Naast de boerka worden ook integraalhelmen, bivakmutsen en niqaabs verboden Het kabinet heeft vandaag ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Mensen die zich op straat begeven met een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm, kunnen vanaf nu dus een boete tegemoet zien. Deze boete wordt maximaal 380 euro.
Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde vandaag na afloop van de ministerraad het boerkaverbod "van onvoorstelbaar groot belang". Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen.
Volgens het kabinet biedt het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens de ruimte de vrijheid van godsdienst enigszins in te perken als dit in het belang is van de openbare orde.
Of we volgende week, als de winter eindelijk in gaat treden, nog wel een combinatie van sjaal en muts mogen dragen is niet bekend. Het kabinet heeft wel gezegd dat caranavalsvierders en sinterklazen zich geen zorgen hoeven te maken.
Update 14:58 uur: De reactie van Tofik Dibi, Tweede Kamerlid voor GroenLinks: "Laten we terwijl mensen onzeker zijn over hun toekomst en die van hun kinderen, vooral een handjevol boerka's opsporen en beboeten..."
Update 15:01 uur: Reactie van Arie Slob, fractievoorzitter ChristenUnie: "Crisisaanpak kabinet Rutte: boerkaverbod instellen. Zo komen we er wel."
Update 15:21 uur: De Amsterdamse jongerenimam Yassin Elforkani maakt zich zorgen over de verschuiving binnen de samenleving als het gaat om de beperking van vrijheden. "Helaas worden vrouwen die een boerka dragen nu nog meer beperkt. Ik hoop dat de Eerste Kamer er niet mee instemt, net als bij het verbod op ritueel slachten. We hebben gelukkig nog een Grondwet die alles toetst."
"Vrouwen die ik ken die een boerka dragen, willen geen gehoor geven aan het verbod. Ze zeiden: als het zover komt, dan blijf ik thuis. Het gaat om een verplichting en dat accepteren ze niet.''
Opgepakt om naakt onder boerka
'Een boerkaverbod zal niets uithalen'
Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.
Reacties
hehe dat zal tijd worden ook laten ze zich maar aanpassen hier.
Eendje. | 27-01-12 | 14:44 | Misbruik meldenKeurig, en ook goed uitgelegd aande hand van de foto. Echter wordt het bij brommers/motors dus verplicht o bij het afstappen direct de helm af te zetten. Top!
lüftswaffel | 27-01-12 | 14:44 | Misbruik meldenSneu zo vlak voor de carnaval.
tzjemigzeg | 27-01-12 | 14:45 | Misbruik meldenmooi :)
Spliff | 27-01-12 | 14:45 | Misbruik meldenDas mooi! ;)))
snoes | 27-01-12 | 14:46 | Misbruik meldenSchrok mij laatst ook de t*fus, toen er zo eentje achter mij bij de kassa opdook.Had zoiets nog niet eerder in het eggie gezien.
Alle pinguins zwemmen in het water. Dus ook woestijnpinguins.
Frank de Snater | 27-01-12 | 14:47 | Misbruik meldensnoes | 27-01-12 | 14:46 | Ja erg is dat he ik schrik er nog elke keer van als ik bij ons in het wc kom want dan is het net klein turkije echt vreselijk gewoon, en schrik er ook nog altijd van.
Eendje. | 27-01-12 | 14:48 | Misbruik meldenWel weer heel erg politiek correct: Ook geen bivakmuts en integraalhelm!
HSQNMYPP | 27-01-12 | 14:49 | Misbruik meldenMaar hoe zit het dan met de veiligheid van die motorrijders?
P.S.
Ik mis trouwens de niqaab ;-)
*ninja-pak verdrietig weer in kast leggen doet*
Dr. Oetker | 27-01-12 | 14:49 | Misbruik meldenBoerka verbod belangrijker dan Henk en Ingrid.
Zer0K3wL | 27-01-12 | 14:49 | Misbruik meldenEendje. | 27-01-12 | 14:44
peacemaker | 27-01-12 | 14:50 | Misbruik meldenAlwéér een overeenkomst tussne jou en mij.......
en die kleding dan,ook voor menigeen een ergenis.
ikheballetijd | 27-01-12 | 14:52 | Misbruik meldenDus alle motorrijders met een integraalhelm zijn nu in overtreding!
indiaan | 27-01-12 | 14:53 | Misbruik meldenKijken hoelang het duurt voordat agenten dit echt gaan uitvoeren.
Zulfiqar | 27-01-12 | 14:53 | Misbruik meldenEn dan heb ik het niet over die PVV stemmende zooi...
Eendje. | 27-01-12 | 14:48
snoes | 27-01-12 | 14:53 | Misbruik meldenIn onze wc.kom ik ze dan weer niet tegen;)
En hier valt gelukkig het nog heel erg mee hoor! ook wat betreft de kopvodjes.Maar het ziet er idd.gewoon niet uit, er stond die keer ook een moeder met een klein kindje bij en die was doodsbang van die wandelende komozak.
Ook ik vind het een beetje griezelig zo'n vrouw met alleen een spleetje in die doek waar ze doorheen kan kijken. Ik heb geen idee wat er achter zit, een man een vrouw, een oma, een opa, een welwillend iemand, een etter, een verrekte mongol, een bankrover, een lelijke vrouw of een knappe vrouw, iemand met een enge ziekte en ga zo maar door. Nee, ik ben blij met dit verbod.
peacemaker | 27-01-12 | 14:54 | Misbruik meldenMaar ze zullen er wel weer wat op vinden. Hoofddoek met aparte, hoog omgeslagen shawl geeft hetzelfde effect. Doe ik ook als ik geen bivakmuts draag. Maar dan wel met normale muts, geen hoofddoek.
HSQNMYPP | 27-01-12 | 14:54 | Misbruik meldenAch ach, dus alle 20 vrouwen in NL mogen hun Burka niet meer aan. Wat 'n prestatie.
Amstel | 27-01-12 | 14:55 | Misbruik meldenMooi, dat zijn weer een paar onaangepaste trutten minder op straat. Dan gaan ze maar achter de ramen zitten als ze van hun onaangepaste mannen niet naar buiten mogen.
De Zeikerdt | 27-01-12 | 14:55 | Misbruik meldensnoes | 27-01-12 | 14:53 | dan heb jij echt geluk dat het daar meevalt. Ik heb het ook als ik de kleine van mijn zusje mee heb die nu een halfjaar is en als ik dan bij de hema zit en er komt zo'n spook aanlopen moet ze wel even huilen vooral de eerste keer dat ze dat zag. Arm meiske dacht ik toen ze kan er wel een trauma aan over houden, als er dan een normaal persoon aan komt lopen doet ze dat niet en lacht ze alleen.
Eendje. | 27-01-12 | 14:58 | Misbruik meldenAmstel | 27-01-12 | 14:55
peacemaker | 27-01-12 | 14:59 | Misbruik meldenNe niet alleen boerka's, maar ook andere gezichtsbedekkende doeken zoals de nikaap. Dat is het ding dat je op die grote foto boven aan het topic ziet. Dat is namelijk helemaal geen boerka. Ze heeft trouwens wel mooie ogen die griet zeg! Ook weer zoiets. Wel een middeleeuwse boerka om je kop doen en daaronder sexy oogmake-up. Strookt niet helemaal me dunkt!
Aiii, slecht nieuws voor de furry's!
Dr. Bambix | 27-01-12 | 14:59 | Misbruik meldentzjemigzeg | 27-01-12 | 14:45
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:00 | Misbruik meldenU had als Darth Vader willen gaan?
@Eendje
peacemaker | 27-01-12 | 15:01 | Misbruik meldenBen je boos op me?
@Eendje. | 27-01-12 | 14:58 |
De Zeikerdt | 27-01-12 | 15:01 | Misbruik meldenEn zo kunnen we nog uren doorgaan.
En het gekke is dat men beweert dat er maar 150 van die komo-zakken rondlopen in Nederland.
Ik weet niet hoe ze dat geteld hebben, maar het moeten er veel meer zijn.
Gelijk Johan Vlemmix oppakken.
Ploertendodert | 27-01-12 | 15:02 | Misbruik meldenpeacemaker | 27-01-12 | 15:01 | nee hoezo?
Eendje. | 27-01-12 | 15:03 | Misbruik meldenLijkt me toch lastig te handhaven. Pizzakoerier zet even scooter weg en loopt naar het adres waar hij moet beleveren..helm nog op...kassa! Wellicht is een doorzichtige helm een nieuwe markt..:-)
Vindoe | 27-01-12 | 15:03 | Misbruik meldenDe Zeikerdt | 27-01-12 | 15:01 | dat zij er ook veel meer bij ons lopen er volgens mij al 150 rond. En idd er kan noh uren over worden doorgegaan, maar heb daar helemaal geen zin in. Ik heb gewoon even een punt gemaakt.
Eendje. | 27-01-12 | 15:05 | Misbruik melden-weggejorist-
János Hunyádi | 27-01-12 | 15:09 | Misbruik meldenJános Hunyádi | 27-01-12 | 15:06 | haha goed geplemd!
Eendje. | 27-01-12 | 15:07 | Misbruik meldenHet hypocrite er van is ze mogen alle drie legaal gekocht worden.
1967 | 27-01-12 | 15:07 | Misbruik meldenWinst maken op verboden middelen.
Nederland op zijn best.
Bivak muts wel kopen,geen bank er mee overvallen,als of je voor je lol met zo'n ding op je kop loopt.
Niqaabs wel kopen alleen voor binnens huis.
Moter helm gebruiken tijdens het rijden voor het stilstaan en afstappen echter afdoen.
Ik zie het voor me strenge moslim vrouw op de moter.
Op haar kop een niqaab erover heen een bivak muts vanwegen de kou, en de helm voor veiligheid.
Wat een boete zal dat zijn.
-weggejorist- & nokken met slowchat
peacemaker | 27-01-12 | 15:10 | Misbruik meldenHulde hulde hulde.
eye | 27-01-12 | 15:08 | Misbruik meldenDe Zeikerdt | 27-01-12 | 14:55
snoes | 27-01-12 | 15:08 | Misbruik meldenZe hebben een mooie grote schotel aan de gevel...
Wat is die GroenLinks Gay Tofik Dibi toch een enorme landverrader.
eye | 27-01-12 | 15:09 | Misbruik melden1967 | 27-01-12 | 15:07 | hahahah die is wel heel erg scherp van je.
Eendje. | 27-01-12 | 15:10 | Misbruik melden@redactie, OK!
peacemaker | 27-01-12 | 15:11 | Misbruik meldenEendje. | 27-01-12 | 14:58
snoes | 27-01-12 | 15:14 | Misbruik meldenDaar ben ik ook blij mee, moet er niet aan denken om zo'n spook dagelijks tegen te komen.
peacemaker | 27-01-12 | 15:11
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:14 | Misbruik meldenJe vrouw heeft vast de redactie gebled om te vragen of ze je het chatten onmogelijk willen maken.
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de linkse partijen straks. Ik zie het al helemaal voor me, Job Cohen met tranen in z'n ogen. (daar gáán m'n stemmen) hahahaha
peacemaker | 27-01-12 | 15:14 | Misbruik meldenDe oppositie zal het is wel eens zijn met het kabinet.. What else is new?
fthecamel | 27-01-12 | 15:15 | Misbruik meldenPaul Kersey | 27-01-12 | 15:14
peacemaker | 27-01-12 | 15:15 | Misbruik meldenIk denk het ook. Dat wordt koude roti vanavond hahahahahaha
Als je nou gewoon de mensen die deze hoofddeksels keihard misbruiken aanpakt... Maarnee, laten we nóg zo'n onzinnige regel maken die onmogelijk gehandhaafd kan worden en waar kindjes die halloween willen vieren en inderdaad de pizzabezorgert die dus wel werkt (in feite) de dupe van is.
buutvrij | 27-01-12 | 15:16 | Misbruik melden...
Doe nou gvd eens wat aan die kleaudtzakjes van een prutsjeugd en de echte criminelen.
peacemaker | 27-01-12 | 15:14 | hahahaha ja ik zie het ook al voor me stelletje sukkels.
Eendje. | 27-01-12 | 15:16 | Misbruik meldenpeacemaker | 27-01-12 | 15:14 |
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:17 | Misbruik meldenNiet alleen Job, Geert moet nou nieuwe topics verzinnen. Straks komt ie met "slipjes zijn een symbool van vrouwenonderdrukking"
Peacemaker wat dacht je van een zelfmoordtoerist met een zelfgemaakte gordelbom brrrrrr, vind gordelroos al een vrij netelige situatie maar een gordelbom, net een brug te ver zal ik maar zeggen.
D.I.A.Zepam | 27-01-12 | 15:17 | Misbruik meldenMaar ben blij dat dit er door is wat zullen er veel nu een claim gaan neerleggen van discriminatie makkelijke uitspraak voor de rechter "afdoen of oprotten aan u de keuze"
Dus aanpassen aan de NEDERLANDSE cultuur hier worden geen gezichtsbedekkende gewaden gedragen je mag islammeren maar dan wel in je eigen gebouwen en niet in het openbaar.
OT
Mooi scheelt een hoop asielzoekers die dachten hier een gratis uitkering te krijgen die nu worden uitgespaard, dus na een flinke omweg zijn Henk en Ingrid ook weer blij.
peacemaker | 27-01-12 | 15:15
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:17 | Misbruik meldenDan hoop ik voor je dat ze de kip eerst wel heeft opgewarmd en niet rauw serveert.
Eendje. | 27-01-12 | 15:03
peacemaker | 27-01-12 | 15:18 | Misbruik meldenSlaapmutsje Vanessa was een prima topic gisteren!
En het straatbeeld is er weer mooier opgeworden.
De Zeikerdt | 27-01-12 | 15:19 | Misbruik meldensnoes | 27-01-12 | 15:14 | Ik kom ze gelukkig ook niet dagelijks tegen wij wonen zelf op een rustig stukje in het dorp. Dus daar kom ik ze nooit tegen alleen in het centrum.
Eendje. | 27-01-12 | 15:19 | Misbruik meldenEendje. | 27-01-12 | 15:16
peacemaker | 27-01-12 | 15:19 | Misbruik meldenEn ik kan ook niet wachten tot er discussie ontstaat tussen de PVV en die linkse kliek op het Binnenhof! hahahaha Ik zet mijn video vast paraat! (voor het nageslacht)
peacemaker | 27-01-12 | 15:18 ja idd een mooie meid toch.
Eendje. | 27-01-12 | 15:20 | Misbruik melden-weggejorist-
peacemaker | 27-01-12 | 15:48 | Misbruik meldenEendje. | 27-01-12 | 15:20
peacemaker | 27-01-12 | 15:21 | Misbruik meldenKijk er dan nog maar een keer naar.
-weggejorist-
Eendje. | 27-01-12 | 15:47 | Misbruik meldenpeacemaker | 27-01-12 | 15:20 | dat zijn heel wat pilletjes alvast suc6;).
Eendje. | 27-01-12 | 15:23 | Misbruik melden6m7rd2mo9h8210g@jetable.org
peacemaker | 27-01-12 | 15:06 | Misbruik melden
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:25 | Misbruik meldenMeld misbruik
Peace wil graag dat we hem allemaal een mailtje sturen
peacemaker | 27-01-12 | 15:21 | oke heb er nog een keertje op gekeken maar hoe wil je dat dan doen?
Eendje. | 27-01-12 | 15:25 | Misbruik meldenpeacemaker | 27-01-12 | 15:20
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:25 | Misbruik meldenJe weet het he, vrouwen zijn gifmengers als ze kwaad willen
Je kan ook een geestelijke boerka dragen.
tempel 3 | 27-01-12 | 15:26 | Misbruik meldenMaar dat zal wel te veel gevraagd zijn als je 3772 jaar achter loopt.
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:25 | ja echt wel denk er maar om hoor wij zijn echt gemeen haha.
Eendje. | 27-01-12 | 15:28 | Misbruik meldenEendje. | 27-01-12 | 15:28
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:29 | Misbruik meldenCheck het maar eens bij een beetje detective. Gifmoord=vrouw
D.I.A.Zepam | 27-01-12 |
Slinks | 27-01-12 | 15:31 | Misbruik meldenWat is volgens u de Nederlandse cultuur dan? Wist je dat Nederland al 300-400 jaar lang door tolerantie, openheid en begrip wordt gekenmerkt? Althans, daar lijkt nu een einde aan te komen. Dat juist het begrip 'openheid' wordt gebruikt om deze regel in te voeren zit me dwars. Dit is natuurlijk een drogreden, dit is helemaal niet uit veiligheidsoverwegingen ingevoerd, van bomgordelterroristen hebben wij helemaal geen last en ik moet de eerste nog tegenkomen die voor de lol op straat een bivakmuts draagt.
-
Het enige wat ik hier tegenkom is gezeik van mensen die niet gewend zijn aan dat er iemand met een burka tegenover hun staat. Erg ongemakkelijk, maar moet dit nou direct in een wet resulteren? Tegen mogelijke vrouwenonderdrukking gaat dit natuurlijk ook nooit helpen, daar heb je andere maatregelen voor nodig, maar vooral een hele hoop tijd.
-
Het enige signaal dat Nederland afgeeft aan de wereld is dat we langzaamaan een bekrompen zootje conservatieven worden, die maar wat andermans vrijheid inperkt om hun eigen 'superieure' waarden en normen te beschermen. Waarden als vrijheid, openheid, tolerantie en begrip. Laat me niet lachen.
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:29 | maar lieve jongen ik zou zoiets gewoon heel anders aanpakken.
Eendje. | 27-01-12 | 15:32 | Misbruik meldenEn terecht wanneer ze hier van alle voorzieningen gebruik willen maken, moeten ze zich ook aanpassen aan onze regels.
kipfilét | 27-01-12 | 15:33 | Misbruik meldenEn wanneer ze dat niet willen blijven ze maar lekker in huis zitten.
Slinks | 27-01-12 | 15:31
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:34 | Misbruik meldenNederland tolerant? BS, alleen als het goed uitkomt. U refereert met 400 jaar geleden naar de gulle manier waarop we de joodse vluchtelingen uit Antwerpen opvingen. Maar deze brachten wel geld en vaardigheden mee, als het simpele boeren waren geweest hadden ze waarschijnlijk niet eens de Schelde over gekomen.
-weggejorist- & nokken met slowchat
Paul Kersey | 27-01-12 | 16:44 | Misbruik meldenSlaat werkelijk nergens op XD
capriolen | 27-01-12 | 15:35 | Misbruik meldencapriolen | 27-01-12 | 15:35
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:36 | Misbruik meldenBaal je dat je vrouw nou een nieuwe garderobe moet komen of baal je omdat je zonder helm buiten moet lopen en ze je ACNE kunnen zien?
Komen = kopen
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:37 | Misbruik meldenAls dit maar niet ten koste gaat van de handhaving van het rookbeleid.
Frank de Snater | 27-01-12 | 15:38 | Misbruik meldenFrank de Snater | 27-01-12 | 15:38 |
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:40 | Misbruik meldenDaar is dit onderdeel van. Veel vrouwen dragen een burka om stiekem in het cafe te roken
Driewerf hulde!
János Hunyádi | 27-01-12 | 15:41 | Misbruik meldenPaul Kersey | 27-01-12 | 15:25 |
peacemaker | 27-01-12 | 15:44 | Misbruik meldenEng mannetje! Jaloers?
peacemaker | 27-01-12 | 15:44
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:47 | Misbruik meldenNee hoor, vrijdagmiddagmeligheid. Te hard gewerkt de laatste dagen.
En toch heb ik nog nooit een vrouw in burka of whatever gezien in NL. Hooguit een modieus hoofddoekje.
Amstel | 27-01-12 | 15:49 | Misbruik melden.
Een vriend van mij is Moslim (en ja hij heet Mo), zijn dochter (zijn vrouw ook btw) mag van hem zelf kiezen of ze een hoofddoek opdoet of niet (ze is 16). Zij kiest er voor om dat wél te doen. Geert wil haar dat verbieden. Hoezo vrouwenonderdrukking?
"Het enige wat ik hier tegenkom is gezeik van mensen die niet gewend zijn aan dat er iemand met een burka tegenover hun staat."
Slinks | 27-01-12 | 15:31 |
En dat wil ik ook graag zo houden, sterker nog, ik wil ze nooit tegenkomen in NL.
eye | 27-01-12 | 15:51 | Misbruik meldenIk vind persoonlijk een boerka helemaal niks en geloof ook nauwelijks dat de vrouwen die hem dragen dat vrijwillig doen.
Pleasetomeetyou | 27-01-12 | 15:54 | Misbruik meldenAan de andere kant vind ik dit onderwerp zo onbelangrijk dat ik denk, heren en dames politici, hebben jullie gvd niet wat anders te doen dan je met dit soort PPV topics bezig te houden?
Ons onderwijs holt achteruit door wanbeleid en de zorg eveneens, maak je daar druk om.
Fijn om te lezen dat de regering, in deze tijden van mondiale crisis, zich bezighoudt met de echt belangrijke zaken.
natte kier | 27-01-12 | 15:58 | Misbruik meldenVreselijk, al die burkamevrouwen die zo goed meedoen in de samenleving door in vaak representatieve functies en als CEO's hun steentje bijdragen worden nu in hun doen en laten beperkt. De schande!
Antonin | 27-01-12 | 15:59 | Misbruik meldenAntonin | 27-01-12 | 15:59
Slinks | 27-01-12 | 16:01 | Misbruik meldenDenk je dat dit die vrouwen ook maar iets helpt?
Belasting betalen is ook een verplichting en dat accepteer ik niet.
Het Zilte Nat | 27-01-12 | 16:02 | Misbruik meldenNederland wordt wijzer.
Raiza | 27-01-12 | 16:02 | Misbruik meldenHulde voor dit besluit!!!
bofkontnl | 27-01-12 | 16:02 | Misbruik meldenPaul Kersey | 27-01-12 | 15:34
Slinks | 27-01-12 | 16:04 | Misbruik meldenDoe je research, Nederland was het eerste Europese land waar het niet uitmaakte wat voor geloof je had, waar je kon geloven wat je wil en zelfs als je niet geloofde werd dat gerespecteerd. Het had natuurlijk wel met onze handelsgeest te maken, maar het feit is er.
eye | 27-01-12 | 15:51
Slinks | 27-01-12 | 16:06 | Misbruik meldenVerrast me niets. Roep je me wanneer er in dat racistische brein van jou waarden als compassie, empathie, menselijkheid, rede begint te groeien?
Slinks | 27-01-12 | 16:01
Antonin | 27-01-12 | 16:06 | Misbruik meldenHet helpt toekomstige ex-moslima's en niet-moslima's. Zélfs helpt het moslima's met hoofddoekje, want de volgende stap is altijd nog extremer. Je kent hopelijk de functie van de bedekking?
.
Dit is een symbool ja, een symbool dat niet alles getolereerd kan worden. Wat er moet gebeuren is vrijheid van godsdienst schrappen, we hebben vrijheid van meningsuiting en die mag nooit ondergeschikt zijn aan relimalloten. Weg met die lange tenen van religieuzen en met name moslims, geen poot moeten ze hebben om op te staan als ze zich weer beledigd voelen of een voorrangspositie eisen, zoals ALTIJD.
Pleasetomeetyou | 27-01-12 | 15:54
Slinks | 27-01-12 | 16:08 | Misbruik meldenGister kwam het bericht naar buiten dat de overheid een fout van 8 miljard had gemaakt. Oops! 45 reacties totaal. Roept Wilders dat de overheid 4 miljard moet bezuinigen op ontwikkelingshulp staat de PVV-parade al in zinderend ornaat mee te deinzen op de golven van hun blonde leider. Zelfs dit nieuwsbericht kan minstens het dubbele verwachten. Laten we nou eens, links en rechts, de handen ineen slaan om die 8 miljard terug te krijgen, dan gaan we het dan weer hebben over het boerkaverbod. Deal?
Slinks | 27-01-12 | 16:06
Antonin | 27-01-12 | 16:09 | Misbruik meldenRacistisch omdat je geen vrouwen in burka wil zien, goh, het burkaras kende ik nog niet. Zijn Egyptenaren ook racistisch omdat ze geen bikini's op straat willen zien? Dan ineens niet zeker? Maar het gelul over Nederland altijd tolerant gaat niet op, tot voor kort had west-Europa, met uitzondering van een korte tijd Frankrijk, langere tijd Spanje eeuwen terug en Oostenrijk voor korte tijd, niet te maken met islam. Zo'n compleet intolerant iets was hier volkomen vreemd. Hadden jullie maar geleerd van zuidoost-Europa.
Antonin | 27-01-12 | 16:06
Slinks | 27-01-12 | 16:14 | Misbruik meldenDe functie is mij inderdaad bekend. Maar u denkt dat dit gaat helpen? Als moslims inderdaad zo slecht zijn als u doet voorkomen, denkt u niet dat deze vrouwen dan gedwongen thuis moeten zitten ipv van 'slechts' een hoofddoekje te moeten dragen? In theorie is er niets mis met een hoofddoekje, de Islam zegt namelijk dat bepaalde gebieden bij zowel man en vrouw bedekt moeten worden, omdat deze gebieden slechts voor de man en de vrouw in een huwelijk te zien mogen zijn. Dat sommige moslims zich hier niet aan houden én dan Wilders roept dat het hoofddoekje een vorm van onderdrukking is, is bespottelijk. Net zo bespottelijk als dat iedereen dat al schijnt over te nemen.
Antonin | 27-01-12 | 16:09
Slinks | 27-01-12 | 16:15 | Misbruik meldenIk lees meerdere posts van eye, goh. Om die reden verbaast het mij niet dat hij zo'n reactie plaatst.
@Slinks | 27-01-12 | 16:08
Gisteren kwam ook naar buiten dat we per jaar 4.1 miljoen uitgeven aan de bestrijding van vervelende Marokkaantjes. 4.1 miljoen welke we goed kunnen gebruiken in de zorg, bijvoorbeeld.
Nederland is het misschien een beetje zat?
Bavaria73 | 27-01-12 | 16:17 | Misbruik meldenAls er mensen zijn die graag een burka en dergelijke willen zien gaarne af te reizen naar landen waar dit wel is toegestaan ( lees VERPLICHT is ) en dat ik mij stoor aan zulk gewaad steek ik niet onder stoelen en banken.
D.I.A.Zepam | 27-01-12 | 16:18 | Misbruik meldenNet als ieder ander heb ik gelukkig ook recht van vrijheid van meningsuiting net als diegene die hier op dit bericht negatief ageren.
Maar er is een wezenlijk verschil tussen een hoofddoek of een gelaatafschermend gewaad waardoor het gezicht in zijn geheel niet zichtbaar is en daar is voor mij een grens.
Als je wenst met mij te discussiëren of mij aan te spreken dan wil ik diegene graag in de ogen kunnen kijken en zijn gelaatsuitdrukkingen kunnen aflezen dit scheelt in een discussie een hoop ellende en narigheid.
En ik wil zien of ik met het mannelijk of vrouwelijk geslacht te maken heb en dat is in zo'n tent niet mogelijk ofwel ???
En ja ik kan nu ook geen gezichten zien maar dit is anders dan iemand op straat tegen te komen daarom is typen altijd voor meerdere interpretaties mogelijk tis maar net hoe de ontvanger van het schrijven het leest.
Daarom kan het zijn dat een plempsel door Joris verwijderd wordt terwijl de schrijver zich van geen kwaad bewust is.
Paul Kersey | 27-01-12 | 15:47
Dcent guy | 27-01-12 | 16:18 | Misbruik meldenEn daarom ga je proberen om iemand te vernederen? Flinke vent ben jij zeg.
Slinks | 27-01-12 | 16:14
Antonin | 27-01-12 | 16:21 | Misbruik meldenDus omdat er mensen zijn die per se hun vrouwen in vodden moeten hullen, moeten we het maar toestaan want ánders komen die vodden helemáál niet meer buiten. Zo werkt dat niet. Maar je dicht Wilders te veel macht toe, denk je ecxht dat die man iets origineels zegt? Sinds het ontstaan van die maansekte wordt er al over geschreven, omdat die sekte nogal luid van zich liet horen namelijk. Ik zie heel veel in andere richting worden nagepraat, dat het maar een klein groepje is, islam=vrede, hoofddoek is geen onderdrukking en zelfs mooi en sexy, anti-islammers zijn racisten/xenofoben/islamofoben, etcetera.
Als ik 12 maanden in het jaar in een tent wil bivakeren wordt ik er gehelmd weg getrapt.
1967 | 27-01-12 | 16:25 | Misbruik melden@@Slinks | 27-01-12 | 16:06 |
eye | 27-01-12 | 16:26 | Misbruik meldenIk heb geen compassie, empathie, menselijkheid etc. voor burka's
Ik heb er gewoon een tyfus hekel aan, dat mag toch?
Nogmaals, een prima besluit van dit kabinet.
De vrijheden van deze vrouwen wordt zo alleen maar erger ingeperkt. Zij mogen van hun man niet meer naar buiten en slijten hun leven dus tussen 4 muren. Absoluut geen oplossing voor een 'opener samenleving' naar mijn mening, die bereik je alleen door iedereen te aanvaarden ongeacht afkomst, godsdienst, sexuele geaardheid of weet ik wat voor eigenschappen. Jammer Rutte, populistisch meeloopgedrag met de PVV...
papi chulo | 27-01-12 | 16:27 | Misbruik meldenLOL @ Tofik Dibi.
A. De Bree | 27-01-12 | 16:27 | Misbruik meldenDe onzekerheden komen niet door de financiele crisis maar door de tsunamiserende islam.
Slinks | 27-01-12 | 16:14
Dcent guy | 27-01-12 | 16:28 | Misbruik meldenNatúúrlijk is het dragen van een hoofddoekje een vorm van onderdrukking. Het is namelijk de wil van een man. Die man legt vrouwen op om zo'n ding op hun hoofd te doen en heden ten dage zijn en kennelijk nog steeds veel te veel mannen die hun vrouw dat opleggen. Niemand, maar dan ook NIEMAND maakt mij wijs dat vrouwen vrijwillig hun hoofdhaar zo angtstvallig bedekt houden. Stel dat die koran regel NIET bestond. Dan was er geen vrouw ter wereld die 365 dagen per jaar heel haar leven lang elke dag zo'n hoofddoek op haar hoofd zou dragen. Af en toe misschien wel, maar niet elke elke elke dag! Onderdrukking dus. Simpel zat!
papi chulo | 27-01-12 | 16:27
Dcent guy | 27-01-12 | 16:30 | Misbruik meldenOf ze gaan terug naar hun thuisland, waar ze lekker de gehele dag met zo'n gek ding op hun hoofd kunnen rondlopen. Zie je wel dat het leven simpel is. Overal is een oplossing voor, als je maar WIL!
De eerste huilerige reactie van Yassin Elforkani, bekend van zijn banden met de Nederlandse onderafdeling van de Moslimbroederschap, is er ook al.
http://www.carelbrendel.nl/2010/12/20/jongerenimam-yassin-elforkani-leid...
eye | 27-01-12 | 16:39 | Misbruik meldenTip van de week voor iedere tegenstander van deze wetgeving:
D.I.A.Zepam | 27-01-12 | 16:40 | Misbruik meldenVraag je vrouw of zij, oeps o nee, EIS dat je vrouw elke dag zo'n ding gaat dragen dan praten we verder, eens kijken hoe lang zij dan nog je vrouw is.
Maar dan wel op dezelfde gronden als die in de koran beschreven zijn hè eerst waarschuwen, en na 3 waarschuwingen mag je je vrouw een corrigerende tik geven ( ies koeltoer) zeg je dan
Sterkte en voor straks eet smakelijk
@Dcent guy | 27-01-12 | 16:28
Amstel | 27-01-12 | 16:42 | Misbruik meldenLees mijn vorige reactie eens.
Een kleine stap in de goede richting, dat er nog vele moge volgen.
Vreemdeling | 27-01-12 | 16:54 | Misbruik meldenHet is al erg dat we op straat tegen al die haatdoekjes aan moeten kijken. Maar als je in 020-Gaza al die pinguins ziet lopen. Vreselijk!
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 16:55 | Misbruik meldenOp zich dus een zeer goede ontwikkeling. Alleen zie je in Amsterdam hoe slap er tegen het misdrijf 'kraken' wordt opgetreden. Er zullen dus genoeg agenten zijn die liever een auto bekeuren die een bocht te ruim neemt, dan een pinguin die willens en wetens met haar haatgewaad door de stad loopt. Het resultaat van het minderheden beleid bij de politie. Net zoiets als dat vehaal met die gestolen portomonnee.
En dat die haatpreker er tegen is, was wel te verwachten. Die vindt t al een ramp dat niet alle vrouwen verplicht met een haatdoekje moet lopen.
Hopen dat genoeg agenten zich aan de wet houden en flink boetes uitdelen! Alle haatsymbolen van mohammedanen moeten uit de publieke ruimte worden geweerd. Je past je aan aan deze samenleving, en anders weet je je zandbak wel te vinden.
En als er Nederlandse landverraadsters bijzitten, mogen die van mij kennismaken met die fijne cultuur die ze zo graag willen. In hun zandbak daar, en niet hier uiteraard.
Jammer, ik had het wel leuk gevonden als opeens 16 miljoen mensen z"' n ding hadden opgezet.
wtf_ftw | 27-01-12 | 16:59 | Misbruik meldenAllemaal een zwarte of allemaal een blauwe.
En dan allemaal proletarisch winkelen.
Eens kijken wat de nederlandse autoriteiten dan hadden gezegd.
http://www.google.nl/imgres?q=burka&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1280&bih=633&tbm...
ja, agent, de persoon zag er net zo uit als die daar, en die, en die, en die, en die....
och laat ook maar.
(cynical mode off)
Het zal verdorie ook tijd worden ook,want what about our identity?
. | 27-01-12 | 17:01 | Misbruik meldenDeze mensen weten toch waar ze heen gaan en horen zich toch
aan onze normen te houden of is het net andersom???
Chic
Jack007 | 27-01-12 | 17:03 | Misbruik meldenAls de pleuris uitbreekt in de wereld dan is er een groot deel van deze mensen ineens voorzien van een M-16 of een bomgordel!!!
. | 27-01-12 | 17:04 | Misbruik meldendus...
teringtubbie | 27-01-12 | 17:07 | Misbruik meldenals ik met mijn brommer, onderweg ben, en ik heb mijn intergraalhelm op.
ben ik strafbaar.
nou.
Dan rijd ik wel ZONDER helm..
Amstel | 27-01-12 | 16:42
Dcent guy | 27-01-12 | 17:08 | Misbruik meldenWaar woon jij, Bloemkoolstronkeradeel? Ik kom uit de grote stad en zag toevallig vanmiddag nog een paar vrouwen met een nikaap. Je kletst dus maar wat. En dat voorbeeld van die kennis van jou is ongetwijfeld waar, maar je vergeet dat dit slechts een uitzonderingsgeval is. Ga maar eens kijken op de Haags markt. Daar zie je vrouwen met lappen aan lopen en die MOETEN echt een klein stukje achter hun man lopen. en owee als ze iets willen hebben wat "manlief" niet zint, dan volgt een ordinaire scheldkanonade (van die man richting die vrouw wel te verstaan dan) Ik geloof je dus gewoon niet. Je bent gewoon een mooiprater net al Job Cohen. Geeft niet, maar ik trap er niet in!
Als ze allemaal niks eronder dragen wordt het straatbeeld zo wel in ene een stuk anders.
hoocheecoochee | 27-01-12 | 17:08 | Misbruik meldenteringtubbie | 27-01-12 | 17:07 |
Dcent guy | 27-01-12 | 17:09 | Misbruik meldenNee meneertje, je bent pas strafbaar als je met je integraalhelp op door de stad of een winkelstraat gaat lopen, zonder dat je een scooter bij je hebt! simpele ziel.
papi chulo | 27-01-12 | 16:27
De vrijheid van de moslim vrouw.
1967 | 27-01-12 | 17:12 | Misbruik meldenKan pas komen als ze er zelf voor opstaan.
De onderwerping van deze generatie vrouwen om de islam te bevorderen,geeft ze macht en ze ondergaan het met liefde voor het geloof.
Deze zelf opoffering geeft ze weer macht aan de man.
Het gast land word eigen met hun regels, tot het normaal is.
Gelukkig is er de burka,stel je voor dolle moslim miena's in bikini.
De pizzabezorgers worden zo nog onherkenbaar.
hoocheecoochee | 27-01-12 | 17:13 | Misbruik meldenDcent guy | 27-01-12 | 17:09
tempel 3 | 27-01-12 | 17:13 | Misbruik melden.
Dan heb je zeker intergralehulp nodig.
Dee boerka in Nederland zou kunnen verworden tot een spannend kledingstukkie voor in bed of zo.
hoocheecoochee | 27-01-12 | 17:14 | Misbruik melden-e
hoocheecoochee | 27-01-12 | 17:15 | Misbruik meldenMag ik nog wel m'n sjaal voor m'n mond doen en muts op?
Kroekpoek | 27-01-12 | 17:17 | Misbruik meldenBoerka's draagt u thuis, niet in het openbaar.
Sanglier | 27-01-12 | 17:18 | Misbruik melden.
Vrouwen met hoofddoekjes en boerka's zijn de hoeren van de islam. Zij geven toe aan het waanidee dat vrouwen schuldig zijn aan het feit dat onbeschaafde mannen zich niet kunnen gedragen in bijzijn van een vrouw.
Prima! Had 3 jaar geleden al moeten worden ingevoerd.
paridae | 27-01-12 | 17:24 | Misbruik meldenEn als de dames liever thuis blijven is ok hoor. Maar geen bijstand omdat je niet naar buiten kan om te werken. Ben benieuwd welke leerling als eerste aanklopt dat ze niet naar school 'mag'.
Maar een boer in een ford K mag wel?
blaasbaan | 27-01-12 | 17:49 | Misbruik meldenweten al die leuke sp stemmers dat deze partij het dragen van dit kledingstuk
leon41 | 27-01-12 | 17:51 | Misbruik meldengoedkeuren!!!!!!
Onzinbesluit en volstrekt ondemocratisch. Het is niet aan de overheid om bepaalde kleding te verbieden.
Kelele Nyingi | 27-01-12 | 17:52 | Misbruik melden@Kelele Nyingi | 27-01-12 | 17:52
paridae | 27-01-12 | 17:57 | Misbruik meldenNeem aan dat jij geen niqaab draagt maar wel een ID card.
Belachelijk.
Ultra_V | 27-01-12 | 17:58 | Misbruik meldenHet is niet aan de overheid om bepaalde kleding te verbieden.
Sanglier | 27-01-12 | 18:11 | Misbruik meldenKelele Nyingi | 27-01-12 | 17:52 |
.
Een ideologie of religie die voor mannen andere kledingvoorschriften hanteert dan voor vrouwen is in strijd met artikel 1 van de Grondwet.
.
Mag Deadmau5 ook nooit meer optreden?
Kroekpoek | 27-01-12 | 18:12 | Misbruik melden@Sanglier | 27-01-12 | 18:11
paridae | 27-01-12 | 18:21 | Misbruik meldenart 1 grondwet bijt grondwetsartikel 6 Godsdienstvrijheid. Je vast nog wel dat El Moumni werd vrijgesproken voor zijn uiterst discriminerende uitspraken over homo's.
+ weet
paridae | 27-01-12 | 18:21 | Misbruik meldenMeest on-liberale wet die ik in tijden gezien heb. Werkelijk. Wat moet een ander het een zak uitmaken wat ik aantrek? Andersom ook, is niet mijn probleem. En een inbreuk op een belangrijk recht van mij is het ook niet als iemand zijn gezicht bedekt en kan bedekken. Echt in strijdt met elk liberaal beginsel. Waar ben je nou VVD? Commerciele rot partij. Ik heb het met ze gehad. Dit is niet meer mijn partij.
F-funf | 27-01-12 | 18:26 | Misbruik meldenSanglier | 27-01-12 | 17:18
Precies, en het ergste is nog dat die vrouwen er zelf ook van overtuigd zijn dat zij dan de schuldige zijn. Zo erg zit het er ingestampt bij die lui.
Holymoos | 27-01-12 | 18:27 | Misbruik melden-t
F-funf | 27-01-12 | 18:27 | Misbruik meldenwat vrouwvriendelijk.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 18:35 | Misbruik meldennou zullen de boerka dames nooit meer naar buiten gaan.
en dat allemaal danzkij onze eigen pijpbaard/haatkeppel.
Een ideologie of religie die voor mannen andere kledingvoorschriften hanteert dan voor vrouwen is in strijd met artikel 1 van de Grondwet.
.
Sanglier | 27-01-12 | 18:11 | Misbruik melden Meld misbruiknieuw
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 18:37 | Misbruik melden-
bullshit.
artikel 1 is weer in strijd met godsdienstvrijheid.
maar ja roeptoeteren zit je blijkbaar in de genen.
paridae | 27-01-12 | 18:21
Antonin | 27-01-12 | 18:46 | Misbruik meldenJa, daarom moet dat artikel asap geschrapt worden. Als je geen godsdienst aanhangt ben je gewoon minder waard. Waarom mensen die geloven in een sprookje extra rechten moeten krijgen it beats me, andere mensen die paarse mannetjes zien worden opgesloten wegens krankzinnigheid. Mensen die bewust kiezen voor geloven in iets dat compleet tegen de rede ingaan moeten niet extra worden beschermd, natuurlijk zijn ze zwakzinnig, maar rechten aan zwakzinnigheid ontlenen is als een lustmoordenaar faciliteren door een mooi besloten park aan te leggen met allerlei jonge vrouwen erin die onbeschermd rondlopen. Zo kun je een godshuis ook wel beschouwen eigenlijk, gefaciliteerde krankzinnigheid en misdaden tegen de menselijkheid.
.
Door bepaalde ervaringen ben ik gaan geloven in Valkures en nimfen, moet er nog alleen een goede godsdienst aan vastplakken die nog wordt geaccepteerd. Wellicht iets met een massaverkrachtende profeet, dat is helemaal hip these days.
hopppaaa daar wachtte ik op
noothers | 27-01-12 | 18:57 | Misbruik meldenart 1 grondwet bijt grondwetsartikel 6 Godsdienstvrijheid. Je vast nog wel dat El Moumni werd vrijgesproken voor zijn uiterst discriminerende uitspraken over homo's.
Sanglier | 27-01-12 | 18:58 | Misbruik meldenparidae | 27-01-12 | 18:21 |
.
Ik ben geen jurist maar het lijkt mij sterk dat het arrest in de zaak El Moumni ook betrekking heeft op kleding- en gedragsvoorschriften. Homo's beledigen is toch iets anders dan vrouwen discrimineren?
.
Wat dat betreft is de uitspraak van de Hoge Raad over de SGP en de manier waarop de SGP hun vrouwen behandelden erg interessant.
.
maar ja roeptoeteren zit je blijkbaar in de genen.
Sanglier | 27-01-12 | 19:00 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 18:37 |
.
De uitspraak van Hoge Raad over de SGP is duidelijk. Vrouwen anders behandelen dan mannen mag niet. Godsdienstvrijheid heeft kennelijk beperkingen. Een daarvan is het boerkaverbod.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 18:35 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:00 | Misbruik meldenWaarom niet? Niemand verbiedt ze de straat op te gaan. Ze mogen alleen hun haatgewaad niet aan. Maar religie is een prive ding, dus dat doe je netjes thuis, zonder de rest van de samenleving er mee lastig te vallen.
Er wordt al veel teveel aan mohammedanen toegegeven met hun middeleeuwse gebruiken. Dieren doodmartelen mogen ze toch ook nog steeds?
En als een haatbaard zijn vrouw niet zonder bungalowtent de straat op wil gaan, is dat niet de schuld van de Nederlandse wetgeving. Dan ligt die schuld gewoon bij meneer haatbaard en zijn primitieve ideologie.
Echt in strijdt met elk liberaal beginsel.
Sanglier | 27-01-12 | 19:02 | Misbruik meldenF-funf | 27-01-12 | 18:26 |
.
Integendeel. Vrouwen hebben hier óók rechten.
Vrouwen anders behandelen dan mannen mag niet.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:04 | Misbruik meldenSanglier | 27-01-12 | 19:00 | Misbruik melden -
-
ja gelukkig geldt dat niet voor de joods-christelijke traditie. *kuuuuuuuuch*
@Sanglier
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:07 | Misbruik meldenhoe je het wendt of keert, Wilders heeft ervoor gezorgd dat deze maatregel genomen zou worden en wilders is hier naar toe gezonden door de Joden , en dat haalt meteen de democratische gehalte flink omlaag PUNT.
Joodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:04
Antonin | 27-01-12 | 19:09 | Misbruik meldenNee, je hebt gelijk joh, daarom zijn vrouwen in Europa ook veel minder vrij dan vrouwen in Saudi-Arabië. Waarom WOON je hier in godsnaam als je op alles spuugt hier. Donder dan gewoon op als het je niet bevalt. Of is het toch dat je hier meer vrijheid hebt, zelfs als halaller, dan in die islamitische paradijzen? Als wij Europeanen net zo tolerant waren als moslims, waren er geen moslims meer te vinden in Europa.
ja gelukkig geldt dat niet voor de joods-christelijke traditie. *kuuuuuuuuch*
Sanglier | 27-01-12 | 19:09 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:04 |
.
Mooi toch? En o zo simpel. U bent hier dus u past zich aan.
.
hoe je het wendt of keert, Wilders heeft ervoor gezorgd dat deze maatregel genomen zou worden
Sanglier | 27-01-12 | 19:10 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:07 |
.
Al was het Femke Halsema. Prima toch?
.
Wat heeft u tegen Joden?
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:07 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:12 | Misbruik melden'en dat haalt meteen de democratische gehalte flink omlaag PUNT.'
.
Ow? Leg uit. Is er nu ineens niet over gestemd dan? Is er nu ineens niet eindeloos over vergaderd voor het in stemming kwam?
Je bent misschien gewend aan hoe de haatbaard broederschap werkt, maar hier hebben we gelukkig een democratie. (<- da's ook een PUNT)
Wow, Geert Wilders heeft zijn puntje binnen. Wat verschrikkelijk goed van hem.
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:13 | Misbruik meldenAlec Tricity | 27-01-12 | 19:13 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:16 | Misbruik meldenWaren dat allemaal Geert Wilders' die voor stemden?? Wow, wat zijn dat er dan veel! Wat verschrikkelijk goed van hem/
Gelukkig kunnen we nog fappen
lüftswaffel | 27-01-12 | 19:16 | Misbruik melden--
C:\Users\Datemoex\Pictures\muslima dating (2).jpg
--
En hebben de we de vakantiekiekjes ook nog!
--
C:\Users\Datemoex\Pictures\idioot.jpg
Haalmaar weg, ging iets fout!
lüftswaffel | 27-01-12 | 19:18 | Misbruik meldenBathasar Gerards | 27-01-12 | 19:12 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:18 | Misbruik melden-
oh ben je op je pikkie getrapt en ga je jezelf even boven mij verheven ?
*snik , snik*
-
ik heb niks met haatbaardbroederschap , maar ik heb ook niks met je pijpbekkrulbaarden.
als jij zo graag wil dat de PVV NL in een 2de Joodsche staat gaat omdopen , mag je wat mij betreft ongezien de T krijgen.....
als wilders zijn ideeen zijn afkomstig van de joodsche geldschieters. en daardoor hebben de joden direct of indirect invloed op onze politiek .
Sanglier | 27-01-12 | 19:10
Antonin | 27-01-12 | 19:18 | Misbruik meldenJoden zijn zo'n beetje de meest succesvolle etnische groep op de planeet, en moslims de minst succesvolle, dat is het. Toch prachtig hoe Israël binnen geen tijd een oase van intelligentie en hoogstaande cultuur werd in die haatzandbak, vijf keer die gillende Arabieren de pan in hakte en van een dor stuk land een vruchtbaar land maakte. Dit ondanks die geschifte pijpekrullen die vinden dat het joodse volk eeuwig moet lijden en oja, de pogingen ze compleet uit te roeien. De jood is lichtjaren verwijderd van de moslim, een enorme discrepantie tussen ontwikkeling en achterlijkheid. Dat doet zeer, het liefst verwijderen ze dit ijkpunt geheel omdat ze er zo - terecht - minderwaardig bij afsteken. Daarom verdragen ze ook geen kritiek, want vanbinnen weten ze wel dat ze niets voorstellen en in 1400 jaar niets hebben bereikt met die waanzinnige maansekte, zelfs niet toen ze werden toegestaan op oliebronnen te gaan zitten, en dat enkel omdat wij, de westerse wereld, het geweld grotendeels hebben afgezworen. Morgen kan alle olie namelijk gewoon van ons zijn en neuken die theedoeken hun kamelen gewoon weer in hun stinkende tent ipv hun paleizen, aangezien wij militair superieur zijn.
vijf keer die gillende Arabieren de pan in hakte
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:21 | Misbruik meldenAntonin | 27-01-12 | 19:18 | Misbruik melden Meld misbruik
*
pan of oven ?
@Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:16
Ben jij nou echt zo dom, of lijkt het maar zo?
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:21 | Misbruik meldenHet was Geert Wilders die dit punt als eerste heeft aangesneden. Hij heeft dus zijn puntje gescoord. Je kent je recente geschiedenis al net zo slecht als de oude vaderlandse geschiedenis getuige je nickname: Het is nog altijd Balthasar Gerards (met een "l" ertussen).
vijf keer die gillende Arabieren de pan in hakte
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:22 | Misbruik meldenAntonin | 27-01-12 | 19:18 | Misbruik melden Meld misbruik
-
minstens halal of kosher neem ik aan??
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:18 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:23 | Misbruik melden'*snik , snik*'
Sssst, stil maar hoor, niet huilen kleine zwitsal... Je had helemaal niet op 'mijn pikkie' getrapt. Daar ben je veel te klein voor.
.
Je obsessie met Joden begint zielige vormen aan te nemen. Dus, hup, duim in je mond, beertje mohammed in je arm, en niet meer drammen ok?
@Antonin | 27-01-12 | 18:46
http://www.venganza.org/
Vind deze echt ingenieus.
In mijn opinie is het lood om oud ijzer.
paridae | 27-01-12 | 19:23 | Misbruik meldenEr is iets groots maar mensen moeten daar met hun vieze fikken en vieze verzonnen boekjes vanaf blijven. (mijn opinie uiteraard)
@Joodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:18
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:23 | Misbruik meldenJoh, laat je niet opnaaien. Wilders heeft zijn tijd gehad. Hij daalt in de peilingen als een gek. Hij is gewoon over zijn top heen. Nederland is dat gezever van die eikel gewoon zat.
Antonin | 27-01-12 | 19:18 |
Sanglier | 27-01-12 | 19:23 | Misbruik melden.
Kernachtig. Ik kan mij daar alleen maar bij aansluiten.
.
Joodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:21 |
Antonin | 27-01-12 | 19:24 | Misbruik meldenIk heb dat gezegde ook maar geleerd. Pan dus.
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:21
In andere landen zoals Italië en Frankrijk is er al een verbod, in België meen ik ook, het is niet alleen Geert Wilders. In alle landen is er gezeik.
pan of oven ?
Sanglier | 27-01-12 | 19:25 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:21 |
.
Hahahaha, zoek geluld.
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:21 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:25 | Misbruik meldenDat heb je heel goed gezien die typo. Ik ben te lui om een nieuwe aan te maken. Goed he?
Blijft het feit dat Wilders blijkbaar een punt heeft aangesneden waar veel mensen in de 2e kamer zich in konden vinden. Of, doet dat er niet toe?
Mijn opmerking aangaande dit verbod die ik bij het topic van de PVV die de wet wilt ontlopen past wellicht beter hier:
Iskander | 27-01-12 | 19:25 | Misbruik melden.
Het is nu natuurlijk gewoon wachten tot alle Burka-dragers een doktersbriefje bij zich dragen waarin staat dat ze last hebben van zonne-allergie :)
.
Wat moet je dan nog met je Gelaatsbedekkende-kleding-verbod?
Wat moet je dan nog met je Gelaatsbedekkende-kleding-verbod?
Sanglier | 27-01-12 | 19:27 | Misbruik meldenIskander | 27-01-12 | 19:25 |
.
Simpel. U houdt uw vee binnen. Dan stinkt het ook minder op straat.
De bijenimkers zijn momenteel in spoedberaad. (;
Maar zonder dollen het is goed dat er zo een verbod komt.
Rapalje | 27-01-12 | 19:27 | Misbruik meldenOverigs heeft de boerka helemaal niets met de Islam te maken maar is het een perverse over gebleven traditie van jaloerse wantrouwige mennekes uit de vroege steentijd, net zoals onze kasteelheren vroeger in de middeleeuwen hun hindes een kuisheidsgordels lieten aanmeten en dragen omdat ze bang waren dat hun vrouwtjes tijdens hun afwezigheid gedekt zouden worden door de plaatselijke pastoor.
Geweldig nieuws, 3 hoera'tjes voor het kabinet
le'banez | 27-01-12 | 19:28 | Misbruik meldenWat moet ik dan op mijn hoofd zetten als ik met de scooter wil rijden?????
beltaine | 27-01-12 | 19:30 | Misbruik meldenIskander | 27-01-12 | 19:25
Antonin | 27-01-12 | 19:30 | Misbruik meldenIk heb een kledingallergie, dus ik EIS naakt over straat te lopen. En ook zo naar meetings te gaan. En naar het kinderdagverblijf.
@Antonin | 27-01-12 | 19:24
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:31 | Misbruik meldenJongens, leer je geschiedenis nou even. Wilders was de eerste die in 2007 een wetsvoorstel indiende mbt een boerkaverbod. Sarkozy deed dat pas 3 jaar later in 2010. De Fransen stemden daar meteen mee in waardoor het boerkaverbod in Frankrijk als eerste land in Europa van kracht ging. Daarna volgenden anderen. En nu ook Nederland. Meer Wilders heeft zijn puntje (symboolpolitiek) binnen.
En naar het kinderdagverblijf.
Sanglier | 27-01-12 | 19:31 | Misbruik meldenAntonin | 27-01-12 | 19:30 |
.
En niet te vergeten de moskee en het theehuis.
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:31 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:33 | Misbruik meldenEn dat helemaal in zn eentje!!
Sanglier | 27-01-12 | 19:31 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:35 | Misbruik meldenDaar heb je een punt! Ik moet van mn religie altijd in korte broek met badslippers rondlopen. En als ik een moskee wil bezoeken, ga ik me echt niet omkleden. Moet kunnen toch?
Antonin | 27-01-12 | 19:30
Iskander | 27-01-12 | 19:36 | Misbruik meldenGecondoleerd met uw uiterst zeldzame aandoening. Of bent u er juist blij mee?
@ Sanglier | 27-01-12 | 19:02 | Misbruik melden
F-funf | 27-01-12 | 19:39 | Misbruik melden-
Kulargument. En dat weet u zelf ook. In beginsel kan je niets verplicht worden in deze sfeer. Gelukkig maar. Dat een vrouw dat in dit geval wel wordt verplicht vindt plaats binnen de huiselijke sfeer, en moet dus via een andere weg opgelosr worden. Daar zijn alle wetten tegen (verboden en hulpinstanties tegen zowel fysiek als psychologisch huiselijk geweld). Dat en meegenomen dat het aantal boerka draagsters relatief gezien zeer klein is, heeft dit praktisch gezien weinig tot nauwelijks nut. Laat staan dat je niet weet of en welk deel gedwongen wordt. Te klein en te onzeker om zo'n massieve, collectieve, peperdure (in deze tijd!) wet te maken. Een nucleaire bom gebruiken om een mug te doden. Je pakt alles er omheen mee, waarbij het belang tot handhaving (integraalhelmen, maskers, wat dan ook) nog kleiner is. Het (praktisch) belang van deze wet weegt nooit op tegen de vrijheden als recht op persoonlijke levenssfeer en gewoon de vrijheid om je persoonlijk leven in te vullen, zonder dat je anderen daarmee schaadt. Als je dat werkelijk niet begrijpt, mag je je wat mij betreft absoluut geen liberaal noemen. Wat ik aantrek -zolang ik niemand daarmee op wat voor een manier dan inbreek op zijn/haar vrijheden of rechten- is MIJN zaak, en niet de zaak van de overheid..
Joodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:21 |
.
Hahahaha, zoek geluld.
Sanglier | 27-01-12 | 19:25 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:40 | Misbruik melden-
poeh poeh ...
nou succes dan maar he kereltje, ga jij maar lekker door met het zwart maken van links , dan ben ik onderweg om wat van m`n leven te maken , hey nog een tip :als je de hele tijd aan iets denkt heb je kans dat je erover gaat dromen , dus denk nog heel even aan wilders zometeen is het bedtijd.
Opgelosr = opgelost en alle = allerlei. Zucht.
F-funf | 27-01-12 | 19:41 | Misbruik melden@ Sanglier,Antonin en ander extreem-rechts onopgevoed tuig.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 19:42 | Misbruik melden------------------------------------------------------------------------------
Jullie maken ons land ten schande,bedoezelen onze hoffelijkheid waar wij in de rest van de wereld bekend om zijn geweest,op zon grove domme ondoordachte wijze,dat de honden er geen brood van lusten.
------------------------------------------------------------------------------
Dit is een zwarte dag voor de zogenaamde vrijheid,vrijheid een woord dat door fascistische dictatoriale randdebielen word misbruikt om ons een totalitair regime van "gristelijke" normen en waarden op te dringen onder het mom van democratie.
------------------------------------------------------------------------------
Als ik niet meer kan bepalen of ik met een bivakmust,nikaab of burka rond wil lopen,dan spreek ik van een fascistish intolerant regime,zelf in Birma,Cuba en andere "officiele" dictaturen ben je vrijer in je doen en laten dan hier in Nederland op het moment.
lol wat een zieligheid , de pvv`ers verliezen stemmen , en argumenten , nou jongens , nou jongens dit gaat dus niet werken.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:42 | Misbruik meldenNiccolo Machiavelli | 27-01-12 | 19:42 | Misbruik melden
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:45 | Misbruik melden-
Hulde Hulde roep ik je toe !!!!
trouwens mega respect voor de filosoof Machiavelli,
als deze idioten de art of war zouden ;ezen , dan zullen ze sneller begrijpen dat ze erin zijn getuind..
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:42 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:47 | Misbruik meldenJij ging toch wat van je leven maken? Of had je nog meer (kuch) 'diepzinnige' overdenkingen?
@ Niccolo Machiavelli en andere linkse wereldverbeteraars.
Een burka heeft niets, maar dan ook niets met vrijheid te maken.
Holymoos | 27-01-12 | 19:47 | Misbruik meldenSimpel. U houdt uw vee binnen. Dan stinkt het ook minder op straat.
Sanglier | 27-01-12 | 19:27 | Misbruik melden Meld misbruiknieuw
-
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:48 | Misbruik meldenals jij en wilders niet zo een gore bek zouden hebben zou dat ook heel wat schelen , wat ben jij flink zeg achter je internetje , ik hoop dat jij en die smerige PVV vervolgd zullen worden voor `poging tot staatsgreep`....
Jij ging toch wat van je leven maken? Of had je nog meer (kuch) 'diepzinnige' overdenkingen?
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:47 | Misbruik melden Meld misbruiknieuw
-
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:49 | Misbruik meldennou ik bof dat ik op m`n werk mag posten .
jammer dat jij niet weg kan lopen van je infuusje.
Een burka heeft niets, maar dan ook niets met vrijheid te maken.
Holymoos | 27-01-12 | 19:47 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:50 | Misbruik melden-
VERBIEDEN ook niet!
wat zijn jullie simpel van ziel zeg !
dat dat ooit stemrecht heeft gekregen!
Alec Tricity | 27-01-12 | 19:23 | Misbruik melden
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:52 | Misbruik melden-
heb je gelijk in .
hoop dat de PVV onder de grond zal verdwijnen zoals het hoort.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:49 |
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:52 | Misbruik meldenMeer (kuch) 'diepzinnige' overdenkingen dus.
Ach, je kunt nou eenmaal moeilijk voorkomen dat schoonmakers de computers op de werkplekken misbruiken om op spitsnieuws te posten.
@ Holymoos
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 19:56 | Misbruik melden----------------------------------------------------------------------
Naive dwaas,het woord "verbod" heeft niets met vrijheid te maken.
En laat het nou net de zogenaamde Partij van de "vrijheid" zijn die de meest onzinnige "verboden" aan ons op probeerd te dringen.
----------------------------------------------------------------------
Linkse wereld verbeteraar.
Ik ben geen wereldverbeteraar,maar mensen zoals u en uw goddelijke leider zijn zeker wereldverslechteraars.
----------------------------------------------------------------------
Als het nu eens tot uw onontwikkelde apenhersentjes wil doordringen dat links en rechts de hamer en schroevendraaier van de zelfde timmerman zijn,dan zou u al een stuk verder zijn.
Ach, je kunt nou eenmaal moeilijk voorkomen dat schoonmakers de computers op de werkplekken misbruiken om op spitsnieuws te posten.
Bathasar Gerards | 27-01-12 | 19:52 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:56 | Misbruik melden-
dat is mou het mooie aan PVV`er zijn, je kunt altijd liegen tegen jezelf en geen hond die het gelooft .
@Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 19:42
"Jullie maken ons land ten schande,bedoezelen onze hoffelijkheid waar wij in de rest van de wereld bekend om zijn geweest." (ennogwat)
Ik kan kort zijn:
- 'jullie' is niet gedefinieerd
- 'ons land' ook niet
- 'onze hoffelijkheid (in welke hoedanigheid) is niet meetbaar
- 'wij in de rest van de wereld' is niet gedefinieerd
- 'dom' is niet gedefinieerd
En dan dit: ( in het kader van het verbieden van de Boerka)
Allen te wapen lijkt wel:
'DIT is een zwarte dag voor de zogenaamde vrijheid,vrijheid een woord dat door fascistische dictatoriale randdebielen word misbruikt om ons een totalitair regime van "gristelijke" normen en waarden op te dringen onder het mom van democratie'
-'gristelijke' is een welbekend grapje om 'christelijke' te kijk te zetten.
Yeah. Het is allemaal heel democratisch in het Midden Oosten. En ik hoef niet eens te vertellen waar. Want het zit overal.
-
paridae | 27-01-12 | 19:58 | Misbruik melden- definitie 'dom' ontbreekt
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 19:42 |
anoniemorexia | 27-01-12 | 19:59 | Misbruik meldenNiet mee eens.
De normen zijn namelijk niet Christelijk, maar maatschappelijk van aard.
Nederland kotst massaal op welk geloof dan ook.
Ons respect voor een welk geloof dan ook, is al jaren tanende.
En daar is deze uiting van intolerantie een gevolg van.
We kotsen echter niet alleen op de Islam.
En terecht, in mijn ogen.
Joodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:45 |
Begrijpt u ook de 'Art of War' of heeft u hem slechts gelezen?
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 19:50
Pff, noem mij maar simpel, jonge. Ik zie bovenstaand als een positieve vooruitstrevende ontwikkeling. Zelfs voor die burkadragers, misschien is dit een begin voor vrijheid voor hun. Maar dat willen lieden als jij niet slikken. Iets wat uit de koker vd PVV komt, is per definitie fout. Of niet? Ben zelf geen PVV-ert, maar begrijp veel dingen die ze aansnijden wel.
Holymoos | 27-01-12 | 20:00 | Misbruik meldenWilders heeft zijn puntje (symboolpolitiek) binnen.
Sanglier | 27-01-12 | 20:01 | Misbruik meldenAlec Tricity | 27-01-12 | 19:31 |
.
Ja, prima. Is goed. U ook gefeliciteerd namens alle moslima's.
Yeah. Het is allemaal heel democratisch in het Midden Oosten. En ik hoef niet eens te vertellen waar. Want het zit overal.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 20:01 | Misbruik meldenparidae | 27-01-12 | 19:58 | Misbruik melden Meld misbruik
-
Europa vergelijken met het midden-oosten ....nee dan ben je lekker
Joodsche Halalzaak troll alert.
eye | 27-01-12 | 20:01 | Misbruik meldeneye | 27-01-12 | 20:01 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 20:03 | Misbruik melden-
wat zielig , gaan we NSBtje speelen ?
Sanglier,Antonin en ander extreem-rechts onopgevoed tuig.
Sanglier | 27-01-12 | 20:03 | Misbruik meldenNiccolo Machiavelli | 27-01-12 | 19:42 |
.
Als u wilt dat ik uw verhaaltje lees kunt u zo'n opmerking beter aan het eind van uw verhaaltje maken. Nu heeft u weer een boel energie verspild. Voor niets.
Joodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 19:48 |
Sanglier | 27-01-12 | 20:04 | Misbruik melden.
Wat heeft u tegen Joden?
Sanglier en Eye, ga maar uithuilen bij mama.
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 20:04 | Misbruik meldenhuil maar , en vraag waarom alles zo oneerlijk is . wat zielig , ahhhhhh het zijn kleine slachtoffertjes ahhhhhhhh /
@ Paridae
--------------------------------------------------------------------------
Ik zal het even definieren voor u.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:05 | Misbruik melden--------------------------------------------------------------------------
Intolerante door de media gehersenspoelde en bang gemaakte PVV stemmers zoals u.
gaan we NSBtje speelen ?
Sanglier | 27-01-12 | 20:06 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 20:03 |
.
Wat heeft u toch tegen Joden? Kunt u er niet tegen dat ze u en uw soortgenoten kont schoppen? Telkens weer? En hard?
@annomerexia.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:06 | Misbruik melden-----------------------------------------------------------
Ik hoopte dat u begreep dat dit Wilders zijn woorden zijn.
Intolerante door de media gehersenspoelde en bang gemaakte PVV stemmers zoals u.
Sanglier | 27-01-12 | 20:07 | Misbruik meldenNiccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:05 |
.
Pfff weer een natte scheet. U bent een belediging voor uw nickname.
Sanglier | 27-01-12 | 20:04 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 20:08 | Misbruik melden-
oke ik zou de vraag best willen kaatsen , maar ben bang dat u mij een anti-semiet gaat noemen
Sanglier
-------------------------------------
Ik ben niet van plan jullie soort op te voeden.
Heerlijk hoe jullie badend in haat en frustratie jezelf zitten op zitten te vreten.
----------------------------------------------------------------------
BOOO
een Marrokaan.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:10 | Misbruik melden--------------------------------------------------------------------
Ha ha ha.
Wat heeft u toch tegen Joden? Kunt u er niet tegen dat ze u en uw soortgenoten kont schoppen? Telkens weer? En hard?
Sanglier | 27-01-12 | 20:06 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 27-01-12 | 20:10 | Misbruik melden-
wahahahahaah!
nou komt de werkelijke ant-islamofascist sanglier naar boven .
dus voor jou is hetbelangerijker wie wie`s kont schopt?
je kan zo bij hamas lutsertje..
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:06 |
anoniemorexia | 27-01-12 | 20:12 | Misbruik meldenVolg Wilders niet zo.
Bevestigd maar weer, dat het een dwaas is.
@ Niccolo Machiavelli
"..dat links en rechts de hamer en schroevendraaier van de zelfde timmerman zijn.." Mooi gezegd, alleen zo werkt het jammergenoeg niet. Linksdenkenden hebben gelijk, en alles wat rechtsdenkt is fout. Mooi geprobeerd, maar we leven in een wereld waar we allemaal verschillende denkbeelden, verschillende belangen hebben. Maar links heeft altijd gelijk. En rechtsen zien niet waar het om gaat. Dream on...erg veel linksmensen kunnen onmogelijk levelen tussen meningen, anders dan die van hun. Maargoed, ik zal wel weer ongelijk hebben.
Holymoos | 27-01-12 | 20:12 | Misbruik meldenanoniemorexia | 27-01-12 | 20:12 |
anoniemorexia | 27-01-12 | 20:16 | Misbruik meldenhet moet zijn WILDERS.
*reacties wilt uitlokken* ;P
@Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:05
paridae | 27-01-12 | 20:19 | Misbruik melden'stumper'
Uitspraak: ˈstʏmpər de -woord (mannelijk) stumpers Zelfst. Naamw. zielig persoon met wie je medelijden hebt. Synoniem: stakker
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/stumper
@ Holymoos.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:21 | Misbruik melden------------------------------------------------------------------
Wat ik daarmee wil zeggen is dat jullie de kiezers bedrogen worden door het systeem,denkt u nou werkelijk dat de heersers,de werkelijke heersers u de burger de macht het land te besturen in uw handen leggen,nee natuurlijk niet.
-------------------------------------------------------------------------------------
Met andere woorden het maakt geen moer uit waar u op stemt,links of rechts.
@ Paridea.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:23 | Misbruik melden-----------------------------------------------------------------------
Ahh fijn om te weten dat uwe exelentie mij een stumper vind,prima u mag vinden wat u wilt,dat is werkelijke vrijheid.
?
miltvuur | 27-01-12 | 20:24 | Misbruik melden@Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:23
paridae | 27-01-12 | 20:26 | Misbruik meldenBest nep-Niccolo. Dus jij gaat mij ook niet vertellen waar ik wel of niet bang van word.
@ Paridae
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:30 | Misbruik melden--------------------------------------------------------------
Nee lieve schat van me,dat doet u zelf door uw "rechtse" mening te ventileren.
U laat uw angst blijken,door middel van uw haat en frustratie.
Divide et impera is een Latijnse spreuk die wordt toegeschreven aan Philippus II van Macedonië (382 v.Chr.-336 v.Chr.). De vertaling van deze spreuk is: Verdeel en heers. Philippus zou deze tactiek van verdeel en heers hebben toegepast tegen de Griekse stadstaten. In de koloniale politiek van de Europese mogendheden was dit een zeer bekende zegswijze. Ook in het politieke bedrijf en in de oorlogvoering wordt deze tactiek veelvuldig toegepast.
De tactiek houdt in dat de ene concurrent meer rechten krijgt dan de andere concurrent. Hierdoor zal er nooit een vriendschap ontstaan tussen hen beiden en kan de derde, die de tactiek gebruikt, niet verwachten dat de eerste twee samen tegen de derde optreden. Er is ook een tekst "Divide et Impera" van Livius, een Romeins schrijver. Het gaat over de oorlog tussen Rome en Alba Longa.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:33 | Misbruik melden@ Niccolo Machiavelli
Ok, nou d'r vanuitgaand dat u een punt heeft. Het "gespartel" van linkse partijen omtrent het kabinetje-bashen is toch geen toneelspel? de kiezer heeft toch gekozen voor deze combi? U heeft waarschijnlijk wel gelijk in het feit dat het niks uitmaakt waar je op stemt. Verneukt worden we toch wel, zeker ook door links.
Holymoos | 27-01-12 | 20:41 | Misbruik melden@Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 20:30
paridae | 27-01-12 | 20:42 | Misbruik melden"U laat uw angst blijken,door middel van uw haat en frustratie."
Sweetie, wat een ongefundeerde aanname. Weer - en zo fout.
@ Paridae.
Niccolo Machiavelli | 27-01-12 | 21:05 | Misbruik melden-----------------------------------------
Als ik een hond met zijn staart tussen zijn benen zie,dan stel ik vast dat deze angstig is.
Wat leuk. Ik draag op m'n brommertje net zo'n Schuberth.
Meneer De Jonge | 27-01-12 | 21:43 | Misbruik meldenNiccolo Machiavelli | 27-01-12 | 21:05 |
Goedeavond Niccolo,
Dank voor de bijdragen in deze discussie, en, wederom, sterke argumenten.
On topic. Het is hier toch grondwettelijk vastgelegd dat eenieder zich 'openbaar herkenbaar' dient te kleden ?
Ik zou problemen krijgen als ik met een bivakmuts ga winkelen of een bank bezoeken.
Off topic. Het is weer bijna carnaval.
Peetjeh | 27-01-12 | 21:46 | Misbruik melden'Het is hier toch grondwettelijk vastgelegd dat eenieder zich 'openbaar herkenbaar' dient te kleden?'
F-funf | 27-01-12 | 22:38 | Misbruik meldenPeetjeh | 27-01-12 | 21:46 | Misbruik melden
-
Nee hoor. Voldoende beantwoord?
-
'Ik zou problemen krijgen als ik met een bivakmuts ga winkelen of een bank bezoeken.'
Peetjeh | 27-01-12 | 21:46 | Misbruik melden
-
Wellicht. Maar een bank of een winkel is dan ook niet onderdeel van de openbare weg, maar een particulier eigendom. Degene die het daar voor het zeggen heeft bepaalt of u daar rond mag lopen met een bivakmuts of helm, niet de wet.
Holymoos | 27-01-12 | 20:41
Iskander | 27-01-12 | 23:07 | Misbruik meldenDe Kiezer kiest niet voor een combinatie, maar voor een partij, of een persoon binnen een partij. Daarbij is er in de huidige combinatie van regeringspartijen geen partij die specifiek voor deze wet is, maar deze wet alleen maken en doorvoeren omdat de gedoogpartner dat wil. Dus slechts een klein deel van de Nederlandse bevolking heeft op die ene partij gestemd, wellicht vanwege deze wet, waar het overgrote deel van Nederland dus juist niet voor die partij en/of die wet heeft gekozen.
Het idee dat islamcritici bang zijn voor moslims en Marokkane is natuurlijk onzin, dat willen ze juist. Dat iemand zich hier Machiavalli noemt en denkt dat hij de enige is die zijn boeken heeft gelezen is natuurlijk al lachwekkend, evenals zijn gestrooi met 'extreem-rechts' en andere flauwekul. Meneer denkt ook nogal Nederland centraal, alsof mensen hier niet wellicht, goh, ik zég maar iets, elders zijn opgegroeid in een, goh, land met nog veel meer moslims en dus meer ellende, en ook in nog meer andere landen precies dezelfde problematiek hebben gezien, geweld hebben meegemaakt en het wilden begrijpen omdat men in Nederland zei dat ze niet zo zijn, dat islam is vrede, maar door analyse van de gestoorde geschriften, geschiedenis en heden maar één conclusie kunnen trekken: islam is verderfelijk, de aanhangers zijn niet allemaal verderfelijk ondanks het aanhangen van een inherent gestoorde, gewelddadige en zieke ideologie, net als er ook aardige nazi's zijn die niet helemaal snappen wat ze aanhangen. Moslims zijn angstige wezens, bang voor het leven, bang voor de dood, bang voor Allah, maar het bangst zijn ze voor medemoslims omdat ze elkaar angstvallig controleren. Moslimknuffelaars zijn zo angstig dat ze de grootste bek omarmen omdat ze hopen dat ze worden beschermd door die grote bekken en liever aan de 'goede' kant van het geweld staan, dom zoals ze zijn denkend dat ze wel worden geliefd door degenen waarmee ze zo dwepen en niets kwaads over willen horen. Niets is minder waar natuurlijk, want moslims kotsen nog meer op de slappe lullen die nog dieper bukken voor een moslimreet dan ze zelf doen op vrijdag in de moskee. Wilders heeft er ook geen zak mee te maken, die vent is totaal onbelangrijk, op één punt na: hij toont met het continu beschermd moeten worden dat er iets heel zieks aan de hand is. Voor iemand die kritiek heeft op islam is geen plaats, die mag het op zich best met de dood bekopen, al zullen sommigen verplicht mompelen dat ze het wel erg vinden, en direct volgend aangeven dat hij ook wel te erge dingen zegt.
Antonin | 28-01-12 | 00:05 | Misbruik meldenVoor al het (s)linkse tuig.
Wanneer u in Nederland wenst te wonen.......aanpassen!!!!
Hoe kun je werken met zo'n freaking burka??
Niet dus........
Bavaria73 | 28-01-12 | 00:14 | Misbruik meldenAntonin | 28-01-12 | 00:05
U heeft een lang heel lang punt.
1967 | 28-01-12 | 00:36 | Misbruik meldenBlijf dan iid gewoon thuis, mag manlief de boodsschappen doen.
Raam open | 28-01-12 | 07:30 | Misbruik meldenOh wacht, dat zit niet in de rolverdeling.
En nu??
oke ik zou de vraag best willen kaatsen , maar ben bang dat u mij een anti-semiet gaat noemen
Sanglier | 28-01-12 | 10:50 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 27-01-12 | 20:08 |
.
U bent bang? U gedraagt zich als een ruggengraatloze zwakkeling. U lijkt wel een moslim!
Wat zal het stinken onder die Boerka
google | 28-01-12 | 11:11 | Misbruik meldenWellicht. Maar een bank of een winkel is dan ook niet onderdeel van de openbare weg, maar een particulier eigendom. Degene die het daar voor het zeggen heeft bepaalt of u daar rond mag lopen met een bivakmuts of helm, niet de wet.
F-funf | 27-01-12 | 22:38 |
Zoals u dit claimt te zeggen mag ik bij u thuis dus een moord plegen omdat daar de wet NIKS te vertellen heeft.
Mag ik u er op wijzen dat een bank/winkel/bibliotheek e.d tot de groep half gesloten gebouwen behoort waar men lid van dient te zijn/ dan wel entree te betalen heeft dat dit door een particulier is opgezet met het zicht om diensten te verlenen aan het publiek.
En er zijn wel degelijk WETTEN aan verbonden hoe men zich in die gebouwen dient te gedragen dan wel te kleden.
Een zwembad daarentegen is een aparte groep waar men als zodanig dient te kleden conform de fatsoenregels die zijn voorgeschreven door de plaatselijke gemeente of directie van de zwembad.
D.I.A.Zepam | 28-01-12 | 11:27 | Misbruik meldenD.I.A.Zepam ¦ 28 - 01 - 2012 ¦ 11:27
F-funf | 28-01-12 | 12:22 | Misbruik melden-
Ik claim hier helemaal niets te zeggen. Dus u kent of dit wetsvoorstel niet volledig, of leest mijn reactie niet goed. Deze wet ziet toe op dit verbod op de openbare weg, het publieke domein. Dat wordt onderdeel van die wet. Een winkel blijft daar altijd NIET (u houdt van hoofdletters ik meen) toe behoren. Dus stel dat een winkelier een boerkavrouw achter de kassa wil hebben, dan mag hij dat doen (lijkt mij geen commercieel beste zet, maar goed). Zij mag alleen niet met haar jurk op de fiets of lopend naar die winkel toe, zich daar omkleden is dan weer geen probleem. Dat valt niet onder de openbare weg. Vergelijkt u het een beetje met de regel dat u niet zonder rijbewijs de openbare(!) weg op mag, maar wel mag rijden op eigen terrein. Zie hetzelfde voor de auto met het geschorste kenteken. De strafwet t.a.v. moord geldt (uit veiligheidsbelang) in ons land altijd en overal. Dat is appels met peren vergelijken.
-
KledingsWETTEN(?) t.a.v. winkels en banken zijn mij onbekend. In zoverre dat ik zelfs zeker weet dat ze er niet zijn. Natuurlijk heb je zedenwetten, een enkeling gaat over kleding, maar dan weer gelden die niet op de openbare weg. WETTEN(?) wat dat betreft zijn er niet, hoogstens slechts huishoudelijke reglementen (opgesteld door de winkelier, dan wel bankier) of algemene, formele wetten (zoals de winkeltijdenwet) die gaan over de inrichting en algemene bedrijfsvoering. Wat betreft de bieb kan u gelijk hebben, maar wederom is een bieb of zwembad geen winkel en geen bank. De eersten worden (althans in de 'basis' situatie die u aanhoudt) immers geëxploiteerd door de gemeente of anderszins publiekorgaan terwijl de laatsten toch echt privaat zijn. Het verschil zit hem in het eigendom. Natuurlijk zou ik mij als winkelier niet mogen onttrekken aan plaatsongebonden strafwetten, maar als ik een hele dag met een helm in mijn winkel wil rondlopen, kan ik dat (ook na deze wet) gewoon doen.
Het boerkaverbod is wel een duidelijk signaal richting de islamitische gemeenschap,
eye | 28-01-12 | 13:13 | Misbruik meldentot hier en niet verder.
Prima dus.
Iskander | 27-01-12 | 23:07
Klopt heb je gelijk in, maar deze regering is volledig legitiem aan de bak gegaan.
Holymoos | 28-01-12 | 14:06 | Misbruik meldenZo'n verbod lijkt me een vooruitgang voor iedereen, zo'n burka heeft niets met vrijheid te maken. Ook niet met vrijheid van meningsuiting, of vrijheid van kleding. Of plak d'r maar zo'n stom vrijheidsstickertje op. En dan er wel gezegd worden dat een verbod ook niks met vrijheid te maken heeft, maar dat is de omgekeerde wereld toch?
Natuurlijk heeft de mogelijkheid tot het dragen van een burka wel met vrijheid van kleding te maken. Maar goed, gooi al je zelfbeschikkingsrecht in de vers ingevette honkbalhandschoen van de overheid. Ze hebben het graag.
F-funf | 28-01-12 | 14:10 | Misbruik melden@eye
F-funf | 28-01-12 | 14:13 | Misbruik melden-
Peperdure wetgeving in deze tijd van bezuiniging en collectieve vrijheid en bewegings inperking om een niet meer dan een signaal af te geven aan een relatief kleine groep (burkadraagsters en omringenden)?
De grote groep huis-tuin-en-keuken moslims raak je hier nauwelijks mee. Behalve een stok om mee te porren om ze te pesten o.i.d. omdat je overduidelijk wil dat ook zij zich aangesproken voelen.
F-funf | 28-01-12 | 14:14 | Misbruik meldenAls ik dit lees hebben we het allemaal over de boerka. Ik mis het stuk waarin ouders hun kind van ongeveer 16-20 gaan vertellen dat ze niet meer met een zwarte jas, muts en sjaal voor de mond 's avonds over straat mogen. Overigens zijn dat ook de lui die me meer zorgen baren dan de vrouwen in boerka. Waarom willen die jongeren eigenlijk niet dat we weten wie het zijn?
Geert.Wie weet hoeveel C4 en machinegeweren je onder een burka kunt verstoppen?
asswhoop12345@F-funf | 28-01-12 | 14:14 |
eye | 28-01-12 | 14:49 | Misbruik meldenhuilie huilie