De omstreden politietrainingsmissie in de Afghaanse provincie Kunduz is vooral een militaire missie. Dat laat minister Hans Hillen weten in een interview met Vrij Nederland.
De minister breekt hiermee met zijn collega’s in Den Haag die de missie tot nu toe nadrukkelijk als civiel betitelden. “Ik heb voortdurend gezegd: we moeten oppassen dat we onze mooie Nederlandse gevoelens niet projecteren op de harde werkelijkheid in een oorlogsgebied. De Kamer kan wel zeggen: het is een civiele missie, maar het is vooral militair”, verklaart Hillen.
“Ik vind het nog steeds raar dat Kunduz geen militaire missie mag heten, terwijl het bijna alleen maar militairen zijn. In Nederland willen we graag alleen de softe kant van zo’n expeditie zien, omdat we de wereld willen verbeteren. Maar het leven is hard en in Kunduz al helemaal”, aldus de minister.
Reacties
En wat zegt de altijd integere Mariko Peters hierover?
Militair opereren op z'n Nederlands; Iedereen kidnappen, vastbinden op een stoel en middels een trechter volstouwen met thee.
En Hoppa!
Weer worden we genaaid..
A. De Bree.., die is vandaag vrij.. Iets met de Efteling ofzo?
En heel hard foei roepen.
De Nederlandse bevolking wil geen militaire missie, een kamermeerderheid wil geen militaire missie dus dan bedenken we een leugen en een ander naampje voor hetzelfde en duwen we het de bevolking door de strot. Zo kennen we het CDA weer! Huichelachtige smerige machtswellustelingetjes. Als jullie baantjes bij de EU, VN en NAVO maar veiliggesteld worden dan maakt het niet uit hoe en wat jullie moeten hoereren of doordouwen, dan gebeurt dat gewoon! Vrijwillig of niet!
Goed, dat worden dus weer een tien- of twintigtal bodybags richting Eindhoven. Je moet wat over hebben om vriendjes te blijven met the US of A.
Het zou ook eens een keer niet hè, een CDA-er die niet draait... Tijd voor verkiezingen!
Haagse patjakkers ..eerst als civiel en goedkope want geen militaire missie betitelen en dan vervolgens onderbewapend en gekleed naar de hel sturen .. Heee , is weer 'n nieuw Srebrenica in de maak ..Karremans II komt eraan ...die Taliban lacht zich 'n breuk.
Nederlandse burgers, u wilde de VVD en de CDA.
Fluiten blijven onder het genaaid worden aub.
Gelukkig is het wel championsleague.
Dat wordt de politiemacht in nederland straks ook met 5000 extra vrijwilligers.
De Haagse leugens vliegen je om de oren!
@ verwildert: wat lul je slap? Er is juist geen enkel raakvlak met Srebrenica te vinden. Totaal andere missie, totaal andere doelen en totaal andere troepensamenstelling.
@Dr.Bob | 06-09-11 | 14:17
In beide gevallen is er sprake van islamitische bewapende burgers die andere burgers om zeep helpen.
-weggejorist-
Tenminste wel eerlijker verdeeld vechten daar in Kunduz .Onze koddebeiers onderbewapend en net zo goed gekleed . Leg de bodybags alvast maar klaar.
Geldt er in Kunduz trouwens ook een bonnenquotum?
Vast ..en ook 'n bommenquotum.
A. De Bree | 06-09-11 | 14:22
Nee, die Serven waren zulke lieverdjes. Beide zijden hebben zich ernstig schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Die ze natuurlijk allebei als volstrekt noodzakelijk weergeven. Eenzijdig geleuter heeft altijd een dubbele agenda en richt zich nooit op de waarheid of een oplossing.
De vervuilers en verliezers betalen , de Bree
Tja, noemt Hillen een keer het beestje bij z'n naam, zul je zien dat-ie een enorme emmer stront over zich heen krijgt.
Don't shoot the messenger...
yurp | 06-09-11 | 14:44
Kosovo is veroverd door de moslims en de Serven mogen hun land niet verdedigen? Hoe en wanneer ben jij dhimmi geworden?
kempenaer | 06-09-11 | 14:58 Zat al in z'n genen..Kempie :)
Natuurlijk is het een militaire missie. Die linkse politieke woordspelletjes zijn enorm hypocriet.
Nederland had niet moeten gaan natuurlijk. Nederland had ook niet in de EU en de euro moeten stappen. Het lijkt wel of er in Nederland buitenlanders aan de macht zijn, want de Nederlandse belangen worden in ieder geval niet gediend.
Goed, dat worden dus weer een tien- of twintigtal bodybags richting Eindhoven. Je moet wat over hebben om vriendjes te blijven met the US of A.
@ Sarcastiaan | 06-09-11 | 14:00 | Misbruik melden
precies, ze hebben het afgewogen en zijn tot deze conclusie gekomen... applausje voor den haag :N
is dit nog een verrassing?
verwildert | 06-09-11 | 15:00
;-)
moeha! HH trekt lange neus naar hypocrieten van GL en PvdA en hangt zijn jas vast aan de wilgen: Chapeau, Hans! Je was de 1e bodybag net voor ... :-E
Ik ben het wel met verwilderd eens, dit gaat niet goed ben ik bang.
Even snel de naam veranderen om meer geld vrij temaken en dan, noemen ze bezuinigen toc, My ***, en de wereld verbeteren, ja bij de amerikanen tot de oksel in het hol zitten noem ik dat.
Kortom, we worden bezeikt door onze eigen regering en we kunnen er niets aan doen??????
hahaha groen links op weg na 0
kempenaer | 06-09-11 | 14:58
Goh kempenaer, ik wist niet dat Sebrenica in Kosovo lag. Gelukkig heb ik jou om me wat topografie bij te brengen -duh-
kempenaer | 06-09-11 | 15:02
Het CDA is links? Wat doet ze dan in een rechts kabinet?
kempenaer | 06-09-11 | 15:02 Laat ik het voor de verandering 's (bijna) helemaal met je eens zijn : weg met die EU, niet met de euro..Hebben we nu eenmaal en een munt is niet zo 'dom' bezig als politici :) Wel 'n beetje heel erg simpel gesteld niet ? :)
yurp | 06-09-11 | 15:11
Moet ik hier nou nog serieus op ingaan, nee toch zeker...
yurp | 06-09-11 | 15:12
Dit is geen rechts kabinet. CDA en VVD zijn middenpartijen met een flinke linkse vleugel.
De VVD is jarenlang "geleid" door Dijkstal en die man kon probleemloos bij de PvdA verder. Zalm, die ander trots van de VVD, kwam overigens ook al van de PvdA. Mensen die beweren dat de VVD rechts is, dwalen ernstig.
verwildert | 06-09-11 | 15:20
Als je de euro handhaaft, dan blijf je nog altijd direct verbonden aan onbetrouwbare Zuid-Europese staten met als gevolg dezelfde problemen die we nu zien.
Gemankeerd yurpievolk , kempie.. Niet aan storen :)
Och , het voelt dan wel minder verbonden..alleen die euro . Toch ?!? (zou JPB nu zeggen , maar dan heel wat minder overtuigd : toch ? ) :)
militaire missie? we hebben bijna geen militairen meer of geld. dus in plaats van soldaten gebruiken we poppen want dat valt niet op normaal doen we toch niks in het buitenland.
Wie had dat nou verwacht zeg.
Ook al noem je het een bedrijfsuitje met hindernissen, het is wat het is. Dat partijen zich nou graag voor de gek laten houden en doen alsof hun neus bloedt, betekent niet dat niemand mag zeggen wat het eigenlijk is: een militaire missie. Want dan is het ineens niet meer waar ze 'ja' tegen hebben gezegd? Van appels kun je geen peren maken.
"onze mooie nederlandse gevoelens" ?
....
Hillen waar heb jij het over man ?
kempenaer | 06-09-11 | 14:58 |kempenaer | 06-09-11 | 15:23
Jij kraamt ongelooflijke onzin uit, niet te geloven zeg.
De oorlog op de Balkan is gestart door de Serven, zij hadden al het oorlogsmaerieel zo'n beetje in handen en zouden de Slovenen, Kroaten en Moslims wel eens even duidelijk amken dat zij de machte hadden en dat er niemand onafhankelijk werd.
Waarom? Om de Servische minderheden in Kroatie en Bosnie binnenboord te houden! Slovenie hebben ze laten gaan na een paar geweerschoten omdat ze daar niet zoveel belang bij hadden.
Dat alle partijen misdaden hebben begaan is duidelijk maar geen geschiedkundige feiten verdraaien als je je er niet in wilt verdiepen.
En Kosovo is grotendeels bevolkt door moslims en jaren onderdrukt door een kleine Servische minderheid. Gek hè dat die onafhankelijk wilden worden?
En CDA en VVD middenpartijen? Haha, wat een onzin zeg! Wat is dan rechts, de PVV? Je kletst regelrecht uit je nek man. En verstand van politiek heb je al helemaal niet!
"onze mooie Nederlandse gevoelens"
....
aaaah wacht, je bent waarschijnlijk verkeerd gequote:
"CDA's en VVD's mooie Nederlandse gevoelens" moet er natuurlijk staan.
Waarvan met name de eerste helemaal misplaatst is na de laatste verkiezingen.
Dus hou je aub een beetje in ja ?
kempenaer | 06-09-11 | 15:20
Ja, doet dat eens. Want jij begint over Kosovo als ik spreek over de oorlog in Bosnië. Je kunt de oorlog in Kosovo niet gebruiken om het gedrag van de Serven in Bosnië goed te praten aangezien het Kosovo conflict later plaatsvond. Je weet helemaal niet wat ik van Kosovo vind dus je hele reactie was gewoon gelul. Vind je het gek dat ik daar nogal sarcastisch op reageer?
Pleasetomeetyou | 06-09-11 | 15:59
Je moet bij Kosovo niet vergeten dat vele Albanese Kosovaren redelijk recentelijk naar Kosovo waren gevlucht vanuit buurlanden. Rond 1900 waren er nog geen 50% Albanezen in Kosovo. Het is een gebied met een heel ingewikkelde etnische geschiedenis die heel lastig te duiden is. En de Albanezen maken het de minderheden, of ze nu Servisch, Slavisch moslim of etnisch Turks zijn ook bijzonder moeilijk.
@pleasetomeetyou
Daar gaan we weer, moslims in de slachtofferrol.
Wat was eerder de kip of het ei.
Is afhankelijk van hoever je terug kijkt natuurlijk.
De moslims hebben ook hun deel gehad aan deze oorlog.
Ben maar niet bang. Ook zei hebben zich misdragen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fikret_Abdi%C4%87
en
http://bosnia.prins-ict.nl/joego.html
Niks is zwart/wit.
Wel denk ik dat de oorlog een economisch probleem was en niet zozeer een geloofsprobleem.
Immers het vooruitzicht op geld doet veel water bij wijn vloeien.
zei = zij
Ik heb niets met Hillen en nog minder met het CDA maar als ik me niet vergis was er geen meerderheid in de Kamer voor het oorspronkelijke plan en is in 2e en 3e instantie de hele missie van a tot z geregisseerd door GL.
Ze moeten al die politici maar eens naakt en met Mohammed op de rug getatoeëerd naar Kunduz sturen, en dan droppen bij nacht. Is dat ook weer geregeld.
Tja. Als je lid bent van een militaire alliantie zul je af en toe ook nog daadwerkelijk IETS moeten doen.
Openbaring Hillen: Wat iedereen al wist m.b.t. MILITAIRE MISSIE in KUNDUZ
Rechts LIEGT net zo hard als wat Links ZO VAAK verweten wordt en verspilt straks Miljarden, aan de Kunduz-Missies,de JSF, geeft bescherming aan bonus-graaiers & zakkenvullers van GROOT formaat zoals hun VVD/CDA achterban, aan sommige (grote-) Werkgevers, Verzekerings en Bankdirecteuren, Leden van Raden van Bestuur, Commissieleden, Top Managers en (Top) (Verzekerings-) Adviseurs andere zakkenvullers die voor jaren wanbeleid nooit voor de strafrechter verschijnen. Moet jij is een fout maken op je werk!
Ook al hebben ze Wereldwijd en Nationaal op grote schaal gefraudeerd
O Ja, en de grote Financiële Tekorten ?
Die halen ze de komende jaren massaal bij de Burger (dus bij jou) vandaan.
Niet bij hunzelf. En ze geven gewoon links of de allochtonen de schuld...
P.S. Voor evt. mljardensteun aan Griekenland krijgen we "persoonlijk" helaas geen Tegoedbon of Onderpand
Iedereen die hier verbaast over is, heeft een grondig gebrek aan realiteitszin.
bizonkid | 06-09-11 | 16:37 | Misbruik melden
+1. Ik ben het helemaal met u eens. Benieuwd of ik ook een dom zwijn, 3 hersencellig wezen ben als ik het met u eens ben. Groenlinks is gruwelijk naief geweest om te denken dat je in een land waar al jaren oorlog is( ook in de jaren 80) een civiele missie kan starten.
.
Maar ja daarvoor is het Groenlinks. Een super naieve partij.
Pleasetomeetyou | 06-09-11 | 15:59
Je moet bij Kosovo niet vergeten dat vele Albanese Kosovaren redelijk recentelijk naar Kosovo waren gevlucht vanuit buurlanden. Rond 1900 waren er nog geen 50% Albanezen in Kosovo. Het is een gebied met een heel ingewikkelde etnische geschiedenis die heel lastig te duiden is.... En de Albanezen maken het de minderheden, of ze nu Servisch, Slavisch moslim of etnisch Turks zijn ook bijzonder moeilijk.....
yurp | 06-09-11 | 16:26 Lijkt wel of je 't over Nederland hebt :)
Links heeft nu eenmaal ruime ervaring met 'multiculti ' Nou , wij hebben er al ruim' last' van . Kost nogal wat ..Hoeveel was 't ook alweer per dag ? :)
Wanneer worden wij is vriendjes met een andere supermacht dan Amerika? Ik zeg laten we maar alvast overstappen op india....
e VVD is jarenlang "geleid" door Dijkstal en die man kon probleemloos bij de PvdA verder. Zalm, die ander trots van de VVD, kwam overigens ook al van de PvdA. Mensen die beweren dat de VVD rechts is, dwalen ernstig.
kempenaer | 06-09-11 | 15:23 |
'HOERA,we hebben een links kabinet'.Flikker toch op man,dit is het meest rechtse kabinet van na de oorlog.
yurp | 06-09-11 | 16:26 |
Mij hoor je ook niet zeggen dat de ene bevolkingsgroep beter is dan de andere, in een oorlog komt hufterig gedrag altijd boven drijven, aan beide zijden van de scheidingslijn. Maar hier heeft men er altijd een handje van om de moslims overal de schuld van te geven.
wtf_ftw | 06-09-11 | 16:28 |
Zoals je hierboven kunt lezen heb ik het niet over slachtofferrol.
In Bosnië kwam de eerste agressie van de zijde van de Serviërs, maar dat wil niet zeggen dat de moslims lievertjes waren in het vervolg van de oorlog.
Neem WO II, velen zullen zeggen dat het bombardement op Dresden terecht was, maar het was natuurlijk net zo goed een oorlogsmisdaad als de bombardementen op Londen door de Duitsers. En de atoombom van Amerika? Item dito. Gerichte aanvallen op weerloze burgers!
Maar Hillen is een brekebeen. Dit hele kabinet deugt niet. Geld uitgeven aan deze zinloze missie om van de VS een veer in de reet te krijgen en vliegtuigen kopen die elke dag duurder worden, waar we bovendien niets aan hebben.
@ fuckyou | 07-09-11 | 01:07: Tis jammer genoeg nog lang niet rechts genoeg.
@Pleasetomeetyou | 07-09-11 | 10:47
Tsja, maar in het Joegoslavie conflict is er evengoed een reflex om de Serven overal de schuld van te geven en ze af te schilderen als monsters. Iets wat behoorlijk wordt genuanceerd als je meer over alle feiten, oorzaken en aanleidingen te weten komt. De moslims overal de schuld van geven is net zo onterecht als de dominante visie om de Serven overal de schuld van te geven.