Bij een protest tegen de armoede, hoort ook een armoedige lijsttrekker. Het protest tegen armoede zwelt aan. Dat zei SP-leider Emile Roemer vanmiddag tijdens een manifestatie tegen armoede. Volgens de SP kwamen ruim 6500 mensen naar de Brabanthallen in Den Bosch voor een protest tegen bezuinigingen van het kabinet op onder meer de bijstand.
Dat was veel meer dan een jaar geleden, toen kwamen er duizend mensen. De SP-leider stond net als vorig jaar zij aan zij met PvdA-collega Job Cohen. "Als het kabinet weigert te luisteren, dan staan we de volgende keer op het Plein in Den Haag, met 100.000 man!", aldus Roemer.
Staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) sprak de demonstranten ook toe, om zijn beleid uit te leggen. Volgens de VVD-bewindsman is een strengere bijstand niet alleen nodig om de overheidsfinanciën op orde te brengen, maar ook om meer mensen aan het werk te helpen.
Een betaalde baan is volgens hem de beste weg uit de armoede.
'Studenten uit armoede naar voedselbank'
In Feijenoord blijft armoede hoog
Reacties
De beste baan is een blaasbaan.
Wat willen de asocialen van SP en PvdA nou? Meer afhankelijk stemvee?
.
De Krom heeft gelijk. Mensen moeten zichzelf kunnen onderhouden en dat gaat alleen met een betaalde baan.
.
zometeen, stem sp en pvda en krijg een hogere bijstand?
*trekt nog even flesje Moët & Chandon open...*
Sinterklaas komt volgend jaar pas weer, Job!
een betaalde baan is in Nederland echt niet altijd een vetpot, vraag maar aan de mensen in de zorg of de bouwvakker of beveiligers en zo kan ik nog wel even doorgaan, 1200 euri in de maand is niet erg goed betaald......
De Krom heeft gelijk. Mensen moeten zichzelf kunnen onderhouden en dat gaat alleen met een betaalde baan.
.
Sanglier, ha ik wil gij nog wel zien, als u uw baan kwijt geraakt.
Dan heb gij ook geen grote bakkus meer en staat gij te janken in de rij voor de voedselbank, domme koekwous!
*trekt nog even flesje Moët & Chandon open...*
TiSNiX |
Het zal dijne laatste zijn, als gij uwe baan ook kwijtgeraakt, kut!
een betaalde baan is in Nederland echt niet altijd een vetpot, ...
geheelonthouder | 10-12-11 | 23:04 |
.
Dat geeft niet, er zal altijd laagbetaald werk bestaan. Belangrijk is dat de hoogte van een uitkering altijd lager is dan de beloning voor het laagstbetaalde werk. Dat is de enige uitweg uit de door linksch bewust gecreëerde 'armoedeval'.
Ik koester mijn werk steeds meer..
Economie -1
Ik koester mijn werk steeds meer..
Economie -1
Ik koester mijn werk steeds meer..
Economie -1
Sanglier, ha ik wil gij nog wel zien, als u uw baan kwijt geraakt.
skoda octavia@ newuser | 10-12-11 | 23:07 |
.
Dat roepen linksche sukkels zoals u en wtf_ftw wel vaker. Ik heb geen baan, ik ben zelfstandig ondernemer.
Moeten ze ook iets aan leeftijdsdiscriminatie doen.
Als oudere werkloze wordt je niet eens aangenomen, al wil je nog zo graag.
Zelfs geen lager betaalde baan.
Ofwel je bent "overgekwalificeerd", ofwel je "past niet in het profiel".
M.a.w. "we hoeven je niet, want je bent te oud"
Volgend jaar hebben 1,2 miljoen mensen die in armoede leven.
Voor de dan moeten ze maar gaan werken roepers, hoeveel banen hebben we vrij hier in Nederland juist veel te weinig.
En als je niet oppast ben je straks met je 30 jaar al te oud voor een bedrijf.
Want vergis je niet onze Oost Europeanen ( binnen gehaald door dit kabinet ) zullen altijd goedkoper zijn.
Dus wees zuinig op je baantje het kan je laatste baantje zijn.
Is vaak een kwestie van mentaliteit......heb sinds m'n 15e m'n eigen broek opgehouden en mezelf opgewerkt....het idee afhankelijk te zijn van de belastingbetaler doet me walgen.....
Als je door een handicap aangewezen bent op de sociale werkvoorziening, die door de vele bezuinigingen van dit kabinet ook wel de asociale werkvoorziening genoemd kan worden, en dan met ongeveer 1000,- euro (als je geluk hebt) per maand rond moet komen praat je niet zoals een heleboel van jullie wel doen.
Dat roepen linksche sukkels zoals u en wtf_ftw wel vaker. Ik heb geen baan, ik ben zelfstandig ondernemer.
Sanglier | 10-12-11 | 23:25 |
Ach,U bent zo'n rechtse uitvreter die over de rug van zijn werknemers zijn HRA int.Als je al werknemers hebt,zullen ze niet ouder dan 16 jaar zijn,en van zeverwachten dat ze 10 jaar of meer ervaring hebben om de winst veilig te stellen anders kun je niet 4/5 keer per jaar op vakantie om de grote meneer uit te hangen.Heb ik gelijk,rechtse uitvreter? ja toch?
fuckyou | 11-12-11 | 00:17
Ondanks dat U over een lichaam bezit wat een betaalde baan aan kan , hebt U jammer genoeg in Uw hersenen een linkse kwab zitten wat werk verfoeid .En wilt U anderen die wel met de handen wappert en geld verdient daar op afrekenen ?
Daar moet U een ander dan niet op afrekenen he wegens Uw geestelijke tekortkoming !
Kan Sanglier het helpen dat U dankzij Uw gebrek een geboren niksnut bent en daarom waarschijnlijk als statement tegen mensen (die wel Uw uitkering wenst te betalen dmv belasting) al jaren ongewassen met luizen op een stinkend matras in een kraakhol op een gestolen laptop hier Uw gal spuwt ?
GA WERKEN JIJ TROL!!! Oh ja voordat ik het vergeet , Fuck You !!
@ hvanv | 11-12-11 | 00:12 |
Zo erg zal het wel niet zijn.
Je zit na middernacht nog op internet dus geld genoeg voor stroom,verwarming en een internet abbo.
@ fuckyou | 11-12-11 | 00:17 |
Aha zie hier hier proto type van :"don't call us we call you".
Rooie niksnut,uitvreter en in bezit van het luiheidsgen zeker?
ghetto-69 | 11-12-11 | 01:47 |
Jij moet ook wel zo'n rechtse uitvreter zijn.En precies wat ik al dacht.Asociaal tot op het bot.Zoals het een rechtse uitvreter betaamt.
yahoo | 11-12-11 | 02:16
Grijnzzzzzzzzzzz..................
Vind het wel altijd frappant te zien dat sommige mensen roepen de overheid moet zich met hun eigen zaken bemoeien enzo en als er wat te halen valt het hardste roepen ikke ikke. In deze consumptie (ratrace) maatschappij ben je gewoonweg het beste af met een baan. Dus ik zou zelf pakken wat ik pakken kan qua werk en geloof me; dat is altijd beter dan jezelf gecontroleerd vervelen, tenzij je gehandicapt bent tja dan zijn de mogelijkheden beperkt.
Er is een grote groep werklozen die komen niet aan een baan. Geen enkele werkgever neemt half capabelen in dienst, want dan moet er externen gehuurd worden om het werk af te krijgen.
Daarnaast moet er wel werk zijn. Voor elke vacature staan 4 werkloos. En dan vallen de cijfers hier tot nu toe nog mee. De rest van Europa is een stuk erger aan toe, zoals Spanje en Griekenland. En die kunnen ons mee sleuren in hun verval.
Hoewel, Nederland heeft naast 4 miljoen werkenden, half miljoen werklozen, 1 miljoen arbeidsongeschikten en 3 miljoen aow-ers. Dat is niet zo goed voor het huishoudboekje.
Sanglier
Dat roepen linksche sukkels zoals u en wtf_ftw wel vaker. Ik heb geen baan, ik ben zelfstandig ondernemer.
--------------------------------------------
Ik heb veel zielige figuren gekent.
Ik ben dit en ik ben dat en mij kan niets gebeuren.
Nu zijn ze failliet , hebben een zwak hart, en schreeuwen niet zo hard meer.
Die zelfde harde schreeuwers lopen nu in de bijstand.
Daarom zeg ik, schreeuw niet te hard Sanklier, het tij kan ook keren.
Ook voor U.
@dirkx60 | 11-12-11 | 07:23 |
Geen zorg over zelfstandigen. Die hebben geleerd de tering naar de nering te zetten en niet zoals jij altijd maar te rekenen dat "ze" maar voor uitkering moeten zorgen.
Het armoede noemen zal mijn oma hard om lachen. Zou nu bittere armoe zijn, en ze had het relatief goed. Verwende nesten zijn we nu toch
Armoede is een groot woord, maar feit is dat er bepaalde banen zeer onderbetaald zijn. Ik zelf werk in de zorg en verdien daar echt geen top salaris mee. Gelukkig woon ik samen en is mijn vriendin naast lief en lekker ook financieel aantrekkelijk. Samen kunnen wij het prima redden maar of dat ook het geval is wanneer ik alleen zou zijn, betwijfel ik.
Ik werk keurig 36 uur in de week en daar moet ik al moeite genoeg voor doen. In de zorg worden geen grote contracten afgegeven waardoor ik bij meerdere werknemers mijn diensten moet verlenen. Gelukkig zijn er de onregelmatigheidstoeslagen maar als ik eerlijk ben, vind ik dat ik zwaar onderbetaald word. En nee, dan bedoel ik niet dat ik meteen 3000 per maand wil verdienen. In de zorg wordt het steeds slechter en slechter - personeel loopt het vuur uit de sloffen, overuren worden lang niet altijd betaald. Weglopen wanneer iemand op sterven ligt, is onmenselijk en zo wordt er zwaar misbruik gemaakt van welwillende en hardwerkende krachten.
Ik ken op mijn werk genoeg schrijnende gevallen van alleenstaande moeders die nog minder verdienen dan ik, maar zeker niet minder hard werken. Ik vind dit een liederlijke schande! Zeker nu de economische toekomst donker is en er nog meer gesneden gaat worden. Hierdoor komen mensen met een eerlijke baan in de problemen. Meneer de Krom heeft makkelijk lullen, die heeft een vet betaalde baan, maar zijn naam doet de politiek wel eer aan.
Was getekend,
Een hardwerkende boze zorg medewerker.
Staatssecretaris Paul de Krom (Sociale Zaken) sprak de demonstranten ook toe, om zijn beleid uit te leggen. Volgens de VVD-bewindsman is een strengere bijstand niet alleen nodig om de overheidsfinanciën op orde te brengen, maar ook om meer mensen aan het werk te helpen.
Een betaalde baan is volgens hem de beste weg uit de armoede.
....
Sjongejonge, weer neo-liberale ppraatjes van de VVD, met als klapstuk de geweldige open deur "een betaalde baan is de beste weg uit de armoede".
Waar haalt deze vent die wijsheid in godsnaam toch vandaan ?
...
a) De bijstand uithollen is hard nodig zodat minder gelukkigen kunnen meehelpen om de financiele rotzooi veroorzaakt door de hebzucht van de happy few te nivelleren. Leuke motivatie, wetende dat de snotalen die de crisis veroorzaakt hebben enerzijds geen boterham minder zullen smikkelen en anderzijds gewoon op oude voet doorgaan.
b) door de bijstand omlaag te halen zullen mensen eerder bereid zijn om te gaan werken voor een bijstandhabbekrats + 2 euri dan om te verhongeren door een bijstandhabbekrats minus 2 euri.
Dus voortjagen die hap, dat ze uit hun luie stoelen komen en gaan werken voor een habbekrats + 2 euri voor het financiele pleps dat geen boterham minder smikkelt.
c) en als ze niet gaan werken voor een habbekrats + 2 euri dan worden ze wel middels habbekratskortingen gedwongen om vrijwilligerswerk te doen.
....
Dat is eigenlijk het verhaal wat deze neo-liberaal u zou moeten vertellen. Maar dan wordt hij waarschijnlijk met eieren bekogeld.
Het is wachten op de volgende VVder die de mensen gaat vertellen dat hogere eigen bijdrages in de gezondheidszorg nodig zijn om de financiele tegenvallers (veroorzaakt door het financiele pleps die geen boterham minder eten) van Nederland op te vangen.
En dat mensen die zowiezo al in de hoek zitten war de klappen vallen nog eens extra de mouwen moeten opstropen om ervoor te zorgen dat deze uitvreters straks niet hun levensstijl hoeven aan te passen.
Want hun levensstijl aanpassen is natuurlijk geweldig voor de economie.
Of zoals gordongekko zei : Greed is good.
http://www.youtube.com/watch?v=ONXpaBQnBvE
greed is right.
Vraag het maar aan de gemiddelde amerikanen. greed works.
jaja.
....
ps. de overheid gaat de bonussen in de bankensector aanpakken. Ze mogen niet hoger zijn dan de jaarslarissen....Voelt u hem ?
Nee, denk maar eens na over wat er met de jaarsalarissen gaat gebeuren.
@wtf_ftw 09.08 uur
foutje :
want hun levensstijl aanpassen is natuurlijk geweldig voor de economie moet natuurlijk zijn :
hun levensstijl aanpassen is natuurlijk funest voor de economie.
En dan komt het greed is good fabeltje.
Cola_Heavy
.
Hier sluit ik mij bij aan, plus ik heb nog een zware voedselintolerantie waardoor ik veel migraine heb en nee daar is niets aan te doen. Want ik heb een histamineprobleem en met al wat je eet komt histamine vrij en dat wordt door mijn lichaam niet afdoende afgebroken. Dus werken en een baan........
@ wtf_ftw | 11-12-11 | 09:08 |
Ik wacht gewoon op de volgende VVD-er die eindelijk eens verklaard dat asielig/gelukszoekers en niet betalers aan het zorgsysteem geen enkel recht hebben op welke behandeling dan ook. Niet betalen? geen zorg en ga maar lekker dood vuile parasiet.
yahoo| 11-12-11 | 09:32 | Hebben ze ook geen recht op vind ik, vind wel dat je het moeilijk kan weigeren maar het is niet van harte
@ Bokito ergo sum | 11-12-11 | 09:46 |
Ik heb daar totaal geen probleem mee.
Niet betalen? Ga maar lekker dood.
Persoonlijk meegemaakt.
Links van mij zat tijdens mijn chemokuur een oude meneer die zijn hele leven aan de pot/zorgverzekering had bijgedragen. Hij kreeg te horewn dat hij te duur was en dus bepaalde behandelingen niet meer kreeg. Al eens een man van tachtig jaar zien huilen als en kind omdat hij wel gewerkt had maar niet meer lonend was en dus mocht verreken?
Rechts van mij zat een totaal nutteloze asieligzoeker/niksnut/ parasiet die nooit of te nimmer aan algemene middelen zal bijdragen die een graties behandeling kreeg men werd behandeld als een VIP person .
Overigens het personeel ter plekke moest kosten van deze patiënt.
Een verslaafde niksnut die miljoenen kost en nooit wat zal bijdragen aan de algemene pot. Ze hadden hem het liefst het ziekenhuis uit geschopt.
@yahoo
Ik kan me wel vinden in je redenatie dat gelukszoekers die op parkeerplaatsen slapen en niet-betalers de boel op scherp zetten.
Echter dan nog rest de vraag waarom de gezondheidszorg zo duur moet zijn. Waarom al die managementslagen ? Waarom al die strijkstokken.
de hele beloningsstructuur moet eens doorgelicht worden. Van alle deelnemers.
Maar tegenwoordig wordt geaasd op de afschaffing van de onregelmatigheidstoeslag van mensen die s'nachts klaarstaan om ervoor te zorgen dat de zieke mensen de volgende ochtend halen.
En dat is typisch nederland. En al helemaal nu met het VVDbedrijvenkabinet.
@ Sanglier | 10-12-11 | 22:27
Vergeet niet dat allerlei subsidies stoppen als men gaat werken. Ik praat het niet goed, maar ik ken iemand die liever thuis zit omdat ie dan 200 euro meer overhoudt dan als hij gaat werken. Wanneer je werkt dien je ineens gemeentebelasting te betalen, vervalt een gedeelte huur- en zorgtoeslag en heb je geen recht meer op allerhande potjes die je wat extra bestedingsruimte geven. In Nederland word je gestraft als je werkt en beloond als je je hand ophoudt. En dat zijn juist de mensen waar de PvdA of de SP het van moet hebben met de verkiezingen.
@yahoo 09.58 uur
ook hier heb je gelijk in. er zijn mensen die echt misbruik maken van het systeem een geen moeite doen om zich gewoon aan te passen. en de brave regelvolgers moeten eronder lijden.
het voorbeeld wat je aanhaalt is heel herkenbaar. ik hoor het vaak van kennissen die in ziekenhuizen werken.
En dan moeten ze nog uitkijken dat ze geen klacht aan de broek krijgen omdat ze niet vlug gesprongen hebben als een uitvreter op de bel geduwd heeft.
En er zijn er velen die de taal niet machtig zijn en zodoende veel tijd kosten om er eindelijk achter te komen wat bedoeld wordt. En die tijd gaat verloren aan de zorg voor andere mensen.
Want ook in de zorg willen de VVD-aanhangers voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het werk laten doen door anderhalve paardekop (met alle respect).
yahoo| 11-12-11 | 09:58 | Ik zou het zelf niet kunnen ook al weet ik dat je eigenlijk gelijk hebt. Ben een hypocriet met dat soort dingen
Nu moet je opeens ook al verhuizen als je bijstand wilt. Althans men werkt aan een dergelijke wet.. Alsof je daar geld voor hebt als een klein baantje hebt en de bijstand in moet. Hebben mensen weleens nagedacht dat er ook mensen in de bijstand aan mantelzorg doen en dicht bij hun (vaak oudere of ziekelijke) familie moeten blijven wonen? Daarbij en als je zoals ik verder weinig hebt en angst hebt voor reizen, een vreemde omgeving, wat moet je dan en geen vervoer hebt en heeeel veel spullen? Ik kan me niet voorstellen dat ik voor een simpel administratief baantje verplicht ben van de Randstad naar de Achterhoek te verhuizen. Ik denk dat hier meer werk is dan daar....
Er zullen ongetwijfeld schrijnende gevallen tussen zitten, maar dat zijn niet de mensen die geld/auto hebben om van de andere kant van het land naar de Brabanthallen te komen. Deze mensen zie/hoor je vaak niet.
Eagle Eye helemaal waar. Ik ben net begonnen met een baan voor 32 uur en hou net zoveel over dan in de bijstand. Ik heb er nu dan ook voor gekozen om binnenkort 24 uur te gaan werken omdat het mij al met al net zoveel oplevert, dus waarom zou je dan meer werken? Je moet echt een goedbetaalde fulltime baan vinden, maar sommige mensen kunnen om diverse redenen niet fulltime werken, dus voor mij is dit de beste optie. Ik wil best werken (naar vermogen) maar ik wil er niet op ACHTERUIT gaan!
@beltaine | 11-12-11 | 10:36
Werken moet lonen. Op zich mag de bijstand best soberder, maar men moet mensen niet tot wanhoop drijven. Daarnaast moet het wel zo zijn dat als je werkt je het sowieso beter hebt dan mensen in de bijstand. En als ik zo eens om me heen kijk dan klopt dat wereldbeeld niet helemaal. Stelletjes in de bijstand met allerhande luxe (auto, mobieltjes, 2 laptops, flatscreen aan de muur en dure kleding) en dan nog durven klagen ook....
Er is geen armoede.., er zijn alleen mensen zonder geld.
beltaine | 11-12-11 | 10:33 | Misbruik melden
Ben het deels met je eens. Maar niet alle handicappen die je hebt of angsten kun je mee terug vallen op de maatschappij. (Ik zeg niet dat je moet verhuizen). En als er verhuisd moet worden staat daar altijd een bepaalde vergoeding tegenover. Overigens verplicht verhuizen naar de andere kant van het land? Over die regel heb ik nog nergens iets gelezen...?
Ik ben ook van mening dat er geen armoede is. Met het weinige geld heb ik altijd prima kunnen rondkomen. Armoede zit in de portemonnee van mensen die niet met geld om kunnen gaan!
Niks armoede.
Deze lieden protesteren tegen het feit dat dit kabinet wil dat ze voor hun geld gaan werken in plaats van lekker relaxed miljarden aan subsidie opsouperen.
pak die rijke FLIKKERS eens aan en laat de werkende man/vrouw gerust MOTTIGE BUCHT
""Als het kabinet weigert te luisteren, dan staan we de volgende keer op het Plein in Den Haag, met 100.000 man!", aldus Roemer."
.
Roemer c.s. moeten zich natuurlijk realiseren, dat het kabinet wel degelijk luistert, alleen niet naar hen.
.
Bezuinigingen op de bijstand en dergelijke zouden best kunnen, als ze de bijstand zouden beperken tot die mensen, die het werkelijk nodig hebben. Iedereen die kan werken, maar zich te goed acht voor een ongeschoolde baan waarvoor men vroeg moet opstaan en de hele dag moet werken, verdient geen uitkering, maar een schop onder de kont.
@ Nachtuil | 10-12-11 | 23:41
Als alleen mensen, die het echt nodig hebben, een uitkering zouden ontvangen, zou er niet op de sociale voorzieningen bezuinigd hoeven worden. Terechte uitkeringstrekkers zijn het slachtoffer van de uitvreters, parasieten, fraudeurs en profiteurs.
@ natte kier | 11-12-11 | 08:58
Je hebt helemaal gelijk. Het is schandalig dat het zwaarste, smerigste, eentonigste werk het laagst betaald wordt en dat de mensen met de mooiste baantjes de hoogste salarissen krijgen. Dat heeft simpelweg te maken met de afstand tot de macht. Hoe dichter bij de macht, hoe hoger de lonen, want deste meer kan men de hoogte van de lonen zelf medebepalen. Logisch ook: naarmate mensen een grotere zucht naar macht en bezit hebben (in 'vrije-markt-idioom ook wel "ambitie" genoemd), zullen ze hoger in de 'hiërarchie' zitten en gelet op hun drijfveren zullen ze de hoogte van hun loon trachten op te drijven; daarom zitten ze daar immers.
@ Kelele Nyingi | 11-12-11 | 13:31
Allereerst wil ik melden dat ik mijn baan niet als smerig en eentonig beleef, maar verder begrijp ik wat je zegt.
Het management in de zorg bedeelt zichzelf meer dan riant. Terwijl de algemeen directeur dit jaar €9000 opslag bij zijn salaris mocht rekenen worden de patiënten en het personeel in de kou gezet. Bezuinigen noemen ze dat. Ondertussen is het hoofdkantoor in de afgelopen 4 jaar zeker 4 keer verbouwd. Dan weer een groen verfje, dan weer een nieuw logo'tje etc. etc.
Geld is er genoeg. Het komt helaas terecht in de handen van de graaiers. Hoe hoger de pet, hoe dikker de beurs. Maar dit gaat wel mooi over de mensen aan wie ik zorg verleen. Hoe gewetenloos en hard is dat. Ik mag hopen dat de mensen die nu op het pluche zitten ooit zullen ervaren wat snijden in de zorg werkelijk betekent.
Ik ben slechts een werkmier. Maar wel één met een goed hart een een uitstekende werkethiek. Maar ik moet ook huur en rekeningen betalen en zonder op grote voet te leven, wordt dat wel steeds moeilijker. Daarom kan ik zo boos worden op het snijden in de beurs van hardwerkende mensen. Ik heb gekozen voor een mooi beroep, echter: ik had beter een wit overhemd kunnen dragen en achter een bureau gaan zitten - dat is waar het geld zit, niet op de werkvloer.
Er is geen armoede in Nederland.
@Watutsi | 11-12-11 | 11:18
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3072186/20...
De emoties lopen op in de vergaderzaal.
De deur gaat open en een goedgeklede stropdasdragende man loopt het podium op.
Klik...klik....aktentas open. Een gouden ballpoint wordt zorgvuldig links op de sprekersdesk gelegd en de papieren worden uitgevouwd.
Nadat een korte resolute blik op deze papieren geworpen werd, keek de man met de sympathieke blauwe ogen en de zonnebankbruine huid warm edoch beslist de zaal in.
Hij zei, luid met borst vooruit :
.....
Beste mensen, armoede is een gevoel !
....
Nachtuil is er gewoonweg niet voor iedereen werk. Natuurlijk zijn er honderdduizenden banen, maar de match tussen de werkloze en de baan is er vaak niet. Je kan er vaak niets aan doen dat je negen van de tien keer geen reaktie krijgt op je sollicitatiebrief en ook niet als het tijdens een gesprek (je mag mazzel hebben als je al een uitnodiging krijgt) niet klikt. Kortom, het is niet altijd de schuld van de werkloze! En dan wordt er gezegd ga maar schoonmaken, putjesscheppen of in de thuiszorg of achter de kassa, maar ook daar zit men vaak niet te wachten op vijftigplussers!
En omdat er niet voor iedereen werk is en overigens steeds minder, wordt het natuurlijk steeds aantrekkelijker om op de bijstand te gaan bezuinigen.
En zoals goede VVders betaamt is men dat ook van plan.
@gruttepier: alleen mensen met een laag inkomen. Dat is een citaatje van Rutte. Of je leest het nieuws niet of je loopt te trollen..
http://economie.nieuws.nl/672850/geen_bijstand_bij_weigering_verhuizing_...
beltaine | 11-12-11 | 14:23 | Misbruik melden
Dank. Was niet op de hoogte van dat bericht. Beetje dubbel. Aan de ene kant totaal bizar, je bent natuurlijk vrij om te gaan en staan waar je wilt. Aan de andere kant, je leeft op kosten van de staat. En als er in een ander deel van het land veel werk is waardoor je uit de bijstand kan snap ik het ook wel weer.
Wat is leven op kosten van de Staat? Als je ziet wat sommige gezinnen opstrijken aan hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag, kinderkortingen, opvangtoeslagen enz enz. Ik weet niet wat voor 'voordeeltjes'' allemaal maar die zijn alles bij elkaar vaak meer dan de bijstand voor een alleenstaande en dan kraait er geen haan naar waar dat geld dan vandaan komt...
Er is geen armoede in Nederland.
Gruttepier | 11-12-11 | 13:59 | Misbruik melden
dat zijn heftige woorden grutte piet er is wel degelijk armoede in nederland alleen men wil het niet zien het gros wat dit zegt heeft meer dan modaal inkomen en ziet niet verder dan zijn neus lang is
beltaine | 11-12-11 | 14:53 | Misbruik melden
Maar kinderbijslag en kortingen krijg je ook als je in de bijstand zit. En wat moet je met opvang toeslagen als je niet werk? Tevens krijg je in de bijstand veel extra subsidies en nog vrijstellingen van bepaalde kosten.
.
En ja als je in de bijstand zit werk je niet en draag je niks bij. Daarbij kost je wel geld, dus dan leef je op kosten van de staat?
.
De HRA heb ik ook wel een mening over.. maar dat is een andere discussie.
.
Ik zeg niet dat de bijstand een vetpot is maar dat lijkt me ook niet de bedoeling. Onze verzorgingsstaat is er voor om die te helpen die het even moeilijk hebben. Maar is er niet om je volledig te onderhouden. Want dat is al te veel gebeurd. Zonder misbruik van het sociale stelsel waren er ook geen bezuinigen nodig in dat zelfde stelsel.
gooit r naar bove bij grutte pier
@eagle eye 11.15 uur
Werken moet lonen. Op zich mag de bijstand best soberder, maar men moet mensen niet tot wanhoop drijven. Daarnaast moet het wel zo zijn dat als je werkt je het sowieso beter hebt dan mensen in de bijstand. En als ik zo eens om me heen kijk dan klopt dat wereldbeeld niet helemaal. Stelletjes in de bijstand met allerhande luxe (auto, mobieltjes, 2 laptops, flatscreen aan de muur en dure kleding) en dan nog durven klagen ook....
......
toch is dat waarschijnlijk wat je ziet, omdat mensen dit aan je willen laten zien. Wie geeft immers graag toe dat hij de eindjes niet aan elkaar kan knopen. Achter de deur schuilt beslist minder vreugde dan de door jou geciteerde luxegoederen doen voorkomen.
Mensen kunnen daarnaast ook op marktplaats dingen uithalen.
Maar weet je.
Er is naast luxe goederen een veel grotere luxe. En dat is de vrijheid die je hebt om onafhankelijk te zijn. En je kunt luxe hebben wat je wil. Als je in de bijstand zit ben je volgens mij niet bepaald onafhankelijk.
.....
trouwens ik snap je laatste toevoeging niet zo : "en nog durven klagen ook"
Ja wat dan ? Als die hadden lopen feestvieren was je nog verongelijkter geweest.
Waarom denk je dat die mensen klagen ? Om jou voor de gek te houden ?
Kom op zeg.
Ik heb geen kinderen en geen eigen huis (kortom, ik huur en gooi mijn geld dus weg in de ogen van een huiseigenaar) dus ik trek geen enkel voordeeltje...
Alleenstaanden staan achteraan in de rij, maar moeten net zo goed huur, gas, licht ect betalen en zelfs gemeentelijke belastingen die net zo hoog zijn als voor een groot gezin!
Hoeveel mensen in de bijstand moeten niet verplicht werken (participatietrajecten) voor hun uitkering? Dan zal er toch betaald moeten worden voor kinderopvang. En het kromme is - omdat die mensen officieel niet werken - mogen ze daar nog zelf voor opdraaien ook! Da's fijn!
armoede neemt toe dat is gewoon een feit.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3065870/2011...
En of Rutte daar een andere draai aangeeft of niet met zijn redenering.
Wat moet Rutte anders, hij kan zichzelf slechts een brevet van onvermogen geven. Daarnaast als politicus is hij een meester in het woordenspel.
Trouwens hij zal zich zowiezo geen brevet van onvermogen geven, daar zijn doelgroep behoorlijk ontzien wordt.
Maar goed : onthou verder maar, dat het snel gebeurd is, dat met dat afglijden op de sociale ladder. Dat kan iedereen gebeuren, een ongeluk, een reorganisatie, de vrouw die voor een ander valt.
En werkschuw tuig is snel gezegd.
Een beetje opvang voor drie kids (=eigen keuze) kost de Staat meer dan een uitkering (=geen eigen keuze) voor een alleenstaande, dus als die tweeverdieners nu eens een beetje solidair zouden zijn (eentje thuis bij de kids) dan kunnen ze mooi iemand aannemen die het geld echt nodig heeft, scheelt ook weer een uitkering!
Heb ik gelijk,rechtse uitvreter? ja toch?
fuckyou | 11-12-11 | 00:17 |
.
Natuurlijk niet. Ik heb geen mensen in dienst, dat levert teveel gezeur op en ik verdien er nauwelijks aan. Als het nodig is huur ik mensen tijdelijk in. Ik zal u bij het rijtje linksche sukkels plaatsen.
Volgend jaar hebben 1,2 miljoen mensen die in armoede leven.
Nachtuil | 10-12-11 | 23:41 |
.
U moet de geestelijke armoede van PvdA-stemmers niet verwarren met materiële armoede.
Ik heb nooit meer gehad dan het minimum, nooit een partner, nooit een huis, nooit kids, nooit een goedbetaalde baan, dus ik zal nooit afglijden of in de shit komen want ik ben gewoon gewend om te gaan met weinig geld, en heb er daardoor misschien ook wel geen enkele moeite mee! Mensen moeten wel snappen dat twee auto's, dure vakanties, dure mobieltjes, dure merkkleding, roken etc geen optie zijn in de bijstand, maar ja laten het nu net zulke types zijn die je altijd bij de Voedselbank ziet.....
Sanklier, het tij kan ook keren.
Ook voor U.
dirkx60 | 11-12-11 | 07:23 |
.
Een vangnet moet er zijn voor alle mensen die niet kunnen, dus ook voor mij als het totaal tegenzit. Ik heb geen medelijden met mensen die niet willen werken en die een rol van parasiet verkiezen boven ene werkend bestaan. Laat die uitvreters maar lekker in relatieve armoede leven, ook al wordt de definitie van armoede steeds ruimer, als het zo doorgaat ligt die straks bij de Balkenende norm.
Ik zoek al meer dan een jaar 2 fietsenmakers maar er is niemand die dit wil. Jong of oud ik heb zelfs wajongers geprobeerd maar vieze handen willen ze niet meer. En niks slecht betalen gewoon netjes het CAO-loon. Er lopen er nog heel veel rond die veel liever de hele dag achter de computer zitten met wellicht een te hoge uitkering dan netjes voor je geld te werken.
2wieler ondernemer
Vergeet niet dat allerlei subsidies stoppen als men gaat werken.
Eagle_Eye | 11-12-11 | 10:08 |
.
Ik refereerde toch al aan de armoedeval?
beltaine | 11-12-11 | 15:35 | Misbruik melden
Solidariteit door middel van baan op te zeggen zodat een werkloze deze kan krijgen? Sorry maar met dit soort uitspraken ben je heel ver van de realiteit verwijderd. Dat u het niet breed heeft is misschien niet leuk voor u. Maar constant de schuld bij anderen neerleggen slaat nergens op. U vertoont erg calimero gedrag.
Sanglier | 11-12-11 | 15:32
LOL!
.
OT
Het is geen protest tegen de armoede. Het is demagogie van de SP. Het gaat om een strengere bijstand en daar is alles voor te zeggen. Het valt trouwens wel mee met die armoede. Voor zo ver ik weet zijn de allerlaagste uitkeringen buiten schot gebleven en bezuinigingen op de zorg zijn bitter noodzakelijk.
Mensen die echt geen geld hebben om boodschappen te doen kunnen een beroep doen op voedselbanken. Wie maken eigenlijk gebruik van de voedselbank? Voornamelijk een bevolkingsgroep tussen 30 en 49 jaar. Dit kunnen onmogelijk de allerzwaksten zijn. Van deze groep heeft zo'n 90 procent een schuldenproblematiek. Lijkt me typisch eigen schuld dikke bult dus. En verder illegalen die verstoken zijn van bijstand. Ook eigen schuld dikke bult.
als men de laagste inkomens van de werkende mens eens een beetje hoger zou maken dan zou er veel armoede weg vallen, nu zijn er veel mensen die net boven de sociale minimum leven en er bijna niet van rond kunnen komen omdat ze net teveel verdienen om in aanmerking te komen voor subsidies en kwijtscheldingen van de belasting dus met andere woorden werkende mens wordt gestraft.
Ze luisteren pas als je een paar containers dwars over de A15 en A16 zet. In alle andere gevallen lachen ze je gewoon uit.
@ landgenoten | 11-12-11 | 16:14
Precies. Het gaat allemaal om geld en macht. Als je aan een van beide of, liefst, beide tornt, heb je hun onverdeelde aandacht.
Meer armoede? Het zijn juist de lage inkomens die er in 2012 op vooruit gaan!
http://www.salar.nl/rechts-kabinet-met-linkse-loonstroken.html
Meer armoede? Het zijn juist de lage inkomens die er in 2012 op vooruit gaan!
http://www.salar.nl/rechts-kabinet-met-linkse-loonstroken.html
Voor al diegenen die genoegzaam denken dat ze voorlopig niet ontslagen zullen worden, of niet door een Oostblokker worden vervangen, of in geval je zelfstandig ondernemer bent dat de opdrachten overvloedig binnen zullen blijven vloeien....
-
Het kan zomaar voorbij zijn... en bedenk dan dat er gelukkig werk genoeg is in het Westland om maar iets te noemen. Betaalt goed, werken op afroep, fijne collega's, enfin... droom zacht!
85% van de Nederlandse burgers is slechts twee salarisbetalingen van de goot verwijderd.
De mensen met het meeste geld zijn de grootste graaiers. Willen alleen maar meer meer meer en niet afstaan aan mensen die wat minder hebben. Als we zaken echt beter willen verdelen mag van mij echt 1 van de 2 verdieners lekker thuis bij de kids blijven. Je hebt voor die kids gekozen dus dan zorg je daar ook maar lekker voor! Punt!! Maar ondertussen blijven ze gewoon werken en vangen ze ook nog eens 1000 per maand aan kinderopvangkosten, dat vind ik dus NIET kunnen. Wel zeuren en zaniken over mensen in de bijstand, maar dit keuren we wel goed en alleen maar onder het mom van 'we moeten blijven fokken anders zorgt er niemand meer voor ons over 30 jaar? "Ja lekker boeiend....
De mensen met het meeste geld zijn de grootste graaiers.
beltaine | 11-12-11 | 16:44 |
.
Dat is onzin. Het is juist het schaamteloze gegraai van uitkeringstrekkers en laagbetaalden wat onze samenleving miljarden per jaar kost. Nederland gaat kapot aan al die uitkeringen, toelagen en subsidies.
beltaine | 11-12-11 | 15:35
Iedereen die het anders heeft meegemaakt zal er min of meer moeite mee hebben om in de bijstand terecht te komen. De vraag is niet of je er moeite mee hebt maar wat je doet om er weer uit te komen. Vertrouwen in eigen kunnen en geen schulden hebben/maken zijn belangrijk.
Ik ben begonnen met een achterstand omdat ik in militaire dienst moest. Toen mijn carriere net op gang kwam nam ik een sabbitical van ruim 3 jaar om voor mijn kid te kunnen zorgen. Alles helemaal zelf betaald. En net toen ik er vrede mee had dat ik de rest van mijn leven alleen maar (relatief) simpele databases mocht bouwen werd ik consultant en kort daarna kreeg ik een leidinggevende functie omdat mijn bazin opschoof. Als ik nu zonder baan kom te zitten moet ik mijn auto, laptop en mobiel inleveren, maar ik krijg geen bijstand omdat ik een huis heb met een waanzinnige overwaarde, een 33 voeter (12 jaar oud maar toch) en een behoorlijke bankrekening. Desondanks weet ik zeker dat de misere van zeer korte duur zal zijn.
Wat betreft de mensen die je bij de voedselbank ziet zie bizonkid | 11-12-11 | 15:59.
beltaine | 11-12-11 | 15:35
Iedereen die het anders heeft meegemaakt zal er min of meer moeite mee hebben om in de bijstand terecht te komen. De vraag is niet of je er moeite mee hebt maar wat je doet om er weer uit te komen. Vertrouwen in eigen kunnen en geen schulden hebben/maken zijn belangrijk. Daarbij, een grote groep mensen kan die bijstand in eerste instantie op de buik schrijven.
Ik ben begonnen met een achterstand omdat ik in militaire dienst moest. Toen mijn carriere net op gang kwam nam ik een sabbitical van ruim 3 jaar om voor mijn kid te kunnen zorgen. Alles helemaal zelf betaald. En net toen ik er vrede mee had dat ik de rest van mijn leven alleen maar (relatief) simpele databases mocht bouwen werd ik consultant en kort daarna kreeg ik een leidinggevende functie. Als ik nu zonder baan kom te zitten moet ik mijn auto, laptop en mobiel inleveren, maar ik krijg geen bijstand omdat ik een huis heb met een waanzinnige overwaarde, een 33 voeter (12 jaar oud maar toch) en een behoorlijke bankrekening.
Wat betreft de mensen die je bij de voedselbank ziet zie bizonkid | 11-12-11 | 15:59.
Nee maar in dat geval krijg je waarschijnlijk eerst nog wel een paar jaar WW, want dan wordt niet naar je vermogen gekeken. En logisch toch dat je eerst de boel op moet eten? Ik moest eens 50 euro 'interen' omdat ik die teveel had omdat ik net 3 maanden achterstallig loon van mijn werkgever had ontvangen toen ik recht kreeg op die bijstand, en dan is het zuur.....want dat was helemaal geen spaargeld, maar gewoon loon waar ik op had moeten wachten....
Denken jullie dat het lachen is dat je altijd moet schikken naar werkenden met kids?. Is er iets met school vd kids of ziekte vd kids of vakantie plannen of vrij nemen of overwerken je staat als alleenstaande altijd achteraan de rij hoor.
Denken jullie dat het lachen is dat je altijd moet schikken naar werkenden met kids?.
beltaine | 11-12-11 | 17:56 |
.
Niet zeuren, u kunt buiten de schoolvakanties goedkoop reisjes boeken.
bizonkid | 11-12-11 | 15:59 |
U heeft in deze best gelijk.
'Echte' armoede zit bij de mensen met schulden.
Maar dat is zeker eigen schuld dikke bult.
Hoewel ik al bijna 20 jaar werk, ken ik de schulden-maken-je-kapot situatie uit eigen ervaring.
Een aantal jaren geleden, mijn schulden vrij rigoureus in een half jaar weggewerkt.
(Het overlijden van mijn vader, die bizarre schulden bleek te hebben, deed mij de ogen openen.)
Nu sta ik verbaasd, hoe goed het rondkomen is met 1400 in de maand.
Ik houd mijn hart vast, hoe tieners tegenwoordig omgaan met krediet.
Kopen op krediet, mag van mij best verboden worden.
Mits noodzakelijk, maar 99,9% valt daar niet onder.
Bezuinigingen nu, zijn noodzakelijk.
Maar laat ons niet vergeten, de opgroeiende generatie, financieel verantwoord op te voeden.
Anders zitten we over 10-20 jaar weer met dezelfde problematiek.
En dan krijg ik te horen, tot mijn 75-80ste te moeten werken. ;)
Sanglier | 11-12-11 | 18:03 |
Beetje bullshit reactie.
Beltaine heeft gewoon een punt.
Ik heb gelukkig maar één collega met jonge kinderen.
Ze wil wel overwerken, maar het 'kan' gewoon nooit.
Sanglier
je bent een over het paard getild eikeltje !!!!!
Sanglier je bent de gene die asociaal is niet de sp niet de pvda . maar DE PVV . VVD CDA dat zijn van die kut partijtjes die alleen maar voor de rijken opkomen . en jij bent een zielig persoon . jij kan je eigen domheid nog niet bevatten .
Beetje bullshit reactie.
anoniemorexia | 11-12-11 | 18:16 |
.
U zeurt net zo hard als Beltaine. Als Beltaine telkens de klos is laat dat zien dat hij/zij niet in staat is om voor zichzelf op te komen. Daarnaast heeft het niet hebben van kinderen zeker voordelen.
je bent een over het paard getild eikeltje !!!!!
harrynakopzolder | 11-12-11 | 18:30 |
.
je bent de gene die asociaal is ... en jij bent een zielig persoon . jij kan je eigen domheid nog niet bevatten .
spaceman2000 | 11-12-11 | 18:42 |
.
U heeft beide geen cent om de opgedroogde stront van uw reet te krabben en dan bent u ook zichtbaar lijdend aan geestelijke armoede in een vorm die is voorbehouden aan linksche sukkels. U bent dus dubbel de klos, ik hoop dat u sterke schouders heeft. Alhoewel, het kan me geen donder schelen of u ter plekke bezwijkt aan de ondraaglijk last van uw zurig linksche bestaan.
Sanglier | 11-12-11 | 19:22 |
Onzin, Beltaine heeft, net als ik, hart voor de zaak, en staan daarvoor klaar.
Moedertje heeft hart voor de kids, en niet voor de zaak.
Ik zeur niet, ik maak een constatering.
En dat heeft niets met 'voor jezelf opkomen' te maken.
Die ruimte is er veelal niet, voor mensen die hart voor de zaak hebben.
Ik heb gvd gelazer omdat ik nog 180 uur vakantie heb openstaan.
''neem ik ze toch op'', zeg ik dan.
NEE, dat kan niet!
Inderdaad, ik ben nodig.
linkschmensen -1
Inderdaad, ik ben nodig.
anoniemorexia | 11-12-11 | 19:37 |
.
Dat is prettig. Hoe gaat u dat met die vakantie uren oplossen? Wacht u tot het er 1600 zijn en neemt u dan een jaar vrij? Worden ze uitbetaald? Levert u ze in? Gaat u 4 dagen werken?
@Meer armoede? Het zijn juist de lage inkomens die er in 2012 op vooruit gaan!
http://www.salar.nl/rechts-kabinet-met-linkse-loonstroken.html
Sanglier | 11-12-11 | 16:28 |
.
En dan mag je meer gaan betalen eigen risico. Enz enz enzzzzzz.
Ik ga nooit met vakantie maar ik heb wel recht op vrij tijd wanneer ik dat wil is het niet?
Het gaat niet alleen om jonge kids. Als ze oudere kids hebben moeten ze weer eerder weg voor ouderavonden of een ochtend vrij omdat ze meemoeten naar de beugelbekkietandarts en dat soort ongein!
ongein!
beltaine | 11-12-11 | 20:30 |
.
U zeurt. De kinderen van nu betalen uw en mijn oude dag en verzorgen u en mij als we hulpbehoevend worden.
@ anoniemorexia | 11-12-11 | 18:07
'Tenzij', denk ik, niet 'mits'.
U zeurt. De kinderen van nu betalen uw en mijn oude dag en verzorgen u en mij als we hulpbehoevend worden.
Sanglier | 11-12-11 | 20:42 |U zeurt. De kinderen van nu betalen uw en mijn oude dag en verzorgen u en mij als we hulpbehoevend worden.
Sanglier | 11-12-11 | 20:42 |
Nee u zeurt niet he! Maar de kinderen van nu zijn gewoon aan het betalen voor hun eigen pensioen en ouderdomsvoorzieningen , net zoals de ouderen die er nu gebruik van maken gedaan hebben. Dus niet lullen. En wat betreft dat zogenaamde zzpertjes gelul van u, als uw opdrachtgevers morgen goedkopere krachten kunnen vinden staat u gewoon buiten . En geloof mij, dat gaat er gouw aankomen. En dan die zogenaamde uitvreters die te lui zijn om te bewegen. Niet alle mensen zitten voor hun plezier in de soos.
Wat te denken van mensen die 30 jaar bij een bedrijf gewerkt hebben en van de een op de andere dag te horen krijgen dat zij zijn ontslagen. Omreden dat er maar 3 miljoen winst is gemaakt. En heb ik al gehoord van u over het aantal opvreters uit de Oostbloklanden, die hier een paar maanden onder de prijs komen werken en daarna in het uitkeringscircuit komen. Waar huizen voor klaargemaakt worden en die in zogenaamde psychische nood verkeren.
En al die instromers waar vreten die van? Nee u weet het wel.
U zeurt. De kinderen van nu betalen uw en mijn oude dag en verzorgen u en mij als we hulpbehoevend worden.
Sanglier | 11-12-11 | 20:42 | Misbruik melden
/
Denk je dat echt?
/
http://www.geenstijl.tv/2011/12/tom_staal_op_de_vmbo_beroepske.html
Maar de kinderen van nu zijn gewoon aan het betalen voor hun eigen pensioen en ouderdomsvoorzieningen
.
als uw opdrachtgevers morgen goedkopere krachten kunnen vinden staat u gewoon buiten . En geloof mij, dat gaat er gouw aankomen.
taaikossie | 11-12-11 | 21:46 |
.
Uw oudedagsvoorziening bestaat voor een deel uit AOW die via een omslagstelsel wordt gefinancierd. Dat houdt in dat de kosten van die AOW worden opgebracht door de belastingbetaler. Wat u zelf opbouwt via pensioen en privéregelingen valt daar buiten. Straks betalen de kinderen van nu uw AOW.
.
Mijn opdrachtgevers weten dat er goedkopere aanbieders zijn van de diensten die ik lever, mijn tarief is al meer dan vijftien jaar geen onderwerp van discussie en zolang ik mijn werk uitmuntend doe blijft dat zo. Vrijdag nog kreeg ik carte blanche van een opdrachtgever om een onderzoek te starten. Over mijn tarief hebben we het niet gehad. Dat is een kwestie van vertrouwen plus dat de kosten die ik veroorzaak in het niet vallen tegen het financiële belang voor de opdrachtgever wat ermee gemoeid is.
.
Wat betreft uitvreters die hier gratis geld komen halen kan ik kort zijn, die mogen van mij in armoede leven.
Denk je dat echt?
lonelystoner | 11-12-11 | 21:47 |
.
Ja.