Als het aan minister Hans Hillen van Defensie ligt moeten jongeren binnen een paar jaar aan de maatschappelijke dienstplicht. In een gesprek op RTL7 heeft hij verteld dat de invoering hiervan serieus moet worden onderzocht.
Het gaat erom dat "de jonge mensen leren een jaar lang te investeren in een samenleving die ook van hun moet worden," zei Hillen. Hij ziet de scholieren werkzaam bij de krijgsmacht maar bijvoorbeeld ook in de zorg of de milieusector.
De maatschappelijke dienstplicht wordt dan een alternatief voor de militaire dienstplicht. Die werd in 1996 opgeschort maar was enkel van toepassing op jongens. Hillen vindt het belangrijk dat bij een nieuwe dienstplicht zowel jongens als meisjes worden opgeroepen.
Het mag overigens geen correctie zijn voor een slechte opvoeding of een samenleving die geen normen stelt, aldus de minister. Hij verwacht dat het 4 à 5 jaar duurt om de maatschappelijke dienstplicht in te voeren.
'Voer de sociale dienstplicht in'
PVV: stop hulp afkopen Turkse dienstplicht
Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.
Reacties
Het is nog niet verplicht, maar ik weet wel dat er heel veel scholen zijn waar dit al lang gebruikelijk is.
scheten-wapper | 21-12-11 | 14:57 | Misbruik meldenOp ons kinderdagverblijf werkt nu een 14-jarig meisje in het kader van haar maatschappelijke stage.
Ik vind het een goede zaak, en van mij mag het ook best geformaliseerd worden. Maar het gebeurt al lang!
Mocht ik ooit kinderen veroorzaken dan bepaal ik dat zelf wel en zeer zeker niet de overheid. Bestaan doe je voor jezelf, niet voor deze rukmaatschappij.
Saibobby | 21-12-11 | 14:58 | Misbruik meldenNiks op tegen wat disipline bijbrengen, zelf ook dienstplichtig militair geweest en daarna nog 4 jaar beroeps in Seedorf Duitsland, geweldige tijd!!!
bofkontnl | 21-12-11 | 15:00 | Misbruik meldendeze rukmaatschappij.
Sanglier | 21-12-11 | 15:02 | Misbruik meldenSaibobby | 21-12-11 | 14:58 |
.
De maatschappij, dat bent u.
bofkontnl | 21-12-11 | 15:00 | Misbruik melden
Grappige is altijd dat de dienstplichtigen altijd praten over een geweldige tijd. Als je vraagt wat ze deden krijg je als antwoord 'we deden behalve bier drinken niks'. Maar niemand zou meer terug willen :-p. Ik heb altijd het idee dat de verhalen over de dienstplicht mooier zijn dan de tijd zelf...
Watutsi | 21-12-11 | 15:04 | Misbruik meldenKinderen hebben niks in het leger te zoeken. Wat zeg je Sanglier aandacht tekort?
Saibobby | 21-12-11 | 15:04 | Misbruik meldenscheten-wapper | 21-12-11 | 14:57 |
Sanglier | 21-12-11 | 15:05 | Misbruik melden.
Maatschappelijke stage stelt niks voor en is geen dienstplicht.
.
Laat de jeugd maar een tijdje flink in de zorg werken.
Saibobby | 21-12-11 | 15:04 |
Sanglier | 21-12-11 | 15:08 | Misbruik melden.
Het is altijd leuk om rukkertjes als u op hun plek te zetten. U mag straks een tijdje konten wassen, wat vindt u daarvan?
Saibobby | 21-12-11 | 14:58 | Misbruik melden
Dankzij die instelling zitten we nu met een hoop onbeschofte ettertjes en na een aantal posts van je gelezen te hebben hoop ik dat je alleen maar stuifmeel kan schieten.
Broektoeter | 21-12-11 | 15:08 | Misbruik meldenWat een ongelooflijk slap gelul,gelukkig ligt het niet aan Hillen en het gaat niet gebeuren ook.
tenebras | 21-12-11 | 15:09 | Misbruik meldenWat zouden deze "onwillige jongeren " dan moeten doen?,Hillen z'n moeder verzorgen?
Dus dan zit je eerst op de basisschool, daarna op de middelbare school, en dan het liefst nog een studie en daarna eventueel nog een studie. En dan zou je ook nog is aan de maatschappelijke dienstplicht mee moeten doen. Sterf!
strappahz | 21-12-11 | 15:10 | Misbruik meldenDe verwende puistenkoppen roeren zich. Aan het werk, stelletje hangpubers!
Sanglier | 21-12-11 | 15:11 | Misbruik meldenop zich zelf zit er wel wat in, maar in de krijgsmacht, dat kan echt niet.
joppie | 21-12-11 | 15:12 | Misbruik meldenslavernij, slavernij, slavernij, door die bejaarde aan de top die het verprutst hebben, slavernij, slavernij, slaverij
Hoe Dat Zo? | 21-12-11 | 15:13 | Misbruik meldenBroektoeter. Serieus lol ik zal het aan ze doorgeven. Maar die blaagjes maak je niks, kan ik je garanderen. En het zeggenschap over kinderen ligt bij de ouders basta.
Saibobby | 21-12-11 | 15:15 | Misbruik meldenen natuurlijk een renteloze lening vanuit de overheid voor de aanschaf van een eien woning, geen hypotheekrente aftrek meer, geen banken meer met woeker hypotheken, en de jeugd krijgt een mooie maatschapeljke kans.
joppie | 21-12-11 | 15:15 | Misbruik meldenzo iets van een wisselwerking tussen verschillende belangen.
Dit is zo'n per-fect politiek plan. Iedereen die mag stemmen hoeft er niet aan mee te doen en zal 't aan de reet roesten, en iederen die er last van krijgt mag nog niet stemmen!
yurp | 21-12-11 | 15:19 | Misbruik melden@Sanglier
Nare zuurpruim met issues ben je ook he. En ik dacht je een tijdje niet gezien te hebben, of leek dat maar zo?
AndersonSilva | 21-12-11 | 15:19 | Misbruik meldenlijkt wel noord korea te worden...
abisha | 21-12-11 | 15:24 | Misbruik meldenzij hebben Kim Jong wij kabinet.
En dat zegt een liberaal??
Polllllll | 21-12-11 | 15:25 | Misbruik meldenKijk voor meer informatie op www.hetslechtsteideevan2011.nl, tering.
Polllllll | 21-12-11 | 15:26 | Misbruik meldenMilitaire dienstplicht was al zonde van de tijd, dit helemaal, nog afgezien van de kosten, een jaar later je werkzame leven beginnen kost ook een paar centen en niet alleen aan belastingen.
Dom plan!
TheStef | 21-12-11 | 15:27 | Misbruik melden@bofkontnl Ach je moet een hobby hebben niet? Ik vond het de meest stompzinnig 14 maanden van mijn leven.
Nee ik heb mij niet verveeld, daar zorgden ze wel voor bij de panser infanterie, en ja ik heb de lip behoorlijk in het bier gehad.
Maar wat mij betreft hadden ze het kunnen houden, die hele dienstplicht.
TheStef | 21-12-11 | 15:29 | Misbruik meldenBELACHELIJK ... je bent in NL verplicht tot van alles en nog noemen ze het een vrij land . Zet jeugdige criminelen inderdaad op het lijstje van maatschappelijke dienstplicht maar laat diegene die zichzelf prima red met rust. Bepaald groepen zullen het wel nodig hebben , die groepen die steeds overlast veroorzaken en die mensen weg treiteren om maar eens wat te noemen . Dienstplicht is iets voor Noord Korea dus hou eens op met die BEMOEIZIEKTE ... je MOET doorwerken tot je er dood bij neervalt , je MOET belasting betalen zodat dit soort onzin wederom betaald kan worden . Dat er nog mensen zijn die naar NL vluchten je snapt het niet meer !!
klasos67 | 21-12-11 | 15:32 | Misbruik meldenIk sta hier een beetje ambivalent tegenover. Aan de ene kant lijkt me er niets op tegen dat jongeren zich een tijdje inzetten voor de samenleving. Aan de andere kant, echter, vrees ik dat deze maatschappelijke stage zal worden gebruikt om werk te doen, dat eigenlijk door betaald personeel zou moeten worden gedaan. Het zal er erg vanaf hangen, hoe men dit vorm wil gaan geven. Ik schort mijn eindoordeel nog even op.
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 15:35 | Misbruik melden.
.
@ Saibobby | 21-12-11 | 14:58
"Bestaan doe je voor jezelf, niet voor deze rukmaatschappij."
.
Hoe doe je dat: voor jezelf leven zonder gebruik te maken van de voorzieningen en structuren die door deze maatschappij worden mogelijk gemaakt?
Watutsi | 21-12-11 | 15:04
bofkontnl | 21-12-11 | 15:36 | Misbruik meldenBen niets voor niets nog 4 jaar als beroeps gebleven, nogmaals absoluut een toptijd, al mijn rijbewijzen gehaald daar! veel sporten weining werken en redelijk verdienen! Nog een leuke uitzending meegepakt naar voormalig Joego in 1998.
En ik dacht je een tijdje niet gezien te hebben, of leek dat maar zo?
Sanglier | 21-12-11 | 15:38 | Misbruik meldenAndersonSilva | 21-12-11 | 15:19 |
.
Ik was even weg om een cappuccino te maken.
bofkontnl | 21-12-11 | 15:36 | Misbruik melden
Oke oke.. Overigens alle rijbewijzen halen is niet meer mogelijk. Je hebt alleen nog recht op een bepaald rijbewijs wanneer dit nodig is voor je functie. Zelfde geld met alle soorten en maten studies. Alles is onder voorwaarden.
Watutsi | 21-12-11 | 15:43 | Misbruik meldenOver leuke uitzendingen naar Joego. zijn de meningen verdeelt ;-)
@Keyele. In eerste instantie slapend in een boedelbak (16jaar) Tegenwoordig in een fijn huis. Verder ben ik vrij kunstenaar en muzikant. Ik kan me geen maatschappij herinneren wat is dat precies?
Saibobby | 21-12-11 | 15:46 | Misbruik meldenWatutsi | 21-12-11 | 15:43
bofkontnl | 21-12-11 | 15:52 | Misbruik meldenOver de uitzending heeft u gelijk, zo fijn was het niet , maar dan spreek ik meer over de lange tijd van huis, heb heus wel wat dingen gezien/meegemaakt maar de echte oorlog was toen al voorbij.
Ik heb mijn auto en vrachtwagen rijbewijs er gehaald, alles was inderdaad niet mogelijk.
Maar u bent ook werkzaam bij defensie?
@ Saibobby | 21-12-11 | 15:46
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 15:53 | Misbruik meldenHet lijkt mij onmogelijk om de samenleving te vermijden. Heb je nooit gebruik gemaakt van algemene voorzieningen zoals wegen en uitkeringen?
bofkontnl | 21-12-11 | 15:52 | Misbruik melden
Nee gelukkig ben ik daar niet werkzaam ;-). Maar heb lang samen in huis gewoond met een beroepsmilitair. Verder betreft de rijbewijzen en opleidingen weet ik toevallig.
Watutsi | 21-12-11 | 15:54 | Misbruik meldenPerfect idee. Ze de dienstplicht nooit moeten afschaffen.
Bavaria73 | 21-12-11 | 15:57 | Misbruik meldenAls ik de scholieren van tegenwoordig door de stad zie slenteren en hen in metro met elkaar hoor praten, 35 x het K woord in 1 zin. Staan niet meer op voor ouderen of invaliden. Sterker nog, zou een ouder persoon hierom vragen dan kan hij/zij nog klappen krijgen. Nee Sailbobby, als jij je kinderen niet kan opvoeden, dan moet de regering deze taak maar van je overnemen.
Watutsi | 21-12-11 | 15:54
bofkontnl | 21-12-11 | 15:58 | Misbruik meldenOk duidelijk :)
hadden
Bavaria73 | 21-12-11 | 15:58 | Misbruik melden@ Bavaria73 | 21-12-11 | 15:57
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:00 | Misbruik meldenSaibobby heeft geen kinderen. Saibobby leeft alleen voor zichzelf. Een gen dat vanzelf uitsterft.
En deze mensen worden natuurlijk uitgebuit, want het werk dat zij gaan doen kan gedaan worden door een betaalde werknemer. Zelfde shit als met een stage waar geen vergoeding of zwaar onderbetaald wordt.
sm'er | 21-12-11 | 16:00 | Misbruik melden@sm'er | 21-12-11 | 16:00
Dan moet de jeugd ervoor zorgen dat ze netjes naar school gaan en geen rottigheid uithalen. Dan is er geen enkel probleem.
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:03 | Misbruik melden@ sm'er | 21-12-11 | 16:00
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:03 | Misbruik meldenIk vind niet dat stagiair(e)s een vergoeding moeten betalen voor het privilege om ergens te mogen stage lopen. Toegegeven: het is vooral in hun belang, in het kader van hun studie, en het betekent niet zelden een belasting voor het bedrijf waar stage gelopen wordt, maar ze kunnen wel iets compenseren door te helpen met bepaalde werkzaamheden.
Keyele. Iedere cent die op kosten komt van geschifte varkentjes zoals jij smaakt me zoet:) Hoe meer hoe beter.
Saibobby | 21-12-11 | 16:09 | Misbruik melden@ Saibobby | 21-12-11 | 16:09
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:12 | Misbruik meldenLaat het je smaken. Dat is echter naast de zaak. Jij beweerde, niets met de samenleving te maken te hebben. Dat blijkt nu dus gewoon onzin te zijn.
@Saibobby | 21-12-11 | 16:09
Wat een pracht van een voorbeeld ben jij voor de toekomstige Sailbobby's.......not
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:13 | Misbruik meldenIedereen is de maatschappij. Daarom moeten de ouders het voorbeeld geven aan de kinderen. Wanneer je dit duidelijk niet kunt, dan mag de overheid van mij ingrijpen. Ik ben tevens van mening dat bepaalde figuren uit voorzorg er een knoop in moeten leggen.
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:17 | Misbruik meldenKeyele. Ik beweer dat de samenleving mij aan mijn reet zal roesten en naar waarheid. Uw interpretatie zegt voldoende. Op naar je werk slaaf, en het idee alleen al dat jij de skills zou hebben om mijn takenpakket over te nemen belachelijk. Dwazen die denken dat ze superieur zijn omdat ze belasting dokken en voor hun baas draven het blijft leuk.
Saibobby | 21-12-11 | 16:17 | Misbruik meldenWaar is trouwens het nieuws over het waterkanon dat is los gelaten op de protesterende pubers op het Museumplein??
Watutsi | 21-12-11 | 16:18 | Misbruik meldenBavaria. Gaat heen vieze wout.
Saibobby | 21-12-11 | 16:18 | Misbruik melden@Sailbobby, waarheid doet pijn en laat je ontwijkend antwoorden.
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:20 | Misbruik meldenOpgroeien gaat samen met veel verantwoordelijkheid, het laatste gaat je niet makkelijk af.
Goed dat er een Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is.
Artikel 4: verbod op slavernij en dwangarbeid
Burp | 21-12-11 | 16:24 | Misbruik meldenAha wel volgens de overheid hoef ik niet te werken en die weten het toch echt iets beter dan jij prutser. Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw systeempje bavarioot lol. Verder voeg ik meer waarde aan dit land toe dan jij.
Saibobby | 21-12-11 | 16:26 | Misbruik meldenOp welke manier voeg jij meer waarde toe?
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:27 | Misbruik meldenBavaria73 | 21-12-11 | 16:27 | Misbruik melden
Reaguren op spitsnieuws..
Watutsi | 21-12-11 | 16:29 | Misbruik meldenSaibobby | 21-12-11 | 16:17
Maar goed, gelijk heeft hij natuurlijk wel. Ik heb wel eens bedacht hoe ik in Nederland aan de maatschappij zou kunnen ontsnappen en zelfvoorzienend zou kunnen leven zonder enige maatschappelijke inmenging. Was een leuk gedachtenexperiment maar ik kwam erop uit dat de maatschappij en overheid zo verweven zit in alles dat het hier in Nederland onmogelijk is om je daaraan te onttrekken.
yurp | 21-12-11 | 16:31 | Misbruik meldenKunst muziek cultuur ik heb eindeloos veel mantelzorg uitgedeeld ik ben een waanzinnige martial artist heb 6 jaar vrijwilligerswerk gedaan met gehandicapten op een manege en ben altijd bezig mezelf en anderen te helpen ontwikkelen. Ik heb vele jongens getraind in Muay Thai en Grappling en dames geleerd correct mannen te slopen. Jij? Jij betaald belasting.
Saibobby | 21-12-11 | 16:32 | Misbruik melden@ Saibobby | 21-12-11 | 16:17
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:36 | Misbruik meldenAha, op die manier. De samenleving kan jou aan je reet roesten, beweer je, maar ondertussen profiteer je er wel van. Je bent dus gewoon een parasiet. De rest is pretentieus gezever.
.
Ik heb volgens mij nergens beweerd dat ik jouw 'takenpakket' (wat het 'takenpakket' van een 'vrij kunstenaar en muzikant' dan ook moge zijn) zou kunnen of willen overnemen. Ik ken jouw takenpakket niet, dus of ik dat kan, kan ik zo niet beoordelen. Jij kent mij niet en weet niets van mijn opleidingen, werkervaring en capaciteiten, dus of ik wel of niet in staat ben om jouw 'takenpakket' over te nemen, kun jij evenmin weten. Evenmin weet jij of ik werk en zo ja of dat voor een baas is of voor mezelf. Allemaal aanmatigende praatjes, dus, gebaseerd op voorbarige veronderstellingen en vooroordelen.
Saibobby | 21-12-11 | 16:32
Deze plemp en onderstaande uitspraak:
yurp | 21-12-11 | 16:36 | Misbruik melden-
"Bestaan doe je voor jezelf, niet voor deze rukmaatschappij."
-
Kan ik niet met elkaar rijmen. Blijkbaar doe je behoorlijk veel voor deze rukmaatschappij. Mantelzorg, vrijwilligerwerk, mensen helpen weerbaar te worden. Is dat niet investeren in onze maatschappij?
@ Saibobby | 21-12-11 | 16:26
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:38 | Misbruik meldenJij had toch schijt aan de samenleving?? Hiermee laat je je evenwel kennen als een conformistische, volgzame, burgerlijke trut.
@Watutsi | 21-12-11 | 16:29
Als zijn plempsels nou nog een beetje inhoud hadden, zelfs dat niet.
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:39 | Misbruik melden@bofkontnl | 21-12-11 | 15:00
scheten-wapper | 21-12-11 | 16:42 | Misbruik meldenAlsof je van dienstplicht discipline krijgt.
Je leert jaknikken en bevelen van een meerdere opvolgen, puur op basis van het feit dat hij een meerdere is.
Dat heeft niets met discipline te maken, maar met onderwerping.
Discipline kun je niet afdwingen.
Ik doe genoeg, maar omdat ik vind dat het nodig is, niet omdat ik de overheid iets verplicht ben. Je hebt rekening te houden met anderen, maar je eigen toekomst gaat voor.
Saibobby | 21-12-11 | 16:43 | Misbruik meldenKeyele. Ik heb meer hart en fatsoen in m'n flikker dan jouw hele clubje biggen bij elkaar. Nu probeer mijn takenpakket lol ga maar oefenen.
Saibobby | 21-12-11 | 16:44 | Misbruik meldenKan nog problemen gaan geven als die bontkraagjongens voor het eerst in hun leven moeten gaan werken.
A. De Bree | 21-12-11 | 16:44 | Misbruik melden@ scheten-wapper | 21-12-11 | 16:42
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:45 | Misbruik meldenPrecies. Excerceren is precies daarvoor bedoeld: om je te leren blindelings de bevelen van een hogere in rang op te volgen.
Saibobby | 21-12-11 | 16:43
Ah, jij vind de maatschappij gelijkstaan aan de overheid. Vandaar je wat onbegrijpelijke stelling. Ik zie de maatschappij als iedereen die daarin leeft.
yurp | 21-12-11 | 16:47 | Misbruik meldenYep maar ik help/train zeer zeker niet iedereen.
Saibobby | 21-12-11 | 16:52 | Misbruik melden@ Saibobby | 21-12-11 | 16:44
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 16:53 | Misbruik meldenMijn 'hele clubje biggen'?? Wie mogen dat wel zijn? En het is me nog steeds niet duidelijk wat jouw takenpakket nou eigenlijk is. Of bedoel je die hobbies, die je opnoemt in je plemp van 16:32?
.
Je verzet en afzetten tegen de samenleving is lachwekkend en aandoenlijk. In een anarchie, waarin het 'ieder voor zich' is (zoals jij pretendeert te leven) zou je het nog een week uithouden.
Keyele je hebt een hoop praatjes maar wat ben jij?
Saibobby | 21-12-11 | 16:55 | Misbruik melden@Saibobby | 21-12-11 | 16:32
En nu werkeloos?
Bavaria73 | 21-12-11 | 16:55 | Misbruik meldenBavaria wat doe je nog meer dan bestaan voor je werk? Jaloers lol?
Saibobby | 21-12-11 | 16:59 | Misbruik melden@ Saibobby | 21-12-11 | 16:55
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 17:06 | Misbruik meldenIk heb geen behoefte aan een wedstrijdje verpissen.
.
Bottom line is, dat jij begon met 'schijt aan de samenleving' en 'niks met de samenleving te maken', maar al snel bleek dat jij - net als de meesten van ons - afhankelijk bent van die samenleving. Kennelijk frustreert jou dat nogal, vandaar dat je je er met veel bombarie tegen afzet en daarmee probeer je je parasitaire gedrag te rechtvaardigen als een vorm van verzet. Ondertussen beoefen je enkele hobbies, waarmee je net doet alsof die je een goed en maatschappelijk relevant mens maken. Allemaal erg tegenstrijdig en pretentieus.
.
Doe maar eens wat minder hoog van de toren blazen.
Jaloers?
Ben je gek ofzo? Ik dank god dat ik niet zulke onzin als jij uitkraam.
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:07 | Misbruik meldenNu pas zie ik dat mijn opvoeding goed is geweest, mijn normen en waarden oke zijn. Ik ben je dus eigenlijk heel dankbaar. Ik ben blij dat ik geen uitvreter en een nietsnut ben.
keyele mijn leven bevalt me uitstekend. Ik weet wat ik kan:) En dat is duidelijk beduidend meer dan jij. Ik heb situaties overleefd waar jij het bestaan niet van kan dromen, en ik overleef waar dan ook. Wat ben jij?
Saibobby | 21-12-11 | 17:10 | Misbruik meldenBavaria "nu zie ik pas dat mijn opvoeding goed is geweest" Dat werd dan tijd ondankbare hond.
Saibobby | 21-12-11 | 17:14 | Misbruik meldenOh en wie gaat deze jongeren een (jaar??) lang onderhouden, terwijl ze verplicht + onbetaalde maatschappelijk werkstertje m/v aan het spelen zijn?
netjunk | 21-12-11 | 17:16 | Misbruik meldenWant terwijl ze hun 'dienstplicht' aan het uitoefenen zijn, zijn ze uiteraard niet langer beschikbaar voor een studie, een baan in loondienst, of het opzetten van een eigen onderneming, of iets anders wat mogelijk geld zou kunnen opleveren.
Bijstand krijgen ze ook niet meer, weet je, als ze onder de 27 zijn en/of bij pa en moe inwonen.
Niet over nagedacht zeker, hé, meneer Hillen?
@Saibobby | 21-12-11 | 17:14
Iets beters kon je natuurlijk niet verzinnen. Best een zielig ventje, die Sailbobby.
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:20 | Misbruik melden@netjunk | 21-12-11 | 17:16
Ik denk dat ze de jongeren welke netjes een studie volgen en of werken, met rust zullen laten. Het betreft hier voortijdige schoolverlaters of drop outs. Het onderhouden zal dus op kosten van de staat zijn. Net zoals in de tijd van de dienstplicht.
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:24 | Misbruik meldenLol arme bavaria. Hoe is het leven zonder IQ? Ga je nog een punt maken? Vertel nou eens wat ben jij?
Saibobby | 21-12-11 | 17:25 | Misbruik melden@Saibobby | 21-12-11 | 17:25
Veel meer dan jij :)
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:29 | Misbruik meldenHeel veel meer.
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:30 | Misbruik meldenSoms wordt een tipje van de sluier opgelicht en kunnen mensen zien dat zij eigenlijk onderdanen zijn, het vee van Beatrix en haar perfide coterie. Aan het werk, slaaf!
Misbruik melden | 21-12-11 | 17:32 | Misbruik meldenBavaria73 | 21-12-11 | 17:24
Werken was nooit een reden om onder je dienstplicht uit te komen. Studeren wel, zoals ikzelf heb gedaan totdat in 1996 de boel werd opgeschort ;)
yurp | 21-12-11 | 17:38 | Misbruik meldenBavaria. Beetje gebrek aan details. Ik zal het voor je invullen. Je bent een zwakbegaafde kakelende emmer pis met een opvallend zwakke persoonlijkheid. Zonder je dienstpistooltje ben je een vette aap die fuck kan behalve oordelen over mensen en levens waar je geen reet van weet. Dit alles maakt je tot een volstrekt nutteloze braakslaaf die met een bekrompen pindabrein s'nachts jankend tot de conclusie komt dat zijn ouders de schuld waren. Als mens ben je niet geslaagd, als attractie in Artis ook niet.
Saibobby | 21-12-11 | 17:38 | Misbruik melden@yurp | 21-12-11 | 17:38
Ik was in 91 net klaar met mijn studie. Daarna nog 8 jaar beroeps geweest.
In mijn ogen kan dit veel goeds brengen voor ontspoorde jongeren. Ik snap ook niet dat ze de dienstplicht ooit hebben afgeschaft.
Wat betreft die Saibobby, hopen dat deze gast zich nooit zal voortplanten. Aan de andere kant hoef ik daar niet bang voor te zijn. Deze gast is te achterlijk om het verschil te zien tussen een behaarde brievenbus en een behaarde kont. We zitten op dat gebied dus redelijk veilig.
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:44 | Misbruik meldenIQ 136:) Wat ben jij?
Saibobby | 21-12-11 | 17:46 | Misbruik meldenbofkontnl | 21-12-11 | 15:36
Henkei | 21-12-11 | 17:47 | Misbruik meldenNog een leuke uitzending meegepakt naar voormalig Joego in 1998.
Was daar ook in '98!
Busovaca; Buso 1
IQ 136
Van de afgelopen 4 generaties bij elkaar opgeteld zeker?
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:49 | Misbruik meldenOftewel je bent niks.
Saibobby | 21-12-11 | 17:50 | Misbruik melden@Saibobby | 21-12-11 | 17:50
U keek in de spiegel toen u dit zei?
Bavaria73 | 21-12-11 | 17:52 | Misbruik meldenHoe zielig ben je Bavaria? vertel eens op welk punt u mijn meerdere zou zijn? Bier drinken?
Saibobby | 21-12-11 | 17:54 | Misbruik meldenje eigen toekomst gaat voor.
Sanglier | 21-12-11 | 18:05 | Misbruik meldenSaibobby | 21-12-11 | 16:43 |
.
U bent het type wat eenzaam sterft. Sterkte.
IQ 136
Sanglier | 21-12-11 | 18:10 | Misbruik meldenSaibobby | 21-12-11 | 17:46 |
.
Als uw IQ inderdaad 136 is doet u er verrot weinig mee. Daarom vermoed ik dat u een jokkebrok bent. Een jokkebrok met een reusachtig ego en met een verwrongen wereldbeeld.
.
U bent marokkaan?
@Saibobby | 21-12-11 | 17:54
Heel simpel ( voor u niet)
Ik heb mijn land 2 x mogen dienen, ik heb nog nooit 1 dag zonder werk gezeten, ik draag mijn steentje ( positief) bij. Een uitvreter als jij zou zich niet eens aan mij mogen meten. Dus bij deze......u stelt voor mij geen ene fuck voor. Einde discussie.
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:15 | Misbruik meldenOftewel je bent een moordenaar.
Saibobby | 21-12-11 | 18:16 | Misbruik meldenVoor een simpele ziel als u wel. IQ van 136?
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:17 | Misbruik meldenM'n hond is nog slimmer dan u.
Denk je dat je soldaatjes skills een kans maken moordenaar?
Saibobby | 21-12-11 | 18:18 | Misbruik melden@sanglier.
Het is een Marokkaan,ja. Dat zie je toch aan zijn manier van schrijven.
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:19 | Misbruik meldenLast van hoogmoedswaanzin. Is iets Marokkaans.
Een moordenaar en een gore racist.
Saibobby | 21-12-11 | 18:20 | Misbruik meldenYeps.......jij zal het allemaal weten.
Maare, u bent geen Marokkaan?
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:21 | Misbruik meldenIk ben 1 van de redenen waarom Nederland berucht staat om zijn vechtsport gore moordenaar.
Saibobby | 21-12-11 | 18:23 | Misbruik meldenBoehoe.....ik schijt in mijn broek.
De vraag was, u bent geen Marokkaan?
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:25 | Misbruik melden-weggejorist-
Saibobby | 22-12-11 | 11:06 | Misbruik meldenU kunt dus geen normale vraag beantwoorden. Ook een vorm van lafheid.
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:28 | Misbruik meldenWederom een Marokkaanse eigenschap
Antwoord lijkt me helder. Uw IQ test bleek niet van toepassing?
Saibobby | 21-12-11 | 18:30 | Misbruik meldenNee, die dag hadden ze blaadjes met de naam Saibobby uitgedeeld. Dus iedere aap kon slagen.
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:32 | Misbruik meldenMaare...het was gezellig.
Sanglier, deze gast gaat toch nooit eerlijk worden. Dus houden we het maar op Marokkaan.
Fijne avond.
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:35 | Misbruik meldenU heeft uw dienstplicht vervult in de spoelkeuken? Of plat achter een muurtje jankend zoals de Politie dat prefereert?
Saibobby | 21-12-11 | 18:35 | Misbruik meldenJa saibobby.......wat jij wil.
Schiet op, dan kan je nog even Sesamstraat kijken. Vroeg naar bed en lekker bedenken welke leugens je morgen gaat plempen.
Bavaria73 | 21-12-11 | 18:40 | Misbruik melden-weggejorist-
Saibobby | 22-12-11 | 11:06 | Misbruik melden-weggejorist-
Bavaria73 | 22-12-11 | 11:14 | Misbruik meldenO de lol wat een fool. Anyway ik moet nog oefenen anders word m'n band boos. Tot sinas.
Saibobby | 21-12-11 | 18:46 | Misbruik meldenStagebegeleider: "Kijk, zo gaan we dus niet met elkaar om." ^^
Whipping Post | 21-12-11 | 18:55 | Misbruik meldenNou Hillen, bij deze :
wtf_ftw | 21-12-11 | 18:57 | Misbruik meldenDonder maar helemaal op met je maatschappelijke dienstplicht.
Eerst laten jullie de economie op de klippen lopen door de hebzuchtige graaiers. Dan moet aan alle kanten bezuinigd worden door de bevolking om het graaisysteem obereind te houden. En worden talloze mensen ontslagen en het water aan de lippen gezet.
Vervolgens wordt aan alle kanten geprivatiseerd en een championsleague leger gecreeerd en dan moet er opeens een soort vrijwilligerwerk komen om bewustwording te vormen bij bij jongeren voor een maatschappij die heeft laten zien dat egoisme loont.
Loop maar helemaal naar de kloten, vent.
Ronsel je maatschappelijke dienstplichtigen maar in je eigen kringen.
Bij Eloquent, sanglier en eventuele buitenlandse onnozelen zoals flipvandefluitketel.
Je denkt toch niet dat als mensen zoals jullie de maatschappij verzieken en internationale conflicten veroorzaken dat iedereen zomaar jouw soort te hulp te schiet, of wel soms ?
Eens houdt de loyaliteit op. Regel jullie eigen shit maar eens, gladjanussen.
Maatschappelijke dienstplicht.
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:03 | Misbruik meldenEen modern woord om mensen vrijwillig de rommel te laten opruimen voor het grijpgrage gilde.
Donder op vent. Altijd die rotmoesjes om voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten en gebruik te maken van het werk, de tijd en het zweet van anderen.
Terwijl jullie pennenlikkers, aan het eind van het jaar glunderend de bankafschriften bekijken met de bonussen voor de behaalde targets.
Over de rug van anderen.
Zware gek.
U ziet overal Marokkanen? dat komt omdat u een racist bent. Er word teveel belastinggeld verspilt aan varkens zoals u uitzenden.
Sanglier | 21-12-11 | 19:13 | Misbruik meldenSaibobby | 21-12-11 | 18:27 |
.
Nee, ik vraag of u een marokkaan bent. Waarom antwoordt u niet? Het is toch geen rare vraag? Schaamt u zich voor uw afkomst?
.
Nogmaals: Bent u een marokkaan?
maatschappelijke dienstplicht.
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:15 | Misbruik meldenEeen soort vangnet voor de efficient gecreeerde championsleaguemaatschappij.
Hillen en de andere VVDers en aanverwante enthousiastelingen voor de maatschappelijke dienstplicht geven zich hiermee een enorm brevet van onvermogen.
Ze krijgen het alleen niet geregeld.
Dat alleen laat al zien dat het hele neoliberale uitvretersysteem aan alle kanten rammelt en alleen kan bestaan door regeltjes die andere mensen onder dwang laten meehelpen.
En dan kun je je nog avfragen wat die mensen de professionals aandoen door ze op te zadelen met ongemotiveerde maatschappijlke dienstplichtigen. Al dan niet van nederlandse afkomst.
Dit hele land wordt met de dag onnozeler, waarbij verzinners van dergelijke ideeen uitbrlinken in naiviteit dan wel beginnende seniliteit.
Ongelofelijk.
wtf_ftw | 21-12-11 | 18:57 |
Sanglier | 21-12-11 | 19:15 | Misbruik melden.
En daar is de domste socialist van Nederland ook weer aangeschoven! Waar was u de laatste dagen? Moest u een paar dagen brommen omdat u uit protest stelselmatig door rood fietst als u bij uw Occupyvriendjes op bezoek gaat?
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:15 |
Sanglier | 21-12-11 | 19:17 | Misbruik melden.
Dat is weer een lekker onnozel plempsel, loonslaaf. Heeft u weleens gehoord van het concept 'muil houden'?
sanglier
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:25 | Misbruik meldende uitvreter bij uitstek.
Ziet het natuurlijk helemaal zitten dat anderen vrijwilligerswerk verrichten.
Muil houden ?
Praatjes maker, dat kun je hier dapper roepen en in het echt tegen je vrouw als ze stropdas niet wil strijken.
Geniet er maar van.
*g* pussy
Ja, ik werk in loondienst. Weliswaar doe ik mijn werk zelfstandig, maar toch. Mensen zoals jij zien liever dat het ook nog vrijwillig gedaan wordt he ?
Of beloond op basis van een vooraf uitgejold bijstandsniveau.
Ga spelen knurft.
Met je playstation. He-man of zo.
Simpele ziel.
Nee, ik hoefde niet te brommen.
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:39 | Misbruik meldenIk zou niet weten waarom.
Heb eens een paar dagen gekeken of het niveau omhoog ging als ik niks schreef.
Het tegendeel bleek waar te zijn.
Er wordt gewoon doorgescholden, gebasht, stemmingmakerij en pseudointellectueel gekletst door maatschappijvreemde willie-wichtigs zoals jij.
Nou dan kan ik net zo goed meedoen en de mensen wakker houden voor gluiperds, toch ?
Het zal alleen minder worden, daar het een eeuwige strijd is tegen egoisten, die anderen die niet meedoen aan het gladjanusidee van maatschappelijke dienstplicht ook nog eens egoisten durven te noemen.
Hoe lachwekkend kun je zijn.
Komt in alle topics terug, deze mentaliteit.
Dus af en toe eens reageren is meer dan genoeg.
Maar goed af en toe eens flink aan die pruimenboom rammelen zal ook zijn vruchten afwerpen.
Trouwens sukkel. Die graaimentaliteit is niet perse links of rechts. En die afkeer tegen de graaimentaliteit ook niet. En je bent niet automatisch een socialist als je geen neoliberale egoist bent.
Maar goed, tegen wie heb ik het eigenlijk, dat is voor jou teveel te hoog gegrepen.
Het zijn meestal niet de "lichten" die graag in hokjes denken.
Nietwaar ?
Sangliertje ?
Klein kliertje ?
Het was me weer eens een genoegen.
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:25 |
Sanglier | 21-12-11 | 19:42 | Misbruik melden.
Het zal u door uw afwezigheid niet opgevallen zijn dat het niveau van de plempsels de afgelopen dagen veel hoger was, louter en alleen doordat er geen plempsels van uw hand bij zaten. Dus doe uzelf en anderen een plezier en hou voortaan uw domme muil als u niets gevraagd wordt.
Heb eens een paar dagen gekeken of het niveau omhoog ging als ik niks schreef.
Sanglier | 21-12-11 | 19:44 | Misbruik meldenwtf_ftw | 21-12-11 | 19:39 |
.
En dat niveau ging dus inderdaad omhoog, domme loonslaaf!
.
Weet u nog leuke scheldwoorden? (let op, loonslaaf, dit is een vraag dus u mag uw domme muil opentrekken).
@ Saibobby | 21-12-11 | 17:10
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 19:52 | Misbruik meldenJe weet kennelijk al wat ik kan en wat ik allemaal heb meegemaakt in m'n leven. Waarom je dan toch - wederom - vraagt 'wat' ik ben, is daarom - wederom - nogal tegenstrijdig.
.
Verder vind ik het fijn voor je, dat je zo blij bent met je leven. Gelet op de wijze waarop je je uitlaat in deze discussie heb ik daar zo m'n twijfels over, maar jij weet immers alles, dus het zal wel zo zijn. Succes ermee.
@ Saibobby | 21-12-11 | 17:38
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 19:55 | Misbruik meldenErg grappig hoe je hier Bavaria73 beschuldigt van oordelen over mensen zonder ze te kennen. Nut mag je dan niet hebben, amusementswaarde kan jou niet ontzegd worden.
@ Saibobby | 21-12-11 | 17:46
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 19:57 | Misbruik melden"IQ 136:) Wat ben jij?"
.
IQ 145. Wat nu? Heb ik nou gewonnen?
''Het mag overigens geen correctie zijn voor een slechte opvoeding of een samenleving die geen normen stelt,''
MrSpiritus001 | 21-12-11 | 20:15 | Misbruik melden*
Triest gesteld ! Immers de doelstelling en functionaliteit van een maatschappenlijke dienstplicht. Zou ''moeten'' zijn het leren omgaan met je medeburger. En juist die medeburger die een ander geloof of culturistische denkwijze heeft. Of anders financieel sociaal verkeerd.
*
Kortom om het besef te creeren;''ik ben niet alleen op deze aardbol.
*
Opdat er een goodwil tot samenwerking tot stand wordt gebracht; waarvan een ieder zal kunnen gaan profiteren.
*
Prima zaak, een jaar bijdrage aan de echte maatschappij. Is niks mis mee integendeel.
O.a.in de zorg is grote behoefte aan hulp bij het bedden opmaken, eten geven ipv huidig voeren, met de mensen eens naar buiten, praatje maken, in de keukens
meehelpen enz.
Verschonen/billen wassen zal echt niet gevraagd worden, dus niks om bevreesd voor te zijn.
De geschoolden zullen zich wel met het specifieke van de zorg bezighouden
Inzet van deze jongeren in de verpleeg/verzorgingshuizen, gehandicaptenzorg
Milieu/dierenbescherming ...... prima!.
.
Nogmaals een prima zaak die wat mij betreft heel snel ingevoerd gaat worden.
christof | 21-12-11 | 20:38 | Misbruik meldenHenkei | 21-12-11 | 17:47
bofkontnl | 21-12-11 | 20:40 | Misbruik meldenSFOR4 42 BLJ Sisava.
wtf_ftw | 21-12-11 | 19:39
Flavius Titus | 21-12-11 | 20:45 | Misbruik melden"Er wordt gewoon doorgescholden, gebasht, stemmingmakerij en pseudointellectueel gekletst door maatschappijvreemde willie-wichtigs zoals jij."
Jij hebt je woede echt niet meer in de hand, dat blijkt al een tijdje. Da's jammer, want die onnodige en zeer basaal opgezette scheldpartijen van jou blijven meer hangen dan je inhoudelijke post's, waar ik me regelmatig best in kan vinden.
Goosfraba, je zou het eens moeten proberen.
Dus een groentje bij het leger? ja die wil je echt naast je hebben als het er om gaat, dan weet je zeker dat je die persoon met je leven kan vertrouwen. Nee denk niet dat dit gaat werken.
Daarbij, eerst moeten we een jaar dus gratis voor de roverheid werken om daarna nog meer uitgezogen te worden op je loon.
Undertaker | 21-12-11 | 20:45 | Misbruik melden@wtf_ftw
Flavius Titus | 21-12-11 | 20:48 | Misbruik meldenHier, speciaal voor jou, vanaf 1:00
http://movieclips.com/62wgJ-anger-management-movie-goosfraba/
Verschonen/billen wassen zal echt niet gevraagd worden, dus niks om bevreesd voor te zijn.
Sanglier | 21-12-11 | 20:48 | Misbruik meldenchristof newuser | 21-12-11 | 20:38 |
.
Waarom niet? Een maatschappelijke dienstplicht duurt lang genoeg om er serieus werk van te maken.
Nu lees ik hier nogal eens: ik ben beroepsmilitair geweest.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 21:17 | Misbruik meldenDegene die dat voor 4 of 8 jaar geweest zijn, waren meestal kvv ers.
Oftewek Korte Verstands Verbijstering, al noemden ze het zelf Kort Verband Vrijwilliger.
Merendeel waren mensen, die in de burgermaatschappij geen reed bereikt hadden en om die reden maar in dienst bleven hangen.
In mijn optiek een stelletje nietsnutten eerste klas.
En dat zag het leger ook in en verlengde hun contract niet.
Ook de kreet beroeps vind ik wat vreemd, want merendeel had echt geen beroep geleerd.
Helaas heb ik zelf in mijn verplichte diensttijd niets nuttigs geleerd.
Zonde van mijn tijd geweest.
.
"Het mag overigens geen correctie zijn voor een slechte opvoeding of een samenleving die geen normen stelt, aldus de minister."
Kelele Nyingi | 21-12-11 | 21:25 | Misbruik melden.
De enige normen die gelden in een democratie zijn die, welke voortvloeien uit de democratische beginselen. Ik heb echter sterk het gevoel (Liesbeth, let je even op?!) dat deze regent daar heel andere opvattingen over heeft.
Heel goed idee, en militaire dienstplicht had nooit moeten worden afgeschaft. Het gaat niet enkel om het aanleren van discipline, het gaat om inzicht in - voornamelijk voor kinderen die niet kunnen studeren - arbeid, structuur, eens wat nederigheid aanleren, nationalisme (militaire dienstplicht) en het verdedigen van je land (militaire dienstplicht). Al die typetjes van de vrije school of HBO kunstopleiding zullen nooit normaal functioneren met die gedachtengangen, zo is het leven gewoonweg niet.
Antonin | 21-12-11 | 21:26 | Misbruik melden.
Uiteraard moet dit gewoon betaald worden, we hoeven geen communisme hier. Het moet heel goed vormgegeven worden zodat men het juiste idee krijgt van werken. Het idee dat je niet als afgestudeerde meteen een topbaan met topsalaris krijgt, het idee dat je wat moet doen voor je centen, het idee dat je niet altijd maar egocentrisch kunt zijn.
.
Voor onze overlastgevende Marokjes geldt dit allemaal niet, uitzetten of strafkamp, die zijn niet te heropvoeden.
Ben ik de enige die leest dat (kansloze) import zich eerst met een jaar maatschappelijke dienstplicht moet bewijzen alvorens überhaupt in aanmerking te komen voor een betaalde baan.
TiSNiX | 21-12-11 | 21:32 | Misbruik melden*neuriet vrolijk dat we de goede kant op gaan*
TiSNiX | 21-12-11 | 21:32
Antonin | 21-12-11 | 21:41 | Misbruik meldenBetaalde baan? Haha! Of bedoel je een baan als notoir veelpleger, klager van het eerste en laatste uur en professioneel hoerroeper, door ons bekostigd? Ik neem aan dat we het hebben over de allochtoon uit de Maghreb en omringende kutlanden?
@umaghetzeggen | 21-12-11 | 21:17
Natuurlijk, de Marokkaan knuffelaar/vriendje van Saibobby moet weer wat roepen. Omdat u mij wilt beledigen hoeft u de overige pro's niet te beledigen.
Bavaria73 | 21-12-11 | 21:52 | Misbruik meldenNa 5 jaar kreeg je de keuze, lutser. Ik heb na 2 uitzendingen naar het buitenland voor mijn vriendin gekozen. Ik verdien nu nog steeds een hele goede boterham dankzij mijn ervaringen in het leger. Achteraf een goede keuze, gezien het aantal ontslagen bij defensie op dit moment. Maar goed, hoe kan ik u dit wijsmaken. Waarschijnlijk heb je in Seedorf achter de bar gestaan of ben je er met S 5, uitgetrapt. Een beetje vent kan dit wel aan, vandaar dat ik u niet geloof.
Bavaria73 | 21-12-11 | 21:52.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:12 | Misbruik melden.
Zoals gewoonlijk doet u weer aannames zonder enige onderbouwing.
Krijg sterk de neiging een oud gezegde uit die tijd te gebruiken.
Hier heb je een kwartje, kun je je moeder bellen dat je een echte ouwe stomp gezien hebt.
Betreffende mijn verplichte legerplaats, Laan van Alkemade. Lichting 65-2
Mijn rang: alle mogelijkheden geweigerd omdat ik tegen de dienstplicht ben.
Iemand, die mij mag commanderen omdat die een streepje meer heeft, omdat die toevallig 3 maanden eerder bij die werkgever zat, gaat tegen mijn principes in. Iemand, die respect verdient heeft, mag wat van mij verwachten.
De consequentie was vele weekende achter de wacht, maar dat had er voor over.
Het voordeel voor uw verdere loopbaan lijkt mij logisch, u doet nu nogsteeds bijna hetzelfde, alleen in opdracht van een andere werkgever.
Maar, welk vak had u dan geleerd, voordat u "beroeps" werd?
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:12
Antonin | 21-12-11 | 22:21 | Misbruik meldenHet grappige is dat jij denkt een hele vent te zijn, terwijl je wel zó kinderachtig bent door te weigeren. Het is het LEGER, dat wordt ingezet tijdens OORLOG, waarin het individu nu eenmaal ondergeschikt is aan het collectief omdat er iets VERDEDIGD dient te worden, waarna je - mits goed verdedigd - weer je individuele zelf kunt zijn.
@umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:12
Ik kwam van de havo en wilde eigenlijk al meteen naar de politie.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:31 | Misbruik meldenIk kreeg echter de kans om bij de 1e lichting Luchtmobiel te komen.
Maar goed, dat zegt u natuurlijk geen ene ruk. En bij de DKDB zitten natuurlijk ook alleen maar hersenloze homo's, toch?
Antonin | 21-12-11 | 22:21.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:34 | Misbruik melden.
Weigeren is iets waar elk weldenkend mens recht op dient te hebben.
Geef mij een rede, waarom ik verplicht werd deel te nemen aan een verplicht verblijf in overheidsdienst, waarbij ik 24 maanden de tijd kreeg om de kennis en ervaring op te doen, die ik in 6 weken ook had kunnen doen.
Het overgrote deel mijn tijd heb ik verpruts met wachten, kamperen, nog eens kamperen, en nogmeer van dit soort tijdsverspillende bezigheden. Van het rollend matrieel was er een werkend, 2 in revisie en twee onherstel.
Ik heb nooit kunnen ontdekken, hoe ik gedurende die tijd een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij of mijn eigen ontwikkeling heb bijgedragen.
Oftewel volledig zinloos voor mij geweest.
En ik heb er geen prachtige tijd gehad, alleen maar een zinloos tijdverdrijf.
@umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:34
Men heeft u destijds moeten keuren, en daar straalde u waarschijnlijk al negativiteit uit. Vandaar dat ze u bij een nutteloos onderdeel hebben geplaatst.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:41 | Misbruik meldenTijdens mijn keuring kwamen en wat andere dingen naat voren. Vandaar dat ik naar de Luchtmobiele Brigade mocht. Geen wachtlopen of voor een poortje staan hoor. Keihard trainen in Noorwegen, Italie en Amerika. Maar dat is het verschil tussen ons. Ik dien mijn land wel met liefde. Dat straal ik dan ook uit.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:34
Antonin | 21-12-11 | 22:45 | Misbruik meldenIk vind dat je niet mag weigeren. Op basis van wat? Het is in alle opzichten je land verzaken. Als jij denkt dat er hier geen oorlog meer kan komen: think again. Vrede betekent niets meer dan interbellum, en dan staat weigeren gewoon gelijk aan landverraad. Oorlog is absoluut, winnen of verliezen, dus if you're not with us, you're against us.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:31.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:46 | Misbruik melden.
Mijn gedachtegangen over u zijn dus helemaal juist.
Politie-leger-uw huidige werk.
Oftewel respect van anderen en macht over anderen op basis van : wapen, rang, beroep enz.
En niet op basis van presatie.
En daar zit het verschil tussen ons.
.
dan staat weigeren gewoon gelijk aan landverraad. Oorlog is absoluut, winnen of verliezen, dus if you're not with us, you're against us.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:50 | Misbruik meldenAntonin | 21-12-11 | 22:45.
.
Je bent nog zieliger dan ik dacht.
Ga lekker naar videos van bv Bush kijken, heb je gekijk een erectie.
.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:50
Antonin | 21-12-11 | 22:52 | Misbruik meldenArgumenten, man. Jij bent een pacifist die anderen voor jouw vrijheid wil doen strijden, daar kots ik op. Aan jouw decadentie zal het westen ten onder gaan.
Denk jij dat wij niet moeten presteren bij de DKDB?
Ieder jaar naar Duitsland voor een compententietest, opleidingen in het binnen en buitenland. Ieder mens maakt keuzes, dat maakt de ander minder of beter.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:52 | Misbruik meldenJij kwam hier oordelen over een bepaalde beroepsgroep. Dat is laf.
Nog laffer is, het weigeren van de dienstplicht of het weigeren te vechten voor je land. Dat zegt een hoop over u. kankeren vanuit uw ivoren toren, maar knokken, ho maar. Dan mogen de echte mannen komen opdraven.
Dat maakt de ander NIET minder of beter.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:53 | Misbruik melden@umaghetzeggen | 21-12-11 | 22:50
Wat een zielige comment. Linkser kon niet.
U bent gewoon een lafaard. Kankeren als de beste..........anderen mogen het oplossen.
Slaap lekker.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:55 | Misbruik melden@Antonin | 21-12-11 | 22:52
Laat deze man lekker lullen. Zit vanuit Spanje op alles wat rechts is te kankeren.
Bavaria73 | 21-12-11 | 22:58 | Misbruik meldenMakkelijk lullen vanuit z'n luie stoel in Spanje. Als deze man echt had willen presteren, had ie dat vanuit Nederland gedaan. Nu is het alleen makkelijk kankeren en rechts uitdagen. Te zielig voor woorden.
Dat maakt de ander NIET minder of beter.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 23:02 | Misbruik meldenBavaria73 | 21-12-11 | 22:53 .
.
Voor het eerst hoor ik u iets verstandigs zeggen.
Niet meer, niet minder, maar anders(ingesteld).
U vindt afzien in de kou een prestatie.
Ik ben er trots op, dat ik in mijn leven gemiddeld 20 mensen van werk heb kunnen voorzien.
Ik ben er trost op, dat ik bij mijn afscheid van mijn medewerkers een trip naar New York kreeg.
Dan denk ik, ik heb wat voor die mensen betekent.
Dat bedoel ik met verdiend respect op basis van prestaties.
.
.
Antonin | 21-12-11 | 22:52.
U bent echt zielig.
Jij bent een pacifist die anderen voor jouw vrijheid wil doen strijden, daar kots ik op. Aan jouw decadentie zal het westen ten onder gaan.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 23:07 | Misbruik meldenAntonin | 21-12-11 | 22:52.
.
Een pacifist wil niet strijden en wil dus ook niet dat anderen voor of tegen hem strijden.
Dat u graag vecht moet u weten, ik los problemen liever anders op.
Ik een lafaard?
U zeker een geweldsaanbidder?
.
umaghetzeggen | 21-12-11 | 23:07
Antonin | 21-12-11 | 23:12 | Misbruik meldenAl nagedacht over wat te doen als de tegenpartij niet wil praten? Ik ben geen geweldaanbidder, ik ben enkel iemand die zijn huis, familie en land(en) zal verdedigen.
.
Een pacifist heeft niets te zeggen in oorlog, als men elkaar zou respecteren dan had men wel gepraat, maar elk gewapend conflict vindt plaats tussen partijen die dat praten hebben laten gaan. Pacifisme is onhoudbaar omdat je moet vertrouwen op dezelfde instelling van de vijand, en dat is flauwekul natuurlijk. Daarbij, de rest mag sterven als jij maar geen geweld ziet? Beetje kut als mensen je land binnenvallen. Dat bedoel ik met landverrader, het is een walgelijk onverschillige cynische houding die jij aanneemt.
ik vind het een goed idee. alles wat de bontkraagjes van straat houdt heeft mijn steun. ik denk dat het voor die jongeren zelf ook gunstig is. dan kunnen ze meteen leren wat werken is en misschien een beter inzicht krijgen. ikzelf heb tijdens mijn studietijd gewerkt als vrijwilliger in het ziekenhuis en in een verpleegkliniek. dit terwijl ik een economische studie( International business & management) deed. ik heb hier zeker geen spijt van. jongeren hebben hier toch wel tijd voor, ik denk ook niet dat het om 40 uur per week gaat maar gewoon een paar uurtjes in de week en daar is niks mis mee. ik denk dat het zeker zal helpen in het verlagen van criminaliteit en ook zal helpen in het verlagen van de hoge werkloosheid onder jongeren. ze krijgen immers een "baan" toegewezen. hierdoor krijgen ze niet alleen ervaring maar ook (mochten ze dat willen) een voet in de deur.
jordy | 21-12-11 | 23:30 | Misbruik meldenoverigens op al het bovenstaande ben maar opgehouden met tellen maar ik stopte bij de stand (6-0) voor bavaria-saibobby
Jammer dat men meteen in de heropvoedingsmodus voor bontkraagjes schiet. Bontkraagjes zijn nutteloos, zijn kunnen niet worden heropgevoed en het is onzin om daar geld aan te besteden.
Sanglier | 22-12-11 | 01:55 | Misbruik melden-n
Sanglier | 22-12-11 | 01:55 | Misbruik meldenOké, heren, vertel eens: wat hebben jullie met Saaie Bobby gedaan?? Hij zal toch niet uitgeluld zijn?!
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 09:33 | Misbruik meldenKelele....even bij je verstand blijven! of moet ik je nu al op stage doen?......
liesbeth5460 | 22-12-11 | 09:46 | Misbruik meldenIn het jaar 2012 beginnen we pas met'' les in gevoel.''...je gaat nu te snel.
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 09:46
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 10:09 | Misbruik meldenGelukkig heb ik jou om mij weer met beide benen op de grond te zetten.
Ja jammer, dat kan ik nu van jou niet zeggen, bij jou krijg ik het gevoel dat ik alle kanten begin uit te zweven....................
liesbeth5460 | 22-12-11 | 10:16 | Misbruik meldenWe gaan voor zwart....................of wit, ook jij.
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 10:16
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 10:18 | Misbruik meldenHoezo 'jammer'? Je bent zo gek op zweven!
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 10:16
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 10:19 | Misbruik meldenJe zweeft niet door mij, maar door jouw verzet tegen mijn rationaliteit.
Het recht............dat woord ken jij goed, he?...alles van wat van ''bovenaf'' geregelt is...?
liesbeth5460 | 22-12-11 | 10:30 | Misbruik meldenMoraal en of smaak zijn geen gronden voor wetgeving, klopt?
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 10:30
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 10:53 | Misbruik meldenMoraal en smaak horen, in een democratie, in het geheel niet thuis in de politiek, de wetgeving en de rechtspraak en zelfs in het algemeen in de intermenselijke betrekkingen. De vraag is namelijk: wiens moraal dan?? Er bestaat niet zoiets als een 'gezamenlijke moraal'. Over een aantal zaken (moord, verkrachting, diefstal) zijn de meeste mensen het wel met elkaar eens, moreel gesproken, maar over andere zaken (embryoselectie, euthanasie) staan mensen met hun moraal soms lijnrecht tegenover elkaar. Moraal is een verzamelnaam voor iemands opvattingen (meningen dus!) over wat 'goed' en 'slecht' is. Die opvattingen komen rechtstreeks voort uit en zijn onlosmakelijk verbonden aan iemands levensovertuiging. Wetgeving op basis van moraal is dus niets anders dan mensen de desbetreffende levensovertuiging opleggen. In een democratie (vrijheid van levensovertuiging, zelfbeschikkingsrecht) is dat natuurlijk onbestaanbaar. Als je een democratie wilt, zul je politiek moeten bedrijven op grond van uitsluitend de democratische beginselen. Dat sluit per definitie de beginselen (waaronder dus moraal) van andere opvattingen of levensovertuigingen uit.
waar knokt rutte voor? waar knokt geert wilders voor?....juist in de politiek staat moraal[ wat geboren word uit ''gevoel''...] worden waarden en normen aan elkaar weer gelegd...............je praat, waar je voor staat!!
liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:07 | Misbruik meldenJe ''úit''! je juist omdat je ergens voor gaat! omdat je het anders wil, en wenst!!
De geboorte van een mening, de tot stand koming van een gesprek...........begint bij je gevoel, en nooit bij je verstand.
De ratio komt pas later.
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:07
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 11:18 | Misbruik meldenJe haalt twee dingen door elkaar: wat mensen doen en hoe het in een democratie zou moeten. Noch Rutte, noch Wilders, noch enige andere politicus bedrijft democratische politiek. Nederland is geen democratie. In de hele wereld is geen democratie. Democratie is verworden tot een excuusterm voor mensen, die graag hun vorm van dictatuur willen opleggen, maar daar niet te nadrukkelijk voor willen uitkomen.
.
Het politieke systeem en het politieke klimaat in een land worden bepaald door de feitelijke principes waarop men politiek bedrijft; niet op theorie. De PVV bedrijft politiek op basis van nationalistische principes: zij streven dus een nationalistische dictatuur na. De VVD bedrijft politiek op basis van liberalistische principes: zij streven dus een liberalistische dictatuur na. Het CDA bedrijft politiek op basis van christelijke principes: zij streven dus een christelijke dictatuur na. De PvdA bedrijft politiek op basis van socialistische principes: zij streven dus een socialistische dictatuur na. Dat is de realiteit. Er is geen enkele partij, die politiek bedrijft op basis van democratische principes. Er is geen enkele partij, die een democratische dictatuur (jawel!) nastreeft. Sterker nog: de hele partijstructuur van de NL politiek is ondemocratisch. Het is een stammenstrijd om de hegemonie, waar dictatuur juist ruimte biedt aan individuele burgers om zelf te leven naar de eigen beginselen.
.
Democratie is niet vrijblijvend, maar dwingend.
"...waar dictatuur juist ruimte biedt aan individuele burgers om zelf te leven naar de eigen beginselen" moet zijn "...waar democratie juist ruimte biedt aan individuele burgers om zelf te leven naar de eigen beginselen".
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 11:20 | Misbruik melden"dienstplicht" is geen straf maar een vorm van opvoeding die helaas noodzakelijk is, omdat ouders deze niet niet meer (kunnen) geven.
Ouders, maar ook onderwijzend personeel zijn lang niet streng genoeg meer, waardoor de jongeren geen discipline meer wordt bijgebracht.
Verder is een grote boosdoener in de maatschappij het veel te grote verschil tussen inkomens. Wat opgelost kan worden door een maximum loon in te stellen, zodat de de verschillen niet verder op kunnen lopen en de graaicultuur ten is.
playingangel | 22-12-11 | 11:23 | Misbruik meldenHierdoor kunnen meer mensen worden voorzien van een baan en zal de agressie in deze maatschappij langzamerhand afnemen.
Ik probeer je woorden ''aan te voelen''...en het lukt me niet...het zou een rotzooi worden, als we ieder individu maar zelf te laten leven naar principes,...ergens is er dus dictatuur nodig maar wie oh wie doet dat nu goed?....zelf maak je ook de nodige fouten dus....klaar kelele, klaar.
liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:31 | Misbruik melden@ playingangel | 22-12-11 | 11:23
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 11:37 | Misbruik meldenLijkt me nogal overdreven. De meeste mensen voeden hun kinderen prima op. De inkomensverschillen in ons land zijn niet dramatisch.
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:31
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 11:44 | Misbruik meldenMisschien moet je eens proberen het verstandelijk te begrijpen in plaats van 'aan te voelen'.
.
Waarom zou het een rotzooi worden? In een democratie is elke individuele burger in gelijke mate machthebber. Dat betekent dus niet alleen, dat iedereen zelf mag leven naar zijn eigen levensovertuiging, maar ook dat niemand aan een ander kan en mag opleggen, hoe die ander dient te leven. Niemand mag dus aan zijn levensovertuiging gevolgen voor anderen verbinden. Het wordt geen rotzooi, maar juist veel beter. Niet meer die eeuwige strijd om de macht; niet meer dat eeuwige gezeik over wat anderen verkeerd doen en hoe anderen zouden moeten leven. Men kan elkaar slechts aanspreken op inbreuken op democratische rechten en principes en niet meer op multi-interpretabele, subjectieve ideeën als 'fatsoen', 'normen en waarden' en 'moraal'. Geen stammenstrijd meer. Alleen over die praktische onderwerpen waarvoor een beslissing nodig is, besluiten we gezamenlijk en op basis van meerderheid van stemmen (wat niet meer is dan een praktisch middel om bij verschil van mening tot besluitvorming te kunnen komen). Ik teken ervoor!
@ liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:31
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 11:45 | Misbruik meldenO, en vergis je niet: zoals ik al schreef, is ook democratie een vorm van dictatuur, in die zin, dat de democratische beginselen niet vrijblijvend zijn, maar dwingend.
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 11:44 |
Antonin | 22-12-11 | 11:53 | Misbruik meldenJe vergeet maar 1 ding, en dat is de menselijke natuur. Die drijft ons nu eenmaal, mensen strijden altijd, streven naar macht, dat is inherent aan de natuur. En wat doe je met de mensen die de vrijheden niet aankunnen? Het individualisme is trouwens een van de redenen waarom hele maatschappijen uit elkaar vallen.
Ik teken niet met je mee, er zal altijd macht zijn...overal, dat zit in de mens.
liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:53 | Misbruik meldenNiet meer ''machtig'' willen zijn.... daar zou de wereld het over moeten hebben!
Niet meer reageren nu...we komen er toch niet uit.
Alles maar dan ook alles begint uit eigenbelang....bah!
liesbeth5460 | 22-12-11 | 11:55 | Misbruik melden@liesbeth5460
abisha | 22-12-11 | 12:08 | Misbruik meldenals je te zwak ben om voor je zelf op te komen, verwacht het niet van en ander dan.
Dat verwacht ik ook niet.
liesbeth5460 | 22-12-11 | 12:10 | Misbruik melden@ Antonin | 22-12-11 | 11:53
Kelele Nyingi | 22-12-11 | 12:15 | Misbruik meldenIk vergeet de menselijke natuur niet. Ik realiseer me heel goed, dat de menselijke natuur aan democratie en beschaving in de weg staat. Macht en bezit voor overleving en voortplanting zijn onze belangrijkste drijfveren. Maar laten we dan niet met z'n allen net doen of we zo beschaafd en democratisch zijn, want dat heeft bepaalde consequenties en dan spreek ik mensen daar op aan en houd ik ze eraan. Stop de hypocrisie of ga over tot echte democratie.
20.48uur @Sanglier. 21/12
In principe heb je gelijk, maar om nu gelijk jongeren hier mee te confronteren??
tuurlijk zou dat na een bepaalde werkperiode een normaal onderdeel van zorg kunnen worden.
Ik zou zelf echter geen ongemotiveerde puber met een wasbeurt aan alles onder mijn navel bezig willen "voelen".
Zij die voor een echte opleiding in de zorg kiezen worden hier ook langzaam aan vertrouwd mee gemaakt. Het is tenslotte een heel intieme handeling.
Ik bedoelde met mijn reactie het initiatief van maatschappelijke dienstverlening te ondersteunen, omdat werken met/voor mensen die afhankelijk zijn een goede zaak is.
christof | 22-12-11 | 12:46 | Misbruik meldenIk ben er van overtuigd dat jongeren van dit werk tbv deze groeperingen kunnen
gaan houden.
Dat er een vergoeding tegenover moet staan lijkt me duidelijk!
Ik heb zelf in de zorg gewerkt en heb er prachtige herinneringen aan, vooral het samenwerken van jong en oud ten behoeve van hen die hulp nodig hebben.
Jonge mensen zijn daar hard in nodig.
@kelele: Kijk, jij snapt het. +veel.
Amstel | 22-12-11 | 13:45 | Misbruik meldenHelemaal mee eens, maar ik ben benieuwd wie er weer de uitzonderingen zijn.
Cola_Heavy | 22-12-11 | 14:45 | Misbruik meldenMoeten straks alleen de NL'ers die dienstplicht gaan vervullen en kunnen degene die twee pasporten hebben zich achter hun andere nationaliteit verschuilen en de dans ontspringen?