*

'VARA zet gesubsidieerd aan tot geweld'

Op de aan de VARA gelieerde site Joop.nl is gisteren weer eens een spraakmakende cartoon gepubliceerd. Het tekeningetje toont Geert Wilders op de grond liggend, met een schaar in zijn borst, terwijl Koningin Beatrix op de achtergrond met een schaar weg wandelt. De cartoon is een reactie op het plannetje van de PVV om de koningin haar politieke macht af te pakken.

Op de twitters laat Wilders weten not amused te zijn met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?." Ook VARA boegbeeld Claudia de Breij vindt het niet zo'n leuke tekening: "Ben 't met Geert Wilders eens over smakeloosheid van de cartoon op Joop.nl. Als doorgaans trotse VARA-medewerker moet ik nu zeggen: erg jammer."

Tekenaar Adriaan Soeterbroek, kwam eerder ook al eens in het nieuws met een tekeningetje over Wilders. In een reactie aan Shownieuws laat de VARA weten vrijheid van meningsuiting erg belangrijk te vinden.

C. Klaassen | 03-09-11 | 16:59 | 171 reacties
Print Email PDF

Relevant

Wilders babbelt in Berlijn
VARA: Wij duwen PVV niet in nazihoek

Reacties

Gewoon smakeloos die cartoon en dat zeg ik als geen Wilders fan

Nachtuil | 03-09-11 | 17:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

Joop wil weer makkelijk scoren. Geen aandacht geven aan het linkse gedreutel.

wirbel010 | 03-09-11 | 17:07 | Misbruik melden
Meld misbruik

Goedkope mop genre onderbroekenlolz en wel heel erg makkelijk scoren. Slecht dus maar het is wel typerend gezeik om helemaal niks.

Saibobby | 03-09-11 | 17:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

Soeterbroek geeft de onderbuikgevoelens van veel gefrustreerde linkschmenschen heel treffend weer.

Sanglier | 03-09-11 | 17:09 | Misbruik melden
Meld misbruik

De VARA staat op gelijke hoogte met Hamas, Hezbollah, Stalin, Mao, Pol Pot, pure haat en propaganda ter onderwerping en onderdrukking van de mens.
.
Zo lang het maar linksch is, is alles toegestaan in deze latente socialistische dictatuur. Maakt niet uit hoe bedreigend, hoe onwaar, hoe contextloos, hoe racistisch ook, linksch heeft sedert eind jaren zestig een vrijbrief om een heel volk te gijzelen en hun wil op te leggen.
.
En wat nog het aller, aller ergste is, het wordt van ons belastinggeld gedaan!!

János Hunyádi | 03-09-11 | 17:09 | Misbruik melden
Meld misbruik

JOOP.nl probeert labiele linkse gestoorden aan te zetten tot moord op een criticaster van de socialistische en islamitische doctrine. Heel gevaarlijk gedrag dat noopt tot ingrijpen.

kempenaer | 03-09-11 | 17:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

Rare cartoon dat wel, aan de andere kant is Wilders ook wel een cartoonfiguur aan het worden. Nu staat hij weer in Duitsland (wie betaald dat?) te lullen terwijl er hier zat te doen is wat zijn aandacht vraagt. Geen idee of ik een tweede keer op hem zal stemmen.

jvy_007 | 03-09-11 | 17:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dit zijn de zelfde soort cartoons als die Anti Islam Cartoons.
.
Ik denk niet dat Beatrix aangezet word tot geweld richting Wilders.
.
Jammer dat Wilders zo`n moeite heeft met de Vrijheid van Meningsuiting bedoel wie de Bal kaatst moet niet zo Janken

YeremYnl | 03-09-11 | 17:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kan iemand het domein "fail.nl" even claimen en redirecten naar joop.nl?
(Ik zit zelf een beetje krap deze maand)

CynicalBastard | 03-09-11 | 17:21 | Misbruik melden
Meld misbruik

YeremYnl newuser | 03-09-11 | 18:18
Zo knul, speciaal eventjes een account aangemaakt om iets doms en vervelends te zeggen. Ga lekker terug naar maroc.nl!! Schwanzlutscher!!

János Hunyádi | 03-09-11 | 17:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

kempenaer | 03-09-11 | 18:11 |
Ingrijpen?
Op welke manier stelt u zich dit voor?

anoniemorexia | 03-09-11 | 17:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

Adriaan Soeterbroek is gewoon een hondelul.

wiener mit pommes | 03-09-11 | 17:25 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ok, fail.nl is al ingericht, heb even gekeken en me slap gelachen.
'I approve'
Bekkontopic, YeremYnl, is u nou erg hongerig, als trol zijnde?
En nee, het zijn niet dezelfde soort cartoons. In de anti-islam cartoons wordt namelijk een religie (terecht) belachelijk gemaakt, in de cartoons waar het hierboven over gaat wordt een specifiek en bestaand persoon daadwerkelijk met geweld bedreigd.
Mensen die hun persoonlijkheid en hun religie niet van elkaar gescheiden kunnen houden hebben een zwaar identiteits probleem. Wat je tussen je oren gelooft (socialisten, gereformeerden, moslims enz.) moet je zelf weten maar val een ander er niet mee lastig als je je daardoor af en toe "beledigd" voelt.

CynicalBastard | 03-09-11 | 17:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

Smakeloos of niet en gesubsidieerd of niet, dit mag wat mij betreft gewoon. Het verstrekken van subsidie mag natuurlijk nooit betekenen dat de staat mag bepalen welke mening men dient uit te dragen en op welke wijze. Aan de andere kant ware het te prijzen als de VARA dan ook niet gaat lopen zeiken als er mohammedcartoons worden gepubliceerd.
.
Altijd die domme pogingen om de vrijheid van meningsuiting te manipuleren door alle partijen. Zo primitief, zo politiek, zo dictatoriaal. Allemaal! Om te kotsen.

xxmedium | 03-09-11 | 17:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

YeremYnl | 03-09-11
Het verschil zit 'm dan ook meer in de reacties die erop volgen.
In dit geval stuurt de benadeelde een paar twittertjes met een tekst het er niet mee eens te zijn, in het andere geval worden er wereldwijd vlaggen verbrand, bermbommen geplaatst, aanslagen gepleegd, mensen vermoord....
Zegt wel weer wat over het ontwikkelingsniveau van bepaalde groeperingen, is het niet?

Hyde | 03-09-11 | 17:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

Echt Wilders? Dus een cartoon met jou erop kan niet, maar met Mohammed, die van de verdorven Islam wel? 'Double standards Geert' zouden ze je moeten noemen.

Dr.Deurdauwer | 03-09-11 | 17:31 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dit is vandaag de dag nu het niveau van links.

eye | 03-09-11 | 17:32 | Misbruik melden
Meld misbruik

Te bedacht.

Frank de Snater | 03-09-11 | 17:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

eye | 03-09-11 | 18:32 | Misbruik melden

Ik weet niet of je wel een keer op Joop hebt gekeken, maar inmiddels stikt het er van de PVV reaguurders. Het linkse volk wat er zit is van het type kunstenaar, Riemen, Von Der Dunk. Geen dwarsdoorsnede van links. Een grove generalisatie. Bovendien zie ik er hier aan de rechterkant ook wel een paar die niet sporen. Aan beide kanten van het politieke spectrum heb je engerds.

.

Ik vond de cartoon smakeloos trouwens. Al stak die schaar niet helemaal in het hart van Wilders en kon je niet direct zien dat Beatrix dat gedaan had. Dat werd niet helemaal uit de cartoon duidelijk.

.

Ik denk trouwens dat het een bewuste provocatie is. Joop.nl tast echt de grenzen van het toelaatbare af en op een gegeven moment gaat de PVV weer janken dat de subsidie moet ingetrokken worden en dan kan Joop daar weer op scoren. De PVV zit nu in een moeilijke positie.

.

Als ze nu de subsidie intrekken dan bewijzen ze alleen maar het gelijk van Joop. Best knap van Joop.nl dus dat ze Wilders een keer in een positie hebben gezet dat hij wat kan verliezen. Dat is ook zeldzaam.

Insure | 03-09-11 | 17:40 | Misbruik melden
Meld misbruik

Hyde | 03-09-11 | 18:30 | Misbruik melden

Ik denk dat er zeer binnenkort een bericht komt waar de PVV aankondigt een streep te zetten door de subsidie van Joop. Overigens is de PO( waar de VARA ook deel van uitmaakt) al flink gekort. Met 200 miljoen euro. Dat kwam vooral omdat Wilders er 100 keer op heeft lopen hameren dat de PO links is. En als voorbeelden heeft Wilders Vara Programma's( Pauw en Witteman en DWDD) aangedragen.

.

Alleen rechtse schreeuwers denken nog dat het toeval is. De rest van Nederland heeft allang door dat dit soort bezuinigingen( van pakweg 20%) puur en alleen bedoeld zijn uit rancune.

Insure | 03-09-11 | 17:44 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dr.Deurdauwer | 03-09-11 | 18:31
Een cartoon met Wilders kan wel, maar in deze linkse cartoon wordt hij vermoord door de koningin. En linksch mensen zijn niet te beroerd om buitensporig geweld te gebruiken tegen alles wat hen niet aanstaan. En daarom moeten cartoons die een moord voorstellen nooit gepubliceerd worden, zowel links als rechts! Dit is een zeer kwalijke zaak van de VARA en joop.nl.

schele | 03-09-11 | 17:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ze zouden moeten beginnen met het stopzetten van alle subsidies naar de publieke omroep. Volstrekte geldverspilling. Laten ze de armoedige en linkse kolder die ze er maken, maar lekker zelf financieren.

kempenaer | 03-09-11 | 17:50 | Misbruik melden
Meld misbruik

En daar gaan we weer......bla bla bla

omaroeltje | 03-09-11 | 17:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

schele | 03-09-11 | 18:45 | Misbruik melden

LOL. Iemand met een schaar vermoorden? Denk je nu echt dat het kan. Nu overdrijf je ook weer heel erg. Als ik goed naar de cartoon kijk dan zit de schaar ook vrij in het midden van het lichaam van Wilders. Ook niet echt op een plek waar het gevaarlijk is.

.

Trouwens. Je moet extreem links( RARA, Volkert) niet verwarren met links. Zo kunnen we elke politieke stroming wel aanpakken op het geweld van enkele extremen. Gaat ook weer wat ver. De haat tegenover links hier is eerder zorgelijk.

Insure | 03-09-11 | 17:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

schele | 03-09-11 | 18:45 | Misbruik melden

Ik hoor hypocrieten zoals u nooit bij topics waar die cartoonist van Joop is bedreigd. Dan zijn het weer PVDA"ers die zich voordoen als PVV"ers. Ik zie u terug bij het topic waar de cartoonist van Joop talloze bedreigingen heeft gehad. En ben dan benieuwd naar uw reactie.

Insure | 03-09-11 | 17:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

Duidelijk weer. Iedere persoon heeft recht op vrijheid van meningsuiting, zolang die persoon maar Wilders is.

koekiesbakker | 03-09-11 | 17:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

Nu ook maar een Jihad tegen die misselijke rooie rakkers . Cartoon waar Jobje een smile krijgt van oor tot oor , of Bea echt eens lekker in de reet wordt geramd door Theo Maassen . Subsidie en zendtijd intrekken van deze stront omroep !

klasos67 | 03-09-11 | 17:55 | Misbruik melden
Meld misbruik

schele | 03-09-11 | 18:45 |
"... in deze linkse cartoon wordt hij vermoord ...", dat zie jij erin, eh schele. ;P

anoniemorexia | 03-09-11 | 17:57 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ach ach ach, het voltallig onverdraagzaam gepeupel doet weer huilie.... Worden jullie daar zelf zo onderhand niet eens moe van?

Bitchfinder_General | 03-09-11 | 18:00 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Ik vond de cartoon smakeloos trouwens. Al stak die schaar niet helemaal in het hart van Wilders.."
"Best knap van Joop.nl dus dat ze Wilders een keer in een positie hebben gezet dat hij wat kan verliezen. Dat is ook zeldzaam."
Insure | 03-09-11 | 18:40
Jammer dat jij die gave niet hebt, lol Bij Joop weten ze van groenigheid niet hoe geel ze zien. Het is eigenlijk wel een koddige site. Als je van zure room houdt :)

Frank de Snater | 03-09-11 | 18:01 | Misbruik melden
Meld misbruik

klasos67 | 03-09-11 | 18:55 |
Uw PVV is ondertussen al gepromoveerd tot religie, met een eigen Jihad?
Ik dacht, dat PVV stond voor Partij Voor de Vrijheid, niet voor Permanent Verbod op Verschillende meningen.

anoniemorexia | 03-09-11 | 18:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

Frank de Snater | 03-09-11 | 19:01 | Misbruik melden

Ach Joop is het Geenstijl en Powned van links. Niets mis mee. Ik heb trouwens ook helemaal de bedoeling niet om Wilders in een positie te zetten waarin hij wat kan verliezen. Als je kijkt naar het artikel " Wilders babbelt in Berlijn" dan zie je dat ik hem ook verdedigt.

.

Het is simpel. De VARA maakt een cartoon en zegt er uitdrukkelijk bij dat ze voor vrijheid van meningsuiting zijn. Dat is gewoon een test voor Wilders. Een provocatie. Wilders was erg voor de cartoon waarop Mohammed met een bom op zijn hoofd werd getekend. Dan wordt het afwachten wat Wilders hiermee wilt.

.

Ik vind de cartoon smakeloos en walgelijk. Ik vind het idee er achter niet verkeerd. Dat is namelijk om Wilders te toetsen. Is hij wel echt voor vrijheid van meningsuiting of is het vooral voor hem zelf? Dit is een provocatie, maar Wilders provoceert zelf ook. Ik zou het heel zuur vinden als Wilders het kabinet nu gaat opdragen de subsidie van Joop in te trekken.

Insure | 03-09-11 | 18:07 | Misbruik melden
Meld misbruik

De vraag is of Bea blij is met de cartoon. Reageren kan ze niet. Ik vind het vallen onder majesteitsschennis. Omdat ze zich niet kan verweren. Ze wordt hier afgezet (en ja heel herkenbaar zie de vele schilderijen van haar juist met die hoed) als bad 'baglady' met niet 1 maar 2 scharen - de 2e zit in haar tas. (waarom 2?)
Op majesteitsschennis staat overigens max. 5 jaar.

paridae | 03-09-11 | 18:12 | Misbruik melden
Meld misbruik

@anoniemorexia
Nee hoor; de PVV staat voor Permanent Vacante Vacatures.

Frank de Snater | 03-09-11 | 18:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

inderdaad erg smakeloos van die kerel.

ikheballetijd | 03-09-11 | 18:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

Frank de Snater | 03-09-11 | 19:15 |
Klopt ook.
Met hun anti-Europa gedrag zullen veel vacatures open blijven staan.
Maar u bedoeld waarschijnlijk iets anders.

anoniemorexia | 03-09-11 | 18:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

En nu een cartoon van die mohammed,met tulband en dat mes. Wedden dat de moslimwereld op haar achterse benen gaat staan!!!

peacemaker | 03-09-11 | 18:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

schele | 03-09-11 | 18:45 |

Typisch rechts om alles over 1 kam te scheren....

.

Ontopic: Vrijheid van meningsuiting? Anyone??

Wovoka | 03-09-11 | 18:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ach, na een paar honderd dreigmails verdwijnt die prent wel weer.

McPhart | 03-09-11 | 18:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

De prent had wel geklopt als Pim daar had gelegen.

derealist | 03-09-11 | 18:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

@derealist | 03-09-11 | 19:36
Huh?

paridae | 03-09-11 | 18:43 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ paridae | 03-09-11 | 19:12
Majesteitschennis?? Wat een onzin! De koningin is niks meer dan andere mensen. En wat mij betreft mag ze reageren, hoor. Dat niet te doen, is haar eigen keuze.

xxmedium | 03-09-11 | 18:46 | Misbruik melden
Meld misbruik

paridae | 03-09-11
Wie denk je dat Pim heeft vermoord!!!!!!

derealist | 03-09-11 | 18:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

@derealist | 03-09-11 | 19:49
een linkse idioot.

paridae | 03-09-11 | 18:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Wat en waar is dan de mening? Iemand neersteken? Dat is géén mening. Iemand vermoorden dan? Dat is óók geen mening
Ik denk dat men bij de VARA nog maar eens in het woordenboek moet kijken, wat mening nou precies betekent. Dat betekent in ieder geval niet, iemand aanzetten tot of het doen plegen van een moord, of insinueren, dat iemand een moord of aanslag gepleegd heeft!
Dit had Gregorius Nekschot eens moeten doen!

Kees Gulah Perut | 03-09-11 | 18:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

@xxmedium | 03-09-11 | 19:46
voortijdig afgehaakte vmbo'er?

paridae | 03-09-11 | 18:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kees Gulah Perut | 03-09-11 | 19:52 |
U heeft gelijk hoor.
Het is ook gewoon een slappe tekening.
Beatrix had niet met een schaartje weg moeten lopen, maar met een zweep richting Den Haag.
Dat was pas een statement geweest.

anoniemorexia | 03-09-11 | 18:57 | Misbruik melden
Meld misbruik

@anoniemorexia
Ik bedoel dit:
De Vereniging Groep Wilders, die onder de naam Partij voor de Vrijheid aan de verkiezingen heeft meegedaan, is een vereniging met een besloten karakter. De vereniging voldoet aan de wettelijke eis dat deze twee oprichters moet hebben en minimaal één lid. De oprichters zijn Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders, het lid is Geert Wilders. Sympathisanten kunnen zich aanmelden als donateur en vrijwilliger, maar niet als lid. Over het beleid van de partij kan dus niet gestemd worden. Het is een van de weinige partijen die ooit in het Nederlandse parlement vertegenwoordigd waren die vrijwel geen leden hebben. wiki

Frank de Snater | 03-09-11 | 18:58 | Misbruik melden
Meld misbruik

Wilders heeft gelijk, de cartoon is onsmakelijk en kan labiele linkse mensen op ideeën brengen. Sowieso is Joop.nl een gedrocht waar geen subsidie naar toe moet. Zelf bedruipen of opheffen.

Wishbone | 03-09-11 | 19:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kees Gulah Perut | 03-09-11 | 19:52 | Misbruik melden

Elke malloot weet dat je met een schaar nog geen mug kan vermoorden. Ik kan ook nergens uit op maken dat Wilders op die cartoon dood is. En zelf die schaar zit niet op een plek waar je als mens dood aan kan gaan. Verder biedt het VARA een platform voor deze mensen. Ze laten in het midden of ze er mee eens zijn.

.

Ik vind het een cartoon op het randje. Nu ja. Wilders zit ook vaak op en over het randje. Ik had anders gereageerd als Wilders een mes tussen zijn ribben had gehad. Daar is geen sprake van.

.

Ik hoor de PVV aanhangers overigens nooit als de islam belachelijk wordt gemaakt. Als Wilders over de kopvoddentaks begint. Er is wel erg veel sprake van selectieve verontwaardiging.

Insure | 03-09-11 | 19:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ach, typisch geblaat.
Links weet niets meer te doen, dus maar een cartoon.
Wilders roept weer tot inkorten van subsidies.
Iemand nog een worstje?

flipvandefluitketel | 03-09-11 | 19:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

Frank de Snater | 03-09-11 | 19:58 |
Ik weet het, ben er ook geen fan van.
Maar deze, in mijn ogen zeer ondemocratische, lacune is bewust gecreëerd, lang geleden.
Met dit gedrocht (de PVV) in ogenschouw.
Geduld is een schone zaak.

anoniemorexia | 03-09-11 | 19:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 03-09-11 | 20:15 | Misbruik melden

Bovendien is een cartoon of een column ook bedoeld om reacties los te maken. Dat is de cartoonist in ieder geval gelukt. Het is altijd een overdrijving van de werkelijkheid. De cartoon is op het randje, maar ik vind het nog wel kunnen.

Insure | 03-09-11 | 19:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 03-09-11
U roept steeds dat je met een schaar niemand kunt vermoorden. Mag ik het misschien op u testen? Alle puntige voorwerpen zijn dodelijk, niet alleen messen, maar ook schroevendraaiers, nagelvijl en scharen?

schele | 03-09-11 | 19:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 03-09-11 | 20:15 | Misbruik melden
????
.
A jury in South Australia's Supreme Court has found a man guilty of murder after he stabbed his friend to death with a pair of scissors at an Evanston caravan park last year.

Wishbone | 03-09-11 | 19:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

Regelmatig is in politiek correcte kringen te horen, dat moslims de nieuwe Joden zijn. Niets ie echter minder waar. Moslims liggen daarentegen terecht moeilijk omdat zij verantwoordelijk zijn van vele aanslagen, criminaliteit en anderszins alle verkeerde lijstjes aanvoeren. Dat kon je van de Joden niet zeggen.

Een andere groep waarvan je dat niet kunt zeggen is, die van de PVV-stemmers. Over het algemeen keurige, nette belastingbetalende burgers. De ruggegraat der natie. De kurk waar Nederland op drijft.

Desalniettemin wordt deze groep kiezers door Pechtold, Van der Laan, en vele andere opiniorazzi’s, als rechtsextremistisch en racistisch aangeduid. De PVV-stemmer wordt gestigmatiseerd als dom, onderontwikkeld, racistisch en xenofoob. De media worden ingezet om deze groep verder te demoniseren. Ze zouden lijden aan de gevaarlijke ziekte islamofobie.

Linksextremisten verstoren hun bijeenkomsten. Wie zijn carriere lief heeft komt maar beter niet voor zijn PVV-overtuiging uit. Worden vervolgd door de overheid, rechters geacht ze te veroordelen. PVV-stemmers moeten volgens Fatima Elatik worden uitgerookt en volgens Joop Riesen worden gedeporteerd. De wetenschap wordt misbruikt om PVV-stemmer als gek en/of staatsgevaarlijk te bestempelen.

Het toedichten van allerlei negatieve eigenschappen, de constante negatieve propaganda, de berufsverboten, de misbruik van wetenschap (rassenleer), verstoren van bijeenkomsten, bedreiging en intimidatie van tegenstanders, vervolging en berechting, uitroken, deportaties, het komt allemaal rechtstreeks uit het NSDAP handboek. Met de PVV-stemmers als de nieuwe Joden.

En dat allemaal omdat PVV-stemmers zich niet kunnen vinden in de multiculturele heilsleer en daar via hun stem op een democratische partij, uitdrukking aan geven. Ze vermoorden niemand, bedreigen niemand, betalen hun belasting, dragen bij aan de gemeenschap, tolereren van alles en nog wat, kortom, de ideale buren. Maar alles wordt in het werk gesteld om ze letterlijk het zwijgen op te leggen.

Hoe diep wij hiermee in pak m beet 10 jaar zijn gezonken, durf ik niet te zeggen. Wel dat het nog een stuk dieper kan. Daarvoor hoeven we de geschiedenisboeken er maar op na te slaan!

dhrprojectx | 03-09-11 | 19:31 | Misbruik melden
Meld misbruik

Weer Wilders die op joop de schuld krijgt van een pvda plan.

blaasbaan | 03-09-11 | 19:35 | Misbruik melden
Meld misbruik

dhrprojectx | 03-09-11 | 20:31 |
'democratische' partij?
Zie:
anoniemorexia | 03-09-11 | 20:15 |

anoniemorexia | 03-09-11 | 19:37 | Misbruik melden
Meld misbruik

schele | 03-09-11 | 20:28 | Misbruik melden

Is dit een oproep om mij neer te steken? Het is dat u de goede politieke kleur heeft anders was Joris op bezoek geweest.

Insure | 03-09-11 | 19:43 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Insure
Dat is gewoon sadomasochistisch jargon. Niets mis mee. Ik denk dat schele een oogje op je heeft ;)

Frank de Snater | 03-09-11 | 19:47 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ paridae | 03-09-11 | 19:52
Volgens mij heeft ze haar opleiding wel afgemaakt, hoor. Niet dat dit er iets mee te maken heeft.

xxmedium | 03-09-11 | 19:55 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ dhrprojectx | 03-09-11 | 20:31
De vergelijking met de joden is gebaseerd op het generaliserende karakter van de beschuldigingen aan moslims en in die zin niet eens zo vergezocht. Dat de vergelijking op tal van andere punten volkomen mank gaat, doet daar niets aan af. De grote verschillen, zowel tussen de moslims en de joden als die tussen degenen die destijds de joden vervolgden en degenen die nu de moslims beschuldigen, alsmede de verschillen in de achterliggende oorzaken, redenen en ideologische overwegingen, maakt het een absurde en onwenselijke vergelijking. Dat neemt echter niet weg, dat het generaliserende karakter van de beschuldigingen een kwalijke zaak is.

xxmedium | 03-09-11 | 20:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ dhrprojectx | 03-09-11 | 20:31
Je vergelijking van PVV-stemmers en de joden is te bespottelijk voor woorden. Dit laat onverlet dat de gevestigde orde, waaronder 'links', zich van walgelijke methoden bedient om de PVV en haar stemmers tegen te werken, verdacht te maken en monddood te maken en de publieke opinie te manipuleren.

xxmedium | 03-09-11 | 20:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

Zoals ik al zei

cpaste
Wilders moet stoppen met miauwen.
Nu las ik weer dat ie t moeilijk met de vara heeft.
De vara is een socialistische omroep en zal het NOOIT eens met hem zijn, maar Geert predikt toch de vrijheid van meningsuiting?
Hieruit blijkt dat Geert een vies, gluiperig en zielig figuur is, die iedere tegenstander van hem NIET tolereert.
Hij spreekt zich zelf tegen en is een hypocriete wolf in schaapskleren. die jammer genoeg steunt op over t algemeen gefrustreerde tokkies.
En dit is dit uitvinder van de term HUILIE HUILIE..
Zelf doet hij niets anders.
Godsamme, waarom heeft hij nog DOM stemvee wat op hem stemt.

stoney meloni | 03-09-11 | 20:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

ps
Eerst zeiken over NRC, nu over de vara. maar nooit over de nsb krant de telegraaf of wakker nl.
Het foxnews van Nederland.

stoney meloni | 03-09-11 | 20:35 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ stoney meloni | 03-09-11 | 21:18
De hypocrisie werkt natuurlijk twee kanten op. Omgekeerd verkettert 'links' voortdurend Wilders, wanneer hij gebruik maakt van datzelfde recht op vrije meningsuiting. Het is één grote beerput. 'Links' is dus geen haar beter dan de PVV.

xxmedium | 03-09-11 | 20:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

stoney meloni | 03-09-11 | 21:18
Dus jij hebt er een probleem mee dat Geert gebruik maakt van zijn recht op meningsuiting. Vreemd dat je iemand anders er op aan spreekt. Weer te lang aan de bong gezeten zeker....

Wishbone | 03-09-11 | 20:40 | Misbruik melden
Meld misbruik

@wishbone
Ik heb een probleem met Geert...Die alles die hem een tegengeluid geeft in de ban wil doen en iedereen die zijn geblondeerde aarsharen likt ophemelt.

Dat is mijn probleem met hem
Gillen over vrijheid van meningsuiting, maar oweeeeee degene die het niet met hem eens is.

Wake up

stoney meloni | 03-09-11 | 20:48 | Misbruik melden
Meld misbruik

Smakeloos of niet het is;

VRIJHEID VAN MENINGSUITING Geertverdomme!!!!!!

Skoda Octavia xl | 03-09-11 | 20:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

stoney meloni | 03-09-11 | 21:48 | Misbruik melden
Hij mag commentaar er op geven wat hij wil. Hij mag het zelfs smakeloos vinden. Hij mag het zelfs onterecht vinden dat het gebeurt met belastinggeld. De mensen die lopen te zeiken dat Geert zijn mond moet houden want het valt onder vrijheid van meningsuiting. Raar, zeiken over vrijheid van meningsuiting en zelf iemand vertellen dat hij zijn mond moet houden. Dat zijn dan de mensen die andere mensen verwijten hypocriet te zijn. Hoe simpel kun je zijn!

Wishbone | 03-09-11 | 20:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

De katholieke inborst van het socialisme komt weer boven: de hetze.
Heksenjacht heeft primair betrekking op het vervolgen van (vermeende) heksen en betekent daarnaast ook een hetze tegen afwijkende meningen die het meedogenloos vervolgen van groepen personen tot gevolg heeft.

Frank de Snater | 03-09-11 | 21:01 | Misbruik melden
Meld misbruik

Tekenaar Adriaan Soeterbroek etaleert zichzelf steeds onbeschaamder als linksfascistische überputlul:
.
Wij blijven gefascineerd toekijken hoe hij de media waarin hij figureert steeds verder in de hoek drukt van niet serieus te nemen reservoir van onderbuikgassen ... :-E

Behaard smaalkopje | 03-09-11 | 21:19 | Misbruik melden
Meld misbruik

Raar, zeiken over vrijheid van meningsuiting en zelf iemand vertellen dat hij zijn mond moet houden.
Wishbone | 03-09-11 | 21:59
Precies hetzelfde wat Geertje ook doet!

flipvandefluitketel | 03-09-11 | 21:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

Niet echt mijn tekening, maar dit valt onder vrijheid van meningsuiting. VARA krijgt geld naargelang het aantal leden dat ze heeft (neem ik aan), en geeft daar invulling aan. Of dat rechts of links is, dat maakt in dit geval niet uit. Ik vind de PVV ook helemaal niets, maar er stemmen mensen op, dus ze bestaat. Zelfde geldt voor de VARA. Mensen die lopen te zeiken dat de subsidie stopgezet moet worden, moeten maar naar Noord-Korea gaan om te kijken naar de gevolgen van dit soort maatregelen. Geert Wilders is weer lekker bezig overigens, als het geluid van Links is mag de subsidie stopgezet worden, komt het geluid van rechts, dan is het allemaal prima en valt het onder de vrijheid van meningsuiting...

Slinks | 03-09-11 | 21:42 | Misbruik melden
Meld misbruik

Als sp stemmer vindt ook ik dat dit niet kan.dit brengt idioten maar op gekke gedachten.joop.nl moest maar eens een poosje 'uit de lucht'.

fuckyou | 03-09-11 | 21:47 | Misbruik melden
Meld misbruik

flipvandefluitketel | 03-09-11 | 22:30 | Misbruik melden
Je mist het punt het beetje hè. Maar goed, Geert geeft commentaar op het onsmakelijke karakter van de tekeningen en de uitspraken. Niks mis mee!

Wishbone | 03-09-11 | 22:01 | Misbruik melden
Meld misbruik

Geert Wilders zul je nooit horen zeggen dat iemand een minderwaardig mens is. Maar een gemiddelde VARA presentator heeft daar geen enkele moeite mee. Dissidenten als untermensch duiden is nu eenmaal common practice in socialistische kringen.

Tiberius | 03-09-11 | 22:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

Deze gek wordt door de Nederlandse samenleving betaald om zijn gif, vooroordelen te ventileren. Waar spreekt die crimi over ? Staat hij boven de wet ? Kennelijk wel. Andersvoelende en denkende worden door hem als schroot op een hoop gegooid.

JoepEHV | 03-09-11 | 22:37 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gezegd moet worden dat dit is de beste
totaal mislukte poging tot grap is
die ik ooit heb gezien.

RuimteKoek | 03-09-11 | 22:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het is duidelijk dat dergelijke cartoons voor onderbuikgevoelens bij het gefrustreerde PVV-stemvee zorgen. Onderbuikgevoelens die resulteren in een diarree aan reacties, welke ook op deze site te lezen zijn, varierend van "aanklagen/verbieden" (de hypocriete tak van het stemvee) tot scheldpartijen (de tak van het stemvee dat geen enkel argument kan verzinnen) tot de generalisatie dat al die '(fascistische) linkschmensen allemaal even slecht zijn'.

De grappigste hier vond ik wel "PVV-stemmers... De ruggegraat der natie. De kurk waar Nederland op drijft." Het minderwaardigheidscomplex van sommigen is uitgegroeid tot zelfoverschatting die zijn weerga niet kent...

FatsoensTrol | 03-09-11 | 22:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het lijkt wel politiek. Tijd dat de subsidie van alle kamerleden wordt stopgezet. Als ze zo nodig het land willen regeren dan bedruipen ze zichzelf maar. Laat hun eigen achterban het geld maar ophoesten. Mogen ze aan hun eigen achterban uitleggen waarom zijzelf wel extra inkomen verdienen (en andere zeer lucratieve regelingen, zoals wachtgeld) en de rest niet.
Ze worden potdorie royaal gecompenseerd om het land uit het slop te trekken, maar hun ego's zijn te groot om efficient samen te werken. Nou, mensen die tevreden zijn over die klucht en dat als goed werk durven te betitelen trekken hun eigen portemonnee maar. Kijken of ze dan nog steeds vinden dat zo'n pluche warmhouder goed bezig is.

Kuarg | 03-09-11 | 23:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 03-09-11 | 23:54
U moet wel beschikken over een minderwaardigheidscomplex dat zijn weerga niet heeft getuige de diarree waaruit uw onderbuikplempsel bestaat. Wat is eigenlijk uw probleem? De reacties van de PVVstemmers? Ga toch krassen.
.
On topic.
Cartoonisten zoeken de grenzen van het fatsoen op. Dat is hun metier. Zoals cabaretiers altijd zullen proberen iedereen belachelijk te maken. Soeterbroek overschrijdt met zijn cartoon de grens van het betamelijke en de vara slaat dus de plank finaal mis. Daarbij, los wat je van de vara of de pvv mag vinden, de cartoon is eerder van een debielerig niveau dan flauw.

bizonkid | 04-09-11 | 00:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

-weggejorist-

hjhjppp | 04-09-11 | 16:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

-weggejorist-

hjhjppp | 04-09-11 | 16:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dat Wilders zo piepelt over een cartoon laat zien dat het nodig is. Het is toch s
Echt een tekening Geert? Net zoals de Mohammed cartoons. Het feit dat een achterlijk volk zo spastisch reageert op een tekeningetje bewees toch juist dat de tekening nodig was??
Over smaak valt te twisten, maar hoe zou deze cartoon in hemelsnaam aanzetten tot geweld?

scheten-wapper | 04-09-11 | 05:42 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Tiberius | 03-09-11 | 23:02
Ik heb nog nooit iemand bij de VARA horen zeggen dat iemand een untermensch is.
Maar als ik Wilders over moslims of linkse mensen hoor praten, dan kan heb ik toch het idee dat hij zich aardig superieur voelt.

scheten-wapper | 04-09-11 | 05:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

Vreemd trouwens dat zo weinig mensen zien dat Geert zelf ook links is. Linkser dan bv de SP. Omdat hij een rechts standpunt heeft over immigranten en moslims zou dat compenseren voor zijn verder extreem linkse partijprogramma?
Fortuyn, die openlijk sympathiseerde met het communisme, was nog rechtser dan Wilders.

scheten-wapper | 04-09-11 | 05:48 | Misbruik melden
Meld misbruik

Bent u ook zo blij dat u hier belasting voor mag betalen?

En bent u ook zo blij dat volgend jaar het kabinet de belastingen gaat verhogen?

http://logicfreezone.wordpress.com/2011/09/01/waanzin-koopkracht-behoud-...

Onthoud nou maar: de burger moet gewoon zijn plaats weten, de elite weet veel beter wat goed voor de burger is.

richardje | 04-09-11 | 05:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

De Vara, tja, bekijk de foto eens.
De huichelachtige politiek correctheid druipt er wat mij betreft gewoon vanaf.
En zo modern : geen enkele man draagt een stropdas..
Ze zijn stuk voor stuk net een beetje te lief. Te popiejopie.
Als er nu hier en daar een tussen zat, allez.
Naievelingen lopen er overal rond.
Maar deze mensen zijn al te typisch om naief genoemd te worden.
Dit is een bepaald soort wereldvreemd gedoogkuttelend kliekje.
Die met dergelijke cartoons stemming maken.
Bah.

wtf_ftw | 04-09-11 | 07:21 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gelukkig dragen ze geen geitenwollen sokken met sandalen meer.

wtf_ftw | 04-09-11 | 07:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

Sorry, ik weet dat je een mens nooit van de buitenkant mag beoordelen.
Maar in bovenstaand geval bekruipt me gewoon een heel naar gevoel.

wtf_ftw | 04-09-11 | 07:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

@scheten-wapper | 04-09-11 | 06:48 |
"Ik vind u een buitengewoon minderwaardig mensch". Marcel van Dam 1997.
En ja, ik vertaalde de VARA term even naar wat hun duitse evenknie officieel hanteert sinds 1933.

Tiberius | 04-09-11 | 07:39 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 01:03
"U moet wel beschikken over een minderwaardigheidscomplex dat zijn weerga niet heeft getuige de diarree waaruit uw onderbuikplempsel bestaat. Wat is eigenlijk uw probleem? De reacties van de PVVstemmers? Ga toch krassen."

Geweldig intelligente reactie. Heb je ook nog argumenten voor je stelling of behoor jij tot het deel van het PVV-stemvee (je voelde je blijkbaar aangesproken) dat geen enkel argument voor zijn stelling heeft en alleen maar wat brabbelt?

Verder heb ik geen enkel probleem in deze, ook niet met de reactie van PVV-stemmers. Het staat hen helemaal vrij om te reageren zoals ze willen. Maar ik mag die reacties toch wel classificeren cq er commentaar op hebben mét argumenten? Of had je graag gewild dat ik iedere reactie eerder gegeven indeelde in een door mij eerder beschreven categorie? Das me teveel werk en dat verdienen die reacties ook helemaal niet. De ene is nog dommer dan de andere...

FatsoensTrol | 04-09-11 | 08:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

De cartoon valt natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting. Dus Wilders zou zich actief moeten inzetten om dit soort cartoons te verdedigen. Verder zie ik niet hoe de cartoon opgevat zou kunnen worden als aanzetten tot geweld. Het feit dat er iemand afgebeeld wordt die geweld is aangedaan is natuurlijk niet aanzetten tot geweld. Bovendien is in de cartoon volledig duidelijk wie het geweld gepleegd heeft. Dus als het aanzetten tot geweld zou zijn, dan hoeft maar één persoon zich aangesproken te voelen. Als laatste nog mijn persoonlijke mening dat ik de ironie verwoord in de cartoon erg grappig gevonden vind.

koekiesbakker | 04-09-11 | 08:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

Leuke foto van de mega (socialistische) grootverdieners uit medialand. w.o. P. Witteman, Mathijs van Nieuwerkerk en c.s. De Balkenende norm is peanuts voor deze hypocrieten en zodoende gaan men nu in VARA land de "Kok" norm instellen.

fair dinkum | 04-09-11 | 08:31 | Misbruik melden
Meld misbruik

@fatsoenstrol 09.16 uur.
argumenten ?
Wat ouderwets. Als Wilders met argumenten komt (om het even welk topic) wordt op de man gespeeld door de politiek correcte schijnheiligerds zonder stropdas.
En nu verwacht jij argumenten ?
Neenee, zo werkt dat niet in Den Haag.

wtf_ftw | 04-09-11 | 08:34 | Misbruik melden
Meld misbruik

@koekiesbakker 09.23 uur.
Maar als Bea de schaar in haar borst zou hebben en Wilders met een schaar zou weg wandelen zou het land te klein zijn geweest.
Dan was er sprake van regelrechte heiligschennis.
En dat pikken de met oranje vlaggetjes zwaaiende sukkels niet.

wtf_ftw | 04-09-11 | 08:37 | Misbruik melden
Meld misbruik

wtf_ftw | 04-09-11 | 09:34

Wel goed lezen, ik had het niet tegen GW maar tegen bizonkid, die op mijn plempsel reageerde.

Verder is "op de man spelen" 1 van de sterke punten van GW volgens mij, getuige zijn vele aanvallen op bijvoorbeeld Cohen. Daarmee probeert hij zijn zwakke punten, argumenten voor zijn standpunten, te verdoezelen. Of hij laat een fractiegenoot het debat doen zodat hij zelf niet onder vuur komt te liggen. Dát is inderdaad erg 'Haags'. De vraag is of wij, degene die niet in Den Haag werken, daar genoegen mee moeten nemen...

FatsoensTrol | 04-09-11 | 08:44 | Misbruik melden
Meld misbruik

wtf_ftw | 04-09-11 | 09:37 |

Ten eerste zou een dergelijke cartoon helemaal nergens op slaan en dat doet de cartoon waarover we het nu hebben wél (los van het feit hoe smakeloos of slecht je hem vindt). Ten tweede is het geen "heiligschennis" maar majesteitsschennis dan, de koningin is helemaal niet heilig en ten derde: alsof de aanhang van GW en GW zelf zich ook maar iets gelegen laten liggen aan de gevoelens van politieke tegenstanders. Nu niet opeens doen alsof ze die belangrijk vinden... GW kent alleen maar electorale overwegingen, geen fatsoensoverwegingen: zie zijn reactie op deze cartoon.

FatsoensTrol | 04-09-11 | 08:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik vind het wel een vermakelijke cartoon, en hoop dat er nog velen volgen ;-)

horus | 04-09-11 | 08:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

PVV moet geen huilie huilie doen als er een cartoon over Wilders word gemaakt.

Haters gonna ... | 04-09-11 | 09:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

zouden jullie (s)linkse ook net zo had lachen met een cartoon van cohen?
cohen naast een rokende schoorsteenpijp, onder een port met :pvdarbeit macht frei?

murdock | 04-09-11 | 09:50 | Misbruik melden
Meld misbruik

poort

murdock | 04-09-11 | 09:50 | Misbruik melden
Meld misbruik

cohen is net een jood te veel

murdock | 04-09-11 | 09:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

murdock | 04-09-11 | 10:50

Maak eens een cartoon over (of geef opdracht tot het maken van een cartoon) anderen dan GW zou ik zeggen en zorg dat je hem ergens gepubliceerd krijgt, maar kom niet met dit soort hypothetische onzin.

FatsoensTrol | 04-09-11 | 10:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

cohen is net een jood te veel
murdock
Cohen is een goeie jood en Wilders is een idioot!

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 10:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

@FatsoensTrol
meer trol, dan fatsoen

murdock | 04-09-11 | 10:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

Weerzinwekkend dat dat onbeschofte VARA grauw nog steeds in de waan verkeert dat ze anderen ethisch de maat kunnen nemen.

Tiberius | 04-09-11 | 10:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 11:03 |
Je nick zegt genoeg.
Skoda: plastic,bedrog,ontkennen en leugens.

yahoo | 04-09-11 | 10:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik zie op de foto dat Bea nog 2 scharen heeft, voor wie zijn deze bedoeld?.

Gekke Gerrit | 04-09-11 | 10:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

murdock | 04-09-11 | 11:04

Erg sterk: argumentloos denigrerende opmerkingen maken. Zeker deel van het PVV-stemvee?

FatsoensTrol | 04-09-11 | 10:19 | Misbruik melden
Meld misbruik

@FatsoensTrol
dank u wel, dan is hij mooi binnen gekomen.

murdock | 04-09-11 | 10:21 | Misbruik melden
Meld misbruik

Weer oud nieuws ..

verwildert | 04-09-11 | 10:21 | Misbruik melden
Meld misbruik

en dat alles zonder een cent subsidie!

murdock | 04-09-11 | 10:26 | Misbruik melden
Meld misbruik

't wilders volkje loopt altijd te roepen om vrijheid van meningsuiting maar du moment dat een anders denkende daar gebruikt van maakt is het huillie huillie.

bwanaa | 04-09-11 | 10:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

Pot verwijt ketel , bwana

verwildert | 04-09-11 | 10:34 | Misbruik melden
Meld misbruik

@verwildert,
wat bedoel je

bwanaa | 04-09-11 | 10:35 | Misbruik melden
Meld misbruik

De meeste Nederlanders zowel links als rechts zijn het wel er over eens, dat criminelen en met name jongeren van Marokaanse afkomst die daarin zijn oververtegenwoordigd, keihard aangepakt moeten worden als ze de wet overtreden.
Hoe deze aanpak eruit moet zien daar wordt verschillend over gedacht.
Wilders wil ze het land uit flikkeren wat juridisch dus niet kan maar wat wel heel stoer klinkt, de meeste andere partijen zijn wat realistischer en willen ook strenger straffen.
Wilders vind de Islam een achterlijke godsdienst die haat predikt en vrouwen onderdrukt, dat zijn zijn argumenten en dat is zijn mening.
Wilders mag dat van mij vinden, ik ben niet gelovig maar ik ben van mening dat het christendom ook een achterlijke godsdienst is waar de vrouw ondergeschikt is aan de man ( adam en eva ), kijk maar naar de SGP.
Ook de christenen hebben bloed aan de vingers en proberen nog steeds mensen desnoods met geweld tot het Christendom te bekeren ( conversie).
Wilders moet de oogkleppen afzetten en wat nuchterder worden want zijn obsessieve gedrag lijdt tot krankzinnigheid.

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 10:44 | Misbruik melden
Meld misbruik

bwanaa newuser | 04-09-11 | 11:35 dit ,...o.a. :

http://brekebeen.blogspot.com/2011/09/adriaan-soeterbroek-geschokt.html

verwildert | 04-09-11 | 10:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 11:44 |
Zeer goed verwoord.Chapeau.

fuckyou | 04-09-11 | 10:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

murdock | 04-09-11 | 11:21

Lol, dat ik snap waar je mee bezig bent betekent nog niet dat ik me er ook maar enigzins door geraakt voel. Dat soort opmerkingen zeggen meer over degene die ze maakt dan degene voor wie ze bedoeld zijn...
Mij doen ze gelukkig niks, ik heet dan ook geen Geert Wilders en ben ouder dan 5 jaar:)

FatsoensTrol | 04-09-11 | 10:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 11:03 |
Je nick zegt genoeg.
Skoda: plastic,bedrog,ontkennen en leugens.
yahoo
Voor mij staat Skoda voor betrouwbaar en degelijk voor een eerlijke prijs.
Lul verder niet zo dom als je geen goede argumenten hebt!

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 10:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 09:51 |
Wilt u even zo vrij zijn om mij uit te leggen waar deze cartoon dan wel op slaat?
Ik denk juist dat een dergelijke cartoon precies hetzelfde zou zijn als deze cartoon. Wilders wil van het koningshuis af, dus een cartoon met Bea op de grond met een schaar in haar borst zou volstrekt van hetzelfde niveau zijn als deze. Maar wat wtf_ftw | 04-09-11 | 09:37 zegt. Het land zou te klein zijn. Het gaat te ver om te zeggen dat deze cartoon aanzet tot haat, maar deze cartoon laat wel geweld zien. Of Geertje heeft zelf een schaar in zijn borst geprikt, want waarom zou de koningin nou met 2 scharen rondlopen.....

Pedro von M | 04-09-11 | 10:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

Geert Wilders zul je nooit horen zeggen dat iemand een minderwaardig mens is. Maar een gemiddelde VARA presentator heeft daar geen enkele moeite mee. Dissidenten als untermensch duiden is nu eenmaal common practice in socialistische kringen.
Tiberius | 03-09-11 | 23:02

wilders zal terzijnertijd niet alleen mensen het gevoel geven minderwaardig te zijn, ( kopvoddentaks/achterlijke cultuur/knettergek )maar dat ook anderszins uitspreken.

fuckyou | 04-09-11 | 10:58 | Misbruik melden
Meld misbruik

@fatsoenstrol
Cohen verdient de aanvallen. Niks mis mee. Hoge bomen vangen veel wind.
....
Er zijn al heel wat roependen in de woestijn geweest. Wilders zorgt wel dat hij gehoord wordt. ook al maken hem de leefomstandigheden het leven moeilijker als de doorsnee Haagse plucheplakker.
....
Majesteitsschennis en heiligschennis is voor mij een pot nat. Nutteloze symboliek.
....
Daarnaast denk ik niet dat je van aanhangers van GW (die waarschijnlijk ook al veel sympathie hadden voor Pim F) veel begrip moet verlangen voor de gevoelens van de hypocriete huichelachtige haagse horde.
....
Electorale overwegingen hebben ze allemaal. Dat is het probleem tegenwoordig.
....
Geert wilders laat het woord doen door fractiegenoten. De andere huichelaars halen desnoods dinosaurussen van stal. Bolkenstein, Wiegel, Lubbers e.a. om de publieke opinie te beinvloeden
....
1 ding kun je van Wilders zeggen : Wilders is geen huichelaar. En dat kun je van de rest niet zeggen
....
Of we genoegen moeten nemen met Den Haag ?
Tja, Den Haag is Den Haag.
En dat is niet hier.
laten we het daar maar op houden.

wtf_ftw | 04-09-11 | 10:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

fuckyou,je slaat de spijker op de kop, petje af.

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 11:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

Pedro von M | 04-09-11 | 11:54

Snap je dat echt niet? Die schaar is natuurlijk hét instrument van het symbolisch lintjes doorknippen, dat waar de koningin alleen nog goed voor is volgens de PVV. Dus zij reageert dan met de schaar op deze manier.
De PVV wil helemaal niet van het koningshuis af, als je GW tenminste mag geloven, alleen van de (politieke) invloed van de koningin. Dus dan zou GW eventueel nog met een schaar haar stembanden kunnen doorknippen of zo, maar haar met een schaar neersteken slaat gewoon nergens op.

FatsoensTrol | 04-09-11 | 11:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

Smakeloos plaatje.
Net als die van Gregorius Nekschot, met zijn spotprenten van diverse CDA, CU en PvdA politici, die allerlei seksuele handelingen aan het verrichten zijn, met kippen, geiten en/of Jezus Christus, waarvan de VVD en PVV vonden dat dit absolúút moest kunnen.
Ik zie nog steeds de glunderende koppen van Rutte en Fleur Agema, die de zgn. Vrijdenkersruimte in de 2e kamer gingen openen, met allerlei cartoons van Nekschot, Kurt Westergaard enz.
'Vrijheid van meningsuiting!' riepen ze in koor.
Dít moet kunnen!
Maar ja, zodra het jezelf betreft, je naaste collega's, of je eigen godsdienst, is die vrijheid van meningsuiting ineens niet zo leuk meer.

netjunk | 04-09-11 | 11:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

wtf_ftw | 04-09-11 | 11:59 |

Je reactie spreekt voor zich, dus daar zal ik verder niet op ingaan. Alleen moet je misschien het woord 'huichelaar' eens opzoeken. Als je dat gedaan hebt en nog steeds tot de conclusie komt dat GW er geen is, tsja, dan verschillen we daarover van mening...

FatsoensTrol | 04-09-11 | 11:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

netjunk | 04-09-11 | 12:06
En dan te bedenken dat ze die ruimte intussen hebben gesloten. De vrijheid van meningsuitting is niet belangrijk meer nu ze zelf aan de macht zijn...

FatsoensTrol | 04-09-11 | 11:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

1 ding kun je van Wilders zeggen : Wilders is geen huichelaar. En dat kun je van de rest niet zeggen
wtf_ftw
Wilders is juist de grootste huichelaar van Den Haag en de grootste leugenaar met zijn valse beloftes.
Wilders is overal op tegen, hulp aan Griekenland, politiemissie naar Kunduz etc, etc maar tegen stemmen heeft hij niet gedaan om dit kabinet daar van tegen te houden.
Wie zwijgt stemt toe.

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 11:13 | Misbruik melden
Meld misbruik

Links laat duidelijker hun ware en zeer asociale gezicht laten zien.
Daar ben ik wel blij mee want nog teveel mensen denken dat Links iets met sociaal zijn te maken heeft.

Moi3 | 04-09-11 | 11:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 12:06 |
En Geertje neersteken met een schaar slaat wel ergens op. Sorry, maar ik kan het even niet zo snel plaatsen. En Geertje wil de koningin dus monddood maken. Dat is voor mij hetzelfde als van het koningshuis af willen. Maar goed, iedereen zijn/haar mening. Het is maar goed dat we allemaal anders kunnen én mogen denken. Het houdt ons scherp.

Pedro von M | 04-09-11 | 11:17 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het is goed mannen.
Omdat Geert Wilders een huichelaar is heeft hij nu continue bewaking nodig.
Ik zie dat waarschijnlijk verkeerd.
Ik wordt een beetje moe van mensen die Wilders met een nazi vergelijken terwijl hij juist voor iets soortgelijks waarschuwt.
Maar ja, ik ben dan ook niet politiek correct geschoold. Gelukkig maar.
.....
@fatsoenstrol : "de valse munters van de schijnelite " is een mooi boek voor je. Daarin staan de uitspraken uit de politiek correcte hoek van 20 jaar geleden met betrekking tot de immigranten.
Toen was er verhoudingsgewijs niks aan de hand en spraken velen huichelaars van nu al hun zorgen uit over de invloeden van onaangepaste cultuurverrijkers. Dat ze nu omgedraaid zijn als een blad aan de boom, heeft te maken met pensioenstelseperikelen, demografische perikelen en met economische perikelen.
Het komt het bedrijfsleven wel goed uit om een vat te kunnen openen met dankbare mensen die voor een habbekrats willen werken. En ja we hebben loongrenzen. Maar ook steeds vaker kortdurende contracten en andere instrumenten om de werknemer naar de pijpen van de werkgever te laten dansen.
En je kunt pas iemand een huichelaar benoemen als je ziet wat hij doet als hij de absolute macht heeft.
En die heeft hij nog niet. In tegenstelling tot de anderen die de zaken al meermaals verprutst hebben.
Alles wordt gedaan om Wilders klein te houden, zo zit de schrik erin bij de gevestigde orde.
En dat is alleen maar toe te juichen want nederland verdrinkt nu al in een belachelelijke regelzucht.

wtf_ftw | 04-09-11 | 11:24 | Misbruik melden
Meld misbruik

belachelijke

wtf_ftw | 04-09-11 | 11:24 | Misbruik melden
Meld misbruik

Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 12:13 | Misbruik melden
In tegenstelling tot PvdA houdt Wilders zich aan zijn beloftes.
Ze zijn tegen Kundus en stemmen dus niet voor en daardoor moet het kabinet dus bij andere partijen gaan shoppen.
PvdA zou, zoals ze in het verleden ook hebben laten zien, direct het kabinet laten vallen als ze denken daar een klein politiek succesje mee te kunnen boeken.
Dat is nu het verschil tussen het welzijn van Nederland op het oog hebben of zoals bij de PvdA uitsluitend het welzijn van de eigen partij op het oog hebben.

Moi3 | 04-09-11 | 11:26 | Misbruik melden
Meld misbruik

Alles wordt gedaan om Wilders klein te houden, zo zit de schrik erin bij de gevestigde orde.
----
Is dat hoe je het ziet? De media doen er alles aan om hem groot te maken, want spektakel is kijkcijfers en kijkcijfers is macht en geld. Wilders houdt zichzelf klein, om de underdogpositie en roeptoeterpositie te kunnen behouden. Veel zeggen, weinig doen, want zo werkt populisme. Beweer dus niet dat alles eraan wordt gedaan om hem klein te houden, want dit is Wilders' eigen uitgekiende strategie..

Slinks | 04-09-11 | 11:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

http://brekebeen.blogspot.com/2011/09/adriaan-soeterbroek-geschokt.html

Dat sociale is er allang af ..volgen wel meer spotprentjes ..Bea met de schaar en onderuit ? kan je op wachten

verwildert | 04-09-11 | 11:31 | Misbruik melden
Meld misbruik

Zag ook al een tekening waarin Francisco van Jole en Adriaan Soeterbroek werden gevonden allebei vermoord met een bijl.
Kan alleen de link niet meer vinden.Denk dat ie is verwijderd.

de doctor | 04-09-11 | 11:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

Zoekt ..en ge zult de stok of bijl vinden :)

verwildert | 04-09-11 | 11:37 | Misbruik melden
Meld misbruik

@slinks
Natuurlijk zie ik het zo. Daarom wordt hij ook van alle kanten gebashed.
Maar dat werkt nu in het nadeel van de gevestigde orde. Want de afkeer neemt alleen maar toe. Wacht prinsjesdag af.
Alles komt goed.
Het enige waar ik over twijfel is of het niet een groot circus is waar Wilders een aparte (onvredekanaliserende) rol in speelt. Met als uiteindelijke doel een groot Europa met hordes goedkope arbeidskrachten en een groot feest voor gretige graaiers.

wtf_ftw | 04-09-11 | 11:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

@wtf_ftw | 04-09-11 | 12:51
Dat denk ik niet, iemand verwoordde het net op een andere site heel goed volgens mij. Het is een clash der 'beschavingen'. Dat wordt toch steeds duidelijker waarneembaar. De hele rede van Wilders in Berlijn stond in dat teken. Het behoud van 'onze' cultuur t.o.v. de islam. Het stokpaardje van Geert.
Wat ik bedoel is deze reactie:
*
http://www.amsterdampost.nl/berlijn-rede-van-geert-wilders/
*
19
Henk.V zegt:
(4 september 2011 om 12:06)
*
"Links gelooft in de multiculturele samenleving waarin alle sporen van onze oorsprong worden uitgewist en effent daarmee de perfecte weg voor de islamisering die precies dat ook graag wil bewerkstelligen."

Frank de Snater | 04-09-11 | 12:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 09:16
Argumenten voor mijn stelling? Ach gut, bij meneer gaan arrogantie en domheid blijkbaar hand in hand. Lees je eigen plemp 03-09-11 | 23:54 nog eens. En nu je toch bezig bent lees nog eens de rest van je gebrabbel op dit topic aandachtig.
Ik ben geen pvvstemmer maar daarom ben ik het wel met GW eens. Ik ben het ook eens met Claudia de Breij hoewel ik niets met de vara te maken heb.
Je bent een ordinaire linkse trol en met fatsoen hebben je plemps niets te maken.

bizonkid | 04-09-11 | 12:47 | Misbruik melden
Meld misbruik

@frank de snater 13.23 uur.
Een multiculturele samenleving waarin een cultuur de anderen dwingt hun denkwijze te accepteren. Desnoods via terreur.
Zou kunnen dat het die kant op gaat.
Dat wordt mogelijk gemaakt door dezelfde mensen die de financiele markten smeken om rust en vertrouwen.
En op zulke mensen moeten de nederlanders vertrouwen.
In mijn ogen allemaal goedgelovige incompetente prutsers.
Het woord landsbestuurders onwaardig.
En als iemand daar bezwaar tegen maakt, is hij een nazi.
Nou Geert, kom er maar in.

wtf_ftw | 04-09-11 | 12:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 13:47

Het herhalen (zonder argumenten) van je eigen uitspraken maken ze niet echt sterker. Het toont nog maar eens extra aan dat je geen enkel argument hebt en alleen maar graag je mening (al dan niet denigrerend) verkondigt, ook al is die niet onderbouwd. Geeft niet hoor, daar zijn er legio van in Nederland en het fijne van dat niet beargumenteerde schelden is dat het ook nog eens is toegestaan hier! Lach eens joh, Je zou eigenlijk een blij kind moeten zijn:)

FatsoensTrol | 04-09-11 | 12:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 13:47 | Misbruik melden

In deze zaak heb je gewoon 100% gelijk en je hebt het goed onderbouwt. Hulde. +1. De cartoonist van Joop gaat echt tot de grens van het toelaatbare en er over heen. Het gaat niet om Claudia de Breij, jou of Wilders. Het gaat om de cartoon die wel erg opruiend is.

wtf_ftw | 04-09-11 | 13:52 | Misbruik melden

Je hebt ( niet geheel onterecht) een cynische kijk tegenover de elite en de graaiers. Waar op baseer je dan dat Wilders beter is? Wilders behoort in Den Haag ook tot het meubilair.

.

Ik zeg ook niet dat Wilders minder is dan die andere. Ik kraak hem hier niet af. Ik vraag me alleen af waar jij je vertrouwen in Wilders op baseert. Op woorden? Wat mij betreft worden alle politici met zeer veel reserve gevolgd. En dan al helemaal populisten, want die beweren dat ze voor het volk opkomen. Dat moet ik bij Wilders en Roemer allemaal nog maar zien.

Insure | 04-09-11 | 13:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:59 | Misbruik melden

Bizonkid heeft het wel beargumenteerd. Ik vind de cartoon nog net onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Omdat een cartoon vaak een overtrokken iets is om iets duidelijk te maken zeg maar.

.

Het is gewoon een buitengewoon onsmakelijke cartoon. Een totaal verkeerde manier om Wilders aan te pakken. Ik ben zelf redelijk links georienteerd, maar ik schaam me voor die Joop idioten.

.

Dat heeft inderdaad, zoals Bizonkid al zei, niet met voor de PVV opkomen te maken. Het is gewoon een onsmakelijk en walgelijke cartoon die wel erg op het randje van het toelaatbare balanceert. Als dit bij Cohen was gedaan dan had ik ook zo gereageerd. Die cartoon gaat wel heel ver.

Insure | 04-09-11 | 13:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 04-09-11 | 14:05 |

Het ging me natuurlijk om zijn reactie op mijn plempsel, niet om zijn mening mbt de cartoon. Die was niet beargumenteerd, maar gewoon 'jij-bakkerij'.

Verder heeft hij inhoudelijk ook nog eens ongelijk: het metier van een cartoonist is helemaal niet de grens van het fatsoen opzoeken, een cartoonist probeert een boodschap over te brengen dmv een tekening. Niet meer en niet minder. Wat mensen dan van die tekening vinden is een kwestie van smaak. Mocht een dergelijke tekening op wat voor manier de wet overtreden (aanzetten tot geweld of oproepen tot haat bv) dan moet degene die die mening is toegedaan gewoon aangifte doen. Maar GW is zo hypocriet om wel iets te roepen maar niet om de logische conclusie van zijn mening dan te trekken. Een echte huichelaar dus...

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:59
Geloof me nou maar als ik zeg dat ik alle reden tot lachen heb. Afgaande op je chagrijnige en domme plemps geldt zulks niet voor jou.
Ik geef het op wat jou betreft want het adviseren om gebruik te maken van een leesbrilletje is zinloos als je niet kan lezen.
Om jou een plezier te doen in de herhaling: je bent een ordinaire linkse trol en met fatsoen hebben je plemps niets te maken.

bizonkid | 04-09-11 | 13:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

De VARA spant Theo en dode concentratiekampbewoners voor het karretje naar believen. Ageren tegen Wilders maar zelf geen grenzen stellen onder het mom van vrijheidsuiting. Je kunt ook fatsoen in acht nemen maar daar hebben ze mooi schijt aan. Ik kijk al een poosje niet meer naar de VARA, een enge partij met dito medewerkers.

RobertJamesFischer | 04-09-11 | 13:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

@insure
ik geef iemand die zijn priveleven dermate opoffert met als doel om niet te wijken voor extreme religieuzen 1000 x het voordeel van de twijfel boven de nu zittende gedoogknuffelaars.
En het alternatief : toegeven aan de religieuze intolerantie van de islam vind ik een enorme stap terug in de tijd.
Nee dat moeten we niet willen. Daar wordt alles mee afgebroken waar in het verleden voor geknokt is.
En van de gevestigde orde die alleen economisch denkt mag je niks verwachten, integendeel.
Wilders krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
Altijd.
Kom er maar in. Bepaald onzin hebben wij niet om gevraagd en moet niet getolereerd worden.
Punt.

wtf_ftw | 04-09-11 | 13:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:14
Je bent echt blind. En dom. Om te beginnen is jouw plemp 03-09-11 | 23:54 een diarree van jij-bakkerij.

bizonkid | 04-09-11 | 13:19 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 14:15
Mensen geloven omdat ze iets zeggen? Zonder argumenten? Dat lijkt erg veel op religie en ik ben niet religieus. Amen:)

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:20 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 14:19

Blijf jij maar je stellingen zonder argumenten herhalen, blijf maar schelden zonder argumenten, mij boeit het in het geheel niet, het zegt des te meer over jou... Kinderlijk, maar goed, je zult je nick wel bewust gekozen hebben;)

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:14
"een cartoonist probeert een boodschap over te brengen dmv een tekening"
Klets niet uit je nek. Wat nou boodschap? De boodschap van de cartoonist? Domme hondelul. De bedoeling/metier van een cartoon is spotten. Iemand belachelijk proberen te maken. Niks boodschap.
.
FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:20
Fatsoenlijk ben je evenmin. Voor argumenten zie je plemps.
.
FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:23
Wou je het over nicks hebben? lol!

bizonkid | 04-09-11 | 13:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ stoney meloni | 03-09-11 | 21:48
"Ik heb een probleem met Geert...Die alles die hem een tegengeluid geeft in de ban wil doen..."
.
Wel vreemd dat je dan geen probleem hebt met de tegenstanders van Greet, die hem en zijn mening in de ban willen doen. Beide kanten zijn van hetzelfde hypocriete sop overgoten.
.

xxmedium | 04-09-11 | 13:33 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 14:28
Ben je echt zo dom of gedraag je je alleen maar zo? Eerst was het nog de "grenzen van het fatsoen opzoeken" nu is het "spotten/belachelijk maken"?
Vertel eens, best kind, hoe je met iemand spot zonder argumenten? Zonder boodschap? Belachelijk maken doe je toch door de (naar jouw mening) zijn normen en/of waarden belachelijk te maken? Maar ik begrijp uit jouw reacties dat het jou niet om meningen gaat, niet om normen of waarden, slechts om personen, vandaar al dat onbeargumenteerde gescheld van je waarschijnlijk.

Voorlopig breng ik het fatsoen op om jou niet voor "domme hondelul" en dergelijke kwalificaties uit te maken, dat is voor jou niet weggelegd. Jij scheldt als een kind en gedraagt je ook zo. En dat "trol" draag ik met trots, soort geuzennaam omdat mensen die het oneens zijn met GW en consorten per definitie door hun voor trol worden uitgemaakt. Het is allemaal niet zo moeilijk:)

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:39 | Misbruik melden
Meld misbruik

-'de' ergens

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

wtf_ftw | 04-09-11 | 14:18 | Misbruik melden

Ach Cohen is ook meerdere keren bedreigd. Halsema ook geloof ik. Balkenende ook. Ik relativeer nergens de walgelijke bedreigingen aan het adres van Wilders, maar ik vind z'n redenatie vooral een emotionele i.p.v een rationele.

.

Trouwens Wilders maakte jaren lang deel uit van de VVD. Een partij waar jij met je principes lijnrecht tegenover moet staan. Een partij die de vrije markt de ruimte heeft gegeven. Wilders was in zijn VVD tijd trouwens een rechtse liberaal. Wilders weet gewoon dat zijn achterban van nu anders is dan toen en speelt daar op in. Politieke sluwheid.

.

Ik kan je nergens betrappen op onzin, maar ons meningsverschil blijft. Ik zie Wilders( vooral door zijn VVD tijd) gewoon als een oud onderdeel van de elite, die nu ook weer in het Haagse proces wordt gesleurd door de gedoogconstructie.

.

En u ziet hem als echt een buitenstaander. Dat is uw goed recht.

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:14 | Misbruik melden

Ach ja. Dat is de vorm zeg maar. Inhoudelijk heeft Bizonkid gewoon gelijk. En ik sta niet bepaald bekend hier als de beste vriend van Bizonkid. Wilders speelt dit inderdaad weer handig uit in de media. En ook daarom is die cartoon uitermate fout.

.

Wilders kan weer de slachtoffer rol in kruipen. De PVV'ers kunnen weer wijzen naar dat links( meteen weer generaliseren) hun aan het demoniseren is. Overigens is de cartoon van Joop een pure provocatie.

.

Gewoon kijken in hoeverre ze Wilders kunnen treiteren tot dat Wilders weer gaat oproepen tot het intrekken van de subsidie( wat ook fout is). Daarmee bewijst Wilders weer wat Joop over hem zegt. Zo blijft het een vicieuze cirkel.

Insure | 04-09-11 | 13:42 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Skoda Octavia xl | 04-09-11 | 11:52
"Voor mij staat Skoda voor betrouwbaar en degelijk voor een eerlijke prijs."
.
' Škoda' is Tsjechisch voor 'schade'. Niet echt de meest vertrouwenwekkende naam, wel?!
.

xxmedium | 04-09-11 | 13:43 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:39 | Misbruik melden

Dat is overigens wel waar. Als je het oneens bent met de PVV wordt je al heel snel weg gezet als links, moreel superieur, rancuneus en soms ben je het aan het demoniseren. Terwijl er niets mis mee is om de harde kritiek die Wilders geeft op de islam ook te geven op Wilders.

.

Dat is namelijk een democratie waarin vrijheid van meningsuiting een pijler is. Wat Wilders mag zeggen, dat mag ook met dezelfde boemerang worden terug gemept. Wilders is voorlopig beter in uitdelen dan incasseren. Al is die cartoon daar natuurlijk een slecht voorbeeld. De woede van Wilders is daarin begrijpelijk.

Insure | 04-09-11 | 13:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:39
Vertel eens trol, ben je echt zo dom om te denken dat we je niet door hebben? Je verstrikt je zelf in je woordendiarree. Met je *kuch* boodschap. Draag dat 'trol' maar met trots. Maak er maar domme linkse trol van. Beter. Geuzennaam. *proest*
En nou opgehoepeld. Vort. kssst.

bizonkid | 04-09-11 | 13:48 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 04-09-11 | 14:45

Zie de reactie van 'het kind' om 14.48 ter onderbouwing van mijn betoog. Daarom reageer ik daar maar niet meer op...

FatsoensTrol | 04-09-11 | 13:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:54
Lol! Dat onze insure ooit nog eens zou worden gebruikt als 'mammie' door een triest huiliehuilie-geval.

bizonkid | 04-09-11 | 14:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 04-09-11 | 14:42
"Een partij die de vrije markt de ruimte heeft gegeven. Wilders was in zijn VVD tijd trouwens een rechtse liberaal. Wilders weet gewoon dat zijn achterban van nu anders is dan toen en speelt daar op in. Politieke sluwheid."
Er is niemand binnen de VVD te vinden die voor een absoluut vrije markt is. Wel voor een vrije markt met regels, toezicht, controle en sancties bij overtreding.
.
"Wilders was in zijn VVD tijd trouwens een rechtse liberaal. Wilders weet gewoon dat zijn achterban van nu anders is dan toen en speelt daar op in. Politieke sluwheid."
Er zijn tamelijk veel politici die van partij en standpunten wisselen. Pas nog Joris Voorhoeve. Ayaan, Zalm en Hoogervorst waren ex-pvda. Weet niet of dat met sluwheid te maken heeft. En ja, als je van partij wisselt dan heb je automatisch te maken met een andere achterban.
.
"Ik zie Wilders( vooral door zijn VVD tijd) gewoon als een oud onderdeel van de elite"
Dat kun je hem niet altijd blijvend voor steeds aanwrijven. Dan zouden bijvoorbeeld linksmenschen de geniale Hoogervorst nooit kunnen aanvallen op 'zijn' liberale zorgwetten.

bizonkid | 04-09-11 | 14:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 15:04 | Misbruik melden

Een redelijk betoog. Alleen het laatste waar ik wat op aan te merken heb. Ik wrijf Wilders niet aan dat hij bij de VVD heeft gezeten. Ik "verwijt" Wilders dat hij zich naar buiten presenteert als een totale buitenstaander. En als niet "Haags".

FatsoensTrol | 04-09-11 | 14:54 | Misbruik melden

Ik ga niet over de reacties tussen u en Bizonkid. Met een satanisch genoegen stel ik mij daar helemaal buiten. Ik pak wat bier en chips er bij en volg jullie "discussie" met genoegen.

.

Het is allemaal gedoe om de vorm. Het ging mij over de inhoud. En dan kan ik me goed voorstellen dat Wilders het niet echt met die cartoon op heeft. Je hebt gelijk dat het het werk is van de cartoonist, maar hij is niet echt geslaagd in zijn opzet.

.

Ik vind het een hele slechte zaak dat Wilders zo afgebeeld wordt en dat een paar mensen hier Wilders een fascist vinden en de oorlog er bij slepen. Dat is precies de verkeerde manier om Wilders te bestrijden.

Insure | 04-09-11 | 14:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

bizonkid | 04-09-11 | 15:04 | Misbruik melden
Een redelijk betoog. Alleen het laatste waar ik wat op aan te merken heb. Ik wrijf Wilders niet aan dat hij bij de VVD heeft gezeten. Ik "verwijt" Wilders dat hij zich naar buiten presenteert als een totale buitenstaander. En als niet "Haags".

.

Ik moest er nog aan toevoegen dat Wilders uiteraard volledig Haags is. Hij zit langer in Den Haag als Pechtold, Sap, Roemer e.d. Wilders is ook gewoon onderdeel van de elite. Dat hij een leuk praatje houdt voor de buhne doet daar weinig aan af.

Insure | 04-09-11 | 14:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

Insure | 04-09-11 | 15:18
Ik moet zeggen dat je ondanks onze vele meningsverschillen en degengekletter regelmatig blijk geeft van een behoorlijke historische kennis wat betreft de politiek. Je mening ten aanzien van bepaalde gebeuretenissen blijft uiteraard subjectief.
Wilders beschouwt zichzelf, terecht (!) als een totale buitenstaander omdat hij in de bestaande politieke verhoudingen de enige is die luid en duidelijk zijn mening verkondigt betreffende extreem heilige huisjes in politiek én maatschappelijk opzicht, namelijk de islam en al haar walgelijke uitvloeisels, de immigratie en integratie, en het mislukken van de multiculturele samenleving. Daarin profileert hij zich zelf extreem krachtig en is er geen evenknie. Vandaar buitenstaander.

bizonkid | 04-09-11 | 14:33 | Misbruik melden
Meld misbruik

@insure 14.42 uur
je hebt gelijk. wat de vrije markt betreft sta ik lijnrecht tegenover de principes van de VVD. Want ik wil niet door bedrijfsmensen bestuurd worden. Gaat niet goed. Wordt overal ter wereld bevestigd waar de privatisering en deregulering doorgeduwd wordt. En dat doet me ook een beetje hinken op 2 gedachtes mbt Wilders zoals ik om 12.51 uur opmerkte. Hoewel dat zelfs in mijn ogen misschien te wantrouwend is.
En ik baseer mijn vertrouwen inderdaad op zijn woorden en niet op de daden van de gevestigde orde.
Ik vind vrijheid een hoog goed. Ik ben niet geboren om naar de pijpen van anderen (religieuzen en graaiers) te dansen. Niemand eigenlijk.
Momenteel is er veel onvrede in nederland, Europa en in de wereld over hoe de zaken lopen.
Wilders denkt niet als anderen. Dan kon hij gewoon met de kudde meelopen. Hij denkt anders. Maar het moet ook anders. Laat hem maar eens proberen, zou ik zeggen.
Geef hem de tijd. Rome is niet op een dag gebouwd.
Zie mijn insteek ook als een postuum eerbetoon aan Pim fortuyn, die wilde ook zaken veranderen. Dat mag niet voor niks geweest zijn. Door omstandigheden had de gevestigde orde geluk. Het mag niet zo doorgaan.

wtf_ftw | 04-09-11 | 15:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

Wilders is gewoon een hypocriet...als het over de islam gaat is het vrijheid van meningsuitings en als het over meneer gaat is smakeloos of haatzaaiend. Jaa wat gij zaait zult gij ook oogsten. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er mensen zijn die hem geloven....zielige tokkie´s zijn het.

Lupusll | 04-09-11 | 15:43 | Misbruik melden
Meld misbruik

@lupusil
Wat jij zaait zul je net zo hard oogsten. Wie zoekt zal vinden.
Jouw argumenten zijn dus ook de mijne. maar dan andersom.
Ga lekker met de kont in de lucht om kracht vragen als je daar behoefte aan hebt, kluns.
het verschil is dat ik je niet zielig vindt, ik vind je gewoon......helemaal niks.

wtf_ftw | 04-09-11 | 16:04 | Misbruik melden
Meld misbruik
Bezig met verzenden!

Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.

Videos

Poll

Heeft u schulden?:

Column

Rita Verdonk

Menselijk gezien vind ik het een verstandige keuze van Job Cohen om afscheid te nemen als politiek...
meer >

Files

2 / 6 km

meer files

Weer

12 ºC

meer weer