Socioloog Paul Schnabel, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), stelt in een gesprek met Elsevier dat PVV-leider Geert Wilders "echt een machtspoliticus" is die niet door emoties geregeerd wordt. Dit maakt Wilders "gevaarlijk" volgens Schnabel, die al jaren één van de meest invloedrijke Nederlanders is.
Fortuyn
Schnabel ziet hierin een wezenlijk verschil met wijlen Pim Fortuyn. Die wilde volgens hem vooral bemind worden, waardoor hij kwetsbaar werd. "Fortuyn wilde niet zozeer de premier van Nederland worden, als wel de Koningin", aldus de topman van het SCP.
Dutch Freak Show
Schnabel stelt verder dat de toch al niet beste reputatie van Nederland in het buitenland nog verder afbladdert door wat hij de "Dutch Freak Show" noemt. Hiermee doelt hij op "rare" Nederlandse dingen die in het buitenland voor opgetrokken wenkbrauwen of hilariteit zorgen, zoals de euthanasiewetgeving, het homohuwelijk en prostitutie als legale bedrijfsvorm. Ook het onlangs gestarte Meldpunt voor Polen is hier onderdeel van.
Hij weigert zich verder uit te laten over dit meldpunt, zeker zo lang zijn baas, premier Mark Rutte, dit ook niet doet. Wel wil hij kwijt dat Wilders steeds zaken naar de voorgrond brengt die taboe zijn, of vooral erg belangrijk als symboolpolitiek.
CDA-prominent: laat Wilders mond houden
Wilders heeft geen boodschap aan kritiek
Reacties
"Pim Fortuyn. Die wilde (...)vooral bemind worden"
? ? ?
"Fortuyn wilde niet zozeer de premier van Nederland worden"
? ? ?
Dutch Freakshow, met gelijke rechten voor man en vrouw, homo en hetero, dat inderdaad in streng religieuze landen voor opgetrokken wenkbrauwen zorgt. Lekker zo doorgaan dus.
Socioloog, met andere woorden een flapdrol
nee het sociaal plan bureau is lekker betrouwbaar zeg.een van de bilderberg groep vindt wilders weer gevaarlijk
Oh het is slechts een socioloog die dat zegt, dus niet iemand die gestudeerd heeft voor iets wezenlijk wetenschappelijks.
Ja, Wilders is gevaarlijk voor de nu zittende vriendjes kliek van 'bestuurders'.
En de vriendjes daarvan die op allerlei vrienjes baantjes zitten!
Als Geert gaat vegen, komt er veel van dat geteisum op straat te staan.
Tijd voor een ommekeer ....
De demonisatie van Wilders gaat als een geoliede machine door.
vrienjes = vriendjes
Sociologen zijn linksche geitewollensokkendragers. Dat waren ze vroeger, dat zijn ze nu en dat zullen ze blijven tot het einde der tijden.
Paul Schnabel is geen uitzondering. Hij doet er beter aan, z'n Snavel eens te houden. Er is al gekakel genoeg.
Geert leeft; de rest beeft...
Wilders als gevaarlijk bestempelen is geloof ik de nieuwe trend. Lekker makkelijk scoren. Vooropgesteld, ik vind Wilders vaak over de grens gaan, maar hem te bestempelen als gevaarlijk, tsjaa.
Het is net zo makkelijk om de lijsttrekker van een linkse partij als gevaarlijk te bestempelen, want links is uiteraard alleen maar voor buitenlanders in de weer. Job Cohen wilde alle Nederlandse belastingbetalers uitzuigen zodat de massa import van kanslozen gefinancierd kon worden.
Kortom, makkelijk scoren kan zowel rechts- als linksom! Het Wildersbashen is inmiddels wel zielig aan het worden!
Een socioloog die een homohuwelijk vreemd vind is een vuige homohatende reli-freak die eigenlijk geen onderdeel hoort te zijn van onze samenleving. Deze socioloog laat dus zien hoe ontzettend intolerant hij is ten aanzien van ca 10% van de (wereld)bevolking.
Hoppakee, weer twee zetels!!!
In het begin vonden ze het Nederlands drugsbeleid ook vreemd en later kwamen er ook voorstanders voor en daarbij, we hebben al eeuwenlang een kut reputatie in de wereld dus nog een beetje minder is ook geen probleem. Ze komen vanzelf wel weer hier als ze geld nodig hebben.
Typische snabbelbabbel.
De man vergeet voor het gemak het gigantische juk dat EU heet. Om maar te zwijgen over de bank-en verzekeringsuitvreterTs en de wanorde der Nederlandse staat door identiteitsroof.
Socioloog eindigt op loog, verleden tijd van liegen toch?
Socioloog? Paul Schnabel realiseert zich blijkbaar niet dat ook hij mede verantwoordelijk in dit interview met het schenden van de Nederlandse goeder VOC naam en eer in den vreemde.
Als socioloog zou hij moeten beseffen dat voor iedere groep mensen wel een meldpunt bestaat om je gemoedsrust te ventileren!
Komt deze socioloog van de Amsterdamse school? het Windesheim misschien? heeft hij een fake diploma of alleen een populistische bash diploma?
Wie denkt hij wie hij is om onze vrije democratisch verkregen recht de meningsuiting ter discussie te stellen en ook nog mens vijandige overzeese daar in te betrekken?
Waarom een foto van Wilders boven dit item en niet van deze staatsgevaarlijke Paul Schnabel welke aan het relieken is?
"Hiermee doelt hij op "rare" Nederlandse dingen die in het buitenland voor opgetrokken wenkbrauwen of hilariteit zorgen, zoals de euthanasiewetgeving, het homohuwelijk en prostitutie als legale bedrijfsvorm. Ook het onlangs gestarte Meldpunt voor Polen is hier onderdeel van."
Wat is hier mis mee? NL is een prachtig land. Wie moeite heeft met 1 of meer van deze zaken ophoepelen en lekker in het fantastische buitenland gaan wonen.
relieken moet relbekken zijn.
Je kunt beter je snavel houden Schnabel of wil je er een beetje bijschnabbelen? Snap je dan echt niet dat wat Wilders zegt, gewoon "tegen het zere been is" van volkeren die er alleen maar op uit zijn om op enig moment de gehele wereld aan mohammed te onderwerpen? Snap je dat ècht niet? Later, zou ik tegen je zeggen: "zie je wel, je wilde niet luisteren hè naar de waarschuwingen van ene Geert Wilders! Nu is je vrouw gedwongen om hoofdbedekkende kleding te dragen en moet je je voortaan gehoorzamen aan de leer uit de koran waarbij je geheel géén vrijheid van meningsuiting meer hebt en afvalligheid wordt met de dood bestraft" Aan de ene kan zou ik je dat later onder je gore neus willen houden, maar aan de andere kan ben ik nogal op mijn vrijheid gesteld. Maar om een lang verhaal kort te houden: laat je nakijken of ga eens een keer een diepgaand gesprek aan met arabist Hans Jansen. Er zal een wereld voor je opengaan!!!!!
Al onze 'rare' dingen zijn juist onze trots, en daarmee zijn wij voorlopers voor de rest v/h westen.
.
Mbt Wilders: Wilders is een domme aandachtsgeile politicus, die vanzelf weer uit het politiek landschap zal verdwijnen zodra zijn aanhang doorheeft dat hij wel dingen kan roepen om te scoren, maar er verder niets mee doet. Gevaarlijk zou 'k m dus niet willen noemen.
@Rapalje | 22-02-12 | 13:06
+1
De heer Schnabel zegt hiermee eigenlijk dat een groot deel van het electoraat gevaarlijk is.
Een volgende stap ziy kunnen zijn het stichten van socialistische heropvoedingskampen waarin alle intellectuele en anderszins gevaarlijke mensen kunnen worden omgevormd tot murw geslagen zombies die voor hun overleving, inkomen en welzijn volledig van de Linksche Heilstaat afhankelijk zijn.
Is die Schnabel gek geworden?
Amstel | 22-02-12 | 13:18 |
Je mag natuurlijk vinden wat je wilt van Wilders, maar hoezo doet hij verder niks met de dingen die hij roept? Vergeet niet dat we (nog steeds) in een democratie leven. Als het aan Wilders ligt, worden criminele marokkanen al bij het eerste vergrijp van hun nederlandse nationaliteit ontdaan en linea recta het land uit gekenkerd. Als ze al de Nederlandse nationaliteit bezitten, want vergeet niet, dat als een marokkaans echtpaar in Nederland komt wonen en ze krijgen kinderen, dat die kinderen NIET automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen! Om een Nederlandse paspoort + nationaliteit te krijgen moeten ze moeite doen en geld betalen, en dat vinden zij natuurlijk niet leuk, dus laten ze dat achterwege. M.a.w. het zijn vaak al geen nederlanders die zich hier zwaar en vaak misdragen. Niets weerhoud de regering om ze er uit te pleuren bij misdragingen. Maar ja die rooie rakkers hè, die liggen steeds dwars, want hun stemvee, want dat is het, daar doen ze veel voor...... te veel!
wilders gevaarlijk?? Woehahahaha...;
wilders is gewoon een principeloos opportunist, een wannabe arier (want met een oma uit het grootste islamitisch land ter wereld: indonesie) & groot peroxidegebruiker, met een hongaarse vrouw die zelf lang een dubbele paspoort heeft gehad.
Rare Nederlandse dingen zeggen en dan drie doodnormale zaken opsommen. Maak je jezelf daar geloofwaardig mee, meneer Schnabel?
We weten wie het zegt.
vee kritiek,weinig onderbouwing
als je bewust stemt op een politicus die de afgelopen 5 jaar in een bunker woont , ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer.
Wat dat betreft had ik de nederlander wel iets slimmer ingeschat.
Groetjes van de zaak.
@Joodsche Halalzaak | 22-02-12 | 14:09
Als je bewust geloofd in een pedofiele heidense afgod dan ben je niet helemaal lekker in de bovenkamer.
Socioloog Paul Schnabel, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), stelt in een gesprek met Elsevier dat PVV-leider Geert Wilders "echt een machtspoliticus" is die niet door emoties geregeerd wordt
...
ja, en het is een groot verschil of je de mistoestanden met emoties aankaart of dat je ze aankaart terwijl je je emoties onder controle hebt.
Heb je ze onder controle ben je gevaarlijk.
Nou zeg, waar hebben ze deze nu weer opgeduikeld ?
Heb je ze onder controle ben je gevaarlijk.
wtf_ftw | 22-02-12 | 14:20 |
Socialisten zoals Schnabel laten het liefst hun onderbuik het woord doen. Dat het resultaat een symfonie is van natte stinkscheten deert deze mensen niet.
ahhhhh.......
weet zo nog en paar opgetrokken wenkbrauwen of hilariteit.
BV
Vrouwen stenigen, zeer lollig helemaal als je hoord waarvoor, Hilarius.
met een bepaald kledingstuk rond lopen, dat je als en mislukte Ninja uitziet, Haha
waar men, lijken in de water dumpt, je uit drinkt wast etc. o.0
dus zo gek is Nederland nog niet, deze man zou en enkeltje naar mexico moeten krijgen.
Coen Teulings is directeur van het Centraal Plan Bureau en tevens prominent PvdA figuur. Paul Schnabel is directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau en lid van D'66. Zolang dergelijke figuren van steevast linkse schnitt hun politieke voorkeuren niet onvermengd kunnen laten met hun zakelijke uitlatingen haal ik dan gewoon m'n schouders op. Het is alleen jammer dat wij met z'n allen, van uitkeringstrekkend links tot hardwerkend rechts, hun topsalarissen moeten betalen.
Elsevier... Dat is hetzelfde als een docu op de NOS over Wilders een jaar geleden. Ik ben het zeer zeker met lang niet alles eens met Geert maar de toon was negatief en niet objectief. Tot de aftiteling kwam. Achmed dit achter de camera, muhammed dat geluidstechnicus, ok jongens en bedankt.
We gaan Wilders pas fileren als hij geen 24/7/365 bescherming meer behoeft. Die bescherming is niet jegens Hollanders maar enkel en alleen tegen islamieten. Die martelen iemand dood voor een onnozel tekeningetje als ze de kans krijgen.
En dat soort barbaarse primitiviteit krijgt gewoon de ruimte om zich te ventileren, sterker nog, collega ambtenaren van Paul Schnabel met eenzelfde gestoord over-politiek-correct wereldbeeld van pais en vree nodigen iemand uit die niet met een vrouw aan tafel wil zitten omdat allah, de infidel, opdat hij voor eeuwig brandde in de hel, dat niet wil.
Gestoorde & geflipte gasten met een walgelijk ultra negatief zwartgallig leven wat ondersteunt wordt door idioten betaald met belasting centen. Hoe dom kun je zijn met je academie, universiteit & elsevier?
Hij is inderdaad gevaarlijk voor de gevestigde, anti-Nederlandse, linkse orde die Schnabel vertegenwoordig.
Als dat zo is, dan moet meneer Wilders maar worden opgenomen in een psychofysiologisch hospitaal :)
Interessante analyse van Hans Jansen op: http://hoeiboei.blogspot.com/2012/02/wie-regisseert-de-prominenten.html
Dat SCP is nooit objectief geweest en wordt door teveel PvdA ers bevolkt. Nu die gast ook nog een keer begint te haaibaaien, wordt het tijd dat die hele kliek wordt opgeheven. Hun cijfers kloppen namelijk ook nooit.
Beste meneer Schnabel, u doez het voorkomen alsof politiek bedrijven met emoties iets anders is als politiek bedrijven zonder emoties.
U heeft waarschijnlijk veel gestudeerd in droge boeken, maar ik wil u toch een klein beetje helpen met betrekking tot de term emoties.
Hm, hoe moet ik u dat het beste uitleggen.
Kijk:
Als een man een maagdelijk meisje (natuurlijk meerderjarig) dat altijd beschermd is opgevoed door haar christelijke ouders en die tot haar 24e naar huis moest komen als de straatverlichting aanging voor de eerste keer oraal bevredigt, bestaat de kans dat ze nerveus begint te giechelen. Dat zijn dan emoties waar ze geen raad mee weet.
Als diezelde man een paar weken later datzelfde doet bij Kim Holland zal deze waarschijnlijk niet giechelen. Waarom niet ?
Nou gewoon, die is gepokt en gemazeld en die weet wel hoe de haas hupt.
Ik hoop dat u de strekking van deze plemp kunt achterhalen.
Dag.
Het grote verschil tussen Wilders en Schnabel is dat Wilders democratisch gekozen is door 1,5 miljoen mensen en Schnabel niet.
Daar is eigenlijk alles mee gezegd.
@Stiggelaar | 22-02-12 | 16:00 |
Niet helemaal; het is een links subsidieclubje. Dat maakt het nog ergah. Preken voor eigen parochie met gemeenschapsgeld. Het wordt tijd dat al die subsidieclubjes worden verboden.
Schnabel is een uit zijn bek stinkende kwal.
Waarom reageert hier iedereen zo als aangeschoten wild? Als het toch allemaal onzin is wat die man zegt, hoef je er toch ook geen aandacht aan te besteden? Die man is nummer 1000 die het zegt (ik was hem al een jaar of 2 voor).
Maar goed, ik ben ook bijgedraaid: Wilders is NIET gevaarlijk. Omdat Wilders geen regent is, niet goed genoeg is om meer dan de helft van het vol achter zich te krijgen en Nederland relatief te goed draait om voedingsbodem geeft voor nog meer onrust.
Wilders gaat dus NOOIT een gevaar vormen. Sommige van zijn aanhangers echter......
@eloquent
ach, daar heb je hem weer.
Deze is wel nieuw van je.
De aanhangers van Wilders zijn gevaarlijk.
Weet je waar die op lijkt ?
Op die theorie van Sanglier. De burgers hebben de crisis veroorzaakt.
Jij zegt nu ook zo iets
De burgers hebben Wilders gemaakt tot wat hij is.
...
Jij maakt het altijd heel duidelijk waarom ik jullie twee over een kam scheer met jullie hypocriet gedrag.
wtf_ftw | 22-02-12 | 16:48 | Misbruik melden
Ik zeg dus NIET dat aanhangers van Wilders gevaarlijk zijn, deze is te makkelijk: Ik zeg dat sommige aanhangers van Wilders gevaarlijk zijn. Dat fanatisme druipt er vanaf. En dat is niet noodzakelijkerwijs fanatisme voor de goede zaak.
En inderdaad: Het electoraat staan Wilders toe te worden wat hij wordt. Wat is daar hypocriet aan? Als u woorden verdraait, mij woorden in de mond legt en vervolgens roept dat ik hypocriet ben op basis van dingen die ik niet zeg (ook nog eens heel dom, want twee regels erboven kunt u dat nalezen), lust ik er nog wel een paar. U bent niet beter teruggekomen van uw wegzijn.
U leek even overspannen voor u weg ging de afgelopen weken, u bent niet opgeknapt...
Hmm, een echte machtspoliticus die niet door emoties geregeerd wordt? Heb sterk het idee dat meneer Schnabel Wilders en Maxime Verhagen door elkaar haalt...
Links rechts links rechts links rechts.. worden jullie daar nou nooit eensch moe van?
@eloquent
Ja hoor jochie. Maak er maar wat van.
Als hier iemand goed is in het verdraaien van woorden ben jij het wel knurft. Jij die het electoraat van Wilders gewoon als onnozel aan de kant wil zetten.
TJa, dat heb je natuurlijk afgekeken van de grote jongens he ?
Je mag me rustig uitmaken voor van alles. Ik kan het hebben. Gelukkig maak je zelf steeds duidelijker wat voor hypocriet je eigenlijk wel niet bent.
En als je het op een of andere manier geruststellend voor je vindz om mij overspannen te noemen dan moet je dat gewoon lekker doen.
Ik wil je naieve VVD-droomwereld niet verstoren. Laten we het erop houden dat je er zelf wel achter komt.
Trouwens ariekanarie, heb je al TNT aandelen gekocht ? die zijn opeens na de saneringen van de bobo's ten koste van de mensen die het werk opknappen opeens met 60% gestegen.
Ten koste van massa ontslagen en massadegradaties tot postbezorgers met deelcontracten, en derdewereldlandsalarissen.
60% !! En raad eens wie daarvan profiteren ?
Dus haast je sukkel. Dit is een gouden kans voor je.
"Ik zeg dus NIET dat aanhangers van Wilders gevaarlijk zijn, deze is te makkelijk: Ik zeg dat sommige aanhangers van Wilders gevaarlijk zijn."
.
Ik heb nog nooit zo'n ontzettend stupide tegenspraak gezien, want het begrip "sommige" verwijst naar een deel van de benoemde groep en aldus naar de groep zelf.
.
Net zo dom zou de bewering zijn dat sommige moslims aardig zijn...
Sanglier | 22-02-12 | 15:04
Socialist? De man is D'66 maar goed. Wellicht is voor jou iedere niet PVV politicus een socialist.
Frank de Snater | 22-02-12 | 17:12
Nee hoor , voel mij kiplekker als rechtse !
@yurp | 22-02-12 | 17:17
Ook al diegene die niet op de PVV stemmen zijn aldus socialist ;)
wtf_ftw | 22-02-12 | 17:13 | Misbruik melden
Nee, ik heb geen TNTE aandelen gekocht de afgelopen dagen, die kocht ik een half jaar geleden. Als je koopt als het nieuws uit is verdien je er niks meer aan. Maar bedankt dat u mij er nog even aan herinnert: Mijn stukken worden weer een stuk duurder van mij afgepakt dan dat ik ze heb binenngekregen. Mooi, dat spel. De gouden kans is voorbij, ik zag hem zelf niet eens aankomen, dat is het mooie!
A. De Bree | 22-02-12 | 17:14 | Misbruik melden
U snapt er kennelijk niks van. Als u een deel van de groep aanspreekt en daarmee de hele groep automatisch bedoelt snap ik ineens waarom u altijd zo generaliseert. Dat is echt een tekort bij u, dat ligt niet aan mij.
Ik heb zelden zo'n domme opmerking gelezen....
A. De Bree | 22-02-12 | 17:14 | Misbruik melden
En ja, sommige moslims vind ik aardig.
@wtf_ftw | 22-02-12 | 17:13 |
Knap hoor! Een heel stukje zonder scheldwoorden. Jammer nu dat de tweede plemp gelijk weer gaat van 'jochie', 'knurft', 'ariekanarie' en 'sukkel'. En dat allemaal aan het adres van 1 en dezelfde reaguurder. Nogmaals: knap hoor!
@frank de snater
en wie was jij ook al weer ?
@eloquent
hou nu maar op en geef gewoon toe dat je wat overmoedig bent geworden. Je had gewoon je pc iets eerder uit moeten zetten. Je boterhamtrommeltje in je aktentasje moeten stoppen en het koffiekopje bij de afwas moeten zetten voor 16.36 uur en naar huis moeten gaan.
Dan had je je ware aard niet zo getoond middels je plemp.
Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, slick.
Dag.
A. De Bree | 22-02-12 | 17:22
Dat maakt 't allemaal verdomd overzichtelijk ;)
Vertel me eensch.. waarom is er eigenlijk geen alternatief voor de partij van Wilders?
Pim, Rita, Geert. Allemaal toch ex-VVD. Loopjongens en -meisje. Van de VVD. Daarom bestaat er dus geen alternatief voor de PVV. Een kind kan de was doen in de huidige politiek. Lijntje en Trijntje. Maar blijf vooral slapen. Dat is het voornaamste! Welnee, de luitjes zijn helemaal niet verantwoordelijk voor de huidge invasie, die de afleiding moet vormen voor de eigen roofpraktijken. Welnee Jan met de Pet heeft iedereen persoonlijk hier van werk voorzien. Daar hebben we immers de PvdA voor! Nee hoor; de privatisering heeft geen enkel verband met diezelfde invasie. Het idee alleen al!
Niemand hoeft nog enige verantwoording af te leggen. Immers; daar hebben we Geert voor!
Schnabbel en babbel...
Frank de Snater | 22-02-12 | 17:59
Noem alternatieven voor alle andere partijen. Ben benieuwd.
.
Frank de Snater | 22-02-12 | 18:07
Er zijn veel ex-en. Zalm, Hoogervorst en Ayaan ex-pvda. In deze gevallen terecht beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Wilders en Rita zijn hun eigen partijtje begonnen.
Awfully sorry chap, maar de rest van uw plemp is nogal wazig.
Ben eigenlijk helemaal niet benieuwd.
Overmorgen op wintersport. Dus bij deze wens ik iedereen een mooie tijd en tot ziens.
*out*
@bizonkid | 22-02-12 | 18:13 |
Wat is er 'wazig' aan het feit dat de 'privatisering' gelijk op ging met de invasie van buitenlanders? Please, elaborate :)
@bizonkid | 22-02-12 | 18:17 |
Niet bij voorbaat al weglopen voor de feiten he?
Op die theorie van Sanglier. De burgers hebben de crisis veroorzaakt.
wtf_ftw | 22-02-12 | 16:48 |
Dat is geen theorie, dat is de praktijk. Burgers zijn hardleers, kijk maar naar dit artikeltje: http://www.telegraaf.nl/overgeld/lenen/11569880/__Nederlanders_lenen_mee...
Wat is er 'wazig' aan het feit dat de werkgevers deze buitenlandse invasie hebben veroorzaakt, hand in hand met het 'Paarse Ideaal' van het socialisme? Wat is er 'wazig' aan het feit dat we NOOIT voor Europa hebben gestemd? Wat is er 'wazig' aan het feit dat we nooit TEGEN kabourtjes hebben gestemd? Het argument van de eloquenten onder ons; dat we nooit TEGEN Europa hebben gestemd. DUSS. Europa is GOED. Ze je OVERAL kaboutertjes rondlopen op dit moment die jou aan hun zelfbedachte regeltjes proberen te onderwerpen? Of... zie je OVERAL luitjes rondlopen die zich uit de naadt werken om toch vooral maar aan de 'Europeesche' doelstellingen te voldoen, ZONDER dat ooit iemand daarom heeft gevraagd? Wat is er 'wazig' aan dit alles?
Okay, voor de muggenzifters onder ons: kabourtjes=kaboutertjes. Zo goed?
Frank de Snater | 22-02-12 | 18:20
Er zijn ontelbaar veel zaken die ogenschijnlijk gelijk met elkaar opgaan maar weinig tot niets met elkaar te maken hebben. Je kunt bijvoorbeeld een klapband krijgen op het moment dat je vriendin jouw puddingbuks in haar mond neemt. Bijvoorbeeld. Mijn advies ten aanzien van de instroom van ongewenste aantallen moslimistische buitenlanders, kijk eens naar de combi pvda-cda in de loop der jaren. Op dat gebied heeft er nooit licht gezeten tussen die 2 partijen.
.
Frank de Snater | 22-02-12 | 18:21
Ik moet echt weg. De groeten.
Nog een laatste opmerking OT. Mensen zoals die d66oetlul die roepen dat Wilders gevaarlijk is leven het leven van een angsthaas. Das nog erger dan het leven van een konijn.
Wellicht is voor jou iedere niet PVV politicus een socialist.
yurp | 22-02-12 | 17:17 |
Eindelijk erkenning voor de socialistische wannabe politicus Schnabel.
@bizonkid | 22-02-12 | 18:32 |
Een klapband he? Tsja, dat is ook een ingewikkeld 'proces' nietwaar?
Bedanken voor het vergelijken van een mug met een olifant. Prettige dag verder :)
@bizonkid | 22-02-12 | 18:32 |
Privatisering en de invasie van buitenlanders hebben natuurlijk in jouw belevingswereld niet met WERK te maken. Hoe kan het ook anders? Een klapband wel.. lastig he? Dat plakken van een band met te grote gaten? =)
Uitzendbureau's: niets maar dan ook niets met werkverdeling te maken. Hoe kom ik er eigenlijk op? *pats forehead*
bizonkid | 22-02-12 | 18:32
Kijk je uit voor de lawines gabber.
"Sommige PVV-stemmers gevaarlijk"
Fortuyn: vermoord door Volkert v/d G. (laten we zeggen: GroenLinks-stemmer)
Van Gogh: vermoord door Mohammed B. (laten we zeggen, indien stemrecht: PvdA-stemmer)
Ayaan Hirsi Ali vertrok op tijd.
De daders hebben een links ideaal en een politiek motief gehad in hun daden.
De dreiging komt niet van de PVV, maar juist van de oppositie die het gesprek uit de gang gaat en de partij niet serieus neemt, ook in de Kamer niet. Gelukkig is de gemiddelde Nederlander niet dom. Het programma van de PVV deugt. Het beeld dat alleen tokkies op de PVV stemmen deugt niet. En natuurlijk is de kiezerslijst niet zorgvuldig genoeg samengesteld door Wilders. Maar gevaarlijk? Geenszins. Geen enkel lid van de PVV. Daarvoor leven we in een veel te fatsoenlijke samenleving.
@Eloquent | 22-02-12 | 17:29
Waarom begon u dan met het generaliseren van sommigen?
@simontng | 22-02-12 | 19:00
Het grappige is dat vele linkschmenschen helemaal weglopen met "democraat" Barack Obama die nog rechtser is dan de meest rechtse politieke partij in Europa (extremen buiten beschouwing latend).
@Eloquent | 22-02-12 | 17:29
Dan zijn dat wellicht diezelfde die zo gevaarlijk kunnen zijn...
@sanglier
ik wist niet dat volgens U de burger zo veel invloed heeft op Goldman Sachs.
ik wist niet dat volgens U de burger zo veel invloed heeft op Goldman Sachs.
super nederlander | 22-02-12 | 20:42 |
Goldman Sachs is uiteindelijk afhankelijk van klanten die hun schulden zouden moeten terug betalen. En met hebberige consumenten die lenen om te consumeren wordt dat op den duur een probleem.
Goldman sachs afhankelijk van de klanten? Of zijn de burgers afhankelijk van de grillen en investeringen van Goldman Sachs?
Goldman sachs afhankelijk van de klanten? Of zijn de burgers afhankelijk van de grillen en investeringen van Goldman Sachs?
super nederlander | 22-02-12 | 21:28 |
Ik raad u een lange strandwandeling aan zodat u een paar uur over die vraag kunt nadenken.
Sanglier | 22-02-12 | 13:26
Nee, hij zoekt Anders Breivik's
@simong
nou die gek op utoya heeft het ruimschots goedgemaakt hoor.
Of gaan we die selectief vermijden?
Wie van hierboven denkt er wel eens na over wereldvrede ?
@Joodsche Halalzaak
Ik had het over de 'dreiging' van PVV-stemmers.
Vergelijkingen met Breivik, of .... WO II of de KKK of andere zaken die mijlenver afstaan van deze maatschappij is niets meer dan het inboezemen van angst voor rechtsextremisme. Stemmingmakerij en stigmatisering van de PVV.
Da's hetzelfde als Roemer vergelijken met Stalin. Maar het zijn slechts mensen met linkse hobby's die zich bezig houden met het plaatsen van dergelijke stempeltjes. Voortdurend.
Het rechtsextremisme is er niet in dit land. Het 'anti-rechts'-extremisme neemt daarentegen wel toe (en dat bewijst zich hier wel, zie voorgaande post): is dat niet veel zorgwekkender?
simontng | 22-02-12 | 23:48 |
Je slaat de plak hier een aantal malen ontzettend mis. De PVV-lees Wilders- IS oergevaarlijk. Het ontgaat ,gelukkig, intelligente mensen niet hoeveel overeenkomsten er zijn met de leider van Duitsland in de jaren 30 -45.
Het valt gewoonweg niet te ontkennen.
Ooit zul je het bewijs lezen ,als ik het in boekvorm uitbreng.En ooit zal Nederland zich diep schamen voor deze periode in ons bestaan, een smet op ons blazoen.
Vooral de mensen die alles geloven wat deze man roept.
Nee, Schnabel heeft het bij het juiste eind. Eindelijk eens iemand die het hardop durft te zeggen.
plak= plank.
@moedersmooiste
klein nuance-verschil hoor: jij VIND wilders heel gevaarlijk. Jij ziet overeenkomsten, die door het tijdsverschil uberhaupt nu niet meer op gaan.
En eindelijk iemand die het eens hardop durft te zeggen is Wilders. De politiek is al jaren mensen als wilders, verdonk en fortuyn aan het demoniseren. Dat soort dingen worden al jaren geroepen.
En het subtiele verschil hierbij is natuurlijk dat een groep de hele tijd de eenling lopen af te fikken.
Paul Schnabel heeft helemaal gelijk. Helemaal. Er is maar één iemand enger dan Wilders en dat is Roemer. Net zo'n populist, maar met salonfähige standpunten...
Sanglier | 22-02-12 | 21:16
Klabam +1! Zo is het, simpel gezegd wel. Het feit, dat daaropvolgend bankiers etc op inhaken is toch zo'n vreselijke schande, pfft. Vieze spelletjes zullen er vast gespeeld worden, maar men doet het zelf. Daar blijf ik bij. Iedereen weet toch dat geld lenen, geld kost. Dat is basiskennis, en is echt niet iets van de laatste jaren.
@holymoos
nee, zo is het dus simpel gezegd helemaal niet.
Als iemand bij komt om geld te lenen beoordeel ik zijn financiele situatie en de risico's die we BEIDEN lopen bij het voldoen aan de voorwaarden.
Dat doe ik niet als op het afsluiten van een lening een bonus staat. (hoe meer de opbrenst voor de bank, hoe hoger de commissie voor mij).
Dan heb ik dus een prikkel om zoveel mogelijk uit de kast te slepen.
Tevens is de bankier deskundig op basis van werkervaring en opleiding en kent hij wel de risico's van een tophypotheek. Dat mag je niet verwachten van mensen die geen financiele knobbel hebben.
Hun enig fout is dat ze in de praatjes getrapt zijn van mensen die hun die leningen aangesmeerd hebben. En die hun ook nog eens uitvoerig de voordelen van de hypotheekrenteaftrek voorgespiegeld hebben. En dan ergens in het gesprek even terloops gemompeld hebben dat die hypotheekrenteaftrek wel een variabel gegeven is.
...
Sanglier is een schijnheilige oorzaak en gevolgomdraaier.
Heel simpel.
Schnabel moet zijn overgesubsidieerde schnabel houden.
@Sanglier | 22-02-12 | 21:16 | Misbruik melden
Wat dit nou juist niet het probleem met Goldman Sachs, Dat ze short gingen op het niet kunnen terugbetalen van leningen.
Lijkt een beetje op het gedrag van een andere oude bankiersfamilie tijdens de eerste wereldoorlog. Op beide paarden wedden en je wint altijd.
Nummer 13.147 die zo nodig denkt iets over Wilders te moeten zeggen. Wilders is niet gevaarlijk, eerder grappig.
Sanglier is een schijnheilige oorzaak en gevolgomdraaier.
Heel simpel.
wtf_ftw | 23-02-12 | 04:57 |
Speciaal voor u: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/02/we-lenen-meer-en-d...
De vraag is hoe hard feiten in uw smoel gedrukt moeten worden voor u ze gaat zien.
Wilders is gevaarlijk. Daarom al die beveiliging rondom hem. Die is natuurlijk niet bedoeld om Wilders te beschermen, maar om Nederland te beschermen tegen Wilders.
Eloquent | 22-02-12 | 17:00 | Misbruik melden
Och sommige aanhangers van Wilders zullen best gevaarlijk zijn. Idemdito met de aanhangers van PVDA,CDA, SGP, CU, D66, SP VVD enzovoorts. Beetje zielige post om te zeggen dat sommige aanhangers van de PVV gevaarlijk zijn..
@ Sanglier | 23-02-12 | 09:45
Dat betekent niet dat de crisis in belangrijke mate is veroorzaakt door burgers. Burgers zijn echter tengevolge van de crisis zodanig in de financiële problemen geraakt, dat velen geld moeten lenen om de eindje aan elkaar te kunnen knopen. Dit is natuurlijk het ene gat vullen met het andere, maar als het water je aan de lippen staat, moet je wat en misschien wordt het morgen beter... (maar het wordt toch nooit goed, schreef de dichter al).
Je moet niet oorzaak en gevolg omdraaien.
Moedersmooiste | 23-02-12 | 00:14 | Misbruik melden
Meld misbruik
Zoveel overeenkomsten met Hitler? Hahaha
Dit is wel het meest domme argument om Wilders zwart te maken.
Ga jij maar van je vakantie genieten knulletje en daarna weer naar school om wat verder te leren.
@Gruttepier | 23-02-12 | 09:54
Vergeet Volkert van der Graaf niet met zijn contacten binnen de dierenpoes partij.
A. De Bree | 23-02-12 | 10:02 | Misbruik melden
Meld misbruik
Och ja hoe kon ik deze groep van gevaarlijke mensen vergeten! :)
Je moet niet oorzaak en gevolg omdraaien.
Kelele Nyingi | 23-02-12 | 09:55 |
Precies. Burgers blijven onverantwoord lenen als ze de kans krijgen.
@ Sanglier | 23-02-12 | 10:05
Sommigen, maar ik denk dat het gros wordt gedwongen door de omstandigheden.
Kelele Nyingi | 23-02-12 | 10:07
Het zal om het even zijn denk ik. Het wordt je ook wel héél gemakkelijk gemaakt, ofwel het wordt je zo'n beetje opgedrongen. Laatst weer een Kafkaesk incident gehad met een bank. Ik moest met mijn simpele rekening plots grof gaan betalen voor pinnen in niet-Eurolanden. Nu zit ik vaak in Praag dus dat was niet handig voor mij. Ik de bank gebeld:
Ik:Ik wil graag de iets duurdere rekening waarbij pinnen in niet-Eurolanden gratis is.
Bank: Dat kan meneer, dan krijgt u er een creditcard bij.
Ik:Ik hoef geen creditcard, laat die maar zitten.
Bank:U kunt die rekening alleen maar nemen mét creditcard.
IK: Prima, doe maar. Dan knip ik hem wel door als ik hem krijg.
Bank:Ik zie dat uw salaris niet op de rekening wordt gestort.
Ik: Nee, dat gaat naar onze gezamelijke rekening en vandaar stort ik mijn budget op mijn eigen rekening.
Bank: In dat geval kunt u geen creditcard krijgen.
Ik: Dat maakt niet uit, ik wilde hem toch al niet.
Bank: Maar zonder creditcard kunt u die rekening niet krijgen.
Ik: Dus omdat ik geen creditcard kan krijgen die ik sowieso al niet wil moet ik straks een euro per pintransactie betalen?
Bank: Zo zit het helaas inderdaad.
Ik: Waarom kunt u mij niet gewoon die rekening geven maar dan zónder creditcard?
Bank: Dat kunnen we niet in het systeem invoeren. Wilt u hier een klacht over indienen?
Ik: Heeft dat enige zin?
Bank: Nee, dat denk ik niet.
Ik: Laat maar zitten -hoorn erop gooit-
@ yurp | 23-02-12 | 11:37
Bizar. Nu zit je toch wel bij een andere bank, mag ik aannemen?
Wilders is niet gevaarlijk, wel schadelijk. De waarheid in een notendop.
Enig idee wat peroxide allemaal kan doen met je lichaam?
Alhoewel, peroxide inzetten als chemisch wapen is wel gevaarlijk! Het vreet je lichaam weg.
Jezus, dat de VS hem niet boycotten, Wilders heeft massavernietigingswapens??
yurp | 23-02-12 | 11:37 |
Opgedrongen? Wie dwingt u om te consumeren met geld wat u niet heeft?
Een creditcard is soms handig maar het bezit van zo'n kaart is natuurlijk nooit reden of aanleiding om geld uit te geven.