*

Roemer wil regeren met VVD

SP-fractievoorzitter Emile Roemer ziet zijn linkse rakkers in de toekomst best regeren met tegenpool de VVD. Dat blijkt uit woorden van de politicus zaterdag in het dagblad Trouw.

“In mijn eigen gemeente Boxmeer zat ik ook met de VVD in het college. Natuurlijk buig je je op op lager niveau over andere problemen dan in Den Haag, maar ik zie niet in waarom we landelijk niet zouden kunnen samenwerken”, meldt Roemer.

Hij denkt in een nieuw kabinet geen minister te worden, maar hij sluit het niet uit: “Ik ben harder nodig in de fractie.”

R. Schrijver | 07-01-12 | 11:39 | 58 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Relevant

Roemer wil geen premier zijn
Roemer: 'Mark, here we come!'

Reacties

Nou geert, nu wordt het langzaam tijd dat je je wat laat invallen, kerel.
Dit wordt een serieuze tegenstander voor je electoraat.
Al zullen veel mensen dat misschien luidkeels ontkennen.

Pipo de clouwn!

Waarom zal je nog stemmen op de sp als je faliekant tegen de vvd bent?

met de sp in een regering krijgen we het net zo als met de pvda dan wordt het weer geld uitdelen en wordt er weer heel hard gegraaid dan kunnen we weer jaren lang gaan bezuinigen
nee blijf maar lekker zitten roemer waar je zit dan hoeven we niet te bezuinigen als je er mee stopt

Maar toegegeven.
Dit is wel een leuke zet.
Voor de mensen die nog in links en rechts geloven.
Dan kan de show nog een tijdje doorgaan.
En uiteindelijk komen de mensen erachter dat links en rechts niks uitmaakt maar dat de wereld gewoon naar de pijpen danst van politiek onafhankelijke graaiers.
Graaiers die zich ofwel verschuilen achter een of andere religieus rookgordijn ofwel achter een of ander politiek rookgordijn.
Politiek en profvoetbal lijken steeds meer op elkaar.
trainerswissel : Roemer in plaats van Wilders ?
En het publiek koopt weer massaal seizoenskaarten.

wtf_ftw | 07-01-12 | 10:43 |

Je hebt gelijk het electoraat van Geert Wilders stapt massaal over naar de SP, die in SP-fractievoorzitter Emile Roemer een in mijn optiek een prima kandidaat is om MP te worden als SP genoeg zetels haalt, Geert Wilders ziet zijn gedoogaccoord langzaam het moeras in zakken,het electoraat van de PVV ziet dat er niets van terecht komt van de vooringenomen plannen zoals het stoppen eventueel vermideren van die asiel en immigratie tsunami die ons land treft, die 12000 paar handen aan het bed van de zorginstellingen komt ook niet iet concreets naar voren. We zijn politiek failliet.

De SP wil een toptarief van 65 procent belasting terwijl we al de hoogste belastingdruk ter wereld hebben.
Maar goed, de SP zat nog nooit in de regering en dat moeten we ook zo houden.

We zijn politiek failliet.
Plexxor | 07-01-12 | 11:16 | Misbruik melden

Dat zijn we al sinds Pim Fortuyn door zijn kop geknald was, toch?

Jap & Jinneke zeggen tegen de Spits redactie en alle reaguurders; zullen we voor 2012 afspreken dat we grammaticaal en tekstueel eens een beetje fatsoenlijke stukjes aanleveren?

prutselaer | 07-01-12 | 11:23 |

Ja je hebt gelijk en In principe denk ik zo daarover, Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn vermoord door de reguliere politiek.

1 april valt vroeg dit jaar.

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 11:27 |

Reageer eens inhoudelijk, laat die taal-puristische ideeën maar achterwege, We zijn niet met een dictee der nederlandse taal 2012 bezig.

@plexxor
Het aardige is dat 95% van de reaguurders hier extreem nationalistische gedachten aanhangen en uitspreken. "Laat ze eerst maar eens Nederlands leren" hoort bij dat gedachtegoed.
Maar goed, dat zijn de eencelligen; in ieder geval van een Spits "journalist" mag je enige zorgvuldigheid in zijn stukjes verwachten. Daar krijgt ie namelijk geld voor.
Waar of niet?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 11:52 |

De Beste Stuurlui staan aan wal.

@plexxor
En je vraagt ons iets over inhoud: we vinden een loze kreet als "we zijn politiek failliet" het tegenovergestelde van inhoud, en juist goedkope roeptoeterij.

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 11:52 |

Maar goed, dat zijn de eencelligen

Ik ben blij voor jou dat je meer dan een cel hebt!

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:01 |

Je dwaald van het onderwerp af!

@ plexxor
Dat Bedoelen We Nou.

@ plexxor
Doe je dit nu expres: dwaald?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 11:52 |

Daarintegen schrijft R. Schrijver wel een stukje en jij niet, Misschien jaloers?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:04 |
Dat is alleen maar een voorzetje zodat je met je misselijke taal-puristische ideeën door kan gaan.

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:03 |

Dat Bedoelen We Nou.

Wie zijn WE?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:04 |

Trouwens ik hoef mij niet te verantwoorden tegenover jou.

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:04 |
Wat een misselijke Nickname!

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:04 |

Lang overna gedacht zeker?

@ plexxor
Ja, buitengewoon jaloers. Er moet niets mooiers zijn dan ANP berichtjes over te nemen en in krom Nederlands op een populistische web site te plaatsen, voor pak hem beet 1.700 euro netto per maand.
Daarintegen of daarentegen?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:11

Ik gun iedereen zijn inkomen, ook die van jouw.

@ plexxor
We zijn, geheel onverwacht misschien, Jap & Jinneke! Slimmerik!

@ plexxor
In elke post minimaal een taalfout. Was dat je goede voornemen voor 2012?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:11 |

Nederlands op een populistische web site,waarom heb je dan een account aangemaakt bij Spits Nieuws?
Waarom ben je dan geen Journalist bij bvb De Groene Amsterdammer?

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:15 |

Van die taalvoutjes lig ik echt niet wakker hoor.

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:15 |

Prettige dag verder.

@ plexxor
Hoe weet jij nou wat wij doen voor ons inkomen? Wie zegt dat dat wij geen journalisten zijn? Assumptions are the mothers of all fuck ups!

Tot zover de Jap & Jinneke show.

@ imigrant
Hahaha! Over en uit!

Ja maar de VVD wil graag alleen regeren.

@ Jap & Jinneke | 07-01-12 | 11:52: Zit een klein verschilletje tussen de taal geheel niet beheersen en grammaticale vauten maken maar een purist zoals jij behoeft deze uitleg natuurlijk niet.

@Jap en jenneke
Dus jij wil dat de mensen elkaar grammaticaal en tekstueel correct voor de gek houden.
Conform het politiek correcte voorbeeld vanuit Den Haag ?
Met zoveel mogelijk rookgordijnen en wollig taalgebruik ?
Zoiets als : beste burgers, het is in het maatschappelijk belang van nederland dat uw koopkracht nu met procenten achteruitgaat zodat we morgen niet hoeven in te leveren ?
Zoiets ?

@ Dirty-Harry44
Helemaal mee eens! Dus van een hard core, blauwogige, blonde, Hollandsche Uberreaguurder mag je inderdaad wat anders verwachten dan van een nieuwe Nederlander.
En overigens zijn wij helemaal niet zulke puristen hoor, maar wat we hier af en toe lezen, vooral ook in de stukjes van de redactie, is stomweg schrijnend en stuitend.

Beste burgers, daar de europarlementariers lange dagen maken om te zorgen dat de burgers zoveel mogelijk in leveren ten faveure van het bedrijfsleven en de gemeenschappelijk sterke Europese markt, hebben ze besloten om zich een loonsverhoging van 1.7% te geven.
het klinkt misschien raar in deze crisis periode maar zoals ualle neoliberalisten weten, staat een hoger salaris er garant voor dat de ontvangers veel beter hun best doen dankzij deze financiele prikkel.
Gisteren was het allemaal kloten (sorry , jip en jenneke) , herhaal...
Gisteren verliep het europese proces nog moeilzaam, maar nu met deze salarisverhoging verwachten we spectaculaire verbeteringen.
En er is nog genoeg ruimte om ons straks nog beter ons best te laten doen.
Met een beetje geluk gaat het straks erop lijken dat Griekenland niet alleen iedere cent gaat terug betalen, maar zelfs nog veel meer.
Bedankt voor uw grenzeloos vertrouwen in de neoliberale markt.

@ wtf_ftw

Gezien jouw opmerkingen hier en de boodschappen van je, die we elders lazen, hebben wij niet de indruk dat een discussie tussen jou en ons ergens toe gaat leiden.
Ofwel, zoal de Britten het zo treffend kunnen typeren: FOAD.

De SP wil een toptarief van 65 procent belasting terwijl we al de hoogste belastingdruk ter wereld hebben.
Maar goed, de SP zat nog nooit in de regering en dat moeten we ook zo houden.
eye | 07-01-12 | 11:21

Eye wederom +1!!

Laten we hopen dat dit gewoon een slechte grap is; dat Roemer wil regeren! Dan vreet ik mn toetsenbord op..

Wij (onbeklemtoonde vorm we) is het persoonlijk voornaamwoord waarmee de spreker zichzelf en een of meer andere personen als één groep aanduidt. Het vervult in de zin de functie van onderwerp; de verbogen vorm is ons.
Bijzonder gebruik
Soms wordt ook we of wij gebruikt in plaats van ik: de spreker bedoelt alleen zichzelf, maar spreekt toch in het meervoud en maakt het dus afstandelijker. Het gebruik kan vrij neutraal zijn (voorbeeld 1), maar kan ook camoufleren dat de spreker in zijn eentje is (voorbeeld 2):
Nou, dat zullen we dan nog eens zien!
Wij /Ons bedrijf stelt/stellen u in staat optimaal van uw wooncomfort te genieten.
In het laatste geval kan dit gebruik een gewrongen en onduidelijke indruk maken, als de toehoorder beseft dat er slechts één persoon is bedoeld.

Na hed lesen van de laadste reaguursels heb ik meer het iedee dat ik op un vorum zidt van de Nederlandse Van Dalen in plaads fan un nieuwssite.
Het intereseerd mij niet ov er imant de nederlandtze taal magtig is ov nied met ov onder taalvauten waar maak je je druk om.
Volgends mijn als imand hier reaguurdt dan doet di perzoon dit om zijn mening te delen met anderen of om en diskussie aan te gaan of om er aan mee te doen.
En of dit nu met taalvauten gaat of gramatikaal niet helemaal in orde is sal mij een worst wesen het gaat mij om de intensie van zijn verhaal/dialoog.
Hep altijt zoiets van als een taalpurisdt un ander gaat vebeteren, dan wagt ik medt smardt af waneer ga je selv de VAUT in en vroeg of laadt gebeurdt dit ook.
OT:

PVV 1e keus
Sp 2e keus
En anders de SGP waarom omdat dat kan.

Ps
Sorie foor mun taalvauten neem mu niedt kwaluk hedt gaadt tenslotte om de intenzie en niedt om de taalvuaten.

Als je een politicus citeert beste Spits, doe het dan wel goed of zoek ander werk als je niet weet hoe journalistiek in elkaar zit, wat overigens met dit artikel wederom wordt bewezen. Hij heeft het niet zo gezegd en dus berust dit artikel op louter fantasie en heeft daarmee geen enkele journalistieke waarde, iets waar de Spits overigens om bekend staat.
Wie wil weten hoe Roemer het wel zei kan beter Trouw lezen ipv de zwaar bewerkte versie van Spits

Plexxor | 07-01-12 | 11:16 | Misbruik melden
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat pvv stemmers massaal naar de sp gaan. Als je het baseert op de peilingen waar de sp hoog in staat; de pvv staat daar ook goed in. En als bepaalde zaken uit het gedoogakkoord niet gehaald worden is dat schuld van vvd en cda. Die regeren immers.

Als er serieus sprake is van een vrijage tussen VVD en Dom Links vrees ik dat de VVD stemmen gaat verliezen aan de PVV. Nederland wil geen kabinet met linksche malloten.

D.I.A.Zepam | 07-01-12 | 16:00 |

Ha Ha Ha daar isie weleve mebesig.

Grappig, Roemer noemt niet de PVDA maar de VVD als partner. Zullen de SP stemmers leuk vinden, als hun stem leidt tot een VVD kabinet.

Liever zie ik net zoveel lege stoelen als dat er verhoudingsgewijs niet-stemmers zijn, maar stemmen doe ik sowieso al niet. Voelt teveel als in de sloot springen omdat anderen dat ook doen. Zal best een goed gevoel geven op het moment zelf, maar kort daarna voel je je vies en wil je de rotzooi van je afspoelen.
Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die vinden dat je geen recht van spreken hebt als je niet stemt. Maar wat heb je aan recht van spreken als er toch niet geluisterd wordt? Waarom dan nog meedoen aan zo'n klucht, parodie, poppenkast?
Laat maar eens zien in wat voor beschamende bochten de politici zich zullen buigen als de verkiezingsopkomst nadert tot nul. Misschien helpt dat om bij genoeg mensen de ogen te openen.

Liever SP dan VVD en CDA Die heb al verder naar klootten geholpen dan PvdA en GroenLinks bij elkaar .. denk er om wat nu daar zit in den haag is alleen voor eigen belang en niet voor ons belang. Rute lach iedereen uit die op VVD stem

Rute lach iedereen uit die op VVD stem
petjeaff | 07-01-12 | 21:12 |
Ach, wat weet jij daarvan, je kunt niet eens normaal schrijven. Behoort jij tot het legioen uitkeringsverslaafden wat PvdA stemt?

-t uiteraard anders komen daar weer opmerkingen over.

Sanglier | 07-01-12 | 22:06
Hehehe een plusje geven doet !!

@Jap & Jinneke | 07-01-12 | 12:23

Oke, terug naar de afdeling. Vergeet jullie pilletjes niet.

@ bavaria73
Jajaja. FOAD.

D.I.A.Zepam | 07-01-12 | 16:00 | Misbruik melden Meld misbruik
Hilarisch. Hou ons vast, anders vallen we van de bank. Zoooo origineel!!

Jap & Jinneke | 07-01-12 | 13:44

Wat is TYPeren??? is dat nedeerlands?

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

CU zegt nee tegen noodfonds euro:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

11 / 42 km

meer files