Geert Wilders is een vrij man. Hij wordt niet veroordeeld voor haatzaaien en groepsbelediging, zoals zijn aanklagers wilden.
Volgens de rechtbank, onder leiding van voorzitter Marcel van Oosten, heeft de PVV-leider zijn uitspraken vrijwel allemaal gericht op de religie islam en niet op moslims. Daarnaast achtte de rechtbank Wilders' uitspraken toelaatbaar "in de context van het maatschappelijk debat". Sommige uitlatingen vallen volgens de rechtbank wellicht wel op het randje van 'aanzetten tot discriminatie'. Als voorbeeld noemde Van Oosten: "De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen".
Een andere uitspraak bestempelen de rechters als "grof en denigrerend". "Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen" heeft een uitgesproken opruiend karakter, aldus de rechters. Wilders zat hierbij niet tegen, maar op de grens van het toelaatbare. Maar omdat hij elders in dezelfde uitlating zegt dat hij niets tegen moslims, maar slechts tegen de islam heeft, zet hij niet aan tot haat of tot discriminatie.
Dag van de waarheid voor Geert Wilders
Kennedy jr. noemt Wilders racist
Reacties
Gerechtigheid
Ik ben het niet met Wilders zijn manier van communiceren eens, maar hij is wel terecht vrijgesproken.
Hell yeah, dus hij spraak gewoon de waarheid. In your face haatbaarden.
Een historische dag voor het gezond verstand en de vrijheid van meningsuiting. Links Nederland eat your heart out. Nog bedankt hoor, voor het (wederom) verspillen van vele, vele miljoenen belastinggeld. Wederom minder welvaart. Jullie hangen als een anker achter de boot die Nederland heet.
Daar moet opgedronken worden hie ha ho.. (3 x )
GEFELICITEERD Geert ... naar de HEL met de slinkse kliek.
Aan een ieder die vrijheid van meningsuiting lief heeft gefeliciteerd en maak er een mooie dag van.
Wilders heefft op verschillende punten kei hard gelijk! Maar als ie ietsje minder zou generaliseren was het nog wel wat beter geweest..
En terecht , wat een cirkoes
@kipfilét | 23-06-11 | 09:20 | Misbruik melden
Mee eensch...
Iemand als Wilders moet kunnen zeggen wat hij vindt. Als de mensen het onzin vinden zal hij geen prominente rol toebedeeld krijgen.
@The Russian | 23-06-11 | 09:24
Dat is dan weer een ongegronde conclusie...
Verder spelen er zoveel dingen mee dat er eigenlijk niet van een objectief oordeel te spreken is, niet dat ik dat in dit geval erg vind.
Beschamend! Een zwarte dag voor onze rechtstaat. Dat de benadeelde partijen maar snel de gang naar het Europees Hof weten te maken.
Inderdaad, zwakke rechters in nl. Een verharding van het rechts systeem is nodig. Slappe d66 hap. Meer veroordelingen en zwaardere straffen, dat heeft dit land nodig. Vrijspraak....daar heeft niemand wat aan.
YESSSSSSSSS :D
Goed.. Nu weten we wat wel kan... Nu ff afwachten wat niet kan...
Vrijheid is een groot goed maar niet altijd even leuk.. Dat wel.. Bedenk wel dat moslims nu ook nare dingen over ons kunnen zeggen en niet vervolgd kunnen worden..
@Phoenix1977
Prima, als jij dan weer deze hele nieuwe circus betaalt
Dus de koran is mein kampf en Mohammed die zijn pielemuis in een kleuter stak was Hitler dun Irste.
No_shame_666 kom er maar in!
@Hitsig Paard | 23-06-11 | 09:30:
Dat doen ze elke vrijdagmiddag al tijdens hun samenkomst in mo's keten.
@Starmosas | 23-06-11 | 09:30
Waarom dit dan wel betalen voor het veroordelen van bv moordenaars? Als Wilders daadwerkelijk voor veel splitsing en polarisering in de samenleving zorgt kan dit op den duur veel meer kosten dan zo'n proces...
De rekening voor proceskosten graag naar de zogenaamde benadeelden. Zij hebben deze circus aangezwengeld, zij zijn degenen die er voor moeten opdraaien.
Ik vind er niets historisch aan. Uitslag stond al vast en was terecht. Ben eerder blij dat dit peperdure poppekast proces over is. Had ook geen enkele mogelijkheid gezien dat Wilders veroordeeld zou worden.
Ik vind er niets historisch aan. Uitslag stond al vast en was terecht. Ben eerder blij dat dit peperdure poppekast proces over is. Had ook geen enkele mogelijkheid gezien dat Wilders veroordeeld zou worden.
@BonjourEncore
Voor splitsing en polarisering van de samenleving is hij vrijgesproken, dit mag je dus niet meer in je mond nemen.
@Starmosas | 23-06-11 | 09:37
Dat mag ik best, om dezelfde reden dat hij zijn uitspraken mag doen, daar is hij immers voor vrijgesproken.
Dan is het nu tijd de rechters die het OM gedwongen hebben Geert te vervolgen op staande voet te ontslaan, en aansprakelijk te stellen voor de kosten van deze rechtszaak! (en geen recht op WW)
@Starmosas | 23-06-11 | 09:37
-
Vrijheid van meningsuiting? Als ik jou een lul vind die lomp doet tegen de politie, mag ik -ondanks dat je ervoor vrij gesproken bent- dat gewoon zeggen.
HEERLIJKE REAGUURSELS.
Dit is echt genieten.
Geert proficiat!
Terecht. Niet omdat Wilders gelijk heeft, maar omdat hij de vrijheid moet hebben om zijn mening te geven.
Terecht. Niet omdat Wilders gelijk heeft, maar omdat hij de vrijheid moet hebben om zijn mening te geven.
!@#^&@#$&#$^#$%@# serverT!!
@Hitsig Paard | 23-06-11 | 09:30 |
Tenzij ze roepen dat alle ongelovigen dood moeten, dat zal dan weer bedreiging zijn. ;)
Benny rare man
@SN:
Wat een domme zin dit trouwens zeg: ' Hij wordt niet veroordeeld voor haatzaaien en groepsbelediging, zoals zijn aanklagers wilden.'
De AANKLAGERS -dus het OM- wilde juist NIET dat hij veroordeeld werd. De BENADEELDEN klagen niets aan. Die kunnen hoogstens een AANKLACHT indienen. Maar het OM KLACHT AAN bij de rechtbank. Sufferds.
Waarmee ik overigens niet wil beweren DAT Wilders gelijk heeft. Ik ben het althans niet met hem eens. Maar deze rechtzaak ging niet over het gelijk van Wilders, maar om het recht op vrije meningsuiting. Dat even ter verduidelijking.
.
.
.
*zich afvraagt of deze post nou ook tweemaal moet worden geplaatst ter verduidelijking van eerdere dubbelpost*
@SN:
Wat een domme zin dit trouwens zeg: ' Hij wordt niet veroordeeld voor haatzaaien en groepsbelediging, zoals zijn aanklagers wilden.'
De AANKLAGERS -dus het OM- wilde juist NIET dat hij veroordeeld werd. De BENADEELDEN klagen niets aan. Die kunnen hoogstens een AANKLACHT indienen. Maar het OM KLAAGT AAN bij de rechtbank. Sufferds.
Heel Goed..!....en dan nu de kosten van dit proces verhalen op de prive rekeningen van de aanstuurders van deze idioterie.
Dit is een felicitatie waard. Een felicitatie voor de waarheid, de vrijheid van meningsuiting en een voor Geert.
Goed dat die linkse allochtonenknuffelkliek eens op hun nummer gezet is. Eat your heart out smerige haatbaarden en links stemvee importerende NL vernachelaars onder leiding van de Partij van de Arabieren met zijn thee drinkende joker. Dit hele cirkus was bij voorbaat al een mislukking en een trieste poging om de harde waarheid van de multi-culti samenleving onder het tapijt te moffelen. En wat hebben we nou geleerd ? Zou mevrouw Stemband zeggen....................:-¤
@Hitsig Paard | 23-06-11 | 09:30: ja, het is me wat. Tot nu toe waren de moslims ons nog goed gezind. We werden niet in ieder vrijdaggebed in iedere haatfabriek vervloekt als ongelovige varkens en zo. Maar pas vanaf nu moeten we sidderen omdat ze dingen zullen gaan roepen als:
‘O Allah, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen. Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet.
O Allah, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O Allah verblind haar zicht, O Allah bezorg haar hersenen een kanker. O Allah, bezorg haar een tongkanker.’
Tjonge, wat zijn we dom geweest. Nu hebben we de toorn van Allah en z'n volgelingen over ons afgeroepen! Laat je nakijken, man.
@F-funf | 23-06-11 | 09:47
Toch vind ik het prettig dat het OM toch tot vervolging overgaat als benadeelden een klacht indienen, ook al zijn ze het er zelf niet mee eens.
@Sint Nicolaas -> circus met een c.
En daarvoor diende nu juist deze rechtzaak met onafhankelijke rechters
die zich over Wilders uitlatingen en uitspattingen bogen om te zien of hij te ver was gegaan .
En zie nu rechtse /PVV adepten volgens jullie, linkse rechters hebben zich over de zaak gebogen en Wilders vrijgesproken ,want gek volgens jullie was Wilders al door deze z.g.n. linkse rechtbank veroordeelt ,hoe groot waren jullie voorbarige uitspraken wel niet m.b.t. deze linkse rechters die Wilders wel eens de mond zouden snoeren en veroordelen omdat ze hem en zijn PVV dwars wilden zitten ,en dat ging hier en op andere foras vaak met de grofste beledigingen aan toe ,ook aan die mensen die bv geen Wilders adepten zijn .
En bedenk nu maar eens in een democratisch land zoals hier heeft een ieder het recht om een onafhankelijnke rechter te vragen om zich over een zaak te buigen en deze naar ere en geweten te beoordelen .
en ja vrijheid van meningsuiting is een groot en waardevol goed ,maar een ieder ook Wilders .Henk of Ingrid. Mohamed en Aaron ,of Job moeten zich wel ervan bewust zijn dat ook hier een grens ligt en men ervoor moet oppassen
dat deze vrijspraak vandaag niet zomaar een vrijbrief is om te roepen wat men wilt ,want als men niet oppast wordt de grens van wat kan heel snel overschreden
9:25 uur - Samengevat: De rechtbank in Amsterdam spreekt Wilders vrij van aanzetten tot haat en discriminatie, en van groepsbelediging http://goo.gl/RsQrT . De uitspraken waarvoor hij werd aangeklaagd zijn volgens de rechter allemaal gericht op de religie islam, en niet op de bevolkingsgroep moslims. Kritiek op een geloof moet kunnen. Bovendien werden de uitspraken gedaan in de context van het maatschappelijk debat.
9:21 uur - Wilders is, kortom, op alle punten vrijgesproken. Hij is nergens over de grens gegaan. Zijn uitlatingen waren soms wel kwetsend en op de grens van het toelaatbare, aldus de rechter. Zitting gesloten.
9:19 uur - De rechter vindt dat Wilders de boodschap van zijn film Fitna moet kunnen uitdragen. Vrijspraak op dit punt.
9:17 uur - Op alle tot nu toe behandelde punten vrijspraak dus.
9:16 uur - Geen sprake van aanzetten tot haat of discriminatie, vrijspraak.
9:13 uur - Sommige uitlatingen zouden kunnen vallen onder discriminatie. Maar de rechter vindt ze niet over de schreef gaan, en ook op dit punt vrijspraak. In de context van het maatschappelijk debat als politici toelaatbaar, aldus rechter.
9:10 uur - Geen sprake van aanzetting tot haat op basis van geloof, oordeelt Rechter. Vrijspraak.
9:06 uur - De rechtbank spreekt Wilders vrij van twee uitspraken, omdat niet duidelijk is of die aan hem kunnen worden toegeschreven.
9:04 uur - De rechter verwerpt het verweer dat de dagvaarding niet geldig zou zijn.
9:00 uur - De zitting wordt geopend.
Phoenix1977,
Ben jij niet allang naar Noord-Korea of China vertrokken?
Best sneu dat je er niet tegen kunt dat iemand zijn mening mag verkondigen die anders is dan die van jou. Jij hebt liever dictatoriale toestanden? Prima! Dan moet je vooral Wilders bestraffen, dan is het hek van de dam..
Dom dom dom --> links
@ Hitsig Paard | 23-06-11 | 09:30
"Bedenk wel dat moslims nu ook nare dingen over ons kunnen zeggen en niet vervolgd kunnen worden.."
.
Dat zullen moslims noooit doen...
.
Wederom een klap in het gezicht van de linkse elite. Een terechte en uiteraard vewachte uitspraak. Als de uitspraak anders was geweest was een fundament van onze rechtsstaat zijn weggeslagen, maw de rechtbank KON niets anders. Hulde voor Geert en de zijnen.
Waar blijft "Gaza Borderline" ???
Jij mag ook vrijuit je mening spuien hoor.
Vrijheid van meningsuiting is ook dat we hier op SN kunnen/mogen reaguren achter ons compjutertje...en kunnen zeggen/mening geven hoe iedereen over verschillende standpunten denkt... Go Geert...☺
Na even nagedacht te hebben over deze uitspraak (die ik nog steeds een gerechterlijke dwaling vind) zie ik ook de mogelijkheden die deze uitspraak biedt.
Zo kunnen we in vervolg alles zeggen over de PVV en de PVV alles toewensen want we hebben het dan over de PVV als abstract geheel en niet over personen. Dat wordt interessant.
maw de rechtbank KON niets anders.
Sjonnie_40 | 23-06-11 | 09:55 |
Dan kun je ook niet 100% van een terechte uitspraak spreken, wel? :)
-
Overigens vind ik vrijheid van meningsuiting mooi, maar je kan je mening ook uiten zonder te beledigen. Dit is helaas een kunst die schijnbaar weinig mensen (inclusief Wilders) beheersen...
-weggejorist-
We hebben een feestje te doen \(^_^)/
.
* kijkt naar bakfiets
-weggejorist-
Hehe, en nu snel aan de slag! Anders mompeld links straks dat je het hele jaar niets hebt uitgevoerd!
En jawel. De 'benadeelden' krijgen hun zin niet bij een NL rechtbankk, dus gaan ze naar de Verenigde Naties toe....
http://www.nu.nl/binnenland/2547045/
@zhongnot newuser | 23-06-11 | 10:06 -> U is reported.
Curseror | 23-06-11 | 09:59
Hij is gezakt op het vak: geschiedenis & maatschappijleer moet
even punten inhalen....
Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04
Dat is dus ook weer onzin. Je kunt de PVV niet alles toewensen, maar enkel zeggen dat het een haatdragende partij is. Wilders heeft immers nooit de islam bedreigd of toegewenst dat de islam iets ernstigs zou overkomen, enkel dat de godsdienst haat zaait, gevaarlijk en gestoord is. Verder is het nogal dom om een "partij" iets toe te wensen, als het niet op de personen slaat: wat is het nut?
Lastig hè, je verlies gewoon accepteren? Je leeft nu nog in je rode PvdA-wolkje, met een berg naïeviteit waar je u tegen zegt, maar op den duur zal je inzien dat de islam het toch niet helemaal goed met anderen voor heeft.
Wederom een klap in het gezicht van de linkse elite. Een terechte en uiteraard vewachte uitspraak. Als de uitspraak anders was geweest was een fundament van onze rechtsstaat zijn weggeslagen, maw de rechtbank KON niets anders. Hulde voor Geert en de zijnen.
Sjonnie_40 | 23-06-11 | 09:55 | Misbruik melden
Zeg maar gerust stomp op de koortslip van de linkse elite.
Ik kan me de beelden van de reportage van Rutger nog wel herinneren. Als Wilders niet was vrijgesproken van alle aanklachten kunnen we wel inpakken. Dan is onze rechtsstaat officieel niets waard.
Ik had niet verwacht dat de rechtbank anders zou beslissen maar trek er vanavond toch een fles voor open. We zijn nog niet verdoemd, er is nog hoop.
BonjourEncore | 23-06-11 | 10:06
Ook van belediging is Wilders zojuist vrijgesproken.
@Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04
Gebeurd dat dan al niet?
BBC besteedt er inmiddels ook aandacht aan:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-13883331
Verder is het nogal dom om een "partij" iets toe te wensen, als het niet op de personen slaat: wat is het nut?
elsenburg | 23-06-11 | 10:13
-
Wilders doet toch precies hetzelfde met de Islam en moslims?
W00T!
Gerechtigheid :-D Goede dag voor de nederlandsche justitie ;-)
wat hebben wij toch een K.U.T. rechtsysteem,een normale burger zou veroordeeld worden, en blondie mag weer rondlopen bahhhhhhh wat een kut land is nederland toch.
BonjourEncore | 23-06-11 | 10:18
Nee, dat is nou juist precies wat ik zeg: Wilders wenst de islam niks ernstigs toe, maar stelt enkel vast dat het een gevaar is (zie mijn post).
@Sjonnie_40 | 23-06-11 | 10:15
Omdat de rechter vindt dat de Islam beledigen niet hetzelfde is als moslims beledigen, iets waar ik het niet mee eens ben. In mijn ogen beledigt Wilders onnodig, hij kan zijn punt ook maken zonder woorden als 'kopvod' in de mond te nemen.
* belt bevriende chinees voor mogelijkheid tot bestellen champange en maakt bakfiets klaar voor gebruik
Eindelijk gerechtigheid.
voor alle nederlanders kunnen we nu feestvieren.
en voor al die verschrikkelijke islam cultuur barbaren, in your FACE
@BonjourEncore:
Zal ik je het verschil dan eens uitleggen d.m.v. een voorbeeld?
Schijnt lastig begrijpen te zijn:
PVV is een achterlijke partij (toegestaan)
PVV vormt een bedreiging voor bepaalde minderheden (toegestaan)
PVV moet kapot! (niet toegestaan)
PVV gaat dood! (niet toegestaan)
Verder iedere "bedreiging" niet toegestaan.
Uitspraken van Wilders over Islam:
Islam is achterlijk (toegestaan en uitgesproken)
Islam is een bedreiging voor de samenleving (toegestaan en uitgesproken)
Islam moet dood! (niet toegestaan, niet gezegd)
Islam moet kapot! (niet toegestaan, niet gezegd)
Goh moeilijk!
@elsenburg | 23-06-11 | 10:22
Klopt, maar mijn punt is dat een groep niet los te koppelen is van de leden van de groep. Dit was ook uw punt, echter wanneer Wilders de Islam een gevaar noemt doet hij dit in feite ook met moslims.
Dat Wilders gelijk heeft, blijkt uit.... wat er nu gebeurt in verschillende moslimlanden - zoals Tunesie, Egypte, Jemen, Lybie, Syrie etc.
De mosliminwoners zijn de Middeleeuwse islamregiems aldaar, helemaal spuugzat.
Onder het mom van het islamgeloof worden vrouwen en hun inwoners dom en achterlijk gehouden.... maar in deze tijd van internet en globalisering kun je dit niet meer in stand houden en komt het volk in opstand.
Gelijk het communisme in Oost-Europa (25 jaar geleden) komt dit nu steeds meer ten val.
@marcc85 newuser | 23-06-11 | 10:23
Ik vind ook niet dat hij veroordeeld moet worden voor belediging. Ik vind het gewoon beschaafder om je mening uit te dragen zonder beledigende uitspraken (waar hij zich in mijn ogen schuldig aan maakt).
EN TERECHT!!!!! Nu kunnen we eindelijk verder met het ontmaskeren van die "vreedzame" politieke ideologie islam genaamd! Hartelijk gefeliciteerd Hr. Wilders!!!!!
@ Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04
"Zo kunnen we in vervolg alles zeggen over de PVV ..."
.
Dat deed je toch al?? En dat mocht toch altijd al?! Dus wat is je punt?? Dat het zo jammer is, dat Wilders hetzelfde recht op vrije meningsuiting heeft, dat jij voor jezelf en degenen met wie je het eens bent al lang opeiste??
.
@Kelele Nyingi | 23-06-11 | 10:32 |
En toch voelen PVV-stemmers zich vaak onterecht aangevallen als er iets over hen gezegd wordt. Soms is dat ook terecht, vanwege de manier waarop het gezegd wordt. Voor Wilders geldt dat ook: soms geeft hij zijn mening beschaafd, soms heeft hij schijnbaar slecht geslapen en moet het op een onnodig irritante/beledigende manier. Dat geeft hem niet minder het recht om zijn mening te uiten, alleen kunnen mensen zich er wel door beledigd voelen.
Ben het volledig eens met de vrijspraak, gaat nergens over. Echter, ik ben het niet eens met de manier waarop hij dingen zegt en mensen over een kam scheert. Of het nou de islam of het christendom is, overal zitten gekken en extremisten bij. Die Marokkaantje op hun brommertjes die de boel terroriseren hebben niets met de islam te maken. Die moet je gewoon aanpakken! Maar laat anderen vreedzaam hun geloof belijden als ze dat willen, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. Wilders ziet alles veel te zwart wit.
@ BonjourEncore | 23-06-11 | 10:36
"Zich beledigd voelen" is geen objectief criterium.
.
Ik ben het overigens wel met je eens, dat het de discussie ten goede zou komen als mensen zich wat wellevender en minder grof zouden uitdrukken, maar de mensen die zich onbeschoft uiten zijn helemaal niet uit op een discussie, doch slechts op het uiten van hun mening en dat mag natuurlijk ook weer. Maar of mensen zich door het gebruik van een bepaalde terminologie of een specifieke uitingswijze beledigd voelen, is een dubieus criterium. Dan zou je dus tegen mensen met een hogere tolerantie grover mogen zijn dan tegen anderen en dat lijkt me geen goede zaak voor zoiets banaals als rechtsgelijkheid en rechtszekerheid.
@ BonjourEncore
Ben het met je eens hoor, kan inderdaad een stuk minder!
Maar het feit blijft dat hij het op het randje heeft gespeeld.
Geloof me, meneer Wilders is geen dom persoon, hij weet precies hoe het moet en hoe hij dit het beste kan spelen.
Het blijft een oneindige discussie en het enige wat je kan hopen is dat dit niet uit de hand loopt en er dus geen aanslagen van bepaalde mensen afkomstig zullen zijn.
* kijkt naar bakfiets *
Lum-chan | 23-06-11 | 10:08 |
* onderzoekt koelkast, vrieskist en drankvoorraad *
Pleasetomeetyou | 23-06-11 | 10:37
"Die Marokkaantje op hun brommertjes die de boel terroriseren hebben niets met de islam te maken"
-
Hier bega je een denkfout; Het is nl. geoorloofd volgens de Islam om heidenen te beledigen/terroriseren. De bron is dus weldegelijk de islam.
Heidenen zijn niets waard. Je mag ze treiteren, afpersen, inbreken/beroven.... etc.
-
Dus door heidenen te 'etteren' begaan ze geen misdaad.
Zeker niet met de doeltreffendheid van ons gerechtsysteem.
@Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04;
Als u de media de afgelopen paar jaar een beetje had gevolgd dan had u kunnen concluderen dat zulk soort actie's juist scheering en inslag is.
Pleasetomeetyou | 23-06-11 | 10:37
Heb jij je ooit afgevraagd hoe het komt dat kleine overvallen
plaatsvinden bij bijv. een nederlandse bakker en niet de turkse bakker?
@Kelele Nyingi | 23-06-11 | 10:42 |
Inderdaad, en Wilders is vrijgesproken juist omdat het iets objectiefs is. Dat vind ik op zich een goede zaak. Echter, @marcc85, polarisatie is wel iets waar ik bang voor ben. Zowel Wilders als het gedrag van een kleine groep moslims zijn daar verantwoordelijk voor. Het kan nooit goed zijn als men stopt met in discussie gaan met elkaar, dat is helaas wel het geval. Ten eerste omdat de moslims in kwestie niet in discussies geïnteresseerd zijn, ten tweede omdat er ook niet echt moeite wordt gedaan om een onderscheid te maken tussen de moslims in kwestie en de moslims die prima functioneren in de maatschappij.
Vrijspraak is terecht. Wilders zegt het gewoon slim, terwijl hij eigenlijk toch gewoon de moslims bedoelt. Hij wil geen "kansloze niet westerse immigranten in plaats van kansloze immigranten. het is mij een raadsel waarom hij zich niet verzet tegen alle kansloze immigranten, maar slechts tegen kansloze NIET-westerse immigranten. Niemand heeft mij daarop nog een antwoord kunnen geven. Voor mij toont dit nog steeds aan dat hij wel mensen met een andere huidskleur wil weren. Immers het gros van de kansloze niet westerse immigranten heeft een donkere huidskleur. Het is zoveel simpeler om tegen ALLE kansloze immigranten te zijn, maar dit is hij UITDRUKKELIJK niet. Het is net zo makkelijk om te schrijven dat je tegen kansloze immigranten bent als det je tegen kansloze niet westerse immigranten bent. Ik snap niet dat mensen dit goedkeuren. Als hij tegen alle kansloze immigranten zou zijn dan zou ik het snappen.
Dit is de enige en juiste uitspraak.
Een verdiende klap in het islamitische en links Nederlandse gezicht.
Hulde aan Geert en zijn vasthoudendheid omtrent de Islam.
Iedereen weet dat dit een gevaarlijke stroming is binnen de westerse samenleving die een halt dient te worden toegeroepen.
Afgelopen met zachte handschoentjes aanpakkerij maar het beest bij de naam noemen zoals Geert doet en durft.
In tegenstelling tot de linkse kerkgangers die hun "brave" allochtoontjes zonodig in de watten leggen en tot in den treure subsidiëren om maar zoveel mogelijk stemmen binnen te halen.
Islam is onderdrukking en niet gewenst in de westerse samenleving.
Blijkbaar gaan de benadeelden nu uithuilen bij het mensenrechtencomité van de VN en proberen daar een procedure te beginnen. Doe je best. Dat het een jarenlange, zeer kostbare en bij voorbaat kansloze stap moge zijn.
Volgens deze organisaties is het recht van minderheden om gevrijwaard te blijven van haatzaaien geschonden. Andere partijen overwegen een gang naar het Europees Hof, volgens de NOS site.
Up yours, losers...............
@Phoenix1977 | 23-06-11 | 09:27 Zozo, wat laat jij je weer kennen, zeg, de druiven zijn weer erg zuur: Het is jou, in reaktie op je vele opmerkingen van 'let maar op, straks word hij veroordeeld en moet hij een toontje lager zingen', al zo vaak voorspeld dat hij vrijgesproken zou worden, en nu die voorspelling uitkomt kun je het NOG niet verkroppen en moeten de 'benadeelden' van jou maar naar het verdoemde Europese Hof ?
Ik zeg: Hulde aan de rechtbank, onder leiding van voorzitter Marcel van Oosten, die met deze uitspraak ( zie http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BQ9001&u_ljn=BQ9001 ) heeft standgehouden tegen de verleiding Geert toch voor een piepklein onderdeeltje te veroordelen, opdat maar hoger beroep zou volgen: Nee, dit circus is hiermee AFGELOPEN en daarmee is, zoals ik voorspelde, jurisprudentie geschapen: De gruwzame jaren van het Janmaat-vonnis zijn nu afgesloten, we hebben de vrijheid van meningsuiting weer terug!
@De Eik(el) | 23-06-11 | 10:46 |
Sorry maar die link volg ik niet. Voor mij is het gewoon een cultuur-gerelateerd probleem. Scooterjeugd wordt niet hard genoeg aangepakt omdat dat schijnbaar in de buurt komt van discriminatie en daarom gaan ze door. De reden van hun gedrag is hun macho-cultuur en het schijnbaar stoer zijn van asociaal gedrag(ook bij bepaalde groepen niet-moslims). Het zijn echter net zo vaak moslims die last van hen hebben als niet-moslims. Verder zijn die 'Koran-referenties' die gebruikt worden vaak extremistische interpretaties die gekozen worden. Deze steunen namelijk vaak het standpunt wat zij toch al hebben: dat de Islam barbaars en gewelddadig is.
@Cleanup | 23-06-11 | 10:53 |
Het enige wat deze uitspraak bewijst is dat niet bewezen kan worden dat Wilders beledigt of aanzet tot haat. De rechtbank heeft geen mening over moslims of de Islam. Ik was al bang voor uitspraken als de uwe, schijnbaar interpreteert u vrijspraak van Wilders als een veroordeling van de Islam?
Beledigd worden is iets wat je in het leven meemaakt toch?
Hans Teeuwen had er destijds een mooi stukje over. Je kan, als je wilt, iedere dag wel beledigd worden als je er goed naar zoekt.
Het enige wat je hoeft te doen is de tv aan te zetten of op internet te kijken.
Echter laten de meeste mensen dit langs hun schouders glijden of besteden hier geen aandacht aan.
De mensen die zich daadwerkelijk beledigd voelen slaan hier in door. Dan ben je dus niet een sterk persoon in deze maatschappij en sta je zwak in je schoenen.
Beledigd worden is iets wat je in het leven meemaakt toch?
Hans Teeuwen had er destijds een mooi stukje over. Je kan, als je wilt, iedere dag wel beledigd worden als je er goed naar zoekt.
Het enige wat je hoeft te doen is de tv aan te zetten of op internet te kijken.
Echter laten de meeste mensen dit langs hun schouders glijden of besteden hier geen aandacht aan.
De mensen die zich daadwerkelijk beledigd voelen slaan hier in door. Dan ben je dus niet een sterk persoon in deze maatschappij en sta je zwak in je schoenen.
We zitten in NL met het feit dat 95% van de asielgerechtigen afkomstig zijn uit moslimlanden, omdat daar dikwijls oorlog, verzet en onderdrukking heerst.
Middels gezinshereniging, geboorte-aanwas en het toepassen van bruidsmigratie neemt het aantal moslims in ons land ieder jaar toe.... dit is een gegeven waar we mee moeten leven.
Zo is het kunnen gebeuren dat in nauwelijks 50 jaar tijd - het aantal moslims in NL met bijna 1 miljoen is toegenomen.
Dit is in onze vaderlandse geschiedenis nog nooit voorgekomen.
Terecht! En nu weer bezighouden met échte belangrijke zaken aub!
@pitabroodje | 23-06-11 | 11:11: "dit is een gegeven waar we mee moeten leven."
Ik moet niets en omdat ik wat u beschrijft niet wens steun ik de heer Wilders door op hem te stemmen.
Wacht op de eerste toespraak van Wilders om hem opnieuw aan te kunnen klagen. Wat een kulargument dat het niet tegen de moslims bedoelt is. De moslims noem je moslims omdat ze de islam aanhangen. Die twee zijn niet van elkaar te scheiden pauper rechters!
@Bolt1Wolt | 23-06-11 | 11:22: "De moslims noem je moslims omdat ze de islam aanhangen."
Hiermee bevestigd u mijn gelijk dat de islam namelijk geen godsdienst maar een ideologie is. Dat verder doorzettende betekend dus dat moslims geen specifieke islam eisen meer kunnen opleggen onder het dogma "vrijheid van godsdienst".
Nogmaals hartelijk dank voor uw verhelderende inbreng in deze discussie.
Nu hoeven we dan ook niet meer te praten over de invoering van de sharia, het onverdoofd slachten en de ongelijkheid jegens vrouwen, homo's en mensen met een andere levenswijze want dat valt duidelijk niet onder vrijheid van godsdienst.
Het is eerder de onderwerping onder een discriminerende, criminaliserende en totalitaire ideologie die tegen elke vorm van niet-islam is.
"Hiermee bevestigd u mijn gelijk dat de islam namelijk geen godsdienst maar een ideologie is. "
@A. De Bree
Christenen noem je Christenen omdat ze het Christendom aanhangen, betekent dit dat het Christendom ook een ideologie is?
pitabroodje | 23-06-11 | 11:11 |
Inderdaad en de komende 50 jaar zal dat aantal waaschijnlijk verdrievoudigen en dat terwijl Nederlanders zich steeds minder voortplanten. Wat daar de komende 100 jaar de gevolgen van zijn kun je wel raden......... Daarom vind ik het zo goed van de PVV dat zij hier aandacht aan schenken, anders worden mijn kleinkinderen t.z.t hun eigen land uit geflikkerd door die moslims!
@BonjourEncore | 23-06-11 | 11:34:
Christenen noem je Christenen omdat ze geloven in de evangelie's van Jezus van Nazareth en de God die daarin benoemd wordt.
@ Bolt1Wolt | 23-06-11 | 11:22
Jij beschuldigt dus Wilders van haatzaaien en beledigen, omdat hij de islam van haatzaaien en beledigen beschuldigt. Maar hij mag dat niet en jij mag dat wel. Duidelijk.
Jahaa, Dat zat er aan te komen. Godzijdank...
@A. De Bree | 23-06-11 | 11:42 |
En hoe is dat anders dan de moslims die geloven in de werken van Mohammed en Allah die daarin benoemd wordt?
Nu nog wachten op het moment dat Mohammed Rabbae zijn koffers gaat inpakken en een enkeltje Marokko gaat boeken. Als er een schaap over de dam is, volgt de rest vanzelf.
*zwaai zwaai doet*
@ Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04: Dat deden jullie zure linkse lutsers toch al..en zieliger dan de vergelijkingen met nazi DUitsland kan je toch al niet worden maar doe vooral zoveel mogelijk pogingen...je lijkt godverdomme wel een klein kind dat z'n zin niet krijgt.
@BonjourEncore | 23-06-11 | 11:45:
Er valt niets te geloven in islam, zo heeft o.a. Bolt1Wolt dat duidelijk uiteengezet, tenzij men wenst te geloven in leugenachtige sprookjes.
In die hele koran is werkelijk geen een enkel goddelijke gedachte te vinden.
BonjourEncore | 23-06-11 | 10:57
-
Macho cutuur speelt een rol bij het gedrag. Misdaden worden echter alleen gepleegd jegens niet-moslims, want dat 'mag' van het geloof.
Wat jij daar niet aan begrijpt is mij een vraag.
-
Christenen noem je christenen omdat het aanhangers zijn van het Christendom. Christendom IS een ideologie... islam IS een ideologie... Hindoeisme IS een ideologie .. In mijn ogen dan. Ik geloof helemaal niet in onzin als 'geloven'... Geloof is in mijn ogen per definitie al haat zaaien.... Geloof brengt je op rare ideeen, en soort van dwangnurose's... Bidden... Vasten... etc. Ik vind het nergens op slaan. Ik word gek van mensen die zeggen dat dit hele gebeuren niets met het geloof te maken heeft.. Want overduidelijk is, dat alle ellende (in de wereld) met geloof te maken heeft.
@ Dani_CR | 23-06-11 | 11:51
"Want overduidelijk is, dat alle ellende (in de wereld) met geloof te maken heeft."
.
Nou heb ik ook niets met religies, maar dit is echt onzin. Alle ellende in de wereld heeft met mensen te maken. Hun geloof is alleen maar een vehikel waarmee mensen zichzelf opzwepen of door anderen worden opgezweept om die ellende te veroorzaken. Waren er geen religies, vonden we andere redenen om elkaar het leven zuur te maken. De mens is van nature weliswaar in staat tot grote nobelheid, maar er slechts zelden toe geneigd.
@De Eik(el) | 23-06-11 | 11:48 |
Hoe jij op dat idee komt is voor mij een vraag. De Koran stelt helemaal niet dat je niet-moslims mag behandelen zoals je wilt, dat is een interpretatie die diegenen die niets van moslims moeten hebben graag gebruiken. Ik heb redelijk wat gesproken met de gewone oudere moslims die in die probleemwijken wonen en zij hebben ook ontzettend veel last van Marokkaanse scooterjeugd. Wat je zegt klopt simpelweg niet, ik ben het uiteraard wel met je eens dat ons rechtsysteem een stuk strenger hier tegen op moet treden.
@bolt1wanker: dan blaas je toch die rechters op zoals het een goed moslim betaamt.
Nou heb ik ook niets met religies, maar dit is echt onzin. Alle ellende in de wereld heeft met mensen te maken. Hun geloof is alleen maar een vehikel waarmee mensen zichzelf opzwepen of door anderen worden opgezweept om die ellende te veroorzaken. Waren er geen religies, vonden we andere redenen om elkaar het leven zuur te maken. De mens is van nature weliswaar in staat tot grote nobelheid, maar er slechts zelden toe geneigd.
Kelele Nyingi | 23-06-11 | 11:57 | Misbruik melden
-
Wie zal het zeggen... Geen idee hoe de wereld er uit zou zien zonder religies...
@ Dani_CR:
Als mede niet gelover ben ik het volkomen met je eens.
Ook ik denk zo en weet dat velen het niet met me eens zullen zijn.
Gelukkig mag ik zo denken en gelukkig geloof ik niet en zit ik ook niet vast aan een religie.
.
Ik heb het uiteraard wel overwogen maar vond het niet bij me passen.
Oftewel ik leef liever mijn leven zonder al deze nonsens en onterechte angst. Wil niet zeggen dat ik het goed vind dat veel mensen er steun in kunnen vinden.
Echter als we een wereld zonder religie zouden krijgen (gebeurd nog wel ver in de toekomst) dan zou het leven een stuk makkelijker zijn en kun je pas echt van wederzijds respect spreken.
Dan is ieder invidu pas echt gelijk en hoeven we elkaar niet meer af te slachten omdat we niet in hetzelfde geloven..
.
Geloof moet je lekker bij jezelf houden.
Slechte verliezers hier. Gaan jullie zo ook stampvoeten?
Gewoon onverdoofd slachten die rare bleke snijboon!
Ze kunnen hem niet veroordelen tot welke straf ook, dan moet de zaak Fortuyn ook weer open, een daar zit bv "Pistolen Paultje", ook niet op te wachten, dus laat maar zo.
Gerechtigheid! eat that haatbaarden
De Eik(el) | 23-06-11 | 10:46
Jij slaat de plank volledig mis met wat je hier verkondigt. De oorzaak van die scootervandalen ligt in het feit dat ze een soort opvoeding hebben gehad die niet strookt met onze cultuur. Vaak hebben dat soort gasten ook geen respect voor vrouwen. Maar dat heeft niets met de islam te maken maar alles met cultuur. Vergeet niet dat nog geen vijftig jaar geleden hier ook de man de heer des huizes was en de vrouw een stuk minder in de melk te brokkelen had. Bovendien hebben we nu zelfs nog de SGP waar vrouwen niet mogen praktiseren. Bovendien was de islam van vroeger uit een veel progressiever geloof richting vrouwen en sexualiteit dan het RK geloof. Al die bullshit die er nu bijgehaald wordt heeft te maken met cultuur en alles wat de mensen er allemaal bij verzinnen. Ik ben anti geloof, er komt alleen maar ellende van, maar je moet weten dat er aan de christenen nog steeds veel meer bloed kleeft door hun wandaden dan door moslims.
Hè hè, einde poppenkast.
Gefeliciteerd Geert!!!
Goudlokje (dom blondje). Bij de poll, kan er geen keuzemogelijkheid bij? " o Geen mening"
@A. De Bree | 23-06-11 | 11:42
-
En diezelfde evangelie's zijn -for the record- natuurlijk ook gewoon samen een ideologie. Want als een ideëenstroom gepredikt door iemand, later opgeschreven en ten slotte gevolgd en aangehangen door een groep mensen.
Christenen hóren hier wel en moslims NIET! Dát is het grote verschil tussen die 2 ideologieën
@C. Peacemaker
En toch ken ik een hoop moslims die ik hier liever heb dan een hoop Nederlanders.
Mag ik dan de volgende conclusie trekken:
- je hebt slechte christenen en goede christenen
- je hebt slechte personen die nergens in geloven en goede personen die nergens in geloven.
- je hebt goede moslims, je hebt slechte moslims.
- ga zo maar door voor andere religies
Verhoudingsgewijs interesseert me nu ff geen klap. Hieruit mag je toch aannemen dat het oneerlijk is om te zeggen dat alle moslims dan maar slecht zijn?
Net zo goed dat je niet kunt zeggen dat alle christenen slecht zijn?
Van mij mogen alle religies onder een grote steen verdwijnen, scheelt een hoop ellende.
@marcc85
Dat mag :)
@MrsHoffman
Mee eens, maar het is ieders vrijheid om erin te geloven. Zolang ze het maar in de persoonlijke sfeer houden vind ik het prima.
Hier een lijstje met de aanjagers van dit proces :
Nu aan verdachte - zonder toepassing van artikel 9a van het Wetboek van Strafrecht - geen straf of maatregel is opgelegd, zal de rechtbank bepalen dat de benadeelde partijen
- Stichting Nederland Bekent Kleur
- Stichting Landelijk Beraad Marokkanen
- Stichting Movimentu Antiano i Arubano por Promové Participashon
- Vereniging van Arbeiders uit Turkije in Nederland
- M. Rabbae
- A. Bensalah
- N. Abaida
- L. Aarras
- Y.B. Wolthuis
- Beweging tot Herstel van het Respect
- Vereniging Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland
- J. de Kreek
- P. de Wolf
in hun vorderingen niet-ontvankelijk zijn.
En nu terug in je hok allemaal, eikels...............
A. De Bree
Leer eerst begrijpend lezen voordat je denkt conclusies te kunnen trekken . Je komt zo wel erg bedwelmd over als je dat leest uit mijn comment. Laat maar weer eens zien dat jullie PVV adepten alleen in het gelijk van grote witkwast geloven en niet meer zelfstandig conclusies kunnen trekken. Ik gaf nl. alleen maar aan dat moslims en de islam niet te scheiden waren. Anders waren het ook geen moslims namelijk. Je hebt genoeg moslims die de islam de rug keren en dus geen moslim meer zijn. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrepen. Blijkbaar wel als je koste wat kost de onzin van de nazi leider wil geloven.
Ach ja, het was te verwachten, toch?
Hij heeft niets tegen Moslims, alleen tegen de Islam.
LOL
De deur staat nu wagenwijd open voor de 'vrije meningsuitingen' van o.a. opruiende en haatdragende Imams.
Zullen zij in de toekomst kunnen meedelen, dat ze niks maar helemaal niets tegen Wilders hebben.
Alleen tegen geblondeerde Indo's uit Limburg.
ROFL
En vanzelfsprekend, zijn cartoons van bijvoorbeeld geblondeerde, Indische Limbo's voor een gaskamer, vanaf nu helemaal toelaatbaar.
Wilders is bezig met een 'strijd'.
Helaas voor hem, die mes snijdt aan twee kanten.
En de volgende keer dat hij zelf grof beledigd wordt, hoeft ie niet weer huilie huilie te gaan doen.
Citaat van advocaat Gerard Spong, een van de advocaten die als eerste aangifte deed tegen Geert Wilders: „Wij denken erover na naar het Europese Hof te stappen. Ik ben teleurgesteld, want ik vind dat Wilders over de schreef is gegaan. Tot mijn verbazing en lichte verbijstering zei hij na afloop van de uitspraak dat hij heeft bedoeld grof en beledigend te zijn. Dat is eigenlijk een soort bekentenis. Had hij deze uitspraak gedaan tijdens de rechtszitting, dan was hij veroordeeld. Ik vind het ook teleurstellend, omdat de rechters hiermee de weg hebben geplaveid voor Wilders om van moslims tweederangs burgers te maken in onze samenleving. Dat gescheld op de islam en dat kunstmatige onderscheid tussen islam en moslims heeft maar een uitwerking: het draagt bij tot het aanzetten tot haat tegens moslims. De constatering van de rechter dat het net kan binnen de context van de maatschappelijke debat is een vage nattevingerredenering, want wat is de context?“
Vraag ik me af of deze advocaat met natte vingers vaag 'lands' (lees : eigen)belang en politieke klimaatsverandering nog wel voelt. Poll : 85% op de hand van ...Wilders .
@Bolt1Wolt | 23-06-11 | 13:00;
Ach jee toch. U gelooft in een facistische, genocide plegende, moordende en verkrachtende, pedofiele roverhoofdman en ziet 'm met al zijn misdragingen als leidend.
Begrepen moet zijn begrijpen..
The Russian | 23-06-11 | 09:24
Oh god.... de rechter heeft helemaal niks gezegd over of Wilders wel of niet de wáárheid sprak. Alleen dat zijn uitspraken geen haatzaaien of groepsbeledigen waren. Over het waarheidsgehalte doet de rechter geen uitspraak.
Maar gefeliciteerd Wilders, ik ben blij dat je niet veroordeeld bent. Het debat mag dan hard en hier en daar vals zijn, het moet gevoerd kunnen worden en argumenten, geen rechtzaken, moeten je tegenstand zijn.
netjunk | 23-06-11 | 13:00 je kan ook hetzelfde verwachten van moslims . Die hebben toch echt veel langere tenen dan Wilders . Polletje gestemd ? He he he ..zat je bij die 15% ?
Geert gemaild en hen gefeliciteerd , ook namens familie van mij die ook PVV stemt ..en dat zijn toch wel de meesten..
Ik weet wel zeker dat ik geen leider nodig heb. Volgens mij zijn die kwalificaties die je noemt wel van toepassing op jouw schizofrene PVV leider.
BonjourEncore | 23-06-11 | 11:57
Hoe ik erop kom? Dat zijn de woorden van een destijds jeugdige (begin 20)berber die zich bezig hield met 'lucratieve bijverdiensten'.
Geert ..en ! de hele PVV uiteraard gefeliciteerd .Verdienen het dan ook ...dubbel en dwars.
@Bolt1Wolt | 23-06-11 | 13:09:
Kom eens een keer met een steekhoudend argument dat Wilders en zijn PVV ook maar iets te maken hebben met de nazi's.
.
Ik zal u dan voortijds al duidelijk maken dat als de heer Wilders een echte nazi zou zijn dan zou hij samenwerken met een of meerdere Groot Mufti's om een eindoplossing, totale vernietiging, van de Joden na te streven.
.
Zulks is niet het geval.
wat een afgang voor links ..en wat minder reli. Denk vooral wel dat veel moslims ook heel blij zijn dat Wilders is vrijgesproken . Daar staan de linkse partijen niet bij stil : dat niet zij , of Wilders ..maar de moslim de pineut zou zijn ..de 'nieuwe Jood ' om het zo maar te zeggen .
@A. De Bree | 23-06-11 | 13:04 |
Waar leest u dan dat hij moslim (waarschijnlijk uw referentie) is?
@De Eik(el) | 23-06-11 | 13:10 |
Ah, dan moet het wel waar zijn voor de gehele groep.
Nee niet van de joden nee.. Maar van de moslims oh jee wacht islam(ieten) bedoel ik, maar al te graag. En dat is voor mij toch voldoende bewijs om hem als een nazi figuur aan te duiden.
ik ben heel blij met deze uitslag .punt
Als Wilders zijn uitspraken niet gebaseerd had op feiten, dan was hij niet, ik herhaal, niet vrijgesproken.
Papieren Tijgers; er verandert dus noel komma noel.
Maar ja... de kinderhandjes zijn weer gevuld..
Wilders wordt nog steeds gegijzeld hoor, schijtlijsters.
Maar de juf zei toch dat..........., meester?
verwilderd | 23-06-11 | 13:04 |
Wat zegt die Spong, wil Wilders van moslims tweederangs burgers maken? Maar dat zijn het toch al lang. Ze kunnen niet omgaan met onze maatstaven, dat maakt zo sowieso tweederangs. Ze krijgen opvliegers, met name mannen, als ze een blanke vrouw met een korte rok en loshangend haar zien. Mannen zijn in hun ogen de baas en vrouwen hebben niets te zeggen. allemaal kenmerken waaruit blijkt dat moslims ons niet kunnen bijbenen, m.a.w. het ZIJN tweederangsburgers! Toch leuk dat nicht Spong ons dat nog even onder de aandacht brengt.
Zelfs en ook tweederangsburgers worden door Spong verdedigt, maar helaas koos ie voor de verkeerde . Foutje bedankt , hahahaha !! Die gaat vanavond of morgen weer namens een hoop 'eersterangs'burgers uithuilen bij Kloten &de Bok .
de uitslag van deze rechtzaak heeft hopelijk een gunstige invloed op onze samenleving,het zijn de moslims zelf die zeggen dat in nederland alles kan en mag,hopelijk hebben ze een lesje geleerd alhoewel het me wel een beetje bang maakt.
Sommige uitlatingen vallen volgens de rechtbank wellicht wel op het randje van 'aanzetten tot discriminatie'. Als voorbeeld noemde Van Oosten: "De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen".
Dat heet geen discriminatie , dat heet zelfbescherming. Een ander soort zelfbescherming waar de rechtbank aan denkt . Die zag zich liever niet ook in kogelvrije vessies rondlopen als '85% van alle Nederlanders' tegen een veroordeling is van een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger .
De linkse 'rechtsstaat' je zou er haast medelijden mee krijgen ..schijtlijsters. Ga maar in hoger beroep...wil die reli. ...maar vooral linkse partijen in de EU ook graag zien aftaaien. Te beter om en hard nodig ook voor een betere verdeling van de machten
Geert heeft met hoger beroep aan de kont wel meteen helemaal wereldwijd bekendheid ...als de oppositie dat lef tenminste nog heeft. Meer bekendheid dan welke Nederlandse of EU-politicus ook ..of ooit heeft gekregen. Van Rompuy en Barroso kunnen alvast ook gaan 'inpakken' als dat gebeurt
Pleasetomeetyou | 23-06-11 | 12:27
Jij bent anti geloof? Atheïst is het woord voor iemand die actief tegen geloof is.... passief = Agnost.
-
anniehouw, ik weet donders goed wat je zegt. Dat neemt niet weg dat hun 'cultuur probleem' zich heeft ontwikkeld door hun thuissituatie. Mensen die 30 jaar woonachtig zijn in Nederland, moeten in staat zijn hun kinderen
volgens onze cultuur normen enwaarden bij te brengen.
-
BonjourEncore | 23-06-11 | 13:18 | Misbruik melden
Nee hoor, alleen degenen die regelmatig in contact komen met oom agent
Check jij het percentage even? ;)
Pleasetomeetyou & BonjourEncore
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/06/jongeren-verstoren...
Nog wat meer 'genieten' van vrijheden ? Oprotten met die sharia
In February this year, sisters Zohreh and Azar Kabiri, from the town of Shahriar in Tehran Province, were charged with adultery. They will be sentenced to death by stoning. The verdict comes six months after each sister had already carried out a sentence of 99 lashes for the same crime.
http://www.youtube.com/watch?v=fPqNCr8KKdU
dus ik mag de Jodendom en Israël belachelijk maken , en natuurlijk hebben we niets tegen de Joden. ik wil er verder bij vermelden dat dit een stap is richting het totale Racisme in Nederland, laten we nou eerlijk zijn: als deze haatzaaier , teven reetkusser van de Joden dit allemaal mag zeggen volgens de rechter..... dan moet het woordje antisemitisme opgeheven worden.
Have fun ..with that fucking sharia
http://www.youtube.com/watch?v=fPqNCr8KKdU
Het is een schande voor de rechtstaat dat hij ooit vervolgd werd...
Wat hij ook zegt, wat een eng mannetje ik t ook vind.
Hij mag gewoon zeggen wat hij vind, dat is vrijheid van meningsuiting.
En als een iemand die van sprookjes houd daar niet tegen kan gaat diegene lekker terug naar de zandbak van zijn, dan wel haar, voorouders...
En al die linkse ratte koppen kunnen meteen met ze mee^^
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 14:38:"dan moet het woordje antisemitisme opgeheven worden."
Dat kan alleen indien de koran verboten wordt... want antisemitisme is in een woord de samenvatting van dat haatzaaiboekje van die pedofiele zelfbenoemde proleet (vrede is met zijn slachtoffers).
dus ik mag de Jodendom en Israël belachelijk maken , en natuurlijk hebben we niets tegen de Joden. ik wil er verder bij vermelden dat dit een stap is richting het totale Racisme in Nederland, laten we nou eerlijk zijn: als deze haatzaaier , teven reetkusser van de Joden dit allemaal mag zeggen volgens de rechter..... dan moet het woordje antisemitisme opgeheven worden.
Gaza.BorderLijn newuser | 23-06-11 | 14:38 Tuurlijk , mocht je altijd al ..en je doet ook niet anders
De Sharia is achterlijk
Natuurlijk is hij vrijgesproken, anders valt deze regering! Het kan toch niet mogelijk zijn dat de leider van de Party Van Vuilakken veroordeeld wordt en dan nog gedoogpartner blijft van de Vereniging Van Dwazen en Christelijk Door Achterlijkheid blijft. Dat is dan onmogelijk!!
A. De Bree | 23-06-11 | 14:46 | Misbruik melden
Verboten?? ja want de moslim hebben de Joden vervolgd toch in WO 2?
of was het psycho genaaamd Adolfje??
je bent een goedkope racist die op allerlei manieren voor zichzelf de haat jegens Moslims probeert goed te keuren, jij kan er ook niets aan doen dat Islam iets superslecht voor je is... Bedank de VVD maar voor het binnenhalen van mensen die goedkoop werk leverden...
-
verwilderd | 23-06-11 | 14:58 | Misbruik melden
-
Geen woorden in mijn mond leggen , ik heb niets tegen Joden maar soms heb ik het gevoel dat d 2de WO een soort van een aanloop was om de Joden 1ste rang burgers te maken. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurt is in 40-45, maar zou iemand als wilders het niet moeten weten dat wanneer je op deze manier een discussie ingaat ook gevolgen heeft voor de Joden zelf. ik zeg wat ik altijd al gezegd heb: NL is een hypocriet landje, wat met politiek correcte onzin , bijna geweld gaat verkondigen tegen over Islamisten (let wel : ik zeg NL en geen Nederlanders)......
-
En nu zul je een paar idioten hieronder horen roepen : `Nee de Islam preekt geen haat toch `
-
debiel om jezelf te kunnen vergelijken met een ideologie als de islam, wat maakt dat jullie (PVV`ers) dan?? juist ja , net zo debiel en uberhypocriet als de Moslims tegen wie jullie de `strijd` voeren... Stel tokkies, ga gewoon massaal een wijk in Utrecht in , en ga de confrontatie aan, zijn meteen klaar met jullie halve zolen , stel criminelen !
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:10:
Heeft u al eens gehoord van de Groot Mufti van Jeruzalem die samen met Adolf Hitler de plannen ter vernietiging der Joden samen hadden uitgewerkt?
.
Datgene wat u hier telkenmale neerzet is pas een zuivere vorm van racisme van waaruit u met uw discriminerende haatpraat komt aanzetten.
.
Daarnaast praat ik de haat jegens moslims niet goed, ik ageer juist tegen de haat vanuit het mohammedanisme jegens de menselijkheid.
ik vraag me wel af wanneer Wilders de 1ste Razzia gaat verkondigen.
welke stad zal wilders heet eerst Moslim-vrij willen zien?
-
A : Amsterdam
B: Rotterdam
C: Den haag
D: Geen van allen, want wilders zal nooit radicaliseren tegenover de radicale Islam
E: Wilders wil geen oorlog , hij wil alleen de Moslims als 2de rang honden behandelen.
Nou dat is nog eens goed nieuws. Ik had ook niet anders verwacht.Zoblijkt wel weer dat hij de waarheid sprak.
A. De Bree | 23-06-11 | 15:15 | Misbruik melden
-
OMG wat fokking voorspelbaar. Om jou blij te maken : Ja ik heb`r van gehoord, en het is walgelijk dat die gasten dat namens de Islam hebben gedaan!!
Maar zoals een Nederlander het zou zeggen : het was een totale oorlog!
-
heb jij toevallig gehoord van de SS? de NSB? dat waren toch echt allemaal witte mensen heur!
je bent zo belachelijk dat je probeert te beweren dat de Holocaust gedaan is door Moslims. dat laat echt zien hoe tering slinks je bezig bent.
en waren stonden de meeste kampen ? allemaal in Europa, je geweldige Europa heeft je overgroten vermoord , niet wij : de Moslims.
Verder vindt ik je een racist . een racist , en oja een RACIST!!
-
ga je nog in discussie met iemand die `U` een racistje vindt?
ik ga wel in discussie ondanks dat men mij een Jodenhater vindt (Nooit bewezen trouwens)
-
Dus ga maar lekker je kamp vormen en maak plannetjes om Moslims aan te pakken , zo 1tje lijk jij me wel.
A. De Bree | 23-06-11 | 15:15 | Misbruik melden
-
als je over de geschiedenis plempt, kan je dan de hele geschiedenis vertellen , vanaf begin tot aan nu , je vertel alleen maar 1 bladzijde van het gehele boek!
-
u bent de kruistochten vergeten ....
Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04
Löl toch niet zo slap. Zo lang jij op SN reaguurt doe je niets anders dan debielerig afgeven op Wilders en zijn partij. Hoe lang duurt het nog voor het besef bij jou toeslaat dat niemand jou serieus neemt?
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:29: "u bent de kruistochten vergeten ...."
Nee hoor, gedurende twee eeuwen zijn er als men alle oorlogshandelingen bij elkaar optelt hooguit gedurende 20 jaar gevochten.
In tegenstelling tot de eeuwigdurende jihaad van de islam is dat een schijntje.
Daarnaast kan men stellen dat bij veroveringen door de Christenen de burger bevolking over het algemeen met rust werden gelaten daar waar de jihaad zich na de strijd overgingen tot genocide op de burgerbevolking.
.
En reagerende op uw andere poepplemp.
De SS en de NSB waren niet alleen tegen de Joden maar ook tegen de Christenen. De nazi's hebben naast Joden ook heel veel Christelijke geestelijken naar de vernietigingskampen gestuurd. De SS en de NSB nazi's konden overigens goed samenwerken met de moslims, kijk maar eens naar de barbaarse toestanden zoals uitgevoerd door de SS Handschar Division.
Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04
Löl toch niet zo slap. Zo lang jij op SN reaguurt doe je niets anders dan debielerig afgeven op Wilders en zijn partij. Hoe lang duurt het nog voor het besef bij jou toeslaat dat niemand jou serieus neemt?
bizonkid | 23-06-11 | 15:35 | Misbruik melden
-
sukkel, alsof de PVV niet hetzelfde doet, god help deze gasten, hoe fokking dom ben je ?!
-
seriues gast, het is nooit te laat voor een opleiding, leer jezelf iets , en kijk dan weer `objectief` naar je (thee)partij.
-
hoe kun je kant kiezen van de PVV dat net zo haatdragend is als een Geloof?
Voor alle gazza borderliners:
Amsterdam: op 3 juli a.s. podium voor het Tweede Islamitische Rijk
Amsterdam gaat op 3 juli aan de Rhòneweg 12-14, wat wordt genoemd “De
1e Nationale KHILAFAH van Nederland” faciliteren. Deze NEO-Ottomaanse
Revolutionaire Organisatie streeft er naar om de Tsunami van opstanden
in de moslimlanden over de gehele wereld te promoten. In
wijdverspreide propaganda roepen extremistische Islamorganisaties
impliciet op tot vernietiging van de democratie, het nationalisme en
het kapitalisme van het vrije Westen.
Nederland zou Nederland niet zijn als het zich niet barmhartig en
solidair zou opstellen met al die moslims die in ons land, in Europa
en in de wereld zo ernstig worden onderdrukt en als derderangs burgers
worden behandeld. De Amsterdamse burgemeester van der Laan die eind
oktober 2010 de patriottische burgerorganisatie DDL verbood een
evenement op het museumplein te laten plaatsvinden geeft volgende week
wél ruim baan aan deze extremistische club die moslims in Nederland
komt ophitsen tegen haar onderdrukkers.
De rest van het artikel zie bron:
http://burgerjournalisten.wordpress.com/2011/06/22/amsterdam-op-3-juli-a...
Viel vergnuegen ! Maar denk niet dat dit doorgaat.
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 14:38
"dus ik mag de Jodendom en Israël belachelijk maken"
Hey gast, dat mag jij. Maar bereid je er op voor dat er nauwelijks iemand reageert.
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:38
"hoe kun je kant kiezen van de PVV dat net zo haatdragend is als een Geloof?"
Zeg, schuimbekkende debiel, de PVV is niet haatdragend. Jouw geloof wel. Overigens, ik ben geen PVV-er.
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:26:
Interessante visie die u hier laat zien.
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 14:38
"dus ik mag de Jodendom en Israël belachelijk maken"
Hey gast, dat mag jij. Maar bereid je er op voor dat er nauwelijks iemand reageert.
-
natuurlijk , want Joden aanpakken (o.a crisis gestart) is zo 1930
-
en ik mag er ook niet veel over zeggen want anders ben ik antisemiet natuurlijk.
-
zodra jij begint over de Islam kom jij ook als een anti-Islamist over, wat wil zeggen dat niemand jou ook serieus neemt, maar als je begint over tuig op straat. dat is een ander verhaal.
@ verwilderd | 23-06-11 | 15:41
U bedoeld dit blasfemische puberfeestje?
.
http://www.khilafahconferentie.nl/index.php
"hoe kun je kant kiezen van de PVV dat net zo haatdragend is als een Geloof?"
Zeg, schuimbekkende debiel, de PVV is niet haatdragend. Jouw geloof wel. Overigens, ik ben geen PVV-er.
bizonkid | 23-06-11 | 15:45 | Misbruik melden
-
nee Idd . PVV haatdragend ?
termen zoals Kopvoddentax zijn natuurlijk niet bedoeld als beledigen en zo een term is natuurlijk niet beladen met haat.
ja joh , we zijn allemaal gek behalve die dierbare PVV stemvee .
-
wat wil je nou ? dat elke Moslim jou moet gaan bedanken omdat ie op een olieplatform mag werken met olie afkomstig uit Arabië ?
-
Hebben de negers jou ooit bedankt voor het roven en verkrachten van zijn familie?
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:52
"zodra jij begint over de Islam kom jij ook als een anti-Islamist over, wat wil zeggen dat niemand jou ook serieus neemt"
Dat is nou het verschil tussen intelligente mensen en debielen als jij. Wanneer jij een religie of joden of christenen of wie dan ook belachelijk maakt reageert niemand. Maar als Wilders de islam bekritiseert of wanneer een cartoonist de islam belachelijk maakt staan debielen als jij te schuimbekken.
Gast, ik beëindig deze discussie met jou. Je bent helaas een tikkeltje te dom en niet serieus te nemen. Ik ga weer aan het werk. Mooie dag.
PretMinaret | 23-06-11 | 15:53
-
Wat een bizar verhaal zeg. Staat er op pagina 1: "Alhoewel de echte bevrijding nog niet is behaald en er vele obstakels zijn, bestaat er een consensus onder de moslim oemma: terug naar dictatorschap is geen optie." en dan komen ze later met:"De staat wordt geleid door één Islamitische leider: de Khaliefa" Ben ik nou dom of heb je het dan gewoon toch weer over een dictator? Gekke moslims...
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:26:
Interessante visie die u hier laat zien.
Sinds wanneer zijn moslims een ras?
A. De Bree | 23-06-11 | 15:45 | Misbruik melden
ras? je heb gelijk Moslims moet je helemaal niet zien als mens maar als ideologie
Dat is nou het verschil tussen intelligente mensen en debielen als jij. Wanneer jij een religie of joden of christenen of wie dan ook belachelijk maakt reageert niemand. Maar als Wilders de islam bekritiseert of wanneer een cartoonist de islam belachelijk maakt staan debielen als jij te schuimbekken.
bizonkid | 23-06-11 | 16:02 | Misbruik melden
-
lutser , als ik de Jodendom beledig moet je is zien hoeveel mensen erop reageren !
ik beëindig deze discussie ook, ik kan niet praten met mensen die een dubbele agenda aanhangen .
-
ga maar weer verder werken , als je je vader pijpen als werken ziet tenminste...
verwilderd | 23-06-11 | 15:41
Verongelijkt typje. Die Dutch Defense League demonstratie op het museumplein werd verplaatst omdat de kans op rellen zeer groot was en je dan geen rellende groepen op het museumplein wil hebben. Ze mochten echter wel demonstreren in het Westelijk Havengebied. Maar dat wilden ze zelf niet. De kans op rellen is in congres- en partycentrum Rhône(!) echter vrij klein én het ligt in het, jawel, Westelijk Havengebied. Dus doe niet net alsof het ene onterecht verboden werd (het werd niet verboden) en het andere ontrecht mag doorgaan want dat is weer eens een ongelofelijk verbuigen van de feiten. Zoals wel vaker wordt gedaan door 'patriotten'
Ach blaffende honden bijten niet luidt een gezegde. Dus ik zeg laat gaan die roeptoeter. Ipv de criminaliteit van mocrotuigh aan te pakken strijdt hij tegen de islam. Wat een demagogie en niemand van de PVV'etjes ziet in dat ze belazerd worden. Wat een paupers.
PretMinaret | 23-06-11 | 15:53 Als dat in de nu nog Vrije Oeniversiteit van Leiden is ...Ja.
De islam is een vreselijke haatzaaiende ideologie die als een kankergezwel in de wereld voor tweedracht zorgt.
Om te voorkomen dat deze achterlijke cultuur voet aan land krijgt in Nederlands moeten we ons met hand en tand verdedigen tegen deze haatzaaiende ideologie
Persoonlijk heb ik niets tegen moslims.
Gewoon omdat het kan!
yurp | 23-06-11 | 16:12 Mooi , weet ik weer wie mijn beste vrienden zijn , nietwaar ? Als dat nou patriotten of mongeaule linksen zijn of niet boeit me niet zo.
Ach blaffende honden bijten niet luidt een gezegde. Dus ik zeg laat gaan die roeptoeter. Ipv de criminaliteit van mocrotuigh aan te pakken strijdt hij tegen de islam. Wat een demagogie en niemand van de PVV'etjes ziet in dat ze belazerd worden. Wat een paupers.
Bolt1Wolt | 23-06-11 | 16:19 | Misbruik melden
-
idd
eerst waren het de Marokkanen en toen de Islam.
Bolt1Wolt | 23-06-11 | 16:19 |
Wat een heerlijke zure reactie.
Fijn om tussen de regels door te lezen dat de deksel van onze vrijheid van meningsuiting flink op uwe neus is terecht gekomen.
Neem je verlies als een MAN en ga eens lekker aan de boemel met het borderlinegazahoertje in plaats van zo kinderlijk verongelijkt te doen.
TiSNiX | 23-06-11 | 16:30 |
Bolt1-dingens gaat niet aan de boemel, want een moslim drinkt geen alkohol! Waarom eigenlijk niet, omdat het in een sprookjesboek staat? Kun je gelijk het niveau van die moslims zien.
Phoenix1977 | 23-06-11 | 10:04 |
Ja dat mag.
Het probleem is alleen dat de meeste van jullie niet het benul hebben om het verschil te zien tussen een mening verkondigen en iemand met de dood bedreigen. En daar wringt nou net de schoen.
Probeer het maar niet goed te praten want als jullie dat verschil wel zouden inzien zou Wilders niet 24/24/365 bewaakt hoeven worden.
Wilders is een vrij man
En terecht, hele proces ging om niks 83%
Schande, die man is een haatzaaier 17%
Totaal aantal stemmen: 2425
Het is wel duidelijk waar het Nederlandse volk een voorkeur voor heeft.
Hebben de negers jou ooit bedankt voor het roven en verkrachten van zijn familie?
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 15:59 |
Wat is dat nou? Bedankt jouw familie je ook als je weer eens van bil moet?
TiSNiX | 23-06-11 | 16:49
Het is duidelijk waar de SpitsNieuws lezer een voorkeur voor heeft bedoel je ;) Ik vind persoonlijk niet dat het proces om niets ging. Ik vind het goed dat hij vrijgesproken is. Ik vind dat Wilders met argumenten moet worden weersproken, niet met een poging hem de mond te snoeren. Zonder dit proces bleef altijd maar in het midden hangen of wat Wilders zei nu wel of geen haatzaaien was/is. Wilders kan nu zijn mening verkondigen (binnen deze uitspraak) zonder bang te hoeven zijn voor weer iedere keer een aanklacht aan zijn broek en hij weet hoever hij ongeveer voor de wet kan gaan. Er is duidelijk aangegeven waarmee hij op het randje of tegen het randje zat. Naar mijn idee was het een zeer waardevol proces voor de vrijheid van meningsuiting.
Neem je verlies als een MAN en ga eens lekker aan de boemel met het borderlinegazahoertje in plaats van zo kinderlijk verongelijkt te doen.
TiSNiX | 23-06-11 | 16:30 | Misbruik melden
-
je mams is een hoertje , en als jij een man was geweest , had je nooit zo stoer op internet gehuild, en op wilders gestemd. Laten we in het echt afspreken me
Gaza.BorderLijn newuser | 23-06-11 | 16:56
Hou toch es op trolletje. Ga lekker thuis spelen.
Gaza.BorderLijn newuser | 23-06-11 | 16:56
Hou toch es op trolletje. Ga lekker thuis spelen.
yurp | 23-06-11 | 17:01 | Misbruik melden
-
-
Troll? ga jij gauw even wilders rug krabben , armoedzaaier.
vertel wilders ook meteen dat ie mag oprotten naar de VS of Isreal en laat `m meteen z`n haatrabijntjes anus bleken.
Ja dat mag.
Het probleem is alleen dat de meeste van jullie niet het benul hebben om het verschil te zien tussen een mening verkondigen en iemand met de dood bedreigen. En daar wringt nou net de schoen.
Probeer het maar niet goed te praten want als jullie dat verschil wel zouden inzien zou Wilders niet 24/24/365 bewaakt hoeven worden.
TiSNiX | 23-06-11 | 16:47 | Misbruik melden
-
kijk ahmedinajad die man wil de staat isreal van de `kaart` vegen (kaart=atlas) en die man wordt ook bedreigd door de VS/Joden. hij moet ook zijn land 24/7 beveiligen , dus je onzin slaat kant noch wal .
TiSNiX | 23-06-11 | 16:47 | Misbruik melden
-
tegelijkertijd doe je alsof Nederland een `beschaafd ` land is , maar wat doen onze troepen dan helemaal in Afghanistan ? op een beschaafde manier de opium afpakken..??
Gaza.BorderLijn newuser | 23-06-11 | 17:06
Volgens mij ben ik best gerechtigd om hartelijk te lachen om het feit dat ik Wilders' rugkrabber wordt genoemd door je. Als andere reaguurders het lezen zullen ze vast meelachen. Ik geloof niet dat ik hier ooit als Wilders fan ben getypeerd. Mij gaat het meer om:"je mams is een hoertje". Als je jezelf daartoe verlaagt ben je in mijn ogen een trolletje.
Kan iemand mij het volgende uitleggen?
"Bovendien vindt de rechtbank dat de film Fitna kan aanzetten tot gevoelens van haat, maar heeft Wilders dus niet aangezet tot haat." - Nu.nl
Hoe kan het zijn dat fitna haat zaait maar zijn maker geen haat zaait? Wilders zaait toch haat met fitna, ik zie het niet meer...
Yess! Terecht!
@Gaza.BorderLijn :
U zou een goede kandidaat zijn om op de allereerste trein richting het Midden Oosten te plaatsen. Uw haat, uw respectloos en irritante houding jegens mensen die niet in een heidense afgod geloven passen niet in een beschaafde samenleving.
U past veel beter in de barbaarse samenlevingen van het Midden Oosten.
TiSNiX | 23-06-11 | 16:47 | Misbruik melden
-
tegelijkertijd doe je alsof Nederland een `beschaafd ` land is , maar wat doen onze troepen dan helemaal in Afghanistan ? op een beschaafde manier de opium afpakken..??
Gaza.BorderLijn newuser | 23-06-11 | 17:11 | Misbruik melden
-
oh nee `terrorisme`bestrijden, mensen dwingen om op andere partijen te stemmen , mensen opfokken , mensen het westen laten haten (reden daarvoor geven) , en dan uiteindelijk een totale oorlog veroorzaken . dat is democratie
@Gaza.BorderLijn :
U zou een goede kandidaat zijn om op de allereerste trein richting het Midden Oosten te plaatsen. Uw haat, uw respectloos en irritante houding jegens mensen die niet in een heidense afgod geloven passen niet in een beschaafde samenleving.
U past veel beter in de barbaarse samenlevingen van het Midden Oosten.
A. De Bree | 23-06-11 | 17:14 | Misbruik melden
-
Wilders : Wij zijn Israël !
na zo een quote steeg die man qua zetels .. dus wie hoort precies waar thuis mijn beste billenmaat van vrije willy.
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 17:16:
Kunt u ook iets in begrijpelijk Nederlands schrijven, want wat u hier laat zien is dat u uw luier heeft volgescheten.
Op de eerste plaats ben ik blij dat Nederland toch nog niet zóver is afgegleden om ons allerhoogste goed de Vrijheid van Meningsuiting geweld aan te doen. Let wel; Ieder mens met ook maar een klein beetje hersens die de geschiedenis kent weet dat de uitspraak van de rechters vandaag gedaan cruciaal zijn voor ons lans en de Vrijheid van ons allen.
Ons land waar ik met recht nog steeds, ontzettend trots op ben. Een land dat een toevluchtsoord was ten tijde van onderdrukking in het thuisland van vrije geesten als René Descartes of Spinoza die in het kleine Nederland wél vrij waren hun gedachtegoed te uiten.
Iedereen weet, alle politici incluis , dat er NOOIT een veroordeling voor Geert in heeft gezeten. Allemaal voor de show anders niet.
Vandaag is veel meer gebeurd dan alleen vrijspraak voor Geert Wilders, vandaag weten we gelukkig met zijn allen weer waar Nederland voor staat en ik ben sinds lang niet meer zo trots geweest.
sorry lans = Land
lindsaylohanaltyd-1 | 23-06-11 | 17:13
Er is een verschil tussen het feit dat een film bij iemand gevoelens van haat kan oproepen of dat iemand daadwerkelijk haatzaait tegen een bevolkingsgroep. Wilders laat in zijn film verknipte stukken uit de Koran zien die hij verhaspeld met boze moslims en extremisten. Dat kán bij sommige mensen die daar gevoelig voor zijn haat jegens moslims oproepen. Maar technisch heeft hij helemaal niet opgeroepen tot haat, de film bevat ook eigenlijk alleen impliciete conclusies. Zo slim is Wilders natuurlijk ook wel weer.
Gaza.BorderLijn
Als u geen trol bent en een échte niet westerse allochtoon/moslim, dan begrijp ik niet veel van uw houding.
De manier waarop u denkt te discussiëren roept alleen maar meer weerstand op. Zolang mensen niet ook bij zichzelf ten rade gaan en iedereen het slechts van zijn/haar kant blijft bekijken zullen we nooit tot elkaar komen.
Toch lukt dit velen wel heel goed. Waarom u dan niet?
Als atheist kun je toch ook gewoon zeggen dat alle geloven achterlijk zijn. Daarmee ben je toch niet aan het haatzaaien. Als je een hekel hebt aan het Christelijke geloof heb je toch niet automatisch ook een hekel aan de persoon die naast je woont en Christelijk is. Een persoon is niet hetzellfde als de geloofsovertuiging van een persoon. Kritiek op een geloof is dus toegestaan, zoals het altijd al was en dat is maar goed ook.
@Gaza.BorderLijn-----------------Samenvatting: Wilders, Joden, Israel, je Moeder, anusbleken (?), White man's guilt.-------------------- Had allemaal prima in een post gepast......Maar toch bedankt voor je (voorspelbare) bijdrage..... ..... Dat anusbleken vond ik wel een verrassende wending in het verhaal.
@yurp | 23-06-11 | 17:27 |
jah ok tnx
Effe off topic - Is die Iskander deud ofzo?
Zie de beste moslim al een tijdje niet meer kankeren.
lol @ gaza.borderline
Loopt hier beetje te trollen...
Ga dan naar een ander land als je het hier niet leuk vind of als het je niet bevalt?
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 16:08
U bent een gevalletje Borderline?
@Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 16:08
U bent een gevalletje Borderline?
-
Inderdaad, de manier hoe hij hier loopt te reageren..
Mooi de vlag kan uit, Proost ;-)
Ach Wilders.. doekje voor het bloeden.. wie beveiligt deze papieren tijger eigenlijk? Haha, dezelfde knakkers die hem wilden veroordelen.
Mensen worden alleen maar dommer.. of evolutie=degeneratie.
Take your pick.
* trekt pot bier open met kroepoek en gaat er voor zitten
Inspraak zonder inzicht levert een uitspraak zonder uitzicht,
en gaat het heden ten daagse worden macht is de moeder van de willekeur.
Lum-chan | 23-06-11 | 18:44
je zit op het verkeerde topic :) ergens anders is de BBQ al aan de gang....
chantal1 | 23-06-11 | 18:47
Zit ik weer niet op te letten? Welk draadje? Dan verhuis ik meteen ;)
haatzaai van wilders
Tnkx!
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 17:11 |
Dat zo'n gazahoertje als jij het hebt over "onze troepen" is ergens toch aandoenlijk.
Naar mijn bescheiden mening geeft deze opmerking goed weer in welke inwendige strijd jij zit.
Van de ene kant wordt er van je geëist dat je niets op mag hebben met het westen terwijl heimelijk jouw andere kant zeer duidelijk een keus heeft gemaakt tussen "ONS" en een achterlijke cultuur.
Overigens geen enkele garantie dat "ONS" jou ook moet maar dat heb je vast al gemerkt.
nu nog naar de kapper met hem.
oh nee `terrorisme`bestrijden, mensen dwingen om op andere partijen te stemmen , mensen opfokken , mensen het westen laten haten (reden daarvoor geven) , en dan uiteindelijk een totale oorlog veroorzaken . dat is democratie
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 17:14 |
Nee stumper dat is géén democratie dat noemen wij hier gewoon islam.
Ben je nou zo dom of ben je een Marokkaan?
Gaza.BorderLijn | 23-06-11 | 17:14 |
Nee stumper dat is géén democratie dat noemen wij hier gewoon islam.
Ben je nou zo dom of ben je een Marokkaan?
TiSNiX | 23-06-11 | 19:27 | Misbruik melden -
-
Islam, democratie , allemaal leidt het tot het fascisme..
Overigens geen enkele garantie dat "ONS" jou ook moet maar dat heb je vast al gemerkt.
TiSNiX | 23-06-11 | 19:23 | Misbruik melden
-
daarom explodeer ik nu ook in jullie face!
Lum-chan | 23-06-11 | 18:44
je zit op het verkeerde topic :) ergens anders is de BBQ al aan de gang....
chantal1 | 23-06-11 | 18:47 | Misbruik melden
-
Klopt Spaanse ribbetjes vanavond. Ik heb Flipper weggejaagd Hoera voor mij !!!
kunnen jullie geloven dat die troll Flipper weg is / of op een andere on interessant topic zit te reaguren hahaha *gebeld wordt door Bea voor lintje *
-*hallo Bea, jaaaa alles gaat volgens plan*
Wat toch jammer is dat de kreet: - Islam is het kankergezwel van de Nederlandse samenleving - niet (meer) een belediging is.
Maar Hulde voor de rechtspraak, het vrije woord is (voorlopig) gered.
Mooi, daar kan Nederland Bekent Kleur, het Landelijk Beraad Marokkanen, de Turkse Arbeidersvereniging Nederland, de Antilliaanse organisatie MAAP, Els Lucas, Haroon Raza, Gerard Spong, Mohamed Rabbae en René Danen het mee doen.
Zielige linkse jankers.
Vanavond vroeg naar bed jongens,
http://tiny.cc/di5kp
Whahahahaha.................
spreken is nu voor de heer wilders zilver waard,
zwijgen is nu voor de islam goud waard.
spreken is nu voor de heer wilders zilver waard,
zwijgen is nu voor de islam goud waard.
Zucht kan nou niemand hier onderscheid maken tussen gedrag van individuen en een groep mensen die een religie delen?
zwijgen is nu voor de islam goud waard.
haidomo | 23-06-11 | 20:10 | Misbruik melden
Al was het alleen maar om de financiële belangen. staande op ONZE klei.
Dus, kan iedereen die hier al een jaar of langer liep te schreeuwen dat de veroordeling al vast stond en dat alle rechters linkschschsch zijn nu even zijn mond spoelen met zeep, vanwege vooringenomenheid? Wellicht kan de vrijgesprokene ook eens wat milder worden aangaande de rechtstaat in Nederland, want als hij nu nog commentaar geeft, moet je je af gaan vragen of hij zichzelf niet ook schuldig verklaart.
die wilders die blijf lachen. top gewoon.
ik maak me niet druk,het help toch niet.
Zucht kan nou niemand hier onderscheid maken tussen gedrag van individuen en een groep mensen die een religie delen?
BonjourEncore | 23-06-11 | 21:57 |Een religie of ideologie deel je niet , die dring je uiteindelijk op. Beinvloedt het gedrag van meelopers nogal. Had je ook met die NSB-ers in WOII .
@Iskander | 23-06-11 | 23:08
Ahhhh.................Iskander leeft nog. Ik zou BIJNA roepen HOERA.........Bijna!!!!!!
Gut , wat is links toch stil..Zelfs geen borderlijntjes. Sja, dat hakt d'r bij die gassten wel in , he ? Ha ha ha
Het hele reli-links islamofiel circus : uitgeteld en morgen 'n kater ...hahahaha !
Poll van de dag
Enquête
Wilders is een vrij man
En terecht, hele proces ging om niks ... 83%
Schande, die man is een haatzaaier
..17%
Totaal aantal stemmen: 4210
Lijkt me duidelijk ..en in het voordeel van Wilders , en d e PVV , maar vooral voor iedereen die vrijheid van meningsuiting voor iedereen hoog heeft zitten .
Gut , wat is links toch stil..Zelfs geen borderlijntjes. Sja, dat hakt d'r bij die gassten wel in , he ? Ha ha ha
verwilderd | 24-06-11 | 02:06 | Misbruik melden
-
*domste comment van de dag uitreikt*
Jij je zin .. Hahahaha ! Vrijspraak , mijn dag kon niet beter . Moi !
Na een hele dag maar 17 % die Wilders toch nog veroordeeld wou zien worden Guttegut..tis me toch wat .. Dream on , gazzaborderlijntje . Die enkeling met een te grote bek hebben we allang geen boodschap meer aan. Wel lol !
Zitten straks met zeteloptelsommetje zometeen ook alle linkse partijen op Geen 17% , maar 17 zetels. KSja, dat krijg je d'r nou van. Niet horen , dan maar voelen
Ik zou iets willen schrijven maar ik heb hierover geen vrije mening.
Als ik iets schrijf kom ik ofwel in het ene kamp terecht ofwel in het andere kamp.
Dit maakt dat mijn mening niet meer vrij is.
ik wil niet tot het ene of het andere kamp behoren.
Als dat zou kunnen, is zelfs dat niet meer vrij - want dan behoor ik tot diegene die in geen kamp willen behoren.
Dus het is totaal onmogelijk om nog aan vrije meningsuiting te doen.
.
Waar wij ons over druk maken ? Over iets dat niet bestaat : vrije meningsuiting... ( lees ook mijn comment op wat Wilders wil)
Bavaria73 newuser | 24-06-11 | 01:51
Tsja, onkruid vergaat nu eenmaal niet he. In sommige gevallen wordt het wel eens weggemaaid, maar komt het met een babyface terug.
.
Aangaande de poll, die is non-representatief te noemen, er is namelijk te weinig keuze om serieus antwoord te kunnen geven, waardoor ik dus ook geen antwoord heb gegeven. Hoe zit het bijvoorbeeld met de mensen die het wel terecht vinden dat deze rechtzaak er was, maar die niet uitgesproken voor of tegen een veroordeling zijn en dat gewoon, zoals het hoort, aan de rechters over laat?