De VVD-fractie in de Tweede Kamer wil 3 miljard euro korten op het budget voor Ontwikkelingssamenwerking. Dat zou dan kelderen van 4,4 naar 1,4 miljard euro per jaar. Fractieleider Stef Blok en Kamerlid Ingrid de Caluwé schrijven dat in een opiniestuk in de Volkskrant van vandaag.
Volgens hen is het ontwikkelingshulpbeleid van de afgelopen decennia geen succes. Het was "op zijn vriendelijkst gezegd niet overtuigend". Zij zien bovendien geen noodzaak om de "morele plicht tegenover medemensen" af te laten kopen door de overheid. "Niets houdt mensen tegen een financiële bijdrage te geven aan zinnige ontwikkelingsprojecten. De rekeningnummers van Oxfam Novib en Artsen zonder Grenzen staan gewoon op de website."
Het VVD-plan betekent het aan de laars lappen van de internationale afspraak dat 0,7 procent van het bruto binnenlands product naar ontwikkelingshulp moet gaan. Volgens Blok en De Caluwé houden naast Nederland slechts vier landen zich hieraan. De norm is dus een uitzondering, constateren zij.
Het snoeien in het ontwikkelingsbudget staat haaks op het Lenteakkoord dat de VVD heeft gesloten met CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie. Daarin blijft de bijdrage voor ontwikkelingssamenwerking overeind.
Reacties
Oxfam Novib noemt het een "onthutsend voorstel" van de VVD om 3 miljard te bezuinigen op ontwikkelingshulp. Directeur Farah Karimi van de hulporganisatie zegt dat er misleidende argumenten worden genoemd en dat ontwikkelingshulp wel enorme resultaten heeft geboekt.
"Miljoenen kinderen kunnen dankzij investeringen in onderwijs naar school, de resultaten op het gebied van gezondheidszorg zijn indrukwekkend - neem alleen al de strijd tegen aids. Stef Blok heeft geld nodig en haalt dat weg bij de armsten. Er is afgelopen jaar al 1 miljard bezuinigd, dit zou neerkomen op een afschaffing van ontwikkelingssamenwerking. Onbegrijpelijk."
Artsen zonder Grenzen vreest dat op lange termijn de eventuele korting gevolgen kan hebben voor de hulpverlening. De organisatie krijgt zelf geen geld van het ministerie, maar vreest dat er voor projecten van AzG die aan andere hulporganisaties worden overgedragen er duidelijk minder geld beschikbaar zal zijn.
Reacties
He he eindelijk worden we wijs.
Jaarlijks 5 miljard in een bodemloze put.
Nee maar, ze worden wakker? Het hele concept van ontwikkelingshulp moet op de schop. Niks geen "hulporganisaties" meer waar 93% aan de strijkstok blijft hangen. Niks geen hulp meer naar regeringen die het vervolgens alleen aan hun supporters uitdelen.
Kleinschalige projekten, met goede controle dat het gegeven geld ook echt op de juiste plek komt. Lokale participatie. Werkt men niet mee, dan is de hulp blijkbaar niet gewenst en zijn er genoeg andere plekken te vinden waar dat wel zo is.
Dan bereik je met een fractie van het geld een veelvoud van het huidige resultaat.
Hèhè. Eindelijk.
In geheel afschaffen ook ook in eigen land. Door uiteindelijk te laat te stoppen met al die nutteloze subsidies kan het ambtenarenkorps ook gehalveerd worden.
Ze worden "wakker"??? Dit zeggen ze alleen om maar weer stemmen te krijgen, zodra 12 september voorbij is, gaat dat ook niet door en kunnen wij weer de rekening verder betalen.
Holle verkiezingsretoriek en flagrante leugens. Na de verkiezingen zullen ze dit binnen EEN dag vergeten zijn.
Een verkiezingsstunt die laat zien dat de VVD louter en alleen uit opportunisten a la van Marwijk bestaat. Nu zal van Marwijk achter z'n alleswetende oren krabben en alsnog Huntelaar opstellen. Omdat het volk daarom heeft gesmeekt. Moet niet gekker worden.
Nu nog met de JSF kappen, salarissen van de top ambtenaren korten naar de Balkenende norm, exorbitante bonussen voor niet presteren (en vaal alleen de uitgaven van de bijstand en uwv dmv massa reorganisaties) extra belasten, en we zijn al een eind op weg...
kan eindelijk dat kwartje van Kok terug...
PS: de geest van de laatste verdronken koe galmt nog na uit de put, of het volgende verdronken kalf dient zich alweer aan. Regeren is achteruit hollen wat de VVD betreft. Q.e.d. in optima forma. Ze hebben dan ook precies de juiste mensen voor dit *karwei* bij de VVD: de ruggengraat van een stel verlopen bankbiljetten. In dit onderhavige geval: zowel letterlijk als figuurlijk. Het kan niet beter eigenlijk.
Het is een begin.. Nu nog kamerleden/ambtenaren die in heel Europa op wachtgeld zitten daarheen sturen om vrijwilligerswerk te doen, en het probleem is opgelost..
Zucht. Grappig hoor. Die proefballonnetjes zo vlak voor de verkiezingen. Triest eigenlijk dat het gepeupel er in blijft stinken.
Hoe zat het ook alweer met de ESM? Oh ja, die mogen opeisen wat ze maar willen.
U bent al jaren geleden verkocht. Door alle politici. Links, rechts, het maakt niet uit, allen hebben feitelijk dezelfde broodheer. Want ja, het grote geld... dat is niet u. Spekt u al die partijkassen? Welnee, bij lange na niet genoeg. Dus wie is de werkelijke broodheer?
U bent slechts gepeupel dat een rad voor de ogen gedraaid dient te worden.
En dat werkt. Al heel lang. Verdeel en heers. Een eeuwenlang beproefd middel.
En? Hoe voelt het? Om straks te ervaren hoe die lolly uit uw naieve babymondjes wordt gestolen? Voor de zoveelste keer?
Goede zaak, alleen ben ik bang dat de linkse partijen hier nooit van m'n leven mee in zullen stemmen.
En Kremlin, als we Europeesch kampioen zijn, ligt het aan de keuze van het volk? En niet aan die van van Marwijk zeker? Niet dat ik dat zie gebeuren hoor, maar je weet nog helemaal niets...;)
Nooit van hun leven bedoel je Holy..:)
Kunnen we niet eens een zetelcontract in het leven roepen. Wanneer je afwijkt van je belofte dan lig je uit de kamer.
Ja, Neuron.. De zetels in de kamer vervangen door electrische stoelen.. bij gelieg of gedraai gelijk 380 erop..
Toen Wilders dit zei werd hij voor vanalles en nog wat uitgemaakt en nu hoor je niemand.Maar het is wel een heek goed plan,als het maar geen plan blijft.
zjozef | 16-06-12 | 09:30
Lol, ja straks komen andere partijen nog met een dierenpolitie. Dan is het in ene wel een goed plan (wat het sowieso al was, in mijn ogen dan).
Een uitstekend voorstel!
Dit is nou 1 van de ideeën die ik WEL van de PVV kan ondersteunen, maar helaas, er zijn er ook een aantal ideeën van die partij die mij veel en veel te ver gaan en om die reden zal die partij of de daartoe behorende personen nooit en te nimmer mijn stem krijgen.
Geef derdewereldlanden dan in ieder geval wel de mogelijkheid tot het heffen van importheffingen op producten uit Nederland, schrap onzinnige administratie die het onmogelijk maakt voor Afrikaanse producten om de Nederlandse markt te bereiken en maak dwingende afspraken die ervoor zorgen dat Nederlandse vissers (Klaas Puul) niet de zeeën voor de kust van Afrika compleet leegvissen. Dan ben je eerlijk bezig. Weg 'ontwikkelingshulp' vanuit de belastingbetaler en eerlijker concurrentie voor de lokale markten.
Als ik altijd maar lieg en draai dan zeggen ze dat ik een persoonlijkhiedsstoornis heb. Die 150 gasten in de kamer doen niet anders. Wat moet ik hier van maken?
Dit is een van de punten waarop het Catshuis overleg stuk gelopen is; toen kon hier beslist niet meer dan ¾ miljard op bezuinigd worden en moest Geert de stekker er wel uittrekken...
Met het Kunduz akkoord heeft de VVD ook dit weer terug gedraaid...
Ik stem op de echte Geert!
Het zal rumoerig worden in VVD kringen de vele miljarden welke afgelopen decennia's zijn overgeboekt naar zichzelf verrijkende regiems hebben hun gevers beloond met bonussen, exclusieve faciliteiten en goederen/gunningen zoals het aanleggen van de infrastructuur door de gevers het aanschaffen van wapens etc.
.
Er komt dan dus niets meer binnen, da's slikken!
Ze kunnen zo veel roepen in de aanloop naar de verkiezingen, ik vertrouw ze definitief niet meer door hun handtekening onder het Kunduzakkoord.
En hoeveel heeft de VVD bezuinigd op ontwikkelingshulp in het lente akkoord? Helemaal niks. Lekker goedkoop scoren dit.
De VVD wil miljarden bezuinigen op ontwikkelingshulp zodat ze die vervolgens aan Griekenland en de EU kunnen geven.
Grinnik. grinnik. Zo voorspelbaar die PVV-reacties. En de VVD stijgt weer in de peilingen en de PVV blijft een beetje hangen. Kom op, er moet harder gescholden worden, meer beledigingen PVV'ers. Kom op, jullie kunnen het. Alleen jammer dat het niet schijnt te werken.
Ik ben het op dit punt volledig met de PVV eens die zegt:
-
"De Partij voor de Vrijheid vindt dat de ontwikkelingshulp, behoudens noodhulp, moet worden afgeschaft. In de vorm van verlaging van de inkomstenbelasting geven wij die miljarden terug aan de burger. Die kan vervolgens zelf bepalen of hij dit geld al dan niet aan goede doelen wil besteden. Bovendien ben ik voor het afschaffen van protectionistische maatregelen, zoals invoerheffingen en invoerquota. Anders dan het geven van ontwikkelingshulp zou dat de ontwikkeling van arme landen wél bevorderen. Geen aid maar trade."
-
Uit een column van Geert Wilders
-
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=327&Itemid=6
yurp
|
16-06-12
|
09:40
|
Misbruik melden
WIJ hoeven helemaal NIKS.
En al helemaal niet omdat (S)linkse faalhazen vinden dat het hoort.
Het is al eeuwen in de natuur geregeld alleen de beste en de slimste overleven.
Alleen jammer dat het niet schijnt te werken.
Alcmaria
|
16-06-12
|
09:51
|
Misbruik melden
Zo zeker kom je anders niet uit de hoek. :o)
Alcmaria | 16-06-12 | 09:51
Dat VVD in de peilingen stijgt juich ik ook alleen maar toe, maar om PVV-stemmers af te serveren als domme schreeuwers komt ook niet echt jovel over.
De PVV heeft gewoon veel goede punten en daar kan je ook niet omheen. Punten waar andere partijen hun vingers niet aan durven/willen branden.
mooie boel|16-06-12|09:17
Jomanda? ;p
@Holymoos,
U hebt het een en ander uitstekend verwoord! Desondanks, zie ook mijn reactie hierboven, zal de PVV nooit en te nimmer mijn stem krijgen.
TiSNiX
|
16-06-12
|
09:56
En ik maar denken dat beschaving juist is dat je de natuur ontgroeit. Maar goed, ga jij maar in een grot wonen en concurreren met je buren om de aanwezige bosbessen en konijnen. Ik wens je veel geluk want de sterkste ben je vast niet en de slimste al helemaal niet.
TiSNiX
|
16-06-12
|
08:44
|
Tsa ben het helemaal mee eens met jou reactie hierop, maar houd er rekening mee dat dit niets meer of minder een verkiezings stunt is van deze neo-liberale graaiers partij, alleen bedoeld om de wind uit de zeilen van de PVV te halen, deze landverraders heeft Nederland in de etalage van Brussel te koop gezet!
Nu nog uit die vreselijke armoedige euro stappen..... en de samenwerking met de PVV is rond.
Henkei
|
16-06-12
|
09:44
|
Precies zo is het gegaan Henkei, deze twee ultime landverraders Rutte & Verhagen wilden een fooi van 750.000 € beknibbelen op de ontwikkelingshulp, Wilders trapte daar niet in. Mijns inziens moet de hele ontwikkelingshulp stop gezet worden, er is genoeg te doen in Nederland.
En wederom poogt de VVD kiezers te paaien met een authentiek PVV-programmapunt ... hoe pathetisch ... temeer daar de VVD a) in het Kunduz-akkoord juist exact diezelfde bezuiniging heeft teruggedraaid en b) het bespaarde geld niet ten goede doet komen aan de Nederlandse economie, maar in de bodemloze Griekse put zal storten, en c) dit punt op 13 september onmiddellijk zal overhevelen naar het vergeetboek ...
.
Gewoon een VVD stunt om kiezers te krijgen Mensen stem niet op VVD als denk dat je rijk ben
Ontwikkelingshulp?
Wil men werkelijk anderen helpen ontwikkelen of is het via andermans geld het eigen geweten in slaap sussen.
Vind het een beetje op het oude systeem,van aflaten kopen, lijken.
.
prima
laten we eerst maar iets doen voor de eigen mensen.
als de staats schuld op een nivo die aanvaarbaar is .
eindelijk worden wijs
umaghetzeggen
|
16-06-12
|
10:49
|
U bent ook een draaikont merk ik af te lezen aan uw reactie.
En nou nog doorzetten, geldkraan dicht naar de bodemloze put, en laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Ontwikkelings hulp staat bij het VVD toch niet zo hoog op de prioriteitenlijst, Stel je voor dat als zij miljarden willen korten op de Massaimmigratie, of wordt dat misschien later een holle verkiezings frase?
Wanneer gaat het Centraal Bureau Incasso de te veel berekende administratie kosten, (bij schikkingen), terugbetalen ?
*
Of is dat per ongeluk op de bankrekening van ons corps diplomatiek gestort ?
*
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 11:28
Ahhhh, daar is ie weer.
Heeft den Bree je gister zo laten schrikken betreffende 7 miljard per jaar massa-immigratie, dat je niet meer durfde te reageren? Werd het even te inhoudelijk?
@umaghetzeggen.
Je kunt ook op andere manieren steunen. Je kunt artsen, medicatie, fysieke hulp en expertise sturen. Geld verdampt vaak snel. Op het tv programma "Binnenhof", hoorde ik laatst dat Nederland jaarlijks 150.000 euro stort aan Nigeriaanse club. In deze club krijgen vrouwen kookles, handwerken etc etc. Een beetje onzin om hier per jaar 150.000 euro aan te geven, vind u ook niet? En dan is dit nog maar 1 zo'n clubje. Geld wat na de aardbeving naar Haiti is gegaan, zijn ze grotendeels kwijt. Nee, stuur dan liever goederen.
"De SP wil het budget voor ontwikkelingssamenwerking verhogen"
Bron: http://www.sp.nl/standpunten/cd_47/standpunt_over_ontwikkelingssamenwerk...
Weer een goed idee van de VVD.
"De PvdA staat pal achter de 0,8 procent BNP voor ontwikkelingssamenwerking"
"Bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking is dom en onacceptabel"
Bron: http://nu.pvda.nl/standpunten/internationaal/Ontwikkelingssamenwerking.html
"0.8% van het BNP voor ontwikkelingssamenwerking. D66 wil dat Nederland dit percentage handhaaft voor het ontwikkelingsbudget."
Bron: http://www.d66.nl/d66nl/item/verkiezingsprogramma_tk_2010_6
De allerarmsten ter wereld help je pas als je zelf niet arm meer bent. Onze armen worden armer en de armen daar verdelen het onder beide armen. Nederland zelf kan wel wat interne ontwikkelingshulp gebruiken.
Toen Geert 1 miljard korting voorstelde was hij een fascist, op zijn zachtst gezegd. Maar als de VVD het zegt is het een onhandig of onacceptabel voorstel?
Overigens hebben zij wel gelijk met de korting. Eerst eigen mensen. En die ontwikkelingshulp heeft na meer dan 60 jaar vooral de verkeerde mensen geholpen; legerleiders, ambtenaren, politici, enz... Niet de mensen waar het echt om ging... voorzover die nog niet in Europa wonen.
U bent ook een draaikont merk ik af te lezen aan uw reactie.
Plexx |16-06-12 |11:08 |.
.
Ik vind het haast een eer om door u draaikont genoemd te worden.
Ik vraag me iets publiekelijk af en u leest hier een wijziging van mijn niet ingenomen standpunt in.
Wat is uw specialiteit: uzelf voor paal zetten, dom overkomen, niet kunnen lezen of zoiets?
Vooral doorgaan zo.
Een Lijstje:
Duitsland geeft 0,38%
Engeland geeft 0,53%
België geeft 0,64%
Nederland geeft 0,81%
ik lees de titel meer zo "VVD: nog even zieltjes winnen voor de verkiezing"
umaghetzeggen
|
16-06-12
|
12:47
|
De vraag is zet ik mijzelf voor paal of zet jij je zelf voor paal, want uit jou reactie doe ik lezen dat je de ontwikkelingshulp een beetje aan het afzwakken bent. Zo iets verwachtte ik niet van een linkse-terreur knecht, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zal ik dan maar zeggen, u beschuldigd mij dat ik niet kan lezen, dat ik dom overkom of zoiets. Hieruit blijkt dat u geen goede argumenten heeft en u gelijk in een cognitive disonatie schiet als het over massa-immigratie en ontwikkelingshulp en aanverwante linkse hobby's gaat. vooral zo doorgaan misschien maakt u wel gebruik van de NSB-knop.
Prettige dag verder (Vriend).
@Sjaak34| 16-06-12 | 13:06 |
Japan en de Verenigde Staten elk 0,18% van het BNI
Wat zei wilders ook al weer een tijdje geleden??
eye | 16-06-12 | 13:14
Bedankt voor verhelderende linkjes. +1!
Ps Mijn Oma zei : Er wordt veel geld naar het buitenland gestuurd voor ontwikkelingswerk maar ze zitten daar nog net zo met de ellende als 40 jaar geleden. Schaf alle wapens af en je lost meer dan de helft aan problemen op.
Leve de spaanse Mijnwerkers
zal een keer tijd worden
maar ja, links zal hier wel weer een stokje voor steken, tenslotte zijn die mensen wel zielig en het eigen volk mag dood neervallen.
Serieus werk maken van emigreren is de enige oplossing die ik nog zie
Iedereen die voor langere tijd in Afrika is geweest weet dat de mentaliteit van de Afrikaan hem arm houdt, niet de Europeaan. Een Europeaan die opslag krijgt voelt de drang zichzelf nog meer te verbeteren, de Afrikaan rekent uit hoeveel hij minder kan werken voor hetzelfde bedrag nu hij opslag heeft gekregen. Dat verschil krijg je er werkelijk met geen stok uit en zeker niet met geld geven. Bovendien is niemand hier verantwoordelijk voor landen duizenden kilometers verderop.
Antonin | 16-06-12 | 13:36
Klopt, en ze komen pas weer als het geld op is ipv maandagochtend.
Holymoos
|
16-06-12
|
13:40
God ja. En dat vinden ze volkomen normaal. Je kunt argumenteren, maar tegen hun zeer simplistisch redeneren boks je niet op. Meer vrije tijd, goed toch? Geen enkel vooruit denken, complete passiviteit, geen drang zich te onderscheiden (althans, niet als je moeite moet doen). Mag hoor, maar dat moeten mensen hier maar eens gaan begrijpen, dat het romantisch beeld van de nobele wilde (hoe neerbuigend in feite is dat) en het idee dat als iedereen een huis van baksteen heeft en moderne technologie ook automatisch iets bereikt, nu niet bepaald strookt met werkelijkheid. Geen waardeoordeel verder, maar Afrika is arm door de Afrikanen.
@Antonin
@Holymoos
Volgens mij zijn jullie beid vvd stemmers. Waarom heeft de VVD dan niks bezuinigd op ontwikkelingshulp in het lente akkoord?
En de pvv moest zich hard maken in het catshuis voor een bezuiniging op ontwikkelingshulp, toen kwam de vvd niet met dit plan.
Dus dit is gewoon een verkiezingsstunt.
De VVD was eerst tegen geld naar Griekenland. Ook waren ze tegen meer macht naar Europa. We weten hoe het met die beloftes is afgelopen. Maar blijf vooral op die leugenaars stemmen.
footbal33(12:16);'' dat je niet meer durfde te reageren? ''
*
Volgens mij heb ik later nog wat geplempt, in dat draadje !
*
Maar onzin, sla ik wel eens over.
*
maan99 | 16-06-12 | 13:46
Lulkoek. Het Kunduzakkoord is een klassiek voorbeeld van een compromis. Je moet wel buitengewoon dom zijn om dat niet in te kunnen zien.
.
Die ontwikkelingshulp loopt echt de spuigaten uit. Als ik het wel heb bezet Nederland de 5e of 6e plaats in de wereld met ca 7 miljard totaal aan hulp. Een land als België geeft nog geen 2,5 miljard.
Beste linxen, als jullie die ontwikkelingshulp zo belangrijk vinden, moeten jullie zelf meer geld geven aan projecten in arme landen. De overheid moet/gaat bezuinigen en die heeft zowiezo niet het recht de belastingbetaler te dwingen om aan hulp mee te betalen. Overigens stelde in 2008 VVDer Arend Jan Boekestijn al voor om de hulp te halveren, privé-clubs als Novib en Cordaid niet meer voor honderden miljoenen te subsidiëren en het aantal hulplanden te beperken. Dat was ook een strak plan.
Er valt ook nog 7,3 miljard te bezuinigen op niet westerse allochtonen.
Samen met de 5 miljard voor bodemloze putten is dit genoeg om uit de zorgen te komen.
Efficiëntie zou niet eens moeten uitmaken of ontwikkelingshulp gestuurd zou moeten worden of niet. Het gaat er om dat de overheid dit financiert. Zoals de VVD al zegt: de rekeningen staan gewoon open van die instellingen. Mensen kunnen op die manier zelf beslissen of wat wat willen doneren.
maan99|16-06-12|13:51
Hoepel toch op met je domme tendentieuze gewauwel. Alsof de VVD in haar eentje, met slechts ca 30 zetels, alles voor elkaar kan krijgen wat ze belooft. Kom je van mars ofsoow? Ga je eens verdiepen in het staatsrecht.
@bizonkid
Welke geweldige punten heeft de VVD dan binnengesleept in het lente akkoord?
De verhoging van het hoge BTW tarief? De forensen tax? Of de verlaging van de BTW op uitvoerende kunst?
Antonin | 16-06-12 | 13:44
Juist, met al die miljarden die er al heen zijn gegaan hadden ze er al veel beter voor gestaan. Als ze maar het eigen heft in hand hadden genomen. Nu verwachten ze standaard geld van rijkere westerse landen. Bv de gratis verstrekte Aidsremmers worden als drug gerookt.http://tiny.cc/2fvzfw
Ze zijn gratis bedoeld voor de bevolking, maar ergens tussen A & B gaat het de illegale handel in en wordt verpatst voor een paar centen. Dus dealers verdienen daar geld van onze gratis bedoelde medicijnen. En de 'junkies' kopen het daar van ons gestuurde geld. Dat is volgens mij een verlies/verlies/verlies situatie. Maar nee, het moet dan de bedoeling zijn dat we nog meer geld gaan sturen? Dacht het niet. Noodhulp bij rampen ed valt hier wel buiten, in mijn ogen.
maan99 | 16-06-12 | 13:56
Dombo, zie bizonkid | 16-06-12 | 13:51 en bizonkid | 16-06-12 | 13:55.
@ Antonin
Nu een werkend linkje: http://tiny.cc/2fvzfw
@bizonkid
Vvd, cda, d66, groenlinks en pvda waren daarvoor verantwoordelijk. Zo goed?
Punt is dat de vvd eerst tegen steun aan Griekenland was en tegen meer macht naar Europa. De nieuwe leus van de vvd moet zijn: stem vvd voor meer Europa!
Nou, dan kunnen we nòg eens 1,4 miljard bezuinigen daarop.
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 13:51
Inderdaad joh, wat is nu jaarlijks 7 miljard aan massa-immigratie?
@bizonkid
Nogmaals. Waarom is vvd niet in het cathuis gekomen met die plan? Toen moest de PVV zich hard maken voor een bezuiniging op ontwikkelingshulp.
In het lente akkoord hebben ze ook niks gedaan aan ontwikkelingshulp.
Maar nu gaat de vvd de ontwikkelingshulp echt aanpakken! Droom lekker verder.
Ik krijg ineens een geniaal idee. Schrap de VVD! Wat zou dat opleveren?
@@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 13:51
Je hebt helemaal niet op den Bree gereageerd. Uiteraard te moeilijk voor je om die 7 miljard inhoudelijk te verdedigen. Het is uiteraard veel makkelijker om overal Geert de schuld van te geven. Typisch links gedrag.
De VVD heeft toen inderdaad het idee van de PVV verworpen. Geen sprake van, zei Rutte toen. En komen ze zogenaamd met een briljant idee.
De VVD heeft toen inderdaad het idee van de PVV verworpen. Geen sprake van, zei Rutte toen. En NU komen ze zogenaamd met een briljant idee.
maan99 | 16-06-12 | 14:00
maan99 | 16-06-12 | 14:04
Hoe oud ben je? 12? Trouwens, DIE plan?
Ik geef het op. Mooie dag.
footbal33(13:51); '' wat is nu jaarlijks 7 miljard aan massa-immigratie? ''
*
Oeps, nu reageerde ik toch op onzin.
*
Komt u eerst maar eens met deze 'berekening' op de proppen !
*
Dan kunnen we deze corrigeren.
*
Holymoos
|
16-06-12
|
13:57
Zelfde als waterpompen. De onderdelen worden verkocht, dat levert namelijk meteen iets op, de pompen pas op termijn. Bovendien is het de cultuur om samen water te gaan halen. Dit soort zaken begrijpt men maar niet. Zelfs als deze chronische weldoeners naar Afrika gaan snappen ze het nog niet. Komt omdat ze Afrikanen als onbedorven zien, de nobele wilde. Hulpbehoevend. Echt. Authentiek. Ik ben serieus mensen tegengekomen die compleet verbaasd en vooral teleurgesteld waren dat Afrikanen in elke hand een Nokia hebben en op Nikes lopen.
.
Het roken van AIDSremmers (wist ik nog niet eens) past precies in dat profiel. Op lange termijn denken is niet Afrikaans. Daarom zal het geld werkelijk overal aan worden besteed behalve aan investeren in kennis, economie, landbouw. Sterker nog, door het geven van geld wordt de Afrikaan nog luier omdat ze weten dat er toch wel een zak dollars wordt gestuurd als ze zielig te camera in kijken. Die rampen verstoren het gammele evenwicht tussen net genoeg te eten hebben en ons geld, en dan sterven er weer wat duizenden. Eindeloos op repeat. Eens moet het stoppen, met enorme sterfte als gevolg, maar ja, ik voel mij niet verantwoordelijk. Want waarom? Iedereen moet het zelf doen tenslotte.
footbal33(14:05); '' Je hebt helemaal niet op den Bree gereageerd. Uiteraard te moeilijk voor je om die 7 miljard inhoudelijk te verdedigen. ''
*
Geef het linkje maar !
*
Of wil je het in apenpraat continueren ?
*
"Komt u eerst maar eens met deze 'berekening' op de proppen !"
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 14:08 |
Bron: Economisch onderzoeksbureau Nyfer
http://www.pvv.nl/images/stories/nyfer/nyfer-conclusies-PVV.pdf
Eidelijk!
En schrap meer overheidsuitgaven.
Het mag niet voornamelijk het verhogen van belastingen zijn!
"Geef het linkje maar !"
MrSpiritus001| 16-06-12 | 14:13 |
Bron:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/266116/Massaimmigratie-kost-N...
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 14:13
Nergens ga jij op den Bree in.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/06/feest-20-miljard-b...
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/266116/Massaimmigratie-kost-N...
@@MrSpiritus001
Jij en je mede niet westerse multi-culti allochtonen kosten inderdaad 7 miljard per jaar.
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 14:13
De linkjes zijn niet duidelijk genoeg?
De zieligheidsindustrie moet natuurlijk wel betaald blijven.
Salaris directeur
Unicef
J.B. Wijbrandi
€153.583
Artsen zonder Grenzen
Hans van de Weerd
€117.000
Cordaid
René Grotenhuis
€111.500 (excl. sociale lasten)
Oxfam/Novib
Farah Karimi
€113.338
Bron: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-goededoelen.php
eye(14:15) '' linkje ''
*
Als ik op je linkje klik, dan het volgende;
U kunt niet teruggaan naar pvv.nl.
Deze website wordt niet door Internet Explorer hersteld, omdat er een blijvend probleem is met de website.
*
Ik heb het 7 keer geprobeert !
*
Iets met een runtime error.
*
Antonin | 16-06-12 | 14:09
"Ik ben serieus mensen tegengekomen die compleet verbaasd en vooral teleurgesteld waren dat Afrikanen in elke hand een Nokia hebben en op Nikes lopen."
.
En kinderen die zo (met gouden tanden) ook nog schooigeld van hun krijgen op luchthavens ed, omdat ze zo 'zielig' zijn. Maar dat willen onze 'intelligente rooien' niet zien en dat is toch gewoon godgeklaagd! Noodhulp is wat anders als ontwikkelingshulp. Dit geld moet gewoon hier blijven, want ten eerste komt het nooit op plek van bestemming en ten tweede is hier nu ook geld nodig. Laat wereldverbeteraars hun eigen geld sturen, als ze het zo belangrijk vinden. En geen overheidsgeld. Hetzelfde geldt voor onze tropische gemeentes.
MrSpiritus001 | 16-06-12 | 14:30
Hier de copy/paste van het linkje:
.
Belangrijkste conclusies uit het NYFER rapport
• Niet-westerse allochtonen maken meer gebruik van collectieve
voorzieningen en dragen minder af aan belastingen en premies dan de
gemiddelde inwoner van Nederland. Daardoor is hun netto bijdrage aan
de publieke financiën negatief. Wanneer inkomsten en uitgaven over de
levensloop worden gesommeerd, kost een niet-westerse immigrant
tussen de 25 en 35 jaar de publieke sector € 40.000 à € 50.000. Op
andere leeftijden zijn de kosten hoger. Het gaat hier om de kosten van
een ‘gemiddelde’ niet-westerse immigrant met sociaal-economische
kenmerken die overeenkomen met die van de huidige populatie nietwesterse allochtonen.
• Deze kosten worden veroorzaakt doordat niet-westerse immigranten
vaker dan gemiddeld een beroep doen op arbeidsongeschiktheids-,
werkloosheids- en bijstandsuitkeringen. Ook doen zij een groter beroep
op zorg en veroorzaakt hun oververtegenwoordiging in de criminaliteit
extra kosten. Tevens zijn er meer uitgaven aan huurtoeslag. Daar staat
tegenover dat minder gebruik wordt gemaakt van kinderopvang en
hoger beroeps- en wetenschappelijk onderwijs. Ook hebben
immigranten vaak een onvolledige AOW-uitkering.
• De kosten zijn sterk afhankelijk van (1) de leeftijd van binnenkomst, (2)
sociaal-economische kenmerken die de kansen op de arbeidsmarkt
bepalen, (3) het verloop van de integratie, met name de deelname aan
het arbeidsproces, en (4) de verblijfsduur c.q. de mate waarin
retourmigratie plaatsvindt naar het land van herkomst.
• Voor een complete beoordeling van de budgettaire gevolgen van
immigratie moet niet alleen worden gekeken naar de netto bijdrage van
eerste generatie niet-westerse allochtonen (de immigranten zelf), maar
ook naar die van de tweede generatie (hun nakomelingen). Ook de
tweede generatie niet-westerse allochtonen maakt meer gebruik van
collectieve voorzieningen en draagt minder belastingen en premies af
dan de gemiddelde inwoner. Afgemeten aan hun participatie op de
arbeidsmarkt (netto participatiegraad) loopt de tweede generatie
gemiddeld 38% van de achterstand in die hun ouders hadden ten
opzichte van de gemiddelde inwoner van Nederland.
• Bij een jaarlijkse immigratie van netto 25.000 niet-westerse allochtonen
en een jaarlijkse aanwas van 25.000 nakomelingen zijn de kosten voor
de publieke sector € 7,2 miljard per jaar (in euro’s van 2008). Hierbij
wordt wederom verondersteld dat het beroep op collectieve 2
voorzieningen en de afdracht aan belastingen en premies overeenkomen
met die van de huidige populatie niet-westerse allochtonen en dat de
tweede generatie 38% van de sociaal-economische achterstand inloopt.
• Wanneer meer immigranten terugkeren naar hun land van herkomst
(58% in plaats van 46% nu), bijvoorbeeld omdat een groter deel van de
immigranten bestaat uit studenten of anderen die tijdelijk in Nederland
verblijven, nemen de publieke lasten met € 0,5 miljard af. Wanneer de
remigratiekans halveert (tot 23%), bijvoorbeeld omdat vaker sprake is
van gezinsvorming of -hereniging, nemen de kosten voor de collectieve
sector met € 0,9 miljard toe.
• Betere integratie van tweede generatie niet-westerse allochtonen
vermindert de kosten voor de publieke sector. Als de tweede generatie
de sociaal-economische achterstand voor 50% weet in te lopen in plaats
van 38% nu, scheelt dat de schatkist structureel € 0,6 miljard per jaar.
• In Nederland is lang vastgehouden aan de gedachte dat immigranten
tijdelijk in Nederland zouden verblijven en is het effect van
vervolgmigratie onderschat. Ook is geen selectief toelatingsbeleid
gevoerd, zoals in veel andere landen. Daarnaast hebben de relatief
uitgebreide sociale voorzieningen ertoe bijgedragen dat ongeschoolde of
laagopgeleide migranten naar Nederland zijn gekomen. Mede hierdoor
behoort Nederland – met een aantal andere Europese landen – tot de
groep immigratielanden waar de arbeidsparticipatie van immigranten
relatief sterk achterblijft bij die van de autochtone bevolking. Bijgevolg
zijn de kosten voor de publieke sector hoger dan in veel andere landen.
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 14:30
Mijn linkje werkt uitstekend hoor.
@yurp|16-06-12|09:40:
Wat je hier stelt is toch ook een vorm van hulp om de mensen daar de ruimte te bieden zich te ontwikkelen en dus ontwikkelingshulp!?
Eye(14:17) '' linkje ''
*
Welke berekening ? Ik zie alleen die rotkop !
*
Doorlinken naar; ''Elseviers berekening
Elsevier heeft ook de kosten van de immigratie berekend en kwam, tot en met 2010, uit op een negatief saldo van 216,4 miljard euro. Bekijk hier nog eens hoe deze berekening tot stand kwam. ''
*
Dit is enkel onzin. Geef maar iets wat gebaseerd is op BETROUWBARE gegevens.
*
toen geert hiermee kwam was het een nazi!
Hahaha.....hij is echt links. Stop je kop weer lekker terug in de grond.
http://www.watkostmassaimmigratie.nl/
http://luxetlibertasnederland.blogspot.nl/2010/05/kosten-massa-immigrati...
O ja, 216 miljard is uiteraard wel acceptabel voor een groep uitvreters
MrSpiritus001 = Don Quichot ? Stop er toch mee om die ellende van de Massaimmigratie te verdedigen, niemand weet het precies hoeveel Euro's het kost één ding is zeker het kost ons als belasting betaler behoorlijk veel.
Ontwikkelingshulp vind ik prima, zo niet uitstekend, net als dat er "clubs" zijn die zich daar voor inzetten.
Wat ik dan wel wil zien is dat die "clubs" zich zelf "bedruipen" en dat kan makkelijk.
Ga kaarten verkopen, ga kaarsen verkopen, ga kazen smelten en verkoop het product dat je dan hebt, ERU smeerkaas, al of niet voorzien van kruiden of wat mij betreft ga straten herstellen en vraag de gemeente zoveel € per 100meter.
Wat mij betreft mogen de verkochte "voorwerpen en diensten" belastingvrij ingekocht en verkocht gaan worden, net als dat er dan geen belasting geheven wordt op het gedane werk en op de banktegoeden, waardoor de kosten nog eens extra gedrukt worden voor die "clubs". En wat mij betreft mag het transport van voedsel, "goederen" en bijvoorbeeld ook drinken naar de landen waar die "clubs" hun hulp naar toe willen brengen ook vrijgesteld worden van belasting.
MAAR: Laat aub de mensen in Nederland zelf kiezen of ze wel of geen ontwikkelingshulp willen verlenen via hun betaalde belastingcenten!
En door het niet heffen van belastingen worden de "clubs" alsnog (enigszins) gesteund door Nederlandse bevolking en is het bedrag veel en veel lager als dat wat nu het geval is.
"Het mes snijdt dan werkelijk messcherp aan twee kanten!".
Bent u een overtuigd socialistische terreur knecht, dan zult u alle feiten en argumenten in deze Topic bullshit vinden. Dan bent u hoe dan ook uit op een Europees rijk dat alle macht in handen heeft en daarmee het absolute eigendomsrecht verwerft over al uw spaarcentjes. Het maakt u dan niks uit hoeveel de burgers worden uitgeknepen om dat te kunnen betalen. Klaarblijkelijk hebben mensen die pro-Europa zijn hun kop diep in de linkse bipsen van hun leiders zitten aan wie zij gehoorzaamheid verschuldigd zijn.
Had moeten zijn
*
Bent u een overtuigd socialistische terreur knecht, dan zult u alle feiten en argumenten die door verschillende reageerders hier zijn geplempt in deze Topic bullshit vinden. Dan bent u hoe dan ook uit op een Europees rijk dat alle macht in handen heeft en daarmee het absolute eigendomsrecht verwerft over al uw spaarcentjes. Het maakt u dan niks uit hoeveel de burgers worden uitgeknepen om dat te kunnen betalen. Klaarblijkelijk hebben mensen die pro-Europa zijn hun kop diep in de linkse bipsen van hun leiders zitten aan wie zij gehoorzaamheid verschuldigd zijn.
holymoos(14:33) tekst ! ''
*
Op basis van de door jou opgegeven PVV propaganda !
****
'' • Niet-westerse allochtonen maken meer gebruik van collectieve
voorzieningen en dragen minder af aan belastingen en premies dan de
gemiddelde inwoner van Nederland.''
*
Waarschijnlijk zij ook de vluchtelingen tot de groep ''niet westerse allochtonen'' INGEREKEND om statistisch te manipuleren.
*
Afgezien daarvan lijkt het mij voor de hand liggend, dat het niet de milionairs zijn die Nederland binnenstromen. Kortom het zijn die mensen die 'halverwege hun leven' hier herstarten, (vaak vanuit niets !)
*
Dit afzettend tegen autochtone Nederlanders, die al hier geaclamatiseerd zijn, (financieel), waarschijnlijk zijn ook de hoger opgeleiden Nederlanders, en mogenlijk ook de zelfstandigen INGEREKEND tot de gemiddelde Nederlanders.
*
Opvallend is; '' de tweede generatie loopt gemiddeld 38% van de achterstand in die hun ouders hadden ten opzichte van de gemiddelde inwoner van Nederland.''
***
Echter er zit nog een VUILIGHEIDJE IN DEZE PVV PROPAGANDA !
*
Hier wordt slechts benoemt het LOONDEEL-bijdrage aan de Nederlandse economie !
*
Voor alle duidenlijkheid;
*
DE WINST VAN DE ZAKENLIJKE SECTOR WORDT NIET BENOEMD !
*
Noch wordt benoemd, dat veel allochtonen, (eerste generatie), faciliterende functies OPVULLEN, waardoor veel autochtone Nederlander konden 'opschuiven' naar de zakenlijke sector.
*
Overigens; WAT KOST EEN GEERT WILDERS ONS AAN IMAGOSCHADE ?
*
@MrSpiritus001
Neem het maar op voor je mede niet westerse onrendabele allochtonen.
Jaar na jaar kwamen zij door onze wagenwijd open staande grenzen binnen deze gelukzoekers, het ene generale pardon na het andere, zij hebben nog nooit een cent bijgedragen aan de ontwikkeling van Nederland, burgers die 40 jaar of meer hier zich krom hebben gewerkt dreigen hun pensioen mis te lopen door deze woestijn knaagdieren gefaciliteerd door de politiek-correcte linkse grachtengordel nivelleerders. Alles binnen de socialistische politiek draait om herverdeling van ons geld. Met nadruk ons geld. Uw zuurverdiende eurocenten waarvoor u voor dag en dauw bent opgestaan. Uw ellendige baan waarvoor u uw rug eraf heeft moeten werken. Valt het niemand ooit op hoe achterlijk het is dat andere mensen over uw belastingcenten gaan? Daar bestaat geen enkele rechtvaardiging voor.
jammer nog 1,4 miljard teveel naar de bodemloze putten.
kopen er het meest toch alleen wapens voor en als wij omkomen van de honger want dat ga gebeuren in Nederland is er geen land ter wereld die ons nog kan
MrSpiritus001
|
16-06-12
|
15:32
|
Misbruik melden
Noch wordt benoemd, dat veel allochtonen, (eerste generatie), faciliterende functies OPVULLEN
*
Dat wordt NIET benoemd
*
Omdat het niet zo is.
*
Duidelijk toch?
*
Waar zie jij ze werken?
*
Nergens!
*
Ze hangen een jaartje rond in de bakkerij van oom Mo.
*
Dan snel de bijstand in.
TiSNiX(15:46);'' Nergens! ''
*
Het wordt tijd voor een brilletje jongen.
*
@MrSpiritus001 | 16-06-12 | 16:17
Je kop in het zand steken, doet dat nou pijn?
Je moet alleen hulp bieden in de vorm van voedsel kweken en water zuivering, hoeft geen miljarden te kosten. Al de andere ontwikkeling wordt alleen gedaan om een wereldimperium tot stand te brengen, heel de wereld hetzelfde maken, overal hetzelfde kapitalisme en 'democratie' zodat volkeren hun macht kunnen afstaan aan heersers.
Kunnen ze de Vvd niet schrappen, (1timoteus6vers10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht.)
TiSNiX | 16-06-12 | 08:44 |Misbruik melden
Alleen u moet nog wat wijzer worden. Nooit opgelet in de politiek?
.
Dit zo toevallig voor de verkiezingen even makkelijk stemmetjes proberen weg te plukken van Wilders. Vervolgens na de verkiezingen gewoon met het kunduz-gedrocht verder te gaan. Dat is niets voor niets bedacht en je kan wel zeggen ja dat moest van de EU.
.
Nee, daar kozen zij voor. Je kan altijd nog gewoon UIT DE EU stappen.
citeer " Zij zien bovendien geen noodzaak om de "morele plicht tegenover medemensen" Nee ze willen zichzelf verrijken ten koste van de anderen, straks komt er een rechtvaardig oordeel door Jezus en dan is het allemaal voorbij.
MrSpiritus001 | 16-06-12 | 15:13
Dat stukje wat u PVV propaganda noemt is een copy/paste van het linkje van eye, wat u niet kon openen. Ik kwam u maar even tegemoet om dit voor u wat makkelijker te maken. Over dit stukje ga ik niet in conclaaf, want ik heb hem zelf niet eens gelezen, dus elke discussie hierover is bij voorbaat zinloos. Have a nice day :)
MrSpiritus001 | 16-06-12 | 15:24 |Misbruik melden
Dacht je van, die is er ook niet.
Dombo
Tja, hieruit blijkt wel wat voor vieze achterbakse spelletjes door VVD en CDA gespeeld zijn in het Catshuis overleg.
Dan Geert de schuld in de schoenen schuiven omdat hij hierin niet mee wilde gaan...
Hoe smerig ze het doorgedreven hebben in het gedrocht Kunduz akkoord...
Een zo smerig akkoord dat de Kunduz partijen gelijk begonnen terug te krabbelen...
Daar direct op het ESM gedoe er doorgedrukt, onze pin-pas en -code overgedragen aan dat EU-ESM ding + daarmee onze soevereiniteit...
Geert heeft ondanks dat hij veel moest inleveren zich als enigste goed aan het gedoog akkoord gehouden.
Alleen land verraders zullen nog op deze Kunduz partijen stemmen!
Ik stem op Geert Wilders; hoop velen met mij!
Mocht U bezwaren tegen Geert hebben; stem dan een andere NIET Kunduz partij!
Als de vvd een bezuiniging op ontwikkelingshulp echt zo belangrijk vind, waarom is er dan niks op bezuinigd in het Kunduz akkoord?
Er is zelfs niet een half miljard bezuinigd. 0,00 euro is erop bezuinigd in het Kunduz akkoord. En ondertussen wel de lasten verzwaren voor de Nederlander.
Bah wat schijnheilig! Als de PVV het zegt dan wordt het genegeerd, PVV er uit en VVD komt er mee en ineens is het een goed idee?
Al die hulpverlenende organisaties zwetsen ook een eind in de ruimte. Zelfs als dit afgeschaft wordt halen ze nog genoeg binnen met al hun collectes en extra acties. Goed idee zou zijn om niet zoveel uit te geven aan reclame en niet zoveel aan de strijkstok alhier te laten hangen.
@ een paar feitjes.
.
Ook dit jaar geeft het kabinet namelijk weer meer dan 4 miljard euro uit aan ontwikkelingshulp. Vorig jaar was dat 0,81% van het BBP en daarmee zit
Nederland ruim boven de internationale norm van 0,70%. Wereldwijd geven alleen Noorwegen, Zweden en Luxemburg een nog groter deel van hun BBP aan ontwikkelingshulp. Andere Westerse landen geven fors minder: Duitsland geeft 0,36% en Italië 0,20%. Nieuwe EU-lidstaten geven nog minder: Polen bijvoorbeeld 0,09% en Roemenië gaf in 2006 zelfs geen cent. Het EU-gemiddelde lag vorig jaar op 0,32%. Vastgesteld kan dus worden dat minister voor Ontwikkelingssamenwerking, Bert Koenders (PvdA), ver voorop loopt met het verkwisten van belastinggeld.
Voor de Nederlandse belastingbetaler is het erg zuur dat Nederland tweeënhalf keer zoveel aan ontwikkelingshulp geeft dan het gemiddelde EU-land. En dat niet tot op de laatste cent kan worden aangetoond dat al die miljarden zinvol zijn besteed en dat bijna 6 miljard Nederlandse ontwikkelingseuro’s niet eens zijn verantwoord, is nauwelijks te bevatten.
VVD is goed voor Kiezers bedrog
Holymoos(18:06);'' Over dit stukje ga ik niet in conclaaf, want ik heb hem zelf niet eens gelezen, ''
*
Ik wel !
*
Dus je plaats, hier, zelf een stukje tekst, dat je zelf niet wilt lezen. Ok.
Ik wou die onzin ook niet lezen, maar liet me overhalen.
(In ieder geval bedankt voor het plaatsen.)
*
footbal33(16:26); '' Je kop in het zand steken, doet dat nou pijn? ''
*
Je hebt zeker niet gelezen, wat ik geplempt heb te 15,13; 15,24 en 15,32 uur.
*
Of kun je het niet volgen ?
*
Geeft niet jochie, je bent niet de enigste debiel hier op Spitnieuws.
*
Hoe Dat Zo(18:17); '' Dacht je van, die is er ook niet. Dombo ''
*
Wat valt hieruit op te maken ??
*
Of moet het zijn dat, je bovenkamer niet goed werkt !
*
Weer een reden meer om niet op de VVD of de PVV te stemmen. Korten op ontwikkelingshulp is een zware misdaad tegen de menselijkheid, waar voor de daders zwaar bestraft moeten worden door het Internationaal Strafhof. Dit voorstel gaat de VVD en de PVV de kop kosten.
Henkei(18;49);'' Mocht U bezwaren tegen Geert hebben; stem dan een andere NIET Kunduz partij!''
*
'' Tja, hieruit blijkt wel wat voor vieze achterbakse spelletjes door VVD en CDA gespeeld zijn in het Catshuis overleg. ''
*
Maar het spelletje van Geert was en is smeriger !
*
In ieder geval ligt Geertje er uit ! (Alhoewel als ze hem kunnen gebruiken ?)
*
Want ze hebben geen van alle ruggegraad.
*
Helaas ik zie geen nieuw snuitje. 'Dus' we moeten het doen met de oude troep. En het gegraai zal 'dus' niet stoppen.
*
@Mathijse|16-06-12|21:32
Je hebt zelf de vrijheid om ze te geven wat jij ze gunt. Ik gun ze niks, dus wens ze ook niks te geven. Ik ben niet de enige die er zo over denkt, dit is dus net zo goed een reden voor mensen om wel PVV/VVD te stemmen. Met je "misdaad tegen de mensheid", pfff.
@mathijse
De overheid moet geen geld besteden aan ontwikkelingshulp en zeker niet in tijden dat we zelf moeten bezuinigen. Als jij zo graag ontwikkelingshulp wil geven doe je dat maar van je eigen geld.
@ploertendodert
De VVD interesseert die ontwikkelingshulp geen reet anders hadden ze wel een bezuiniging afgedwongen in het Kunduz akkoord.
Ploertendodert(21:52);'' Ik gun ze niks, dus wens ze ook niks te geven. ''
*
En halen ! Hoe denk je daarover ?
*
Zijne Goddelijke Hoogheid, De Aanbiddelijkheid Der Aanbiddelijkheden, Den Almachtige Der Almachtigen, Heerde Des heren, God Der Goden, Koning Der Koningen, Keizer, Professor In Den Mensheid, Heerlijkheid Der Heerlijkheden, God, Koning, Keizer @Mathijse heeft schijnbaar problemen op het gebied van Politieke Blindheid en weet dan ook helaas om die reden niets anders als bovenstaande pertinente onzin te vertellen.
Het zou eens hoog tijd worden dat hij eens een goede en onderbouwde les gaat krijgen in de gevolgen van de politieke onzin, leugens en de monsterlijke fouten die om de haverklap veroorzaakt zijn door de (s)link(s)e partijen, in het verleden en zoals men dat ook nu nog steeds keer op keer probeert uit te voeren.
blabla bladerdebladiebla(22:08); '' een goed en onderbouwde les ... in de gevolgen van politieke onzin ''
*
Is het Kunduz-akkoord !
*
@MrSpiritus001,
Klopt, waarin de VVD compromissen heeft moeten sluiten met andere partijen, zoals Groen(S)links en de d(wazen die in 19)66(zijn blijven hangen) en waarin de PVV part nog deel heeft. Verder heeft de P(artij)v(an)d(e)A(chterlijken) daar, vanwege hun arrogantie ook niets mee te maken.
blabla bladerdebladiebla(22:28);'' waarin de VVD compromissen heeft moeten sluiten met andere partijen ''
*
Alle partijen hebben zich moeten schikken. Maar de lering is de toeloop naar de situatie, die resulteerde in; dat er een Kunduz-akkoord gesloten moest worden.
Kortom de toeloop creeerde die noodsituatie.
*
Maar wie regeerde ? PVV/VVD/CDA toch !
*
(linkser kunnen we niet hebben toch ? )
*
Alhoewel die geitenwollen, bemoeizuchtige betuttelaars, daar worden we ook niet wijzer van.
*
Kortom links of rechts is op dit moment, lood om oud ijzer.
*
Oprotten met die zooi !
*
Wat wij nu zouden moeten gaan doen is; Alle franje kosten op nul stellen, en datgene wat er nog is, investeren in renderende projecten.
*
Graaivolk aanpakken, en de centjes terughalen. Kapabel volk inzetten, i.p.v. wat nu 'beleid' voert.
*
MrSpiritus001 | 16-06-12 | 21:41
'' Mocht U bezwaren tegen Geert hebben; stem dan een andere NIET Kunduz partij!''
♪ Deze waarheid heeft U keurig overgenomen!
'' Tja, hieruit blijkt wel wat voor vieze achterbakse spelletjes door VVD en CDA gespeeld zijn in het Catshuis overleg. ''
♪ Ook deze waarheid kunt U kennelijk niet weerleggen...
'Maar het spelletje van Geert was en is smeriger !'
♪ Een domme opmerking zonder ook maar enige onderbouwing.
' In ieder geval ligt Geertje er uit ! (Alhoewel als ze hem kunnen gebruiken ?)'
♪Geert besloot tijdens het Catshuis overleg de stekker uit het gedoog akkoord te trekken; VVD & CDA lagen en liggen eruit.
'Want ze hebben geen van alle ruggegraad.'
♪ Vermoedelijk bedoelt U 'ruggengraat?'
Geert heeft getoond een ruggengraat te hebben en de 'Kunduz' partijen hebben hierin hopeloos gefaald.
'Helaas ik zie geen nieuw snuitje. 'Dus' we moeten het doen met de oude troep. En het gegraai zal 'dus' niet stoppen.'
♪ Doch! We hebben Geert; Hij is graai vrij en beschikbaar voor ons volk.
De Kunduz landverraders zullen nog raar opkijken na 12 september wanneer Geert geen coalitie hoeft aan te gaan wegens meer dan 75 zetels!
Geen fatsoenlijk Nederlander zal op een Kunduz landverraders partij stemmen...
Henkei(00:26); '' 'Maar het spelletje van Geert was en is smeriger !'
♪ Een domme opmerking zonder ook maar enige onderbouwing.''
*
Die onderbouwing had ik al eerder geplempt te 22,13 uur; Zie draadje; http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/06/feest-20-miljard-b...
*
Daarbij, vergeet niet de imagoschade !
*
Wel redde de (econoom), de Jager ons van de dreigende boete van 1,5 miljard, (indien wij niet conformeerde aan de EU richtlijnen. (Die ook wij hebben opgesteld.))
*
Alhoewel die zelfde Jager(CDA) en VVD, daarvoor, garantieloos, Griekenland spekte. (en PVV dit 'gedoogde') Immers PVV liep, door slechts mondeling dit af te keuren, GEEN politiek risico. Echter door daadwerkenlijk de 'steun' te verlenen. En hiermee politieke winst te behalen, (t.k.v. de belastingbetaler.). En de tweede politieke winst, zou moeten worden; De boete !
*
Daarom gooide Geertje de knuppel. Op het, (voor hem), laatste moment, voor de deadline.
*
Wat de Jager nog net op tijd kon repareren, (tijdenlijk), met een placebobezuiniging.
****
Henkei; '' Doch! We hebben Geert; Hij is graai vrij en beschikbaar voor ons volk. ''
*
Wie betaalt Geert ? Al zijn kreten, zijn op onrust gericht. Hij speelt mensen tegen elkaar uit. Met feitenlijk nietszeggende stellingen, die alleen wat onderbuikgevoelens oproept, in labiel volk.
*
Of moeten wij Israel twee worden ?
*
VVD = PVV light. Goedkope verkiezingsretoriek en op 13 september lijdt de VVD-kliek - zoals gewoonlijk - aan collectieve amnesie. Ik ga in ieder geval voor echt!