*

Te druk met studeren

Ballen bang voor Halbe

Studentenverenigingen hebben dit jaar grote moeite om bestuursleden te vinden. Volgens studentenvakbond LSVb en de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV) durven veel studenten een bestuursjaar niet meer aan nu er allerlei maatregelen in het hoger onderwijs op stapel staan zoals de langstudeerboete en de masterlening.

De komende weken barsten de kennismakingsweken weer los in de studentensteden en gaan de studenten gezelligheids-, sport en studieverenigingen weer hun best doen om nieuwe leden binnen te halen. Lastiger dit jaar is het echter om een bestuur voor de verenigingen te vinden, zeggen de LSVb en de LKVV. „Bijna alle verenigingen hebben daar dit jaar moeite mee”, zegt LSVb-voorzitter Pascal ten Have. „Het is een worsteling, zowel voor de kleinere verenigingen als de grote traditionele”, hoort ook Maarten van de Wetering, vice-praeses van de LKvV bij de 46 aangesloten verenigingen terug.

Boete
Vooral in steden als Delft, waar studenten vanwege de zwaarte van de studies vaak langer studeren, is het lastiger geschikte mensen te vinden, zegt Van de Wetering. Studenten met vertraging gaan immers over een jaar een langstudeerboete van 3000 euro betalen. „De meeste studenten zien die bui natuurlijk al hangen”. Daarnaast wil staatssecretaris Zijlstra (onderwijs) over een jaar ook het sociaal leenstelsel voor het masterjaar invoeren, de ‘gratis’ basisbeurs vervalt dan voor masters. Een jaar niet studeren om een studentenvereniging te leiden, wordt zo voor veel studenten een te dure grap, stellen LSVb en LKvV.

Boekenvereniging
Dat is erg zonde, vinden beide organisaties. Verenigingen, ook bijvoorbeeld de debat- en boekenverenigingen, zijn de ruggengraat van het studentenleven, zegt Ten Have. „Als deze trend doorzet, zullen er activiteiten worden weggestreept.” Bovendien doen zo minder studenten aan cv-opbouw terwijl werkgevers daar wel om vragen. Van de Wetering: „En in een bestuur zet je jezelf in voor alle studenten, niet alleen jezelf.”

Voor de zomer stelde de VVD samen met D66 voor collegegeldvrij besturen mogelijk te maken. Studenten schrijven zich dan uit, en verliezen geen kostbaar jaar, maar krijgen toch een bestuursbeurs. Of dit er komt, wordt na de zomer duidelijk. 

M. van Beem | 10-08-11 | 07:38 | 59 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Ik vind dit een goede maatregel
men komt om te studeren niet om te feesten

Heb je voor comazuipen een vereniging nodig?
.
On-topic: En daarom, beste studenten, heet die instelling een Universiteit. Een instelling waar je met hard werken en leren een diploma kunt halen met waarde en status. Iets wat niet voor alle mensen is weggelegd. Daarom heet het geen tennisvereniging of zwemclub.
.
Het is al schandalig dat er een langstudeerboete moet worden ingevoerd om die knappe koppen te laten inzien dat je moet werken voor dat papiertje en bijbehorende titel.
.
Het idee achter studentenverenigingen is goed maar ik heb het idee dat bij sommige verenigingen de stoppen doorslaan.

Mooi zo.Je dient ten alle tijden zo snel mogelijk af te studeren en niet op kosten van de belastingbetaler de toffe peer of brallerige student uit te hangen. Hulde voor Halbe .

Die boetes hadden ze jaren geleden al moeten geven, dat had heel wat geld bespaart!

Heerlijke kop! +1

Mensen die dit een goede zaak vinden zijn waarschijnlijk als afgestudeerde accountants niet aangenomen bij Ernst & Young of iets dergelijks omdat een mooie lul van Vindicat Atque Polit ze voor was met een mooier CV. Helemaal niet gestudeerd hebben kan ook, want dat weet je ook niet waar het over gaat (knorretjes!).

Ze kosten in ieder geval minder geld als probleemjongeren en ze zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur, dus niet zo huilen.

@ Wappelflap | 10-08-11 | 09:00 |
En waarom zit jij niet in de collegebanken op dit moment? Zeker ook zo'n niksnut?
Mag ik je er dan ook nog even aan herinneren dat er vele vele doden zijn dankzij de studentenverenigingen.
Ontgroenen en zo? Moord in de eerste graad dus verbieden die hap.

@yahoo
Die doden waren waarschijnlijk doorgesnoven HBO'ers. Die weten namelijk niet het dom is om jezelf in de fik te steken of 10 liter water te atten. Heeft niet per see iets met studentenverenigingen te maken, maar eerder met gebrek aan herseninhoud van jonge feutjes.

yahoo | 10-08-11 | 09:16
.
Oh we hebben weer een frustratieknor aan het woord.. Even een aantal dingen op een rijtje:
1) Er vallen nooit doden bij ontgroeningen. Een tijd geleden is het wel eens een paar keer voorgekomen dat een student stierf aan iets dergelijks, maar dat was nooit bij de ontgroening van de vereniging maar bij studentenhuizen. Verder is zo af en toe een dode bij tien- tot honderdduizenden mensen gewoon een ongeluk, niets meer.
2) Het is vakantie, lutser van klasse, dus daarom zit niemand in de collegebanken. Wat je ook kunt janken, het zijn opleidingen en die zijn in de zomer nou eenmaal dicht.
3) Leek
4) Knor

Mooi misschien rotten ze dan een keer op maar zal wel niet:(

Het valt mij inderdaad op dat het er ernstig de schijn van heeft dat de Halbe-adepten nog nooit een collegezaal van binnen hebben gezien.

Een fatsoenlijke studentenvereniging compenseert haar bestuursleden voor opgelopen vertraging.

@wappelflap: Nederlands heb je niet gestudeerd, dat is wel duidelijk!

@ziggyrat:
Ze kosten in ieder geval minder geld DAN probleemjongeren
Die weten namelijk niet DAT het dom is
Nou blij? Ga maar weer schoffelen...

omaroeltje | 10-08-11 | 08:37 | Misbruik melden

En dat geld hadden we dan weer voor jouw spellingles kunnen gebruiken.

elsenburg | 10-08-11 | 09:52 | Misbruik melden

In de kern heb je gelijk, buiten de roetkap van de jongens van het gele kasteel gerekend natuurlijk, maar dat was in 1964.
Om nou met 'knor' aan te komen is heel knorrig

@ elsenburg | 10-08-11 | 09:52 |
En zie alweer iemand die denkt alles beter te weten. Het clubje van moordenaars meldt zijn eigen ten einde den dommen belastingbetaler een lescht te lezen.

Als er geen colleges zijn dien jij hard aan het werk te zijn om een paar Euro's te verdienen.
Aangezien jij dus tijd over hebt om hier te reageren dus niet aan het werk bent is de stelling een luie uitvreter dus volledig gerechtvaardigd.

Wappelflap | 10-08-11 | 09:00 | Misbruik melden

Moeten ze van Vindicat een CV opsturen dan? Dat gedeelte is dan weer echt geregeld rond LSVM. Wij bellen een huisgenoot en zeggen dat we bijna klaar zijn; krijg je vanzelf een telefoontje dat je kan beginnen.

Als Tilburger heb je het dan inderdaad wat zwaarder, maar dat is ook niet zo gek

yahoo | 10-08-11 | 11:08

Denk het beter te weten? Nee ik WEET het beter, aangezien ik het studenten- en studentenverenigingsleven ken.

Verder zit ik nu wel degelijk op kantoor. Daarnaast heb ik ouders die mij financieel ondersteunen, die waarschijnlijk ook jouw uitkering betalen, niet de staat. Verder heeft iedereen recht op vakantie, of niet soms?

Het is echt stuitend hoe twisted je gedachten zijn en ik ga er dus ook niet verder op reageren.
Waarom zit jij overigens niet te werken, boeroeper? Je blijft een knorretje..

yahoo | 10-08-11 | 11:08 | Misbruik melden

Dus iedereen die hier reageert is niet aan het werk? Nou Yahoo, werkloze hond, hoezo ben jij niet op zoek naar een baan? Je kost de maatschappij geld, HUP!!!!

Eloquent | 10-08-11 | 11:06

Ja oke, 1964 een keertje. Dat mag geen naam hebben als je kijkt naar het aantal ontgroeningen per jaar..

elsenburg | 10-08-11 | 11:17 | Misbruik melden

Ken je klassiekers, maat ;-)

Overigens, van welk jaar ben je?

@ Eloquent | 10-08-11 | 11:16 |
Ik heb mijn sporen al meer dan verdient met meer dan vijftig werkzame jaren. En jij?

Zeker ook weer zo'n luie uitvretende soepsidiesnoepert van de pvda?

Eloquent | 10-08-11 | 11:24
Ja hij zat nog wel ergens in m'n achterhoofd... 06 overigens
.
yahoo | 10-08-11 | 11:29
Begrijpend lezen is de afgelopen vijftig werkzame jaren niet je sterkste punt geweest? Gezien Eloquent's posts valt wel te concluderen dat hij geen PvdA-er is, aangezien hij werklozen aan het werk wil zetten.
Het is overigens erg sneu om op 70-jarige leeftijd als ouwe zeurpiet bij mensen die op internet zitten je beklag te doen over het feit dat zij genieten van hun vakantie. Droevig!

yahoo | 10-08-11 | 11:29 | Misbruik melden

Wat heeft de PvdA hier mee te maken? VerdienT? Heb je in die 50 jaren dan niet leren spellen? Dan zul je wel een bouwvakker/ schoonmaker zijn.

Nee, ik betaal met veel plezier al jaren 52% belasting over de top van mijn inkomen (grootste deel) en beweeg me sinds jaar en dag in de financiele wereld na een studie aan de Universiteit Leiden en het Lidmaatschap, waardoor ik nooit heb hoeven solliciteren.

Echter, aangezien u (want u blijkt oud te zijn) meer dan 50 jaar gewerkt hebt, zult u boven de 65 zijn, dat maakt dat u AOW ontvangt en de facto een PvdA subsidieverbruiker bent.

conclusie: Eerst nadenken voor je iets schrijft, ouwe gek

yahoo | 10-08-11 | 11:29 | Misbruik melden

Wat heeft de PvdA hier mee te maken? VerdienT? Heb je in die 50 jaren dan niet leren spellen? Dan zul je wel een bouwvakker/ schoonmaker zijn.

Nee, ik betaal met veel plezier al jaren 52% belasting over de top van mijn inkomen (grootste deel) en beweeg me sinds jaar en dag in de financiele wereld na een studie aan de Universiteit Leiden en het Lidmaatschap, waardoor ik nooit heb hoeven solliciteren.

Echter, aangezien u (want u blijkt oud te zijn) meer dan 50 jaar gewerkt hebt, zult u boven de 65 zijn, dat maakt dat u AOW ontvangt en de facto een PvdA subsidieverbruiker bent.

conclusie: Eerst nadenken voor je iets schrijft, ouwe gek

@ elsenburg | 10-08-11 | 11:35 |
Probeer jij maar eens dat te halen.
Trouwens zeventig jaar? Jij kunt kunt schijnbaar niet rekenen als je denkt dat iedereen die vijftig jaar gewerkt heeft zeventig moet zijn.

Jij bent het ultieme voorbeeld van een luie niksnut die jaren "studeert" op de kosten ven de belastingbetaler.
Heil en salve Halbe die hier een einde aan maakt.

elsenburg | 10-08-11 | 11:35 | Misbruik melden

'01 hier

elsenburg | 10-08-11 | 11:35 | Misbruik melden

breek me de bek niet open

@ Eloquent | 10-08-11 | 11:42 |
Zal ik je bek dan even openbreken? Figuren als jij waren en zijn een soort "Voldermort'. Een beetje populair in het begin maar elke serieuze student wenst zijn naam in geen enkel geval meer verbonden te worden aan lui uitschot.Uiteindelijk eindig je als een : hij wiens naam niet genoemd wordt omdat het mijn reputatie onnoemelijke schade toebrengt".

yahoo | 10-08-11 | 11:41
.
Probeer dat te halen? Ik ga dat zeker niet halen, want ik investeer liever in m'n carrière, zodat ik wat meer kan bijdragen aan de samenleving.
Wat heb je toch een hoop frustratie! 50 jaar werken en dan 70 zijn is helemaal niet zo'n vreemde gok. Veel verder dan MBO zul je niet zijn gekomen, dus rond je 20e beginnen is zo gek nog niet. Als je eerder bent begonnen, dan kun je alsnog 70 zijn, omdat die paar jaar pensioen niet meetellen. En laten we niet beginnen over cognitieve capaciteiten, want die vergelijking verlies je..
.
Verder kun je blijkbaar slecht lezen of laat je geheugen je in de steek (krijg je op die leeftijd). 1) Je hebt geen idee hoe lang ik wat studeer, 2) mijn ouders betalen mijn studie en eventuele vertraging, niet de staat.
Zo sneu om beschuldigend met je vinger te wijzen terwijl je geen idee hebt wie je tegenover je hebt.. Je beredeneringen zijn nogal krom.

Ondanks dat ik helemaal niks met koorballen heb en er ook nooit een ben geweest:
Wappelflap | 10-08-11 | 09:00 dikke +1
elsenburg | 10-08-11 | 09:52 +1
Gezeik. Langstudeerders leveren als ze uiteindelijk slagen veel meer op dan ze ooit hebben gekost, zowel voor de economie als voor de staatskas in de vorm van belasting op hun hogere inkomens. Beter langstuderen dan een dropout. Beter langstuderen dan een uitkering of een re-integratietraject. Beter langstuderen dan subsidie voor een cursus hoofddoekvouwen of randgroepkickboksen. Daarbij is er veel dat niet uit schoolboeken te leren is, zoals bestuurlijke ervaring opdoen.
Kenniseconomie my ass. Maatregelen bedacht door langstudeerders zelf nota bene. Er zullen altijd belastingcenten vloeien naar waar men niet direct zelf profijt van heeft edoch uiteindelijk goed voor het land dan wel de economie dan wel de staatskas zijn. Zo werkt dat nou eenmaal. Langstudeerders zijn wel het laatste 'probleem' waar men zich in dit land zich druk om dient te maken. Stelletje jaloerse hypocriete zure zeikerds met je hypotheekrenteaftrek.

yahoo | 10-08-11 | 11:54

Haha --> en niet omdat je grappig bent, maar eerder lachwekkend.. Weer die beschuldigingen..

yahoo | 10-08-11 | 11:54 | Misbruik melden

Dat veronderstelt dat u weet wat serieus studeren inhoudt en dat geloof ik niet. Verder begrijp ik niet hoe u mijn reactie in verband kunt brengen met lui uitschot.

Verder kan ik me niet voorstellen dat U een reputatie heeft die bezoedeld kan worden. nou, ouwe gek, ga eens achter je geraniums zitten potverteren

elsenburg | 10-08-11 | 11:59 | Misbruik melden

Zou het ouwe heertje Yahoo een beetje zijn uitgeluld? Of zou hij begonnen zijn aan zijn tweede 50jaar werken?

Eloquent | 10-08-11 | 12:44
.
Hij is waarschijnlijk bezig met het ontcijferen van de laatste posts, dat gaat zij sommigen niet zo vlot.. Of hij zit naar Harry Potter te kijken (yahoo | 10-08-11 | 11:54 ), ook echt iets voor bejaarden

@mygfisbrazilian
En dan te bedenken dat ik eigenlijk maar een enorm kansloze HBO-studie doe en lid ben van Circumflex...de reacties van yahoo slaan nergens op en dat mag ook gezegd worden door mensen die niet uit een ASV-omgeving komen. Helaas worden ze dan niet serieus genomen. Desalniettemin 'vo voor elsenburg en Eloquent die meneer de schoffelaer hard op zijn plek zetten!

@ elsenburg | 10-08-11 | 13:17 |

Ben net terug van mijn middag vrijwilligerswerk. Onvoorstelbaar hoeveel jonge "gestudeerden" daar zitten die totaal de weg kwijt zijt.

Drank,drugs en wijven hebben hun uiteindelijk toch de kop gekost.

@ Eloquent | 10-08-11 | 12:44 |
Och lieverd, bralkoppen en niksnutten zoals jij heb ik al vaker de bescheten pamper verschoont.

yahoo | 10-08-11 | 15:03 | Misbruik melden

Het is verschoonD. Dat heb ik geleerd op school, alvorens ik heb gestudeerd. Het lijkt er steeds meer op dat u dat voorrecht niet heeft gekend, school enzo.

Het is niet erg dat u niet tot de sociale klasse kunt worden gerekend dan u zo graag zou willen, maar uit dat dan niet op zo'n gefrustreerde manier.
Het onderhavige topic gaat over besturen van studentenverenigingen. U heeft kennelijk een vooringenomenheid dataangaande. U komt vervolgens met valse qualificaties en uit de lucht gegrepen argumenten, als ware ik socialist en dergelijke; terwijl het toch duidelijk uit mijn posts op te maken is dat dat niet het geval is.

Weetu, het probleem met mensen zoals u is; u bent half geinformeerd over een dergelijk onderwerp, u schreeuwt om het hardst om iets wat eigenlijk niet eens met dat onderwerp te maken heeft, vervolgens wordt u op uw nummer gezet en dan gaat u schermen met argumenten die populair zijn, maar in het onderhavige kant nog wal raken.

U doet er goed aan steeds weer een overweging te maken of u over een onderwerp nu daadwerkelijk een reactie moet geven. Zo zet u zichzelf behoorlijk voor schut en dat heeft u niet verdiend als hoogbejaarde AOW-trekker

yahoo | 10-08-11 | 15:00

Jaloers?

Wappelflap | 10-08-11 | 14:04

Dank!

Jammer dat universitaire studenten het contact met mensen die geen universitaire opleiding volgen vaak schuwen. Dit draagt bij aan de instroom van tactloze idioten als "eloquent" en elsenburg, die blijkbaar niks beters te doen hebben dan met twee tegen één iemand belachelijk proberen te maken.

Verder is langstuderen totaal overbodig en makkelijk te voorkomen. Zo moeilijk is een opleiding niet en tijdgebrek is vaak het gevolg van een ondermaats planvermogen.

Dr. Diencephalon | 10-08-11 | 16:29 | Misbruik melden

Als u had opgelet had u geweten dat ondergetekende reeds lange geen student meer is. Overigens ben ik niet tot de categorie langstudeerders te rekenen, ik was namelijk na 4 jaar en twee maanden klaar met mijn eerste studie. Dit behelsde overigens twee afstudeerrichtingen.

Wat u vergeet in dit verband is dat het in dit topic gaat over bestuur van zo'n vereniging en langstuderen. Een bestuursjaar is echt niet te combineren met een voltijds studie.

Verder hoef ik niemand belachelijk te maken, dat doet onze Yahoo echt zelf. Daar heb ik elsenburg niet voor nodig, hoewel ik wel gevoelig ben voor zijn argumenten.

Zo, ook weer opgehelderd nep-doctortje.

Eloquent | 10-08-11 | 16:46 | Misbruik melden
Ik heb nooit gezegd dat u een langstudeerder was en ook niet dat u nog steeds een student ben.
Ik vind dat studentenverenigingen sowieso opgedoekt kunnen worden en dat federatieve verenigingen, bestaande uit studieverenigingen meer vertegenwoordigt zouden moeten worden. Veel studieverenigingen zijn klein genoeg om te kunnen combineren met een voltijdstudie.
Dat ik nep-doctor in uw opzicht kan mij niet bijzonder veel schelen, overigens excuses als mijn vorige post te negatief was, heb net een lange dienst achter de rug.

Dr. Diencephalon | 10-08-11 | 16:56 | Misbruik melden

Ik heb nooit gezegd dat u hebt gezegd.......nou ja, u snapt het wel. Ik wilde enkel aangeven dat ik zelf niet heb behoord tot de groep waar het nu over gaat, dus niet preek voor eigen parochie.

Wat u vindt aangaande studentenverenigingen kunt u lekker blijven vinden. Dat laat onverlet dat lidmaatschap en studeren geen probleem hoeft te zijn, maar dat bestuur van een beetje vereniging niet te rijmen is met studeren zonder vertraging.

Als u veinst arts te zijn, door te melden dat u een lange dienst hebt gehad,zou u dokter schrijven, niet doctor; dat is namelijk de titel voor een promovendus.
Jammer, maar helaas. U valt weer door de mand.

Laatstelijk zou ik u willen aanraden een cursus Nederlands te nemen. U maakt kromme zinnen en kunt vervoegingen van werkwoorden niet van voltooid deelwoorden onderscheiden.

Jongens, het was gezellig. Ik ga naar huis. Morgen weer andere topicjes, waar we elkaar op kunnen bestrijden

Eloquent | 10-08-11 | 17:17 |
Leuk en aardig, ik ben inderdaad gepromoveerd en belachelijk slecht in Nederlands. Gelukkig maar dat het merendeel van wat ik lees Engelstalig is. Overigens zijn er andere beroepen waarin men diensten draait. Moet maar eens beginnen aan het avondeten, geen vrouwtje thuis om dat voor mij te doen.

Godnondeju. Wat een discussie. Zo'n draadje al in tijden niet meer gezien. Als Universitair en extra-curriculair actief student snap ik best de argumenten van Eloquent en elsenburg. De langstudeerdersboete in deze vorm en hoogte vind ik ook complete onzin, aangezien het meer kapot maakt op lange termijn dan dat het oplevert op de korte. Maar -ook ik zie het in mijn directe omgeving gebeuren- extra-curriculaire activiteiten worden nogal snel en veel opgeblazen door dezen en genen wat betreft een toekomstige en succesvolle carrière. Zeker t.a.v. studentenverenigingen. Nu preek ik dan maar even tégen mijn eigen parochie, maar een hoop is toch echt gebakken lucht. Ik heb nu enkele stages een meeloopdagen achter de rug en heb meer voorbeelden gezien van mensen die er zijn gekomen zonder bestuursjaar of lidmaatschap, dan met. Ook heb verscheidene personen gesproken die hebben toegegeven nogal 'poehaërig' over hun lidmaatschap deden tijdens hun studententijd en er uiteindelijk minder profijt van bleken te hebben, dan dat ze hadden verwacht. Het kán een voordeel zijn, maar is absoluut géén garantie. En die laatste schijn wordt nogal vaak gewekt, nog steeds. Desalniettemin is het een mooie ervaring, en zal die boete mij niet schuwen om lid te blijven. 'Het' moet alleen niet groter gemaakt worden dan dat 'het' is.

@Eloquent en elsenburg:
.
Veel plezier in je strebers-wereld.
Ik ben blij niet met zulke arrogante kwallen te hoeven werken.
Jullie komen hopelijk je meerdere wel tegen.

@ anoniemorexia | 10-08-11 |
Maak je niet druk.
Dergelijke personen worden uiteindelijk gemeden als de pest bij de echte bollebozen.
Ze eindigen uiteindelijk allemaal als soepsidie vretende niksnutten bij de pvda.

Hehe, ik maak me niet druk, geen zorgen.
Ik stond voor dezelfde keuze.
Heb, in mijn ogen, de betere gekozen.
Ik voorzie over tien jaar, een lichte stijging in het aantal cocaïne- en drankverslaafden. ;)

@yahoo: Als u nou is zo intelligent zou zijn om een beetje te rekenen wat de gemiddelde student aan hbo of universiteit in zijn latere leven aan belasting gaat betalen zou u tot de conclusie komen dat dat veel meer is dan de gemiddelde mbo'er.

SaNDR | 10-08-11 | 23:50
"Als u nou is zo intelligent zou..."
.
is??????????????
.
intelligent hoor.

yahoo | 10-08-11 | 15:00
Drank drugs wijven?? Maar maar daar gaat het toch allemaal om?? heb na lang studeren en werken geld in mijn zakken en dan mag ik niet achter de vrouwen aan geen drugs gebruiken en niet dronken worden??
*belt 'small island trips af en doet Ocean 45' de deur uit*

@ SaNDR | 10-08-11 | 23:50 |
uiteindelijk leveren dit soort ballen-niksnutten geen cent op. Ze gaan of in een uitkering zitten wegens miskent talent of ze hebben een of ander vaag gebeuren dat leeft van soepsidie.
Echte bollebozen houden zich namelijk niet bezig met dit soort activiteiten.
Die hebben gewoon een serieuze instelling. leren en afstuderen en dan zo snel mogelijk de maatschappij in.

O en voor al diegene die allemaal commentaar hebben en nu nog in hun bed liggen te stinken. Kijk even naar het tijdstip. Wij zijn alweer aan het werk om in de hoogste belastingschijf te mogen betalen voor jullie parasieten.

uiteindelijk leveren dit soort ballen-niksnutten geen cent op. Ze gaan of in een uitkering zitten wegens miskent talent of ze hebben een of ander vaag gebeuren dat leeft van soepsidie.
yahoo newuser | 11-08-11 | 06:12
U bent duidelijk een zeer domme onwetende n00b die gratuit uit z'n nek loopt te lullen. Zie mijn vorige comment. Lutser. Werkse.

@ mygfisbrazilian | 11-08-11 | 06:45

Geniet nog maar even van het uitkeringsinfuus. Binnenkort is ook dat gedaan. And o boy its a cold cold world outside if you don't have the dow to pay.

@yahoo newuser | 11-08-11 | 07:04
Aan welk uitkeringsinfuus mag ik dan wel liggen volgens u? Weer zo'n onwetende domme gratuit uit z'n nek lullende lutser. Je weet niks jongen.

FYI: ik werk een keurige 50 uur per week (ex reistijd) en ben nog nooit werkloos geweest

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

18 jaar cel en tbs voor Robert M.:
 

Column

Jan Dijkgraaf

Natuurlijk is Tofik Dibi volstrekt ongeschikt om GroenLinks te leiden. Hij is veel wel: een...
meer >

Files

/ km

meer files