*

Omstreden geleerde is wel welkom

De omstreden Britse shariageleerde Haitham al-Haddad is gewoon welkom in Nederland. Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) schreef vandaag in een brief aan de Tweede Kamer dat Nederland de geleerde niet kan weigeren.

Uitspraken die al-Haddad over vrouwen en joden deed, zijn volgens Opstelten verwerpelijk, maar vormen niet genoeg basis om hem niet toe te laten in ons land. De Islamitische Studentenvereniging aan de Vrije Universiteit nodigde de geleerde uit, maar zei de afspraak af in verband met alle commotie die erover ontstond. Debatcentrum De Balie in Amsterdam greep daarna haar kans en opende de deuren wel voor al-Haddad.

Volgens de minister kan de geleerde de toegang alleen worden ontzegd indien hij een gevaar vormt voor de openbare orde, veiligheid dan wel volksgezondheid. “Uiteraard kunt u ervan uitgaan dat zal worden ingegrepen indien een dergelijk gevaar zich alsnog zou voordoen'', zei Opstelten.

N. Deutekom | 16-02-12 | 23:36 | 39 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Relevant

VU: rare shariageleerde blijf weg!

Reacties

Ik snap de commotie hierom niet zo? Bibi Netanyahu was toch ook gewoon welkom? Daar hij lid is van een land dat volgens de EU illegaal grond bezet? Gorge Bush is officieel aangeklaagd voor oorlogsmisdaden en dient te worden gearresteerd volgen Amnesty International, toch zie ik zo`n commotie zich niet voordoen indien NL zou bezoeken. Belachelijk. @PVVtokkies; hate me not, ich bin toll.

Vraag je eens af waarom een organisatie in Nederland deze man uitnodigt, dat is veel erger dan dat die malloot bestaat, al hoeft dat laatste van mij ook niet bepaald. En alantelo, je bent een debiel, heb jij geen vrouw of dochter, of moeder? Zo wel, dat is een gore hoer volgens deze man en deze man vindt dat meer dan een miljoen mensen dit ook moeten vinden. Overigens bezit Turkije ook illegaal land, en Marokko ook.

alantelo vieze PvdA of VVD tokkie
schaam je!

@Antonin; Indien deze man alle vrouwen hoeren vind, dan is hij vast gebaard door een ezel of een struisvogel. Ik geloof echter niet dat hij zulks zaken beweerd. Maar daarom nogmaals; goed dat hij hier in debat gaat en zo zijn standpunten duidelijk kan maken. Indien hij niet past binnen de normen/waarden in NL, en hij echt oproept tot haat en geweld, dan gooien we hem net zo snel er weer uit waar het probleem? Nu is het voor niemand echt duidelijk waar de commotie wegkomt en waarom deze man niet zijn woord kan en mag doen. in NL hebben we toch vrijehid van meningsuiting? Of is dat niet voor iedereen? Alleen Geert en tokkies wanneer het ze uitkomt en voor de rest?

.
De EU heeft Turkije en Marokko niet beschuldig van het bezetten van grond of het illegaal bouwen van huizen op bezetgrond, enz.

Geeft die man gelijk een huis en een uitkering wijs hem een moskee aan waar hij zich kan terugtrekken en zich kan beraden over een aanslag op Hollandse bodem.
Slaap lekker Opstelten sukkel en je belofte echt ik pis er op eerst zien dan geloven, en dan geloof ik het pas als die haattulband in zilveren armbanden op de tv verschijnt, in het bijzijn van een kordon zwaar bewapende militairen, die hem bij de minste geringste verkeerde beweging enkeltje Allah doen bekomen.
Tot die tijd slaap lekker en droom over een vrije westerse wereld die zeer binnenkort wordt overgenomen door dit soort randdebielen.
Zoals in een ander plempsel al gezegd is de softie islam figuren die hier rond lopen zijn banger voor Allah dan een zwaar gereformeerde voor de duivel,dus als hij het roept dan zijn ze tot het ergste toe in staat waarvan wij geen weet hebben.
Dus ons landje wordt overgenomen er is maar 1 vraag wanneer ??

Gratis tip: Effe een tikkend koffertje voor de deur zetten en hij kan thuis blijven.

alantelo | 16-02-12 | 22:58 |
Nee, niet beschuldigd nee.
Maar Koerdistan en Armenie zijn gewoon knusse provincies van turkije?
En er is geen oorlogssituatie over de Westelijke Sahara met marokko?
Je weet helemaal niet waar je het over hebt....

alantelo | 16-02-12 | 22:58
Prachtig. Wanneer nodigen we Breivik uit voor een debat? Of je nu zelf geweld gebruikt of aanzet tot geweld met God aan je zijde maakt vrij weinig uit. Zou jij in laten we zeggen Marokko gaan wonen en de lokale bevolking hun gebruiken uitkafferen, en de lokale afwijkende troep toespreken middels een onwrikbaar standpunt? Nee? Ik ook al niet. Kwestie van fatsoen.
.
Nee, de EU, daar moet je het van hebben. Er wordt een land in Europa bezet, namelijk Servië, maar dat mag. Cyprus is niet bepaald onbetwist, maar dat mag. Westelijke Sahara aan de overkant van de Middellandse Zee, doe maar. De antisemitische brigade kan zich enkel bezig houden met Israël, landen als Tibet, Tamil gebied of andere betwiste gebieden zijn niet interessant. Je vraagt je af waar de mensen zijn die het zo onrechtmatig vinden dat Israël een paar gebieden hebben veroverd toen ze werden aangevallen als het aankomt op betwiste gebieden in Afrika (bijv. in Somalië), Azië (bijv. Tibet) of Europa (Servië bijv.). Geef gewoon toe dat je een teringhekel hebt aan joden (omdat ze zo verdomd succesvol zijn en je dat als socialist onmogelijk kunt toestaan).

Antonin | 16-02-12 | 23:07 |
alantelo is opvallend kortzichtig als het gaat om bezetting en onderdrukking.
Maar zeggen dat je joden haat is niet politiek-correct dus dat zal hij zo niet doen. Hij kleedt het net zo in als van bommel, meulenbelt en duisenberg.

Owjee, hebben Bathasar weer. Misschien moet we jou op Spits eruit gooien, jij loopt ook niks anders te doen dan haten en aan zetten tot haat! @Antonin; Brevik heeft mensen vermoord, ik vind uw vergelijking verre van reëel. Van wat ik heb gezien zegt deze "geleerde" dat de moslims die worden aangevallen zich moeten verdedigen en "jihad" moeten voeren, blala.. Is toch niet zo heel vreemd. Israel heeft atoom- en biologische wapens omdat het zich bedreigd voelt... Daar kunnen we het wel begrijpen, hier weer niet?

.
Tja, de EU moet ik ook niet zo, hypocrieten.. Toch, zij achten Turkije en Marokko niet illegaal bezig, Israel wel. Toch komt de "president" van dat land hier binnen zonder problemen, terwijl deze "geleerde" weer de voorpagina haalt, gesprek van de dag is... Onbegrijpelijk, haribo.

alantelo | 16-02-12 | 23:20 |
Hahahahaha, wat reageer je weer lekker hysterisch.
Typisch :-)
Jammer he, dat er geen socialistische censuur is op Spits.

alantelo | 16-02-12 | 23:20
Ja, ze moeten zich hier verdedigen tegen joden en vrouwen ofzo? Als je in Europa wil wonen moet je je niet verzetten tegen het westen. Anders moet je elders gaan wonen. Simpel. En in Israël en ook Gaza hebben Arabieren het beter dan welk Arabisch land dan ook. Ik been geen Israeli of jood, anders had Gaza niet eens meer bestaan. Ik vind Israël veel te mild. Er is geen enkele reden om hier in de middeleeuwen te leven, als je dat wil dan moet je naar middeleeuws gebied gaan en daar tegen joden en vrouwen (wat hebben die gedaan? of christenen zelfs, die dien je als goed moslim ook te haten volgens deze fijne vent) strijden. Hier wil hij moslims oproepen tot de strijd tegen alles niet-moslim. Oproep tot geweld dus en discriminatie van niet moslims en vrouwen. ook tegen jou en je vrouw/dochter. Als je denkt dat die haatbaard jou zal sparen - think again. Ze sparen zelfs hun iet wat minder extreme broeders niet.

Bathasar Gerards | 16-02-12 | SP is bijna baas, wacht jij maar. Wij socialisten zullen spoedig de macht overnemen. Eerst punt op agenda: Ban Bathasar Gerards van spits. Ik hysterisch? Heb jij aluhoedje niet op? Xenu commands you! http://tinyurl.com/7j69q4l

@Antonin; het stukje van vrouwen (van wat ik net zag op nl3) is puur wegens de manier van kledij waar die man moeite mee heeft.. moet ie zelf weten. Er zijn hier ook Joodse Rabbijnen die zaken vinden en roepen.. Laatst nog iemand die anti homo was.. tja, zijn mening, moet ie zelf weten.
.
Ik vind het bombarderen van vrouwen en kinderen niet te mild. Onbegrijpelijk dat u zulks zaken roept.. Het zou je maar overkomen. Vergeet niet dat de Joden, Moslims en Christenen voor honderden jaren in vrede met elkaar leefden, tot het zionisme kwam opdagen. U hoeft mij niet te geloven, kijkt uzelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=M9OIqy6md9w (2:40).

.
Het is niet waar dat moslims anti Joods of Christen zijn. Deze worden namelijk beschouwd als de mensen van het "boek" en dienen daarom met respect behandeld te worden. U zult dan ook verbaasd zijn dat er zo`n 25000 Joden in Iran wonen die niet naar Israel willen, Joden in Syrie, 15% bevolking in Syrie is Christelijk. Laat u niet gek maken door de media.

alantelo | 16-02-12 | 23:37
Je liegt zo erg, ongelooflijk. Voor het zionisme was er overal ter wereld clashes tussen joden, islamieten en christenen, van Spanje tot aan de Balkan, van Afrika tot aan Azië. Geen fuck met Israël of de VS te maken, die bestonden niet eens. En het was geen vrede tijdens de islamitische overheersing, of je moet slavernij, onderdrukking en onmenselijke belasting vrede noemen. De media? Gewoon geschiedenis. Wat ben jij een domme idioot met white man's guilt zeg. Ga lekker in die contreien wonen als het zo goed toeven is.

alantelo | 16-02-12 | 23:30 |
Is dat je pasfoto? Geen wonder dat je zoveel tijd achter je toetsenbord doorbrengt ;-)
Leuk dat je dat met ons wilde delen.
.
Kom maar met je sp. Aan van bommel en meulenbelt is wel te zien wat we dan kunnen verwachten.
.
ow, en ja, je bent hysterisch...

Antonin | 16-02-12 | 23:41 | Ik zie niet in waarom u moet schelden? Dat u zo beledigt bent daar uzelf geen Jood bent noch Arabier? Het lijkt mij dat u zich niet geheel objectief kunt opstellen. U beweert dat ik lieg? Daar ik u een filmpje laat zien van wat Joodse Rabijnen zelf zeggen omtrent Israël?... U beweert dat extreme moslims hun eigen volk aanvallen, kijkt u dan eens naar wat de Zionisten doen tegen de joden:
http://www.youtube.com/watch?v=JU92lAsw3UU
http://www.youtube.com/watch?v=KMntMb-omIE
http://www.youtube.com/watch?v=6kFC30T_UBI
.
Of tegen de Christenen:
http://www.youtube.com/watch?v=cn1s5dJjGEs
http://youtu.be/OlT3ARuUSGc
.
Laat u daarom nogmaals niet misleiden door de media. Onderzoekt en hoop voor vrede, i.v.p. dat Israël de Palestijnen nog harder moet behandelen dan dat ze nu doen.. http://www.youtube.com/watch?v=_psZEBn9A7k
.
Schaam u.

Antonin | 16-02-12 | 22:49
je gaf eerder aan allochtoon te zijn. Het is duidelijk dat jij helemaal niks snapt van je nieuwe vaderland. VRIJHEID met hoofdletters daar horen ook mensen bij die jou niet aanstaan.

Antonin | 16-02-12 | 23:07 |

Je bent echt nog dommer dan ik al dacht. Duidelijk Wilders aanhanger. Jij snapt niet dat de marionet, wilders, wordt gebruikt door de rijke joden die tégen de EU moet zijn en bla bla bla. Welnu, zoals je weet is Duitsland het machtigste land binnen de EU, dat land bepaald alles. Als de EU nu ontploft raken de joden, die alle reden tot haten hebben tegen Duitsland, misschien iets van hun haat kwijt.
De politiek van wilders is zoooo 20e eeuw dat is geweest. En jij? jij zit eraan vastgeplakt met bisonkid, jij komt niet los ervan. Triest.

Antonin, de paralellen tussen Wilders en zijn grote voorbeeld Dolf worden met de dag duidelijker. Mijn Amerikaanse Prof zei laatst in een college ook op mijn constatering hoe bizar het eigenlijk is dat iemand met deze denkbeelden die zo overeenkomen met de nazi's geld krijgt van de joden, de slachtoffers.

@moedersmooiste
je prof is god niet.
@OT
Ondanks dat ik deze meneer graag bij een debat in nederland zou begroeten bekruipt me toch het gevoel dat extremisme te veel begint te wennen hier in nederland. Het is te normaal geworden.
Het is uberhaupt al te belachelijk voor woorden dat er een europese sharia-rechtbank bestaat. Ondanks dat ze de doodstraf niet mogen uitvoeren zijn de fatwa's die ze uitvaardigen ronduit belachelijk.

@Moedersmooiste | 17-02-12 | 00:31
Hmm.. 20e eeuws..? Ik dacht dat de 20e eeuw beheersscht werd door het.. jawohl.. socialisme. Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Socialisme, Politiek en economisch systeem, gebaseerd op het principe dat alle mensen gelijk zijn. Definitie wikipedia.
-
Even een stukje geschiedenis wat betreft het socialisme; over vrijheid, gelijkheid, en broederschap en de gristelijke oorsprong van de eerste socialistische Duitse machthebbers en de jodenhaat die deze partij verspreidde..
De Christlich-soziale Arbeiterpartei van 1878 kwam als eerste met antisemitisme in haar partijprogramma. Behalve deze partij veroverden nog enkele andere antisemitische partijen zetels, maar verkregen nooit politieke invloed.
wiki

alantelo | 16-02-12 | 22:58 |

Hoe naief kun je zijn!

Laat ik de discussie eens proberen te verleggen: Moeten we in Nederland willen dat we mensen KUNNEN weigeren om hun geloofsovertuiging?

Saudi-Arabie bijvoorbeeld heeft lang geen atheisten toegelaten. Is dat te billijken? Ookal staat atheisme lijnrecht tegenover hun overtuiging?

Of moeten we zeggen: We kkijken als natie enkel naar formele grondslagen om iemand toe te laten in dit land: Bijvoorbeeld of iemand een strafblad heeft, gewelddadig is en dergelijke. Als iemand haat predikt, maar dat niet strafbaar doet, zoals deze imam (wellicht wel strafbaar in Nederland, maar hier is geen strafzaaak tegen hem geweest), moeten wel hem toelaten....

Of moeten we zelfs verder gaan en zeggen: Als iemand gedrag vertoond in een ander land waar wij fel tegen gekant zijn, moeten we hem niet toelaten.

Staat dat laatste haaks op de Grondwet? Of moeten we die wat ruimer uit gaan leggen? Of moeten we een oogje dicht knijpen in het geval van dit soort imams?

Ik heb zelf het antwoord nog niet helemaal voor mezelf: Ik weet alleen dat we als land de Grondwet echt moeten blijven naleven, anders is het einde zoek en we weten uit de geschiedenis: Als de wet niet telt voor de een, kan die voor de ander ook niet tellen.....

gedrag vertoonT natuurlijk (domme verschrijving!)

type 3000 jaar incest

Varkens naaier

Moedersmooiste | 17-02-12 | 00:29
Ik weet niet wat voor gekke dingen door die slecht aangelegde neuronenbanen in je kop schieten, maar de conclusie dat ik een Wildersaanhanger zou zijn is onjuist en op basis van wat ik schrijf niet te maken.
.
Eloquent | 17-02-12 | 10:31
Dat moeten we kunnen, ja. Je moet naar de aard van een geloofsovertuiging kijken, en als je naar islam kijkt zie je dat het meer een ideologie is die je kunt vergelijken met het nazisme, dan een religie als het christendom of boeddhisme. De wetten in Nederland zijn nooit gemaakt met islam indachtig. Zou nazisme verboden kunnen worden? Misschien niet zuiver juridisch, maar stel dat je meer dan een miljoen aanhangers van het nazisme hebt in Nederland, wat dan? Een onwrikbare ideologie die inherent geweld preekt naar tegenhangers van die ideologie en op basis van afkomst of sekse zwaar discrimineert moet je nooit op maar enige manier faciliteren. De vrijheid om NIET met die troep te worden geconfronteerd weegt zwaarder.

Antonin | 17-02-12 | 10:46 | Misbruik melden

Kijk, ik ben blij dat u het zo stelt, want zo stelt u mij in staat de volgende gedachtensprong te maken. Stel nou dat er 12 miljoen mensen bevangen zouden worden door de islam. Ik kan het me niet voorstellen en ik wil het ook allesbehalve, maar stel dat: Moeten we dan niet gewoon zeggen; prima!

Als, zoals u stelt er 1 miljoen nazi's zouden komen in Nederland, moet je die dan ontkennen? Democratie in haar zuiverste vorm is ook dat gedachtengoederen die door een minderheid worden aangehangen de kans krijgen. Ook als ze door de rest van het volk worden verworpen.

Ik neig te zeggen dat ik tegen het weigeren van deze man ben in Nederland op gronden af afkeer van zijn idee-en.

Eloquent | 17-02-12 | 11:02
Als ineens 12 miljoen mensen in Nederland islamitisch zouden zijn, dan hoeven we niet eens meer na te denken of we dat willen of niet, dan IS Nederland islamitisch. Per eenheid islam wordt een maatschappij minder democratisch/vrij, als je die eenheid islam geen strobreed in de weg ligt. Staat haaks op alle grondbeginselen van de rechtstaat en democratie. Het is een onhoudbare stelling te zeggen dat voor iedereen een vrijheid moet gelden als de uitkomst van de vrijheid van de een tot inperking van vrijheid van de ander geldt, en dit op basis van afkomst of sekse. Ist verboten volgens de grondwet. Natuurlijk komen de artikelen 1 en 6 in conflict met elkaar, maar dat hoeft geen probleem te zijn, iedereen kan geloven in God, Allah, Jaweh, Vishnu, of welke malloten er nog meer zijn, maar de bijbehorende gebruiken moeten niet in conflict komen met artikel 1. En dat doen ze dus wel.
.
Overigens, wij beschermen minderheden (veel te veel in feite, als die minderheid bewust gekozen is lijd er dan ook maar onder ook zou ik zeggen), maar in het geval van die 12 miljoen moslims ineens worden minderheden vervolgd en onderdrukt, volgens hún wetten. Waarom zou je lijdzaam toezien dat dat gebeurt omdat je wil geloven in het absolute gelijk van het rechtsysteem en de ideologie van liberalisme en democratie? Met wat water en modder kun je een mengsel maken, met water en steen haal je geen fuck uit, en zo is het met het willen mengen van een buigbaar systeem waarin debat mogelijk is en een onwrikbaar rigide systeem ook.

Antonin | 17-02-12 | 11:12 | Misbruik melden

Ik geef u van eerste tot het laatste woord gelijk!

En toch......ergens voelt het niet goed om me minder principieel op te stellen, omdat anderen onaangepast gedrag vertonen. Ik vind het een lastig vraagstuk. Makkelijker was als deze meneer sowieso niet zou komen naar een land waarvan hij de grondslagen niet accepteert.

Nog beter is als alle mensen die de grondslagen van deze rechtstaat niet accepteren ervoor kiezen principieel te zijn en zich hier niet langer wensen te voegen, maar zo werkt het helaas niet.

Nee, hij is niet welkom maar hij mag hier wel komen (dat is toch echt iets anders).
Het gaat om een Brits staatsburger met geldige papieren en zonder strafblad. Vergelijkbaar dus met Wayne Rooney - ook niet moeders mooiste en ook een lastpak.

@ken
haha, super goed! Een haat-imam vergelijken met Wayne Rooney!

Nog een geluk dat er niet 2 haatbaarden naar Nederland komen, anders was het land te klein geweest!

Waarom deze discussie?
-
Laat deze man zijn gal uitspugen, dan zijn ook de socialisten hem zo zat.

Antonin | 17-02-12 | 11:12

Dan zul je wel blij zijn dat er geen 12mln orthodoxe moslims zijn en je bedenkingen dus puur theoretisch zijn.

Bathasar Gerards | 16-02-12 | 23:06 |
Nee, jij weet waar je het over hebt!! Het enige dat jij doet is anderen nablaten!

die mensen maken gebruik van onze europese gast vrijheid
als ze het niet eens zijn met onze mannier van leven en kleden
lekker terug naar de woestijn daar heb je er geen last van

denk je eens in dat wij een kerk in een islamities land bouwen
en dan hun mannier van leven af kraken en voor belachulijk uit gaan maken dat hun hun vrouwen niet gioed behandelen
omdat wij dat anders doen in nl en europa
ik denk dat bij de eerste uit spraak de kerk gelijk in de fik staat
ze moesten zich schamen hier die mafkezen

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

CU zegt nee tegen noodfonds euro:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

22 / 76 km

meer files