*

'Opsplitsing euro onvermijdelijk'

Opsplitsing van de euro is onvermijdelijk, zegt VVD-prominent Frits Bolkestein vandaag in het AD.

Volgens de oud-eurocommissaris is er met de euro iets geconstrueerd dat niet werkt. “De euro heeft twee geboortedefecten. Het eerste defect is dat er geen centraal punt is dat goed gedrag bij lidstaten afdwingt. Het tweede defect: de euro moet twee groepen landen bedienen die verschillende culturen hebben.”

De Nederlanders, Duitsers en Finnen geloven volgens Bolkestein in discipline en regels, terwijl de Zuid-Europese groep gelooft in politieke oplossingen voor economische problemen.

J. Wolthuizen | 26-11-11 | 10:19 | 72 reacties
Print Email PDF

Relevant

Bolkestein hekelt homolobby
Bolkestein: islam is geen gevaar

Reacties

griekenland bedankt....

teringtubbie | 26-11-11 | 10:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

En dat nu maar doorstoten voor het nog meer gaat kosten!

Henkei | 26-11-11 | 10:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

Wordt is wakker >_>
http://www.youtube.com/watch?v=xEMs64WhSdM

Zer0K3wL | 26-11-11 | 10:38 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ja, als je gelooft in politieke oplossingen kan je net zo goed direct je faillissement aanvragen.

Dirty-Harry44 | 26-11-11 | 10:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dus als ik Bolkenstein mag geloven blijven er straks 3 landen over die een euro hebben? Mooi, dan al die overgebleven eurobiljetten hier naar toe halen en in de staatskas flikkeren.

Neuron | 26-11-11 | 10:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

Laat dat VVD lijk,z'n bek houden. misselijke partij

Ja k'ben belazerd | 26-11-11 | 10:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

Zer0K3wL | 26-11-11 | 10:38 | Misbruik melden
Zeker het kijken waard.

Raevin | 26-11-11 | 10:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ja k'ben belazerd | 26-11-11 | 10:45
Dat bent U zeker!
Om dat weer de goede kant op te trekken zal er iets moeten gebeuren...
Dat EU gedoe waar Balkenende en consorten ons in gedwongen hebben door middel van volksverraad per direct opheffen.
De €uro is ook een fiasco gebleken door geen controle van die EU; nu is het te ver gekomen...
Einde van de €uro; die we ook al niet wilden...

Henkei | 26-11-11 | 10:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gevestigde orde der blinde kippen bedankt.

wtf_ftw | 26-11-11 | 11:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

herstel :
Gevestigde orde der blinde bonusgraaiende, privatiserende, globaliserende en deregulerende kippen bedankt.
Bedankt voor het afstaan van de nederlandse soevereiniteit.
Bedankt voor de uitverkoop van publieke belangen aan de wolven van het bedrijfsleven.
Geert, heb je de hand bij de stekker ? Want er wordt momenteel zoveel kapot gemaakt, dat het nauwelijks nog te herstellen zal zijn.

wtf_ftw | 26-11-11 | 11:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

En schaf die balkenendenorm maar helemaal af.
Want de vrije markt met haar veelvoud van balkenendenormsalarissen roepen vragen op over de integriteit van politici en geeft het bedrijfsleven teveel invloed op het handelen van politici.
Betaal politici gewoon meer en zorg dat die mensen niet voor de verleidingen van de vrije markt zwichten en probeer een systeem van volksvertegenwoordiging te creeren waar politici weer aan het algemeen belang denken in plaats van aan bedrijfsbelang. En ga dan als politici eens echt het gevecht aan met de bonusgraaiers in de al dan niet geprivatiseerde sectoren van het bedrijfsleven.
Wij kiezen politici als volksvertegenwoordigers, geen bedrijfsbestuurders.
Heb je de hand aan de stekker geert ?

wtf_ftw | 26-11-11 | 11:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

@wtf_ftw | 26-11-11 | 11:16
Als geert de stekker eruit trekt, trekt het hele zooitje nog een half jaar demissionair door. En daarna word het PVV-VVD als regering, of een enorme zooi kleine partijtjes met de ene domme suggestie naar de andere. Eerst afwachten of de eurozone daadwerkelijk klapt lijkt me helemaal niet onverstandig, dan kun je nl. echt hervormingen doen.

Ploertendodert | 26-11-11 | 11:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ploertendodert | 26-11-11 | 11:22 |
PVV-VVD , dat zal nooit gebeuren.
VVD-PVDA- D66 -CDA in die richting moet u denken.
Niemand is zo gek om met Geert en zijn boeven bende in zee te gaan.

kruis | 26-11-11 | 11:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ploertendodert | 26-11-11 | 11:22 |
PVV-VVD , dat zal nooit gebeuren.
VVD-PVDA- D66 -CDA in die richting moet u denken.
Niemand is zo gek om met Geert en zijn boeven bende in zee te gaan.

kruis | 26-11-11 | 11:32 | Misbruik melden
Meld misbruik

VVD-PVDA- D66 -CDA in die richting moet u denken.
hakenkruis | 26-11-11 | 11:29 | Misbruik melden
Dat zou de pvv heel wat zeteltjes opleveren van de vvd mocht die regering er komen.

---- | 26-11-11 | 11:34 | Misbruik melden
Meld misbruik

Lullo de mosquito---- | 26-11-11 | 11:34 | Misbruik melden
U bent politiek niet zo onderlegd

kruis | 26-11-11 | 11:39 | Misbruik melden
Meld misbruik

hakenkruis | 26-11-11 | 11:39 | Misbruik melden
Jij bent geestelijk niet zo onderlegd. En ga niet hypocriet u zeggen. U zeg je alleen tegen mensen waar je respect voor hebt.

---- | 26-11-11 | 11:48 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dat weet de rest van Nederland al maanden.

Kelele Nyingi | 26-11-11 | 11:53 | Misbruik melden
Meld misbruik

@kruis

Eerder pvv + sp.

Bijde tegen de EU

SP voor als je links bent en tegen de EU

pvv als je rechts bent en tegen de EU

niemand wou de EURO en nu de er crisis is wil al hellemaal niemand het meer.

Zer0K3wL | 26-11-11 | 11:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

---- | 26-11-11 | 11:48
Dat is uw mening , u lijkt mij een kaalkopje .
Maar ik zal u niet beledigen, vandaar dat ik u weer met uw eigen nickname aanspreek.
Hoop dat u zich niet beledigt heb gevoeld.
Uw verlenging van mijn nickname beschouw ik maar als een puber actie

kruis | 26-11-11 | 11:56 | Misbruik melden
Meld misbruik

En kijk eens terug wat EU heeft gedaan voor de burger ze hebben alleen maar hun eigen zakken gevuld..........
Enige wat de EU voor ons heeft gedaan is onze zakken legen terwijl dankzij de EU en de banken en bedrijfen in de crisis zitten.

Zer0K3wL | 26-11-11 | 11:56 | Misbruik melden
Meld misbruik

kruis
Volgens mij behoort U tot een van de partijen die U opnoemt, en ik hoop dat U er gelukkig mee wordt, ik namelijk niet.

Raiza | 26-11-11 | 12:00 | Misbruik melden
Meld misbruik

Raiza | 26-11-11 | 12:00
Neen , mijn partij staat er niet bij .
Wel bij de combinatie PVV -SP
En ik ben inderdaad lid van 1 van die partijen.
Maar ik zie ze liever allebei niet in de regering.(raar maar waar)
Leuke oppositie partijen.

kruis | 26-11-11 | 12:07 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ben geen fan van Bolkie maar in dit geval ga ik met hem mee alle armoezaaiende landen eruit flikkeren dan kunnen wij opnieuw beginnen met de Scandinavische landen en de Duitsers, en idd alle eurobiljetten hierheen halen alleen niet in de staatskas pletteren maar verdelen over de inwoners EN de staatskas we hebben al veel te lang veel te veel moeten inleveren.

D.I.A.Zepam | 26-11-11 | 12:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

'' is er met de euro iets geconstrueerd dat niet werkt ''
*
De euro is geconstrueerd door iets wat niet werkt !
*
Door luie, vatsige, nietskunnende opvreters; of te wel; VVD, CDA, PVDA. Kortom politici. Kortom; aan slechts eigen portmonee denkend volk.
*
Gekozen door; aan slechts eigen portmonee denkend volk.
*
Op zich is de euro, dan wel eenzelfde betaalmiddel voor alle landen, een voordeelhebbend middel. Alleen die smerige Grieken moeten hun te veel gedrukte eurootjes terugkopen.
*
Echter; de, (ook door nederland.), politiek geconstruktureerde superlening heeft europa naar de klote geholpen.
*
Die superlenig heeft maar een effect; en dat is een sterk devaluerende euro. Kortom de waarde van de euro naar de waarde van de dollar brengen, (De dollar was al in waarde gezakt; vanwege een verschuiving in de handelsbalans.)
*
En danzij geertjes toegebrachte imagoschade; is Nederland verzekerd van een inkomstendaling.
*
Vervolgens wordt slaaf Rutte door Meester Obama op het matje geroepen. Om gedwongen inkopen te doen in de USA. (Obama heeft zich hieral op voorbereid; immers extra dollartjes zijn al gedrukt, en Obama heeft al een productie vermeerdering aangekondigd.)
*
Kortom de weg naar een verzelfstandiging van Europa is door de USA afgesneden.
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:14 | Misbruik melden
De euro hebben we te danken aan de pvda en cda die ons in 1992 de eu (en euro) heeft gebracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Euro

---- | 26-11-11 | 12:20 | Misbruik melden
Meld misbruik

---- | 26-11-11 | 12:20;'' De euro hebben we te danken aan de pvda en cda ''
*
Eerst even relativeren; Nederland is slechts een klein landje ! (Te klein om daadwerkelijk een afdwingbare invloed te hebben.) Duitsland en Frankrijk waren destijds de bepalende landen.
*
Wij Nederlanders snoepen mee uit de snoepdoos, Duitsland. (Al jaren.)
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:33 | Misbruik melden
Meld misbruik

Is dit te volgen door ---- ?
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:35 | Misbruik melden
Meld misbruik

Doelstelling van Duitsland, Frankrijk, en aanhang was; een munteenheid creeren die beter bestand was tegen de dollar.
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:38 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gebleken is dat dit werkt ! (immers de euro is sterker in waarde gestegen dan de dollar.)
*
''Producten invoer'' uit de USA is verminderd. Waarom; omdat Europa intern handelen heeft vereenvoudigd.
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

Bolkestein komt altijd als het kaf van het koren is; als de koe verdronken is. Had dat eens aangepakt toen jezelf nog in de kamer zat man!

wirbel010 | 26-11-11 | 12:47 | Misbruik melden
Meld misbruik

Die Fits B.
-
Mensen zijn dus niet allemaal gelijk. Er zijn dus wel degelijk verschillen per (rassen)soort.
-
Je hoeft ze niet te discrimineren, maar wel degelijk anders behandelen.
-
In de zuidelijke lidstaten zijn ze dus, luier en stelen (lees belasting ontduiken) meer.
-
In ieder geval kosten ze ons geld, heel heel veel geld.

Curseror | 26-11-11 | 12:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

F#ck de €U!

Quikfit | 26-11-11 | 12:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

De fout is dat het bewakingssysteem van de aangeloten landen, (Griekenland), faalt.
*
Dit soort fouten worden wel opgemerkt door de andere landen. Maar te laat !
*
De oplossing is/was; ieder land gewoon zijn eigen verantwoording laten dragen.
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

Quikfit | 26-11-11 | 12:51;'' F#ck de €U! ''
*
Uw toegevoegde waarde stel ik op nul.
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 12:54 | Misbruik melden
Meld misbruik

Nogmaals er is maar één wijs besluit en dat is weg met die, zoals de Duitsers het zo mooi zeggen, "tEuro". Gisteren op RTL-Z bleek al dat er in de wandelgangen geruchten gaan dat de Duitsers bezig zijn met het inventariseren van het opnieuw drukken van D-marken. Hier even een overzicht van de Duitse hpyerinflatie waar we met de euro ook op afstevenen als we zo doorgaan. "Voor de bezetting was er reeds een inflatie. Zoals in eerdere postings vermeld werd de Eerste Wereldoorlog financieel gedekt met papieren geld zonder enige tegenwaarde aan goud. Na de oorlog betaalde Duitsland de herstelkosten aan de geallieeerden met eveneens ongedekt geld. Tevens moest het land heropgebouwd worden, wat alweer enorme geldsommen vereiste. Al dat geld werd gedrukt en gedrukt en gedrukt... Een inflatie als geen ander. Enkele cijfers: Voor de oorlog: 1 Dollar = 4,2 Mark In januari 1920: 1 Dollar = 42,1 Mark In juli 1922 (2,5 jaar later): 1 Dollar = 420 Mark In januari 1923, begin van de Ruhrbezetting: 1 Dollar = 49.000 Mark 24 juli 1923: 1 Dolar = 414.000 Mark De kosten van de weerstand tegen de bezetters van het Ruhrgebied zouden vanaf die zomer 1923 een hyperinflatie doen ontstaan door de ongebreidelde financiële tussenkomst van de staat aan de werknemers en door het niet meer bezitten van kolen en staal (aangeslagen door de Belgen en Fransen). Kijk maar eens naar de nuchtere cijfers: 24 juli 1923: 1 Dollar = 414.000 Mark 8 augustus 1923 (2 weken later): 1 Dollar = 4.860.000 Mark 3 oktober 1923 (2 maanden later): 1 Dollar = 440.000.000 Mark 11 oktober 1923 (8 dagen later): 1 Dollar = 5.060.000.000 mark (vijf miljard!) Kan u zich dat goed indenken? Als een brood in die tijd een halve Dollar waard was, dan betekende dat in het begin van oktober 1923 een kost van 220 miljoen Mark, maar een week later betaalde men reeds 12 maal zoveel, wat in vergelijking met het begin van de Ruhrbezetting (januari 1923) een verhoging was van meer dan 100.000 maal de prijs. De mensen konden niet meer leven, zelfs overleven was nauwelijks doenbaar. Kinderen liepen de straten op met verkoopswaren als kranten, zeep en dergelijke; verkochten indien het ging en terwijl ze het verkochten was het ontvangen geld reeds een klad minder waard! De industrie stortte ineen. De nodige grondstoffen voor producties konden niet snel genoeg omgevormd worden. En wie kon nog een product kopen?"
‘Wilders zei: ‘Moet je huilen? Wil je een zakdoekje? Het is gewoon politiek.” http://wildersnietmeergedogen.notlong.com De geruchtenmolen in politiek Den Haag draait op volle toeren. Wil Rutte Wilders inruilen voor nieuwe gedogers?

sexymaria23 | 26-11-11 | 12:56 | Misbruik melden
Meld misbruik

Curseror | 26-11-11 | 12:51;'' maar wel degelijk anders behandelen. ''
*
Anders behandelen is nergens voor nodig ! (Een regel voor iedereen, die werkt; Wie schulden maakt, moet ze zelf terugbetalen.)
*
Curseror; ''Er zijn dus wel degelijk verschillen per (rassen)soort.''
*
Ik noem Uw opmerking '' sluipfascisme''. (Toegevoegde waarde is negatief.)
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 13:00 | Misbruik melden
Meld misbruik

sexymaria23 | 26-11-11 | 12:56;'' er is maar één wijs besluit en dat is weg met die, zoals de Duitsers het zo mooi zeggen, "tEuro". ''
*
Dus ! Er is maar één wijs besluit! Aan Duitsland vastplakken ! (En volgen.)
*
Slechts volgen !
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 13:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

@MrSpiritus001
-
Ik noem Uw opmerking '' sluipfascisme''. (Toegevoegde waarde is negatief.)
-
Dat zijn uw ideeën.
-
Ik zal er aan toevoegen dat wij noord Europeanen waarschijnlijk weer luier zijn dan de Aziaten. Echter de donkere mensen spannen de kroon daarin. Daarentegen zijn de donkere rassen vaak vrolijker dan alle andere.
-
Wat ik bedoel is dat er gewoon verschillen zijn en doordat altijd maar te negeren of te onderdrukken krijg je juist misstanden.
-
Wij kregen vroeger in ons studiepakket nog rassenleer. Nu mag dat niet meer.

Curseror | 26-11-11 | 13:25 | Misbruik melden
Meld misbruik

Goed idee van Frist, ik wilt dat we op 'm konden rekenen.
Gouden plan: de Neuro vs. de Zeuro...

Amazing Tukker | 26-11-11 | 14:20 | Misbruik melden
Meld misbruik

Eerdaags gaat het hele euro circus klappen dat is bijna wel zeker, gistermiddag is de kredietwaardigheid van Belgie ookal naar beneden aangepast, en dit is het zoveelste eurolid dat in de moeilijkheden gaat komen door oplopende rente's.

De eu lidstaten die nu nog over een triple A status beschikken zouden al geheim overleg voeren om zelf verder te gaan en de rest te laten vallen.
In hoeverre dit waar is kan ik ook niet zeggen, maar er staat wat te gebeuren en niet te zuining ook, alle signalen zijn er!
2012 kan wel eens een jaar vol verrassingen worden, en waarschijnlijk niet altijd zo fijn.

bofkontnl | 26-11-11 | 14:32 | Misbruik melden
Meld misbruik

Oud nieuws in open deurvorm.

hoocheecoochee | 26-11-11 | 14:32 | Misbruik melden
Meld misbruik

Curseror | 26-11-11 | 13:25;'' dat wij noord Europeanen waarschijnlijk weer luier zijn dan de Aziaten. Echter de donkere mensen spannen de kroon daarin. ''
*
Ieder land heeft zijn economische en politieke structuur. En maatschappelijke welstand. Daarnaast is er een klimaatsverschil.
*
Luiheid is van nature in ieder mens aanwezig. Inzet en gemotiveertheid is grotendeels afhankelijk van opvoeding, gezondheid, en beloning. Kortom de gehele maatschappelijke, klimatologische, en de culturele structuur van de omgeving van het individu is van invloed. (En heeft een aanlerende werking op een karakter.)
*
De willigheid van de aziaat om langer door te werken, is uit noodzaak.
*
Het idee of de gedachte dat een zwarte minder hard werkt omdat dit rasafhankelijk is; is puur aangepraat; door en vanwege politieke false argumentatie.
*
Ik heb menige bouwvakker in marokko harder zien werken dan de nederlandse, (in een ondragenlijk hoge temperatuur.)
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 14:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

@MrSpiritus001 | 26-11-11 | 14:41
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het grotendeels met je eens. Maar dat doet geen afbreuk aan hetgeen Curseror stelt. Een Aziaat is geen Europeaan is geen Afrikaan. Er zijn nu eenmaal verschillen in cultuur, in opvoeding, levensvisie etc. etc. Door die te ontkennen en te blijven doen alsof iedereen gelijk is komen we geen steek verder.

Jezus van Nazareth | 26-11-11 | 14:50 | Misbruik melden
Meld misbruik

bofkontnl | 26-11-11 | 14:32;'' gistermiddag is de kredietwaardigheid van Belgie ookal naar beneden aangepast, en dit is het zoveelste eurolid dat in de moeilijkheden gaat komen door oplopende rente's.''
*
De USA heeft al jaren een grote schuld; (''Dus'' er is een geldtekort!)
*
De, kunstmatig gehandhaafde lage rentestand; gehanteerd door lening op lening toe te passen. Gaat klappen ! (De vraag is slechts wanneer.)
*
Alleen die klootzakken in den Haag gaan een europese lening aan waarvan de rente omhoog gaat schieten. En de investeringen in de USA gaan dan ook naar de klote.
*
Laat die USA maar klappen, (dat kunnen wij toch niet tegenhouden.) Alleen haal ons kapitaal terug.
*
Er valt hier genoeg te repareren; b.v. hypotheken.
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 14:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

Verschil tussen protenstantse en katholieke landen...

De Zeikerdt | 26-11-11 | 14:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

Jezus van Nazareth | 26-11-11 | 14:50;'' Er zijn nu eenmaal verschillen in cultuur, in opvoeding, levensvisie ''
*
Oke; maar veel europeanen, dan wel Nederlanders hebben zich aan laten praten; een superras te zijn !
*
Iedere cultuur heeft zijn voor en tegens. Ook de onze.
*
Maar onze eigen fouten niet erkennen of wegmoffelen; maakt ons niet beter. (Heeft dus ook geen voordelen voor ons.)
*

MrSpiritus001 | 26-11-11 | 15:11 | Misbruik melden
Meld misbruik

@MrSpiritus001 | 26-11-11 | 15:11
Ja, maar dan komen we op een punt waar we het waarschijnlijk NIET eens zijn: naar mijn mening is het de 'linkschmensch' die zichzelf die superioriteit heeft aangepraat. Anders kan ik niet verklaren waarom ze zich altijd moeten ontfermen over 'zielige negertjes', of waarom ze als door een adder gebeten 'racisme!' beginnen te roepen zodra er (imho terechte) kritiek geleverd wordt op islam/moslims. Daarbij: opkomen voor je eigen cultuur (met zijn voors en zijn tegens) is wat anders dan racistisch zijn danwel jezelf superieur achten. Als de linksche gutmensch dat nou eens zou willen begrijpen, waren we al een heel stuk verder.

Jezus van Nazareth | 26-11-11 | 15:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

Als dat zo is ga er dan wat aan doen Bolk.

Da was ik nie... | 26-11-11 | 17:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

De VS wil gewoon geen sterke munt naast de dollar alles wordt uit de kast gehaald uit om de euro onderuit te halen. Wanneer de VS staatsleningen veilt komen er in de media negatieve pers berichten over de euro. Moody, S&P en Fitch doen ook hun duit in het zakje. Zolang Duitsland de poot stijf houdt en de ECB niet toestaat euro's bij te drukken komt het op termijn weer goed met de euro. Wanneer Italie en Spanje nog hun eigen valuta zouden hebben zou de crisis er niet minder om zijn.

Burp | 26-11-11 | 18:13 | Misbruik melden
Meld misbruik

Wordt is wakker >_>
Zer0K3wL | 26-11-11 | 10:38
Leer EENS Nederlands!

Eagle_Eye | 26-11-11 | 18:40 | Misbruik melden
Meld misbruik

Burp | 26-11-11 | 18:13
Mee eens; alleen de laatste zin niet...
Met lire en peso konden ze devalueren en zou de Euro gewoon duurder voor ze worden.
Met de Euro kunnen ze dit niet en dus ook de hogere rentes niet opbrenggen.
Dit houd in dat hun schulden alleen maar kunnen groeien; of ze moeten rigoureus belastingen herzien en staats uitgaven aanpakken.
Daar werkt het Nederlandse 'bezuinigen' wat ordinaire belasting verhogingen zijn voor de burgers niet.
Griekenland is niet te redden; Italië en Frankrijk zitten daar diep in.
Als Italië gaat, gaat ook Frankrijk mee alsmede Portugal en Spanje.
Hoe het dan met de laatst bijgekomen landen moet?
Laat duidelijk zijn dat Duitsland niet alle schulden op zich kan nemen; ook niet met onze hulp.
Denk dat ondertussen een ruime meerderheid in Duitsland en Nederland het geld storten in bodemloze putten zat is.
Beter een afgang van de door ons ongewenste EU en €uro als een totale ondergang.....

Henkei | 26-11-11 | 18:57 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Neuron: In de staatskas flikkeren? Ál die overgebleven biljetten?
Ik zie 2 problemen:
1) Past niet
2) Mega gigantische ongelooflijke extreme inflatie..

Amstel | 26-11-11 | 18:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

PVV-VVD , dat zal nooit gebeuren.
VVD-PVDA- D66 -CDA in die richting moet u denken.
Niemand is zo gek om met Geert en zijn boeven bende in zee te gaan.
kruis | 26-11-11 | 11:29 |
...............................................................

Hear hear,en zo waar ook.Ik deel de vooruitziende blik

fuckyou | 26-11-11 | 19:25 | Misbruik melden
Meld misbruik

Hoop in ieder geval dat van de komende nieuwe munt het gewicht van het muntgeld met ¾ verminderd.
Eigenlijk zo als met de oude Gulden!
Beschaafde muntjes in plaats van die dikke zware plakken in de €uro.
En ook weer de kwartjes; vind dat veel prettiger werken als het streng decimale zoals bij de vroegere mark en de €uro.
Wees nou eerlijk; 4 knaken draagt toch veel gemakkelijker als 5 van die 2€ munten?

Henkei | 26-11-11 | 20:16 | Misbruik melden
Meld misbruik

@
Henkei | 26-11-11 | 20:16

.

Knaken en twee eurostukken maken me niet zoveel uit, eerder het hele kleingeldstukken die iriteren. Vooral als ik met cash betaal ik het aanneem maar er niet mee terug betaal zeg maar.

.
Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geld.

snoeff | 26-11-11 | 20:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

snoeff | 26-11-11 | 20:45
Het gewicht is ook m'n grootste probleem; met een paar €uro aan kleingeld in de linker broekzak (de rechter is voor m'n sleutels) ga je al scheeflopen; en om nu m'n sleutelbosje te gaan vergroten lijkt me ook zo dom...

Henkei | 26-11-11 | 21:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

NeeVD

NeeVD | 26-11-11 | 21:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

NeeVD; Bolkje moet harder roepen dan Wolkje, dat levert stemmen op

NeeVD | 26-11-11 | 21:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

Neuro!!! Neuro!!! Neuro!!! Neuro!!! Neuro!!!

lezz7 | 26-11-11 | 21:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het eigenlijke defect: zelfverrijkers maken de dienst uit. En die graaien de boel leeg ongeacht de cultuur van hun slachtoffers.
Kortom, opsplitsing heeft geen zin zolang je die vossen niet uit het kippenhok haalt. Voor de rest: verdeel en heers. Het werkt nog steeds.

Kuarg | 26-11-11 | 21:33 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Henkie 18:13

Indien Spanje/Italie konden devalueren werden onze export produkten voor die landen duurder en zou onze export krimpen met als gevolg een krimpende economie. Bij een devaluatie worden de staatsschulden kleiner maar de geldverstrekkers (banken + pensioenfondsen) lijden wel een verlies. Bij een devaluatie lijdt je dus een verlies en nu is dat verlies misschien nog te voorkomen. Frankrijk, Italie en Spanje kunnen hun problemen nog oplossen maar Greikenland is een verloren zaak.

De staatsschuld van Italie is groot maar het begrotingstekort is niet bovengemiddeld, in 2010 was het 4.6 procent Nederland had in dat jaar een tekort van 5.4 procent en Frankrijk zelfs 7 procent. Met een normale rente kan Italie de rentelasten wel dragen maar de hetze tegen de euro vanuit de VS en UK drijft de rente omhoog en daarmee het wordt probleem steeds meer onbeheersbaar. Europa kan dit niet winnen het is beter landen die kampen met een hoge staatsschuld geld te laten lenen via het IMF.

Burp | 26-11-11 | 21:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Volgens de oud-eurocommissaris is er met de euro iets geconstrueerd dat niet werkt" Ach, is het heus ? Wij van WC-eend wisten dat al een tijdje............()

Sint Nicolaas | 26-11-11 | 22:39 | Misbruik melden
Meld misbruik

Burp | 26-11-11 | 21:41
B. Indien Spanje/Italie konden devalueren werden onze export produkten voor die landen duurder en zou onze export krimpen met als gevolg een krimpende economie.
H. Onze producten, maar ook die van andere landen; Wat ze dus nodig hebben kopen ze toch wel.
U rijdt ook gewoon met Uw auto als de brandstof duurder wordt.
B. Bij een devaluatie worden de staatsschulden kleiner maar de geldverstrekkers (banken + pensioenfondsen) lijden wel een verlies.
H. Een reden voor de geldverstrekkers om op hun tellen te passen; meer op zekerheid beleggen. Een beetje koers verlies op de ene word gecompenseerd door een koerswinst van een andere.
B. Frankrijk, Italie en Spanje kunnen hun problemen nog oplossen maar Greikenland is een verloren zaak.
H. Spanje kampt met 25% werkloosheid, ze doen hun best, enige hoop.
Italië had altijd een fladderende lire; moeten nu 7% op hun leningen gaan betalen, gaan ze niet redden.
Frankrijk zit uit winst bejag vuist diep in Griekenland; Griekenland valt en de Fransen zullen dat verlies net kunnen dragen; komt Italië er bij kan Frankrijk het schudden en gaan ze ook en nemen Spanje en Portugal mee.
B. De staatsschuld van Italie is groot maar het begrotingstekort is niet bovengemiddeld, in 2010 was het 4.6 procent Nederland had in dat jaar een tekort van 5.4 procent en Frankrijk zelfs 7 procent. Met een normale rente kan Italie de rentelasten wel dragen maar de hetze tegen de euro vanuit de VS en UK drijft de rente omhoog en daarmee het wordt probleem steeds meer onbeheersbaar. Europa kan dit niet winnen het is beter landen die kampen met een hoge staatsschuld geld te laten lenen via het IMF.
H. Met een normale rente...misschien; Nu is de rente echter veel hoger 7%, een rente die me niet haalbaar lijkt voor Italië en ook het IMF zal niet onder die rente gaan lenen dunkt me.
De EU en de €uro zijn een zinkend schip wat al zwaar slagzij ligt met nog steeds gaten onder de waterspiegel...
Geld erin pompen helpt niet meer.
Het vertrouwen is weg...

Henkei | 26-11-11 | 22:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

Henkei | 26-11-11 | 22:41@ mijzelf...
gaten onder de waterspiegel moet zijn gaten boven de waterspiegel...

Henkei | 26-11-11 | 23:19 | Misbruik melden
Meld misbruik

Dat is best wel slim want als je al het geld opsplitst heb je twee keer zoveel.
Wil er iemand een eierkoek?

Frank de Snater | 26-11-11 | 23:41 | Misbruik melden
Meld misbruik

Mr Spiritus001
En ja hoor, die incestueuze haatbaard-mongeaul doet wat hij altijd doet, zeggen dat alles de schuld is van de Joden en Amerikanen. Ofwel ben je een gestoorde of je bent een fundamentalist. In beide gevallen hoor je niet vrij rond te kunnen lopen.

János Hunyádi | 27-11-11 | 00:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

Burp | 26-11-11 | 18:13
ik denk dat jij er niet zover naast zit.
Dollar is/was de wereld munt, USA zag de Euro als een bedreiging.
in USA is de crisis in gang gezet in de hoop dat de Europeanen zich tegen de Euro zouden keren, lijkt aardig te lukken.

koosje | 27-11-11 | 01:28 | Misbruik melden
Meld misbruik

Neuron | 26-11-11 | 10:41
Vijf, Oostenrijk en Luxemburg zullen er ook wel bij horen. En verder heb je de kans dat Zweden en Denemarken misschien opeens mee willen doen als die Zuid-Europeanen pleite zijn.

Paul Kersey | 27-11-11 | 08:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

@lezz7
neuroot, neuroot, neuroot

NeeVD | 27-11-11 | 09:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

@lezz7
neuroot, neuroot, neuroot

NeeVD | 27-11-11 | 09:59 | Misbruik melden
Meld misbruik

Griekenland moet sterk bezuinigen; willen ze dat niet ! Geen cent erin pompen.
*
Hoe dan ook; Alleen lenen met onderpand.
*
Voor alle eurolanden die niet garant kunnen staan voor het aantal gedrukte euries; (Het teveel gedrukte terug laten kopen.)
*
Gaan die haagse honden, toch een lening aan, (op de rug van onze kinderen.). Wat mij betreft mogen ze tegen de muur ! (In ieder geval afstraffen.)
*

MrSpiritus001 | 27-11-11 | 10:18 | Misbruik melden
Meld misbruik
Bezig met verzenden!

Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.

Videos

Poll

Heeft u schulden?:

Column

Rita Verdonk

Menselijk gezien vind ik het een verstandige keuze van Job Cohen om afscheid te nemen als politiek...
meer >

Files

2 / 6 km

meer files

Weer

12 ºC

meer weer