*

FJN: Verbied Duitsers herdenken!

Als er volgend jaar Duitsers worden herdacht bij een dodenherdenking, stapt Federatief Joods Nederland (FJN) naar de rechter. Dat kondigde de advocaat Loonstein vandaag aan, zo bericht de NOS.

Dit jaar spande de Joodse organisate een kort geding aan tegen de gemeente Bronckhorst, met succes. Op 4 mei wilde de gemeente bij de herdenking in Vorden ook stilstaan bij de daar begraven Duitse soldaten.

De FJN gaat volgend jaar alle programma's van dodenherdenkingen doorspitten, aldus Loonstein. Staat er vermeld dat Duitsers aandacht krijgen, dan wordt er een hartig woordje gesproken met het comité. Heeft dat geen effect, dan volgen er juridische stappen.

R. Vos | 08-05-12 | 20:19 | 94 reacties

Extra foto's

Reacties

Aangifte doen tegen het FJN wegens discriminatie dus.

-weggejorist-

Ik vind wel dat ze gelijk hebben maar dit is toch wel overdreven.
Hebben ze niets beters te doen?

Hoe maak je jezelf geliefd !! Joden doen het even voor ..... afschaffen dan maar die hele poppenkast , er zijn nog genoeg oorlogen gaande.

Het is allemaal bij deze ondeugd begonnen! Wilhelm I, Graf von Nassau-Dillenburg

Ik herdenk op 4 Mei om 20:00 altijd de Palestijnen.

Federatief Joods Nederland (FJN) kan me de ballen kussen!
Ik herdenk wie ik wil!
Daar heeft geen jood wat over te vertellen.
Zowel hebben we oorlog!

Ik dacht dat alle joden terug zouden naar Israel..... wat hebben ze hier dan nog te vertellen?

Ik herdenk wie ik wil.

Mafketels.

Kennelijk is de doden herdenking exclusief joods feestje, laten we dan ook de dagelijkse slachtoffers van de joden herdenken.

"@Joseph. wat doet jouw vader?
Die controleert websites of er Duitsers worden vermeld in herdenkingen"
"Waarom?"
"Omdat enkel de Joden hebben geleden in WWII".

Lijkt me een ultieme vorm van zwart/wit denken dit soort rancune.
Altijd goed .
En al helemaal in een globaliserende wereld waarin iedereen van iedereen afhankelijk gemaakt wordt.

...
Opstelten : onveiligheid is een gevoel.
...
En nu allemaal : fluiten blijven !

Ik vraag me sowieso af hoe lang "we" dit blijven herdenken.............en dat vroeg ik me 25 jaar geleden ook al af.

*Subsidie aan FJN maar opbokken doet*

Praw, dat is ja ener waaaaanzin!

Dit vraagt ener wetenschappelijker onderzoeking!

Wij moeten dezer fenomeen wetenschappelijk betrachten.

Die FJN blijft wel heel erg in het verleden hangen. Er zullen toch ook wel foute joden tussen gezeten hebben of mogen we het hier niet over hebben. en als ze er tussen zaten worden die joden ook herdacht..... of moeten we er specifiek bij zeggen dat we alleen de 'goede' joden zullen herdenken?

HIJ had dus eigenlijk wel gelijk.
0_0

@charles52
Klopt, de vader, de zoon en de heilige geest.

Volgens de plaatsengids.nl zijn er ongeveer 6000 plaatsen in nederland. Als al die 6000 nu even een dode duitser gaan herdenken denk ik dat die drie personen van de FJN wel snel klaar zijn als ze 6000 zaken willen aanspannen ;)

Spits en De Telegraaf zullen het wel niet met de FJN eens zijn, omdat De Telegraaf het nazi-regime bewonderde en Spits is een volle kloon van De Telegraaf, dus die zijn het altijd met De Telegraaf eens. Dat is ook te merken aan de achterlijke pro-Wilders reacties op beide sites.

@Mathijse | 08-05-12 | 22:04
Ik denk dat je een beetje in de war bent:
"In 2003, Dr. Herman Loonstein, head of the Dutch Jewish Federation, and lawyer Abraham Moszkowicz, filed charges against Duisenberg for "anti semitic and racist remarks." The charges were filed in the names of several members of the Jewish community, as well as their 44 blood relatives who had been murdered in Nazi externination camps."
Dr. Herman Loonstein van het FJN dus. Door wie wordt Geertje ook alweer juridisch bijgestaan? Juustem!

Achterlijke lui, iets met pot ketel en zwart zien mompelt. Wat doet dat (pracht)volk met de Palastijnen nu anders dan...

Toen bleek de bezetting toch helemaal niet mee te vallen. Naarmate de oorlog vorderde, werden de gebreken steeds nijpender. In de Hongerwinter (winter 1944-'45) kwamen uiteindelijk 20 000 personen door de honger om.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_in_de_Tweede_Wereldoorlog

Mathijse | 08-05-12 | 22:04
Geweldige logica die jou ongetwijfeld van pas komt bij het schoonmaken van plees. Als niet-jood zal ik nooit, als het gaat om WO II, een Duitser herdenken. Niet enkel joden waren namelijk het doelwit van het nazisme. Op een officiele herdenking heeft het herdenken van de vijand geen plaats, dat doe je maar privé.

"Wat is er zo grappig aan de FJN? Bijvoorbeeld dat ze, ondanks de slim gekozen naam, helemaal niks met Joodse organisaties te maken hebben. Het clubje is een hilarisch bewijs van hoe makkelijk de luie Nederlandse journalistiek te dollen is. Hoewel de persberichten van de FJN regelmatig worden overgeschreven door de media, bestaat ze slechts uit advocaat Loonstein, zijn zonen, een fax en wat briefpapier. Verder vertegenwoordigt de FJN helemaal niemand in Nederland, laat staan Joden of federaties"
BRON:NRC handelsblad

Dat zijn de daders van 9-11 herdenken samen met hun slachtoffers.

@Antonin/ 08-05-12/ 22;30

U levert het bewijs, dat De Telgraaf heulde met de vijand in WOII. En @Frank de Snater. Datzelfde zou Moszkowicz ook hebben gedaan als hij toen geleefd had, anders had hij nooit Wilders verdedigd.

Mathijse | 08-05-12 | 22:04
Je lult ook daadwerkelijk bij elke comment zwaar uit je nek. Ongelofelijk dat ze jou vrij rond laten lopen, de gemiddelde TBS-er heeft ze beter op een rijtje.

over herdenken en verbieden te herdenken gesproken:......
http://www.bloggertje.nl/blog.php?user=gerard45&note=18485
Citaten:
Conny Braam: "Het is bekend dat de Nederlandse regering in Londen en delen van het rechtse verzet zich ernstige zorgen maakten over de populariteit van de communistische verzetsgroepen. Er was veel toeloop van jongeren en intellectuelen die er helemaal niet op zaten te wachten om terug te keren naar het Nederland van voor 10 mei 1940. En dat was nu precies wat de oude machthebbers wel wilden. De macht, na een Duitse nederlaag, moest weer in vertrouwde, lees conservatieve, handen komen. Om dit te bereiken ging men letterlijk over lijken, en was men er zelfs niet vies van om met de Duitse vijand samen te werken. Lees de namen op de grafzerken van de begraafplaats Overveen, dan zie je dat er in april 1945 bijna uitsluitend linkse mensen zijn vermoord."
Verzetsman Jan Brasser: "Bij toeval kreeg ik de richtlijnen voor de OD-top onder ogen. Hier stond het zwart op wit: "Als de Duitsers verslagen zijn is het onze taak om een ieder die niet sympathiseert met het Huis van Oranje en toch bepaalde machtsposities wil bekleden, desnoods met wapengeweld te weren".
Nadat vlak voor het einde van de oorlog de Londense emigrantenkliek opdracht had gegeven om Hannie Schaft aan de Duitsers uit te leveren, mocht ze na de bevrijding jarenlang door de overheid niet herdacht worden. In 1951 ging de overheid zelfs zo ver dat leger en politie werden ingezet, inclusief vier pantserwagens, om een herdenking van haar dood onmogelijk te maken!
En in 1952 werden zelfs mensen die bloemen op Hannie's graf hadden gelegd door de kantonrechter veroordeeld!

man in Leudal +1

man in Leudal | 08-05-12 | 23:26 | Goochelt wat met historische feiten over verzetsstrijders/communisten etc.
Hij vergeet dan wel erbij te vermelden dat LINKS (incl.communisten) voor het uitbreiden van WO2 ernaar streefde om met de NAZI's te verzoenen omwille van hun pacifistische utopie.

Verder ben ik ook van mening dat je GEEN vijanden gaat herdenken op de Nationale dag die bedoelt is om eigen slachtoffers te herdenken. Ik ben Niet Joods, mijn ouders en grootouders zijn het ook niet. Echter mijn ouders waren slachtoffer van de NAZI's van Seysinquart en Co. en dat boeventuig ga je niet herdenken.

Dat er onder de Duitsers ook slachtoffers zijn geef ik toe. Niet iedere mof was vrijwilligers of had er na verloop van tijd geen berouw van. Dat je dat in een verbreed besef ook gaat herdenken is nobel echter op 4 mei is dat kwetsend en beledigend.

En de koningin vindt het onzin...net als de hoofddoek en de peniskoker ( is geen beroep )

@Mathijse | 08-05-12 | 22:04
Ehm... dude. Heb je nou zelf niet in de gaten hoe achterlijk dit klinkt?! Djeez, doe jezelf en iedereen een lol en euthaniseer jezelf. Voor je écht dement wordt...

On topic: te absurd voor woorden dit... alsof ZIJ bepalen wie of wat ik moet herdenken. Ja, het is vreselijk wat het joodse volk is aangedaan in WO2. Maar ze beginnen zo onderhand van de Eeuwige Jood de Eeuwige Duitser te maken. Terwijl de gewone Wehrmacht soldaat meestal ook maar deed wat 'm werd opgedragen. Befehl is befehl ja. Ik wil al die grootbekken wel eens horen als ze zelf in een dergelijke situatie terecht zouden komen, als de keuze is: de kogel voor jou én je familie, of doen wat je wordt opgedragen. Als je de Duitse gesneuvelden herdenkt omdat je je vereenzelvigt met het nazi gedachtengoed (zoals die gekke kaalkopjes op kisten), dan ben je imho fout bezig. Maar als je ze herdenkt als slachtoffer van een megalomane gek, zie ik niet in wat daar fout aan is. Zeker aan het eind van WO2 werd jonge jochies een MP40 in de handen geduwd. Kun je het die kwalijk nemen dat ze geïndoctrineerd werden door hun ouders om te doen wat ze deden? Waren zij niet net zo goed slachtoffer? De lijn even verder doortrekkend: zeker in het zuiden van het land zijn veel Nederlandse doden gevallen door geallieerde bombardementen. Dan ook de geallieerde piloten maar niet herdenken?

de FJN krijgt mijn volle steun in deze , helemaal van de zotte dat we Nazisme moeten gaan herdenken .
Men kan beweren wat men wil , maar feit blijft dat wij Joden heel veel te voortduren hebben gehad en daardoor best een tree hoger mogen staan.

Jezus van Nazareth| 09-05-12 | 01:49 |Misbruik melden
-
haat tegen een volk valt gewoon niet goed te praten , sorry je valt af.

@Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 02:20 / 02:22
Alsof jij Joods bent. Sorry, maar je post van 02:20 is nét iets te doorzichtig. Je speelt perfect in op de mening van velen dat Joden eens moeten ophouden met het alleenrecht claimen op de slachtofferrol (waar ik het overigens mee eens ben; gehandicapten, roma/sinti, homoseksuelen, negers en alles wat verder afweek in de ogen van de nazi's waren net zo goed slachtoffer en die hoor je ook niet). Wat je doet is olie op het vuur gooien en dat weet je zelf verdomde goed. Je bent gewoon een moslim trol. Je schrijft 'Nazisme' niet voor niks met een hoofdletter. Freudiaanse verschrijving noem ik het maar... Moet ik nog even een linkje plempen naar het topic waarin je overduidelijk laat blijken dat je moslim bent, of hou je verder gewoon je smoel?

Jezus van Nazareth | 09-05-12 | 02:48 | Misbruik melden
-
ik ben hoe ik me voel , en ik vind inderdaad dat we de naties niet moeten herdenken ,ik vind oprecht dat joden het alleenrecht mogen claimen op de slachtofferrol .

joodhalal zegt je niets jezus? met zo een domheid verdien je gekruisigd te worden

@Joodsche Halalzaak | 09-05-12
*Gaaaaaaaaaaap*
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/05/de-pvv-is-op-sterv... => Joodsche Halalzaak | 05-05-12 | 18:37 quote:
.
"huillie huillie betoog van je doet me niks, je moest eens ophouden met jezelf zielig te vinden , je lijkt wel een jood die overal de holocaust kaart tevoorschijn haalt."
.
Ik herhaal het nog maar eens: je bent te dom om te schijten en daarom komt er niks dan diarree uit je muil. Maar je denkt waarschijnlijk zelf echt dat je heel slim bent hè? Geef het nou maar toe jochie, je bent niet tegen me opgewassen en zult dat ook nooit zijn. Daaaaahaaaaag, moslimpje.

@Joodsche Halalzaak| 09-05-12 | 03:08
En had ik je niet al 2x eerder verteld dat je niet af moet gaan op mijn nick omdat je dan ontzettend nat gaat?

Jezus van Nazareth | 09-05-12 | 01:49
Moffen herdenken ja,maar niet op 4 mei.
Er zitten toch zat dagen in een jaar.

Duitsers herdenken... Wellicht is Stalingrad daar een geschiktere plek voor... Daar zijn er veel meer Duitsers 'de man met de hamer (en sikkel)' tegengekomen...
-
Ik kan er verder niet op tegen zijn, na jaren weten wij dat de Duitse Jugend eigenlijk geen keuze had. Hitler ruimde weerstand preventief op.
4 mei, tja dat is wel gevoelig, wellicht de beste optie?
5 mei, ik dacht het niet.
6 mei, niet doen, dat is de dag van Fortuyn.
=
Of we gaan voor elk ras een aparte dodenherdenkingsdag houden.
Ik blijf echter wel voorstander van de lokatie: Stalingrad.

Klerejood, beetje doen alsof zij als enigste dood zijn gegaan.

Laat meneertje maar gewoon genieten van zijn zakje goud om zijn nek en zijn mond houden

@ Mathijse | 08-05-12 | 22:51: Je vreten dienen ze je ook zeker toe via een slangetje.

Laat iedereen lekker herdenken wie ze willen op 4 en 5 mei. Als je een beetje kaas gevroten heb van de oorlog weet je dat de helft van die Duitsers die hier zaten er helemaal geen zin in hadden. Het waren niet allemaal SS'ers, Gestapo en kampbewakers.
De oorlog had grote invloed op iedereen en alles, niet alleen op de Joden
.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachtoffers_in_de_Tweede_Wereldoorlog
Lijstje van slachtoffers als ik het zo lees moeten we de russen herdenken die hebben pas goed op hun flikker gekregen.
.
Over het algemeen sta ik helemaal niet meer stil bij de gevallen soldaten op 4 mei.
Ik sta wel stil bij de familie en vrienden die ik verloren heb.

In principe ben ik geen voorstander van het herdenken van Duitsers op 4 mei maar de manier waarop die gekken tekeer gaan dat deugd niet.
.
Zoals al eerder gezegd, laat eens een grote groep vrij kort van te voren aankondigen dat ze Duitsers gaan herdenken.
.
"Staat er vermeld dat Duitsers aandacht krijgen, dan wordt er een hartig woordje gesproken met het comité"
.
Dit is de zin die mij zwaar tegen de borst stuitte. Ik heb dan gelijk iets van, wie ben jij wel om dat te durven zeggen? Ze kwamen niet eens binnen, dat stelletje zelfverklaarde "slachtoffers".
Oprotten met die zooi, ik bepaal wel wie er met mij spreekt of niet!

De geallieerden hebben ook meer dan genoeg oorlogsmisdaden begaan, en die herdenken we toch ook ?
Ongelofelijk dat mensen na zoveel jaren nog zo bekrompen denken als hun zijn goed en hun zijn fout
Tuurlijkkkkkkk

Joden die Utermenschen aanwijzen... Dat getuigd toch van het historisch besef van een pinda?

In oorlog is er geen goed of fout.
alleen Overlevers.

http://www.pacificempirecorporation.com/html/images/BattleoftheSomme.jpg

Het is nu 67 jaar geleden die oorlog de intentie van 4 en 5 mei is nu vrijheid die we vieren en alle oorlog slachtoffers en niet meer specifiek de WO2 slachtoffers, neem niet weg dat het verschrikkelijk is wat er toen gebeurd is.
Maar het is niet het alleen recht van de Joden om hun slachtoffers te herdenken maar zeker niet de plek om de toenmalige vijand te herdenken.
Slachtoffers waren er ook onder de niet Arische rassen of tegenstanders van het Duitse rijk of als je op straat je ausweis niet bij je had of de avondklok negeerde en dat waren niet allemaal alleen Joden.
Niet alle Duitsers waren Nazi's en niet alle Nazi's waren Duitsers en ook in die oorlog gelde dat niet alle Duitse soldaten achter het initiatief stonden, en ook alleen maar hun "werk" deden want deden ze het niet was het een daad van desertie/dienstorder weigering.
En daar stond de doodstraf tegenover en dan is de keuze makkelijk lijkt mij en dat kan je vertalen naar nu ook nog jou baan of de baan van je collega dan kies je voor je eigen hachje.
Befehl ist befehl werd toen der tijd niet voor niks gezegd, het niet opvolgen resulteerde in een kogel per direct door de officier die het bevel uitvaardigde.
Er zijn zat Duitse soldaten geweest die de andere kant opkeken als ze een jood tegenkwamen.
Maar er openlijk voor uitkomen dat je op die dag 4 mei de Duitse slachtoffers gaat herdenken is voor mij ook een brug te ver, begrijpen doe ik het wel, alleen snap ik het niet.

Duitsers herdenken op 4 mei is ongepast. Een verbod op het herdenken van Duitsers op 4 mei is een schande.

k herhaal het nog maar eens: je bent te dom om te schijten en daarom komt er niks dan diarree uit je muil. Maar je denkt waarschijnlijk zelf echt dat je heel slim bent hè? Geef het nou maar toe jochie, je bent niet tegen me opgewassen en zult dat ook nooit zijn. Daaaaahaaaaag, moslimpje.
Jezus van Nazareth | 09-05-12 | 03:26 | Misbruik melden
-
dit heb je ik je vaker horen zeggen, ieder die het niet eens met je is is in jou ogen dom?
je bent een stumper.
en je zegt dat ik niet tegen je opgewassen ben ? hahaha
het is altijd al mijn bedoeling geweest om jou uit de tent te lokken , het is weer gelukt ,dus wie is niet opgewassen tegen wie , je bent een druiloor die heel slecht tegen kritiek kan en samen met DZY denkt slimmer dan de rest te zijn.
ga jij maar lekker anderen vertellen hoe slim je wel niet bent , maar niet bij mij zwak stuk gespuis.

"een hartig woordje spreken".. daar zijn ze dan 70 jaar te laat mee. De enigste Joden die mijn respect verdienden zijn diegene die in Warschau in gewapende opstand durfden te komen en daar een hele hoge prijs voor betaalden. De rest liep aan het handje van de heeel erg foute "Joodse Raad" gedwee de veewagen in, want zo hoorde het: Jood zijn was nu eenmaal lijden als "God's uitverkoren volk".
De Joodse Raad deed aan vriendjes-politiek en verraad .. "als we de duitsers Schlomo meegeven hoeft Moshje nog niet op transport, want zijn familie heeft betaald".. Maar dat zijn documenten die het CIDI graag door de versnipperaar gooit, want dat doet afbreuk aan het Joodse "zieligheids-beeld".

een vliegtuigje boven Vorden , weer andere stuurden treinen !!!( is DIT wat u wilt ? )

Sich bezinnen ist verboten. Nuf said.

Ik zal welweer een ban krijgen Maar het is de schuld van de russen,Die hadden even gelijk moeten maken met die moffen in45
dat noemen ze oog om oog.tandomtand.\
Dat zullen die jodenhaters niet leuk vinden.

een vriend van me zei : je geeft de joden een hand en ze nemen je arm.
waarop ik antwoorde : zonder de joden zou je nog steeds het verschil tussen arm en hand niet weten..

@Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 12:25
Zo, daar heb je lang over na moeten denken zeg... Of heb je de hele ochtend in je bed liggen meuren van mijn belastingcenten?
.
Dus je was me uit de tent aan het lokken... Tuuuuuurlijk knul. Het is geen kwestie van oneens zijn; je bent gewoon doelbewust aan het trollen. Zoals mijn plemp van 09-05-12 | 03:26 onmiskenbaar aantoont. En dan kom je met dit verweer? Zwak. Zoals al je comments. Door jou stumper/druiloor/stuk gespuis genoemd worden voelt bijna als een eer... Denk je werkelijk dat ik er 1 minuut wakker van lig? Think again. Je bent gewoon lachwekkend.
.
En nee, je bent niet tegen me opgewassen. Want dan zou je wel echt de discussie aangaan. Je zult mij niet horen beweren dat ik slimmer ben dan de rest. Maar ik ben wel een stúk slimmer dan jij.

@yes
De Russen hadden zo hun eigen zaakje met de Joden overigens.. waren ook niet geliefd bij de Communistische partij, en verdwenen met bosjes naar Siberie en het buitenland .
Bovendien denk ik niet dat de meeste reaguurders echt Jodenhaters zijn, maar gewoon een beetje moe van het zelfingenomen gezeik van Joodse organisaties jaar-in-jaar-uit rond 4 mei.
Joden zijn een beetje als het vervelende kleine jongetje in een klas die altijd een grote bek heeft, als het op vechten aan komt zich achter de grootste van de klas verschuilt en na het gevecht nog even naar voren komt om na te trappen en zich groot voor te doen..

@Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 14:03
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/05/de-pvv-is-op-sterv... => Joodsche Halalzaak | 05-05-12 | 18:37 quote:
.
"huillie huillie betoog van je doet me niks, je moest eens ophouden met jezelf zielig te vinden , je lijkt wel een jood die overal de holocaust kaart tevoorschijn haalt."
.
Weet je überhaupt het verschil tussen een jood en een Jood?

Zo, daar heb je lang over na moeten denken zeg... Of heb je de hele ochtend in je bed liggen meuren van mijn belastingcenten?
.Jezus van Nazareth | 09-05-12 | 14:06 | Misbruik melden
-
moehHAHAHAH .je bent niet alleen een stumper , je bent hartstikke gek in je hoofd om dit soort aannames te doen , crazyy people 1st, zwaai zwaai he stumpie.

Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 12:25
Ten opzichten van jou lijkt iedereen heel slim hoor, dus maak je maar geen illusies. Je hebt je ware aard al duidelijk getoond in het topic dat Jezus aanhaalt (dank hiervoor, Jezus) en daarin viel je openlijk door de mand. Feit is dat je nooit je beweringen weet te onderbouwen en dat je graag de trol uithangt. Is overigens totaal overbodig, zelfs in je meest serieuze comments toon je over de ontwikkeling van een chimpansee met hersenletsel te beschikken.

Joodsche Halalzaak| 09-05-12 | 14:14
Hij kan ook moeilijk gek zijn in zijn reedt he ? Anders dan bij jou zitten zijn hersenen daar niet.

.Jezus van Nazareth | 09-05-12 | 14:06 | Misbruik melden

- wahaha hou op man ik lach me dood hier.
dat jij uberhaupt denkt dat ik een serieus dialoog met je wil voeren zegt al heel wat over je *kuch* slimheid.
telkens blijf je reageren op iemand van wie jij denkt vermoed dat diegene werkloos en dom is .
verder heb ik geen behoefte aan je superioriteitsgevoel, want die is totaal misplaatst .
ik ben hartstikke klaar met jou , gegroet beste jezus.

Je hebt je ware aard al duidelijk getoond in het topic dat Jezus aanhaalt
DzY| 09-05-12 | 14:15 |Misbruik melden
-
pleur op man , alsof je me kent na een dagje te hebben gearuguurd.
ga wat leren , en ga je `bedrijf` runnen , er zijn mensen die je echt nodig hebben en daar horen de spitsers niet bij .

echt niet normaal hoe oppervlakkig sommige mensen zijn .

@yes | 09-05-12 | 13:58 |
Welke Russen? Je doelt op de USSR? 4 handen op 1 buik met de nazi's! Het was alleen dat Hitler nog onbetrouwbaarder was dan Stalin zelf en dat was genoeg voor Adolf om Joseph - ook al een katholieke naam - in de rug aan te vallen. Dat was het subtiele verschil tussen Hitler&Stalin.

Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 14:21
Da's waar, er zijn mensen die mij nodig hebben. Dat zal in jouw geval wel anders liggen. Maar ik heb niet slechts een dagje met je gereaguurd, ik lees ook je comments onder andere topics. En ik kan je zeggen, je lult overal uit je nek. Lekker consequent, dat dan weer wel. Je tekortkomingen komen steeds weer opnieuw aan het licht en elke keer moet ik er om lachen. Dat is dan ook de enige waarde die jij vertegenwoordigt: je bent soms onbedoeld echt grappig.

je bent soms bedoeld echt grappig.
DzY | 09-05-12 | 14:32 | Misbruik melden

Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 14:35
Ach ja, verschil moet er zijn

Joodsche Halalzaak| 09-05-12 | 14:18
Zelfs al zou je een serieuze dialoog willen voeren, dat gaat simpelweg niet. Je komt tekort, op alle vlakken. Ik denk dan ook dat dat de ware reden is voor jouw getrol. Je hebt simpelweg niet meer te bieden. Sneu figuur.

@DzY | 09-05-12 | 14:15
'Chimpansee met hersenletsel' - Die houden we er in! :)
.
@Joodsche Halalzaak | 09-05-12 | 14:18
O, maar ik ben nog lang niet klaar met jóu hoor. Wat is er jochie, raak je een beetje geïrriteerd?

@DzY | 09-05-12 | 14:49
Ik denk dat je gelijk hebt. Hij heeft inderdaad het iq van een chimpansee met hersenletsel en is dus niet bij machte om op een normale manier een discussie te voeren. Dit is zijn zielige manier om toch een beetje aandacht te krijgen. Dus eigenlijk zijn we gewoon heel sociaal bezig met zijn 2en! Wat denk je, zouden we subsidie kunnen krijgen?

Jezus van Nazareth | 09-05-12 | 14:53
Vast wel. Helaas ziet het er naar uit dat hij weer met de staart tussen zijn harige benen het (zand)hazenpad heeft gekozen.

Heeft iemand hier de film 'Suskind' gezien?
Zwart/wit, goed/fout. T bestaat niet. Iedereen die in de oorlog door geweld om het leven kwam mag wat mij betreft herdacht worden.
Zelfs Hitler die zijn ideologie gekaapt zag door bloedhonden die alleen persoonlijke macht belangrijk vonden.
*schuilkelder opzoeken doet*

Nou, bij deze ga ik eens een Duitse Wehrmacht soldaat adopteren om te herdenken. E-mailtje sturen naar die fascistjes van de FJN, kijken wat ze tegen me gaan doen. Ik roep iedereen op om hetzelfde te doen. Geen SS-ers alsjeblieft, gewoon een Wehrmacht dienstplichtige die zelf ook weinig keuze had.

Nou, bij deze ga ik eens een Duitse Wehrmacht soldaat adopteren om te herdenken. E-mailtje sturen naar die fascistjes van de FJN, kijken wat ze tegen me gaan doen. Ik roep iedereen op om hetzelfde te doen. Geen SS-ers alsjeblieft, gewoon een Wehrmacht dienstplichtige die zelf ook weinig keuze had.

@opabakker | 09-05-12 | 10:48

Goed gezegd, helemaal mee eens!

hansvreekens | 09-05-12 | 15:40
Nee, die film heb ik niet gezien.
In hoeverre we Hitler zouden moeten herdenken vraag ik me alleen wel af, die man heeft toch willens en wetens aan het hoofd gestaan van een regime waar de SS de uitvoerende tak van was.
Wel is het inmiddels algemeen bekend dat er toen geen keuze was. Of je deed mee, of....... zat zelf in de trein (als je al niet tegen het lood opliep voor je de trein bereikte).
Het is dus typisch Joodse hypocritie (helaas ondersteund door een falende rechterlijke macht) dat de Duitse slachtoffers niet herdacht mogen worden, aangezien er op (in)direct bevel van Hitler vele Duitsers de dood in zijn gejaagd door o.a. hun verplichte deelname in het leger om maar te zwijgen van alle Duitsers die niet aan de eisen voldeden om tot het "superras" te behoren wat Hitler wilde bewerkstelligen.

en Joden die collabereerden met de Duitsers? Mogen die dan wel weer herdacht worden?
Ik wil het FJN aanklagen wegens dicriminatie met dhr. Moskovich als advocaat! Kan iemand die kerel voor me betalen? Heb nl. het geld en/of de media-exposure niet...

Uiteraard in de ogen van het FJN wel, want joden zijn joden, ongeacht wie ze waren.

Jezus & Dzy
Lekker harde veeg uit de pan naar babytrolletje Joodse balzak. Leuk om te lezen, maar don't feed the troll. Vooral babytrolletjes zijn zielig en ook erg hongerig. Met name erg zielig als ze geen eten krijgen, haha.

De goede Duitser.
In de oorlogsjaren tijdens W.O.II werden veel Nederlandse mannen opgepakt voor dwangarbeid in Duitsland. Zo ook Limburgse steden en plaatsen. Niet allen zijn na de oorlog teruggekeerd en voor de families die hun geliefden op zo gruwelijke wijze kwijtraakten is de pijn nooit weg. Er waren ook mannen die gewaarschuwd waren en zich voor de Duitse soldaten schuil hielden, en ook mijn vader met deed dat met sommige anderen. In een boerenschuur, achter en vaak onder het stro, bij een doorzoeking. Weer anderen waren bij het ondergronds verzet gegaan en sommigen daarvan zijn opgepakt en gefusilleerd. De oorlog laat verschrikkelijk geestelijke wonden na bij de nabestaanden. Ieder verwerkt dat op een eigen manier, maar vergeten kan men nooit.

Op een dag dat vader in zijn dorpje voorzichtig en vaak dekking zoekende over straat ging, zag hij een Duitse soldaat op een motor aankomen rijden, en nog voordat vader een kruideniers winkeltje, deurknop in de hand, kon binnenvluchten richtte de Duitser zijn geweer op hem, en beval vader achter hem op de motor te stappen. "Aufsteigen!"
En zo reed de Duitser met hem achterop de motor weg. Onderweg en met grote angst voor wat er komen zou, smeekte vader de Duitser (mogelijk in gebrekkig Duits) om hem toch alstublieft naar huis te laten gaan, omdat zijn vrouw pas een kind geboren had.
Noem het de goedheid in die Duitse man, het erbarmen en de genade van God, of wat ook, maar de Duitse soldaat stopte zijn motor en beval vader; "Mach das du fort kommst!' Vliegensvlug is vader toen naar huis gehold, door veld en greppel en thuis gekomen in de armen van mijn moeder gevallen. Daar heeft hij onder tranen uitgestort wat hij had meegemaakt.
En ik weet zeker dat ik diepe dankbaarheid verschuldigd ben aan Hem die deze Duitse soldaat dat besluit deed nemen. Iets heeft de man bewogen om vader te laten gaan. Dat iets dicht ik toe aan God. Daarom zit ik hier nu en kan dit opschrijven als een getuigenis. Voor sommigen misschien een slap verhaal, maar voor mij en familie is het altijd iets wat ons met dankbaarheid vervult. Vader is 93 jaar mogen worden. Daarom gedenk ik het goede in de mensen, en de goede Duitser.

@man in Leudal

Rare man, niet 'God' maar die Duitser moet je bedanken. Dat is degene geweest die je vader heeft laten ontkomen. Wat heeft God daar nou weer mee te maken. Had je God ook de schuld gegeven als die Duitser je vader een kogel door de kop had gejaagd, of is dat dan plots weer heel anders?

@yurp
Dat is een onbegonnen discussie.
Vele limburgers zijn zo katholiek als het maar zijn kan, zonder dat de kerk nog wezenlijk bezocht wordt.
In dit geval wordt god bedankt omdat z'n vader losgelaten werd, als het anders was afgelopen had god daar wel zijn plan mee omdat zijn wegen ondoorgrondelijk zijn.
Geloof me, als je zulke mensen wilt overtuigen dat hun godsdienst niet op waarheid gebaseerd is, zal je werkelijk met sterkere (inhoudelijke) argumenten aan moeten komen (wat moeilijk is, omdat je de bijbel op bijna alle punten wel met een andere bijbeltekst kunt tegenspreken/ontkrachten).

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-

5 jaar gestreden voor vrijheid denken de Joden dat ze daar iets tegen mogen doen. Laten we op 5 mei alle vermoorde palestijnen herdenken.

Bezig met verzenden!

Column

James Worthy

Ik kijk al jaren naar het Eurovisiesongfestival, want het is machtig mooi hoe wij Europeanen zo...
meer >

Files

21 / 61 km

meer files