De PVV zit helemaal niet te wachten op een nieuwe wet die politieke partijen verplicht openheid te geven over giften. Volgens PVV-Kamerlid Hero Brinkman gaat het om een “anti-PVV-wet, die we absoluut niet gaan steunen”.
De Tweede Kamer praat deze week over het wetsvoorstel waarin staat dat politieke partijen giften van meer dan 4500 euro openbaar moeten maken. Volgens Brinkman heeft voormalig minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken de regels opgesteld om bewegingen als de PVV te dwingen tot meer transparantie. Hij noemt het “een grof schandaal” dat deze wet nu alsnog behandeld wordt, na lang in de la te hebben gelegen.
Brinkman verwacht dat zijn partij last krijgt van de nieuwe openheid, omdat donateurs zullen terugschrikken voor bekendmaking van hun naam.
PVV blijft zetels inleveren
Scheldende PVV'er uit fractie gezet
Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.
Reacties
Ja ja, dit ruikt naar meer. Ben benieuwd.
Ajja | 24-01-12 | 17:31 | Misbruik meldenToch wel een vreemde reactie van Brinkman.
Bunaliua | 24-01-12 | 17:34 | Misbruik meldenAls je zo'n keurige nette politieke partij bent, wat is dan het probleem om dit openbaar te maken.
Of zijn er donateurs die zich nu al schamen dat ze de PVV steunen?
Als je ergens in geloofd, hoef je er toch ook niet voor te schamen?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het PVV kapot maken kan beginnen !!!
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 17:38 | Misbruik meldenuitwonen die pvv!
we willen alles weten net zoals jullie alles willen weten en verbieden , we willen uitleg , we willen weten waar de afkeer en haat van wordt gesponserd .
wat mooi om de pvv zo uitelkaar te zien vallen , stap voor stap , tegel voor tegel..
De PVV haat transpiratie. Tsja..
Frank de Snater | 24-01-12 | 17:38 | Misbruik meldenpartij van de vrijheid; really?
Destro Stronzate | 24-01-12 | 17:41 | Misbruik melden`Brinkman verwacht dat zijn partij last krijgt van de nieuwe openheid, omdat donateurs zullen terugschrikken voor bekendmaking van hun naam.`
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 17:50 | Misbruik melden-
des te meer reden om ze kapot te maken die vrijheidsstijders.
plus ik zou me ook kapot schamen om als donateur van de pvv bekend te staan.
zo zie je maar weer dat de joodse gemeenschap puur en alleen wil zorgen voor verwarring. het maakt ze niet uit wie de klus klaart , als ie maar gedaan wordt.
Gewoon bekend maken de namen en de gevolgen accepteren.
wtf_ftw | 24-01-12 | 17:52 | Misbruik meldenKom op, vrijheid heeft zijn prijs.
Schei eens uit met bang zijn.
Door transparantie te geven lok je demoniserende ratten uit hun hol.
Pvv is bang dat de ware gezicht van ze boven water komt.
Lupusll | 24-01-12 | 17:53 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 24-01-12 | 17:50 |
Antonin | 24-01-12 | 18:01 | Misbruik melden??? Wat hebben joden hier nu weer mee te maken?
Ik kan me deze opstelling van de PVV wel voorstellen. Het is nog steeds zo dat in linksche kringen (waarin ik mij weleens incognito begeef) de PVV en PVV stemmers vogelvrij zijn. Wilt u als ondernemer een opdracht van de lokale linksche overheid en u steunt de PVV? Vergeet het maar.
Sanglier | 24-01-12 | 18:06 | Misbruik meldenAch, als ze als voorwaarde stellen dat dat soort giften van de afgelopen 10 jaar eveneens bekend gemaakt moeten worden verdwijnt dat voorstel vanzelf wel weer in die lade.
PretMinaret | 24-01-12 | 18:07 | Misbruik meldenAls dit wetsvoorstel het niet haalt , dan is er iets mis in Nederland.
sarko | 24-01-12 | 18:09 | Misbruik meldenVVD-CDA-PVV-SGP tegen , alleen maar om de boel staande te houden.
En we gaan weer gewoon verder.
Mag hopen dat bovenstaande lulkoek is.
Antonin | 24-01-12 | 18:01
munchener freiheit | 24-01-12 | 18:09 | Misbruik meldenInderdaad, zou ik ook wel eens willen weten. BTW, het begint hier echt op de Joop te lijken.
Sanglier | 24-01-12 | 18:06 | Misbruik melden
sarko | 24-01-12 | 18:12 | Misbruik meldenBewijzen , je lult.
Ze zijn als de dood dat het openbaar wordt , dat vanuit Israël grote bedragen naar de PVV gaat
En niet vergeten , die joodse organisaties in de USA.
sarko | 24-01-12 | 18:14 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak newuser | 24-01-12 | 17:50 |
??? Wat hebben joden hier nu weer mee te maken?
Antonin | 24-01-12 | 18:01 | Misbruik melden Meld misbruik
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 18:15 | Misbruik melden-
uhhh die sponseren de pvv misschien , waardoor we onnodig in de strijd tussen de islam en jodendom zitten.
BTW, het begint hier echt op de Joop te lijken.
munchener freiheit | 24-01-12 | 18:09 | Misbruik melden Meld misbruik
-
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 18:18 | Misbruik meldennope wrong again, de PVV is gewoon aan het afbrokkelen.
-weggejorist-
testhumananimaltoyouSanglier | 24-01-12 | 18:06 |
Wat een kletspraat.....
Bitchfinder_General | 24-01-12 | 18:19 | Misbruik melden-weggejorist-
Antonin | 25-01-12 | 11:52 | Misbruik meldenBrinkman verwacht dat zijn partij last krijgt van de nieuwe openheid, omdat donateurs zullen terugschrikken voor bekendmaking van hun naam.
Mattiasje | 24-01-12 | 18:30 | Misbruik melden---
Het feit dat de man zich realiseert dat mensen zullen 'terugschikken' (zich schamen) geeft al aan dat hij zelf door heeft wat voor een kut partij het eigenlijk is. Grappig.
Wat maakt het uit waar de pvv z'n geld van krijgt, zolang het maar niet van belastinggeld komt of van de misdaad. De SP wordt ondertussen steenrijk van uw belastingcenten.
wirbel010 | 24-01-12 | 18:33 | Misbruik meldenIk zou me ook schamen als ik de PvdA financieel zou steunen.
Boomschade | 24-01-12 | 18:35 | Misbruik meldenMaar dat doe ik niet dus maak alles maar openbaar.
Overigens zullen de "grote" partijen wel weer wegen vinden via stichtingen e.d. via een omweg geld binnen te harken.
Moslims zijn in strijd met alles
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 18:44 | Misbruik melden@antonin.
-
Hoppa weer slachtofferrol induiken.
wirbel010 | 24-01-12 | 18:33 | Misbruik melden
sarko | 24-01-12 | 18:44 | Misbruik meldenKunt u mij dat uitleggen ?
Betaal ik voor de SP meer als voor andere partijen ?
Uitgezonderd de PVV , die krijgt zijn geld ergens anders vandaan.
"Brinkman verwacht dat zijn partij last krijgt van de nieuwe openheid, omdat donateurs zullen terugschrikken voor bekendmaking van hun naam":
Behaard smaalkopje | 24-01-12 | 18:47 | Misbruik melden.
Die verwachting is terecht: Extreemlinks geteisem zal deze donateurs bedreigen en vernielingen aanrichten, derhalve zullen ze zich terugtrekken:
.
Deze wet moet niet aangenomen worden.
En een andere wet(swijziging van de Kieswet) die destijds precies hetzelfde heeft beoogd, moet teruggedraaid worden, namelijk de openbaarheid van de ondersteuningslijsten: Die is UITSLUITEND ingevoerd om ondersteuners van onwelgevallige partijen de stuipen op het lijf te jagen (heb ik voor mijn neus zien gebeuren) en desgewenst te bedreigen. Afschaffen die anti-democratische knokploeg-ondersteunende praktijken!
Waarom moet er openheid zijn over de komst van giften? Wat voor belang heeft dit? Giften zijn giften, het is geen belastinggeld dat zij uitgeven ofzo. Dit is dik PVV bashen.
sm'er | 24-01-12 | 18:47 | Misbruik melden@antonin , je moet beter leren lezen ,
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 18:48 | Misbruik meldenWilders creert de 2deling niet , hij gooit zo nu en dan olie op het vuur zodat het vuurtje niet dooft. om nou te suggereren dat ik heb gezegd dat Wilders de aansteker van het vuurtje is geweest is bullshit.
trouwens zijn het niet altijd de joden geweest die her en der uit landen zijn geschopt omdat ze nogal controlefreaks zijn en voor problemen zorgden ?
in joiu ogen waarschijnlijk niet maar de waarheid suggereert toch iets anders.
dus om nou te zeggen dat de islam tegen alles is , moet je even kijken waarop de koran gebaseerd is , juist ja bijbel en thora.
als wilders de volgende keer langsloopt niet vergeten je handje op te steken.
Wat maakt het uit waar de pvv z'n geld van krijgt,
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 18:53 | Misbruik meldenwirbel010 | 24-01-12 | 18:33 | Misbruik melden
-
Maakt wel uit .
denk even na met wat je zegt man.
die gasten die de pvv euries geven stellen ook voorwaardes aan de pvv, dat kun je toch zo zien , kijk alleen hoe gek wilders is van de islam, die man heeft een grotere obesessie voor de islam dan een moeftie.
-
stel dat de VVD geld kreeg van de sjheiks is saudi-Aarabie, en die zelfde saudis eisen dat de VVD de christenen en joden zwart moet maken , maakt het dan ook niets uit voor u?
Behaard smaalkopje | 24-01-12 | 18:47 | Misbruik melden
sarko | 24-01-12 | 18:53 | Misbruik meldenJe komt zeer democratisch over .
@sm'er | 24-01-12 | 18:47
Frank de Snater | 24-01-12 | 18:53 | Misbruik meldenDat lijkt me toch vrij duidelijk.. ooit van criminelen gehoord? Drugsmaffia misschien? Dat hier nog geen openheid van zaken over is, zegt genoeg over bananenrepubliek Nederland dacht ik zo.
Joodsche Halalzaak newuser | 24-01-12 | 18:48
Antonin | 24-01-12 | 18:54 | Misbruik meldenVentje toch. Gebaseerd op de Bijbel en Thora? Welnee, de Koran is perfect, de eerdere boeken leugens, aldus de moslim. Die pedo heeft Arabische tribale cultuur gemengd met wat elementen uit de Bijbel en de Thora en het zo bloedig mogelijk gemaakt, daar voelden Arabieren zich nu eenmaal het best bij, en nog steeds. Vanaf dat moment waren andersgelovigen gedoemd en met name de joden, toen al jaloers namelijk. "Dood elke jood die zich verschuilt achter een boom" is nogal duidelijk.
.
Ik steek mijn hand nooit op, ook niet naar Wilders. Denk jij nu echt dat mensen zonder Wilders te stemmen en voordat die man zijn smoel liet zien geen bijzonder grote afkeer van de islam hadden? Ja het heeft iets te maken met brandhaarden en daar wonen, je verdiepen in het hoe en waarom van die cultuur, geschiedenis en heden. Wilders doet er helemaal niet toe.
Tsja, de PVV wordt gesteund door het wereldwijde kinderporo netwerk. Mag ik dat zeggen? Natuurlijk mag ik dat zeggen, bewijs het tegendeel maar eens!
Frank de Snater | 24-01-12 | 18:58 | Misbruik meldenMet wetgeving als Openbaarheid van bestuur, zou je natuurlijk verwachten dat dergelijke wetgeving er ook al lang was. Waarom wel openbaarheid van bestuur, maar niet van bestuurders? Weten waarom ze bepaalde bestuurlijke beslissingen nemen is vaak net zo belangrijk, zoniet belangrijker, dan weten wat het kost en hoe de beslissing 'tot stand gekomen' is.
Iskander | 24-01-12 | 19:01 | Misbruik melden.
Als 'echte' politieke partij, met leden en alles, heb je al aan zwaar strenge regels te voldoen aangaande openheid van giften. Pas nu er nieuwe partijvormen ontstaan, waarbij subsidie willens en wetens verworpen wordt, om geen andere reden dan dat je ook moet voldoen aan openheid van giften, blijkt hoe hard aanpassing van de wetgeving nodig is.
We mogen de PVV wel dankbaar zijn; er is nog een hoop werk aan de winkel voordat de eerste democratie ter wereld een feit is ; )
Frank de Snater | 24-01-12 | 19:04 | Misbruik melden@sm'er | 24-01-12 | 18:47 | Misbruik melden
Undertaker | 24-01-12 | 19:10 | Misbruik meldenwe hebben nog een ongelovige. De pvv maakt zichzelf kapot vriend, ik heb pvv gestemd en ik wou dat ik het niet gedaan had.
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 18:18
munchener freiheit | 24-01-12 | 19:23 | Misbruik melden????????
Bewijzen , je lult.
Sanglier | 24-01-12 | 19:24 | Misbruik meldensarko newuser | 24-01-12 | 18:12 |
.
Even zoeken met de zoekterm PVV-stemmer. Als u het dan nog steeds niet begrijpt ligt het niet aan mij.
Wat een kletspraat.....
Sanglier | 24-01-12 | 19:25 | Misbruik meldenBitchfinder_General | 24-01-12 | 18:19
.
U stinkt.
Waarom willen ze weten waar ons geld vandaan komt? Ik kan je verzekeren het is bijna allemaal legaal. Meer hoef je toch ook niet te weten? Het komt in ieder geval niet van de joodse lobbyisten. Waarom weer de pVV aanpakken? Stop toch met die demonisering!
De ware Nederlander | 24-01-12 | 19:43 | Misbruik meldenLeve NL, leve de pVV!
Sanglier | 24-01-12 | 19:25 |
Iskander | 24-01-12 | 19:45 | Misbruik meldenEn dit is waarmee U door de mant valt. U zou nimmer incognito tussen de Linkschen kunnen verblijven met termen als 'U stinkt'. Met 'U riekt' was er wellicht nog enige twijfel mogenlijk aangaande Uw verhaal, maar nu, duidelijk kletskoek.
Ik begrijp best dat donateurs niet willen dat hun naam naar buiten komt. Je zal je complete Groene Khmer maar over je heen krijgen, iets wat dan ook zeer zeker zal gebeuren. Iedereen die hier huigelachtig zegt, dat als je niks te verbergen hebt, je best wel transparant kunt zijn. Ja, dit zal allemaal best.Maar dit gaat niet op voor de PVV. Sponsors willen zich niet kapot laten demoniseren om het feit dat ze aleen maar geld geven.
Holymoos | 24-01-12 | 19:47 | Misbruik meldenje = de naar boven gooit
Holymoos | 24-01-12 | 19:48 | Misbruik meldenDe ware Nederlander : "Ik kan je verzekeren het is bijna allemaal legaal."
2 dingen zijn opvallende in deze zin: (1) het woord "bijna" ;
Destro Stronzate | 24-01-12 | 19:48 | Misbruik melden(2) indien het zo is als jij beweert: wat is dan het probleem?
De PVV krijgt van mij 50000 euro , maar dan wil ik wel .... vul zelf maar in.
sarko | 24-01-12 | 20:11 | Misbruik melden@sarko newuser | 24-01-12 | 18:53 Democraat zowel als realist in hart, nieren en overige organen.
Behaard smaalkopje | 24-01-12 | 20:14 | Misbruik meldenEindelijk heb ik 'm door! Haar transplantatie!
Frank de Snater | 24-01-12 | 20:14 | Misbruik meldensarko: "De PVV krijgt van mij 50000 euro , maar dan wil ik wel .... vul zelf maar in."
Een bonnetje?
Destro Stronzate | 24-01-12 | 20:15 | Misbruik meldenIskander | 24-01-12 | 19:45
munchener freiheit | 24-01-12 | 20:48 | Misbruik meldenGast, 'mant'? Echt waar?
mand... het was een iets te lange dag. Sorry voor de vreselijke fout.
Iskander | 24-01-12 | 21:13 | Misbruik meldenVind Brinkman wel een degelijk punt hebben, nu.nl:
lindsaylohanaltyd-1 | 24-01-12 | 21:20 | Misbruik melden"Dit is een anti-PVV-wet", stelt PVV-Kamerlid Hero Brinkman. "Stel dat Henk en Ingrid de staatsloterij winnen en Geert willen steunen met 5000 euro. Vervolgens kan iedereen op internet zien waar Henk en Ingrid wonen. Terwijl we weten wat er her en der al gebeurd is met PVV'ers."
lindsaylohanaltyd-1 | 24-01-12 | 21:20 |:
Tuurlijk, want het aantal Staatsloterij winnende en pvv ondersteunende Henk en Ingrids is zooo gignatisch groot, dat dit uiteraard een snoeiharde en waterdichte argument is.
Destro Stronzate | 24-01-12 | 21:25 | Misbruik meldenlindsaylohanaltyd-1 | 24-01-12 | 21:20.
umaghetzeggen | 24-01-12 | 21:32 | Misbruik melden.
Argument wat nergens op slaat.
Staatsloterijwinnaars worden nooit bekend gemaakt.
Heeft u ooit een lijstje met winnaars gezien.
Zoals gewoonlijk: Leuk verzonnen maar mist elke realiteitszin.
.
Als reactie worden er bijv. 4 fondsen opgericht, waarop men kan doneren. En die fondsen storten op de rekening van de PVV,
De Zeikerdt | 24-01-12 | 21:36 | Misbruik meldenDe PVV maakt die fondsen bekend en klaar. Alles is transparant en wat zijn we er mee opgeschoten? Dat de PVV bekostigd wordt uit 4 fondsen.
Deze onzin kost meer dan de onzin over een Glossy.
Terwijl we weten wat er her en der al gebeurd is met PVV'ers."
Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 21:42 | Misbruik meldenlindsaylohanaltyd-1 | 24-01-12 | 21:20 | Misbruik -
walgelijk van je linseylohan...
wat is er her en der met de pvv`ers gebeurd dan?
...
ik kan niet geloven wat voor een propgandamachines hier aan het toeren zijn vandaag . wel olie in de machine gooien , de olie van de duivelse islamisten wel te verstaan.
Vooruit, toch maar reageren op de drie hierboven terwijl ik er eigenlijk niet op wil reageren.
lindsaylohanaltyd-1 | 24-01-12 | 22:33 | Misbruik meldenHet gaat niet om de loterij, het gaat om de boodschap. Je kunt je zelf tal van gevers bedenken die niet als PVV geldschieters te boek willen staan en nee, dat is niet de schuld van de PVV, enkel de schuld van mensen die het totaalplaatje niet begrijpen.
De PVV is aan het imploderen. Dat is duidelijk zichtbaar. Deze reactie van Brinkman doet daar nog een extra schepje bovenop. Nederland is zulk gedrag spuugzat. Eerst dat gelul over de hoofddoek van de koningin (ik ben zelf republikein, maar ik geef de koningin groot gelijk dat ze een moskee heeft bezocht en daar ook een hoofddoek heeft gedragen), toen dat gezwets over de SP die een wolf in schaapskleren zou zijn volgens Wilders, en nu als laatste ook nog dat gepruts over openheid inzake giften. Ik heb ooit overwogen om de eerstvolgende keer op Wilders te stemmen, maar ik begrijp niet wat ik mij in het hoofd haalde. Wat laat die vent zich kennen zeg.
Alec Tricity | 24-01-12 | 22:35 | Misbruik melden@ Joodsche Halalzaak | 24-01-12 | 21:42 | Misbruik melden
heracles | 24-01-12 | 22:36 | Misbruik meldenHoepel alsjeblieft op met dat gezwets, alluhoedjes vouwen doe je maar op Joop.nl.
.
Gezien de mate waarin sommige mensen tegen een bepaalde partij zijn, kan ik erg goed begrijpen dat donateurs anoniem willen blijven. Als je alleen al zegt dat je op de PVV stemt, kijken sommigen je al schuin aan alsof je Adolf Hitler in levende lijve bent.
Bedrijven, personen en instellingen die doneren, zullen daar gelijk op aangesproken worden door mensen die vinden dat ze de waarheid in pacht hebben. Daarom lijkt het me niet wenselijk.
.
Ik zou het daarentegen prima vinden als een bepaalde commissie de donaties onderzoekt op legitimiteit of belangenverstrengeling, zolang de anonimiteit van de donateurs maar gewaarborgd blijft voor het publiek.
Alle politieke partijen dienen openbaarheid (van bestuur) te geven. Geld regeert. Dus weten waar het geld vandaan komt is weten wie het eigenlijk voor het zeggen heeft. Maak mij niet wijs dat iemand ergens kapitalen in blijft pompen en daar helemaal nooit iets voor terug verwacht. Zo steekt de (kapitalistische) wereld niet in elkaar.
Kuarg | 25-01-12 | 01:43 | Misbruik meldenOmgekeerd evengoed. Waar gaat het binnenkomende geld naar toe? Weten waar geld aan besteed wordt is weten waar het eigenlijke belang ligt.
Eigenlijk zouden de kiezers de grootaandeelhouders van de onderneming Politieke Partijen moeten zijn.
heracles | 24-01-12 | 22:36
Juist! +1!
Holymoos | 25-01-12 | 03:32 | Misbruik meldenlindsaylohanaltyd-1 | 24-01-12 | 22:33
Iskander | 25-01-12 | 05:29 | Misbruik meldenMaar wat nu als je als goedaardig socialist in een wijk vol PVVers woont en toch een donatie wilt doen aan de SP, je weet wel, die gevaarlijke partij van 'wolf in schaapskleren'. Denk je niet dat zo'n persoon in dezelfde situatie zit? Lekker eenzeidig jammeren hoe slecht het wel niet is voor 1 partij, maar niet voor die anderen...
eenzeidig
Dirty-Harry44 | 25-01-12 | 07:43 | Misbruik meldenIskander | 25-01-12 | 05:29
Ik zou toch eens proberen van de drank af te blijven. Het probleem erkennen is meestal de 1e stap naar de oplossing.
Dat moeten zelfs jouw geschiedenisboeken wel vertellen.
Bescherming van donateurs is niks mis mee.
Laat mij alle verspillingen, declaraties en uitgiften van links een zien?
Daar kan ik een boek over schrijven, ook over linkse gemeentebesturen!
Al komt het geld van Holleder, Moskowitz en Harry Mens!
Autochtoontjelager | 25-01-12 | 07:47 | Misbruik meldenMij interesseerd het niet.
Bij de linkse geldverspillers zal dit anders liggen.
@ umaghetzeggen | 24-01-12 | 21:32: Goede morgen, dan mis je toch het punt wat hij wel degelijk maakt.
Dirty-Harry44 | 25-01-12 | 07:53 | Misbruik meldenSanglier | 24-01-12 | 18:06
Dan stort je 4499 euro per jaar. Dat is toch een aardig bedrag om te doneren of niet?
yurp | 25-01-12 | 08:56 | Misbruik meldenIedere PVV clan aanhanger is transparant. in zijn hersenpan!!
bauer | 25-01-12 | 08:56 | Misbruik meldenDe Zeikerdt | 24-01-12 | 21:36 | Misbruik melden
Dat is dus niet transparant en dat zou omzeilen van de regels zijn. Dat veel PVV'ers het niet zo nou nemen met de regels is bekend, maar om nou de partijfinancien erop te gaan baseren lijkt me niet de bedoeling.
Ik had van de PVV a priori voorstand verwacht tov dit voorstel, want een en ander voorkomt dat achter de schermen bedrijven en kapitaalkrachtige invloeden grip krijgen op politieke partijen.
Maar goed, Brinkman is zich er bewust van dat donateurs aan de PVV dat vaak niet aan de grote klok willen hangen, dus verandert het partijstandpunt....
Eloquent | 25-01-12 | 09:12 | Misbruik meldenAntonin | 24-01-12 | 18:54
"Dood elke jood die zich verschuilt achter een boom", is kletspraat die in Qutbistische propaganda van oa Hamas tegen Israel is misbruikt en nu door 'islamwatchers' wordt gebruikt. Die zin komt uit een nogal bizar apocalyptisch einde der tijden verhaal dat in de islamitische cultuur is overgeleverd en slaat op een joods leger uit Isfahan (dacht ik) dat met de Ad-Dajjal (soort moslim antichrist) optrekt tegen Jerusalem. Daar wacht Jezus hem op met een gigantisch zwaard en nog wat bizarre gebeurtenissen. Het is geen onderdeel van de Koran of de sharia of anderszins een op te volgen wetgeving binnen de islam. Het is een apocalyptisch wazig verhaal en voordat er ook maar iets daarvan zal gebeuren dienen er een aantal niet mis te verstane tekenen te gebeuren zoals een jaar waarop het in de gehele wereld niet regent etc. etc. Apocalypische literatuur is belangrijk om bepaalde zaken te snappen binnen een cultuur maar het is binnen de Islam niet de bedoeling dat je alvast gaat beginnen aan de apocalyps voordat deze zichzelf aankondigt.
yurp | 25-01-12 | 09:25 | Misbruik meldenEloquent | 25-01-12 | 09:12
Je zou denken dat Wilders en Brinkman dolgraag zouden willen weten welke radicale moslimorganisaties allemaal centen overmaken naar de Partij van de Allochtonen, toch? Of weten ze zelf ook wel dat van hun PvdA = moslim sprookje dan weinig overblijft?
yurp | 25-01-12 | 09:28 | Misbruik meldenIedereen die meer dan 4500,00 zomaar aan een partij kan overmaken is in ieder geval over het algemeen GEEN Henk of Ingrid. Die hebben zoiets niet zomaar als loose change in hun binnenzak zitten.
yurp | 25-01-12 | 09:30 | Misbruik meldenyurp | 25-01-12 | 09:28 | Misbruik melden
Ja, het wordt steeds duidelijker dat PVV eigenlijk haar eigen idee-en helemaal niet ingevuld wil zien.
Eloquent | 25-01-12 | 09:35 | Misbruik melden@ yurp | 25-01-12 | 09:28: Dat roven ze gewoon van de belastingbetaler. Daar waar je hun electoraat slecht in vertegenwoordigd is.
Dirty-Harry44 | 25-01-12 | 09:43 | Misbruik meldenDirty-Harry44 | 25-01-12 | 09:43 | Misbruik melden
Ik zie liever dat een POLITIEKE partij uit algemenen middelen wordt gefinancierd dan dat ze belang hebben zich rekenschap te moeten geven van de belangen van een bedrijf of persoon omdat deze belangrijk geldschieter is......
Eloquent | 25-01-12 | 10:10 | Misbruik melden@ Eloquent | 25-01-12 | 10:10: Kan niet anders dan het met je eens zijn.
Dirty-Harry44 | 25-01-12 | 10:25 | Misbruik melden@ Dirty-Harry44 | 25-01-12 | 10:25: Aanvullend ; Maar dan wel met de strengst mogelijke, onafhankelijke controle op de uitgave van die algemene middelen.
Dirty-Harry44 | 25-01-12 | 10:26 | Misbruik meldenDirty-Harry44 | 25-01-12 | 10:26 | Misbruik melden
Staat buiten eke discussie, vanzelfsprekend. Daarbij moet in acht genomen worden dat de kosten die aan die controle hangen redelijk zijn ten opzichte van de te controleren kosten....
Eloquent | 25-01-12 | 10:32 | Misbruik meldenis pvv zo bang hun kiesers te verliezen haha.
Zer0K3wL | 25-01-12 | 11:09 | Misbruik meldenJoodsche Halalzaak? Moslims' Kosherzaak? U verdraaid zaken geloof ik...
De Eik(el) | 25-01-12 | 11:24 | Misbruik melden@Behaard smaalkopje | 24-01-12 | 18:47 | Misbruik melden
Peter Nis | 25-01-12 | 11:28 | Misbruik meldenWat wil links tegen de Mossad vriendjes doen dan?
Jammer dat je in deze haatbaarden hel niet open voor je mening uit durft komen; een beetje bekendheid geven wie de PVV steunen, zodat ze op een soort van Gogh einde kunnen rekenen...
Henkei | 25-01-12 | 11:49 | Misbruik meldenBehaard smaalkopje | 24-01-12 | 18:47
De wet moet wél aangenomen worden. We moeten niet zwichten voor terreur van linksextremistische groepjes. Worden mensen door die teringantifa's bedreigd dan dienen die aangepakt en opgesloten te worden. Een wet niet aannemen omdat dan wellicht criminele groepjes wel eens fout gedrag zouden kunnen gaan vertonen is altijd fout. Je gaat ook de vrijheid van meningsuiting niet beperken omdat wellicht extreme mafketels mensen gaan bedreigen die daarvan gebruik wensen te maken.
yurp | 25-01-12 | 11:52 | Misbruik meldenHenkei | 25-01-12 | 11:49
Volgens mij zijn er inmiddels een behoorlijk aantal PVV politici waarvan de meesten zover ik weet geen bedreigingen krijgen of bescherming nodig hebben. Critici van de PVV zoals Herman van Veen, Peter R de Vries en nog wat mensen krijgen echter hun mailbox vol met de ergste verwensingen en bedreigingen. De rollen zijn inmiddels al wel omgedraaid.
yurp | 25-01-12 | 12:00 | Misbruik meldenik denk dat peter r de vries meer last heeft van van de mensen die hij aan de schandpaal genageld heet dan van pvvers beetje domme redenatie yurp
peet1970 | 25-01-12 | 12:31 | Misbruik meldenen het wordt na zoveel jaren van slikken van elende van de nieuwe nederlanders ook wel eens tijd dat de rollen worden omgedraaid he
peet1970 | 25-01-12 | 12:33 | Misbruik meldenvan wie is ons land eigenlijk
ik dacht eerst dat er stond: PVV Haar Transplantatie
Peter Nis | 25-01-12 | 12:39 | Misbruik meldenpeet1970 | 25-01-12 | 12:31
yurp | 25-01-12 | 14:41 | Misbruik melden-
"Peter R. de Vries is niet onder de indruk van de ernstige bedreigingen die hij sinds woensdag ontvangt van woedende PVV-aanhangers."
-
http://blog.spitsnet.nl/2010/01/22/peter-r-de-vries-niet-bang-voor-pvv-a...
-
Lees je een beetje in voordat je reageert peet. En de rollen dienen te worden omgedraaid, de rollen dienen te eindigen. Ophouden met dat gezeik. Niemand dient bedreigd te worden om zijn mening of die nu links, rechts, xenofoob, multiculti, lomp, achterhaald of wat dan ook is.
De PVV wil transparantie, alleen als het hen uitkomt.
Pleasetomeetyou | 25-01-12 | 15:02 | Misbruik meldenDe PVV wil democratie, alleen als het hen uitkomt.
De PVV wil vrijheid, alleen als het hen uitkomt.
De PVV wil vrijheid van meningsuiting, alleen als het hen uitkomt.
Ach, de PVV wil van alles, behalve ontmaskerd worden!
Die link met de Joden is er sowieso, anders zou Hero niet zo debiel doen over dit onderwerp.
Bovendien Hero, laat de Mossad toch een contructie bedenken joh, die kunnen elk spoor uitwissen!
De nazi's wilden ook graag dat het verzet zich bekend zou maken. Het is algemeen bekend dat in dit land de kogels van links komen, dus dit wetsvoorstel is pure intimidatie. Waag het eens te doneren! Je moet wel gek zijn om je gezin aan de schandpaal te nagelen.
Misbruik melden | 25-01-12 | 15:11 | Misbruik meldenMisbruik melden | 25-01-12 | 15:11
Het verzet? Zie je niet dat het PVV allang establishment is? Met je treurige godwin. Hoeveel donateurs zullen er meer dan € 4500,00 doneren? Henk en Ingrid iig niet en van wie wel meer doneert zou ik wel willen weten hoeveel die in de politieke melk te brokkelen heeft.
yurp | 25-01-12 | 15:56 | Misbruik meldenMisbruik melden | 25-01-12 | 15:11 |
Pleasetomeetyou | 25-01-12 | 16:06 | Misbruik meldenDe PVV vergelijken met het verzet in WOII is een grove belediging!
Het verzet stond voor alles waar de PVV niet voor staat.
Bovendien kwam het meeste verzet van links georiënteerde lieden, vooral de communisten!
Mattiasje | 24-01-12 | 18:30
Henkei | 25-01-12 | 17:23 | Misbruik melden'Het feit dat de man zich realiseert dat mensen zullen 'terugschikken' (zich schamen) '
Misschien nog niet tot U doorgedrongen dat Nederland aardig vol zit met links gespuis, en de door hen zo verwende gelukszoekers en aanverwante importen met vaak een moslim achtergrond; Dat deze lieden er niet voor terugschrikken te moorden (Pim Fortuyn; van Gogh)...
Niet 'schamen is hier het te gebruiken woord; 'doodsangst' komt hier beter tot z'n recht.