*

Couzy geeft Karremans trap na

Couzy geeft Karremans trap na

Thom Karremans was als Dutchbat-commandant in Srebrenica niet op zijn plaats. Dat zegt althans de landmachtgeneraal van destijds, Hans Couzy, zaterdag in het AD.Karremans lag destijds in scheiding en had zijn energie eigenlijk daarvoor nodig, aldus Couzy. "Ik hoorde het pas achteraf. Had ik het eerder geweten, dan had ik hem nooit gestuurd. Een scheiding vreet veel energie en die had hij toen wel ergens anders voor nodig", aldus Couzy.

Over Ratko Mladic zegt hij: "Ik geloof niet dat hij tevoren bedacht had die moslimmannen te doden. Toen hij duizenden gevangen had genomen, wist hij niet wat hij met ze aan moest. 'Dan maar dood, dan ben ik ervan af', moet hij hebben gedacht."

Couzy vindt nog steeds dat Dutchbat geen blaam treft. "Het moest wel misgaan met zo weinig middelen in zo'n gebied. Maar ja, de politiek besliste anders. En dus gingen we."

Hij schrok vreselijk van de Nederlandse militairen, zoals ze terugkwamen uit Srebrenica: "Van die stoere, brede kerels, helemaal gebroken. als ik ze aan keek, zag ik de dood nog in hun ogen."

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

| 04-06-11 | 08:19 | 120 reacties

Reacties

Hans Couzy moet zich een dringend laten nakijken.

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:22
  • |
  • Quote
  • |

Wat een huichelaar driesterren eersteklas. Naar boven likken en naar onderen trappen.

  • CMPT
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:24
  • |
  • Quote
  • |

Dus met andere woorden zou Couzy het zelfde hebben gedaan als Mladic met zoveel moslimmannen.

  • monaco
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:27
  • |
  • Quote
  • |

Makkelijk praten vanuit je leren bureaustoeltje inderdaad. Het enige dat Dutchbat daar had kunnen bereiken, is dat er ook nog een paar honderd Nederlandse ontzielde lichamen waren achtergebleven.

  • Iskander
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:28
  • |
  • Quote
  • |

Verwijten naar boven en beneden maar hij was natuurlijk fantastisch.
Hij past wel in het rijtje met Leen en Tuur.

  • hoorcollesje
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:29
  • |
  • Quote
  • |

Het is geen argument om te zeggen dat als iemand prive-problemen heeft hij dan ook automatisch op alle vlakken instort. Voor hetzelfde geld kun je zeggggen dat mensen zaken die ze prive niet in de hand hebben compenseren met de taken die ze wel onder controle hebben, zoals bijvoorbeeld je werk.
En om te zeggen dat hij gelooft dat Mladic de mensen maar dood maakte omdat hij niet wist wat hij er anders mee moest zegt natuurlijk net zoveel over de kronkel tussen zijn eigen oren als die van Mladic zelf.
En dat soort mensen heeft dan het bevel over strijdkrachten.
Nou. prettige dag verder.
Met dat soort lutsers komt de wereld er wel.

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:29
  • |
  • Quote
  • |

Zeg Hans, hou je bek.

  • Wajong
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:31
  • |
  • Quote
  • |

Makkelijk lullen nu vriend. Toen heb ik hem zijn ben niet horen opentrekken. Het enige wat ik met hem eens ben, omdat ik dat zelf heb gezien aan vrienden, is dat stoere brede kerels gebroken terugkwamen ja. Dat klopt inderdaad. Sommige van m'n vrienden willen daar nog steeds niet over praten. Die gingen gezond erheen en kwamen terug als totaal andere mensen.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:32
  • |
  • Quote
  • |

Eerlijk is eerlijk, de Dutchbatters wisten natuurlijk niet waar ze terecht zouden komen. Het is ook heel moeilijk om je als soldaat ergens op in te stellen, want de ene dag sta je op een dance-festival te feesten en de andere dag te hossen in een tentje. Hoe konden hun nou weten dat er een oorlog gaande was, zodat ze gebroken thuis zouden komen..

  • Unrestrained
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:38
  • |
  • Quote
  • |

@Unrestrained | 04-06-11 | 08:38
Onwetende.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:42
  • |
  • Quote
  • |

@SantaX | 04-06-11 | 08:32
ben=bek.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:43
  • |
  • Quote
  • |

Oh ja? Nou, als je dat niet eens weet, wat weet je dan eigenlijk wél, pikkie?
Over ongeschikt met een grote O gesproken.

  • guppert
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:45
  • |
  • Quote
  • |

"Couzy vindt nog steeds dat Dutchbat geen blaam treft. "Het moest wel misgaan met zo weinig middelen in zo'n gebied. Maar ja, de politiek besliste anders. En dus gingen we." Dit pas werkelijk schokkend !! Alsof we niet genoeg de risé van Europa zijn geweest. Maakt Couzy het nu nog een graadje erger met zijn uitspraken.!

  • horus
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:45
  • |
  • Quote
  • |

Lullemans Couzy geeft zichzelf achteraf een brevet van onvermogen. Hij had bij zo'n belangrijke missie moeten weten van de persoonlijke omstandigheden van Karremans, en dan had hij de juiste beslissing kunnen nemen. Nu is het achterafGELUL. Couzy is een lutser.

  • Fijnstoffer
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:48
  • |
  • Quote
  • |

SantaX | 04-06-11 | 08:42
Lief dat je het opneemt voor je blauwhelm vriendjes, maar stoere kerels zijn het nooit geweest.

  • Unrestrained
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:50
  • |
  • Quote
  • |

Couzy geeft hierbij wel een brevet van onvermogen af, zowel van zichzelf als van de Nederlandse politiek. Die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. De eerste viool wil spelen terwijl ze onder het mom van bezuinigingen het leger uitkleden en toch maar internationaal soldaatje willen blijven spelen. De Nederlandse politici zijn te laf en te bekrompen om Nederlandse soldaten met voldoende middelen en mandaat op een missie te sturen.
Het is wachten op een volgende ramp waarbij een Nederlandse VN eenheid bij betrokken is.

  • Weisse rose
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:53
  • |
  • Quote
  • |

Hij geeft hem geen trap na, hij geeft hem een excuus.

  • landlopertje
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:53
  • |
  • Quote
  • |

@ Weisse rose | 04-06-11 | 08:53
De generale staf had de politiek met klem afgeraden om zich in dit wespennest te begeven.
De afloop is bekend.

  • Geheimrat Schultz
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:58
  • |
  • Quote
  • |

@Unrestrained | 04-06-11 | 08:50
De jongens waar ik het over heb hadden nog dienstplicht. Ken je dat? Prima gozers en verneukt voor het leven door hun uitstapje daar. Het zou je sieren die gasten, zeker omdat je ze niet kent, niet op de persoon aan te vallen.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 08:59
  • |
  • Quote
  • |

Don't shoot the pianoplayer !
Hoop gelul, zij hebben het verkeerd gedaan en dan bedoel ik de hoge mannen en niet de "gewone" jan met de pet van het Nederlandse leger.
En die Karremans is een slappe lul die nergens een hoge positie zou moeten hebben.

  • Dr.Suckels
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:03
  • |
  • Quote
  • |

Geeft eerder Voorhoeve en welverdiende tik

  • Bokito ergo sum
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:05
  • |
  • Quote
  • |

@Dr.Suckels | 04-06-11 | 09:03
Ben ik niet me je eens. Karremans heeft aan alle bellen getrokken. Maar niemand wilde hem het mandaad geven voor luchtsupport. Dat had hij toen wel nodig. Neen. Ik ben geen fan van het leger, integendeel, maar in dit geval hebben we jongens daarheen gestuurd, met een goedwillende commandant, die gewoon niets mocht doen... Ze zaten er voor de sier achteraf gezien.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:05
  • |
  • Quote
  • |

Bullshit......wel zielig voor de jongens maarja... hoeveel burgers hebben wel niet ergere dingen gezien en meegemaakt dan de dutchbat millitairen. En Karremans was diegene die cadeautjes van Mladic ontving en gezellig aan het proosten was.... scheiding of geen scheiding... er had wel meer gedaan kunnen worden dan er alleen bij staan, serven binnen laten en toekijken hoe 1000de mannen worden agevoerd.

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:08
  • |
  • Quote
  • |

Maw. "wat er fout ging was niet mijn schuld en ook niet die van Mladic, maar wel van Voorhoeve (politiek) en Karremans (want z'n kop er niet bij)"
En bedankt, generaal b.d. Couzy, of zullen we u voortaan de rang van druiloor eerste klasse toedichten?
Beetje achteraf lullen vanaf de zijlijn. Houd dan gewoon je bek en val je voormalige manschappen niet af, prutsmilitair!

  • CynicalBastard
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:08
  • |
  • Quote
  • |

SantaX | 04-06-11 | 08:59
Vast hele aardige kerels. Dienstplicht of niet, een militair is een militair. Je gaat me toch niet vertellen dat die vrienden van jou tegen hun wil in, naar Srebrenica zijn afgereisd?..

  • Unrestrained
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:12
  • |
  • Quote
  • |

Hij ziet er wel beter uit zonder snor.

  • tempel 3
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:12
  • |
  • Quote
  • |

Hoor je het verhaal eauk eens van een andere generaal:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/article/detail/410791/1995/0...

  • Geheimrat Schultz
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:16
  • |
  • Quote
  • |

Als Couzie een vent was geweest dan had hij zijn manschappen niet zo maar daar naar toe gestuurd zonder goede middelen. Hij was verantwoordelijk daar voor. Daarnaast had hij, tijdens de aanval, onmiddellijk bescherming van zijn manschappen moeten eisen en zo niet onmiddellijk terug moeten trekken.

  • Boomschade
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:19
  • |
  • Quote
  • |

@Unrestrained | 04-06-11 | 09:12
Als je niet weet wat de dienstplicht inhield, dan stopt het natuurlijk.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:19
  • |
  • Quote
  • |

@Santax- vertel jij het ons dan ? Je doet net of je het zelf allemaal hebt meegemaakt. Echt irritant...... mensen die er niks vanaf weten en blijven praten... Maar vertelll , ik ben wel benieuwd.........

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:28
  • |
  • Quote
  • |

@Unrestrained | 04-06-11 | 09:12
Moet ik nu bewijzen dat ik weet wat de dienstplicht is, om antwoord te krijgen op mijn vraag?
Als ze er mentaal niet klaar voor waren, die vrienden van jou, hadden ze toch netjes nee kunnen zeggen? Of was dat onmogelijk toen?

  • Unrestrained
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:28
  • |
  • Quote
  • |

@Unrestrained | 04-06-11 | 09:28
Dat zou inderdaad weigering zijn geweest en daar stond toen een jaar gevangenisstraf op. Ik vind ook niet dat je van 18-jarige dat inzicht kunt verwachten. Daarom trekt het leger ook alleen jongeren aan. De meeste (niet allemaal natuurlijk) volwassenen zullen zich niet voor zo een karretje laten spannen.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:34
  • |
  • Quote
  • |

@T1990 | 04-06-11 | 09:28
Ik vertel alleen wat ik heb gezien aan die jongens. Ik vertel niet dat ik daar ben geweest of wat dan ook. Vind het spijtig dat je het zo opvat, maar goed, daar kan ik verder niets aan doen. Ik ga er in elk geval niet mijn bek over houden omdat jij het vervelend vind.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:39
  • |
  • Quote
  • |

@SantaX - Hoeft niet, je hoeft ook niet zo grof te reageren was gewoon benieuwd... Maar vrienden van je ofso?? K heb er zelf ingezeten en alles wat je hoort hier in NL is bullshit :D.

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:45
  • |
  • Quote
  • |

@T1990 | 04-06-11 | 09:45
Ah ok man, dan bij deze mijn excuses. Ja inderdaad vrienden van me, de meeste zaten bij de jagers.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:46
  • |
  • Quote
  • |

Luchtsteun zou van de Fransen komen. Kwam niet. Kortom de top had de boel niet in de hand met de partners. Couzy?

  • Roer
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:50
  • |
  • Quote
  • |

hmm lastig allemaal ja. Ach, het is geen herhaling waard....

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:50
  • |
  • Quote
  • |

Wat een ongelooflijk mongool is Couzy, nu Karremans de grond intrappen is nog laffer als een gehandicapten beroven en/of mishandelen.
Karremans beschuldigen niet de juiste maatregelen te hebben genomen en dit door een scheiding is crimineel.
En Couzy, denk eens na, jij bent degene die verantwoordelijk was voor deze farce, jij bent degene die maatregelen moest nemen, maar waarschijnlijk had je het drukker met je secretaresse in je kantoor in Den Haag......
ik ben voor vierendeling van Couzy op het Binnenhof.

  • geheelonthouder
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:54
  • |
  • Quote
  • |

TI990
Ligt er natuurlijk aan naar wie je in Nederland luistert. Heb enkele dagen geleden hele blije mensen gezien, die voor mladic gevlucht waren.
Hij kok, werkt dag en nacht voor zijn gezin. Zij is huisvrouw en poets bij andere mensen, (ik kan moeilijk een hartelijker iemand aanwijzen). Ze hebben 2 dochters en een zoon die alledrie hun universotaire studies gaan afronden. Maakt indruk als je deze mensen ziet die de tranen in de ogen hebben als ze praten over mladic die is opgepakt.
Ik hecht meer waarde aan de uitspraken van die mensen als aan jouw uitspraken enkel omdat je daar mocht opdraven toen de politici prutsten.
Maar ik neem aan dat jij je aan het gepruts onttrokken hebt en het verschil hebt kunnen maken ?

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 09:58
  • |
  • Quote
  • |

wtf_ftw | 04-06-11 | 09:58
Bij nader inzien vraag ik me ook af waar de 1990 voor staat... als het een geboortejaar is zou hij 5 zijn geweest ten tijde van de uitzending.

  • SantaX
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:02
  • |
  • Quote
  • |

En het zijn niet hoofddoekdragende moslims. Hele lieve mensen. Die weten dat ik PVV aanhanger ben. met een hekel aan extreme moslims.
En daar hebben ze helemaal geen problemen mee.
Het is allemaal niet zwart/wit jongen.
En doe maar niet net alsof je kanker moet hebben gehad om over kanker te kunnen meepraten.
Bij deze.
Santax heeft gelijk.
En de jongens die daar heen gingen hadden kunnen weigeren ?
Hm, wat bezielt die Hans Couzy om te denken voor Karremans ?
Alsof die niet mans genoeg zou zijn om te weigeren wegens prive-omstandigheden ?
Waar politici prutsen zijn de burgers de klos.
Ook de burgers die groene uniformen dragen.

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:04
  • |
  • Quote
  • |

wtf_ftw | 04-06-11 | 10:04
Jij bent eng.
En wat als die kennis van jou nou wel een hoofddoek droeg? Had je ze dan niet geloofd of wat?

  • Unrestrained
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:07
  • |
  • Quote
  • |

Wat een ongelooflijke looser, die Couzy. Zelf nooit met een geweer in zijn poten gestaan, maar wel soldaten de dood in jagen. Ausradieren, die man!

  • Emlichheim
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:13
  • |
  • Quote
  • |

Weet er iemand een goed en objectief boek over de val van srebrenica? Dan kan ik ook meepraten de volgende keer.

  • Flimovic
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:27
  • |
  • Quote
  • |

Toen hij duizenden gevangen had genomen, wist hij niet wat hij met ze aan moest. 'Dan maar dood, dan ben ik ervan af', moet hij hebben gedacht."----------------------------
Hoezo, MOET hij hebben gedacht ?? Hoe haalt die gladiool het in z'n verwarde hoofd om te beslissen wat Ratko Mladic op dat moment dacht. Dat weet namelijk alleen Ratko Mladic, en niemand anders !!! 'Dan maar dood, dan ben ik ervan af', zijn ZIJN gedachten.

  • rubber duck
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:31
  • |
  • Quote
  • |

@rubber duck
Dat is gewoon een zegswijze. Niets meer en niets minder.

  • Flimovic
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:33
  • |
  • Quote
  • |

@unrestraines
Als mensen zoals jij mij eng vinden kan ik daar goed mee leven.
Wat ik wilde zeggen is dat de ene moslim de andere niet is, en dat de ene PVVer de andere niet is.
Niets is 100% goed of slecht.
Maar het is weer typisch Hollandtime. Het grote wijzen is begonnen.
Nederland blinkt uit in commissies achteraf omdat ze te stom of te naief zijn om vooraf na te denken.
Iedere keer weer.
Nederlanders zijn geweldige achterkamerkonkelaars en wandelgangenterroristen, ook in de kantine wordt gespierde taal gesproken.
Maar owee als het moment surpreme daar is en ze moeten hun mening geven aan een baas of een ander persoon die in de hierarchie boven hun staat.
dan wordt de beroemde kuttel weet ingetrokken en alle bezwaren worden politiek correct weggeredeneerd.
En worden keiharde Jolanda Sap achtige garanties afgedwongen. Want stel je voor je zou iemand eens voor de schenen kunnen trappen met de waarheid.
Maar achteraf komen dezelfde ratten weer uit hun rol gekropen om de ander zwart te maken en hun eigen verantwoordelijkheid te bagatelliseren.
En jij als prototype die zegt dat de militairen van nog geen 20 hadden kunnen weigeren vindt mij eng ?
Het spijt me heel erg maar de meeste mensen van 20 zijn met heel andere dingen bezig als politiek.
Ken je de plaat 19 ? De gemiddelde leeftijd van de amerikaanse soldaten in vietnam ? Gestuurd door oude lullen in de regering ?
Vindt jij mij maar eng, jonguh...

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:37
  • |
  • Quote
  • |

@mezelf
correctie
19 = de gemiddelde leeftijd van de DODE amerikaanse soldaat in vietnam

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:39
  • |
  • Quote
  • |

och ja en en Pechthold (D66) wil de kiesgerechtigde leeftijd naar beneden halen.
Zodat mensen die amper inzicht hebben in maatschappelijke toestanden ook kunnen meebeslissen.
Die zal mij ook wel eng vinden.
Die sukkel

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:41
  • |
  • Quote
  • |

Ik vind dat hij door die opmerking duidelijk laat merken niet te weten hoe het is om jarenlang in een oorlogsituatie te leven. Misschien heeft hij wel veel films gezien over de 2e wereldoorlog.

  • rubber duck
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:45
  • |
  • Quote
  • |

Eigenlijk zegt hij dus dat hij zelf een prutser is. Hij wist dat karremans in een scheiding lag (en volgens hem dus niet geschikt was) maar toch stuurde hij hem, en op de een of andere manier is dat nu de schuld van karremans. Denk eens na voordat je wat roept Couzy.

  • post.ert
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:50
  • |
  • Quote
  • |

@rubberduck
welke opmerking van wie ?

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 10:51
  • |
  • Quote
  • |

wtf_ftw 10:51,

Sorry, dit was bedoeld als reactie op:

Toen hij duizenden gevangen had genomen, wist hij niet wat hij met ze aan moest. 'Dan maar dood, dan ben ik ervan af', moet hij hebben gedacht."----------------------------
Hoezo, MOET hij hebben gedacht ?? Hoe haalt die gladiool het in z'n verwarde hoofd om te beslissen wat Ratko Mladic op dat moment dacht. Dat weet namelijk alleen Ratko Mladic, en niemand anders !!! 'Dan maar dood, dan ben ik ervan af', zijn ZIJN gedachten.

rubber duck | 04-06-11 | 10:31
@rubber duck
Dat is gewoon een zegswijze. Niets meer en niets minder.

Flimovic | 04-06-11 | 10:33

  • rubber duck
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 11:00
  • |
  • Quote
  • |

Mladic is een held die voor zijn Servische volk gevochten heeft!
Het Srebrenica gedoe wordt hem onterecht verweten.

De Nederlanders zouden van Srebrenica een safe place voor de moslims creëren.
Daartoe zouden ze de moslims ontwapenen; dit gebeurde echter niet of nauwelijks!
Gevolg was dat de (gevluchte moedjahedien) moslims Srbrenica verlieten en in diverse (30?) Servische dorpen de vrouwen verkrachten en de gehele bevolking uitmoorden.
Daarna trokken ze zich terug in de beschermde enclave.
De Nederlanders stonden dit toe; ondernamen geen actie.
Mladic kon dus niet anders dan de Servische bevolking beschermen door Srebrenica als oorlogshaard in te nemen.
De Nederlanders waren door onze zo deskundige bestuurderen veel te licht bewapend om serieus weerstand te kunnen bieden tegen het goed uitgeruste leger van Mladic.
Mladic heeft de Nederlandse militairen niet vermoord of gestraft, maar laten lopen en bestrafte de schuldige moslims waaronder waarschijnlijk ook enkele onschuldigen; Vrouwen en kinderen heeft hij ook gespaard.
Het falen der VN eenheden is de hoofdschuldige!
Beloofde en gevraagde steun voor de Nederlanders bleef uit.
Falen met ontwapenen van de moslims is mijns inziens het grootste probleem geweest..
Dit samen met het (bewust?) falen van de nodige VN steun.
Hoop dat Mladic een eerlijke berechting met de daarbij horende vrijspraak krijgt!
Hoewel...een Nederlandse rechter...
En Couzy konkelt alweer...
Karremans dit en dat...met de kennis van nu...
Inderdaad lafhartig natrappen !

  • Henkei
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 11:15
  • |
  • Quote
  • |

@rubber duck 10.51 uur
Hoezo, MOET hij hebben gedacht ?? Hoe haalt die gladiool het in z'n verwarde hoofd om te beslissen wat Ratko Mladic op dat moment dacht. Dat weet namelijk alleen Ratko Mladic, en niemand anders !!! 'Dan maar dood, dan ben ik ervan af', zijn ZIJN gedachten.

+ veel :-)
je laat zien dat je van de zgn bobo's niet alles klakkeloos aanneemt.
Respect.

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 11:17
  • |
  • Quote
  • |

Het ligt in Joegoslavië een stuk gecompliceerder dan de westerse media en het Joegoslavië-tribunaal ons willen doen laten geloven.

Er zijn grote twijfels over het aantal slachtoffers dat er gevallen is en er zijn ook sterke vermoedens dat er bij de slachtoffers veel beulen van moslimbeest Naser Oric zaten.

Mensen moeten zich er eens in verdiepen en dan zullen ze ontdekken dat Mladic en de Serviërs niet de badguys waren en de moslims niet de slachtoffers. De laatste groep heeft zich als gedrochten gedragen in de Servische dorpen rond Srebrenica en hebben kinderen, vrouwen en mannen, gemarteld, verkracht en vermoord. En Naser Oric heeft 2 jaar gekregen van het Joegoslavië-tribunaal en loopt inmiddels al weer vrij rond.

Stel je eens voor dat jouw buurt of dorp door milities wordt overvallen en jouw geliefden en familie het lot ondergaan wat de Servische families hebben ondergaan, wat zou je dan verwachten van een figuur Mladic?

Dit zijn gerechtvaardigde vragen. Op powned mag je dat overigens niet aan de kaak stellen.

In een oorlog gebeuren brute zaken, maar Naser Oric en zijn militie hebben het over zich afgeroepen. In Servië wordt Mladic door velen gezien als oorlogsheld en beschermer van de Serviërs. Ze hebben hem niet voor niets alle bescherming geboden zolang als hij het nodig achtte. Nu offert de man zich nogmaals op voor zijn land.

  • kempenaer
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:00
  • |
  • Quote
  • |

Politiek bedrijven en oorlog voeren zijn tegengestelde begrippen.

  • Petrus Poortwachter
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:02
  • |
  • Quote
  • |

@ SantaX | 04-06-11 | 09:34: Uiteraard weer gelul...een dienstplichtige kon straffeloos een uitzending weigeren want dit was vrijblijvend. ALs je als dienstplichtige uitgezonden wilde worden moest je je speciaal aanmelden. En ga niet lopen mauwen dat ik niks over de dienstplicht weet...heb em zelf vervuld....

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:09
  • |
  • Quote
  • |

@wtf_ftw
Wtf, kerel. Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar ik ben het hartstikke met je eens! Ik ga dit jaar zelf beginnen als officier in opleiding bij de kma, en ik heb me dus aardig in dit soort dingen geïnteresseerd. En als ik iets vervelend vind zijn het mensen die er eigenlijk de ballen verstand van hebben, maar wel meteen hun uitgesproken mening over klaar hebben. 99,9% van ons reguurders (ik zelf ook) kan zich helemaal NIET voorstellen hoe het is op uitzending, vooral op een uitzending zoals toen. Nu Dutchbat of Karremans gaan verwijten is gewoon een teken van onwetendheid. De beste man heeft alles in zijn vermogen gedaan om de massamoord te voorkomen, maar helaas was er weinig wat hij had kunnen doen, zonder luchtsteun, tanks, en met lichte gevechtsvoertuigen waar de loop van vervangen was door een gewoon machinegeweer. Daar sta je dan met 200+ man tegen de super grote overmacht. Het enige wat dutchbat had kunnen bereiken, was dat naast de duizenden doden moslims, er ook 300 doden Nederlandse militairen naast gelegen hadden.

  • bvanderb
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:13
  • |
  • Quote
  • |

bvanderb | 04-06-11 | 12:13
Geven ze ook Nederlands op de KMA?

  • Petrus Poortwachter
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:16
  • |
  • Quote
  • |

Het enige wat dutchbat had kunnen bereiken, was dat naast de duizenden doden moslims, er ook 300 doden Nederlandse militairen naast gelegen hadden.
bvanderb | 04-06-11 | 12:13
Wat ik niet begrijp is dat dutchbat niet tegen die moslims heeft gezegd(als het verhaal klopt natuurlijk) nokken met die aanvallen anders heffen we de tent hier op en dan zoek je het maar lekker uit....was zeker een PVDA(llochtonen) insteek.

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:18
  • |
  • Quote
  • |

@ Petrus Poortwachter | 04-06-11 | 12:16: Dat is daar niet zo belangrijk..wel dat je als man goed bent in het terroriseren van "vrouwelijke" cadetten.

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:20
  • |
  • Quote
  • |

@kempenaer dan nog heeft hij vele mensen zonder vorm van proces gedood. Dat is tegen het oorlogsrecht!

  • Flimovic
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:22
  • |
  • Quote
  • |

@Unrestrained | 04-06-11 | 08:50

want?

  • Spike08
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:26
  • |
  • Quote
  • |

@wtf_ftw, je praat fucking onzin heel de tijd... Geen kennis en maar praten....

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:28
  • |
  • Quote
  • |

@ Flimovic | 04-06-11 | 12:22: Net zo iets als dat die haatbaarden uitgevreten hebben..en die deden het bij burgers.

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:30
  • |
  • Quote
  • |

Karremans treft geen enkele blaam want de val van Srebenica was door de NATO-top al lang van te voren gepland. Het commando van het moslimleger was tijdig verhuist en luchtsteun werd tactisch afgezegd terwijl er wel vliegtuigen en bommen waren om verderop Servische stadjes te bombarderen!Overste Karremans heeft gewoon verstandig gehandeld en het noodzakelijke gedaan. Karremans had, na herhaaldelijk tevergeefs om luchtsteun gevraagd te hebben, de smerige oorlog snel door: dus gewoon een glaasje drinken met de zogenaamde Servische vijand waar de Dutchbatters juist heel goed mee konden opschieten, en wegwezen daar! -zonder één druppel Nederlands bloed te verspillen voor laffe Nederlandse politici en geheime Amerikaanse belangen. Heel goed! Van mij mag Karremans tot baas van de NATO gepromoveerd worden!

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:33
  • |
  • Quote
  • |

Clinton[ook Alija Izetbegovic] heeft er bewust voor gezorgd dat het een bloedbad werd. http://www.youtube.com/watch?v=i1a-_LzxDyE

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:48
  • |
  • Quote
  • |

Flimovic | 04-06-11 | 12:22

En hoe zie jij de rol van Churchill en Eisenhower dan die tal van Duitse en Japanse steden hebben platgebombardeerd vol met burgers?

Achteraf praten en veroordelen, daar zijn Nederlanders heel goed in. Op het slagveld zelf heb je geen fluit aan ze want dan zijn het de grootste angsthazen.

  • kempenaer
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 12:52
  • |
  • Quote
  • |

slagveld zelf heb je geen fluit aan ze want dan zijn het de grootste angsthazen.
kempenaer | 04-06-11 | 12:52
Zal best wel meevallen...heel de wereld smeekte op hun knieen voor de Hollandse inbreng in Afghanistan.

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:00
  • |
  • Quote
  • |

Couzy had het zelf vast veel beter gedaan als bevelhebber in Srebrenica (not). Karremans zat in een kansloze situatie en had het vast niet beter gedaan als hij net een lekkere jonge vriendin had gehad. Couzy daarentegen zat comfortabel achter het front bij te dragen aan de verkeerde beslissingen. Die had zeker in zijn broek gescheten als hij oog in oog door Mladic was afgeblaft. Sukkel. Karremans stond tenminste voor zijn manschappen, hoe lullig zijn situatie ook was.

  • Sator1973
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:01
  • |
  • Quote
  • |

@ T1990 | 04-06-11 | 12:28
Vertel jij dan eens hoe het wel gegaan is want erg mededeelzaam ben je niet.

  • Gravin v Kippenbouth
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:03
  • |
  • Quote
  • |

@kempenaer dat is ook zeker een hele grove fout geweest van de geallieerden. Daarmee verlaagden zij zich tot het niveau van de asmogendheden. Maar dat wil niet zeggen dat mladic geen oorlogsmisdaden heeft begaan. Ondanks dat het wellicht te begrijpen is, is het zeker niet te verdedigen.

  • Flimovic
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:05
  • |
  • Quote
  • |

Petrus Poortwachter | 04-06-11 | 12:16
Ja daarom gaan we er ook naar toe he ;) het is voor mij nog vroeg maar als je mij even op mijn fouten wilt wijzen, dan nemen we dat mee voor de volgende keer he.

  • bvanderb
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:06
  • |
  • Quote
  • |

@Flimovic
Precies. En (pas) toen die oorlog achter de rug was sprak iedereen af om dat soort dingen (terreur zaaien door burgerdoelen aan te vallen) nooit meer te doen. Toen ik als kind voor het eerst hoorde dat de geallieerden woonwijken platbombardeerden met brandbommen was ik zeer verdrietig.

  • Sator1973
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:13
  • |
  • Quote
  • |

@Satire1973 inderdaad. Dat de geallieerden puur goed waren en de duitsers puur slecht, is een beeld dat ik al lang heb los gelaten. De geallieerden waren op zn best maar iets beter. Moreel gezien.

  • Flimovic
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:17
  • |
  • Quote
  • |

@Gravin v Kippenbouth - PFFF mijn verhaal boeit niet. Ik zie dat mensen toch beter weten.... dusss..... maar als een yugoslaaf dit leest is het gewoon grappig....

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:21
  • |
  • Quote
  • |

Politici zijn dat omdat ze (zonder enige bewezen kennis van zaken) lid zijn van een politieke partij.
Dat is ongeveer 2% van de Nederlandse bevolking.
Zo kan een dienst weigeraar minister van defensie worden;
Een handwerk juffrouw minister van verkeer en waterstaat...
En meer van dat imbeciele gedoe...
Ja, 1 keer in de 4 jaar mogen we stemmen op die 2% van de bevolking.
De gekozen partijen hebben dan verder schijt aan de kiezer en plaatsen personen op posities waar ze geen enkel benul van hebben.
Deze incapabele lieden trachten dan Nederland te regeren.
Bij voorkeur op een zodanige wijze dat er na hun falen toch een baan klaar ligt.
PvdA is hier heel erg sterk in.
Denk dat we geen democratie hebben...
Helaas!

  • Henkei
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:24
  • |
  • Quote
  • |

@Henkei mooi he? Als je vindt dat ze het niet goed doen, begin je mooi je eigen partij!

  • Flimovic
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:30
  • |
  • Quote
  • |

@Flimovic | 04-06-11 | 13:05: Maar dat wil niet zeggen dat Mladic geen oorlogsmisdaden heeft begaan.....]]] De erkenning leidde tot de oorlog in Bosnie.Lord Carrington, toenmalig Europees bemiddelaar: ‘de politiek van de erkenning was een tragische vergissing.’/september 1992/.Degene die de oorlog begonnen,is oorlogsmisdadiger,zo is altijd geweest.Dus,Izetbegovic,Duitsland en Amerika.Begin 1992 verklaart Izetbegovic zelfs openlijk dat ‘hij de vrede zal opofferen voor een soeverein Bosnië. 

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:30
  • |
  • Quote
  • |

Dirty-Harry44 | 04-06-11 | 13:00
@ '' Zal best wel meevallen...heel de wereld smeekte op hun knieen voor de Hollandse inbreng in Afghanistan."

Was het niet zo dat de 'anderen' er gewoon geen zin in hadden?
En dachten: 'Steek die Nederlanders een veer in der reet en dan doen die het wel?'

  • Henkei
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:31
  • |
  • Quote
  • |

Flimovic | 04-06-11 | 13:30
Weet U wat dit kost?
Gelukkig hebben we nu de PVV!
Hoop dat hun de broodnodige verandering in het systeem mogelijk gaan maken.

  • Henkei
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:38
  • |
  • Quote
  • |

Het filmpje/http://www.youtube.com/watch?v=i1a-_LzxDyE/ laat inderdaad zien dat de islamisering van de Balkan al lang afgesproken was in Washington tussen Izetbegovic en de regering Clinton. Nederland was met zijn belachelijke actie door Dutchbat uit te lenen aan de moslimmaffia slechts een willoos radartje in dit complot. Een complot dat het Srebenicadrama doelbewust heeft uitgelokt om een 'genocide op zielige moslims' als alibi te hebben voor definitieve bezetting en annexatie van de Balkan door 'het Westen'.

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 13:46
  • |
  • Quote
  • |

O, wat heeft meneer Couzy een mooi schoon straatje...

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 14:11
  • |
  • Quote
  • |

Dit is geen trap na. Couzy verschaft Karremans een excuus.

  • Allemaal
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 14:42
  • |
  • Quote
  • |

Couzy zit wel dicht bij de waarheid, maar dit is hetzelfde als wikileaks. De 'conspiracy' mensen gelijk geven terwijl ze een veeel groter plan achterhouden... en dan zeggen zo nu weten jullie de waarheid...Deceptie.

@ Stefan82689643 ben daar zelf opgegroeid en wat in het filmpje vertoont wordt weten heel veel Serviers. Dit is precies dezelfde strategie wat hitler gebruikte tegen de joden(zieligheidsfactor als propaganda gebruiken). In de 'The Protocols of The Learned Elders of Zion' wordt stap voor stap alles beschreven wat we nu hedendaags zien. Als je hersenen in een emotionele staat is kan je minder rationeel nadenken en geef je eerder toe en voor je geweten gerechtvaardigd een propaganda-filosofie.

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 14:43
  • |
  • Quote
  • |

btw.
in het The Protocols of The Learned Elders of Zion staat ook waarom ze drugs gaan legaliseren.. criminelen verdringen is niet hun hoofddoel.
http://www.youtube.com/watch?v=7VZ7av9FWDM

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 14:49
  • |
  • Quote
  • |

@Cipiripi | 04-06-11 | 14:43:Dit is precies dezelfde strategie wat hitler gebruikte tegen de joden(zieligheidsfactor als propaganda gebruiken)...]]]Wat een idiote reactie.Grappig ben jij ... of spoor je gewoon niet.

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:07
  • |
  • Quote
  • |

@Cipiripi | 04-06-11 | 14:49:Wat niet klopt in deze filmpje?http://www.youtube.com/watch?v=i1a-_LzxDyE

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:14
  • |
  • Quote
  • |

@Cipiripi | :Ga aub dit eens lezen:
http://europenews.dk/en/node/10656 Wat je schrijft is pup en onzin.

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:22
  • |
  • Quote
  • |

@ Stefan82689643
je hoeft niet meteen boos te worden... dat doen koppige en naive mensen wel vaker.
je moet propaganda een beetje bestudeerd hebben om er een beeld van te krijgen. of.. denk jij dat wij niet in een piramide/fabriek leven? tja.. dan had je je geschiedenis wel beter mogen doorspitten... en eens klapt een piramide(oa Caesar) en wij staan aan het randje van de volgende..

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:24
  • |
  • Quote
  • |

@ stefan82689643 | 04-06-11 | 15:22

Kijk naar het grotere plaatje.. je staart je dood op een puzzelstukje.
minder lezen meer berijpen

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:27
  • |
  • Quote
  • |

@ stefan82689643 - is gewoon een serbolover !

  • T1990
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:29
  • |
  • Quote
  • |

het was ook zielig maar ze zijn niet vies wat dingen uitvergroten en in hun voordeel te gebruiken. filosofie is tijdloos.. alleen in komt het voor in een andere vorm aangepast aan de maatschappij kijk naar JFK .. of geloof je hem ook niet.

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:34
  • |
  • Quote
  • |

@ T1990
kom met een eigen afgewogen argument ipv geen leven hebben en iedereen volgen.

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:36
  • |
  • Quote
  • |

Flimovic | 04-06-11 | 13:05

Makkelijk praten nu. De Amerikanen verloren in de slag om Okinawa enorm veel soldaten (de Japanners nog veel meer) en de Japanners bleken zeer taai en bleven doorvechten. De Amerikanen zouden enorme verliezen lijden als ze Japan op vergelijkbare conventionele manier zouden moeten veroveren en mede daarom is gekozen om Hiroshima en Nagasaki te nuken.

Afschuwelijk, maar wel te verantwoorden mijns inziens.

Als de tegenstander zich geen fluit aantrekt van de Geneefse Conventies, dan is het heel alstig om dat zelf wel te blijven doen. De taak van Mladic was om de belangen van de Serviërs zo goed mogelijk te behartigen. Wat had hij moeten doen, al die beulen van Naser Oric door laten verkrachten, martelen en moorden?

  • kempenaer
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:38
  • |
  • Quote
  • |

Couzy heeft gelijk de politiek besliste en de militairen volgen orders.
De grootste fout die de Nederlandse regering destijds heeft gemaakt is dat het militairen naar een oorlogsgebied heeft gestuurd zonder een duidelijk VN mandaat en dat men dacht dat ze op militaire steun van de VN konden rekenen in het geval dat het nodig mocht zijn.
Dit vertrouwen bleek dus achteraf misplaatst.
De taak van Nederland was een peacekeeping mission uit te voeren in Bosnie in de enclaves Simin Han, Sebrenica en Potocari met als doel een buffer te creeren om de strijdende partijen tussen de Bosnische Serviers en de Bosnische moslimbevolking uit elkaar te houden.
De Nederlandse troepen die dit tot taak hadden gekregen was het 13e bataljon luchtmobiele stoottroepen uit Assen onder leiding van overste Karremans en een detachement logistiek en geneeskundig personeel van andere Defensie onderdelen die samengesteld werden om het 13e logistiek te ondersteunen.
Het 13e werd verdeeld in 3 compagnieen, Alpha,Bravo en Charlie die de enclaves in de gaten moesten houden door middel van observatieposten en patrouilles te voet.
Er was maar 1 toegangsweg om in de enclave van Sebrenica en Potocari te komen en deze brug ( Yello Bridge ) werd door de Serven geblokkeerd dmv een roadblock.
Een ieder dus ook de VN moest toestemming krijgen van de Serven als men de enclave binnen wilde gaan.
En dat ging ongeveer zo: je moet je dus voorstellen dat je als elite eenheid in de bus zit, zonder wapens want deze mochten wij niet meenemen in het gebied en dat onze kaderleden moesten onderhandelen of wij alsjeblieft tegen de betaling van brandstof,medicijnen, alcohol en sigaretten de enclave in mochten.
Op de plaats van de bestemming aangekomen kreeg je de wapens en munitie van het 12e bataljon die wij gingen vervangen en die hadden op hun beurt weer de wapens overgenomen van het 11e bataljon die daar als eerste zat.
Door de EOD was 75% van de munitie die wij hadden gekregen afgekeurd voor gebruik vanwege veroudering.
De luchtmobiele brigade die is ingezet voor deze peacekeeping missie was helemaal niet geschikt voor de taak om een groot gebied te verdedigen!
Deze lichte elite infanterie eenheid is opgericht voor snelle interventies in moeilijke omstandigheden met als doel om een bepaald object of gebied te veroveren en vast te houden tot ze wordt afgelost door de hoofdmacht.
Pantserinfanterie in combinatie met zware artillerie was beter geweest als je een gebied wilt beschermen voor tegenaanvallen.
Het is jammer dat Nederland niets heeft geleerd van deze wijze les door de enige 2 tankbataljons af te schaffen die wij nog hadden.
Dit gebroken geweertje kabinet heeft een grote bek en wil graag met de grote jongens meespelen maar wanneer het er op aankomt dan spelen wij voor spek en bonen mee.
Het is diep triest.

  • Skoda Octavia xl
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:44
  • |
  • Quote
  • |

Henkei | 04-06-11 | 11:15
en zo is het ik groet u

  • jupiler132
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:48
  • |
  • Quote
  • |

@Cipiripi | 04-06-11 | 15:24:wil je eindelijk zeggen wat niet klopt bij mij filmpje?Nou ophouden met trollen of met argumenten komen.

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 15:48
  • |
  • Quote
  • |

Dirty-Harry44 | 04-06-11 | 12:18
Ja dat snap ik inderdaad ook niet, maar je kunt je ondertussen inderdaad afvragen welke verhalen nu wel of niet waar zijn.

  • bvanderb
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 16:26
  • |
  • Quote
  • |

@ stefan82689643

jouw filmpje klopt wel, maar dit maar een deel van de waarheid over oud-joegoslavie. de dingen die verzwegen worden waar het allemaal om draait zijn te schokkend voor de mens om het uberhaupt te kunnen bevatten. Het globalisme is al sinds 1717 aan de gang... ga je daar is in verdiepen. Dan kan je pas begrijpen waarom er nu een 'revolutie' is... onrust is cruciaal. Of ben je al geindoctrineerd (geloof/media) dat nieuwe verfrissende perceptie direct al wordt geweigerd in je hersenen, omdat jij jezelf er niet in kan vinden is het achterlijk.

Jij moet is ophouden... en nu je oogkleppen af.

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 17:37
  • |
  • Quote
  • |

http://www.youtube.com/watch?v=RaH-lGafwtE
(JFKennedy)
als dit je perceptie niet veranderd dan weet ik het ook niet meer. Mede door de volgende woorden bestaat deze grootheid niet meer die het ethische boven het geld koos.

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 17:57
  • |
  • Quote
  • |

@ Stefan
Als je niet meer reageert begrijp ik het wel, het is best wel eng dat de machtigste mensen schijt aan de normale burgers hebben. Als men geestelijk iets zwakker bent is het mooier om in een bubble te leven (geloof 2.0.. media). It's all about freemasonary, maar een piramidespel is toch verboden. Tja ze willen het ultieme concept wat al 7000 geleden bedacht is voor hun zelf houden. Het globalisme gaat in kleine stapjes en wordt gerechtvaardigd onder 'democratie' wat niet bestaat. Filosofie van de waarheid: http://www.youtube.com/watch?v=Ovl8ip3steM

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 18:11
  • |
  • Quote
  • |

@ mezelf 18:11
waarheid = vrijheid

  • Cipiripi
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 18:12
  • |
  • Quote
  • |

@Cipiripi :Wat een onzin word je hier gepraat. Ga toch zitten!

  • stefan82689643
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 19:02
  • |
  • Quote
  • |

Henkei | 04-06-11 | 13:38

Je krijgt zeker verandering als je samenwerkt met de 2 partijen die na de 2e wereldoorlog aantoonbaar het langst hebben geregeerd. Het CDA( en haar confessionele voorgangers) en de VVD. Moehaahaha.

  • Insure
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 19:29
  • |
  • Quote
  • |

-weggejorist-

  • aigegegege007
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 19:38
  • |
  • Quote
  • |

Insure | 04-06-11 | 19:29
Da's dan wel weer een beetje jammer...

  • Henkei
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 20:28
  • |
  • Quote
  • |

Die Couzy lijkt me een vreemde vreemde man...
Is hij op Twitter? Graag antwoord, ik wil hem volgen.

  • The Big C!
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 21:16
  • |
  • Quote
  • |

En welke compagnie/bataljon o.i.d. heb jij aangevoerd tijdens gevechtshandelingen te velde Couzy ?.
De realiteit is dat onze hogere legerleiding alleen maar achter een bureau zit en gezeten heeft, zij hebben werkelijk geen idee hoe het is om beschoten te worden.

  • aren4
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 21:41
  • |
  • Quote
  • |

@t1990
@wtf_ftw, je praat fucking onzin heel de tijd... Geen kennis en maar praten....

Ach ja Rambo is daar geweest.
En je kunt je waarschijnlijk ook 200 keer met een hand opdrukken.
Ga spelen clown.

  • wtf_ftw
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 21:53
  • |
  • Quote
  • |

wtf_ftw | 04-06-11 | 10:37 Helemaal correct , de ene PVV-er is de andere niet en Couzy gaat te ver , maar natrappen is kennelijk in bij links en wat reli.

  • verwilderd
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 22:15
  • |
  • Quote
  • |

Baasjes die hun personeel afvallen altijd -1

  • Hollandseklompen
  • |
  • 04-06-11
  • |
  • 22:27
  • |
  • Quote
  • |

@ Henkei | 04-06-11 | 13:31: Helemaal correct. Ik deed hier dan ook even een idiote iskandertje.

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 00:05
  • |
  • Quote
  • |

Twee maatjes te klein. Let wel, Couzy bewijst dat nu met deze achteraf schimmelbom, en Karremans bewees het indertijd met zijn bevende 'Don't shoot the pianoplayer' toen hij voor Mladic stond. Maar,
Karremans stond toen wel zijn mensen te vertegenwoordigen in de loop van een geweer kijkend.
Een leider zal nooit n o o i t zijn mensen afzeiken, en zeker niet achteraf.
Couzy had verantwoordelijkheid voor Karremans. 'The buck stops with him'

  • Alteidt Glijck
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 00:27
  • |
  • Quote
  • |

De kritiek op Karremans is niet alleen lachwekkend, maar ook nog behoorlijk goedkoop, makkelijk en ordinair, vooral als het van Nederlandertjes komt die zelf voor heel wat minder in hun broekjes plassen.

  • kempenaer
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 00:40
  • |
  • Quote
  • |

Makkelijk lullen nu vriend. Toen heb ik hem zijn ben niet horen opentrekken. Het enige wat ik met hem eens ben, omdat ik dat zelf heb gezien aan vrienden, is dat stoere brede kerels gebroken terugkwamen ja. Dat klopt inderdaad. Sommige van m'n vrienden willen daar nog steeds niet over praten. Die gingen gezond erheen en kwamen terug als totaal andere mensen.

SantaX | 04-06-11 | 08:32

Tuurlijk, ik zou me ook rot voelen als ik mede verantwoordelijk was voor de dood van al die mannen. Als je niet bereid bent te vechten, ga dan niet naar een oorlogsgebied.

  • DeBelastingbetaler
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 01:27
  • |
  • Quote
  • |

@ kempenaer | 05-06-11 | 00:40: Ben het wel met je eens maar die zure afgifte op Nederlanders...wazz up met dat dan?

  • Dirty-Harry44
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 01:32
  • |
  • Quote
  • |

-weggejorist-

  • ikikik
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 02:27
  • |
  • Quote
  • |

Politiek is de waan en de hysterie van de dag.
In Japan voltrekt zich na een aardbeving en de daaropvolgende tsunami een kernramp en Angela Merkel in Duitschland besluit vervolgens z.s.m. alle kerncentrales te sluiten terwijl daar nog nooit na een lokale grondverschuiving een tsunami is geweest.
In Duitschland hebben plots mensen durchfall (schijterij) en de overheid denkt te weten dat dit aan het nuttigen van komkommers ligt en vervolgens wordt in gansch Europa dit groenvoer in de ban gedaan.
Hypothetisch:
Vraag me af of het huidige kabinet met gedoogsteun van de PVV toen besloten zou hebben om troepen te sturen naar Srebrenica.
Denk eerder op aandrang van de PVV steun aan de Serven tegen de vuige muzelmannen die rondom Srebrenica in de dorpen de Serven (man, vrouw , kind, bejaarde) de kelen doorsneden.
In elk geval was er nu geen Joegoslavië tribunaal geweest.
En Joris Voorhoeve...
Hadden we nooit gehoord van dit sulletje want die wilde niet met de PVV in zee.
Eind goed al goed.
Hypohetisch dan.
Zucht !

  • Geheimrat Schultz
  • |
  • 05-06-11
  • |
  • 07:42
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Das Kapital

 
 

Column

James Worthy

Op het strand was het fijn voetballen. Twee tegen twee. Ismail en Ahed tegen Zakaria en Muhammed....
meer >