*

Mensenpoep op straat doodt hondenDus ook na uw eigen ontlasting!

Mensenpoep op straat doodt honden

Mensen poepen masaal in de straten van Amsterdam. Op sommige plaatsen is wel 20 procent van de uitwerpselen op straat van menselijke afkomst. Het zijn veelal toeristen die de straat onderschijten, maar ook dak- en thuislozen en junks. Vooral binnenstad, langs de kades, in de parken en in steegjes liggen bezaaid, zo bericht De Telegraaf.

"Wanneer ik mijn hondje uitlaat, zie ik regelmatig iemand gehurkt zitten achter een boom of in een afgelegen straatje. Als je er oog voor hebt, zie je ook duidelijk het verschil. Hondenpoep ziet er uit als een soort slurf, een sigaar. Mensenpoep is meer een vlaai, en daarnaast is het ook donkerder", aldus voorlichter van de Dierenbescherming.

Coprofagie
De Amsterdamse afdeling van de Dierenbescherming is bezorgd, want mensenpoep is gevaarlijk voor veel honden. Honden die aan coprofagie (het eten van poep) lijden, hebben een voorkeur voor stront van mensen. Als het van junks afkomstig is, kunnen er nog drugs inzitten en daar schuilt het gevaar.

"Laatst is nog een hond op de intensive care beland. Zijn maag moest leeg gepompt worden", aldus de woordvoerder. Irma de Vries, toxicoloog bij het Universitair Medisch Centrum Utrecht, onderstreept het gevaar: "Van de meeste drugs die worden ingenomen, komt een klein gedeelte onveranderd in de ontlasting terecht. Theoretisch is niet uit te sluiten dat dit vooral bij hele kleine honden met een gering lichaamsgewicht, tot effecten leidt."

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

R. Vos | 30-08-11 | 12:39 | 65 reacties

Reacties

Verschrikkelijk nieuws zeg...

Bah.

het is een manier om de honden-overschot terug te brengen

Ik heb er schijt aan.

* gaat schijten bij verre buren om hun hakken bijtertje uit te schakelen *
Hoe smerig en onbeschaafd kan een mens zijn.

Boontje komt om zijn loontje.

Hoogste tijd dat junks en zwervers hondenbelasting gaan betalen!

Ik krijg ook allemaal rare ziektes als ik kak van de stoep eet, niets aan de hand dus.

Coprogafie? CoproFaGie zal je bedoelen...

tijd voor een nieuwe regel zou ik zeggen!!

@kipfilét | 30-08-11 | 12:52
En ik denken dat jij een keurig iemand was..

Waarom zijn er niet wat meer van die gratis, automatisch reinigende wc's neergeplaatst?
I.p.v. net doen alsof junks en daklozen nooit hoeven te kakken.
Ook niet daklozen zouden er ook af en toe dankbaar gebruik van kunnen maken.

Is het ook slecht voor katten want dan ga ik voortaan buiten schijten.

Ik kom niet meer in Amsterdam, stinkstad.

-weggejorist-

MeinKraft | 30-08-11 | 12:55
Dan hoop ik dat je niet chronisch ziek word anders krijg je weer te maken met een ander probleem
Fors minder geld voor chronisch zieken
DEN HAAG - Het kabinet wil het budget voor jaarlijkse uitkeringen aan chronisch zieken en gehandicapten halveren. Dat is onderdeel van de plannen voor Prinsjesdag.

Ja... Wie laat er dan toe dat zijn hond poep eet?

Wat erug!!!!

Mooie oplossing voor al dat schijten tuig op vier voeten. Moeten die bazen het maar opruimen. Mooie wraak voor al die jaren hondenpoep op de stoep, vendetta!

LOL @ pbd | 30-08-11 | 13:00

Voor al diegene die hier zitten te janken over honden stront.

Ik heb 2 honden en beide schijten in het grasveld voor honden, ze zijn opgevoed.

Maar als ik mijn honden uitlaat krijg ik regelmatig te maken met van die tering kinderen die bijna me honden aanrijden omdat ze op de stoep fietsen. En het erge is nog dat die aso ouders er nog naast fietsen ook en maar kankeren dat mijn honden in de weg lopen.
Ik neem dus bij deze aan dat jullie ook van die ouders zijn die niet weten wat het goede voorbeeld is voor hun blagen.

Want ik zie jullie wel zeiken over de honden maar niet over die blagen die fietsen waar het niet mag of erger nog van hun mammie tegen een boom of muur aan mogen zeiken.

De waarheid is hard | 30-08-11 | 13:49
Geef ze d'r van langs! Laat ze horen hoe je er over denkt!

Ranzig.. beide soorten poep, weg ermee

Van de meeste drugs die worden ingenomen, komt een klein gedeelte onveranderd in de ontlasting terecht.

en? is dat niet te recyclen?

Amsterdam ?? ik zou er nog niet dood gevonden willen worden ..

@baboon | 30-08-11 | 14:29 | Misbruik melden
Ik zou zeggen: Verzamel een ton met stront, pleur er diesel en ammoniak bij. Lekker roeren giet het over in een bak met ijs met wat aceton, zeven die shit. Zorg dat je duo penotti overhoudt. Het bruine gooi je weer op straat zodat de hondjes die aan coprofagie lijden hun gang weer kunnen gaan. En het witte gedeelte droog je lekker uit. Geef het een coole naam, wel voor de internationale markt natuurlijk ( Edelscheiss ofzo ), en verkoop het. Heeft het positief effect, dan is het antwoord op uw vraag Ja, zo niet dan ook; Een positief effect verwachten van drugs moet je zowieso al niet doen.

Want Amsterdam, is poep op de stoep,.....
Danny de Munk.
Allemaal even meezingen graag.
Wat zien mensen toch in die schijtstad ?

@Peter Nis + heleboel....

samen een handeltje opzetten?

Stront uit je kont in de mond van een hond...

ach ja
hou het daar maar gewoon.
ipv ergens anders toch.
1 schijt stad is genoeg.

Ik zag al kansen om eindelijk eens op te treden tegen die kutbeesten, blijkt het een storm in een glas water te zijn: zegge en schrijve één gevalletje dat misschien op mensenpoep is terug te voeren en de mogelijkheid dat het misschien wel eens zou kunnen dat... Wat een onzin!

Oproken die shit!

ik wilde iets van ,voeren aan bepaalde ,ehm , ja ,ehm , je weet wel zeggen.

* stuurt honden op De waarheid is hard af *
U bent aan het generaliseren, alsof alle ouders het goed vinden dat hun kroost op de stoep fiets.
U denkt tevens dat de mensen denken dat alle hondeneigenaren hun honden niet goed opvoeden.
* laat om tegendeel te bewijzen de honden op kommando in de tuin van De waarheid is hard schijten, gewoon omdat het kan *

@netjunk | 30-08-11 | 13:00
Omdat daklozen die plaatsen gebruiken om in te slapen, en om drugs in te gebruiken.

@ De waarheid is hard | 30-08-11 | 13:49
Zeiken over die honden?? Ik schijt ze in hun bek!
.
Mensen die op eigen terrein niet voldoende ruimte hebben voor dieren, moet het verboden worden, dieren te houden.
.

Altijd al een schijthekel aan die strontstad gekakt, bedoel gehad.

@baboon | 30-08-11 | 14:43 | Misbruik melden
Doen we, gaan we dan ook bruine bandana's dragen? " The Shitz" ?

@peter Nis
Tuurlijk, als dat goed is voor de handel ..ik zeg: DOEN!!

eigen wijk, eigen regels, eigen shit....en natuurlijk heul veul geld!!

Ik stel voor:
Junks verplicht laten afkicken,
en de beste regel: honden alleen nog uitlaten in eigen tuin! Kunnen ze geen poep meer eten en ook geen kak meer achterlaten :D
Probleem opgelost.

@ sm'er | 30-08-11 | 16:23
Als die honden voortaan in eigen tuin rondhangen, hoef je die junks niet te laten afkicken, want dan kan hun stront geen kwaad meer.
.
.
*fluitend naar boven kijkt*

Misschien kunnen we als repressaille de junks en daklozen hondenstront laten eten.

belangrijk shit nieuws dus.

Ik schijt op alles.

Is die kerel helemaal van de pot gerukt?

Ik heb Schait weetje

Waaant Aaamsterdaaaam is poeeeep op de stoeeep!!!

OT: Iedere stad krijgt de inwoners/ junks/ toeristen die het verdiend.

@xxmedium | 30-08-11 | 16:36 |
Weet ik wel, maar ze moeten toch verplicht afkicken, kan geen kwaad.

@ sm'er | 30-08-11 | 22:11
Ik vind dat iedereen er recht op heeft zijn eigen manier te kiezen om zijn ondergang te bewerkstelligen. Dat schijten op straat is wel minder natuurlijk, dat dan weer wel.

Hond overleden aan een overdosis mensenpoep, shit happens.

sommige lopende zandbak jurken schijten ook erg gemakkelijk van zich af.
Heb er al 2, toevallig, gezien.
in de winter valt het op, want het gaat bijster snel, maar de stoom die zie je dan weer wel.

bah! een broodje POEP! das vies ome Willem!
Deze drol op deze drol en zo gaan wij naar............

Heel goed R. Vos. Het wordt tijd dat je eens een goed artiekel schrijft ipv dit soort van shit.
Is er nog nieuws?

De waarheid is hard | 30-08-11 | 13:49 Nee, ik ben helemaal geen ouder. Dat jij met je honden last hebt van fietsende kinderen lijkt me niet terzake doend in dit verhaal. Het gaat hier om stront. Jeweetwel, dat spul wat de gemiddelde hond achterlaat als je m uitlaat. Ik mag hopen dat jij de rotzooi netjes opruimt achter je hondjes?
Kinderen daarentegen schijten over t algemeen niet te pas en te onpas van zich af. Dat kinderen op de stoep fietsen is voor hun eigen veiligheid. Laat je hond lekker uit in uitlaatgebieden en als kinderen last hebben van je honden dan heb je de riem kennelijk niet kort genoeg.

Amsterdam, (mensen)poep op de stoep

mijn hond en ik schijten op xxmedium. wat een hond is dat. vroeger kon je je hond naar het stikhok brengen en er een dubbeltje gas aan toevoegen. voor deze hond zo ik wel wat meer overhebben dan een dubbeltje.

@ Mustafha | 31-08-11 | 10:05
.
LMAO over zoveel hondsheid.
.
.
*spottend constateert dat hij de discussies met Mustafha gewonnen heeft*
.

@xxmedium, ja hoor alles gewonnen, koop een taart en gaat het vieren, linse hond.

@ Mustafha | 31-08-11 | 11:22
Tja, jochie, zo is het nu eenmaal: zodra je reactie niet meer inhoudelijk is, doch nog slechts op de man, heb je het feitelijk opgegeven en daarmee de discussie verloren. Dan niet verongelijkt gaan zitten doen, maar slikken maar. Hoort allemaal bij het volwassen worden. Het zal, gelet op de beperkte reikwijdte van je inzichten en opvattingen, vast niet de laatste keer zijn dat je wordt omvergeluld.

@ xxmedium, nee hoor weer gelijk, nogmaals van harte! als jij vind dat je een discussie, (het was niet meer dan een opmerking) gewonnen heb, fantastisch voor je. kijk uit met taart eten dat je er niet in stikt he.

@ Mustafha | 31-08-11 | 12:05
Ja, ja. Zoet maar.

leert eerst het verschil tussen een discussie en een opmerking, zaj je zien dat er aanzienlijk minder te winnen voor is. misschien kom je er ook nog achter dat als je een discussie gewonnen heeft, dan nog niet persee gelijk hoeft te hebben. en kleine stukjes taart he, niet verslikken hoor.

Mensen met honden zijn sowieso smerig als de pest. zo een poep machine wil ik niet bij mij over de vloer hebben hoor.
hoe kun je een hond nemen die poep eet en nog`s kussen op de bek...?

xxmedium | 31-08-11 | 11:52 | Misbruik melden
*
volgens mij voerde jij een discussie met jezelf , en heb je gewonnen van jezelf.
Honden zijn smerig .Punt.
Mensen zijn smeriger door een hond in huis te houden.

Bezig met verzenden!

Videos

Top 5 kortingen

Das Kapital

 
 

Column

@MeesterBart

"Soms heb ik helemaal geen tijd om naar school te gaan."In één van mijn klassen zit Yasmina....
meer >