*

LIVE: babbelen over de Kabinetscrisis

LIVE: babbelen over de Kabinetscrisis

In de Tweede Kamer voeren demissionair premier Rutte en de partijen vanmiddag een debat over de crisis binnen het kabinet. De miljardenbezuinigingen zijn onderwerp van gesprek en ook moet er een verkiezingsdatum worden geprikt. Alle fracties krijgen de tijd om hun zegje te doen over het mislukken van de Catshuisonderhandelingen. 

18.20 Update: En hierbij eindigt het debat.

18:03 Update: Wilders opent nog even de aanval op Brussel. Roemer vraagt nogmaals aan Wilders wie liegt over het niet bereiken van een akkoord. “Als de ene zegt dat de stoel rood is en de ander zegt ‘de stoel is blauw’, wie moet ik dan geloven?”, vraagt Roemer. “Dan zeg ik: de stoel is paars”, antwoordt Wilders. 

17:59 Update: Stef Blok zegt niet hoopvoller te zijn geworden door het debat. Ook Diederik Samsom (PvdA) is niet blij. Hij vindt dat Rutte het Catshuispakket te fel heeft verdedigd. Hij hoopt donderdag een andere houding van het kabinet tegemoet te kunnen zien. 

17:48 Update: Rutte verwacht dat de verkiezingen op 12 september zullen plaatsvinden.  “Alles wegend lijkt dit me het compromis.” Hij verwacht daar vrijdag een formeel besluit over. Lees hier.

17:41 Update: Zit uw kleine zoontje of dochtertje te wenen voor de televisie? Dat komt omdat ze premier Rutte zien in plaats van Sesamstraat, dat normaal om deze tijd wordt uitgezonden. 

17:35 Update: Alexander Pechtold wil dat premier Rutte een brief schrijft met daarin de regels van Brussel omtrent de boete die Nederland kan krijgen al de begrotingsregel van drie procent wordt overtreden. 

17:13 Update: Samsom vraagt zich af waarom de premier zegt dat het hele plan klaar lag, terwijl de PVV zegt altijd een slag om de arm te hebben gehouden. “Er lag een zeer acceptabele compromis voor alle partijen en natuurlijk is het dan zo dat het pas klaar is als iedere partij zijn handtekening zet. Tot die tijd heeft iedereen het recht om weg te lopen”, antwoordt de premier. “Maar er wees er niets op dat dat zou gebeuren.”

17:07 Update: Roemer (SP) vraagt zich af of premier Rutte niet enorm veel spijt heeft dat hij in zee is gegaan met PVV. “Ik vind de afloop zeer betreurenswaardig, maar we hebben goed samengewerkt de afgelopen anderhalf jaar.” Roemer probeert het nog eens: “Heeft u spijt?” Rutte: “We hebben serieus gekeken naar andere opties voor de vorming van het Kabinet, maar dat is niet gelukt. Uiteindelijk lukte dat wel met het CDA en de PVV. Het is buitengewoon spijtig dat het zo is geëindigd.”

16:58 Update: Rutte neemt de verantwoordelijkheid op zich. “Dit kabinet stond onder mijn leiding.”

16:52 Update: Het debat gaat verder. Rutte krijgt het woord.

16:35 Update: Het debat is tot 16:50 geschorst. 

16:34 Update: Hero Brinkman maakt van de gelegenheid gebruik om uit te halen naar zijn voormalig partijgenoot Geert Wilders. “Een prachtig gedoogakkoord wordt gewoon op een zaterdagmiddag overboord gegooid. Dit, terwijl er nog opties waren voor de verbetering van de koopkracht van de AOW’ers”, zei Brinkman. “Een stem op de PVV is een verloren stem.”

16:19 Update: Jolande Sap (GroenLinks) wil dat de VVD en het CDA excuses aanbieden aan het Nederlandse volk, omdat het experiment met gedoogsteun van de PVV is mislukt. Ze vindt dat het minderheidskabinet “het leven van mensen heeft verknald door aan kwetsbare mensen kansen te ontnemen''.

16:13 Update: Ook Arie Slob (CU) is bereid om gezamenlijk het begrotingstekort terug te brengen. “Laten we de crisis samen te lijf gaan. We moeten de burgers laten zien dat we ons hun zorgen eigen maken.” CU wil streven naar het maximale begrotingstekort van 3 procent. “Niet vanwege Brussel, maar vanwege onze kleinkinderen.” Slob denkt dat als iedereen ’s morgens de Bijbel zou lezen, dat er dan pas echt iets goeds zou gaan gebeuren…

16:00 Update: Jolande Sap (GroenLinks) wil dat er vandaag een begrotingsinformateur benoemd wordt. Ze wil dat die morgen al gesprekken gaat voeren met de partijen, "want door hier de punten uit onze eigen plannen op te lepelen komen we niet verder."

15:49 Update: Alexander Pechtold (D66) heeft haast. “De tijd dringt, het is al veel te laat.” Pechtold wil deze week knopen doorhakken voor een stevig akkoord voor 2013. “Laten we deze week laten zien wat we wél kunnen. Wij presenteren morgen onze plannen die doorgerekend zijn door het CPB.” 

15:36 Update: Emile Roemer (SP) zegt er blij mee te zijn dat het akkoord is gestrand. Toch bedankt hij de premier voor zijn inzet van de afgelopen anderhalf jaar. “Wie een land leidt in tijden van crisis verdient respect.”

15:33 Update: Arie Slob vraagt zich af of Haersma Buma geen spijt heeft van het avontuur dat hij met de PVV is aangegaan. “De politieke situatie was toen buitengewoon ingewikkeld en we kwamen toen tot een goed akkoord”, antwoordt Haersma Buma. “Maar het doet ontzettend veel pijn dat het zo afloopt.”

15:25 Update: “Als je gaat onderhandelen over een schuldencrisis weet je dat je niet afsluit met een rinkelende kassa” zegt Sybrand van Haersma Buma (CDA) over het afhaken van Wilders. “Na zeven weken nam Wilders de afslag naar links. De grote bestrijder van Job Cohen eindigt zo nog eens als erelid van het PvdA."

15:18 Update: Arie Slob (CU) vraagt zich af hoe de PVV de komende tijd oppositie gaat voeren nu de partij geen gedoogpartner meer is. “Gaat u er weer met gestrekt been in? Wat gaat u doen?” Wilders is van mening dat zijn partij altijd met tegenbegrotingen is gekomen en hij zegt ook nu weer te komen met voorstellen. “Ik hoop dat iedereen die voorstellen serieus zal nemen.”

15:14 Update: Wilders: “Ik doe dit, en dat meen ik oprecht, met pijn in het hart. We hebben de afgelopen maanden keihard gewerkt om het tot een goed einde te brengen. En ik maak, ondanks alle boze woorden en zwarte pieten, van deze gelegenheid gebruik om een groet te brengen aan de onderhandelaars van alle andere partijen.” Hij zegt met bloedend hart afscheid te nemen.

15:12 Update: Wilders zegt dat hij altijd heeft gezegd dat de kans dat de Catshuisonderhandelingen zouden slagen 50/50 was. Volgens hem zou het pakket vooral slecht zijn geweest voor vijfenzestigplussers. “Henk senior zou vijfhonderd euro per jaar moeten inleveren. Dat is niet zoveel als je in Wassenaar woont tussen de parelkettinkjes, maar voor anderen is 500 euro heel veel geld.”  

15:04 Update: Wilders wil niet vast blijven houden aan het maximale tekort van 3 procent. Hij vindt 4 procent ook prima. 

15:00 Update: Geert Wilders (PVV) krijgt het woord. Hij zegt de mislukte Catshuisonderhandelingen te betreuren. “Maar het is heel simpel: het kon niet anders.” De PVV-leider vindt dat het juist van veel moed getuigt om nee te zeggen tegen een pakket dat slecht is voor Nederland. “Wij tonen juist moed en een rechte rug en kiezen voor wat het best is voor Nederland. De keuze was helder: of we kiezen voor Henk en Ingrid of we kiezen voor Brussel.” 

14:49 Update: Diederik Samsom (PvdA) zegt het goed te vinden dat het Catshuisakkoord er nooit kwam. “Het pakket is schadelijk voor de economie, de samenleving en de toekomst.”

14:40 Update: Alexander Pechtold wil aanstaande donderdagochtend een financieel debat om “de politieke punten op de I te zetten”. Hij wil het voor 30 april met het kabinet over de zaken een zijn. VVD is daar niet op tegen.

14:25 Update: Stef Blok is van mening dat het afgelopen anderhalf jaar goed is besteed. Hij zegt dat het minderheidskabinet van VVD en CDA en gedoogpartner PVV wezenlijke dingen heeft gerealiseerd. Hij wijst op een kleinere overheid en snellere en strengere aanpak van criminelen.  

14:19 Update: Alexander Pechtold (D66) verbaast zich erover dat VVD een nieuwe samenwerking met de PVV niet uitsluit. “De VVD sluit geen democratisch gekozen partijen uit. De afweging of we daarmee tot zaken komen hangt af van of we onze kiezers daar recht mee doen”, reageert Blok. 

14:11 Update: VVD-fractievoorzitter Stef Blok krijgt het woord en benadrukt dat de VVD ook liever zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen wil. 

14:00 Update:  Demissionair Rutte opent het debat. Hij zegt de val van het Kabinet te betreuren en roept de Tweede Kamer op om het eens te worden met het kabinet.

 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

A. Deutekom | 24-04-12 | 14:15 | 163 reacties

Reacties

Jottum! *kies voelen doet*

Kan Pechtold zich ook eens druk maken over andere zaken dan de PVV en/of Wilders?

En hij maar wijzen.
kun je je deze nog herinneren lachebekje ?
http://www.youtube.com/watch?v=1do97O2ybRk
Makkelijk scoren was dat he ?
En nu ?
Waar geen wil is, is geen weg.
Zo simpel is het, stropdaswauwelaar.

N. Deutekom | 24-04-12 | 14:15 | 3 reacties

VerbaasD....komt van verbazen, dus voltooid deelwoord wordt vervoegd als zodanig....

@wtf_ftw | 24-04-12 | 14:21 |
Ik ben woedend, hahahaha, kan die man z'n rechterarm niet stil houden?

iedereen meedenken !
Efficienter
mondialiseren
privatiseren
...
we moeten bezuinigen.
De VeeVeeDeeeeeee
denkt met u meeeee
...
Economische stilstand is economische achteruitgang !
Meer geld maakt gelukkiger !
Meer bezuinigen meer banen !
Meer bezuinigen minder voedselpakketten !
Meer leren meer verdienen !
Meer diploma's hogere bonussen !
Hogere bijdrages minder zieken !
Meer vliegtuigen minder oorlog !
Hogere benzineprijzen minder onnodig verkeer !
...
PvdA roept enthousiast :
meer knuffelen meer liefde
...
CDA roept wild :
meer christelijk normbesef minder ruzie
...
Komt dat zien, komt dat zien
Straks op de buis.
...
Commerciele zenders hopen toch nog kijkers te trekken tijdens de politieke debatten die de gemiddelde Nederlander bekend staan om hun hoog humoristisch gehalte en om hun wollig politiek correct taalgebruik waarmee men alle kanten op draaien kan indien de nood aan de man is.

@frank de snater
Komkom, jij bent niet woedend.
Daar heb jij de sociale vermogens niet voor.
Aprospos rechterhand. Weet je dat zeker ?
Of klets je maar wat ?
http://www.synergy-at-work.nl/downloads/funct_hersenhelften.pdf
Kom wtf is de beroerste niet.
Laat ik je wat slimmer maken.
kan geen kwaad.

beroerdste...hum

Eloquent | 24-04-12 | 14:26

"Pechtold verbaast zich"

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan in deze zin geen voltooide tijd herkennen. Lijkt mij een correcte vervoeging van " zich verbazen" .

zie http://nl.wiktionary.org/wiki/verbazen/vervoeging

@frank de snater
eigenlijk zouden juist meer mensen hun mond open moeten doen en de gevestigde orde eens laten merken dat ze hun ondemocratisch gemanipuleer spuugzat zijn.
Het draait allemaal om numbers in de wereld van de grote getallen.
Sukkeltjes als jij zien dat gewoon niet.
Die luisteren liever naar televisiedebatten van de stropdaswauwelaars waaraan ze voor de komende 4 jaar hun vertrouwen gaan geven. Om na de verkiezingen erachter te komen dat het allemaal net even anders ligt.

@wtf_ftw | 24-04-12 | 14:43 |
Ehm.. ik was de aanhalingstekens vergeten: het waren de woorden van Rutte uit het filmpje. Nou, ik was wel woedend vanmorgen, maar ik mag me niet druk maken van de dokter. Voor straf zal ik dan ook PVV stemmen. En ik roep iedereen die het beste voor heeft met Nederland dat ook te doen. Ik ben alle leugens een beetje zat, en tja ik moet toch wat. Lol, ik ben er helemaal klaar mee, Helemaal!

@wtf_ftw | 24-04-12 | 14:48 |
Jesus, ga je nu al voor mij antwoorden? Heb toch 'ns een beetje geduld man ;)

@ N. Deutekom
Waarom weer zo'n misplaatste pica. Dit is najt om te lachen!!!

Kijk, Samson snapt 't.

@Holymoos | 24-04-12 | 14:56
Ik ben verdrietig en wil vermaakt worden ;)

Pica: De lachende mandarijn.............

wie_weet_het | 24-04-12 | 14:43 | Misbruik melden

Klopt, niet meer. Zin is veranderd.....

VVD zit alle Nederlanders te chanteren..

Eloquent | 24-04-12 | 15:11 | Misbruik melden

Dan worden ze hier volgens mij steeds sneller met het vervangen van fouten door de correcte tekst.

Samsom doet het niet slecht, meneer begint te hakkelen.

Ik weet bij god niet wie die lul is, maar hij is van de VVD.
@SN, ik doe wel verslag, mag wel he?

Dit verhaaltje kennen we toch al? Meneer van de VVD: je lult uit je nek.

Europees, europees, een ander woordje kent die meneer van de VVD niet. Europees, europees.

Nog even een trapje na naar het CDA van die VVD meneer *geroezemoes*

Wacht ff deze meneer is dus helemaal niet van de VVD, maar van het CDA. Buma stemra geloof ik hihi, nou ik zal m'n commentaar maar stoppen, dit schiet niet op natuurlijk, maar het is wel leuk ;)

Crisis, crisis en nog een crisis.
Ze praten iedereen in een crisis!

@ Frank
Lol! Je vergeet te kijken jonge.

Frank de Snater | 24-04-12 | 15:31 | Misbruik melden

Ja, kenmerkend. Dit soort dingen krijg je als men meepraat over onderwerpen waar men geen verstand van heeft.....

Je zou maar betaald krijgen om daar te zitten en met je telefoon te spelen...

Wilders zit demonstratief afwezig met z'n mobiel te spelen, ook een beetje laconiek natuurlijk. Verhagen en Rutte zitten maar een beetje te ginnegappen als pubers, logisch: het is nooit helemaal volwassen geworden, luister je ff, Eloquent?

Ik had verslaggever moeten worden, ik weet het zeker ;)

Pechtold is toch wel goede spreker. Komt stukken beter over als 'Trustie Frustie Samsom'

Sap die staat met harde tepels hoor.

@Holymoos | 24-04-12 | 15:55 |
Yup, Samsom heeft zo'n zielige hondjesblik. Was geen partij voor Pechdrop.

Frank de Snater | 24-04-12 | 15:58
Stekker eruit, stekker erin.

Frank de Snater | 24-04-12 | 15:59
Ja, een beetje zo'n aandoenlijk gefrusteerd, zielig en mishandeld hondje. Die op elk gegeven moment vreselijk kan gaan happen, waarna je linea-rectum door kan gaan naar de huisarts voor een tetanusprik.

@Holymoos | 24-04-12 | 16:08 |
Lol, ik pas me heel snel aan, moest ff inkomen. Het is ook zo'n kleuterklasje he? Niet te geloven, Napoleon had met een mes de zetels bewerkt ;)

Frank de Snater | 24-04-12 | 15:51 | Misbruik melden

Waar moet ik naar luisteren, knul?

Over volwassen worden gesproken? Ik hoop nooit helemaal volwassen te worden.

Hero, je zit niet meer in de PVV, sukkel.

Hij heeft wel humor, Hero.

Wilders heeft zich behoorlijk buiten spel gezet. I wonder why.
Alleen de AOW gaat er bij niet in. Er moet iets anders zijn.

Alleen jammer dat de kleine linksew kudt partijtjes plots weer hoog van de toren komen blazen.

We leven wel in een dooie tijd he? DAT moet veranderen, Eloquent zal het met me eens zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=Wos-dDxpJlQ

Excuses aan de VVD: Buma is echt de grootste zak, volgens mij.

De fractieleiders willen niet praten, sukkels. Ah! Sap die glimt helemaal.

Power to the people, de PVV dus. Kijk, ik herstel me goed ;)

Wat heeft die Mengele, eh Mingele een sarcastisch toontje. Kan die man niet eens weg?

Frank de Snater | 24-04-12 | 16:41 | Misbruik melden

Goed idee! Echt een uitstekend idee! Ik zeg, PVV moet de grootste worden, Henk en Ingrid aan de macht.

Ga ik even van buiten Nederland toekijken, ok?

SUCCES!! Ik hoef het niet mee rmee te maken.

Rutte zit te peopen, maar hij is klaar, dus gaan we weer beginnen ;)

Tja, hoe groter de vermeende nood hoe meer er geslikt wordt. En uitstellen verhoogt die vermeende nood alleen maar. De mensen die de knopen moeten doorhakken eten er geen dikbelegde boterham minder om. En het maakt hun werk makkelijker.
Zouden echter morgen financiele panden en staatsgebouwen afbranden wegens algehele landelijke opstand, dan is er overmorgen een volledig akkoord over het te voeren beleid. Want dan wordt de gevestigde orde bedreigd.
Het is als in de verkoop. Nieuwe klanten, klanten die weglopen en klanten die een hoop tumult veroorzaken krijgen de voordeeltjes. De trouwe klanten worden extra genaaid of worden gesust met een sigaar uit eigen doos.
Ergo, pas als je hun geld kost wordt er naar je geluisterd. Zolang je hun geld oplevert zoek je het maar uit.
De gehele politiek wil gewoon weten hoe ver dit volk van makke schapen ingedut is. Zij die zich het meeste laten welgevallen gaan het hardst genaaid worden.

@Eloquent | 24-04-12 | 16:49 |
Goed, maar je kunt ook vanuit Engeland reaguren hoor, gekkie. Ik zal wel ff met je baas praten... Een beetje juridisch advies kan nooit kwaad, natuurlijk. Wel een beetje lief zijn tegen...... ;)

Ik geef Pechdrop gelijk: zo snel mogelijk, hij hijgt er bijna van.

Geweldig, wat kan Ferry Mingelen ook professioneel de kluns uithangen. Respect hoor, da's ook een kunst. Niet wat voor jou, Frank? Verslaggeving gaat jou stukken beter af. ;)

Rutte gaat nu ook al zielig doen.

@Eloquent
't Zal vast zeer interessant zijn, om vanuit het buitenland het Nederlandse circus te blijven volgen. Verandering van spijs doet eten.

@Holymoos | 24-04-12 | 16:54 |
Ik ben veel te brutaal, denk ik :)

Nu Pechtold nog ff zielig doen.. "onze bondgenoten kijken ons met de nek aan."

Rutte raakt een beetje geemotioneerd nu. "We zijn 1 van de kleinste landen.." Weer zo'n zielig verhaal.

Lol, voorzitter zegt: "De dag is nog niet om, meneer Pechtold."

Holymoos | 24-04-12 | 16:58
Valt tegen. Je krijgt minder mee en blijft op een bepaald tijdstip hangen. Na een tijdje zijn je herinneringen rooskleurig. Zonder het te weten ben je ineens conservatief geworden. Er is weinig vervelender dan een emigrant die de huidige bewoners vertelt hoe alles dient te gebeuren.

Heerlijk deze soap. Maar ben bang dat er nu wél dingen geregeld gaan worden. Nouja, bang... Ik ruik optimisme, maar dat kan ook komen omdat ik verkouden ben :)

Kom op mensen, laten we de 3% halen! In de PLUS!

Rutte: "We waren er uit! De koopkracht was zeer acceptabel."

Roemer zit te stoken.. - tegen Rutte - "Heeft u niet verschrikkelijk veel spijt dat u met zo'n onbetrouwbare partner (mijn woorden, maar ja: dat is taktiek he?) in zee bent gegaan?"

Roemer zit gewoon mijn plemp te lezen! De luie hond..

Ik geef niets meer weg nu ;)

Rutte: "Ik neem er .... uh... de verantwoordelijk voor."

verantwoordelijkheid, lang woord ;)

Rutte vervalt in teveel herhalingen.

Oeh! Rutte heeft het over Henk en Inggggrid. Niet verstandig. Hij weet niet wat ie moet zeggen.

@ Frank

Of jij bent Roemer natuurlijk :)

"Vrijdagavond waren we er uit." zegt Rutte.
"Wie is er nu onbetrouwbaar?" Was dat Samsom?

@pauwie21 | 24-04-12 | 17:14 |
Nou, ik zou een goeie paus van de linkse kerk kunnen zijn hoor! =)

Met alle respect - want het is uiterst moeilijk - Rutte maakt geen goede indruk in dit debat.

Frank de Snater | 24-04-12 | 17:06
Dat is dus het antwoord voor Raevin | 24-04-12 | 15:39

Sap aan Rutte: "Waar moet Nederland nu op rekenen?"

Rutte: "De VVD sluit nooit partijen uit." Tja. Dat weten we dus al. Rutte maakt zich er snel met een grolletje van af.

Holymoos | 24-04-12 | 17:17
Juissscht! Ik hier het denkwerk doen en die lui zitten daar - LETTERLIJK - maar een beetje te niksen :P

En dat, jaja, terwijl ik het druk genoeg heb. Maar ja, we voeren hier lekker weinig uit vandaag. Is toch komkommertijd ;)

Samsom heeft geen geduld, hij is onrustig.

Misschien moeten we een spitspartij oprichten!

PSN klinkt goed toch? :P

Rutte, dramatisch: "Dan vallen we in het mes, wat we zelf hebben opgezet."
Over de 'schuld' aan Brussel. Ooit waren we stoere piraten. Nu schoothondjes. Marokkanen zijn toch ook piraten? Ik zie daar mogelijkheden..

Rutte doet al voor de tweede keer een handreiking naar Pechtold. De verkiezingen zijn begonnen.

@pauwie21 | 24-04-12 | 17:28 |
Klinkt goed, laten we een poll houden :)

"SESAMSTRAAT VERVALT"

Jammer...

Slob schuift ook gezellig aan. Want het quota zeteltjes is toch een beetje onvoldoende geweest...

Frank de Snater | 24-04-12 | 17:22
Dan doe je goed werk op je 'vrije'dag, Frank. Respect! ;p

Eerlijk gezegd zou ik niet weten op wie ik zou moeten stemmen. Hoewel ik helemaal niet gelovig ben zou ik nog wel eens SGP kunnen stemmen, niet helemaal mee eens maar wel duidelijk. En wat een macht met 2 zetels!

Samsom is echt een hond, LOL

@Holymoos | 24-04-12 | 17:31 |
Ghehe, verschil moet er zijn ;)

@pauwie21 | 24-04-12 | 17:31 |
Dat viel me ook op. De duidelijkheid bij de SGP. Inderdaad opmerkelijk. Een missertje van mij.

"Ik zou graag willen dat de premier een iets minder pretentieuze houding aanneemt, zeg!" Dat was Sap, geloof ik.

Of was het de PvdD? Whatevah

"Klinkt goed, laten we een poll houden :)
Frank de Snater | 24-04-12 | 17:28"

zo zou politiek toch eigenlijk moeten zijn? Een kastje in je huis, net als een thermostaat en waar je elke dag op een aantal ideeën kan stemmen, dat zou democratie pur sang zijn denk ik. Net zoals een poll dus!

De Euro is er niet door verkiezingen gekomen maar door gelobby van het geld(Treaty of Lisbon)! Deze hebben ons de euro opgedrongen en de "democratie" heeft een handje geholpen, Geert-steun Israel-Wilders gaat ons niet van dat Europa blok aan ons been afhelpen, hij is pro geld en Amerikaans geweld !
Geert Wilders dient Zionistische agenda en haalt zijn achterlijke ideeën uit ''Israel'' ;http://www.youtube.com/watch?v=YNU3pxy06OY (vanaf 2:40).
Historicus/socioloog T. Zwaan
--
Terwijl de worstelende eurolanden met de rug tegen de muur staan en gevangen zitten in het euroblok schuift zakenbank Goldman Sachs haar pionnen naar voren die de sleutelposities zullen bekleden.
‘De Europese vrijmetselarij/lobbyisten van Goldman Sachs’, kopte de Franse krant Le Monde in november afgelopen jaar op onthullende wijze. Zowel de premiers van Griekenland en Italië als de nieuwe president van de Europese Centrale Bank hebben nauwe banden met Goldman. Farage uit zijn onvrede over de marionettenregeringen: “Hoe durven jullie de Italianen en Grieken te vertellen wat ze moeten doen!”
--
Mij intereseert het geen bal zolang er maar een partij komt die niet de opdrachten van groep Bilderberg uitvoerd om het volk in de EU (psychisch) kapot/slaaf te maken.Leuk CDA en VVD voeren de Bilderberg opdrachten uit en weg hypotheek,ziekenfonds,spaartegoed,baangarantie,pensioen en zo kan ik nog uren doorgaan met wat Bilderberg nog meer voor ons in petto heeft.
De PVV is er om een illusie te kweken dat we in een democratisch systeem leven, deze blonde meneer pleit voor meer controle in een 'vrijere samenleving'.
Deze paradox wordt gefinancierd door de masters of make-belief/illusionisten/Israël/banken-kartels .. voor eigen purpose/doel.
De AAA status zal ons spoedig verlaten.
--
De mensen achter onze piramide/superstaat/schulden-unie.. de EUSSR;
Who Is Bilderburg And What Are They Up To ?
http://www.youtube.com/watch?v=9ZhVMRc0hzc&feature=related
Wie zijn deze mensen;
http://the2012scenario.com/2012/04/ever-wondered-just-who-is-the-committ...
-----
Bekijk, onthoud en en volg de media/politiek.
U zult ziet dat de bilderberg agenda op slinkse wijze wordt ingevoerd.
De politiek is er immers om u een illusie te geven dat we in een democratie leven.. en dat u een vorm van recht beschikt.

Getver. Rutte had het over schuren met Slob.

@Cipiripi | 24-04-12 | 17:36 |
Niet spammen, we zitten te babbelen :)

@ Frank de Snater & pauwie21
Lol! Dat zal dan een mooie splinterpartij worden, met Wtf for president zeker? * koffers alvast pakken gaat*

Het verzandt een beetje, Rutte is onduidelijk. Rutte ontkent alles, of schuift alles op de lange baan. Geen sterke indruk. Hij lult zich er doorheen.

Frank de Snater | 24-04-12 | 17:38
ROFL!

@Holymoos | 24-04-12 | 17:38 |
Nee, die maken van hoofd Beveiliging, dat zit wel goed.

Frank de Snater | 24-04-12 | 17:38
Wel een goeie ;-)

Valt ook niet mee om paupers als Jolande Sap fundamentele begrippen uit te leggen.
Wat een domme doos...

Samsom maakt een beetje een verstrooide indruk. Maar ja, hij moet het nog leren he?

Moet je 'ns opletten als Samsom van de interruptie microfoon wegloopt. Agressief.

Tja, die gasten zijn geen partij voor Rutte. Eerlijk is eerlijk.

Rutte wil bedenktijd. En geef 'm eens ongelijk.

Rutte staat, ondanks dat hij niet z'n dag heeft, wél z'n mannetje. Maar dat is ook niet zo moeilijk voor hem met zulke grapjassen tegenover zich. Mijn stem krijgt'ie iig zéker weer.

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2011/the-future-of-finance/m...

@Cipiripi dit was ook zo'n goede grap.

Antonin | 24-04-12 | 17:01 | Misbruik melden

Dat is precies de reden dat ik niet ga reageren vanuit het buitenland. Vind ik zelf namelijk ook super irritant!!!

Domme zetten. Rutte heeft de stekker er niet uitgetrokken. En dat is ook zo. Tja, dit is toch niet volgens ZIJN plan, wat zeveren ze nu?

Uw bent een product van uw eigenaar;
The Committee of 300 uses a network of roundtable groups, think tanks and secret societies which control the world’s largest financial institutions and governments. The most prominent of these groups include Chatham House, Bilderburg Group, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations, Ditchley Foundation, Club of Rome, RAND Corporation, PNAC and of course Freemasonry.

Western Europe, excluding the German Empire, was united by the House of Guelph in 1815. The German Empire was conquered in 1918 along with the Russian Empire and the Ottoman Empire following World War I. The thousand year war between the Guelph’s and Ghibelline’s finally concluded with the Axis defeat in WWII, and the introduction of nuclear weapons, since then the world has been under monopolist control.
---
Wie er niets vanaf wilt weten... babbel maar lekker verder....

Frank de Snater | 24-04-12 | 17:44
't Is een beetje een opgefokt pubertje. Maar dan wel afgestudeerd kernfysicus (o.0)?

Pechtold heeft gelijk: wat hebben wij met de stemmers in het buitenland te maken? Kwestie van urgentie.

Rutte is weliswaar de baas, maar hij is wel suf. Niet sterk.

Eerlijk gezegd verdenk ik de USA ervan de Europese crisis te hebben aangewakkerd. ze zijn nog steeds het machtigste land, en dat met de meeste schulden.. En als je zelf in de shit zit kun je 2 dingen doen:
1. jezelf omhoog halen zodat je de rest kan inhalen.
2. de rest omlaag halen om de rest in te halen.(schulden verkopen, schuld=goud)

@Holymoos | 24-04-12 | 17:51 |
Tja, een vreemde snuiter. Die kale kop staat 'm ook helemaal niet.

Even wat opmerkingen naar aanleiding van Samson's oproep de verkiezingen uit te stellen:

Tuurlijk heeft het PVDA-electoraat wat meer tijd nodig om de verkiezingen te plannen...
Ze moeten natuurlijk allemaal wel ruim van te voren tijd vrij vragen/maken van hun werk...
Whoeoeoeoehahahahahahahaaaa!!!!

Of zou het juist makkelijk zijn voor dit soort, om gelijktijdig tijdens het ophalen van hun uitkering even een stembiljetje in de bus te pleuren.

PVDA is natuurlijk ook een volledig misplaatste aanduiding.
Dit had moeten zijn: PVDU (U = uitkeringstrekkers) of ze moeten het hebben van een hennepkwekerijtje op zolder ook als arbeid betitelen...

Haha, Blok probeert zich een eminente houding aan te meten. De rest zit te twitteren. Wat een zijden kous.

Waarom zouden we niet over 2 weken verkiezingen houden, en dan nogmaals in september. wat we nu niet kunnen gebruiken zijn Belgische taferelen.

Nogmaals: Rutte heeft de stekker er niet uitgetrokken, oen!
Wat een verstrooide knakker, die Samsom, hij luistert niet eens!
Veel te emotioneel voor de Kamer, deze meneer Samsom.
Waarom zou Rutte haast maken?

was tegen Samsom, m'n laatste plemp

Wilders heeft het wel HEEL makkelijk. LOL
"De stoel is Paars." IJzersterk.

Wilders is "GAME OVER"

wordt compleet genegeerd volgens mij

Geert blaakt van zelfvertrouwen. Zoveel is duidelijk.

De rest staart zich maar een beetje blind op de 3%. Geen improvisatie talent.

Wat is die Roemer zwak. "Wie zit hier te liegen? Wie zit bij wie op de achterbank?" Moet je niet folderen, joh?

Pechdrop staat altijd maar met lege handen. Geen wonder.

Ik krijg honger. Hee, waar is iedereen?

Nieuws kijken Frank...

18:00 Journaal....

SGP ligt in een deuk. En terecht. Geef ze eens ongelijk. Ze hopen op een derde zetel. LOL

inderdaad, nu de partij voor de dieren. politiek is weer leuk :p mijn favoriete soap

En ja, volgens mij is de SGP goed in schaken! hahaha

een Koningin en een toren, nu nog een toren :p

@Hyde | 24-04-12 | 18:14
Kan ik niet aan beginnen. Beinvloeding he? :P

Ruttee moet ook lachen en dat is wel begrijpelijk. Wat een bal gehakt, die Roemer.

Roemer maakt een lichtelijk geirriteerde indruk. Zo aan z'n stem te horen.

"Wordt het nu een debat met de handschoenen uit?" Weet niet wie het zei.

Rutte is behoorlijk boos op Geert.

Frank de Snater | 24-04-12 | 18:09
Voedertijd, Frank. Bis später...

Heee.. "Ik sta hier zonder pretenties." zegt Rutte. Hij is dus ook een beetje geirriteerd.

@Holymoos | 24-04-12 | 18:22 |
Later :)

Samsom zit er gewoon helemaal naast. Tjonge. Veel te geil. Zo werkt het niet.

Corr. Samsom tegen Blok.

Pechdrop voelt de bui al hangen.. het gaat langer duren dan het hem lief is.

LOL, wat een raar mannetje is die Samsom toch! Een soort gnoom.

Aha! Daar is die piel van het CDA weer. Nuf said. Nu begrijp ik waarom het zo slecht gaat met het CDA. Kunnen ze echt niets beters krijgen als fractievoorzitter?

Geert hoeft zich niet te verdedigen. Stomme fout. Hij zegt: "Het getuigt van moed." Gelul natuurlijk. Komt ie met het CPB. *hoofd schudden doet* Ze hebben geen visie. "Wij tonen moed en tonen een rechte rug." Lullo, dat maakt de kiezer wel uit. Eigen roem stinkt.

Nee, Geert is geen helder licht, sorry.

Van financien heeft Geert nog geen kaas gegeten.

He, balletje van het CDA: we zitten niet in de EU. Dat denk je maar, waarom denk je dat een - toch niet echt helder licht - Geertje het beter doet dan jij?

Oh, 'de afslag naar links' hier gaat Buma op z'n bek. Hatelijk mannetje.

Komt Pechdrop weer, de kommaneuqer.

Tegen Buma was dat.

Lol, ik zit de herhaling te becommentarieren. Klokje rond.

Babbelen.... einde 'babeldebat.
*
Niets is doorberekend. Wat valt er dan te babelen ?
*
Hebben we nog iets verdiend ? Geproduceerd ? Noppes dus !
*
Kan dit snot niet een bijstands uitkering krijgen, en zich inschrijven bij het arbeidsbureau ? Of zijn die honderden salarissen, uit de belastingpot, besteed aan dit onproductief volk ?
*

pauwie21 | 24-04-12 | 17:47
In het programma tegenlicht gaan ze tot een bepaalde niveau. Wanneer tegenlicht de bankenkartels/oorlog machines wilt gaan 'doorlichten' wordt het allemaal een beetje vaag.
--
In het volgende fragment zult u zien hoe er geschaakt wordt in de hogere lagen van onze samenleving.. (tot een bepaald niveau)
The Carlyle Group (januari 2004):
http://www.youtube.com/watch?v=aXBH7_iXG5A
-
Een van de bedrijven die als een spin in het web opereert als het gaat om de verstrengeling tussen politiek, defensie en big busines is de Carlyle Groep. Deze particuliere investeringsbank, die gevestigd is in Washington DC, treedt weinig in de openbaarheid, maar speelt achter de schermen van Capitol Hill een belangrijke rol. De lijst van personen die aan de Carlyle Groep verbonden zijn is indrukwekkend: George Bush Sr., James Baker III, voormalig IBM-topman Louis Gerstner, oud-premier John Major, voormalig Italiaans minister van Buitenlandse zaken Roberto Rugiero, oud-premier van de Fillipijnen Fidel Ramos, voormalig premier van Thailand Anand Panyarachun en oud-Bundesbank bestuurder Karl Otto Pohl. Onder hun beleggers bevinden zich de rijken der aarden zoals George Soros, leden van het Saudische koningshuis en de familie Bin Laden.
De Carlyle Groep opereert wereldwijd en heeft 14 miljard dollar onder management. Bij haar investeringen richt zij zich vooral op door de overheid gereguleerde sectoren zoals defensie, lucht- en ruimtevaart en telecommunicatie. De winstopbrengst van de Carlyle fondsen ligt doorgaans tussen de 30% en 40%. Vooral sinds 9/11, toen president Bush de War on Terror uitgeriep, hebben de Carlyle fondsen een enorme bloei doorgemaakt.
Hoe opereert de Carlyle Groep, wie zijn de mensen achter deze groep en hoeveel macht heeft de Carlyle groep? In Tegenlicht deze week een profiel van deze mysterieuze Amerikaanse beleggingsgroep.
-
http://www.vpro.nl/info/tegenlicht/carlyle/index.html

@ Frank, bedankt voor uw verslaggeving op dit draadje. Fairy Mengele valt erbij in het niet (da's dan weer géén grapje). Voor de doven onder ons: u bent weer geheel op de hoogte. ;)

Eloquent | 24-04-12 | 16:49 | Misbruik melden
Ik zeg, doen. Ik hoop binnen een jaar of 5 ook in het Buitenland te zitten.. het liefst Noorwegen of Zwitserland.

@Holymoos | 24-04-12 | 19:37 |
Graag gedaan. Kon wel voor een keertje. Jij bedankt voor het gezelschap; in je eentje is er weinig aan. Maar ik vond het leuk om te doen.

PVV-Nieuwsbrief

Voorzitter, het overleg in het Catshuis is mislukt. Ik betreur dat zeer. Maar het is heel simpel: ik kon niet anders.
We hebben de afgelopen dagen flink de zwartepiet gekregen. We zouden geen verantwoordelijkheid durven nemen, we zouden als PVV onbetrouwbaar zijn, we zouden niet in het belang van Nederland hebben gehandeld. Ik wil daar graag hier vandaag op reageren.
Nadat wij als PVV twee jaar geleden getekend hebben voor een ombuigingspakket van 18 mrd, nadat wij ruim anderhalf jaar een trouwe gedoogpartner zijn geweest, nadat wij zeven weken serieus hebben onderhandeld om eruit te komen, getuigt het juist van heel veel moed om uiteindelijk een rechte rug te houden en nee te durven zeggen tegen een pakket dat slecht is voor Nederland. Wij zijn ervan overtuigd dat we Nederland juist redden van een hoop ellende. Het is de overheid en niet de burger, niet Henk en Ingrid, die te veel geld uitgeeft en op wiens uitgaven moet worden bezuinigd.
Een pakket dat vooral de burger pakt met btw-verhogingen, met nullijnen, en een pakket dat nauwelijks snijdt in de overheidsuitgaven is het laatste wat Nederland nodig heeft. En het CPB bewijst ons gelijk: het pakket zou de economische groei remmen, de werkloosheid laten stijgen en de koopkracht en dus ook de particuliere consumptie laten dalen. Allemaal slecht voor Nederland en slecht voor de economie. Door daar als PVV niet in mee te gaan, door niet aan het pluche te plakken, door neen te zeggen op dat moment, tonen we juist moed, tonen we een rechte rug en kiezen we voor wat het beste is voor Nederland.
We konden dus niet anders, de keuze was helder.
Of we kiezen voor Henk en Ingrid – of we kiezen voor Brussel en megabezuinigingen en maken onze economie kapot.
Of we kiezen voor onze eigen ideeën, voor onze eigen toekomst, voor onze eigen democratie – of we kiezen voor de ongekozen eurocraten uit de superstaat de Brussel heet.
Of we geven toe aan Brussel – of wij kiezen voor Nederland.

Voorzitter, Wij hebben vanaf dag 1 gezegd en wij hebben dat gedurende zeven weken herhaald: de 3 procent tekorteis voor 2013 is niet heilig voor de PVV; dat mag wat ons betreft in 2013 ook min 4 procent zijn.
En we hebben ook altijd gezegd: er is geen deal zonder een totaaldeal. Er is pas sprake van een akkoord als er een totaalpakket is dat voor ons acceptabel is. De heren Rutte en Verhagen wisten dat want ik heb ze dat verteld en ze waren het er ook mee eens. Dus het is volstrekte onzin te suggereren dat er overal al overeenstemming over was. Ik heb ook altijd gezegd: de kans dat het lukt is fifty-fifty.
Het is volstrekt legitiem dat wij op het einde van de onderhandelingen het totaal nog een keer wegen. Dat hebben we gedaan en de balans was negatief.
Wij zouden als PVV anders bezuinigen, wij zouden minder bezuinigen. In 2013 een tekort van vier procent, en drie procent is mooi voor 2015. Ook dat heb ik in het Catshuis tegen de heren Rutte en Verhagen gezegd. Dat kan dus geen verrassing zijn.

Voorzitter, het Catshuis-pakket zou een forse verhoging opleveren van de werkloosheid. In 2015 nog eens 90.000 mensen extra bovenop de reeds bijna half miljoen werklozen die we nu al kennen. Oftewel, nog eens bijna honderdduizend mensen zonder uitzicht op werk, buiten het arbeidsproces, thuis.
Ook de koopkracht zou opnieuw een knauw krijgen. Iedereen zou pijn lijden. De burger gaat het in de portemonnee voelen. De gewone hardwerkende burger gaat er dit jaar voor het derde jaar achter elkaar qua koopkracht op achteruit.
Voor de 65-plusser zou het helemaal afzien worden. Henk Senior zou zo’n 500 euro per jaar moeten inleveren. Dat is niet zoveel als je in Wassenaar woont tussen de parelkettinkjes of je resideert in de linkse grachtengordel, maar voor heel veel AOW-ers is 500 euro per jaar heel veel geld ! Maar nogmaals het gaat ons om het totaalpakket en niet alleen om de koopkracht.
De gevolgen van het bezuinigingspakket zouden voor tachtig procent neerkomen bij de burger en niet bij de overheid.

Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid wil ook de overheidsfinancieën op orde brengen. Toen wij naar het Catshuis gingen, brachten wij ordners vol met voorstellen mee. We hadden er best uit kunnen komen. Alleen al het elimineren van die bizarre ontwikkelingshulp had het begrotingstekort fors verlaagd. Ook had er natuurlijk gehakt moeten worden in de andere linkse hobby’s: het duurzaamheidsgedreutel, al die gekke windmolens, het geld dat we aan de linkse hobbyclubs geven, de klimaat-paniek, de kunstsubsidies – noem maar op.
Dan zou het mes aan twee kanten snijden: een lager overheidstekort en het linkse subsidie-fontein zou worden drooggelegd. Henk en Ingrid hadden er veel minder van gemerkt. Maar de linkse staatsruiveniers wel. En wij zouden de BTW ook het liefst niet verhogen maar verlagen. Goed voor de economie, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de koopkracht.
14 mld in 1 jaar ombuigen maakt meer kapot dan je lief is. Alle economen inclusief het IMF waarschuwen daarvoor. De PVV weigert ook 14 miljard euro te bezuinigen terwijl er miljarden Nederlandse euro’s worden overgemaakt aan Brussel, het vreselijke ESM-fonds en aan zwakke landen als Griekenland.

Voorzitter, die 14 miljard in 1 jaar tijd moet van tafel. 14 miljard ombuigen in 1 jaar is gekkenwerk. Nederland moet weer baas worden in eigen huis. Onze toekomst behoort in onze handen en niet in de handen van de eurofielen. Baas in eigen huis. Baas in eigen land.

Voorzitter, er is dus geen akkoord. Geen steun van de PVV voor het hele pakket, niet voor een verhoging van de AOW-leeftijd vanaf 2015, niet voor 9 euro eigen bijdrage per medicijn, niet voor een btw-verhoging, nergens voor. De regering zal haar steun elders moeten zoeken.

Voorzitter, ik beëindig namens mijn fractie de steun aan dit kabinet met een bloedend hart. Het moet, ik kan niet anders. Mijn loyaliteit ligt op de eerste plaats in Nederland en niet in Brussel.
Ik beeíndig onze steun aan dit kabinet echter niet lichtvaardig. Ik doe dit, ik meen het oprecht, met pijn in het hart. De afgelopen maanden hebben wij keihard gewerkt om deze reis tot een goed einde te brengen. Maar het is anders gelopen dan wij wilden. 18 miljard is al een hoop – 32 miljard was gewoon te veel.
Ik maak ondanks alle boze woorden en zwarte pieten van de gelegenheid gebruik een groet te brengen aan de onderhandelaars van de andere partijen. Wij hebben het samen geprobeerd, maar het is niet gelukt Ik had dit kabinet graag het volbrengen van zijn eerste ambtstermijn gegund. Maar 32 miljard bezuinigen die de burger keihard in de portemonnee raakt, de economische groei vertraagt en de werkloosheid doet oplopen is een brug te ver. Ik neem afscheid van dit kabinet. Het woord is nu aan de kiezer.
.
.
.
.
Schiet er maar gaten in, ik vond dit zeer plausibele verklaring.
En iedereen maar denken dat het om 14 miljard ging zijn er dus 32 miljard
bezuinigen in 1 jaar tijd en dat allemaal uit de zakken van de Nederlanders kloppen.
Ik had met zulke eisen niet eens aan een onderhandeling begonnen.......

D.I.A.Zepam | 24-04-12 | 22:12
Dat is best netjes.

Hé hé , zijn we nu eindelijk uitgeluld.
.
Nu weer over naar Joop

En iedereen maar denken dat het om 14 miljard ging zijn er dus 32 miljard
bezuinigen in 1 jaar tijd en dat allemaal uit de zakken van de Nederlanders kloppen.
Ik had met zulke eisen niet eens aan een onderhandeling begonnen.......
D.I.A.Zepam
...................
Mee eens.
Ik ben blij dat GW die btw verhoging, verlaging van de koopkracht, verhogen van de werkloosheid en de 9 euro per recept ook onacceptabel vindt.
Ik mis alleen iets in zijn betoog.
Snijden in de rechtse hobbies.
De speknekvillatoeslag verlagen en de JSF afschaffen en zouden we een enorm einde komen met die tekorten en bezuinigingen.
Maar ja, dat zal graaierspartij VVD stemmen kosten en dat kunnen ze net niet hebben.
Nagenoeg geen enkele bijstandsgerechtigde, gehandicapte of persoon met alleen AOW gaat toch VVD stemmen.
Dus die kunnen letterlijk en figuurlijk de nek omdraaien, zonder één stem daardoor te verliezen.
De receptenkosten, boven op de steeds hoger wordende eigen risico, kan iemand met veel kwaaltjes en weinig inkomen gewoonweg niet meer opbrengen.
Dus?!
Maar ja, het gaat toch alleen maar aan die onrendabelen, volgens de VVD stemmer.
Als die nou allemaal 10 of 15 jaar eerder doodgaan, wat een geld wordt er mee gespaard, om de vingers er bij af te likken.
Nog iets.
We hebben recht om geld uit die zo verfoeide Brussel te ontvangen, voor hulp aan de aller armsten, zoals uitbreiding van voedselbanken.
Maar dit kabinet weigerde om dat aan te vragen.
Wel nee, wat een afgang om toe te geven dat dat geld nodig is.
'Er IS geen armoede in Nederland!', kraait onze geweldige MP, gepaard met een bulderende lach.
Weg met dit kabinet.
Wat we straks in de plaats voor krijgen, kan alleen maar een verbetering zijn, wat het ook is.

Bezig met verzenden!

Videos

Top 5 kortingen

Das Kapital

 
 

Column

@MeesterBart

"Soms heb ik helemaal geen tijd om naar school te gaan."In één van mijn klassen zit Yasmina....
meer >