Blind voor de gevolgen... Het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) uit forse kritiek op de bezuinigingsplannen van het kabinet-Rutte. Het kabinet kijkt alleen maar naar de financieel-economische aspecten en ziet de sociale gevolgen over het hoofd. Dat zei SCP-onderzoeker Rob Bijl in een toelichting op het rapport de Sociale Staat van Nederland dat vandaag naar buiten kwam.
Rutte: 'proportioneel geweld tegen inbreker'
Oppositie krijgt steun Rutte en co.
Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.
Reacties
Noshit.
teringtubbie | 16-11-11 | 08:56 | Misbruik meldendie verdienen immers genoeg aan de burger.
Prachtige pic, NL ten voeten uit, schijnheiligheid ten top
landgenoten | 16-11-11 | 08:58 | Misbruik meldenDit kon ik al ene hele tijd terug vertellen en ik ben de enige niet...
Pieptoon | 16-11-11 | 09:03 | Misbruik meldenIk denk het idd ook. Waarschijnlijk leveren de voorgenomen bezuinigingen elk gezin het komend jaar een extra te besteden bedrag op van € 500.
peacemaker | 16-11-11 | 09:07 | Misbruik melden.
Ik zag laatst een aflevering van Pauw & Witteman en daarin was een hoogleraar of iets dergelijks die had een boek geschreven over de euro en die wist ons met stelligheid te vertellen dat Nederland door de invoering van de euro, enkele jaren gelden, er jaarlijks zo'n € 500 per gezin op vooruit is gegaan. En met droge ogen hè. Sorry dat ik het zeg, maar zo'n vent zou 'levenslang' moeten krijgen wegens grove schending van de fatsoensnormen!
Zolang de mensen waarom het echt draait, die uit de financiele wereld, nog met miljoenen naar huis gaan is alles goed.
wtf_ftw | 16-11-11 | 09:18 | Misbruik meldenWant dat betekent dat ze hun targets gehaald hebben en dat betekent weer dat het bbp gegroeid is en dat betekent dat Nederland weer voor wat betreft materiele welvaart is gegroeid.
En dat betekent weer dat de Nederlanders gelukkiger zijn geworden.
Hiep hiep hoi.
Heu....de een wat meer dan de ander...maar kniesoor die daar op let. Het staat allemaal duidelijk in de grafiekjes.
Kijk, daar, ja....en daar ook....zie je wel ?
Als dat lijntje namelijk een stijgende curve heeft, dan betekent dat....snapje ?...
Ja.ja Nederland voor stemmen op de PVV enVVD ga je nu de rekening betalen.
Ja k'ben belazerd | 16-11-11 | 09:21 | Misbruik meldenEn jullie zijn er nog niet hoor! Er komen nog veel meer antie sociale wetten en
bezuinigingen. Wat onze ouders in 30 jaar hebben opgebouwd,wordt nu in rap tempo
weer afgebroken.Sank je wel Rutte. De snotneus
De euro is het probleem niet.
De regering is het probleem!
In de aanloop naar de euro zag je de prijzen in de winkels al omhoog gaan! En de consument is niet tegen de inhalige middenstand beschermd! iets wat in andere landen wel gebeurde. De prijzen gingen omhoog, maar de inkomsten werden 1 op 1 omgerekend. Gek hè, dat NL zich belazerd voelt. Alleen komt dat niet door de munt, maar door de aasgieren.
Je mag niet meer terug rekenen, maar als ik bij de supermarkt een pondje aardbeien zie staan, voor 11 gulden, op een reclamebord dat schreeuwd dat je welhaast een zonde begaat als je de "aanbieding" laat lopen, laat ik het toch echt staan.
Kijk voor de gein ook eens naar een consumptie in een resstaurant of zo... dat staat buiten de inflatie verhogingen!!!
En ook nu worden we weer genaaid door onze volksvertegenwoordigers. Er is dus niets veranderd! Maar ja, wat wil je... dezelfde ellendelingen als toen zijn weer aan de macht!
DaniesGeliebter | 16-11-11 | 09:23 | Misbruik meldenJa k'ben belazerd | 16-11-11 | 09:21 | Misbruik melden
De schuld die onze ouders 30 jaar lang hebben opgebouwd bedoel je? Ik ben erg links van nature, maar dat belachelijke Sinterklaas gedrag van de afgelopen 30 jaar brengt dit tot gevolg. Elk land krijgt zijn regering die het verdiend.
Watutsi | 16-11-11 | 09:25 | Misbruik meldenCultureel kan me sowieso de afvoerput in.
Curseror | 16-11-11 | 09:30 | Misbruik meldenOnze cultuur wordt door al die allochtonen toch om zeep geholpen. Maxima had wel gelijk met haar vooruitziende blik. 'De Nederlander bestaat niet,' zei de prinses.
En de kunstenaars gaan maar eens werken voor hun geld en kunstenmaken in hun vrije tijd. Dan komt er misschien ook nog eens iets knaps uit.
-
En is het sociaal dat de hard werkende burger voor de luie klojo’s moet opdraaien? En verder alle allochtonen die hier maar uit de ruif komen vreten.
-
Het SCP opheffen is ook een prima besparing.
Kabinet is al decennia blind en arrogant en heeft het nog nooit goed voor gehad met de belasting betalende werkende burger. De E.U. , de euro , de multiKUL en vooral sinterklaas spelen naar het buitenland kost klauwen met geld . Niks nieuws dus.... we blijven maar betalen en mopperen en er veranderd NIKS we worden alleen nog meer uitgeknepen , we zijn murw geluld en laten het gelaten over ons heenkomen.
klasos67 | 16-11-11 | 09:30 | Misbruik meldenWe hebben in jaren nog niet zo een kortzichtig en dom kabinet gehad.
dirkx60 | 16-11-11 | 09:49 | Misbruik meldenZo helpen ze het land en de economie nog verder naar de kloten.
We werken ons de kolere en hebben straks niets meer om te besteden.
Zo helpen ze de economie om zeep.
Lachend dom en zonder na te denken.
Wat een sof dit kabinet.
Wordt de publieke opinie ook meegenomen als het over de Eu gaat?
blaasbaan | 16-11-11 | 09:53 | Misbruik meldenZo, nu weten we weer waarom dat Planbureau "Sociaal" in haar naam heeft.
Sanglier | 16-11-11 | 09:53 | Misbruik melden.
Welke partij levert daar de werknemers?
Wat een sof dit kabinet.
Sanglier | 16-11-11 | 09:54 | Misbruik meldendirkx60 | 16-11-11 | 09:49 |
.
Ik vind het prima zo. Ik moet er niet aan denken in welke puinhoop wij hadden geleefd als de PvdA in de regering had meegedaan.
.
Nu nog even een VVD burgemeester in Gouda en dan kunnen we vooruit.
Ja k'ben belazerd | 16-11-11 | 09:21
Wat heeft de PVV gedaan?, De PVV is socialer dan de meeste partijen, vergelijkbaar met de SP. Alleen de SP wil het sociale vangnet voor iedereen gebruiken en de PVV alleen voor mensen die het verdienen. Stem jij maar lekker links dan mag je lekker veel gaan betalen aan parasieten die hier al decennia uit de goed gevulde staatsruif vreten en er niks voor terug doen. Weet jij eigenlijk wel hoeveel mensen hier een soort van uitkering ontvangen? buiten de WW Of WIA om.
Gekke Gerrit | 16-11-11 | 09:58 | Misbruik meldenMijn motto is, sociaal zijn voor mensen die het verdienen.
De PVV heeft ons niet de EU in gerommeld en het verdag van Lissabon geratificeerd.
En hierdoor, zijn we waar we nu zijn.
Ja k'ben belazerd | 16-11-11 | 09:21
peacemaker | 16-11-11 | 10:10 | Misbruik meldenGoed jij (en ik) moeten de rekening moet betalen. Maar waarvan denk je? Denk eens goed na!!!
DaniesGeliebter | 16-11-11 | 09:23
peacemaker | 16-11-11 | 10:17 | Misbruik meldenLees mijn comment van 09:07 uur maar. Je had die vent moeten zien. IJskoud beweren dat Nederlandse gezinnen er sinds de invoering van de euro € 500 per jaar op vooruit zijn gegaan. Ik zou die vent het liefst ophangen aan de hoogste boom met een bordje om zijn net waarop staat: "ik ben een grote volksverlakker en een leugenaar" en dan bij die boom rotte eieren en tomaten uitdelen om tegen hem aan te gooien.
peacemaker | 16-11-11 | 10:17 |
Sanglier | 16-11-11 | 10:31 | Misbruik melden.
Ik ben er sinds de invoering van de euro veel meer op vooruit gegaan dan 500 euro en heel veel mensen om mij heen ook. Eigenlijk zijn we in Nederland hartstikke rijk geworden in de laatste 10 jaar. Of die vooruitgang door de euro veroorzaakt is vind ik moeilijk om te beoordelen. Zolang stijging van inkomsten voldoende is om stijging van prijzen te compenseren is er weinig aan de hand maar wellicht zie ik het verkeerd.
.
Misschien wilt u uw diepgaande inzicht met ons delen?
.
Wat klagen we nu met zn allen. Wij hebben zelf voor dit kabinet gekozen. Omdat we vonden dat het tijd werd voor een ander kabinet. We zijn jaren lang belazerd door ook de andere partijen die maar geld over de balk liepen te smijten met allerlei "sociale" lekkerheden. Echter zoals nu er meer mensen in de problemen terecht komen, en aanspraak willen maken op is er geen geld meer. Weet je nog dat in een vorig kabinet zelfs de pensioenpot werd leeg geroofd door het kabinet omdar er teveel geld in de pot zat. Nu betalen wij het gelag.
spits-user | 16-11-11 | 10:41 | Misbruik meldenIk ben het niet eens met dit kabinet op de manier waarop er bezuinigd wordt. Dat het op een heel andere manier kan en moet staat buiten kijf. De enige manier is om te stemmen op een ander kabinet, en dan maar hopen dat het goed komt. Echter de situatie in de economische wereld maakt het er ook niet makkelijker op.
De enige manier waarop er echt in dit land iets kan veranderen is om mensen met levenservaring in het kabinet te zetten ipv cijferneukers.
Sanglier | 16-11-11 | 10:31 | Misbruik melden
Ik denk dat uw vooruit gang en de achteruit gang van diverse mensen vooral te maken heeft. Op welk niveau of in welke klasse u werk en woonachtig bent.
Watutsi | 16-11-11 | 10:56 | Misbruik meldenSanglier | 16-11-11 | 10:31 |
peacemaker | 16-11-11 | 11:25 | Misbruik meldenMan doe niet zo naïef! Goed, ik ben er misschien op jaarbasis € 500 op vooruitgegaan qua inkomen, maar de kosten van noodzakelijk levensonderhoud zijn oper jaar met € 5.000 gestegen.
.
Als je dit diepgaand inzicht noemt, kun je beter eens een afspraak maken met een psycholoog. Je kunt ook voor de trein springen. Kies zelf maar.
Mensen die klagen hebben het vaak best goed voor elkaar. Er is ook een groep mensen die het goed gaat en die klagen niet, waaronder ik. Maar er is ook een groep mensen, bejaarden, gehandicapten, etc. die je niet hoort klagen maar die de eindjes nauwelijks aan elkaar kunnen knopen. Die worden het hardst aangepakt door deze regering! Mijn vrouw en ik verdienen beiden tweemaal modaal en moeten ook best wat inleveren, maar dan nog wil ik niet klagen! Dit kabinet denkt alleen op korte termijn en heeft geen enkele visie! Er wordt b.v. keihard gesneden in sportclubs, toch een bakermat voor sociaal contact en gezond voor iedereen. Gaat mevrouw Schippers 70 miljoen stoppen in sportcoaches die mensen aan het sporten moet krijgen! Dus aan de ene kant bezuinigen en er voor zorgen dat de sociale onderkant van de maatschappij (vaak ook de ongezondste) het sporten niet meer kan betalen door bezuinigingen en aan de andere kant zeggen dat je mensen aan het sporten wilt hebben. Als U het snapt? En we willen wat doen aan de kwaliteit van het onderwijs? Dan moet je zorgen dat je een minister hebt die verstand van zaken heeft en niet zo'n muts als die Bijsterveld die vroeger zelf naar de logopedie had gemoeten. Zij laat zich slechts leiden door ambtenaren die alleen naar cijfertjes kijken en niet naar het onderwijs of het kind. En we hebben te maken met vergrijzing, maar gaan bezuinigen op kinderopvang? Gevolg is dat er mensen zijn die er uiteindelijk voor kiezen om dan maar minder te gaan werken! En dan het openbaar vervoer! In veel landen is het goedkoop en goed voor elkaar, maar in ons dichtbevolkte land worden slechts wegen aangelegd, worden fietsers ontmoedigd en tevens het openbaar vervoer! M.a.w. waar blijft een regering die eindelijk eens keuzes durft te maken? En als laatste, en ik blijf het herhalen, waarom stoppen we zoveel geld in wapentuig en buitenlandse kansloze missies om onze Amerikaanse vrienden tevreden te houden? Wat dat aangaat kunnen we een voorbeeld nemen aan Duitsland en Frankrijk die tijdens de Irak oorlog zeiden, we doen niet mee! Het was nl. de zoveelste VS oorlog op valse gronden. En we willen het niet horen, maar de hypotheekrente is ook zo'n keuze, daar moet wat aan gebeuren, of we het nu leuk vinden of niet. Er zijn in dit land te veel mensen die boven hun stand leven en er hoeft maar dit te gebeuren of ons land valt als een kaartenhuis in elkaar!
Pleasetomeetyou | 16-11-11 | 11:28 | Misbruik meldenIs dit weer zo'n typisch Stapel geval van onderzoeken?
A. De Bree | 16-11-11 | 11:53 | Misbruik meldenWatutsi | 16-11-11 | 10:56 |
peacemaker | 16-11-11 | 11:59 | Misbruik meldengoedemorgen waarde Watutsi. Ik denk dat sanglier een "beetje" moeite heeft met de begrippen bruto en netto. Het staat natuurlijk prachtig als je er bruto € 500 op vooruit gaat, maar als je er netto € 5.000 op achteruit gaat is dat weer wat minder. Gelukkig heb ik een zeer goed inkomen, maar ik kan er niet zo goed tegen als ik zie dat ik aan alle kanten belazeerd word en ik er niks tegen kan doen. Daarnaast word ik er doodziek van als mensen gewoon gaan ontkennen dat ik belazerd word. Simpel voorbeeld. Energiekosten zijn sinds de invoering van de euro met 700% gestegen.
SCP blind voor het jarenlang onnodig door het putje spoelen van gemeenschapsgeld + jaarlijks de miljarden kostende multikul baggerzooi met de op grote schaal frauderende,criminele en uitvretende cultuurverarmers.
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 12:03 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 11:59
Kijk maar eens goed op je nota, de helft is enegieheffing gaat zo de staatskist in, volgens de D66 de vervuiler betaalt.
Gekke Gerrit | 16-11-11 | 12:03 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 11:59 | Misbruik melden
Goedemiddag! Ik geloof u direct. Ik ben pas sinds kort echt actief deelnemer van de arbeidsmarkt. Maar ik geloof niet in het fabel dat mensen er op vooruit zijn gegaan. Vooral dingen als een stijgende motorrijtuigenbelasting, gemeentelijke heffingen zijn de laatste jaren ook erg gestegen. Goedkoper worden zal het nooit in Nederland. Eerlijker? Is misschien niet helemaal het juiste woord. Ons financiële systeem zou meer moeten gaan om te betalen naar gebruik. En dat bedoel ik dan in het algemeen. Niet specifiek de rijken belasten nee gewoon de gebruiker belasten. Mensen die al jaren geen gebruik hebben gemaakt van hun zorg verzekering zouden beloond moeten worden, het is maar een voorbeeld.
Watutsi | 16-11-11 | 12:22 | Misbruik meldenHet Sociaal en Cultureel Planbureau doet onderzoek naar allerlei culturele en godsdienstige verschijnselen.
Het heeft van financiën en economie geen verstand.
Directeur van het CPB is Paul Schnabel, lid van de politieke partij D66.
eye | 16-11-11 | 13:04 | Misbruik meldenDirty-Harry44 | 16-11-11 | 12:03 |
Pleasetomeetyou | 16-11-11 | 13:06 | Misbruik meldenJij kunt het werkelijk maar over één ding hebben hè? Wat ben je toch een ongelooflijk simpele geest! De VS, dat is een multiculturele samenleving! Maar ook daar zit zo'n gristelijke enge minderheid die vindt dat blanken boven Latino's, Zwarten en Indianen staan. Ik walg van dat soort ideeën en mensen, dus ook van jou! Je bent gewoon een racistische klootzak die andersdenkenden en anders uitziende mensen de schuld geeft van alles. Je kent de benaming wel voor dat soort mensen hè?
En met droge ogen hè. Sorry dat ik het zeg, maar zo'n vent zou 'levenslang' moeten krijgen wegens grove schending van de fatsoensnormen!
umaghetzeggen | 16-11-11 | 13:15 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 09:07.
.
Inderdaad. Mw Peacemaker runt een fantastisch bordeel, waar mannen zich voor € 200 per keer kunnen laten pijpen. Wel eerst wassen graag!
peacemaker | 09-11-11 | 15:06.
.
Al hadden ze d'r een winterpeen voor d'r mond gehouden, dan was ze nog aan het pijpen geslagen. hahahaha.
peacemaker | 09-11-11 | 15:04.
.
En jij wil wat over fatsoensnormen roepen?
Ga je diep schamen.
Wat ben je eigenlijk? getrouwd met een hoerenmadam of de zoon ervan?
.
@ Puketomeetyou | 16-11-11 | 13:06: Wijs ff aan waar er uberhaupt iets staat over zwart of wit. Mongool.
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 13:16 | Misbruik meldenhttp://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/11/lastige_allochtone_jeugd_...
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 13:34 | Misbruik melden@ Puketomeetyou | 16-11-11 | 13:06 : Asjeblieft. Van de zustersite. Zal straks ook wel hier staan. 1 van de ontelbare bewijzen.
Daar gaan we weer met klagen klagen klagen.
bizonkid | 16-11-11 | 13:40 | Misbruik meldenDe toon van dit rapport was uiteraard te verwachten. De SCP richt zich niet op de economische aspecten maar op de zogenaamde quartaire sector (het geheel van door de overheid gesubsidieerde of collectief gefinancierde dienstverlening).
De hele wereld is in een crisis gedompeld en NL kan niet in haar eentje achterblijven met bezuinigen. Die bezuinigingen hebben gevolgen voor iedereen. En wat nu al duidelijk is, er komen nog veel meer bezuinigingen.
En geloof me nou maar, dit kabinet is niet blind voor de gevolgen. Dat is een tendentieuze kreet van die linkse rakkers. Vergelijk het met een gezin waar het inkomen wegvalt. Dan ga je ook niet mekkeren omdat je niet meer naar theater, museum of restaurant kan en dat alle abonnementen moeten worden opgezegd.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 13:15 |
peacemaker | 16-11-11 | 13:42 | Misbruik meldenHad ik met je vretensbak gerammeld soms?
Man doe niet zo naïef! Goed, ik ben er misschien op jaarbasis € 500 op vooruitgegaan qua inkomen, maar de kosten van noodzakelijk levensonderhoud zijn oper jaar met € 5.000 gestegen.
Sanglier | 16-11-11 | 13:49 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 11:25 |
.
Ik vermoed dat u onzin verkondigt. Zet u die kosten eens op een rijtje?
Pleasetomeetyou | 16-11-11 | 13:06
bizonkid | 16-11-11 | 13:53 | Misbruik melden"Maar ook daar zit zo'n gristelijke enge minderheid die vindt dat blanken boven Latino's, Zwarten en Indianen staan."
Klets niet. Dit heb je gewoon verzonnen. Vergelijk NL niet met de VS. Elke imigrant daar is zich doordrongen van het feit dat hij zich vanaf dag 1 het snot voor de ogen moet werken. Het gehalte is ook hoger dan hier waar we op grote schaal alleen maar armoede hebben geïmporteerd.
Nog een verschil. Je zult nooit meemaken dat een Marokkaan of Turk of whatever zich Nederlander noemt. Maar zeg daar nooit tegen een 'mex' Mexicaan want dan heb je een probleem.
.
Mensen, vergeet niet naar buiten te gaan!
Watutsi | 16-11-11 | 12:22
peacemaker | 16-11-11 | 13:54 | Misbruik meldenEn weer ben ik het grotendeels met je eens. Behalve dat stukje over zorgverzekering. Het principe van verzekeren is, dat we met z'n ALLEN een relatief klein bedrag in een pot storten zodat ENKELEN daar relatief grote bedragen uit krijgen ter dekking van hun onvoorziene kosten. Het probleem met de ziektekostenverzekering in Nederland nu is, o.a. dat er bij de groep 'allen' veel te veel mensen zijn die NIET bijdragen, maar zich wel scharen in de groep 'enkelen' en grote bedragen opmaken. Daardoor wordt de ziektekostenverzekering voor de groep 'allen' asociaal duur. Iets wat socialisten dan weer "het moet eerlijker" noemen. Tja en je raadt het al, ik heb het niet zo op socialisten, want die spelen mij wat te vaak sinterklaas van jouw en mijn geld.
Ik denk dat sanglier een "beetje" moeite heeft met de begrippen bruto en netto. ...
Sanglier | 16-11-11 | 13:56 | Misbruik meldenEnergiekosten zijn sinds de invoering van de euro met 700% gestegen.
peacemaker | 16-11-11 | 11:59 |
.
Nee hoor, ik twijfel aan de waarheid van uw beweringen. Waar haalt u die stijging van 700% voor energiekosten tussen 2002 en nu vandaan?
Het zal Rutte wezen zolang hij zijn dakkapelletje maar kan declareren.
Saibobby | 16-11-11 | 14:01 | Misbruik meldenSanglier | 16-11-11 | 13:49
Nou moet je me niet aan het werk proberen te zetten, maar omdat jij ook al wat langer meeloopt dan vandaag maak ik een uitzondering. Let wel, ik dioe het niet al te uitgebreid.
Een biertje kostte vóór de invoering van de euro ƒ 1,75 en nu € 2,-
Energie: Ik heb wel eens ergens gelezen dat energie 700% duurder si geworden de afgelopen 10 jaar. Maar een gemiddeld huishouden zoals het mijne betaalde: vóór ƒ 135 p/m en betaalt nu € 225,- p/m
Kleding: een levi's 501 jeans: voor ƒ 95 na € 100,-
Een heel bruin brood: voor ƒ 1,50 na € 2,20
Ziektekosten: voor ƒ 135, voor het complete pakket dus tandarts en ziekenhuisopname klasse 3 en nu kost me heel die zooi € 159,- waarbij er maandelijks ook nog eens € 225,- door mijn wergkever voor ziektekosten wordt ingehouden. (dat vergeten een heleboel mensen)
Met andere woorden, het leven is veel en veel duurder geworden. In ieder geval veel meer dan € 500 per jaar.
peacemaker | 16-11-11 | 14:04 | Misbruik meldenOf bedoel jij dat het Nationaal Inkomen per hoofd van de bevolking is gestegen en in de zakken van lieden als Wim Kok en andere graaiers terecht gekomen is?
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 13:16 |
Pleasetomeetyou | 16-11-11 | 14:05 | Misbruik meldenJe bevestigt zelf mijn gelijk, schelden en generaliseren is alles wat jij kunt.
Truste Harry!
Had ik met je vretensbak gerammeld soms?
umaghetzeggen | 16-11-11 | 14:07 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 13:42.
.
Zowel deze als eerdere uitlatingen geven duidelijk aan, dat u van een zeer laag alooi bent.
Dank voor deze bevestiging van uw denk en ontwikkelingsniveau.
.
Wat ik zie is dat de hele democratie wordt afgebroken....!
J.F.H. | 16-11-11 | 14:11 | Misbruik melden@ Puketomeetyou | 16-11-11 | 14:05: Realiteitszin noemen ze dat. Iets dat jij als linkse lamlul volledig ontbeert. Truste? Nou alweer je nest in luie flikker?!
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 14:13 | Misbruik meldenDie Rutte breekt bij mij ook in! Ik voel mij bedreigd in mijn bestaan.
Jvr | 16-11-11 | 14:21 | Misbruik meldenWat zou een passende straf voor hem zijn?
Sanglier | 16-11-11 | 13:56 |
peacemaker | 16-11-11 | 14:21 | Misbruik meldenIk had het ergens gelezen. maar feit is wel dat de energiekosten sec met ruim 100% zijn gestegen de afgelopen 10 jaar en dan heb ik het nog niet over de belastingen en de vervoerskosten die je vroeger niet zag en nu los van de pure verbruikskosten er nog eens extra bovenop komen. Hoe je het ook wend of keert, energie is minimaal 100% duurder geworden. Net als alles trouwens, maar dat is jou kennelijk ontgaan. Een tijdje vastgezeten? waar was het, de koepel in Breda?
umaghetzeggen | 16-11-11 | 14:07 |
peacemaker | 16-11-11 | 14:23 | Misbruik meldenWat is alooi? oh wacht je bedoelt allooi. (over niveau gesproken.....)
peacemaker | 16-11-11 | 13:54 | Misbruik melden
Wat u zegt. Dat is de originele insteek van het plan voor de ziekte kosten. Het aantal mensen met achterstallige zorg premies ligt rond de 250.000. Nederlanders zijn gevoelig voor alles wat te maken heeft met korting en geld ´terug krijgen´. Waarom zou je niet een systeem in kunnen voeren als bij je auto verzekering? Een soort no-claim. Niet dat deze kan oplopen tot 75% maar wel een zelfde idee. Dit zorgt er tevens voor dat mensen minder voor zinloze dingen naar de dokter of eerste hulp gaan. En bij de achterstallige premies moet dit gewoon rechtstreeks van de uitkering (salaris?? twijfelachtig) afgetrokken worden. (overigens is bovenstaande idee gebaseerd op eigen utopische gedachten)
Watutsi | 16-11-11 | 14:27 | Misbruik melden.
Verder is het verstandig voor mensen om eens te kijken waar zo voor verzekerd zijn. Ik betaalde ook bijna € 160,-. Mensen nemen maar het meest uitgebreide pakket want dan zit je wel goed.. Maar ik was tevens verzekerd voor alternatieve geneeswijze, kraamhulp, 12x fysiotherapie, 8 psycholoog bezoeken etc.. Mijn verzekering gaat vanaf 2012 met 40 euro per maand naar beneden. Veel mensen weten niet eens waarvoor ze verzekerd zijn. Mensen kunnen al maandelijks al bedragen besparen door hun eigen financiën door te lopen.
peacemaker | 16-11-11 | 14:23.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 14:34 | Misbruik melden.
Ach, beter dyslecties dan de zoon van een hoerenmadam zoals je zelf aangeeft.
.
Tot je volgende blunder.
.
Dussss
the_self | 16-11-11 | 14:48 | Misbruik meldenAls land geven we minder geld aan onderwijs
Als land geven we minder geld aan zorg
Als land geven we minder geld uit aan zwakkeren in de maatschappij
Als individu geef je meer uit aan zorg
Als individu geef je meer uit aan onderwijs
Als individu moet je zelf maar voor de zwakkeren in de maatschappij opkomen
...
en al dat geld dat we hierdoor overhouden storten we in de Griekse (italliaanse/spaanse/etc.) staatsruif, de rest gebruiken we om banken over te nemen. En dan, in plaats van te bezuinigen, geven we nog een extra hand geld aan Brussel, zodat daar weer wat extra ambtenaren kunnen plaats nemen die, na van een snoepreisje te hebben genoten, ons landje weer een lekkere vette boete kunnen opleggen omdat we te weinig bezuinigd hebben.
...
Tijd dat we dat hele euro gelul vaarwel zeggen. Geld gaat toch al digitaal dus welke munt we ook hebben voor europese bedrijven doet het er toch niet toe. De grenzen mogen ook weer ouderwetse controles uitvoeren. De charme van het op vakantie gaan zeg maar. En geef mij dan uiteindelijk mijn gulden terug
Dussss
the_self | 16-11-11 | 14:48 | Misbruik meldenAls land geven we minder geld aan onderwijs
Als land geven we minder geld aan zorg
Als land geven we minder geld uit aan zwakkeren in de maatschappij
Als individu geef je meer uit aan zorg
Als individu geef je meer uit aan onderwijs
Als individu moet je zelf maar voor de zwakkeren in de maatschappij opkomen
...
en al dat geld dat we hierdoor overhouden storten we in de Griekse (italliaanse/spaanse/etc.) staatsruif, de rest gebruiken we om banken over te nemen. En dan, in plaats van te bezuinigen, geven we nog een extra hand geld aan Brussel, zodat daar weer wat extra ambtenaren kunnen plaats nemen die, na van een snoepreisje te hebben genoten, ons landje weer een lekkere vette boete kunnen opleggen omdat we te weinig bezuinigd hebben.
...
Tijd dat we dat hele euro gelul vaarwel zeggen. Geld gaat toch al digitaal dus welke munt we ook hebben voor europese bedrijven doet het er toch niet toe. De grenzen mogen ook weer ouderwetse controles uitvoeren. De charme van het op vakantie gaan zeg maar. En geef mij dan uiteindelijk mijn gulden terug
peacemaker | 16-11-11 | 14:04 |
Sanglier | 16-11-11 | 14:58 | Misbruik melden.
Het CBS houdt al die prijzen netjes bij. De energieprijzen zijn tussen 2002 en nu behoorlijk gestegen maar zeker geen 700 procent.
De invoering van de euro had wel een inflatoir effect: Ik herinner me dat voorafgaand aan de invoering van de euro allerlei prijzen alvast verhoogd werden en dat dat na invoering nog even werd overgedaan. Een blikje cola bij de pomp kostte altijd 1,75 gulden, dat ging in enkele maanden naar 2 gulden en vervolgens naar 1 euro. Ook de horeca wist hoe ze de prijzen moesten verhogen. Ik heb uit protest een tijdje geen blikjes bij de pomp gekocht en ik ben minder vaak uit eten gegaan. Ik was niet de enige, de horeca kwam in de problemen.
.
Als ik naar het verloop van mijn eigen uitgavenpatroon kijk dan is de stijging van mijn uitgaven vooral het gevolg van een hogere levensstandaard en van inflatie. U moet ook niet verbaasd zijn als een jaarlijkse inflatie van 2,5% na 9 jaar resulteert in 25 procent hogere prijzen. Mijn uurtarief is in die jaren keurig meegestegen en de meeste CAO's zijn gewoon geïndexeerd. Kortom, het geschreeuw van mensen over de negatieve invloed van de euro is meestal zwaar overdreven.
maar feit is wel dat de energiekosten sec met ruim 100% zijn gestegen de afgelopen 10 jaar
Sanglier | 16-11-11 | 15:11 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 14:21 |
.
100% is geen 700%.
.
Ik zit even te kijken bij het CBS. Aardgas is van 418 in 2003 gestegen naar 668 in 2009 en gedaald naar 598 in 2011 (euro per 1000 m3). Da's geen 100%. Stroom ging omhoog van 159 in 2003 naar 265 in 2009 en weer omlaag naar 251 in 2011 (euro per 1000 kWh). Da's ook geen 100%.
.
Kortom, u kletst maar wat.
.
Energiekosten zijn gekoppeld aan de olieprijs en de olieprijs is afhankelijk van de wereldeconomie. Dat veroorzaakt prijsschommelingen die niet aan de Euro mogen worden toegeschreven. Dat u dat toch doet zegt iets over uw kennisniveau.
Watutsi | 16-11-11 | 14:27
Lieve lieve Watutsi,
Dat systeem van no-claim hadden we al in het begin. Maakte je géén gebruik van je zorgverzekering, dan kreeg je, geloof ik, iets van € 250 per jaar terug. of als je onder die 250 bleef, kreeg je een bedrag terug tot aan die 250. Maar zoals je weet zijn ner in Nederland heel veel mensen die zielig zijn en die vanuit andere landen hier liefdevol worden opgevangen en die moeten ook allemaal goed verzekerd zijn tegen ziektekosten. Allemaal mooi en aardig, maar jij en ik betalen dat. Dáárom gaan de premies steeds maar omhoog EN IS DIE NO-CLAIM WEER AFGESCHAFT EN VERVANGEN DOOR EEN SYSTEEM WAABIJ VERZEKERDEN DE EERSTE € 150 ZELF MOETEN BETALEN. Dus eerst kreeg je € 250 terug als je geen gebruik maakte en nu niks. Eerst werd alles (tot bepaalde maxima) vergoed en nu de eerste € 150 NIET. Hoe beldoe je, ik voel me genaaid en heb daarom een bepaalde aversie tegen asielzoekers en sowieso tegen die 25.000 werkloze gereaal pardonners die ook nog eens hun partners en kinderen hierheen gehaald hebben waardoor het ongeveer 100.000 generaal pardonners geworden zijn. En allemaal zijn ze extra graties verzekerd tegen ziektekosten. Met hartelijke dank aan de lui die "het moet eerlijker" zo hoog in hun vaandel hebben staan!
peacemaker | 16-11-11 | 15:16 | Misbruik meldenumaghetzeggen | 16-11-11 | 14:34
peacemaker | 16-11-11 | 15:17 | Misbruik meldenDe mooipraters noemen het dyslectisch en de realisten noemen het domheid!
Het kabinet kijkt alleen maar naar de financieel-economische aspecten en ziet de sociale gevolgen over het hoofd.
netjunk | 16-11-11 | 15:21 | Misbruik melden....................................................
Wat een verassing.
Zet je 3 asociale partijen samen in een coalitie, en ze zien de sociale gevolgen van hun beleid over het hoofd.
De sociale gevolgen interesseren ze geen hol.
Sanglier | 16-11-11 | 15:11
peacemaker | 16-11-11 | 15:25 | Misbruik meldenEn al die ander voorbeelden dan die ik gaf? weerleg die dan eens? Ik weet wel dat je loopt te trollen, maar ik zou toch wel eens willen dien hoe je dat zo mooi weet te weerleggen. Overigens heb ik de stijging van de energiekosten even gegoogled en OVERAL kom ik tegen dat energiekosten de afgelopen 10 jaar met méér dan 100% is gestegen. Jij kunt nou wel lopen leuren met het CBS, maar je zou ook eens naar je ernergierekening kunnen kijken Neem voor het gemak even de jaarafrekening. oh wacht, nee wat ben ik een sukkel. Sanglier is eigenlijk sangliertje, een jochie van een jaar of 12 die totaal geen weet heeft hoeveel zijn pappie en mammie betalen aan de nuon of eneco of welke maatschappij dan ook. Zeg heb je je zakgeld af gehad deze week. hoeveel krijg jij van je pappie, 5 euro'tjes? veel centjes zijn dat hè, maar daar kun je tegenwoordig nog niet eens een pakje sigaretten van kopen. Gut hoe kan dat nou, want niks is veel duurder geworden. Een pakje peukjes waar er 19 inzitten voor omgerekend ƒ 11,02...... nee hoor niks is duurder geworden.
humorpantalon die je bent!
netjunk | 16-11-11 | 15:21
peacemaker | 16-11-11 | 15:27 | Misbruik meldenZet een aantal "sociale" partijen in een coalitie en 5 jaar later is je land failliet! en wie mag het dan opknappen.....? juist! degenen die jij asociaal noemt!
peacemaker | 16-11-11 | 15:16 | Misbruik melden
Nou mijn excuses voor de ontzettende onwetendheid. Maar ben ook nog maar een snotneus die nog niet zo lang mee doet op deze wereld.
Watutsi | 16-11-11 | 15:29 | Misbruik melden.
Over de generaal pardonners ga ik geen discussie voeren ;-P.
En ik ga ook geen schuldige zoeken aan wie we dit alles te danken hebben. Denk dat het belangrijker is dat er de politiek eens na denkt over een verandering van het systeem. Maar ook dat is een utopie.
Ben niet voor niks links he ;-) Die kijken bekijken alles vanaf een roze wolk.
Watutsi | 16-11-11 | 15:29 |
Het is je vergeven hoor Watuts! Jij kunt bij mij al bijna geen kwaad meer doen, dat weet je toch!
.
Zozo doe jij geen uitspraken over generaal pardonners? hahahahaha "hoezo" hahahaha Begrijp me goed m'n beste, persoonlijk heb ik niks tegen generaal pardonners, ik zou hetzelfde gedaan hebben in hun geval. Mij gaar het om de Job Cohennen in onze samenleving, die alles en iedereen maar willen helpen TEN KOSTE VAN BELASTINGBETALERS!
Gisteren weer naar Pauw en Witteman gekeken. Burgemeeste Van der Laan was er om te praten over zijn "fantasische" beleid inzake 600 marokkaanse jonge criminelen in Amsterdam en hou hij ze zo lekker gemoedelijk aanpakt. gut gut gut wat een succesverhaal, NOT. Nou elk kritisch weerwoord werd onderbroken en toen moest er ineens van onderwerp gewisseld worden en wase r geen enkele discussie. Wie zie ook al weer dat de publieke omroep neurtaal was en niet links? wat een schertsvertoning weer van die Witteman zeg. pffffff ik had al geen vertouwen in hem en nu al helemaal niet meer.
peacemaker | 16-11-11 | 15:47 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 15:17.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 15:50 | Misbruik melden.
Met deze opmerking maakt u zich onsterfelijk.
Welk een onmetelijke domheid van u.
Hoefde dus niet lang te wachten op uw volgende blunder.
Nu maar wachten op de volgende opzienbare uitlating van u.
Vol verwachting klopt ons hard.
Wie de lach krijgt, wie de smaad.
.
ps
Aan je reactie te zien is watutsi waarschijnlijk een vrouw.
Wat zei een ander ook alweer? Peace duwt hem overal in, al is het Kalif van Bagdat.
Schijnbaar steeds meer mensen, die je ware aard leren kennen.
.
wat ben ik een sukkel.
Sanglier | 16-11-11 | 15:56 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 15:25 |
.
Het zijn uw woorden, niet de mijne. Ik beweer niet dat prijzen niet gestegen zijn, ik beweer dat u overdrijft en dat heb ik ruimschoots aangetoond. U beweert dat u heeft gegoogeld, ik geloof niets van wat u allemaal beweert. Laat maar zien die bronnen.
Als de gemiddelde prijsstijging tussen 2002 en nu elk jaar 2,5 procent was zijn de prijzen over die negen jaar ongeveer 25 procent gestegen. Dat is voldoende om uw kletspraatjes te weerleggen. Wilt u soms beweren dat er in de tijd van de gulden geen inflatie was?
peacemaker | 16-11-11 | 15:47 | Misbruik melden
Ohw ik kan heus kwaad doen. En ondanks dat ik meestal wel een afwijkende mening heb betreft de rest van SN. Ben ik niet zo haatdragend en ga ook geen ruzie maken als ik het er niet mee eens ben.
Watutsi | 16-11-11 | 16:14 | Misbruik melden.
En ondanks dat ik links ben sta ik zeker niet achter het PVDA beleid. Ben namelijk links-liberaal. Dus Cohen en consorten mag je met de grond gelijk maken:P
En wat je zegt over de Publieke omroep is niet helemaal juist. Volgens mij hebben ze bij P&W in combinatie met de VARA nog tegengesproken dat ze enorm links zijn.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 15:50 | Misbruik melden
Ben inderdaad een vrouw. Maar ben er ook alleen voor de vrouwen.
Watutsi | 16-11-11 | 16:16 | Misbruik meldenBen inderdaad een vrouw. Maar ben er ook alleen voor de vrouwen.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 16:31 | Misbruik meldenWatutsi | 16-11-11 | 16:16
.
Of u nu van de ene of de andere smaak houdt, als u maar van een smaak houdt. Dus respect van mijn zijde.
Hoop dat ruziemaker u ook dan aardig blijft vinden.
Helaas leert de ervaring anders, maar we zullen afwachten.
.
netjunk | 16-11-11 | 15:21
netjunk | 16-11-11 | 16:37 | Misbruik meldenZet een aantal "sociale" partijen in een coalitie en 5 jaar later is je land failliet! en wie mag het dan opknappen.....? juist! degenen die jij asociaal noemt!
peacemaker | 16-11-11 | 15:27 |
......................................................
Ach gaan we weer met dat onzinverhaal, dat de rechtse partijen zoooo zuinig zijn en de linkse partijen gaan smijten met geld.
De staatsschuld is juist sneller en sterker gestegen onder voornamelijk rechtse kabinetten.
Hangt er natuurlijk van af wat er besteed wordt aan de zogenaamde rechtse versus linkse hobbies.
Een links aka minder asociaal kabinet zou bijvoorbeeld aanzienlijk minder besteden aan de villa´s van de speknekken subsidiëren, prof voetbal en oorlogje voeren in het buitenland.
Oh ja, vergeet ook niet heel veel geld in landen zoals Griekenland pompen.
Oh en nogmaals, vergeet ook niet de rechtse hobby van goedkope buitenlandse immigranten hier naar toe halen, om in de bedrijven van de VVD stemmers te werken.
Om vervolgens te gaan zeiken dat de PvdA ze binnen gehaald heeft, omdat ze later daarop zijn gaan stemmen.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 16:31 | Misbruik melden
Of mensen mij hier wel of niet aardig vinden vind ik niet zo belangrijk. Ik kom hier net als iedereen mijn nutteloze mening verkondigen..
Watutsi | 16-11-11 | 16:48 | Misbruik meldenIk ben gewoon een anonieme toetsenbord-heldin. Op het moment dat ik er klaar mee ben is deze grote boze wereld met 1 druk op de knop uit mijn gezichtsveld.
.
Geen zorgen ik red me wel ;-). Heb eigenlijk geen vijanden, tot op heden dan.
Om vervolgens te gaan zeiken dat de PvdA ze binnen gehaald heeft, omdat ze later daarop zijn gaan stemmen.
Sanglier | 16-11-11 | 16:50 | Misbruik meldennetjunk | 16-11-11 | 16:37 |
.
Correctie: Om vervolgens vast te stellen dat de PvdA deze tijdelijke arbeidskrachten aan een rampzalig permanent verblijf helpt. Of de PvdA onder leiding van Den Uyl toen al aan het kweken van "stemvee" dacht weet ik niet. U wel?
Watutsi | 16-11-11 | 16:14 |
peacemaker | 16-11-11 | 16:57 | Misbruik meldenJa natuurlijk kun jij ook kwaad doen, al heb ik daar nog niet veel van gemerkt. Het kan me trouwens helemaal niks schelen of je links of rechts bent, als je maar realistische dingen zegt en dat doe je! Dus hulde voor jou!
Wat ik wel grappig vind, is dat ik zeer rechts ben en toch zijn zij het vaak met elkaar eens. Hoe kan dat toch? lol
Wat de publiek omroep betreft, snap ik je niet helemaal. Ik heb namelijk ooit eens gezien op TV, Twan Huys, die met klem tegensprak dat de publieke omroep links was. Nou dat mooipraten van Van der Laan gisteravond en daarna het afhouden van kritiek daarop door Witteman liet wel duidelijk zien hoe links die Witteman is. Geeft niet, maar dat mag je niet zo openlijk lten blijken vind ik. Zeker niet bij de publiek omroep die door zewel links als rechts wordt gefinancierd.
Sanglier | 16-11-11 | 15:56
Hier vriend, de eerste beste hit op mijn zoekopdracht over prijsstijgingen van energie.
Prijsstijging energie:
peacemaker | 16-11-11 | 17:01 | Misbruik meldenDe afgelopen 10 jaar is de energieprijs gemiddeld met 11% per jaar gestegen – meer dan een verdubbeling in 10 jaar. Wij gaan in onze conservatieve modellen uit van een zeer voorzichtige 7% prijsstijging per jaar. Natuurlijk is de toekomst voorspellen vooral koffiedik kijken, maar met de groeiende energiebehoeften van de nieuwe economieën in India, China en Brazilië, is een forse prijsstijging zeer aannemelijk. Hierdoor word de terugverdientijd verlaagd van 12 naar c.a. 8 tot 9 jaar.
Watutsi | 16-11-11 | 16:48
peacemaker | 16-11-11 | 17:03 | Misbruik meldenMooi gesproken!
Sanglier | 16-11-11 | 16:50.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:05 | Misbruik melden.
Kleine correctie.
De verblijfsvergunningen zijn gevraagd door het bedrijfsleven, die de mensen niet kon missen.
Dat daarna de PvdA vond, dat deze mensen een menswaardig bestaan moesten hebben met zowel huisvesting als een gewoon gezinsleven, is van een later tijdstip.
In eerste instantie was het dus het bedrijfsleven, vertegenwoordigt door de VDD, die voor de permanente verblijfsvergunning was.
.
peacemaker | 16-11-11 | 17:01 |
Sanglier | 16-11-11 | 17:11 | Misbruik melden.
Prachtig en waarschijnlijk onzin. Waar is het linkje?
Sanglier | 16-11-11 | 17:11 |
peacemaker | 16-11-11 | 17:14 | Misbruik melden.
www.zonnepanelen.nl/zonnestroom-systeem-370-wp.html
www.durasolar.nl/index/31
In eerste instantie was het dus het bedrijfsleven, vertegenwoordigt door de VDD, die voor de permanente verblijfsvergunning was.
Sanglier | 16-11-11 | 17:15 | Misbruik meldenumaghetzeggen | 16-11-11 | 17:05 |
.
Bron?
Ik heb wel eens ergens gelezen dat energie 700% duurder si geworden de afgelopen 10 jaar.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:22 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 14:04.
.
De afgelopen 10 jaar is de energieprijs gemiddeld met 11% per jaar gestegen – meer dan een verdubbeling in 10 jaar.
peacemaker | 16-11-11 | 17:01.
.
Nog even wachten en de prijs gaat in de lijn van ruziemaker zijn research, zakken naar de prijs van voor 2000.
Was maar weer kort wachten op je volgende blunder.
.
Volhouden ruziemaker of verander je naam in grapjesmaker.
.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:22 |
Sanglier | 16-11-11 | 17:26 | Misbruik melden.
Peacemaker is slecht geïnformeerd en durft dat niet toe te geven. Zou hij bang zijn voor gezichtsverlies?
Bron?
umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:30 | Misbruik meldenSanglier | 16-11-11 | 17:15.
Waar staat dat het bedrijfsleven vertegenwoordigd wordt door de VVD?
Mijn gevoel?
Hun verkiezingsprogramma?
Hun achterban?
Tja, noem zo maar wat ideeen, die in mij opkomen.
.
Sanglier | 16-11-11 | 17:26.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:58 | Misbruik melden.
Sinds zijn opmerking dat mevr. ruziemaker een bordeel runt, is deze meneer voor mij nog minder als een varken.
Zo praat je niet over je familie.
Verder, ach, een hoop onderbuikgezwets en nog meer racisme.
En dat terwijl hij zelf een rijksgenoot is, zijn opa en oma zijn uit Indonesie gevlucht.
En maar klagen dat hij zo hard werkt( tussen het reageren door) de rest niets doet, hij een riant salaris heeft en tussen de buitenlanders woont.
Wil je nog meer tegenstrijdigheden.
Gewoon een zielig en intriest figuur.
Maargoed, dat is mijn mening.
.
umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:30 |
Sanglier | 16-11-11 | 18:06 | Misbruik melden.
U heeft geen bron? Probeert u deze eens: http://www.elsevier.nl/web/Artikel/178529/Geschiedenis-Toch-niet-zo-tijd...
Weer een 'onafhankelijk' instituut die met belastinggeld politiek bedrijft. Het 'Sociaal en Cultureel Planbureau,' een naam de Sovjetunie waardig.
Misbruik melden | 16-11-11 | 20:28 | Misbruik melden@ umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:05: Toch echt niet volgens de EO documentaire die ik er over heb gezien. Het bedrijfsleven heeft die buitenlanders binnen gehaald en diezelfde buitenlanders begonnen, zoals het een goed buitenlander betaamt, te chanteren dat ze hun familie over wilde hebben anders zouden ze em wel ff peren. Dit gegeven klopt precies met hun standaard MO.
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 21:06 | Misbruik melden@ umaghetzeggen | 16-11-11 | 17:05: Toch echt niet volgens de EO documentaire die ik er over heb gezien. Het bedrijfsleven heeft die buitenlanders binnen gehaald en diezelfde buitenlanders begonnen, zoals het een goed buitenlander betaamt, te chanteren dat ze hun familie over wilde hebben anders zouden ze em wel ff peren. Dit gegeven klopt precies met hun standaard MO.
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 21:06 | Misbruik meldenExcuses joris, muis had ff een raar spasme.
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 21:07 | Misbruik meldenpeacemaker | 16-11-11 | 17:14 |
Sanglier | 16-11-11 | 21:51 | Misbruik melden.
U geeft een website van een bedrijf wat zonnepanelen verkoopt op als referentie voor uw waanideeën over prijsstijgingen van energie.
Het is meteen duidelijk waar u beter géén zonnepanelen kunt kopen want de "informatie" op die website klopt niet en als u de prijzen van zonnepanelen weet begrijpt u ook waarom dat bedrijf liegt. Zonneenergie is alleen met leugens te verkopen.
Het bedrijfsleven heeft die buitenlanders binnen gehaald en diezelfde buitenlanders begonnen, zoals het een goed buitenlander betaamt, te chanteren dat ze hun familie over wilde hebben anders zouden ze em wel ff peren. Dit gegeven klopt precies met hun standaard MO.
netjunk | 17-11-11 | 02:24 | Misbruik meldenDirty-Harry44 | 16-11-11 | 21:06 |
.....................................................
Hoezo chanteren?
Is toch normaal, dat iemand zijn gezin, als hij eentje heeft, bij zich wil hebben?
De meeste kerels willen het niet elke avond met zichzelf doen, en eens per 1 tot 3 jaar tijdens de vakantie, met moeders de vrouw.
Ja, natuurlijk kan zo een gozer een wandeling en de rest nemen in een rosse buurt, of kan ie een kaaskop minnares nemen, maar vele venten willen toch echt hun eigen vrouw en kinderen hebben, al is het alleen om hun eigen huishouding niet te hoeven doen.
Het animo om je gezin hier te hebben, zal ook alleen maar toenemen, nu dat het kabinet wil gaan k.tten met de kinderbijslag van kinderen in het buitenland.
Zou je maar gebeuren dat je 6 koters hebt en dan stopt je kinderbijslag plotsklaps, omdat die niet hier wonen.
Dan wil je ze echt hier heen willen halen, geloof me.
En voilá! Hebben we hierdoor 6 licht getinte kindertjes erbij, waar Henk en Ingrid over kunnen zeuren.
Ik heb trouwens ook ooit voor een oliemaatschappij gewerkt, tussen allemaal ex-pats met een goede baan.
Ze hadden allemaal hun vrouw en kindjes bij zich, als ze vrouw en kindjes hadden.
@ netjunk | 17-11-11 | 02:24: Dat van die Shell medewerkers en hun gezin zal in goed, onderling overleg zo geregeld zijn. Die turken zeiden gewoon, dat gezin hier of anders ikke ook weg is gewoon chantage. Natuurlijk hadden die kneuzen toen al moeten zeggen ; okidoki, gaat het zo?? Opgedondert dus maar helaas, daar is 1 van de kapitale fouten gemaakt.
Dirty-Harry44 | 17-11-11 | 08:01 | Misbruik melden