Oud-kamervoorzitter Gerdi Verbeet laat weer eens van zich horen. Dit keer zegt ze in het AD dat ze zich zorgen maakt om de ‘geringe verscheidenheid in de bevolking van het parlement’. Verbeet denkt dat de afstand tussen samenleving en bevolking hierdoor groeit.
Ze ziet: ,,Een Tweede Kamer met volksvertegenwoordigers die allemaal dezelfde kranten lezen, allemaal op dezelfde verjaardagen komen en allemaal dezelfde boeken op hun nachtkastje hebben liggen."
Bepaalde groepen zijn volgens Verbeet niet goed vertegenwoordigd in de Kamer. Ook zouden sommige provincies ondervertegenwoordigd zijn. Maar ook is er te weinig variëteit op het gebied van opleidingen. “Je hoeft echt geen academische opleiding te hebben om in de Tweede Kamer te kunnen functioneren”
Reacties
De PVV is er toch. Genoeg figuren met een laag IQ dus.
-weggejorist-
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan socialisten..
Excuses
Achteraf begint het riool te borrelen.
Een volksvertegenwoordiging hoort te bestaan uit de besten en meest geschikten van de bevolking. Ga daar maar eens aan werken.
De politie, die een betere afspiegeling moest worden van de maatschappij. Niks van geleerd?
Ze wil toch niet beweren dat er uberhaupt 1 parlementarier met een universitaire opleiding in de kamer zit?
Volgens mij zijn het allemaal mislukte kunstschilders. Stel je voor dat er 1 de overhand zou krijgen.. dat zouden we toch niet moeten willen.
Wat een onzin. Is het de bedoeling dat er nog meer van dit soort partijen bijkomen? www.onvermijdelijk.nl Iedereen die werkt moet al zijn loon naar de regering storten en de regering betaald dan alle rekeningen. Koekkoek! Dat krijg je als je alle soorten mensen de vrije hand geeft om evt. in het parlement te komen. Dan krijg je nog veel meer wacko's in de kamer, als je pech hebt.
farang| 28-07-12 | 10:28
Voor een gebrek aan IQ moet je bij links zijn. Elke dag zie je bewijzen van het falen van het socialisme en als je dan tegen beter weten in alsnog op deze partijen stemt, dan spoor je simpelweg niet. Links is een gevaar voor onze veiligheid, werkgelegenheid en economie.
+1! DzY | 28-07-12 | 11:13
Maar stem je echter rechts, ben je vandaag de dag * kuch* een 'landverrader' en zou waarschijnlijk gefusilleerd moeten worden door extreem links en quasi rechts.
Vrouwen zouden zulke dingen niet keer op keer moeten roepen, anders zal het weleens kunnen zijn dat de blanke man z'n goodwill op raakt. Diversiteit hoort geen doel op zich te zijn maar een eventueel gevolg van de beste mensen kiezen. Is die diversiteit er dan niet, ligt het niet aan allerlei drempels die die slechte blanke mannen leggen, maar gewoonweg dat die blanke mannen kennelijk beter zijn dan al die vertegenwoordigers uit groeperingen waar linksigen zo'n harde paal van krijgen.
Wat ze bedoelt is:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/04/tijdelijk-pvda-kamerlid-john-leerdam...
@DzY + @ Holymoos,
Beiden: +1!
En ach, mijn afkeer in de richting van de "(s)link(s)e zooi" is dan ook niet voor niets en komt overeen met wat U beiden geschreven hebben.
Je hebt nu ook dat als er na lang onderhandelen een accoord is tussen werkgevers en werknemers over het optrekken van de pensioenleeftijd en waar iedereen zich wel in kan vinden dat dat in het Kunduz-accoord na 2 dagen in de prullebak geflikkerd word om D66 tevreden te stellen.
Zo krijg je dat de afstand tussen politiek en samenleving groeit.
Wat zeurt ze nou toch, met Tofik Dibi hebben we toch een niet opgeleide, exotische en meerdere minderheidsgroeperingen vertegenwoordigende twitterkoning(in) in de Tweede Kamer zitten.
DzY | 28-07-12 | 11:13 |
+ veel!!
EN hoe weet Verbeet wat iemand op zijn nachtkastje heeft liggen??
Oh ja ik snap het al, ze heeft elke slaapkamer ingewijd alvorens ze mochten toetreden in de kamer ;)
bofkontjenl| 28-07-12 | 14:24
Dat was dan geen pretje...
We hebben helaas maar een paar meningen in de kamer; allen zijn partij slaven.
Dit op enkele uitzonderingen na...
Breinstein | 28-07-12 | 11:02
' überhaupt 1 parlementarier met een universitaire opleiding in de kamer zit?'
Ze zitten er!
Neem bv. Pechtold; Kunsthistorie en om langer student te kunnen zijn ook nog archeologie.
Hoogste arbeidsprestatie ooit: Veilingmeester.
Vereisten voor deze baan: Goed verstaanbare luide stem en beperkte tekst.
Een maal, andermaal, niemand meer? Verkocht aan de dame met die roze hoed.
Ok, m'n beste Breinstein U Uw universitaire opleiding....
Doe mij maar mensen met een goed werkend verstand!
''Verbeet denkt dat de afstand tussen samenleving en bevolking hierdoor groeit.''
*niet snappen doet*
blaasbaan | 28-07-12 | 15:38
Dat is Spits' met een De Graaff-dialect. Is altijd verdomd lastig te vertalen.
Tja, ik heb 't idee dat er alleen maar geestelijk minder bedeelde figuren in die kamer zitten. Misschien ligt het ook aan de gebrekkige luchttoevoer in de gebouwen rondom het binnenhof. Daardoor krijgen de hersenen minder zuurstof te verwerken en gaat men rare dingen doen.
Aan 24 PVVers met een IQ lager dan 60 hebben we meer dan genoeg domheid in de 2e kamer, terwijl VVD en CDA er ook niet al te veel van snappen. Er moeten meer mensen komen met een goede opleiding en een kundig inzicht zoals Diederik Samsom, Tofik Dibi en Emile Roemer.
Mathijse | 28-07-12 | 16:48
"een kundig inzicht'
Inderdaad zeer gewenst!
'Aan 24 PVVers met een IQ lager dan 60 '
Wees gerust; na 12 september komen er 60 PVVers bij met een wat hoger IQ!
Mathijse | 28-07-12 | 16:48
Ach gut, onze linkse trol heeft weer eens last van een stuiptrekking
De partijen passen uitvoerige selecties toe op maatschappijvisie.
Indien de 2ekamer kandidaat een opmerking maakt die ook maar enige twijfel zaait of hier sprake is van onvoldoende linkse visie dan is de kandidaat afgewezen. Vandaar dat zelfs de VVD een linkse milieu/Eurofielen club is geworden. De selectiecriteria zijn namelijk bij alle partijen gelijk. Vandaar de zelfde boeken op de nachtkastjes.
helemaal eens met mevr Verbeet.
Der zitten op dit moment weinig "zelfstandig " denkende mensen.
Ja hoor, ook in dit topic heeft Zijne Heere Des Heeren, Zijn Almachtige Geprezen Godheid, Zijne Alom Geprezen Discipel, Zijne Professor In De Theologische Wetenschappen, Zijne keizer Der Goddelijke Koningen Mathijse een bijdrage geleverd welke als een tang op een varken doet slaan.
@Henkei | 28-07-12 | 16:57 |
Als je nu werkelijk denkt dat de Nationale Pleeborstel met 84 zetels in de kamer komt, dan is er daadwerkelijk wat mis met je verstandelijke vermogens.
Jap & Jinneke | 28-07-12 | 18:12
Het is heel erg jammer dat zovele mensen niet zelf nadenken en de praatjes voor waar aannemen die de zittende politieke kliek hun wil doen geloven.
Nog steeds niet kunnen begrijpen dat die vriendelijke meneer Jan Peter Balkenende onze soevereiniteit tegen de wil des volks versjachert heeft aan de €U moloch.
Er was een baan voor hem vrij in Brussel, doch daar wilden ze geen landverrader.
Griekenland gaat failliet; herinnert U zich nog de lach van Jan Kees de Jager, toen hij ons vertelde dat alles terug komt mét rente?
Ben benieuwd wat voor smoel hij trekt als hij moet vertellen dat er niets terug komt.
De mensen die niet snappen wat de Kunduz kliek geflikt heeft door € 5000.000.000,-
in het ESM potje te storten en nog eens € 40.000.000.000,- op moeten hoesten op de kale vraag van dat ESM?
Geld wat Nederland moet lenen tegen een nog onbekende rente?
Mensen die niet weren wat het ESM inhoud omdat politiek, tv en kranten er over zwegen?
Wanneer de mensen de moeite zouden nemen om zelf eens na te denken stemt er niemand op zo'n landverraders club.
M'n beste Jap & Jinneke, denk zelf ook eens na...
Hoop dat de rest der Nederlanders dit ook doet en begrijpt wat voor een smerig spel er gespeeld word.
Tja, de mensen die het wel begrijpen zullen op Geert stemmen; zullen geen landverrader willen zijn!
Oww, wat ik eigenlijk niet goed begrijp..
Nederland heeft een staatsschuld van zo'n € 400.000.000.000,-.
Zouden we het begrotingstekort met 1% overschrijden, dus 4% inplaats van 3% zou de €U ons straffen met een miljarden boete.
Dat €U/ESM gedrocht eist van ons € 40.000.000.000,-
Dit betekent een staatsschuld verhoging van 10%; en dat wordt niet bestraft?
Iemand?
@Henkei | 28-07-12 | 19:29 |
1. Elk land heeft een staatsschuld en daar is ook helemaal niets mis mee.
2. Je kan wel heel erg willen dat je niets met andere landen te maken hebt, maar dan kom je in situaties als Noord Korea en Albanie terecht. Nederland heeft nu eenmaal een open economie, gedreven door een eeuwenlange handelsgeest.
3. Als je samen een verbond aangaat, wat Nederland heel erg veel heeft opgeleverd in de afgelopen pak m beet 40 jaar, dan moet je ook soms samen problemen oplossen. Het is net een huwelijk!
4. Maar ja, je kan ook kiezen om een verstokte, verstilde, zure, xenofobe, geisoleerde kluizenaar te wilen zijn, in de geest van Greet.
5. Wij stellen voor dat jij, de Nationale Pleeborstel en iedereen die zo ongelooflijk ontevreden is over onze huidige, buitengewoon welvarende welvaartstaat, een mooi plekje op de maan uitzoeken om jullie eigen Vierde Rijk op te richten. Have fun en stuur s een kaartje!
Jap & Jinneke | 28-07-12 | 20:22
De maan is juist de beste plek voor de socialistische utopie. Pleur toch op met je EU propaganda. Handel gaat prima zonder politieke en economische allianties aan te gaan. Kijk naar een land als Japan. Doet het beter dan de EU en dat geheel in zijn eentje.
@Jap & Jinneke | 28-07-12 | 20:22: ja, want Zwitserland heeft ook een zeer gesloten economie. Het gaat ze dan ook bar slecht. De voedselbanken voor de Audi A6 rijders en de X5 bezitters schieten er dan ook als paddenstoelen uit de grond, he? Wat zullen ze spijt hebben dat ze zich niet bij de EU hebben aangesloten nu ze geen miljardengaranties mogen afgeven voor armlastige frauduleuze knoflooklanden. Beste Jap en Jinneke, Nederland is al sinds de middeleeuwen een handelsnatie, dat is niet iets van de laatste 10 jaar. Van de vier meest welvarende landen op het europese continent zijn er drie geen lid van de EU. En dan wil jij beweren dat zulks tot Noord-Koreaanse isolatie en armoede zou leiden? Knurft.
Jap & Jinneke | 28-07-12 | 20:22
Heb U beleefd gevraagd zélf eens na te denken!
Gewoon Uw eigen hersens eens tot activiteit proberen te brengen.
Dat kan al met iets meer dan 1 werkende cel.
Denk dat U tot de soort mensen behoort die zo'n aflossingsvrije hypotheek hebben...
Lekker niks aflossen en 30 jaar lang maximale belasting teruggaaf!
Huisje kost € 200.000,- all in
Verplichte levens verzekering erbij om het risico voor de bank af te dekken.
Ha, dat heeft U slim bekeken!
U betaald keurig de rente,zeg € 10.000,- per jaar en na aangifte krijgt U daarvan €5.000,- terug gestort.
Kassa! U woont en betaalt eigenlijk maar €5.000,- per jaar.
Na 30 jaar heeft U netto 150.000,- rente betaald en lacht iedereen uit.
Echter de bank wil nu ook die € 200.000,- zien...
Tja, waar haal je die vandaan?
Om een lang verhaal kort te maken; na 1 jaar verkoopt de bank het huis met U er nog in.
€ 125.000 brengt het netto, bewoond, op
U word er door de nieuwe eigenaar na wat gerecht uitgezet en staat op straat met een restschuld van € 75.000,- aan de bank die alras loonbeslag laat leggen.
Van het geld wat U nu overhoudt kunt U misschien een tweekamerappartementje huren in een oudbouw flat.
Succes met het niet gebruiken van de mogelijkheden die hersenen U bieden.
ROFLOL @ blabla bladerdebladiebla | 28-07-12 | 18:11
Blij dat u weer terug bent van vakantie!
+1! @ Breinstein | 28-07-12 | 20:39
"Beste Jap en Jinneke, Nederland is al sinds de middeleeuwen een handelsnatie.."
Dat zeggen Jap en Jinneke zelf ook al. Woorden verdraaien is niet echt netjes. Nederland probeert zo goed mogelijk met de wind mee te waaien. Een wind die nog ongekend is. U als econoom begrijpt dat zelf ook wel, of had u de vorige crisis wél aan zien komen en wou niemand naar u luisteren? Of bent u zo'n econoom die alles door de socialistische PVV bril bekijkt, juist om de kont tegen de krib te gooien. Zelf denk ik dat dit nooit de goede oplossing is. We moeten toch enigszins met de winden meewaaien om mee te komen.
@ Breinstein | 28-07-12 | 20:39
M'n vorige plemp is wel met een dikke 'maar' trouwens.
@Holymoos | 28-07-12 | 22:43: leuk dat u het vraagt. Inderdaad, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden en de kranten slechts euforische economische berichten publiceerden heb ik het europese verval voorzien. Ik heb, ruim voor het uitbreken van de crisis, "een decennialang aanhoudende economische achteruitgang" voorspeld bij een juich-artikel over de toen zo lage werkloosheid. Ik zal het u bewijzen. Let op de onderste profetische alinea:
http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland/3336381/Werkloosheid-naar-hi...
Of een ander nou wel of niet naar mij wil luisteren boeit me dan niet zo, maar blijkbaar heb ik toch behoorlijk voor mezelf leren denken, he? :-)
Met socialisme wil ik niets te maken hebben. Dat is de dood in de pot voor iedere economie. Zoals Thatcher ooit al fijntjes opmerkte: "the problem with socialism is that eventually you run out of other peoples money."
Holymoos | 28-07-12 | 22:43
Wanneer je iets duidelijk fout ziet gaan is het dom om daarin te volharden.
We worden door onze volksvertegenwoordigers bedrogen en verkocht.
Ons Nederland verwordt tot een schattingplichtige €U provincie zonder enige zeggenschap.
Dit om de knoflook landen en de €U grootheidswaan in stand te houden...
OK ik ben uitgelult @ Breinstein | 28-07-12 | 23:15
Gezien de datum van uw linkje, neem ik m'n woorden terug, haha. Ik heb er zelf geen kijk op, is m'n vakgebied niet. Maar is het niet zo, dat we nog 3 jaar nodig hebben tot uw 'hoogtepunt'? Kunnen we dan niet het beste met de hardste wind meewaaien? De Europese weg is al lang ingeslagen en die moeten tot het gunstigst mee uitwandelen, met de sterkste landen. Dit lijkt mij, in elk doemscenario het beste dan.
.
Ik snap trouwens niet dat de sterkste landen niet een sterke positie innemen, door arme landen er uit te gooien. Waarom hebben ze destijds niet in clausule ingebouwd voor 'zwakke' landen? Dan zou het Europeesch economische gebeuren een stuk krachtiger overkomen, tegenover de rest van deze aardkloot.
Breinstein | 28-07-12 | 23:15
Uw link maar eens aangeklikt en Uw plemp daar gelezen....
Hoop dat het niet tot 2015 hoeft te duren...
@Holymoos | 28-07-12 | 23:39: ach, ik heb natuurlijk ook geen glazen bol hoor, al voltrekt alles zich nog steeds conform mijn voorspellingen. Maar het toekomstbeeld dat ik voor europa heb is allerminst rooskleurig, waarbij de voorheen rijkste landen het meest van hun welvaartspeil zullen verliezen.
.
Uw vraag "waarom knikkeren we die zuideuropeanen er niet gewoon uit" is een zeer terechte. Enerzijds kon dat niet omdat er weliswaar een monetaire -, maar geen politieke unie was gevormd. Anderzijds was de financiele wereld zo vervlochten met die zwakke landen, dat we 2 jaar geleden nog geen dominosteen konden laten omvallen. Sindsdien hebben we zodanige maatregelen kunnen nemen dat we binnenkort rustig afscheid van Griekenland kunnen gaan nemen. Let maar op.
Henkei|28-07-12|23:25
Ik volg u hierin helemaal, Henkei. Het vreemdst vind ik eigenlijk; dat als wij zng één EU zouden moeten zijn, wij niet met alle mensen uit diezelfde EU bv op dezelfde leeftijd op pensioen moeten gaan. Als de knoflooklanden dezelfde pensioensleeftijd als ons zouden handhaven, dan waren waarschijnlijk heel wat miljarden niet nodig geweest. Maar daar in het soort landen waar ze al decennia met hun 50e met pensioen gaan, hebben wij zelfs hier met, hún lokale stakende/konttegendekrib gooiende droettoeters (andere partijen voor hun vrijheid) te maken. Net zoals u de kont tegen de krib wil gooien hier, doen zij dat daar. Zo schiet het hele gebeuren niet op natuurlijk en is dat hun goed recht, net als de uwe. Daarmee ben ik het er ook volledig mee eens dat een politieke unie onmogelijk is, kan niets anders zeggen. Juist omdat men daar wel geld van ons verwacht, maar niet de consequenties wil dragen tov bv hun pensioenleeftijd. EU is een utopie, omdat de sterke landen waarschijnlijk niet genoeg te zeggen hebben over de minder betalende landen. Elke stem zal wel even hard tellen daar. We moeten denk ik wel beste weg eruit nemen en dat is niet de SP/PVV manier. Het is compleze materie, maar (nationaal)socialisme is nooit de oplossing. Dat is in mijn ogen één ding wat zeker is.
Holymoos|28-07-12|23:39
'sterkste landen niet een sterke positie innemen, door arme landen er uit te gooien.'
Het probleem is dat Frankrijk denkt het sterkste land te zijn en Duitsland dat is.
Dat geeft al eeuwen problemen en oorlogen.
Duitsland hoort bij de sterkere Noordelijke landen en Frankrijk bij de knoflook kliek.
Bij het openbreken der €U en herverdeling in Noord en Zuid komen Frankrijk en Duitsland weer in verschillende kampen...
Weg €U steun voor de Franse wijnboertjes en paniek in de Franse tent.
Tja, het is nog niet zo heel gemakkelijk...
Breinstein|28-07-12|23:57
Dat de financiele zo vervlochten met elkaar is, is wel logisch, iedereen (ook bedrijven) wil toch de grootste aardappels oogsten. Of dat nou buiten de grens is, of niet, heeft toch niet echt met landen en grenzen te maken? Veel bedrijven doen wereldwijd goede zaken en daar is toch ook altijd sprake van verschillende munten ed. Ik werk voor een Amerikaans bedrijf die onderzoeken doet voor alle farmaceutische reuzen wereldwijd, ook gevestigd in armere landen. Maar dat bedrijven goed zaken kunnen doen met deze armere landen, heeft toch niets met een monetaire- of economische unie te maken. Is het zelfs niet zo dat als, bv Griekenland failliet zou gaan, het uiteindelijk niet eens slecht voor Griekenland uit hoeft te pakken? Want die munt wordt minder waard dan, dus evt. handel wordt weer gunstiger.
Holymoos|29-07-12|00:01
€uropese samenwerking is ok; helemaal niks mis mee.
Echter toen de EEG overging in €U ging het mis...
Het moest groter worden en werd 'versterkt' met te veel te zwakke spelers.
Daarbij een €U regering met grootheidswaan...
De politiek der oude landen die meenden mee te moeten gaan in deze farce...
Hun soevereiniteit over droegen aan dat Brussels gedrocht dat ook nog eens (om de Franse geldingsdrang te bevredigen) regelmatig naar Straatsburg moet verhuizen...
Waarom eigenlijk niet in élk €U land een periode?
Brussel, België, een klein land zonder wezenlijke invloed lijkt me overigens het beste...
Henkei|29-07-12|00:01
Dat is waar Henkei, daarom denk ik dat het verstandiger voor ons om Duitsland te volgen. Wij horen niet bij die knofflooklanden. Als wij als 'groot' Nederland, Geert het woord zouden laten doen, dan beslist hij even voor ons 'groot' Nederland wat we maar even moeten gaan doen. Ik denk dat waar Geert mee bezig is, te radicaal dwars is. Laat ons Markie en Merkel eerst maar eens de boel goed uitstippelen. Ik denk dat Duitsland zelf ook niet zo gek is om hun vele miljarden over de balk te gooien. Het idee is op zich wel goed, maar dan zou bv die pensioenleeftijd overal op 60 moeten. Dan zou het eerlijk zijn. Gelijke monniken, gelijke kappen. Anders is het ook logisch dat er weerstand komt, daar ben ik het dan wel mee eens.
Holymoos|29-07-12|00:21
'Is het zelfs niet zo dat als, bv Griekenland failliet zou gaan, het uiteindelijk niet eens slecht voor Griekenland uit hoeft te pakken?'
Als de Grieken willen werken zijn daar best mogelijkheden voor bv productie bedrijven die nu hun spullen in China laten maken.
Ook als vakantie land zal het aantrekkelijker worden...
Dit alles mits er rust in het land is...
Holymoos|29-07-12|00:30
Duitsland zit nog teveel met hun 2e wereld oorlog frustraties en ben bang dat de €USSR geregeerd zal gaan worden door ene Adolfina Merkel om de boel zo bij elkaar te houden.
Ook dan zullen de Fransen gaan mauwen; die vinden dan weer dat de leiding hun toekomt..
Vandaar dat ik zo voor het openbreken van die €U ben en Geert daarin steun.
Denk ook dat Duitsland er dan de brui aan geeft.
Finland zal bijna zeker ook volgen.
Polen zijn werkers en kunnen er ook bij blijven, evenals Tsjechië en Slowakije.
Doormodderen tot ook wij failliet zijn heeft geen zin!
Henkei | 29-07-12 | 00:34
Precies, het zou dan voor alle partijen gunstiger zijn om het zo te laten gebeuren. Dat weten de grote jongens vast wel. Ik kan er zelf niet helemaal bij waarom ze die landen erbij houden. Breinstein had er in z'n plemp van | 28-07-12 | 23:57 over, die zaken zijn te complex. Ik ben er zelf wel van overtuigd dat ze ons niet achetr elkaar in een bodemloze put storten. Want wat zou het nut ervan van zijn? Zo komt het voor ons 'burgers' misschien over, maar ik denk dat als JK de Jager zou zeggen dat bv. Griekenland ons geld nooit zou terug betalen, hij er al zeker vanuit kon gaan dat dat niet zou gebeuren. 'Self fulfilling prophecy' met andere woorden. Ik denk wel dat alle deurtjes al zeer goed bestudeerd zijn, voordat we die uitgang nemen. Goed ik ga plat en zeg maar vast, weltrusten.
"Doormodderen tot ook wij failliet zijn heeft geen zin!"
Henkei|29-07-12|00:46|
Volstrekt mee eensch, Henkei. Alstu kerel, http://tiny.cc/4zh6hw Ik ga plat, want het ging vandaag ook weer te goed aan de plas. ;)
Holymoos | 29-07-12 | 00:52
Welterusten...