*

Oprichter Henny kreeft

Moslim Partij opgeheven

De Nederlandse Moslim Partij (NMP) is opgehouden met bestaan. Bestuursleden van de partij Henny Kreeft en Jacques Visker hebben vorige week hun functie neergelegd en daarmee de partij opgeheven.

Volgens het duo is de tijd niet rijp voor een moslimpartij in de Tweede Kamer. Volgens hen moeten er nog vele discussies gevoerd worden binnen de moslimgemeenschap “om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen”.

De partij haalde sinds de oprichting in 2007 maar weinig successen. De partij wilde uiteindelijk meedoen aan de Tweede Kamer-verkiezingen, maar het lukte niet om een goede organisatie neer te zetten.

G. Hoevenaars | 25-06-12 | 09:39 | 74 reacties

Extra foto's

Reacties

Zijn dan ook wel echte vrome moslims Heny en Jacques. Vooral zijn palestijnensjaaltje laat zien hoe begaan hij is. Gek hoor, dat niemand op hen wilde stemmen.

-weggejorist-

Kan ik dan eindelijk eens m'n baard afscheren?

zo das nog eens goed nieuws op maandagmorgen mmmmm lekker bakkie er bij mijn dag kan niet meer kapot.....nu de rest nog op 12 september

Jammer hoor. Zulke fijne, veelbelovende aankomende bestuurders...

Zeker ook de schuld van Geert.

De soepsidie was op neem ik aan?

-weggejorist-

Opgeruimd staat netjes.

moslims kunnen niet met democratie omgaan, behalve als ze kunnen kiezen voor een islamitische dictatuur.

"Oprichter Henny Kreeft". WAT???

@Antonin|25-06-12|10:19
Het is trouwens nog een oud-LPF-er ook.

@ Sanglier | 25-06-12 | 10:12
Bijna niemand kan met democratie omgaan. Daarom is er ook nergens op de wereld een democratisch systeem. Maak je geen illusies: ook ons politiek systeem is niet meer dan een gereguleerde strijd tussen diverse overtuigingen om de hegemonie, misbruikt door regenten die aldus de macht in wisselende samenstelling behouden. Met democratie heeft dat verder niks te maken.

Ik begrijp best dat ze geen stemmen kregen.
Zelfs als westerling zijnde vind ik het ongeloofwaardig overkomen.

-weggejorist-

Kelele Nyingi | 25-06-12 | 10:36 |
.
Ik weet dat u niet tevreden bent met de manier waarop onze democratie functioneert en ik begrijp u. Het kan kennelijk niet veel beter, het kan wel véél slechter. Macht doet nu eenmaal gekke dingen met mensen. Ik vind onze westerse maatschappij zeer leefbaar.

Een moslimpartij moeten ze maar oprichten in een moslimland en niet de Nederlander alles - waar ze niet op zitten te wachten - verplicht door de strot duwen.
.
Dus inderdaad.....opgeruimd staat netjes!

Autochtone nederlanders vinden dat schilderijen van varkens weg moeten uit het ziekenhuis want moslims zouden zich er wel eens aan kunnen storen...
Autochtone nederlanders richten een moslimpartij op omdat ze vinden dat moslims daar behoefte aan hebben...
-
Kunnen we niet eens ophouden met voor anderen te bepalen waar zij behoefte aan hebben of zich aan dienen te storen...?

@ Sanglier | 25-06-12 | 10:47
Die leefbaarheid komt niet door het systeem dat we hier hebben, maar door de mentaliteit van individuen. Nu de mentaliteit verandert, zullen we nog onaangenaam worden geconfronteerd met het misbruik dat dit systeem mogelijk maakt en dat feitelijk niet veel anders is dan in de ergste dictatuur.

Kelele Nyingi | 25-06-12 | 11:02 |
.
Dromen van een heilstaat heeft in mijn optiek weinig zin want er is in mijn optiek geen beter alternatief voor het systeem wat we nu hebben. De mentaliteit van individuen die zich verenigen om hun gezamenlijke doelstellingen te realiseren laat niet toe dat democratie functioneert zoals u het graag zou willen.

@ Sanglier | 25-06-12 | 11:14
Het gaat juist NIET om dromen over en streven naar een heilstaat. Dat doen alle door doctrines gestuurde gelovigen al en dat leidt nou juist tot ellende. Mensen moeten zich juist wat meer met hun eigen zaken bemoeien en alleen over zaken, die absoluut noodzakelijk zijn, gezamenlijke afspraken maken, in een compromis op de 'absolute democratie'. Daarbij is een streven naar consensus, voor een zeker democratisch gehalte, belangrijk, maar beslist uiteindelijk de meerderheid in een beslissingsmodel dat in wezen ondemocratisch is. Kwesties van (overwegend) morele aard dienen te allen tijde van een dergelijke besluitvorming te worden uitgesloten vanwege het absoluut persoonlijke karakter van moraal. Dat zou al een stuk schelen.

En de nieuwe Christelijke Partij van achmed al -yassif en assad hamri al achrem wordt ook opgeheven?

Pure landverraad!

Enfin Kreeft is opgezandstraalt.

Volgende moslimpartij in Nederland wordt opgericht door Tofik Dibi. Het mag toch wel duidelijk zijn dat die niet meer in de kamer komt voor GL.

Mensen moeten zich juist wat meer met hun eigen zaken bemoeien en alleen over zaken, die absoluut noodzakelijk zijn, gezamenlijke afspraken maken, in een compromis op de 'absolute democratie'. Daarbij is een streven naar consensus, voor een zeker democratisch gehalte, belangrijk, maar beslist uiteindelijk de meerderheid in een beslissingsmodel dat in wezen ondemocratisch is. Kwesties van (overwegend) morele aard dienen te allen tijde van een dergelijke besluitvorming te worden uitgesloten vanwege het absoluut persoonlijke karakter van moraal. Dat zou al een stuk schelen.
Kelele Nyingi | 25-06-12 | 11:39 |
.
U beschrijft daar uw democratische heilstaat. Waarom zou ik dat geen dromen mogen noemen?

Volgende moslimpartij in Nederland wordt opgericht door Tofik Dibi.
Madar | 25-06-12 | 12:35 |
.
Tofik Dibi is homo. Dat vinden u en ik niet erg maar moslims wel, die gaan echt niet op hem stemmen.

Hier weer een mooie illustratie van de 'dreiging' van Nederlandse moslims. Omroep lukt ze niet, politieke partij lukt ze niet. En dan zouden ze wel onze samenleving eventjes islamiseren? Lachwekkend gewoon.

yurp
|
25-06-12
|
13:03
Hoe voorspelbaar, en hoe beperkt denk je toch. In jouw wereld verkrijgt men macht via democratische weg. In de echte wereld is dat zelden zo. Ook in de islamitische wereld is dat nooit zo geweest. Moslims hakken elkaar sinds het begin der tijden de kop in, maar in haat kunnen ze zich wel verenigen hoor. Geharde jihadi op uitnodiging aannemen om tegen die verderfelijke Russen (Tsketsjenië) en Serviërs (Bosnië) te vechten, en even later zelf worden afgeknald omdat je alcohol zuipt bij de moskee. In jouw wereld kunnen dit soort zaken niet, of iig alleen op de onderontwikkelde Balkan en in de Kaukasus.

@Antonin
Goed punt. Het concept van een gemeenschappelijk vijandbeeld verbindt zelfs de grootste tegenstanders. Door Hitler al bewezen en nu ook door Wilders.
De oplossing: Israel opdoeken en de moslims gaan weer terug naar de orde van de dag: elkaar betwisten om de vermeende opvolger van de profeet Mohammed.
So long.

Tnx4allthefishnewuser
|
25-06-12
|
13:20
Je bedoelt genocide op Israeli? Ik heb een veel beter plan: moslims niet meer voorzien van geld. Dan gebeurt wat je noemt vanzelf en heb je de Israeli techneuten ook nog. O, dat was vást jouw bedoeling niet.

En dan zouden ze wel onze samenleving eventjes islamiseren? Lachwekkend gewoon.
yurp | 25-06-12 | 13:03 |
.
Gebedsruimte, tijd om te bidden tijdens het werk, halal vreten voor iedereen, vrij tijdens suikerfeest, de bouw van haattempels op plekken waar ze niet thuishoren (Utrecht bij die spoortunnel!!), het feit dat vrouwen niet mee topless durven zonnen op het strand, stijgende criminaliteit, openlijke jodenhaat, homopesten, religieus georienteerd geweld jegens vrouwen, religieus georienteerd geweld tegen opinimakers, openlijke oproepen tot invoering van de sharia, etcetera, etcetera.
.
moslims zijn enorm efficiënt in het islamiseren van een samenleving en u bent een flapdrol die liever wegkijkt dan een confrontatie met de werkelijkheid aangaat.

Antonin
|
25-06-12
|
13:15

De Tsjetsjenen zijn één volk, de Bosnische moslims ook. Eén moslimcultuur, in een land met een moslimmeerderheid. Dat is toch héél iets anders dan vele verschillende nationaliteiten met afzonderlijke islamitische stromingen die gezamelijk ongeveer 5% van de bevolking uit maken. Je kunt situatie A niet op een compleet andere situatie B plakken. Als je gezamelijk nog geen omroep kunt oprichten kun je ook geen gezamelijk doel als de overheersing van een land bekokstoven. Punt uit.

@Antonin
Nee, wat ik bedoel is zorgen dat de moslims weer zien dat ze teveel van elkaar verschillen om gezamelijk ten strijde te trekken. Het narcisme van de kleine verschillen zorgt in de Magrib al jaren voor een (relatief) vreedzame status quo en zorgt er in nederland voor dat ze geen politieke partij kunnen oprichten. Als moslims zich idd konden verenigen, dan was Israel kansloos.

Sanglier
|
25-06-12
|
13:24

Zou u willen ophouden met schelden? Ik noem u toch ook geen paranoide ellendeling oid? We kunnen het niet eens zijn over welke realiteit nu precies de juiste is maar uw houding is weinig constructief. Uw voorbeelden ofwel geen bedreiding voor onze cultuur ofwel u maakt van een mug een olifant. Openlijk oproepen tot invoering van de sharia? Ja, door zes kneuzen waar helemaal niemand naar luistert, afgezien van de overheid die bang is voor zetelverlies aan de PVV en de moslimgeile media. Bouw van haattempels waar ze niet thuishoren? Naar mijn idee is er geen enkele bestuurlijke of juridische regel die zegt dat een moskee niet in het zicht mag worden gebouwd (of u en ik deze plek nu geschikt vinden of niet). Bent u verplicht vrij op suikerfeest? Dwingt iemand u om halal te eten? Sinds wanneer is criminaliteit islamitisch? Ik dacht dat ze juist opriepen om van dieven de hand af te hakken? Geweld tegen homo's en joden is absoluut verwerpelijk en moet bestreden worden maar dat is in mijn boekje geen 'islamisatie' of dit zou geinstitutionaliseerd moeten zijn geworden oid. En hoe komt u precies aan dat voorbeeld van dat topless zonnen? Is er iemand in NL die niet topless zont om moslims? Ik wordt in mijn dagelijks leven he-le-maal nooit beperkt in wat ik wil doen of wil vinden. En het zou me zeer verbazen als dat bij u wel het geval is.

yurp | 25-06-12 | 13:44 |
.
Ik scheld niet, ik benoem feiten.

@Everzwijn
Ik heb altijd genoten van uw epistels maar niet omdat ze doorspekt waren met feiten. Wel met uw frustraties welke vanuit uw anusgang linea recta op uw keyboad zijn gedruppeld

@ Sanglier | 25-06-12 | 12:56
"U beschrijft daar uw democratische heilstaat."
.
Nee, ik beschrijf daar wat een democratie inhoudt.

@Sanglier | 25-06-12 | 13:24 |

"het feit dat vrouwen niet mee topless durven zonnen op het strand"

Het feit dat..?

Dan ga je helemaal met de verkeerde vrouwen om! Iets met referentiekader

@ Tnx4allthefish| 25-06-12 | 13:20
Het verbinden van mensen door een gezamenlijk vijandsbeeld is niet voorbehouden aan Hitler en Wilders (lekker doorzichtig suggestief om die twee in één adem te noemen), maar is een middel dat door alle machthebbers wordt gebruikt, meestal in combinatie met een definiëring van (de eigenschappen van) de 'good guys'.

@Antonin | 25-06-12 | 13:15 |

Zoals yurp al aangaf jij trekt graag de vergelijking met de Balkan. Maar het is toch wel ff een heel andere situatie in een land waar honderden jaren een nagenoeg homogene bevolking heeft gewoond waar vervolgens een 5% minderheid wordt geïntroduceerd. Ten tweede veel Nederlanders zijn atheïst / ongelovig, dit maakt het EXTREEM moeilijk om die mensen te 'islamiseren'. Als de traditionele religie al geen grip heeft op hen hoe kan het dan ook met een vreemde religie?

@ Sanglier| 25-06-12 | 13:24
Veel daarvan hebben/doen christenen en joden al jaren.

@Kelele Nyingi | 25-06-12 | 15:22 |

+1

@Kelele Nyingi
Was het zo doorzichtig? De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die moslims een gemeenschappelijk doel voor te houden?

@ Tnx4allthefish | 25-06-12 | 15:34
.
De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die christenen een gemeenschappelijk doel voor te houden?
.
De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die nationalisten een gemeenschappelijk doel voor te houden?
.
De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die socialisten een gemeenschappelijk doel voor te houden?
.
De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die liberalen een gemeenschappelijk doel voor te houden?
.
De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die joden een gemeenschappelijk doel voor te houden?
.
De vraag is uiteraard: wie weet toch elke keer weer die Papua's een gemeenschappelijk doel voor te houden?
.
.
Eigenlijk is de grote vraag natuurlijk: waarom spits je het toe op moslims??

Sanglier
|
25-06-12
|
13:56

Ah.. fijne dooddoener Sanglier. Waarin verschilt u van de religieuze fanaticus als slechts uw waarheid dé waarheid is?

we hebben toch de pvda en sp?

en niet te vergeten Tofik Dibi!

Waarin verschilt u van de religieuze fanaticus als slechts uw waarheid dé waarheid is?
yurp | 25-06-12 | 17:09 |
.
Zeg wegkijkende flapdrol, stelt u daar niet een retorische vraag?

waarom spits je het toe op moslims??
Kelele Nyingi | 25-06-12 | 16:51 |
.
Kijk eens goed naar het artikel boven deze discussie.

Nee, ik beschrijf daar wat een democratie inhoudt.
Kelele Nyingi | 25-06-12 | 15:02 |
.
Ja, een democratische heilstaat. Socialisten vertellen ook graag hoe goed het socialisme zou kunnen zijn. Helaas zorgt de menselijke aard er telkens weer voor dat de politieke praktijk zich niet aan de politieke theorie houdt. Ik begrijp u. Zullen we het ergens anders over hebben?

Dan ga je helemaal met de verkeerde vrouwen om! Iets met referentiekader
Juliandu | 25-06-12 | 15:14 |
.
Vrouwen die topless willen zonnen zijn géén hoeren, mijn beste. Vrouwen die niet langer topless durven zonnen omdat ze het risico lopen door marokkanen te worden uitgescholden of aangegaapt zijn ook géén hoeren, dat zijn gewoon Nederlandse vrouwen die dankzij de altijd negatieve inbreng van onze multiculturele cultuurverrijkers een stukje vrijheid hebben moeten inleveren.

uw frustraties welke vanuit uw anusgang linea recta op uw keyboad zijn gedruppeld
Tnx4allthefishnewuser | 25-06-12 | 14:15 |
.
Kijk eens aan, daar hebben we wéér een sukkel met een anaalfixatie die om een virtueel pak slaag smeekt. Vertel eens, bent u moslim?

@Sanglier | 25-06-12 | 19:49 |

He ik ben het met je eens :) maar wie had het over hoeren? Ik sprak over vrouwen die wel gewoon topless gaan zonnen en niet bang zijn door marokkanen te worden uitgescholden te worden.. Ik zie dat nou niet als een enorm probleem.

Ik zie dat nou niet als een enorm probleem.
Juliandu | 25-06-12 | 19:55 |
.
Het is toch van de gekke dat vrouwen daar überhaupt wel of niet bang voor zouden moeten zijn? Het zou geen issue moeten zijn en in mijn jeugd was het geen issue, toen was de negatieve invloed van marokkanen op de leefsfeer in het openbare leven aanzienlijk minder groot.

Opgeheven?
Is het geen samenzwering met de Partij voor de Allochtonen

@ Sanglier | 25-06-12 | 19:41
Hij doet net alsof dergelijk gedrag aan moslims is voorbehouden. Dat heeft natuurlijk niets met het artikel hierboven te maken, maar met gemakzuchtig redeneren, eenzijdig kijken en gelegenheidsargumentatie.

@ Sanglier| 25-06-12 | 20:04
Sommige figuren vertonen a-sociaal gedrag. Zij komen daar mee weg, omdat het gros van de andere Nederlanders te laf is om hen tot de orde te roepen. Als alle andere Nederlanders vanaf nu massaal zulke a-socialen op hun gedrag aanspreken en daadwerkelijk mensen, die door die a-socialen worden belaagd zouden helpen, zou het met dat gedrag snel gedaan zijn. Maar Nederlanders zijn prekende dominees, die graag van een afstandje hun ongenoegen over dat gedrag uiten, maar vinden dat het initiatief voor verandering van dat gedrag van de a-socialen zelf moet uitgaan, nee behoort uit te gaan. Dat is natuurlijk een onzinredenering, want die a-socialen missen ten enen male de geestelijke bagage om een dergelijke mentaliteit zelfs maar te kunnen overwegen. Je stelt morele eisen aan mensen, die aan die moraal helemaal geen boodschap hebben. En vervolgens ben je boos, omdat ze er niet zo over denken als jij. Maar dat was nou juist om te beginnen al waarom ze dergelijk gedrag vertonen.

Is die gast in de foto ook een besneden Moslim?
Jut asking

@Juliandu|25-06-12|19:55

Als mijn vrouw topless wenst te gaan zonnen, is dat haar zaak.
Waarom moeten een paar opgeschoten, hypocriete Moslim kids hier iets van zeggen? Laat ze eerst eens hun eigen misplaatste gedrag onder de loep nemen alvorens andere mensen aan te vallen.

Kelele Nyingi
|
25-06-12
|
15:22
|
Misbruik melden
.
Maar christenen en Joden hebben niet met iedereen in de wereld ruzie he meneer kelele.
Leg mij nou eens uit waarom men in het algemeen overal in de wereld problemen heeft met moslims.
Niet alleen in ons land, niet alleen in Duitsland, niet alleen in Tsjetsjenië, niet alleen in het voormalige Oostblok, niet in China, Niet in Afrika, niet in Rusland...
Het is een leugen meneer kelele om net te doen alsof al die anderen net zo zijn he.
Dat weet u toch?
Waarom dan toch telkens weer doen alsof het niet aan moslims ligt en dat er OOK anderen zijn en dat dit gedrag OOK aan anderen is voorbehouden?
U weet toch dat dat een grote leugen is?
Zouden al die mensen overal in de wereld het allemaal mis hebben?
Ik verwacht geen antwoord van u maar weet wel dat de basis van uw "verdediging" steeds meer gaten vertoond.
Ik zal je op weg helpen de oorzaak zijn niet de moslims.
De oorzaak is de islam.

Ik ken wel een paar vrijwilligers welke deze ZWARE taak op zich kunnen nemen,
Omaroeltje, Iskander, Umaghetzeggen, Halalzaak, Brinkers, mathijsse en pleegovervallen. Deze mannen hebben hier allemaal zo'n grote bek, nu kunnen zi dit eindelijk eens omzetten in daden........toch?

Ik ken wel een paar vrijwilligers welke deze ZWARE taak op zich kunnen nemen,
Omaroeltje, Iskander, Umaghetzeggen, Halalzaak, Brinkers, mathijsse en pleegovervallen. Deze mannen hebben hier allemaal zo'n grote bek, nu kunnen zij dit eindelijk eens omzetten in daden........toch?

yurp
|
25-06-12
|
13:27
Ach ja, jij kijkt altijd naar de variabelen ipv naar de constante. De Nederlander, de ServiËr, de Rus, allemaal variabelen, waarbij de laatsten natuurlijk het meest op elkaar lijken, zeker in de bereidwilligheid tot geweld en stop zeggen. Mocht de Nederlander, dus een van de vele variabelen, zich net zo gedragen, dan heb je binnen geen tijd ook gewoon geweld. Nu is dat nog niet rendabel, immers moslims worden in alles ontzien door types als jij. Waarbij jij ook nog niet snapt dat het overnemen van een land niet op intellectueel niveau wordt bekokstoofd door die troep uit het oosten, dat is een brug te ver voor hun mentale capaciteiten. Jij beste yurp, hebt een hekel aan allochtonen omdat je allochtonen enkel op basis van hun afkomst in bescherming neemt. Omdat ze te stom zijn dat zelf te doen en je met je nog niet weggepoetst calvinistisch hart dat nu eenmaal moet. Het enige waar jij meer een hekel aan hebt is geassimileerde allochtonen met succes, omdat die niet beantwoorden aan jouw vooropgezet indruk van de zielige domme allochtoon die jouw bescherming nodig heeft...

Sanglier
|
25-06-12
|
19:40

Weer schelden ipv inhoud. Jammer hoor, hiermee maakt u mijn vraag inderdaad retorisch.

Sanglier
|
25-06-12
|
19:49

Over welke vrouwen hebt u het dan? Ik ken ze niet en op het strand lopen ook geen groepen scheldende Marocjes rond. Tenminste niet de laatste keer dat ik op het strand was.

Antonin
|
25-06-12
|
23:54

De Rus moet zijn bek houden want die heeft niets in Tsjetsjenië en omstreken te zoeken. Ooit wel eens van de Tsjetsjeense genocide gehoord? Uitgevoerd door de Russen? Als de Serviërs of de Nederlanders al eeuwen zo behandeld waren als de Tsjetsjenen waren ze/we ook allang bloedig in opstand gekomen. Je bent echt appels en peren aan het vergelijken. En je laatste stuk verdachtmaking, dat ik denk over zielige domme allochtonen slaat echt als een tang op een varken. Wanneer heb ik die indruk gewekt? Ik strijd tegen leugens, dogma's en verdachtmakingen, allemaal. Niet alleen voor zielige allochtonen, die moeten maar verder lekker zelf hun leven op de rails krijgen.

yurp
|
26-06-12
|
07:25
|
Misbruik melden
*
De Serviërs hebben hun problemen zelf prima opgelost ze zijn nu terreurvrij.
Diezelfde problemen lossen de Russen nu op in Tsjetsjenië.
Er zijn geen criminelere ratten in de wereld dan de Tsjetsjenen het land hangt aan elkaar van criminelen.
Dat jij het voor die lui opneemt zegt weer genoeg.
Zet die roze bril toch eens af man.
Je kunt dit soort landen niet vergelijken met een handjevol knuffelMarokkanen uit de Kanaalstraat.

yurp
|
26-06-12
|
07:25
|
Misbruik melden
En als de problemen hier blijven voortbestaan zullen ook de Nederlanders in opstand komen. Denk er dan wel even aan welke kant je kiest.
Je zou zo maar als een landverrader kunnen worden aangezien.

@TiSNiX
|
26-06-12
|
08:19

Je hebt geen enkele kaas gegeten van de geschiedenis daar he? Enig idee wat er in Tsjetjenie gebeurt is de afgelopen pak-em-beet honderd jaar?

@Sanglier 25-06-12 19:51
Alleen als u ook de anti-semiet kaart speelt. Doe maar nu want die komt er toch.

@ TiSNiX | 25-06-12 | 22:30
.
Wel eerst even lezen waarop ik reageer. Het ging om deze tekst:
"Gebedsruimte, tijd om te bidden tijdens het werk, halal vreten voor iedereen, vrij tijdens suikerfeest, de bouw van haattempels op plekken waar ze niet thuishoren (Utrecht bij die spoortunnel!!), het feit dat vrouwen niet mee topless durven zonnen op het strand, stijgende criminaliteit, openlijke jodenhaat, homopesten, religieus georienteerd geweld jegens vrouwen, religieus georienteerd geweld tegen opinimakers, openlijke oproepen tot invoering van de sharia, etcetera, etcetera."
.
Je wilt toch niet ontkennen, dat ook joden en christenen, en volgers van andere religies, hun eigen gebedsruimtes hebben? Dat ze hun eigen feesten hebben en dan vrij zijn? Dat ze hun moralistische opvattingen hebben over bloot (denk bijvoorbeeld even aan de commotie van de CU over een dame in - nota bene - bikini, dus niet eens topless, op een billboard, enkele jaren geleden).? Homopesten? Discriminatie van vrouwen? Openlijk oproepen tot, en zelfs politiek streven naar invoering van wetgeving die op hun geloof is gebaseerd (we hebben drie christelijke partijen in de politiek; is je dat nog nooit opgevallen? Waar denk je dat die naar streven??). Sure, moslims vertonen gewelddadig gedrag, dat overigens niet zelden eerder cultureel dan religieus is, maar ook joden (Israël!) doen dat; bepaald niet alle geweld door Israël is zelfverdediging, of maak jij jezelf dat nog altijd wijs?? En de geschiedenis van de christenen is bepaald niet smetteloos. Denk hierbij niet alleen aan de inquisitie, maar ook aan de vele, vele wandaden in door christenen bestuurde organisaties en instituten, waarvan er steeds meer boven water komen. Geweld vindt niet altijd op straat plaats! En wat te denken van de vele gewelddadige acties door de VS, die naast hebzucht en machtzucht mede zijn gebaseerd op religieus fanatisme. En door de hele geschiedenis heen, tot op de dag van vandaag, wordt ook het christendom veelal gewelddadig verspreid.
.
En dan hebben we het nog niet gehad over andere doctrines. Kapitalisme, socialisme/communisme, nationalisme... Of denk jij dat alleen volgelingen van religieuze overtuigingen tot dergelijk achterlijk wangedrag in staat zijn??
.
Net als zoveel mensen heb jij behoefte aan een zondebok en de islam is dat voor jou. Als we de islam maar tegehouden, komt alles goed en we leven nog lang en gelukkig. Dat leidt ertoe, dat je wat moslims aan rottigheid uitvreten (en dat is nogal wat) uitvergroot en wat anderen uitvreten (en dat is ook nogal wat) bagatelliseert en vergoelijkt. Want geweld dat in jouw straatje past, is natuurlijk minder erg dan geweld dat tegen jouw al dan niet vermeende belangen ingaat. Toch? Zoals zoveel mensen bekijk je de wereld vanuit jouw eigen overtuiging. Daar is niks mis mee; dat doen we uiteindelijk allemaal. Maar laat het je niet blind maken voor het besef, dat welke overtuiging 'goed' en welke 'slecht' is, slechts wordt bepaald door de kant waar je staat en het perspectief van waaruit je het bekijkt.
.
Bij jou leidt het een en ander tot een verschansing in je eigen overtuiging. Bij mij leidt het tot een hunkering naar democratisering in de ware zin van het begrip. Een situatie waarbij iedereen zijn overtuiging, desnoods onder dwang, strikt voor zichzelf houdt. Maar daar wil niemand aan, want iedereen is er immers van overtuigd, dat wat hij vindt de waarheid is...

@ TiSNiX| 26-06-12 | 08:19
"Diezelfde problemen lossen de Russen nu op in Tsjetsjenië."
.
Ja, zoals de Duitsers tijdens WO2 de 'terreur' oplosten van wat velen 'het Nederlandse verzet' noemen... De Russen zijn BEZETTERS van Tsjetsjenië, besef jij dat wel??

TiSNiX
|
26-06-12
|
08:21

Door mensen met uw opvatting tot landverrader gerekend te worden begint langzaam een geuzennaam te worden, overigens.

Bezig met verzenden!

Column

Filemon Wesselink

Je zult niet snel zeggen dat detectives een slechte invloed op je hebben. Immers: de goede...
meer >

Files

1 / 3 km

meer files