*

Wilders presenteert 'Guldenonderzoek'

Wilders presenteert 'Guldenonderzoek'

Vanmiddag presenteert PVV-leider Geert Wilders de resultaten van het onderzoek dat op zijn verzoek is gedaan naar een eventuele terugkeer naar de gulden.

Het Britse onderzoeksbureau Lombard Street Research heeft dit onderzoek verricht.Zij keken ook naar een mogelijke invoering van een aparte munt voor uitsluitend Noord-Europese landen. Het onderzoek is omstreden, omdat Lombard Street Research bekend staat als bijzonder eurosceptisch.

Zaterdag bracht Wilders al een deel van de uitkomsten naar buiten. Hieruit zou blijken dat de voordelen van het invoeren van de euro jaarlijks zouden uitkomen op 800 euro per persoon, maar de nadelen maar liefst op 2700 euro per persoon.

Wilders besloot afgelopen najaar tot dit onderzoek. Hij ziet de euro als een mislukt experiment.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

A. Ringeling | 05-03-12 | 08:19 | 95 reacties

Reacties

De kosten van dit ''Lombard Street Research'' moeten zeker door de belasting betaler worden betaald?

  • Moderne Kluizenaar
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:24
  • |
  • Quote
  • |

@Moderne Kluizenaar dat altijd al zo geweest

  • petjeaff
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:35
  • |
  • Quote
  • |

Belangrijker is hoe we uit onze euro-probleem komen, Anno 2012 naar een munt willen die ons terug brengt naar omrekenkoersen en al die shit ellende is niet meer van deze tijd. Wilders wil terug naar klompen, molens en zeeuws meisje. Pleur toch op! Sentimenten, daar koop je toch niks voor. Onszelf isoleren met een munt....? Terwijl wij als doorvoerland het meest van profiteren!

  • horus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:35
  • |
  • Quote
  • |

@horus
Het bedrijfsleven profiteert ervan, de gewone man in de straat heeft als enig voordeel dat hij of zij aan de grens niet hoeft te wisselen. Flesje Spa bij de benzine pomp €2,00, verklaar het voordeel!

  • jvy_007
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:43
  • |
  • Quote
  • |

Ja en als de gulden terug zou komen dan kost dat flesje spa dus gewoon 4.50 gulden. Geen mens die dat ervoor betaald denk ik zo!
Flauwekul onderzoek in mijn ogen.

  • omaroeltje
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:45
  • |
  • Quote
  • |

omaroeltje | 05-03-12 | 07:45

,
De gulden zal nooit terugkomen aan de oude koers van weleer. Denk eerder dat de wisselkoers gelijk blijft zoals nu 1 euro = 1 gulden dan. Het voordeel later zit het hem in onderandere dat alleen Nederland dan profiteert van een wisselkoers.
Verder zal dit onderzoek weinig inhoud hebben.

  • Au contraire
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:52
  • |
  • Quote
  • |

Moderne Kluizenaar | 05-03-12 | 07:24

Dat was inderdaad niet nodig geweest als we de Gulden hadden behouden!
Weg met de EU en weg met de Euro!

Een onderzoek is NOOIT voor niets.
En natuurlijk is een onderzoek skeptisch....anders hoef je er ook geen onderzoek naar te doen.

  • Autochtoontjelager
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:56
  • |
  • Quote
  • |

omaroeltje | 05-03-12 | 07:45

En je salaris van € 1800 wordt bijna HFL 4000!

  • Autochtoontjelager
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:57
  • |
  • Quote
  • |

omaroeltje | 05-03-12 | 07:45

En als je weleens naar een theater gaat, bijvoorbeeld het Beatrix theater in Utrecht, dan kost een flesje water al € 3,50 ofwel HFL 7,75!

  • Autochtoontjelager
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 08:59
  • |
  • Quote
  • |

Laten we wilders maar afdoen als mislukt experiment.

  • Sive20
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:00
  • |
  • Quote
  • |

@ omaroeltje | 05-03-12 | 07:45: Dat het gewoon ruim je petje te boven gaat hoef je het natuurlijk niet als flut te betitelen. Je bent niet eens in staat om het uberhaupt te kunnen beoordelen.

  • WayneGretzky99
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:02
  • |
  • Quote
  • |

@ zwitsalhoofdje hierboven: praat jij lekker over je eigen familie ja!

  • omaroeltje
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:16
  • |
  • Quote
  • |

Sorry hoor maar toen de gulden er nog was betaalde ik voor een brood echt geen 4 gulden, nu betaal ik wel mooi zowat 2 euro bij de bakker.

En een fles cola koste mij echt geen 2,50 in guldens, maar het kost me nu wel ruim 1 euro.

Jullie bekijken het verkeerd jullie denken dat we dan de prijs voor een euro in guldens gaan betalen.
Bij de overgang van de gulden naar de euro heeft men in de winkel van een gulden en euro gemaakt en dat wordt dan ook weer terug gedraaid.

  • boervervolg
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:21
  • |
  • Quote
  • |

Uit mijn eigen onderzoek blijkt dat we terug moeten naar de periode Pim Fortuyn.
.
En voor elke auto moet weer een man met een rode vlag gaan lopen. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dodelijke verkeersongelukken dan drastisch terug zal lopen.

  • Donald Dick
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:21
  • |
  • Quote
  • |

omaroeltje | 05-03-12 | 08:16 | Misbruik melden

Onze Wayne zegt anders weinig dat niet klopt....

Autochtoontjelager | 05-03-12 | 07:56 | Misbruik melden

Dit is denk ik de domste set opmerkingen die ik in 2012 heb gelezen. GW mag blij zijn dat er nog mensen zijn zoals u; mensen die vinden dat een onderzoek altijd ergens voor dient en die vinden dat mensen hun vooringenomenheid mogen bewijzen en dat dan als onafhankelijk mogen publiceren. Knap hoor! Ik schat in drie jaar MAVO?

OT: De EURO kost ons nu geld; niet een beetje ook. Maar als we dat verdisconteren met de voordelen die ons dat de afgelopen 10 jaar heeft gebracht, is het de investering waard. De EURO kampt met kinderziekten, die worden nu uit het systeem gehaald. Zo erg is een reset helemaal niet, zelfs heel gezond voor een economie. Dat zulks vervelend is voor de mensen die er door geraakt worden is evindent.....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:25
  • |
  • Quote
  • |

boervervolg | 05-03-12 | 08:21 | Misbruik melden

U had ook inflatie gehad zonder de EURO. De interne waarde van de munt is niet bepaald door de EURO als zodanig.Dat u voor een brrod meermoet betalen is voor een groot gedeelte te wijten aan het feit dat Chinezen, Indiers en BRazilianen grote invloed hebben op de grondstoffenmarkten. Tevens mag u de handelaren van Morgan Stanley en Goldman Sachs bedanken die die grondstoffen in hun portefeuilles hebben opgenomen.

Dat de EURO de reden is van inflatie is echt grote onzin; aantoonbaar onjuist ook.....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:28
  • |
  • Quote
  • |

@Eloquent | 05-03-12 | 08:28
Griekenland, Spanje, Italie en Ierland hebben er niks mee te maken? Past mijn hoofd ook nog in het zand?

  • Botsbotsbots
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:47
  • |
  • Quote
  • |

Dat de EURO de reden is van inflatie is echt grote onzin; aantoonbaar onjuist ook.....
Eloquent | 05-03-12 | 08:28 |

Tegen het eind van het gulden tijdperk kostte een blikje cola bij de benzinepomp langs de snelweg 1,75 gulden. Die prijs werd in de maanden voor de invoering van de euro verhoogd naar 2 gulden en na de invoering van de euro werd de prijs precies 1 euro. Lekker makkelijk voor de pomphouder.

Teruggerekend naar de gulden ging de prijs van een blikje cola binnen enkele maanden van 1,75 naar 2,20 gulden.

Het is moeilijk om dit aantoonbaar toe te schrijven aan de invoering van de euro maar ik kan geen andere reden bedenken voor die enorme prijsstijging in korte tijd. U wel?

  • Sanglier
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:52
  • |
  • Quote
  • |

Botsbotsbots | 05-03-12 | 08:47 | Misbruik melden

Inderdaad. Die zuidelijke landen hebben inderdaad niet voor inflatie gezorgd. Als u iets anders beweert (dus niet met quasi-populaire termen als kop in het zand steken en meer onbeduidende onzin) mag u dat even onderbouwen.

Dat die landen een hoop geld kosten moge duidelijk zijn, maar dat is GEEN inflatie, dat is belasting. Daar gaat dit topic niet over. Onderbouwt u even het tegendeel?

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 09:56
  • |
  • Quote
  • |

Sanglier | 05-03-12 | 08:52 | Misbruik melden

Klopt, rond de invoering is er behoorlijk afgerond en opgeschroefd. De jaren er net na hebben de prijzen echter stil gestaan. Een van de redenen daarvoor is dat er in supermarktland een prijzenoorlg uitbrak. Dit had als gevolg dat we in Nederland in een situatie terecht kwamen van 0-inflatie.

Laatste jaren is er vooral inflatie geweest in grondstoffen. Benzine, brood en dergelijke. Zulks is echter niet aan de EURO toe te schrijven.

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:02
  • |
  • Quote
  • |

In het gulden tijdperk koste lowlands je zo'n 115 gulden een biertje 2 gulden 50.
Nu is dat meer dan 400 gulden voor een kaartje (kon je in de jaren 90 twee weken all inclusive van op vakantie naar turkije) en een biertje kost je nu een gulden of 6. En natuurlijk houden de politici ons graag voor dat we beter zijn geworden van die euro, en natuurlijk zeiken al die hipsters graag dat er meer geld naar cultuur moet, maar als een festivalletje met een baar derde-rangs bands 400 gulden durft te vragen is er en met cultuur en met de euro is compleet fout gegaan, en ondertussen zijn al die europa-politici druk bezig om nog meer derde wereld landen toe te laten, ja raar he zo'n economische crisis :-S

  • the_self
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:16
  • |
  • Quote
  • |

the_self | 05-03-12 | 09:16 | Misbruik melden

Lowlands is toch Occupy met bandjes?

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:21
  • |
  • Quote
  • |

wel raar, dat en onderzoek bedrijf niet nutraal kan zijn.

  • abisha
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:22
  • |
  • Quote
  • |

the_self | 05-03-12 | 09:16 | Misbruik melden

Apart trouwens dat u de inflatie van een land afmeet aan de prijs van een kaartje voor Lowlands. Zou het niet ook heel veel te maken kunnen hebben, naast de gebruikelijke en gezonde inflatie, met het feit dat het BTW-tarief omhoog is gegaan, bands meer geld vragen omdat ze minder CD's verkopen, veiligheidsmaatregelen veel strenger zijn (kost DUS ook geld) en het feit dat Lowlands compleet gehyped is?

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:25
  • |
  • Quote
  • |

Laatste jaren is er vooral inflatie geweest in grondstoffen. Benzine, brood en dergelijke. Zulks is echter niet aan de EURO toe te schrijven.
Eloquent | 05-03-12 | 09:02 |

Mee eens. Mensen die de huidige inflatie aan de Euro wijten maken een denkfout.
Dat van dat blikje cola is een eigen waarneming die me altijd is bijgebleven.

Ik verwacht overigens dat de inflatie in de komende jaren fors zal toenemen. Mensen sparen momenteel teveel.

  • Sanglier
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:25
  • |
  • Quote
  • |

Sanglier | 05-03-12 | 08:52;'' ik kan geen andere reden bedenken voor die enorme prijsstijging in korte tijd. U wel? ''
*
Met de invoering van de euro; werd een prijsbewaking gegarandeerd.
*
Echter die 'prijswaking' heeft nooit plaatsgevonden.
*

  • MrSpiritus001
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:26
  • |
  • Quote
  • |

Lowlands is toch Occupy met bandjes?
Eloquent | 05-03-12 | 09:21 |

LOL, bedankt, dat kostte me bijna een notebook.

/koffie van tafel veegt/

  • Sanglier
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:26
  • |
  • Quote
  • |

Mensen, ik ben even weg. Mijn plicht als mantelzorger roept.

  • Sanglier
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:28
  • |
  • Quote
  • |

Het 'getal' is misleidend !
*
Voorbeeld; Een blikje cola aan de pomp kost 2 euro. (ik mopper wel maar ik koop em.)
*
Een blikje cola aan de pomp kost 4,50 gulden. (Die koop ik niet.)
*

  • MrSpiritus001
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:31
  • |
  • Quote
  • |

jvy_007 | 05-03-12 | 07:43 Je werkt toch voor dat bedrijfsleven of niet?Of denk je dat het bedrijfsleven graag werklozen onderhoud of zo iets?

  • horus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:31
  • |
  • Quote
  • |

Eloquent | 05-03-12 | 09:25
Het nieuwe BTW-tarief en de inflatie zal zeker een paar cent toevoegen maar dat zal toch echt geen 150% zijn, minder CD's verkopen lijkt me niet aangezien de platenmaatschapijen meer winst konden melden over 2011. Blijft dus niet anders over dat Lowlands goed ge-hyped is en dat meer beveiliging nodig is om eventuele occupyers te weren.

  • the_self
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:35
  • |
  • Quote
  • |

omaroeltje | 05-03-12 | 08:16

Het is universitair en geen 3 jaar MAVO.
Ik denk eerder dat jij BLO hebt gehad.
Voor de mensen met Bijzonder Laag Onderwijs.....dat betekend dus Bijzonder Laag Onderwijs.

Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen. Dat blijkt steeds maar weer.
Wat jij verondersteld heb ik helemaal niet gezegd. Je verdraaid mijn woorden.
Daar is links over het algemeen erg goed is.

Wat ik zeg is dat een onderzoek geen kwaad kan en dat je skeptisch moet zijn anders heb je geen onderzoek.

Kinderziekten? De Euro en de EU zijn 2 kwaadaardige gezwellen die nooit genezen. Daar moet je zo snel mogelijk vanaf, voordat het doorwoekerd en er niets meer aan te doen is.

  • Autochtoontjelager
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:37
  • |
  • Quote
  • |

Waardeloos onderzoek, want het is niet door een onafhankelijk insitituut verricht. Afwijzing van de onderzoeksresultaten door tegenstanders is dus al bij voorbaat ingebakken. Dom en nutteloos, dus. Weggegooid geld.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:39
  • |
  • Quote
  • |

@ Autochtoontjelager | 05-03-12 | 09:37
.
Leerden ze jullie geen Nederlands op die universiteit?

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:41
  • |
  • Quote
  • |

Autochtoontjelager | 05-03-12 | 09:37 | Misbruik melden

Ofschoon ik uw taal heb moeten ontcijferen ga ik er vanuit dat u het niet tegen omaroeltje had, maar tegen mij.

"Een onderzoek is NOOIT voor niets.
En natuurlijk is een onderzoek skeptisch....anders hoef je er ook geen onderzoek naar te doen." Dit was uw reactie. Welke woorden heb ik verdraaid?

U vond het wel volwassen om de jij-bak erin te gooien? Suggereert u dat ik links ben? U mag dat best denken; tegenwoordig ben je links als je niet tegen de EU bent, geen allochtonen haat en niet tegen de EURO bent. Toch knap dat politici met een linkse agenda hun stemmertjes kan laten denken dat ze rechts zijn.

Even terug naar uw eerder reactie: "Een onderzoek is NOOIT voor niets." Dat betekent in uw woorden: "Wat ik zeg is dat een onderzoek geen kwaad kan"?

Verder stelt u dat je skeptisch moet zijn, omdat je anders geen onderzoek hebt: Klopt, met dit verschil dat je skeptisch tegenover je eigen these moet staan, niet je eigen these moet proberen te bewijzen. Deze Lombard Straat is juist NIET skeptisch, ze poneren een stelling en ze proberen die bunkerhard aan te tonen. Een theorie blijft alleen heel als hij niet ontkracht kan worden. Een andere manier is wetenschappelijk ONJUIST. Dat zou u toch moeten weten als u op de universiteit hebt gezeten. Kritisch-rationeel denken? Zegt dat u niks? Goh, ik denk toch echt dat ik met 3 MAVO meer in de buurt zit.....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 10:57
  • |
  • Quote
  • |

Autochtoontjelager | 05-03-12 | 09:37;'' De Euro ''
*
Met het invoeren van de euro zijn twee fouten gemaakt. Fout een; prijsbewaking heeft niet plaatsgevonden. (Dit zou niet nodig zijn geweest, als de euro met een lagere waarde zou zijn ingevoerd.)
*
Fout twee; De individuele landen worden te laat gecorrigeerd op wanbeleid.

Of men gaat dit herstellen. Of niet. Indien niet dan stappen de grote landen uit de euro. (Immers die leiden ook verlies.) Als Duitsland uitstap; dan gaan wij ook.
*
Wij zijn een te klein land ! (Dit is nu eenmaal zo.) Het eurobetaalmiddel kan veel opleveren; (Dit is al bewezen; Kijk maar naar de waarde van de dollar.)
*
Het 'zakenleven' heeft naar de korte termijn gekeken. (Snel verdienen.) Maar had geen oog voor de 'balance'. (Kortom men heeft het melkkoetje leeggemolken.) Waardoor het draaien van de economie is gaan stagneren.
*

  • MrSpiritus001
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:00
  • |
  • Quote
  • |

@omaroeltje,

Moeilijk he, inhoudelijk reageren.

  • Bavaria73
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:17
  • |
  • Quote
  • |

De grote klappers moeten nog komen !
*
Imagoverlies. (Minder opdrachten vanuit het buitenland.)
*
Er is te sterk bezuinigd op universitair onderwijs. (Deetman 1986) Waardoor te weinig mensen komen met meervoudige expertise. Waardoor hoogtech. bedrijven zich niet hier gaan vestigen. Waardoor kenniswisseling bedrijf/universiteit afneemt. En het onderliggende onderwijs daalt kwalitatief mee. (Een domino effect.)
Ook dit leid tot minder opdrachten vanuit het buitenland. (Omdat we een mindere capaciteit hebben t.o.v. de concurentie.)
*
De gasbel raakt op. Die inkomsten vallen weg maar ook de kasproductie rendeert minder. enz.
*
De graaicultuur is nog niet tot stoppen gebracht.
*
Nog een paar jaar en dan zijn wij 'Griekenland II' !
*
En wie weet; moet de EU ons redden.
*

  • MrSpiritus001
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:29
  • |
  • Quote
  • |

@ zwitsalhoofdje hierboven:
omaroeltje | 05-03-12 | 08:16
Kijk aan, zwaktebod nummer 2. Je bent lekker op dreef weer, als vanouds.

  • WayneGretzky99
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:29
  • |
  • Quote
  • |

Meschien nog wel dit jaar !
*
Hebben wij een begrotingstekort dat groter is dan een biljoen gulden !
*
In cijvers; FL 1.000.000.000.000,oo
*
Met dank aan de VVD. (De zogenaamde ondernemerspartij, aan wie het begrip 'inversteren' onbekend is.)
*

  • MrSpiritus001
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:43
  • |
  • Quote
  • |

Ik steel boven een 'r'.
*

  • MrSpiritus001
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:49
  • |
  • Quote
  • |

@ Eloquent

Alstjeblieft zet die oogkleppen af. Als jij vindt dat die pleuris euro ons alleen maar voordelen (m.u.v. enkele "nadelen" of kinderziektes zoals jij die noemt) heeft gegeven dan vraag ik je je kop uit dat zand te steken.
Ik hoor dat zo vaak zonder bewijzen gezien te hebben, ze roepen het allemaal. Als je het maar vaak genoeg roept en hoort ga je het vanzelf geloven.
De waarheid is anders en dat weet je heel goed. Wij gaan zwitserland achterna, alles moet hier zo verschrikkelijk duur zijn in vergelijking met andere landen.
Die pleuris euro heeft de hele boel verziekt en degene die dat ontkent is een eurostruisvogel imo.

  • marcc85
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 11:53
  • |
  • Quote
  • |

MrSpiritus001 | 05-03-12 | 10:43 | Misbruik melden

Zozo, dan moeten er wel gekke dingen gebeuren. Er is geen land in de wereld met een begrotingstekort van een biljoen. U hefet het over de staatsschuld. Dat is heel wat anders. Eerst even u goed laten informeren, he?

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 12:04
  • |
  • Quote
  • |

marcc85 | 05-03-12 | 10:53 | Misbruik melden

U vraagt om bewijzen, maar u bewijst zelf helemaal niets. Verder stelt u dat ik zelf ook wel weet..... Waarom zou ik het tegenovergestelde propageren van wat ik vind? En mijnkop in het stand steken vaarvoor?

Ik zeg nergens dat de EURO alleen maar voordelen heeft, dat maakt u er echt zelf van.

Er zijn overigens genoeg bewijzen te vinden van de voordelen van die EURO. Wilt u het voorgerekend hebben? Kunt u gewoon vinden op de site van de Europese Commissie, of van de Algemene Rekenkamer. Is niet zo moeilijk te vinden hoor. Verder meent de bank HSBC dat de netto toevoeging van welvaart per capita ergens rond de 1800 euro is voor Nederlanders.

Een grote interne markt zie ik inderdaad als een groot voordeel. Een exportland als Nederland met een sterk achterland en een unieke ligging met Rotterdam en Schiphol hebben BIJ UITSTEK belang bij een munt in Europa. We zijn te klein om het in ons eentje te doen, juist DAN zou alles zo duur worden als in Zwitserland. Wie dat niet ziet steekt zijn kop in het zand.

Reageren graag onderbouwd en met inhoudelijke argumenten. Algemeenheden als hiervoor kunt u bij u houden. Is namelijk nogal weinig toevoegend. U kunt dan beter niks zeggen.

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 12:14
  • |
  • Quote
  • |

Lekker makkelijk praten van die blonde. Hij gedoogt, (verheerlijkt) de VVD waaruit hij voortkomt. En laat deze nou voor al deze ellende hebben gezorgd en niet zoals de PVV ons telkens wil laten geloven de linksen.

..
De ellende begon met de VVD'er Zalm die ons de EURO door de strot duwde met alle gevolgen van dien. Toen kwamen de VVD privatiseringen, het VVD zorgstelsel. De VVD militaire missies, de VVD verheerlijking van de EU. En de open grenzen politiek van de VVD. Bedankt VVD voor de puinhopen

  • Liberty
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 12:17
  • |
  • Quote
  • |

@ Eloquent

U komt zelf anders ook niet met harde bewijzen. Een aantal cijfertjes uit mijn duim zuigen kan ik ook. Ik noem uw reactie nou niet echt goed onderbouwd. "Als ik het gewoon kan vinden" dan kan ik zeggen ik kan ook vinden dat het alleen maar sores met zich meegebracht heeft.

Ik snap niet wie u probeert te beschermen in dit verhaal. Een groot exportland waren we ook nog geweest als we de gulden hadden gehad. Nu betalen we ons rot aan schulden van andere landen en dit is nog maar het begin. Er zal veel meer geld naartoe moeten en onze broekriem wordt nog strakker aangetrokken. Waar is het voordeel hierin dan?

Ik heb er ook nog één voor u. Leest u het onderzoek van de heer Wilders na en kom dan terug met uw verhaal. Ziet u nu zelf in hoe nutteloos zoiets is? U doet niets anders dan verwijzen naar de site van de Europese Commissie of de Algemene Rekenkamer. Erg constructief zeg...

  • marcc85
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 12:50
  • |
  • Quote
  • |

De idioterie straalt van de reacties af, en elk argument wat genoemd word kun je naar het rijk der fabelen verkassen, van de prijs van het kaartje lowlands tot het huidige kabinet verwijten dat er 10 jaar terug dingen geprivatiseerd werden.

Die gulden terughalen is hooguit werkverschaffing, en Nederland is een te klein land om zelfstandig uit de euro te springen. Mensen die menen dat het anders is zijn gemiddeld nog nooit hun eigen dorp uitgeweest, of zagen dat als vakantie.

  • Ploertendodert
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 12:56
  • |
  • Quote
  • |

marcc85 | 05-03-12 | 11:50 | Misbruik melden

Ik ga niet wachten op het broddelwerkje van die vooringenomen clubjes. Ik hoef ook niks te bewijzen, de bewijzen liggen er voor het oprapen, dan hoef ik dat niet meer aan te tonen. En inderdaad, we zouden exporteren als we een gulden hadden, maar een exportland is gebaat bij een grote interne markt. Zo simpel is dat, daar hoeft men niet lang voor op school te hebben gezeten. Dat hoef ik OOK niet te bewijzen, want zulks staat als een paal boven water.

En dit is nopg maar het begin? Dat weet u al? Dat mag wel in de krant, zeg! En betaalt u zich scheel? Kunt u mij dan even voorrekenen wat die schulden u tot nu toe hebben gekost? Daarmee zeg ik niet dat dat geld weggeven aan Griekenland en Portugal helemaal top is, maar TOT NU TOE heeft het u nog niks gekost. Ierland is er trouwens al weer bijna bovenop. Dat geld dat u daarheen hebt gestuurd, krijgt u terug met een goede rente, levert ons burgers voorlopig alleen maar geld op......

Ik heb niemand te beschermen, cijfers liegen niet. Ik vertel u nog waar u het kan vinden, als u dat niet aanneemt, zijn we uitgepraat.

Ik denk overigens sowieso dat we uitgepraat zijn. U zegt weinig inhoudelijks, komt met algemene verwijten. Vervolgens redeneert u in cirkels. Ik verkies discussies met mensen die geinformeerd zijn, niet met mensen die enkel hun slappen verhaal op mij proberen te projecteren....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:13
  • |
  • Quote
  • |

de gulden bestaat niet meer...
dus dat wordt een ander soort valuta.

  • teringtubbie
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:14
  • |
  • Quote
  • |

Ploertendodert | 05-03-12 | 11:56 | Misbruik melden

Ik mag bijgevoeglijk aannemen dat u het niet over mij hebt? Aangezien u "alle argumenten" bedoelt, maar ik reeds precies wat u zegt heb duidelijk gemaakt?

;-)

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:14
  • |
  • Quote
  • |

@ Eloquent:

Ik zeg niet dat ik het beter weet maar wat moet je tegenwoordig nog geloven als de helft van de zogeheten "experts" aangeven dat het ons alleen maar een hoop geld kost en de andere helft aangeeft dat het ons veel heeft opgeleverd.

Het zal vast veel hebben opgeleverd maar wat zien wij daarvan terug? De koopkracht neemt alleen maar af en ik weet dat omdat ik zelf bij een financiële instelling werk en zie hoe mensen met hun geld omgaan.
Alles wordt weggehaald om "veilig" te stellen. Ik voorzie daardoor inderdaad alleen maar meer sores want hoe minder de mensen te besteden hebben, hoe minder er verdiend kan worden.

Het is toch één grote vicieuze cirkel? Tenminste zo heb ik het op school geleerd. De economie wordt grotendeels bepaald door de koopkracht van het domme klootjesvolk (lees jij en ik). Als dit achteruit holt, vooral in een tijd van crisis, zie ik een uitweg voor de komende jaren niet positief tegemoet nee.
Als u anders beweerd, dikke prima maar dan vraag ik mij af of u niet bedrogen uitkomt.

Dat het geen zin heeft met mij te discussieren maakt u ervan. Ik kom met argumenten en als u daar geen oog voor hebt, prima. U kunt uw eigen arrogantie ook eens wat in toom houden. U zal er vast verstand van hebben maar ook u bent in mijn ogen één van de zovelen die claimen het beter te weten. Als alle neuzen een andere richting op staan, welke moet er dan gevolgd worden? Vertel het mij maar.
Ik neem in ieder geval niet zomaar iets aan van de zoveelste SN reaguurder. Bovendien als u zo slim en alwetend bent wat hebt u dan te zoeken op een site als deze? Hoort u geen geld te verdienen bij een topbedrijf in één of andere topfunctie? Met al die vrije tijd verwacht ik ook niet veel goeds.

  • marcc85
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:22
  • |
  • Quote
  • |

He, wat is iedereen weer lekker aan het demoniseren geslagen..

  • super nederlander
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:45
  • |
  • Quote
  • |

marcc85 | 05-03-12 | 12:22 | Misbruik melden

U zegt wel dat u het beter weet want als iemand een andere mening is toegedaan steekt ie zijn kop in het zand, zo zegt u. Wat een onzin zegt u daar. Dat de koopkracht afneemt is ook onzin, ook dat kunt u gewoon vinden bij het CPB en de Algemene Rekenkamer en hun sites. Zulks is typisch een onderbuikgevoel. Wel zijn er meer werklozen.

"Als alle neuzen een andere richting op staan, welke moet er dan gevolgd worden? Vertel het mij maar."
Dat vertel ik u de hele tijd al, moet ik het u nog een keer uitleggen? En u zegt wel met argumenten te komen, maar u komt niet met argumenten, maar met aannames.......

Met mijn baan zit het overigens wel goed. Ik adviseer pensioenfondsen bij de inrichting van hun obligatieportefeuilles. Daar kun je niet de hele dag tegenaan bellen en roepen. Dat geeft me tijd om regelmatig te reageren. Met mijn baan zit het dus wel goed....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:48
  • |
  • Quote
  • |

"Dat de koopkracht afneemt is ook onzin, ook dat kunt u gewoon vinden bij het CPB en de Algemene Rekenkamer en hun sites"

- Geweldig argument weer

Dat vertel ik u de hele tijd al, moet ik het u nog een keer uitleggen? En u zegt wel met argumenten te komen, maar u komt niet met argumenten, maar met aannames.......

- aannames.. uiteraard. Dat de koopkracht afneemt is een aanname? Ik weet niet waar jij leeft maar...

Met mijn baan zit het overigens wel goed. Ik adviseer pensioenfondsen bij de inrichting van hun obligatieportefeuilles.

- en toen ben ik gestopt met lezen. Een oplichter dus. Adviseer pensioenfondsen.. tja verklaard nu alles. Ik zit in dezelfde sector alleen licht ik mensen dus niet op. U bent een graaier dus met u valt al niet te praten.

  • marcc85
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 13:56
  • |
  • Quote
  • |

@Eloquent | 05-03-12 | 12:14
Je aanname is juist. Ik heb het eerder over de mensen die prijzen vergelijken met die van 20 jaar terug, en dan alsnog het romantiseren. Overigens kun je je blikje cola ook gewoon van huis meenemen, scheelt nogal.

  • Ploertendodert
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:01
  • |
  • Quote
  • |

Eloquent | 05-03-12 | 12:48 |
In het land der blinden is één oog koning. Helaas hebben de blinden nog niet door dat u wél het licht ziet.

  • Hans de Bruin
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:04
  • |
  • Quote
  • |

marcc85 | 05-03-12 | 12:56 | Misbruik melden

We zijn inderdaad uitgepraat. Nu en in de toekomst....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:11
  • |
  • Quote
  • |

Hans de Bruin | 05-03-12 | 13:04 | Misbruik melden

Ach, ik kan het hen ook niet echt kwalijk nemen eigenlijk!

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:12
  • |
  • Quote
  • |

Overigens kun je je blikje cola ook gewoon van huis meenemen, scheelt nogal.
Ploertendodert | 05-03-12 | 13:01 |

U heeft duidelijk iets niet helemaal begrepen. Dat geeft niet, u past keurig bij het gemiddelde niveau hier op SN.

  • Sanglier
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:15
  • |
  • Quote
  • |

Sommige mensen snappen gewoon niet dat je niet jezelf als universitair geschoold kan voordoen en er mee wegkomen. Een mooi voorbeeld in deze topic is onze Autochtoontjelager. Hij poste het volgende:

'Het is universitair en geen 3 jaar MAVO.
Ik denk eerder dat jij BLO hebt gehad.
Voor de mensen met Bijzonder Laag Onderwijs.....dat betekend dus Bijzonder Laag Onderwijs.
Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen. Dat blijkt steeds maar weer.
Wat jij verondersteld heb ik helemaal niet gezegd. Je verdraaid mijn woorden.
Daar is links over het algemeen erg goed is.
Wat ik zeg is dat een onderzoek geen kwaad kan en dat je skeptisch moet zijn anders heb je geen onderzoek.
Kinderziekten? De Euro en de EU zijn 2 kwaadaardige gezwellen die nooit genezen. Daar moet je zo snel mogelijk vanaf, voordat het doorwoekerd en er niets meer aan te doen is.'
Autochtoontjelager | 05-03-12 | 09:37 | Misbruik melden

Ok, en nu even met correcte spelling en grammatica: 'Het is universitair en niet 3 jaar MAVO. Ik denk eerder dat jij BLO hebt gehad. Voor de mensen met Bijzonder Laag Onderwijs: Dat betekent dus Bijzonder Laag Onderwijs. Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen. Dat blijkt steeds maar weer. Wat jij veronderstelt heb ik helemaal niet gezegd. Jij verdraait mijn woorden. Daar is link over het algemeen erg goed in. Wat ik zeg is dat een onderzoek geen kwaad kan, en dat je sceptisch moet zijn; anders heb je geen onderzoek. Kinderziekten? De euro en de EU zijn twee kwaadaardige gezwellen die nooit te genezen zijn. Daar moet je zo snel mogelijk vanaf voordat het doorwoekert en er niets meer aan te doen is.

Autochtoontjelager. Ik zou het rustig even doorlezen, en samen met je matties van de bouwplaats mijn 14 correcties analyseren. En daarna gezamenlijk besluiten dat het inderdaad niet verstandig is om jezelf als universitair geschoold voor te doen.

  • Keizer Augustus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:20
  • |
  • Quote
  • |

Het is overigens natuurlijk: 'Daar is linkS over het algemeen erg goed in.

  • Keizer Augustus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:21
  • |
  • Quote
  • |

Vooralsnog is uit alle bewijzen, die gemakkelijk en in overvloed te vinden zijn en die ik hier dus niet zal herhalen, wel duidelijk geworden dat het ons meer voordelen dan nadelen zal opleveren indien wij uit de Euro en uit de EU in zijn huidige vorm stappen. Beter vandaag dan morgen.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:38
  • |
  • Quote
  • |

Kelele Nyingi | 05-03-12 | 13:38 | Misbruik melden

Ik vraag me af wat de qualiteit is van uw bronnen. Dat Christus ECHT over water liep is ook veelvuldig te vinden en daar is ook van alle kanten bewijs voor!!

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 14:55
  • |
  • Quote
  • |

Goh, er zijn nog een paar mensen die weigeren toe te geven dat ze het mis hadden met de euro. Een typisch geval van Stockholm syndroom.
 
Natuurlijk hadden we met de gulden ook inflatie gehad, maar niet gemiddeld 7% per jaar. De prijzen zijn verdubbeld in 10 jaar, dat geeft een jaarlijks gemiddeld inflatiepercentage van 7% aan (reken maar uit). Natuurlijk liegt de overheid hierover, want 7% inkomenscorrectie is een dure grap.

Wij hadden een Nederlandse centrale bank en we kregen een Franse. Iedereen weet hoe de geldprinter in Frankrijk werkt.

  • Misbruik melden
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:00
  • |
  • Quote
  • |

@ Eloquent | 05-03-12 | 13:55
Ik pas mij qua argumentatie, of beter: het ontbreken daarvan, aan jou en enkele andere reaguurders aan.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:02
  • |
  • Quote
  • |

Het klopt natuurlijk wel dat de gulden goedkoper is , is veel minder waard.

  • rob ferrari
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:23
  • |
  • Quote
  • |

@keizer
en nu wil jij net doen of je een universitaire studie hebt afgerond?
Je zegt het niet maar je zinspeelt er wel op.
Als je een universitaire studie had gedaan had je waarschijnlijk in staat geweest om inhoudelijk te reageren in plaats van heel kinderachtig iemand afzeiken op taalfouten.
Je diskwalificeert je zelf hier echt enorm mee.

  • super nederlander
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:24
  • |
  • Quote
  • |

jurist, bankier, belegger, adviseur en econoom.
Issie niet geweldig..

  • super nederlander
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:27
  • |
  • Quote
  • |

Kelele Nyingi | 05-03-12 | 14:02 | Misbruik melden

Als u dat zou doen, zou u wel met betere argumenten komen. Maar om die argumenten te vinden zou u uw mening moeten aanpassen........

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:32
  • |
  • Quote
  • |

@ Eloquent

Je bent zo vol van jezelf en je zogenaamde argumenten. Toch zie ik jou ook nooit inhoudelijk reageren en alleen afgeven op de mensen die ook denken dat de euro geflopt is. Toch zeikt u liever mensen af die een andere mening dan jou hebben.

  • marcc85
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:53
  • |
  • Quote
  • |

Hier nog iemand die Wilders vorig jaar al gelijk gaf.
http://madbello.nl/67290/hoogervorst-euro-is-een-misgeboorte/

  • Au contraire
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 15:55
  • |
  • Quote
  • |

marcc85 | 05-03-12 | 14:53 | Misbruik melden

Als u open zou staan voor cijfers en feiten zou u dit soort onzin niet meer zeggen. Maar nogmaals, wij zijn uitgepraat....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 16:19
  • |
  • Quote
  • |

super nederlander | 05-03-12 | 14:27 | Misbruik melden

Mijn werk als bankier houdt in dat ik pensioenfondsen adviseer. Dat maakt dat ik dagelijks met economie in aanraking ben en met analisten werk op het gebied van macro-economie. Mijn vooropleiding is Rechten.

Ja, als u dat geweldig vindt, ik zie het eerder als een speling van het lot......

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 16:41
  • |
  • Quote
  • |

Eloquent
dus aan u SORT heb ik te danken, dat ze nu dat nu hier aan twee kanten van een A4 veltje printen.
BEDANKT.

hier is er nog een, gooi nooit de Koffie weg, u kunt het nog een keer mee zetten.

  • abisha
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 16:49
  • |
  • Quote
  • |

@ Eloquent | 05-03-12 | 15:19
Kom dan met die "cijfers en feiten" over de brug.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 17:03
  • |
  • Quote
  • |

Kelele Nyingi | 05-03-12 | 16:03 | Misbruik melden

Als u naar boven scrolt in dit draadje weet u waar u die kunt vinden.....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 17:09
  • |
  • Quote
  • |

Dat geklaag over de euro is gewoon passé, we zijn er nu eenmaal aan begonnen en zullen er nu ook mee door moeten. Terug is helemaal geen optie, en dat weten de meeste economen en geleerden ook wel. We zijn met Europa een traject gestart waarin we oorlog willen uitbannen en solidariteit willen kweken en dat is een goede gedachte. Niemand wil terug naar de oude Frankrijk-Duitsland of Frankrijk-Engeland vetes van vroeger, niemand.
Wat Wilders doet is weer verdeeldheid zaaien en zich afzetten tegen andere groepen en landen. Voor een land als Nederland is dat in de huidige tijd "killing"! We zijn een land van handeleren en een doorvoerhaven van Europa. Om nu uit de euro te stappen zou heel erg dom zijn. Wat Wilders doet is inspelen op domme sentimenten. En waarom schreeuwen wij moord en brand over Spanje, Griekenland, etc. terwijl we zelf wel durven te zeggen, ach we bezuinigen gewoon wat minder, die anderen doen het toch ook? Wij eisen van de Grieken dat ze streng gaan bezuinigen, overigens terecht, maar dan moeten we dat zelf ook zijn.

  • Pleasetomeetyou
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 17:11
  • |
  • Quote
  • |

@ Kelele Nyingi:

Dat is toch niet nodig, wist je dat niet?
Wij moeten het wel onderbouwen met cijfers maar alles wat Eloquent zegt moeten wij voor zoete koek aannemen als waarheid.
Omdat hij bij een pensioenmaatschappij werkt is het belangrijk om Nederland gerust te stellen. Anders haalt iedereen daar natuurlijk zijn geld weg en wordt de ellende alleen maar groter.
Feiten zijn niet nodig, vertrouwen in pensioenadviseurs is veel belangrijker ;)
En dan over 5 jaar zien we ze niet meer terug want dan hebben ze al je geld weggegraaid en zijn ze niet meer bereikbaar voor de gedupeerde mensen die al hun geld hebben uitgegeven aan torenhoge bonussen. En Eloquent ik weet wat jullie per uur rekenen voor een simpele wijziging of een persoonlijk "advies" waar je geen drol aan hebt.
€400,- per uur?

  • marcc85
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 17:18
  • |
  • Quote
  • |

marcc85 | 05-03-12 | 16:18 | Misbruik melden

U geeft duidelijk te kennen niet te kunnen lezen. Ik werk niet bij een pensioenmaatschappij, ik werk bij een bank. Ik adviseer pensioenfondsen, dat is heel wat anders.....

En geld weghalen bij een pensioenfonds is niet mogelijk, dus dat is ene domme opmerking. Zeker voor iemand die meent in de financiele wereld actief te zijn.

Verder doet U vooral boute uitspraken en aannames. Ik ben dus GEEN pensioenadviseur; pensioenfondsen zijn MIJN klanten. Ik word ook niet per uur betaald, u bent verschrikkelijk slecht geadviseerd. Echter, voor 400 euro zou ik het niet doen. Duidelijk dat u jaloers bent op mensen die wel wat verdienen.

Ik heb inhoudelijk gereageerd aan het begin van dit draadje. Ik heb het ook onderbouwd, door u aan te geven dat een open economie een sterk achterland nodig heeft en een grote interne markt interessant is voor een land als Nederland. De wetenschappelijke onderbouwing leg ik JUIST buiten mezelf neer, dus verwijs ik naar CPB en Alg. Rekenkamer. Ik ga er namelijk NIET vanuit dat u me zomaar gelooft.

En aangezien u het weer (hoewel compleet foutief) persoonlijk maakt, hou ik er nu echt mee op. Als u nu eerst eens uitzoekt wat een zakenbankier doet, mag u daarna terugkomen. Tot die tijd heb ik liever niet dat u tegen me praat en al helemaal niet over me.

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 17:28
  • |
  • Quote
  • |

"invoeren van de euro jaarlijks zouden uitkomen op 800 euro per persoon, maar de nadelen maar liefst op 2700 euro per persoon"

Dus het is gewoon 1900 euro per persoon nadelig.

  • Mauz_is_waus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 18:26
  • |
  • Quote
  • |

Mauz_is_waus | 05-03-12 | 17:26 | Misbruik melden

Zozo! Ik zou iets met cijfers gaan doen, als ik u was....

  • Eloquent
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 18:38
  • |
  • Quote
  • |

@ Pleasetomeetyou | 05-03-12 | 16:11 | Misbruik melden

Jij beschrijft de reden waarvoor de EU is opgericht, niet de reden voor de Euro. Ik zie Zwitserland of Zweden geen oorlog voeren terwijl ze niet aan de Euro meedoen. De EU is opzichzelf dan ook niet verkeerd (ondanks de graaicultuur die ook daar binnen heerst), de Euro daarentegen is een gedrocht. Je kunt niet verschillende economiën (grofweg, Noord-Europa en Zuid-Europa), vanuit één gedachte leiden. De werkethiek, normen en waarden zijn compleet verschillend.
.
Solidariteit is een nobel streven, alleen kun je geen partijen hebben die alleen maar nemen en partijen die alleen maar geven. Op dat moment krijg je onvrede en is de solidariteit voorbij. En waarom zouden wij solidair zijn met een land dat zich de Euro in heeft gelogen en bedrogen? Het is niet dat we er iets voor terugkrijgen ofzo.
.
En omdat Griekenland zo goed als failliet is verklaard en Nederland (nog) steeds de AAA rating heeft lijkt me een bijzonder goede reden om op te passen dat je niet teveel bezuinigd, waardoor je het land alleen maar verzwakt. Griekenland, Spanje etc hebben het aan zichzelf te danken dat zij extreem moeten bezuinigen.
Stel: Persoon A zit diep in de schulden en kan geen leningen meer krijgen. Persoon B heeft ook iets schuld, maar is zeker nog kredietwaardig. Moeten persoon A en B dan samen in de schuldsanering? Of mag de persoon die wel met geld kan omgaan het niet zelf oplossen op zijn eigen manier?

  • heracles
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 19:20
  • |
  • Quote
  • |

Hey Eloquent. Aangezien jij er verstand van hebt kun je me vast wel even het volgende bijlichten. Als ik het me goed herinner heeft Nederland veel export. Het is voordeliger om een munteenheid te hebben die relatief weinig waard is als je een echt export land bent. De landen in Noord-West Europa hebben echter een sterke economie, en dat gaat hand in hand met een dure munt. De landen in Zuid Europa hebben vaak een goedkope munt. Door al deze landen in Europa samen te voegen onder één munt, kun je makkelijker invloed uitoefenen op de economie via de Europese Bank. Bovendien is een land zoals Nederland een stuk voordeliger uit met een relatief goedkopere munt t.o.v. de andere landen in Europa. Zit hier een kern van waarheid in of is mijn geheugen dermate slecht dat ik de gaten onbewust heb opgevuld met gezwets?

  • Keizer Augustus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 19:49
  • |
  • Quote
  • |

Keizer Augustus | 05-03-12 | 18:49|||Dat ben ik wel van jou gewent: wezenloos gezwets. Je lult alles goed zodat het in je straatje past. En je maakt van een mug ene olifant.
Toen de gulden en de Dmark nog bestonden waren dat de 2 sterkste munten van Europa. Aangezien Duitsland en Holland nog steeds de hoogste kwaliteit bieden zal dit niet veranderen als we terug zouden gaan.
Negatieve geluiden zijn louter afkomstig van kapitalisten en hun politieke vrindjes. Liever bloeden voor het mooiste papiergeld ter wereld als voor een paar luie Zuid Europese landen die toch nooit zullen veranderen.

  • RobertJamesFischer
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 19:57
  • |
  • Quote
  • |

Dit is een misleiding voor de mensen die niet zoveel met politiek hebben.
Een paar weken geleden zei ik hier op SN dat Wilders zijn misleidingen gaat uitvouwen. Ondermeer had ik over het 'terug naar de gulden' sentiment. De huidige politiek(en media) is niets meer dan een doorgeefluik van de corporaties die belangen hebben in onze huidige 'status quo'. Er is maar één weg... alles digitaliseren.
.. vergeet niet.... Alles draait om controle over de cash-flow !

  • Cipiripi
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 20:13
  • |
  • Quote
  • |

Eloquent is wederom baas in deze draad.
Jammer, maar tekenend, van de persoonlijke aanvallen.
Nederland als enige uit de euro, zal funest uitpakken.
Schiphol en Rotterdam zullen links gelegd worden, wanneer we teruggaan naar de gulden.
Zoals ik gisteren al zei, mijn baan en 500+ andere zullen verdwijnen.
@Wilders, ga eens economie studeren, en dan je grote scheur opentrekken.
Je benadeelt je eigen bevolking.

  • anoniemorexia
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 20:32
  • |
  • Quote
  • |

RobertJamesFischer | 05-03-12 | 18:57

Jij snapt het niet helemaal...hahaha

  • Keizer Augustus
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 20:37
  • |
  • Quote
  • |

Misschien heeft het de ondernemingen iets gebracht. Maar voor de koopkracht van ons is het een dramatisch slechte move geweest. Ik lever al 10 jaar in. Dus ik heb het nu wel met dat corrupte EU-zooitje gehad. Afbranden die handel.

  • Jan E
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 20:56
  • |
  • Quote
  • |

Eigen soevereiniteit gaat boven globalistisch multiculturalisme!

Geef mij mijn gulden terug!

  • prutselaer
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 20:59
  • |
  • Quote
  • |

@anon
rotterdam word links gelegd? Waar denk je dat al die schepen dan heen gaan schat?
Je loopt een hier een beetje paniek te zaaien voor niks.
@keizer
jij snapt het helemaal niet dus beter zeg je ook niets.
@iedereen
wat een gelul in de ruimte. de toekomst is toch niet te voorspellen. De economie teert en draait op onderbuikgevoelens en onderbuikgevoelens is al waar we ons in deze situatie door laten leiden.
Ook hele goeie en hele slechte economen.

  • super nederlander
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 21:24
  • |
  • Quote
  • |

super nederlander | 05-03-12 | 20:24 |
Antwerpen.
En je onderschat Schiphol, gezien geen reactie.
En doe eens gewoon mijn gehele nick plempen.
We zijn geen vrienden.
Verder is je inzicht te verwaarlozen, gezien de rest van je plemp.

  • anoniemorexia
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 21:53
  • |
  • Quote
  • |

Geert Wilders heeft gelijk. De euro is een onverantwoord en mislukt experiment gebleken, opgetuigd door dwaze en leipe eurofielen.

  • kempenaer
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 22:19
  • |
  • Quote
  • |

Middelmatige sufferdjes hobbelen blind achter het establishment aan. Zo zijn ze opgevoed, ze weten niet beter en ze kunnen niet beter.

  • kempenaer
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 22:21
  • |
  • Quote
  • |

kempenaer | 05-03-12 | 21:21 |
Zo, arrogante klootviool, die het blijkbaar niet zo goed voor elkaar heeft.
Jij weet het beter, maar voelt je miskent.
En terecht, dat je er geen drol bijverdient.

Ik, als laag opgeleide, maar het beter weet, merk overigens niets van de crisis.
Mijn opslag is binnen.
De bonus overigens ook.
Je plemp van kempenaer | 05-03-12 | 21:21 | geld vooral voor uzelf.

  • anoniemorexia
  • |
  • 05-03-12
  • |
  • 22:38
  • |
  • Quote
  • |

Logisch, want Geert en z'n maatjes vinden Europa helemaal te gek. Anders was het wel toevertrouwd aan Geert geweest om van de daken te schreeuwen dat we uit Europa moeten. Niet dus. Geert voert gewoon de VVD agenda uit. Zoals gewoonlijk. Heb ik iets gemist? Nee, toch zeker. LOL Geert was nota bene 1 van de pleitbezorgers van Europa.

  • Frank de Snater
  • |
  • 06-03-12
  • |
  • 00:16
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Das Kapital