen noodleningen aan banken en landen "buiten het kader", wat betekent dat er geen bezuinigingen tegenover hoeven te staan als de lening niet wordt afgelost. Wel zal de staatsschuld erdoor oplopen"
---------------------------------------
Dit heet dus gewoon belastinggeld weggeven??
Oooooooooooooooo, de staatsschuld loopt alleen maar verder op, oooooooooo, dan is het goed zeg, die hoeft zeker niet terugbetaald worden en daar hoeft zeker geen rente over betaald te worden, oooooooooo, Rutte toch, dat zijn uitspraken voor een socialist. Wilders heeft gewoon gelijk. Nederland moet stoppen met het kapotgooien van afgeperst belastinggeld in boedemloze Europese putten...
@guppert 14.22 uur
Je bedoelt de man is juist daardoor miljonair geworden, naïveling.
Tja, hij zal toch wat moeten verdienen wil hij zijn ding kunnen zeggen.
En ja er zijn films gemaakt die hem een koekje van eigen deeg geven.
Zou ik ook doen als hij een lastige luis in de pels werd. (gebeurt in de politiek ook : daar wordt het demoniseren genoemd)
Hem onbetrouwbaar maken zodat er niet meer naar hem geluisterd wordt.
George Soros is ook een miljardair die door het systeem rijk gewordenis.
Toch laat die man zich in dezelfde strekking uit.
Oorzaak en gevolg Guppert.
Je kunt in het kapitalisme als je het netjes speelt natuurlijk rijk worden.
Dat is niet het probleem. Alle ismes zijn goed.
Het zijn de spelers die gestalte geven aan hoe ze welk isme dan ook hanteren.
En in een geprivatiseerde wereld met een zich terugtrekkende overheid is het in America falikant mis gegaan.
In Europa gaat het gelukkig allemaal op rolletjes.
Daar heb jij dan weer gelijk in.
Dus Europa zal niet dezelfde fouten als America maken.
De mensen die een film gemaakt hebben over de hypocriete Michael moore zullen de opbrengsten wel allemaal naar een bejaardenhuis voor ex-bankiers gestort hebben ?
Een gedachte voortkomende uit die film:
Een democratie tussen 20 individuen is werkelijk schitterend.
Als iedereen evenveel stemrecht heeft.
Ook al bestaan de stemgrechtigden uit 2 wolven en 18 schapen.
Geweldig he ?
Guppert, beste kerel, jij bent het ideale schaap.
@wtf_ftw
Er lopen twee schapen door de wei. Zegt het ene schaap tegen het andere: "Wat loop jij mank!". Zegt het andere schaap: "Klopt! Ik ben vroeger lam geweest!".
Beste Guppert
Probeer maar lollig te zijn.
Maar jij bent niet degene die het begrijpen moet.
Je hebt al vaker laten zien dat je een hoofd vol stro hebt.
Het gaat om anderen die nog niet stekeblind zijn.
Of om het met een rijmpje tegen je te zeggen.
je denkt toch niet dat ik met je ga praten over wat je moet doen.
Als je voor het stoplicht staan en het is rood of groen.
Iedere maf weet dat je maar een optie kunt kiezen uit de twee.
Echter doe je wat anders, loopt er altijd wel een meeloper met je mee.
Doe jij maar lekker wat je wil Guppert.