*

Ouders: Not in my backyard!

Multiculti liever niet te dichtbij

Autochtone Nederlanders vinden al dat multiculturele gedoe allemaal wel prima, zolang het maar niet te dichtbij komt. Hun kinderen mogen dus best in een multiculturele maatschappij opgroeien, maar dan wel in een witte buurt en op een witte school.

Dat blijkt uit een onderzoek onder 588 ouders dat het maandblad J/M voor Ouders heeft gepubliceerd. Van de ouders vindt 55 procent van de ouders een juf met een hoofddoek geen probleem, maar de andere 45 procent accepteert dat niet. Daarnaast zegt 57 procent het geen probleem te vinden als hun kind een allochtoon vriendje heeft, maar een allochtoon vriendinnetje is beter, want dat vindt 62 procent niet erg.

De ouders zien de voordelen van opgroeien in een maatschappij met verschillende culturen wel in, maar aan de andere kant ziet 80 procent van de ondervraagden hun kind toch het liefst opgroeien in een (overwegend) witte buurt, en 76 procent prefereert een witte school voor hun kroost.

G. Hoevenaars | 25-08-11 | 12:29 | 166 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Relevant

'Multiculturalisme heeft gefaald'
Donner: Fuck multiculti

Reacties

Ik zou het echt niet toelaten, mijn kind met een allochtoon.
Je moet er niet aan denken toch? Daar gaat je bloed, na al die generaties. Hoppa foetsie en straks is heel de wereld getint, zwart haar en bruine ogen.

BAH!

Al zijn ze paars. Zolang het assimileert vind ik het prima.

Multiculti past niet in mijn straatje.
-
Een juf met een hoofddoek mag mij uit gaan leggen waarom zij mijn kind wil beinvloeden. Mijn oudste zit om een "neutrale" school. Dus godsdienst onzin dient ook door de juffen buiten de deur gelaten te worden.
-
Een allochtoon vriendje, prima, ik wacht rustig de dag af wanneer dat vriendje in de Koranschool gedrilt wordt. Daarna is het dag vriendje.
-
Maar mijn oudste (6) heeft nu al door dat onze licht getinte medelanders niet leuk spelen. Altijd maar "vechten" en rausen. Hij is er nu al klaar mee.

Mwah.. ik ben behoorlijk rechts ingesteld en ben dan ook tegen de multiculturele samenleving als ideaalbeeld of geforceerde wens van bepaalde politieke stromingen.
Allochtoon maakt mij verder niet veel uit. Dat kan zo veel zijn.. het kleurtje van de huid, haren en ogen is absoluut niet van belang.. denk dat we wel verder zijn om mensen op basis van dat te beoordelen.
Maar ben wel tegen bepaalde culturen, overtuigingen.. achterlijke normen en waarden die in de middeleeuwen thuis horen.. daar zou mijn kind 'later' toch liefst verre van moeten blijven. En dat soort mensen blijve liefst verre van NL! Helaas is dat laatste al mislukt..

Gruttepier | 25-08-11 | 12:35; '' BAH! Daar gaat je bloed ''
*
Waarschijnlijk is aan Uw bloed niet veel verloren.
*

die politici en prominenten die dit hebben gepromoot zijn landverraders

Onderzoeken en maandbladen.. dan kom je al snel uit op... SN!
Daarom vind ik het ook zo leuk om te reaguren. Menselijk, al te menselijk.

De meerderheid vindt het dus geen probleem als hun kind met een allochtoon thuis komt en de meerderheid vindt een juf met hoofddoek geen probleem. Rare titel dan, boven dit artikel.
Ik voed mijn kind zo op dat ze zelf goede keuzes in het leven kan maken. Als ze met een allochtoon thuis komt heeft ze mijn zegen. Ik heb vertrouwen in haar inschattingsvermogen van personen.
@Gruttepier | 25-08-11 | 12:35
"ik zou het niet toelaten???" Alsof je als vader daar ook maar iets over te zeggen hebt!? Ben je fundamentalistische moslim of zo??? Die vinden ook dat vaders zich moeten bemoeien met het gedrag en de levenswijze van hun dochter. Hier in het westen zitten we niet te wachten op dat soort onderdrukking.

@arikanari | 25-08-11 | 12:45
Dan moet je bij het CDA en de VVD aankloppen, de aanstichters en promotors van de massaimmigratie.
Wel een beetje eng dat je blijkbaar vindt dat Nederland meer jouw land is omdat jouw voorouders hier ook al woonden.
Ik vind dat iedereen die hier is geboren evenveel aanspraak kan maken op Nederland. Ik ben niet meer Nederlander dan een 2e generatie allochtoon. En mijn cultuur is niet meer Nederlands dan de zijne vind ik.

Vervang allochtoon door moslim en de weerstand zal grotere cijfers opleveren.

Waarom altijd zo negatief ? Benader het eens positief en schrijf : de meeste Nederlanders zien hun mocro buurjongen als een tweede zoon . ( Ze hebben liever niet dat hij met hun dochter vrijt ).

Mijn dochter had het al snel door dat je als blanke vrouw niet kunt leven met een moslim. Ik ben maar wat blij dat ze met een aardige blanke vent is getrouwd. Je zal toch gek zijn je kinderen naar een school te sturen met hoofddoek juffen. Dan maar een eind rijden maar dat nooit! Weg met de multiculti bagger. En wil iemand mij dan even die enorme voordelen uitleggen want die kan ík nergens ontdekken!

Zo ook Femke (Groen Links) links lullen, rechts handelen.
Haalde snel haar kinderen van school omdat ze schrok hoeveel zwart er in de klas van haar kinderen zat.
Dus snel naar WITTE school!?!
Verval van GL begonnen, nu ook met MAROKI PETERS.

Nederlandse vrouwen zijn veel te zelfbewust voor onze licht-getinte middeleeuwertjes.
afblijven, jullie hebben vrouwen met een meegaand karakter nodig.

Stel dezelfde vraag eens aan Allochtone Ouders.

De huidige licht getinte vrouwen die allemaal wél hun school afmaken willen ook niets met die stoere sukkels te maken hebben, vandaar dat die klootzakken naar de bergen afreizen om daar een dombo te scoren. Gelukkig is dat niet zó makkelijk meer.

Autochtone Nederlanders vinden al dat multiculturele gedoe allemaal wel prima
-
-
-
ECHT NIET.
-
Ik hoef helemaal geen multiculti in Nederland.
Alle multiculti hoeft niet meer te zijn dan een chinees, indies of Tai's restaurant.
-
Als ik cultuur wil opsnuiven ga ik wel op vakantie.
-
Als buitenlanders hier cultuur willen opsnuiven, ook prima. Maar daarna wel weer naar huis.
-
Het echte probleem hier is juist geen MultiCulti maar de eenzijdige Turkse en Marokkaanse cultuur.
Ze zijn zelfs bezig om echte culturen te verdrijven.

Deuh

lol tot zover het ideaalbeeld van links nederland, doeii

Helaas is het preken voor eigen kerk op deze site, maar het is goed om te horen dat veel mensen in Nederland dit vinden.
Mijn dochter met een allochtoon, ik moet er niet aan denken tenzij hij ECHT geïntegreerd is en de Nederlandse normen en waarden naleeft.
Maar die bestaan alleen in sprookjes ben ik bang.

Een juffrouw met een hoofddoek als voorbeeld voor kinderen? Nee, dit vind ik wel een probleem. Geen petten, netten of hoofddoeken op in de klas. Een allochtone vriendin hebben is ook heel veel fijner dan een alloctone vriend, omdat mannen anders denken dan vrouwen. Multiculti werkt niet. Er zijn verschillende culturen die onderling veel verschillen. Andere normen en waarden die met elkaar botsen. En niemand wil hun eigen cultuur opgeven voor een ander. Compromissen sluiten is verzwakken van jouw eigen cultuur. Conclusie het zal niet werken, nu niet en nooit niet, totdat iedereen gelijk is, de zelfde taal spreekt, de zelfde cultuur heeft en wij allemaal hetzelfde eruit zien.

Ik ben tégen.

p.s. wat, wat in godsnaam zijn de voordelen van opgroeien in een maatschappij met verschillende culturen? En kom nou niet aanzetten met dat shoarma zo lekker is, want dat is geen argument

metroickha | 25-08-11 | 13:18

Klopt helemaal. Goed gezegd! Maar wat je zegt "totdat iedereen gelijk is, de zelfde taal spreekt, de zelfde cultuur heeft en wij allemaal hetzelfde eruit zien."
Dat werkt ook niet. Kijk maar naar het verenigd europa........ Werkt van geen kant!

Twee culturen op 'n kussen, daar slaapt d'n duivel tussen.

Ik heb het niet zo op de multiculturele samenleving.
.
Ik ken veel Allochtonen die perfect Nederlands kunnen en keihard werken, maar nog veel meer die geen ruk uitvoeren en de Nederlands cultuur maar niks vinden.
.
Wat doen ze dan hier? Waarom moeten wij ons aanpassen door maar moskeeën te bouwen en maar accepteren dat er moslims aan onze kinderen lesgeven? Als je een moslima niet aanneemt op je school ben je natuurlijk meteen aan het discrimineren.
.
Wat ik nog erger vind, is dat de jeugd van tegenwoordig zich aan deze mensen aanpast. Het gedrag van die bontkraagjes word als stoer gezien door die ukkies, en dan gaan ze het nog nadoen ook.
.
Van mij hoeft het allemaal niet. Kan aan mij liggen, maar ik zie meer nadelen dan voordelen.

Autochtone Nederlanders vinden al dat multiculturele gedoe allemaal wel prima, zolang het maar niet te dichtbij komt
...
Dat zegt dus dat een heleboel mensen schijnheilig zijn, want wat zou de buurvrouw wel niet kunnen denken.
Die schijnheilihgeid is ook te zien bij menig politieke partij en menig politicus gedurende de laatste periode van de vorige eeuw.
Aanvankelijk waarschuwde Jan en alleman voor de ongewenste neveneffecten van immigratiestromen die in den beginne helemaal niet zo zorgwekkend waren.
Echter door waarschijnlijk economische motieven maakten veel politici een 180 graden bocht.
En nu halen diezelfde mensen cq de opvolgers van die mensen alle trucen uit de trucendoos om Wilders te bashen terwijl de vervelende neveneffecten toch veel duidelijker zijn geworden. De richting van het geld bepaalt de bokkensprongen van menigeen.
En juist dat maakt mijns inziens de gevestigde orde zo waardeloos, die schijnheilige koersveranderingen en het achterbakse bashen van mensen die niet aan die spelletjes meedoen.
Tja, en dat constaterende doet misschien de een of ander de ogen openen en begrijpen waarom veel mensen hun kaarten niet meer op dat soort lui zet. Want voor je het weet laten ze jou vallen als een baksteen en heb je een prikkend voorwerp in je rug.
Dat soort gedrag merk je vooral als het om kwartjes en de euro gaat.

Echt dus niet he zo'n theedoek voor de klas en helemaal niet eentje over de vloer. Rot maar allemaal maar op terug naar je woestijn. Maar ja daar heb ik niets over te zeggen ik kan het hooguit beinvloeden.

@peacemaker. Het was ook maar ironisch bedoeld. Zodra iedereen gelijk is, zullen er weer mensen zijn die verschillende willen zijn. Dus het zal nooit werken.

Typisch gevalletje NIMBY. Multiculti 'wel goed vinden, mits niet te dichtbij' is een zielige poging van mensen om hun werkelijke opvattingen te verenigen met politieke correctheid. De neiging tot een laf compromis, zo typisch Neederlandsch.

Wel raar. Vroeger, en nu nog, had je met de Italianen en de Spanjaarden nooit last. Wel af en toe een Molukker en Chinesen deden illegaal gokken. Maar verder nooit problemen.
WAAROM moeten we nu dan zo'n teering gedonder hebben met die Mudlims ??????
Doe ze een voorstel dat ze niet kunnen weigeren om terug te gaan. WEG=WEG
Misschien wordt het dan weer gezellig in dit land.

@scheten-wapper
12.47 Helemaal mee eens.
12.49 Vergeet niet dat de Nederlandse cultuur de cultuur is van de mensen die hier al eeuwen wonen en dit land groot hebben gemaakt. Vrijheid is zo'n eigenschap die in onze cultuur verwikkeld zit evenals zoveel andere grote goeden. Met onze Hollandse cultuur heb je goud in je handen. De tolerantie van onze cultuur kan ons helaas funest worden. Je lijkt me intelligent, denk hier alsjeblieft over na.

metroickha | 25-08-11 | 13:40
Ik weet wel dat u het ironisch bedoelde! Ik wilde alleen aangeven hoe ver Nederland eigenlijk al in de stront zit. Maar wat ik zo triest hieraan vind, is dat het er nog van gaat komen ook, dat wat u voorstelt. (iedereen de zelfde taal, geloof, kledingvoorschriften enz) Ik voorspel u dat over 100 jaar, heel west europa een moslim werelddeel geworden is waar de sharia als enige geldt en wie ook maar 1% afwijkt van de vereisten, gaat z'n kop er af.

Vind 588 ouders nou niet echt een representante groep, qua aantal, want hoe is die samengesteld? Pa en ma uit hetzelfde gezin hebben over dit soort zaken meestal dezelfde mening, anders zouden ze hooglopende ruzie krijgen. Dan zou de eigenlijke groep 'meningen' dus veel kleiner zijn.
(Geen idee of het een on-line-enquete was, want dan kan iedereen tig keer van alles invullen, ouder of geen ouder.) In hoeverre waren ze een doorsnee wat betreft opleiding en woonomgeving? Platteland; grote steden; krachtwijken? Waren ze sowieso pro multi-culti, anti-multi-culti of onverschillig?

scheten-wapper | 25-08-11 | 12:47 | Misbruik melden

Als ze het deden zou ik er geen contact meer mee hoeven, laat ik het zo zeggen. Verder doen ze maar wat ze willen.

12.49 Vergeet niet dat de Nederlandse cultuur de cultuur is van de mensen die hier al eeuwen wonen en dit land groot hebben gemaakt. Vrijheid is zo'n eigenschap die in onze cultuur verwikkeld zit evenals zoveel andere grote goeden. Met onze Hollandse cultuur heb je goud in je handen. De tolerantie van onze cultuur kan ons helaas funest worden. Je lijkt me intelligent, denk hier alsjeblieft over na.
lindsaylohanaltyd-1

lees alstublieft eens een boek of twee over de gouden eeuw, of een van de anderre momenten van grote economische en culturele vooruitgang in de nederlandse geschiedenis.
deze waren nooit zonder een aanzienlijke stroom "niet nederlanders" mogelijk geweest. of dacht je misschien dat de VOC alleen nederlanders in dienst had?
of dat spinoza hier "al eeuwen woonde".
de nederlandse cultuur is op zijn best als we tolerantie op de juiste manier weten toe te passen. er zijn simpelweg te weinig nederlanders in de wereld om onze ambities waar te maken.

verder ben ik heel benieuwd naar de basis van de voorspellingen van peacemaker |. het is me al eerder opgevallen dat peacemaker | uitsluitend gebruikt maakt van de eigen mening in deze discussies en nooit de feiten achter conlussies toont.

Chupacubra | je bespaart mij een derde alinea.

Wat zijn de voordelen van het opgroeien in een multiculturele samenleving ?

aren3 | 25-08-11 | 15:28 - Die zijn er niet. Het draagt niet bij aan de persoonlijke ontwikkelingen van jezelf. Als wij graag van een ander cultuur willen leren dan gaan wij wel op vakantie in dat land, of wij gaan daar wonen.

@aren3 | 25-08-11 | 15:28: ik kan ze ook niet bedenken. In buurten met veel allochtonen zie ik alleen meer criminaliteit, slechtere schoolprestaties van de kinderen, meer overlast, meer uitkeringengebruik door de ouders en meer verloedering. Ik denk nou nooit eens: "tjonge, kijk die succesvolle allochtonen nou eens in een chique goudkust wonen! Wat een villa's!"
.
Maar ik kan best voorkomen dat mijn dochter met een Marokkaan thuis komt: ik laat haar drie keer meekijken naar Opsporing Verzocht. Ze is niet dom.

aren3 |
ten eerste is het niet mogelijk in een monoculturele samenleving te wonen zonder een aantal essentiële vrijheden op te geven( denk aan onderandere meningsuiting, geloof en pers). dit alleen al omdat jouw nederlandse cultuur de mijne niet is( er is altijd sprake van subculturen) en je alleen in een politiestaat deze verschillen kan proberen te onderdrukken.

dan wil ik je nog wijzen op de natuur. waar we al jaren geleden hebben ontdekt dat diversiteit leid tot verbetering(evolutie), dit zelfde principe blijkt vrijwel overal van toepassing te zijn. bij voorbeeld: in onze politiek heeft nooit een partij absolute macht en worden er door discussie en compromisses beslissingen genomen die het volk(volgens de laatste verkiezing) vertegenwoordigt. dit zal misschien niet altijd de beste beslissing zijn maar wel nooit de slechtste(onderdrukking of verwaarlozing van een deel van het volk).

ik moet zeggen dat ik er ook een tijd aan twijfelde toen de vraag gesteld werd. voornamleijk omdat ik ben opgevoed met het idee dat een multiculturele samenleving goed was. maar uiteindelijk kwam ik tot de conclussie dat het eigenlijk hetzelfde is als democratie: de slechtste vorm, met uitzondering van de alternatieve.

@aren3 | 25-08-11 | 15:28
Het heeft de graaiende socialistische medemensen veel rijker gemaakt dan strikt noodzakelijk.

@komopnl - Ik kan peacemaker wel begrijpen. De bevolkingsgroei van niet-moslims in Europa ligt vele malen lager dan moslims. Ik vraag me af waarom moslims zoveel kinderen hebben. Kinderen moeten later niet voor de ouders zorgen, daar hebben wij in Nederland genoeg voorzieningen voor. Of staat dit in de Koran?

komopnl | 25-08-11 | 15:24

Pffff wil je feiten? kom dan eens een dagje naar Den Hag en ga lekker wandelen in de Weimarstraat, de Paul krugerlaan, het Paul Krugerplein, de Hobbemastraat, de Hoefkade, De regentesselaan, de Dierenselaan, de Apeloornselaan, De la Reyweg, Leyweg (ietsje minder) Regentesselaan, Goeverneurlaan, en Vaillantlaan. Dan zie je met eigen ogen hoe erg het inmiddels al gesteld is. Je zult er waarschijnlijk 1 of 2 andere blanken tegenkomen (politieagenten) Succes!

Hogeropgeleide allochtonen zijn wat mij betreft altijd welkom hier, helaas houdt 80% van de allochtonen hier hun handje op en doen hard hun best onze maatschappij naar de klote te helpen. Trap al het tuig en uitkeringstrekkers nou eens de grens over en over 15 jaar heeft niemand nog problemen met allochtonen...

metroickha | 25-08-11 | 16:06 |

Dank voor de bijval waarde vriend. Maar om antwoord te geven op jouw vraag. Moslims hebben zoveel kinderen omdat zij via slinkse weg straks in de meerderheid willen zijn wardoor zij het straks voor het zeggen krijgen. Eeuwen geleden hebben ze geprobeerd om europa te veroveren d.m.v. oorlogen, maar toen werden ze steeds verslagen. De koran verplicht moslims om het geloof te verspreiden over de gehele wereld. Dat is ze met geweld nooit gelukt, dus doen ze het nu op deze manier. Helaas willen veel te veel mensen dit niet inzien. Mar geloof me, ik hoor regelmatig turkse/marokkaanse jongens opscheppen tegen Nederlandse schoolgenootjes: "wacht maar als wij straks in de meerdheid zijn hier". Goed het zijn schooljongens die dit zeggen, maar die verzinnen dat echt niet zelf. Dat moeten ze thuis of in de moskee een keer gehoord hebben. Ik bedoel dus, dat er in moslimkringen wel degelijk op deze manier gedacht wordt. Misschien niet door iedere moslim, maar er wordt over gepraat. Alleen al het feit dat er daar over gepraat wordt beangstigd me.

aren3 | 25-08-11 | 15:28 |

Die vraag stelde ik om 13.20 uur ook al, maar niemand die me antwoord kan geven. (peacemaker | 25-08-11 | 13:20 |)

metroickha |
natuurlijk kan ik begrijpen waar de emotie vandaan komt. ik betrap mezelf er vaak genoeg op.
bovendien zijn er een hoop integratie problemen en die zijn tot nu toe niet goed aangepakt door de politiek.
we moetten alleen niet zo arrogant zijn te denken dat dit uniek is en nog nooit eerder voorgekomen is. alleen al in de nederland kan ik: spanjaarden, nederlands indiers, mollukers, antillianen en ook griekken noemmen die in het verleden in grote getalen hier kwamen. Maar hoeveel invloed hebben die op de nederlandse cultuur gehad(op de eetgelegenheden na)? dat is tegenwoordig verwaarloosbaar. simpelweg omdat diegene die openstelde(lees niet eigen cultuur opgeven maar een plaats vinden voor die cultuur in hun nieuwe nederlandse gemeenschap) succesvol waren en de anderre op den duur niet achter wilde blijven. bovendien zullen nieuwe generaties zich steeds meer nederlander voellen. dit werkt zolang er geen sprake is van een sterke polarisatie, die deze geleidelijke aansluiting probeerd te haasten of zelfs stoppen.

op dit moment zal iemand roeppen dat de islam een factor is die ik negeer. dus bij deze.

de islam is net zo min een uitsluitend agressief geloof als het christendom("god is een wraakvolle god en duld geen ander naast zich") of het jodendom.
er is een sterke hervorming(de arabische lente is in mijn ogen een efect van dit proces) aan de gang in de islam die de ruimte bied aan gematigdere vormen die wellicht beter passen in een westerse cultuur, maar ook dit zal alleen voortzetten als wij een hand uitsteken en het gesprek aan gaan.
onthoud de wereld is nog nooit verbeterd in een dag.

mijn excuus voor de misschien niet altijd even goede spelling normaal probeer ik mijn post beter te corrigeren om mijn dislectie te verbergen maar heb op dit moment haast.

metroickha |
oh ik was helemaal vergeten het kinder aantal te bespreken. lagere klasse en gelovige hebben altijd meer kinderren gehad dit is niets bijzonders. kijk maar naar een katoliek gezin of de gezin grote op hockeyclubs(dit zijn voorbeelden).

P.S. ik had peacemaker | een vraag gesteld en ben zeer benieuwd naar het antwoord.

komopnl | 25-08-11 | 15:24
Pffff wil je feiten? kom dan eens een dagje naar Den Hag en ga lekker wandelen in de Weimarstraat, de Paul krugerlaan, het Paul Krugerplein, de Hobbemastraat, de Hoefkade, De regentesselaan, de Dierenselaan, de Apeloornselaan, De la Reyweg, Leyweg (ietsje minder) Regentesselaan, Goeverneurlaan, en Vaillantlaan. Dan zie je met eigen ogen hoe erg het inmiddels al gesteld is. Je zult er waarschijnlijk 1 of 2 andere blanken tegenkomen (politieagenten) Succes!
peacemaker |

excuus had er overheen gelezen. gellukig kom je weer niet met feiten.
maar om op je uitnodiging te reageren ik geloof dat ik in het werk dat ik heb gedaan in onderwijs in kanaaleiland(Utrecht) heb gezien wat je bedoeld. maar dit is een drog redenatie. als ik in een bos ga staan kan ik met wat ik daar zie geen enkelle conclussie trekken over de bomen in nederland.

verder vind ik het grappig dat je er van uit gaat dat ik blank ben. ik geloof dat ik nog nooit iets heb gezegd waar dat uit blijkt.

Ach ik ben half Nederlands en half Surinaams, Heb een goede baan en heb een goede scholing genoten. Evenals mijn Surinaamse familie zat 1 zwart schaap in maar die heb je overal. Integendeel tot mijn Nederlandse familie allemaal stuk voor stuk klaplopers om je voor te schamen! Bekijk mensen als individuen ik zal der geen problemen mee hebben als mijn dochter ooit met een marokkaan of een turk thuiskomt zolang ze mijn dochter in haar waarde laten en haar haar eigen keuzes laten bepalen is er toch helemaal geen probleem?

@ Hamervangod

80% ? mag ik van jou de bronnen hebben? Ik ben daar wel in geinteresseerd in.

@ Gruttepier

Het zal wel. Dan hou jij blijkbaar niet van je kinderen.

komopnl | 25-08-11 | 16:43

Laat ik vooropstellen dat ik absoluut niet geloof dat jij in het onderwijs hebt gezeten. Misschien als congierge, maar echt niet als leerkracht! Je hebt namelijk totaal geen idee wanneer een werkwoord eindigt op een 'd' of een 't'. Terwijl dat BASIS beginselen zijn. Ook begrijpend lezen is je vreemd. Je wilde een onderbouwing van mijn stelling en ik nodig je uit die onderbouwing meteigen ogen te aanschouwen en je beweert ijskoud geen antwoord op je vraag gekregen te hebben. Nou goed dan ik zal je het antwoord geven. 20 jaar geleden waren de straten die ik noem grotendeels "blanke" straten met hier en daar een allochtoon. Nu zijn het "allochtone" straten met heel soms hier of daar een blanke. Dit is een FEIT. Een feit is overigens een ware gebeurtenis. Dat je het maar weet. Snap je het nu. O en leuk dat je Kanaleneiland noemt. Ik kwma daar toevallig ook regelmatig een jaartje of 20 a 25 geleden. een geheel blanke wijk. Moet je nu eens zien. Weer een een bewijs dat aantoont dat ik niet uit mijn nek lul. Het is gewoon een FEIT dat allochtonen hele wijken in bezit nemen. Zo nu heb je je feiten, kun je lekker broeden om tegengas te geven.

peacemaker |
laten we het netjes houden. als je mijn stukken leest geef ik toe dislectisch te zijn(bied ik zelfs op voorhand mijn excuus aan voor mijn spelling) en dat heeft mij nooit dwars gezeten als leeraar assistent in de exacte vakken. uw kritiek op mijn spelling is overigens zeer hypocriet en compleet off topic. dat er wijken ontstaan met voornamelijk dezelfde soort mensen is niets nieuws. zo zijn er indische en joodse wijken(die dat tegenwoordig vooral in naam zijn) en heb je het wereld beroemde chinatown in de verenigde staten.

verder vind ik het heel erg dat je er van uitgaat dat ik vind dat jij "uit je nek lult". mij gaat het om de discussie die gevoerd moet worden niet over het gelijk dat de ene of de ander dan mogelijk zou hebben. ik ben het op meer fronten met je eens dan je zou denken.

en een feit is niet uitsluitend een gebeurtenis, waarneming of een uitnodiging.

ik kan nooit zeggen dat je de verranderringen die je gezien hebt, niet gezien hebt. Ik vraag je alleen met het idee te spelen dat er mogelijk een anderre verklaring voor is dan deze die je nu geeft.

nogmaals excuus als je de indruk had dat ik je persoonlijk aanviel dit is nooit mijn bedoeling geweest.

peacemaker | 25-08-11 | 17:05

"Het is gewoon een FEIT dat allochtonen hele wijken in bezit nemen."
-
Ten eerste zijn het huurhuizen dus geen bezit, het bezit ligt bij blanke woningcorporaties en ten tweede hebben allochtonen vaak weinig keuze en zitten ze vaak in wijken waar je als autochtoon ongelukkig van wordt. Sociale woningbouw van het naarste soort. De nieuwe sociale onderlaag is allochtoon en woont dus in wijken voor de sociale onderlaag. De witte vlucht heeft ruimte geschapen voor de zwarte instroom in die wijken. Of denk je dat een gemiddelde Marokkaanse familie liever in Kanaleneiland woont dan in Witte Vrouwen en daarom de wijk hebben overgenomen?

@peacemaker | 25-08-11 | 16:25

Je blijft dezelfde kul keer op keer verkondigen. Een beetje Mark Steyn nablaten, maar de demografie geeft je gewoon ongelijk. Tweede generatie allochtonen krijgen gemiddeld net zoveel kinderen als autochtone gezinnen. Jammer voor die imperialistisch ingestelde moslimknaapjes maar als ze oud en versleten zijn, dan zijn moslims nog steeds geen behoorlijke minderheid, laat staan een meerderheid. Meer dan 10% van de bevolking zullen ze niet gaan uitmaken als de ontwikkelingen voortgaan zoals ze nu gaan. Influx van katholieke Slavische Europeanen, inzakken van moslimimmigratie tot een bijna verwaarloosbaar aantal en een geboortecijfer dat sneller zakt dan Bonny St. Clair op haar eindexamen. Dat gaat em niet worden voor die moslims.

Multiculti is failliet. En ik ben daar blij om.
In de praktijk komt het erop neer dat de Nederlanders hun cultuur, identiteit en eigenwaarde kwijt raken omdat alles, maar dan ook werkelijk alles, wat door vreemdelingen op die gebieden geintroduceerd is leuk, mooi, lief en aardig gevonden moet worden.
Zeg je dat je dat niet vindt of wilt dan doe je zogenaamd aan discriminatie, een woord waar Nederlanders zo ongeveer allergisch voor geworden zijn en een woord dat dankbaar en op grote schaal door allochtonen misbruikt wordt.
Wij zijn zelfs zo stom geweest onze wetgeving zodanig aan te pasen dat de allochtoon indirect dan wel direct carte blanche heeft zich te misdragen, op valse gronden van alles en nog wat voor elkaar te krijgen dat je als Nederlander niet lukt. Bij enig tegengas of dergelijke komt het toverwoord discriminatie op de proppen en voor de allochtoon zijn dan de problemen opgelost.
Ze kosten ons gigantische sommen geld, hetgeen is aangetoond en we krijgen er slechts ellende, criminaliteit en nog meer kostenposten voor terug.
Het is niet verwonderlijk dat de meeste Nederlanders het multi culti gedoe zo ongeveer wel uitkotsen.
Ze zeggen het niet openlijk (om genoemde redenen), maar het is wel zo.
Ik vraag me af hoe lang de ons opgedrongen gastvrijheid, tolerantie, achterstelling door "positieve"discriminatie etc., etc. nog geslikt wordt.
Voorzichtig is een begin gemaakt met Nederland weer voor de Nederlanders terug te winnen, maar of dat niet veel en veel te laat is....... de tijd zal het leren.

ik vind daar niets gek aan!

In de natuur leven dieren naast elkaar maar niet met elkaar , voor mij hoeft die multicultie dan ook niet.

Multiculti is niet failliet!
De Multiculti is een verrijking voor de Nederlandse samenleving!
De overgrote meerderheid van de medelanders doen gewoon hun stinkende best om erbij te horen en van die heb je ook geen last maar leveren juist een positieve bijdrage voor de gemeenschap.
De etterbakken die overlast geven zijn de paria's van de Multiculti, die zich niet willen aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden en aan onze rechtsregels.
Die gasten mogen van mij keihard worden aangepakt.
Maar laten we degene die het hier goed doen niet veroordelen voor de daden van een ander en generaliseren.

Beter 1 komkommer in je mond, dan 10 in je...

Skoda Octavia 19:12

Geef eens een voorbeeld beste vriend ?

@komopnl
De immigratie toendertijd betrof hoogopgeleiden die geld hadden om te immigreren naar het vrije Nederland. Ik hoef toch niet uit te leggen dat dat verschilt van de huidige stroom enkele reis onderklasse, welke een destabiliserende werking op onze cultuur heeft?
Verder geef je aan dat er vroeger ook immigratie is geweest welke een verwaarloosbare invloed op de Nederlandse cultuur heeft gehad. Hoef toch niet uit te leggen dat die immigratiestroom een orde van groter kleiner was dan het immigrantenaantal van de laatste 40 jaar? Om maar te zweigen over het feit dat de cultuur van grieken tot molukkers dichter bij de Nederlandse cultuur ligt dan de cultuur van arabische landen bij ons ligt.
No offense, stel een discussie namelijk wel op prijs.

@ Frank de Snater | 25-08-11 | 19:24
Salade?

De groeiende problemen met de islam in Europa zijn niet slechts een gevolg van een botsing van culturen, maar ook van een botsing van beschavingen. De culturele en religieuze dimensies van het conflict liggen ten grondslag aan de houding van moslims dat niet zij zich moeten aanpassen aan het vrije, democratische en deels nog altijd Joods-Christelijke Westen, maar andersom: dat Europeanen zich moet aanpassen aan de uit het Oosten afkomstige ondemocratische en discriminerende islam.
In sommige Europese landen beginnen politici langzaam in te zien dat al die aardige migranten uit islamitische landen misschien toch wel eens een probleem zouden kunnen vormen. Jammer genoeg begrijpen de meesten van deze politici niet de ware omvang van dit probleem. Voor hen is het veelal onaangepaste en gewelddadige gedrag van moslims niet meer dan een onderdeel van een botsing van beschaving. De gedachte dat het slechts om een cultureel probleem gaat dat met wat opvoedkundige indoctrinatie en gedwongen integratie -vooral van de oorspronkelijke 'discriminerende' bewoners wel te verstaan- wel op te lossen valt maakt de zaken echter alleen maar erger. Oorzaak: het gevaar van de islam wordt nog steeds gruwelijk onderschat.

Moslims zien islam als superieur

In zowel Europa als de VS wordt de fout gemaakt te denken dat het islamitische geweld en racisme nu eenmaal het gevolg is van de steeds multicultureler wordende samenleving, en is men blind voor het feit dat dit gedrag onderdeel uitmaakt van de hervatting van een oude islamitische invasie van Europa. De authoriteiten negeren de signalen uit de samenleving en houden de autochtone bevolking voor dat ze er maar het beste van moeten zien te maken, waarbij ze ervan uitgaan dat de spanningen zich over één of twee generaties wel zullen hebben opgelost. Sommigen maken zich weliswaar zorgen dat de hier geboren moslims juist radicaler blijken te zijn dan hun ouders, maar daar worden vervolgens verkeerde conclusies uit getrokken, met als gevolg dat de oorspronkelijke Westerling verteld wordt dat hij zich maar moet aanpassen en dat het probleem dan vanzelf zal verdwijnen.

Het grote probleem is dat moslims geloven dat hun manier van leven superieur is en behoort te zijn, en dat ze vanuit de Koran de opdracht hebben om hun islamitische wetten en gebruiken op te leggen aan alle niet-moslims. Iedereen en ieder systeem dat zich niet wil aanpassen aan hun wetten is volgens hen ongeldig. Als Westerse maatschappijen zich vervolgens proberen aan te passen aan moslims heeft dat om die reden juist een sneeuwbaleffect tot gevolg, en zal iedere concessie die wordt gedaan aan moslims leiden tot nieuwe, hardere eisen (goed voorbeeld: het Israëlisch-Palestijnse conflict). Deze steeds hoger wordende eisen van moslims zullen pas stoppen als de hele samenleving zich heeft onderworpen aan de islam, en het systeem hun systeem is geworden.

Begrip voor islamitische verkrachtingsbendes?

De botsingen over varkensvlees in school- en bedrijfskantines, het dragen van hoofddoekjes, aparte zwemuren voor moslima's,en aparte stoelen in Pathe bioscopen voor moslima's of het weigeren om een vrouw de hand te schudden,of het weigeren van Joden en blinden (omdat -blindegeleide- honden onrein zijn) door islamitische taxichauffeurs zijn de 'gematigde' uitingen van die houding. Erger zijn de islamitische verkrachtingsbendes -in bijvoorbeeld Oslo, Stockholm, Sydney, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam, Marseille, Parijs, Berlijn- die geloven dat verkrachting een zonde van de vrouwelijke slachtoffers is en niet van de mannelijke daders, en dat het molesteren en zelfs vermoorden van Joden, Christenen, homoseksuelen en andersdenkenden een manier is om in het paradijs te komen.

Europese overheden wijzen er vervolgens op dat er een groot verschil is tussen het weigeren om een blinde te vervoeren en het verkrachten van een vrouw, maar zien niet in dat beide gedragingen afstammen van dezelfde anti-Westerse houding. Moslims vinden dat hun waarden en wetten zo superieur zijn dat iedereen zich daar aan zou moeten houden. Daarom hebben ze er geen enkel probleem mee om deze wetten en gebruiken op te dringen aan anderen. Zo behandelen zij een meisje dat volgens onze normen normaal gekleed is als iemand die er volgens hun normen om 'vraagt' om aangerand en verkracht te worden.

Sommige politici - zoals in Nederland PvdA-leider Job Cohen, Femke Halsema van GroenLinks en Alexander Pechtold van D66- vinden dat we maar 'begrip' voor moeten hebben voor dit soort 'culturele verschillen', waarmee zij in feite de weg vrijmaken voor de invoering van tenminste een deel van de islamitische sharia-wetgeving. Een land kan echter niet twee totaal verschillende rechtssystemen hebben. Uiteindelijk zal één systeem overblijven, en de demografische ontwikkelingen laten in combinatie met ongelimiteerde moslimimmigratie zien dat de Europese vrijheid en democratie uiteindelijk ten onder zal gaan, zeker als Turkije in de toekomst lid zou worden van de EU.

Aanpassing en tolerantie wakkert islamisering aan

Hoewel het nog niet zover is zien we nu al waar het aanpassen van de maatschappij op de steeds hoger wordende eisen van moslims toe leidt. Daar waar de meeste andere minderheden -Chinezen, Vietnamezen, Surinamers, Molukkers- zich in Nederland goed hebben aangepast doen moslims dat niet, omdat zij verwachten ooit in de meerderheid te zullen zijn en de islamitische wetten op te kunnen leggen aan alle 'immorele ongelovige' medelanders. Daarom willen ze dat wij ons nu al aan hén aanpassen in plaats van andersom, wat de normale gang van zaken zou moeten zijn.

De gewilligheid en soms zelfs gretigheid waarmee Europese regeringen zich aan moslimimmigranten hebben aangepast heeft het gevoel bij moslims dat de islam superieur is en dat er ooit een islamitisch wereldrijk (Kalifaat) komt alleen maar versterkt. Tolerantie en 'begrip' heeft de botsing van beschavingen juist heviger gemaakt. Voor iedere vinger die werd gegeven werd een hele hand afgehakt. Gesprekken en onderhandelingen hebben de Europese overheden misleid, waardoor ze valselijk zijn gaan geloven in twee verschillende soorten islam: een 'gematigde' versie met vertegenwoordigers die altijd lachen en (loze) beloftes doen van vrede en verdraagzaamheid, en een extremistische versie die wordt vertegenwoordigd door openlijke terroristen, die de islam met geweld willen opleggen. Beide versies zijn echter onderdeel van één en dezelfde ideologie met één en dezelfde doelstelling.

Is het tij nog te keren?

Daar waar een botsing van culturen nog vreedzaam kan worden opgelost leidt een botsing van beschavingen veelal tot geweld, tenzij één partij de andere tijdig schaakmat zet. Heden ten dage zijn moslims -gebruik makend van chantage met olieleveranties en met geweld- heel goed geworden in het schaakmat zetten van Europeanen. Daarom vinden de meeste politieke partijen het makkelijker om het gevaar te ontkennen en te reduceren tot een cultureel probleem dat op een bepaald moment opgelost zal zijn. Het idee is dat, zolang we de moslims maar zoveel mogelijk hun zin geven, voorkomen kan worden dat er ooit bloed vloeit in de straten van Londen, Parijs, Oslo, Berlijn, Rome en Amsterdam.
In het seculiere westen worden kinderen maar al te vaak als 'lastige bijproducten' van een relatie gezien, waarvan je er zéker niet teveel moet hebben. Zij die er méér dan twee hebben, moeten als orthodox en wereldvreemd worden beschouwd en zodanig behandeld. Deze visie heeft de westerse wereld zichzelf opgelegd en heeft daarmee zijn eigen doodvonnis getekend, aangezien het hebben van 4, 5, 6 en meer kinderen bij de moslims heel normaal is. Op den duur gaat het allochtone -islamitische- volksdeel het autochtone overvleugelen en dan is het -menselijkerwijs gesproken- helemáál onmogelijk geworden om de oprukkende islam een halt toe te roepen

De islamitische Golfstaten financieren maar al te graag de islamisering van Europa, daarbij gebruik makend van de enorme hoeveelheid dollars die wordt verdiend met de verkoop van olie aan het Westen. Tegen deze macht hebben Europa en VS nog altijd geen afdoende antwoord gevonden. Europa begint te zwichten, Israël wordt in toenemende mate met vernietiging bedreigd en zelfs de VS begint onder Barack Obama steeds meer ruimte te geven aan de islamitsche eisen.

Europa heeft nog maar weinig tijd om het tij te keren. Hoe langer het gevaar van de islam wordt gebagatelliseerd en genegeerd en hoe meer er van de autochtone Europeaan aanpassingen worden verlangd, des te kleiner wordt de kans het proces nog terug te draaien zodra blijkt dat de democratie en de vrijheid die we sinds de Tweede Wereldoorlog genieten daadwerkelijk in gevaar komt. Het 'politiek correcte' bestempelen van de geboorteweeën van Eurabia als slechts een cultureel probleem is hetzelfde als een infectie met hondsdolheid slechts een onschuldige verkoudheid noemen.
Nogmaals: dit is niet alleen maar een cultureel probleem maar een beschavingsprobleem, dat door vleierijen, toegeven, aanpassen en inburgeringslessen niet zal worden opgelost. Sterker nog: het huidige op 'tolerantie' en toegeeflijkheid gebaseerde beleid in Nederland en Europa zal de drang van moslims om de islam op te leggen alleen maar aanwakkeren, totdat het probleem in heel Europa zal exploderen.

In sommige Europese landen is er eindelijk enig besef ontstaan dat er iets niet goed gaat, echter zonder dat de ernst van het probleem wordt ingezien. De samenleving aanpassen aan de Ramadan en halal zal het probleem niet oplossen. Dat zijn namelijk slechts de meest recente ontwikkelingen van de toenemende Europese onderwerping aan een agressieve beschaving. Dit is geen culturele, maar een ideologische strijd. Terwijl de meeste Europese overheden nog denken dat met nog wat meer paaien en toegeven de problemen wel zullen verdwijnen, hebben moslims in Europa juist daardoor het gevoel gekregen dat de toekomst aan hen, aan de islam toebehoort, en aan niemand anders. Beide partijen dienen hun verwachtingen echter bij te stellen, voordat het te laat is.

Westerse landen, waaronder ook Nederland, staan shariapraktijken toe. Eerst tolereerden we wat op het eerste gezicht aanvaardbare sharia- eisen leken, zoals halalmaaltijden en vrouwen die hun haar bedekken. Toen tolereerden we praktijken die tegen onze beleefdheidsnormen ingaan, zoals islamitische mannen die weigeren vrouwen een hand te geven. Al snel kwamen we terecht bij shariapraktijken die regelrecht indruisen tegen de Nederlandse rechtsorde, zoals polygamie. Zo glijden we af naar volledige islamisering van onze samenleving. Stapje voor stapje wordt ons westerse rechtssysteem vervangen door de sharia.

We zien sharia-infiltratie bij politie en justitie. De politiekorpsen Haaglanden en Amsterdam-Amstelland hebben cellen met stippen en windrozen die de richting van Mekka aangeven. Vrouwelijke agenten moeten accepteren dat zij geen hand krijgen. Een islamitische advocaat hoeft niet op te staan voor rechters die de rechtszaal binnenkomen.

We zien sharia-infiltratie bij defensie. Er zijn legerimams. Er worden halalmaaltijden aangeboden in kantines. Er vindt overleg plaats om moslimmilitairen tijdens de ramadan vrij te stellen van oefeningen.
We zien sharia-infiltratie in het onderwijs. Er zijn in ons land ruim 40 islamitische scholen. Openbare scholen gaan dicht op islamitische feestdagen. Een school in Weert serveert halalvlees bij het kerstfeest omdat er tien moslimleerlingen zijn.

We zien sharia-infiltratie in de zorg. Moslims eisen dat mannelijke dokters niet langer vrouwen behandelen. Er vinden in ons land maagdenvlieshersteloperaties plaats.

We zien sharia-infiltratie in de wereld van kunst en cultuur. Een schilderij van een biggetje van Sylvia Bosch werd verwijderd van een expositie in Leerdam. Kunstenares Sooreh Hera werd bedreigd.
Ook in het niet-islamitische deel van onze samenleving sijpelt de sharia door. Cartoonist Gregorius Nekschot werd opgepakt omdat zijn tekeningen beledigend zouden zijn voor moslims. Bouwvakkers in Almere mochten in de brandende zon geen korte broeken meer dragen na klachten van islamitische buurtbewoners.

Het shariasymbool bij uitstek is de hoofddoek. Mensen die begrijpen waar de islamitische hoofddoek voor staat, worden door shariasocialisten tegengewerkt. De inquisitie der linkse kerk, de Commissie Gelijke Behandeling, vindt dat het christelijke Don Bosco-college in Volendam de hoofddoek niet mag verbieden.

Het gaat niet alleen over vrouwen. Het gaat ook over christenen, joden, afvalligen, atheïsten en homo's. Het gaat over ons allemaal. Voor het overleven van onze waarden, onze identiteit, onze cultuur, en onze vrijheid is het van eminent belang de sharia in al zijn uitingen te verbieden: geen nieuwe moskeeën en imams, geen islamitische scholen en boerka's. Voor de sharia is geen plaats in vrije samenlevingen

@ dhrprojectx | 25-08-11 | 19:55
Doe dan gewoon een link.

lindsaylohanaltyd-1 |
een aantal goede punten. ik doe ze een voor een zodat het duidelijk blijft.

De immigratie toendertijd betrof hoogopgeleiden-
verschilt per periode maar ik vind zeker dat we een systeem moetten bedenken om meer hoog opgeleide buitenlanders binnen te halen. misschien naar amerikaans model. maar dat is al een anderre discussie dan die er nu gevoerd word.

Verder geef je aan dat er vroeger ook immigratie is geweest-
ik geloof van niet maar ik heb de cijfers hier niet. maar na het opheffen van nederlands indie zal het zeker een hoger percentage binnengekomen zijn, die waren we natuurlijk wat verschuldigd en marokkanen hebben alleen maar geholpen bij het bevrijden van ons land in 1945( om een of anderre reden vergeten we dat altijd).

Om maar te zweigen over het feit dat de cultuur-
dat weet ik zeker dat niet waar is. de scheiding tussen onze culturen kwam met het uiteenvallen van het oost romeinse rijk (1500 ongeveer zou ik moetten nakijken) en werd vervolgens door onze kolonisatie verergerd. tot die tijd leefde we zeer goed naast elkaar.

Skoda Octavia xl | 25-08-11 | 19:12
-
Ga jij ff lekker verder met strijken vriend..
Je lult alles mooi aan elkaar, maar liegt je dat je ZWART ziet.

Met je pauperbak. 'Ne reservemarrokaan bende.

@dhrprojectx | 25-08-11 | 19:55
Een hele lap tekst, maar +1

hagen5
Een voorbeeld?
Haal die oogkleppen eens af en kijk eens om je heen.
Er lopen genoeg Tandartsen, Dokters, Politieagenten en noem maar op van buitenlandse afkomst rond, die participeren in de maatschappij.
Er zijn ook een heleboel tokkies zoals hier op SN die alleen maar hun hand ophouden en de godganse dag alleen maar lopen klagen dat ze meer willen hebben en dat Nederland naar de tyfus gaat.

@dhrprojectx | 25-08-11 | 19:55 |
Ik heb de moeite genomen om het door te lezen.
Dus +1

dhrprojectx | 25-08-11 | 19:55

God, je wordt ook niet korter van stof he? Wat een lap met grijsgedraaide lulkoek verkoop je weer. Ik zou reageren maar heb dat allemaal al een keertje weerlegd.

De Zeikerdt | 25-08-11 | 20:20

Het is -1 omdat hij precies, precies, letterlijk het zelfde verhaal al achtentachtig keer hier heeft geplempt. Hij voegt er een paar alinea's extra gelul aan toe en dat is 't. Dat is geen bijdrage aan de discussie hier, dat is gewoonweg spam.

flierefluiter, goede argumenten en goed geformuleerd en totaal geen last van tunnelvisie he?

@ yurp | 25-08-11 | 20:26
Precies.

@yurp | 25-08-11 | 20:22
Hihihi... Kortere stof is altijd plus veul.

A. De Bree | 25-08-11 | 20:39

Bij vrouwen wel de Bree ;)

Alles gaat gewoon goed zo, toch?
fockoff gast, we betalen voor hongerige handjes die als het uitkomt dr reet met je af vegen. Kom bij mij niet aan met het verhaal dat de meerderheid deugt..
De meerderheid is door en door verrot kan ik je garanderen en ik heb weinig zin om daar nog voor te werken.. We hebben onze handen al vol aan inheemse tokkies.
-
Ies koeltoer!
-
Is die treinrails richting Oświęcim trouwens nog intact??

In de natuur leven dieren naast elkaar maar niet met elkaar , voor mij hoeft die multicultie dan ook niet.
hagen5 | 25-08-11 | 18:49 | Misbruik melden

@ Hagen5

Ben jij nou werkelijk zo lomp? inderdaad dieren leven naast elkaar en niet met elkaar. Maarja mensen zijn dan ook 1 dezelfde soort en niet elk een appart dier..

flierefluiter | 25-08-11 | 20:49

Oh, kun je dat garanderen? En hoe wil je dat dan wel niet doen? Moet ik je op je eerlijke gezicht geloven? (als je dat hebt tenminste)

pokémontrainer | 25-08-11 | 20:55

Verschillende chimpanseegroepen in eenzelfde territorium voeren oorlog totdat een van de twee groepen weg of dood is. Dus zijn punt gaat wel een klein beetje op.

yurp | 25-08-11 | 17:58
Tjonge yurp, dat valt me van je tegen zeg. het bezitten van iets wil nog niet zeggen dat je de EIGENAAR bent hoor, dus daar sla je de plank een beetje mis.
Ook wat betreft je onzin over het de keuze die allochtonen volgens jou NIET zouden hebben in hun keuze qua wijk waar ze willen wonen. De haagse schilderswijk is een bar slechte wijk met slechte huizen, maar uitgerekend dáár wíllen veel allochtonen wonen. Waarom? Omdat ze dan lekker bij elkaar zijn en omdat de huren laag zijn. Heel de haagse schilderswijk is bewust in bezit genomen door allochtonen. Geen mens ter wereld die dat kan ontkennen, behalve yurp dan, maar die heeft de wijsheid in pacht....

@yurp 19.55 uur
dhrprojectx God, je wordt ook niet korter van stof he? Wat een lap met grijsgedraaide lulkoek verkoop je weer. Ik zou reageren maar heb dat allemaal al een keertje weerlegd

Yurp ?
Welke discussie bedoel jij eigenlijk ?
Door rood rijden mag niet. Daar is ook geen discussie over mogelijk.
Waarom discussieren over intolerantie van multikul bezoekers ?
Als de Haagse oogklepknuffelaars het niet zien betekent dat dat er dan discussie over mogelijk is ?
Dat zou je wel graag willen he ? In het kielzog van de uitvreters meevarend.
je zult wel enkele schijnheiligen vinden die je mening delen als het niet te dicht bij huis is. Doe je best.

@yurp | 25-08-11 | 20:57
Of ze vechten om de laatste Bananen TROS.

yurp | 25-08-11 | 18:05

Je kunt nou wel mooie praatjes gaan ophangen en met namen gaan lopen gooien, maar ik ZIE steeds meer wijken hier in de stad veránderen in allochtonenwijken. En het worden er steeds meer. Hoe verklaar je dat dan? Ik was een paar jaar geleden eens in Duitsland in een of ander godvergete dorp, met 4 huizen, een paar winkeltjes een kerk en........ juist en shoarma tent. Ongelooflijk. zelfs in de meest kleine godvergete dorpjes dringen ze zich op. En geloof me als ik er nu 10 jaar later terug zou komen druf ik te wedden dat hun aantal inmiddels ver-10 voudigd is! Maar nee hoor, yurp vind dt het aantal allochtoenen NIET uitbreid...

yurp | 25-08-11 | 20:55 |
-
Beetje zwart wit maar eerlijk sowiezo..
-
Loop gewoon daggie door Adam tussen 9.00 en 17.00 op een doordeweekse dag.
En ga me nou niet vertellen dat ze allemaal uit de nacht komen of alleen in het weekend werken..

@ peacemaker | 25-08-11 | 21:06
"Ik was een paar jaar geleden eens in Duitsland in een of ander godvergete dorp, met 4 huizen, een paar winkeltjes een kerk en........ juist en shoarma tent. Ongelooflijk. zelfs in de meest kleine godvergete dorpjes dringen ze zich op."
.
Het is een geloofsovertuiging voor je geworden als je zelfs in zoiets als dit voorbeeld van jou alleen maar een negatieve indicatie kunt zien.
.

peacemaker | 25-08-11 | 21:00

Natuurlijk was 't eerste punt flauw, valt me van je tegen dat je daar serieus op in gaat zeg ;) Het zal vast dat er mensen in de Schilderswijk gaan wonen omdat daar NU meer mensen van dezelfde culturele achtergrond wonen maar je gaat mij niet vertellen dat de eerste allochtonen die daar gingen wonen dat deden omdat ze het leuk vonden om in aftandse huizen te wonen en omdat ze een gruizige buurt wilden 'overnemen'.

wtf_ftw | 25-08-11 | 21:01

Ben je dronken of zoiets? Ik snap echt geen zak van deze post van je.

bagatel voorziet.

@Yurp. Offt. heb nog een antwoord tegoed.

peacemaker | 25-08-11 | 21:06

Wonen ze bij elkaar is 't niet goed, wonen ze ver weg in een godvergeten dorp is het WEER niet goed. De tweede generatie Marokkanen en Turken is inmiddels volwassen en gaat op zichzelf wonen en/of een gezinnetje stichten, dus ja. Die wijken en nog wat wijken in de grote steden zullen wat verder verkleuren. Maar wat kan ik verder aan feiten doen? Of denk je dat het hele CBS een groot complot voert om ons allemaal onwetend te houden over de tsunami van nieuwe moslims die ons land binnenkomen? Ik lees onderzoeken, feiten, cijfers. Jij kijkt op straat en in een dorpje in Duitsland waar een slimme Turkse ondernemer een kebabzaak begint en denkt daar allerlei conclusies uit te kunnen trekken. En dan hang IK mooie praatjes op?

lophius c.s. | 25-08-11 | 21:27

Welk topic en hoe laat?

yurp | 25-08-11 | 21:30

Doe maar de mishandelde oud-imam.

flierefluiter | 25-08-11 | 21:10

Het percentage niet Westerse allochtonen dat werkloos is, is inderdaad veel te hoog ja. Dus het percentage niet Westerse allochtonen dat je op een gemiddelde dag op straat ziet hangen ook. Degenen die werken zie je echter niet, want die zitten op hun werk. Overigens is het percentage ploegendienstwerkers onder niet Westerse allochtonen vast ook wel hoger. Zou natuurlijk ook nog zomaar kunnen dat niet Westerse allochtonen meer op straat leven en autochtonen meer thuis hangen.

@yurp
ik ben nooit dronken. maar ik heb wel een zwak voor projectx. Hij is in ieder geval duidelijk. Veel beter dan de gemiddelde Haagse dep-oogklep.
Misschien had ik wat verder terug moeten lezen, maar ik moet bekennen dat project nogal veel schrijft.
Intolerantie en wijkterrorisatie is niet goed te praten. Van geen enkele bezoeker ongeacht religie.
En ik had de indruk dat jij die niet ziet. En ook niet de aanzet daarvan onderkent als ik je reactie lees op peacemaker als je vermeldt dat huurhuizen geen bezit zijn. Want dat is natuurlijk mierenneuken 1e klas.

Zou natuurlijk ook nog zomaar kunnen dat niet Westerse allochtonen meer op straat leven en autochtonen meer thuis hangen.
yurp | 25-08-11 | 21:43

Kan ook zijn dat deze lieden wat husselen. En tevens wat deernes proberen te scoren. Tussentijds wat aandachtshoerren voor rotte vis uitmaken daar hun kledij niet strookt met wat waar een geemancipeerde, westers-ogende vrouw in hun optiek aan dient te voldoen.
Alles kan Yurp...

wtf_ftw | 25-08-11 | 21:43

Dat huurhuizen geen bezit zijn was een flauw grapje, guilty as charged, en als projectx eens een keertje iets nieuws schrijft ipv zijn ellenlange, steeds langer wordende epistel copy paste op deze site dan zal ik er niks over zeggen. Er staan bergen inconsistenties en feitelijke onjuistheden in zijn stuk die ik allemaal al een keertje heb gedebunked maar die hij steeds maar weer opnieuw neerpent. Dat is vermoeiend en vervelend en daarom reageer ik nogal pissig op zijn enorme stukken proza.

lophius c.s. | 25-08-11 | 21:54

Ook dat is mogelijk Iophius, ook dat is mogelijk. Mensen doen van alles en nog wat op straat en mensen lastig vallen en criminele activiteiten wordt onder andere ook zeker uitgevoerd door sommige van deze straathangers.

@yurp
Het percentage niet Westerse allochtonen dat werkloos is, is inderdaad veel te hoog ja. Dus het percentage niet Westerse allochtonen dat je op een gemiddelde dag op straat ziet hangen ook. Degenen die werken zie je echter niet, want die zitten op hun werk. Overigens is het percentage ploegendienstwerkers onder niet Westerse allochtonen vast ook wel hoger. Zou natuurlijk ook nog zomaar kunnen dat niet Westerse allochtonen meer op straat leven en autochtonen meer thuis hangen.
.....
het percentage al dan niet werkeloze allochtonen dat werkende autochtonen lastig valt met voorkeursbehandelingen op basis van religie is ook veel te hoog. Ik wil het je maar even meedelen. En dat zie jij niet want dan werk je waarschijnlijk zelf.
Ik zie dat wel want ik kom in aanraking met heel veel mensen die daar last van hebben.
En dat staat niet in onderzoekjes.
Hier heb ik wat leuks voor je. Vond ik vanochtend toen ik wat googelde naar aanleiding van die massale vechtpartij in dat chinees ziekenhuis.
http://www.ziekenverzorgende.nl/zv81/scriptie-allochtone-zorgvrager.htm
Moet je eens gewoon doorlezen en dan die lijn doortrekken naar andere sectoren van het nederlands bedrijfsleven. Je moet tegenwoordig iedereen de kont nadragen en dan willen de Haagse lutsers ook nog de inburgeringscursus afschaffen.
Geen wonder dat die mensen denken dat ze in Nederland alles kunnen maken.

yurp | 25-08-11 | 21:57

Weet u wat ook nog binnen de mogelijkheden bestaat; dat de lieden die de levenslust voor medebewoners zodanig verpesten dat zij, de medebewoners id, de wijk nemen naar een leefbare omgeving.

Je zou hen de kost niet willen geven..

yurp | 25-08-11 | 21:21 |

Nee yurop daartrap ik niet in Je méénde gewoon wat je schreef overdat bezitten. Geeft niet, ieder mens maakt fouten of verfist zich, maar jij probeert je er uit te redden door er een grapje van te maken. Nee, daar trapt peacemaker niet in. hahaha

Je praat je poep vriend. Die buitenlanders die in de Schilderswijk gingen wonen ware niet veel gewend. Dat was hetschuim de natie. Lieden die niets te verliezen hadden. Het minimumloon betekende voor hun een salarisverhoging van 300% of meer. Die gingen gewoon in de schilderswijk wonen omdat hetdaar zo lekker goedkoop was en de kolere zooi daar namen ze gewoon op de koop toe. NIEMAND heeft ze gedwongen daar te gaan wonen. Door hun komst trokken de blanken weg en kwamen er meer huizen vrij die vanzelfsprekend werden gehuurd door opnieuw allochtonen en zo is het kringetje weer rond.

Wie alleen de negatieve dingen wil zien, ziet ook alleen maar het negatieve.
En als je maar hard en lang genoeg roept dat de aarde plat is en de Multiculti gefaald heeft, dan gaan sommige eencellige PVV ers dit ook geloven.
PVV = partij van de roeptoeters die alleen maar angst en haat zaaien onder de bevolking.

Wat heeft de PVV voor elkaar gekregen?
O, ja animal cops.
De rechtse hobby van de PVV.
Dus doggystyle wordt dus straks verboden?

@yurp
enough is enough. Ook tolerantie kent een grens. En die grens wordt eerder bereikt in economisch zware tijden. En waar zitten we nu in ?
Nederland raakt meer en meer in een identiteitscrisis.
En de Nederlandse bestuurders praten over van alles,
hulp aan japan,
hulp aan de lybische rebellen,
hulp aan de buitenlandse gasten,
hulp aan de afrikanen die honger hebben,
hulp aan onrendabele voetbalbewegingen
hulp aan dubieuze stichtingen
hulp aan illegale nederlanders.
noem maar op
Dat kan niet blijven doorgaan zo.
Hallo, waar is Nederland nog.
Hallooooo.....alloooooo....lloooooo...oooooo (echo fade away)

PVV= partij voor de volgelingen van Wilders.

@Skoda Octavia xl

't Was gezellig. Met vrienden, moslim(m/v), en al die ik tegenkom een kroegentocht gaat houden. Skait aan de sprookjesgeleerden en anderen die hierop moeten toezien. Mwouhaha.

yurp | 25-08-11 | 21:29

Inderdaad het is nooit goed, zoals er zóveel buitenlanders in Nederland wonen. Buitenlanders met een andere cultuur, ander geloof, andere gewoontes en met de nare eigenschap zich niet te willen aanpassen aan hun nieuwe thuisland. Zolang ze dat wiegeren is het wat mij betreft nooit goed!
Aha, je geeft toe dat wijke naan het verkleuren zijn. Maar dat zou toch eingelijk niet kunnen want volgens jou blijven de aantallen allochtonen gelijk of worden ze zelfs minder? Maat ik snap het al. jij noemt buitenlanders die hiet lang wonen of hun kinderen geen buitenlander meer. Mooie boel. Moet jij eens opletten wat er gebeurt als al het aantal buitenlanders, met name die van de moslimkant, in aantal straks in de meerderheid zijn. Dan zijn het in joow optiek wel Nederlanders, maar wedden dat er ineens een flink aantal politieke moslimpartijen worden opgericht die ineens heel anders reageren dan Nederlandse politici zouden doen. Dan komen er ineens wetsvoorstellen om alkohol te verbieden. Wetsvoorstellen om de shaira in te voeren enz enz. Dát is wat er over 100 jaar hier gaatgebeuren als het zo doorgaat , daar ben ik van overtuigd. Zo ging het in Joegoslavie en zo zal het hier ook gaan. Moslims kunnen namelijk niet anders, want zij zijn verplicht de koran na te leven en dan maakt het niet uit of je een moslimfundamentalist ben of een gematigde, de koran moeten ze naleven of ze nou willen of niet.

Jongens, ik hou ermee op. Te moe om nog na te denken over wat jullie tegenwerpen. Als dit morgenochtend nog open staat zal ik antwoord geven. Ik pak een biertje en ga lekker op de bank zitten, weltrusten vast!

@skoda octavia (small)
Nee, momenteel gaat het allemaal rooskleurig in Nederland.
En dat ligt beslist niet aan de betrouwbare gedoogcoalitiepartner PVV.
Maar dat ligt uitsluitend aan de zich miljarden vertellende en zich door andere Europese landen een oor laten aannaaiende regering.
tevens ligt dat aan de uiterst bekwame knuffelkuttelaars die Nederland in deze positie gebracht hebben.
Gelukkig heb jij 2 hersencellen die op volle toeren werken. Misschien moet je er wel een ventilatertje bij in de buurt plaatsen.

Skoda Octavia xl | 25-08-11 | 22:08
Word wakker alsjebieft! Iedereen, van links tot recht is er van overtuigd dat de multiculturele samenleving is mislukt. Links vindt dat wel jammer, maar mislukt is het. Zelfs Angela Merkel geeft het toe, nou dat wil wel wat zeggen me dunkt.

peacemaker | 25-08-11 | 22:17

Nee peacemaker, het aantal moslims blijft vrijwel gelijk alleen gaan de tweede generatie kinderen nu ook op zichzelf wonen. Eerst woonden die thuis als 1 gezin en nu wonen die in een eigen huis met partner. Wel lezen wat ik schrijf.

Moslims kunnen namelijk niet anders, want zij zijn verplicht de koran na te leven en dan maakt het niet uit of je een moslimfundamentalist ben of een gematigde, de koran moeten ze naleven of ze nou willen of niet.
peacemaker | 25-08-11 | 22:17

Gelul. De moslims die ik ken zijn dit tegen wil en dank. Dat zij in tegenstelling tot hun ouders hun eigen (westerse) weg bereiden maakt dat wij door dezelfde deur kunnen. Althans, dat is mijn ervaring.

@skoda octavia (small)
mocht je het op willen zoeken,
laat maar : ventilatertje = ventilatortje

@skoda octavia (small)
PVV = partij van de roeptoeters die alleen maar angst en haat zaaien onder de bevolking
...
Misschien schat je PVVers wel helemaal verkeerd in.
scroll eens naar boven en lees het topic. Wellicht dat er een lampje bij je gaat branden. Neem de tijd en lees het anders enkele keren.
PVVers zijn geen mensen die angst en haat zaaien (misschien zitten er wel een paar tussen, zou kunnen). PVVers zijn mensen die zaken benoemen daar waar schijnheiligen tolerant zijn als het maar niet te dicht bij huis is.

wtf_ftw u vergeet nog

Hulp aan de bankiers, beleggers en pensioenfondsen die onze belastingcenten en pensioengelden over de balk hebben gegooid met risicovolle beleggingen.
Hulp aan Griekenland dat ons nu meer gaat kosten dan onze joviale Premier heeft voorgeschoteld.
O, ja en hulp aan de arme dieren die nu worden beschermd door de animalcrackers, sorry ik bedoelde cops.....kuch

noem maar op
Dat kan niet blijven doorgaan zo.
Hallo, waar is Nederland nog.
Hallooooo.....alloooooo....lloooooo...oooooo (echo fade away)

@skoda octacvia (small)
Zo is het beter. als je maar niet teveel zelf denkt.

@ Skoda Octavia xl | 25-08-11 | 22:32
Het gaat, volgens mij, niet in de eerste plaats om Nederland als staat, maar als geografische aanduiding.

PVVers zijn mensen die zaken benoemen daar waar schijnheiligen tolerant zijn als het maar niet te dicht bij huis is.
wtf_ftw | 25-08-11 | 22:31 |
Je kunt de zaken benoemen, daar is ook niks mis mee.
Maar je kunt ook te ver gaan door te discrimineren en dat is precies wat de PVV ook doet.

@Skoda Octavia xl | 25-08-11 | 22:32 | Misbruik melden
//vinex mode on//En Skoda is een auto voor volgelingen van Skoda. Met zo'n kutauto moet je wel links zijn. Skoda betekent in het Djhiboeteens: Anale Smegma. //vinex mode off//

@skoda octavia
Je kunt de zaken benoemen, daar is ook niks mis mee.
Maar je kunt ook te ver gaan door te discrimineren en dat is precies wat de PVV ook doet.
....
Je hebt gelijk. Maar de mensen moeten eens leren dat PVV bashen door slinkse politici wordt voorgedaan. En dat heeft een reden. Den Haag voelt nattigheid. Net als indertijd met Fortuyn. En de gevestigde prutsers hebben Nederland hier naartoe geleid. Om die nu klakkeloos na te praten getuigt niet bepaald van een juist realiteitsgevoel.
De PVV is voor de gevestigde orde een pijnlijke herinnering dat ze schromelijk gefaald hebben. En die willen ze graag uitgummen om met hun gepruts door te kunnen gaan. Ik denk dat niemand dat uiteindelijk wil.
Er lijden al teveel goeden onder de slechten.
Laat de gevestigde orde maar merken dat hun gepruts niet meer getolereerd wordt.
(sry, ander keertje, moet me melden bij the lovely one)

De PVV wil dat de buitenlanders/allochtonen zich in Nederland respectvol gedragen jegens de autochtonen en het gezag.
En wat doet de PVV zelf, het aanzetten tot haat en discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen op basis van religie en ras.
Wilders moet zich gedragen als een volwassen kerel ipv een klein kind.

Skoda wat vindt je van je PVDA vriendje die het met kleine kindjes doet.
Zie andere topic. Jammer he dat het geen PVV is.

De PVV is voor de gevestigde orde een pijnlijke herinnering dat ze schromelijk gefaald hebben
wtf_ftw
Zou kunnen, maar ik denk eerder dat de LPF daar verantwoordelijk voor was geweest, die hebben aan de noodklok getrokken, dat het de verkeerde kant opging.
De PVV lift nu alleen maar mee met de conjunctuur van de LPF.

derealist, PVDA vriendje?
Ik stem al lang niet meer op de PVDA dus praat geen poep.

Skoda Octavia xl | 25-08
Heb je dan hier geen reactie op als het de PVV was had je je mond wel vol poep

@dhrprojectx Een heel verhaal maar ik ben het voor de volle 10% met u eens. Het doet mij verdriet dat mogelijk mijn achterkleindochter verplicht met een hoofddoek zal lopen als het doorgaat zo als het nu gaat. De islamisering zal moeten stoppen zolang het nog kan.

@skoda octavia
Je kunt de zaken benoemen, daar is ook niks mis mee.
Maar je kunt ook te ver gaan door te discrimineren en dat is precies wat de PVV ook doet.
...
je hebt gelijk vwb de eerste zin dan he ;-)
Persoonlijk denk ik dat je veel PVVers te kort doet.
En Wilders ? Hm, hij wordt vaak op een bepaalde manier gequote. Of het allemaal zo gezegd wordt ?

yurp | 25-08-11 | 22:23 |
Kijk en daarin verschillen wij absoluut van mening. Ik snapo niet hoe je dat kunt zeggen of denken. Moslimsgezinnen hebben heel heel vaak meerdan 2 kinderen in iedergeval meerkinderen dan doorsne Nederlandse gezinnen. Het aantal moslims MOET wel stijgen naarmate de tijd verstrijkt. Dat kán gewoon niet anders. Je bent wel héél naief als je denkt dat het aantal moslims in Nederland, de hele wereld gelijk blijft.

lophius c.s. | 25-08-11 | 22:23

Een enkeling ja!

Skoda Octavia xl | 25-08-11 | 22:43 |

Fout, fout, fout! Nee, de PVV discrimineert niet, anders zou ze verboden worden. Ook zaait Wilders géén haat. Ben je de uitspraak van de rechter soms vergeten, slapjanus?

Maar je kunt ook te ver gaan door te discrimineren en dat is precies wat de PVV ook doet.
...
je hebt gelijk vwb de eerste zin dan he ;-)
Persoonlijk denk ik dat je veel PVVers te kort doet.
wtf_ftw
Daar heb jij gelijk in, nu generaliseer ikzelf zonder daar zelf van bewust te zijn.
+1 voor u.
In mijn omgeving ken ik ook een aantal PVV ers die niet echt helemaal racistisch zijn maar die gewoon niets moeten hebben van b.v Marokanen vanwege al het negatieve nieuws die zij van hun hebben gehoord in de media of van derden.
Ik kan hun angst wel begrijpen die ze hebben, want ik moet er ook niet aan denken als die etterbakjes bij mij in de straat zouden wonen en ons het leven zouden verzuren.
Dan zou ik ook willen dat er iets tegen die overlast gedaan zou worden.
De PVV haakt daar handig op in, op die angst en die ontevredenheid en weten dat elektoraal goed uit te melken.
Tot zo ver is er voor mij niks aan de hand maar wat mij echt tegen staat en dat is wat de PVV dus doet, is dat ze een hele bevolkingsgroep generaliseren vanwege een paar kutmarokaantjes die rottigheid uithalen en dat vindt ik echt onterecht.
Daarom lijkt voor mij de PVV geen eerlijke partij die voor iedereen opkomt maar alleen voor degene met het juiste kleurtje.

@komopnl
Leuk dat je dat vindt, maar ben je het nu eens met mijn post op 14:20 of niet?

Of laat trouwens maar, merk dat je in 2 vd 3 delen van je post me niet begrijpt.

Ik zou wel eens willen weten wat die voordelen van de multiculturele samenleving dan wel zijn. Verder dan 'op elke hoek een shoarmaboer' zijn de argumenten nooit gekomen.

Multiculturele samenleving = segregatie. Bewijs? Kijk maar eens in de grote steden.

al dat multiculturele gedoe gaat op den duur grote problemen veroorzaken dat heeft de geschiedenis al bewezen.
krijgen we weer oorlogen vanwege dat stomme geloof.
dus voor mij een dikke NEE.

Multiculti is opzich niet erg... Bedoel heb nooit last van bijvoorbeeld Indo's of Chinezen. Alleen het verschil tussen landen zoals Marokko en ons is veels te groot en ja dat gaat botsen.

Multiculti is op zich niet erg, mits het maar niet in Nederland gebeurt.
Oprotten met die islamitische verzuiling.

wtf_ftw | 25-08-11 | 22:02

Je weet wat mijn mening over religieuze dwingelandij is. Daar hoeven we dus niet over te discussieren. Our way or the highway wat mij betreft. Je mag best wat rekening houden met andere culturen/religies maar dan puur vrijwillig vanuit je goeie hart en anderen mogen daar ab-so-luut geen last van hebben of gedwongen worden daaraan mee te doen.

wtf_ftw | 25-08-11 | 22:15

Ook over de incompetentie van onze bestuurders zijn we het eens. Als zij problemen fatsoenlijk en niet zo autistisch zouden aanpakken dan was er voor de PVV een stuk minder bestaansrecht.

peacemaker | 25-08-11 | 23:32

Eerste generatie moslimvrouwen wel, tweede generatie moslimvrouwen niet. Die hebben een geboortecijfer dat vrijwel hetzelfde is als die van autochtone vrouwen. Is gewoon op te zoeken peacemaker. En aangezien er A) moslims ook emigreren, B) moslims ook doodgaan en C) er momenteel meer niet-moslim dan moslim immigratie is zal het PERCENTAGE moslims in Nederland amper toenemen. Waarom wil je dat nou toch zo graag niet geloven? Het lijkt wel alsof je krampachtig aan dat fabeltje wilt vasthouden, heb je dat nodig of wat?

Schoolreisjes naar Libië dus.....

Door omstandigheden heeft mijn dochter in groep 6,7 en 8 op een basisschool gezeten met ongeveer 40% niet-westerse allochtonen. Dit kan ik iedereen aanraden. Ze is nu 16. Verrijkt door haar basisschoolervaringen met deze kinderen moet ze helemaal niets hebben van jongens met een islamische achtergrond.Ik kan dit alle ouders aanraden.

@Yurp

Je vergeet er 1. Moslims immigreren ook

pokémontrainer | 25-08-11 | 20:55

Verschillende chimpanseegroepen in eenzelfde territorium voeren oorlog totdat een van de twee groepen weg of dood is. Dus zijn punt gaat wel een klein beetje op.

yurp | 25-08-11 | 20:57 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Yurp

Dat klopt maar wij zijn dan ook mensen en wij zijn dan ook zoveel verder dan chimpansees. Vooral op sociaal gebied! Wij mensen onderscheiden ons graag van dieren maar als ik het zo bekijk zijn we niet veel anders..

Multiculti. Ik vind het allemaal best. Ben zelf getrouwd met een West-Afrikaanse. Heb 2 prachtige dochtertjes. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als ze met een allochtoon thuiskomen later. Beiden gaan straks naar een openbare basisschool. Die is niet blank maar gemengd. Waarom? Omdat het een school is die hier in de buurt staat en waar gewoon goed onderwijs gegeven wordt. Overigens hebben we hier in de buurt meer last van blanke 16 jarigen op opgevoerde scootertjes, kampers die veel te hard door de straat scheuren en overig tokkietuig uit Polen, Bulgarije en Hongarije dan dat we last hebben van Marrokanen en Turken. Oh en rasicten daar heb ik persoonlijk ook last van. En dat zijn over het algemeen Nederlanders die zo graag Nederland weer blank zouden zien. Zie ongeveer 80% van de reacties hier...

@poppetje | 26-08-11 | 09:17

immigratie vanuit moslimlanden zeer sterk teruggelopen. Lees op deze zeer feitelijke en informatie site daar eens wat over. Gewoon om eens wat anders te lezen dat counterjihadi leugens:
-
http://www.flipvandyke.nl/2011/07/anders-breivik-de-massa-immigratie-en-...

Hoera2011 newuser | 26-08-11 | 09:32

Toch zijn er ook echt buurten waar men veel last heeft van Marokkaans bontkraagtuig. Dat zul je niet kunnen ontkennen. Wellicht niet in JOUW buurt maar die buurten bestaan wel.

Maar mijn oudste (6) heeft nu al door dat onze licht getinte medelanders niet leuk spelen. Altijd maar "vechten" en rausen. Hij is er nu al klaar mee.
@De Zeikerdt | 25-08-11 | 12:42 | Misbruik melden
-
Nah, dat wordt later inderdaad een 'vriendje'.

Skoda Octavia xl | 25-08-11 | 23:53

Ik vind het fideel van je dat je toch begrip kunt opbrengen voor sommige PVV stemmers. Werkelijk waar! Maar ik begrijp niet waar je het vandaan haalt dat het slechts om een páár kutmarokkaantjes gaat. Als je ziet hoeveel wijken in grote steden er door kutmarokkanen worden geterroriseerd. En als je ziet om hoeveel steden het gaat, dan kun je volgens mij niet spreken over "een paar" Landelijk gezien MOETEN dat er juist heel veel zijn. of zie ik dat nou verkeerd?

Ook ben ik het niet met je eens dat je het juiste kleurtje moet hebben van de PVV. Als je zegt dat je het juiste geloof moet hebben, ga ik daarin met je mee. DE PVV ziet als geen ander het gevaar dat moslim heet.

yurp | 26-08-11 | 09:12 |

Je hebt helemaal gelijk yurp. "het PERCENTAGE" moslims blijft gelijk, maar in absoute zin NEEMT HUN AAÑTAL TOE! Er komen elke dag meer moslims bij.

@skoda octavia (nu met xl) 23.53
Kijk, zoals het nu allemaal gaat is prut tot de macht 3.
Aan de ene kant wordt Nederland uitgekleed door de globaliserende uitvreters van het bedrijfsleven in combinatie met hun privatiserende handlangers in Den Haag (al dan niet gestuurd door opzet of naiviteit).
Daar moet Nederland vanaf voordat de rapen gaar zijn ten faveure van de grootaandeelhouders en co.
Geef Wilders een kans. En het is de taak van ons allen om te zorgen dat ook Wilders het niet te bont maakt. Maar de man heeft wel een kans verdiend. En die krijgt hij niet daar de prutsers in Den Haag niet graag hun macht afstaan en gewoon door willen gaan met waar mee ze bezig zijn. Dat mag toch wel duidelijk zijn. Hoe harder de man wordt gebasht hoe groter de angst is.
Ik ben van nature een loyaal iemand, een man een man een woord een woord. De mensen die nu het mandaat gekregen hebben laten zien dat de belangen van de meeste nederlanders ondergeschoven worden bij de belangen van Europeanen, immigranten van buiten Europa, grote bedrijven, aandeelhouders.
Maar daar zijn ze niet voor gekozen. Ze kunnen wel roepen een groeiende economie is goed voor iedereen alleen laat de praktijk wat anders zien. Dadelijk zijn wij allemaal postbezorgers met uitzondering van een paar die de studiegelden nog kunnen ophoesten.
Dergelijke mensen verdienen mijn loyaliteit niet. Ik geef mijn loyaliteit niet meer aan mensen die niet voor mijn belangen opkomen als ik mijn hokje eenmaal aangevinkt heb. Mijn loyaliteit gaat naar de persoon die voor mij wil opkomen.
Het is heel eenvoudig.
En hij moet nu nog water bij de wijn doen. Nu nog.
Wacht maar eens af hoe dat gaat lopen. En als alleen de dreiging van een groeiende Wilders zaken doen veranderen ben ik ook al tevreden. Maar nu gaat het helemaal de verkeerde kant op voor de gewone nederlanders met wat in Den Haag bekokstoofd wordt.

@F-funf | 26-08-11 | 09:54 |
En we voeden hem toch echt op met degedachte dat iedereen gelijk is, en het niet uitmaakt met wie hij speelt.

TIP:
Ga eens op Queensday naar de kinder-vrijmarkt.
Kijk eens goed naar het speelgoed wat daar ligt. Allemaal oude meuk, maar de dekentjes van onze licht getinte medelanders, daar kom je geen lego, houten speelgoed of barbies tegen maar:
- speelgoed messen
- speelgoed geweertjes
- speelgoed oorlogtuig
en bij de meisjes
- oude schoentjes
- en andere oude meuk
Maar je ziet nooit "leuk" speelgoed.

peacemaker | 26-08-11 | 09:58 | Misbruik melden
Niet in Europa hoor, daar is de bevolking aan het krimpen. Dus dan heeft Yurp zowel in relatieve als absolute zin gelijk.
Men heeft berekend dat het grootst mogelijke percentage moslims in NL 9% zal zijn onder de meest gunstige groei omstandigheden. En dat punt zou ergens in 2050 liggen.
Daarnaast geef ik Yurp sowieso gelijk omdat hij meest verstandig reageert. En in tweede instantie gewoon omdat ik dat kan.

@varkensjuin
juist ja Europa.
Aan de ene kant de knuffelaars die de nederlanders in de steek laten en zich meer en meer aanpassen aan intolerante immigranten.
Aan de andere kant de privatiserende globalisten die de nederlanders verkopen aan de landen die hun zaken niet in orde hebben en die zich in naam van nederland door Jan en alleman in Europa laten peipelen op onze kosten.
Het is een echt dilemma.
Probeer maar een verstandige keuze te maken als jij dat kan.
En als jij denkt dat je nu wat te kiezen hebt.
Ik heb hem ook gemaakt omdat ik dat kan.
Geert kom er maar in.

Zou wel wat zijn.
De eerste minister-president die meerder keren per week ergens anders slaapt. Die altijd een andere route naar huis moet nemen. Die altijd op andere tijdstippen moet vertrekken. Die zijn eten moet laten voorproeven.
Die nooit zonder veel voorafgaande beveiligingsmaatregelen in het openbaar kan spreken etc etc.
En iedereen vraagt : hoe komt dat toch ?
Welnu: Dat komt omdat lieve mensen....

Varkensjuin | 26-08-11 | 10:42 |

Oké in europa gemiddeld misschien niet, maar in Nederland neemt hun aantal wèl toe.

Heeft "men" berekend dat het grootst mogelijke percentage mosloms 9% zal zijn? Ach jongen toch, gebruik je verstand toch, indien aanwezig. Dat "men" was vast een door de pvda/sp/GL/D66 geselecteerd, bevriend, onderzoeksbureau! Als je nu ziet, dat in de grote steden het percentage allochtonen al op ongeveer 50% ligt, dan worden dat er in de toekomst alleen maar meer. Oké niet alle allochtonen zijn moslim, maar als je tegenwoordig op straat kijkt zie je aléén maar turkse ne marokkaanse jongeren. Die vermenigvuldigen zich als ze oud genoeg zijn (vaak nog als konijnen ook) dus hun aantal MOET wel groeien, dat kan bijna niet anders. En heus, er gaan niet zo veel moslims terug van waar ze gekome zijn. Ja, 6 weken per jaar, waar jij en ik maar maximaal 3 3f 4 weken vakantie mogen opnemen.....

3f m/z of

wtf_ftw | 26-08-11 | 10:52 | Misbruik melden
Ik denk dat je je lekker bang hebt laten maken door die halve rare comediant Fortuyn, die mislukte kloon van hem en de financier van deze site.
Gebruik die computer van je eens nuttig en ga een wat opzoeken op het internet en probeer daarbij eens gewoon wat getallen op te zoeken en die met elkaar te vergelijken. Je bent niet genaaid door de knuffelaars, je bent genaaid door de banken. Europa kost je 200 Euro per jaar, het levert je 2000 Euro op per jaar. En dit volgens de meest negatieve berekeningen. Maar dat zal Geert je niet vertellen en dus is het waarschijnlijk niet waar volgens jou.
Geert is een halve gare die niets kon, niets anders kan dan de onzin van wijlen de kale verlosser opbraken en helemaal niets gaat oplossen.
Ga alsjeblieft eens zelf nadenken dan naar dit soort zelfbevlekkers te luisteren.

@varkensjuin
je hebt gelijk, ik ben genaaid door de banken. en van wie hebben die hun bewegingsvrijheid gekregen en krijgen ze die nog tot op de dag van vandaag ?
En da helemaal weg met je Europa levert je 2000 euro per jaar op. Dat is nellie smit kroes gebazel.
1 uitvreter met een bonus van 10.000.000 (lees 10 miljoen ik zal het je makkelijk maken) laat volgens de 2000 euro berekening 5.000 andere potentiele ontvangers in de kou staan.
Zo werkt dat in bedrijvenland.
Lees jij maar eeerst even wat verder voordat je kwaakt. Want dergelijke zaken worden je op de universiteit niet gezegd. Dat leer je wel in de hyena-praktijk.

en da = en ga

Varkensjuin | 26-08-11 | 11:13

Levert Europa de nederlandse burger € 2000 per jaar op? Leg eens uit?

Met je 2000 euro per jaar opleveren.
Dat zijn grafiekberekeningen van het CBS.
Dat zijn geen berekeningen die in de praktijk gestaafd worden.
Maar misschien zie jij dat niet als je bezig bent met in een hand je ipad te bedienen die je in de andere hand houdt tijdens de zoveelste vergadering met sreadsheets en powerpointpresentaties. Onderwijl de CBS cijfertjes presenterend.

@varkensjuin
en dan heb ik het nog helemaal niet over dit soort zaken.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/08/handenweigeraar-mo...
hoeveel is 100.000 gedeeld door 2.000 ?
Vooruit ! Je kunt het wel.
Juist weer 50 mensen gekloot.

@varkensjuin
....
- de banken naaien ons
- zij krijgen de bewegingsvrijheid van de politici
- die op hun buurt weer dansen naar de pijpen van het bedrijfsleven.
...
de cirkel is rond. Denk je dat er verder alleen uitkomt ?

@varkenjuin
Zoniet, moet je even wachten.
Dadelijk komt Sanglier roepen dat het allemaal de schuld is van de burger/consument.
Hij komt zo.

@Hoera2011 | 26-08-11 | 09:32
Heb je wel eens goed gekeken naar en je verdiept in Centraal afrika en de rol van arabische milities daar? Denk als je daar wat meer over te weten komt, je ook wel terug komt op je stelling dat het voornamelijk Blanken zijn die discrimineren.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

18 jaar cel en tbs voor Robert M.:
 

Column

Jan Dijkgraaf

Natuurlijk is Tofik Dibi volstrekt ongeschikt om GroenLinks te leiden. Hij is veel wel: een...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files