Allochtonen zijn nog steeds slechter af dan autochtonen, ook als ze dezelfde positie hebben. Dit is een van de bevindingen van het jaarrapport Integratie van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Enkele bevindingen kwamen vorige week al naar buiten via de PVV. Zo is de criminaliteit onder Marokkanen en Antillianen nog steeds erg hoog: respectievelijk 65% en 55% van hen is tussen zijn 12e en 23e wel eens opgepakt. Onder autochtonen is dat 25%.
Ook de werkeloosheid onder niet-westerse allochtonen is groter en groeit harder. Daarnaast heeft 12% van hen een bijstandsuitkering, tegenover 2% onder autochtonen.
Positieve ontwikkelingen zijn er gelukkig ook. Zo concludeert het SCP dat de onderwijsachterstand onder allochtone jongeren steeds sneller wordt ingelopen.
Verder trouwens Turkse en Marokkaanse Nederlanders steeds minder vaak met een partner die overkomt uit het land van herkomst. In 2001 was dat nog bij de helft van de huwelijken het geval en in 2010 nog maar bij 20%.
Allochtone kids doen 't beter dan ouders
Blanke elitescholen willen allochtonen
Reacties
-weggejorist-
Mooie foto
Iets genuanceerder: alle misdadige allochtonen met dubbel paspoort, Nederlands paspoort afpakken en terugschoppen naar zandbak van herkomst.
Dan houden we zowat geen Marokkaan meer over in Nederland, godzijdank.
Zo te lezen moet de PVV snel nieuwe markten\voedingsbodems gaan vinden voor haar angstcultuur.
Wacht op links protest;
==============
Beetje fout geformulleerd! Het zijn niet de allochtonen die slechter af zijn, maar wij stomme Nederlanders.
Hoe zou dat nu komen.
Aan mij ligt het niet en aan de PVV ook niet.
Een beetje meer inzet van de allochtonen zelf zou helpen.
En wat minder criminaliteit zou ook fijn zijn.
Nou als het aan de PVV ligt wordt iemand van de 3e generatie zelfs nog als allochtoon geregistreerd. Dus de cijfers zullen daarmee nog verder oplopen.
het is heel simpel, de VVD heeft ze binnegehaald en de PvdA heeft ervoor gezorgd dat zij ook hun gehele familie mogen laten overkomen, ik zou zeggen, de VVD en PvdA moeten het oplossen....
Nou als het aan de PVV ligt wordt iemand van de 3e generatie zelfs nog als allochtoon geregistreerd. Dus de cijfers zullen daarmee nog verder oplopen.
Watutsi | 08-02-12 | 15:16 |
Zou dat echt aan de PVV liggen, om kan het ook zo zijn dat zij zichzelf nog steeds als allochtoon blijven beschouwen. Vraag eens aan die mensen of zij zich al Hollander voelen.
taaikossie | 08-02-12 | 15:30 | Misbruik melden
Vraag het aan mij? Ja ik voel me hollander. Er zijn meer allochtonen dan de genoemde Marokkanen waar iedereen altijd over schreeuwt.
.
Je bent in dit land allochtoon als één van je ouders van buitenlandse afkomst is. Dus ook halve indo's etc etc. Het is allemaal allochtoon en ja die tellen allemaal mee in cijfers.
Waar het mij omgaat is dat dat als je specifiek ingaat op 'buitenlanders' dan krijg je totaal anders cijfers en dan ligt het aantal allochtonen in Nederland ook in eens anders.
geheelonthouder | 08-02-12 | 15:23
Onzin. De kontrakten voor werving van turkse en marokkaanse TIJDELIJKE arbeidskrachten werden al in 1972 opgezegd omdat van de beoogde 37.000 zogenaamde gastarbeiders er al ruim 50.000 hier zaten. De gezinshereniging was destijds al wettelijk geregeld in Europees verband. Niettemin hebben Den Uijl en het CDA (Van Agt) enthousiast meegewerkt. EN DE POORTEN BLEVEN OPEN. Dankzij PvdA en CDA. Door de jaren heen was, tot voor kort, het machtsblok van deze 2 partijen in de Kamer zó groot, of ze nou (samen) regeerden of niet maakt niets uit, dat een enkele partij als de VVD of welke partij dan ook dit nooit heeft kunnen doorbreken.
Watutsi | 08-02-12 | 15:16
Iemand die ik niet herken als Nederlander en/of zich niet of nauwelijks heeft aangepast naar Nederlandse maatstaven, is voor mij net als een toerist een buitenlander of allochtoon.
Iemand die in de winkel in het Arabisch staat te schreeuwen, kan een toerist zijn, maar meestal zijn dit allochtonen die zich niet aanpassen.
Dat noem ik buitenlanders.
De derde generatie die jij bedoeld, is erg crimineel ondanks gastvrijheid en mogelijkheden.
Helaas kunnen veel mensen met andere komaf niet met de Westerse vrijheden omgaan.
Ze leven in een eigen "prachtwijk" en hebben eigen winkels en plunderen massaal de zorgstaat en sociale voorzieningen.
Ja....ondanks dat het al de derde generatie is.
En zolang het niet goed gaat, worden ze allochtonen of buitenlanders genoemd.
Helaas moeten de goeden het soms met de kwaden vergelden.
@taaikossie | 08-02-12 | 15:30 |
Ben 2e generatie allochtoon zoals dat zo "mooi" heet, geboren en getogen in het pittoreske Holland. En JA voel me Nederlander!!
"Het is allemaal allochtoon en ja die tellen allemaal mee in cijfers."
Watutsi | 08-02-12 | 15:40
Onjuist. Er wordt wel degelijk onderscheid gemaakt. Het CBS hanteert de begrippen westerse en nietwesterse allochtonen. In een toelichting wordt het volgende vermeld: "Op grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend. Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin."
De westerse allochtonen onderscheiden zich niet ten opzichte van autochtonen.
bizonkid | 08-02-12 | 15:54 | Misbruik melden
Oke, als dat zo is heb ik het fout.
Maar in de tekst staat nergens dat het over westerse of niet westerse allochtonen gaat. Dat neemt overigens niet weg dat je nooit van de 'stempel' allochtoon afkomt.
Autochtoontjelager | 08-02-12 | 15:51 | Misbruik melden
Tevens wat je zegt staat vol tegenstrijdig heden.Ten eerste; Jij bepaald niet wat een allochtoon is of niet.
En mensen die eigen winkels hebben, betalen dus belasting en plunderen niet de sociale voorziening en de zorg staat.
Populistisch geblaat dus.
Dat er een groep onaangepast tuig in Nederland aanwezig is weet ik ook wel. Maar enige nuance is soms op zijn plek.
Maar dat lukt tegenwoordig niet meer met al die tunnelvisie kijkers.
Autochtoontjelager | 08-02-12 | 15:51 | Misbruik melden
En de derde generatie waar ik het over heb? Nee ik heb het niet over een bepaalde derde generatie. Als ik kinderen krijg wil de PVV deze mensen registreren als allochtoon. Terwijl ik zelf in Nederland geboren ben en de beschikking heb over 1 enkel paspoort.
Watutsi | 08-02-12 | 15:58
"Maar in de tekst staat nergens dat het over westerse of niet westerse allochtonen gaat."
Kennelijk gaat de redactie ervan uit dat lezers enige kennis van zaken hebben ten aanzien van het begrip allochtoon dat letterlijk vertaald 'afkomstig uit een ander gebied' betekent. Dat dit begrip inmiddels een pejoratieve klank heeft gekregen is wat mij betreft grotendeels de schuld van de allochtonen zelf. Zie de eenduidige negatieve berichtgeving ter zake criminaliteit etc in alle media. Als er een nieuw begrip zal worden geïntroduceerd, bijvoorbeeld nieuwe nederlander ofsoow, dan zal dat nieuwe begrip tengevolge de hiervoor genoemde verschijnselen binnen de kortste keren dezelfde negatieve lading krijgen.
bizonkid | 08-02-12 | 16:12 | Misbruik melden
Nee het gaat niet om een ander woord. Persoon vind ik wanneer iemand het Nederlanderschap bezit en 1 paspoort hebt, die persoon niet meer aangemerkt moet worden als allochtoon. Heb geen problemen met het woord, wel met op wie het wordt toegepast.
.
En natuurlijk weet ik wie er bedoelt wordt in de bovenstaande tekst. Maar zelf vind ik het onprettig om aangemerkt te worden als allochtoon. Behalve mijn kleur ben ik zo Nederlands als het maar kan. En voor de statistieken van het CBS ben je allochtoon wanneer minimaal 1 van je ouders van niet Nederlandse afkomst is.
@Terrortwist | 08-02-12 | 14:57 |
Hoezo?
"Dat er een groep onaangepast tuig in Nederland aanwezig is weet ik ook wel."
Watutsi | 08-02-12 | 16:03
Beste Watutsi, die groep is helaas niet klein en treedt bovendien buitenproportioneel vaak op negatieve wijze op de voorgrond. Snap je dat nou echt niet? De situatie waar we nu mee te maken hebben hebben we nog nooit eerder in de geschiedenis meegemaakt en de mensen zijn het in toenemende mate zat. Ik snap dat geschuimbek niet van veel allochtonen. Als ik allochtoon zou zijn die niet uit de staatsruif vreet en verder goed mijn best doe dan zal het mij verder aan een duistere plek oxideren. Uiteraard zou ik mijn hoofd schudden als ik lees wat allochtonen nou weer hebben uitgevreten en ik zou er niet gelukkig mee zijn, maar hand in eigen boezem graag. Dit zie je namelijk nooit.
.
Watutsi | 08-02-12 | 16:21
"Heb geen problemen met het woord, wel met op wie het wordt toegepast."
Het begrip allochtoon is duidelijk. Zie de officiële definitie van het CBS. En op wie het van toepassing is spreekt dus voor zich. Je zegt het namelijk zelf ook.
.
Ik moet nog veel doen en ga weer aan het werk. Mooie dag.
Toen ik 13 was ben ik opgepakt door de politie omdat ik strijkers aan het afsteken was op het weiland van een vriendje tijdens oud en nieuw, boefjes!
qua criminaliteit doen ze het toch echt beter!!!!
bizonkid | 08-02-12 | 16:31 | Misbruik melden
Het bovenstaande hoeft mij niet uit te leggen.
.
Ik zeg inderdaad zelf wat de definitie allochtoon inhoud. En daar heb ik dus moeite mee. Ik ben namelijk Nederlands opgevoed, spreek Nederlands als eerste taal heb 1 paspoort. Ik eet zelfs haring met uitjes. Toch blijf ik altijd een allochtoon. Omdat mijn vader van (niet-westerse) buitenlandse afkomst is.
Ik probeer hier niets goed te praten of te bagatelliseren. Ik zeg alleen dat er ook een groep is in Nederland die een stempel opgedrukt krijgt. Een stempel waar Nederland over het algemeen een negatieve gedachten gang over heeft.
Je bent in dit land allochtoon als één van je ouders van buitenlandse afkomst is.
Is het niet zo dat alleen de eerste generatie onder de noemer allochtoon vallen. Maar als je in Nederland geboren word je gewoon Nederlander bent.
Gaat het niet vaak zo dat bepaalde generaties zich zelf niet willen zien als Nederlander, ja misschien alleen als het zo uitkomt.
Watutsi | 08-02-12 | 15:40
Ik mag mij vergissen maar ik meen wel eens gelezen te hebben dat uw ouders van Poolse afkomst waren. Mocht dat niet zo zijn dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd. In ieder geval ben ik uit een Poolse moeder geboren
En als u zich dan zo Nedrlands voelt hoeft u hier op toch niet te reageren.
Terrortwist | 08-02-12 | 15:52
Het doet mij in ieder geval enorm veel genoegen om te vernemen dat wij al twee mensen hebben van welke generatie allochtonen dan ook, die zich Nederlander voelen. En dat dan ook durven uit te dragen.
Terrortwist | 08-02-12 | 15:52
Maar zeg eens eerlijk u bent waarschijnlijk toch niet van het soort allochtoon als in topic genoemd.
Watutsi | 08-02-12 | 16:53
Nog even dan.
Ik leg niets uit. Als je het snapt is dat mooi en dan hoef je daar niet meer op te reageren. Dat je een allochtoon bent neem ik voor kennisgeving aan. Dat je een stempel opgedrukt krijgt is iets wat jij er van maakt. Dit heb ik geprobeerd uit te leggen maar blijkbaar snap je het niet. Het zogenaamde stempel waar jij het alsmaar over hebt is voor een groot deel het gevolg van wat allochtonen zelf hebben veroorzaakt. Als het niet op jou van toepassing is doe er dan niet zo moeilijk over. Zie ook het eerste deel van bizonkid | 08-02-12 | 16:31.
Ja, je bent een allochtoon en ik zou zeggen deal with it en trek je lange tenen in, want zo haal je je pensioen niet.
in welk opzicht???????????????? voelen die mensen zich minder en door wie worden ze als minder gezien????????????????????????????
Alleen de foto laat al zien hoe allochtonen zich bijvoorbeeld distantieren van echte Nederlanders.
"kijk mij eens allochtoon zijn met mn haatdoekje!'.
.
Als je je gewoon aanpast en normaal mee doet, is er geen enkel probleem. Maar bepaalde mensen hebben van die lange -snel beledigd- tenen, en lopen om elke grap en cartoon al te schuimbekken. En het daarna gek vinden dat echte Nederlanders terughoudender reageren.
wij moeten in het buitenland bij bezoeken kerk moskee ook de voorschriften volgen, kijk maar naar trix (beatrix) dus ieder wie dan ook naar nederland wil komen zal het idem ook moeten doen.
Laten de mensen blij zijn dat nederland voor bepaalde mensen nog gebouwen bouwen om hun overtuiging te volgen.
Ben best veel in de wereld geweest en gezien, maar nog nooit in welk land ook een kerk gezien voor ons.
En dan zeggen wij worden achtergesteld, nou sorry waarschijnlijk 1 richting verkeer bij deze gedachten.
bizonkid | 08-02-12 | 17:19 | Misbruik melden
Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt, alleen jij begrijpt niet wat ik bedoel. Maar dat heeft te maken met inlevingsvermogen.
alles wat haatbaard en dubbelpaspoort heeft, RAUS..
de rest mag zich bewijzen om hier te blijven
Als de dag aanbreekt dat de allochtoon het evengoed heeft als de autochtoon, dan gaan de dingen pas ècht mis..
Misschien zijn ze wel gewoon slechter. De voor de hand liggende verklaring van al dit soort onderzoeken wordt vanwege ideologisch geïnspireerde oogkleppen altijd genegeerd.
Bij de vergelijking van twee Nederlanders zou men vanzelfsprekend zeggen: Die ene is zeker gewoon slechter.
SCP: Just Another Team Of Fucking Observers
Tja, Wat wil je met al die verrijkingen, dat dat je imago ongeschonden laat??
Watutsi | 08-02-12 | 17:49
Jij hebt geen enkel bewijs voor mijn vermeende gebrek aan inlevingsvermogen. I just call a spade a spade. Ik zou het eigenlijk hierbij moeten laten want het nodige is al gezegd. Enfin.
Jij wil het liefst autochtoon zijn of zo genoemd worden en dan zijn al je problemen opgelost. Jij herhaalt alsmaar dat je het vreselijk vindt dat je 1) een (nietwesterse) allochtoon bent en 2) dat je zo genoemd wordt en 3) dat je er op wordt aangekeken. Minderwaardigheidscomplex? Gebrek aan zelfreflectie? Hoe het ook zij, ik kan er iig vrij weinig aan doen. Maar ik begrijp het wel en ik heb uitgelegd wat ik zou doen als ik zelf allochtoon zou zijn.
En ik zeg verder, als je geen allochtoon bent dan ben je heus wel iets anders bijvoorbeeld Nieuwe NLer waarna jij je weer gaat ergeren aan Nieuwe NLer en verder zeg ik trek je lange tenen in, deal with it, doe je best en vervloek de mensen die bijdragen aan het negatieve imago van hun bevolkingsgroep en voor het geval dat je deel uitmaakt van een groep die er wel heel negatief uitspringt zeg ik steek de hand in eigen boezem. Duidelijker en prettiger kan ik het niet voor je maken. Mooie avond.
Watutsi | 08-02-12 | 15:40
Klopt, ik erger me ook er aan. De algemene positie van allochtonen is helemaal niet slecht, maar beide kampen gebruiken vaak "allochtoon" voor enkel Noord-Afrikanen en Turken of enkel moslims. Je moet elke groep apart bekijken, dan krijg je de problemen beter in kaart. De problematische allochtonen voelen zich geen Nederlander, die haten Nederland en de oorspronkelijke inwoners. Veel allochtonen NIET geboren in NL zijn beter aangepast dan genoemde groeperingen die wel hier zijn geboren. Geeft toch te denken, met name ook omdat er zo veel geld in is gestoken om die mensen te laten integreren. De wil is er niet, dat is de enige conclusie die ik kan trekken. Overigens denk ik dat er meer allochtonenhaat te vinden is in het kamp GroenLinks en PvdA dan bij bijvoorbeeld de PVV, omdat ze een allochtoon enkel zien als zielig en allochtonen die wel integreren zien als hun vijand.
Ach daar gaan we weer.
Hetzelfde als altijd...Soms lijkt het hier wel een kapotte band; een disco rayado, zoals ze het in het Spaans zouden zeggen.
En alsmaar blijven herhalen.
Wel mensen I've got news for you, het is eenmaal zo dat er een groep allochtonen zijn die zich niet goed aanpassen en voor problemen zorgen en het zal zo zijn.
Het beestje kan misschien een andere naam krijgen, maar het zal hetzelfde blijven.
In de jaren 80 waren het vnl de Surinamers, de jaren 90 behoorde vnl tot de Antillianen en sinds 2001 zijn het vnl de moslims en met name de Marokkanen. Op de manier waarop dingen gaan schat ik dat na 2015 het vnl de Oost-Europeanen worden.
Schreeuw maar alles wat je kan, het zal nooit veranderen. Niet in Nederland en ook niet nergens anders.
Allochtonen zullen altijd uitschot blijven en zullen altijd de schuld van alles blijven krijgen.
.
PS Ik ben trots dat ik een allochtoon ben. Ik ben zo goed als geïntegreerd, maar zal nooit assimileren. Ben trots op mijn afkomst en zal het ook met trots blijven dragen!
@no_name888 | 08-02-12 | 20:03 |
Ik vat 'm; eigenlijk heet je CALIMERO 2.0
PS
Wie had het zonet over allochtonen die in hun eigen taal spreken op straat, in de super etc etc???
.
Zit nu persconferentie te kijken over elfstedentocht; die Friezen die in het Fries vragen stellen etc, zijn dat ook allochtonen???
Zo ook de Limbo's die lekker Limburgs overal preken, de Twentenaren (zeg je dat zo) die ook Twents spreken op straat etc???
Als alloç hun eigen taal niet mogen spreken onder mekaar, zo mogen die anderen het ook niet met hun dialecten....
no_name888 | 08-02-12 | 20:18
Jouw arrogantie is precies het probleem. Nederlandse dialecten gesproken door geboren Nederlanders willen afschaffen omdat wij allochtonen... Je moet die grote bek eens proberen in Rusland of in zuidoost Europa, dan besef je eindelijk hoe getolereerd je wordt hier.
Antonin | 08-02-12 | 20:23 |
Waarom mag dan een jongen geboren in Nederland van ik zeg maar wat Italiaans afkomst dan geen Italiaans spreken tegen zijn moeder thuis??? Of in de winkel??
IS wat mij betreft hetzelfde als die Friezen en die Limbos, ook in Nederland geboren toch??
.
Van mij mag iedereen spreken wat ze maar willen, als ze het maar centraal houden als ze tussen andere mensen spreken.
Was het niet Nederland die een mentaliteit had van leef en laat leven?
Waarom willen mensen nu voor anderen gaan bepalen wat voor taal ze thuis en onder mekaar mogen spreken of niet??
Wat voor eten ze wel of niet mogen eten?
En zo kan ik doorgaan...
.
Zolang iemand je niet lastig valt moet je maar je eigen leven leiden en de andere lekker hun gang laten gaan.
Antonin | 08-02-12 | 20:23
Rusland??? ZuidOost Europa??
Nee hoor, mij niet gezien...
Waarom zou ik mezelf gaan begeven in het hol van de leeuw? Waarom naar een land gaan waarvan ik weet dat ik meteen gediscrimineerd zal worden op basis van mijn huidskleur, omdat de mensen daar zo achterlijk zijn dat men niet weet dat het enige verschil tussen een blanke en een zwarte de huidskleur is...
.
Besides, Rusland is me te koud, het weer hier overleef ik al amper, laat staan Rusland.
no_name888 | 08-02-12 | 20:41
Zo zo, dus jij discrimineert de Rus. Wist je dat de dichter Pusjkin een zwarte opa had? En dat Pusjkin door elke Rus gekend en geliefd is? Vast niet, jij weet niets van die landen.
.
Je moet als allochtoon gewoon niet komen aan culturele waarden, of dat is in Rusland, Nederland of Antillen. Dat is onbeleefd.
Antonin | 08-02-12 | 20:48
Ahaa, nu weet ik dus waar jou andere helft ligt :-D.
.
En nee, dat wist ik inderdaad niet, maar ik heb wel best vaak niet zo fijne verhalen gehoord over Oostbloklanden, daardoor heb ik niet zoveel zin om erheen te gaan.
Het kan natuurlijk positief aflopen, maar het kan ook negatief aflopen en heb echt niet zoveel zin in het negatieve.
.
Ik moet me hier in Nederland al teveel bewijzen....
zp je doet zo je ontmoet..!
Grenzen dicht.
Dubbele nationaliteiten eruit trappen.
Strafblad eruit trappen.
Vrede in vaderland eruit trappen.
wat zal dat opruimen hier in NEDERLAND.
Geen woningnood.
Meer werkgelegenheid.
[quote] Autochtoontjelager | 08-02-12 | 15:51 |
Jij bepaald niet wat een allochtoon is of niet."
Klopt, maar ik bepaal WEL wanneer ik het woord allochtoon gebruik.[/quote]
Dat is namelijk niet verboden in Nederland.
[quote]En mensen die eigen winkels hebben, betalen dus belasting en plunderen niet de sociale voorziening en de zorg staat.
Populistisch geblaat dus. [/quote]
Ik zeg niet dat ze geen belasting betalen maar dat ze een eigen wereld binnen Nederland creëren, al dan niet met dank aan en met hulp van de overheid.
De mensen die het vertikken om te werken plunderen de sociale voorzieningen en de wanbetalers in de zorg plunderen de zorg.
[quote]Dat er een groep onaangepast tuig in Nederland aanwezig is weet ik ook wel. Maar enige nuance is soms op zijn plek.
Maar dat lukt tegenwoordig niet meer met al die tunnelvisie kijkers.[quote]
Nuances hebben nog nooit geholpen.
Het beestje bij de naam noemen is het enige dat werk. Vandaar dat de mensen massaal PVV stemmen.
Autochtoontjelager | 08-02-12 | 21:28
Ik zeg niet dat ze geen belasting betalen maar dat ze een eigen wereld binnen Nederland creëren, al dan niet met dank aan en met hulp van de overheid.
.
En Nederlanders in het buitenland creeëren NOOIT een eigen wereldn binnen dat land???
Kijk maar eerst wat jouw eigen volk dan wel niet in het buitenland doet en wijs daarna vingers naar anderen...
no_name888 | 08-02-12 | 20:51
Ik zou het je ook afraden, in de dorpen althans. Maar in de steden moet je ook niet aankomen met slachtoffer denken (sorry, zo kom je echt over), dat valt in slechte aarde, ook als je blank bent overigens. Maar ik zou ook elke blanke afraden om serieus in Afrika te gaan wonen tussen de originele bevolking.
Antonin | 08-02-12 | 22:11 |
Waarom is het meteen slachtofferrol als een buitenlander zijn/haar hart uitlucht over wat hij/zij weleens heeft meegemaakt met autochtonen en hier dus een nare wansmaak aan overhou? Maar waarom is het niet slachtoffertje spelen als alle autochtonen alle allochtonen weer over één kam scheren door een nare ervaring die zij hebben gehad met een allochtoon?
.
Men wil er misschien niet over spreken, maar het blijft een feit dat je als allochtoon (vooral als je er anders uitziet dan de lokale bevolking) OVERAL al een beetje benadeelt bent! Dat is een feit, dat van gelijke kansen bestaat niet!
Soms kan je naam je al een strop omdoen en zo is het. Niet alleen in Nederland, maar OVERAl, want overal heeft men vooroordelen!
no_name888 | 08-02-12 | 22:22
Ik weiger die slachtofferrol te krijgen en uit te delen. Alles heeft voordelen en nadelen, live with it. In Nederland, VK, Scandinavië heb je echt niks te klagen hoor, dat zit in je hoofd. Ook de VS maalt niet om een huidskleur, dat ligt enorm gevoelig. Een andere achternaam is hier geen probleem, het gaat om wat je doet en Nederland geeft iedereen uitstekende kansen. Je moet ze wél grijpen. Of weggaan, want als je niet blij bent als nieuwkomer, dan is dat echt jouw probleem, je kunt niet op hoge poten een cultuur willen veranderen omdat JIJ het er niet mee eens bent. Niet in Nederland, niet in Rusland, niet in zuidoost Europa, niet in VS, niet in Curaçao, niet in Afrika. En ja, ik vind dat je zeurt, je hoeft niet op aparte banken te zitten omdat je zwart bent, je wordt niet geslagen omdat je zigeuner bent, je vriest niet dood omdat het koud is en er geen sociale zekerheid bestaat.
Maar wel een heel stuk beter als in der eigen land !!!
Waarom worden de offers van de autochtonen nergens vermeld waardoor de allochtonen ook kansen krijgen hier?
no_name888 | 08-02-12 | 21:48
Wie zegt dat ik het daar mee eens ben?
geheelonthouder | 08-02-12 | 15:23
Sorry hoor, maar dat was in beide gevallen het CDA. CDA tekende een overeenkomst met de Marokkaanse koning om weet ik hoeveel niet gewenste arme riffijnen op te nemen en het CDA zorgde voor de gezinsvormingsregels.
taaikossie | 08-02-12 | 15:30
De derde generatie vragen? Die moet je wel met een kaarsje zoeken want zoveel zijn dat er niet en bovendien voor het grootste deel nog kind.
bizonkid | 08-02-12 | 15:47
Waren de gezinsvormingsregels toen ook al vastgelegd? Ik dacht 't niet en dat was hetgene waarmee de importhuwelijken werden geregeld.
en terecht als het beter met ze gaat dan met ons komt er weer een wereld oorlog
Nou waar ik woon hebben ze het beter als de blanke bevolking.Dure auto,niet werken en er rijden er een hoop in een dure scootmobiel.Laat ze hun eigen kut landen verrijken met een golf van overbevolking en hun zo genaamde kennis.
walter50 | 09-02-12 | 09:51
Als de blanke bevolking daar jouw taalvaardigheid bezit dan vind ik het niet vreemd dat de allochtone bevolking het beter doet...
Als je uit een vermogende familie komt, heb je veel kans ook vermogend te worden. Dit vanwege erfenissen, opleidingsniveau van ouders, kennissenkring/ connecties, carrière gerichte opvoeding, schoolkeuze, gezonde woonomgeving en voedsel. Een genetische component wordt ook wel verondersteld (discutabel). Geldt overigens voor autochtonen én allochtonen met een zelfde sociaal- economische achtergrond.
Als je als oorspronkelijke Nederlander uit een arm gezin komt, moet je beschikken over een uitzonderlijke set eigenschappen om je uit die situatie te kunnen knokken. Quota om mensen uit dit milieu een voorkeursbehandeling te geven zijn er niet zodat het ontsnappen aan een arm milieu -generaties lang- een droom blijft.
Veel allochtonen hebben zich hier gevestigd zonder bezit, opleiding, connecties en ook nog zonder kennis van taal en cultuur. Zelfs met voorkeursbehandeling zal kans op succes dus klein zijn blijven.
yurp | 09-02-12 | 08:55
Er waren destijd al lang richtlijnen binnen 'Europa' op dit terrein. Dat was blijkbaar nodig. Bijvoorbeeld, al in 1947 (Kabinet Beel I; PvdA, KVP/CDA) werd al een overeenkomst met Italië gesloten voor de werving van ongeschoolde krachten.
Moet weg. Mooie dag.
Stem halve allochtoon wilders dan komt alles goed he eh.