In zijn queeste tegen PVV-leider Geert Wilders, heeft Alexander Pechtold het afgelopen half jaar dertien PVV-stemmers geïnterviewd over wat hen drijft de geperoxideerde partijleider te steunen.
De interviews verschijnen in het vandaag gepresenteerde boekje Henk, Ingrid en Alexander. "Ik voel de behoefte anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt", verklaart Pechtold zijn beweegredenen het boek te maken.
"Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta", laat de D66-leider nog weten.
Negen van de dertien geïnterviewde PVV-stemmers nemen later vandaag het boek in ontvangst.
Pechtold: het is de schuld van Wilders
Pechtold: Rutte jokkebrokt
Reacties
Pechthold ga toch fietsen man.
Tjezus. Als Pechtold nou eens gaat uitdragen wat D66 zelf wil, in plaats van alleen maar tegen de PVV te zijn?
De anti-Wilders probeert munt te slaan uit het succes van de PVV. Daar is zijn eigen partij dan ook volledig op gebaseerd. Warioland all over again.
"..dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt." Nou daar had ie geen boek voor hoeven schrijven he? Mannetje van Nowhere
pechthold.
mijn god, 13 PVVers. Deze man is nog erger dan Maurice de Hond.
http://nos.nl/artikel/56181-pechtold-wil-kiesrecht-verruimen.html
pechthold, pechthold, de man die kiesrecht wilde voor 16 jarigen.
Tja, het werd ook weer eens tijd dat hij wat van zich liet horen.
Ook zo'n prutser die kiezers wil winnen door anderen naar beneden te halen.
P. leidt wel de aandacht af van eigen falen.
Vroeger had je D-day.
Vandaag is volgens mij D66-Day.
Gerlof en Alexander zijn al geweest.
"Ik voel de behoefte anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt", waarom stopt u dan niet met de D66 politiek meneertje Pechthold?
Dit is echt de grootste Jan Lul in de vaderlandse politiek.
Dus de meningen van 13 PVV stemmers zijn steekhoudend voor de ca 1,6 miljoen PVV stemmers?
.
Zulk iets kan alleen maar bedacht worden door kereltje Peggold met z'n gebakken lucht en wollig meeltaal gebruik.
"Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta", laat de D66-leider nog weten.
Pechtold staat zelf in een emmer stront, sukkel!
Wat zijn dat voor PVV-stemmerTs, die zich door zo'n Geert-basher laten interviewen? AP van D666 besteed je energie maar aan iets wat het land weer uit het slop trekt, ipv dit onnozele geneuzel. Wat een absolute nobody is ie toch.
Pechtold, een politicus met inhoud, een van de weinigen!
Pleasetomeetyou | 03-02-12 | 13:18
Hahahahaha, gevoel voor humor. Daar hou ik van.
munchener freiheit | 03-02-12 | 13:21
Nee hoor hij heeft geen humor, dit meent hij oprecht.
Ik hoop wel dat het met hele grote letters gedrukt wordt + veel plaatjes. Kan de PVV aanhang het tenminste ook lezen.
@frikandel met pindasaus
Ssst, niet verder vertellen, dat wist ik ook.
BossHogg | 03-02-12 | 13:43
Nog meer HUMOR. Geweldig. Ga zo door jongens. LOL.
Waarom maak je jezelf zo belachelijk meneer Pechtold?
Ze kunnen het debat niet winnen dus gaan ze de PVV stemmers in een hoek zetten. Wat een trieste partij is D66 onder Pechtold geworden. Van Mierlo draait zich om in zijn graf.
Is er een debat geweest tussen D66 en de PVV, waarin de PVV als winnaar uit de bus kwam ?
Goh , heb ik duidelijk iets gemist.
Maar goed Pechthold is een drol , maar Wilders is een nog grotere drol , en die stinkt ook nog eens verschrikkelijk
Het Minerva-balletje heeft altijd al laatdunkend naar de 'gewone' mens gekeken.
sarko | 03-02-12 | 14:22
Wrong. Pechtold is de grootste drol. (Gasmasker opzetten doet).
Woot! Pechtold schijdt op boek Wilders?
munchener freiheit | 03-02-12 | 14:36 | Misbruik melden
Niet iedereen is behept met een goed reukorgaan .
sarko | 03-02-12 | 14:39
Klopt. Maar ik wel.
Hij voelt de behoefte anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt. Wat een zelfkennis jongetje Pechtold. Zo te zien heeft hij zo weinig te doen in de Tweede Kamer (ER IS EEN CRISIS AAN DE GANG, MAN!) dat hij daar tijd voor heeft. Ga toch apen vangen! Oeps, fout, krijgt hij MT aan zijn broek hangen.
BossHogg | 03-02-12 | 13:43
Ja het is leesbaar wat je schrijft, dus dat gaat wel goed komen hoor.
fijne lolbroekje van me.
Hahaha, iedereen schiet hier weer compleet in de kramp. In de interviews schijnen de PVV stemmers uitgebreid hun zaak over het voetlicht te kunnen brengen dus waar zijn jullie nou helemaal over aan het zeiken?
Goh , heb ik duidelijk iets gemist.
sarko newuser | 03-02-12 | 14:21 |
Goed gezien. Er is voor zover ik weet nauwelijks een debat geweest dus kan D66 dat nooit gewonnen hebben. En wat moet je dan als partij die niets anders kan dan debatteren? Je verzint een debat met de achterban en je schrijft het op.
Een duidelijker teken van zwakte kan D66 niet afgeven.
Swiebertje | 03-02-12 | 14:52
Je bedoelt zoals cineast en auteur Wilders die inmiddels meerdere boeken op zijn naam heeft staan, een film en eentje die binnenkort uit schijnt te komen?
waar zijn jullie nou helemaal over aan het zeiken?
yurp | 03-02-12 | 15:09 |
Over de zwakte van D66. Moet kunnen.
Sanglier | 03-02-12 | 15:11
Hoe bedoel je verzinsel? Denk je dat de geinterviewden niet echt PVV stemmers zijn? Heb je daar enige aanwijzing voor?
Sanglier | 03-02-12 | 15:12
Pechthold schrijft een boekje. Hoezo is dat een zwakte van D66? Dat Wilders de PVV ís, betekent nog niet dat Pechthold de D66 is. En wat is er zwak aan het uitbrengen van een boekje waarin je discussieert met de achterban van je politieke tegenstander?
Prachtig, ik zeg gewoon oprecht dat ik Pechtold een goed politicus is en de hele PVV-clan schiet volledig in de stress! Zodra ik iets over Wilders, de slechtste politicus ever, zeg schieten ze ook in de stress! Sorry hoor!
Over grappenmakers gesproken!
Bovendien îs Pechtold gewoon een goed politicus, alleen mogen de meesten hier hem niet omdat hij de enige is die Wilders goed op zijn nummer kan zetten waarbij hij ook nog eens netjes blijft.
Daar kan blonde "doe is normaal joh" Geertje een voorbeeld aan nemen!
"Henk en Ingrid bestaan niet. De PVV-stemmers vormen een diverse groep met sterk uiteenlopende politieke opvattingen. De onvrede onder PVV’ers heeft ook verschillende oorzaken. PVV-stemmers komen uit alle hoeken: VVD, PvdA, christelijke partijen. Dat concludeert D66-leider Alexander Pechtold in een boek dat vandaag verschijnt."
-
Ik snap niet waarom de PVV aanhang hier weer vol op het orgel gaat over Pechthold en zijn boekje. Waar zijn jullie bang voor? Dat er dertien achterlijke Tokkies zijn geinterviewd die niet eens PVV kunnen spellen en daarmee de achterban (jullie) worden neergezet als zielige stumpers?
Bovendien îs Pechtold gewoon een goed politicus,
Pleasetomeetyou | 03-02-12 | 15:17 |
.
Ik vind vooral zijn economisch beleid erg sterk. En vergeet de manier niet waarop hij telkens weer de begroting door de Algemene Beschouwingen loodst. Ja, Pechtold is een groot staatsman.
Pleasetomeetyou | 03-02-12 | 15:17
Ik moet er niet aan denken dat GW het voorbeeld van AP gaat volgen. EEN Pechtoldje is meer dan genoeg. Eigenlijk te veel.
En wat is er zwak aan het uitbrengen van een boekje waarin je discussieert met de achterban van je politieke tegenstander?
yurp | 03-02-12 | 15:15 |
Stel de vraag en u heeft hem beantwoord. Ik bedoel overigens niet te beweren dat de inhoud van het boekje een verzinsel zou zijn, de hele aanpak is leuk verzonnen. Kun je de tegenstander niet aan, pak dan zijn achterban.
Pleasetomeetyou | 03-02-12 | 15:17
Dus als je iemand volgens jou op zijn nummer zet en dat is nog maar te bezien, ben je een goed politicus?
Direct komt Geert nog met een boekje over de PvdA en D'66 achterban.. moeten we toch niet willen. Waar is Pechtold nu helemaal mee bezig!? Ik krijg hierr een KitKat-momentje bij.
Sanglier | 03-02-12 | 15:27
Hmm, gedachtenexperiment. Pechthold en Wilders worden uitgenodigd voor een debat één op één. Tegen elkaar over meerdere onderwerpen. Wie van de twee zal toezeggen en wie zal hoogstwaarschijnlijk weigeren om langs te komen? Wat denkt u?
Sanglier | 03-02-12 | 15:25
Ten eerste maakt Pechthold geen economisch beleid, dat doet de partij. Ten tweede vind ik eigenlijk het economisch beleid van D66 een van hun sterkere punten. Samen met hun beleid op het gebied van vrijheid en privacy. In andere zaken vind ik ze vaak softe luchtfietsers met hun bestuurlijke vernieuwing, milieu en lieve zielige immigranten.
yurp | 03-02-12 | 15:33
Het klinkt leuk hoor wat je voorstelt, laat pechtold nou de betere spreker zijn, dat betekent niet dat je een betere of slimmere politicus bent.
Alleen Pim Fortuyn.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 15:42
Ho, ho, ik reageerde slechts op de opmerking dat Pechthold Wilders 'niet aan zou kunnen' en dat kan hij zeker wel. Vooral in een debat.
Nou ik denk dat Pechtold een beter spreker is die snel kan schakelen.
Maar dat zegt niets over iemand intelligentie, zie het meer als talent.
Dat wou ik even zeggen.
s
Dat zullen "lekkere" interviews geweest zijn...... Hoe je het ook wendt of keert, maar Pechtold is gewoon een gladjanus, een ex veilingmeester die een paar versleten pantoffels nog aan de man wist te brengen. En dat heeft een stel, zorgvulig geselecteerde simpele zielen geïnterviewd. Lekker representatief Pechtold. als je een hond wilt slaan vind je altijd wel een stok! De manier van vraagstelling is vaak zeer bepalend voor welke antwoorden je wilt en Pechtold kennende heeft ie de vragen zó gesteld dat ie te horen kreeg wat ie graag wilde horen. De vuile gluiperd! Maar ja daarom zit ie ook in de politiek.
peacemaker | 03-02-12 | 15:58
Dit is er zo een die zijn beste vriend verraad voor eigen gewin.
@peacemaker | 03-02-12 | 15:58
"En dat heeft een stel, zorgvulig geselecteerde simpele zielen geïnterviewd."
-
Had ik het toch goed door waar jullie bang voor zouden zijn hahaha. Je hebt nog niets gezien of gelezen van het boek maar je hebt nu al je oordeeltje klaar. Pechthold zegt het volgende:
-
"De PVV-stemmers vormen een diverse groep met sterk uiteenlopende politieke opvattingen. "
-
Denk jij met je paranoide instelling weer dat er een stel stumpers worden geinterviewd. Léés eerst eens iets van die interviews.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 16:03
Je haalt Alexander Pechthold en Maxime Verhagen door elkaar..
http://fotoneuqs.wordpress.com/2012/02/03/mijn-kramp/
Yurp
Nee hoor Verhagen is ook geen sterke spreker, Marijnissen en Fortuyn dat zijn (waren)sprekers of je het eens bent met hun opvattingen is een ander punt.
Pechtold lult goed maar het gaat op den duur nergens meer over bij die man overschreeuwd zich.
munchener freiheit | 03-02-12 | 16:17
Als het over Pechtold gaat is 't grappig maar als het over Wilders gaat moet betreffende grapjas ontslagen worden, met pek en veren overgoten en het land uitgejaagd? Flauwe hitlervergelijkingen zijn nooit leuk.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 16:19
-
Ik reageerde hierop:
-
"Dit is er zo een die zijn beste vriend verraad voor eigen gewin."
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 16:19
Als het over overschreeuwen gaat hoop ik niet dat je op de PVV stemt. Waar ik bij Pechtold nog wel eens iets inhoudelijks hoor kan ik dit bij de PVV eigenlijk nooit vinden. Allemaal geschreeuw op het moment dat iets in de media is en verder weinig.
yurp | 03-02-12 | 16:20
Tja, als het een keer iemand anders treft als Geert, dan mag het niet??
"Negen van de dertien geïnterviewde PVV-stemmers nemen later vandaag het boek in ontvangst."
Het percentage analfabete PVV-ers lijkt dus niet zo groot als hier wel eens verondersteld wordt. Da's een hele geruststelling. Toch?
Flauwe hitlervergelijkingen zijn nooit leuk.
yurp | 03-02-12 | 16:20 | Misbruik melden
Dat snappen ze bij de Joop niet echt. Daar zijn ze er dol op. En daar zijn ze niet flauw, maar ronduit walgelijk en gemeen.
Geen immigratie meer, heer Pechtold, is de hoofdreden dat mensen PVV stemmen. Hoe moeilijk is dat nou.
En wat heeft D66 de laatste 20 jaar gepresteerd? De PVV zit nog niet eens in een kabinet en krijgt al meer voor elkaar! (En nee, ik stem geen PVV)
munchener freiheit | 03-02-12 | 16:26
Van mij mag het allemaal, hoe smakeloos ook. Bij een Wilders = Hitler vergelijking begint men hier echter over het algemeen luid te loeien en worden de standaard gearchiveerde bedreigingen vlot naar bedenker ervan gestuurd. Je mag immers alles en iedereen met de nazi's en fascisme vergelijken behálve Wilders en de PVV.
munchener freiheit | 03-02-12 | 16:28
En Pechtold met een versie van Mein Kampf neerzetten is anders omdat?
Eagle_Eye | 03-02-12 | 16:31
Wat heeft PVV dan allemaal precies voor elkaar gekregen? D66 heeft in 1994 het CDA uit het kabinet gehouden en daarmee zaken als het homohuwelijk, euthanasiewetgeving en verruiming van de winkeltijden geregeld. Nu worden daarentegen weigerambtenaren gewoon met gedogen van PVV de hand boven het hoofd gehouden. De PVV die homorechten zo hoog heeft staan.. in theorie en als de rechten specifiek door moslims bedreigd lijken te worden.
Pleasetomeetyou
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 12:49
Dat soort wijken kennen ze in de VS ook, zwarte wijken, Latino's, Ieren, noem maar op.
Samenklonteren van kanslozen, ghetto's.
Iets van alle tijden.
In NY heb je ook allerhande wijken waar je liever 's avonds niet op straat loopt.
Maar dat heeft niet zoveel met godsdienst of afkomst te maken maar met het feit dat deze mensen kansarm, verveeld en vaak werkeloos zijn.
Jeugdbendes zijn er ook in de VS en andere landen, is van alle tijden.
De vraag is, welk punt wil je nou maken??
Pleasetomeetyou | 03-02-12 | 15:29
Om nog even terug te komen op jou uit spraken, dus omdat er in Amerika van die grafkanker ghetto's zijn moeten er in Europa en in Nederland ook maar ghetto's komen door steeds maar meer kanslozen binnen te halen.
Ach het hoort erbij he heel normaal.
frikandel met pindasaus | 03-02-12 | 15:42;'' de betere spreker ''
*
Inderdaad sinds zijn dood is pim fortuyn de betere spreker.
*
Verder opdoeken al dit politieke gajes; niet alleen wilders of Pechtold verspilt tijd met het schrijven van onzinboekjes, (oke, ze kunnen niets anders.), maar al dit nietsnut, dat middels infiltratie in de al bestaande politieke partijen is binnengedrongen.
*
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 16:41
Ik heb op een ander, inmiddels gesloten draad, ook wat comments van jou naar Pleasetomeetyou gelezen. Hoewel zijn mening lang niet altijd de mijne is staat zijn manier van reaguren mij heel wat beter aan dan de jouwe.
Ik denk dat jij bij die vier PPV-stemmers hoort die het boek van Pechtold niet in ontvangst nemen omdat er te weinig plaatjes in staan?
yurp | 03-02-12 | 16:33
Heb ik ergens gezegd dat het anders is?? Ze moeten die vergelijkingen met WOII gewoon es loslaten. Het is al zo lang geleden. Laat ze maar eens met iets originelers komen. Incl. de Joop.
Wie van de twee zal toezeggen en wie zal hoogstwaarschijnlijk weigeren om langs te komen? Wat denkt u?
yurp | 03-02-12 | 15:33 |
.
Waarom zou een van de twee weigeren langs te komen?
Flavius Titus | 03-02-12 | 16:48
Ieder vogeltje zingt zo als het gebekt is. Oftewel iedereen is anders.
munchener freiheit | 03-02-12 | 16:52
Je hebt helemaal gelijk, maar dat neemt niet weg dat er grote verschillen bestaan in de zangkwaliteit van de nachtegaal en de kalkoen. En soms wordt die kwaliteit door een vogeltje dermate benadrukt dat ik niet meer aan de muziek denk, maar aan de pan en verse olijfolie.
Flavius Titus | 03-02-12 | 16:48
Ja en.
Flavius Titus | 03-02-12 | 16:56
Lol, daar heb je gelijk in. Ik ken ook wel enkele vogeltjes die ik in de pan zou willen zien. Van die irritante in-laws. Maar ja, je doet er maar mee aan. Tis niet anders. Ik probeer ze gewoon zo weinig mogelijk te zien.
Flavius Titus
Ik neem de gok om het boekje te lezen.
Ten tweede vind ik eigenlijk het economisch beleid van D66 een van hun sterkere punten.
yurp | 03-02-12 | 15:37 |
D66 voert helemaal geen beleid want ze besturen niet. Vreemd dat u dat niet meteen doorhad. Grapje.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 17:04 |
Je overbodige meuk van de ene draad naar de andere kopiëren, onder het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden die in een ziekenhuis als zelfstandig worden gezien. Dat is de en.
munchener freiheit | 03-02-12 | 16:49
Tsja, of iedereen moet maar bedenken dat als ze de kwaliteit van de grap bedenkelijk vinden niemand ze dwingt om ernaar te kijken. Humor is niet altijd leuk genoeg om te lachen maar altijd oppervlakkig genoeg om je niet druk over te maken.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 17:09 |
"Ik neem de gok om het boekje te lezen."
Dan heb ik je schromelijk onderschat. Veel plezier ermee!
Sanglier | 03-02-12 | 16:51
Eentje staat er bekend om dat hij niet langskomt als hij niet zelf de agenda mag bepalen. En dat is niet Pechtold. Ik denk niet dat Wilders langs komt als hij niet mag bepalen wie er in de zaal zitten en wat er besproken gaat worden.
Sanglier | 03-02-12 | 17:10
Ha, daar hebt u dan weer gelijk in ;)
Flavius Titus | 03-02-12 | 17:11
Dankje bedankt voor het vertrouwen, het waren er negen van de 13 die het boekje in ontvangst hebben genomen, geen 4.
Ik stem geen PVV.
Maar is dit ook geen vorm van discriminatie?
Flavius Titus | 03-02-12 | 17:10
Wie bepaalt er wat overbodig is?, ben jij ook overbodig.
Een ieder zegt wat hij denkt en als je dat niet bevalt is dat dikke pech voor jou.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 17:17
Het vertrouwen in je zakt weer enigszins nu blijkt dat je vermogen tot causaal redeneren ietwat beneden niveau is. Maar goed, jij gaat het boekje lezen. We zien je dus over een week of drie wel weer. Tot dan!
Uitverkopertje Pechtold... het smerige veilingmeestertje denkt met 13 interviews de mening van 1.5 miljoen te kunnen verwoorden. Wat een sukkel is het toch..
Hmm, wel een boekje dat ik ga lezen.
Mijn beeld van de 'gemiddelde' PVV-er is, door al het geschreeuw hier, zeker weten te negatief. ;P
yurp | 03-02-12 | 16:23
Nou daar moet ik je gelijk in geven, de punten die de PVV de laatste tijd inbrengt gaat helemaal nergens over, oke die allimentatie plicht dat die stopt na 5 jaar is dan wel weer een goede.
Maar ik zou werkelijk niet weten wat ik anders zou moeten stemmen, er is voor mij geen beter aanbod.
Volgens mij stond de uitslag van het 'onderzoek' van te voren al vast.
De PVV is kudt en de stemmers mankeert iets aan. Nu alleen nog even wat mensen zoeken die dit beeld bevestigen.
Ja, kereltje Peggold laat duidelijk zien uit welk hout hij gesneden is.
@ yurp | 03-02-12 | 17:12 :: Je hebt leiders, die bepalen zelf.. en je hebt uitverkopers, die passen zich aan alles aan...
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 17:21 |
Overbodig is het om niet ter zake doende comments van de éne naar de andere draad kopiëren om je punt naar een reaguurder te maken, die jou blijkbaar te licht heeft bevonden om op in te gaan. Niemand op deze draad weet verder waarover het gaat, en dat maakt het overbodig. Snap je? Vier lettergrepen maakt het misschien wat lastig, maar ga er eens goed voor zitten.
Flavius Titus | 03-02-12 | 17:22
Jezus nou moet ik al die moeilijke woorden gaan googlelen bedankt, ben ik heel het weekend mee bezig en ik had mijn kinderen beloofd om te gaan schaatsen.
Inderdaad sinds zijn dood is pim fortuyn de betere spreker.
MrSpiritus001 | 03-02-12 | 16:44 |
Ach ja, hij kan niet meer zeggen dat u achterlijk bent, is het niet?
Eentje staat er bekend om dat hij niet langskomt als hij niet zelf de agenda mag bepalen. En dat is niet Pechtold. Ik denk niet dat Wilders langs komt als hij niet mag bepalen wie er in de zaal zitten en wat er besproken gaat worden.
yurp | 03-02-12 | 17:12 |
Wilders komt niet als bij voorbaat al vaststaat dat de vraagstelling niet vanuit een politiek neutraal perspectief zal plaatsvinden. Helaas is het met de media in Nederland zo erg gesteld.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 17:28
Nee, doet dat maar niet, en besteed je weekend op een goede manier. Ga lekker schaatsen. Erwtensoepje, daarna een goede Cognac, hmm.... Veel plezier.
Flavius Titus | 03-02-12 | 17:38
Mag het ook een Whiskey zijn ben niet zo van de Cognac, maar ondanks onze vershillen hoop ik dat je heel goed weekend met je gezin of vrienden hebt.
@sanglier
wilders komt niet als van te voren al vaststaat dat hij gaat komen.
heeft iets met beveiliging te maken.
Dat snappen veel mensen niet.
laat staan jij, oelewapper.
Pechtold kan beter een boek schrijven waarom hij faalt. Hij neemt al aardig de Turkse houding aan, alles ligt aan een ander. Nu is het de PVV, het was eerst de LPF, en straks is het weet ik niet wat, maar het ligt nooit aan hem en D'66. Die man met zijn verzuurd mondje die mensen weg zet als xenofoben die "niet tegen andere geurtjes uit de portieken" kunnen werd vroeger altijd als laatst in de gymles gekozen, zo komt de beste man op mij over.
Het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) is geschrokken van haar jaarrapport Integratie. Daaruit blijkt dat allochtone jongeren veel vaker in aanraking zijn geweest met de politie dan autochtone jongeren. In het rapport, dat volgende week officieel wordt gepresenteerd, staat dat 65 procent van de Marokkaanse jongens wel eens is aangehouden door de politie.
Ook werd de werkloosheid tegen het licht gehouden, uit het onderzoek blijkt dat de werkloosheid onder autochtonen 4,5 procent is, tegenover 12 procent onder allochtonen
"Ik voel de behoefte anderen te laten zien dat simplistische, populistische politiek tot niets leidt", verklaart Pechtold zijn beweegredenen het boek .
"Dit boek gaat vooral over maatschappelijk betrokken mensen. In boeiende, soms verhitte gesprekken, komen zij uitgebreid aan het woord en laat ik zien waar ik voor sta", laat de D66-leider nog weten.
@ SpitsNieuws:
Is het een idee om eerst de naam en daarna de reactie te plaatsen?
Ik word namelijk doodziek van wtf_ftw.
Hij was een weekje weg, (hopelijk gebanned), maar nu lees ik iedere keer weer die NEGATIEVE teringzooi van hem, voordat ik door heb, dat hij zijn GAL weer aan het spuwen is.
Duurt meestal maar één regel, maar ik kots op dit NEGATIEVE personage.
OerzeikerT eersteklas.
Probeert de wereld te verbeteren door continue te ZEIKEN.
Het is maar een idee.
Hoe is hij aan die 13 PVV-ers gekomen. Dat zal geen a-selecte steekproef geweest zijn. Dat maakt het gelijk een stuk minder acseptabel. Mogelijk zit er een leuk verhaal o.i.d. in. Maar een onderzoek of iets wat er op lijkt zal ik het al niet noemen.
anoniemorexia | 03-02-12 | 18:56
Je hoeft hier niet te zijn.
Pechtold, mijn hemel, zelfs tijdens je studie kunstgeschiedenis moet je iets hebben meegekregen van methodologie. Blijkbaar niet. Hier extraspeciaal voor jou en je adviseurs een handig tooltje:
http://www.allesovermarktonderzoek.nl/Extra/Steekproef.aspx
En als je het allemaal goed hebt ingevuld (vraag hulp als het je niet lukt) dan kom je uit op een minimale steekproefgrootte van 385. En zeker niet 13 op de 1.5 miljoen.
Nou succes hè? Lutser.
anoniemorexia | 03-02-12 | 18:56
Het is maar een idee, om het niet te lezen.
Blijf van, wtf_ftw af.
@anoniemorexia | 03-02-12 | 18:56
Gewoon negeren.
Denk dat het tijd wordt om eens na te denken; zal voor velen onder U een probleem zijn, probeer het toch eens....
U wilt wel/niet dat er qat kauwende Somaliers naast U komen wonen.
U vindt wel/niet dat alle asiel/geluk zoekers hier mogen blijven.
U vindt wel/niet dat Nederland multi cultureel moet worden.
U bent wel/niet voor de €uro.
U bent wel/niet voor een zo groot mogelijke EU (EUSSR).
U bent wel/niet voor islamisering van Nederland.
U vindt wel/niet dat de ontwikkelingshulp door moet gaan zoals het al jaren gaat.
U vindt wel/niet goed dat ongeveer alle banen bij (semi) overheid bezet worden door 2,5% der bevolking die lid is van een politieke partij.
U vindt wel/niet dat dubbel paspoort criminelen het Nederlandse paspoort mogen houden.
U vindt wel/niet dat alle illegalen mogen blijven.
Dat snappen veel mensen niet.
laat staan jij, oelewapper.
wtf_ftw | 03-02-12 | 18:33 |
Ach, wat weet u nou van beveiligen? Helemaal niks toch?
Mensen, maak u niet druk om wtf_ftw. De persoon achter deze veelzeggende nick (what the fuck _ fuck the world) is een gefrusteerde baviaan die waarschijnlijk wordt betaald voor zijn spierkracht en niet voor zijn denkkracht.
Blijf van, wtf_ftw af.
1967 | 03-02-12 | 19:19 |
Geenszins, als ik hem tegen zou komen zou ik hem een schouderklopje geven.
En een biertje?
En een biertje?
Henkei | 03-02-12 | 19:46 |
Hij krijgt van mij ook een Schültenbrau, zijn favoriete drankje.
@ wtf_ftw fans:
Meneer is Mister NEGATIEF, veel plezier ermee, hij versterkt je down.
Vind je het best om depressief door het leven te gaan, steun MR.DOWN dan vooral.
Ik hou je niet tegen.
Maar kom niet zeiken, dat het leven kut is.
Want dat is niet zo.
MR.DOWN barst waarschijnlijk van de schulden, en dat is niet ZIJN schuld.
Een jankventje, dus.
conclusie: wtf_ftw is een trieste dakloos.
Sanglier | 03-02-12 | 19:42 |
Hem? Ik dacht meer aan een te vroeg en te heftig ingetreden overgang, slechts een paar jaar na de eerste keer dat ze ongesteld werd. En daar wordt manlief niet vrolijk van, en diens reactie, dààr wordt wtf_ftw dan weer niet blij van.
Als zelfs een overtuigde goosfraba haar niet meer helpt verdient zij inderdaad een stevig schouderklopje. En een goed glas amandelsap.
anoniemorexia | 03-02-12 | 19:48 |
Een effect van dakloosheid is hier omschreven, geniet ervan: http://www.youtube.com/watch?v=kf8TM4CIk5g
Sanglier | 03-02-12 | 19:48
Ja, ook het mijne!
Flavius
Wat heb jij toch met mensen dranjes aan te bieden.
anoniemorexia | 03-02-12 | 19:48 | Misbruik melden
--------------------------------------------------
Ah het is weer zo ver,anoniemorexia is het niet met iemand eens en ja hoor,de goede oude fascistische normen en waarden worden er weer bij gehaald,
huil,huil ban en censureer wtf ftw,want ik kan niet tegen hem op met normale argumenten,typisch weer.
...
En Sanglier hoor jij niet op zolder in je bruine uniform,rijlaarzen en met blonde pruik op met je minatuurspoorbaan te spelen,kan je leuk Lego poppetjes in goederenwagonnetjes stoppen.
Flavius,
Even voor de goede orde zijn het zoete of bittere amandelen? je weet dat bittere amandelen blauwzuur bevatten.
Niccolo Machiavelli | 03-02-12 | 20:04 |
FOUT.
Jammer wtf_ftw heeft geen punt.
frikandel met pindasaus newuser | 03-02-12 | 20:08
Alleen de beste amandelen zijn goed genoeg voor wtf_ftw
Iedereen gooit hier meteen emmers stront over Pechtold. Wisten jullie dat de D66 stemmer gemiddeld het het hoogste IQ heeft van alle stemmers?
Flavius
Gelukkig maar.
Niccolo Machiavelli | 03-02-12 | 20:04
anoniemorexia | 03-02-12 | 19:48 | heeft de redactie gevraagd: "Is het een idee om eerst de naam en daarna de reactie te plaatsen?"
Hiermee is duidelijk dat hij de rommel van wtfenz niet meer wil lezen. Jij maakt daar censureren van en hoela, een Godwinnetje is geboren, compleet met fascisme, bruine hemden en al.
Het enige dat ik tegen jou kan zeggen is: wie de laars past trekke hem aan.
morgen werken.
DOEI.
Keizer Augustus | 03-02-12 | 20:16
Waarde collega, avé!
Je zegt: "Wisten jullie dat de D66 stemmer gemiddeld het het hoogste IQ heeft van alle stemmers?"
Kun je dat middels iets staven, want die vermeende intelligentie blijkt nu niet direct uit hun stemgedrag.
Nouja, sinds Van Mierlo D66 heeft verlaten leidt D66 ook tot niets. :')
Flavius Titus | 03-02-12 | 20:18 | Misbruik melden
--
Goed lezen,dat bruine hemd slaat op iemand anders, alhoewel anoniemorexia hem ook zeker goed zou staan.
Keizer Augustus | 03-02-12 | 20:16
Kan me dat niet voorstellen; volens mij zijn het mensen(dat nog wel) die niet kunnen kiezen tussen vleesch en visch ....
Een beetje wazigen, zeg maar...
Niccolo Machiavelli | 03-02-12 | 20:31
Bruine hemden? Dat is toch heel ouderwetsch?
En Sanglier hoor jij niet op zolder in je bruine uniform,rijlaarzen en met blonde pruik op met je minatuurspoorbaan te spelen,kan je leuk Lego poppetjes in goederenwagonnetjes stoppen.
Niccolo Machiavelli | 03-02-12 | 20:04 |
Interessante fetish projecteert u daar. Vertel eens, speelt u de rol van het slaafje in uw seksspelletjes?
Heeft die Pechtold niets serieus te doen ? Kennelijk tijd over. Toch een volledige uitkering als kamerlid. Korten dus !
Heren, aan uw ergenis komt binnenkort een einde.
Alochtoon wordt binnen kort verboden door Leers.
De MSM praten al helemaal niet meer over afkomst.
En registratie van afkomst bij een misdaad is straks ook verboden.
U weet helemaal niets meer en kan dus weer zonder ergenis fluitend aan het werk.
@sanglier
krijg je eigenlijk een hard piemeltje als je hier aan het plempen bent?
@Niccolo Machiavelli
Je bent gewoon chagrijnig omdat kameraad Duch levenslang gekregen heeft.
Ik durf te wedden dat Pechtold met die 13 PVV-stemmers meer mensen heeft geinterviewed voor zijn boek dan dat Wilders Moslims heeft geinterviewed voor zijn boek.
Iskander | 03-02-12 | 22:29
Beeldvorming zegt genoeg dunkt mij.
Iskander | 03-02-12 | 22:29 |
Wilders hoeft, net als iedereen, alleen maar kranten te lezen, of nieuwssites te bezoeken, om te weten wat voor ellende mohammedanen aanrichten op deze wereld.
Het knappe is juist hoe mensen zoals jij dat allemaal kunnen negeren.
Idiote Iskander | 03-02-12 | 22:29
Wat durf je nou eigenlijk niet vanachter je toetsenbordje? Laf konijn. Hoe wil jij jouw stelling bewijzen? Domme roeptoeter.
Op het moment dat het bericht naar buiten komt dat 65% van alle Marokkaanse jongens tussen hun 12de en 23ste levensjaar weleens aangehouden is door de politie komt Pechtold met een boek over 13 PVVstemmers om ons iets aan ons verstand te peuteren. Godverdomme Pechtold, hoepel op.
Bathasar Gerards | 03-02-12 | 22:41 | Misbruik melden
Want kranten en nieuws websites zijn altijd objectief. En bovenstaande nieuws website uit bepaalde media groep, maakt zich ook nooit schuldig aan halve berichten en suggestieve oneliners. Niet zo naïef doen.
Niccolo Machiavelli | 03-02-12 | 20:31
Jij tikt je comments gekleed in een bruin hemd met 1 hand. Je linker.
Je rechterarm is stijf gestrekt.
Keizer Augustus | 03-02-12 | 20:16
Een hoog IQ zegt niets over een hoge moraal, het zegt enkel iets over ruimtelijk inzicht en wiskundig inzicht. Ken je Pascal's wager? Een laffe wiskundige kan bestaan. Maar zelfs een goed analyticus kan zien dat D'66 eigenlijk exact het nulpunt inhoudt, het is exact niets. Je zou kunnen zeggen dat D'66 stemmers amoreel zijn, of het gewoon geen fuck kunnen schelen wat er gebeurt. Mooi standpunt, maar lastig te verdedigen als je kinderen hebt. Je zou net zo goed gewoon wapenhandelaar kunnen zijn en verkopen aan de hoogste bieder, of Goldman Sachs heten.
Watutsi | 03-02-12 | 22:53
Wie is er naïef? Je moet inderdaad niet alles geloven wat je leest maar de berichtgeving over bepaalde groeperingen zijn tamelijk eenduidig.
bizonkid | 03-02-12 | 22:59 | Misbruik melden
Ja ik weet dat die nieuwsberichten over die groeperingen eenduidig zijn. En ook terecht. Alleen een vergelijking trekken tussen diverse interviews of een krant lezen vind ik nog onzinnig. Daar ging het mij om.
Keizer Augustus | 03-02-12 | 20:16
D66stemmers een hoog IQ? Hoe hoog moet je iq zijn om op een partij te stemmen die in alle kabinetten waar ze aan hebben deelgenomen fungeerden als aanhangwagen om de beoogde coalitie (VVD/PvdA of VVD/CDA) aan een meerderheid te helpen? Volgens mij moet je behoorlijk dom zijn om 40 jaar te leuteren over bestuurlijke vernieuwing en het burgemeesterreferendum met als resultaat NUL NIETS NADA.
Watutsi | 03-02-12 | 23:04
Even opnieuw. Je reageerde op een comment van Bathasar Gerards die zegt dat Wilders ook kranten leest. Etc.
Maareh, ik ga de logeerhond uitlaten die overigens morgenochtend vroeg weer paraat staat.
Trust.
bizonkid | 03-02-12 | 23:12 | Misbruik melden
Die op zijn beurt reageerde op een comment van Iskander betreft de 13 interviews.
.
Welterusten gewenst.
Meneer is Mister NEGATIEF, veel plezier ermee, hij versterkt je down.
Vind je het best om depressief door het leven te gaan, steun MR.DOWN dan vooral.
Ik hou je niet tegen.
Maar kom niet zeiken, dat het leven kut is.
Want dat is niet zo.
MR.DOWN barst waarschijnlijk van de schulden, en dat is niet ZIJN schuld.
Een jankventje, dus.
conclusie: wtf_ftw is een trieste dakloos.
anoniemorexia | 03-02-12 | 19:48
Zwaar zwart valt dit bericht.
wtf_ftw daar tegen is glimlachend lezend.
Watutsi | 03-02-12 | 22:53 |
En politici zijn wel altijd eerlijk? Bijvoorbeeld als ze zeggen een boek te hebben geschreven met interviews met mensen die op hun tegenpartij hebben gestemd?
.
Sorry hoor, pechtold wel geloven en iemand anders naïef noemen om hij kranten en nieuwssites geloofd, dat noem ik pas, uh, tja, naïef...
Ik heb ooit wel eens boeken gelezen van die andere d66 prominent, Jan Terlouw. Leuk leesvoer voor kinderen, maar om daar nou serieus over na te denken, nee.
Toch denk ik dat als ik echt moet kiezen, ik liever een Jan Terlouw lees, dan A. Peggold's 'Mijn Kramp'.
krijg je eigenlijk een hard piemeltje als je hier aan het plempen bent?
super nederlander | 03-02-12 | 22:08 |
.
Van uw gezuig zal nooit iemand opgewonden raken.
@bathasar
dat Jan slecht schrijf wil nog niet zeggen dat knielen op een bed violen bevordelijke kinder-proza is hoor.
@sanglier
maar U heeft daar dan ook totaal geen behoefte aan want er is natuurlijk niemand die zo geweldig kan zuigen als U.
@anoniemorexia
Ik word namelijk doodziek van wtf_ftw.
Hij was een weekje weg, (hopelijk gebanned), maar nu lees ik iedere keer weer die NEGATIEVE teringzooi van hem, voordat ik door heb, dat hij zijn GAL weer aan het spuwen is.
Duurt meestal maar één regel, maar ik kots op dit NEGATIEVE personage.
OerzeikerT eersteklas.
Probeert de wereld te verbeteren door continue te ZEIKEN.
Het is maar een idee.
...
Heyy katana-kid, nee hoor,, niet gebanned. Misschien ben je op andere tijden aanwezig geweest. Moet je wellicht blijven doen *knuffel*
Jammer, dacht dat je een leuke dag zou hebben en dat je je al bij de pupillen van Ajax had aangemeld na het bericht over de visie van Gerlof Bouwmeester mbt tot Ajax.
Soit.
Aprospos, ben jij niet die flinkerd die hier regelmatig geplempt heeft dat hij door hard werken, stoppen kroegbezoek, 2 x per week psychiatrische hulp en tijdelijk inwonend bij zijn moeder van de schulden af is gekomen ?
Over projectie gesproken, wtf heeft schulden.
Nee, moet je teleurstellen, ben nog altijd triple A
@sanglier
Geenszins, als ik hem tegen zou komen zou ik hem een schouderklopje geven.
...
Op je vraag of ik wat af weet van beveiliging ?
ja hoor, daar weet ik wat van af, zoveel zelfs dat ik durf te stellen dathet voor jou uiterst onveilig is om mij tegen te komen en een schouderklopje te geven.
Sanglier : its not safe.
http://www.youtube.com/watch?v=dG5Qk-jB0D4
Aaan de andere kant zou je wel wereldberoemd worden door het record van Usain Bolt op de 100 meter met 3 seconden te verbeteren (met 1,5 meter tegenwind per seconde).
Trouwens jij als of/of sukkeltje. in dit geval of denkkracht of spierkracht. (plemp 19.42 uur). En/en kan ook. Wist je dat ?
@flavius Titus 19.49 uur
Een nieuwe ster aan het firmament.
Dankjewel, ik kan mijn drankjes wel zelf betalen.
Spaar jij je centjes maar.
Kun je in het plaatselijke gemeenschapshuis de grote jongen uithangen en wellicht een of andere meid die pechthold graag als kiezer ziet mee aan de haak slaan.
Het is je gegund, John testosteron.
wtf_ftw | 04-02-12 | 02:45
Heeeeeeee lullo
Mooi Scrabble woord "Geperoxideerde" partijleider.
Ook erg mooi ter vervanging van vuile hond.
Geperoxideerde tekkel.
Pechtold, zoals hij meestal is...
http://www.speld.nl/2012/01/31/pechtold-meer-subtiliteit-in-nuance-welli...
Partij Voor VMBO-denkniveau
oh, dus de 13 pvv stemmers, gaan dus ALLE pvv stemmers over een kam scheren.