*

Dekker vlak voor vertrek van haar solozeiltocht, eind juli 2010.

Record zeilmeisje valt in het water

Ze gaf haar school ervoor op, streek de nationale driekleur en zat een jaar moederziel alleen op Guppy, haar bootje. Met de finish in zicht blijkt zeilmeisje Laura Dekker het allemaal voor niks te hebben gedaan.

De 16-jarige Dekker begon na maandenlang juridisch getouwtrek in augustus 2010 aan haar poging om als jongste solozeiler ooit de wereld rond te varen. Daarmee hoopte het meisje een vermelding in het Guinness Book Of World Records te vergaren.

Maar vlak voordat ze haat solozeiltocht finisht op Sint Maarten, is bekend geworden dat Dekker kan fluiten naar het record.

Guinness heeft namelijk besloten om aan de lijst met wereldrecords niet langer de categorie "jongste" toe te kennen. De organisatie wil minderjarigen niet langer aanmoedigen ongepaste recordpogingen te ondernemen, zo laat het weten.

Ook de officiële instantie voor zeilrecords, de World Sailing Speed Record Council (WSSRC) in Londen, maakt geen onderscheid in leeftijd. "Bij ons gaat het om de snelheid, niet om de leeftijd', zo laat de WSSRC weten aan de Wereldomroep.

Overigens nam Guinness de beslissing om niet langer onderscheid in 'jongste' of 'oudste' te maken al in 2009. Sindsdien zijn dergelijke aanmeldingen ook niet meer aangenomen. Hoe het kan dat Dekker dat niet wist, zullen we vast morgen horen. Dan meert zij naar alle waarschijnlijkheid aan op Sint Maarten.

J. Geerdink | 20-01-12 | 17:29 | 78 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Relevant

Zeilmeisje bijna wereld rond
Zeezeiler boycot zeilprijs om Laura Dekker

Reacties

Haha, geweldig!

Vermelding in dat Guiness Book is toch niet belangrijk? Ze is de jongste persoon die de wereld is rond gezeild. Petje af.

Whoaohahahahahaha............

@Sanglier | 20-01-12 | 16:33 |
Wie zegt dat? Bron?

Solo de wereld rond welteverstaan. Afgunstige zeurkousen kunnen hieronder hun blijdschap over dit nieuws ventileren.

Moehahahahahahaha +1

Blijft een record.

@BramD
Sukkel, dit meisje heeft keihard gewerkt om haar dromen waar te maken, heeft meer gepresteerd dan menig reaguurdertje en jij vind dat geweldig?? stumper!

sow, lekker puh.
.

Wie zegt dat? Bron?
eye | 20-01-12 | 16:34 |
.
Haar paspoort met douanestempels. Verder nog vragen?

Erg grappig.

@SbSp 2
Tis maar een mening hè? (: Ik vind het wel een leuke anti-climax, maar jij blijkbaar niet, ik respecteer jouw mening en hoop dat je dat ook wederzijds kan toepassen.
Ik ga er toch ook niks van zeggen dat jij het jammer vind?

Record of niet, ik neem mijn petje af voor deze prestatie.

De Ironie. En dan te bedenken dat de verschillende instanties al klaar staan voor het moment dat ze wellicht weer Neerlands grond zal betreden...

Shit. Was ik net mijn dochtertje van 4 jr aan het klaarstomen om op haar 6-de in een bootje te zetten....

O JA!!! hahahaha.. maar wel een mooie prestatie, dikke + voor het doorzettingsvermogen van deze dame.

SbSp 2 | 20-01-12 | 16:35 |
Maar wat heeft ze dan gepresteerd? Geen diploma, geen afgemaakt schooljaar zelfs, geen record, geen rust van de instanties als ze weer in het land terug is.

Guinness is toch alleen maar een alco-handelaar dus dat maakt niet uit. Laura heeft een fantastische prestatie geleverd en daar mag ze trots op zijn. Veel van de personen die hier een vooringenomen mening over hebben, moeten zelf nog maar eens iets presteren in hun leven.

te saai voor woorden dit record.

hoe alleen is ze geweest als ze op sbs 6? een documantaire uitzenden na de poging, persoonlijk van mij mag ze maar of dan ook massaal nog moeten kijken? er zijn zoveel mensen die echte recordpogingen doen, in de zorg b.v. komen die op tv, nee, zeilkleuter ga je gang.

Guinness heeft namelijk besloten om aan de lijst met wereldrecords niet langer de categorie "jongste" toe te kennen.
Dit is het eerste zinnige en verstandigste wat er over deze hele kwestie gezegd is !!
Ze gaf haar school ervoor op, streek de nationale driekleur en zat een jaar moederziel alleen op Guppy.
Nou fantastisch Laura, je hebt net als een heleboel anderen helemaal niets bereikt.

hoooooaaaxxxxx

Owned.

En toch:
Petje af voor dat meisje!!!!!

Ik begrijp nooit waarom je jaloers moet zijn als je het vreemd vindt dat een vijftienjarige niet de wereld rond moet gaan zeilen. Kinderen willen zo veel maar juist op die leeftijd is het belangrijk om ze te leren dat niet alles kan en ze verantwoordelijkheden hebben, dingen die ze nog niet snappen omdat hun hersentjes niet zijn volgroeid. Ik vind die vader ook een ontzettende paardenlul. Zeilen kan altijd nog, je jeugd is bijzonder belangrijk voor de vorming van een persoon. Gaat het per se om dat record?

-niet

Zo terecht, geef ze groot gelijk.
Maar zou wel flauw zijn om haar het record niet te gunnen, ze is tenslotte al bezig en toen ze begon mocht het nog wel.

Het guinness book of records houd idd niet alle extreme records meer bij, zoals de dikste/gespierdste mens ter wereld, het langst op een paal kunnen zitten, het langst zonder eten, of de grootste drol aller tijden te kunnen leggen of iets anders waarmee je je lichaam tot in het extreme kan verzieken met gevaar voor eigen leven. En ze hebben gelijk, straks trapt iemand een kleuter in een bootje.

Maar het Guiness book is maar een enkele instantie die geen zeggenschap heeft behalve een legacy, ze is nog steeds officieel de jongste zeilster, dan maar op wikipedia, of dacht ze soms dat ze een bak geld toekreeg?

@antonin, haar hersenen hebben zich ws meer ontwikkeld dan menig draaideurspijbelaar waar men zich totaal NIET druk om maakt.

Fantatstische jonge meid, die weet wat ze wil en haar eigen weg gaat.
Ze wel karakter hebben om alle elementen te kunnen trotseren.
Menig kid van haar leeftijd kunnen niet eens hun eigen broodtrommel klaar maken, liggen liever zappend op de bank.
Pure afgunst die negatieve reacties , uit frustratie om eigen verloren kansen/mogelijkheden..
Ja, en dan gunnen we het ook een ander NIET.toch? ik niet die ander ook NIET!

Mensen zoals zij, hoop voor de toekomst, een die van aanpakken weet, alles liever dan die vele vernielzuchtige, comazuipende, werkschuwe hangjongeren!
Laura ik zou maar in Nieuw Zeeland gaan wonen, daar weten ze nog waardering op te brengen voor vrije geesten zoals jij.
Lekker weg uit kneuterland, met de theedrink mentaliteit.
Alle succes en geluk voor jou, je bent een kanjer.
EN NIEMAND KAN JE DEZE ERVARING AFNEMEN!! lekker puh!

Sanglier | 20-01-12 | 16:33
Gewoon met U eens.

christof newuser | 20-01-12 | 18:16
Je hersens ontwikkelen zich niet sneller omdat je iets wilt doen en het met dwang voor elkaar krijgt hoor. Je hersen ontwikkelen zich door tot ~25 jaar leeftijd en dat is gewoonweg een biologisch proces dat je niet eventjes kunt versnellen.

Ohh en overigens, Drank kan een heel eind komen hoor, met het afnemen van haar ervaring, of anders wel dat witte poeder.

christof newuser | 20-01-12 | 18:16
Wat heeft dat er nou mee te maken? Ik gun Laura een leuk leven, maar ik vind in het algemeen dat kinderen niet de wereld over moeten zeilen/reizen/huppelen/springen/rollen in hun eentje. Een wereldzeiltocht op je vijftiende maakt niet dat je een geslaagd leven krijgt hoor, dat wordt meestal toch bepaald door je verantwoordelijk te gedragen en daarnaast jezelf te ontwikkelen. Een vijftienjarige kan gewoon dat nog niet bevatten. De tegenstellingen die je maakt zijn absurd, op mijn vijftiende deed ik vanalles maar niet rondzeilen óf met een zak chips op de bank hangen. Ken ook niemand die dat wél deed. Dat een vijftienjarige haar zin wil doordrijven is normaal, maar vader had beter moeten weten. Mijn kind zal zo veel mogelijk kansen krijgen, maar op haar vijftiende rondzeilen mag ze pertinent niet, en dat heeft niets te maken met misgunnen.

Iskander | 20-01-12 | 18:23
Goh ik ben het eens met je eens.

Antonin | 20-01-12 | 18:28 |
Ja, ik ben niet altijd de beroerdste :) Ik ben het in deze ook volkomen met jou eens. Als ouder is het je plicht je kind tegen zichzelf te beschermen tot het volwassen genoeg is om de gevolgen zelf te kunnen overzien. En op 15-jarige leeftijd (laat staan 13-jarige, de leeftijd die Laura had toen dit hele drama begon) is dat gewoonweg niet mogenlijk, alleen al vanuit biologisch perspectief (volgroeiing van de hersens duurt, nog steeds, tot ver in je twintiger jaren).

Weer een hoop bekrompen lui hier. 'Nee je moet dit, nee je moet dat, zo is het niet bedoeld blablabla. Als zij de wereld om wil zeilen, laat gewoon lekker gaan. Als we allemaal zouden doen wat 'de bedoeling' is, dan zag het er nu heel anders uit op de wereld.

ach, ze kan nog altijd het record van bil gaan proberen, na een jaar droog te staan zal ze wel wat willen inhalen.

d.darko | 20-01-12 | 19:07
Als we allemaal maar zouden doen wat we willen doen, zou er geen samenleving meer zijn (en pak en beet 5 miljard minder mensen waarschijnlijk).

Iskander | 20-01-12 | 18:46
Klopt, pubers en ook mensen van begin twintig zien niet de langdurige gevolgen van iets in. Dat het in het geval van Laura goed gaat wil niet zeggen dat het als maatstaf moet gelden (ze krijgt niet voor niets tonnen bescherming). Op vijftienjarige leeftijd mag je je natuurlijk ontwikkelen, maar sinds wanneer moet het over de hele wereld zijn? Man, ik schaakte, ook op aardig niveau en was met vanalles bezig (en sommige zaken waren niet helemaal even zuiver altijd, puur omdat ik een puber was, had heel simpel verkeerd kunnen aflopen en mijn vader liet dat heel duidelijk merken). Als je nu toch ziet (*ouwe lul modus*) dat al die pubermeisjes op allerlei websites in hun behaatje staan hou ik oprecht mijn hart vast voor later als de mijne groot is. Als ik een verzuurde zak ben omdat ik haar wil beschermen tegen schaamte op latere leeftijd: prima. Maar ik ga niet de wereld bewijzen een open minded iemand te zijn ten koste van mijn kind. Dat is voor de verwende vader van Laura die via haar in de spotlights wil staan, het kind kun je niks kwalijk nemen.

@Antonin.......of iemand een geslaagd leven krijgt zal nooit te zeggen zijn.
Zij heeft in ieder geval al een grote levenservaring, terwijl anderen die nog steeds zouden willen ervaren, of waar voor het gewoon al te laat is.
Het trotseren der elementen en in contact komen met mensen in de diverse landen, zelf haar problemen leren oplossen, top!
(Met achter de hand altijd professionele hulp)
Ook niet alle jongeren willen en kunnen een dergelijk avontuur aangaan.
Integendeel velen worden al moe bij het idee.....
Voor hen die dat wel willen en financieel kunnen, nooit wachten "tot later"of er desnoods samen voor gaan sparen...

Gewoon school een periode in de koelast, en je ideaal nastreven.
School komt wel weer een keer.
Lekker de wereld in.....ervaring op doen, weg van de benauwde scholen die alle zelfontplooing in dat jonge mens doden.
Je ziet aan de reactie van o.a. @teringtubbie wat een mens aan ontwikkeling kan "doormaken" tenslotte.
Het is inderdaad waar dat de ontwikkeling van de hersenen een biologisch gegeven is.
Hetgeen nooit vroeg genoeg kan worden gevoed met "levenservaring".
Zoon van een vriendin, groot deel van z'n leven gepest/getreiterd op onze zgn veilige scholen, die de kinderen beschermen?? heeft op z'n 16e eenwereldreis gemaakt, (zelf voor gespaard, vakkenvullen)...liften/trein en is 1 jaar in India geweest......Die wordt nu echt niet meer gepest hoor!(en heeft ook geen zelfmoordgedachten meer) Het is nu een weerbare zelfbewuste knaap.!
Hij zit nu op de..... koksschool.....een bewuste keuze ipv een door de strot geduwde opleiding.....door iedereen die "weet" wat het beste voor hem is.
Wat niemand eerder voor elkaar heeft gekregen!

Mijn persoonlijke mening
Iemand die van zijn kind houdt....geeft het de ruimte binnen de mogelijkheden die er zijn (zijn te creeren)om zich te ontplooien, en het de kansen te geven die men zelf nooit heeft gehad.
Ja al zal ik een ontaarde ouder worden bevonden, dan zij het zo.
Liever 100 Laura's.....dan terroriserende ettertjes die geen invulling aan hun huidig bestaan kunnen geven!
Helaas had ik deze kansen niet toen ik jong was, maar gun het anderen van harte, meer dan dat!

Zeilen kan altijd nog, je jeugd is bijzonder belangrijk voor de vorming van een persoon. Gaat het per se om dat record?
Antonin | 20-01-12 | 17:39
Als jongste de wereld rond zeilen geeft die prestatie extra glans, een grotere dimensie en iets wat je later nog eens ter sprake kan brengen.
Leren kan altijd nog. Voor haar vorming is die zeiltocht misschien nog wel belangrijker geweest dan van mijn part zes schooljaren.
Het is puur de kift van een groot aantal reaguurders en ja, ik ben er eigenlijk ook wel een beetje jaloers op.
.
Als je daar dan niet mee om kan gaan en je verlaagt tot een potje schelden of iets dergelijks, dan laat je wel zien hoe dom je bent. Stukken dommer dan Laura.

Voor mijn wereldreis was ik wat ouder en kon ik prima de gevaren inschatten. Die ervaring was ook prachtig, maar ik denk niet dat ik nu beter ben in bepaalde zaken door die wereldreis. Of door andere reizen, of door mijn jeugd, blabla. De kunst is om in het kleinst mogelijke een leerproces te zien, dat is ware intelligentie. Alsof alle kinderen die geen zeiltocht maken stumperds zijn die de buurt terroriseren zeg. Wat een vreemde gedachte. Overigens weet ik door mijn 'verleden' prima welke landen mijn dochter absoluut niet zal bezoeken tot ze volwassen is en zelf mag beslissen. Ik behoed liever iemand dan dat in het ergste geval mijn kind het moet bekopen met haar leven, tot op het punt dat ik geen zeggenschap meer heb. Niets bekrompen aan maar iets wat je beslist als je een kind krijgt.

@ christof: ik deel je mening

Ze zal zich wel tegengekomen zijn, door tegenslag, pech, ziekte e.d. en een enorme persoonlijke groei hebben meegemaakt, waar iemand achter zijn buro een 9-5 baan zit door te brengen een heel leven voor nodigt heeft.

Het Zilte Nat | 20-01-12 | 19:59
Goed, ik denk er een stuk anders over dan jij, en ik vind dat naast school, eerste bijbaan, wat uitgaan met vrienden je heel interessante leerprocessen kunt meemaken en hobby's kunt hebben die je vormen. Ik denk ook dat te jong zoiets doen zorgt voor geen aansluiting meer vinden bij leeftijdsgenootjes en ben er absoluut van overtuigd dat een kind dat gaat zeilen niet per definitie over meer kennis en nuttige ervaring beschikt dan een vijftienjarige die thuis zaken ontdekt. Jaloers ben ik eerlijk waar niet, ik zeil niet graag en ook al kom ik uit een arm nest, ik was destijds gewoon bij met mijn leven (en nog steeds natuurlijk). Ik heb andere pedagogische methoden en vind die vader eerlijk gezegd hetzelfde als die gekke Amerikaanse vrouwen die hun kind paraderen in beauty contests.

bij=blij

Aandachtshoertje eerste klas dit zeurmeisje eh zeil.
Ook de vader en moeder moet zich doodschamen dat ze hier ooit toesteming voor hebben gegeven ook aandachtgeil kan niet anders, wie gaat nu het leven van zijn minderjarige dochter op het spel zetten voor een dom/saai zeilreisje.
Stel je voor dat ze gegijzeld zou zijn door 25 negers/piraten, die haar helemaal uitwonen vergeef je je toch zelf nooit weer als ouders zijnde.
Nee ik vind het een domme actie, laat ze eerst haar school afmaken en als ze 18 is kan ze doen wat ze wil.

Antonin | 20-01-12 | 20:08
Ik zeg niet dat aan jouw en mijn jeugd wat mankeert, maar ook niet aan de hare.
Als dat nou haar wens, of hoe je het ook noemen wilt is en ze kan het waarmaken, dan zeg ik doen.
Op die prestatie afgeven, dat is dom. Laat iemand gewoon in zijn of haar waarde.

Nee ik vind het een domme actie, laat ze eerst haar school afmaken en als ze 18 is kan ze doen wat ze wil.
bofkontnl | 20-01-12 | 20:20
Ja natuurlijk, als ze 18 is dan maken die piraten van jou een beleefde buiging en ze varen voor de gezelligheid nog een stukje met haar mee.
Als er toch een stomme kortzichtige dingen schrijft dan ben jij dat wel.

Ten aanzien van terroriserende ettertje, bedoel ik niet de jeugd die wel keuze's maakt binnen de mogelijkheden die er nu zijn!
Laten we niet vergeten dat Laura ahw in het water is geboren....
en dan nog.

Je kind beschermen tegen de boze wereld is een goed streven, maar die wereld begint al in je woonomgeving.......recent meisje 15 dood...vader ook ekgestoken.....dader : knaap van 14? kan wel even doorgaan met wat ook jonge kinderen kan overkomen.....en helaas steeds vaker.
14 jarigen zijn niet bijvoorbaat nog "kinderen", ja...vroeger, nu toch niet meer.
Voor ouders zal een kind altijd kind blijven.

Ik zou mijn dochter dan ook eerder toevertrouwen aan een Guppie voor een door haar vurig gewenste reis.
Een kind is niet VAN iemand, maar van zichzelf, dat idee is voor veel ouders ook vaak even wennen, dat er een leidraad nodig is staat buiten kijf.

Maar waar ik tegen ageer is de "beterweter" mentaliteit waardoor kinderen zich nauwelijks nog kunnen ontplooien als zelfstandige verantwoordelijke mensen.
Alsof wij met zoveel verstand onze levensweg zijn aangegaan......dat was toen kop stoten/opnieuw beginnen!
De beste herinnering aan mijn ouders...moeder in dit geval.
Ik had ruzie op straat....kreeg flinke meppen.....mijn moeder kwam NIET naar buiten....maar troostte me toen ik binnen kwam en deed pleisters op mijn schaafplekken.....daar ben ik haar altijd dankbaar voor geweest.
(Hoe ze dat met een aanval met een mes/pistool had gedaan???)
Terug kunnen vallen op iemand die er voor je is, in je strijd om te overleven, is de voornaamste taak van o.a. ouders.....vind ik.
We zullen het niet eens worden.
maar met alle respect.

Het Zilte Nat | 20-01-12 | 20:43
Als ze 18 is kan ze teminste zelf bepalen!! nu is het gewoon een domme actie alleen om een beetje aandacht voor haarzelf en papa.
Maar uiteraard jij zou je minderjarige dochter zou de zee opsturen voor een wereldreis met alle risico's van dien.

christof | 20-01-12 | 20:46
Ik vind dat een kind discipline nodig heeft en zich daarnaast erg goed kan ontwikkelen. Maar kom, een kind kan erg veel willen en overziet de gevolgen niet. Daarom mag een vijftienjarige ook niet stemmen, niet trouwen, niet autorijden, etcetera. Tot op een zeker punt is mijn kind mijn 'eigendom' en op volwassen leeftijd moet ze zelf kiezen, ook al is dat misschien direct tegen mijn wensen in. Maar voor dat punt beslis ik, ook al komt met het jaar dat ze ouder wordt meer eigen keuze natuurlijk. Sorry man, ik ben erg conservatief en ik denk dat zo'n opvoeding totaan je 18e helemaal niet fout is. Voor mij was dat het zeker niet, en ook ik had genoeg momenten waarop ik in opstand wilde komen hoor, hoort er bij. Toch ben ik blij met een strenge opvoeding achteraf en heb alles kunnen doen wat ik wilde.

@peetjeh.....dat bedoel ik zeker ook.!++
@Antonin:...."toen ik ouder was kon ik de gevaren beter inschatten"

Dat kan ik nu zelfs nog niet eens......waarom niet? omdat mijn wereld steeds veranderd en ook mijn levensweg tot de laatste snik ......ervaren zal zijn.
met vallen en opstaan.
Wat voor en tegen werkt bij jongeren is hun onbevangenheid en op een hele andere manier naar de wereld kijken en deze beleven.
Van onschatbare waarde voor later.
Als je ouder bent is dat toch heel anders en vaak door ervaringen al heel erg gekleurd.
Zoals ik me altijd verbaas over de reactie van zeer jonge kinderen op "donkere" mensen, veelal niet dus.......ouderen vaak wel.
Die denken nog niet zwart/wit......kunnen ouderen nog wat van leren.
(ijdele hoop)

@Bofkontnl.......ik zou niet weten waarmee jij dan wel zo "geboft" hebt....
"aandachtshoertje"?.....aandachtsgeil?...uitwonen?
saai zeilreisje?.....dat zou jou zeker ook goed gedaan hebben denk ik.

Maar uiteraard jij zou je minderjarige dochter zou de zee opsturen voor een wereldreis met alle risico's van dien.
bofkontnl | 20-01-12 | 20:50
Als ze net zo'n instelling en zulke ervaringen had als Laura, dan wel ja.
Ik zou dan ook, net zoals haar vader, in de buurt blijven mocht het nodig zijn om hulp te verlenen. Ook de beste zeilers kunnen averij oplopen.

Hoe meer ..... in je tekst hoe intelligenter.

*
doen het

*

ook altijd goed,

*

trouwens.

@sorry Zilte nat, vergat je te noemen..............zo denk ik er ook over.
dat neemt NIEMAND je ooit nog af.
Je kan beter (later in het verpleeghuis) zitten met dierbare herinneringen, dan met verdriet om verloren kansen en nooit ....voor jezelf!!...gemaakte keuze's.en altijd gedaan hebbende wat een ander vond dat je moest dan.......
want ja dan vonden ze je wel aardig????
Had ik maar, had ik maar....verschrikkelijke gedachte.

goed ieder zijn/haar ideeen/ervaringen hierover/hiermee.

Dat zal die arrogante lach van dat gezichtje rammen.

Andere leeftijdgenootjes zitten netjes op school, terwijl dit meisje ( en haar vader) denken de regels aan de laars te kunnen lappen. Mijn kinderen komen ook niet onder de leerplicht uit. Zouden ze dit wel willen, komt pappa om de hoek kijken. Had deze vader ook moeten doen.

was er niet eentje die 13 jaar was, die a solo reisje doet?
maar toch wel zielig.

Mooie prestatie!

Overigens nam Guinness de beslissing om niet langer onderscheid in 'jongste' of 'oudste' te maken al in 2009. Sindsdien zijn dergelijke aanmeldingen ook niet meer aangenomen.

*
Dus eigenlijk heeft ze gewoon gespijbeld!

aaai tandjes! blijft wel dat ik respect voor der heb(zelf 17 jaar gevaren op wilde/grote vaart)altijd goed om je eigen dromen te volgen(en niet van een ander)
grijze muizen zijn er al genoeg.

WHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Sorry, maar ik moet hierom lachen.
Zo slim was ze blijkbaar toch niet....
Whahahahahahahahaa

na al deze reacties 1 woord:

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHAAAAAAAAAHHHHAAAAAHHHAAAAAAAAAAAHHHAHAHHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHAHAWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHAHAHHAHHAHAHA

en Macksailor:

Tuurlijk ieder krijgt respect van mij als zij hun dromen volgen!

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...............

Je droom in de media verkopen -1
Ze vroeg teveel aandacht hiervoor, ik bedoel reis die wereld rond zonder alle boebah!

Als je ECHT zoveel passie hebt om de jongste ooit te zijn en om in dit boekje vermeld te komen, zoek je volgens mij toch echt de regels grondig uit lijkt me,
om een jaar te gaan zeilen om deze titel te krijgen ben je gewoon triest!!!
Terwijl deze titel blijkbaar al sinds 2009 schijnbaar eruit is gehaald, dit behoor je toch wel van te voren te weten lijkt me? 2weken/6maanden oke, maar 3jaar na 2009 te gaan starten met deze zeiltocht...........................hmmmmmmm

Ik vind het wel super lachen dat ze dit niet eerder vermeld hebben, ik bedoel, dit hadden ze vorig jaar ook al kunnen doen toen er rechters en al aan te pas kwamen, maar nee laat ze maar lekker varen, en dan bijna bij de finish vertellen we de regels nog eens!!!!! WAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

Hulde voor record book!!!!! Die krijgen een pluim van mij

@ iedereen die zegt dat Guinness niet belangrijk is:
Voor Laura is dit wel belangrijk en voor haar vader al helemaal.
Anders had ze niet zoveel gedaan om het te doen op 15 jarige leeftijd. Anders had ze wel gewacht totdat ze 18 is, dat ze niet meer leerplichtig was en geen gezeik zou krijgen van de kinderbescherming.
Het ging hun allemaal om die herkenning (en waarschijnlijk het geld die erbij komt) van de Guinness Book of world records. En dat zal ze waarschijnlijk nu niet meer krijgen.
Mooi voor haar dat ze de hele wereld over heeft gereisd, maar de echte herkenning die ze wilde zal ze ws niet ontvangen.

Wat iedereen vergeet is dat ze, door alle gedoe er omheen, veel meer aandacht heeft gekregen dan normaal t geval zou zijn.
T maakt niet zoveel uit dat t record niet in t boek komt, de halve wereld weet wel wie 'het zeilmeisje' is. En van mij mag ze. Twee duimen op voor een Nederlands meisje dat wat presteert.
En een dikke middelvinger naar al die beterweters van de overheid met hun domme regeltjes. Een paar criminele mohammedanen opsluiten kunnen ze nog niet eens, laat staan frauderende, tranentrekkende mauro's samen met hun bijstandtrekkende moeder terugsturen.
Maar een Echte Nederlandse, die zonder 'gratiesj geld' van de overheid een behoorlijke prestatie neerzet, tot t einde aan toe lastigvallen en intimideren met hun onzin kunnen ze wel.
Ik zou willen dat ze in Amsterdam met zoveel enthousiasme de 1600 criminele haatbaarden eens zouden aanpakken. Maar nee, als t om marokkanen gaat moet er ineen 'de-escalerend' worden opgetreden (lees: laat ze maar doen wat ze willen, leerplicht of niet).

Wie zegt er dat ze haar reis 'helemaal voor niets heeft gedaan?'
Ze is nog steeds de jongste solozeilster rond de wereld, al komt er wel of geen melding daarvan in een of andere kudt-boek.
Fantastische prestatie!
En ze heeft waarschijnlijk honderd keer meer geleerd in dit jaar, dan al die duizenden pubers van haar leeftijd, die netjes in de NL schoolbanken hebben gezeten.
Die niet verder zijn gekomen kwa ervaring, dan een uurtje per week aardrijkskundige les, of een boottochtje met Pa en Ma naar Terschelling.
In de schoolvakanties wel te verstaan, want stel je voor, dat je een uur zou missen van de NL leerplicht.

Ze moet wel een vermelding krijgen voor jongste die ooit een heel overheidsorgaan in de zeik heeft kunnen nemen.

Deze gehaaide tante wist echt wel voordat ze vertrok van de beslissing dat er niet meer naar leeftijd gekeken wordt.
Je bent zo goed voorbereid op alles en dan zou je zoiets niet weten???.

netjunk | 21-01-12 | 07:14 |
Dus voortaan laten we alle kinderen doen wat ze willen, leerplicht overtreden en gaan zou ik zeggen.
Als de ene actrice wil worden in de States en ze wilt dit probere op haar 14de laten we haar gaan.
Als de ander solo door heel Australië wilt gaan trekken op haar 13de laten we haar ook gewoon gaan.
En dan de jongen die op zijn fiets van Europa, via Afrika, de MiddenOosten en Azië wilt gaan reiden laten we ook gaan ook al is hij maar 14.
Ja, goed idee, elk minderjarige mag de leerplicht overtreden om zijn/haar dromen waar te maken.
Want zo krijgen ze veel meer ervaring dan degenen die braaf in de schoolbanken blijven zitten en Aardrijkskunde les nemen.

Aan de commentaren te zien hebben de meeste reaguurders een slechte jeugd gehad.had ze thuis gebleven had ze nu misschien wel op het verkeerde pad gweest. laat dat meisje haar reis gemaakt hebben ze heeft in de tussentijd wel doorgegaan met de studie aan boord.
Ik vindt het een hele prestatie wat ze heeft geleverd

Niet belangrijk!!!! Voor ons geldt dat ze een record heeft gevestigd!! En zijn zeker TROTS op haar!!!!!!!!!!!!!!!!

Niet belangrijk!!!! Voor ons geldt dat ze een record heeft gevestigd!! En zijn zeker TROTS op haar!!!!!!!!!!!!!!!!

Niet belangrijk!!!! Voor ons geldt dat ze een record heeft gevestigd!! En zijn zeker TROTS op haar!!!!!!!!!!!!!!!!

misschien een idee voor onderwijs in de tokeomst.......een jaar met een klas
15-jarigen de "echte wereld" in, en onderweg werken/hulp bieden.
Zal een ieder goed doen!

netjunk | 21-01-12 | 07:14 |
Dus voortaan laten we alle kinderen doen wat ze willen, leerplicht overtreden en gaan zou ik zeggen.
no_name888
.....................
De leerplicht in NL is veel te star.
Het is voor de overgrote meerderheid van kinderen het beste om 'gewoon' elke dag naar school te gaan.
Er zijn echter wat uitzonderingen.
De NL wet laat totaal geen ruimte over voor uitzonderingsgevallen.
Ik kende vroeger een Australisch gezin, dat hun kinderen - ze hadden heel goede redenen er voor - niet naar school stuurden, maar ze les lieten krijgen op de Australische manier, op afstand.
Dat ging prima.
Hele gezin was toch tijdelijk in NL.
Wat minder ging, was de problemen die kwamen n.a.v. de starre NL leerplicht.
Ze zijn uiteindelijk hierdoor weer geëmigreerd.
Zoon is later doctorandus geworden in Australia en dochter kreeg tevens een goede opleiding en baan.
Het gemis van een paar jaar school in Nederland, heeft ze niet geschaad.

Dat gemekker over die leerplicht altijd.
Er zijn meerdere (veiligheids) redenen te bedenken, waarom je een puber waarschijnlijk geen wereldreis in z'n eentje zou willen laten maken.
Die leerplicht lijkt mij niet de belangrijkste.
Iets wat mij trouwens opgevallen is in het NL schoolsysteem, is hoe vaak leerlingen een jaar over moeten doen.
Dat zie je een stuk minder, in de landen om ons heen.
Dit gebeurt soms twee of drie keer tijdens iemand zijn schoollooptijd, zit ie op het einde jaren achter.
Blijkbaar is dit niet als zo een probleem beschouwd.
Maar Laura Dekker met d'r schoolboekjes op een boot, dat mag niet hoor, want we hebben hier onze regeltjes.
En daar gaat het ook om voor velen.
De regeltjes.
Niet wat het beste is voor het individuele kind.

een ding, toppie hoor!!!

@netjunk | 21-01-12 | 11:47

Zullen we dan maar meteen alle regels afschaffen?
Laten we de 16 jarige en hun ouders zelf beslissen wat het beste is. Zal een lekkere bende worden dan.

Jammer dat ik geen petje heb anders had ik hem afgezet voor Laura.

Bavaria73 | 21-01-12 | 13:11 |
Alle overbodige en onzinnige regels zouden zo snel mogelijk afgeschaft moeten worden.
Er moet juist meer gekeken worden naar het individu.
Wat heeft Laura eraan om een jaar in de schoolbanken te zitten?
Een reis om de wereld levert veel meer kennis op.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

CU zegt nee tegen noodfonds euro:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

11 / 42 km

meer files