De inwoners van Utrecht kunnen niet wachten op het moment dat burgemeester Aleid Wolfsen opstapt. Vanmorgen ontstond er een run op de online-petitie die de inwoners kunnen ondertekenen om de burgervader de laan uit te sturen. Dat meldt De Telegraaf.
‘Wij bezorgde Utrechters zijn deze incompetente burgemeester zat en willen een nieuwe burgemeester’, zo is er op de website te lezen. De petitie is een initiatief van inwoner Ton de Korte. Andere politici worden opgeroepen om de steun aan de burgemeester op te zeggen.
Vanmorgen om kwart over elf hadden in een paar uur ongeveer 175 mensen de petitie ondertekend.
Wolfsen heeft ongevraagd stukken vernietigd in de zaak van een weggepest homostel in de wijk Terwijde.
Update 13:27: De teller blijft goed doorlopen, want ondertussen hebben al bijna 800 personen de petitie ondertekend.
Reacties
Hoe harder dat het gepeupel schrreuwt hoe minder de upper class van de Politieke Kaste er aandacht aan geeft.
Dat is juist hun macht: het schijt hebben aan de burgers - het plebs.
Nu staat de teller over de 750. Gaat lekker hard dus op:
http://petities.nl/petitie/wolfsen-onze-domstad-uit.
Nou de andere steden willen hem niet,dus misschien naar kunduz??.
Utrechters willen van Wolfsen af.
kan Utrechters vervangen worden door Nederlanders???
Politburo PvdA wil ook van deze faalhaas af, maar ja, net als in 2009, is Wolfsen ook weer enig kandidaat om hem te vervangen, tja democratie....
@kaaskop | 12-09-11 | 13:29 | Misbruik melden
Wonen daar nog nederlanders ?
@R1d3_Th3_L3g3nd
ik probeerde te zeggen dat hij niet alleen in utrecht niet langer welkom is, maar in de hele Nederlandse politiek niet. zelfs de pvda (de partij die ook door velen uitgekotst word) lust hem niet meer.
Iemand het linkje? Ik als Utrechter wens daar graag aan mee te doen.
Scuses, de Bree had die al geplaatst ;)
Geloof me, 99% van de partij ziet hem liever gaan dan komen. Vooral héél erg ver gaan.
Helaas komt een groot deel van de mensen die ondertekend helemaal niet uit Utrecht. Een beetje vreemd om dan een petitie te ondertekenen die begint met:"‘Wij bezorgde Utrechters..." Dat haalt de angel weer uit zo'n petitie.
Het is werkelijk een wonder dat in dit zg 'democratische' land de 'volksvertegenwoordigers' zomaar tegen de volkswil in besluiten kunnen nemen.
Miskleunen van hier tot ginder moeten we klakkeloos accepteren...
Bv. de hogesnelheids spoorlijn die met een kwartiertje tijdwinst in Nederland er toch doorgedrukt werd.
De Betuwe lijn; NZ verbinding in Amsterdam.
Het verraad van Balkenende, waarbij tegen de volkswil in, het verdrag van Lissabon er doorgedrukt werd; een gedeelte van de Nederlandse soevereiniteit overgedragen aan de EU.
Beetje erg belachelijk ook dat je maar uit 2% van de bevolking je stuurmannen/-vrouwen kunt kiezen.
Ja, U leest het goed!
U kunt alleen maar kiezen uit de 2% incapabelen van de Nederlandse bevolking die lid is van een politieke partij...
De meeste kiezers stemmen op een partij waarvan ze denken dat het programma het dichtst hun wensen benaderd; voorkeurstemmen voor een bepaald lid zijn mogelijk doch worden helaas te weinig gebruikt.
De partijen zetten (na een hoop gerommel) hun leden in de 2e kamer; capabel of niet.
Ministers posten worden gevuld met leden die vaak niets weten van hoe en wat.
Bv: Een handwerk juffrouw als minister van verkeer en waterstaat...
Een dienstweigeraar als minister van defensie...
een faalhaas als minister van financiën...
Enz!
Incapabelen op de hoogste bestuurs posten...
Tot wat zijn we verworden dat we dit nog nemen?
@yurp | 12-09-11 | 13:47
Mogen Utrechters wel reageren als ze niet in de stad maar wel in de provincie wonen? Ik vind van wel, want ook de omliggende steden kunnen erg veel last hebben van deze wolf in slaapskleren (sic).
Ondertekeningen: 999.
A. De Bree | 12-09-11 | 14:28
Iedereen mág natuurlijk reageren en als je in Maarssen of Nieuwegein woont kan ik me ook nog wel voorstellen dat je last van Kuttekop Wolfsen kunt hebben maar mensen uit Assen of Amsterdam? Lief dat ze mede-ondertekenen maar redelijk nutteloos naar mijn idee.
@yurp | 12-09-11 | 14:36
Onlangs hoorde ik dat Utrecht bezig is om Nieuwegein te confisceren en onderdeel te maken van de stad Utrecht. Dus hebben die wel degelijk last van Wolfsen, en wellicht ook nog andere gemeenten waar Utrecht op zit te azen.
A. De Bree | 12-09-11 | 15:49
Zoals ik ook zei, toch? Woon je zelf toevallig in City Plaza city?
zonder wacht geld!!!!
@yurp | 12-09-11 | 16:31
Nee, maar wel dicht daarbij in de buurt. Ik zou niet dood gevonden willen worden in Nieuwegein, want dat is een wel heel erg saai namaak stadje. Hou echter wel in de gaten wat de toekomstige plannen kunnen zijn. Wat met een stad gebeurt kan ook met andere steden gebeuren.
Laffe regenteske klootzak is t.
.
Overigens nog strafbaar ook door moedwillig vernietigen van documenten (of zouden deze naast het fotorolletje in een kluis liggen?).
A. De Bree | 12-09-11 | 16:49
Nee, anders ik niet! Ik heb er even gewerkt, wat een treurnis. Ik kan me overigens amper voorstellen dat Nieuwegein bij Utrecht getrokken wordt. Maar goed, er gebeuren wel gekkere dingen in Nederland
Heeft Cohen zich al uitgelaten over deze zaak?
Henkei | 12-09-11 | 13:50|||Je vergeet gemakshalve politici met dubieuze belangen (lees 2 paspoorten).
Niet alleen Utrecht wil van hem af, ik als Rotterdammer erger me een slag in de rondte aan het faalbeleid van de zoveelste incapabele pvdaér. De zoveelste allochtonen-fluisteraar. De zoveelste zachte """heelmeester""".
Zit Cohen zeker achter?.
RobertJamesFischer | 12-09-11 | 17:33
Nou, tien keer liever een Aboutaleb dan een Wolfsen. En Schiedam had een VVD burgemeester. Nee, dat was een lolletje. Evenals 'voor mij gelden regels niet' Jorritsma van Almere.
Natuurlijk is Wolfsen een verschrikkelijke regent. Een verschrikkelijk slappe en incapabele politicus. Ik hoor SN, Telegraaf, Powned en GS alleen over Wolfsen. Ik heb SN geloof ik 1 artikeltje zien schrijven over Verver( die ook door en door corrupt is) en dit is wel het 20e artikeltje over Wolfsen.
.
Laat staan over Jorritsma. Dat is ook een VVD burgermeester die overal een bende achterlaat. Welk departement ze ook bezit. Op welke burgermeesterpost ze ook zit.
.
Jammer dat SN gemakkelijk wil scoren. Want dit bericht is natuurlijk weer koren op de molen voor alle PVV'ertjes en VVD'ers die weer willen gaan bashen, dus dat levert weer extra lezers op.
.
Wat mij betreft moeten alle politici worden aangepakt. Terecht dat jullie Wolfsen en Peters aanpakken. Niets op tegen. Maar pak dan ook Verver en Jorritsma aan. Dan zijn jullie nog wat anders namelijk dan het propagandakanaal van de PVV.
ko325 | 12-09-11 | 17:30 | Misbruik melden
Is Cohen je nieuwe homo vriend ofzo? Je praat over niets anders dan hem. Cohen, Cohen, Cohen. Alsof het je wat boeit wat Cohen zegt. Jij presteert het nog om het hem oneens te zijn als hij vindt dat alle moslims het land uit moet. Maakt dus echt geen reet uit wat Cohen er van vindt, want je weet het toch wel af te kraken. Gras is groen en water is nat. Driewerf zucht.
weer zo"'n salonsocialist,links lullen en rechts vullen en dan ook nog incompetent!
Is zeg doe
Insure | 12-09-11 | 17:43
Wolfsen is gewoon een hele slechte burgemeester die daarnaast ook nog regels aan zn laars lapt.
Jorritsma lapt ook regels aan haar laars, maar meer in de private sfeer. Is ze een slechte burgemeester? In Paars II was ze minister van EZ met overdonderend succes. Bedrijven gingen booming en personeel was niet aan te slepen.
Over Verver, dat is in alle opzichten een hele slechte. Wat mij betreft ook onmiddellijk de partij uitgooien. Overigens vraag ik me af of er geen sancties kunnen worden opgelegd tegen deze types.
Snapt iedereen nu waarom het idee van de gekozen burgemeester is afgeschoten?
yurp | 12-09-11 | 17:38|||Dat is zeker waar. En als hij geen islamiet zou zijn dan heb ik zelfs met zijn 2 paspoorten niet eens meer zo'n moeite.
RobertJamesFischer | 12-09-11 | 18:24
En wat doet het feit dat hij moslim is er dan toe?
@yurp | 12-09-11 | 17:29
Aan een gehele andere kant is een mooie grote gemeente die de Utrechtse Heuvelrug heet, met vele pitoreske durpkes. Laat dat prachtige gebied aub niet ook onder deze idiote mafkezen gaan vallen.
@Insure | 12-09-11 | 17:43: je hebt last van selectieve waarneming, m'n beste. Ik heb slechts 1 bewering gecontroleerd: hoeveel topics heeft GeenStijl gewijd aan Wilma Verver (VVD). Dat blijken er maar liefst 11 (!) te zijn. Exact hetzelfde aantal topics wijdde SN aan Wolfsen. Da's geen 20. Ergo: waar jij beweert dat links met 20-0 wordt gebasht, is de stand 11-11. Jankert.
yurp | 12-09-11 | 19:31
1) Allah is groot! Ongelovigen aanpassen of dood!
Dat heeft het moslim zijn er mee van doen...
2) Verder: Welke koning dient hij met 2 paspoorten/nationaliteiten?
.
Die man is hier gewoon onmogelijk op een bestuurders plaats....
Och,wilders cum suis kwam er voor veel erger met een sorry vanaf. Dus waarom deze brave burgervader niet.Waarschijnlijk omdat ie van de '' verkeerde partij'' is?
@Henkei | 12-09-11 | 23:40
A) Ik heb geen enkele aanleiding om te denken dat Aboutaleb op deze manier denkt, sterker nog hij dringt er bij moslims op aan om aan te passen.
-
B)Zolang we niet in oorlog zijn met Marokko zal me dit aan mijn reet roesten. Hij doet zijn werk goed en dat is meer dan je van Wolfsen met 1 paspoort kunt zeggen.
-
Je kletst dus weer ongelofelijke onzin.
Utrechters willen van wolfsen af
....
Allemaal mooi en aardig, maar het is niet aan de Utrechters om daarover te beslissen. In onze "vrije democratie" werkt dat anders. Er zijn een aantal mensen die weten wel wat goed voor de Nederlanders is, al vinden de Nederlanders zelf het tegendeel.
Waarmee de verkiezingsslogan van de PvdA-kreet "het moet eerlijker" eigenlijk niet serieus genomen kan worden.
wtf_ftw | 13-09-11 | 10:17
Welnee, het moet ook eerlijker alleen zal de PvdA daar niet aan meewerken. De verkiezingsslogan is dan ook slechts een factueel statement. Geen belofte ;)
We zijn 1 dag verder en zitten op 1850 ondertekeningen.
@yurp
Welnee, het moet ook eerlijker alleen zal de PvdA daar niet aan meewerken. De verkiezingsslogan is dan ook slechts een factueel statement. Geen belofte ;)
...
klopt. Het moet ook eerlijker. Ik herformuleer :
Waarmee de verkeizingsslogan van de PvdA "het moet eerlijker" eigenlijk niet serieus genomen kan worden....en nu komt hij....indien deze uitgesproken wordt door PvdA regenten.
wtf_ftw | 13-09-11 | 10:58
Ik zie het al voor me, PvdA regenten die met een uitgestreken smoel uitspreken: "Het moet eerlijker" om daarna hard in lachen uit te barsten en de tranen uit de ogen te vegen ;)
@yurp 10.58 uur
*g*
Je zult het je moeten voorstellen, want dat krijg je nooit te zien.
Enerzijds omdat dat niet netjes is.
Anderzijds omdat er PvdAers zijn die in hun beleid geloven.
De vraag is welke erger zijn.
Zij die anderen voor de gek houden of zij die zichzelf voor de gek houden.
;-)
Dr. U.I. Loor | 12-09-11 | 20:47 | Misbruik melden
Goed hoor. Geenstijl met SN vergelijken. En dan een berekening er op los laten. Elke scheet die Wolfsen laat wordt hier uitgemeten. Het valt me op dat het met Verver minder is.
.
Ook Mariko Peters. Alsof dat in andere partijen niet voorkomt. Vooral de Elsevier, Telegraaf, Spitsnieuws blijven het maar herhalen. Iedereen weet toch dat Peters fout is. Iedereen weet toch hoe politiek werkt.
.
Bovendien moet Spitsnieuws eens nieuws gaan brengen. In plaats van propaganda te verspreiden. Kijk maar naar column van vandaag. Daar staat Dibi in de kop terwijl het juist vooral over Wilders gaat.
.
Overigens ben ik geen jankerd. En als u me al vindt janken dan is dat u probleem. Leer er maar eens mee leven dat ook andersdenkenden meningen hebben en dat u daar in een democratisch land maar mee moet leven.
.
Dus dat ook mensen die links zijn hier het recht hebben om te reageren. Diep treurig.
wtf_ftw | 13-09-11 | 12:18 | Misbruik melden
Als jij je zelf niet voor de gek wilt houden waarom stem je dan uberhaupt nog?
Wat een dom bericht zeg :S
In 1 zin zeggen dat er een run op de online petitie is, terwijl er maar een paar honderd mensen hebben getekend. Dat stelt geen drol voor man, wat nou run? haha.
Echt een bericht om het klootjes volk op te jutten die direct over rechts en links beginnen te janken.
Insure | 13-09-11 | 12:35 | Misbruik melden
Overigens beste Dr.U.I. Loor. Deze titel is het zoveelste bewijs daarvan. Er wordt gesuggereerd dat Utrecht van Wolfsen af wil en die petitie is wel door 2000 Utrechters ondertekend. Wauw.
.
Maar jij zit waarschijnlijk in de categorie die Geenstijl, WNL en Powned nog links vonden toen ze in November vorig jaar het gedoe met de PVV kamerleden onthulden.
Is die Wolfsen al weg?